LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Brr to je zima. Tak na tohle, na tohle jsme se těšili, kvůli tomu jsme trénovali, strádali a šetřili, kvůli týhle cestě jsme tady!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Dap Sport - Hradec Králové
K2 - stěna už neexistuje - Plzeň
HARLEM - Ústí nad Labem

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Dap Sport - Hradec Králové
HUDYsport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Karikatura na MMČR

MMČR a závod Evropského poháru mají podivná pravidla

            V sobotu 8.12 proběhne v Brně mezinárodní mistrovství ČR, které je zařazeno do Evropského poháru a zároveň bude nominačním závodem na SP iceclimbingu 2013.
          Už z prezentace tohoto závodu je vidět, že si organizátoři dali hodně práce, aby tento závod byl „in“. I dotace na tento závod ze strany Čhs v této disciplíně je nevídaná 15 000Kč a téměř 40 000Kč na chyty a struktury.
          Novinkou je webová stránka závodů - dobrý nápad ze strany organizátorů. Je pravděpodobné, že přijede Angelika Reiner a pokud vím, i Markus Bendler. Takže skvělé mezinárodní obsazení.
          Ale to co mě donutilo napsat tento článek jsou trochu podivuhodná pravidla.  To, že se na těchto závodech mohou lézt kvalifikační cesty už několik dnů předem, dělá z těchto závodů spíš lezeckou závodní karikaturu než poctivé mistrovství.
            Je sice pravda, že ženy mohou lézt jen mužské cesty a naopak, ale dovedete si představit, že by třeba na MČR v obtížnosti přišla před závody Terka Svobodová a Binter ml. a navzájem se takto odjistili v kvalifikačních cestách? A navíc se přitom koukli jak stavěč krokuje a staví finálovou cestu?
    V drytoolu je znalost chytů , ještě víc důležitější než v lezení na obtížnost. Když závodník vidí kam má na chytu umístit hrot cepínu, má napůl vyhráno. A k tomu stačí vidět nebo mít informaci od toho, kdo to přelezl.
          Možností přelézat nominační cesty několik dnů před závody, udělal Zoban z tohoto mistrovství paskvil, takovou karikaturu. A to nemluvím o závodu na rychlost, kde nacvičování této cesty je pro ty, kteří mají možnost na ní lézt, neskutečná výhoda.
            Nevím, co vedlo Zobana k tomu, že vytvořil takováto kritéria, která jsou pro „přespolní“ značně nevýhodná, ale už vím proč předloni Martina Kratochvílová dokázala porazit Jitku Mázlovou a proč Lukáš Pálka je v Brně skoro nepřekonatelný a jinde se mu nějak moc nedaří.
            Škoda, že tolik úsilí, práce a peněz bude znehodnoceno podivným přístupem k rovnosti pravidel.  Bavil  jsem se s  několika závodníky, a ti mi potvrdili , že mám pravdu, ale bohužel se  svůj názor  bojí říct nahlas. Domnívám se, že se bojí, že by jim to Zoban dal znát, na finanční podpoře, kterou určuje on.
          Ale tudy cesta nevede, a tak proto čtete tyhle řádky.

Libor rebel Hroza   [úpravy] 14:59 04.12.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Závody pro vyvolené15:14:52 04.12.2012
Tak to je pěknej bordel.Takže brňáci budou po týdením nacvičování cest nejlepší. A všichni budou v Brně  milovat Zobana jak si určil svoje pravidla ???? Je to teda normální, že před závodama se můžou závodníci zkoušet cesty ???? Jak tento závod může zaštitovat ČHS, když pravidla hovoří v neprospěch většině závodníků ???? A nebo to je v Brně normální.A jsou o tomto postupu informování všichni závodníci i v zahraničí ??? Podle mě to už nemá se závodem nic společného !!!!! Je to ostuda a kdo za to může ???? Odpověď je jasná....
mártyodpovědět 
 Re: Závody pro vyvolené15:26:50 04.12.2012
V Brně je možný všecko a už včera je pozítří;-)
Willhemodpovědět 
 Re: Závody pro vyvolené15:27:43 04.12.2012
Je nevím, ale každej rok pořad dokola, nespokojenost s nějakým závodem a se zobanem. Co kdyby autor tohoto článku taky zkusil někdy něco uspořádat a udělat, místoto toho, aby pouze zaplňoval lezce článakama na toto téma? Zoban pravděpodobně nedělá vše dobře, ale je za nim vidět když u nic, tak aspoň snaha narozdíl tady od ostatních, že? (nebo se naučit nové pravidlo, když sam nic nedělám, nekritizuju ostatní?)
.odpovědět 
  Re: Závody pro vyvolené15:44:01 04.12.2012
Souhlasím s tebou anonyme. Ale já například letos v Saas Féé zachránil českou repre od vyloučení ze závodů SP, když Zoban nezajistil licence pro reprezentanty. A je toho daleko víc.Ale nevím, proč bych to tady měl uvádět.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
  Re: Závody pro vyvolené15:50:25 04.12.2012
No sice kdo nic nedělá tak nic neskazí, ale tento postup není vůbec normální !!! Doufám, že za tento článek zase nebude ČHS potahovat Hrozu za šíření poplašných zpráv tady na webu a dávat ho k soudům.Tam by měl přijít úplně někdo jiný.
mártyodpovědět 
 Re: Závody pro vyvolené19:38:45 04.12.2012
Hele ty idiote, představ si že jsem z Brna a to co udělal Zoban mi přijde úplně stupidní... A ty seš odkud abych tu taky mohl vykřikovat že všichni z města XY jsou blbci jen kvůli takovýmu jako ty?
Mácaodpovědět 
  Re: Závody pro vyvolené20:16:15 04.12.2012
Konečně příspěvek na úrovni! Jak něco nemá aspoň dvě, tři nadávky, tak to ani nečtu!!!
Uwe z Duweodpovědět 

 ??15:31:21 04.12.2012
To je opravdu dost úchylný,v tom případě tam ani nemá cenu jezdit proti místním není šance...Fuj Brno
Přespolakodpovědět 

 Studovat chyty15:32:34 04.12.2012
Pokud je znalost chytu pred zavodem tak klicova (lezec ma napul vyhrano) - nevyplati se teda v ramci pripravy mit nastudovane vsechny tvary vyrabenych chytu znamych vyrobcu, zvlast kdyz je casto dlouho pred zavodem oznameno, od koho budou chyty?
Neznalecodpovědět 
 Tip na počet komentářu15:35:10 04.12.2012
299
Jeník Pletichaodpovědět 
  Re: Tip na počet komentářu15:51:11 04.12.2012
Jendo,ale Ty kopeš za opačný klub (ČHS)
mártyodpovědět 
   Re: Tip na počet komentářu18:31:59 04.12.2012
Taky to nekomentuju,ale jen odhaduju počet komentářů nic více tento odečtu.
Jeník Pletichaodpovědět 
    Re: Tip na počet komentářu18:34:33 04.12.2012
304
Šafiodpovědět 
     Re: Tip na počet komentářu09:35:09 05.12.2012
329
MaRtinodpovědět 
 Re: Studovat chyty15:39:54 04.12.2012
Znalost chytů je doopravdy veliký problém i na závodech SP. Umělé chyty se v podstatě používají jen v Rusku a tam je to vždy mela. Ruští organizátoři tořeší tak, že v izolaci jsou k dispozici všechny chyty které jsou na stěně. Nejlépe to mají vyřešené v Saas Fee kde se leze jen po kamených kde je každý chyt originál který použijí až na samotný závod. Samozřejmě, že se závodníci nesmějí na stavbu cest dívat, natož něco zkoušet.
libor rebel Hrozaodpovědět 

 karikatura na orfografii15:51:15 04.12.2012
Trochu off-topic, ale uvedomte si jiz ksakru to, kdo z vas neumi anglictinu, ze "drytool" mate snad v kalhotach a "drytooling" je to o cem se ted bavite.
Viktorodpovědět 
 Re: karikatura na orfografii15:52:55 04.12.2012
Orfografii? To se povedlo... : )
Ircanodpovědět 

 Libore,16:33:31 04.12.2012
Libore, cely problem je v tom, ze povazujes lezenie za sport ako atletika alebo hokej. Pre vacsinu ludi lezenie znamena uplne nieco ine (viz ankety CHS).
Aj ked vo vacsine pripadov ako su statna sprava a verejne financie som proti "socialistickemu" prerozdelovaniu, prave v pripade podpory sportu dobrovolnym spolkom ako je CHS si myslim, ze to ma svoje miesto. (Aj v pripade, ze CHS snad ma aj nejaky prispevok od statu.)
Ak by sa peniaze rozdelovali striktne podla vykonov nikto okrem Adama a Lucky by si ani neskrtol. A co viac prispeje rozvoju drytoolu v cechach? Ked Lucka prinesie dalsiu medajlu z Koree, alebo "sranda" zavody, na ktorych si to vyskusa a dobre si zaslezie 50 ludi, z ktorych by sa vela k tomu inak nedostalo?
Celkovo tvoj princip podpora sportu = podpora najlepsich nie je spravny. Najlepsi by podporu potrebovat nemali. Najlepsi by ideane mali naopak do zvazu peniaze privadzat v podobe sponzorov. (Stazuje sa Adam, ze nedostava vsetky peniaze urcene na sportove lezenie?)
Ak uz ma CHS vobec nejakym sposobom podporovat zavodne lezenie, tak by sa mal snazit podporit "trochu" co najviac potencialnych zavodnikov (napr. organizaciou zavodov) a nie podporovat "hodne" par najlepsich. Sumy ktorymi su podporovany jednotlivi mi aj tak pridu tak smiesne, ze to snad ani nema zmysel.
K teme: Myslim si, ze podobnym duchom (dovolit co najviac ludom si to vyskusat a dobre zaliez) bola motivovana aj myslienka nechat stenu otvorenu pre verejnost aj pocas stavby ciest, aj za cenu moznej miernej vyhody pre domacich (Prazakom vstup nikto nezakazal len to maju holt daleko, a v hokeji a futbale maju tiez domaci vyhodu).
joveodpovědět 
 Re: Libore,16:44:11 04.12.2012
Ta sobotní taškařice jsou "srandazávody" nebo mezinárodní mistrovství ČR? Ani bych hřiště nesrovnával s cestama.
Willhemodpovědět 
 Mnoho povyku pro nic17:04:55 04.12.2012
Jako obvykle mnoho povyku pro nic, někdo se poslední dobou nějak nudí, asi nemá co pořádného na práci. Především kvalifikace se polezou stylem Flash - tedy, jak je lézt, uvidí každý závodník, protože mu cesta bude předlezena. Za druhé na stěně se dá lézt jen když je tam Zoban a ten každému řekne co může a co nesmí, když chce závodit, jestli ovšem někdo přeleze natajňačku plot, když tam nikdo není a leze něco jiného, tomu asi nejde zabránit. Kdo na to má, tak se do finále dostane, o tom svědčí každoroční sestava ve finále, kdo ne, tak mu to stejně nepomůže. A jak říká předřečník, přitáhne to další lidi k tomuto stylu lezení to je fakt. A především, chtělo by to už konečně přestat naříkat a začít něco dělat a hlavně dokázat jak to dělat jinak a lépe. Žvanilů, pomlouvačů a naříkačů na poměry je vždy plná pr..., ale těch, co něco dokáží lépe, je jako šafránu. Ono jít s vlastní kůží na trh je úplně něco jiného.
Vlkodpovědět 
  Re: Mnoho povyku pro nic17:35:47 04.12.2012
Flash předlezení je sice dobré, ale to je úplně něco jiného než o čem píšu.
Vlku myslíž, že tenhle systém by prošel na Tendon cupu? Odpovím ti. Ani náhodou. Prostě to není správné.
A o cestě na rychlost ani nemluvím....
Libor rebel Hrozaodpovědět 
  Re: Mnoho povyku pro nic17:45:23 04.12.2012
Vlku, ty jsi snad studoval VUML. Nebo jsi z fetovaný.
odpovědět 
  Re: Mnoho povyku pro nic18:08:09 04.12.2012
Chodím tam taky popolézt, když budeš závodit, můžeš lézt pouze kvalifikační cesty žen /nebo mužů, pokud jsi žena/. Finálové cesty se teprve dodělávají a neustále je tam zoban, takže na to dohlíží. Je pravda, že když o půlnoci přelezeš plot, tak si s čelovkou můžeš nacvičovat o 106:)), ale i to se dá vyřešit s ochrankou Olympie. Hlavně k takovým praktikám by se snížil snad jen nějaký chudák:((. Obecná znalost profilu stěny je trochu výhoda, ale tu asi brňákům nikdo nevezme, stejně tak jako minulý týden pražákům.
Souhlas s Vlkem a Zobanem, kdo nic nedělá nic nezkazí, a tady se rýsuje solidní drytoolové centrum a dobré závody.
M.odpovědět 
  Re: Mnoho povyku pro nic18:12:48 04.12.2012
Vlku, promiň ale s tímto výkladem opravdu nesouhlasím.Závody pořádáme pravidelně 2-4 ročně pro širokou veřejnost a je s tím kotel práce.Každý závod má svoje pravidla.Když jsme chtěli pořádat větší závod a požádali ČHS o spolupráci tak nám přišla přesně stanovená pravidla závodu a přes to nejede vlak, ale tady to je asi jedno.I když se nejdříve bude cesta předlejzat a závodníci polezou na flash.Tak to neznamená, že místní závodníci budou celí týden koukat jak vznikají cesty a jak se lezou to je úplně něco jiného.Toto mě příjde hodně ujeté a tvůj postoj taky.Jde vidět, že na tomto závodě máš osobní ambice jinak si to nedovedu vysvětlit.A postoj zobana k tomu už nemám vůbec slov.Tímto podle mě tento závod ztrácí na důvěře.No ale jestli je to tahle normální ve světě, tak se omlouvám.
Brendyodpovědět 
  Re: Mnoho povyku pro nic18:59:29 04.12.2012
Tak jestli nad vším rozhoduje Zoban jako arbitr, tos mě hodně uklidnil
odpovědět 
  Re: Mnoho povyku pro nic09:29:37 05.12.2012
Jenže Zoban, co udělá, to zkazí. Zdá se. Jen od prázdnin šlápl do lejna už podruhé (tedy pokaždé).


