LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Gravitace je sviňa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
Basecup 2025 (11.10)
SP paralezení Laval FRA (25.10)
EP ledolezení, Bern SUI (22.11)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12953
2.Votoček 12850
3. 12031
Bouldry:
1.Volf 11503
2.Ondra 11434
3.Trojan 11000
Hory:
1.Sejbal 8423
2.Y 8001
3.Groš 7768

Výsledky
MS v lezení (21.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)

Deníčky
5809 lezců
1183634 cest
Nové přelezy:
Valhalla 7b+
Saula 7B+
Doktor Hou 7C+
Zlatý Drak 8B
Polar Bear 8A
Kurare 7C+
Semišová M Xb
Brandlemou 10-
Level 50 10-
Velká Post 7C+

Stěny
Bouldercafe stěna už neexistuje - Plzeň
Lezecké centrum Lanovka - České Budějovice
Venkovní stěna v areálu gymnázia Volgogradská, Ostrava Zábřeh - Ostrava

Prodejny
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point - Palác Flóra - Praha 3

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Enzo Oddo - Ambrosia 8A

Hodně lezců se přes zimu stahuje do Bishopu v Kalifornii… ani francouzská naděje Enzzo Oddo (15 let) tomuto nádhernému koutu světa, kde se přes zimu bouldrovat dá, neodolal.

Stejně jako Alex Honnold si Enzo Oddo horní pasáž nejprve vyzkoušel top-rope. Poté se do boulderu pustil odspodu. Zda je to ještě boulder či solo posuďte sami. Jedno je jisté, že na tento "kousek" už je potřeba notná dávka koncentrace. "Ambrosia" V11 vede na Grandpa Peabody v Buttermilks.



Zdroje:

www.upclimbing.com

Simona    [úpravy] 07:48 22.02.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 bouldering08:38:03 22.02.2011
Mazec, ale toto už mi jako bouldering moc nepřipadá. Takový 4 očka by to všechno vyřešily, ale týpek to má v paži
vismyodpovědět 

