LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Místní klasifikace: mluví; nemluví; nemluv na mě!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140281 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam Ondra

rozhovor a video

Jedenáctiletý Adam Ondra šokuje dospělé lezce nejen u nás, ale i ve světě svými onsighty 8a plusek. Nad tímto fenoménem se pozastavují i autoři mezinárodního lezeckého webu 8a.nu, kde figuruje v přelezech těžkých cest mezi světovou špičkou na 16. místě.

Všiml jsem tuhle i diskuse na jednom britském webu, jak je to možné, že jedenáctiletý kluk dokáže lézt něco, co dokáže málokterý vrcholový sportovec. A naposledy se o něj zajímali Španělé, kteří psali redakci Lezce.cz. Poprosil jsem proto Adama o to, aby se podělil se čtenáři Lezce (i anglické verze Czechclimbing.com) o jeho zkušenosti, a pokusil jsem se ho vyzpovídat. Rozhovor proběhl jak jinak než elektronicky tedy mailem. Pomohli mi k tomu jeho rodiče. Maminka Eva totiž Adama charakterizovala takto: "Z mého pohledu je hodně ctižádostivý, ale nerad o sobě mluví."


Destrukce 10-, Sloup, Moravský kras, RP; cesta, které si Adam nejvíce cení (2 x foto: P. Nesvadba)



Adam Ondra
- rok nar. 1993
- bydliště Brno
- žák 5. ročníku ZŠ s rozšířenou výukou angličtiny
- hmotnost: 40 kg
- výška: 150 cm
- doplňkové sporty - gymnastika, v zimě snowboard
- sponzoři - Sun Sport, Saltic, Singing Rock
- v tomto roce vylezl 4 cesty stupně 8a+, stylem OS, 2 cesty 8b styl PP, výstupy jsou na www.8a.nu.
Druhá cesta za 8b přibyla o minulém víkendu a patří myzi ty nejcenější a zároveň nejtěžší: Evoluce 10 (8b) PP, Holštejn, Mor.kras.
Podívejte se na video, jak ji Adam přelezl:

Download: Adam Ondra, Evoluce 10 PP - (Cca 18 MB, formát mpg)


Dinosaurus 8a+ OS, Seynes, Francie; fotka, která obletěla svět.


Od kdy lezeš? Jak a od kdy lezou tvoji rodiče, sourozenci?
Lezeme celá rodina od nepaměti. Teda moji rodiče. Já jsem začal v šesti letech, ale už jsem to na skalách zkoušel i dřív. Moji o sedm let starší sestru lezení nebavilo, dokud jsem ji k tomu nenamotivoval :-)


1,5letý Adam - první boulder?



Adam ve dvou měsících se sestrou



4 roky, první cesta v Mišja Peči, Slovinsko



6,5 roku, první závody


Jak trénuješ? Jak často, jak intenzívně? Jak konkrétně?
Zatím jsem sám sobě trenérem. Trénink není systematický. V podstatě jenom lezu, nejraději na skalách, což je každý víkend, kdy teplota stoupne nad 2 stupně. Jednou, dvakrát týdně zajdu na stěnu nebo se raději válím doma pod naší bouldrovku a montuju bouldříčky. Jóó a všem doporučuju superlezení na Chřibech - ideální teplota 8 stupňů, kontaktujte Michala Rožka.

Jak rostla v letech tvoje výkonnost? Odkdy vyvádíš cesty?
Na prvním konci lezu od sedmi let, první cesty byly v Rovinji v Chorvatsku (6a s jištěním po půl metru) a do konce roku jsem vylezl 6c+ RP. V osmi letech jsem dal několik 7b+ OS, v devíti 7c+ OS, v deseti 8a OS, teď 8a+ OS.
Nacvičování cest mě moc nebaví, snažím se lézt cesty na první pokus. V domácím Krasu zkouším i těžší cesty než jinde. Cesty si vybírám sám; oblíbená literatura - průvodce a lezecké servery.

A Lezce.cz čteš, jak se ti líbí?
Lezce čtu. Když jsem doma, tak několikrát denně - jestli náhodou není něco nového.

Co jíš? Nějakou sportovní výživu?
Baštím pizzu, knedlíky, buchtičky, croissanty, gumové medvídky a podobně dobrůtky. Maso mi strkají tajně do jiného jídla.

Jak se učíš ve škole?
Ve škole problémy nemám, zatím se učit nemusím. Letos jsem se dostal na osmileté gymnázium. Učím se anglicky i mimo školu.

Jaké máš plány v životě, čím bys chtěl být?
Asi lezec...

Máš nějaké zdravotní problémy související s extremním lezeckým výkonem?
Ne.

Jaké cesty máš za nejcenější?
SMS (8a+ OS) ve Frankenjuře a Destrukce (8a+ PP) v Moravském Krasu, asi nejtěžší, co jsem lezl, nemá moc přelezů.

