Video:Jindřich Hudeček a Adam Ondra o Klekání | |
V loňském roce na konci července jsme s Adamem Ondrou natáčeli video na EpicTv soutěž. Při té příležitosti jsme pozvali i Jindřicha Hudečka a přemluvili Adama, aby zkusil na OS jeho legendární morálovou cestu Klekání ve skalách v Teplicích nad Metují.
Adam si zaslouží náš obdiv, protože červencové podmínky k přelezu kolmé pískovcové stěny moc nepřály. Nicméně to Adama nezastavilo a cestu bez větších problémů přelezl. Záběry byly točené poměrně narychlo, doufám ale, že se budou líbit:
Pozn. redakce: Článek z loňska o zmíněném videu do soutěže na EpicTV. (Video dostalo ocenění za dech beroucí záběry): Adam Ondra přelezl on-sight morálové Klekání. Podpořte video…
Vojta Ličko [úpravy] | 21:17 31.05.2016 |
klek | 22:31:51 31.05.2016 | dobrý. jen škoda, že se tam víc kecá než leze. | Honza | odpovědět |
Perfektní | 23:33:37 31.05.2016 | video! | Matty | odpovědět |
sendstone | 23:36:16 31.05.2016 | Yes! | honza | odpovědět |
  | Re: sendstone | 23:53:12 31.05.2016 | pise se sendstoun, woe. | | odpovědět |
  |   | Re: sendstone | 11:36:01 01.06.2016 | sandstone woe
| | odpovědět |
  |   |   | Re: sendstone | 13:30:29 01.06.2016 | To není sand od slova písek, ale send od slova poslat to tam, woe´s. | honza - grammar nazi | odpovědět |
  |   |   |   | Re: sendstone | 18:34:56 01.06.2016 | pak tedy sentstoun, protoze uz to tam poslal a je to poslany. | | odpovědět |
... | 06:53:54 01.06.2016 | Pekne video, fajn kecani, ubohej maglajz. | Honza | odpovědět |
  | Re: ... | 07:28:42 01.06.2016 | Českej honza :-DDDDDDDD Video pěkný. | Willhem | odpovědět |
  |   | Re: ... | 07:59:04 01.06.2016 | Českej Honza? Spíš českej lezec v podání Adama. | Honza | odpovědět |
  |   | Re: ... | 08:21:21 01.06.2016 | Boha jeho.
Je opravdu nutný tím natáčením a veřejným promítáním přelezů s mágem (který v tý konkrétní cestě věcně nevaděj) ochranáře všech stupňů, těch vyšších zejména, provokativně srát?? To to fakt nikomu nedochází? | ach jo | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 08:40:03 01.06.2016 | je to neuvěřielný. třicet let se tady na písku leze s maglajzem a furt se najde někdo, komu to ještě není jasný. | DTX | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ... | 08:47:47 01.06.2016 | sorry, takhle se muze vyjadrit jen ubohy pitomec, ktery "po nas potopa" ze... | Honza | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ... | 09:21:31 01.06.2016 | Diskuze o mg je zase tady!!! Tak šup šup pište! DTX palec hore :) | Mara | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ... | 09:22:51 01.06.2016 | Lezeni bez maglajzu znamená čekání na podmínku a o to větší radost, takže podle me je tato varianta mocne emoční, kdežto varianta neřeším"seru na to" ryze egoistického směru, neříkám však, ze první varianta v sobě ego nemá :).... | Václav | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ... | 11:01:10 01.06.2016 | hoziku u mě jsi se svým názorem pitomec zase ty..) ja si pamatuju,jak cca před 30 lety jeden chudák drtil kalafunu,protože nesehnal mágo a kdyby tady bylo na krámech,jak v itálii,tak s tim lezou všichni..jo bylo to na prachově..) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ... | 11:16:57 01.06.2016 | jasne ty vizionari, takze ted je na krame za babku a lezou s tim vsichni? ti ta backflash vize nejako nevysla | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ... | 12:32:12 01.06.2016 | no a nelezou snad?jasný černá ovce bez mága se najde vždy,ale s mágem leze většina ty moulo.už se s tim smiřte..)) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ... | 14:39:47 01.06.2016 | Na krámech tu bylo odjakživa, protože v každý normální tělocvičně byl na bradla nebo kruhy přístup jen se zaprášenejma rukama (gymnasti ho používali už před válkou). (Samozřejmě, za Husáka ne v každým krámě bylo všechno, co by tam mělo bejt, což je dneska o něco lepší.)
