LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ježíš von si zpívá? Tak to bude zase tlama jako kráva!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
19.Melen 10848
20.Volf 10818
21.Reich 10798
Bouldry:
19.Obal 9550
20.Horáček 9450
21.Šolc 9381
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142244 cest
Nové přelezy:
All Inclus 10-
Hollywood 7C
Umění Boje 7C
Transkripc 8A
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Lezec-shop.cz - Štěchovice
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lezci přistáli u vrcholu Mont Blanku s letadlem

Dva švýcarští horolezci přistáli 400 m pod vrškem Mont Blanku v bezletové zóně s letadlem, aby se pak pokusili o výstup nahoru. Zadržela je policie. O případu informují zahraniční média. Podle CNN hrozí za výstup na Mont Blanc bez rezervace na chatách až 2 roky vězení.

Policie jim poté dovolila s malým letadlem odletět, a nyní se rozhoduje o trestu za incident, který starosta Chamonix odsoudil jako bezprecendentní útok na vysokohorské prostředí a proti opatření k jeho ochraně, který nelze tolerovat.

Viz:

cnn.com: Climbers investigated after landing plane on Mont Blanc

gripped.com: Climbers Landed a Plane on Mont Blanc

sth   [úpravy] 06:29 20.06.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Kriminál07:13:27 20.06.2019
2 roky vězení za výstup na horu??? To jako fakt?
odpovědět 
 Re: Kriminál07:27:47 20.06.2019
Asi taky záleží na okolnostech, navíc je to horní hranice. I si dokážu představit, že když budeš držkovat na policajty, že hory jsou všech a podobně, nemusí tě pak ani zavírat, jen dostaneš mlatu a hotovo :-D
odpovědět 
  Re: Kriminál08:04:54 20.06.2019
to len na normalke alebo ako? aj na freney musim mat rezervaciu? alebo ked blanc otocim zo chamonix za den na lyzoch? cele zle, ten prehnity kapitalizmus...:)
odpovědět 
   Re: Kriminál08:58:30 20.06.2019
nahodou, hezkej protest proti omezenim na normlace..... (i kdyz pristavani s letadlem na takovem miste odsuzuju)

Jeste si tak trikam - pristlai tam s letadlem a zadrzel aje policie.

