LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vystřízlivim a nelezu.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
14."Fido" 11056
15.Vlk 10994
16.Širůčková 10978
Bouldry:
14.Chejn 9900
15.Petrík 9800
16.Kučera 9800
Hory:
7.Sejbal 6629
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142224 cest
Nové přelezy:
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc
Top Gun 10-
Pedrův Smr 10-
Sinter Wan 7b+
Roof Rabbi 8a

Stěny
Hala TSC - Turnov
HO Náchod lezecká stěna ZŠ TGM - Náchod
Le Blok - Ostrava 1

Prodejny
Rock Point Olomouc - Olomouc
NěcoNavíc.cz - České Budějovice
HUDYsport - Jihlava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Prosraný Manaslu

Malé Himalájské dobrodružství

Letos na podzim jsem se zúčastnil spolu s devíti podobnými blázny výletu do Nepálu s cílem vyškrábat se na 8. nejvyšší kopec planety – Manaslu. No a přináším trochu autentický popis událostí, tak jak jsem je zaznamenal ve svém deníku.

31.8.
      V Dubai 7h spánku, uteklo to. Družíme se, budem super parta. Během letu do KTM se nám v zapadajícím slunci ukazuje Annapurna a asi i Manaslu – nádhera, respekt. V KTM vše v pohodě, mám pěknou rýmu. Kluci paří na střeše, já jdu spát. Jo jdeme přes Larkya Pass.


3.9.
        Den odjezdu – ráno balení, v 9:00 odjezd busem – konečně. Předchozí 2 dny byl záhul. Sem trochu zdrcenej z těch prachů. Do hor se těšíme. Cesta do Besi Sahar 8 hodin busem, dobrodružná. Spíme už na začátku treku.


6.9.
        První pořádnej den, 1100m převýšení. Už jdem mimo civilizaci, prales, stezička. Spíme v Puktu Kharka 3000m. První hovory o jídle. Krásná pařba. Kytárka. „Tlačenka z červený pandy.“ Hustě jsme se ožrali.



foto by ©


8.9.
        Snídaně v pět. Mlha – startujeme po 6:00. Mlha se rozplývá – neuvěřitelná nádhera. Hory všude okolo. Vévodí jim Manaslu 4,5 km nad náma. Summit day, koukáme na cestu z C3 na vrchol. Do Larkia La (5106m, 1400m převýšení) docházím v pohodě mezi prvními. Je tam krásně. Chvíli spím, čekáme na ostatní, začíná být zima. Moje taktika „slow but steady“ funguje. Kejklas ani po 2h nedochází, ze sedla jdu s Karlem. Zkurvená moréna, je to dlouhé. Po cestě úžasné jezero a výhledy. Spíme v Dharamsale 4460m. Začíná mi to docházet, začínám se těšit, ještě dva dny. V noci nespím – hlavou mi běhají dost divný myšlenky co se sebou.


9.9.
        Sestup do Samagonu. Neuvěřitelné výhledy. Manaslu – sledujeme celou výstupovou trasu. C1 už 8 stanů. Cesta ledopádem peklo. Klídek, zítra výstup do BC. Nabíjím foťáky. Je tu dost expedic. Poslední wifi. Podle počasí má o víkendu sněžit. Těším se, ale mám velký respekt. Ta hora je nádherná. Tomáš má narozeniny – dort, mňam. Dal bych si maso.


10.9.
      Ráno nádherný výhled na Manaslu – nádhera. Místní nosiči nám berou věci – hádky, zničili pár batohů. Výstup 1300m. Konečně v BC  - sen se splnil. Nádhera. Cítím se OK. Zítra s Tomem zkusíme C1, spím s Márou. Bude to paráda. V noci dost prší, začínám číst „jestli je ráj“, super kniha.



foto by ©


13.9.
      Předpověď nevyšla – ráno vyrážíme. Cílem je C1 (spát) a pak se uvidí. Krejčus a spol vyrážejí se 40kg batohama – nesmyslné. Do C1 dorážíme po 4h. Polda je celkem KO, ale míří do horní jedničky. My dáváme šlofíka, travellunch a večer jdem s Tomem za klukama. Krejčus a spol dorážejí úplně na kaši, staví stan vedle nás. Večer je nádherně. Fotím o 106. Domlouváme vysílačkou výstup do C2. Noc: hrozná, vůbec sem nespal., klasutrofobie. Asi budu muset chodit sám.


14.9.
      6:00 budíček, cítím se OK, ale fakt mi vadí další 2 chlapi ve stanu. Vyrážíme s vynáškou. Spojujem se s Betonářema a Ostravou. Po prvním výšvihu začínám být KO. Po každých 10 krocích se motám, chce se mi zvracet. Otáčím 5950m, předávám materiál. Sem úplně v prdeli – motám se, klopýtám. Do C1 dorážím úplně KO, sem rád že vidím kluky (Krejčus, Kejkla). Skládám se do předsíňky stanu a spím. Mára sjel do BC, bylo mu blbě. Další dva dny má být luxusně, chtěl bych do C2 a pak hned dolů. Kluci šli do C2 5h, prý úplně prošití, ale je tam krásně. Odp se cítím dobře. Doráží Mára, nálada super. Do C1 míří zástupy lidí, chci vyrazit ráno v 5:30 abych se vyhnul frontám na fixech. Vedle si stavějí stan Australané (sympatický pár). Jdu spát v sedm, drobně sněží. Na 6:00 domlouvám rádio s C2. Celou noc hustě sněží, několikrát odhrabávám stan. Ve 3 ráno se začíná blýskat, bouře trvá cca hodinu, mezi hromy slyším dunět laviny. Myslím na kluky v C2. Proč to dělám? Jsem rozhodnutej jít do BC. Odkopávám stan. Krejčus a spol chtějí stále do C2. Volám si s C2, potvrzují také sestup. V osm mi z C2 potvrzují sestup, objevuje se slunce – vyrážím dolů. Za 10 min se slunce vytrácí a začíná opět sněžit. Totální difuze, chvíli hledám začátek fixů, trhliny jsou zapadané, je to boj. Po 3h jsem v BC – Mingma a Bim mají radost. Dlabu těstoviny a mám radost, že jsem sestoupil. BC pod sněhem. Přichází na pokec Tráva. Dochází Tom a Pavel, ostatní zůstali v C2. Přemýšlím, jestli nejsem sračka.




foto by ©




foto by ©


17.9.
      4:00 kašička, vyrážíme. Jsem zvědav jak mi to půjde, jestli to dám. Jdem kolem horní jedničky, stany namrzlé, je to jako na hřbitově, posvátné ticho. Jsme úplně sami, stoupáme křupajícím firnem. Jde mi to. Kolmý výšvih si užívám. V C2 jsme po 4 hodinách. Vaříme, klábosíme, plánujem další výstupy. Začíná sněžit. Ve 4 se vracejí šerpové z fixování do C3, spadla tam lavina. Stále sněží. C2 není dobré místo kvůli lavinám. Z BC nám hlásím předpověď a radí sestoupit. Cesta do C3 je neprůchozí, V 19:00 se rozhodujeme k sestupu. Stále hustě sněží, lepší sestoupit. V C1 jsem za 60min, celkem to šlo, jen párkrát jsme slyšeli nad námi dunění padajcího ledu nebo laviny, nepříjemné. V 11 jsme v BC. Dobré rozhodnutí.