Jaký máš lezecký cíl?
To si nechám pro sebe.

Otázka na rodiče: Je Adamův výkon podle vašeho názoru výjimečným (talentem), nebo spíš důsledkem cílevědomého přístupu v tréningu?
Talentu má spoustu, ale hlavně dělá to, co ho strašně baví. My ho v tom pouze podporujeme.




Francie, údolí Georges de Meounge nedaleko Orpierre (Foto: Jíťa KGB - Mázlová)



Amnesty International 9-/9 PP, Rudice, Mor. kras - fotka je z 1.2.2004, tedy i v únoru může být u nás počasí na lezení



Moravské písky, oblast Břestek, cesta Mini Epita



Moravské písky



Boulderrausch 7C Fb, Krotenseer Turm, Frankenjura, Německo


Díky moc Adamovi i celé jeho rodině za rozhovor, za fotky z rodinného archívu a přeji za tým z Lezce.cz mnoho úspěchů.

Standa Holec   [úpravy] 13:48 15.05.2004Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 neuvěřitelné22:22:44 15.05.2004
Je to machr, ale kupte mu helmu, byla by ho škoda.
stipodpovědět 
 Re: neuvěřitelné09:17:59 17.05.2004
Souhlas, ty kuceru sice vypadaji pekne na fotkach, ale mely by se prikrejt blembakem.
alesodpovědět 

 Obdiv23:11:05 15.05.2004
Adama taky velmi obdivuju, Adame kdyz sem te videl na Ruzyni tak sem fakt cumel, ja tam v naky sestce a ty tam vedle me drtis nakou osmu mozna devitku. V tu chvilku sem si rikal to sem ale sracka ale myslim si to taky ke me nekdy prijde ta odvaha a hlavne sila!!! Jinak preju mnoho dalsich uspechu
jkoodpovědět 

 Rock Master12:40:26 16.05.2004
Těšim se na superfinále na Rock Masteru v němž bude Adam s Mrázou...
Fidoodpovědět 

 .13:08:03 16.05.2004
Je to rozmazlenej malej fakan...........
xodpovědět 
 Re: .13:18:48 16.05.2004
Závist je skutečně ošklivá vlastnost...

Ado, preju ti, at ti to leze stale lip a lip a hlavne at te lezeni nikdy neprestane bavit. Na to superfinale se taky moc tesim:-)
Mamutodpovědět 
 Milé X, máme tu génia13:23:02 16.05.2004
... to je sice možný, ale leze jak pánbů. A na koho se bude za pár let vzpomínat - na A.O. nebo na malé, anonymní x? Sázel bych, že na toho prvního, v tom druhém by se musel rozvinout nějaký Salieri a ani tak by neměl zápis do dějin jistej. Možná tak do nějakýho análu. Má-li chlapec nějaké vrtochy (dle x možná rozmazlenost), je to jen výrazem jeho geniality. Mladej Mozart byl taky tak trochu divoch, ale ta muzika, co po něm zůstala...
Papoušodpovědět 
  Re: Milé X, máme tu génia15:24:42 16.05.2004
Zajímavé srovnání, i když pomíjejícnost přelezených cest a vytvořené hudby je nesrovnatelná. Mozartovou muzikou se lidi nadchávají i dnes, ale kolik lezců se dnes třeba stejně nadchne sólovým prvovýstupem Paula Preusse na Campanile Basso?
Spíš mi připadá evivalentnější srovnávat přelezy cest třeba s koncerty Nicolo Paganiniho :-)
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Milé X, máme tu génia16:55:26 16.05.2004
Každopádně virtuos.
Papoušodpovědět 
    Re: Milé X, máme tu génia17:46:17 16.05.2004
rozhodně.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: re:re:re:re: a po 1000x re:21:34:35 18.05.2004
Lidi, kurna, vo cem, to tu kecate? Je mu jedenact a bavi ho lezeni, tak ho kurna nechte zit, ne? Taky lezete a nikdo se do vas nesere. proste je jednou holt dobrej, tak ho nesrovnavejte s Mozartem, s Paganinim a s kdovikym jeste... Ste vubec normalni? Uvedomte si, o cem se bavite... Jestli si na nej nekdo za 100 let vzpomene? A myslite si, ze ho to zajima? Jemu to je jedno... Hlavne ze muze provozovat neco, co ho bavi... Taky lezete... Keruje se do vas nekdo? Dejte mu pokoj, ne???
odpovědět 
      Re: re:re:re:re: a po 1000x re:10:46:48 19.05.2004
Zavojte chocholouška.....nežereš maso? nerozumíš vtipu?
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: .14:24:30 16.05.2004
No já Adama neznám a tak nemůžu soudit je-li rozmazlený, nebo není (ale pochybuju). Jen bych chtěl napsat že je velice těžké být v jedenácti letech takhle dobrý a zároveň si zachovat zdravou sebekritičnost, skromnost a takovéty vlastnosti které slouží sportovci k dobru. Pokud to někdo žádá po jedenáctiletém klukovi - pak je to debil, to se na mě nezlobte.
stipodpovědět 
  Re: .Co dodat...13:08:44 04.11.2004
Já Adama taky neznam, ale doufam že mu to dlouho vydrží.A taky tak přemejšlim jak to s nim bude vypadat až mu bude 20...A ještě mu chci vzkázat:Hlevně se nedrž při zemi!!
davodpovědět 
 Re: .07:58:53 23.06.2005
taky si myslím, uznávám že mu to leze víc než dobře, ale dobře si pamatuju první závody na umělé stěně v Jičíně, kde Adámek dolezl tuším asi čtvrtý a vítězem měl být domácí Vítek Lachman, ale Adámek a jeho doprovod si vynutili jinou finálovou cestu s odůvodněním, že jičínští to mají nalezené a proto vyhráli. Smutné ...
xxodpovědět 
 Re: .12:57:43 16.01.2006
Zobud sa a nezavid.
anonymodpovědět 

