Klára Poláčková vylezla na Everest | |
Klára Poláčková včera pod vedením Tashi Tenzinga dosáhla vrcholu Everestu.
Dvoučlenná expedice Kláry Poláčkové (Klára a šerpa Tashi Tenzing) včera oslavila úspěch a po výstupu severní normálkou stanuli oba na vrcholu Everestu.
Výstup na vrchol Everestu je dalším úspěchem této dvojice. Po loňském úspěšném výstupu na Cho Oyu tak přidávají oba i vrchol nejvyšší.
Výstupu je v Nepálu věnována rozsáhlá pozornost, neboť Tashi Tenzing je vnukem jednoho z prvovýstupců Tenzinga Norgaye. Jedná se o jeho již třetí výstup na vrchol (1997 a 2002).
Oba dva při výstupu podle dostupných informací používali kyslík a postupovali klasickou expediční taktikou.
Klára poláčková se tak stává první nezpochybnitelnou českou ženou na vrcholu Everestu. Předchozí výstup Renaty Chlumské můžeme polemizovat z hlediska státní příslušnosti, neboť žije ve Švédsku a má švédské občanství, jak je to s tím českým netuším a bohužel jsem nedohledal.
Je jedno jestli je první nebo druhou, každopádně se jedná o velký osobní úspěch.
Everest a Lhotse
Více informací naleznete na:
www.everestnews.com
www.klarapolackova.cz
Radek
gratulace | 09:28:49 16.05.2007 | Velká gratulace, ženský go, go, go | pk | odpovědět |
  | Re: gratulace | 09:45:05 16.05.2007 | ..A japa Bém? už sem dlouho nic neslyšel..měl tam být v sobotu, ne? | blesk | odpovědět |
BOMBA! Gratuluju. | 10:39:21 16.05.2007 | Tak jsem to furt čekal, hledal a Zobča je s tím hlášením pekelně rychlej :-)
K výstupu gratulace! První Češka... taky dobrý ;-) | Tomáš F. | odpovědět |
Kyslík | 10:39:55 16.05.2007 | Počítá se to ještě vůbec, když je to s kyslíkem?? Mám dojem, že už je to hodnoceno jako doping. | Lepra | odpovědět |
  | Re: Kyslík | 10:50:29 16.05.2007 | :-)) "pocita se to jeste?" - ty ses fakt vtipnej. na horach se pocita, jestli prezijes. zadny zebricek, do ktereho by se to zapocitalo neexistuje. lezes tam prece kvuli sobe a "jestli se to pocita" neresis. | jena | odpovědět |
  | Re: Kyslík | 10:50:35 16.05.2007 | Myslím si, že v této době jakýmkoliv způsobem veřejně prezentovat výstup na osmu s kyslíkem (a ještě expedicně) je hloupost. Tento způsob výstupu je podle mne spíše snobárna než sportovní výkon. Ale samozřejmě je to věc názoru. | Marťas | odpovědět |
  |   | Re: Kyslík | 10:58:08 16.05.2007 | Bohužel musím souhlasit.Klára žije a pracuje dlouhodobě v UK ? nebo se mýlím? Beru to spíše jako splnění soukromého snu což je fajn a má to i určitou sportovní hodnotu ne však vrcholovou v dnešním pojetí lezení ve velehorách.