Ovšem většinu lidí nenapadlo s tím lézt. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ... | 14:17:32 03.06.2016 | no ja pamatuju naseho telocvikare na zakladce v osmdesatych letech, jak nam dovolil si trochu otrit ruce magovou kostkout, kterou sehnal po letech v drogerii a choval ji jako svatost pro skolni atleticke zavody, aby se nam lip splhalo na tyci... takze asi tak k dostupnosti veci za Husaka | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ... | 10:40:38 01.06.2016 | Představ si, že najde. Pokud jde o lezce, tak těm to (ne všem, ale podstatné části) v cestách tohohle typu jasný je. Ovšem ochranářům to jasný není, respektive odmítá bejt. Takže pokud, DTX, stojíš o to, aby se za nějakej čas lezlo v Teplicích atp. výhradně na punk a na černo, užij si to.
Jak se píše výš: je fakt hovadina dráždit hada bosou nohou. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ... | 10:40:40 01.06.2016 | Představ si, že najde. Pokud jde o lezce, tak těm to (ne všem, ale podstatné části) v cestách tohohle typu jasný je. Ovšem ochranářům to jasný není, respektive odmítá bejt. Takže pokud, DTX, stojíš o to, aby se za nějakej čas lezlo v Teplicích atp. výhradně na punk a na černo, užij si to.
Jak se píše výš: je fakt hovadina dráždit hada bosou nohou. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | obhajoba ochranářů | 12:39:44 01.06.2016 | bych se jich maličko zastal. nemyslím si že "jim to odmítá bejt jasný". ne každého zajímá nějaká sportovní hodnota, to ochranářům nepřísluší hodnotit. pak součástí ochrany přírody je i ten krajinnej ráz, a ne každýmu se ty bílý fleky musej líbit. tou cizorodostí toho děsnýho množství tý substance a chemismem bych se netrápil, to nebude podstatné. a nakonec, lezení obecně přírodě příliš neprospívá, a tak je snížení počtu dní kdy to jde v podstatě v ochranářském zájmu.
hele, to když porušujete nějaký jiný dohody, třeba když češete jablka ze sousedova stromu, taky se u toho pyšně fotíte? líbí se to sousedovi? co potom řekne, když přijdete s prosíkem aby půjčil štafle? | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: obhajoba ochranářů | 13:57:13 01.06.2016 | ona i ta sportovní hodnota lezení s maglajzem je řádově nižší | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: obhajoba ochranářů | 14:02:18 01.06.2016 | sportovní hodnotu jako softmover neřeším a nezajímá mě (v těch mejch šestkách). aktuálně mě zajímá trvalá udržitelnost provozování této kratochvíle v přírodě. | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: obhajoba ochranářů | 18:45:58 01.06.2016 | Uplne nejnizsi je za pouziti lezecek, lana, sedaku atd.. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ... | 11:00:53 01.06.2016 | spíš: 30 let už jsou tu jedinci, kteří porušují vyhlášku a lezou s maglajzem a 30 let už jsou tu ochranáři, co berou peníze za práci, kterou neodvádějí | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ... | 12:30:46 01.06.2016 | ale no tak decka takhle se hadat kdyz mate svatek. Kuste!.. ten prasek prece pouziva aby chranil skalu pred poskozovanim. | starej skaut | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ... | 10:39:50 02.06.2016 | Pravidla jsou jasný. Pokud se někomu nelíbí tak ať proti nim bojuje na oficiální úrovni. Druhá varianta je mg používat poskrovnu, v těžkých cestách, nechlubit se s tím a když to jde, tak to po sobě očistit. ( pro mě to v praxi znamená, že když jdu do cesty na mým maximu, tak si namáguju dole, ruce otřu a pytlík nechám v batohu). Tenhle stav je o průšvih a dlouho nám procházet nebude. Zvlášť, pokud se tak chovají lezecké elity. Btw: vůbec nechápu jaktože na českém trhu není obarvené mágo. Myslím, že by to tu šlo na dračku. | vašek k. | odpovědět |
