LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Poslední slova před smrtí: Cvaknu si tu erárku...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142125 cest
Nové přelezy:
Roof Rabbi 8a
Polární Zá 8A+
Ztracenec 7C+
Panychida 9+/10-
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb
Ouranos 7c+

Stěny
Lokal Blok - Praha 5
Vnitřní lezecká stěna - Juliska - Praha 6
Sportcentrum Evropská - Stěna FTVS UK - Praha 6

Prodejny
Rock Point - Palác Flóra - Praha 3
HUDYsport - Ostrava
Rock Point - OC Nisa - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Rozhovor s Raďousem o nové stěně Free Solo na Chodově v Praze

Teplo  a léto už je pryč, a tak se většina lezců, kteří si právě nemohou dovolit vyrazit na zimu do teplých krajin, bude muset uchýlit k zimnímu tréninku na překližku umělých stěn. A Pražákům v nedávné době přibyla další možnost, kam se za tréninkem v nepřízni počasí vypravit.

Na Chodově totiž vyrostla nová lezecká stěna Free Solo, toho času nejvyšší stěna v republice. A ačkoli ještě voní novotou a řada věcí se ještě dolaďuje a optimalizuje pro své uživatele, již nyní je evidentní, že Free Solo bude tak trochu jiná lezecká stěna. Nebude jen obyčejnou lezeckou tělocvičnou, ale místem, kam přijdou rádi posedět a pobýt lidé, které pojí stejná životní vášeň. O tom, jak stěna vznikala, vypráví otec projektu Radek Brajer.

Kdy přišla myšlenka postavit novou lezeckou stěnu v Praze?

Ta myšlenka přišla asi před 8 lety v souvislosti se zánikem lezecké stěny na Brumlovce, kterou jsem pomáhal spravovat a která byla zrušena kvůli výstavbě v okolí. Začali jsme tedy hledat náhradní prostory a po dlouhém pátrání jsme skončili v tomhle baráku na Chodově. Bývala to kotelna, která ležela ladem a měla na výšku 6,5 m…

Dneska má na výšku kolik?

Téměř 18 m.

Je to tedy teď nejvyšší lezecká stěna v Praze?

Co se výšky týče, je to rozhodně momentálně nejvyšší stěna v republice, ale kapacitou rozhodně největší není. Já si na ta nej nechci hrát, ale když jsme na tom projektu pracovali,  výška pro nás byla důležitá, protože 10 m, nebo 15 m byl  velký rozdíl a tehdy jsme fakt strašně chtěli velkou stěnu.

Jak dlouho se budovalo?

Téměř sedm let jsme pracovali na tom, aby to tu začalo žít. Bylo to sedm let starostí a dřiny. Na stavbě se podílela celá řada lidí, kdybych to sečetl, půjde to možná do stovek. Spoustu se jich rekrutovalo z řad lezců. Zpočátku bylo velké nadšení, které ale za ty roky opadlo, a mnoho lidí už ani nevěřilo, že to dotáhneme do konce. Nicméně zvládli jsme to.

Interiér budovy má velmi neotřelý design. Pochází z hlavy nějakého návrháře?

Většina nápadů pochází z mé hlavy, ale na realizaci se podílela řada kamarádů.  A povedlo se to jen díky tomu, že se tu sešli úžasně šikovní lidé, kteří se stmelili v perfektní partu.

Ty jsi měl v začátku určitou vizi - do jaké míry se ji podařilo zrealizovat?

Z některých představ jsme museli z finančních důvodů ustoupit, protože koruna je mocná čarodějka a vždycky tě dožene, ale myslím, že převážnou většinu nápadů jsme zrealizovali.

V čem by měla být tahle stěna jiná než ostatní, co jsou v Praze?

Ona měla být v každém případě jiná, než byly stěny před 8 lety, protože je třeba si uvědomit, že nápady, které se tu realizovaly, jsou staré osm až deset let. Ale podle reakcí lidí  to vypadá, že projekt to byl v podstatě nadčasový. Vycházeli jsme ze stěn, které tu byly, a já musím vzpomenout Ruzyň. To byla první stěna v Praze a myslím, že je dodneška nenapodobitelná a těžko opakovatelná. Pak začaly vznikat stěny, které jsou skvělé, ale jsou v jistém smyslu asi lépe proveditelné a tím pádem i podobné. Já se po lezeckých stěnách pohyboval pořád a nebavilo mě lézt po jednoduchých tvarech, takže když jsem se pustil do stavby této stěny, chtěl jsem tomu dát něco jiného. Brzy jsem ale pochopil, že dělat stěny jinak je ve všech ohledech složitější. Jak časově, tak finančně. Ale dotáhli jsme to, neslevili jsme téměř ani o píď, a tak jsem rád, že se to lidem líbí. Ono napodobit skálu prostřednictvím umělé stěny je holý nesmysl, ale chtěl jsem to sem přenést alespoň symbolicky, aby nešlo jen o holé prkno a na něm našroubované chyty.  Jestli se nám tenhle záměr povedl, uvidíme dle ohlasů lidí. Ale zatím se zdá, že reagují pozitivně, což je jedna z velkých odměn za těch sedm let dřiny a také zadostiučinění, že jsme se snad dali správnou cestou.

Takže hotovo?

Vůbec ne, jsme na konci jedné etapy, ale teprve na začátku další. Zatím je to tu syrové a my máme ještě řadu nápadů, ale nejdřív se musíme trochu nadechnout…

I tak už mám ale pocit, že to tu není jen studená tělocvična, ale že to tady má atmosféru a duši.

Tak to je skvělé, protože jestli mi na něčem záleželo, tak na tom, aby se tu scházeli lidé, kteří mají lezení rádi a aby se tu cítili dobře, aby to mělo ducha. A pokud to takhle na lidi působí už teď, je to pro mě veliká pocta a odměna.

Teď k praktickým věcem. Co tu lezci najdou? A asi začneme od velké stěny.

Stěna je určená všem, jak začátečníkům, tak lidem, kteří chtějí trénovat a zlepšovat se. Bylo složité zakomponovat do složitého prostoru profily, které by vyhovovaly oběma skupinám lezců, ale zdá se, že se to povedlo. K cestám – jsme na začátku a bylo by nefér říkat, že máme cesty postavené v celém spektru, ale budeme na tom intenzivně pracovat, jakmile nám do dovolí prostředky.

Máte také bouldrovku. Jak moc budete pracovat na ní, jakou jí budete přikládat  důležitost?

Zdá se mi, že v podobných zařízeních, kde je vedle sebe postavené jak lezení s lanem, tak boulder, převažuje spíš lano. Takže bych v případě té naší vnitřní bouldrovky nepředpokládal nějaké masové využití, nicméně musím opět vzpomenout Brumlovku. Na Brumlovce jsme vyrůstali na bouldrovce, která měla 12 m2, a naučili jsme se na ní téměř všechno, stačilo to. Naše vnitřní bouldrovka má 120 m2  a to je myslím odpověď. Takže vnitřní bouldrovka bude rozhodně plnohodnotná pro začátečníky i pokročilé, navíc tu budeme mít i bouldrovku venkovní.

A to je něco naprosto unikátního. Jak vás napadlo, postavit venkovní bouldrovku na střeše?

To bylo spontánní. Když jsem si uvědomil, jak nástavba vypadá, přišlo mi hloupé to jenom opláštit a nic z toho. Tak jsem tam postavil bouldrovku a tak vzniklo něco asi hodně jiného, co by mohlo být pro lidi, kteří hlavně bouldrují, hodně přitažlivé. A já, ačkoliv nejsem bouldrista tělem a duší, tak tenhle moment mě trochu přesměroval, protože mě baví být na vzduchu. Takže vím, že já budu zrovna ten, který na té střeše bude blbnout, i když bude sněžit, a rozhodně se najdou blázni, a není jich málo, kteří jsou na tom podobně jako já.

Ty ses tu také rozhodl otevřít restauraci, což mi přijde jako velká komplikace, když to vezmu z hlediska provozovatele.

Komplikace to v každém případě je, všichni, kdo říkali, že zkolaudovat hospodu je problém, měli pravdu. Není to vůbec jednoduché, navíc pro člověka, který s tím neměl žádné zkušenosti. Ale povedlo se to a tak se teď snažím rozkoukat i na tomhle poli a dát lidem nejen to lezení, ale ještě něco navíc. Lezení je super, ale pokecat po něm nad příjemným gáblíkem je taky moc fajn. Tedy alespoň mě to baví.

Takže ses inspiroval podle sebe? Chtěl jsi sem přinést to, co ty sám máš rád?

Přesně tak. Rád se hýbu při lezení, o tom není potřeba mluvit a zdůrazňovat, jak moc to pro mě znamená, ale tím to nekončí. I pohoda po lezení je pro mě důležitá, a jestli ji tu lidé najdou společně se mnou, bude to fajn.

Kromě stěny, obou bouldrovek a restaurace jsem vzadu za barem objevila ještě jednu zajímavou místnost s nízkými stolečky, polštáři a podlahovým průhledem na bouldrovku. To bude čajovna?

Tak to je zase nedodělek, kterému nechybí moc, aby byl použitelný. Uvidíme, jak se tahle čajovna, nebo jak tu místnost nazveme, vykrystalizuje. Rozhodně to tam nebude o sezení u stolu, ale o povalování se po zemi a měla by to být taková alternativa k hospodě. Asi by se tam nemělo kouřit, prostor by měl být určený lidem trošku jiného ražení, než jsou ti, co mají rádi pařbičky a podobné věci. Takže na své by si tu měl přijít každý.