TO jako nekdo zavolal fizly, a ti vzali vrtulnkik a zleteteli k valotce, nebo tam rychle dobehl nejakej cetnik z gouteru ci jaka?
judovanaodpovědět 
    Re: Kriminál09:21:52 20.06.2019
https://www.chamonix.net/english/news/swi ss-climbers-land-plane-40 0m-from-mont-blanc-summit-june-2019 (2mezery)
Krtekodpovědět 
     Re: Kriminál15:51:25 20.06.2019
jo jsem to cetl. Ale uplne jasny mi to z otho neni.
judovanaodpovědět 
 Re: Kriminál09:19:40 20.06.2019
Kriminál za výstup na horu určitě nehrozí. Spíše novinářská zkratkovitost pomíchala více věcí dohromady a došlo k příliš zjednodušujícímu výroku.
Každopádně přistávat úmyslně letadlem tam, kde se to nesmí (bezletová zóna, přírodní rezervace, nevyhrazené místo pro přistání...) by podle francouzských zákonů mohlo být trestným činem se sazbou až na dva roky.
Krtekodpovědět 
  Re: Kriminál12:32:04 20.06.2019
No ale predpokladam, ze vsem je jasny, ze pilot ztratil orientaci a slo o nouzove pristani....
Tom Vidlakodpovědět 
   Re: Kriminál13:20:49 20.06.2019
Jasně, byli to šikovní kluci. Byli totiž na nouzové přistání kvalitně vybaveni. Např. zmíněná kompletní ledovcová výbava. Určitě měli pro případ nouze nad ženevským jezerem i nafukovací člun/ponorku, výbavu pro přežití v džungli apod.
Máme se co učit. Když se balím na akce a řeším i katastrofické scénáře, tak batoh je prostě malý. To letadlo je inspirativní řešení.
Krtekodpovědět 
 Re: Kriminál09:24:46 20.06.2019
To je klasická česká hloupost a nechápavost. Ne, za výstup na horu tě nikdo trestat nebude. Potrestán budeš za porušení zákazu.
odpovědět 
  Re: Kriminál12:55:50 20.06.2019
Za to, že si neudělám rezervaci na chatě mě nikdo trestat nebude. Pokud, ale podniknu výstup bez rezervace, tak ano. Tak za co mě tedy budou trestat ? Za výstup nebo za neudělání rezervace ?
hloupý Čechodpovědět 
   Re: Kriminál13:03:12 20.06.2019
Výstup je legální, za ten tě trestat nebudou. Jen ho bez rezervace na chatě budeš muset stihnout zdola nahorů a zpět pravdědobně bez přespání, protože na chatě bez rezervace nepřespíš a stanovat se tam nesmí (takže bys porušil zákaz stanování).
Horolezci v článku zase porušili podmínky bezletové zóny.
Pájaodpovědět 
    Re: Kriminál13:15:54 20.06.2019
díky
hloupý Čechodpovědět 
   Re: Kriminál13:16:07 20.06.2019
Protože se v sezóně na normálce děly hodně nepěkné věci při pohybu spousty lidí, rozhodli se pro jistou regulaci.
Nejprve zavedli povinnou výbavu (to, co každý horolezec normálně nosí) pod hrozbou pokuty.
Pak s postavením nové chaty přidali další omezení. Nevím, jak je to přesně napsané, chtělo by to najít na oficiálních stránkách obce Chamonix.
Když zavřeli stanový camp u TeteRouse (asi z důvodu velikého množství lidí na kopci), je to jasné: Pokud nemáš rezervaci na žádné chatě a spát mimo chaty je zakázáno, tak se na kopec po normálce nedostaneš. Tedy pokud nejsi nějaký ufo jedinec, který to zvládá ze 2000m nahoru a zpět za den.
Kdo tam během sezóny někdy šel a viděl, co za lidi se cpe nahoru, tak asi souhlasí s tím, že nějaké regulace je potřeba. Jak ji udělat, aby se to líbilo všem, to asi neví nikdo.
Krtekodpovědět 
    Re: Kriminál19:32:25 20.06.2019
ne snad, že bych chtěl nějak machrovat nebo něco, ale za slušného počasí, dobrých podmínkách a při slušné aklimatizaci je 2000 km nahoru a dolů za den sice důstojná porce, ale naprosto realistická i pro kancelářského pětačtyřicátníka, případně i s nějakým tím batohem, lezením pár (desítek) délek a tak. nebo takhle, kdo dá východní watzmann za den nahoru a dolů, ten přece nemůže mít problém s blankem. nebo ne?
Lukas B.odpovědět 
     Re: Kriminál19:37:00 20.06.2019
Ano. Jsi typický návštěvník MontBl. :-)))
Krtekodpovědět 
     Re: Kriminál19:41:47 20.06.2019
Jenze on pise ze 2000, coz je 2800 cca. A to uz musis mit v kanclu minimalne rotoped :-)
odpovědět 
     Re: Kriminál08:08:25 21.06.2019
Jestli dáš "2000 km nahoru a dolů za den" to čumím, jak ti říkají? Superman?
PS: 2000 m je celkem v pohodě :-D
Peterekodpovědět 
      Re: Kriminál09:02:40 21.06.2019
hehehe, takovej superman opravdu nejsem.
Lukas B.odpovědět 
     Re: Kriminál08:50:27 21.06.2019
Ono to převýšení je ještě více, protože když to chceš dát za jeden den, tak lanovka nahoru jede dost pozdě a v tom případě je třeba jít např. z Les Houches, což už je převýšení 3800. Ale znám lidi, co si to takhle dali. Ale to už opravdu není normální výstup, chce to jak super fyzičku, tak solidní aklimatizaci.
Pájaodpovědět 

 lezec15:04:49 20.06.2019
Tyhle lidi snad nelze nazvat lezci, lepší pojmenování je letci :)
bobanodpovědět 

 ero17:27:57 20.06.2019
letadlo je ok, hlavne jestli nebylo praskovaci.
jozinodpovědět 

