LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Horolezci, horolezkyně, horolezčata, nelezte na skálu, co je hodně špičatá...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Stěny v Hejnici - Hejnice (okr. Liberec)
Le Blok - Ostrava 1
HO Jeseník - Jeseník

Prodejny
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5
HUDYsport - Ústí nad Labem
HUDYsport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Karabiny a expresky Ange

smallOtestoval jsem nevšední expresky Ange od firmy Petzl a zde přináším některé poznatky.

Karabiny se mi líbily ihned, jak jsem je zaregistroval, staré už dosluhovaly a tak jsem si říkal, že by to chtělo je vyzkoušet.
Na to abych koupil hned celou sadu, jsem si však hlavně kvůli ceně netroufal, a tak jsem koupil nejdříve jen dvě, a to po jedné od každé velikosti ANGE SANGE L. Karabiny jsem na čas vyměnil v mých starých expreskách.

Ange Petzl

Porovnání karabin - velká malá a krátká expreska

foto by © JirkaS


A jal jsem se je pořádně prozkoušet. Brzy jsem zjistil, že moje humpolácké prsty si s malými karabinami Ange S nebudou příliš rozumět. Přestože je otevření dostatečné pro vložení lana, občas se mi lano při průchodu zároveň s prsty zaseklo v otevřené karabině.

Jak se cvakají Ange expresky

To už se mi nestávalo u větší varianty ANGE L . Ta už se cvakala perfektně a taky karabina samotná do ruky padla, jak ulitá. Všechno ostatní se mi zdálo dobrý, chod otvírání byl naprosto přesný s ideálním odporem, lano vždy vklouzlo do karabiny jako po másle. A váha? 63 gramů celá expreska mluví samo za sebe.

Bylo rozhodnuto, letos se Ježíšek pořádně prohne, ponese totiž celou sadu.

Ange Petzl

Karabiny v detailu, šedá je sotva postřehnutelně větší Ange L,

foto by © JirkaS


Kombinace expresek

Prodávají se ve dvou velikostech a to nejen karabin, ale i smyček. Tak vám mohou vyjít znázorněné kombinace. Mě nejvíce "seděla" ta zakroužkovaná. Naopak ta s velkou karáblí nahoře a malou dole nedává moc smysl, tak jsem ji ani neuvedl.

foto by © JirkaS


Ange Petzl

Ange Finesse S

foto by © JirkaS


Ange Petzl

Občas se horní karabina otočí, ale mělo by to být díky tvaru karabiny, jen do podélné polohy.

foto by © JirkaS


Ange Petzl

U pasu, je na rozdíl od klasických expresek, ani necítíte

foto by © JirkaS


Snad někomu tento malý průzkum bojem pomůže v rozhodování.



Zdroje:

Více zde    Petzl



Hodnocení:

Plus:

+ váha
+ manipulace,  pohotové zacvaknutí
+ perfekní botička


Minus:

- volné oko pro horní karabinu expresky
- cena
- někomu mohou vadit měkké a na hákování tenké dyneemy

JirkaS   [úpravy] 10:02 26.12.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 kde?11:35:05 26.12.2012
parada kde si objednaval ?
johnnyodpovědět 
 Re: kde?11:39:39 26.12.2012
V šopu na Lezci.
 jirkasodpovědět 
  Re: kde?19:13:05 26.12.2012
www.zbozi.cz - min. 10 shopů za stejnou cenu, záleží na tom co a za kolik k objednávce přidáš, cena dopravy, osobní zkušenost
odpovědět 
  Re: kde?23:46:31 26.12.2012
Nebo třeba na http://rockart.eshop-zdarma.cz/
zofinodpovědět 

 xxx14:20:56 26.12.2012
Aj na PR clanok je to slabe nie to este test.
BlackMetalodpovědět 