 :(09:38:11 22.02.2011
To nie je bouldering, ale solo. To nie je hrdinstvo, ktore by sa malo oslavovat v lezeckych mediach, ale osobna vec / nezodpovednost, a inspirovat dalsich k podobnym cinom nemusi spravit niektorych rodicov stastnejsimi. A k tomu prispievaju aj taketo spravy.
odpovědět 
 Re: :(09:53:01 22.02.2011
Taky me dost zarazi, ze patnactiletyho kluka, ktery ma pred sebou cely zivot, poslou jeho rodice zrovna na tohle. Souhlasim s tim, ze by to lezecka media nemela oslavovat, ale zdvihnout nad tim oboci a zakroutit hlavou.
Honzaodpovědět 
 Re: :(10:03:50 22.02.2011
Souhlas..
Modpovědět 
 Re: :(10:12:45 22.02.2011
kecy v kleci :)
odpovědět 
  Re: :(12:12:20 22.02.2011
Na rodiče sere pes. On sám ví na co má a na co ne:) Parádní výkon!!! Jinak nacvičovaní boulderů s lanem neni podle mě bouldering ale věc názoru))
kubajsodpovědět 
 Re: :(12:06:30 22.02.2011
Ja si myslím, že si to zaslúži tiché uznanie... nie samotný výkonnostný aspekt prelezu, ale motivácia k niečomu takému. A ak sa niekto do niečoho podobného pustí len kvôli tomu, že "to dal 15 ročný, tak prečo aj ja nie, predsa nie som horší?!" a následne sa zabije, tak si to podľa mňa zaslúži! Motivácia na sólo musí asi vychádzať z vnútornej potreby človeka, všetko ostatné je celé zle. "Musíte si to sami ujasniť v hlave a veľmi dobre vedieť, prečo do toho idete. Lebo ak to robíte kvôli niekomu inému, kvôli obdivu... tak vo chvíli, keď budete padať dolu stenou zistíte, že ste si na seba ušili poriadnu búdu." (parafrázovaný Dan Osman)
Mutsugashiodpovědět 
 Re: :(13:25:28 22.02.2011
Když kategoricky rozhodneš, že je tohle nezodpovědnost, nezobecnil bys to na lezení vůbec? Ví se přeci, že je to rizikový sport; každý by určitě riskoval (aspoň zranění) mnohem míň, kdyby seděl doma u televize, nebo si udělal jen příjemnou procházku v parku.
Velké množství ze zásadních milníků v horolezectví zároveň představovalo mimořádně rizikové podniky, přinejmenším ve své době...
Pak by se teda nabízela otázka, proč s takovými postoji čteš lezecký web, a snad dokonce lezeš; byl by v tom asi trochu vnitřní rozpor.
A konečně pokud jde o skutečnou míru rizika, která v tomhle přelezu byla, tu dokáže do velké míry posoudit jen sám lezec - jen on ví, nakolik to měl nebo neměl pod kontrolou...
Piškotodpovědět 
  Re: :(13:49:56 22.02.2011
Problem je v tom, ze tomudle lezci, ktery posuzuje miru rizika, je 15. Jeste 3 roky nesmi ani ridit, ackoliv ridic jiste nejlepe posoudi miru rizika. Sportovni lezeni neni nijak zvlast rizikovy sport, je to predevsim vykonnostni sport, kteremu se s dobrym vedenim mohou samozrejme venovat i male deti - i kdyz i tady se to da prehnat. V tomto prelezu ale zjevne slo o slavu prave proto, ze se jedna o nebezpecny prelez - 8A neni ve svetovem meritku zadna velka obtiznost, skoro kazdy den je ted pres zimu takovy prelez u nas. Tvoje zobecneni, ze bych nemel cist lezecke weby, mi prijde uplne mimo, nechapu jak jsi na to prisel.
Honzaodpovědět 
   Re: :(14:31:06 22.02.2011
Souhlasím s Piškotem, když se vám to nelíbí tak na to nečumte...Sport jde pořád dopředu a takovýchto událostí bude přibývat. Při jeho výkonnosti a secvičení top rope nemusí jít o velmi rizikovou věc a podle mě ani nešlo...Jinak doporučuju nejezděte autem ani na kole a až pudete pěšky lesem bacha na ožralý myslivce
...odpovědět 
    Re: :(15:32:27 22.02.2011
Original argument, ktery je v kazde diskuzi o nebezpecnosti lezeni, mi nemuze byt vic u predele.
odpovědět 
    Re: :(09:17:42 23.02.2011
Jo myslivci, to je sebranka. Obilí namočený v lihu, posed na dostřel od krmelca... Tuhle sme byli v Legeru na parkovišti a z lesa se bylo slyšet praskání dřeva, štěkot psů a občas výstřel. "No, snad nejsou blbí" říkáme si a najednou takový to tlumený hvízdnutí a pár metrů od nás se od asfaltu odrazila kulka. Ten den sme jeli do skal o dost dřív, žadný kávičky a lenošení...
Willhemodpovědět 
   Re: :(14:33:46 22.02.2011
Sportovní lezení - kde přesně začíná a končí? Ty přechody jsou plynulé. Háky dál a dál od sebě - až je tu "vysoká míra rizika", ale každý tu hranici může vidět jinde. Bouldr vysoký 2 metry, 3, 4, 5... 14. Kde přesně začíná highball?
A co když mu šlo právě o to, co už není tím "typickým" sportovním lezením? Proč by měl dělat právě a jenom nějaký "sportovní lezení"? Zdá se mi dost zjednodušený říct, že mu šlo hlavně o zviditelnění, protože je spousta jinejch 8A, a ty nejsou tak vidět. Lízt ty jiný 8A prostě nemusí být tak zajímavý. Třeba mu nešlo jen o číslo ("sportovní lezení" - ?), ale o jiný druh "výzvy"; takováhle cesta je samozřejmě výzva, a v lezení je odjakživa normální pokoušet se popasovat s výzvama - a můžou to být výzvy hlavně "fyzické", ale taky třeba psychické.
15 let. No, asi v tom věku jsem tajně popolejzal v Jizerkách, zkoušel svoje výzvy v obtížnosti V a VI, občas taky bez lana nebo dost pofiderně jištěnej... a začátky na písku, objektivně taky asi docela nebezpečný, vzhledem k tomu, co jsem věděl a uměl. Nebyly to ale žádný světový výkony, takže o tom nikdo neví :)) Každopádně to pro mě je docela důležitá fáze mého lezeckého života, i když máma by to asi viděla jinak.
Každopádně pro mě a moje pojetí tohohle velice mnohostranného sportu to, co předvedl, je výkon, určitě větší než vylezení jiných "bezejmenných 8A", a oceňuju to, stejně jako ty, co bouldr/cestu vylezli před ním.
Jiný záležitosti jako potřebu zviditelnění, ambice či nezodpovědnost rodičů atd. si netroufám posuzovat, to bych je musel asi aspoň trochu znát osobně.
