LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lano nevyjde až na zem, ale dole se to normálně skáče...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142220 cest
Nové přelezy:
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc
Top Gun 10-
Pedrův Smr 10-
Sinter Wan 7b+
Roof Rabbi 8a

Stěny
K2-Žilina - Žilina
Gymnázium M. Koperníka - Bílovec
Bongo Brno - Brno

Prodejny
Rock Point - NC Eden - Praha 10
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál
HUDYsport - Hřensko

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pád skialpinistky v Obřím dole

Skialpinistku zachraňoval z Obřího dolu vrtulník

Asi pětadvacetiletá skialpinistka málem doplatila na porušení pravidel pro pohyb po zimních Krkonoších. Zřejmě vinou nepozornosti sjela z cesty u bývalé vodárny v Obřím dole na úbočí Sněžky a narazila do stromu. Vrtulník na místě nemohl přistát, záchranáři z něj museli vyskočit.
"Při nehodě si zlomila klíční kost a lopatku. Jela naštěstí ve větší skupině, takže ostatní lyžaři mohli okamžitě přivolat pomoc," informoval Petr Pradáč ze stanice Horské služby v Peci pod Sněžkou.

K odlehlému a těžko přístupnému místu by se však Horská služba s běžnou technikou dostávala minimálně dvě hodiny.

Proto záchranáři využili vrtulníku OK-Ambulance, jehož osádka v Krkonoších zajišťuje nadstandardní lékařské služby pro své klienty a v případě potřeby Horské službě vypomáhá. U zraněné lyžařky byl pouhých dvacet minut po nehodě.

"V neděli pravidelně létáme do Krkonoš, abychom byli blíž místu případného zásahu. Jakmile nám Horská služba oznámila, co se stalo, u stanice v Peci pod Sněžkou jsme naložili dva záchranáře s horolezeckým vybavením a vyrazili do Obřího dolu," uvedl pilot vrtulníku Daniel Tuček.

Zraněná lyžařka se nacházela na strmém svahu ve žlabu Rudného potoka téměř v patnácti stech metrech nad mořem. Zásah vrtulníku komplikovalo i sněžení, špatná viditelnost a silný vítr.

"Přistání nepřipadalo v úvahu. Proto jsem se s vrtulníkem pouze přiblížil k zemi a záchranáři museli vyskočit do sněhu. Poté jsem odletěl, Horská služba zraněné lyžařce na místě poskytla první pomoc a dopravila ji ke kapličce v Obřím dole. Tam jsem všechny o hodinu později naložil a pacientku přepravil do vrchlabské nemocnice," popsal zásah Tuček.

Kdyby lyžaři dodržovali základní pravidla pro pohyb po horských cestách v Krkonoších, k úrazu vůbec nemuselo dojít. Horský chodník v závěru Obřího dolu totiž patří mezi letní cesty, které by se v zimním období neměly používat, protože bývá často zledovatělý a turisty na něm ohrožují i laviny sjíždějící ze strmého žlabu na úbočí Sněžky.

iDnes   [úpravy] 23:00 26.02.2006Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 kecy kecy kecy09:14:10 27.02.2006
zase novinarske kecy...
Joseodpovědět 
 Re: kecy kecy kecy10:20:42 27.02.2006
Tuček? Daniel? Udělal si pilotní licenci a z lékaře na vrtuli přesedlal na její obsluhu? To jsou věci :-)
?odpovědět 
  Re: kecy kecy kecy12:42:19 27.02.2006
Co vim, tak Tucek pilot a Tucek lekar neni tataz osoba.
FAHodpovědět 
   Re: kecy kecy kecy15:59:38 16.11.2006
Co je mi známo, tak Daniel Tuček líta pro LZS, Co vim tak je příbuzný s Petrem Tučkem, který je lékař!
susinkaodpovědět 

 zamyslete se20:39:29 27.02.2006
Rudník jsem sjížděl několikrát,je to dost nebezpečné místo!Mám trochu pocit že si spousta lidí myslí že si koupí pásy a v tu ránu jsou skialpinisté!Dobrý skialpinista = nejenom dobrý lyžař, ale především člověk který nepřeceňuje své schopnosti.
Nerd bych, aby až si příště vyrazím na pásy,si na mě lidé ukazovali "jéé to je jeden z těch šílenců co ho omrzel život"!

