LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pískař dá 10 m do kolen.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
31.Svoboda 10522
32. 10519
33.Havlík 10510
Bouldry:
31.Majdloch 9125
32.Chytil 9034
33.Hronek 9028
Hory:
11.Švihálek 6070
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142259 cest
Nové přelezy:
All Inclus 10-
Hollywood 7C
Umění Boje 7C
Transkripc 8A
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Bouldering v Rocklands v ohrožení

smallBohužel ne příliš dobrá zpráva dorazila z Jihoafrického boulder ráje Rocklands.

Jedna z jeho významná část se zavírá a boulderování zde bude zakázáno.

Oblast se ve světě stala v poslední době velmi populární zdá se, že to byli zejména zahraniční lezci, kteří nedodržováním pravidel * zapříčinili, že se majitel oblasti rozhodl pro její uzavření.



Duncan Fraser on Ulan Batar (7B+), Roadcrew

foto by © Calvin Kemp/climbing.co.za



*
Mezi základní pravidla patří:
1. Zahrab si své výkaly a i toaletní papír. Pokud je půda příliš udusaná zlikvidujte vše tak, že to donesete do popelnic v kempu. "Hovnotašky" jsou k dispozici zdarma na De Pakhys.
(Poznámka:. Tea Garden byla uzavřena primárně kvůli tomuto problému. Zvířata jako třeba paviáni mohou lidské výkaly sníst a pak onemocnět, nemocemi jako je tuberkulóza a hepatitida, atd.)
2. Neodhazujte odpadky - vše, co si přinesete vezměte s sebou zpět a vhoďte do popelnic v kempu.
3.. Držte se přidělených tras označených mužíky a jak je znázorněno v průvodci. Uhýbání z těchto cest způsobuje mnohem větší erozi, než je nutné a může způsobit zánik některých citlivých rostlin v této oblasti.
4. Žádné graffiti na skále povrchu. (Black Shadow boulder byl uzavřen pro lezení právě kvůli graffiti)
5. Ne lezení s pryskyřicí(POF).
Pryskyřice poškozuje skalní povrch a toto poškození je nevratné.


Více zde    Tea Garden Closed

a zde Rocklands crisis

JirkaS   [úpravy] 15:24 30.07.2013Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 To je......21:04:33 30.07.2013
Chtělo by to už nějaký článek a ne výtažky z netu, jak lezci nezahrabou h...a na druhej půlce planety.A pak se nedivte těch komentářů jak všichni zahrabávají.A přitom asi ne....
odpovědět 
 Re: To je......21:38:51 30.07.2013
O uveřejnění tohoto článku nás požádali naši kamarádi z Jižní Afriky, kteří se snaží zvrátit nešťastně rozehranou partii o záchranu lezení v Rocklands. Tak jsem to přeložil. A dík za zájem.

We need to get this out to the world or risk losing Rocklands!

Many thanks,
Justin
 jirkasodpovědět 
  Re: To je......13:58:56 31.07.2013
A debata o hov.ě se rozjíždí...Na lezce stačí dát takovou zprávu a o klikače není nouze.Lepší než nějaký článek a tak teď lezec žije.
odpovědět 
   Re: To je......16:58:11 31.07.2013
Koukám, že Standovo fráze typu "dík za zájem" nebo "díky za podněty" nabírají na popularitě. Nevím jak ostatní, ale mě tahle asertivní metoda přeskakující desky moc nebere. Nějak jsem si nevšiml, že by se něco měnilo.
Co je pozitivní, tak čeští lezci patří mezi nejpoctivější hraboše. Teď už jen naučit lezkyně a turistky nemočit za každým rohem a neznačit tato místa papírem. Oni i chlapi by mohli chodit dál... Každopádně v tomto vede okruh Teplickými skalami, kde některé nástupy jsou fakt kentus.
Bídaodpovědět 