Takže snad radši aby nic nedělal.
odpovědět 
 Re: Libore,17:14:53 04.12.2012
Jove, nikdy a nikde jsem neuváděl, že by Lucka nebo Libor měli dostat všechno. Že jde o sport je úplně jasné. Nekritizuji jak se podporuje nebo přerozdělují peníze v outdoru, ale na závodění. A to je zcela jasné. Jde o závody, nominace, reprezentaci státu, o světový pohár atd. A to je něco jiného než lezení po skalách. Na světových závodech v lezení se ti může stát, že pouhé dotknutí se za červenou čáru tě připraví o peníze za které bys mohl celý rok trénovat. Proto třeba taky co nejpřísnější pravidla. Jde o závodní sport! Je to každého volba , kterou disciplínu si vybere. Ale u závodění by měly platit pravidla pro všechny stejně!
Libor rebel Hrozaodpovědět 
  Re: Libore,17:54:32 04.12.2012
Pointa je, ze vecsine clenov CHS nejde o závody, nominace, reprezentaci státu, ani o světový pohár. Takze je otazka ci by CHS malo sutazne lezenie v takej forme ako si predtavujes Ty vobec podporovat...
A ak uz organizuje nejake zavody tak sa nemozes hnevat, ze su co najviac "obycajny lezec" friendly.
joveodpovědět 
   Re: Libore,18:50:20 04.12.2012
Jove závod je závod a vesnická tancovačka je vesnická tancovačka chápeš ????
odpovědět 
    Re: Libore,19:56:36 04.12.2012
Navíc u vás máte JAMES. :)
odpovědět 
    Re: Libore,21:13:30 04.12.2012
Pokial je v cechach jeden mozno dvaja zadvodnici, tak zavody nema zmysel robit, zato taka tancovacka bude mat uspech :)
joveodpovědět 
     Nuda v Brně07:37:47 05.12.2012
V tom máš naprostou pravdu. Nicméně pak by se té tancovačce neměl říkat závod a Zobanova cvičená opička, která po X nacvičovacích pokusech vyhraje flashem závod by asi neměla být dotována z členských příspěvků.

odpovědět 

 fůůůůj chůůůj16:54:59 04.12.2012
a co si čekal od takovýho ....a jako je zoban??!
AntiZobanodpovědět 
 Brnenska Akta X - odhaleni konspirace17:23:38 04.12.2012
Startovni listina
http://drytoolcup.eu/vysledky/start-list/
bohuzel zatim ani Angelika ani Marcus svou ucast nepotvrdili, takze tato zarucena informace od Libora nas samozrejme velmi tesi:-)

Moznost treninku na stene
http://drytoolcup.eu/ aktualni-prehled-moznosti-lezeni-na-stene/
kdo chtel prisel, zkusil zalezl
jinak drevene spalicky ma myslim moznost udelat kazdy, chyty od MR Holds jsou diky rozdeleni dotovanych chytu i v Praze na Gutovce (mimo jine se po nich lezlo na zavodech) a byly namontovany ve vsech treninkovych cestach na stene.
Na finale prislo 30 zcela novych kamenu od Horp Decin. Samozrejme me pri staveni zenskeho finale jisti Martina a hlavne mi radfi jak mam ty chyty vlastne dat a to stejne Lukin u chlapskeho. Preci nenechame vyhrat nejakyho Prazaka, ne. :-)Navic Lukin i Martina vubec nemusi chodit do skoly a ty zapocty na VUT, tak ty jsou samo levou zadni, takze co by delali jineho, nez byli furt na stene :-)

Mozna bych polozil otazku na jakych chtech trenuji Rusy v Kirovu, Italove v Rabenstein, Rakusani v Unken, atd... Jestli vony to sakra nebudou i chyty pouzivane v zavode a proto se u vykladu trati vsichni staveci snazi co nejlepe jednotlive chyty popsat :-) A zavodnici, kteri jsou o to pozadani se snazi to cizojazycnym kolegum prelozit. No nekteri...

Proste prijedte do Brna u uvidite. Myslim, ze to bude nejen perfektni zavod, ale taky vyborna lezecka party. Kazdopadne kdo neprijede, nemuze to posoudit.

Aktualni info ze steny nahraju na web www.drytoolcup.eu vecer, ted se omlouvam, ale jdu stavet. To aby si "ovecky" mohli to finale zitra nacvicit :-))))
radek
zobanodpovědět 
  Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace17:30:34 04.12.2012
jo jeste pardon, zapomel jsem dodat, ze kvalifikace se leze |Flash a tzn., ze je predlezana stavecem ve vsech cestach,
Kdo byl v Unken nebo i jinde tak vi jak se Flash leze obvykle.
Jinak pokud se mrknu do startovky, napada mne jestli budou nekteri jedinci pouze kecat a nebo zavodit. Zatim to vypada na Mistrovstvi Slovenska, Slovinska a Chorvatska. :-)
Radek
zobanodpovědět 
   Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace17:39:29 04.12.2012
Ona teda Lucka Hrozová vůbec nepoleze?
odpovědět 
    Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace17:42:31 04.12.2012
Lucka vraj nejde ...
joveodpovědět 
     Lucie noci upyje20:36:38 04.12.2012
Lucka nejede? Tak to je fakt škoda, protože má fakt krásný prsa!
Uwe z Duweodpovědět 
      Re: Lucie noci upyje21:35:49 04.12.2012
souhlas, měla by dojet, už kvůli fotkám.
odpovědět 
       Re: Lucie noci upyje07:31:04 05.12.2012
Nemá reprezentant povinnost startovat na MČR? Tuším že ve smlouvě to bude jako jeden z prvních bodů. Ale u Hrozů nic neplatí.
odpovědět 
        Re: Lucie noci upyje10:15:32 05.12.2012
Na základě výsledků dosažených v závodech IWC 2012 jsou do reprezentačního družstva A pro IWC a MS Korea jmenováni a nominačních závodů se nemusí účastnit:
Obtížnost ženy – Lucie Hrozová
Obtížnost muži – Mirek Matějec

Stránky Čhs
Liboir rebel Hrozaodpovědět 
      Re: Lucie noci upyje10:46:57 05.12.2012
Az polezes poradnej drytool, tak budes mit taky takovy! Neboj, vsechno bude... :-))
Esusodpovědět 
   Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace17:44:15 04.12.2012
Zobane, můžeš si zde psát samozřejmě výmluvy jaké se ti zlíbí. Ale je to tak jak píšu. Nastavil jsi podmínky, které nejsou poctivé vůči všem závodníkům. A co se týká závodů SP a jak to tam chodí? Kdy jsi na nějakém byl?
Libor rebel Hrozaodpovědět 
    Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace18:49:14 04.12.2012
Zobane co je to za keci???? Tahle obhajovat v podstatě neobhajitelné.Tímto závod ztrácí pojem závod.A tvoje řeči tak mě z nich jen napadá, že vlastně do Brna nikdo nepřijede.A je vlastně jedno jak bude závod vypadat.A to říkáš TY ZOBAN ??ALE proč na to máte tolik peněz z ČHS kdo o tom rozhodl ???Promiň je mě sere když někdo pořádá závody tak má uplně jiná pravidla ze strany ČHS než Ty.Je mě z toho na "blití".A ty keci že si každý může doma udělat špalíček dřeva.Tak tím jsi mě dostal.
Brendyodpovědět 
     Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace19:42:51 04.12.2012
Žeby Zoban razil novej strahovskej tunel?
odpovědět 
      Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace09:42:08 05.12.2012
Zoban patří do stejného pytle jako Bintner a Dichtlová. Shrábnout veškeré výhody pro sebe, s nikým nic nekonzultovat, a dělat ze sebe obětavce.
Hrnul se do VV a práce pro ČHS, ale v okamžiku, kdy získal veškeré možné výhody a jméno, tak začal s tím co urval podnikat a jeho aktivita byla ta tam. Za těmi závody zase něco je?! Že by nějaká škola lezení v ledu? Zobane, ukaž karty! Kdo tě zná ti nevěří. Hroza je sice ukrutný blbec, ale bohužel má zase pravdu. Tihle dva lezeckému sportu nikdy nepomůžou.
odpovědět 
  Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace19:17:18 04.12.2012
Na stěně jsou v tuto chvíli postavené vedle tréninkových cest už i cesty závodní. Prosím chlapaci nelezou chlapské a baby zase babské :-) . Přesný výklad vždy dám na stěně. Pokud se chystáte tak volejte 603810600. Předběžné termíny níže. Celý příspěvek →
Neděle 2.12.2012 10.00 – 18.00
Pondělí 3.12.2012 10.00 – 20.00
Úterý 4.12. 2012 12.00 – 17.30 (případně domluva)
Středa 5.12.2012 10.00 – 19.30
Čtvrtek 6.12.2012 příprava závodu uzavřeno
Pátek7.12.2012 příprava závodu uzavřeno