  | Re: ... | 12:46:13 01.06.2016 | Boze... a dokazal uz nekdo vyzkumem vliv magnezia na erozi piskovcu? Nedokazal! Pokud ano, rad se priucim. Podle toho, co jsem cetl, je pot pro piskovec mozna i horsi nez magnezium, takze bychom meli taky zakazat lezt pisky vsem, kterym se poti ruce... | michal | odpovědět |
  |   | Re: ... | 12:56:46 01.06.2016 | :))) uz jsem se lek, ze blbost kvete jen v kvetnu | | odpovědět |
  |   | Re: ... | 13:04:44 01.06.2016 | viz treba clanek: http://www.lezec.cz/fotos/fil_3631.pdf (a dalsi), jediny duvod zakazu je vlastne esteticky, nic vic, nic min...
| michal | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 13:15:46 01.06.2016 | neni to tak uplne pravda | | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 14:26:37 01.06.2016 | ... jak u blbejch na dvorečku. Je šumák, jakej je důvod zákazu, prostě ten zákaz tady je. A v případném sporu lezci kontra ochranáři o to, jestli se v Teplickejch nebo jinde vůbec smí lézt (ať už s maglajzem nebo bez), tahají lezci za výrazně kratší kus provazu. Ne proto, že úředník je pámbu (i když to tak občas vypadá), ale proto, že jakékoliv lezení prostě skálu poškozuje – což nepopírá ani žádný lezec, že. | ach jo | odpovědět |
  |   | Re: ... | 13:54:00 01.06.2016 | s tím zákazem potících se za mě souhlas, tím zmizí ze skal každý mádžista | | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 14:31:02 01.06.2016 | Jasný, ale s hromadou maglajzistů i pár potících se tradicionalistů a to má smysl :-). | Trojkař | odpovědět |
  |   | Re: ... | 15:29:00 01.06.2016 | Mě je třeba škodlivost ukradená. Jestli to eroduje rychleji nebo pomaleji je mi jedno, klidně ať to celé spadne. Ale kdo má koukat na ty bílé fleky? | | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 19:08:26 01.06.2016 | A co je to mágo? Je to bílá plíseň? | Monika | odpovědět |
  |   |   | Očistit | 19:15:27 01.06.2016 | Ono by stačilo to mágo po sobě očistit a pak by možná problém nebyl. Na druhou stranu je jasný, že ne všude by to šlo (měkký pískovec). Hodně jsem se nad tímto tématem zamýšlel a zkoušel lízt bez mága i na umělé stěně. Argumenty jsou tak 50 na 50, souhlasím s těmi, co tvrdí, že pot škodí skále víc než mágo. A tradicionalismus je za námi - pro ty co si hrajou na klasiky. Doba se vyvíjí a pokud chce být člověk klasik, měl by lézt jen s lanem bez sedáku a bez lezeček (případně s mechovkou). Jinak to není tradiční pískovcové lezení, ale přirozený vývoj. Nadruhou stranu chápu i "klasiky" v tom, že když si chci zalízt a nepoužívat mg, tak proč bych měl lízt přes zamágovaný chyty? Taky to není vizuálně pěkný pro návštěvníky skal. Já jsem zastánce toho, aby se buď: 1.povolilo mg v moderních cestách, 2. povolilo mg v určitých sektorech, 3. přejistily se moderně po domluvě některé cesty (ne klasiky) - aby se lidé nebáli pocení rukou a mohli tyto cesty zkusit... | pohodaclimber | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Očistit | 21:24:12 01.06.2016 | mozna lip jit napohodu, bez poceni, hrat sachy | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Očistit | 21:56:52 01.06.2016 | 1. a 2. už několik let platí, pokud jde o lezecká pravidla. Ochranáři to bohužel vidí jinak a nejde je přesvědčit. Přitom v územích, kde do toho mají co mluvit (drtivá většina písků), mají navrch.