20.9.
      Celý den prozevlovaný, ráno jasno, pak zas déšť. Kluci (T+P) v C2, zbořený stan po sněžení ze 17.9. sem otrávený, nebaví mě to.



foto by ©


21.9.
      Ráno jasno, v 5:00 relace, kluci jdou do C3, Mára sestupuje. Opět řešíme meteo. Nasouvá se fronta, řešíme co a jak. Já jdu 100% do C1 a uvidím, zda předpověď vyjde, kdyžtak se vrátím. Nakonec vyrážím s Betonem a Ostravou. V C1 zůstávám sám, kluci chtějí rovnou do C2, já se necítím. Sám na Manaslu.



foto by ©




foto by ©


23.9.
      Snídám polívku (jediné jídlo dne). V 5:30 vyrážím z C2, -18. Nádherný východ slunce, nepopsatelné. Po 3h v C3, fotím o 106. V BC pršelo, měli strach. Bavím se s klukama, v 11 scházím do C2, málo piju. Jsem KO. Nahoru míří první šerpové s kyslíkem a fixama do C4. Krejčus a spol vyrážejí do C1, snad jim to vyjde! Mě je večer blbě, průjem, nic nejím, ale BC si užívám. Potřebuji 48h odpočinku.

24.9.
      Zevl v BC. Je pěkně. Sledujeme šerpy mířící do C4. Je mi blbě, nejím, mám průjem. nefunguje ercefuryl, smecta, nic. T+P vyrážejí k vrcholovému pokusu. Vrcholové okno se blíží. Nevím co mám dělat.



foto by ©


25.9.
      Stále průjem. Taxidriver. V předpovědi Jet stream. P+T se vracejí z C2. Kejklas konečně v C2:-)

27.9.
      Nahoře funí jak sviňa. Naše stany v C3 jsou pohřbené pod sněhem (kluci je vůbec nenašli!!!). Kluci (mára, krejčus + trávovci) sestupují. S Márou se vytrhává fix. Trhliny mezi C2 a BC začínají být dost nebezpečné. Zatím nikdo nevylezl do C4. Nahoru míří 50 klientů komerčních expedic. Vrcholové okno stle sedí na 30. – 1. Tomáš je KO, budu vyrážet s ním 28.9. večer. Začínám mít divný pocit. To neustálé váhání a spekulace mi vadí. Ráno zase průjem, už nevím co mám dělat, vždycky sním alespoň snídani, pak se brutálně poseru a celý den už nic nemůžu sníst. Část fixů mezi C1 a C2 strhal lavina. Po dlouhé době všichni v BC – super:-) Vynikající banana cake.



foto by ©


28.9.
      Ráno poslední možnost – žeru všechny léky na sračku co mám (endiaron, imodium, reasek, hodne endiaronu). Na Pavlovi vyžebrám pár snickersek.  Ve 3 ráno vyráží první skupina k vrcholu. Advaenture consultants a HimEx to otáčejí a definitivně končí. Po večeři vyrážíme s Tomem do C2. Nedá se to popsat – je úplněk, vidět jak ve dne. Nemluvíme, mizí za námi poslední světýlka BC. Jsme v říši osmitisícovky. Oba jsme z toho úplně hotoví. Celkem běžíme, vůbec se nezadýchávám. Kolmé úseky do C2 lezu čistě. Jen ke konci je se do mě dává pořádná zima. Za 5,5 h jsme z BC v C2! Spíme v Trávově stanu., musím se hodně zahřívat.

29.9.
      V C2 spíme pár hodin, pak lenošíme a klábosíme s ostatními. Plánujem logistiku s Pavlem. Potřebujem info o stavu stanu z C3. Po rádiu se dozvídáme, že je zcela zasypaný, ale použitelný. Ve 3 vyrážíme nahoru. Tom jde rychleji, dorážím v 6pm. Je strašná zima. Stan vykopán, ale nepoužitelný. Spíme v polorozbořeném německém stanu. Tomáš je úplně KO, musím se o ně j starat. Hrozná noc.

30.9.
      Moc nespíme. V 5:30 začínáme vařit. V 7.00. vyrážíme jako první do C4. Nádherný východ slunce! Ráno zas sračka (v -25). Oba se trápíme. Neuvěřitelná šňůra komerčních klientů s O2. Od 6950m je mi blbě, motám se. Po gelu zvracím. Nechci riskovat, otáčím v 7100m. V C3 sem mrtvej, jím cizí puging, spím ve stanu Ostraváků (hrob), mám zimnici, večer znovu zvracím. Zítra znovu zkusím C4, ale moc tomu nevěřím. V noci velká zima, vše ve stanu pod jinovatkou.



foto by ©




foto by ©


1.10.
      Kluci jdou na vrchol. Já vstávám, dávám 1l čaje s gelem a čekám na Máru s Krejčusem. Nejdou, v 8:30 vyrážím. Jdu co krok to nádech. Jde to. Po 6h dorážím do C4, celkem vyřízený ale šťastný. Kluci už se vrací z vrcholu do C2 nebo C3. C4 už vypadá strašidelně se zbytky stanů. Bavím se s Betonářema, Martin si musel píchnout Dex, sou dost vyřízení. Vystoupám 120m nad C4, fotím, výhledy na Annapurnu, Dhualágiri. Sem strašně unavenej. Beru nějaký věci od Tomáše, půjde na druhý pokus (mrzly mu nohy). Chvíli zvažuju zůstat a zkusit to taky, ale není kde spát (všechny stany plný). Sestupuji z posledních sil s Betonářema. Velká koncentrace, udělat chybu je dost snadné. Já jdu do C3 oni ještě sjíždějí do C2. Noc hrůzy v C3, halucinace (igráček, fraktály). Mám pocit, že jsem v hrobě, už několik dní téměř nejím, hotovo.



foto by ©




foto by ©


2.10.
      Přichází Polda, vykopáváme stan. Sem úplně na sračky, do C2 docházím po 3,5h. Můžu jen ležet, kluci se o mě starají (čaj, ionťák). Každých 100kroků se hroutím na sníh. Potkávám stoupajícho Šťouryho –dozvídám se o dramatu v C4. Jeden mrtvý, druhý na sestupu. Mára píchal dex. Sledujeme záchranný vrtulník, přistává v C3. Super. Sestupuji s Ostravákama, hledáme Kejklův batoh, nic. Vleču se. Stahujeme věci z kopce – 25kg batoh. Balíme stan v C1. Sem už úplně apatický i k trhlinám (sou obrovský, fixy vytátý, dost nebezpečný, ale mě je to jedno). Do BC dorážím úplně na šrot pozdě v noci, jen sedím a tupě koukám. Docházejí Betonáři, vyprávějí podrobnosti ze záchrany. Tomáš dal vrchol. Usínám komplet oblečenej se sedákem a botama.



foto by ©


3.10.
      Průjem a nechutenství pokračuje. Nemůžu nic dělat jak jsem unavený. Piju. Nejím. Dochází Tráva, odpoledne Mára – objímáme se. Jsme všichni! Tom je jak kostra, ale září z něj štěstí. Večer dort, dávám si. Volám domů – mají radost.