Zkuste se nad tím zamyslet. Dík Jack
Jackodpovědět 
 Re: zamyslete se20:49:52 27.02.2006
"Jack"???
krackodpovědět 
 Re: zamyslete se23:23:39 27.02.2006
Kdo si koupi pásy, je skialpinista... heh. Ani lyže k tomu nejsou potreba. Tak sem se k veceru pobavil :-))) Pravda pravda lidi, zamyslete se. :-) PS: Jacku, at se ti na tech pásech dobre jezdi.
Fakodpovědět 
 Re: zamysleme se-kdo z nas..18:32:24 28.02.2006
Skialpinistka, o ktere je zde rec, ten zlab jela uz nejmin po paty a rozhodne neni zacatecnice. Co se obraku (a vubec krkonos, pece] tyce, myslim, ze je to idealni misto na skialpy nez se clovek vyda do alp, na nauceni.
To ze tam byl firn, podle me nejsou spatny podminky. Komu se nikdy nesmekla lyze? Jde jen o to, za jak dlouho to clovek stihne postavit. V tomto pripade se to bohuzel nepovedlo. Jediny ponauceni je, jezdit s cepinem......ale priznejme si-kdo z nas s nim takovyhle zlaby jezdi?
6060odpovědět 

 Deník Právo10:17:56 01.03.2006
Divoké skialpinisty čekají vysoké pokuty.

VRCHLABÍ - postih v podobě, možná několikatisícové pokuty, čeká každého ze skupiny divokých skialpinistů, kteří pronikli do ochranáři zapovězené oblasti krlonožského Obřího dolu. Výprava osmi, až desíti Čechů skončila úrazem mladé ženy, při kterém musel zasahovat vrtulník. Pohyb turistů v Obřím dole, kudi stoupali směrem nahoru, považují ochránci přírody za hrubý přestupek proti zákonu. "Bude proti nim zahájeno správní řízení s možností několikatisícové pokuty. Za úvahu také stojí, zda by zraněná turistka, která neměla v dané lokalitě co dělat, neměla hradit i zásah záchranářů," uvedl mluvčí Správy KRNAP Radek Drahný a zdůraznil, že na území první zóny parku je bez souhlasu orgánu ochrany přírody zakázáno vstupovat mimo značené cesty. Identifikaci turistů, tentokrát ochranáři snadno zjistí ze záběrů záchranářů a televizních záběrů. "Relevantních důkazů bychom měli mít dost. Bezohledné chování lidí, kteří svým počínáním vystavují nebezpečí i záchranáře, je trestuhodné. Letos jsme něco podobného ještě nezaznamenali. běžně se ale nyní potýkáme s přestupky snowboardistů a lyžařů, " podoktl Drahný.

P.S. No myslím, že v honu na čarodějnice, který v denním tisku probíhá, právě vystřídali myslivce, (podzimní sezóna) skialpinisté (zima). Kdo získá prvenství na jaře?
stipodpovědět 
 Re: Deník Právo10:24:03 01.03.2006
Myslivce je potřeba honit, protože maj kvéry a vohrožujou svý vokolí. Skialpinista vohrožuje tak max. sám sebe.
Papoušodpovědět 
  Re: Deník Právo11:30:43 01.03.2006
pokud nefikne lavinu ktera zasýpne někoho dalšího :-)
odpovědět 
  Re: Deník Právo11:49:27 01.03.2006
A co ti záchranáři, které ohrožují ti nezodpovědní skialpinisté? Na ty jsi myslel, Papouši? Kdo se postará o vdovy a sirotky, kteří po horských služebnících zůstanou až bezváhání hrdinně položí své životy při záchraně těch sebevrahů na lyžích, no?
stipodpovědět 
   Re: Deník Právo13:40:51 01.03.2006
Ale takovej záchranář se snad záchranářem stává dobrovolně a při vědomí, že může přijít vo kejhák. Nevim, jak HS, ale třeba benga a hasiči jsou podle všeho zavopatřený finančně solidně. A ten záchranář snad taky zachraňovat nemusí, když mu jde samotnýmu bezprostředně vo holej. Skutečná hrozba je vožralej myslivec s kulobrokem, kterej vidí v harantovi na saních kance. Skialpinista možná může urvat lavinu, ale ta spadne tak max. na někoho, kdo se voplenduje v lavinovym terénu, kde nemá co dělat. Kurva, to sem zase chytrej.
Papoušodpovědět 
    Re: Deník Právo17:48:33 01.03.2006
No to si. Navíc dost nechápavej :o) Však já to taky myslel jako ironii. Jenomže ti novináři to takhle opravdu prezentujou. Asi se moc dívali na pobřežní hlídku.