David | | odpovědět |
  |   |   | Re: Kyslík | 12:11:24 16.05.2007 | A kde dosáhla vrcholu u v základním táboře? ten Bém to je ale prasák... :)) | Ten kdo ví | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Kyslík | 13:20:23 16.05.2007 | Koukám, že sem může psát kdokoliv!!! Určitě je jednodušší někde v Ádru nabušit od shora pár nejtů, pak to pár víkendů nacvičovat a nakonec oslavit prvovýstup, než sebrat odvahu, prachy a lézt na Everest. S kyslíkem a s expedicí, nebo bez, já smekám a gratuluju. | Petr | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Kyslík | 16:45:09 16.05.2007 | Peto, myslis ze se busej v Adru "nejty" od "shora"?! Zrejme se asi vyznas.. | Cili | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Kyslík | 13:37:51 16.05.2007 | Kdybys opravdu vedel, tak vis, ze Bem vubec neni v Himalajich, ale na protialkoholni lecbe! | spolehlivy zdroj | odpovědět |
  | Re: Kyslík | 16:52:57 16.05.2007 | Bude mít Bém desítku??? Kláře blahopřeju k devítce!!! :-) | majk | odpovědět |
gratulace | 13:09:06 16.05.2007 | Ne, Klára je zpátky v ČR.V Londýně "jen" pracovala. Tady by asi těžko našetřila půlku nákladů na tuhle srandu... | Roxana | odpovědět |
kyslik | 14:10:43 16.05.2007 | gratuluji... určite je to skvělý, ale je fakt na druhou stranu v dnesní době to lezou s kyslíkem už jen "turisti". Pokud máš peníze a odvahu do toho jít tak v dnešní době není problem. Ale opravdové výkony se v těchto horách lezou bez kyslíku a alpským stylem... stím vybavením co v dnešní době máme, tak lezt s kyslíkem znamená snížit výšku o 1000m. Dříve když se lezlo s kyslíkem a expedičním stylem tak zase neměli to vybavení co máme mi...
takže je to na každém. Ja jsem zastance alpského stylu bez kyslíku. Sice jsem nebyl na vrcholu osmy ale nebyl jsem tak daleko od této hranice abych nevěděl o čem to je :)
Každopádně jí to přeji | Pavel | odpovědět |
  | Re: kyslik | 14:18:45 16.05.2007 | Presna tak :-)
taky jsem zastancem alpskeho stylu a lezeni bez kysliku, to ale neznamena ze je Everest prochazka. Otevrene na svem webu prezentuje svuj pristup a netvari se jako neco co neni. nevydava vykon za super bombu, ale predevsim jako svuj sen.
Lidi kteri dokazou splnit sve sny obdivuju. Takze nehodnotim jako sportovni vykon, horolezecky vystup, nebo co. Hodnotim jako splneny sen a mimo to tedy muzeme rict byla prvni ceskou na Everestu :-)
Radek
PS: zajimalo by mne kolik z tech kritiku kysliku ma alespon vystup na Mt. Blanc :-) | zoban | odpovědět |
  |   | Re: kyslik | 15:48:56 16.05.2007 | Především gratulace Kláře, Jak diplomaticky poznamenal Zoban, je to její velký osobní úspěch. Tím je myslím řečeno vše.
Teď bude zajímavé čekat, která naše dáma vystoupí na Everest se vším všudy a bez té tyče, pokud respektujeme Dieškovo přirovnání výstupu s kyslíkem ke skoku o tyči. | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   | Re: kyslik | 17:14:55 16.05.2007 | Ne vždy souhlasím s tím, co Zoban napíše, ale tentokrát rozhodně musím. A když někdo píše, že výstup s kyslíkem sníží výšku o 1000 metrů...? Nemůžu se zbavit dojmu, že autoři podobných příspěvků nemají většinou ani poněntí, jak to může vypadat 1000 metrů pod vrcholem Everestu, tedy ve výšce 7850 m n.m.
Gratulace k výstupu...!!! | Pavel | odpovědět |
  |   |   |   | Re: kyslik | 18:34:24 16.05.2007 | Jo, splnila si sen-vylezla na Everest vlastnima nohama, urcite to nebyla zadna prochazka na Snezku, ale ten kyslik... Napada me jako kdybych chtel zaplavat 100m pod minutu a vzal si na to ploutve-zaplavu to a splnim si sen, ale bez nich to je uplne o necem jinem..
Stejne tak "poctivej" Blanc normalkou je pekne vyslapat z udoli a ne tretinu vystupu osidit lanovkou (to uz si muzu vrtulnikem usetrit dve tretiny atd..) | Gl. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 18:49:29 16.05.2007 | Jo, souhlasím s váma - na Kapelníka se má nastupovat už z Černýho mostu, pěšky!