4.10.
      Nechutenství a průjem, jsem strašně slabý, dávám 6 endiaronů, večer trochu těstovin. Balíme. Jde na mě z toho všeho úzkost – zážitky předchozích dní jsou až moc silné.

5.10.
      Snídám!!! Mám obrovský hlad. Opouštíme BC, loučím se s horou. Budu z toho žít do smrti a je to zvláštní, hodně to prožívám.



foto by ©


8.10.
      Celkem dobrá cesta, ale síly nejsou. Tělo nemá kde brát. Už nemluvíme o ničem jiném než o jídle. Všichni (až na Šťouryho) jsme úplně hotoví, pochodujem ja Zombie.



foto by ©


11.10.
    Užívám hojnost jídla a zevluju. Nákup dárků. Pjanrvní kontakty s ČR. Dávám pár fotek na FB. Kontroluji pracovní email. Jsem hodně zamyšlený, celá akce byla boží a hodně mi dala. S Tomem na střeše kujeme další plány, zahrnují i Makalu 2017.


Vašek Novotný   [úpravy] 07:46 23.11.2015Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Zmatek10:53:14 23.11.2015
Uf, to je zmatek, to nedávám. Několik desítek nesouvislých skoků mezi BC, C1, C2, C3 a C4 ...
Nebylo pro čtenáře lepší napsat "pendloval jsem měsíc nahoru a dolů, až jsem se z toho pos..l a odjel domů" ? ;)
Martinodpovědět 
 Re: Zmatek11:00:28 23.11.2015
:D :D :D
R.odpovědět 
 Re: Zmatek16:20:02 23.11.2015
Me to prijde super. Perfektne to popisuje jak to na takove expedici chodi. Clovek aspon vidi, ze za tim pozlatkem v podobe mozneho vrcholu je spoustu, casto asi dost monotonni a uporne driny.
odpovědět 

 diky11:09:29 23.11.2015
...od srdce popis.
mAdamodpovědět 

 Líbí11:11:09 23.11.2015
Docela fajn popis:)
martinodpovědět 

 Celkem ok11:42:54 23.11.2015
Přibližuje to tak trochu ten podivnej život na expedicích. Mě by z toho hráblo, ale foto je parádní a celkově se mi to líbilo.
Steveodpovědět 
 Re: Celkem ok11:50:29 23.11.2015
Také se mi líbí styl, kterým je to psané. né žádné kudrnaté románi a slovíčkařená, nebo nekonečné odstavce textu.
fajn akce
Karelodpovědět 

 díky! :)13:10:27 23.11.2015
Hezké, díky za zveřejnění. Bavilo mě to! :)
Hodně štěstí na příštím kopci.
Milanodpovědět 

 Chudák čeština13:57:40 23.11.2015
Pro mě osobně název daleko za hranicí vkusu. To jsme na tom s češtinou tak špatně, že musíme užívat takovéto výrazy v titulcích?
Petr Reschodpovědět 
 Re: Chudák čeština14:34:33 23.11.2015
Coby autentický popis mě článek zaujal, ještě pěknější jsou fotky, některé mám připravené na foto dne. Co se týče názvu tak musím souhlasit s Petrem, škoda ho.
 jirkasodpovědět 
  Re: Chudák čeština21:56:17 23.11.2015
Název článku mi přijde dobrej, protože jedním slovem vyjadřuje tři skutečnosti:

1) že autor měl střevní problémy
2) že autor zavěsil na Manaslu pytel
3) že se autor uchýlil k autentickému formě záznamu.

Chtěl bych vidět krasoducha, kterej vyjádří vše výše uvedené nějakou lepší zkratkou.
honzaodpovědět 
   Re: Chudák čeština14:39:11 24.11.2015
Souhlas! :)
Milanodpovědět 
 Re: Chudák čeština15:42:03 23.11.2015
Nebýt titulku tak to ani neotevřu... A jen co jsem to otevřel a napsal tento koment tak jsem to zas rychle zavřel...
Lešekodpovědět 
  Re: Chudák čeština16:41:32 23.11.2015
mozna by stacil vystizny nazev Manaslu..:)
hanzodpovědět 
  Re: Chudák čeština16:08:25 24.11.2015
Přesně tak!
M.odpovědět 
  Re: Chudák čeština18:53:37 25.11.2015
Zato název třeba "Anální radovánky pod Manaslu", to by byla čtenost!!
langošodpovědět 
   Re: Chudák čeština20:06:22 25.11.2015
hm, to zní zajímavě :D :D :D
návštěvnost lezce by vzrostla o 4% :D :D :D

co furt rešíte s tou čestinou do análu?
:D :D
honzaodpovědět 
 Re: Chudák čeština16:26:27 23.11.2015
Neresilo se nedavno neco podobneho u Tveho clanku? Pouziti spatneho vyrazu v nadpisu?
Kazdy na to ma asi jiny pohled, no. Expresivni vyrazy se v literature pouzivaji. V Cesku je tim znamy napr. Petr Sabach. Ma-li takovy vyraz nejakou symboliku, jako je tomu i tady, me osobne to nevadi a naopak to dobre dokresluje pisatelovi prozitky i zazitky ;).
Autorovi dekuji za pekny clanek a preji hodne uspechu na Manaslu 2017!
t.odpovědět 
  Re: Chudák čeština17:54:15 23.11.2015
Opravdu budeme srovnávat Petra Šabacha s Vaškem Novotným?

Já osobně tomu nerozumím, mohl bys mi napsat jakou symboliku, která by nešla vyjádřit jiným slovem tak, že je nutné slovo vulgární, to zde má?