Jinak s těma myslivcema to byl jenom takový příklad. Je ale zajímavé sledovat obě strany věci. Na jednu stranu mě sere propaganda, která prezentuje lidi co si jdou zalyžovat mimo sjezdovku jako okolí nebezpečné sebevrahy, na druhou stranu podlehnu stejné propagandě a věřím, že všici myslivci jsou nebezpeční vrazi jenom proto, že se čas od času najde blb, který někoho postřelí. I mě je velká většina myslivců nesympatických, ale často právě pro tento černobílý (nebo spíš zeleno-ostatní) pohled na svět.
stipodpovědět 
     Re: Deník Právo17:59:59 01.03.2006
Ten, kdo přikrmuje zviřátka tak, až se přemnožej, a pak je střílí pro zábavu, nezaslouží slitování. I když teď jsem u jednoho myslivce bydel v Rakousích a přišel mi docela v poho.
Papoušodpovědět 
      Re: Deník Právo18:35:14 01.03.2006
Tak tak!!! Jako jednotlivci a neozbrojeni jeste jdou. Ale jako druh je to des! Jeden myslivec bez flinty je horni hranice unosnosti.
Myslim jeden v republice...
dagodpovědět 
      Re: Deník Právo19:41:18 01.03.2006
Z filozofických důvodů nemohu souhlasit. To že něčí zálibu nechápu neznamená, že ji budu odsuzovat. Ostatní taky nechápou moji zálibu v drápání se na skály. Taky mají pocit, že si v případě nehody nezasluhuji pomoci, protože si za to přece můžu sám, když provozuji takové nebezpečné nesmysly. Přece nebudu jako oni!
stipodpovědět 
       Re: Deník Právo19:54:17 01.03.2006
Ale dyk si za to sám můžeš, kohoutku. A do toho se eště svíjíš v rytmu rakenrólu. To je fakt soda. Taky nezasloužíš žádný ohledy :-)
Papoušodpovědět 
        Re: Deník Právo21:18:09 01.03.2006
Máš pravdu, můžu si za to sám a budu jako ostatní. Koupím si taky pilku Fiskars a vyrazím budovat do skal. První naříznu tu břízku nad Kamenicí a uvidíme jak budou mluvit topropáci až se napřesrok zase vylední. Cha. Dost bylo tolerance, každý za své zájmy ... :o)
stipodpovědět 
         Re: Deník Právo21:31:59 01.03.2006
Sem zvědavej, jak vymlátíš ten borhák, kterej tam místo ní navrtám :-)
Papoušodpovědět 
         Re: Rudé Bravo21:40:19 01.03.2006
S tou mrňavou Fiskarskou by to šlo ztuha, chce to něco většího, nějakou menší břichatku. Třeba vod Bahca - dobrej poměr cena/výkon, vejde se v pohodě do báglu. Jo, a taky zjistit, jestli tam ta bříza podle plánu péče o les má zůstat. V režimu PPL Bělina nebo Lidl tam zaclání, z plezírního hlediska je zase celkem dobrá. Ale ty bulšity, který k ní stěžujou přístup, by měly letět :-)
Papoušodpovědět 
         Re: Denne Zrávo22:15:02 01.03.2006
Pssssst Ja ti helfnu! S tim borkem si uz taky poradime, ale nikomu to nerikej. Psssst.
PS Neprustrelnou vestu s sebou, myslivci se rojej.
dagodpovědět 
          Re: Denne Zrávo00:57:04 02.03.2006
Aby vás chřipkou postižená husa kopla, káceči jedni. Celou Správu CHKO na vás!!! Ta vás přistihne a za trest zasadíte každý jednu sosnu na pískovcové věži. Co zasadíte, vy ji také vyrostete !!! To bude ten nejhorší trest :o)
stipodpovědět 
           Re: Denne Zrávo07:19:00 02.03.2006
Naopak! Helfnu tobe. Uz se tesim, az Papous doleze k borku a na jeho miste bude v te dire zasazena kapradina.
dagodpovědět 
            Re: Denne Zrávo08:32:19 02.03.2006
Jedna do žeber: Zrovna Ty se spíš soustřeď na svý zahrádky. Černolice přecvočkuješ, starou rez tam ale necháš. Ta pak zůstává chudákum důvěřivcum v ruce. Rači ten šrot sakumpéro vymlať a ty zrezlý skobky si pak vystav třeba ve vobejváku.
Papoušodpovědět 
             Re: Denne Zrávo08:49:04 02.03.2006
Hele, hele rejpale. Vedle tech pamatecnich zalezitosti nedozirne historicke ceny je mocne jisteni. Zrovna tuhle cestu bys schvalil snad i ty. Na dvacet metru klas III dve postupova jisteni a nahore dva na dobirani.
dagodpovědět 
              Re: Denne Zrávo09:20:03 02.03.2006
Co to je za pomník? 20 m, 2 postupová jištění! Taká vražda.
Papoušodpovědět 
               Re: Denne Zrávo09:45:14 02.03.2006
No dobre, dobre... Ja vim, je tam to misto, nooo... nohy fest tri metry nad borhakem, mezi to das jen smyci pres hrot a jednoho nici moc frienda a nejaky coky. Ten krok je za poctivejch, ale poctivejch III. UIAA... Tak tam bych snad fakt pouvazoval...