 uf :/15:10:00 16.05.2004
kdyz vidim takove vykony tak je to pro me spis trochu demotivacni prvek, jinak adamovi preju hlavne at mu slouzi zdravi, o nasledcich vrcholoveho lezeni u mladych jsme urcite vsichni cetli :/
Snaperodpovědět 
 Re: uf :/18:58:31 16.05.2004
tak tak, za par let se ani nepodepise....
odpovědět 
  Re: uf :/22:32:04 16.05.2004
řekl bych, že to je na zodpovědnosti jeho rodičů a nám ostatním po tom nic není.
Petr Jandíkodpovědět 

 evoluce15:52:00 16.05.2004
Zkouknul jsem to video - paráda. Dynamické skoky a přešahy, radost pohledět.
Mimochodem, jak se dá dosáhnout toho, aby bylo video na vejšku? To nějaká kamera umí?
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: evoluce10:22:38 20.05.2004
staci pouzit treba virtual dub ;-)
bobulodpovědět 

 Nech sa ti darí17:27:34 16.05.2004
Len aby mu vydržalo zdravie. A ak to čítaš nech sa ti darí. Inak neviete niekto aký ma vzťah k lezeniu v horách.
Stodpovědět 
 Re: Nech sa ti darí21:39:18 16.05.2004
Gymnastky a plavkyně gradují po desátém roce života. Jsou to skutečně vrcholoví sportovci. Velmi trénovaní a přetěžovaní. Nikdo nemá totiž pohyblivost jako děti, nikdo nemá váhu jako děti a jejich síla je velmi dostatečná pro tu váhu. Moje malé děti mne ztloukli již kolem osmého roku života. Technika je jen otázka času a učenlivosti. Trochu talentu a ....všichni starší dřeva nemají šanci. Pivní žoky a vydřená kloubní pouzdra udělají své již kolem dvacítky a jistě kolem třicítky. Tedy jo, jo. Hlavně, aby mu na šešulku neshodila síkorka šutrák, dyk nemá blembák. A teď pozor, zřejmě se jedná o ukázku toho, co čeká lezení v novém věku. Nejtěžší prásky polezou lidi kolem desátého roku života. Mráza se může jít zahrabat jako pravěká a neohrabaná fosílie.
Zdrávas Karpetekkk
karasodpovědět 
  Čiastočne máš pravdu22:38:47 16.05.2004
Máš čiastočne len pravdu, až na tých plavcov. Možno si niekto pamätáte na tú mladú čínanku čo vyhrala olympiádu v gymnastike. Nikto nevie koľko mala vtedy rokov. Oficiálne 15, ale na ďalšej olympiáde o štyri roky 16, niektorý tvrdia že keď mala 15 v skutočnosti mala 8
Stodpovědět 
   Re: Čiastočne máš pravdu01:40:52 17.05.2004
No já nesouhlasím s tím, že nejtěžší prásky polezou pouze nadupané děti. Takové fosílie jako Mrázek nikdy nebudou zahrabány tak hluboko jak myslíš. Když jsme u té gymnastiky tak Světlana Chorkina má 25 let. A jaká je to gymnastka, prohání tam ty čtrnáctky stejně jako před lety. Takových případů je mnohem více.
stipodpovědět 
    Re: Čiastočne máš pravdu06:58:04 17.05.2004
Čistě sportovní lezení, stejně jako gymnastika je pro děti jako dělaný. Ty současný mají to štěstí, že zatím to (alespoň doufám!!!) dělají normálně. Dítě něco baví, dělá to a jde mu to. Jestli do toho přijde tlak reprezentace nebo velkejch prachů, tak by to mohlo skončit jako v té gymnastice. Tam dělali s dětma věci zřejmě dost děsný. Tak na minimálně deset let natvrdo pro trenéry. Dneska sportuje spousta dětí, ale i "starců". U lezení je dobrý, že jde později vyrazit na klasické terény a do hor. Tam je potřeba daleko širší spektrum dovedností a vlastností a ty se získávají věkem, takže stařec se uplatní. Každopádně posílám přání neutuchajícího zdaraví a radosti z lezení směrem Adam Ondra.
Honza Pušodpovědět 
     Re: Čiastočne máš pravdu08:58:05 17.05.2004
