LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdo mělce zakládá, hluboko padá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Česká stopa v mezinárodních ledolezeckých soutěžích sezóny 2020

Ledolezecká sezóna 2020 nabídla celkem tři soutěže mezinárodního charakteru, jehož organizátorem je mezinárodní horolezecká federace UIAA. V prvé řadě Světový pohár, který bohužel utrpěl rozhodnutím ubrat tradiční kola pořádaná ve Francii, Itálii, USA a Rusku.

Zbylo tak torzo, v podstatě asijské, které naštěstí doplnilo alespoň švýcarské Saas Fee. Příležitost závodit pro evropské kontinentální ledolezce nabídl Evropský pohár. Čtyři kola v Bernu, Brně, Žilině a finském Oulu se vydařila a přinesla sportovní zábavu i těm, kdo neměli čas a prostředky cestovat na dálný východ za Světovým pohárem. Poslední mezinárodní soutěží pořádanou v roce 2020 bylo Mistrovství světa juniorů v ruském Kirově.

Česká vlajka se ve startovní listině objevila nejen u závodů poháru evropského, ale nečekaně také u všech kol toho světového, a dokonce i na juniorském šampionátu. Vděčíme za to zápalu a nadšení mladé závodnice Anety Loužecké, která se po předchozích sezónách sbírání zkušeností plně zaměřila na nejvyšší úroveň ledolezeckého sportu. Aby mělo Anetino snažení v celkovém sčítání bodů smysl, bylo nutné zúčastnit se všech tří kol svěťáku. Začala hned po Novém roce v Changchun City v Číně a zapsala se do obou disciplín, rychlosti i obtížnosti. Jako česká reprezentantka v rychlolezení na ledu ukázala Aneta, že v tomto oboru budou její výsledky letošní sezóny dominantní. V osmifinále vzájemných duelů skončila na 9. místě. V kvalifikaci obtížnosti scházel k postupu do semifinále čas na cvaknutí jedné expresky navíc. Nakonec z toho bylo 21. místo.

O týden později se závodilo v Jižní Koreji.  Dle Anetina hodnocení zde byly cesty mnohem techničtější. Důkazem budiž to, že kvalifikační cesty dokázala topovat pouze velezkušená Maria Tolokonina, nakonec celková vítězka závodu a později celého SP. Aneta skončila 32. Zato v rychlosti se jí podařilo dosáhnout 13. pozice.
 
Světový pohár se alespoň na poslední kolo vrátil do Evropy, a sice o víkendu 23. – 25. ledna 2020. Těžko odhadovat, kolik závodníků už si v té době přivezlo z asijského turné Covid-19, každopádně naše závodnice do Saas Fee odcestovala v horečkách, snad bez přítomnosti koronaviru, jen s „obyčejnou“ chřipkou. Na tyto závody asi Aneta nebude vzpomínat v dobrém, každopádně účast nechtěla vzdát. V tomto stavu to v obtížnosti stačilo na 28. místo a v rychlosti dokonce na jedenácté.

Ledolezení



Jak tedy dopadlo celkové sčítání bodů? V obtížnostním drytoolu skončila Aneta Loužecká na děleném 36. místě spolu s Američankou Angelou Tomczikovou. V rychlosti se účast a výsledky ve všech kolech SP projevily nejvíce: ze 46 hodnocených závodnic ročníku se Aneta umístila na 8. místě. Skvělé!

První březnový víkend se česká závodnice vydala znovu do Ruska, kde trávila na soustředění několik týdnů na konci roku 2019. 6. – 8. 3. 2020 proběhlo v centru ruského ledolezení, Kirově, Mistrovství světa juniorů a mládeže. Tam už byla Aneta po zkušenostech ze svěťáku v roli favoritky závodu. Nakonec brala v obou disciplínách neoblíbenou bramborovou medaili, ovšem v tomto případě velmi cenou. V rychlosti braly stupně vítězů pouze domácí Rusky a v obtížnosti až na vítězku, „megatalent“ Švýcarku Sinu Goetz, v podstatě také.  V kombinaci, která by byla olympijským formátem, by Aneta skončila na úžasném 5. místě.

A taktéž v hodnocení národů. Blahopřejeme a děkujeme za vzornou reprezentaci.


Ledolezení



Aneta Loužecká samozřejmě nemohla stihnout všechno, a proto vynechala Evropský pohár. Tam nás zastupovala Hanka Masopustová - další závodnice, která má zájem objíždět sportovní akce. To je hlavní úspěch její letošní, vlastně loňské, účasti.

Jen víc takových, jako je Aneta a Hanka, které se nebály učinit nejtěžší krok, tedy ten první.  A taky chlapci by se měli inspirovat. Snad tedy v další sezóně.



Slávek Matuška   [úpravy] 12:50 04.04.2020Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Podpora Chs22:09:58 04.04.2020
By mě zajímalo jak konkrétně byla Aneta podpořena že strany Chs?
odpovědět 
 Re: Podpora Chs00:45:52 05.04.2020
Na tiskovce na ledové umělce Černý most jsem se jí na to ptal. Říkala, že asi 500 Kč - ČHS jí zaplatil závodnickou licenci. youtu.be/yUHJWp0GR5U
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Podpora Chs13:02:11 05.04.2020
Za licenci se plati 50,- EUR
odpovědět 
   Re: Podpora Chs16:41:02 05.04.2020
Proto jsem to uvedl tím, že to říkala ona a ještě "asi"
Kuba Turekodpovědět 

 megatalent13:24:32 05.04.2020
Tohle není nic proti té slečně, které přeji, ať dělá to, co ji baví.