 jako Kobylky05:36:36 31.07.2013
Kdyz ctu neco takovyhleho, tak si vlastne rikam, neni to dnesni lezeni kobylkovity parazitismus, ve kterem jedeme vsichni? ja myslim ze jo. V tehle souvislosti si vybavuji knihu (a nakonec i film) Alexe Garlanda - Pláž. Podle mne vlastne furt to samy. Muzem si vykladat do kola kecy o kamaradstvi na lane, ale stejne to neni nic jinyho nez najezdnictvi. Oblast se objevi, chvili je panenska, ty co tam prijedou prvni pak furt vykladaj jak tam byli mezi prvnima jeste nez se to znicilo masovkou, mistni si zaridej byznys, pak zajem opadne, byznyz jde do kopru, jelikoz se objevi jiny misto, spoust zustane a tak to jde dokola. Viz Chorro, kde to bude priste? nejmenova oblast u Antalye? kde jsou ty doby, kdy tam byla jedna sprcha, caj ti dali u silnice zadarmo, majitele kempu vsechny oslovovali jmenem ... je to cyklus a je porad stejnej a bohuzel vede ve vetsine pripadu k blbejm koncum a muzem za to vlastne vsichni. No, vlastne si myslim, ze je dobre, ze to zavreli, ono taky proc jezdit boulderovat ze stredni Evropy do jizni Afriky, tech co tam jedou za obtiznosti je uplna hrstka, ostatni jsou tragicky pozeri - to uz muzu rovnou jet boulderovat na Mars. V Evrope je problemu na deset zivotu. Jedeme v tom vsichni ... Koho je mi lito? tech mistnich, ty to odskacou za nas za vsechny, za kobylky.
J. Kladaodpovědět 
 Re: jako Kobylky09:51:08 31.07.2013
Více méně s tebou souhlasím, ale neviděl bych to tak černě. Vím o oblastech, kde to bylo jak píšeš, po problémech a mírném opadnutí zájmu se nastolila rovnováha a spokojenost na všech stranách.
Steveodpovědět 
 Re: jako Kobylky16:07:09 31.07.2013
Ten kdo jede do Rocklands a neleze 8B je tedy jen pozer? :)

Mozna se chtej podivat podivat do Afriky, trochu to procestovat atd. Nejde jim jen o ten samotnej boulder (pripadne o to cislo, ktery se zda, ze je pro tebe nejdulezitejsi), ale o komplet zazitek s vecmi okolo samotneho lezeni.

Kdyz chces tezky kroky/bouldery a jde ti jen o ne, tak nemusis jezdit vubec pozovat po evrope :) Zavri se na svoji umelku ve sklepe a tam si vymejslet svoje problemy, nac jezdit nekam ven :D
odpovědět 

 Prasata...08:25:42 31.07.2013
Lidi jsou zkurvený prasata !!!
Bernýodpovědět 

 jen rocklands?09:28:18 31.07.2013
A je to jiné u nás? Když přijedou do Ádru přespolní (teda hlavně z Labáku, co si budeme povídat), taky nenávratně poškozují povrch skály.
Hovna jsou taky všude, i když jsou velké záchody u parkáče.
Grafitti se už na věžích taky objevilo (nějaký debil ze Španělska u chodníku v Ostrově)
A ta hromada odpadků, co jsem odtáhl od dlaňáku? tři flašky od piva - jedna roztřískaná, vyjedené konzervy a asi tak kilo rozmočeného maglajzu v igelitce, ty drobnosti ani jmenovat nebudu.