Samozřejmě jsem trochu nadsazoval, když jsem se ptal, proč čteš tenhle web - ale obecně si myslím, že lezení je rizikovej sport, a že to, že jeho část s nejasnými hranicemi - "sportovní lezení" - je riziková míň, neznamená, že by ty ostatní rizikovější byly odsouzeníhodný: naopak, to "čistě sportovní lezení" z hlediska nějaký "vyšší hodnoty výkonu", jeho komplexnosti, je možná z určitého pohledu trošku míň "hodnotný" než ty jiný, koplexnější.
Takže když si třeba někdo střihne nějakou morálovku, nelze to podle mého názoru "zevnitř lezení" obecně dost dobře odsuzovat, bvyl by v tom podle mě rozpor. My všichni lezci (i ti sportovní) fungujeme v určité fázi vývoje našeho sportu, v němž to riziko je podstatně přítomný (ono to riziko tak trochu dělá lezení tím, čím je), jsme na těch předchozích fázích i okolních lezeckých disciplínách trochu závislí... Ke sportovnímu lezení jsme se dostali přes velehorské a alpské výstupy, odvážné bigwally atd., a i když už to třeba sami nechceme dělat, něčím bychom to pořád měli respektovat.
Odsuzovat někoho za lezení morálových cest je podle mě "z hlediska lezení" omezené. Jinak už to samozřejmě může vypadat z hlediska právní odpovědnosti, osobní zodpovědnosti vůči druhým, schopnosti/neschopnosti posoudit riziko... - ale to jsou otázky, který už přesahují,to, co bych si troufal řešit.
Piškotodpovědět 
    Re: :(15:31:42 22.02.2011
15 let, 14 let...kde presne je ta hranice, kdy budes povazovat za nenormalni, kdyz mu tata rekne: "Pojd, mas na to" a kluk to zkusi, protoze tatovi veri? Kazdy (normalni) clovek delal v patnacti hromadu nebezpecnych veci, ale drtiva vetsina z nas je delala kvuli sobe a vlastni zabave, nebo proto ze se chteli vytahnout pred holkou. Pokud to dela kvuli celosvetove slave (mj. - toci to na video ktere pak publikuje na lezeckych webech) tak mi to v jeho pripade nepripada spravne.
odpovědět 
     Re: :(16:18:48 22.02.2011
Jo, ale já nedokážu s jistotou říct, že to dělá kvůli slávě, resp. hlavně kvůli ní, jenom kvůli ní - i když to točí na video; ani nevím, jestli mu to řekl táta, nebo si to vymyslel sám...
Kritické komentáře bych asi radši vytáhl, teprve když bych opravdu věděl, že EO je oběť svých ambiciózních a nekritických rodičů.
(Vzpomínám si třeba na na nějaký starší komentáře o nesamostatnosti Adama Ondry, zpochybňující jeho motivace - resp. třeba i trochu obviňující jeho rodiče -, a u něj mi zrovna přijde, že je už dlouho i přes svůj věk dost výrazná osobnost...) Jediný, co tady vidím jasně, je to, že Enzo Oddo vylezl obdivuhodnou věc.
Samozřejmě je možné debatovat o "čistotě" sportu, v němž se výkony hned zaznamenávají a zveřejňují, o správných/nesprávných motivacích k výkonům, o věku, kdy už je schopnej člověk posuzovat rizika a vůbec mít samostatnej náhled na věci, co dělá atd., jenže to jsou většinou celkem složitý věci, plný pro a proti a jsou taky hodně individuální. Takže tomu bych se já, jak jsem psal, radši vyhnul.
P.odpovědět 
      Re: :Kouření může zabíjet.19:40:36 22.02.2011
Degenů,který hulej cíga a trávu ve 12 a 13, chlastaj krabicové víno s kolou atd,těch jsou všude plné lavičky a parky. Rodiče jim to často tolerujou,vždyť oni byli přece stejní v jejich věku.
Prostředí sídlišť je pro 15 kluky mnohem nebezpečnější,než sólo mrdy za 8A na kterou jsou mentálně,technicky a silově připraveni.
JX vyfetloodpovědět 
       Re: :Kouření může zabíjet.12:14:45 23.02.2011
To potvrzuje, ze mnoho mladych lidi nedokaze udelat spravne rozhodnuti.
Honzaodpovědět 
        Re: :Kouření může zabíjet.13:48:49 23.02.2011
A solo Enza zase to, že někteří jsou připraveni.
" No pain no game "
odpovědět 
   Re: :(09:03:50 23.02.2011
Jene, Jene... Jistě uznáš, že není 8A jako 8A, ale to ví nejlíp ten, kdo daný cesty - bouldry leze. To, že borečkovi je "teprve" 15, v čem je problém? Rodiče ho k tomu určitě nenutili, aspoň to tak nevypadá. Vem si, že třeba motokros jezdí i malí kluci (někdy i holky) a tam je možností si narazit nos...
Willhemodpovědět 
  Re: :(08:00:58 23.02.2011
Skoc pozriet, nakolko je tam skala lamava a potom sa zacneme bavit o vyrazoch ako "pod kontrolou". :) Ano, je to paradny headpointongovy vykon. Dalej je to uz len klasicka debata o slobode a o tom, ci verime, ze ludia su v zasade rozumni. A vseobecni uzus spraveny pokial viem na zaklade nejakych psychologickych studii je, ze az od nejakeho veku priemerne clovek naozaj vie rozumne posudit svoju zodpovednost a mieru rizika. A nejako uradne sa to stanovilo zhruba na 18.
odpovědět 
   Re: :(09:35:28 23.02.2011
Nevím jak vy, ale já mám takový dojem, že konkrétně u nás je určitá míra trestní odpovědnosti právě od 15-ti let. Když někoho zabijete, zavřou vás do pasťáku. Sex je legální taky od 15ti. A koneckonců řídit můžete taky od 15ti let (motorku do 50cm3). Tudíž bych řekla, že se předpokládá také jistá schopnost vyhodnotit důsledky svého jednání. Tolik k debatě o věku a odpovědnosti. Jinak to taky vnímám jako realizaci výzvy.
Kočkaodpovědět 
    Re: :(09:37:51 23.02.2011
So? Bylo mu čtrnáct, údaj ve článku je chybný.
pbla4024odpovědět 
     Re: :(10:40:35 23.02.2011
http://enzo-oddo.fr/bio.html
Ať počítám, jak počítám, tak buď mu bylo včera 16, nebo na svým webu kecá.
Kočkaodpovědět 
      Re: :(11:07:31 23.02.2011
Odvolávám co jsem odvolal. Narozeniny jsem zaznamenal správně, ale počty mi o rok ujíždí.
pbla4024odpovědět 