Nazdar! V. Š. | starej Širl | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 18:56:17 16.05.2007 | Uff, pochod smrti :-O Asi bych se pod Kapla doplazil a uz nikam nevylezl ;-)
Taky jsem premyslel pod MB dojet na kole, auto je taky sizeni ;-) | Gl. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 20:57:15 16.05.2007 | ... a na Everest taky z Černýho mostu a pěšky :-) | dlabik | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 21:56:02 16.05.2007 | Z lehu od moře. | pepa | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 22:27:08 16.05.2007 | Bouldristi muzou klidne ze sedu a s magem. :) | jx zero | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 09:05:18 17.05.2007 | Na Everestu je magovani prisne zakazano :) | Usadlo | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 10:53:39 17.05.2007 | NEE - musi se plavat v tom mori, musi to bejt bez maga a na boso!!! :-)))
docela se bavim
uprimna gratulace ke splneni snu - rad si ty svoje taky plnim a vubec to nejsou nejvyssi vrcholky nasi planety ani ty nejtezsi cisla. | bublina | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 22:58:50 17.05.2007 | ... omlouvam se, to jsem si neuvedomil. Je pravda, ze s obilenejma chytama uz to neni ten pravej onsajt. :)) | jx void | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 14:12:44 17.05.2007 | Před několika lety vyhrál FF v Teplicích borec, kterej začal s výstupem na Everest na pobřeží od moře a pak pokračoval dál pěšky až na vrchol. Jmenovalo se to tuším Everest:sea to summit. | ENE | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 19:44:55 17.05.2007 | největší machři to lezou z mariánskýho příkopu | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 22:09:15 17.05.2007 | Myslím že ten chlapík říkal, že ho někde cestou málem přejel náklaďák. Že je jako rád, že žije a že nemá na náhrobku napsánu: přejet náklaďákem při výstupu na Mt. Everest. Z Mariánskýho příkopu bych povolil šnorchl. | ENE | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 22:38:59 17.05.2007 | šnorchl jo, ale hlavně bez kyslíku, bez kyslíku :o) | stip | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 06:59:52 18.05.2007 | Bém ovšem začal na Mariánským náměstí! | starej Širl | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: kyslik a spravnej styl vubec... | 06:35:55 22.05.2007 | No to jsi vyblil pěkný blábol. Ostatně na Kapelníka lezeš možná už jenom ty a pár turistů | Mrázek | odpovědět |
Gratulace | 06:59:47 17.05.2007 | Co nejvrelejsi gratulace! At uz s kyslikem nebo bez, to nerozhoduje. A pro ty puristy (jinak experty na preklizku a bouldry do 3 metru pres 3 kruhy) kteri tady volaji po cistote. : Hermann Buhl nasedl v Insbrucku na kolo, dojel pod Badile, vylezl severku Badile Casinovou cestou slezl dolu, sedl na kolo a odjel do Insbrucku a sel do prace. Vse nonstop. Tak se do toho dejte! | Richard | odpovědět |
  | Re: Gratulace | 07:07:58 17.05.2007 | Zapomnel jsem rict ze toho Cassina dal solo.To je pro ty co tady ohrnuji noc nad jejim vykonem protoze "ONI" az tam pujdou, tak jedine ciste, protoze oni posunuji hranice jinam. Jeste jednou gratulace-Dobra holka !! | Richard | odpovědět |
  |   | Re: Gratulace | 07:41:55 17.05.2007 | Širláku,vždyť jsem jim psala včas ať jdou vybít energii na huhulánech a nemelou pantem,ty hrnky v kredencích teda drnčej jedna radost.Jeden se nestačí divit.Zkuste to sami,občas máte problém dojít pod Kápla a kolikrát spíte ještě v poledne a přitom je nádherně a lézt se dá.Přestańte už blbnout wendy | wendy | odpovědět |