Děkuji.
J.odpovědět 
   Re: Chudák čeština19:35:38 23.11.2015
Vidim, ze nesouhlasis a nadpis se ti nelibi, ale nejak nemam chut se timto tvym komentem nechat zatahnout do zbytecne diskuze o vecech pomerne subjektivnich.
Takze ve strucnosti. Nevidim, ze bych nekoho nekde srovnaval. Symbol ci vyznam si v tom bud najdes nebo ne. Styl kterym je to napsano, jak vidno, neni rozhodne pro kazdeho. Nicmene, nikdo ty, kterym se nadpis nelibi, nenuti klikat dal na clanek a cist si ho, protoze to jiste autora neprespedci, aby se zacal chovat dle jejich ocekavani.
t.odpovědět 
    Re: Chudák čeština22:01:17 23.11.2015
Článek číst nemusíš, to je pravda, ale vulgární nápis na hlavní stránce Lezce se přehlíží dost těžko. Článek jsem nečetl, nic mi to neříká, po pár větách jsem skočil do diskuze. A jak vidíš, nevyjadřuji se ani k účastníkům, ani k článku, beru, že se to nekomu může líbit. V tomto případě je chyba ve mně, nejsem ta správná cílovka. Jen jsem si dovolil okomentovat nevhodnost sprostého slova. Ale jako se vším ostatním - můj server to není, je to tu se souhlasem adminů, takže ok. Ačkoliv to nepovažuji za vhodné, zkousnu to :-)
odpovědět 
   Re: Chudák čeština19:16:29 29.11.2015
Věcně se dá říci, že expresivní vulgarismus v titulku je diskutabilní, nicméně myslím, že většina čtenářů lezce.cz má za sebou nějakou tu "tvrdší akcičku" kde emoční a myšlenkový průjem si nezadal s tím fyzickým. Prostě jdete na hranu a stačí jen méně štěstí a už svůj příběh nesdělíte... Myslím, že v tomto světle je forma nadpisu naprosto přiléhavá, adekvátní a hlavně autentická. Ztotožňuji se s ní. Ad Petr Švabach někdo tu zpochybňuje srovnání autora článku s jmenovaným prozaikem. Takže Petr Švabach - povídková knížka HOVNO HOŘÍ na jejíž motivy byl udělán film Pelíšky a Pupendo. Strážci čistoty českého jazyka máte tu další výzvu k "umravnění pera" ... :-)
Staníkodpovědět 
    Re: Chudák čeština07:45:58 01.12.2015
Znáš staré známé pořekadlo "Když dva dělají totéž, není to totéž"?
odpovědět 
 Pokálení pokrytci17:05:49 23.11.2015
Jasně, skautíci, určitě ve skalách při pádu z posledního kroku řvete:"Do anusu, já se na to vydefekuji." :-D :-D :-D
Bídaodpovědět 
  Re: Pokálení pokrytci17:50:50 23.11.2015
Že někdo sprostě řve ve skalách ještě neznamená, že se to má stát standardem i v běžných situacích, a že je nutné slovník vypjatých chvil přenášet do psaných textů určených široké veřejnosti. Ačkoliv občas nějaké to sprosté slovo také použiju, v nadpisu zde se mi velmi hrubě nelíbí, je tam zbytečné. I když je pravda, s vyjadřovacími schopnosti autora by vymyšlení jiného, méně závadného, bylo asi nad jeho síly.
odpovědět 
   Re: Pokálení pokrytci19:37:13 23.11.2015
Ja bych vsechno normalizoval. Akorat jak zvolit standard a kdo by pak v te sedi chtel zit?
t.odpovědět 
    Re: Pokálení pokrytci13:16:56 25.11.2015
Na ty pokrytce mám pro tebe a Bídu jednoduchou odpověď. například sex. Každý o sexu ví, většina lidí ho i často provozuje, bez sexu by tu skoro nikdo z nás nebyl. Ale i když je sex prakticky každodenní součástí našich životů a provozuje ho prakticky každý a ví o něm všichni, nějak si nejsem vědom, že by se někde vesele souložilo na veřejnosti, nebo že by porno a odhalování pohlavních orgánů na veřejnosti nebo mimo specializovanou společnost, bylo v pořádku. A jsem pokrytec, když si myslím, že do tramvaje sex nepatří bez ohledu na míru vzrušení obou aktérů?
odpovědět 
     Re: Pokálení pokrytci14:40:37 25.11.2015
A toto davas do roviny s literarni stylistikou? :-O
Samozrejme, malokdo by asi zkousl pohled na 2 soulizci bezdomovce v tramvaji, lesbishow 2 slecen modelkovskych proporci v tramvaji by uz asi odradilo vyrazne mene lidi ;), stejne tak jako treba mista, kde nahota je beznou soucasti - napr. nudisticke a naturisticke plaze. Tam te ale nikdo nenuti chodit, stejne jako tebe nikdo nenuti cist knihy se specifickym slovnikem. Pokud ti vadi uz existence del s takovym slovnikem, nezbyva nez poprat uprimnou soustrast, protoze zivot kde musis eliminovat vse kolem se moc dlouho vydrzet neda.
t.odpovědět 
      Jasný vítěz16:27:21 25.11.2015
Co je zatím největší prdel, tak to, že tohle je zatím jasný vítěz listopadové soutěže o nejlepší autorský článek. Z toho se někteří fakt poserou :-D :-D :-D
Bídaodpovědět 
      Re: Pokálení pokrytci18:42:27 25.11.2015
No ono když se rozhlédnu po webech třeba právě cyklistů, tak mi nepřijde, že bych tam nacházel články podobného ražení a nadpisů. Chodím na weby několika sportů, ale nic eliminovat nemusím. Normální lidé mají jakousi autocenzuru a pokud ne, tak v rámci zachování určité kultury zasáhne obvykle admin.

Ale ber mne jako menšinu, pokud tu chcete nastavit styl jako v tomto článku a admini s tím souhlasí, tak se na mne neohlížej a ignoruj mne. Máš na to právo.
odpovědět 
       Re: Pokálení pokrytci20:27:45 30.11.2015
Ono jde možná o to, že při kuželkách nebo cyklistice nejde o život ;-)
bobanodpovědět 
      Re: Pokálení pokrytci18:44:09 25.11.2015
No hlavně že tu píšeme o pokrytectví. Dva souložící bezďáci v pořádku nejsou, dvě modelky ano. Soulož je soulož, přeci bys ji neupíral někomu jen proto, že je ti nesympatický :-)
odpovědět 
       Re: Pokálení pokrytci21:30:11 25.11.2015
Nejsem si jisty jestli reagujes na spravny koment?
odpovědět 
     Re: Pokálení pokrytci19:29:50 25.11.2015
"A jsem pokrytec, když si myslím, že do tramvaje sex nepatří bez ohledu na míru vzrušení obou aktérů?" ... proč by si nemohli třeba ve vozovně vrznout, klidně i v tramvaji?
MModpovědět 
      Re: Pokálení pokrytci20:39:22 25.11.2015
Jeslti jsi pokrytec? Asi stejný, jako když já si myslím, že tady by měly být texty bez vulgarit bez ohledu na pocit autora, a že sprostá a vulgární slova by si měl autor nechat někam na soukromý mejdan nebo do hospody, kde to nebude vnucovat ostatním. V tramvaji udržujme přijatelné mravy a pořádek, ve vozovně si dělej co chceš.
odpovědět 
       Re: Pokálení pokrytci21:31:25 25.11.2015
Aneb clovek co vnucuje ostatnim sve predstavy nechce aby nekdo vnucoval co se mu nelibi..
odpovědět 
        Re: Pokálení pokrytci08:10:49 26.11.2015
K tomu je čas od času zapotřebí i podobný článek a diskuse, aby si někteří srovnali myšlenky a milenky.
modpovědět 
       Re: Pokálení pokrytci20:12:40 26.11.2015
Ve vozovně a SOUČASNĚ přitom v tramvaji. Ve vozovně tramvaje tak nějak z principu nězřídka bývají:-). Jinak koukám, že tady zase rodiče někomu našetřili na fest dlouhé vedení:-).