5. místo z MS mládežnické kategorie lze sotva nazývat úžasným.

A je Sina Goetz opravdu megatalent, nebo např. to má vydřené? Jak ví Slávek Matuška, že její úspěchy jsou zapříčiněny právě tzv. megatalentem?
odpovědět 
 Re: megatalent12:30:35 06.04.2020
Přistupujeme k tomu oba stejně: je vidět, že nejsme včerejší. Já taky syna, když přinese jedna mínus, vždycky seřežu aby příště přinesl jedničku.

Ale zase - vždycky když odepínám řemen, tak si kladu otázku, jestli bych ho neměl spíš pochválit (tímhle dilematem předpokládám ty netrpíš a to dobře děláš).
honzaodpovědět 
  Re: megatalent07:23:49 07.04.2020
Ale no tak. Seřezat někoho za 1- rozhodně není to stejné, jako říct, že 5. místo z 9. nebo 11. nepřijde člověku úžasné.
odpovědět 

 A to se vyplatí19:35:14 05.04.2020
Nic proti holčině nemám, ale jestli někdo stráví "několik týdnů na soustředění v Rusku" očekával bych, že pak podá nějaký výsledek. Chápal bych, kdyby se nepodařil jeden závod, ale skončit jen pár míst od posledního místa na všech závodech? Radovat se ze 4.míst v juniorské kategorii? Pokud vím Hrozová na žádné soustředění nejezdila, ale vozila medaile.
odpovědět 
 Re: A to se vyplatí19:51:26 05.04.2020
ale toz sak ma vysledky ne? Kolikatej jsi byl kdy na svetaku ty? Ona je tam casto, a celkems e posouva. Radost koukat. Tak at to leze!
jujdovanaodpovědět 
  Re: A to se vyplatí11:56:56 06.04.2020
Možná bys měl věnovat víc energie snaze pochopit, na co reaguješ. Ten, na koho reaguješ, je názoru, že odpovídající výsledky nemá, takže je nesmysl argumentovat prostým sdělením, že výsledky má.

A uvědomuješ si doufám stupiditu argumentace typu "kolikátej jsi byl ve svěťáku ty?". Ten člověk se může věnovat úplně jinému odvětví. A mimochodem to 4. místo, o kterém píše, nebylo ze svěťáku, ale MS juniorů.

odpovědět 
   Chs je jako Babis 13:29:30 06.04.2020
Chs se na podporu Anety vyprdlo. Není to tak davno kdy se Chs prsilo jak podpori mladé. Ale zůstalo jen u slibů. Stejně jako Babis. Slibem nezarmoutis. Na to, že si na přípravu i na závody musela sehnat peníze sama. Že musela jezdit všude sama. Jsou její výsledky famózní. Neznám žádnou, takhle mladou závodníci, (Ani ve svete)co by se sebrala a jela do ciziny, natož Ruská tři měsíce trénovat. A pak objezdla po světě závody taky úplně sama. Smekám před jejími výsledky a ji samotnou.
Lrhodpovědět 
    Re: Chs je jako Babis 17:25:40 06.04.2020
Jedna věc je, že to má (možná) těžší, než jiní, druhá jsou výsledky. Výsledek je prostě číslo, fakt. Měl třeba závodník v době závodu chřipku a ovlivnilo to negativně jeho výkon? Blbý, ale na výsledku, který dosáhl, to nic nemění. Tak to prostě je.
odpovědět 
     Re: Chs je jako Babis 18:47:26 06.04.2020
Ale Aneta má výsledky výborné. Ona se totiž výkonnost u těch mladosek výrazně zvedla.
Lrhodpovědět 
      Re: Chs je jako Babis 19:02:39 06.04.2020
Z hlediska odborníků asi super výsledek. Ale z hlediska "společenského" jsou výsledky fakt k ničemu. I kdyby byla ještě lepší, třeba 4., tak to prostě zajímavé není. Asi to bude znít blbě, ale buď bude první a nejlepší (a dokonce je asi i jedno, z kolika) a pak bude oslavovaná, národem milovaná a s plnou podporou, nebo po ní neštěkne ani pes i kdyby byla čtvrtá ze sta a byl to téměř nadlidský výkon. To je prostě realita. Sáblíkovou zná každý, ale kdo zná Zdeňka Haselbergera, který byl na MS třetí a pátý? To samé Kateřina Novotná. Také to asi neměli zadarmo.

Z hlediska podpory a sportu její místo také moc zajímavé není, prostě podporovat sport, který je jen pro pár specialistů v republice a pro ostatní je absolutně nedostupný (kolik lidí a dětí si asi tak vezme cepín a jde si o víkendu zalézt?? Na rozdíl od obtížnosti a boulderů), je nesmysl.