 Váha je znát15:20:49 26.12.2012
No, nevypadají špatně i když tyhle karabiny přímo neznám, mám DMM Spectre, ale jednou jsem si byl nucen půjčit sadu středně dlouhých expresek s Petzl širokejma expreskama s botičkama a karabinama Petzl Spirit. Měl jsem jich asi 14 na úvazu a myslel jsem, že mi ho to vysleče. Dole boulder ,no váha expresky je fakt znát.
Steveodpovědět 
 Re: Váha je znát20:44:07 26.12.2012
Varianta s horní karabinou velkou a spodní malou dává smysl, když cvakáš třeba velké kruhy na pískách. Viděl jsem jednoho poláka, jak nastoupil do cesty v Ádru, u pasu asi dvacet těchle expresek v malé variantě, dolezl k prvnímu a zjistil, že tam ten velký kruh neprocvakne:-) Velikost L tenhle problém nemám, mám to ozkoušené.
Spikeodpovědět 

 volné oko horní karabiny21:45:23 26.12.2012
Rád bych okomentoval minus: "volné oko pro horní karabinu expresky"... Letos jsme měli možnost na vlastní oči vidět samovolné vycvaknutí expresky z jurského borháku (tenký borhák s poměrně velkým okem), a to konkrétně proto, protože horní karabina byla ke smyci připevněna (šlo o opačně cvaklou expresku - dolní karabina nahoře a i smyce byla v místě připevnění pevná). Tedy, řekl bych, že je to takto provedné z bezpečnostních důvodů, aby právě k tomuhle případu nemohlo dojít...
Filipodpovědět 
 Re: volné oko horní karabiny21:53:13 26.12.2012
neobjevujte ameriku, toto se dozví, alespoň doufám každý frekventant horoškoly (alespoň těch lepších)
krom vycvaknutí může dojít k spříčení a zlomení karabiny
davidodpovědět 
  Re: volné oko horní karabiny01:02:36 27.12.2012
Není nic horšího, když nejde rozdělit expreska! :-))
Esusodpovědět 
   Re: volné oko horní karabiny15:35:44 27.12.2012
není nic horšího než přetočená karabina na sedáku :-))
J.odpovědět 
    Re: volné oko horní karabiny16:50:00 27.12.2012
neni nic horsiho, nez doslej sud! :-(
Esusodpovědět 
 Re: volné oko horní karabiny20:10:52 29.12.2012
:) Tohle je téma, které mě zajímá. Už jsem párkrát viděl vycvaklé preso, ale vždy to bylo proto, že nastala kombinace špatně(špatným směrem) procvaklého nýtu a specifického tvaru oka. Myslím, že jsem správným cvakáním schopen tomu v klidu předejít. A po pravdě raději podstoupím tohle riziko, kterého jsm si vědom, než sledovat jak pode mnou preso visí za zámek..
Jsem ve většině případů pro zafixování nahoře i dole a i to doporučuji když někoho učím, samo s poukázáním na možná rizika, ať si každý vyzkouší a následně rozhodne sám.
Samostatnou kapitolou je dynema na expreskách, nemám jí rád, neb se to otáčí, blbě cvaká a nejde se za to chytit. Rozumím, že s ohledem na bezpečnost je v karabině lepší co nejtenčí hadr a tak u mě vedou staré PETZLovky.. Samo s přidanou gumičkou nahoru:)
Karabiny Ange jsou moc pěkné, ale parametr s otevřeným zámkem 7kN mi přijde zbytečně málo, neb standardem jsou dnes 10.
Jediný parametr ze kterého jsem padl na zadek je ta váha to je opravdu bombice. Ale osobně si nejsem jist, jestli bych to poznal:)
 BBodpovědět 
  Re: volné oko horní karabiny10:34:44 30.12.2012
Rozhodování je tady asi dost složité - v příbalovém letáku u karabin Ange před fixováním horní presky gumou varují. Právě kvůli zmíněnému ohrožení vycvaknutím. Což je přesně případ, který se mi stal s jinou expreskou od Fixe (s hodně tvrdou smyčkou). Na druhou stranu je pro mě psychicky snesitelnější, když jsou obě karabiny zafixované a nemusím se bát, že se otočí.
Volím tedy většinou kompromis - vybírám si expresky s měkkou smyčkou, aby se mohla spodní část hýbat, ale neotáčela horní, přičemž mám karabiny fixované obě.