 Dneska mu je patnáct11:13:50 22.02.2011
A místňáci z toho taky nebyli moc nadšení.
pbla4024odpovědět 
 Je prostě dobrej....21:07:39 22.02.2011
Nechci se stát notorickým pisatelem komentářů ( už asi jsem), ale myslím, že pokud si horní pasáž vyzkoušel TOPE ROPE, tak určitě nechtěl riskovat. A že to tam pak poslal ? Si byl prostě jistej. Kdyby chtěl riskovat, zkusí OS a bez matrace.
Tomajdaodpovědět 
  Re: Je prostě dobrej....00:05:14 23.02.2011
No, ty zrovna ntorickej komentátor nejseš, a když už, tak to aspoň napíšeš normálně. Já si to po sobě přečtu, a nejenom že si řikám, proč kurnik nejsem radši zticha, ale ještě mi připadá, že místo mě píše nějakej Marťan (teda jako někdo z Marsu, aby nedošlo k mejlce :))
P.odpovědět 
   Re: Je prostě dobrej....02:28:50 23.02.2011
Vylezl bez sedáku solo nahoru a pak rozvázal lano hozený bokem za hranou a sešel? Tedy výkon je to hustej (to jo), ale neštymuje mi proč ta záloha. Je tedy možné, že to lezl s vědomím úniku, nebo na to nahlížím špatně? Asi jsem neměl číst pravidla ve starým horolezeckým průvodci. Nebo holt jinej kraj jinej mrav, třeba jako země kde se první jištění nabidluje a pak se přelez bere jako RP...
martanodpovědět 
    Re: Je prostě dobrej....09:09:44 23.02.2011
Tuhle mě kdosi tvrdil, že je pro ně normální nabidlovat klidně třetí jišťo, když tam klacík dosáhne a v případě úspěchu to považují i za OS! O erpesu ani nemluvím...
Willhemodpovědět 
     :)11:50:56 23.02.2011
Aťsi kdo chce co chce tvrdí,
taký onsajt pěkně smrdí.