  |   |   | Re: Gratulace | 09:28:44 17.05.2007 | mam takovy dojem, ze jsem nekde cetl, ze cestou nazpet na tom kole usnul a vysekal se. takze pozor s tou cistotou stylu! | jj | odpovědět |
  |   | Re: Gratulace | 10:55:25 17.05.2007 | richarde nebylo to nonstop, protoze cestou zpatky usnul na tom kole a vykoupal se v Innu (nebo jak se to pise - proste v rece plne vody) :-) ale pan lezec to byl, to je fakt | bublina | odpovědět |
  | Re: Gratulace | 11:15:50 17.05.2007 | ale zabudol si napisat ze sa pred tym riadne nadriapal pervitinom.... tak ako to "udajne" urobil ked dal solo na Nanga Parbate ;) | hmmm | odpovědět |
  |   | Re: Gratulace | 13:55:13 17.05.2007 | To není údajně. To je v oficiální zprávě DAV a OEAV. Oni to nazývají jinak, ale byl to perník. | Kuba Turek | odpovědět |
Smekám.. | 07:39:32 17.05.2007 | Gratuluji k splnění záviděníhodného snu, Kláro!! Včera jsme Tě s Lídou Veselou blahořečili v ústecké Španělské knajpě :o) | Houba | odpovědět |
Gratulačka | 08:04:55 17.05.2007 | Gratuluji,smekám,je to podle mě velký úspěch,jako každý prezentovaný přelez.Jen bych chtěla Kláře a všem ostatním o kterých se tu na lezci píše popřát hodně trpělivosti s těmi,kteří už jakýmkoli způsobem jejich výkon-přelez nevhodným způsobem komentují,či zpochybňují (=lezci teoretici a závistivci). Lezeme přeci pro se,ne pro ně. Ještě jednou Kláře gratuluji,no přiznejme si,kdo by nechtěl stát na vrcholku Everestu,ale ta dřina nahoru a ještě k tomu dolu :) | Jíťa | odpovědět |
Zase kyslik ;-) | 08:35:41 17.05.2007 | Jasne ze to je velkej vykon, taky gratuluju a obdivuju. Ale s kyslikem nelezla na pravej Everest, ale na stejnojmennou sedmitisicovku.. Proste kyslik=ulehceni, stejne tak treba sherpa co mi nese batoh, druhej sherpa co me tlaci za zadek, treti sherpa co proslapava stopu atd... A jeste jednou - i presto obrovsky obdiv a gratulace!!! | Gl. | odpovědět |
fuj práskač | 08:58:17 17.05.2007 | Milý Jirko Houbo, tak tys nás takhle naprášil?:-))) Akorát doufám, že příště to bude ve velkém stylu - ta domlouvaná oslava Kláry návratu.
Roxana-Lída V. | Roxana | odpovědět |
  | Re: fuj práskač | 09:06:02 17.05.2007 | Tak Roxana?? Tipoval jsem to :o)) | Houba | odpovědět |
  |   | Re: fuj práskač | 13:49:19 17.05.2007 | Jednou ti povyprávím proč:-)Všechno má svůj původ,o čemž by Klára mohla taky vyprávět.Tak nehučte o kyslíku a přejte jí to. | Roxana | odpovědět |
Paráda! | 09:33:45 17.05.2007 | Moc gratuluji! | martin | odpovědět |
Více informací | 14:30:03 17.05.2007 | http://www.ty den.cz/rubr iky/sport/baj ny-everest-poko rila-prvni-ce ska_11190.html
http://www.tyd en.cz/rubriky/sp ort/rozhov ory/ceska-na-evere stu-v-noci-js me-to-cht eli-zabal it_11270.html
(odstraň mezery) | | odpovědět |
gratulace | 14:51:29 17.05.2007 | Dobrýýýýý! Gratuluji!!!
Kyslík, nekyslík. On o tom leckdo mele, jako kdyby s kyslíkem to byla procházka na Petřín. To asi sotva.
Je to jen další z možných způsobů, jak si pomoci. Nikdo neví, co měli v sobě nekysličtí výstupci za drogy (teda někdy se ví).
Ty botky jsou taky zlehčování...
Jedině: Nahý muž na Everestu, který tam došel od Středozemního moře.
A cestou nepil kafe, to by byl doping.
Prostě, podala opravdu hodně dobrej výkon a vylezla až na vršek, Vršek co je nejvyšší z možných.