Spikeodpovědět 
  Re: volné oko horní karabiny01:16:29 31.12.2012
Souhlasím, ať si každý rozhodne. Zažil jsem jak nelehnutí na bh u fixované karabiny, tak i přetočení horní karabiny do příčné polohy u volného oka presky. Osobně nefixuji horní, bojím se nalehnutí a také chci mít možnost rozebrání presa.
Všeobecně se mi u expresních setů nelíbí kompletně prošité smyce. Jejich malá oka jednak částečně fixují a za druhé jejich prošití je dělá tvrdými. Takže takový komplet zvyšuje šanci jak na nalehnutí, tak i nechtěného přetočení napříč. Musím si pak kupovat smyčky zvlášť, resp. ty krátké se dělají snad jen kompletně prošité :- (
Negativum u Ange spatřuji v tenkém zámku, který bude působit jak ostrá hrana na smyčku presa, tak hlavně při jejím samostatném použití na lano.
Údaje nosnosti napříč a s otevřeným zámkem x napříč tady v shopu na lezci i na dalších českých shopech nesedí s údaji na stránkách výrobce 1url.cz/cQKS. Jinak výběr karabiny typu B vhodných do expresek nebo celou presku, která by měla karabiny s nosností napříč 9-10kN a zároveň s otevřeným zámkem 9-10kN, není bohužel moc velký. Mě osobně z těch lehkých karabin a v poslední době zaujal Kong Argon RF a Argon RK, jejich váha i nosnost ve všech směrech je fajn.
 Uzlarodpovědět 
  Re: volné oko horní karabiny17:39:34 01.01.2013
Mas v tom drobek hokej viď..raději se poraď se zkušenými lezci než se vydas chytat za expresky na jare do skal z tepla tělocvičny..nic ve zlem..kukni na PS Bezpecnost na skále
Sidiodpovědět 
   Re: volné oko horní karabiny22:32:19 01.01.2013
:) jj my mladí a neklidní klucí jsme divočácí:)
Naopak myslím, že v tom mám vcelku jasno a je na každém jak se k tomu postaví, pouze jsem rozšířil debatu o další názor a každý jej může a nemusí vzít v potaz. Řečené karabiny a i celé expresky se mi na pohled líbí, ale z důvodů řečených víše, zůstanu u kombinace původní hadr PETZL(různých délek) a karabiny SingingRock Wire nebo Austrialpin Easy.
 BBodpovědět 
    Re: volné oko horní karabiny22:33:14 01.01.2013
výše výše výše atd.. omlouvám se...
 BBodpovědět 
     Re: volné oko horní karabiny12:16:40 02.01.2013
Jasně na sport a skalky plně chápu a rozumím divočácí..jen opravuji, že napříč má 9 kN a s otevřeným zámkem 7kN. Kukni na http://www.vertical.cz/cs/katalog-zbozi/ange-finesse_12-340/
A hlavně dle popisu je určená tak trochu snad i víc pro univerzální použití do hor, aj zimní lezení a tedy převážně vlastní jištění, kde je důležitá častá potřeba rozebrat expres, prodlužovat různě a tááák..a ňam ta poloviční váha. Hmmmm ta cena!!
Sidi
odpovědět 
      Re: volné oko horní karabiny18:58:20 02.01.2013
Proto aby šly presa rozebrat nemám nahoře origo gumičku PETZL, ale gumku z duše z kola - jde bez problému otočit a vyndat - i jednou rukou, maximálně při tom otáčení rupne, ale tady vo nic nejde :)
BBodpovědět 
       Re: volné oko horní karabiny21:51:50 02.01.2013
Já taky používám nastříhané duše s kola, ale když gumičkuju, tak to provlékám tak, aby se to nedalo běžně posunout.
Tady je jeden ze způsobů, jak fixuji http://1url.cz/NQJ5. Potom mám ještě jeden způsob, ale na webu sem fotku nenašel. Ty gumičky by tam měly být tak, aby se to vůbec nemělo šanci pohnout, teda tak k tomu přistupuji. Pokud bych chtěl rozebrat moje zagumičkované preso, tak potřebuju dvě ruce. Což ve stěně dost často nejde. Pokud by to šlo rozebrat jednou rukou, tak nastává šance, že se smyčka samovolně posune a zatíží karabinu v nevhodném směru.

