Volá mi Lukáš: Tak co, jedem na Eiger, jak jsme plánovali po Marmoládě? A já odpovídám: Nemůžu, mám problém v práci, musím tam být, ale víkend za týden a pátek k tomu, to nějak ukecám.
Lukáš potvrzuje přes e-mail a za týden mu volám, Tak kam jedem? A on: Jak kam jedem, jsem v práci! . Pak mu to dojde, já odpovím nejfrekventovanější větou našich zájezdů, Hlavně ať jsi v pohodě, Lukáši! .
Z návrhů kam jet, které mi poslal, jsem si vybral Ratikon, ale nebyl průvodce, pak Wilder Kaiser - to samé, až nakonec Lukáš vytáhl průvodce na Švýcarsko a je to jasné, jedeme tam. Libí se nám nejvíce Rotte fluh.
(hi res)
foto by © Lukáš, Honza
Vyrazíme v 5 odpoledne z Prahy, já furt únavou spím a Lukáš si užívá neomezené rychlosti v Německu a okolo 1 ráno jsme na místě. 850km uteklo jako nic:-)
Ráno trošku bloudění a krpál prověří fyzicku. 1,5 hodiny jen kopec a místy je nutno jít i po čtyřech.
(hi res)
foto by © Lukáš, Honza
(hi res)
foto by © Lukáš, Honza
Nervózní první délka, nalezl jsem dlouho. Furt jen někde vrtám, ale ta krása je omračující. A další délka je už jako kdybych lezl denně:-) Skála jak z pohádky. 6 délkové 7a s nýty 3-5m od sebe prověří techniku, morál i sílu. Seznamujeme se při lezení s místními lezci a oni mě poznávají a hned nám doporučí údajně nejhezčí cestu tady a nej délku v Bernských Alpách za 7b. Po slanění sejdeme k autu, uvaříme a natěšený jdeme spát už v 9.30. Místa na spaní je tam všude dost, takže žádný problém. Ptám se: Lukasi, jsi v spokojený? A on se jen směje:-))
Ráno v 9.30 už na nástupu další 2 dvojky, ale lezou jiné cesty, napětí je pryč a jdeme lézt. Všechny délky jdou snadno relativně OS až na tu jednu za 6c+, což je super technické lezení, ale klapalo to stejně jako „hrana snů“....asi to není třeba popisovat, čistý onsight žádné stopy po magnesiu, čistě technicko-vytrvalostni lezení, ráj! U poslední délky za 6b jdeme dolu, skála změní charakter a dolézat to nemělo cenu. Suťovisko v převisu a vedlejší cesty plné, tak slaníme a jdeme si dát pivko.
(hi res)
foto by © Lukáš, Honza
(hi res)
foto by © Lukáš, Honza
Poslední den bylo v plánu lezení v Norimberku na stěně: Přejeli jsme tam večer. Stěna průměrná, ale plán 10 cest v rychlém, sledu po sobe padlo za 1,5 hodiny a jedeme domu. Takže vlastně 3 bigwaly za 3 dny. Spokojeny doma, tohle píšu na mobilu a už moc těším se na další lezení na konci leta tady ve Švýcarsku. Plán je jasny, EIGER a ještě něco k tomu. Nás novy sen a má víc jak 1000m za 7c!