Takže Aneta je dobrá, jistě na sobě maká a i ji to hodně stojí, ale vybrala si špatný sport... :-( A neber to osobně, to je jen konstatování holých faktů, není to ani na tebe nebo Anetu, spíše taková malá kritika povrchní reality.
odpovědět 
       Re: Chs je jako Babis 19:37:55 06.04.2020
Z tvého uhlu pohledu máš pravdu. Ale ono je to o tom, co nikdy nepochopis.
Lrhodpovědět 
        Re: Chs je jako Babis 20:42:47 06.04.2020
Zbytečné se hádat se sráčem, anonymem a ještě k tomu zneuznaným, páč nic nedokázal...Smutný život internetového trola
Ztkoodpovědět 
         Re: Chs je jako Babis 23:21:19 06.04.2020
Smutné, zřejmě jste oba nepochopili, co jsem psal. Já jsem situaci neobhajoval, pouze jsem nastínil důvod, proč je podpora Anety taková, jaká je. A proč není a nebude nijak zásadně větší. Není to můj pohled, ale objektivní pohled z venčí. A také nemám zájem se hádat, protože není o čem. Váš názor není s tím, co jsem napsal já, v rozporu. Zda jsem něco dokázal, nebo ne, také není důležité, naopak, co když mnou popsané je zkušenost, kterou jsem získal stejně (i když třeba v jiném sportu), jako Aneta? A že se nepodepisuju? A divíš se? Nenapsal jsem nic špatného a přesto na moji adresu Ztko píše tak, jak píše. Proč tedy tahat své jméno mezi podobné?
odpovědět 
          Re: Chs je jako Babis 06:57:56 07.04.2020
Priposranej anonyme. Píšeš v obecné rovině podpory ledolezeni. Já jsem psal o slibech podpory že strany Chs. Najdi si to na stránkách chs. Píšou tam, že nebudou podporovat starší závodníky, ale že budou podporovat ty mladé. A jak dopadly ty sliby? A nebo že by se Anetě
mstili za Urbáska? Taky mě to napadlo.
Ani bych se nedivil.
Lrhodpovědět 
           Re: Chs je jako Babis 08:32:06 07.04.2020
Podporovat mladé ano, ale stále to souvivisí s tím oborem. Ať se věnuje něčemu většinovému. Je mladá a dobrá, ale nic to nemění na tom, že dělá sport, který je úplně nevýznamný a kde jsu výsedky bez dopadu na cokoliv. Prostě podporovat disciplínu, kterou u nás dělá jedna jediná lezkyně a ani to nemá potenciál se dostat mezi více lidí, je nesmysl, zejména pokud jsou zdroje omezené. Musíš si uvědomit, kde ČHS peníze bere. Jsou to peníze nás všech, buď dotace, nebo členské příspěvky. A za to, že je ČHS neb stát někomu dají, něco očekávají. A ledolezení za ty peníze nic neposkytne. Těžko budou cepíny sport pro všechny se sportovišti na každém druhém rohu, těžko tam uděláš oddíly mládeže, těžko bude ledolezení zábava pro všechny. Když někdo dělá sport a svojí činností a výsledky je společnosti prospěšný, má dostat podporu, ona to ostatně není ani pdpora jednotlivce, jako podpora sportu jako takového, protože svými úspěchy sportovec motivuje další děti a mládež k pohybu, propaguje ČR po světě... Ale cepíny? Ty nic z toho nesplňují, je sport bez společenského přesahu, pro jednotlivce, parta pár kámošek se občas sejde někde na kusu ledu. Podpora se tam nevyplatí bez ohledu na věk lezce. Ty to pořád bereš osobně, u dcery jsi vinil ČHS, že je to pomsta kvůli tobě, u Anety viníš ČHS z toho, že je to pomsta za Urbáška. Nech Anetu rok závodit na laně a uvidíme, jak to je. Pokud se ukáže, že je vážně dobrá, jsem si jist, že podporu bude mít dost velkou. Bude v repre, dostane podporu, do výkonnostního centra bude zařazená... Co ty na to? Ať si dá rok i v některé z hlavních disciplín, pak by se vidělo, zda je to oborem, nebo osobní.
odpovědět 
            Re: Chs je jako Babis 10:11:34 07.04.2020
Hele jen tak mezi námi, zrujnuje to čhs kdyby podpořila tuto šikovnou holku? Dám případ licence 50€, 5 závodů cesťák. Dohromady to může být kolik? 50-60k? Rozpočet čhs tuším 20 milionu, z toho 12,5 mega dotace? To by si ty výlety nemohli dělat jiní za svazové prachy. Podpora dobrých nijaká, naše špička je už dávno mimo čhs, divadlo jede dál, je potřeba to ždímat dokud to jde,co?
Ztkoodpovědět 
             Re: Chs je jako Babis 10:24:16 07.04.2020
Naprostý nesmysl. Logika "subjekt, který má hodně peněz, ze kterých uvolňuje nějaké částky, může vždycky bez problémů uvolnit ještě nějakou relativně malou částku" neplatí, to jistě chápeš. I když má někdo hodně peněz, nemá jich nekonečně. Jediné, co by mělo smysl, by byla konkrétní čísla, pak bychom věděli.

Naše špička že je mimo ČHS? Ale? Kdo jako?
nesmyslodpovědět 
              Re: Chs je jako Babis 10:33:14 07.04.2020
Na to je rozpočet a podpora tam počítaná je, jen ji dostávají ve velké míře jiní nebudu jmenovat...ale někteří reprezentanti ty výsledky mají (nebo do nedávna měli) o dost bídnější...
Kam se na to hrabe 4-5. místo na svěťáku,co? Chápu že lano boulder, rychlost jede víc.
Ale možná právě proto, by bylo dobré zafinancovat i disciplíny, ve kterých není třeba taková konkurence a je tam o dost větší pravděpodobnost skvělého umístění.
Ztkoodpovědět 
               Re: Chs je jako Babis 10:52:49 07.04.2020
Stavíš svou argumentaci na nesmyslech - Aneta nebyla 4.-5. ve svěťáku, to seš mimo a přijde mi to naprosto ignorantské, neboť to vyplývá to jak z článku, tak z diskuze, kde se to několikrát opakuje. To jako záměrně lžeš, nebo je ti úplně jedno, co říkají jiní, nebo co?

