Ve Skaláku se po pádem ze skály zranil mladý muž.
V Českém ráji u Karlovic - Sedmihorek se v úterý odpoledne zřítil ze skály asi dvacetiletý mladík. Zraněný byl během transportu při vědomí. Muž se zřítil z výšky asi 20 metrů. Při pádu se zranil na noze a na hlavě a má zřejmě otřes mozku. Je také podezření na poranění páteře. Neměl přilbu.
Přilba | 22:02:26 26.07.2011 | Teď by mě zajímal komentář Petra Koumese s přilbou co patří na motorku - případně do hor. Jasný ve Skaláku jsou vlasy neodmyslytelnou tradicí. Doufejme, že to dopadne při nejhorším tak jako na Kozelce. | Krajec | odpovědět |
  | Re: Přilba | 08:58:34 27.07.2011 | uz na toho chytraka cekam :) | Lars | odpovědět |
vole | 23:21:53 26.07.2011 | Koukej se z toho vyležet! Zdar a sílu. | Lio | odpovědět |
  | Re: vole | 12:15:50 28.07.2011 | Držím všechny palce co mám, ať jsi zase brzo celej! | Vik. | odpovědět |
falling | 23:35:33 26.07.2011 | Ty vogo, koukejte nepadat a když, tak ne až na podlahu... Držim palec | blitka | odpovědět |
Helma | 06:10:43 27.07.2011 | Ziju ve Spanelsku a spousta lidi tu leze s helmou i na sportovkach,odjistenejch,tak,ze by u toho staveci umele steny dochazely nejty..Pri popisu naseho stylu lezeni,zas dochazi vetsine dech,a slova:)Na pisku jsem nikdy helmu nemel,ale v mnoha pripadech bych si ji i pral.Nastesti nebyla potreba.Klukovi preju brzke uzdraveni a jestli priste s helmou,to uz si rozhodne urco sam | welz | odpovědět |
...nebylo to jinde? | 07:50:58 27.07.2011 | Ve Skaláku je už přes týden zákaz lezení - mokrá skála. Nebylo to náhodou na Suškách? Pokud by to skutečně bylo na Hrubici, tak se skoro nabízí myšlenka, že si to zasloužil. | | odpovědět |
  | Re: ...nebylo to jinde? | 08:22:11 27.07.2011 | mladík se může zřítit ze skály i v dešti. kupříkladu z vyhlídky. | Lukas B. | odpovědět |
  | Re: ...nebylo to jinde? | 08:25:36 27.07.2011 | Tam je někdy zákaz lezení, i když to je v pohodě | Zdenek | odpovědět |
  |   | Re: ...nebylo to jinde? | 08:35:54 27.07.2011 | Co to je zase za blud? lezeni je zakazany kdyz je to nutny ! presne takovydle lidi jako ses ty to tam pak doslova drancujou...nejses to ty z tabule hanby ? | marty | odpovědět |
  |   |   | Re: ...nebylo to jinde? | 23:32:14 02.08.2011 | obcas bejva na webu zakazany lezeni, ale ve skutecnosti je jen podminecne. to vim od lezce mazaka, kerej ma chalupu u Skalaku. | Mata | odpovědět |
na vejlety s helmou nechodim ! | 08:48:36 27.07.2011 | No,ono se hlavne v celym clanku nikde nepise,ze to byl horolezec.Treba byl jen na vejlete a sel se vychcit do boruvci.. | cert | odpovědět |
  | Re: na vejlety s helmou nechodim ! | 08:57:40 27.07.2011 | no jasně. nebo bychom se tady mohli pěkně pohádat na téma "s cyklistickou helmou je lezení nebezpečné" a "botky na bicykl ničí pískovec" | Lukas B. | odpovědět |
  |   | Re: na vejlety s helmou nechodim ! | 09:37:10 27.07.2011 | Nějaký info je na www.novinky.cz/krimi/
Že by ředitel záchranky předpokládal, že turisti nosí na vejletě přilbu? | | odpovědět |
  |   |   | Re: na vejlety s helmou nechodim ! | 10:15:57 27.07.2011 | komentar nacelnika : "Jednoznačně víme, že neměl přilbu," dodal Mackovík.. naprosto vsechno vysvetluje..byl to lezec... :))
| cert | odpovědět |
Preju brzke uzdraveni | 11:34:03 27.07.2011 | koukej to co nejdrive rozchodit, berle budou za chvili volny... | Rudy | odpovědět |
  | Re: Rudy | 11:46:53 27.07.2011 | "Rudy"? To je ten tank,co přivezl ty čtyři poláky do Berlína? I s čoklem? Tak to je v poho. Poláci ,až na psa, helmy měli. | | odpovědět |
Preju brzke uzdraveni | 11:47:07 27.07.2011 | koukej to co nejdrive rozchodit, berle budou za chvili volny... | Rudy | odpovědět |
upřesnění.... | 12:38:08 27.07.2011 | Rád bych upřesnil informace a předešel tak dalším diskusím, i když další asi nastane. Jednalo se o lezce, který spadl z vršku Skauta. Pravděpodobně uklouzl při nástupu ke slaňáku, protože proletěl kolem své slaňující spolulezkyně. Přeji brzké uzdravení a ať se daří. | Pavel | odpovědět |
Byl zákaz lezení | 12:54:21 27.07.2011 | Jak mohl někdo v úterý lízt na Skauta, když byly skály mokré a byl zákaz, ostatně jako skoro celý červenec? | | odpovědět |
  | Moralisti Proberte se!!! | 13:03:37 27.07.2011 | Stane se neštěstí a vy tady píšete něco o tom že se nesmělo lízt, proberte se sakra - kdo jste svatej hoďte kamenem, sáhněte si do svědomí. Aspoň v těhlech chvílích byste si mohli ty keci odpustit.