Tak takové pravidla před závody jsem nikde neviděl a hlavně nelezte cesty co budete lozit na závodech :-).Tak toto je výsměch všem závodům !!!!!A to pořádá Zoban ČHS a VLK se pod tím podepsal ??? Proč a jestli je tohle normální ??
mártyodpovědět 
   Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace19:34:03 04.12.2012
Asi proto, že nejde vždy všem jen o závody. Původní myšlenka celé této akce byla vytvořit meeting lezců všech kategorií nejen lezeckých, ale i výkonostních. Dalším úmyslem také bylo přitáhnout k drajtůlu víc lidí. Stěna je otevřená i před závody, aby si to mohl kdokoliv přijet vyzkoušet, protože né každý, ať už sám nebo jeho otec, vlastní stěnu. Cesty v brně staví jen zoban a zabere mu to docela dost času, proto kdyby stěna byla před závody zavřená, pravděpodobně by od konce letního provozu do závodů nebyla možnost si jet zalézt. Nechci tímhle vůbec mluvit za zobana, možná to vidí jinak. Navíc, kdo se chce hádat, tak jsou mu veškeré argumenty jedno. a když jsme u toho, tak by libor taky mohl říct koho jsme tam loni nachytali, že tam byl mimo provozní dobu:)
martinaodpovědět 
    Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace20:10:47 04.12.2012
Chrise Sharmu? Ale ten drajtůl moc není, ne?
odpovědět 
     Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace20:28:31 04.12.2012
Tak pořádáte v Brně závody a nebo nábor nových lezců ? Chtělo by si v tom udělat jasno.Tak podle všeho to chápu tak.Pár závodníků si mohlo vyzkoušet cesty, které se polezou na závodech.Sice nemohli lozit chlap chlapskou a obráceně.Ale v podstatě mají výhodu před závodníky, kteří uvidí jen předlezce a poleze se na flash.Nehaním nikoho práci, ale závody taky pořádáme závody a přesně vím jaká má pravidla ČHS, když někdo pořádá větší akci a kolik dává peněz.S tímhle co Zoban vymyslel, ale to nemá nic společného.Jen si uvědomte, že "Mezinárodní mistrovství ČR v drytoolingu, Evropský pohár v drytoolingu" má určitá pravidla, ale určitě nikde není to co vyplodil Zoban pod pokličkou ČHS.Tak ať z toho udělají krajské nominační závody pro veřejnost ať si každý vyzkouší lezení, ale ne takto velký závod.Ale v tomhle už záleží kdo a jak má dlouhé prsty.
mártyodpovědět 
      Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace21:52:17 04.12.2012
Marty, zklidni, v soboru sedni do auta, prijed zalezt, nebo i jen tak se podivat, dame rec a dovolim si podotknout, ze nakonec usoudis ze to neni v zadnem pripade tak horke jak to vidis od klavesnice pocitace a hlavne na zaklade textu clanku.
Radek
zobanodpovědět 
       Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace23:08:38 04.12.2012
Myslím, že Márty to napsal dobře!
haninaodpovědět 
        Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace09:32:45 05.12.2012
Zobane jsem klidnej neboj.Ale to co předvádíte v Brně je naprosto nestandartní postup s pořádáním tak velkého závodu.Lidi Vám fandí vždyť to děláte pro ně a to s Vámi naprosto souhlasím, ale tady jedná o závod.A ty mají určitá pravidla, ale určitě v nich není co jsi vyvěsil na internetu ohledně zkoušení cest to je celé.Jinak k tobě a k práci Ti naprosto fandím.Ale chci říc kdyby toto předvedl někdo jiný tak určitě mu nebude ČHS plácat po rameni jak perfektně připravuje mistrovství.
mártyodpovědět 
     Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace10:51:00 05.12.2012
a Dajlluu!
odpovědět 
    Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace15:50:49 05.12.2012
@ Martina - pokud vím, tak "vetřelce" jste nechytili vy, jakože lezčíci, ale ochranka z Olympie. A moje info říká, že to měl domluvené s majitelem betonky. Ale bohužel se vykašlal na oznámení, že tam jede.
OňoKoňoodpovědět 
     Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace17:48:57 05.12.2012
Ono to totiz nebylo jen jednou :-) to jen pro poradek...
Radek
zobanodpovědět 
      Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace20:02:27 05.12.2012
To tam jako chytili koho? Hrozu, jak nacvičuje cesty, nebo co?
odpovědět 
       Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace20:52:08 05.12.2012
chytili tam Zobču. Však to tady píše, že to bylo víckrát. Asi jak v tom filmu Jáchyme hod ho do stroje (jak jezdil na ty judistický závody, mezitím stihl dát do držky hospodskýmu a Chocholouškovi lapiduši ho nemohli chytit. Z toho by si Zobča moh vzít příklad :)
odpovědět 
      Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace20:49:40 05.12.2012
Zobane jestli byli pravidla určená jako teď.Tak je naprosto jedno jestli tam někdo byl v jednu ráno a nebo v jednu dopoledne.A nebo řekni konkrétně kdo tam byl a nedělej ze sebe chudáčka.Takový keci si nech někam jinam, jestli nekecáš ??? Opravdu chci slyšet jméno a nebo jste si to vymysleli???? Jseš ve výboru ČHS tak se k tomu vyjádři a nebo drž hubu.Je na tom něco složitého??? A nebo budete mlčet a mlžit ????
mártyodpovědět 
       Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace23:35:36 05.12.2012
1) ve VV CHS nejsem, tedy jsem si nemohl rozhodnout o prideleni 39 000,- kc z grantu CHS

2) jsme radi, ze na stene u Olympie muzeme pripravit drytoolingove zavody a stena neni normalne pres zimu verejne pristupna. Vzdy se maximalne snazime vyjit vstric a jednim z tech ktery v uplynulych sezonach mel problem domluvena pravidla dodrzovat byl prave Libor Hroza. Myslim, ze zvednout telefon a zavolat P. Smejkalovi nebo mne neni takovy problem.
Nicmene ted uz to pro nej problem je, protoze ja mu telefon nezvedam. Clenem reprezentace je Lucka a proto komunikuji s ni.
Jinak domnivam se, ze celym timto clankem je pouze to, ze jsem Lucce sdelil, ze ji v Brne uvidim rad, ale svaho pana otce at necha radeji doma.
Takze asi tak
Radek
zobanodpovědět 
        Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace09:06:20 06.12.2012
ptal jsem se na jméno? kdo tam byl ? odpověď žádná.Tak to sem netahej. Už končím s diskuzi.Ať se závody vydaří je za tím kotel práce to znám sám.Jen u nás nesmějí závodníci nekolik dni před závodem koukat jak vznikají a lezou se cesty i když se poleze na flash.
odpovědět 
         Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace09:18:59 06.12.2012
Já nevím možná jsem schopný chápat psaný text líp než ty a nebo čteš moc rychle. Já tam jméno vidím dost jasně. ZOban napsal, že jediný kdo měl problém pravidla dodržovat (a měl problém zavolat provozovateli stěny) byl Libor Hroza....
Tom Vidlákodpovědět 
          Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace10:10:29 06.12.2012
Co se týká našeho loňského navštěvování stěny v Brně jen tolik. Domluvil jsem se s Petrem Stejskalem, který stěnu provozuje, zda tam můžeme chodit trénovat. Dal nám k tomu souhlas. Když nás tam potkal Zoban S Martinou, téměř nás chtěl vykopnout, po ověření si u Petra, že nekecám sklapnul a lezli jsme dál. To, že se na stěně dalo trénovat bylo avízováno. Žádná pravidla jsme tím neobešli! Je fakt, že jsem jednou zapoměl oznámit ochrance , že tam jsme, tak nás přišli prověřit, ale po telefonátu s Panem Stejskalem se během minuty vše dalo do pořádku.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
           Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace10:48:53 06.12.2012
Pokud to bylo domluveno s P. Stejskalem tak to asi problé být mohl. Pokud s P. Smejkalem :-) tak v tom problém nevidím a je to v rozporu s tím co říká Zoban. Problém je zase v tom, že člověk nezainteresovaný do těchle hrátek, neví kdo z vás dvou mluví pravdu...
Tom Vidlákodpovědět 
            Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace11:51:47 06.12.2012
Omlouvám se :-( S petrem Smejkalem samozřejmě. :-)
Libor rebel Hrozaodpovědět 
             Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace12:00:58 06.12.2012
Já taky někde slyšel, že Hrozu sice kontrolovala ochranka ale když přelézal plot :)
Aldoodpovědět 
              Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace12:05:49 06.12.2012
Aldo, přes plot, aspoň loni nebylo potřeba přelézat, protože brána nebyla, alespoň když jsme tam byly my, nikdy zavřená. A můžeš si ověřit, na tomhle tel. čísle (547 423 658 je to číslo na ochranku), že nás nikdo přes plot nenečapal. Na tohle číslo jsem ohlašoval, že tam jsme :-)
Libor rebel Hrozaodpovědět 
              Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace12:07:19 06.12.2012
No já to právě taky slyšel s tím plotem. Pokud bylo vše domluveno s Petrem tak měl Libor ale asi od něj klíče...a jednalo se jenom o fromalitu nahlášení ochrance...
Tom Vidlákodpovědět 
               Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace12:13:53 06.12.2012
No nějak to tady šumí na obě strany :)
Proč si už konečně ti dva nedají do držky a bude klid. ... ale vlastně ne, co bych četl za nudných pracovních dní u firemního kompu že?
Aldoodpovědět 
                Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace13:33:33 06.12.2012
Jojo šumí to hodně. Jak už jsem psal, nezainteresovaný člověk nemá šanci v rozumném čase zjistit kdo mluví pravdu... ale jako zlatý hřeb večer by se mohla postavt velká klec a do ní oba dva pustit. Myslím, že naávštěvnost by to mělo a problémy by se mohly vyřešit :-)
Tom Vidlákodpovědět 
                 Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace13:37:35 06.12.2012
Já si myslím že ne. Oni ani jeden nemají koule na to aby se poprali.
Aldoodpovědět 
                 Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace14:16:59 06.12.2012
Sázím 100 býků proti koženému lasu na Zobana. Moravský chasník jak se patří:)
Ditaodpovědět 
              Re: Brnenska Akta X - odhaleni konspirace13:22:11 06.12.2012
To,ale přelézal plot v Černovicích a směrem ven!
odpovědět 

 Proč?17:15:29 04.12.2012
Hm, tohle Rebel asi nepíše kvůli Lucce; je jasný, že ať si Brňáci nacvičujou, jak chcou, tak v chlapech vyhraje rozdílem třídy Bendler a v ženskejch se o první místo poperou Lucka s Angelikou, taky rozdílem třídy ...
Ona je to asi fakt blbost - nefér věc, nechat lidi koukat na cesty. Proč to ale Zoban dělá?
odpovědět 