A už to začíná, ty jsi ten typ, který něco plácne na podporu svých tvrzení a když má dát konkrétní odpověď, nikde nic. Odpověď na to, kde ze špičky je mimo ČHS, nikde. Ulhaná slibotechna. Měl bych nápad, o koho se asi tak jedná, kdo opakovaně píše tady na lezci tímto stylem ;)
nesmyslodpovědět 
                Re: Chs je jako Babis 13:21:43 07.04.2020
"Podpora dobrých nijaká, naše špička je už dávno mimo čhs" - myšleno financováním, nevím o tom že by hlavním sponzorem např u Konečníka, AO, Stráníka, Vejmolové byl čhs, že by je živil(jako např Dukla...). Možná tak mediálně, přebrání jejich úspěchů za vlastní. Bohužel.
Ztkoodpovědět 
                 Re: Chs je jako Babis 13:52:30 07.04.2020
Ano, ale už jsme si tu o tom také psali. Binter a spol odešli, převzala to Saša Gendová. Co jí třeba dopřát jednu nebo dvě sezony, ať se ukáže co a jak? nepřipadá ti to trocho jako rána pod pás vyčítat někomu něco, bylo dříve, za jeho předchůdce, aniž bys mu dal šanci se nejdříve projevit? Proč Saše, která intenzivně pracuje na nové koncepci a změnách, předhazuješ něco, co mnoho let dělal Binter?
odpovědět 
                  Re: Chs je jako Babis 14:54:21 07.04.2020
Ja jsem kritizoval,ji? Ty kráso. Toto je ještě pozůstatek Bitnera, za to Saša nemůže... snad to příští sezónu bude lepší. Halt
Ztkoodpovědět 
                   Re: Chs je jako Babis 17:36:00 07.04.2020
Tak si pořádně přečti, co jsi napsal. Stav minulý vydáváš za současnou realitu.
odpovědět 
                    Re: Chs je jako Babis 18:28:51 07.04.2020
Achjo, pokud doposvaď dostala 50€ (nebo udajně 500,-Kč dle KT) tak se na mě nezlob , ale ta podpora je fakt nijaká a to i s ohledem, jaké dotace na ni(nás) vzali. Zatím se to nezměnilo, to je popis stavu. Pokud je nějaký návrh na stole tak budiž, klidně mě pouč, o žádném nevím.
Ztkoodpovědět 
                     Re: Chs je jako Babis 19:06:06 07.04.2020
O návrhu také nevím, ač mne Turek považuje za někoho z ČHS, nejsem. Já jen narážel na to, že se ČHS chlubí cizím peřím. Což pravda byla, souhlasím, ale od dob výměny žádné chlubení neregistruji, takže tvé použití přítomného času nepovažuji za vhodné.

Co se týká drytoolu, tak chápu vaše postoje. Přesto, pokud však nejsou neomezené zdroje, bych považoval za prioritu podporu olympijských sportů, ostatní bych bral jako okrajové ve stylu fajn, pojďmě vyřídit administrativu, zaplatit licenci a startovné, když už to ten člověk chce dělat, ale peníze na trénink ať si sežene sám. Ale, a to nevím, zda je nebo není, bych považoval za správné zařazení do VSCM a proplácení nákladů stejně, jako to mají další reprezentanti v mládeži. Snad ti tato odpověď můj postoj ozřejmí trochu více.
odpovědět 
                 Re: Chs je jako Babis 16:23:52 07.04.2020
Myslím si, že z těch, co jsi jmenoval, to platí jedině u Adama Ondry.