Prostoru je tu ještě spousta, máte nějaké další plány do budoucna?

Plánů máme dost, ale záleží na financích, kdy a v jaké míře budeme moct pokračovat dál, abychom lidem mohli nabídnout ještě více radosti. V budoucnu ale určitě chceme využít těch dvou komínů, co máme venku a které nelze přehlédnout. Měří 37 m, a když to dobře dopadne, chtěl bych na nich příští rok udělat lezeckou stěnu, což by mohla být docela zajímavá tečka.

Tak to budeme držet palce! A ještě otázku na závěr. Ty ses zmínil, že tu plánuješ pořádat i nějaké promítání a další akce. Bude tomu tak?

Určitě. Akcičky budou pro lezce příjemným zpestřením. Každý během roku vyráží za různými cíli, a tak se potkáváme spíš náhodou či omylem. Takže když se bude chtít někdo prostřednictvím promítání a vyprávění podělit o své zážitky a zkušenosti, budeme rádi, navíc to bude fajn příležitost potkat se na jednom místě.


1


2


4


6


7


8


9


10


11


12


13


14


16


17


19


20


21




Lucie Žemberyová   [úpravy] 08:26 12.12.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 KEC09:23:23 12.12.2011
V Čechách jsou vyšší venkovní stěny.
odpovědět 
 Re: KEC09:41:49 12.12.2011
Ktere?
odpovědět 
  Re: KEC10:03:26 12.12.2011
Třeba hned v Praze na Strahově.
odpovědět 
  Re: KEC10:07:26 12.12.2011
treba v Kladne
petrodpovědět 
   Re: KEC10:18:23 12.12.2011
Kde je v Kladně venkovní stěna?
odpovědět 
    Re: KEC10:21:22 12.12.2011
Na KL u bazénu, a třeba v Baldovci je jen o fous menší. Ale jestli udělají na Freečku ty komíny, tak už bude jasno.
 martanodpovědět 
 Re: KEC14:51:41 12.12.2011
A vyssi vnitrni? Hmm? Nejak jsem v rozhovoru nenasel zminku ze by to byla nejvyssi venkovni stena...
odpovědět 
  Re: KEC15:18:45 12.12.2011
V clanku se pise, ze se jedna o nejvyssi stenu u nas, coz neni pravda. Mozna se jedna o nejvyssi vnitrni stenu u nas.
petrodpovědět 
   Re: KEC17:55:49 13.12.2011
Presne tak, napr. takovy Roviste je urcite vyssi. A severni stena Borne je jeste mnohem vyssi. Proste silne zavadejici informace!
Rudlaodpovědět 
    Re: KEC11:40:50 15.12.2011
Jenze tem se nerika lezecke steny a navic ani nejsou v Praze. Otazka byla:

Je to tedy teď nejvyšší lezecká stěna v Praze?

Na kterou by spravna odpoved byla:

Ne, jsou zde vyssi venkovni steny.
odpovědět 
 Re: KEC15:10:26 12.12.2011
k čemu jsou venkovní stěny? k ničemu. buď můžeš na skály, nebo už je zima. a většinou jsou dost odporné.
k.odpovědět 
  Re: KEC21:41:30 12.12.2011
Někteří lidé mají čas jen odpolko po práci na dvě na tři hoďky a když je venku hezky tak mi přijde rozumnější jít si pořádně vytahat ruce třeba venkovní Gutovku, která je podle mě super, než jet sice do skal ale jen na jednu cestu ;)
Honzaodpovědět 
   Re: KEC12:10:57 13.12.2011
To je samozřejmě věc názoru ;-)
Lodpovědět 
  Re: KEC16:10:39 20.12.2011
to zkratka k. bude asi znamënat kokot,ne?
vincentodpovědět 
  Re: KEC16:10:45 20.12.2011
ta zkratka k. bude asi znamënat kokot,ne?
vincentodpovědět 

 LUXUSNÍ09:27:32 12.12.2011
LUXUSNÍ. Držím pěstí ať se daří a vyjdou i další plány jako ten komín.
figoodpovědět 

 jak to vidí návštěvník09:46:40 12.12.2011
hezky se to čte, ale:
co dodělat cesty - z lehčích většina žádná sláva, těžší nekomentuju, nelezu dlouho
cesty se do sebe pletou, označení na houby
popisky cest a klasifikace - nic horšího jsem nikde neviděla
interiér připomíná holobyt
čajovna by byla super, ale je betonový strop, visící žárovky na drátech, holé stěny a podlaha tím pravým? takovouhle čajovnu jsem ještě neviděla:)
Stěna už je otevřená dost dlouho na to, aby se nešváry odstranily. Jak jsem poslouchala provozovatele, vše je vlastně otázka chvilky, ale zdá se, že skutek utek. Těšila jsem se na nové prostory, ale bohužel musím konstatovat, že na pravidelné návštěvy to rozhodně zatim není.
A poměr cena/kvalita - posuďte sami.

aliceodpovědět 
 Re: jak to vidí návštěvník11:14:34 12.12.2011
Asi žádnej "znak" nevyjádří můj ironickej smích. Řeknu to jednoduše. Vem si partu lidí, najdi prostor, sežeň peníze, postav stěnu a pak tady něco podobného piš.
lukasodpovědět 
  Re: jak to vidí návštěvník11:58:04 12.12.2011
Clovece, ted si to teda rozkopl - komentoval to navstevnik a chte nechte ma vesmes pravdu. Alias pouze komercni pohled nekoho, kdo plati za to, ze si jde zalezt - neni to totiz gratis....

Jinak ja od zacatku drzim palce Radousovi, pac diky nemu a spolecnych hafo sessions spolecne s Jarkou na Brumlovce porad jeste lezu - Radous je totiz No1 lezec a pro me i nadale vzor - a mimo jine i clovek, ktery si na nic nehraje a proto je pro nej tezke chapat tvrde lokte komerce, dokonolati hned pri startu a ekonomiky s tim spojene. Takze nez nadavat nekomu, komu se nelibi stavajici stav, je lepsi podekovat a napravit, jinak totiz kacky do prasatka neprijdou.
upmanodpovědět 
 Re: jak to vidí návštěvník15:12:36 12.12.2011
Tak tohle je přesně ukázkový názor produktu nové éry lezení posledních let. Upřímně budu jen rád, když Freesolo co nejvíce takových odradí a bude jich tam chodit co nejméně.

Když si vzpomenu na starou Brumlovku, tak to bylo místo, kde se scházeli super lidi, dobří lezci se správným zápalem a vztahem k přírodě. Mělo to svého ducha a v mnohém to proto předčilo i tehdejší Ruzyni. Ráďa ani kolikrát nevybíral pořádně vstupný a i tak mu tam všichni poslušně nosili drobáky do toho jeho trezorku, protože byli za stěnu rádi, a protože věděli, že se tam nadřel. A že se tam člověk musel převlékat pod stěnou, věci nechat válet na zemi, nebylo si pomalu kde umýt ruce a celou dobu tam byl randál z aerobiku? To tehda nikomu nevadilo, protože o tom to není.

Dnes jedinec drtí rok v Mamutu, na skálu na rybu nejlépe s kurzem, a pak přijede do Freesola, vysolí kilo a všechno musí být tip ťop. Klimoška, teplá kuchyně, a pokud možno parkoviště pro kočárky přímo pod první preskou a dětský koutek s mcdonaldem.

Věřím, že Ráďa sám ví, kde to má ještě mouchy, co se naopak povedlo, a že na tom ještě zamaká. Za ty leta dřiny a prostředků co do toho dal si však alespoň u mne zaslouží velký kredit a nějakou tu dobu hájení. Rád obětuju chvíli špatný značení či vzhled interiéru, když se podaří vybudovat něco jiného, než další komerční mašinu, kterých už tu máme dost.