S vytloukanim strarejch je to blby. V oblasti hakovacek je toho tam valnik a s kazdym bouchnutim do skaly se ten kremenec chova tak jak ma -- stipe se.
Ale, Ale! Ani zde nehazim flintu do zita! Musim se to vytloukani jen poradne naucit. Radej na nejakym novejsim, at to mam s rezervou. Na severu se urcite neco nejde, ne!? :)
dagodpovědět 
                Re: Denne Zrávo09:52:05 02.03.2006
Přijeď, něco najdem. Sem to sem už psal - loni sem po sobě vytloukal (vodvrtával) raveltickej lepeňák a nadával sem u toho jak špaček (nešlo to). Možná by stačilo těm starejm fichtlim upálit báchamrem voko a zbytek aˇvyrezne sám.
Papoušodpovědět 
                 Re: Denne Zrávo10:08:04 02.03.2006
No, tak na tom neco je. Ale asi spis rezat. Tam opravdu kazdy bouchnuti nekdy dela divy.
dagodpovědět 
      Re: Deník Právo08:40:45 02.03.2006
Podle me je myslivost veskrze humanni zabava! Srnka prozije stastny a spokojeny zivot v lese, nez ji zastreli a snedi. Ma to lepsi nez prasatko, ktery travi zivot v chlivku.
Klara Podpovědět 
 Re: Deník Právo12:16:59 02.03.2006
proč se ty hájovny zelenají
proč se ti myslivci dobře mají
Můj táta byl pytlák, pytlákem jsem já a pytlákem jsem já....a on lovil jeleny a holky zase já a holky zase já
:-)))))))))
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 