S tím přebráním jejich úspěchů za vlastní, je to Kubo T. trošku složitější. I kdyby platilo, že většinové financování konkrétního závodníka nemá na svědomí ČHS, nedá se mluvit o tom, že pokud se v případě jejich úspěchu objeví zmínka na stránkách ČHS, jde o přebrání jejich úspěchu za vlastní.
nesmyslodpovědět 
                 Re: Chs je jako Babis 16:25:40 07.04.2020
To bys pak třeba ve fotbale, hokeji, nebo tenise, kde sportovci celý rok reprezentují soukromé kluby a jen občas reprezentují národní výběr, musel mluvit o přebrání úspěchu za vlastní vždycky, což, jak jistě chápeš, je blbost.
nesmyslodpovědět 
               Re: Chs je jako Babis 12:56:31 07.04.2020
A to skvělé vítěztsví v cepínech pomůže konkrétně čemu? Pokud se někdo umístí na dobrých místech v bouldrech nebo na laně, bude se o tom psát, bude ve zprávách, je řada oddílů, kde to pro děti bude motivace, natočí se zpráva do tv... Peníze na podporu tam mají smysl. Když vyhraje cepíny, tak nic, prostě je to nezajímavé. A protože ČHS hospodaří s penězi nás všech, je logické, že okrajové věci bez přínosu nepodporuje. Kdo reprezentuje (ne ve smyslu toho, že závodí na zahraničních závodech, ale ve smyslu opravdového reprezentování lezeckého sportu) má dostat podporu z veřejných peněz, kdo si to dělá pro soukromou zábavu, ať si najde soukromé peníze. A 50-60 000 je hodně, za to jde udělat závod nebo zaplatit řadu služeb pro repre L/B. Pokud jsou omezené zdroje, tak pokud chceš na cepíny přidat, jinde to musíš vzít. A fakt někdo chce brát v hlavních oblastech, kde je už teď málo, a dávat to někam, co nebude mít přínos? Takže podpora mladým ano, ale přeci si nikdo nemohl myslet, že podporu dostane každý jen proto, že je mladý.
odpovědět 
                Re: Chs je jako Babis 13:06:44 07.04.2020
Zapoměl jsem podpis...
Sekretariát ČHSodpovědět 
            Re: Chs je jako Babis 14:10:05 07.04.2020
Být ve Výkonném výboru ČHS a stydět se za to, je fakt na palici, žejo?
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Chs je jako Babis 17:37:21 07.04.2020
Tak není to poprvé, co mne máš za někoho z ČHS :-) Ale fakt nejsem. Což je tedy asi zbytečné psát, máš svoji teorii, takže je to jedno, co kdo napíše.
odpovědět 
          Re: Chs je jako Babis 06:58:05 07.04.2020
Priposranej anonyme. Píšeš v obecné rovině podpory ledolezeni. Já jsem psal o slibech podpory že strany Chs. Najdi si to na stránkách chs. Píšou tam, že nebudou podporovat starší závodníky, ale že budou podporovat ty mladé. A jak dopadly ty sliby? A nebo že by se Anetě
mstili za Urbáska? Taky mě to napadlo.
Ani bych se nedivil.
Lrhodpovědět 
      Re: Chs je jako Babis 07:30:54 07.04.2020
Promiň, ale 4. místo z 9. resp. 11. nebo 5. místo mi v mládežnické kategorii nepřijde výborné. Zvlášť třeba, když se člověk podívá, jaká díra je za těmi nejlepšími, a zvlášť ve sportu, jako je ledolezení. Je to docela dobré, ale ne výborné. Ani třeba v cyklistice mužů by mi 4. místo nepřišlo automaticky výborné a to je sport, kde je úplně jiná konkurence, oborvská. A tím nijak neshazuji Anetu. Je to můj názor, každý může mít jiný.
názorodpovědět 
       Re: Chs je jako Babis 07:53:22 07.04.2020
Ok. Je to tvůj názor. A jaký máš názor na tu slíbenou a neposkytnutou podporu že strany Chs
Lrhodpovědět 
        Re: Chs je jako Babis 09:39:08 07.04.2020
Jestli je to tak, jak říkáš, tak to je samozřejmě průser a ČHS je na vině.

Co se toho výsledku týká, tak mi jde i o to, že glorifikace průměrného výsledku (ano, ten výsledek mi přijde nanejvýš průměrný) může u někoho vést k tomu, že usne na vavřínech a později toho bude litovat. Třeba to není její případ, ale jeden nikdy neví.
názorodpovědět 
        Re: Chs je jako Babis 10:31:35 07.04.2020
nebo třeba lehce nadpůrměrnej, to je jedno, jaký slovo se použije, pointa je v tom, že špička je úplně jinde a někdo tady tvrdí, že jsouto úžasné, tesp. výborné výsledky, což je zavádějící.
názorodpovědět 
         Re: Chs je jako Babis 10:36:46 07.04.2020
"to je jedno, jaký slovo se použije" průmerný, nadprůměr, dobrý, svělý, bidný, brilantní.... :-D to mě dorazilo... Názore, nároze!
odpovědět 
          Re: Chs je jako Babis 10:39:55 07.04.2020
Slabý, i trolling se musí umět,musíš přidat! °)

myšleno jedno z těch dvou slov - prmůměrný, nebo
lehce nadprůměrný. Nikde nepíšu nic o skvělý, bídný, brilantní. A pointu jsem zdůraznil dostatečně. Teda pro všechny, kteří mají v hlavě mozek a ne míchaný vajíčka ;)