Ačkoliv to říkám jen nerad, tak má Karas v celku pravdu. Jen ten věk trošku přehnal. Až na výjimky potvrzující pravidlo, se človíček stává hotovým spotovcem po 8 letech trémingu, kdy je část všeobecná příprava atd., bla bla bla. Tudíš začátek u sportů jako je gymnastika(případně sportovní lezení) 3-4 roky a nejlepší výkonnost někdy kolem 14-17 roku, záleží na ryvhlosti stárnutí organismu ve smyslu věku biologického, z něhož plynou motorické problémy v pubertě, u dívek poměrně značný nárůst hmotnosti, u kluků hlavně ta motorika(nemotorika:-) ). Takže tak bych to viděl já, až budu sedávat jako stařík u televize)je to ještě sakra daleko) budu se dívat na patnáctileté špičkové lezce, možná!!! Protože lezení má oproti gymnastice ještě jeden důležitý rozdíl. Zvládnutí lezecké technoky je podstatně máročnější, neboť v každé cestě jsou podmínky různé, čili ne jako v gymnastice, kde je kladina stále stejná.Takže si myslím, že to nebude tak žhavé. Adam je talent, který dostal parádní příležitost ke svému rozvoji. Pokud mu vydrží zdraví, tak se od něj můžeme dočkat parádních výkonů. 6e by dal v 18 něco jako 9c?:-))
Adamovi rodiče, apeluji na vás, bacha na Adamovu výživu!!!!!!! Lidský organismus, zatěžovaný extrémními sportovnímy výkony to na knedlíkách dlouho neutáhne. Nechci to přivolávat, ale zranění přicházejí často, aniž si to někdo uvědomí právě kvůli výživovým nedostatkům, a to zvláště u sportujících dětí. Jinak přeju hlavně hodně štěstí, ať le leze jak to jde a na to finále s Mrázou se taky těším už teť.
Andy
Andyodpovědět 
      Re: Čiastočne máš pravdu00:41:06 18.05.2004
Andy vím, že v tvém textu to nebylo to podstatné, ale tvoje srovnání techniky v lezení a gymnastice je opravdu dost mimo. Z hlediska techniky je lezení oproti gymnastice zábava pro malé nemotorné děti. I když vím, že srovnávat obtížnosti jednotlivých vrcholových sportů nemá cenu, v tomhle směru je to evidentní. Podívej se za jak dlouho se stal Tomáš Mrázek mistrem světa v lezení. To se v gymnastice nikdy nestalo a nikdy nestane. Ani jedenáctiletý gymnasta by nemohl být nikdy tak dobrý jako Adam v lezení. Získání gymnastické techniky totiž trvá léta a léta dřiny, to se s lezením nedá srovnávat.
stipodpovědět 
 Re: vztah k horam08:54:41 26.05.2004
Vztah k horam pravdepodobne bude mat ked ho ma aj ku skale. Co si ja ale myslim na vykony v horach treba dozriet hlavne aj psychicky a az potom tam clovek dokaze pouzit svoju silu. A na toto si Adam este vela rokov musi pockat. Ved kazdy co poznate vykony v horach viete ze su to muzi ci zeny uz blizko k 30 a vo velhorach dokonca starsi aj cez 40 co dokazali a dokazu rôzne prvenstva. V horach treba nie len fyzicku vytrvalost ale hlavne tu psychicku a tu deti urcite nemaju aj keby ako velmi boli genialne. Je to proste fyziologia vyvoja organizmu.
Ivaodpovědět 

 odnra??23:11:14 16.05.2004
sory za to hnidopisstvi ale mate u toho videa blbe napsane jmeno. btw: mam stejne jmeno a casto se taky takhle preklepnu. jinak moc pekne vykony a jen tak dal, ale doufam ze te nikdy nepotkam na skalach, jinak se obesim na expresce ;-]]
aaaodpovědět 

 Hlavně07:36:43 17.05.2004
si nedávejte na zeď jeho plakát. Za chvíli ho budete mít buď na stropě nebo u sousedů o patro výš...
TomasKIodpovědět 