Takže za sebe říkám velké díky za Freesolo, na které jsme tak dlouho čekali, a Ráďovi přeju hodně štěstí a pevných nervů v dalším počínání.
mykyodpovědět 
  Re: jak to vidí návštěvník17:31:14 12.12.2011
Stěna je to povedená,nevadí mi ani delší odlezy,cesty od 7- nahoru jsou hezký.Je tam ale tma,zima a málo místa.Nikdy by mě nenapadlo dát si na stěně večeři ale říkal jsem si že tady by to mohlo za něco stát.Bohužel nestálo to vůbec za nic a navíc opět děsná zima.Alespoň obsluha byla v pohodě.Čtu už asi čtvrtou upoutávku na tuto stěnu,ale dokud se to tam nezlepší,tak neni moc čemu dělat reklamu.Kromě Raďousovo kamarádů,tam moc lidí víckrát nepřijde.Možná je to záměr,ale přijde mi že hodně drahej.Každopádně držím palce a doufám,že za rok bude líp.
Ptíodpovědět 
  Re: jak to vidí návštěvník18:20:53 12.12.2011
Tak nezbyva nez doufat, ze takovych jako ty se najde dostatek, aby stena z financnich duvodu neskoncila v propadlisti dejit. Zatim vas tam moc nechodi, soude podle toho, ze tam clovek moc lidi nepotka.
arvodpovědět 
  Re: jak to vidí návštěvník19:45:22 12.12.2011
Asi rozumím, jak to myslíš - ale nediv se, že návštěvník vyžaduje stejný komfort jako na Smíchově či v Mammutu, když zaplatí stovku stejně tak jako tam.
Robertodpovědět 
   Re: jak to vidí návštěvník22:54:06 12.12.2011
Co se tyce komfortu mi to prijde stejne, mozna i lepsi nez smichov/mamut :/ Jedine co jde vytknout je akustika a osvetleni a mozna trosku zmatene lehci cesty(od 7 vys jsou pekne a leckdy i hezci nez na vyse zminovanych stenach)...
odpovědět 
  Re: jak to vidí návštěvník - Mykymu00:19:37 13.12.2011
hele Myky, jestli ti paměť slouží, tak ten trezor nebyl jeho, ale Jarky Poslední. A jestli do něj lidi házeli místo vstupného drobáky, nebyl to projev super atmosféry, ale v podstatě krádež. Neb tam Raďous pouze lokajoval a Jarka byl ten, kdo stěnu zacvakal.
Též byla u zrodu Chodova, se zbíječkou, míchačkou s betonem a stotisícovými investicemi ( 2 D chyty atd..) tak mě překvapuje, že se tu o ní nikdo nezmiňuje. Třeba v příštim rozhovoru. Ale tušim, že na kamarádství na laně nevzpomíná v tak dobrém, jako ty. Ať tě ideály dále provází, amen..
Jiřina Z.odpovědět 
   Re: jak to vidí návštěvník - Mykymu09:08:45 13.12.2011
To s těmi drobnými bylo myšleno obrazně, platilo se tehdá 70 korun? Už si nejsem jist, je to dlouho. To, že si můj obrat vykládáš jako krádež, spíš signalizuje nějakou tvojí pifku :-)

Nikomu zásluhy rozhodně neberu, určitě by si spousta dalších zasloužila zmínku. Ač je to takový začarovaný kruh, tak snad jen dodat, že atmosféru vytváří lidé a né statisíce. Přeber si to jak uznáš za vhodné.
mykyodpovědět 
    Re: jak to vidí návštěvník - Mykymu10:38:31 13.12.2011
No on uz hlavne neni rok 2003. Brumlovka uz taky neni, a z lezeni uz neni sport par nadsencu, tak nevidim duvod si hrat na nejaky velky kamaradstvi. Provozovatel to ma jako normalni byznys, tak nevidim duvod proc kamaradsky mouhrit oka nad nedokonalejma sluzbama, kdyz to jinde umej lip.
Geoodpovědět 
     Re: jak to vidí návštěvník - Mykymu10:50:32 13.12.2011
tak nějak.
buďto si to kluci a holky postaví pro sebe a svý kamarády a budou se poplácávat po ramenou, nebo to budou dělat jako byznys. obě cesty jsou v pořádku, to něco mezi chvíli to a chvíli ono je poměrně spolehlivá cesta do pekla.
Lukas B.odpovědět 
   Re: jak to vidí návštěvník - Mykymu09:55:52 13.12.2011
Nelze jinak než s tebou souhlasit a ódy na Raďouse v komentářích jsou velmi úsměvné. Už mu snad chybí jenom vousy a Ježíš bude hadr. Jarka byla jaksi z projektu stěna Chodov "odejita". O tom téměř nikdo nemluví (neví?) a můžeme se jenom dohadovat jak to přesně bylo, ale morální kvality Raďouse určitě nejsou jako křišťálová studánka. Brumlovka měla ducha, ale ne diky Raďousovi, ale díky lidem, kteří tam chodili. Nevzpomínám si, že by se Raďous na Brumlovce předřel - myslím, že opak je pravdou :-) Na druhou stranu je velmi manuálně zručný a zarputilý, což dokázal stavbou Chodova. Nicméně jeho sobectví či nulová empatie mohou jeho byznys (Chodov) přivést k bankrotu.
odpovědět 
    Re: jak to vidí návštěvník - Mykymu10:28:32 13.12.2011
Nu što eto - Jaruška maet prázdnye kapsošky, ale svědomí čistoe kak pervyj sneg. Tož takoj jej staryj drug - pod každoj sviňou kotel bublaet, pomalu, ale istočno!!
Na 150 percent vyigraet diplom: samyj špatnyj kapitalista 2011/12 godov!
Chudáci kolchozníci tam makající..
KGB - vasilodpovědět 
  Re: jak to vidí návštěvník10:27:54 13.12.2011
Jenze presne takovy stenu zivy, jinak to tam za chvili zavrou a ty se zas budes valet nekde na smichove. A chtit od steny nejakou uroven kdyz za to platim mi prijde naprosto normalni.
R.odpovědět 

 Pěkný09:56:38 12.12.2011
Dlouho se čekalo, ale možná to bude o to lepší. Těším se tam.
Steveodpovědět 

 hospoda10:06:05 12.12.2011
1) Podle těch fotek pípy - a co takhle točit nějaký skutečný pivo, a ne eurosplašky? ;)
2) Ono se v té hospodě kouří?? :((( /Usuzuju podle poznámky, že v "čajovně" by se kouřit nemělo.../
D.odpovědět 
 Re: hospoda00:30:44 13.12.2011
Souhlas: Gambrinus = voda z holinek
odpovědět 

 Sorry10:32:15 12.12.2011
Stěna trochu nudná.
Podlaha tvrdá.
Zima jak v mrazáku.
Hospoda bez ducha. Obsluha totéž.
Hermelín katastrofa.

Sorry, takhle asi ne.

Jožinodpovědět 
 Re: Sorry10:51:58 12.12.2011
fakt nechápu několik věcí, netýká se to stěn, ale hospod (zejména na sportovištích) obecně:
1. kouření obecně
2. pivo. sice se mi to nelíbí, ale jsem schopen tolerovat jako základ na čepu europivo. nechápu však, proč už ale druhé a třetí pivo není něco zajímavějšího.
3. nabídka chuťovek pod pivo. neznám nic nudnějšího a uniformnějšího než utopenec a nakládanej hermelín (mimochodem, kupuje se to v desetilitrových kýblech, většina břídilů si to ani sama nenaloží). hergott, to je takovej problém mít třeba mikrovlnku a hodit na toustovej chleba plátek sejra a šunky? voprskat topinku? nakrájet rajče, přidat sejra a nakapat volej (správnej sejra a volej přirozeně, ne třicítku ajdam a vegetol)? namazat na krajíc chleba škvarkové sádlo?
4. hospoda jako holá ratejna kde táhne a je ozvěna. jo souhlasím, maglajzovej prach je svině a kdo by se s tím luxoval a pral? třeba ten kdo chce aby mu tam chodili lidi. závěs, kobereček, ubrus, to udělá divy.

no nic, třeba tahle nálevna je lepší.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Sorry12:43:11 12.12.2011
Toust z mikrovlnky? Ale fuj ... ! ;)
(Mluvím samozřejmě o hospodě, která má příslušné /a zkolaudované/ kuchyňské zázemí. A jinak máš samozřejmě pravdu ve všech bodech - tedy, pokud tím "nechápu kouření" myslíš, že nechápeš, že se tam kouří" /osobně bych asi klidně kuřákům jednu ODDĚLENOU A UZAVŘENOU místnost vyhradil, pokud to jde - každý podle svého gusta .../)
Robertodpovědět 
   Re: Sorry12:54:00 12.12.2011
myslel jsem to tak, že toust z mikrovlnky není žádné terno, ale proti hermelínu z kýblu je to kulinářský počin.