 Lucka v Brně nebude17:54:27 04.12.2012
Lucka v Brně doopravdy závodit nebude. A má pro to několik důvodů.První a nejdůležitější je ten, že Zoban, jí pomlouval a poškozoval na stránkách Čhs a Lezci. Dostal za to  disciplinární trest. Že by se Lucce omluvil, ani náhodou. A ten druhý jsou tahle pravidla. Také k tomu přispělo nerovnoměrné ohodnocení žen a mužů. Lucce doopravdy nestojí zato být v blízkosti někoho, kdo jí veřejně pomlouvá a špiní.
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
 Re: Lucka v Brně nebude18:47:18 04.12.2012
To chápu!
Andrejodpovědět 
  Re: Lucka v Brně nebude18:53:17 04.12.2012
Jde vidět, že Zoban si v ČHS dělá co chce.
odpovědět 
 Re: Lucka v Brně nebude19:26:04 04.12.2012
A kdo je to Lucka? A někdo jiný přijede? Tak to je OK, aspoň bude sranda.
Honzaodpovědět 

 Závody19:28:52 04.12.2012
Ahoj,Zobane divím se že vůbec děláš závody!!!Za tyhle krásné komentáře.
Vážený p. Hroza prosím udělejte příští rok taky závody?Lucka má určitě tréninkové centrum tak proč toho nevyužít.Proč nikdo nekritizoval kluky ze slovenska když byl Aupark.?
Nechci se zastávat nikoho...
Prosím o vysvětlení jak to že nevyhrál Pálka, ale Slovinec před rokem..?
Velmi vše děkuji za kladné i záporné odpovědi....
Dominikodpovědět 
 Re: Závody19:45:35 04.12.2012
Libore seš totální kretén, který musí furt do něčeho rýpat, nemůžu si už fakt pomoct. Jde vidět, že nemáš co dělat, sedíš na zadku a potřebuješ akorát rozpoutávat hádky. Však uspořádej taky závod a udělej si pravidla, jak se budou hodit tobě a tvé Lucince. My jsme rádi, že Zobana máme! Nikdy neoceňuješ to, co člověk dělá dobře-například to, že ten závod vůbec bude,ale hledáš jen špínu a jak malé děcko máš pořád potřebu vše šířit ZDE na lezci, kde polovinu lidí to vůbec nezajímá, neví všechny informace a jen je mylně navádíš k tomu, aby plivali špínu jako ty. Začni se chovat už trochu na svůj věk a svoje problémy si řeš jinde. Jestli budeš furt omílat stejné věci dokola, tak mi nezbývá nic jiného než ti říct že seš ubožák. A jako příklad uvedení Terky a Bintera to taky není náhoda co? Budeš tak dlouho rejpat,až dostaneš do huby!
KraLezodpovědět 
  Re: Závody20:21:16 04.12.2012
Jo tomu rozumim. Tuhle sem nadaval na moje auto. Ale asi sem nemel nebo si musim vyrobit svoje....
strejdaodpovědět 
 Re: Závody20:54:23 04.12.2012
Kdo jsi ty Dominiku? Libor uz usporadal celou radu zavodu takze k tomu urcite ma co rict!Narozdil od tebe...Dominiku Nikdo
climberodpovědět 

 Čím víc smajlů, tím víc Adidas!20:08:07 04.12.2012
Já Zobanovi fandím. Těmi úžasnými prohlášeními, který teda nikdy nedovede doložit (viz zápis z disciplinárního řízení), mě vždy dovede zkrátit dlouhou chvíli. To je lepší než Blesk. A teď do toho ještě styl "čím víc smajlíků a sarkastických poznámek, tím víc Adidas" to prostě nemá chybu!
Uwe z Duweodpovědět 
 Re: Čím víc smajlů, tím víc Adidas!20:35:15 04.12.2012
Ano, ale mi taky pořádáme závody a kdybycho udělali to co Zoban a nazvali to Mistrovství.....tak nás ČHS rozcupuje na kousky a nikdo se s námi dále bavit nebude.To jen k pravidlů závodů. Proti Zobanovy nic nemám.Jen to chce měřit stejným metrem.
mártyodpovědět 
 Re: Čím víc smajlů, tím víc Adidas!20:49:31 04.12.2012
My, brněnské lezkyně, startujeme v tomto závodě na podporu masovosti, by Hrozovic klika měla reálný podklad při jednání se Zobanem a důkaz o tom, že se jedná o masový sport hodný vyšších dotací. Boty a pikle si půjčujeme, neboť se jedná o jednorázovou charitativně demonstativní akci, v mém věku přirovnatelné k asistované veřejné sebevraždě. Mám po 2 trénincích 6 modřin na levém koleni a sedranou holeň na pravé noze. Kdo kdy obětoval Hrozovým víc?
Ditaodpovědět 
  Re: Čím víc smajlů, tím víc Adidas!20:55:03 04.12.2012
Štika!;-)
Willhemodpovědět 
  Re: Čím víc smajlů, tím víc Adidas!21:24:28 04.12.2012
Fandím ti! Drž se tetka!
fandaodpovědět 
   Re: Čím víc smajlů, tím víc Adidas!21:33:40 04.12.2012
Však jí dám zítra pěkně do těla:-).
Vlkodpovědět 
    Re: Čím víc smajlů, tím víc Adidas!08:38:17 05.12.2012
... Hustý ... Tak to musím jít kouknout a zařvat si aby to teta udržela :-)
adamodpovědět 

 Debata o lejnu22:01:24 04.12.2012
1) Moznost videt prelezeni muzskych kvalifikacnich cest pred zavody - tady si myslim, ze jedina z Brna kdo muze prelezt muzske kvalifikace je Martina a ta je tam malokdy. Pokud by se prece jen nekomu povedlo okouknout, jak leze nejakou kvalifikacku, je to uplne jedno, protoze behem zavodu vidi clovek prelezat tu samou cestu nekolik lidi (staci si jen pockat), zavodnici vzajemne spolu diskutuji ktere chyty berou a jak. Takze tady problem neni.
2) Moznost videt prelezeni finalovek - ty jeste nejsou postaveny - budou staveny az v dobe, kdy bude stena zavrena. Pri zavodech si zavodnici mohou finalovky cely den prohlizet. Finalovky se  poprve polezou az na zavodech. Takze tady problem taky neni.
3) Znalost chytu - pro finale pouzity uplne nove kamene chyty, kazdy jiny, nikdo je nezna. Kvalifikace viz bod 1. Takze tady problem taky neni.
4) Vetna stavba prispevku - Libor velice umne spleta fakta s otazkami a napodobeninami a ctenar tak ziskava predstavu odlisnou od skutecnosti. Viz napriklad tato veta vytvari ve ctenari mylnou predstavu, ze brnaci si navzajem odjistuji kvalifikace aby vysledovali chyty (nevim o nikom, kdo to dela a stejne je to irelevantni, viz bod 1 vyse) a mohou prelezat finalovky jeste pred zavody (opet irelevantni, viz bod 3 vyse): "Je sice pravda, že ženy mohou lézt jen mužské cesty a naopak, ale dovedete si představit, že by třeba na MČR v obtížnosti přišla před závody Terka Svobodová a Binter ml. a navzájem se takto odjistili v kvalifikačních cestách? A navíc se přitom koukli jak stavěč krokuje a staví finálovou cestu?"
Proto povazuji clanek za velmi (sikovne) manipulativni a myslim si, ze tim, ze brnaci lezou na stene v dobe staveni kvalifikace ma zanedbatelny vliv na vyslednou vysledkovou listinu. Dulezite je, ze lezecky sport je zde prezentovan lezecke i nelezecke verejnosti a problemy s pravidly (byt sebevetsi) jsou pouze hadkou nekolika vyvolenych. Ostatni si dobre zalezou a poklabosi s klukama a holkama, co je dlouho nevideli (uz se tesim na afterparty!). Rozumim, ze ti, kteri timto sportem ziji, se potrebuji ozvat (system je treba hlidat a usmernovat), ale mohou tak ucinit mene manipulativne. Jo a pokud jde o prachy, tak price-money a dotace neni vse, hodnotne ceny se loni tahaly i v tombole. Drzte to pevne! Baca z Brna
Bacaodpovědět 
 Re: Debata o lejnu10:18:01 05.12.2012
Prý debata o lejnu, kurv* uvědomte si, že tady se nejedná o závod pro kámoše! Tohle je v téhle zemi co se týče závodního lezení věčný problém. Je mi z toho na blití, už jsem to psal vícekrát, sám jsem třeba něco změnit chtěl, ale člověk prostor nedostane, protože někdo z čhs zkrátka větší změny nechce. Je mi z toho zle, uvědomte si sakra, že hlavní věcí není si pokecat s kámošema co jsem dlouho neviděl, ale závod, který by měl mít nějakou výstupní hodnotu, určit třeba reprezentaci (mluvim ted už zcela obecně o závodech čhs). Všechna vysvětlení co tady výše píšeš jsou moc krásná, ale jde především o jasnou definici pravidel a princip. Věřím, že v každém koutě světa je někdo fer(a je jich většina) a muže být i někdo kdo to bere méně fer(neni možné aby byli všichni "fer" ) a proto jsou pravidla, jejich přesná definice a dodržování u akcí typu mčr apod. velmi důležité. Mě se toho nelíbí na soutěžním lezení u nás hodně, něco jsem dělat chtěl, nápadů bylo dost, ale prostor minimální. No a tak raději lezu více ve skalách, které mám rád asi jako většina z vás a když si chci na pohodu pokecat a sejít se s kámošema, tak nedělám z toho našeho divadýlka kterému říkáme soutěžní lezení ještě větší divadlo, je mi z toho totiž smutno. Jestli vám to přijde normální, aby se to takhle dělalo, tak se běžte všichni zahrabat. Tohle prostě není normální. Byl jsem zastánce toho, že lezení, soutěžní, by si zasloužilo být na olympiadě, ale myslím, že kdyby náš výbor viděl "jak se to dělá" v čhs, tak by nevěřil, říkám vám, že tohle normální není a kdo dělá nebo dělal někdy nějaký jiný sport na vyšší úrovni, musí mi dát zapravdu a at se vám to líbí nebo ne, tady jde o dost vysokou úroveň! Osobně jsem vždy pokládal za největší čest reprezentovat ČR v nějakém sportu ve světě a byl jsem na to hrdý, že mohu alespoň v lezení, kde je samozřejmě menší konkurence, ale cesta k tomu aby byl někdo mistrem ČR nebo reprezentantem ,by měla vést přes ty nejpřísnější pravidla a jejich hlídání a dodržování!
Jirka Šváchaodpovědět 
 Re: Debata o lejnu10:37:42 05.12.2012
Bačo, tvoje slova by mohly mít i logiku. Ale logiku takovou tu horolezeckou. Jak jsem kdysi napsal "zahrádkářskou". Jsou to velké závody? Jsou! Oproti jiným závodům, takhle velkým, mají doopravdy divná pravidla. Chceme závodit podle pravidel? Nebo se dobře bavit a pravidla tomu přizpůsobíme? Martina Kratochvílová řekla, že závody SP by jí nebavily protože tvrdnout v izolaci a pak spadnout u třetí expresky nechce. Proto raději leze venku. Vidíš Bačo, přesto jsou lidi, kteří na SP jezdí, baví je tvrdnout v izolaci ... protože to vyžadujou pravidla. Proto bych navrhoval ať Čhs udělá zábavnou taškařici, kam lidi budou jezdit za zábavou a závod bude až na druhém místě. Nemám nic proti Mej cupu, doopravdy vůbec nic, ale pokud by to měly být nominační závody na SP, určitě bych výhrady měl.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
  Re: Debata o lejnu10:59:35 05.12.2012
Jak se ten svět mění ... Hroza, kterej sám nikdy nezávodil, ale lezl v horách (a dobře, severka Eigeru není prdel), bojuje za sportovní čistotu závodů a horský lezce nazývá zahrádkářema :)))
Samozřejmě má pravdu v tom co píše, závodní sport se takhle nedělá - ale nejlepší řešení by bylo vyexpedovat VŠECHNY závody hooodně daleko z horolezeckýho svazu... (Mimo jiný, kdo to má furt poslouchat a číst.)
odpovědět 
   Re: Debata o lejnu11:06:59 05.12.2012
Horský lezce nenazývám zahrádkářema. Ale přirovnávám je k zahrádkářům co se týká vztahu k závodnímu lezení. Zahrádkářům je taky šuma fuk jaká jsou pravidla u soutěžního lezení.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
  Re: Debata o lejnu11:11:21 05.12.2012
Ahoj Libore, ad tvoje otázka "Chceme závodit podle pravidel?". Protože se v závodním lezení a v jeho pravidlech úplně neorientuju asi jako spousta zde diskutujících a upřímně ani netuším kde vše hledat tak se chci zeptat tebe. (Máš o tom určitě přehled...) Je dané nějakým vnitřním předpisem jaká přesná pravidla musí mít MČR v drytoolingu? Pokud ano hoď sem prosím link ideálně s tím kde je to v rozporu s tím co se pořádá v Brně. Pokud nic takového není je něco takového nařízeno předpokládám na vyšší úrovni, tak bych tě rád poprosil o konfrontaci s danými pravidly. Pak to nebude vypadat jen jako nějaké pomlouvání, prudění apod. Prostě stačí link s konkretním popisem co je v pravidlech v Brně v rozporu s nějakým nařízením ČHS nebo jiným nařízízením na úrovni mezinárodních závodů. Pokud něco takového je tak je to špatně. Pokud ne tak je to subjektivní věc a někomu se to líbí, někomu ne... ale jediná věc co se s tím pak dá dělat, že nějaké takové závazné nařízení vznikne...
Díky za upřesnění.
Tom Vidlákodpovědět 
   Re: Debata o lejnu11:41:44 05.12.2012
Ahoj, tak jsem na stránkách svazu našel pravidla pro tuzemské závody v drytoolingu. Když pominu styl toho jak jsou napsaná (myslím, že pravidla by měla vypadat asi trochu jinak)tak v nich nikde žádný rozpor s pravidly v Brně nevidím.
http://www.horosvaz.cz/drytooling/pravidla-zavodu/ takže leda že by na úrovní UIAA bylo jasně řečeno něco dalšího co by bylo v rozporu s pravidly v Brně. Pokud to tak není tak je to dle pravidel podle mě v pořádku...
Tom Vidlákodpovědět 
    Re: Debata o lejnu11:49:38 05.12.2012
Tome Vidláku, já nepsal, že jsou pravidla porušovaná! Já psal, že jsou podivná a že k tak velkému závodu nepatří. A navíc co jsi četl na stránkách svazu jsou pravidla napsaná Zobanem.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
     Re: Debata o lejnu12:13:06 05.12.2012
CO ZNAMENÁ LEZE SE NA FLASH?
odpovědět 
      Re: Debata o lejnu15:18:50 05.12.2012
Kvalifikace FLASH - cesty jsou pred prvnim zavodnikem predlezeny stavecem a pripadne zaludnosti jsou zdurazneny