 já jel s terou12:10:43 01.03.2006
Děkuju všem "normálním" a všem "chytrejm" za jejich připomínky, články a komentáře. S tou holkou jsem tam byl, a jak bylo řečeno, firn nejsou blbý podmínky. Prašan to neni, ale já osobně si myslim, že celistvá krusta jsou jedny z nejlepších podmínek. A ta holka, kterou tady pereme, v nich jezdit umí! Somozřejmě, že teď je každej hrdina a generál. Já si taky myslim, že bych to zastavil, ale můžu si bejt jistej???? Nicméně si myslim, že každej z nás máme rádi hory a pohyb v nich. A proto bych byl rád, kdybyste se Vy všichni, kteří máte rádi lezení v ledu, v horách, na stěně,... nebo skialpy, přestali účastnit tohohle honu médií a toho, kdo se chce zviditelnit a prostě stáli za tím kdo Vás jistí, protože tím pro mě Tereza je. Kde se chodit smí a kde se chodí, si taky každej odpoví sám, ale my šli po modrý na Sněžku, a protože se to zatahovalo a foukalo, tak jsme se otočili a vraceli se po cestě zpátky. Jí to ustřelilo, a já Vám všem přeju, aby se to nestalo nikdy Vám. Jinak bych tímto rád poděkoval již zmíněné Horské službě - ty dva chlapy, se kterejma jsme Terezu nesli, byli super, a taky by se nemělo zapomínat na kamarády, kteý s náma šli, nebo potom běželi nahoru se spacákem. Protože dolu nás Terezu neslo pět a ostatní táhli věci. Asi mi prominou, že je nejmenuju, ale budou vědět. Děkuju! A tak kromě štěstí při sjezdu, taky přeju pěkný počasí, dobrý podmínky a pár těch, který pomůžou.
P.S.Proti nám všem, kteří stejně ZASE POJEDEME se právě teď začíná strhávat "hon na kachny" takže má-li někdo radu, nebo zkušenost, předem děkuju. mail je svoboda.lukas@moira.cz
P.S.P.S. Jo a z toho všeho je pravda to, že Tereze je 25, bylo to u Sněžky, byly tam záchranáři a lítal tam vrtulník.
Lukáš Svoboda
Lukáš Svoboda - Písekodpovědět 
 Re: já jel s terou14:33:38 01.03.2006
Preji brzky navrat na lyze. Pokud jste šli/jeli opravdu přesně po modrý značce, neporušili jste návštevní pořadek KRNAP. To pro případ slibovaného správního řízení. Tiskový mluvčí KRNAPu pravděpodobně nezná vlastní pravidla.

Mimochodem, zajímalo by mě, jakým způsobem člověk získá "doložku nejvyšších výhod" pro neomezený pohyb v KRNAP. V každém čísle časopisu Krkonoše jsou spousty fotek kytek, krajin a kdovíčeho, které jsou evidentně foceny v 1. zóně mimo značené turistické chodníky :)
retezodpovědět 
  Re: já jel s terou00:14:01 02.03.2006
Děkuju za teru a v poho to bude. Jen to bude chvilku trvat. Mé dělení na chytré a normální se nevztahuje pouze na tuto diskuzi, ale ke všem těm, kteří se zabývají nedělní akcí:-).Zatim. Lukáš
Lukáš Svoboda - Písekodpovědět 
 Podplacení Impotenti15:15:02 01.03.2006
KRNAP to jsou akorát podplacení zamindrákovaní impotenti myslím hlavně ty nahoře, protože pěkně ku...ví a to každý ví celé Krkonoše a to za prachy.....

Jinak všem přeji krásný den
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
  Re: Podplacení Impotenti23:10:46 01.03.2006
Ty jsi ale DEBIL a OMEZENEC.
Ve svem nicku to mas jasně receno (navic).
odpovědět 
   Re: Podplacení Impotenti11:56:24 02.03.2006
Znám jeden konkrétní případ, takže být Tebou tak mlčím a raději se podepíšu nebo jsi takové nicovaté nic co se nijak nejmenuje :-))))))))))
to je mi, ale ubohost ....
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
 Re: já jel s terou17:57:56 01.03.2006
No já zatím napočítal "chytrého" jenom jednoho a ten to snad tak zle namyslel, podlehnout novinářské propagandě lze snadno, takže není tak zle.

Jinak lidi z HS situaci zvládly zdá se jako profíci, takže klobouk dolů. Lyžařka se snad taky uzdraví, což mě těší. Bohužel blb Drahný zůstane blbem, ale s tím se nic nenadělá.
stipodpovědět 
  Re: já jel s terou23:09:23 01.03.2006
Nazývat mluvčího KRNAPu blbem je trochu silná káva. S panem Drahným jsem nedávno komunikoval e-mailem ohledně skialpování v Krkonoších a neměl jsem problém, vše bylo jasně a lidsky řečeno. Proto se mi zdá, že nyní jej jakkoliv zde urážet není na místě. Jinak bych Vám doporučoval jít "zvracet" jinam.
Ano, je asi trochu pošetilé pořádat "hon" na skialpinisty, když si v první řadě nedokážou v Krkonoších poradit třeba s neukázněnými skútristy. Nicméně posláním KRNAPu (a jeho pracovníkům) je chránit park, což se jim nyní za současného stavu velmi málo daří, neboť zákony jsou bezzubé a dají se vykládat všelijak.
Když pošlete lidský mail, lidsky a férově vám z KRNAPu odpoví. To je má zkušenost.
Petr Piskač - Rybízodpovědět 
   Re: já jel s terou00:46:34 02.03.2006
Na mě ten lidský dojem udělal, soudě z toho co řekl. Když někdo osočuje zraněného z toho, že ohrozil záchranáře tím, že si dovolil zlomit při lyžování ruku ... co si o něm myslet?