 Doplnění08:32:47 17.05.2004
K tomuhle doplňující článek napsala lékařská komise ČHS, jmenuje se to Poškození prstů v horolezectví:

http://www.volny.cz/i.rotman/PosPL-04.pdf
Zdenekodpovědět 

 Lezení je fajn10:42:35 17.05.2004
Mě se rozhovor líbil a ještě více se mi líbily fotky, myslím, že lezení je přirozený pohyb a pokud talent je přítomen, tak se dalším lezením jen výkonnost rozvíjí a to bez přílišného zdravotního rizika. Určitě do vrozených dispozic patří i talent vyhnout se zranění, někdo má pohybový aparát téměř nezničitelný. Z rozhovoru věřím, že Adama lezení hodně baví a to je důležitý a tak mu moc držím palce, ať tě to Adame dál stejně baví. Moc se těším, že se potkáme někde v Juře či jinde na skalách.
jirkasodpovědět 

 Čtvrtý na světě12:16:29 17.05.2004
Jěště bych rád doplnil jednu novinku. Na žebříčkovém 8a.nu po nedělním přelezení cesty Ippolitto, 8a+, na Sloupu v Moravském Krasu se Adam posunul na 13 tou pozici průběžného světového žebříčku v lezení na skalách. Avšak pokud se hodnotí z hlediska On sight přelezů je na Adam  čtvrtý !! nejlepší na světě. Gratulace.
 jirkasodpovědět 
 Re: Čtvrtý na světě13:16:48 17.05.2004
A mimochodem,moc nechybělo a dal OS i Náladovou za 8a, a to do dalších těžkých cest ho rodičové v Ne nepustili, takže je vidět, že ho dobře hlíhají. Vlk
vlkodpovědět 
  Re: Čtvrtý na světě13:30:28 17.05.2004
Je to prostě borec a všichni mu to více či méně závidíme, což je vlastnost mormální, ikdyž záporná.
Andyodpovědět 
 Re: Čtvrtý na světě13:36:15 17.05.2004
Tak teď přemýšlím, zda Adamovi gratulovat, nebo jej litovat. Jistě je to obdivuhodný výkon, ale... je tohle v pořádku? Mnohdy se stává, že rodiče tlačí své ratolesti k úspěšnosti a dítě
to vůbec nechce. To ale jistě není Adamův případ.
Ten, kdyby sám nechtěl,tak až k takovým výsledkům
by jej rodiče určitě nedotlačili. Takže tahleta
stránka je v pořádku. Taky jeho výška a váha vzhledem k věku je naprosto bez jakýchkoliv odchylek od normy. V tom teda taky problém není. Tedy v čem je vlastně problém? Myslím si, že když
je Adam sám tak aktivní a silně ctižádostivý, že
by měli mít rozum jeho rodiče a snažit se ho ubrzdit, dokud je ještě čas a nejsou zdravotní problémy! Jakožto lékař můžu říct, že když jeho
lezecký vývoj bude tímto tempem pokračovat nadále, tak by Adam musel být naprostou výjimkou,
aby zůstal bez zdravotních následků! Za ta léta
už jsem viděl dost zmrzačených mladých lidí díky
nezodpovědnosti jejich rodičů. Intenzita s jakou
Adam leze už při 2 stup. nad nulou a to v jeho věku, jak se uvádí v rozhovoru, jistě není zcela
v pořádku. Ještě, že nemá vaječníky. To by bylo
pro něj - ní, mnohem horší.
Přeji hodně štěstí a hlavně zdravého rozumu! Třeba bude Adam tou šťastnou výjimkou! /kéžby/
Novákodpovědět 
  Re: Čtvrtý na světě14:10:20 17.05.2004
Rozmazlený fracek
Magorodpovědět 
   Re: Čtvrtý na světě14:44:34 17.05.2004
To je fakt, že je rozmazlenej, ale on už byl rozmazlenej i v čase, kdy nebyl taková hvězda.
Jenže to nebyl lidem tak na očích, tak o tom
tolik lidí nevědělo. No holt v tomto směru má
mladej co dohánět. Ale nebral bych to zas tak
dramaticky. Je rozmazlenejch hromada jiných děcek
v jeho věku a lidem to tak nevadí, jelikož nejsou
tak na očích jak Adam. Dejme mu čas.
Jirkaodpovědět 
  Re: Čtvrtý na světě14:40:25 17.05.2004
Teda nevim, co je spatnyho lizt pri dvou stupnich nad nulou, kdyz je clovek dobre oblecenej a neni mu zima. V souvislosti z vajecnikama uz nevidim vubec zadnou souvislost. Je mozny, ze lezeni skodi slacham, nadmerna zatez mozna celymu mladymu organismu, kdo vi, ale pohyb pri 2 stupnich nad nulou, o tom bych si dovolila pochybovat.
KPodpovědět 
  Re: Čtvrtý na světě20:16:41 17.05.2004
S tou teplotou jsi trochu mimo mísu, ve 2 stupních lezeme u nás jen na píscích a to je pro těžké přelezy optimální teplota, však máš v rozhovoru odkaz na Michala Rožka, který společně se Svištěm vylezl Severku (8a) na Osvětimanech jeden loňský jarní podvečer a to bylo těsně nad nulou a zatím to nemá další opakování. A hlavně se leze na jižních stěnách,takže je zimní slunce dokáže pěkně vyhrát. A pánové s tou rozmazleností si ty řeči nechte, až bude mít vlastní děti, tak sledujte jestli se nechovají podobně a pak si napřed zameťte před vlastním prahem.:-).
vlkodpovědět 
   Re: Čtvrtý na světě14:32:45 25.05.2004
Vlku, Vlku,
Severka, je od slova Sever a leží v Severní stěně Jehly na Osvětimankách v Chřibech (tak nevím, co meleš o jižních stěnách). Jinak je fakt, že na přelezení něčeho takového je ta teplota kolem 5 st. (možná i míň) nutná. Zkuste si někdy zajet do Chřibů když je horké léto a pak někdy pozdě na podzim, když je deset stupňů a pod mrakem - rozdíl je fatální!
odpovědět 
    Re: Čtvrtý na světě20:19:52 25.05.2004
To máš pravdu, že Severka je na severní straně, ale vím, co melu a to dost přesně,aby taky ne když do Chřibů jezdím už dvacet let a jsou to mé druhé domovské skály po Krasu.Severka je specifická, ale jinak ty teploty patřily např. Břestku, kde si lze parádně zalézt i za jasného mrazivého dne, kdy se na protějším kopečku prohánějí lyžaři a hned vedle máš Barču.:-).A jde o to, že když někteří zpochybňují lezení při takovéto teplotě, tak by měli znát specifika těch skal. Navíc každý se jinak adaptuje na zimu, já si parádně dokážu zalézt i při -12 a taky něco vylézt a proto mi přijde nesmyslné něco šmahem odsuzovat.Vlk PS:Taky by stálo za to se i podepsat,lidi, kteří se stydí za své názory moc neberu.
vlkodpovědět 