 Bolševici hadr23:31:12 20.06.2019
Fakt vám to přijde normální, někoho zavřít až na dva roky na výstup na horu bez rezervace? To je fakt tak společensky nebezpečný, že může jit člověk za katr?... fakt to nechápu, jinak je mi jasné, ze to je horní hranice, už jen ta možnost, ale ta akceptace dle komentářů výše mě děsí, a lezeni už není svobodný sport.
Svobodaodpovědět 
 Re: Bolševici hadr05:01:01 21.06.2019
Neschopnost porozumet psanemu textu me pobavila, otazkou je, jestli to neni spis k placi...
007odpovědět 
  Re: Bolševici hadr08:21:45 21.06.2019
mna zaraza to absolutne nepochopenie kontextu, ten clovek pravdepodobne nema ani predstavu co sposobuje preludnenie na tych najvychytenejsich kopcoch, ale vsak hlavne ze sloboda.. ale len ta moja, ostatnych mozem je*at, rovnako ako to prostredie za ktore potom na instaci zbieram lajky, respektive som za velkeho horala a geroja v miestnej hospe
Miroodpovědět 
   Re: Bolševici hadr09:51:32 21.06.2019
Nemám problem s nějakým omezením výstupu to fakt ne. Me vadí co se ti muže stát a přijde mi absolutně mimo někoho zavřít na dvx toky za takovýto čin. Takže asi tak, ale koukám ze bolševické myšlení zavírat lidi za nesmysly vítězi.
odpovědět 
    Re: Bolševici hadr15:11:29 21.06.2019
Ty si nejaky odbornik na trestne resp. eviromentalne pravo? Zucastnil si sa diskusie pocas prijmania dotknuteho zakona/smernice? Vycislil si si materialne ale aj enviromentalne skody ktore sposobuje preludnenie na Blanku? Z coho usudzujes, ze maximalna vyska trestu nie je primerana? Vymyka sa nejako extremne z francuzskeho pravneho kontextu a zvykov?
A co nechapes na slovnom spojeni maximalna mozna vyska trestu?
Myslis si, ze ak by tam niekto priletel,vylozil pripadne vylial par galonov radioaktivneho odpadu 2 roky by boli stale vela?

A ked zodpovies na tieto otazky, odpovede vyhodnotis, este by som mal doplnuju otazku: co do pice ma tato tema spolocne s bolsevizmom? :D
Miroodpovědět 
     Re: Bolševici hadr00:14:54 22.06.2019
O tomhle se vůbec nebavím, jde mi o možnou výši trestu, o zbytečnou kriminalizaci normálních lidich, bohužel dle tvých slov se k tomu používají environmentálního ideály, které zastiraji podstatu věci a je to lidmi jako ty akceptovano. Takže jestli chceš aby v kriminále byli lidi za tohle, tak si uvědom, ze se muže jednat i otce od rodin. To chceš?
odpovědět 
 Re: Bolševici hadr10:00:11 21.06.2019
Opět lze jen podotknout - potrestán budeš za porušení zákona, ne za výstup. Pokud existují nějaké vyhlášky, pravidla a zákony, máš je dodržovat. Pokud je nedodržuješ, ale porušuješ, je trest samozřejmě v pořádku. Můžeme se bavit o tom, zda je zákon v pořádku, to ano, ale zkratka, že je někdo potrestán za výstup, je čirá zavádějící manipulace. Můžeš nadávat na zákon, ale ne na postih za jeho konkrétní porušení. A pokud je nějaký zákon úplně debilní a zbytečný, i to se může stát, správným postupem je jeho zrušení, ne tolerance přestupování. To je právě ta věc, která nás odlišuje od civilizovaných zemí. Češi jsou zvyklí na to, že řadu zákonů není potřeba dodržovat a zabývat se jimi, protože překračování se obecně toleruje. Často ani není možné některé absurdní dodržovat, to je pravda. Bohužel to ale vede k tomu, že je zde snížená citlivost a zákony a vyhlášky se berou spíše jako orientační doporučení, než závazná pravidla. No a v třeba v Německu nebo Švýcarsku se pak nestačíme divit :-)
odpovědět 
  Re: Bolševici hadr00:18:29 22.06.2019
Děkuji za slušnou odpověď. Viz výše, jde mi o zbytečné navyšování počtu odsouzených, nemyslím ze společenská nebezpečnost tohoto činu je taková aby byla ohodnocena flastrem v první cenový.
odpovědět 
   Re: Bolševici hadr10:27:34 27.06.2019
Nemůžeš být naštvanej, že jsi nedostal jen slušné odpovědi, když to, co jsi napsal, bylo docela agresívní a navíc už tady bylo všechno zodpovězeno, stačilo jen číst - tzn. obětovat pár minut. Možná, kdybys napsal ty ten svůj příspěvek slušně, dostalo by se ti jen slušných odpovědí, ale kombinace agresivní příspěvek + lenost = na hrubý pytel hrubá záplata. Takže nebreč a nevypichuj tak okatě, jak si vážíš slušné odpovědi.