Gratuluji! | dag | odpovědět |
  | Re: gratulace | 08:07:21 18.05.2007 | Tak Ti, drahy Daglesi, nevim, zda je mezi lezcema rozsiren zcela specificky mentalni blok (blog..?) nebo jestli je to charakteristicke pro vetsinu obyvatelstva.. tedy schopnost nevidet protimluv ve vlastni argumentaci. Na jedne strane kdekdo tepe kdekoho za pouziti kysliku, ze si tim zlehcuje vystup na kopec (postaveno na myslence ze cim tezsi tim hodnotnejsi), ale nazorovou vlnu ktera by propagovala vynechavani magnesia v tezkych mistech za ucelem zvyseni sportovni hodnoty vystupu jsem dosud nezaznamenal. Mozna to bude tim ze mezi lidma ktery vylezou na Everest, at uz s kyslikem nebo bez, a lidma co shybujou na obileny preklizce, je asi nejakej rozdil.. presto se vsichni honosi prislusnosti ke stejnemu stavu LEZECKEMU. Asi nezbyde nez pockat a nechat to matce prirode, -- ona si uz s nama nejak poradi. | Dura | odpovědět |
  |   | Re: gratulace | 15:12:10 18.05.2007 | Ja ti nevim...
Tohle by si mel kazdej srovant sam v sobe.
Dulezity navenek je asi to priznat. Vylezl jsem to, ale vzal za vsechny kruhy co tam byly a jeste na ne slapnul, vylezl jsem to s kyslikem a serpove mi nesli batoh... proc ne, pokud netvrdim ze to bylo OS a alpsky styl.
Obecne se mi zda, ze cesta dal vede tudy, kudy uz rikal starej Messner. Zvysovat cistotu stylu.
Tady Klarka rika na svem webu, ze tam chtela, vylezla a to tak jak rika. Tedy gratuluju, urcite to není zadarmo. Jestli kyslik udela z 8500 6500, tak je to prima, ale nekdy se zapomina, ze 6500 uz je taky docela zahul.
A pocasi ma s kyslikem stejny jako bez. :-)
Mg, nooooooo, treba je to podobny. na osm tisic se take tvrdilo, ze to bez kysliku proste nejde. :-) I kdyz se vedelo, ze to uz pred tim slo. Ale ja nelezu ani osm tisic, ani desitky. | Dag | odpovědět |
  |   |   | Re: gratulace | 17:14:41 19.05.2007 | je skvela, pridavam ke gratulaci, jen takove male zamysleni - rekneme, ze je pravda, ze kyslik ubira 2000m - tj jak uvadite, jako by vylezla "jen" 6800m, ale klara kyslik pouzila az od C2, takze od nakych 7800m, tak kam az teda jako ze vylezla?!
Ja mam jasno, krasnych 8848 a je prvni ceska!!! | bebe | odpovědět |
Každý podle výšky svého Everestu | 22:47:04 17.05.2007 | No co, kyslík-nekyslík, však to přiznává tak co? Gratuluji k úspěchu. Já sem taky vylezl na Drážďanskou na Prachově chytaje se kruhů a nestydím se za to. Prostě podmínky výstupu přiznám a tím to pro mě končí. Jestli to někomu připadá slabý, mě to nedere. | stip | odpovědět |
  | Re: Každý podle výšky svého Everestu | 11:38:08 18.05.2007 | Jak je vidět,omlovám se nejsou tu jen malí ,čeští lidičkové,závistivci,ale i Ti co o něčem vědí a přemýšlí a ocenění,co k ocenění je. .Jiťule ahoj | wendy | odpovědět |
  |   | Re: Každý podle výšky svého Everestu | 12:07:31 18.05.2007 | No snad se tam Klára neštrachala kvůli tomu, aby ji někdo ocenil, ne? To by bylo trochu smutný. Jinak nevím, jak často navštěvuješ tenhle web, ale tady zpraží úplně každého, vždycky se něco najde, takže si to tak neber a zvykej si :-D Ono je to dáno i tím, že diskuse na webu není jako sednout si do hospody a pokecat o tom. Zočivoči každej může vysvětlit, jak to myslel. Od klávesnice, v záchvatu okamžitého nápadu, to jde těžko. | Kočka | odpovědět |