 Smekám20:02:33 17.05.2004
Smekám před výkony Adama a zároveň věřím, že jeho život je stejně pestrý, jako ostatních dětí. Rozmazlenej fracek??? A kdo v jedenácti není...
Mimochodem, nepřeceňujme umístění na osumánu. Možná trochu víc sedí v boulderech (a i tam samozřejmě spousta lidí chybí), ale 10- na OS leze momentálně na světě pořádná řádka lezců. Tak přeju Ondrovi, ať se to znamínko na desítkou ve vhodný okamžik (až na to bude tělo připraveno) změnilo na "plus".
Petr Reschodpovědět 

 Vsechna cest00:14:57 18.05.2004
..to jo, nadeleno si ze shora dostal hodne.ale dve veci -1. aby si to kluku ustal, ty chvaly a nevlezlo ti to na mozek,neni to pekny. A za 2.uz sem videl dost takovejhle talentu v hodne sportech a skoro to nikomu nevydrzelo, takze kdyz budes takhle dobrej i ve 20. tak ti tleskam.No uvidime ,ale zatim si to uzivej dokud muzes a naplno vivalavita
Ultimoodpovědět 
 Re: Vsechna cest12:07:01 18.05.2004
Jestli to Adamovi vydrží, tak to bude proti zákonitostem přírody.Já osobně tomu nevěřím. Navíc neumím si dost dobře představit jak poleze
rok od roka těžší a těžši cesty. To se přece bude muset ta jeho výkonnost zastavit ve 13-15.letech.Totiž možnosti našeho těla nejsou neomezené. A srovnávat ho s Mrázou je naprostej,
ale naprostej nesmysl. Ale o tom se můžeme bavit
až bude Adamovi těch 20 let.
Kubaodpovědět 
  Re: Vsechna cest13:10:07 18.05.2004
No jasně, že se to zvyšování výkonnosti někde zdánlivě zastaví. Pak prostě bude záležet na tom, jestli Adam zkousne to, že se už nebude zlepšovat tak rychle. A řešit to teď mi připadá zbytečný. Hlavně, že dělá, co ho baví. A jestli ho to pak bavit přestane, taky to nebude žádná tragédie, existuje přece tolik zajímavých věcí, který může dělat ...
Kočkaodpovědět 