3. je zjevně neprůchozí i mezi lezci. Univerzální odpověď zní, že když na to nemáš ve stylu prvovýstupce, neser se do toho. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Očistit | 22:24:43 01.06.2016 | částečně máš pravdu, ale kdyby to tak mělo platit i na nepískách, tak si dnes skoro nikdo nezaleze
vem si třeba že bys měl lízt někde na skobách, to by se ti možná nelíbilo - takhle lezli prvovýstupci na nepískách | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Očistit | 22:41:16 01.06.2016 | S lezením po skobách nemám problém. V horách většinou ani teď nic jinýho nenajdeš. Ale to není zdejší téma, řek bych. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Očistit | 08:13:54 02.06.2016 | to je zase radost videt bandu tlacenek s gambrinusem desitkou jak se vztekaji nad pouzivanim magnezia v cestach, kam nedohlednou ani z chodniku :D | helenka | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Očistit | 09:10:41 02.06.2016 | neboj, existuji svetly vyjimky, kteri piskovcovy lezeni tolik neochcavaji, jen jsou v mensine a spis lezou nez kecaji | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Očistit | 08:12:00 02.06.2016 | No to musí být prima lézt po tobě na nějaké stěně. Ty si tam odpotíš svých pár chytů, ale co ostatní? Není větší hnus než lézt po někom, kdo máguje a nechává chyty mokré a umaštěné. Mágovat na stěně a na bouldrovkách je slušnost a ohleduplnost. Stejně jako nelézt bez lezeček, kdo na to pak má sahat. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Očistit | 07:00:31 03.06.2016 | Osobně si myslím, že mnohem víc než lezení s mágem nebo bez mága, poškozuje skálu vlastní lezení, soustavné zakládání uzlu do stejných míst, neustálé provlékání hodin, které jsou mnohdy poloviční, vyšlapané stupy, prořezané vrcholy a hrany od lana ..... To MG je až druhořadá záležitost, ale tak jediné čím se dá vlastní lezení trochu umsěrňovat a regulovat.
Když se človek podívá do oblastí, kde se normálně leze s MG a vidí ty chyty s "centymetrovými" vrstvami mága, tak je mu nanic.
Všechno je to o přístupu lidí, ohledupnosti a šetrnosti k přírodě. Já osobně se snžím chovat tak, aby nikdo nepoznal, že jsem tam byl, lezl.