Ještě jeden způsob fixace ukazuji na horometodice v prvním videu, ale ten se mi nezdá festovní. V druhém videu je vidět to samovolné vycvaknutí z bh, kvůli kterému právě nefixuji tu horní karabinu http://1url.cz/GQJb
Uzlařodpovědět 
        Re: volné oko horní karabiny12:02:31 03.01.2013
..jistě dobré řešení..asi vás to kucí popudí, no popravdě v klíčových jištěních lépe protisměrně zdvojit a v horách snad vždy používám minimálně pár šroubovacích tutovek (obě v expresu)..já vím, sport se takhle těžkopádně nedá dělat..
Sidi
sidiodpovědět 
         Re: volné oko horní karabiny14:11:58 03.01.2013
Naopak, nepopudí, 100% souhlas, když je strach na místě je lepší zdvojit, nebo dát šroubovačku.. I když by to mělo bejt jen pro psychiku - ta je přeci "jen" 60-80ti procentní složkou výkonu:)

Jen dodám k těm gumičkám nahoře - v případě potřeby, když by nešla otočit, tak jde bez problémů jedním prstem utrhnout..(samo mám na mysli tu z duše)
BBodpovědět 
         Re: volné oko horní karabiny15:49:46 03.01.2013
Metodicky máš naprosto pravdu. Při lezení na hranici osobních možností si však většinou chceš rychle cvaknout. Není nad nervy drásající zážitky se šroubovačkou, jejíž pojistka se samovolně zamkla, nebo nemožnost twist-locku cvaknout z konečků prstů apod.
Mimochodem, když jsme u výběru karabin. Vhodné je mít víc než jeden druhu karabin na sedáku. Hlavně u OS přelezů. Občas totiž narazíš na dřík, samo-domo-robo plaketu či hák, kde horko těžko umístíš nejtenší karabinu ve výbavě, nebo tam nejde protáhnout karabina díky úhlu zobáčku.
Uzlařodpovědět 
          Re: volné oko horní karabiny10:02:54 04.01.2013
Děkuji hoši za velmi korektní debatu, přestože jsem ji začal asi určitě kapku víc necitlivě. Aby to nebylo zbytečné povídání, pořídím obě velikosti a odzkouším teď v zimních horách a jak to půjde na písku. Na jaře k tomu povím víc. Hore zdar a přeju ty nejšťastnější chvíle tam, kde je jen skála a vzduch, po celý rok 2013.
Sidiodpovědět 

 Váha vs. trvanlivost07:04:18 28.12.2012
Jak jsou na tom karabiny s životností? Ten úbytek váhy se neprojevuje na nižší životnosti - vyšším probrusu? Mám sadu 5ks presek Climbing Technology "Fly-weight" s 56g na komplet expresku a čekám, jak to bude po roce nebo dvou. Ale jinak jsem s CT velmi spokojený a pomalu jím nahrazuju starý materiál.
 vonkreuzodpovědět 
 Re: Váha vs. trvanlivost18:36:53 28.12.2012
Tak Climbing Technology je firma, která vyrobila hodně železa, jen ne pod svým jménem, tak není známá. Nicméně věřím, že bude mít dobrou životnost narozdíl třeba od Mammutu, který má dobrou historii, ale podle mě blbou budoucnost.
odpovědět 
  Re: Váha vs. trvanlivost00:22:33 29.12.2012
To je mi známé - však také sídlí přes ulici naproti od Kong/Bonatti a když koukneš na Salewa mačky je to CT. Jen jsem slyšel, že se víc brousí. Ale máš pravdu - karabina Mammut Bionic po roce používaní na sportovky/vícedélky je probroušená jak sviňa.
 vonkreuzodpovědět 
   Re: Váha vs. trvanlivost12:23:46 29.12.2012
Tak ono ještě před 3-5ti lety tam dělal Mammut, Salewa, ale i mnozí další viz Ocún nebo Singing Rock.
odpovědět 
   Re: Váha vs. trvanlivost07:06:15 03.01.2013
Já mám od Mammuta jistítko typu reverza a je to děsnej šunt. Cca po půl roce používání je probroušený tak, že je na vyhození, protože má hrany ostrý jak žiletky. Mammut už mé.
pól odpovědět 