Finale samozrejme OS
Radek
zobanodpovědět 
       Re: Debata o lejnu21:22:52 05.12.2012
Moment, moment - tady opět další Zobanova mýlka! Kvalifikace se leze na brněnské stěně FLASH a závodníci kteří se dostanou do finále teprve potom si zalezou na betonce.
Entrechauxodpovědět 
     Re: Debata o lejnu12:56:22 05.12.2012
AHoj, hele podivná nepodivná to je jak sám citíš subjektivní hodnocení. To že sou napsaná Zobanem a jak jsem už psal předtím se mi ani jejich forma nelíbí to je jedna věc. Na druhou stranu každý pořadatel má asi právo si v rámci těchto pravidel závod uspořádat. No a závodníci na ty závody buď přijedou anebo nepřijedou a podle toho se ten závod bude asi hodnotit... Pokud existují i nějaká pravidla na rozdělování dotací a byla porušena tak sem s tím. Pokud ne, můžeš se snažit je prosadit, i když to asi nebude lehké, ale o tom je holt politika.... (i ta v ČHS). Nejsem rozhodně člen Zobanova fanklubu, ale taky si myslím, že co se týká pravidel tak nic neporušil a proto je vše ok. Pokud se to někomu nelíbí (např Lucce) tak na takové závody nepřijede. Pokud někdo nemá koule na to to říct nahlas a přijede, bude se tvářit jako že se mu vše líbí a pak bude pomlouvat je u mě z morálního hlediska odpad. Nepřijet je právo každého a věřím, že pokud nikdo nepřijede tak ty závody příští rok dotaci asi nedostanou tipuju... Jenže ono to asi tak horký nebude a přijede až na výjimky spousta lidí, kteří se na ty závody teší a ty pravidla jim nevadí. Nemyslím si totiž, že zrovna mezi lezcema je tolik lidí kteří se v sbotu přijedou přetvařovat... Takže za mě shrnuto. V tomhle případě pořadatelé nic neporušili a závodníci mají pávo se svobodně rozhodnout zda přijet nebo ne.

Jak už jsem někde psal, ideální stav, domluvte si někde bitku, dejte si po držce jako chlapi a bude klid. Ono ta pravda ve vašich sporech bude asi tak někde napůl, ale bohužel pozorovatel zvenčí by musel trávit dny pročítáním zápisů, všemožných jiných dokumentů apod., aby zjistil jakých manipulací se oba dopouštíte...
Tom Vidlákodpovědět 
     Re: Debata o lejnu14:45:37 05.12.2012
Komise soutěžního drytoolingu

Komise soutěžního drytoolingu se věnuje organizování závodů v drytoolingu a zajišťuje reprezentaci ČR v této disciplíně.

Komise je součástí Komise soutěžního lezení dospělých.
Složení Komise soutěžního drytoolingu

předseda komise - Radek Lienerth; zoban@seznam.cz; 603 810 600

Asi si stejně nemáme komu stěžovat......ČHS se k tomu nevyjádří.A za chvilku bude vše zapomenuto a pojedete ve starých kolejích.Až budete někdy žádat svaz o svolení, pořádáná závodů a ten Vám bude nařizovat přesně jak mají závody vypadat.Kolik je potřeba rozhočích,kdo by to měl stavět, a další "drobnosti" a nedá Vám na tuto akci ani 10% rozpočtu.A chce po Vás hlavně aby se dodržovala pravidla jako ve světě a závod měl úroveň !!!!!! A najednou příjde Zoban se svojíma pravidly a vše je OK a pod záštitou ČHS to se pak pracuje.Jen si uvědomte, že toto je závod a žádný nábor.Ale proč si třepit hubu.Jak tady napsal Jenda Pleticha člen ČHS a zprávce skal k tomuto se nebudu vyjadřovat a to asi platí i pro ostatní členy komisí ČHS.Zoban rozhodl a je to ....
mártyodpovědět 
    Re: Debata o lejnu13:02:46 05.12.2012
Právě o tom Hroza píše, pokud jsem to pochopil. Na SP a jiných závodech řízených UIAA se to takhle nedělá. Takže ta správná pravidla hledej na www.theuiaa.org, určitě tam jsou.
Jo, teď vidím: http://www.theuiaa.org/ upload_area/files/1/UIA A_Ice_Climbing_R egulations_UIAA_20 13_(updated_12:11:2012).pdf (4 mezery).
odpovědět 
     Re: Debata o lejnu13:33:22 05.12.2012
A jsou tato pravidla nadřazená pravidlům lokálních svazů? Nebo jsou "jen" pro některé typy závodů (Světový pohár, mistrovtsví světa, mistrovství evropy)a existují tak paralelně vedle těch místních?
Tom Vidlákodpovědět 
   Re: Debata o lejnu12:22:11 05.12.2012
Ahoj Tome.

Pravidla Drytoolingu třeba hledat na stránkách UIAA, resp jejich zkrácený výtah je ve velmi názorném videu na Youtube.

Celá pravidla (anglicky): http://bit.ly/YzhDc2

video: http://youtu.be/Cg06lI9XQTM - 1. díl

http://youtu.be/Ds80VKnx6rM 2. díl.

Pravidla stanovená pro MMČR jsou jiná, zejména v systému počítání dosažené výšky, než mezinárodní pravidla.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Debata o lejnu13:01:35 05.12.2012
Ahoj, díky za link. Jak už psal Libor nahoře v rozporu s pravidly tuzemskými to není. Nevím zda tahle pravidla co je odkazuješ jsou nadřazená těm tuzemnským, nebo jdou paralelně vedle sebe pro různé typy závodů.... Právě proto jsem chtěl od Libora jako člověka který tím žije asi jako máokdo u nás vědět zda je to nějak v rozporu, nebo je to jen věc subjektivního hodnocení přístupu k části pravidel, která si mohou určovat vždy organizátoři.

Každopádně, ale ještě jednou díky za linky...
Tom Vidlákodpovědět 
     Re: Debata o lejnu13:44:03 05.12.2012
Pokud má být mezinárodní závod brán vážně, asi je to těžko možné pokud není "pískany" podle mezinárodních pravidel.

Vezměme třeba příklad házené. Tam si česko vymyslelo vlastní pravidla a vedle mezinárodní házené se hrála česká házená, nebo taky Národní házená. No a jak do dopadlo? Česká házená je mrtvá.

Tahle vlastní pravidla se snaží zavést nějaký český drytooling a to je myslím stejná slepá ulička. Chápu, jak to vzniklo. Soudcem na prvních závodech byl Jura Čermák, který je specialista na lezení na obtížnost, tak aby se nemusel učit jiná pravidla. Teď celkem projevil zájem se podívat na odlišnosti, tak se třeba tahle slepá ulička opustí a pojede se po hlavní silnici.
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Debata o lejnu13:55:33 05.12.2012
Ahoj, jen pokud to není úplně zřejmé na první pohled - rozhodně nejsme ve při o tom že by v ideálním případě měla být pravidla co nejvíce srovnaná na všech úrovních. Pokud to ale není závazně nařízeno nějakým předpisem, tak je to ale vždy jen volba orgaanizátorů a zase na druhou stranu volba závodníků da tam pojedou a nebo ne... Jediné co s tím podle mě jde seriozně dělat je sednout na zadek sepsat nebo klidně i částečně zkopírovat (asi není nutné objevovat Ameriku) tuzemská pravidla a schválit je. No a pak bude v tomto ohledu pokoj ne?
Tom Vidlákodpovědět 
       Re: Debata o lejnu15:07:31 05.12.2012
Pokud je oficiálním šéfem drytoolingu stejná osoba, jako pořadatel závodu, napíše si pravidla jaká chce a tím je to legální, i když jsou jiná, než mezinárodní pravidla UIAA.
Pokud je závod součástí Evropského poháru, pak je ale divné, že se nepíská podle mezinárodních pravidel.