samozřejmě chápu, že se hospoda snad postupně zútulní, třeba se na zdech objeví plakát z mistrovství světa zde konaného s podpisem vítěze a podobně. já jsem jeskynní člověk, mám rád v hospodě šero a temná zákoutí. někdo třeba preferuje sterilní prostředí...
Lukas B.odpovědět 
  Re: Sorry12:45:23 12.12.2011
Lukas B. ???? A co třeba na druhou stranu.Kluci to rozjeli a otevřeli ve fázi.Stěna OK a ostatní se prostě dokope při provozu.Takovou velkou věc při nedostatku peněz, ale o to větší vůli.Tak snad člověk přimouří oko a podpoří kluky svojí návštěvou.
Mártyodpovědět 
  Re: Sorry15:00:11 12.12.2011
Doporucuju tam nekdy zajit a podivat se, co maji na jidelnim listku. Je videt, ze je zase nekdo chytrej a ani tam nebyl...
odpovědět 
   Re: Sorry15:04:02 12.12.2011
máš pravdu. nebyl jsem tam. myslel jsem to jako povzdech nad bezduchou studenou či jednoduchou kuchyni (něco na zub pod pivo) skoro na všech stěnách, hřištích, parkovištích...
Lukas B.odpovědět 
    Re: Sorry15:22:26 12.12.2011
jídelní lístek na webu potvrdil mé temné tušení. zase to nejde bez utopenců a hermelínu, smažáku, katova šlehu...
Lukas B.odpovědět 
     Re: Sorry16:17:38 12.12.2011
Na webu je polední menu. Dle mých zkušeností každá restaurace (kromě hospod, kde jsou hotovky standardním menu), která má polední menu, má buď všechny, nebo alespoň ty nejlevnější položky na menu, ve formě tzv. lidovky. Její běžný jídelní lístek je pak naprosto jinde (samozřejmě i cenama). Polední menu je prostě stavěno pro lidi se stravenkama, kteří se přijdou v poledne najíst a ke stravence chtějí za pití připlatit buď jen málo, nebo vůbec nic. Spousta restaurací z poledních menu žije (tedy má tu základní jistotu). Pamatuju na úžas Pohlreicha, když v jedné nejmenované provinční restauračce, kam štamgasti chodili právě na polední menu, když mu po měsíci, kdy doporučil zmenšit porce a navýšit cenu o 10Kč, číšník řekl, že lidí trochu ubylo. Prostě nechápal, že pro lidi může být těch 10Kč tak podstatný rozdíl, ale bohužel u lidí tzv. normálních to tak prostě je. A zvláště teď. Nicméně, co jsem tím chtěla říct: neznám běžný lístek fríčka, ale podle poledního menu bych se fakt neřídila.
Kočkaodpovědět 
      Re: Sorry19:55:11 12.12.2011
Na webu je i celý jídelní lístek, jak jsem tak koukal - http://www.freesolo.cz/jidelak.htm. Nevypadá zas až tak zoufale, vezmu-li do úvahy, že je to hospoda u stěny, ne primárně gastronomický podnik (i když je vidět, že hlavní slovo v masité kuchyni má fritéza a pánev). To pivo je ovšem špatně. (Polední menu ale podle mne zcela v pořádku.)
Robertodpovědět 
       Re: Sorry22:49:53 12.12.2011
U nás se už za stravenku o oběd ani nenajíš a to je normalni knajpa v Praze, natož s polévkou a pivem:)
odpovědět 
       Re: Sorry08:56:54 13.12.2011
Ha, díky. Jsem nedostatečně investigativní. Nicméně vidím, že když tam někdy zavítám, při vstřícném přístupu obsluhy se najím i já.
Kočkaodpovědět 
        Re: Sorry12:47:08 13.12.2011
A co specifického vyžaduje k obědu taková Kočka? ;)
Robertodpovědět 
         Re: Sorry14:06:04 13.12.2011
Nic extra specifického, jen se, pokud je to možné, snažím vyhýbat určitým potravinám a způsobům jejich přípravy (především smaženým). Ale jinak sním, co mi dají ;-)
Kočkaodpovědět 
          Re: Sorry19:35:44 13.12.2011
No hlavně, že nevyžaduješ Whiskas ;)))
(Prostě rozumná Kočka ;))))))))
Robertodpovědět 

 chyty na pultu10:42:46 12.12.2011
Měl bych dotaz na chyty namontované na pultu (pátá fotka odspodu). Kdo je vyrábí? A jestli případně na stěně nějaké chyty neprodáváte?
Michalodpovědět 

 Prazaci10:50:42 12.12.2011
Hele Prazaci
nechcelo by sa vym rozbehnut nejaku stenu v Bratislave? Po krachu niektorych bouldroviek je to tam dost zufaly stav resp. monopol jedinej steny. Nechcem si ... do vlastneho ale urcite by vela ludi ocenilo nejaky iny priestor ako je ten jediny...
mkiodpovědět 
 Re: Prazaci20:20:20 12.12.2011
Prvně ať někdo postaví stěnu v Olomouci. Tam není žádná!!!
PetRodpovědět 

 všechno bude11:23:18 12.12.2011
Pravda je, že stěna není ještě úplně hotová, doladěná a zútulněná. Ale k tomu všemu jsou potřeba peníze. Až budou, všechno bude. Lidi, kteří na stěně pracovali tomu ale věnovali strašně času a úsilí, dali do toho nadšení a své vize a za to klobouk dolů. Toho si vážím. Kritizovat je strašně snadné...
Lucieodpovědět 
 Re: všechno bude11:33:25 12.12.2011
co ten zavádějící článek...je nutné tvrdit že je to nejvyšší stěna?
odpovědět 
 Pro adminy12:38:41 12.12.2011
Bylo by slušný označit tenhle článek jako PR. Měl jsem dojem, že se to tady docela dělalo. (Obecně, nic proti němu.)
Robertodpovědět 
  Re: Pro adminy13:17:03 12.12.2011
PR je prakticky většina článků nebo jejich zdrojů (zde závody, články o profesionálech Adamovi Ondrovi a jiných, pozvánky na promítání, festivaly,...) Nejlepší PR je takové, že to novinář ani neví. Kde je hranice mezi obsahem a reklamou, je otázka citu, praxe, zvyklosti, zpětné vazby čtenářů a trhu. Když je to pro čtenáře zajímavé, samozřejmě se PR vezme jako obsah a ne jako reklama (typický příklad články o Adamovi, Sharmovi apod. každé lezecké médium bere, v obecných médiích o nové Škodě Octavii, tenistce Kvitové ...). A stále to řeší všechny redakce. Tedy články jako PR v principu neoznačujme. Ale důsledně označujeme články objednané dle ceníku reklamy jako -reklama-. O reklamě na Lezci viz odkaz dole.
Život je holt složitější... a hore zdar :-)
admin
 Standa Holecodpovědět 
 Re: všechno bude13:47:56 12.12.2011
Presne! Krome toho Radous, jak jsem mel prilezitost s nim mluvit, je otevreny navrhum ke zlepseni a vubec cemukoliv konstruktivnimu. Vsechno je to dost o penezich, ale zatim ma stena rozhodne dobre naslapnuto! Cesty jsou tam moc pekne (alespon ty mezi 6+ az 8, rekl bych prisnejsi klasifikace, ale to urcite neskodi (mozna naopak) :) Jasne, ze podlaha je betonova, osvetleni by taky chtelo vylepsit,a dalsi cesty se jeste dodelavaji, ale verim, ze vsechno bude... Smichoff byl na zacatku taky holy a studeny... vsechno chvili trva a zacatky jsou tezsi.
Misakodpovědět 
  Re: všechno bude14:22:08 12.12.2011
Radous je fajn clovek. Tak tedy par typu pro to co by se mi libilo.
1. kuraky pryc
2. gambrinus pryc
3. studena kuchyne se da taky delat dobra a s laskou
4. prijemny personal
Myslim ze tyto body nejsou o penezich ale o necem jinem takze tolik muj zakladni pohled. Nasledne tam bude vic fajn lidi a v hospode lepsi atmosfera.
R.
R.odpovědět 
  Re: všechno bude20:23:59 12.12.2011
Přesně naopak, přísná klasifikace není ekonomickým přínosem. Nikdo se nechce trápit v těžké 6+, ale radši si dá lehkou 8-.
Podívej se na Arco, lehký 5c a 6a natáhnou lidi, že pak při 7a, 7b přituhne na oblíbenosti u masy nic neovlivní.
odpovědět 
   Důležitý23:03:08 12.12.2011
Důležitý jsou cesty, na stěnu se chodí hlavně co? Lézt! Na knajpu se zatím Vy....., to má čas!
martinodpovědět 
    Re: Důležitý03:25:24 13.12.2011
no jo ale prave ta knajpa jim vydela ty potrebny penizky....
R.odpovědět 

 forma12:38:48 12.12.2011
Skoda ze jste to nedotahli uplne stoprocentne, protoze ted tady lidi komentujou to co ani nemeli videt... ale asi to jinak neslo no. Preji hodne stesti pri dodelavkach a at je to co nejdriv v 100procentni forme.
kmlodpovědět 
 Re: forma14:59:27 12.12.2011
to není originální rozhovor, tento rozhovor se objevil na cs.euroclimbing.com již 10.16. včetně fotek, proč to nikde není uvedeno?
je dost neaktuální a z toho možná pramení jistá nedorozumnění v diskuzi.
k.odpovědět 
  Re: forma15:05:08 12.12.2011
pardon, to neměla být reakce, ale samostatný komentář, nevím, jak se mi to stalo.
k.odpovědět 

 lidi sou desne zpovykany:)14:42:01 12.12.2011
Radousi , minule jsme se zakecali...takze
viz. obr.11.  pod modryho hada aspon dalsi dve rozumny nohy, aby to teda byla brumlofska devitka, takle je to tak za 237b+
ladikodpovědět 
 Re: lidi sou desne zpovykany:)16:50:35 12.12.2011
si to nepochopil - na stěně platí - co si neuděláš sám, nemáš- tak nářadí do ruky a šroubuj, pámbůh ti to vrátí na dětech:)
břetislavosodpovědět 

 chyty16:45:50 12.12.2011
málo chytů (podle fotek)

odpovědět 

 Alespon jeden den v týdnu by mohlo být otevřeno déle17:37:03 12.12.2011
... alespon do 23.00, to bych pak přijel rád. Můžu jen od 20.30 a to je pak 1 hod. malo. a musim na Smichof.
Ondraodpovědět 

 Začátky18:16:13 12.12.2011
Stěnu navštěvuji od samého začátku. Lezecký potenciál se rozhodně nezapře. Stěna je parádní.
Jen při narůstajícím počtu cest dochází k použití dvou barev na sousedních cestách. Není to úplně zbytečné? Také mě pobavil popis pod cestou s upozorněním, že nahoře je cesta po chytech značky "D" a potom ty označené mágem... :-D To snad nemáte zapotřebí ;-) Jinak přeji hodně úspěchů...
Martin Veselýodpovědět 
 Re: Začátky16:02:21 13.12.2011
Ahoj, neznám tě. v něčem s tebou souhlasím,ale v něčem ne. Souhlasím s tím že stavěči by se měli řádně jebat za odfláklou práci. Protože je trestuhodné mařit časem, kterého většina lidí na stěně má velmi málo.