názorodpovědět 
          Re: Chs je jako Babis 10:42:31 07.04.2020
to je taková klasika lezce - místo toho, napsat nekonfliktní názor k věci, se objeví ***** jako ty, kdo začne trollovat a dosud věcná diskuze jde do háje.
odpovědět 
          Re: Chs je jako Babis 10:46:25 07.04.2020
A co s týká toho použití konkrétního slova, raději ti taky pointu vysvětlím, protože s tvým rozumem je to zjevně trochu slabší: jde o to, že každej si pod určitým výrazem, třeba výborné, dobré, nebo průměrné, může představit jiná umístění. Proto je vcelku jedno, jestli někdo bude ty výsledka za průměrné, nebo lehce nadprůměrné. Proto jsem raději konkretizoval i pointu. To vše ale vyžaduje trochu přemýšlet a každému není dáno.
odpovědět 
           Re: Chs je jako Babis 10:51:34 07.04.2020
Chs slíbil podporu. A vysral se na ni!
odpovědět 
            Re: Chs je jako Babis 10:53:43 07.04.2020
To nikdo nerozporuje, tady je řeč o něčem úplně jiném.
odpovědět 
             Re: Chs je jako Babis . Neplní sliby11:28:42 07.04.2020
Ne! Tady je řeč o tom, že Chs nesliboval. A sliby neplní!
odpovědět 
              Re: Chs je jako Babis . Neplní sliby12:48:17 07.04.2020
Jakou podporu? Můžeš přesně zkopírovat nebo odcitovat, co ČHS slíbil? Ať máme nějaký konkrétní výchozí bod. Jinak je to nesmysl. Jestliže ČHS slíbil "podporu pro mladé", je potřeba vědět, co znamená "mladý". Jinak by s požadavkem na podporu a pár tisíc na trénink mohl přijít každý člen do 18 let. Což je nesmysl, viď? Takže podpora mladým ano a jak to vidím já, pro mladé se dělá stále více a více, co, co má nyní mládež za podporu, to tu dříve nebylo. Ale jak jsem psal výše - jedná se o mladé v hlavních oblastech, ne okrajových, které jsou v ČHS spíše omylem.
odpovědět 
               Re: Chs je jako Babis . Neplní sliby14:13:46 07.04.2020
Omylem? :-(((((((
Kuba Turekodpovědět 
               Re: Chs je jako Babis . Neplní sliby21:15:29 07.04.2020
Proč do 18? Z jakých zdrojů máš, že mladost konci 18tym rokem?
honzaodpovědět 

 Dotaz neznalého17:05:46 08.04.2020
Lze někde dohledat, nebo rovnou sem napsat, co Svaz konkrétně slíbil?

Já nevím jak to funguje, ale při minimálním zapojení zdravého rozumu by měl závodník před sezónou jasně vědět, na co bude mít nárok a za splnění jakých podmínek. A teprve na základě toho je možné hodnotit kdo co nedodržel.

Samozřejmě, pokud by Svaz předem uvedené nezveřejnil, resp. o tom neinformoval závodníky a bylo by navíc to něco ve stylu ... my tě během sezóny NĚJAK budeme podporovat, podle toho jak ti to půjde ... tak to je samozřejmě postup úplně na hovno, vo tom žádná.
MModpovědět 
 Re: Dotaz neznalého17:15:31 08.04.2020
Už jsem o to prosil včera:

Můžeš přesně zkopírovat nebo odcitovat, co ČHS slíbil? Ať máme nějaký konkrétní výchozí bod.
odpovědět 
  Re: Dotaz neznalého17:29:40 08.04.2020
Nová koncepce soutěžního ledového lezení
Nová koncepce soutěžního ledového lezení
25. 10. 2016 | Rubrika: Ledolezení a drytooling, RSS - iSport.cz

Komise této soutěžní disciplíny si vzala za cíl obnovit aktivitu ledolezců v ČR, především pak těch, kteří mají zájem o její závodní pojetí. Ke splnění tohoto předsevzetí je třeba začít podle zcela nových pravidel, s novou koncepcí, která se formuje již od srpna letošního roku. Prioritou je najít v řadách mladých lezců talenty pro obtížnostní i rychlostní závody v ledu a drytoolu. Celá koncepce se bude orientovat na delší časové období s jasným cílem, kterým budou Olympijské hry v Pekingu v roce 2022. Podobným směrem se nyní ubírá většina sportovních organizací různého zaměření. Cílem komise bude v následujících měsících vytvořit pro mladé sportovní talenty se silnou motivací závodit ideální tréninkové možnosti, zahrnující odborné poradenství, materiální podporu, coaching, apod. Hledáme tedy chlapce i dívky s lezeckými zkušenostmi ve věkovém rozmezí 15 – 22 let (výjimky dle individuálního posouzení), kteří chtějí své výkony poměřit v soutěžích domácích i mezinárodních. Zaměření na co nejlepší výkon a motivace vyhrávat je velmi důležitá. V rámci upřednostnění mládeže je důležitým kritériem také hor
lodpovědět 
   Re: Dotaz neznalého17:31:41 08.04.2020
Zaměření na co nejlepší výkon a motivace vyhrávat je velmi důležitá. V rámci upřednostnění mládeže je důležitým kritériem také horní věkové omezení. To však neznamená zákaz závodění starším, zkušenějším účastníkům, pouze dáváme na vědomí to, že investice z rozpočtu komise půjdou v následujících letech především do kategorií mládežnických.
lrhodpovědět 
    Re: Dotaz neznalého17:37:42 08.04.2020
Nějak kostrbatě se mi to sem podařilo stáhnout.
Přesto, že to je text starší, tak důležité je to, jak se v textu tvrdí, že to je koncepce na několik let. Až do 2022.


"V rámci upřednostnění mládeže je důležitým kritériem také horní věkové omezení. To však neznamená zákaz závodění starším, zkušenějším účastníkům, pouze dáváme na vědomí to, že investice z rozpočtu komise půjdou v následujících letech především do kategorií mládežnických."

Myslíte, že Čhs tím to vzletným prohlášením myslelo podporu pro mladé, to že jim zaplatí 50 euro licenci?

lrhodpovědět 
     Re: Dotaz neznalého19:09:39 08.04.2020
Jo, klasický Hroza, samé řeči a to důležité ztraceno kdesi. Tímhle jsi měl začít :-) Co na to financování komise, tedy Slávek? A jak si představuje letošek a příští rok? Takto je tvé rozčilení pochopitelné.
odpovědět 
     Re: Dotaz neznalého12:23:13 09.04.2020
Pokud je tohle to jediné, co Svaz na toto "téma" vydal, tak teda potěš.