Aťsi kdo chce co chce říká,
(pokud nejde o holej,
a pak tři očka nehoděj)
je to pěkná k**otina.
bejbsodpovědět 
      ehm14:20:56 23.02.2011
samozřejmě má být "nahoděj", ne "nehoděj" :)
b.odpovědět 
   Re: Je prostě dobrej....10:00:29 23.02.2011
Já si to rád Piškote přečtu. Kokotiny nepíšeš na rozdíl od jinejch.
Výkon hocha je pěknej, jištění tam není, aspon to tak vypadá a prezentuje se to tak, tak jak to měl asi jinak vylízt co ? :).
Jasně řešíte tu proč a zač. Neřešte to, já viděl pěkný video dík za něj.
George-jpodpovědět 

 hmmmmm21:38:44 22.02.2011
takova stredne vysoka skala v Jure, vyssi nez Weisenstein tutove ne?
Jodpovědět 

 Foto dne:
ženské finále lezení na obtížnost
MS v lezení 2025
 Databáze cest:
Všechny cesty (187327)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Omikron 8- Müglitztal
Le Petit Phoque 7A Fontainebleau
Via Falcone 7+ Valle Di Ledro
Kančí Ragú 6A Tisá - Modřín
Střední 4 Koberovy
Nově komentované:
Východní Cesta II Prachov
Východní Cesta II Prachov
Východní Cesta II Prachov
Východní Cesta II Prachov
Východní Cesta II Prachov

 Nově v diskusi:
Re: Weberovka až nahoru | Re: Weberovka až nahoru | Re: Weberovka až nahoru | Re: Weberovka až nahoru | Re: Weberovka až nahoru | Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! | Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! | Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! | Re: adminové? | adminové? |

 Nové komentáře:
Saskarna | Re: Není to nuda? | Re: Turisté | Turisté | Re: zítra můžeme ovlivnit | Re: Každému co jeho jest | Re: Petice proti stavbě hotelového komplexu v Adršpachu | Re: Hezky | Re: Hezky | Re: Sítě |

 Kde to vře:
Petice proti stavbě hotelového komplexu v Adršpachu pod Křižákem (57)
Adam Ondra se po MS zamýšlí, zda má pokračovat v závodění (45)
MS ve sportovním lezení v Jižní Koreji - obtížnost (35)
V Tatrách se zabil český horolezec po pádu pod Satanem (22)
Lezec Deníček – mobilní aplikace pro zapisování cest (20)
Video: Domen Škofič leze cestu za 8a na letícím letadle (19)
Výběr nových správců na tatranské horské chaty (15)
Alex Honnold se chystá na free solo na mrakodrap Taipei 101 (13)
Lezec se zabil při slaňování z El Capa při streamu na TikTok (11)
První sólový zimní výstup na Cerro Torre cestou "Via dei Ragni" (9)

 Nově v inzerci:
walter | stará lana | Péřové papuče Warmpeace | Nemo Osmo Dragonfly 2p | Nové lezečky La Sportiva Solution a Solution comp | Lezení | Triop Tiger TOP | Nový cepín CT 60cm | Statická a dynamická lana | Nová lana Beal, Tendon, Rock Empire |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 628 
 50 dní v divočině 
 476 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 563 
 Andrea 
 502 
 Ashima 
 423 
 Barkley Marathon 
 512 
 B.I.G. - světové prvenství 
 491 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 449 
 Gálfy - Horský život 
 428 
 Jak se staví ledovec 
 411 
 JAMES - Století nad oblaky 
 572 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 464 
 Lezci z Manína 
 501 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 452 
 Operace Nos 
 437 
 Plamen nikdy nezhasne 
 437 
 Pohlednice z konce světa 
 498 
 Pomíjivost ledu 
 424 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 448 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 421 
 Rhapsodia Corcontica 
 433 
 Sama 
 471 
 Šampioni zlatého údolí 
 453 
 S lyžemi v oblacích 
 520 
 Tenaya Traverse Challange 
 462 
 Tenkrát na východě 
 497 
 Velká alpská silnice - 73 
 469 
 Za oponou velehor 
 550 
 Zápasník Dee Dee 
 447 
 Životní výprava 
 458 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.