Ovšem s tvou kritikou značení mé červené 7-ky nemohu souhlasit. Přeci na každé stěně se často stejné barvy chytů blíží nebo dotýkají jedna druhé. U mé cesty je dost jasné že velké červené chyty na mé 7- se dost dobře liší od malých chytů od sousední cesty, která se (ale JEN V několika metrech, protože vedlejší cesta začíná několik metrů daleko), mé cestě zleva přibližuje, ale je o ligu těžší..8+/9- .. tedy chyty tam jsou výrazně menší. Tam kde by na první pohled nebylo jasné které chyty patří kam (a pozor, je to v místech kde je na rozhlížení spousta času, protože to jsou no-hand pozice),tedy v těchto několika málo metrech jsem pro jistotu domaloval značku mágem. kromě toho je také dobře vidět typ chytů (D chyty vs AIX chyty).

Takže tvá kritika není na místě, asi jsi cestu nelezl, nebo jsi si jen chtěl rýpnout za každou cenu? Připomínám že v plánu je štítkování chytů, snad štítky budou pro někoho příjemnější než značky od mága v kombinaci s typem a velikostí chytů a navíc v místech, kde je spousta času na rozhlížení v nohand pozicích..

další kritiku uvítám.. co říkáte třeba žluté 8-ce? Pozor.. není to onsajtovka! ale po druhém třetím přelezu si s vámi rád o mé žluté pokecám....třeba tady..nebo na mailu torous na seznamu.. dík a at se vám na Chodově líbí...
Toroušodpovědět 
  Re: Začátky18:15:45 13.12.2011
To me prijde docela usmevne.. Pro me ta kritika je na miste. Pasaze, kde jsou vedle sebe ruzne cesty po chytech stejne barvy odliste stitkama. To bude nejlepsi. Clovek, co to leze poprve, asi tezko do cesty vstupuje s vedomosti, ze bude jen po velkejch. Takze musi cucet na znacku chytu a jeste si je vsechny cestou pamatovat, aby pak nahodou nestoupl na nejaky nepovoleny chyt stejne barvy. Jsem docela rad, ze se rozlisovani cest podle znacek vyrobce chytu moc na stenach neaplikuje :). Je to teda samozrejme silne subjektivni, treba se najdou lezci, kterym ta kritika tveho znaceni prijde take jako neopravnena. Ja osobne mam nejradeji, kdyz jsou cesty oznacene barevnejma paskama, nalepenejma primo na stene kolem chytu tak, aby to bylo videt vicemene ze vsech uhlu. Je to ovsem taky ta nejpracnejsi moznost.
xyzodpovědět 
   Re: Začátky20:24:27 13.12.2011
Jasně že máte pravdu chlapi,já jen podotýkal že se jedná o pár míst. Kde jsou navíc no-handy...a spousta času na rozhlížení...peace
torousodpovědět 
  Re: Začátky18:24:57 13.12.2011
Tak s tim bych se teda dovolil polemizovat, protoze bych byl nerad, kdyby se to stalo standardem. Netyka se to totiz jen FS, ale i na Smichove jsou staveci, kterejm jsou barvy sumak.
On totiz neni ani tak problem resit co chytnout, ale spis na co stoupnout. Je to uz vrut, nebo malej chyt ze sousedni cesty stejne barvy, atp. Skvela idea je taky skorocervena vedle cervene a podobne jasne odlisitelne kombinace, jako napr. tmave modra a cerna, obzvlaste po te, co se trochu chyty oslapou.
Me je to vzlhedem k mejm ambicim sumak, takze si s klidem stoupnu. Nicmene prijde mi zbytecne obhajovat takhlen to, ze zrovna nebyly chyty jine barvy.
Geoodpovědět 
  Re: Začátky20:47:40 13.12.2011
:-) Torouši, divim se že tě nenapadlo snazší řešení. Když postavíš novou cestu mezi už existujícíma cestama, stačí napsat "čisté velké chyty" nebo "čisté malé chyty" podle toho jestli je cesta lehká nebo težká.
odpovědět 
   Re: Začátky21:31:07 13.12.2011
špinavé chyty jsou na obou cestách po pár týdnech. a míra špinavosti a velikosti chytů je méně zřetelná než značky od mága a typ chytů.
Jinak kdo chce žebřík, tak žebříků najde na Chodově spoustu. Já žebříky nestavím, i má 4ka vyžaduje nějakou tu kloubní pohyblyvost a kapku přemýšlení jak nohy postavit. tak torchu jako na skalách.

Myslím si že kdo leze jen žebříky a nic jiného ho nebaví tak u lezení dlouho nevydrží.ale třeba se v tomto mýlím..
toroušodpovědět 
    Re: Začátky21:55:41 13.12.2011
To je asi dost individuální no, osobně si myslím že na umělce by "žebříky" měly být tak 2/3 cest.
Z jiného soudku - o nějaké tvé 4 nebo nebo 4+ (černá snad?) jsem slyšel že prý je jenom pro vysoký a malý holčiny se v tom vytrápěj. Mám o tom ale dost mlhavé informace.
odpovědět 
     Re: Začátky23:09:50 13.12.2011
naprosty souhlas. radoby zajimave cesty. kdyz je neco blby tak o tom dost casto reknu ze je to zajimavy. postavit peknou 4, kdyz clovek sam leze neco uplne jinyho je umeni a neverim tomu, ze zrovna tobe se to povedlo. pamatuju si od tebe jeden kousek z cibulky. nechci te odradit od staveni, ale vic skromnosti by prospelo.
odpovědět 
      Re: Začátky04:16:38 14.12.2011
A nechcete se už na ty keci o ničem vy....t.A buďte rádi, že máte kde lozit.Fakt jak u blbejch.
odpovědět 
       Re: Začátky07:46:47 14.12.2011
Presne tak. Nekdo ma rad vdolky nekdo zase zebriky. Zrovna na Cibulce jsem se ptal hodne lidi a prevazovala spokpjenost a mymi cestami. A obecnou vlastnosti komentaru na Lezci ..na prikladu me Ankety je ..ze se ozyvaji hlavne vybojni anonymove.A spokojeni souhlasici ,co se projevi souhlasnym komentarem..ti jsou v mensine. Ale cernou zreviduji pro male postavy,dekuji za upozorneni, i kdyz kloubni pohyblivosta premysleni kam polozit nohy je nutna u mnoha ctyrek na ktere si vzpominam z piskovcu nebo z Kaitersbergu
torousodpovědět 
        Re: Začátky09:25:43 14.12.2011
Jo, akorát myslim že většina lidí co chce řešit boldrový kroky tak jde na boldr. Překližka by imho neměla mít ambici věrně imitovat skálu. Hlavně ať to odsejpá. Mám zkušenost že když je klíčový místo cesty (na mojí hranici obtížnosti) boldr tak v tom vykejsnu a visim jak pytel sraček, což frontu lidí za mnou moc nepotěší.
honzaodpovědět 
        Re: Začátky10:04:27 14.12.2011
Torouši, o tom, že jsi stavěčsky trochu dost mimo mísu, svědčí ne jen hrůzinec co stavíš, ale i názory dalších stavěčů angažujících se tam. Stavět červenou k červené je ukázkou tvé neschopnosti vybrat do daného profilu barvu chytů. Obvzlášť když nemáš pásky. O tom, že některý chyty se točej nemluvě. Žlutá byla za 7+, 8 se sice nepřibližuje uplně realitě, ale pokud tam dodáš nějaké nohy ,aby to nebyla rukanoha bouldering, možná to začne lézt i někdo jinej než jen ty. Chápu, že se tam staví z lana, a že to je teda vopruz, ale pokud je potřeba stavěče zbuzerovat a tesat, ty mi příjdeš jako vhodnej případ pro začátek. Cesty od Páji a Dalibora a taky Damajdy jsou teda o velkej kus lepší. Ty tvoje jsou jako Labácká anketa na čísla. K ničemu. Cibulkou se radši nevoháněj, tam to mohlo nedávno všechno skončit ,co jsem tak zaslechl.
odpovědět 
         Re: Začátky11:04:50 14.12.2011
Pozor kloubni pohyblivost nemusi znamenat bouldr. A ve zlute nohy nechybi,staci kdyz nebudes mit derave boty,....ve zlute se stoji dobre.lezl jsem to s janou,ktera neni vysoka a leze max 8- na neco prisla sama neco jsem ji poradil a najednou vsechno slo jak po dratkach..nechces se podepsat,anonyme?
torousodpovědět 
          Re: Začátky13:11:08 14.12.2011
Stokrát nic umořilo osla, viď Torouši. Pokud jsi spokojen s tím co stavíš, bez sebereflexe a řešíš tady něčí kloubní pohyblivost a děravý boty (nenosím, mám na ty kvalitní peníze),není o čem se s tebou bavit. Pokus se poslouchat hlas lidí, co musí tvé cesty lézt, a pokus se je třeba trochu odladit. To by udělala většina stavěčů co znám, protože jim zpravidla záleží na tom nestavět špatně čitelné, špatně lezitelné a blbě naklasifikované blbosti. A pokud to umějí ostatní... Tvoje sebekritika je ale nejspíš nula, to jsi předvedl jinde.
Jinak napsat, že tahle 8- se nedá vylézt na OS? Jak tomu máme rozumět? Jako, že to není 8-? Pokud to opravdu tak myslíš, tak už tě vůbec nebudu unavovat žádným názorem. :)
odpovědět 
           Re: Začátky14:28:51 14.12.2011
Mno..anonymy posloucham jen tak na pul ucha,zvlast na Lezci kde si spousta frustrovanejch vyleva zlobu. A zvlast nekteri anonymove nebo pseudoprezdivky vystupuji pod ruznymi identitami.tak bych se nedivil kdyby ti vzteklouni z diskusi o ankete a tady byla jedna ta sama osoba. Jednu IP adresu jiz mnhokrat admin potvrdil.
Slibil jaem ze cernou zreviduji,ale zluta se zda byt OK. onsajtu jiz ma spoustu,nepsal jsem ze se neda OSnout.zadne zamotane necitene bouldry nejsou v zadne z mych cest.jen pro lidi kteri moc nelezou na skalach a maji maximum 7+ muze byt problem zlutou zkroknout.ale pokud si nechaji poradit neni problem dat vsechny kroky.
A neni preci nutne vsechny kroky udelat jeden den, proc o krocich nepremyslet,chytit si jinou barvu a zkrokovat to priste? To je preci radost z pokroku,ne? O tom by melo byt lezeni,nikoliv o rutine...
torousodpovědět 
            Re: Začátky15:15:14 14.12.2011
Názor na to, co postavíš je vždy kladný, nebo záporný. Důležité pro stavěče je, aby záporných názorů bylo co nejméně. Samozřejmě se nikdy nezavděčíš všem, ale s ohledem na cesty na jiných stěnách, se mi ty tvoje nelíbily vůbec, na rozdíl od cest jiných stavěčů. Tvůj přístup ke kritice bych řekl že odráží tvou stavěčskou budoucnost.Kloubní pohyblivost,roztrhané boty,nelezou venku, lezou max 7+,dáš na třetí pokus a budeme se bavit, jsi anonym atd. Klidně tam stav dál, je mi to fuk, jen tam tvoje cesty nepolezu. A samozřejmě si můžu vybrat i jiné štěny a ne jen v Praze. Měl jsem za to že chceš názor a že chceš, aby se tvé cesty ne jen lezli, ale aby se lezli co nejvíc. Asi ne.
odpovědět 
             Re: Začátky19:58:04 14.12.2011
ale no tak vy bručouni! zdá se, že pravda je někde ve prostřed a není třeba se příliš durdit.
Takže mé postřehy:
1) neni to tak, že by brácha neměl pásky, ale stavěči se za pásky modlí již od začátku a oni pořád nikde. třeba to ježíšek napraví.
2) že se dvě cesty někde nahoře potkaj, co s tim, když nejsou pásky... kdo leze těžkou, odhadne, co ne a co jo, nebo se zeptá. a jestli se do pětky přidá stup nebo ne, mi příde buřt. Vim, že by to mělo být jinak, ale stalo se
3) barvy se v šerosvitu pletou, co se dá dělat - oranžová červená po chvíli k nerozeznání.
4) na chodově je víc "nedodělaných" ( slušně řečeno cest ) a už beze slovv zůstávaj ležet ladem. Proto se mi zdá úchylný rejt do bráchy, že něco przní.
5) lidí, co slušně něco našroubujou za daných podmínek neni moc, proto by bylo dle mého názoru si jich vážit a ne je přehnaně urážet.
6) Umět poslouchat kritiku a vybrat si z ní to pravé není nikdy na škodu - výhoda umělky - dá se to poladit a přešroubovat. Tak jakýpak copak
7) ze zvědavosti jsem lez žlutou - os celkem v poho. Rozhodně to neni nějaká vyprasená cesta, přidal bych dva stupy a byla by jedna z těch lepších. Ale ani takhle neni špatná, kdo tvrdí opak, j epodle mě lama.( dobrá cesta se podle mě pozná, že si jí rád a s chutí vylezu víckrát - viz knedlíkovi prvotiny )
8 ) anonymové,dále výše uvedení "xyz" atd metály za statečnost nedostanou. V tomhle anonymytu nechápu, už tenhle způsob kritiky je ubohý.
Nepřipadáte si trapně?
9) dál už si to nepamatuju
Sportu zdar
le big zloba macodpovědět 
              Re: Začátky21:27:34 14.12.2011
Ne, ne, ne. Pleteš se! Pravda není uprostřed ale někde tam venku!
odpovědět 
               Re: Začátky11:27:53 15.12.2011
Přidám dva malé stupy, aby cesta byla hezčí a aby tam bylo více variant přelezu
.
Uff to bylo práce zjistit co na cestě vylepšit. Je to těžké pokud reaguje jen agresivní anonym, to pak člověk neví co je oprávněná kritika a co je jen blemcání. Zvláště když jsem žlutou lezl s ideálním pokusným králíkem.. slečnou menší postavy co leze max 8- , tedy ideální kandidát kterému šly udělat všechny kroky celkem v pohodě. je jasné kdo neleze aspon 7+, tak se zde bude hodně trápit