To fakt neexistuje žádný závazný dokument VV nebo nějaké té komise o tom CO, KOMU, KOLIK a ZA JAKÝCH PODMÍNEK???

Samozřejmě vždy na příslušný rok ...

Jinak já nevím, jak to opravdu je ... to bych naopak rád zjistil.
MModpovědět 
      Re: Dotaz neznalého12:26:01 09.04.2020
Jinak ze zvědavosti ... v jiných disciplínách lezení ty podmínky podpory jsou přesně specifikovány a je to k dohledání?
MModpovědět 
       Re: Dotaz neznalého14:52:21 09.04.2020
Samozřejmě, že je to vypsané. U ledu třeba zde https://tinyurl.com/wudqude

Pro ostatní třeba zde - https://tinyurl.com/rcvgzk2
odpovědět 
        Re: Dotaz neznalého16:26:14 09.04.2020
Díky ... jestli to tedy chápu, tak A.Loužecká podmínky splnila ... startovala na MČR 2018 a byla do 3. fleku. Měla tedy pro 2019 nárok na úhradu licence a na MSJ ve Finsku nárok na úhradu startovného a cestovné.

Dostala to?

Bo LHR tvrdí že ne, že Svaz zaplatil jen licenci. Tak jsem z toho jelen.
MModpovědět 
         Re: Dotaz neznalého16:41:54 09.04.2020
Nejsem jelen, jsem jen blbej ... resp mi nedošlo, že LHR píše o 2020 na ne 2019.

Takže pokud to chápu, tak za 2019 měla uhrazenou licenci a min startovné a cestovné na MSJ, na což měla nárok podle pravidel Svazu. A to asi dostala ... ?

Oproti tomu letos má nárok jen na licenci a šlus, resp. zbytek je možná snad něco, ale nárok nemá na nic.

Nebo mi zase něco uniklo?
MModpovědět 
          Re: Dotaz neznalého18:43:36 09.04.2020
Našel jsem ti pravidla, ale přiznám se, že jsem je nečetl. Situaci neznám a číst se mi to nechce. Co Aneta dostala od ČHS samozřejmě nevím, to by se asi musela vyjádřit přímo ona.
odpovědět 
           Re: Dotaz neznalého00:50:25 10.04.2020
Aby bylo jasno, za ten odkaz velké díky.

Ten dotaz byl na kohokoli, kdo ví, ne zrovna konkrétně na tebe.
MModpovědět 

 Stav komise13:07:27 09.04.2020
Ačkoli se ze zásady neúčastním internetových diskuzí, teď budu bohužel muset, abych ujasnil stav v komisi soutěžního ledolezení.
Od roku 2016, kdy jsem vyšel s koncepcí, se dost věcí změnilo. V prvé řadě přístup UIAA, kde celkem ochladla snaha prosadit tuto disciplínu na ZOH. Asi jim došlo, že tento sport na to asi ještě nemá, jestli vůbec mít bude. Celkem přirozeně reagoval VV a rozpočet komise se stále snižuje. Po neustále kritice, že nemáme vlastní závod typu MČR jsme s drytoolisty veškerý čas věnovali tomuto a většina peněz rozpočtu šla do příprav závodiště a závodu. Co zbylo bylo nachystáno pro celkem 4 reprezentanty, což v rozpočítání vycházelo pouze na pojištění, licence a několik startovných. Pokud pak jede pouze jeden reprezentant, není možné mu jen tak podporu navýšit proti vypsaným pravidlům. V roce 2018 proběhlo velmi úspěšné MČR, které ukázalo, že lepší než přemlouvat lezce k závodění, je udělat jim závod. A v tomto trendu budeme pokračovat. V roce 2019 proběhlo další MČR, které bylo zároveň evropským pohárem a ze všech kol velmi pochvalně hodnocené zahraničními účastníky. Taková akce už ale spolyká dost peněz. Bohužel na rok 2020 se rozpočet komise scvrknul na 40000. Zjistěte si prosím kolik mají ostatní komise...
Ledolezení je nyní tedy jen velmi okrajová disciplína ve svazovém aparátu. I když se komunita závodníků díky zmíněným závodům rozšiřuje a stmeluje reprezentovat na světové úrovni nikdo, kromě Anety, nechce. Pro rok 2020 tedy bylo vyhlášeno, že jedinou podporou bude zaplacení licence. Ostatní peníze jdou do závodů MČR obtížnosti a MČR rychlosti. Ze 40ti tisíc!
Prosím nespekulujte o 500 korunách pro Anetu. Právě teď řeším mimořádnou odměnu z peněz, které v rozpočtu zbyly za neuskutečněné MČR v rychlosti. Osobně bych Anetku za její zápal velice rád finančně podpořil, bohužel ale není z čeho. A tak jak tu někdo psal, v dnešní době není možné si myslet, že reprezentant v ledolezení dostane to samé co letní lezci, jejichž obor už je skutečně olympijský. Snad Vám poskytnuté informace takto stačí. Pokud ne, pište mi prosím na matuska.s@seznam.cz, kde Vám rád zodpovím víc.
Slávek Matuškaodpovědět 
 Re: Stav komise13:27:38 09.04.2020
Jste ale nejde nenapsali, ze zavodni ledolezeni nebudete podporovat!
odpovědět 
  Drytool se má nejlépe15:30:59 09.04.2020
Já nevím, o jak přesné částky se jedná. Nemůže být drytool podporován úplně stejně, ne-li více, když se to rozpočte na závodníky? Pokud vezmu částku na lano, boulder a rychlost a vydělím to počtem reprezentantů, jaká částka vyjde? A když vydělím počtem reprezentantů částku, která jde na drytool, nemá pak drytool podporu suverénně nejlepší? :-)
odpovědět 
 Re: Stav komise14:49:39 09.04.2020
Ahoj, myslím, že takhle to bohatě dostačuje. Jako problém, který se ale táhne už dlouhá léta, je způsob komunikace z ČHS ven. Ty sám asi za to nemůžeš, přesto se vkrádá na mysl otázka - proč toto tvoje vyjádření zaznělo až po celkem kritické diskuzi, ale není třeba v průběhu roku o podobné názory a "aktuální stavy" doplňována sekce komise na horosvazovém webu? Jak píšu - není to jen na tebe, celkově to platí na celý svaz o vysvětlování, komunikaci a osvětě směrem k členům. Zbytečně tím honíte vodu na mlýn kritikům.
odpovědět 
 Re: Stav komise16:36:07 09.04.2020
Není tohle náhodou téma na Valnou hromadu? Zaříznout jednu disciplínu je dost důležité rozhodnutí.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Stav komise21:12:43 09.04.2020
To je zamotaný kruh. Ono zase investovat peníze do sportovního odvětví, které dělá jeden člověk, také není žádné terno. Bylo by více kvalitních reprezentantů, kdyby byla větší podpora?
odpovědět 
   Re: Stav komise01:01:38 10.04.2020
Tak ona nějaká masivní podpora celého odvětví je samozřejmě na zvážení. Ale pokud holka dělá celkem velmi solidní výsledky, loni jedna placka na MSJ a letos 2x4. flek, tak by si nějakou podporu fakt zasloužila ... pár stovek na licenci je spíš výsměch.