odpovědět 
 Re: jen rocklands?10:05:08 31.07.2013
No a za kopcem je Jura. Teda ta v Německu. Stodoly se nám tam plněj vesele,vždyť když kolem ní neběhá sedlák mnoho lidí uložit se může. Hasičárna opět v problémech. Všude se posouvaj zákazy tak aby se na dříve volných placech nedalo spát. Vandrparkáče začínají být plné a pár blbců si na nich staví i stany. Dokonce se nám objevila cedule se zákazem stanování i u 4.dimenze. Je to teda taky kvůli němcům i dalším cizákum ze západu. Jenže, když každej horoškola instruktor bleje svým konzumním svěřencům "chceš bezpečný skály jeď do Jury" není to asi ouplně dobře. Skončíme v kempech a dobře nám tak. Jsme kobylky na který není jinej postřik než zákaz lezení.
odpovědět 
  Re: jen rocklands?11:40:52 31.07.2013
njn to je debata co tu už byla mnohokrát. A není to problém jen lezení. Je to velmi podobný i v jiných outdoor aktivitách ( horský kola, treky . atd. atd.) S rostoucím blahobytem se víc a víc lidí chce bavit a díky velké síti outdoor obchodů a jejich marketinku je ta zábava taky čím dál pohodlnější a dostupnější. Všude je lidí jako sra*ek a chovají se po mne potopa.
Dávno pryč jsou doby kdy lezení bylo doménou pár asociálních exotů kteří měli rádi přírodu. Už dávno je to masovka a populární adrenalinový-fitnes sport. Ve všech populárnějších oblastech je problém se spaním, problém najít volnou cestu. Je to boj a v momentě kdy je těch lidí prostě moc, tak nevěřím že pomůžou nějaký domluvy. Nedávno jsme se vrátil z jedné nejmenované horské oblasti a když jsem viděl jak se tam konkrétně češi chovaji tak jsem nechápal. Pod velmi frekventovaným nástupem na populární trek kde bývá problém vůbec zaparkovat, byla za pravého poledne na soukromém pozemku za ohradou vyvalená skupinka čechů asi ze 4 Fábií, váleli se tam na karimatkách, všude okolo bordel a rozházené věci a sušili asi 6 stanů typu Husky které nepřežili večerní 2h přeháňku. Vypadalo to jako romská osada. Styděl jsem se i za ně.
A tito lidi na nějaké domluvy a varování zvysoka se*ou. Oni se naskládali v 5ti do fábie, oblíkli kostkovaný gatě, koupili stany Husky a huráá jedou na outdoor. Myslel jsem že polákům se těžko někdo vyrovná, ale viděl jsem že to zvládáme levou zadní.
kktodpovědět 
  Re: jen rocklands?12:08:18 31.07.2013
A kam teda maj instruktoři horoškoláky (teda kromě do prdele) posílat, když se jich tito zeptaj, kde poblíž skalkařit na pěkným a odjištěným vápně?
honzaodpovědět 
   Re: jen rocklands?12:56:51 31.07.2013
Do Srbska a Hlubočep ty Honzo. Tam už je to domrvený až až. A když už je posílaj do říše, tak by jim měli vysvětlit,že tam každej kus hlíny někomu patří. A tím někomu nemyslím horoškoláky. A až se ten někdo nasere fakt dost, zbyde ti akorát ta umělá stěna. Je fakt,že ušetříš dost za PHM jejichž cena stoupá. Nebo taky né, ono do Špáňa a Itošky to stojí zase vo fous víc. Honzo,neptej se jak hloupej Honza.
odpovědět 
    Re: jen rocklands?13:09:15 31.07.2013
Náhodou, on to zase tak hloupý dotaz nebyl. Když si z něj vybereš to obecné, tedy kam mají jezdit začátečníci, odpověď bude velmi těžká. Zejména když se na Srbsko nevejdou. A když už jsme u toho, začátečníka bych tam neposlal kvůli olezenosti. Já tam byl jednou a už nikdy. Místo pěkné, ale cesty tragické.