Ale klidně si to rozšiř i na konečnou, do tramvy zas tak lehce vidět není, leda by ses fakt jooo snažil:-). I když tedy kázat tu mravnost a přitom šmírovat .... ;-P
MModpovědět 
        Re: Pokálení pokrytci07:31:06 27.11.2015
Aha, já zapomněl, že tobě je potřeba vše vysvětlovat trochu polopatičtěji. Takže "tramvají" bylo míněno veřejné místo, "vozovnou" následně jakékoliv místo s dostatkem soukromí, a to i kdyby to mělo být v jakémkoliv prostředku veřejné dopravy.

Smutné, že je potřeba podobné věci vysvětlovat takto podrobně. Ale alespoň to vysvětluje, proč má podobný článek tolik příznivců - uvedený styl je pro ně jasný, srozumitelný a výstižný. O moc větší slovní zásobu nebo rozhled nebo vyjadřovací schiopnosti nepotřebují, je to pak moc "komplikované". A ještě smutnější pak je, když někdo takový zkouší obhajovat sprostý a vulgární styl slovy "ale Hašek a Borovský používali sprostá slova také...". Asi jako zaměňovat akty a porno. Tedy jestli jsou místní obhájci primitivnosti schopni rozdíl pochopit.
odpovědět 
         Re: Pokálení pokrytci16:24:28 27.11.2015
Fajnove, jak nekteri lide ziji v iluzi o svych (nejen) jazykovych dovednostech a maji tim jisty pocit nadrazenosti..
odpovědět 
          Re: Pokálení pokrytci16:27:57 29.11.2015
Smutné je hlavně to,že už leze kde kdo.
odpovědět 
           Re: Pokálení pokrytci18:46:06 29.11.2015
Taky me sere, ze lezou lidi, kteri maji jine nazory nez ja a delaji veci jinak nez ja.. :)
odpovědět 
 Re: Chudák čeština10:39:30 25.11.2015
S češtinou na tom špatně nejsme. Má spoustu rovin, je bohatá a pestrá. Jednou z těch rovin jsou i ty vulgární prostředky, díky za ně. Pokud jsou funkční (funkčně použité), tak mají v textu svoje místo.
Možná se jejich funkčnost projevila i v téhle diskusi. Ukazuje se díky nim totiž mimo jiné, že jsme na tom možná celkem špatně ne pokud jde o češtinu, ale pokud jde o potřebu moralizovat a cenzurovat; že jsme trochu uvázli ve víc než sto let staré úzkoprsé a trochu pokrytecké morálce :)
Tohle není veřejnoprávní kanál, nevystoupil tady nějaký oficiální představitel politické strany, církve nebo já nevím čeho... Nadpis bych bral trochu jako pokus o černý humor; zároveň signalizuje snahu o civilnost podání, autenticitu, ale možná i zklamání a tak. Pohoršuje mě to mnohem míň než hafo různých jiných věcí na Lezci i jinde.
Nadpis "Bohužel neúspěšná výprava na Manaslu se střevními potížemi" je neutrální, ale taky mnohem méně zajímavý, parodie na sebe sama, vhodná snad tak k nějakému otravnému oficiálnímu komuniké.
P.odpovědět 
  Re: Chudák čeština13:11:33 25.11.2015
Dovolím si nesouhlasit a to proto, že také existuje něco jako všeobecná úroveň a slušnost. Pokrytecké to může vypadat, ale snaha o zachování nějaké minimální úrovně by měla být žádoucí všude. Ono nejde o jedne konkrétní nadpis, ale o celkový přístup. nejdříve projde jedno sprosté slovo v diskuzi, pak se to stane normální. Po nějaké době se sem tam objeví srposté slovo v článku a z achvíli se to stane běžné. Až si lidi zvyknou, objeví se nějaké to slovo v nadpisu, za chvíli se to tu bude sprostými slovy jen hemžit. Opravdu to tak chceme? Že někteří lidé nedovedou psát i/y a neznají vyjmenovaná slova a shodu podmětu s předsudkem, ok, za jistých okolností, jako je třeba dyslexie, to lze pochopit. Ale zbytečné používání vulgarismů opravdu nechápu a nechci, aby se postupně stalo normou. Co bude následovat? Osobní urážky a veřejné nazývání se sprostými jmény, které bude úplně v pořádku? A když si lidé zvyknou tady, začnou mluvit a hlasitě a sprostě nadávat i třeba ve skalách nebo na stěnách? A když lezci, tak co třeba cyklisti? A řidiči? Dnes se toleruje sprostý výkřik při pádu, co to bude za 5 let? Bude ve skalách létat jedno sprosté slovo za druhým, až bude lezec komentovat cestu jističi, nebo žádat o dobrání/zrušení? Myslím, že to nechce nikdo, ale právě toto postupné uvolňování a posunování hranic tolerance k tomu vede.

No já nevím. Podle mne je nevulgární mluva obyčejná slušnost a znak, že dotyčný to má v hlavě srovnané alespoň trochu. Ne nadarmo se říkalo "sprostý jak dlaždič" nebo "slovník, jak ze IV. cenové skupiny". Ani jedno prostředí nějakou extra slušností, rozhledem nebo inteligencí nevynikalo. Opravdu se chceme dostat do této roviny? Aby s třeba říkalo "mluvíš jak lezec" ?