Jasný že nedostane nějaký balík, ale aspoň na té loňské úrovni by to být mohlo.

Další věc je, nakolik jsou ty její výsledky součástí žádosti o dotace od státu. Jako z Adama si z těch jejích umístění nikdo na zadek nesedne, ale je docela dobře možný, že i ty její výsledky aspoň trochu málo pomůžou.

Vše jde samozřejmě za VV, komise s ohledem na svůj (ne)rozpočet jí může tak max zatleskat.
MModpovědět 
    Re: Stav komise10:35:55 10.04.2020
Tak to by ale chtělo ale znát podmínky státních dotací, nakolik podporují i neolympijské sporty. A spoustu dalších informací. Je to smutné, ale tak nějak bych si tipnul, že na úspěšné čerpání peněz potřebuješ tým lidí znalých problematiky. Jenže v okrajových sportech může i od státu být tak málo, že tě tým právníků (nebo firma, co to vyřídí) vyjde na částku vyšší, než získáš. A zaplatit 100 000 na získání 50 000 přípomíná Šimkovu hlášku "Nechci slevu zadarmo". Ale do problematiky hlouběji nevidím. Kdyby byla Aneta moje svěřenkyně, nečekal bych, zda mi svaz něco dá, nebo ne, ale zkusil bych si vše ohledně dotací vyřídit sám (papíry, podklady) a pak se jen pokusil domluvit se se svazem, že to jako odpovědná organizace zaštítí. Ale blíže neznám ani Hrozu, ani Anetu, takže nevím, zda tam třeba něco podobného neproběhlo. I když asi ne, když tu čteme jen stížnosti, že ČHS nedal peníze :-(
odpovědět 
     Re: Stav komise13:53:12 10.04.2020
Čistě z mého hlediska je to takové dvojsečné ... popularita nic moc a výsledky až na jednu výjimku už taky ne. Takže chápu, že házet do toho prachy lopatou a čekat, že snad možná třeba ... to asi fakt ne.

Na druhou stranu když se někdo sám o sobě na nějakou slušnou úroveň dohrabe ... a ty výsledky loni i letos na MSJ nejsou zase až tak marné ... tak se na něj postupně víc a víc vysrat ... já nevím. Tohle když vidí někdo (mladý závodník i financující rodič:-), tak je to fakt takové motivační.

Za stávajícího stavu by to podle mě mělo být ... jste disciplína na pikaču (a že jo:-) a dopředu nějakou podporu neočekávejte. Ale pokud do toho někdo i tak půjde a nějaké slušné výsledky budou, tak se pro něj nějaké peníze prostě najdou, pár desítek tisíc Svaz fakt nepoloží. Jak jsem psal, ta úhrada licence, to mi přijde spíš jako provokace, než jako podpora.
MModpovědět 
 Re: Stav komise16:36:31 09.04.2020
Takže pokud to chápu, tak se podpora v letošním roce oproti roku 2019 výrazně zkrouhla. Resp. ne podpora samotná, tak beru, že se to dá nějak uhádat ... nebo taky ne ... ale nárok má už jen na úhradu licence a tedy na začátku sezóny vůbec netušila co bude a jisté nemá doteď nic.

Já fakt nevím, ale jestli si takto VV představuje koncepci ...



MModpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 278 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.