Klukoj přeju ať se z toho brzo dostane a začne zase co nejddřív normálně fungovat. | Jirka | odpovědět |
  |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 13:18:02 27.07.2011 | No kdyz tady hanili toho kluka co spadl v zime, tak to mne mrzelo, ten byl klasik a lezl klasicky komin a v mrazu, ale ten nenicil skalu a doplatil na ten led. Tady si myslim, ze nehlede na toho kluka jak mu je,obhajci zakazu lezeni meji pravdu, jde to prece na Suskach a jinde a holt se s tim musime smirit, ze nam dovca nevysla ...kdyz tedy to neumime jinak udelat. | Martas. | odpovědět |
  |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 13:20:13 27.07.2011 | Kecy se píšou s tvrdým "y" podle vzoru "hrad". A ten dotaz, co tam při zákazu dělal, je namístě (nepochybuju o tom, že nadojeno bylo, ne jenom červená na webu). Kluk je živej, to je dobře, ale natlučenej kokos není žádnej pietní důvod pro to, aby se tiše mlčelo o porušování etiky nebo pravopisu. Chvála moralistům! | Úplně jinej Jirka | odpovědět |
  |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 13:34:29 27.07.2011 | Nejde mi na pc diakritika, ale z,s,c,r,c,j,d,t,n (nad polovinou jsou hacky) patri do skupiny mekkych souhlasek, po kterych nasleduje mekke i. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 14:00:44 27.07.2011 | U slova kecy každej cítí, že s měkkým i je to špatně, ale nejsem si tomu tak jistej u Jaromíra Nohavici - podle stejného principu by měl bejt s Y, ale zpěvník se jmenuje s I a zde ani I tak do očí nebije. | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 14:03:26 27.07.2011 | http://www.pravidla.cz/pismena-i-y
:
"""Pozn. Také podstatná jména vzoru hrad zakončená na c mají v koncovce -y, např. tácy, puncy, nespisovné placy, kecy aj.""" | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 14:04:02 27.07.2011 | http://www.pravidla.cz/pismena-i-y
:
"""Pozn. Také podstatná jména vzoru hrad zakončená na c mají v koncovce -y, např. tácy, puncy, nespisovné placy, kecy aj.""" | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 15:08:25 27.07.2011 | Takže písně Nohavici nebo písně Nohavicy? | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 16:10:29 27.07.2011 | Podle vzoru HRAD | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 16:18:31 27.07.2011 | Ta nohavice, bez nohavice jako ta píseň, bez písně. Měkké přece. | Ondra | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 16:42:30 27.07.2011 | Nohavica je vzor předseda, tam se jako u vzoru žena píše za měkkou souhláskou měkké i (Míša - bez Míši). Kec je hrad, ten je tvrdej a nezměkčuje se, vysvětleno již výše. Nohavica je sice taky tvrdej, ale ne tolik jako kecy horolezců. | Michal D | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 16:50:19 27.07.2011 | I Ondra má pravdu, je to nohavice v češtině a nohavica na Valachách a jinde (lžica, krupica), v dalším skloňování buď přejdeme do češtiny (lžící, ulicí, nohavicí), nebo potvrdíme moravštinu se lžicou, krupicou. U vlastních jmen pokud možno stále moravsky, tedy samozřejmě s Jarkem Nohavicou a ne Nohavicí. | Michal D | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 16:53:52 27.07.2011 | ja bych teda na tenhle OT navrhoval vzor PREDSEDA... | Honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 20:13:45 27.07.2011 | bez predsedi? | lundgvista | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 07:40:02 28.07.2011 | bez predsedy-bez Nohavicy. Zkus napasovat bez Nohavici na nejaky jiny vzor :-)
| Honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 09:05:43 28.07.2011 | Stop offtopic vláknu aneb lingvistický koutek: Všichni jste s odůvodněním vedle jak ta jedle, ale není divu, neví si s tím rady ani jazykozpytcy. Po "c" se zkrátka dle současnejch pravidel píše měkký i. Výjimkou jsou slova podle vzoru hrad (kec) a některá cizí slova.