Takže Honzova otázka platí stále - kam tedy poslat stále se zvětšující počet hobíků?
odpovědět 
     Re: jen rocklands?13:14:10 31.07.2013
Pak bude vhodná ta řiť.
odpovědět 
      Re: jen rocklands?13:24:59 31.07.2013
Odpověď možná někdo považuje za vtipnou, ale nic neřeší. Máš tady určitou masu lidí, co chce lézt, a tu je potřeba uspokojit. Chápu, že z tvého hlediska to jako problém nevidíš, ale ze společenského hlediska to určitý problém představuje. Tedy nejen problém, on je za tím i zajímavý zdroj příjmů, jen je potřeba odvyknout tomu, že je vše zadarmo. Tedy ve frekventovaných lokalitách se jednak musí zpřísnit postihy za porušování zákazů a jednak se tam současně musí vybudovat potřebná infrastruktura, která kapacitně pojme všechny zájemce. Pár socek sice bude řvát, ale běžní lezci na tom mohou jen vydělat. Ne každý, kdo si chce jet na týden zalézt, touží po přespávání v autě nebo ve stanu a kotlíku nad ohněm. Chci jet lézt, ne stanovat. Pěkný kemp se zázemím nebo privátní ubytování oblíž skal potěší :-)
odpovědět 
       Re: jen rocklands?13:40:04 31.07.2013
Nechápu jak můžeš napsat, že je třeba uspokojit jistou masu lidí toužící po lezení. Kdo by měl mít za povinnost lezce uspokojovat? Každý přece přijde pod skálu a vybere si takovou cestu na kterou má silově, technicky i morálem. Když ne jede jinam, nebo se vrátí trénovat na stěnu. Není přeci povinností aby každá skála byla přístupná jednou cestou za 2, jednou za 5 a jednou za 7. To jsi asi nepoužil ten správný příměr. Asi lze rozšířit lezeckou stěnu v případě jejího přeplnění, ale skály jakéhokoliv typu snad rozšířit nelze. Možná jsem špatně pochopil co chceš říct. Nemám ale pocit, že je dobré chovat se ke skalám a přírodě jako k bradlům, nebo k žebřinám. Ty se dají koupit nové. Lezeckou oblast ale zřejmně novou koupit nepůjde.
jardisodpovědět 
        Re: jen rocklands?14:07:15 31.07.2013
To jsme se nepochopili - je tu nějaká společenská poptávka. V tomto případě po lezení ve skalách. A současný stav přestává kapacitně stačit. Lidi ale kvůli tomu nepřestanou. Tedy je potřeba něco dělat. Pokud nechceš, aby ti lidi spali volně a chodili na záchod do lesa, musíš jim nabídnout alternativu, vybudovat nějaké zázemí. Povinnost to samozřejmě není, ale když to neuděláš, lidi tam budou jezdit stejně, bordelu tam bude stále víc, musíš na to nasadit více policistů a ochranky, úklidu a začnou se množit stížnosti místních a nakonec tě řešení situace vyjde dráž, než když to řešíš jinak. Skály jistě nafukovací nejsou, ale nejde jen o stav na skalách jako takových, tedy přímo v cestách, ale hlavní problém bych viděl v zázemí pro lezce. Často bych třeba i rád přespal nějak civilizovaně a neporušoval zákazy a nechal jim tam nějaké to Euro, ale když v rozumném dosahu skal nic není, co jiného zbývá. To samé záchody - než bych to dělal někde v lese a utíral se kapradím, klidně bych zašel do budky. Ale když tam není? Tak, jako se začalo více jezdit na kolech a vznikly cyklostezky nebo inline stezky se zázemím, občerstvením a záchody, tak by s rozvojem lezectví a vyššími počty lezců mělo vzniknout i zázemí pro ně. Totiž zázemí pro lezce je často stále stejné, jako kdysi bývalo, ale počty lezců jsou několikanásoné. A to není dlouhodobě udržitelné.
odpovědět 
         Re: jen rocklands?14:18:27 02.08.2013
Tyhle maloměšťácký pindy s útokama na socky tady od tebe čteme docela často, ale asi moc nevíš, o čem píšeš. Problém Rocklands a jiných oblastí není v tom, že by tam nebylo zařízení pro šampónky, ale že návštěvníci kašlali na pravidla a chovali se jako prasata. Kdo chce jet lýzt někam do penziónu, má možností dost
pavelkodpovědět 
          Re: jen rocklands?18:14:39 02.08.2013
U rocklandu máš pravdu. Ale tento komentář patřil k Juře a dalším oblastem v Evropě, o kterých byla řeč. A netýkal se socek, ale vybavení pro lidi, co by chtěli pobývat nějak civilizovaně, ale nemají kde, protože infrastruktura chybí. Tak musí spát venku i když by třeba nechtěli.
odpovědět 
           Re: jen rocklands?09:42:40 03.08.2013
V Juře chybí infrastruktura? Jsi debil? Odpověď? Jsi!! V Juře je kempů a možností "civilizovaného ubytování" po kokot. Když lehneš do penzoše,nebo kempu,nemusíš srát v lese. Spát v autě je ale uplně běžný i pro Němce. Přijdou ti v Německu málo civilizovaní? Přijde ti Německo jako země socek? Meleš tu o věcech o kterejch nemáš anung ty civilizovaný lezče. Spát v penzoši je hlavně pohodlný, a když spočítáš kolik stojí spací auto,můžeš za ty prachy jezdit za lezením a spaním v penzoši dost dlouho. Do jury se jezdí na jednu dvě noci a lidi se tam třeba taky rádi potkávaj. Proto to je tak, jak to je.
odpovědět 
            Re: jen rocklands?10:39:28 03.08.2013
A jé je, ty jsi chytrák. Ale ať už tomu budeš věřit nebo ne, jsou místa, kde to ubytování nenajdeš a přesto jsou tam skály hezké a kempování není povoleno a je to frekventovaná lezecká oblast. No nic, užij si to tvé setkávání, hezký den :-)
odpovědět 
             Re: jen rocklands?11:26:15 03.08.2013
Jedinej chytrák jsi tu vždycky ty :D . Ty se ani nemusíš podepisovat a každej hned ví. Ty konzumente a výrobku umělých stěn :D. Nezapomeň zase kňučet jak potřebuješ něco někde dojistit . Meleš tu hovna. A hezkej den ti přát nebudu, nemám potřebu přát ho kde komu :D.
odpovědět 
              Re: jen rocklands?12:09:51 03.08.2013
No tak zrovna já jsem si na dojištění nestěžoval a to lezu i na písku. Když na nějakou cestu nemám, nelezu tam. Pravda, nelezu nic extra, končím někde okolo IXb/7a, ale dobře dojistitelných cest v této obtížnosti je spousta. Ale pokud se ti ulevilo a tvůj výlev ti pomohl, tak v pohodě, je vedro, všichni to pochopí :-) Jen je těžko k pochopení, proč jsi z debaty o něčem opět nbesmyslně sklouzl k osobním útokům a urážkám. Práve styl "když už nemám co říci, označím autora za debila" je to, co Lezce tak sráží :-(
odpovědět 
               Re: jen rocklands?13:16:50 03.08.2013
Ok tak nemeleš hovna ale máš maloměšťácký pindy. Hele šlápnul jsi vedle. Když už se tady vyjadřuješ k Juře,tak tam aspoň zajeď, abys viděl,jak to tam vlastně s tou infrastrukturou vypadá.Poptej se taky lidí co tam chrápou v autech, i těch obytnejch za dva míče, proč to dělají a co je na tom baví. Že zrovna ty chceš nikoho nepotkávat a pobývat v penzoši je tvoje věc. Tak tu nesockuj a neblafej. Kdo je jakej chytrák nechám na tobě. A řekl bych že horko se zrovna na tobě podepsalo nejvíc.
odpovědět 
                Re: jen rocklands?15:03:31 03.08.2013
Cituji výše: . Pod velmi frekventovaným nástupem na populární trek kde bývá problém vůbec zaparkovat, byla za pravého poledne na soukromém pozemku za ohradou vyvalená skupinka čechů asi ze 4 Fábií, váleli se tam na karimatkách, všude okolo bordel a rozházené věci a sušili asi 6 stanů typu Husky které nepřežili večerní 2h přeháňku. Vypadalo to jako romská osada.