Pokud se na ta pravidla UIAA podíváš, nijak neomezují nebo nepoškozují ty, kdo si chtějí prostě zalézt a pokecat s kámoši, jako třeba Bača, ale jsou ve prospěch těch, kdo usilují o Světový pohár. Pokud by byl i hlavní sudí ochoten jet podle UIAA, nevidím jediný důvod, proč by se měly dělat nějaké vlastní samostatné a nezávislé verze pravidel závodů.
Pokud se kvalifikace na Flash týká, je to praktické opatření. Pokud se dodrží semifinále a finále na OS, asi bych nic nenamítal. Samozřejmě má v kvalifikaci určitou výhodu ten, kdo tam chodí pravidelně trénovat - vidí cesty víckrát, než ten, kdo přijede až na závody.
Stejně tak ale má při stylu flash výhodu ten, kdo leze později - mimochodem vypsaná pravidla nijak neřeší pořadí závodníků v kvalifikačních cestách, takže kdo bude déle vyčkávat, bude na tom líp.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: Debata o lejnu17:40:07 05.12.2012
>Pokud je oficiálním šéfem drytoolingu stejná >osoba, jako pořadatel závodu, napíše si pravidla >jaká chce a tím je to legální, i když jsou jiná, >než mezinárodní pravidla UIAA.

Ta pravidla sice napsal Zoban, ale jsou to pravidla, stejne jako vsechna ostatni na webu CHS, ktera CHS schvalil, tedy je irelevantni, kdo je napsal. Jsou to pravidla, podle kterych se musi zavazne delat vsechny drytoolove zavody, ktere zastituje (plati) CHS.

Je tedy asi rozumne pozadovat jejich zmenu, nikoliv se navazet do teto jedne konkretni akce, protoze oznacit pravidla za "divna" a hned potom rict, ze to vlastne pravidlum chs neodporuje je velmi rozporuplne.
mis3vaodpovědět 
 Re: Debata o lejnu14:09:40 05.12.2012
Jsi se sam v zaveru usvedcil Baco:) Nebo pozapomel ze jde o MMCR, nikoliv o exibici ci srandamatch.

"[[[Dulezite je, ze lezecky sport je zde prezentovan lezecke i nelezecke verejnosti a problemy s pravidly (byt sebevetsi) jsou pouze hadkou nekolika vyvolenych. Ostatni si dobre zalezou a poklabosi s klukama a holkama, co je dlouho nevideli (uz se tesim na afterparty!)]]]"

Tohle presne plati pro lokalni sranda zavody a podobne akce. Dulezita je atmosfera a ty lidi okolo, pravidla se prizpusobuji moznostem a okolnostem a nikdo to neresi. A ja, i kdyz lezu mizerne, tam presne z techto duvodu chodim. Ale MMCR nesmi takove byt! MMCR by mela byt primarne pro lezeckou spicku a veskera pravidla by mela do puntiku odpovidat mezinarodnim standardum.

A to ze takova pravidla projdou pod zastitou CHS je ostuda. A take dvoji metr ... protoze kdyby to zkusil nekdo jiny nez Zoban tak nejspis dostane akorat tak pres prsty a rozhodne zadne dotace.
Lukasodpovědět 
  Re: Debata o lejnu15:28:59 05.12.2012
este raz: ceska drytoolova spicka je 1 max. 2 ludia!
joveodpovědět 
   Re: Debata o lejnu16:53:54 05.12.2012
To je snad jasný, že na špičce je vždycky jenom někdo, nebo ne?
Kuba Turekodpovědět 

 slovy klasika "Nejsem zvědavý na vaše kydy!"00:25:56 05.12.2012
Možná si tímhle komentářem vysloužím místo ve škatulce, ale to není můj problém.
1)Naprosto souhlasím s Bačou ve všech bodech, a není to kvůli tomu, že jsem ze štatlu a občas si jdu na Olympii zalézt. Co mě nutí se ozvat je, jak Libor Hroza (ani ne mezi řádky) v podstatě označuje (nejen) brněnské lezce za lidi bez smyslu pro čest a fair play. - Prostě, když je to kvalifikačka, tak se neleze a hotovo! A pokud to pro někoho není jasné, vystihuje to pouze a jenom jeho vlastní postoj, a měl by se nad sebou vážně zamyslet. Z článku pro mě vyplývá, že autor už nepočítá s čestností jako jednou z nejzákladnějších vlastností každého lezce... A to mě uráží.
2) Jestli je něco v nepořádku s financemi, s pravidly, která jsou v rozporu s oficiálními pravidly světového poháru apod., ať je vznesena námitka organizátorovi, posléze svazu a to oficiální cestou, jak se sluší (pakliže to nebylo provedeno).
3) Za sebe říkám, že mě už pěkně sere, jak se tady kydá hnůj!
 lajosodpovědět 
 Re: slovy klasika Nejsem zvědavý na vaše kydy!09:32:35 05.12.2012
Vidím to stejně ... Co třeba Mejcup? Já vím, není to žádné rankingové mistrovství, ale rozhodně, podle toho jak to Libor Hroza posuzuje, to byl také velice nespravedlivý závod. Vždyť si člověk zapisoval pokusy na boulder podle vlastní čestnosti a to je nepřijatelné! Není to právě to, co je na lezení super?
hulakodpovědět 
  Re: slovy klasika Nejsem zvědavý na vaše kydy!09:45:28 05.12.2012
kolik jsou dotace Mejkapu od CHS?
strejdaodpovědět 
   Re: slovy klasika Nejsem zvědavý na vaše kydy!09:54:14 05.12.2012
Takže forma závodů se odvíjí od výše dotací?
hulakodpovědět 
    Re: slovy klasika Nejsem zvědavý na vaše kydy!10:43:09 05.12.2012
Jak jsem napsal výše, Mejcup je pro spoustu lidí super akce a já proti ní nemám žádnou výhradu. Doopravdy proti Mejcupu nemám vůbec nic. Ale pokud by Mejcup měl být nominačbním závodem nebo Mistrovstvím ČR určitě bych se ozval.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
     Re: slovy klasika Nejsem zvědavý na vaše kydy!17:02:39 05.12.2012
Můžu slíbit, ze Mejcup nikdy nebude MČR, ani nominační závod na jiný závod venku. Taky nikdy nebude žádat peníze z veřejných zdrojů, byť se zájmová skupina příznivců neustále rozrůstá. Nebude spolupracovat s žádným svazem, který zneužívá svého monopolního postavení. Nebude nikdy dělat reklamu bezpáteřním socialistickým politikům.

A jak to má Mejcup s pravidly?
To ukazují všichni ti, kdo si radši připíšou 2 pokusy navíc, než aby si jeden ubrali. To také ukázal Martin Stráník v letošním finále, když se vzdal pokračování v rozhodujícím pokusu, prestože jeho štrejchnutí o matraci nepředstavovalo pro naši Jury žádnej problém....prostě proto, že by si svého možného lepšího výsledku nemohl vážit.... NOW!!!
Mr. Mejcuppuciniodpovědět 
      Re: slovy klasika Nejsem zvědavý na vaše kydy!18:01:59 05.12.2012
Přesně napsáno!!! Za otce bych LrH nechtěl mít, celé to je strašně trapné. A pokud bych ho měl, tak bych mu řekl, ať už toho nechá, protože to, jestli na to mám, je na mně. Lepší je přesvědčovat výkony, než neustálým stěžováním si.
Tomášodpovědět 
       Re: slovy klasika Nejsem zvědavý na vaše kydy!18:11:29 05.12.2012
a Lucka svými výkony nepřesvědčuje??
ivanodpovědět 
        Re: slovy klasika Nejsem zvědavý na vaše kydy!19:41:47 05.12.2012
Pravě že přesvědčuje, proto je nepochopitelné proč to její tatínek dělá a nenechá ji, ať všem ukáže, včetně těch, kteří mají tendenci podvádět. Takhle ji jen ztrapňuje a jistým způsobem i ubližuje. Otázka však je, jestli si to sám uvědomuje.
odpovědět 
         Re: slovy klasika Nejsem zvědavý na vaše kydy!20:05:38 05.12.2012
No ... nejspíš asi neuvědomuje.
odpovědět 
       Re: slovy klasika Nejsem zvědavý na vaše kydy!21:27:27 05.12.2012
Ježíš, a pročs to napsal sem? Projel jsem si diskusi a nenašel jsem jediný místo kde by se Hroza do Mejcupu v současné podobě navážel. Jako vždy o koze a o voze. A koho bys chtěl mít za otce sis možná mohl nechat pro sebe, tvé DNA není tématem této diskuse.
odpovědět 

 Praho a Brno !!! Zakopejte válečný pikl !09:40:46 05.12.2012
Praho a Brno, zakopejte valečny pikl ! A přestaňte se hadat - drytooling je stejně praštěna a uvalena disciplina... Nasednete v patek po obede do vlaku a dovalte k nam na Družbu do Ostravy - na boulder zavody. Na pozavodni vecirek se už chladi 5 litru hanineho kalvadosu - a az se s toho v nedelu probudite - nejake sobotni zavody už vas zajimat nebudou....
minaodpovědět 
 Re: Praho a Brno !!! Zakopejte válečný pikl !09:46:24 05.12.2012
slovo chlapa. Je to okolkovany? ;-)
strejdaodpovědět 
  Re: Praho a Brno !!! Zakopejte válečný pikl !11:00:55 05.12.2012
Blind boulder! To se mi líbí! ;-)
Esusodpovědět 
 Ostrava?11:10:10 05.12.2012
V Ostravě se dělají nějaké závody? A kde se o nich dá dozvědět?
 martanodpovědět 
  Re: Ostrava?12:31:42 05.12.2012
http://www.druzba.9e.cz/
minaodpovědět 
   Re: Ostrava?15:12:37 05.12.2012
Jestli Ostrava , kde to tedy obecne s treninkovymi moznostmi stran umelek za moc nestoji, tak pak snad jen Tendon Blok, to je bouldrovka, kde aspon je lezecky majitel, ne jak na Druzbe v Porube, kde se zrejme jedna jen o particku sidlistnich zevlounu. Ostatne nazev hovori sam za sebe.
Druzba néééé!odpovědět 
   Re: Ostrava?15:29:16 05.12.2012
Díky za odkaz, na oplátku nabízím dva odkazy:
www.lezec.cz/zavody.php
www.facebook.com/media/set/?set=a.10151172358574054.476115.156587034053&type=3
 martanodpovědět 

 řešení10:25:44 05.12.2012
Zavoláme ŽITA 44 !
odpovědět 
 Re: řešení12:28:04 05.12.2012
Zavolejte Klemsu v reprezentačním trikotu. Zbalí tam třeba už konečně nějakou holku, špičkově na ní poleze a nebude v Práglu otravovat ty zadaný.
odpovědět 
  Re: řešení13:59:41 05.12.2012
Ten se bojí bab. Je to posera, moje vlastní zkušenost.
Petraodpovědět 
   Koment roku :-)14:29:01 05.12.2012
Tohle je hláška roku na lezci! :-D :-D :-D
Bídaodpovědět 
    Re: Koment roku :-)15:33:31 05.12.2012
Dobrej byl inzerát se značkou kvality: Hledám nějakého spolulezce na pravidlené lezení v Praze, teď jsem chodila s Martinem Klemsou a nemám s kým lézt:))) Klemsič s někým chodil??
odpovědět 
     Re: Koment roku :-)17:03:27 05.12.2012
Jo. Chodil ještě s jedním intelektuálem co taky voblboval zadaný holky :D .Lezli spolu na špičkové úrovni :D . Přesně jak stojí v inzerátech :D . Ať žijou fusekle.
odpovědět 
      Vzkaz anonymním zoufalcům11:51:12 07.12.2012
Jsem jakej jsem a nestydím se za to. Jestli s tím má někdo problém, tak ať mi to řekne do očí.
Martin Klemsaodpovědět 
      Re: Koment roku :-)11:00:28 18.12.2012
Intelktual jo,tak dik :-D
Jarin :-)odpovědět 
  Re: řešení17:57:31 05.12.2012
Koho přesně Klemsa oblboval? (:
Pražandaodpovědět 
   Re: řešení17:53:20 18.12.2012
Me obtezoval,je fakt dobrej:-)
Marcelaodpovědět 