  |   |   | Re: Každý podle výšky svého Everestu | 12:45:17 18.05.2007 | Kočko,až dojdeš na sát a výš,dokážeš ledacos ocenit. Na co jsi sama neměla,či z nějakého (jakéhokoliv)důvodu nemohla.Oceňuju výkon a zdolání a ne to kolem.Prostě stála na kopci a hotovo.beru a bez hospodských keců,kterých je tady na webu pravidelně dost.Jak sis všimla "bouchnu" jen občas a snažím se Ty malé české lidičky srovnat do "laťě",aby se chytli za nos a nevzali to jen od klávesnice do hospody a pod kápla už nedojdou.ahoj wendy | wendy | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Každý podle výšky svého Everestu | 14:48:39 18.05.2007 | Asi trochu nechápeš. Myslela jsem především to, že důležitý je její vnitřní pocit, její zážitek a to co to dalo jí. A že nějaké ocenění od ostatních jí může být úplně ukradený. O tom přece horolezecví je. Aspoň já mám ten dojem. Toť vše. | Kočka | odpovědět |
Ještě jednou k tomu kyslíku | 12:36:40 18.05.2007 | Je pěkné si splnit svůj sen a Kláře to bylo určitě jedno jakým stylem tam vylezla, důležitý pro ni určitě samotný výstup a vrchol. Gratulace a ať se daří!!! Chtěl jsem jen dodat, že počátkem tohoto roku měla Světová antidopingová komise schválit zákaz používání kyslíku na osmy, taky veškeré podpůrné přípravky na okysličování krve, amfetaminy atd. Mám pocit, že v případě porušení nebude vrchol uznán. Jinak mám pocit, že kyslík snížuje výšku o 2000m, né o 1000m jak jsem tady nahoře četl. | Lepra | odpovědět |
  | Re: Ještě jednou k tomu kyslíku | 14:41:36 18.05.2007 | Safra, konecne nekdo udela neco s tou naspeedovanou bandou uchylu, ktery nosej vzduch tam kde neni a nesetrne plytvaji vzacnym titanem :-) | retez | odpovědět |
  |   | Re: Ještě jednou k tomu kyslíku | 14:49:03 18.05.2007 | On se chystá nějaký zátah na potápěče? | stip | odpovědět |
  |   |   | Re: Ještě jednou k tomu kyslíku | 16:14:31 18.05.2007 | Na potapece a na himalajolezce. Maj BOMBY a pasujou
v nich bily prasek ! | retez | odpovědět |
Hezky | 22:02:31 18.05.2007 | Dobrý! Gratuluju k vrcholu!
Jen se to mohlo obejít bez těch keců co tady má každej koho naučili psát. Kolikpak z vás pisálků vytrekoval aspoň pěti či šestititisícovku? | Lenuše | odpovědět |
  | Re: Hezky | 18:57:00 20.05.2007 | se hned nerozčilujte lidi.Mít vlastní názor na věc nemusí automaticky značit závist a malého českého člověka.Taky mě staří horolezci učili,že čím hůř,tím líp a podle toho též tento výkon posuzuju aniž bych sám okusil výšku nad 5000.Patrně ji nešlo o sportovní hodnotu výstupu, ale jen o vrchol samotný.Proč ne?Radost z vrcholu ji přeju, své ideáli si však ponechám. | velký český člověk | odpovědět |
  |   | Gratulace | 17:15:06 21.06.2007 | Gratuluji Kláře k výstupu na Everest. Čím víc ale pozoruji děj ve vysokohorském lezení tím je mi smutněji. Strácí se vztah k horám. Chceme všechno vylézt a je nám jedno jakým způsobem. Velice si vážím průkopníků našeho vysokohorského lezení jako je Jaroš, Sulovský, Hrubý, Stejskal a zejména pan Rakoncaj. Ten se raději otočil ve výšce 8650 m.n.m. , než aby podvedl Everest a sám sebe. Jeho dva výstupy na K 2 proslavili Českou republiku víc než všichni Češi na Everestu. Michal | Michal | odpovědět |
Take o Klare | 11:18:24 03.07.2007 | http://www.peakpoint.cz/everest2007/denik.php.id=54 | biz | odpovědět |
|