(hi res)
foto by © Lukáš, Honza
Přelezené cesty:
Bons baisers de siberie, 7a+
220m. Michel Piola, Daniel Anker 1989
Le voyage en Itálie, 7b
230m, Michel Piola, Daniel Anker 1992
Jan Kareš [úpravy] | 09:54 18.06.2018 |
? | 21:28:47 19.06.2018 | ..trochu zbytečný článek, ale taková je doba, sdílet sdílet | piž. | odpovědět |
  | Re: ? | 08:08:11 20.06.2018 | Trochu zbytocny koment, ale taka uz je doba, komentovat , komentovat :) - mier | semi | odpovědět |
  |   | Re: ? | 08:47:23 20.06.2018 | Vystihující komentář. :)))
Článek samozřejmě inspirující a potěšil. | Joshua | odpovědět |
  |   |   | Re: ? | 09:36:06 20.06.2018 | fajn info, dekuji. | Martas. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ? | 11:39:24 20.06.2018 | Za Joshuu rikam, ze je jiste rad, ze si mu podekoval za jeho info o predchozim komentari v komentari! | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ? | 09:00:55 21.06.2018 | Asi jsi chtěl byt vtipny, asi jsi jako mozna dokonce jako prumerne inteligentni taky pochopil, ze to byl komentar k clanku, neresim kde to kliknu..ha ha ha
| | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ? | 17:17:57 21.06.2018 | Chapu. Spravne se trefit, je velmi narocne. To jen tak nekdo nezvladne. | | odpovědět |
  |   | Re: ? | 12:23:22 20.06.2018 | Nekoho proste nebavi komentovat a cist clanky o zavodech, CHS, ruznych sporech nebo Erasmech, ale radeji si precte clanek o oblasti, kde jeste nebyl. Btw. ze zacatku se mi to zdalo nejake nekonzistentni a pak jsem zjistil, ze opravdu existuje i lezecky zajimavy svycarsky Rote Fluh a ne jen ten v Tannheimer Talu :D | Radek | odpovědět |
  |   |   | Re: članek super | 16:42:04 20.06.2018 | Klidně si rád přečtu takové "zbytečné" články 3 denně. Rozhodně zajímavější jak žvásty o financování ČHS a sportovního lezení. Díky za informace o oblasti a pěkné fotky z lezení. | David | odpovědět |
  |   |   |   | Re: članek super | 15:03:46 25.06.2018 | Presne tak, pred deseti lety tady byli clanky o sestkovych vicedelkach a nikdo tam nikoho neurazel. Takove clanky jsou super tipy a autentike zazitky jsou mnohdy lepsi nez kdejake topo... Presne takhle by mel fungovat komunitni web. Skoda, ze podobne urazky odradili spoustu lidi od psani clanku... | jan | odpovědět |
  |   | Re: ? | 15:38:52 21.06.2018 | vadí ti cizí názor..lol upřímně v dnešní době článek,jak jedou lézt nějakou šestku je fakt legrační..čistý onsight žádné stopy po magnesiu, čistě technicko-vytrvalostni lezení...kámo lezete šestku a popisujete to jako nejextrémnější výstup...článek dobrej,tak de dětské klubovny,ale chápu,že vy gaučáci,co to tady komentujete jste z toho v pr.eli,že někdo šel ven.. | lex | odpovědět |
  |   |   | Re: ? | 17:11:21 21.06.2018 | Nejsi? | Radek | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ? | 23:37:48 21.06.2018 | Radku nerozčiluj se na tom gauči,nebo ti rupne hercna...tak,že nemůžu mít jinej názor?..mimochodem proti klukům nic nemam,jen at lezou.. | lex | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ? | 07:55:25 22.06.2018 | ale můžeš, jen nesmí bejt blbej | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ? | 09:00:13 22.06.2018 | Jsem moc rád, že někdo najde odvahu a zveřejní svoje lezecké dobrodružství. Nejde o to jestli je to za 11 nebo za 4 ,ale o to, že se člověk hejbe,leze je v přírodě a přináši mu to "vnitřní" radost.
Těchto lezeckých článů tady není moc, protože zavistivci hnedka v prvních komentáří(většinou) nesmyslně autora napadnou a pak už přestává chuť sem něco psát a nechat svoje jméno špinit bandou debilů.Díky Honzo za parádní lezecký článek.. | Márty | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 10:07:52 22.06.2018 | pochop,že,když to čte lezec a ne přizdisráč,jako si ty,tak z toho nic nemá..tady jsou lidi,co jezdí 2-3krát měsíčně třeba na marmoladu,lezou tam proti tomuhle pekla a jezdí takhle už 20 let..tak to bych si něco přečetl,ale takovejhle vejlet..prostě mi tenhle článek připadá,jako do dětské klubovny.ale chápu,že lidi,jako ty si málem cvrknou.. znovu opakuji,proti klukům nic nemam,jen at drtěj. | lex | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 11:17:22 22.06.2018 | tak nam neco napis o tech vasich peklech na Marmolade 3x za mesic... | jan | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 19:45:58 22.06.2018 | :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD | xel | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ? | 10:09:38 22.06.2018 | co ti na to říct..tvůj táta byl komouš,že si takhle vychovanej? | lex | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 11:06:19 22.06.2018 | Ano. Po 89 to slo s nama z kopce :-( | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ? | 11:18:38 22.06.2018 | Jinej nazor? Ne, to bych zakazal. | Radek | odpovědět |
  |   |   | Re: ? | 10:42:22 22.06.2018 | No a kolik těch lidí, co lezou dvacet let prásky 2x 3x měsíčně znáš? Já celkem dva - a z toho jeden to dělá "pouze" patnáct let a "velkých" výletů má jen pár do roka. Zato znám kopu lidí, pro které je 7a v horách naprosté scifi. A co vlastně lezeš ty? Pochybuji, že patříš do skupiny 20+ let v horách. To by ses asi vyjadřoval jinak. | JendaZBrna | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ? | 11:43:03 22.06.2018 | no,ale právě naopak..mohlo ti dojít,že nejsem z toho článku vytrslej,právě proto,že na takovém výletě jsem byl poprvé v Kaiseru před 17 rokama a to že ty znáš takové lidi dva jen ukazuje na to v jakých kruzích se pohybuješ,,asi to nebude moc valné Jendo z Brna..nechápu,jak mě můžete chtít pranýřovat za můj názor.není tohle náhodou diskuze?já respektuji,že se ti to líbí a ty zase respektuj to,že mi to nic nedalo.