poslední reakce :
ad: Kloubní pohyblivost- jinými slovy, není to žebřík. Průvodce po skalách často udávají symbol kloubní pohyblivost, nechápu co na tom vidíš špatného?

ad nelezou venku ,roztrhané boty- chtěl jsem udělat cestu která bude trochu připomínat skálu, proto pokud budeš mít špatné boty tak tě má žlutá vytahá za ruc emnohem více, ale v dobrých botech se tam stojí dobře. to je odpoved na tvou kritiku že jsou tam špatn nohy. Ale možná jsi to myslel tak jak jsem slyšel od dalších lidí, ne že by tam byly špatné nohy ale cesta bude hezčí (ale také lehčí) pokud tam budou dva stupy navíc ...a také odblokuju jednu další variantu přelezu, .. snad tím ten krok neztratí kouzlo...

ad špatné nohy, dáš na třetí pokus - nohy tam mohou chybět pokud ve dvou místech nelezeš optimálně (nebudu prozrazovat kam) , chtěl jsem aby každý kdo chce OS, aby se snažil, hledal optimální variantu a třeba se vrátil z neoptimálního kroku do lepší pozice a pokračoval jinak. Ale na druhý pokus už těžká místa jdou jak na drátkách. to je argument proč jsem zmińoval že to není typická onsajtovka. Mě tam nahoře prohazování nohou tam a zpátky bavilo, někoho to nebaví , tak vyhovím těm co to nebaví (snad jich není menšina, nemám statistiku) . přidám tam tedy stup, snad pro jiné tento krok neztratí na zajímavosto


K Cibulce se vracet nemá cenu, ale negativní kritiku slyším na Cibulku od tebe poprvé.
budeme se bavit, jsi anonym: Anonymy nebudu mít nikdy rád, a je třeba ty agresivní anonymy co jsou na Lezci, kteří přinášejí jen negace, posílat do patřičných míst.
řešíme opravdu tak životně zásadní otázky, abychom nemohli názory na cestu probrat bud osobně , nebo pokud to opravdu nejde osobně, tak třeba anonymně na malu, ICQ?
Torousodpovědět 

 Hospoda19:06:46 12.12.2011
nesouhlasím úplně s některejma komentářema co se týče menu, ceny jsou rozhodně normální a nakládanej hermelín a česnečka rozhodně za ochutnání stojí, je pravda že pokud si člověk po lezení nechce dát pivo tak mu tam toho na výber moc nezůstane ... škoda třeba taková točená kofola :D
odpovědět 

 atmosfera steny19:41:32 12.12.2011
"... místo, kam přijdou rádi posedět a pobýt lidé, které pojí stejná životní vášeň."
Takhle ale podle mne funguje každá trochu slušná stěna. Okruh lidí, kteří to tak mají, se najde asi okolo většiny pražských stěn, ať je to (od východu na západ :) ) Namche, Mammut, Ruzyně ...
Robertodpovědět 

 xPresky19:52:19 12.12.2011
Stěna vysoká to je pěkné ale nemohl jsem se zbavit pocitu, že jsou presky moc daleko od sebe. Stěna není písek tak mi to příjde trochu zbytečné a možná to někoho odradí od další návštěvy.
Cesty trochu zmatené když srovnám se smíchovém tak tam je kvalita cest uplně jinde.