 Zima08:38:22 28.12.2012
Este by sa zisli skusenosti o pouziti expresiek pocas zimneho lezenia.
Lukasodpovědět 

 Uvazujte se mnou08:45:24 28.12.2012
Dulezite pro jaky typ lezeni expresku pouzivas. Vaha je dulezita pouze v pripade, ze lezes vicedelky ci ledy. V pripade sportovnich cest jde diky mnozstvi pouziteho materialu o zanedbatelny vahovy rozdil. Zde bych preferoval bezpeci tedy pevnost ve vsech smerech zatizeni a moznost haknout, tedy poradnou smycku. Zaver? Dobre do vicedelek, v pripade lezeni ledu velky otaznik pri manipulaci s karabinou v rukavici. Pro lezeni sportovnich cest zbytecne draha lakyrka, ktera neprinasi ZADNE plusy. Jestli to mel byt test tak nic moc, ale spis se jednalo o PR pokus.
Hezky Novy rok
Roboodpovědět 
 Re: Uvazujte se mnou09:53:44 28.12.2012
Proč by to nebylo na skalkaření? Pěkný den, svítí sluníčko, jdeš si udělat radost na skály a toužíš po takový tý svobodě pohybu, dotýkat se skály, být lehký jako pírko a užívat si pohyb... Myslím, že hodně lidí o tom často sní - pohybovat se lehce, když jsou zrovna ověšeni vercajkem:)
 martanodpovědět 
 Re: Uvazujte se mnou11:04:17 28.12.2012
Já mám rád lehké vybavení a ledy nelezu vůbec a vícedýlky jednou za dva roky. Tyhle expresky se mi zdají zajímavé, ale pro mojí ruku jsou dost malé.
odpovědět 
 Re: Uvazujte se mnou15:59:32 28.12.2012
Sportovní lezení to nejsou jen 15m stěnky se 5ti hákama. Jsou to i cesty se 17, ale 22ti a více expreskami. Pak samozřejmě oceníte nejen lehké železo, ale i třeba lehčí nechlupaté lano. Pro ty, kteří lezou převážně v Čechách, u nejtů si chvilku vždy posedí, vždyť AF je přece super styl, bude ultra lehká expreska skutečně zbytečný přepych.
Jinak uznávám, že pro vícedélkové těžší lezení jsou lehké karabiny taky dost důležitý.
 jirkasodpovědět 
  Re: Uvazujte se mnou20:52:53 29.12.2012
Souhlasím, každý deko na víc je znát. Materiál vybírám podle váhy. V ruksaku to může být až 2 kg. Je to asi individuální, někomu kila na víc nevadí.
Pepisodpovědět 
   Re: Uvazujte se mnou14:41:41 30.12.2012
Mám sadu přes rok a půl, obě karabiny na expresce v eSku a menší expresku.Po kratším testování jsem přikoupil i druhou sadu. Na vápně to nemá chybu, na písku do smyček; do kruhu beru s sebou spirity nebo šroubovice, abych nedopadl jak ten Polák.Za ten citelně lehčí sedák jsem rád připlatil.
Klosákodpovědět 
   Re: Uvazujte se mnou09:54:16 02.01.2013
Ať už vezmu velké těžké presky, nebo malé lehké, batoh bude vždy těžký stejně, protože se ženské bude zdát, že toho mám málo a něco mi přibalí (medvídka ani polštářek už neberu, ale byly to scény). Copak to sám neznáš?
odpovědět 

 Angel16:06:07 31.12.2012
Připojuji se k doporučení používat tyto bezesporu skvělé presky f. PETZL. Osobně vlastním sady S i M a jsou užasne, ty menši používám jako Rescue výbavu na ledovec a M na sportovní lezeni. Je pravda, ze ty menší jsou trochu male do ruky hodí se spíše pro lana tzn. dvojče.
Jinak se domnívám, ze se opravdu povedly a dávám jen samé PLUS.
Volná Dynema v jedné z karabin je bezpečnostní prvek, mnohdy sportovními lezci opomíjen.
Jirkaodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.