no nic kluci..já si jdu zadrtit a vy zase vymyslete něco od klávesnice..asi nebudete naštvaný,když už vám k tomu nic nenapíšu... | lex | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ? | 14:01:22 22.06.2018 | Preco nechapes ze Ta tu chcu niektori pranierovat za nazor ? V kazdom svojom komente urazas a posudzujes ostatnych bez toho aby si o nich vobec nieco vedel. To len aby si pochopil co nechapes. Clanok OK - nemusi byt vsetko o max vykonoch. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ? | 19:48:19 22.06.2018 | Tady si dobře zadrtil, to jo :-D | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ? | 21:49:17 22.06.2018 | lex má vlastní názor a to je dobře. | a rege lex | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 07:03:28 23.06.2018 | To byla slabší chvilka včera, že? :-D | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 08:07:46 25.06.2018 | Názor by nevadil. Urážky ano. A že lex začne urážet hned v prvním svým komentu a ty vlastně taky tak to si přeber sám o čem to asi vypovídá. Na skalách kdybys slyšel někoho jak vypráví o tom jak lezl nějakou šestku, tak taky přijdeš a řeknes okolním že žerou ho.na? | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 09:35:34 25.06.2018 | Hele, lex je zrejme nejakej picus, tak ho nechte :D | Radek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 16:01:38 25.06.2018 | Někdo jim musí dát zpětnou vazbu, jinak se lidi jako lex nemají šanci změnit. Když to s lidma myslíš dobře, tak je přece nenecháš dělat kraviny. | R. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 10:42:11 26.06.2018 | tak ještě jeden koment kuli Rádoj..víš co, nenávidím nejvíc,když chlap není chlap,ale zbabělec...nikdy by si mi to neřekl do očí,tak jak to sem můžeš napsat..jo vona tvoje máma ta cirkusová prostitutka neměla čas tě vychovat,,tak to chápu,že nevíš jak se chovat...a ke komentáři nad tebou..já nikoho neurážel,,to že to je nudné je názor a né urážka..tak jestli má nikdo osobní invektiva,tak určitě všichni(až na Radka ten bude zase doma)budeme na festu v tep..tak si o tom můžem promluvit osobně. | lex | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 11:11:35 26.06.2018 | Zbabelec je ten, kdo zesmesnuje hezke clanky o lezeni. Zrejme jen proto, ze nemas ani na tu sestku v horach. Pokud se pletu a lezes prasky kazdy mesic na Marmolade, tak sorry. Ale i tak si myslim, ze pokud hejtujes neci akci s tim, ze ty nebo tvoji kamosi lezou tezsi veci, tak si proste KOKOT a reknu ti to klidne do oci. Proc? Protoze kdyby jsi si to jen myslel a neotravoval tu, tak je to OK. Kazdy ma pravo na nazor. Klidne to i rekni tem tvym praskacum z Marmolady v hospode: "Ten Kares je ale ubozak, leze jen 7a v horach a ma choutky o tom psat na lezci, to leze prece kazdej nymand." Oni to urcite oceni, vzhledem k tomu ze se s tebou bavi. Ale kdyz mas chut kazit ostatnim lidem naladu v komentech pod clankem, kteri si puvodne chteli jen precist hezky clanek nebo se treba inspirovat, tak si proste KOKOT a mozna i PICUS. Klidne ti to reknu do oci. Do Teplic kvuli tomu fakt nepojedu, mas pravdu, radsi budu sedet doma. Ale vzhledem k tomu, ze ty jsi takovej zcestovalej a lezes vsechno a vsude, tak urcite nekdy zavitas do Pfalzu, ja vetsinu casu travim tam, pac bydlim jen kousek opodal. Az tu budes, dej echo. Muzeme se sejit pod nejakym praskem, ty mi ukazes jak to s prehledem vylezes a ja ti reknu do oci ze si KOKOT. | Radek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 15:03:46 26.06.2018 | Ja bych asi nebral vsechno a sebe az tak moc vazne ;). | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 09:13:35 27.06.2018 | To bys mohl napsat klidně i Lexovi, nebo ani jednomu z nich. Co tě vedlo k tomu, že jsi to napsal zrovna Radkovi? | R. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 21:27:12 28.06.2018 | Asi stejne jaky ty nepoznal, ze kdyz si z nej nekdo dela prdel. Sice zvlastnim zpusobem, nestandardnim, ale fakt neni nutne ve vsem hledat totalni zlo. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 19:38:58 03.07.2018 | To jsi na mou otázku vůbec neodpověděl, místo toho mlžení :) | R. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 19:49:36 03.07.2018 | Na rozdíl od tebe dokážu poznat, kdy si někdo z někoho sice dělá prdel, ale zároveň to myslí vážně. Ono se to totiž nevylueujč. V tom máš docela mezery :) Sarkastický komentář bývá zpravidla míněn vážně. | R. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 15:20:49 26.06.2018 | hahaha no tak se na to podívej..najednou píšeš,že má každej právo na názor,jen ten co se ti nehodí do krámu je na ho.no vid..o karešákoj jsem tady nic nepsal..svoje si podepisuju,tak nevim co meleš..no nic méně za mě seš největší chudák..do oči by si mi neřekl ani dobrý den..dej mi svoje jméno a adresu,když myslíš,že mi řekneš do očí že jsem kokot,jen kuli jinému názoru..vono zjistit si jakej radek to tady mele nebude zase tak těžké a znova říkám neměl by si takhle mluvit s někým komu to neřekneš do očí,jinak jsi jen zbabělec.jo na fest nepřijedeš,,hmm a že se vůbec nedivim věříš..si jen počítačová mindža. | lex | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 08:04:04 27.06.2018 | Čau Lex, napiš kdy a kde tě zastihnu. | KM | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 06:01:40 28.06.2018 | 2x az 3x mesicne alpy dolomity v cestach nad 7c. Podzim festak. Moje spz je lex- ka nula ka nula t
Vuz mam modry s kosoctvercem a nejaky pitomec mi tam udelal i carku. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 18:57:28 28.06.2018 | ještě doplním, že je to dodávka s velkým spaním a jezdíme jenom borci :-D | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 21:20:10 28.06.2018 | Tak v tomhle ti věřím.. dost možná z toho pramení ta frustrace | JendaZBrna | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 13:36:15 01.10.2018 | ...ano, to sedí... | antilex | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 09:20:30 27.06.2018 | Že budeš na fesťáku znamená co prosimtě? | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 15:43:15 26.06.2018 | no vidiš Rádo jezdíš často do Pfalzu,bydlíš blízko..jsem alergickej na osobní invektivy.neboj,že se za ty urážky nepotkáme,,teda vlastně klidně se boj ..máš proč. | lex | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 09:22:09 27.06.2018 | Lexi jsi Kokot kdyz urazis a vyhrozujes a lVER tomu ze ti to reknu i osobne. JK napsal o peknem vikendovem lezeni a tak nechapu proc to ctes. A jeste budes vyskakovat kdyz te nekdo nazve kokotem. | ROKO | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 14:19:25 27.06.2018 | Takže k urážkám už se přidalo i vyhrožování?! Slušnej válečník, tenhle Lex | JendaZBrna | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 13:24:55 26.06.2018 | ja bych zas chtel videt jak to ty reknes do oci Karesakovi :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 15:36:15 26.06.2018 | já nepsal nic o karešákoj a nechápu proč ho sem někdo tahá.ten koment sám nechápu.. | lex | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 16:21:08 26.06.2018 | Jak je na tom Karesak na Sherdogu? | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 16:58:57 26.06.2018 | Tady se deje co? Loni jsme napsali o krásném lezení Ryby na Marmolade, ted o super lezení a nej cestách na Rozdělují. A na podzim napisem asi o dalsi oblasti. O co tady jde? Jsme preci lezci, milujeme lezeni... | Karešák | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 16:37:18 28.06.2018 | No, to by byl ten hezky idealni stav. Sdilis zazitek z akce, lidi si to prectou a neco si z toho odnesou. No a ti, kterym se to fakt libilo a treba je to inspirovalo ti napisou dik do komentu. Bohuzel stav neni idealni a obvykle se najde nekdo, kdo rad lidi nasira a proto ti do komentu napise nejaky odpad jako to udelal lex a kdyz ho nekdo napomene, tak zacne vyskakovat ze ma pravo na nazor. Tohle je hlavni duvod, proc ja treba na lezce nikdy zadny clanek nedavam. Lezeme pomerne casto v horach jak na zule tak i na vapne, obvykle cesty v 6. stupni Fr a obcas by si jeden rekl, ze ty hezke fotky a zazitky stoji za sdileni, ale nakonec ho prejde chut, kdyz vidi, ze lex a jeho kamosi lezou vic a lip a tobe by se jen vysmali. | Radek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 23:45:35 30.06.2018 | +1 | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 19:40:35 03.07.2018 | +2
Pěkně napsáno. Za mě bych řekl - nenechte se dementama jako lex a anonym odradit a pište. | R. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 17:28:20 26.06.2018 | Hele lex, docela by me zajimalo co jsi zac. Lezes vubec? A jestli jo, tak co?
| M. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 14:14:03 28.06.2018 | “vy gaučáci,co to tady komentujete jste z toho v pr.eli” není názor ale urážka. Cituju první tvůj koment. | | odpovědět |
help! | 22:00:27 27.06.2018 | Prosím, nemohl by tuhle diskusi nějaký admin už konečně uzavřít, případně smazat? Na ukclimbing.com moderace funguje a nikdo s tím nemá problém... | Honza Hrb | odpovědět |
  | Re: help! | 21:30:00 28.06.2018 | Do budoucna take prosim adminy, aby v situaci, kdy nekdo bude psat neco co se me osobne vuvec nelibi rovnou nekompromisne mazali! To prece nejde toto.. HELP!!!!!!!!!! Znovu nazorovou jednotu v lezecke obci!!!! Kdyz to nejde prirozene, pujde to silou! | | odpovědět |
  |   | Re: help! | 16:04:51 29.06.2018 | jak silou? Když soukromý web Lezec.cz vyslyší požadavek části svých čtenářů a začne něco moderovat či dokonce cenzurovat", tak je to jeho svoboné rozhodnutí a není to použití žádné síly. Vždyť tě nikdo nebude nutit, abys sem chodil, když to bude moderované...a když to bude špatný rozhodnutí a lezec.cz příjde o hodně čtenářů, tak třeba zase cenzurovat přestane...nic špatnýho ani žádnou sílu v tom nevidím...spiš státní zákaz kouření v soukromých hospodách je použití síly - vidíš ten rozdíl? | | odpovědět |
h | 17:33:33 03.07.2018 | tak slabý článek a už je na prvním místě titulky několik dnů.. to už fakt jezdí do hor jen karešák? tak to je bída.. | | odpovědět |
  | Re: h | 18:56:52 03.07.2018 | Tak do hor určitě jezdí víc lidí, ale ne všichni o tom mají chuť psát. Dost možná kvůli lidem, jako jsi ty nebo tadyhle chrabrý válečník v modré dodávce(obklopující se výhradně chlapci) Lex | JendaZBrna | odpovědět |
Žeru H@vna | 08:49:53 22.08.2018 | Článek je fajn. Pro mě. Páč jsem gaučák, mám dítě, ženu hypotéku starý rodiče a prarodiče v LDNce a z kanceláře se dostanu na skalky jednou týdně. Takže žeru n@vna, už se to asi nezmění.Proto se mi tenhle článek líbí, páč mi dává naději že třeba za rok taky takhle někam vyjedu. | Nacelnik | odpovědět |
  | Re: Žeru H@vna | 13:39:37 01.10.2018 | Souhlas. Budiž Lexům jejich ega menší zátěží... | Antilex | odpovědět |
|