P.S. Bléééééééééé
stipodpovědět 
   Re: já jel s terou08:51:32 02.03.2006
Kdepak, ochranáři jsou vesměs omezenci. Ale to je na delší diskuzi. Nesmyslné zákazy kam se podíváš atd. Podívej se jaký bordel se děje například na Luční Boudě! Proš s tím slavní krnapáci nic nedělají? Vzpamatuj se, už by jsi mohl mít při svém věku rozum ;-)
Brodpovědět 
    Re: já jel s terou09:07:42 02.03.2006
I Luční boudu jsme s p. Drahným probrali. Na vině jsou tzv. "převažující" zájmy. Chyby tedy hledejte na živnostenských úřadech, Odboru dopravy místního obecního úřadu, Policie, atp.
Díky jim existuje na Luční boudě to, co všichni vidíme. A nejen tam. Obávám se, že hledat zakopaného psa na KRNAPu je hloupost...
Dostal jsem odkazy na zákony, kterou "podnikatelskou" činnost majitelů Luční boudy laglizují a upřednostňují. No a že se tam křížem krážem prohání Rolby, skútry a další nesmysly, mnohdy bez registračních značek s opilými "pseudořidiči" podle toho, jak se jim momentálně zlíbí? Pokutovat je může podle zákona pouze Policie a tam tam prostě není, nejezdí. Navíc prokázat, že jste uškodil zde a zde, je pro KRNAP pomalu vyloučené. VÍTEJTE V ČESKÉ REPUBLICE.
Petr Piskač - Rybízodpovědět 
     Re: já jel s terou09:21:58 02.03.2006
Neuvěřitelné, že se tu v té snůšce nicneříkajících osočujících a hovadských komentářů najdou i ty s realistickým pohledem na věc.
Vojtosodpovědět 
   Re: já jel s terou13:34:23 02.03.2006
no, proste kdyz mi nekdo bude tvrdit, ze se skialpama se musim pohybovat pouze po znacce, tak lidsky nebo nelidsky pristup, porad je to stejne nesmyslne (hrubsi vyraz musim silne polknout). Protoze potom uz nemusim na skialp, ale muzu na bezky. Jestli nekomu vadi nase volne lyzovani z duvodu premnozeni skialpu (modni zalezitost), tak at skiapinismus dusledne priradi pod horosvaz a kontroluji horolezecke prukazy, ale rikat mi, ze ve volnem terenu nesmim lyzovat, je blbost. Co se tyce uhrady zasahu, prece kazdy lezec nebo podobna zver :-) ma pojistku - bud svazovou nebo Alpenverain a ta hradi zasahy i mimo "znacku". Posledni argument - kdyz nebudeme moci lyzovat ve volnem terenu doma a pojedeme ven a stane se pruser, bude zase spatne to, ze CESI jezdi do hor nepripraveni. Prdel je, ze v lete jim zase vadi nase bajkovani, ale to, ze lesy obecne plundruji hlavne lesaci se svymi lakatosy (byt v "obecnem zajmu") to nikoho zelenho evidentne nezajima. Howgh :-)
petrodpovědět 
    Re: já jel s terou13:57:49 02.03.2006
Zajímá, ale neni to totéž. Lesák tam jede za prací, ty se tam jedeš bavit (viz debata k Turčímu rozhovoru s šéfem CHKO Jizerky Jiřím Huškem).
Papoušodpovědět 
     Re: já jel s terou15:12:39 02.03.2006
predpokladam, ze si delas prdel, takze to ani nebudu komentovat :-)
petrodpovědět 