Ve vybraných případech lze použití vulgarismu omluvit, může být i nezbytné. Ale myslím, že srovnávat zde Haška nebo Borovského s pisatelech tohoto článku by bylo velmi mimo. Nevím, jak se autor cítí, když to po sobě čte, ale mě připadá spíše jako takový jedndoušší primitiv, než hrdina.
J.odpovědět 
   Re: Chudák čeština14:44:43 25.11.2015
Jake primitivni chovani autor podle tebe vykazuje?? (mimo to, ze pouzil styl, ktery se ti nelibi ;))
t.odpovědět 
    Re: Chudák čeština14:50:24 25.11.2015
Jeste dodam, ze obecne je krasa umeni v tom, ze muze byt nesvazane, volne, emotivni. Literatury, i velmi uznavane, plne sprostych slov, je mraky a rozhodne to neni zalezitost par poslednich let.. Myslim, ze vetsi problem je strach lidi, ze by se mohlo stat neco na co nejsou zvykli a tedy to povazuji za spatne, neprirozene, zkazene.
t.odpovědět 
     Umění?18:46:55 25.11.2015
Tak on je ten článek Posraný Manaslu umění? Tak to mění situaci, to pak je vše v pořádku. A omlouvám se, mě to hned tak nějak nedošlo. To bude asi nějaká moderna, ne?
odpovědět 
      Re: Umění?21:28:51 25.11.2015
Rekl jsem snad nekde, ze je to umeni? Tyto veci obecne neposuzuji, jsou velmi subjektivni.
t.odpovědět 
   Re: Chudák čeština15:09:36 25.11.2015
Jde o nějaké společenské normy, které se, pokud jde například o meze přípustného a tolerovaného (tolerovatelného), posouvají. Za sebe můžu říct, že mi titulek nevadí, naopak, zdá se mi funkční.
Vulgární výraz v nadpisu článku není nijak osobní, ani bych neřekl, že v rámci oblasti vulgárních prostředků stojí obzvlášť za čarou, naopak, použité slovo vnímám jako relativně běžné, jako dost "měkkou" vulgaritu.
Je mi jasné, že se v tom neshodnu třeba s mnoha staršími lidmi atd., ale to je právě to postupné posouvání hranic možného a přípustného (generační a další posuny).
Samozřejmě sám taky mám nějaké meze. Ale myslím, že nemá mysl naše vyjadřování nadměrně cenzurovat - pokud nejde o nějaké reprezentativní oficiální (státní) kanály a tak. Neznamená to, že se máme vyjadřovat kdekoli a kdykoli hrubě, ale na druhou stranu nemá smysl tvářit se, jako že hrubé výrazy neexistují, a pěstovat příliš puritánskou falešnou morálku.
Osobně preferuju nějaké to sraní a vola před Mirkem Dušínem. Zdá se mi to zdravější.
P.odpovědět 
   Re: Chudák čeština22:23:24 25.11.2015
Jediný štěstí, že se Tvůj předsudek shoduje s podmětem.
honzaodpovědět 
    Re: Chudák čeština11:48:28 26.11.2015
Hezký důkaz toho, že nikdo nejsme dokonalý. Záměna přísudku s předsudkem se mi opravdu nepovedla.
J.odpovědět 
  Co řešíte..09:16:21 27.11.2015
Jasný, nadpis sedne jak prdel na hrnec! :-)

Jinak z přepisu deníku čiší autenticita, ale popis 14.9. jsem nedal...
bejbsodpovědět 

 ...14:25:24 23.11.2015
Podle mně dobrý. Autentický. Deníkový záznam. Asi dobře vykresluje Václavovi pocity, myšlenky a ostatní. Škoda, že to nevyšlo, ale je jasný, že jsi bojoval!
Ondřejodpovědět 
 Re: ...18:56:49 23.11.2015
ach ten češtin :-)
jeffodpovědět 

 forma 15:11:01 23.11.2015
Nic proti obsahu, ale úroveň projevu je mírně řečeno poněkud pokleslá...
PeSodpovědět 

 Bezva článek !15:41:19 23.11.2015
:-)
Lepraodpovědět 

 díky21:14:47 23.11.2015
Díky za pěkný článek.
Vojtaodpovědět 

 super autentický report22:24:03 23.11.2015
Pěkně vyjádřené pocity :D, docela jsem se při čtení bavil, fotky taky pěkné. Za mě oba palce hore. Škoda těch "češtinářských" komentů pod článkem, ty mi vadí mnohem více (ano, nemusel jsme je číst). Navíc hned v úvodu je napsáno, že se jedná o autentickou formu textu, tak to vážení zkuste prosím respektovat.
Michal Dredařodpovědět 
 Re: super autentický report16:04:13 24.11.2015
Název je trefný, vulgární výrazy používal i Hašek, Borovský nebo Rabelais a jací to byli spisovatelé. Pokud to má svůj účel a smysl a tady to podle mě má, tak proč se tomu pokrytecky vyhýbat.
Michalodpovědět 

 ok češtinos10:50:24 25.11.2015
Fajnos článkos fotos takos sračkos nevados.
Ondraodpovědět 

 Díky za článek18:45:37 25.11.2015
Článek je super. Pro všechny, kteří mají rádi (auto)cenzuru:
https://www.youtube.com/watch?v=z4y8iSP4u5A
Sedláčekodpovědět 

 paráda18:56:12 25.11.2015
Vašku parádní článek, stopa v mozku je, zdá se, hluboká. Nechápu, že se vždycky najde nějakej p..us, kterej rejpe a prudí.
Honzányodpovědět 
 Re: paráda07:24:52 26.11.2015
Taky se pridavam k Honzanymu, uplne stejne jsem "prosral" svou prvni expedici a mel z ni uplne stejne smisene pocity. To mne vsak neodradilo od dalsich planu :-)
Proste "fekalni" historky patri k vzdy k oblibenym tematum a zdrojum zabavy. Pravda v ty hospode uz to sranda je, ve stene to k smichu vetsinou neni. Minimalne pro hlavniho aktera :-)
Drz to pevne, titulek si zvolil presny a tento web neni pro slecinky :-)
Radek
zobanodpovědět 
  Re: paráda22:01:52 26.11.2015
No to že jsi hulvát ví celé brno...
vídeňákodpovědět 

 cíl autenticita11:15:57 26.11.2015
Dobrý článek, ale opravdu bych některá zejména sprostá slova nahradil nějakým vtipným přirovnáním ale chápu že by to bobtnalo - nicméně cíl je tu splněn - autenticita...
žbletodpovědět 
 Re: cíl autenticita13:06:57 26.11.2015
Ja osobne bych si myslim, ze by bylo spravne, kdyby namisto sprostych slov byla kratka basen za pouziti obkrocneho rymu s rytmikou v casomernem prozodickem systemu.
odpovědět 

 smutný14:01:15 26.11.2015
NÁZEV ČLÁNKU - asi zaujme, ale je hodně smutný že je potřeba zaujmout takovým trapným hnusem. Takže to příště rozjedme ve stylu "Po....ný, za....ný, zku...ný,vypí...ný Lhotse 2016"? Sprostší = lepší. OBSAH - snad autentický, ale číst se to moc nedalo, po pár dostavcích jsem s tím prásknul. AUTOROVI - poklona za výkon na kopci i v tom stavu, poděkování za čas že něco napsal. A snad doporučení ať už radši nepíše, nebo si střihne opakovačku češtiny. FOTKY = pěkný, povedly se Vám!
Jardaodpovědět 
 Re: smutný14:30:52 26.11.2015
> Takže to příště rozjedme ve stylu "Po....ný, za....ný, zku...ný,vypí...ný Lhotse 2016"?