Honza

Honza Š.odpovědět 
 Re: xPresky20:14:34 12.12.2011
A co chceš aby byly expresky po půl metru?
odpovědět 
  Re: xPresky22:42:47 12.12.2011
bohužel teď je tam už zas extrémně přeexpreskováno !!!
odpovědět 
   Re: xPresky09:30:11 16.12.2011
Presek je málo, především v převisu. Nahoře jsou zbytečné odlezy. Ten kdo chce cvičit morál, tak ať některý necvaká. Prostor je to malý a čím méně expresek, tím se zadělává na nějaký úraz ať už lezce, vedle-lezce, jističe nebo jiných lidí.
odpovědět 
 Re: xPresky11:19:31 14.12.2011
Jo, vic expresek v hornich pasazich to chce. Hlavne kvuli pohodli jistice. Takhle se pri tom jednom mem skoro osmimetrovem padu pekne trisknul o stenu.
 zdenekbouskaodpovědět 

 povyk23:08:30 12.12.2011
Tak po precteni clanku a i komentaru pod nimi jsem lehce zmaten. Stena zrejme vznikla diky parte nadsencu a jejich nezmernemu usili. Vsechna cest! Nicmene...je to stena komercni, jak rikaval s oblibou jeden reditel TV. Platis vstupne, ocekavas servis umerny vstupnemu. Klasicky obchod, nic vic. A pokud je tam zima, europivo a nic moc nabidka jidla, tak je kritika na miste, ne? Je prima dostat zpetnou vazbu. A jestli jste staveli stenu jen pro sve kamarady a nezistne (rozumnej bez ambici vydelat), tak nedavejte komercni inzerci.
hypaodpovědět 

 Pecka23:21:43 12.12.2011
Obrovskej kus práce! stěna supr, cesty se doladěj. Prazdroj po lezení je taky bomba. Freesolo jede!
Honzánoodpovědět 

 Stěna pro koho?09:18:17 13.12.2011
Nechtěl jsem psát 1. nekladný(?) komentář, ale pro koho je ta stěna vlastně určená? Já jsem ji navštívil, vylezl několik cest a zjistil, že pokud nelezu aspoň 7, tak příště už moc nemám co lézt. Pro LEZCE je jistě super, že se jim tam nebudou motat méně zkušení, ale není to náhodou komerční stěna? Já velmi oceňuji snahu udělat "jinou" stěnu, osobně se mi líbí i pojetí hospody, ale při komorní účasti se ta stěna asi moc nevyplatí? Držím palce, ať si FreeSolo najde své nadšence, já mezi nimi (zatím?) určitě nebudu.
syslikodpovědět 

 Mno09:57:04 13.12.2011
tak nevim, souhlasim s tim ze je tam celkem kosa, ale jinak mi stena prijde dobra. Uz jsem tam byl trikrat a jednou na bouldrovce, mam stale co lezt a cesty od Aly/Smrtaka mi prisly v pohode, rozhodne o dost lepsi nez nektery perly na Smichofce nebo nedejboze Mamutu. Profily preklisky mi prijdou taky fajn a prijde mi az divny, ze je tam malo lidi. Mozna postradaj zpomaleny tragedy za barem a problemy s permicema, kluzkej nater, pokurveny slizky sprchy nebo treba naramky kolem ruky jako jinde. Zdar a silu vsem.
 maxodpovědět 

 Bratislava10:14:29 13.12.2011
Keby sa nasiel niekto taky v BA :( Mame tu jednu jedinu verejnu stenu :(
Patoodpovědět 

 Návštěvník...12:21:06 13.12.2011
Stěna je kousek od mého současného bydliště a určitě ji navštěvovat budu. Líbí se mi využití prostoru i různé nápady (stolky z překližky, čajovna, buldrovka na střeše...), samozřejmě jsou tu jisté mouchy, ale provozovatel si je toho vědom a postupně je odstraní, věřím, že to bude výborná stěna, která může konkurovat jiným velkým stěnám v čr.
Než začnete kritizovat z tepla svého domova, tak si uvědomte co to dalo práce, úsilí a stálo peněz... ale škoda mluvit, tady na lezci... :-P

Všem ze stěny přeji hodně štěstí a úspěchů.
Liborodpovědět 
 super 13:17:36 13.12.2011
myslim si , te toto je nejlepsi zpusob jak se dozvedet co mozna nejvic nazuru na vec .provozovatel neni pako a urcite se bude pripominkama ridit .
odpovědět 
 Abadžikra, to je stěna!17:43:39 13.12.2011
Ave!
Mě se to tedy od stolu hodně moc líbí a jedu tam, hned jak budu v Praze. Bomba, Raďousovi a ostatním, kdo se podílí moc blahopřeji a přeji, aby podnik vzkvétal jako lotos! Rád si tam po čase nazuju lezečky...!
Abadžikra!!!
Zico odpovědět 
  Re: Abadžikra, to je stěna!00:21:47 16.12.2011
Doufam ze se tam potkame! Vzdy bylo mym snem si zalezt s RT...
Komixodpovědět 

 CENA ???17:19:54 13.12.2011
Jen pár postřehů ... V tomhle stavu jste to určitě neměli otevírat ! A když už otevřít, tak určitě né za plnou cenu, když to nejni dodělaný. Cenová strategie fakt mimo ! Podívejte se na cenu konkurence a co za tuhle cenu nabízí ...
Bejvalá teplárna a je tam zima ??? To je naporostá hrůza !  Doporučuju velmi zapracovat na interiéru!
Ad komerce nekomerce - Je to komerční stěna, ale tváří se tak jenom cenou a ničím jiným to je velká chyba ! Myslím že když by jste to rozběhli za nějakou symbolickou aby jste natáhli lidi dovnitř udělali by jste mnohem líp ...
Vojtaodpovědět 
 Re: 23:08:53 13.12.2011
Poznámka k tomu "nedodělanému" stavu - při rozhovoru s Raďousem asi týden po otevření jsem se taky podivila nad žárovkama na drátech a betonovým stropem, ale prý nejde o nedodělek ale o záměr ponechat bývalé teplárně technický ráz.
Jinak tedy taky mě to moc nenadchlo, zima mi nebyla, ale ve většině cest (lezu okolo 7) jsem dost bojovala s mou malou výškou. a nedostatkem alternativních stupů.
Takže zatím mám v plánu "dát stěně čas" a počkat si, až se doladí detaily a stavěči zdomácní v tamních profilech.
 janaodpovědět 
  Re: 08:07:55 14.12.2011
Spíš by bylo lepší počkat, až začne stavět někdo, kdo stavět umí... :D
Kubaodpovědět 
  Re: 14:52:27 14.12.2011
Ja se na ty zarovky snad zajdu podivat. Prijde mi to jako dobrej vtip mit hospodu technickou a ne utulnou a prijemnou
R.odpovědět 
 Re: CENA ???11:24:48 14.12.2011
Komerční stěna - která stála daňové poplatníky min.20 mio.Kč. Na dotování provozu už asi není politická vůle a ochota sypat další peníze.

(29.1.2010 Mladá fronta DNES strana 19 Praha 2010
Anna Baumová)
"Zhruba v září se má otevřít v Donovalské ulici největší horolezecká hala v republice. Radnice buduje v rekonstruované budově bývalé kotelny horolezeckou stěnu a malou posilovnu s občerstvením. Celkově přijde horolezecká hala na 20 milionů korun."

(http://www.praha11.cz/cs/ jizni-mesto-zije/praha-11-v-mediich /napsali-o-nas/jedenactka-ozije-sportem-mestska-cast-otevre- nekolik-novych-sportovist-v-planu-je -i-akvapark.html)
odpovědět 
  Re: CENA ???12:53:35 14.12.2011
Tak kdo to teda stavel, radous a spol nebo praha a my
R.odpovědět 
   Re: CENA ???13:09:13 14.12.2011
?? skoro jako narodni divadlo. akorat sme o tom ze si prispivame moc nevedeli. v cr bohuzel casty zpusob obzivy "podnikatelu"
odpovědět 
   Re: CENA ???13:09:26 14.12.2011
Národ Raďousovi.
odpovědět 
    Re: CENA ???13:18:09 14.12.2011
co zalozit sbirku aby mel Radous na topeni. kdyz uz sme "prispeli"20 mega na stavbu a zivobyti pana stavitele, topeni si snad uz doplatime, ne......
A kdyz kazdy prinese dva chyty, tak budou i cesty.
Radous vas ma vsechny raaad.
sbirkaodpovědět 
   Re: CENA ???14:15:27 14.12.2011
Stavěl to Raďous za peníze daňových poplatníků. Běžná praxe. Raďous vystavil fakturu, že prostavěl na staveništi XYZ Kč a fakturka byla z veřejného rozpočtu Prahy 11 zaplacena. Všechno je legální. Sportoviště stojí, tak vo co gou? Vždyť všichni jsou spokojení
odpovědět 
    Re: CENA ???14:28:22 14.12.2011
No, dle komentářů výše, moc spokojení lezci nejsou. Kolik stály ostatní stěny netuším, ale oficiální částka 20 mio., (skutečná s "provizema" bude sakra jiná)za takto malou stěnu.....
odpovědět 
    Re: CENA ???14:36:38 14.12.2011
no proti tomu zadna to je si myslim vse v poradku. Objednavka, prace, fakturace. Jen pak nechapu ty reci o tom jak si lidi hrabli na dno a podobne, neni to nahodou podobne s gutovkou?
R.odpovědět 
     Re: CENA ???16:06:00 14.12.2011
Je mi jasné, že napíší nepochopený "monolog ", ale jestli je stěna dodělaná nebo nedodělaná je z hlediska lezců v tom pravém slova smyslu dnes už úplně nepodstatná věc. Jako největší průser v lezení chápu lezeckou komerci na obou stranách, tzn.,jak na straně poskytovatele, tak i uživatele... Lezení bylo v minulosti doménou lidí milujících tento sport a je převeliká škoda, že tento stav nepřežil novou dobu. Bohužel si za komerční a lezcům nic nepřinášejícím umělé stěny můžeme sami ...
odpovědět 
      Re: CENA ???16:39:16 14.12.2011
Proto na stenu chodim velmi ale velmiminimalne. Minule casy byly uplne o necem jinem.
Nicmene se mi nelibi, pokud na stene kterou dotovalo mesto vydelava soukroma spolecnost.... Doufam ze je tomu v tomto pripade jinak.
R.odpovědět 
       Re: CENA ???16:50:33 14.12.2011
provozovatelem je Freesolo spol. s r.o. jediny jednatel p. Brajer.
orodpovědět 
        Re: CENA ???16:58:39 14.12.2011
Takze predpokladam ze mesto pujcilo za vyhodnych podminek soukromemu investorovi 20mil na vystavbu verejne prospesneho arealu a investor to bude dle nejakeho splatkoveho kalendare splacet. Je tomu tak?
R.odpovědět 
         Re: CENA ???17:35:19 14.12.2011
http://obchodnirejstrik.cz/free-solo-s-r-o-28380461/
odpovědět 
         Re: CENA ???18:06:50 14.12.2011
Podle stránek Prahy 11 má areál pronajatý městem zřízená OPSka a myslím, že nešlo o půjčku ale o grant..
odpovědět 
          Re: CENA ???19:51:40 14.12.2011
jůůůů já chcíííí takýýý, aby za mě město zatáhlo stěnůůů :-)
KÁRLodpovědět 
           Re: CENA ???23:03:38 14.12.2011
Jazyk mas nabrousenej, jeste si prohlidni jak mas ostry lokty, skoc se vycurat a priprav si hodne medu na mazani...
odpovědět 
            Re: CENA ???11:22:29 15.12.2011
a gelu....
R.odpovědět 
             Re: CENA ???11:07:44 23.12.2011
To bude asi spolehlivejsi. Hluboce se omlouvam vsem, kteri se podle meho ukvapeneho navodu snazili uchopit problem z opacne strany.
odpovědět 
  Re: CENA ???21:34:01 14.12.2011
Pokud vím tak většina stěn dříve postavených, byla postavena většinou za silného přispění nějaké státní organizace. Třeba města. Nebo i nějakého grantu. A je normální pokud to město podporuje. A jsem za to rád. Lezení není natolik masový sport, aby provozování stěn byla kdovíjak výdělečná činnost. A je asi věc jedna stěnu postavit a věc druhá stěnu provozovat. Na této stěně jsem nikdy nebyl, Radouse neznám, ale někdo se snaží manipulovat s davem (asi jako toruš a jeho statistika) a podsouvá informace vytržené z kontextu. Tak mi to přijde. A jestli máte pochybnosti kolik to stálo, nebo nestálo, tak by jste se měli svěřit asi někomu jinému.
Elementodpovědět 
   Re: CENA ???23:25:44 15.12.2011
Toruš? to jsem já? a jak se snažím manipulovat s davem? Jako myslíš na téma zda přidat dva stupy do žluté 8minusky? Nebo jako myslíš výsledky ankety? že bychom přidali dalších pár set komentářů na toto téma :-) ?
torousministrpropagandyodpovědět 
    Re: CENA ???09:29:44 16.12.2011
Torouš se dopustil trestného činu rozvracení klasifikace dle § 120/12 a státní zástupce navrhuje trest zákaz stavění cest na umělce ! A nemysli si, že je to sranda. :)
george-jpodpovědět 