      Re: já jel s terou15:18:57 02.03.2006
To je jen taková "zemitá" parafráze.
Papoušodpovědět 
    Re: já jel s terou13:58:19 02.03.2006
whow, sice taky petr ale tento nazor je rozumny!!!
odpovědět 
    Re: já jel s terou14:06:00 02.03.2006
Petře, ujišťuji Tě, že to vidím naprosto stejně. Jenže: debata v tomto "diskusním" foru nic moc neřeší (vlastní zkušenosti). Jediná možnost, jak toto celé změnit je jen jen jedna jediná: a to prostě a jednoduše kontaktovat svého poslance a senátora a předkládat mu tyto na "hlavu postavené případy", přenést pozornost na ty skutečné opravdové problémy, které Krkonoše pálí (rolby a skútry) a hlavně: chtít odpovědi na své otázky a zásadní změny a novely stávajících právních úprav. Věř mi, že i KRNAP by ti byl opravdu zavázán. Kontakty na své poslance a senátory najdeš na Internetu - http://www.psp.cz/
Petr Piskač - Rybízodpovědět 
     Re: já jel s terou15:10:21 02.03.2006
no, ja jsem z Beskyd. Jak vidno, stejny problem pali nas vsechny :-). Ale opravdu jsem pro to, neco kloudneho delat, protoze pouhe zakazy nic nevyresi. Znam sebe a troufnu si tvrdit, ze podobne na tom bude prevazna vetsina tech, co se temto aktivitam venuji. Proste budu se stale chovat jako clovek myslici a neskodici, ale to vse ostatni (tedy zakazy a prikazy) mi jsou ukradene. To neni pohrdani zakonem (myslim si o sobe, ze zakony ctim), ale necim jinym ...
petrodpovědět 
     Re: já jel s terou15:22:19 02.03.2006
Tys už takhle něco prolobboval?
Papoušodpovědět 
      Re: já jel s terou15:55:49 02.03.2006
Nektere otazky maji zazracny vliv: rozhosti se po nich hrobove ticho :-o
Radek J.odpovědět 
      Re: já jel s terou16:11:42 02.03.2006
ne, ale nakoplo mne to k tomu, ze sednu a napisu poslanci za moravskoslezsky kraj, ktery ma na staroti zivotni prostredi. Napisu mu svuj nazor na dany problem a prani, aby ze sve pozice zacal delat neco pro to, aby v Beskydech lyzovani ve volnem terenu nebylo "protizakonne". Byt by bylo pouze pro registrovane horolezce. Asi to bude vykrik do tmy, ale na druhou stranu, pokud by to udelalo vice lidi ...
petrodpovědět 
       Re: já jel s terou16:22:46 02.03.2006
Dej jointa s Pepou Víchou a bude to.
Papoušodpovědět 
        Re: já jel s terou16:25:51 02.03.2006
Ale bacha, co když Tvoje iniciativy naopak povedou k jejich oblíbenému: Třikrát z Lysé a dost!
Papoušodpovědět 
         Re: já jel s terou16:54:47 02.03.2006
Jsem členem obč.sdružení Lysohor, udělali jsme petici za obnovení lyžování na Lysé hoře podepsalo ji asi cca 20000 lidí, což mi přijde dost, byla zaslána ministrovi ŽP a stojí za ní poslanci toť vše co jsme udělali a nestačí to.... škoda, že tu nemáme kluky z KRNAPU..... stačilo by pár kapříku a lyžovalo by se všude :-)))))