Krasa je v tom, ze to muzes rozjet jak chces ;). Pokud to budou cist lide, tim lepe. Pokud v nich jeste navic zvladnes vybudit emoce, posles zase svoje dilo o kus vyse. Co ale muze zamrzet je, kdyz ti lide budou v reakcich vnucovat svuj nazor jako temer jedinou spravnou pravdu.
odpovědět 

 hradní čeština už i tady?14:05:06 26.11.2015
No,nějak mě po letmým přečtení, celé se to fakt nedá, napadá že opravdu postrádáme trochu noblesnější vzory. Jaký prezident, takový občani, jaká mluva nahoře, takové vyjadřování všude jinde. A hleďme z komentářů, kolik lidí už s tím ani nemá problém a ještě se takových ubohostí zastává  a glorifikuje to : ( Špatný, smutný, ale máme to co si zasloužíme.
Honzaodpovědět 
 Re: hradní čeština už i tady?14:38:09 26.11.2015
Myslim, ze vetsina lidi se zastava svobody projevu. Pokud mas pocit, ze "sprostota" (zde se ale jedna o stylistiku a ne primitivni urazky apod.) lidstvo neprovazi a neni jeho soucasti, zkus si projet umeni (literatura, malby, sochy, ...) od pocatku veku. Od Hradniho pana je tu velky rozdil. Jde o cil, sdeleni, obsah. Vnimani tech "pozlatek" kolem je znacne subjektivni zalezitost.
odpovědět 
 Re: hradní čeština už i tady?15:49:24 26.11.2015
Vážený pane Honzo,
Vámi použité slovní výrazy též nejsou v souladu s pravidly českého pravopisu. Nemusíte se obávat špatného příkladu pana Prezidenta. Stačí věnovat více pozornosti vlastnímu vyjadřování. Budete mít méně času k odhalování cizích nepravostí. Pro uchování jazyka v jeho ušlechtilé podobě učiníte mnohem více.

V dokonalé úctě
Automechanik Amatér



AAodpovědět 
  Re: hradní čeština už i tady?16:39:28 26.11.2015
Nech ho, dneska se chce každý svým inteligentním názorem zviditelnit. I když Honza už slavný je. Na internetu jsem o něm našel článek: https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%AD%C4%8Da
Michalodpovědět 
 Re: hradní čeština už i tady?17:31:21 26.11.2015
ty pokrytče, dokud tak nezačal mluvit prezident, tak s tim určitě měli všichni problém a odsuzovali to, že jo?! neuvěřitelný, jak už i nám sem tak důkladně lezou ty zvrácený americký móresy..
ivanodpovědět 
  Re: hradní čeština už i tady?23:13:04 26.11.2015
To s tema zvracenyma americkyma moresama bych rad videl vice rozepsane? Co tim myslis? Jak sem lezou?
odpovědět 
   Re: hradní čeština už i tady?08:37:21 27.11.2015
Přesně tak! Jen mu dej. Přece ty americký imperialistický svině nenecháme rozrejvat naši socialistickou zahrádku jeijich pokleslejma manýrama! Za Lenina!
cccpodpovědět 
    Re: hradní čeština už i tady?10:55:39 27.11.2015
hehe..no mám na mysli, že právě v USA je běžné pokrytecké pohoršování se nad odhaleným ňadrem či sprostým slovem např. v televizi, když ve skutečnosti příčiny úpadku a rozkládání sociální struktury jsou úplně někde jinde..mimo pokrytectví tady hraje podle mě roli i určitá dávka pohodlnosti až možná zbabělosti, protože ono je tak jednoduché svalovat odpovědnost za současný stav třeba právě na vulgarity, a to ať už v tomto článku či u zemana..s tím trochu souvisí i posměšné napadání a označování za komanče a za agenta putina kohokoli, kdo se odváží uvažovat jinak, než je dnes obecně přijímaný a ten "správný" pohled..něco podobného jsme tu už přes čtyřicet let měli jen z jiné strany, děkuji nechci..
i.odpovědět 
     Re: hradní čeština už i tady?16:30:54 27.11.2015
Na druhou stranu mas dnes fajnove, ze sve totalni nedostatky, diletanstvi, primitivnost, hloupost atd. muzes krasne svest na to, ze uvazujes jinak, nestandardne, ne jako masa atd. a hledme, z nedostatku je prednost, jedna z nejvetsich, ktera mnoha jedincum doda vyjimecny pocit vlastnich kvalit. Takovy pocit, ktery jinak moc ve svem zivote nezazivaji.
odpovědět 

 se tu roztrh pytel...01:19:01 27.11.2015
...jsem nevěděl, že mezi lezcema u nás je tolik ušláplejch učitelů češtiny ze základky. Jinak si nedokážu vysvětlit tu upjatost. Kdyby šlo o češtinářky, tak si povzdychnu něco ve stylu "bys potřebovala aby ti ho někdo pořádně narval...", ale s váma, chlapci...těžko radit.

Btw: Vašku, supr článek, díky za něj.
T.odpovědět 
 Re: se tu roztrh pytel...10:17:41 27.11.2015
takže další, kterému kálení na nádhernou osmitisícovku imponuje....
špicodpovědět 
  Re: se tu roztrh pytel...12:57:44 27.11.2015
Ne, jen se mi líbí, jak je napsanej článek a Tvůj problém je mi úplně volnej (když pominu, že v tom součtu hlasů je to velmi zábavné sledovat) :-)
T.odpovědět 
   Re: se tu roztrh pytel...13:10:10 27.11.2015
Ale zatím to nevypadá, že by ti jeho problém byl volnej. Mě to připadá, jak když máš problém, že on s tím má problém. Jinak si nedovedu vysvětlit, proč, když je ti to tak volné, sem tak zuřivě píšeš :-) Vždyť ty vyvracíš sám sebe :-)
odpovědět 
    Re: se tu roztrh pytel...15:19:26 27.11.2015
někdo vidí zuřivost tam, kde je úsměv...i tak to někdo může mít
T.odpovědět 
 Re: se tu roztrh pytel...14:03:30 27.11.2015
Tys ho už evidentně dlouho nikam nenarval, že máš potřebu tu jet takové komenty... A ta základka je nejspíš vrchol Tvého vzdělání...
taky T.odpovědět 
  Re: se tu roztrh pytel...15:22:53 27.11.2015
Klidně si posluž :-)
Takovýho přetlaku...autor článku to jak vidim bere taky s humorem.
T.odpovědět 