Jinak jsem čekal, že v X na písku se Adam ani nezapotí :-). | Karel | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Očistit | 08:46:48 03.06.2016 | 30 nad nulou a 30 m runout? To se clovek asi zapoti uz pod nastupem.. | | odpovědět |
  | Re: ... | 08:09:32 03.06.2016 | osobně si myslím, že přírodě škodí víc všechna jiná lidská činnost, než lezení s MG. to je to poslední, co nás z týhle planety setřese...tak přestaňte řešit nesmysly. těžký cesty bez mg jdou špatně/vůbec | honza | odpovědět |
  |   | Re: ... | 08:51:18 03.06.2016 | ale prosim Te :), tezky cesty bez mg jdou, jak jsem jiz nekolikrat videl, dokonce i na ceskem pisku, v realu i na fotkach, ale je to mnohem tezsi a nelze takove cesty lizt za kazdyho pocasi, je inspirativni pozorovat jedince, kteri to umi a nemaji problem mnohem vetsi narocnost vystupu podstoupit, za cenu vetsi rezie (vetsi zavislost na pocasi, rychlejsi prolezeni prstu, vykazovani vetsiho umu)... | | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 10:12:44 03.06.2016 | ale prosim Te :) Viděls tak někoho lezt nebo aj tak sám lezeš? To je trochu rozdíl... By mě zajímalo, jestli je problém v mg jako takovým (žeby to ničilo skálu sem zatím nepostřehl) nebo jen barva. Pak bych se divil, že s třeba šedým nebo béžovým mg někdo z domácích prodejců dávno nepřišel. určitě by to v PRC namíchat zvládli. | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ... | 10:55:30 03.06.2016 | Wilheme, vzhledem ke kontextu veci, je jedno, jestli videl nebo tak leze, furt je tam nekdo, kdo tak leze, takze sice to rozdil je, ale vubec to neni rozdil v kontextu tematu. A barveny nebarveny resi event. jen estetickou zalezitost na 1. oko, zbytek, kurveni cesty pro cisty prelez, neresi. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ... | 11:53:59 03.06.2016 | hnus sou spíš upatlaný mastný díry a pokud někomu, kdo leze bez mg, šmydlaj na omádžovaným ruce, měl by si třeba uvědomit, že leze po né úplně suché skále, že? A názor někoho, kdo tak neleze, ale viděl tak někoho lezt? EMOTIKONA SMILE | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ... | 12:44:15 03.06.2016 | :))) hlavne, ze ty mas nalezeno na pisku, a jeste tezky, ty nas ale bavis... | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ... | 17:57:35 09.06.2016 | Barvený maglajz už tu byl (v Redpointu v Teplicích měli dokonce tři barevné odstíny). Bohužel se ale naplno odkrylo, že problém není ani v estetice, ale opravdu se skrývá v ubohosti kritiků.. Snaha byla, teď už se jenom leze. | Zdenek | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 22:54:48 03.06.2016 | neříkám že to nejde. ale... a kůli tomu "ale" každej nechce jezdit zkoušet cestu třeba několik let...mg je podle mě jen estetická záležitost. omágovaný propocený chyt jde dobře očistit zubním kartáčkem a pak to dobře drží. opocený chyt jde očistit jen ocelákem a pak to solí... | honza k | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ... | 08:50:56 04.06.2016 | v te prvni vete mas pravdu, popisuje dnesni trendy kuuul lezce, bohate na vlastni sebelhani si do kapsy, jak jsou dobri, v te druhe, opoceny chyt kartecem, ze by nazor IQ tykve? | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ... | 11:10:56 04.06.2016 | ježiš další uplakánek.to není trend,ale doba.to že si za komáru hovno dělal a měl si čas neznamená,že to budeme dělat po 20 letech stejně.nemáme na to čas ty troubo. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ... | 11:13:46 04.06.2016 | jo a sebelhaní myslíš to,že kluci ted lezou jedenáctky.podle mě si další šestkař,co jen závidí.. | | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 17:53:11 09.06.2016 | Mnohem těžší to je leda za deště. Magnezium pomáhá přibližovat lezce optimální podmínce, rozhodně ale obtížnost cesty nesnižuje pod tuto hranici. Naopak, lezec který maglajzuje za sucha a chladna dělá pohybů více, zdržuje se, a tak se nadbytečně unavuje. | Zdenek | odpovědět |
zbrane | 10:07:02 01.06.2016 | old gun a young gun :)) | judovana | odpovědět |
škoda | 12:24:43 02.06.2016 | imho škoda že to video neni trochu líp střižený, pasáž z lezení je taková klipová. A mohli se koneckonců kluci o tom mágu pobavit. | Jan | odpovědět |
  | Re: škoda | 17:41:02 09.06.2016 | Dva nejlepší zástupci svých generací mají v užívání mg jasno do takové míry, že o tom ani nemají potřebu mluvit. Koneckonců pro zábavu je třeba spor a ne jednoznačný souhlas. | Zdenek | odpovědět |
|