 Ostrava !!!23:18:50 14.12.2011
jednomu je tam moc zima, druhemu nevyhovuje, ze brzo zaviraji, tretimu nesmakuje pivo, nekomu se nelibi cajovna, pro nekoho malo expresek pro jineho  zas moc.. a ja si jen povzdechnu - kez by k nam do ostravy prijel pan Samoseto a postavil podobnou stenu.
Nacochatuodpovědět 
 Praha....???00:17:52 15.12.2011
Jojo když bylo pár stěn tak si toho lidi vážili.Teď je tady spousta lidí moc chytrých(od stolu), ale nikdo z nich se nepustil do takového projektu a nemá tušení co to obnáší.A jak je známo na lezci tak pod každým článkem je spousta komentářů naprosto negativních a o h....ě. Tak se proberte a uvědomte si, že vzniklo další místo kde se dá lozit.A k blábolům o cestách jestli ti sedí a nebo ne:tak u nás se říkalo nevymlouvej se buď to dáš a nebo na to nemáš a radši s tím něco dělej(ale toto už asi neplatí).Tak radši běžte v klidu potrénovat a nebo si zkuste udělat svoji cestu a možná byste se divili co to dá za práci a kolik lidí vás "prokleje" jsem maléééjjj jsemmm velkéééjjj, to nejdééé, ale spíš si řekni jsem slabej.Ale jednoduší je to okecat.
Mártyodpovědět 
  Re: Praha....???09:22:34 15.12.2011
To se mi líbí *THUMBS-UP*
TvPodpovědět 
  Re: Praha....???13:29:40 17.12.2011
Jasny . je tu hodne lidi co by vse udelali lepe a jinak ... levneji,rychleji a rozhodne lip,nez ty co uz to udelali.Sakra tak proc uz to neni vse udelano lepe,rychleji,levneji.MOZNA ZE JE LEHCI KECAT NEZ DELAT.
odpovědět 
  Re: Praha....???20:17:40 18.12.2011
tak mi ta diskuse o cestách připomíná situaci: Dítě dostalo ve škole kouli, tak se seberu a dojdu zmr..t učitelku

kolik z vás v životě něco organizovalo, vytvořilo, nebo se aspoň na něčem podílelo????

komu se to nalíbí, ať si postaví vlastní, když je to tak jednoduchý....
Pic jak Sviňa
slabouchodpovědět 
  Re: Praha....???20:37:58 18.12.2011
tak mi ta diskuse o cestách připomíná situaci: Dítě dostalo ve škole kouli, tak se seberu a dojdu zmr..t učitelku

kolik z vás v životě něco organizovalo, vytvořilo, nebo se aspoň na něčem podílelo????

komu se to nalíbí, ať si postaví vlastní, když je to tak jednoduchý....
Pic jak Sviňa
slabouchodpovědět 
  Re: Praha....???20:38:09 18.12.2011
tak mi ta diskuse o cestách připomíná situaci: Dítě dostalo ve škole kouli, tak se seberu a dojdu zmr..t učitelku

kolik z vás v životě něco organizovalo, vytvořilo, nebo se aspoň na něčem podílelo????

komu se to nelíbí, ať si postaví vlastní, když je to tak jednoduchý....
Pic jak Sviňa
slabouchodpovědět 

 zlatá Praha10:52:58 15.12.2011
a nebo kdyby někdo přijel a postavil podobnous stěnu do nejmenovaného krajského města, kde je podpora sportů = 0 Kč (kromě fotbalu a hokeje), takže tady máme 70Kč/vstup stěnu asi 3,5 metry vysokou a 15 let starou
týpek z Vysočinyodpovědět 
 Re: zlatá Praha11:25:48 15.12.2011
Zdravim do Jihlavy
R.odpovědět 
  Re: zlatá Praha12:05:56 15.12.2011
A pár překližek, chytů, nějaká půda by to nespravilo? dát pár peněz dohromady a trochu montovat. Kde je vůle, tam je cesta. Máme svojí pazderničku a dokud nás přísná samospráva nevyrazí, jsou nam nešváry veřejných stěn ukradený.
A.odpovědět 
   Re: zlatá Praha12:20:43 15.12.2011
:-))))))))))))))))
pbla4024odpovědět 
 Re: zlatá Praha11:28:12 15.12.2011
Mordor (Frit) v Brně je určitě starší a nesplňuje euro 4, ale není snad lepší bouldrovky, navíc má "ducha", což těm novým stěnám chybí. Snad jen káves pro mlsouny by tam mohl šéf mít...
Willhemodpovědět 

 pápá chodove-máš, co chceš12:02:08 21.12.2011
zítřejší akcička ( závody, muzika atd.) bude asi ve stylu rozlučkového večírku. Čajovna se mění v hospodu, stavěčům cest končí živnosťáky a dochází nálada. Za darmo ani kuře nehrabe.  To bylo řečí, že chodov bude následovníkem brumlovky, ale všechno je jinak - ve stylu " sám mam málo, ostatní je mi buřt".
22.12.2011odpovědět 

 cena17:52:32 29.12.2011
jenom pro informaci, tak stěna nás daňové poplatníky nestála 20, ale takřka 40mil. Viz. rozpočty na stránkách mč. praha 11 z let tuším 08-11
A tak se táži, lezci, dostali jste za 40mil. to co by jste očekávali? a to vstupné za nedodělek....
korupce vládne světem a Ježíš Raďous a jeho posluhovači v čele chodovské haly a kapes plnejch našich peněz...
jachymodpovědět 
 Re: cena12:17:02 30.12.2011
dele to opravdu skoro 40 mio.

Premena vymenikove stanice na horolez. halu.

Proinvestovano celkem:
2008 - 8 mio.
2009 - 8,199 mio.
2010 - 22,1 mio. (cislo z upraveneho rozpoctu na rok 2010)

http:// www.praha11.cz/cs/ urad/rozpocet/rozpocet-na-rok-2011/ schvaleny-rozpocet-na-rok-2011-jednotlivych- cinnosti-v-ramci-oddilu-rozpoctove- skladby.html




oddil 34 - telovychova a zajmova cinnost
odpovědět 
  Re: cena13:38:22 30.12.2011
Nejzvlastnejsi mi prijde, ze je to postaveno z dotaci na telovychovu a je tam cela kuracka restaurace, kdyby byla alespon oddelena, ale ani to neni... Je tam dost nedychatelno :(
odpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179630)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Východ 5C Landštejn
Da Bro 5.10b Jackson Falls
American Handgunner 5.11d Jackson Falls
Wild At Heart 5.11a Jackson Falls
Ego Tripping 5.10b Jackson Falls
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Jdete do hajzlu | Milí komentátoři, | Milí komentátoři, | Není se čemu divit | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: RIP Ondro | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (193)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (47)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (36)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 319 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 312 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 287 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.