Ta odpověď je sice slušná, ale zároveň ujetá a hlavně nepravdivá. Skutečně můžeš za výstup na Mt. Blanc bez rezervacedostat až dva roky vězení. Tady je důležité to slovíčko AŽ - pokud to neuděláš třeba zrovna jako ti dva, letadlem porušíš bezletovou zónu, přistaneš v chráněné oblasti...tak dva roky nedostaneš. Nikde není napsáno, že KAŽDÝ, kdo vystoupí na Mt. Blanc bez rezervace, dostane dva roky. Takže o "čiré zavádějící manipulaci" nemůže být řeč. Mimochodem o manipulaci by se dalo mluvit asi jedině tehdy, pokud by to bylo od autora článku úmyslně napsané tak, aby to vyvolávalo mylný dojem...což mi vědět nemůžeme, takže tvrdit, že jde na 100% o manipulaci, je fakt ujetý.
odpovědět 
 Re: Bolševici hadr12:04:17 21.06.2019
Mě zase děsí lidi jako ty, kteří si ani nedokážou přečíst diskuzi.
odpovědět 

 Mont Blanc10:58:00 21.06.2019
Na Mont Blancu se v minulých rocích pohybovalo  až 20.000 lidí ročně, z nichž asi polovina vždy vystoupila na vrchol. Jedná se o chráněnou oblast ve které není stanování dovoleno a  podle kapacit chat, které jsou v této oblasti k dispozici, byl minulý rok vypočten možný počet “míst“ pro rezervaci na výstup. Je to 214 horolezců za den – profesionálů, amatérů včetně horských vůdců.

Počet a oprávnění kontroluje t.zv. „Brigade blanche“, což jsou osoby policejního charakteru, které se v celé oblasti pohybují a kontrolují dodržování daných pravidel. Bez rezervace se člověk dopustí provinění a je potrestán. A při rezervovaném výstupu se může stát, že Brigade blanche zkontroluje výzbroj stoupajících – každý musí mít: čepici, sluneční býle a krém na opalovaní, rukavice, anorak a odpovídající kalhoty + neprofuky, horolezecké boty a k nim pasující mačky, lano, ochrannou přilbu, cepín (neměl by být příliš krátký), GPS nebo buzolu a výškoměr. Tyto věci jsou povinné a byly určeny po zkušenostech kdy bylo vidět, že se stoupající vydali do výše v teniskách, ve svetříku, bez rukavic a třeba v kloboučku. Je logické, že rozumnému horolezci se tato základní výzbroj nemusí předpisovat, ten ví co si má vzít sebou a také si ji komplet nese sebou. Kdo toto nařízení nedodrží zaplatí pokutu 38 €.
Že byla regulace houfů deroucích se k vrcholu je celkem logické, něco podobného jistě čeká i himalajské hodně frekventované vrcholy.
Michael Beranekodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179642)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
All Inclusive 10- Súľov
Transkripce 8A Tisá - Modřín
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Oslava | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (191)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (56)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Send - Large knee pad | Seznámení | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | Pátek sobota | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 314 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 289 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.