 "Dílo"14:05:24 27.11.2015
je natolik autentické, až se nedá číst... Dle stylu psaní mám pocit, že jsi ještě pořád nevystřízlivěl z té počáteční kalby!
Lumenodpovědět 

 komentáře15:17:53 27.11.2015
Pověsit článek na lezce je opravdu odvaha:-) Čekal jsem věcnou diskusi o Himalájích, o tom, že lézt normálkou na osmu není horolezectví atd. Pokud jsem někoho urazil "Posraným" nadpisem, tak se omlouvám, nebyl to záměr. Záměrem bylo vylíčit, jak to na takové vysněné expedici vypadá, včetně nudy v BC, vynášek atd. Zvolil jsem přesný přepis deníku, protože mi to přišlo zajímavé. Zmatenost beru. Bohužel v promrzlém stanu nebyla síla hrát si na Havlíčka. Každopádně příště nikam nepojedu a budu sedět na řitním otvoru a psát do diskuzí. Horám zdar! vašek
Autorodpovědět 
 Re: komentáře18:13:10 27.11.2015
Správně! Užitečnější budeš doa v zaměstnání...
..odpovědět 
 Re: komentáře23:04:31 27.11.2015
Vašku, že se na ně nevysereš (myslím ty diskutující tady). Stačí jednou a dlouze (ne jako na Manaslu).
Přeji ti v tom hodně úspěchu, hehe.
éfaodpovědět 
 Re: komentáře00:56:32 28.11.2015
Mě se fakticky článek líbil prostě dobrej popis nadpis s klidem promíjím.
Víte ono prostě něco někdy nejde popsat jinak.
Třeba se nedá říct o1 mil. imigrantů v Německu, že to frau Merkel nezvládla, ale že to prostě posr...la.
Steveodpovědět 
 Re: komentáře13:09:13 28.11.2015
Díky za článek. Četlo se mi to dobře. Je vidět, že jsou to rychlé zápisky do deníku během akce. A takový článek tu dlouho nebyl. Díky za něj!
Valmarodpovědět 
 Re: komentáře13:50:22 29.11.2015
Me se to libilo a za clanek dekuju.
jx zeroodpovědět 

 Aby jste se neposrali16:08:51 28.11.2015
Článek a fotky super, titulek výstižný. Pohoršenost je samozřejmě vždy nutná, nakonec spoustu kněží si také stěžuje svým osmiletým milencům na morální pokleslost společnosti, takže je třeba tyhle výzvy brát vážně.
Zenyodpovědět 
 Re: Aby jste se neposrali17:07:02 28.11.2015
Když už tak "abyste" :-).
odpovědět 
 Re: Aby jste se neposrali17:11:16 28.11.2015
"Abyste". "Aby jste" je tvar nesprávný. Jedná se o aorist slovesa "být" jako součást vyjádření podmiňovacího způsobu :-)
odpovědět 
  Re: Aby jste se neposrali19:10:50 28.11.2015
A protože vím, že tu to je samý negramot a primitiv, vysvětlím stručně co je to aorist. Píši jen tak z patra, tak omluvte případné nepřesnosti.

Termín aorist (z řeckého „a-horistos“ – „nevymezený“) se užívá u některých jazyků jako označení jistého typu slovesného času, a sice obyčejně jednoduchého minulého času, který nevyjadřuje žádné zvláštní vidové charakteristiky, čímž se liší od jiných časů minulých, jako je imperfektum, perfektum či plusquamperfektum. Typickým příkladem, který splňuje obvyklé charakteristiky aoristu, ačkoliv se tak nenazývá, je německé préteritum. Specifický význam a pravidla užití časů, které jsou označovány jako aorist, se však jazyk od jazyka liší. Mezi jazyky, které disponují slovesným časem označovaným jako aorist, patří klasická řečtina, stará čeština či hornolužická srbština. Do dnešní doby se aorist zachoval v bulharštině. Jako aorist bývá též označován prostý přítomný či spíše časově nevymezený čas ve fiktivním jazyce quenijštině.
odpovědět 
   Re: Aby jste se neposrali19:47:40 28.11.2015
Kouzelné :-))
https://cs.wikipedia.org/wiki/ Aorist
(jedna mezera před "aorist")
Jinak chybu uznávám a jsem rád, že jádro mého sdělení, totiž "aby jste", nezůstalo bez odezvy :-)))
Zenyodpovědět 
   Re: Aby jste se neposrali00:13:36 29.11.2015
často máš neodolatelné nutkání napsat něco, co lidi nemají chuť dočíst po přečtení prvních deseti slov? :-)))
odpovědět 
    Re: Aby jste se neposrali07:55:43 29.11.2015
Naaahodou,
prispevek o aoristu je nejvecnejsi, nejpoucnejsi ..a tim padem nejzajimavejsi (pro mne..) cteni v cely tyhle diskusi.
Takze jsem si ho precetl az do konce, a to tak ze nekolikrat.
Neznamemu autorovi dekuji.
(... na nepise se ono 'spatra', nikoli 'z patra'? kdyz uz teda ex abrupto.. zejo.)
TOAodpovědět 
     Re: Aby jste se neposrali08:32:12 29.11.2015
A ty víš, odkud to psal? Co když třeba z prvního nadzemního podlaží?
odpovědět 
      Re: Aby jste se neposrali08:35:36 29.11.2015
Podle mého chtěl napsat "sparta".
odpovědět 
       Re: Aby jste se neposrali16:38:40 29.11.2015
Nebo "Sparta" :D
odpovědět 
        Re: Aby jste se neposrali19:14:23 29.11.2015
Tak z toho by se teda jeden posral, mimochodem tady je to v pohode ale v nadpisu peknej hnus. Ale zase verejny prislib, ze za to zes to s nadpisem prosral uz do hor nikdy nepojedes, tak to je silny kafe. Smekam...
Martas.odpovědět 
        Re: Aby jste se neposrali20:24:48 01.12.2015
Buzerantu parta. Banik pičo
odpovědět 

 O čem horolezci nepíší...20:34:11 30.11.2015
... a asi ani nikdo...
Vencův článek jsem si nejprve přečetl na jejich oddílovém webu, kde jsem pak narazil na historku Máry, která rozhodně stojí za přečtení a přináší čistou realitu z hor.
http://hoskol.cz/index.php/26-o-cem-horolezci-nepisi
bobanodpovědět 
 Re: O čem horolezci nepíší...09:41:11 01.12.2015
kdo sam nezazil, neoceni..))))
odpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179640)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Havraní Cesta VII Bělá U Děčína
Jižní Cesta III Bělá U Děčína
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Jdete do hajzlu |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (193)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (54)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 313 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 288 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.