 paradicka21:40:34 19.05.2004
Ahoj. Je to OK, ked chalan v jeho veku dokaze podat take vykony. Dolezite je ze ho to bavi a ma s toho radost. Prajem mu vela chuti nech sa mu dari tak ako doteraz a este aj viac, dufam ze budem este o nom pocut.
vladoodpovědět 
 Re: paradicka07:05:57 20.05.2004
Kurva, chlapi! Mně se zdá, že maso nežere každej druhej a závistí trpí každej první! Pro mne je O. prostě masér a co bude později? To neví nikdo, jen mu přeju ať jej lezení baví dál a zdraví mu slouží a aby Mráza coby veterán neměl lehké vyhrávání. U mne závist? Ano, ale dobře mi tak, tlusťochovi...
Matyodpovědět 
  Re: paradicka14:40:55 20.05.2004
No ty zase děláš krásný mapičky. BajDWej: Kde zdechnul seriálek - ano velevážení, a máme tu pro vás další hyperaktuální pokračování vašeho oblíbeného seriálu Po skalních oblastech Česka se Žaketem a jako obvykle tomu dáme pěkně na Frak? Chybí mi...
Papoušodpovědět 
   Re: paradicka10:12:00 24.05.2004
Dobře Papouši, taky mi ten seriálek chybí. Maty, asi nemá pro samé lezení na něj čas.
 jirkasodpovědět 

 Závist11:26:21 20.05.2004
Jestli je něco Adamovi závidět, tak nejspíš jeho obětavé rodiče, co s ním všude jezdí. Kde by byl bez nich? Kdo by o něm věděl? Kdoví, kolik takových talentů běhá po světě, ale nemají ty možnosti. Ale rozhodně se můžou prosadit později,kdy už nejsou závislí na rodičích. A pak ty jejich výkony z jistého pohledu jsou i hodnotnější. A jsou skutečně příkladem pro všechny. Takže ti, co nemáte takové rodiče, nevěšejte hlavu, nemáte nic ztraceno, naopak! Všem lezounům zdar! I těm malým prckům! Ať to leze všem!
Michalodpovědět 

 komentář19:40:28 20.05.2004
Týýýýýýýý vole...
Honzaodpovědět 

 At si leze21:39:07 26.05.2004
At si leze, když mu to tak jde. Jen když mi neoblokuje moje "šestky":-)
:-)odpovědět 

 lezu s tebou na poharech08:31:35 05.06.2004
cau jak se vede je mi te lito z toho zavodu v novym boru urcite bys to vyhral.SSSSSSSSSSSSSEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSS DDDDDDDDOOOOOBBBBBRRRRRRREEEEEEEJJJJJJJ.at se dari uvidime se v brne.pavel
wertyodpovědět 

 Hmmm11:09:38 24.06.2004
Nechápu...Je to fakt machr!
Houlíodpovědět 
 Re: Hmmm20:18:42 06.12.2004
hmm clovek si o sobe mysli dyz vyleze v adru nejakou tu VIIIc rajbas ale dyz vidim tohle...klöbouk dolu...
Pecaodpovědět 

 ?02:00:49 25.12.2004
Jenom bych ho tak chtěl vidět za pár let až trošku naroste. Byl bych rád, kdyby mu to vydrželo , ale abych pravdu řekl docela pochybuju. Taky aby do té doby nespychl.
odpovědět 

 Preco je taky dobry19:54:58 09.05.2005
Ja si osobne myslim, ze ma obrovske stastie, ze lezie uz velmi dlho a ze je taky lahky (sak ma iba 11 rokov). Typujem mu na 40 kg. Keby ma ruky niekoho 60 kg, tak by bol este vasci macher

Pridavam obrazok \"mojej\" treningovej steny

http://i5.photobucket.com/albums/y154/ bezzuba_pirana2/100_1525.jpg
odpovědět 
 Re: Preco je taky dobry19:56:28 09.05.2005
aby ste ten obrazok videli, tak si musite vymazat medzeru medzi ...y154/ a bezzuba_...
odpovědět 

 Obdiv19:48:00 07.07.2005
Ty kokfo,tak to je iny typek.By ma zaujmalo,aky bude namakany,ked bude mat takych 25 rokov.Nebude stena co by nevyliezol.Hadam aj plochu stenu:)
Sivnayodpovědět 

 kontakt19:00:46 07.08.2005
nevie niekto ako by som sa mohol s adamom spojit ?  Velmi ho obdivujem.  Tak ak by to niekto vedel moze napisat diky  majte sa
odpovědět 