Avšak existuje jazykozpytecká klika, která to zpochybňuje (skici je prý hnus), pročež bude-li dosti hlasitá, možná se dočkáme novely Pravidel. | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 09:46:08 28.07.2011 | Evidentě si s tím rady nevíš ani ty, Honzo :-) 1. pád množné číslo - jazykozpytci. Doufám že jsem fakt poslední :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 10:10:25 28.07.2011 | Na jazykozpytcY si troufneš, ale na (P/p)ravidla už ne, co? | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 09:45:13 28.07.2011 | zaleži podle kterych pravidel pravopisu se řídíš, např podle "prajzke mlunice spisovne" by se to skloňovalo asi tak:
1.p. Nohavica
2.p. bez Nohavicy
3.p. s Nohavicum
4.p. keho co Nohavicu
5.p. hej, Nohavica!
6.p. o... Nohavica!
7.p. skym? no to je jasne, s Nohavicum!
takže máš pravdu, je to PŘEDSEDA, bo do knajpy jedině s predsedum mysliveckeho svazu a nikdy jinak.. | lundgvista | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 09:49:47 28.07.2011 | kua, lungvista a neumi napsat mluvnice... | lundgvista | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 09:53:29 28.07.2011 | kua, lungvista a neumi napsat mluvnice... | lundgvista | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 20:53:04 28.07.2011 | Hňupi a debilové,jděte se viblit někam jynam!? | Pavel | odpovědět |
  |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 14:37:53 27.07.2011 | Háček může bejt taky v tom, že uklouzl (pokud uklouzl) proto, že to bylo vlhký. (Samozřejmě, že to nevim.)
Takže ty komenty o stavu skály nejsou vůbec od věci. Naopak. | Robert | odpovědět |
  |   |   | Re: Moralisti Proberte se!!! | 14:53:28 27.07.2011 | P.S. Samozřejmě, ať se z toho dotyčnej co nejlíp a co nejrychlejc vykřeše. To je primární věc. Ale k zamyšlení pro další to bejt může. | Robert | odpovědět |
  | Re: Byl zákaz lezení | 13:38:26 27.07.2011 | Mám pocit, že jsem se včera koukal na hruboskalsko.cz, a byla tam žlutá. | Víťa | odpovědět |
  |   | Re: Byl zákaz lezení | 14:08:06 27.07.2011 | Včera mohl lízt na Hrubici jen totální ignorant. I Sušky byly ovlhlý! | K. | odpovědět |
  |   |   | Re: Byl zákaz lezení | 14:39:17 27.07.2011 | Doporučuju s vždycky podívat i na
http://radar.bourky.cz/
Ta údajná ranní "žlutá byl" úlet. | K. | odpovědět |
  |   | Re: Byl zákaz lezení | 14:23:35 27.07.2011 | pan víťa má pravdu. vč po polední jsme se ještě ujišťovali, že podmíněně povoleno (ALE BACHA) skály místy mokré. definitivní šmitec byl až po odpolední přeháňce. | jura | odpovědět |
  |   |   | Re: Byl zákaz lezení | 14:38:13 27.07.2011 | Pan Víťa pravdu nemá - podívejte se do historie na hruboskalsko, už pár dní je tam oranžová ("skály mokré, lezení zakázáno"), předtím byla červená... :-( | JH | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Byl zákaz lezení | 14:50:05 27.07.2011 | mýlíš se hochu. to, co vidíš v historii je výsledek odpol.změny, která přišla až po neoddiskutovatelné spršce. netvrdím proBůh, že to je něčí chyba!! (v ne.a v po. ve skaláku nepršelo) ale min.do 13h.byla žlutá! | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Byl zákaz lezení | 14:52:59 27.07.2011 | mýlíš se hochu. to, co vidíš v historii je výsledek odpol.změny, která přišla až po neoddiskutovatelné spršce. netvrdím proBůh, že to je něčí chyba!! (v ne.a v po. ve skaláku nepršelo) ale min.do 13h.byla žlutá! | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Byl zákaz lezení | 15:14:43 27.07.2011 | Nebyl jsem tam, ale podle radaru tam po 11 hodině lilo. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Byl zákaz lezení | 15:16:06 27.07.2011 | V úterý brzo ráno lehce sprchlo, a proto opakuji, jen ignorant by lezl na Hrubici. | K. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Byl zákaz lezení | 18:53:03 27.07.2011 | ale byla tam zrejme zluta, tak... | tom | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Byl zákaz lezení | 10:16:03 28.07.2011 | Jek píšu výše, považuju ji za úlet. Je dobré použít vlastní rozum. Tedy je zakázáno, nejdu lézt. Je dovoleno, ověřím si to! | K. | odpovědět |
Info.. | 15:43:40 27.07.2011 | Neví někdo o tom lezci bližší info? | Filip | odpovědět |
  | Re: Info.. | 23:37:59 02.08.2011 | je v nemocnici a je pri vedomi. je to fine kluk. prejte mu jen zdravi. | Mata | odpovědět |
Ukončete komentáře | 19:11:31 27.07.2011 | Vy, co píšete ty nesmyslný komentáře. Proberte se! A raděj běžte dělat shyby místo toho tlachání. Ať si lidi lezou bez helmy nebo s helmou, za mokra i za sucha, to je snad úplně jedno, ale ať nepadaj. | Mik | odpovědět |
  | Re: Ukončete komentáře | 20:19:00 27.07.2011 | i kdybys udělal shybů milion v jednom zátahu, uklouznout můžeš dycky/i (nejsem schopen určit vzor) s předsedou... | | odpovědět |
  |   | Re: Ukončete komentáře | 23:01:24 27.07.2011 | To proto,že jsi idiot. A sám bys potřeboval jebnout držkou do písku. | | odpovědět |
Počasí | 09:24:11 28.07.2011 | K úrazu se nebudu vyjadřovat, neznám podrobnosti, přeju brzké uzdravení.
K počasí. V úterý jsem ve Skaláku byl, nepršelo, ráno na webu žlutá. Nicméně lézt jsme chtěli až odpoledne a po přeršce asi ve 13 hodin jsme jeli na Sušky. Večer jsem se bavil s klukama na Koupáku, co ráno lezli a říkali, že to bylo opravdu mokrý.
Na Suškách jsem zase byl překvapen tím, jaký vedro tu muselo v posledních dnech panovat. Maglajzem byly spatlaný klasiky jako Břízková, Elko, Údolní Kostka... když jsem jednu slečnu na Jížní Vlajkový upozornil, že leze na rybu VIIc z 60. let po madlech za teploty cca 18°C, div jsem nedostal do huby....Připomínám, že vím, že Mg nepoškozuje skálu, že Mg neřeším v cestách VIIIc a výš...v Labáku, na Panťáku nebo v Teplicích, ale na těhle klasikách mi to přijde fakt úlet. To jen na okraj, aby nevznikla zbytečná diskuze. | Honzany | odpovědět |
  | Re: Počasí | 10:20:37 28.07.2011 | Spíš než mágo by mi vadila ta ryba - nechápu, co jističe motivuje po vytažení cesty sjet dolů a rybařit. Sedět si na vršku s automatickým jistítkem, čumět po kraji a po babách, ev. pokuřovat - proto tam přeci lezu, ne? | honza | odpovědět |
  |   | Re: Počasí | 10:28:04 28.07.2011 | A vidíš, mě ta ryba na Jižní na Vlajkový nevadí vůbec, tam není žádný rozdíl jestli jistíš shora nebo TR. Lano tam jezdí po široké kovové hrazdě. Pokud si tedy dali do slaňáku presa. Najdou se i ignoranti, co mají provlečený slaňák a lezou na TR a to mi vadí. Dále mi vadí, že tuhle cestu okopávají ročně stovky zákazníků outdoorových agentur, které sem vodí své klienty za peníze slaňovat. Pak mi vadí, že pod touhle cstou si nějaký ignorant zapálil oheň. Možná by se našlo i víc věcí, které mi vadí. | K. | odpovědět |
  |   |   | Re: Počasí | 10:30:41 28.07.2011 | Ještě je otázka, zda to vůbec vylezli a nehodili si lano shora, to je zde také oblíbené, ke slaňáku vedou schody a dřevěná plošina. | K. | odpovědět |