 člověk s čistým štítem15:31:36 05.12.2012
JEŠTĚŽE TY ZÁVODY POŘÁDÁ ZROVNA TAKOVEJ CHARAKTER, JAKO JE ZOBAN... JINAK BYCH SE SNAD I BÁL, ŽE SI TY CESTY DOMACÍ BUDOU NACVIČOVAT ;)
Ten, co o tom něco víodpovědět 

 Dotace pro hrstku vyvolených15:41:03 05.12.2012
Mně vůbec není jasné, proč nějaký aparát (ČHS) vybere od 8000 lidí peníze a pak poměrně velkou část těchto peněz, dá hrstce vyvolených.  Tak tomu říkám solidarita jako prase. Podobně je tomu u všech dotací. Proto nejsem ochoten tyto příspěvky platit. Musel bych vědět, že moje prachy jdou na ten potřebný servis, který by národní svaz měl primárně zabezpečovat, což se mi nejeví.
odpovědět 
 Re: Dotace pro hrstku vyvolených16:40:08 05.12.2012
Taky jdou, jen se o tom tak neflejmuje.
odpovědět 

 mazec16:51:37 05.12.2012
Asi se kluci vzhlidli v politice. Tam je taky mozny uplne vsechno.
Ondrejodpovědět 

 Škoda18:17:14 05.12.2012
Škoda, že se nedají některé příspěvky lajkovat!
Škoda, že na některých závodech, které jsou pouze rankingové (i když mají dlouhodobě tu mezinárodní účast a super obsazení), jsou vyžadována pravidla na úrovni SP a skoro každý ústupek z nich (i když dle názoru organizátorů nijak neovlivňuje výsledky) je problém. (A jsem přesvědčen o tom, že je úplně jedno, jestli je to drajtůling, obtížnost nebo bouldering.)
Moje škoda, že to nedokážu dělat jako Mr. Mejcup...iciny (sorry, nevím, jak se to tvoje jméno přesně píše) a každá kačka (i ta vymodlená a vždy strašně nejistá z ČHS je mi dobrá).
Škoda, že vlastně nevíme, na čem jsme - kecá hroza? Kecá Zoban? Kecají oba?
Škoda 120 a Škoda Rapid a taky Škoda Plzeň
Jo, je to škoda (s rozhořčenými výroky (myslím že Mártyho, který organizuje závody) se tedy do značné míry ztotožňuji).
Břeťa teaČR 666 Leblochodpovědět 

 Vítr vane od Hrozy18:22:25 05.12.2012
Divné je, že se pravidla závodů řeší tady nějaké 3 dny před závodem. Pokud je mistr Hroza tak poctivý a pečlivý, měl dost času řešit obecná pravidla drytoolu dříve. Klidně mohl dát podnět na sladění některých detailů, které se mu nelíbí mezi pravidly ČHS /podklady Zoban/ a pravidly UIAA. Celé je to o tom, že svoje individuální spory řeší prostřednictvím výhrad k těmto závodům, přitom merito věci je úplně někde jinde.  To je celé.
BD toolsodpovědět 
 Poctivost a Fair Play18:58:19 05.12.2012
Pravidla se určitě musí dodržovat, proč potom jsou? Zobane, máš se co učit od Martina Stráníka, který předvedl na Mejcupu velkou poctivost a Fair Play, viz martinstranik.blogspot.com článek Mejcup a komentáře, velký respekt a klobouk dolů.
Pavelodpovědět 
  Re: Poctivost a Fair Play19:46:16 05.12.2012
Postivost a pravidla? když se nedávno v Teplicích vytloukl dlaňák.Tak jste všichni řvali po pravidlech a vytloukl se OK.No pak se v Teplicích pořádala AKCE Salewa (podle mě super akce) ale zase pravidla šla do háje a pořádal to ZOBAN ČHS (sice brečel ,že na úkor rodina a tak, ale to jsou keci to dělá každý kdo má rád nějaký sport).Teď Brno závody s názvem "MMČR a závod Evropského poháru" podle pravidel ZOBANA a ČHS i VLK se pod to podepsal.Kdyby někdo jiný tuto akci pořádal ( no spíše by nemohl pořádat, protože o tom rozhoduje ZOBAN)a organizoval to jako v Brně tak by mu to ČHS vyškrtlo, protože chce dodržovat pravidla UIAA,Evropského poháru a hlavně být "světový".Nikdo nemá takové možnosti a volnou ruku jako ZOBAN v pravidlech a penězích.ČHS se už vůbec nevyjadřuje k nedodržení pravidel, protože všichni kopají za jeden klub a ten klub je ČHS.ČHS jde velice dobře nařizovat kdo a co má dělat, ale když jde o jejich akci tak na to z vysoka "serou".V ČR už nebudou kvalitní závody když ČHS neměří stejným metrem a každý se na to v....e.Promiňte všem, že jsem se tak rozepsal, ale kdo někdy něco pořádal a taky jednal s ČHS tak mě musí dát za pravdu.METR je jen jeden, ale tady to neplatí.
mártyodpovědět 
   Re: Poctivost a Fair Play22:54:06 05.12.2012
Evidentně tu má pár lidí ze Zobana nějaký komplex, trauma, kopřivku, mindrák.......... . Na ty stesky je jediná odpověď, běžte to místo Zobana dělat vy, běžte do čhs, napište si pravidla, prosaďte se do všech komisí, uspořádejte si vlastní mistrovství. Nyní jsou pravidla pro všechny stejná - kvalifikace flash s předlezcem, finálovky ještě nestojí, žádný lezec kvalif. cesty nenacvičuje. Zbytek diskusí jsou ventilace ostatních problémů a nenaplněných přání.
BD toolsodpovědět 
   Re: Poctivost a Fair Play23:39:00 05.12.2012
Marty, mozna tochu pribrzdi, se SALEWA meetingem v Teplicich jsem fakt nic spolecneho nemel. Trochu se fakt zamysli co pises.
radek
zobanodpovědět 
    Re: Poctivost a Fair Play08:39:49 06.12.2012
promiň finové.
marty odpovědět 
   Re: Poctivost a Fair Play07:25:21 06.12.2012
teda je pravda že jsem tudle v jednom pěkném flamíčku nenechal na zobanovi niť suchou a stojím si za tím. ale salewu organizovala jiná parta. a dlaňák vytloukat jaksi není potřeba.
Lukas B.odpovědět 
    Internetoví odborníci10:00:01 06.12.2012
Je úžasné sledovat tuto diskuzi, jak někteří, aniž by si cokoliv podrobně ověřili na vlastní oči, tak tu vynášejí nezpochybnitelné pravdy a soudy na základě výkřiků jednoho člověka, které se staly již poněkud špatným evergreenem, který se více než obehrál a o realitě ví akorát tak, jak říkáme u nás p... s rýžů. Jen by mě zajímalo, co by chudáci dělali bez internetu, asi by umřeli, protože by najednou nevěděli, jak se realizovat.Pro vás internetoví odborníci: Ta pravidla jsou naprosto v pohodě i pro takovýto závod, při vší úctě, ty peníze ze svazu by Zoban klidně mohl oželet a dělat tento závod zcela mimo a klidně pod stejným názvem a pravidly, nic by jste s tím neudělali a garantuji vám, že by přijelo stejně lidí a při vší úctě již dnes je přihlášeno více lidí než na MČR v obtížnosti, což by měla být vlajková loď sportovního lezení, nebo se pletu? Garantuji vám, že na závodě to nikdo řešit nebude a do finále se dostanou ti nejlepší. Jedinou výhodou Brňáků je znalost profilů stěny, která vám pomůže lépe rozvrhnout si síly v kvalifikaci, nic víc, ale v tom jsou vždy zvýhodněni všichni domácí. Dobře si pamatuji, že svého času, když Slováci ještě dělali MM Slovenska v Auparku, tak tam taky lezli a nikdy to nikomu nevadilo, nikdo na závodech neprotestoval a všichni si tam nejen dobře zalezli, ale i se pobavili a viděli dobré výkony a na stupních končili ti nejlepší bez ohledu na národnost.
Při vší úctě, nikdo u nás ještě neudělal závod na podobné úrovni jako Zoban, takže si to jednou napřed zkuste a pak kecejte, uděláte to jednou a pak se na to vy..., protože je to moc práce za málo muziky a ještě by jste poslouchali nesmyslné kydy rádoby zasvěcených.
Velmi se mi líbí, jak tu někteří chytráci nadávají na svaz, ale při vší úctě to co pro vás dělá ve skalách ani neumíte docenit a berete to jako samozřejmost a to vše za směšný peníz 400Kč členského poplatku. A ty nespokojené sportovce nechápu už vůbec, neustále nadávají, stěžují si, ale sami nic neudělají, vždyť mají svaté právo si založit svůj vlastní svaz, v tom jim nikdo nemůže zabránit, jenže ono to není tak jednoduché a snadné, protože to chce si umět zajistit penízky a to umí málokdo a provoz jakékoliv organizace něco stojí a je tomu potřeba dát hodně svého času a málokdo chce dělat něco zadarmo či za směšný peníz, což by je po krátké chvíli přestalo bavit, neboť by zjistili, že daleko snadnější je věnovat se českému národnímu sportu - tj. na vše jen nadávat. Pro takovéto já nemám pochopení, nikdy jsem ho neměl a nikdy mít nebudu.
A rada na závěr: Vy... se už na ty nesmyslné diskuze, přijeďte v sobotu do Brna a uvidíte, finálové cesty jsou pěkné a určitě uvidíte dobré výkony, kdy se budou muset finalisté pěkně vydat.
PS: Pro rejpaly- ano některé cesty jsem lezl, tak vím, ale nebojte v sobotu tam ani nebudu, mám jiné priority:-).
Vlkodpovědět 
     Re: Internetoví odborníci12:19:22 06.12.2012
proč to uvšechvšudy píšeš sem pode mne? zajímaji mě snad nějaké závody? túdle. akorát jsem vyjádřil pobavení nad rozhořčeným popletou.
Lukas B.odpovědět 

 Nahravka na smec23:24:35 05.12.2012
1) Uvedomuji si, ze se nejedna o zavod pro kamose ci exhibici a myslim si, ze zavod ma vysokou sportovni hodnotu. Unika mi, kde konkretne jsou poradateli porusena nastavena pravidla. Jak pisu vyse, nikdo z brnaku kvalifikacni cesty neleze ani nezkouma. Teoreticky je to samozrejme mozne (Zoban -sam- stavi cesty nekolik tydnu), ale nedeje se tak (aspon co jsem tam byl ja).
Pokud vim, tak protest proti pravidlum zatim podal jen Hroza (proc tak neucinil jiz pred Prahou?), ostatni zavodnici to neresi (nikoho jsem na zavodech v Praze nadavat neslysel).
2) Pokud vim, tak CHS zadotoval chyty na stenu v Praze a Brne - o jine dotaci z CHS na zavody nevim. Tedy kazdy (nejen) clen CHS si muze v Praze a Brne lezt a trenovat drytooling, aby jej pak treba mohl pouzit na "zahradce". Uznavam, ze tak ucini jen par vyvolenych.
3) Drytooling u nas dela asi do 100 lidi (z nekolika tisic clenu CHS). S cepiny sice leze o trochu vice lidi (v horach), ale charakterove a obtiznostne to ma s drytoolingem malo spolecneho. Drytooling je uplne jinak pocetna disciplina nez lezeni na stenach a na skalach. Myslim, ze to, ze zavodnimu drytoolingu se dostava podobne pozornosti jako zavodnimu lezeni i presto, ze jeho zakladna je daleko mensi, je predevsim zasluha Lucky, Zobana a Hrozy. Lucky v mezinarodnim meritku (diky skvelym vykonum a reprezentaci), Zobana v narodnim meritku (diky jeho ostrym loktum a neutuchajici energii) a nakonec i Hrozy - ze oba peclive hlida a pise na lezce jakou chybu zas kdo udelal!
4) Zavody, pokud se jedna o MMCR, by mely mit jasna pravidla (maji, ale jsou jina nez mezinarodni-nevim proc,zjistim), kvalitni obsazeni (maji vcetne mezinarodni ucasti-tesim se aspon na Angeliku,kdyz teda Lucka neprijede), kvalitne postavene cesty (maji, myslim, ze -diky Zobanovi- nejlepe postavene cesty v CR a okoli) a v neposledni rade i kvalitni zazemi (maji, sem patri i ta afterparty, ktera mi na Gutovce chybela a si myslite, ze je jediny, co me na tech zavodech laka).
Tak to je, vazeni pratele, opet moje nahravka na smec!
Bacaodpovědět 
 Re: Nahravka na smec00:58:06 06.12.2012
je mi to pomerne ukradeny,ale divim se CHS proc neresi ze zavodnice jako Lucka je neplacena spravne za vyhry, ze se predstavitel co ma jen funkci v rade do ni navazi a proc ani nepojede na zavody (nebo spis kvuli komu nepojede)...