 re: Fracek rozmazlenej17:44:17 29.08.2005
Taky Adama neznam, tak nesoudim, ale je to jeste dite,ktere sve vyrazy nekontroluje. Jednou jsem ho videl lezt v Praze v Hlubocepech, kam si odskocil, kdyz byl "zrejme" s celou rodinkou na boulderserii na letne. Ano, vylezl tam tusim Koncert 8+, ale z tech jeho komentaru mi bylo blbe. Po dolezu takove to "tss, to bylo naky moc lehky", "ti prazaci si zlehcuji obtiznost", "mamiii dem pryc, tady si nezalezu" me nutilo se podivat, co ze to je za "fracka". Nevim, me je jedno jak leze a co jeste poleze, klido at to Mrazkovi nanda, mel jsem z nich jen pocit, ze si z neho cvici budouci zdroj financi nebo co. Asi ho rodice nutit do lezeni nemusi, to ne, ale meli by mit take trochu respekt k prirode. Hulakali tam, jako by jim to patrilo, mladej na ceste kricel tak, aby se na nej koukli i ostatni lezci. Nevim, proste mi to prislo jako exhibicionismus, jako "hec, ja jsem nejlepsi", "kam se na me hrabou prazaci". Predem rikam, je to jen muj nazor, diskutujte si tu jak chcete, jen jsem mel tu moznost poznat tu stinnou stranku A.O., kterou i sam obhajuju jeho detinskosti.
frantaodpovědět 
 Re: re: Fracek rozmazlenej21:54:20 19.12.2005
souhlas s frantou,mel jsem s timto chlapcem podobnou zkusenost ale jednou to dopadne tak jak to ted reknu :bud skonci urazem, ztratou motivace,nebo se na to vysere v puberte vsadil bych cokoliv ze do 20ti konci...
martinodpovědět 
  Re: re: Fracek rozmazlenej00:23:20 20.12.2005
Tak mi nechej na sebe kontakt, já si v těch Adamových dvaceti přijdu pro cokoliv :-). Moc nevíš o čem mluvíš, Adam, pokud se mu něco nestane určitě poleze i po dvacítce :-). No a podle věku bych řekl, že už v ní je :-). Mám doma o nějaký ten pátek mladšího kluka a tak vím svoje.:-).Velmi často teď používám větu, že vrcholem mateřské lásky je, když své vlastní dítě nezabiješ!:-))).
vlkodpovědět 
   Re: re: Fracek rozmazlenej09:18:00 20.12.2005
Vlku a kde je tvoje vlastni je zlatko a ostatni zasrani?
Stepan Ptacekodpovědět 
   Re: re: Fracek rozmazlenej13:55:41 20.12.2005
Vis o tom uplny hovno vlku,az budes mit kluka v 15 tak se muzeme bavit, nevis kolik takovejch uz tady bylo (v jinejch sportech)...1000 a mozna miliony talentovanych mladych deti co skoncili nekde v zapomenuti
odpovědět 
    Re: re: Fracek rozmazlenej14:16:41 20.12.2005
Doufam ze si chlap a uz si se s Vlkem vsadil.
Jinak si budem muset myslet ze problemy, spis nez s pubertalnim Adou, budou asi u tebe.
lacoodpovědět 
    Re: re: Fracek rozmazlenej15:16:37 20.12.2005
Štěpáne, pravdu díš, neboj na to jsem nezapomněl, ale nepoužívám to jako spoustu jiných podobných větiček tak veřejně, neb by si někteří mohli myslet, že jsem úplně na palici :-), což je taky asi pravda, protože si občas říkám, proč tak ve svým věku blbnu a nesedím raději doma u krbu a výborného vína :-))Jinak Ti přeji Krásné Vánoce.
Pro toho anonyma jen poznámku i když na ně většinou nereaguji, když už sae stydí podepsat.
Takže synku či cerko, kdybys mě dobře znal, tak bys věděl, že toho o dětech asi něco vím, neboť jsem se roky věnoval vedení dost velkého oddílu a u vlastních dětí Ti to povím stručně je jedno jestli je klukovi 11 či 15, co nestihneš do čtyř let, tak pak už se ani nemusíš snažit.
A u Adama jsem si jistý, neboť jej k tomu sportu nikdo nenutí, chce sám, má lezení v krvi a motivace bude mít spoustu!
vlkodpovědět 
     Re: re: Fracek rozmazlenej14:32:46 03.01.2006
Vlku ty ses proste kokot a doufam ze se tady v tech adamovych 20 jeste potkame abych se ti mohl vysmat do xichtu
martinodpovědět 

 jo17:02:32 10.11.2005
jio to je pašák, ale stu helmu to je pravda..kupte mu helmu
hložaodpovědět 

 Na jaře opět Jura14:19:23 20.12.2005
Už se těším na Juru, ty Adame doufám taky, když ti to tam tak šlo, tak doufám že na jaře se tam někde potkáme.
 jirkasodpovědět 

 fantasticke13:00:42 16.01.2006
Pozor neznicte ho aby nedopadol ako Solansky.
anonymodpovědět 

 Drzs sa si dobry13:03:45 16.01.2006
Hlavne aby si sa neznicil skor ako lezecky dozries,mas cas.
odpovědět 

 Tak to ma byt13:10:20 16.01.2006
Vzdy pridu mladsi a lepsi lebo je to skratka tak.Dobre by bolo pouzit skusenosti aby sa ini mladi poucili a potiahli sa za tebou.
Vela,vela zdaru,zdravia a nezoder sa.
eodpovědět 

 Není co dodat13:55:36 23.01.2006
Je to talent, ale asi ,taky trochu práce rodičů, tož má pokom to zdědit.
Je prostě úžasnej a k tomu už se nedá co dodat!
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.