  |   |   | Re: Počasí | 11:19:07 28.07.2011 | Jak říkáš, ryba je tady ok. To, že to tam borky mydlily cca 2 hodiny dokola je taky jejich věc. Spíš mi připadala divná ta reakce, jen jsem je slušně a klidným hlasem upozornil, že dělaj něco co se nemá a ony ještě měly hemzy... Na druhou stranu mě oslavila hochu nebo tak nějak... to už mi dlouho nikdo neřekl... :-)
Co se týká toho komerčního slaňování, tak si myslím, že to až tak nevadí... Nahoře je skála pevná a tam kde by mohli něco ukopnout, už jedou v luftě... | Honzany | odpovědět |
  |   |   | Re: Počasí | 11:32:33 28.07.2011 | Jak říkáš, ryba je tady ok. To, že to tam borky mydlily cca 2 hodiny dokola je taky jejich věc. Spíš mi připadala divná ta reakce, jen jsem je slušně a klidným hlasem upozornil, že dělaj něco co se nemá a ony ještě měly hemzy... Na druhou stranu mě oslavila hochu nebo tak nějak... to už mi dlouho nikdo neřekl... :-)
Co se týká toho komerčního slaňování, tak si myslím, že to až tak nevadí... Nahoře je skála pevná a tam kde by mohli něco ukopnout, už jedou v luftě... | Honzany | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Počasí | 12:20:28 28.07.2011 | V kolik to bylo hodin, jsem byl na Suškáchj odpoledne taky. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Počasí | 12:55:27 28.07.2011 | mezi 17-19 hodinou | Honzany | odpovědět |
  |   | Re: Počasí | 10:31:21 28.07.2011 | Ty nelezeš pro body a tedy pro úspěch, obdiv, vítězství, a slávu nehynoucí?
Tak to jseš divnej. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Počasí | 11:23:51 28.07.2011 | Pro to všechno samozřejmě mj. taky, a navíc ještě protože je to výzva, adrenalin a protože tam ty hory prostě jsou, taky kvůli sebepoznání a karmě a protože si chci sahnout na dno vlastních schopností. Rovněž mi to umožňuje trochu povýšený pohled na své okolí, neboť zatímco oni remcaj u piva, já hraju kostky se zubatou. Souznění s přírodou jsem zapomněl. | honza | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Počasí | 13:07:24 28.07.2011 | První komentář, kterej tu stojí za to, ačkoli je taky "off topic". | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Počasí | 18:20:35 29.07.2011 | To 1. komentar co stoji za to...No a to je 1. ktery nestoji ani za to.
| Martas. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Počasí | 16:42:55 28.07.2011 | ..a taky obdiv krasnych zen, vsechny totiz sili kdyz jen zahlednou nekoho se smyckou pres rameno. | | odpovědět |
Zdraví lezce | 23:53:34 28.07.2011 | Dnes jsem se vrátil ze Skaláku a někdo u Koupaliště říkal, že žije, že má něco s nohou, ale snad nic vážného. Prý měl velkou kliku | Zdeněk | odpovědět |
  | Re: Zdraví lezce | 09:24:40 29.07.2011 | Tak estli to tak je, tak chvala Bohu za to :-) To mel teda z prdele kliku. | Antonin veze kmin | odpovědět |
Co se to vlastne stalo? | 20:21:30 11.08.2011 | Zdravim vsechny. Dneska sem se dostal z nemocnice domu a samozrejme hned sem zabrouzdal na lezce. Par veci na zpresneni. Ano, helmu sem nemel. Lezl jsem na druheho, uz kdyz jsem jistil zacalo poprchavat a cestu sem musel dolist vvuli materialu. Mela to byt ma posledni cesta ten den. Nahoru to slo dobre, ale nevim, co se stalo, jestli se mi spatne cvakla odsedka nebo sem se chtel projit pro knizku, kdyz zpolulezkyne slanovala, kazdopadne to v hlave nemam. Pak nasledoval pad dolu. Pamatuju si az 3. den v nemocnici a to diky castym navstevam, kterym timto dekuji. Rozbil sem si pravou nohu (kotnik) a nalomil obratel (bederni). Takze to vypada jesete aspon na 6 tydnu pauzy od lezeni, ale pak se vratim a zuctuju s danou cestou :-)
Honza Jilek | Autor padu | odpovědět |
|