Filodpovědět 

 Informace pro Zobana07:44:56 06.12.2012
Radku Lienerthe - Zobane. Už jednou jsem tě upozorňoval na to, že Lucka s tebou mluvit nechce, nechce poslouchat tvé kecy. Upozorňoval jsem tě i na to, že od kauzy Čína je na svazu dopis ve kterém je jasně řečeno, že oficiální komunikaci za Lucku řeším Já ! Ne, že by Lucka nebyla svéprávná, ale ona chce lézt, trénovat a závodit. Ne poslouchat tvé intriky. Zobane uvědom si, že jsi to právě ty, kdo od disciplinárky dostal trest za to, že jsi pomlouval Lucku a špinil její jméno. Uváděl jsi o ní lživé údaje. Psal jsi to veřejně i na stránkách Čhs. Ke všem těmto věcem jsi se přiznal. Dodnes jsi se neomluvil.  Takže ještě jednou. Lucce nevolej ani jí nepiš! Pokud máš nějakou oficielní informaci, která je pro Lucku sděl jí mě. Kontakty na mě máš!
Libor rebel Hrozaodpovědět 
 Re: Informace pro Zobana08:07:39 06.12.2012
Hele, Já to Hrozovic asi nechápu. To Lucka není tak dobrá, že by ji mohly ty okoukaný pohyby ostatních nýmandů nedostat ani do semifinále. Nebo se vám vůbec do Brna nechce a potřebujete si najít důvod proč zůstat doma u kamen, či ten závod úplně rozcupovat aby nemělo smysl na něj jezdit?
adamodpovědět 
 Re: Informace pro Zobana08:37:15 06.12.2012
A nemuzete si to vyridit mezi sebou? Co to tahas na lezce? Nemas snad na Zobana telefon nebo mail? Kdyz mu chces neco rict, tak mu to, do prcic, rekni primo a nezatezuj tim dalsich tisic lidi. Uvedom si, ze vase osobni problemy 99% lidi nezajimaji. Jen zneuzivas navstevnosti lezce.cz pro veci, ktere se maji resit uplne jinde. Vzdyt to co delas je jen ubohe hazeni blatem. Myslis, ze postves lidi proti Zobanovi a ti pak budou neco "oficialne" resit? Proc to misto plkani neudelas rovnou sam?
F.odpovědět 
  Re: Informace pro Zobana09:27:25 06.12.2012
jestliže Zoban lžimediálně šířil i na stránkách ČHS, nejde o soukromý spor (jak by se mohlo na 1. pohled zdát) ale o problém lezecké komunity. A proto to sem patří.
Nechápu jak tak KONTROVERZNÍ OSOBA, jakou Zoban bezepsoru je, může být "tak vysoko"..
Nezávidím mu, příspěvky ČHS už neplatím a členem ČHS nejsem, tak mi je to putna, přesně to zapadá ale do konceptu Bloudka a spol.
Karelodpovědět 
   Re: Informace pro Zobana09:55:24 06.12.2012
Jasne, je to zcasti veci lezecke komunity. Ale to byl prece ten clanek - Libor zverejnil co se mu nelibi. To co ale resi v diskusi je totalni nesmysl. At se na me nikdo nezlobi, ale vzkazy z kategorie "Už jednou jsem tě upozorňoval ..." prece patri do mailu nebo do telefonu. Vzdy uz ani neoslovuje nas (lezeckou komunitu), ale primo Zobana. I kdyby mel Libor pravdu, tak je srab, kdyz voli tuhle bulvarni cestu namisto osobni konfrontace nebo jineho primejsiho postupu? Howgh.
F.odpovědět 
  Paralela09:30:31 06.12.2012
Nemohu si pomoci, ale velmi mi to připomíná nedávnou situaci jedné naší velmi úspěšné sportovkyně, taktéž v zimním sportu, tam za ní tatínek, taktéž vše řešil (a nutno dodat, choval se obdobně) a jak to nakonec dopadlo. Tak jsem už jen akorát zvědav jak to dopadne v tomto případě. Krásný komentář k tomuto tématu napsal "Hlína" Vršovský na konkurenčním webu HI, lépe bych to ani nenapsal.
Vlkodpovědět 
  Re: Informace pro Zobana09:35:04 06.12.2012
Přesně jak říkáš. Je to tak, že tady vůbec nejde o nějaká pravidla, jak ten závod vypadá apod. Teda aspoň podle mě. Problém je ve vztahu Zoban vs Hroza. No a k vyřizování si osobních probémů se potom vytváří problémy zástupné... Je to HUMUS! Na jednu stranu tu Libor volá ať sou závody striktně dle mezinárodních pravidel a zvyklostí a ať vypadaj pomalu jak olympiáda. Na druhou stranu se mu zdá jako vekej problém to posadit zadek do auta a přijet do Brna potrénovat jako místní. Tak jak to je s tou špičkou a její profesionalitou? Je to jenom nafouknutá bublina jménem drytooling. Ano Lucka a pár dalších leze parádně, ale ty kecy a aféry co se okolo toho u nás točí se tváří jak kdyby to mělo minimálně popularitu hokeje nebo fotbalu. Myslím, že ti co řeší jestli tu cestu někdo moh vidět dvakrát a někdo třikrát a proto bude velkej rozdíl v tom co tihe dva vylezou, tak tihle lidi tím žijou natolik a jsou natolik profíci, že zvednou svoje zadky z tepla u krbu sednou do auta a pojedou holt 3 nebo 4 dny před závodama do místa závodů, aby se na ně připravili. Nebo i týden, to je jedno. Prostě tak aby udělali maximum pro přípravu a podání co nejlepších výsledků. A pokud ani tohle nejsou schopni udělat tak jsou to "jen" hobíci a ti by s takovýma pravidlama neměli mít problém....
Tom Vidlákodpovědět 
   Re: Informace pro Zobana13:24:33 06.12.2012
No to jsi snad spadl ze stromu přímo na kebuli.Takovej blábol napsat.Před chvilkou jsi se ptal co je to FLASH a teď z tebe padají taková moudra.Spíš by měla být pravidla pro všechny stejná a o tom to je.A jestli si myslíš, že by závodníci měli jezdit na závody několik dní předem, protože si organizátor stanovil nestandartní pravidla tak to snad ne.Ale to je vlastně jedno.
mártyodpovědět 
    Re: Informace pro Zobana13:46:51 06.12.2012
Marty uklidni se. NIKDE jsem se co je to FLASH neptal!!! Vklidu si nejdřív všechno raději dvakrát přečti, pak popřemýšlej a pak vklidu piš.

1) Jak jsme se dozvěděli o pár příspěvků výše od Libora, tak nic NENÍ v rozporu s pravidly, jen ta pravidla se mu zdají špatná. No ale pravidla jsou věcí organizátora pokud ctí pravidla z ČHS. To že obojí napsal Zoban, je rozhodně divné, ale lezení a obzvlášť to závodní nemá dost ambiciozních a nebo altruistických "blbců" , kteří by byli ochotni jít do vedení ČHS a přispět k dílu a nějak tento stav změnit...
V tomto případě je vše podle pravidel a jediná cesta pokud se to někomu nelíbí je pravidla změnit...

2) pokud už jsou nějak zvýhodněni ti co to mají na stěnu blíž, což bezpochyby v toto případě jsou(otázka je jak moc), tak mají možnost přijet a taky potrénovat a osahat si chyty po kterých se pak poleze (v jiných cestách). Myslím si že doby kdy se např. z Prahy do Brna jezdilo na koních několik dnů už jsou dávno pryč a přijet z Prahy na 2-3 hodinový trénink není podle mě v dnešní době takový problém. Je otázka jak moc chci se umístit na předních místech a co vše pro to jsem ochoten udělat. Někdo je proto ochoten udělat dva shyby navíc, někdo jet na měsíc na soustředění mimo ČR, někdo si zajet dvakrát v týdnu na 2 hodiny do Brna, ale o tom holt závodění v jakémkoliv sportu je.
Tom Vidlákodpovědět 
    Re: Informace pro Zobana13:51:42 06.12.2012
Ještě jedna reakce na výše uvedené. Pravidla jsou pro všechny stejná a myslím, že ani Libor to nerozporuje. Co je různé pro všechny jsou podmínky, a ty vždy budou pro ty co to mají blíž lepší....Pokud by se vedle ostavila jiná stěna na které budou nějaké cesty na kterých budou moci všichni trénovat, pak by ti to nevadilo? Já v tom totiž nevidím rozdíl. Pokud všichni polezou ty cesty které mají(respektive nepolezou co nemaji).
Tom Vidlákodpovědět 
     Re: Informace pro Zobana15:05:45 06.12.2012
A co takhle u Hrozů za peníze ČHS pořízené chyty na rychlost? A jsou jenom v Praze. A my z Čičelic nemáme zase nic. Prosím Vás už té familii kupte lístek do Rumunska (třeba i za peníze ČHS)
odpovědět 
      Re: Informace pro Zobana16:07:25 09.12.2012
Myslíš famílii Radek-Martina-Lukáš? :-))))
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Informace pro Zobana18:08:55 09.12.2012
Ale no tak Kubo, nedělej ze sebe hlupáka, nebo na tebe ve tvém věku už leze Alzheimer:-), přece dobře víš, kdo rozhlašoval, že by závodil i za jinou zemi, z dnešní Lokálky to nikdo nebyl, když tak leda někdo bývalý z Lokálky:-).
Vlkodpovědět 
 Re: Informace pro Zobana15:53:14 09.12.2012
Tak den po zavodech musim rict, ze absolutne nikdo neresil jakekoliv z vyse uvedenych narceni ohledne pravidel nebo jinych kravin - proste se lezlo, uzivalo a vyhrali ti, co na to meli!!!! A skoda, ze tam Lucka nebyla, urcite by se o bednu poprala!Ale hold papa resi hnupiny takze si prima den byl bez ni... skoda...
pkodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 278 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.