Pěkný den
Jose prasečí hlava -Josef Lukášodpovědět 
          Re: já sice nejel jel s terou ale-18:08:16 02.03.2006
Co se tyce ochrannaru kteri zakazali lyzovani na Lyse na sjezdovce nabizim sluzby sve oblibene Winchester 300. Dale mam kontakt na velmi spolehliveho preparatora zvere ktery slozene ochrannare odborne vycpe. Mohli by jsme je pak vystavit treba nekde na nadrazi na Ostravici jako ukazku jedinecnych volu. Porad cekam kdy nekoho napadne v Cesku tyhle ochrannarske zvirata zalovat pro omezovani osobni svobody a poskozovani zivotniho prostredi pro druh " Homo Sapiens"
Richardodpovědět 
           Re: já sice nejel jel s terou ale-23:36:02 02.03.2006
Proč se zrovna ty zastáváš druhu Homo sapiens? Starej se radši o sebe, Vepřovou hlavu a další vaše soukmenovce.
JHodpovědět 
            Re: já sice nejel jel s terou ale-09:27:12 03.03.2006
JH-to bude asi Jirka Hovňous?
Jose prasečí hlavaodpovědět 
           Re: já sice nejel jel s terou ale-02:07:40 03.03.2006
Richarde, myslim ze na svuj vek bys mohl mit rozum. Misto toho ses projevil jako nevyzraly pubertak. Mozna v tvem komentari mel byt vtip, ale pro mne si proste blbecek...
Alešodpovědět 
         Re: já jel s terou08:56:14 03.03.2006
clovece, z tebe mam pocit, ze o problemu dovedes tak akorat pokecat (ale pouze tam, kde nic nehrozi). V jednom vstupu se mne ptas, co jsem uz vyloboval a ve druhem uz mas obavu, aby pripadny lobing nebyl nahodou na skodu. Samozrejme, ze v okamziku, kdy by se o problemu zacalo mluvit nahlas, je urcite nebezpeci. ale my se nebavime o lyzovani na Lyse (only), ale o lyzovani ve volnem terenu. At se zacne mluvit vecne o tom, co se deje kdyz lyzuji nekde v lese, kde je metr snehu. Kdyz je snehu malo a lezou ven koreny a male stromky, tak tam nepolezu - treba proto, abych si nezrakvil sve K2 :-). Kdyz je snehu dostatek, tak lyzuji tak, abych nezrakvil sebe a svoje K2 :-), tzn. vyhybam se stromum a porostu. Co se tyce zvere - zver byla v lese vzdycky a lyzovalo se temer od nepameti a fungovalo to.Akorat, ze tenkrat nebyly ruzne sdruzeni, ktere si daly do vinku urcovat, kdo muze do lesa a co tam muze delat. Jak to, ze v zahranici se muze volne lyzovat a pritom tam nemaji takovy bordel jako my? Myslim si, ze to je o diskuzi, ale ne tady.
btw: uz se tesim na zitrek - jak si opet zalyzuji. A to si pis, ze sjezdovka to nebude :-)
petrodpovědět 
          Re: já jel s terou09:08:00 03.03.2006
Dyk lyžuj, to je dobře. Ta otázka s tim prolobovánim akorát nemířila na Tebe, ale na Hvízdajícího rybíze.
Papoušodpovědět 
           Re: já jel s terou09:12:20 03.03.2006
ty vole Papousi, to jsou prirovnani... Hvizdajici ker ovocny, zpivajici delfin, co takhle jeste tancujici yetti?
:D
ten ktery o tom uz davno nic neviodpovědět 
       Re: já jel s terou16:46:15 02.03.2006
Otazka jestli to ma vubec naky smysl. Aby to nakonec akorat nevyustilo v upozorneni na problem - aaa tak oni tam jezdi a to se nesmi, tak na ne se podivame... Sice se to oficialne nesmi, ale krome Beskydcanu nas zatim nikdo neprudi. Aspon ze tak!
Joseodpovědět 
    Re: já jel s terou16:13:07 02.03.2006
Souhlasim s Tebou Petre
ja88odpovědět 
     Re: já jel s terou16:17:10 02.03.2006
ja ne
odpovědět 

 Pokutování zraněné skialpinistky v Krkonoších, aneb případ pro d21:32:03 02.03.2006
V clanku http://palic.ho-vsetin.com/ skialp/ pokutovani- zranene -skialpinistky -v-krkonosich-aneb- pripad-pro -doc- chocholouska (odstrante mezery) je maly minitest na porovnani ruznych moznosti ohrozujicich prirodu, zkuste zodpovedet.
palicodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179640)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Havraní Cesta VII Bělá U Děčína
Jižní Cesta III Bělá U Děčína
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Oslava | Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Jdete do hajzlu | Milí komentátoři, | Milí komentátoři, | Není se čemu divit |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (194)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (51)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (31)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 313 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 288 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.