Myslím, že tohle nepotřebuje žádný komentář a pokud ty si představuješ setkávání s kamarády takto, tak to je mi fakt líto, ale mě se to nelíbí. A tam mířil můj komentář. Německo znám, Rakousko také, polskou juru moc ne. Ale ok, na 60 % je pravda, že kdo chce, ten si rozumné ubytko najde. Jen pro ilustaci mohu jen dodat, že když jsem byl v Německu naposledy, byli jsme v kempu sami. Nikde nikdo. Jenže jsme tam byli v červnu v týdnu. O víkendech prý kemp hrubě nepostačuje. A když jsem se ptal, co udělají, když mají plno a někdo přijede, tak posmutněle pokrčil rameny, že nic, a ukázal na les a skály, že pak se lidi rozlezou tam. A to mohu potvrdit. Při hezkém počasí přijet někam do kempu v devět večer může být dost problém. Pak je i pochopitelné, že lidi raději spí rovnou mimo. A co se týká těch socek, vím, že to nemáš rád. Ale v červnu jsem byl lézt v Rakousku. Kemp stál 10 Euro a bylo tam poloprázdno. Přesto na parkovišti 100 metrů od kempu prorezlá oktávka a několik lidí spí přímo pod zákazem. Pod skály to bylo z kempu i parkoviště stejně daleko. Ještě se do kempu chodili zdarma mýt. Když jsem se nimi bavil, tak to dělali vše jen proto, aby ušetřili 30 Euro za dvě noci, co tam byli. Tak ti nevím. Co to bylo? Rádi se druží? Rádi se potkávají? Jak bys tyto lidi označil?
odpovědět 
                 Re: jen rocklands?17:55:46 03.08.2013
Myslím, že anonym 2 reagoval konkrétně na tato slova anonyma 1:
"U rocklandu máš pravdu. Ale tento komentář patřil k Juře a dalším oblastem v Evropě, o kterých byla řeč. A netýkal se socek, ale vybavení pro lidi, co by chtěli pobývat nějak civilizovaně, ale nemají kde, protože infrastruktura chybí. Tak musí spát venku i když by třeba nechtěli."
P.odpovědět 
            Re: jen rocklands?01:48:07 06.08.2013
Srat v jure v lese nemusi ani kdyz nespi v penzosi, staci zajit do hospody, ale tahle mlada generace pozitkaru a stravovatelu konzumu do hospod nechodi, oni nepijou nekourej, jen zerou bobule a jsou stale online !:-) Jsou proste "IN":-))
hahaodpovědět 
         Re: jen rocklands?01:45:18 06.08.2013
je tu nějaká společenská poptávka.
Ano proto mas na hrade toho koho tam mas, tady je vzdy poptavka po idiotskejch vecech ostatne jako v r.1945 taky spolecenska poptavka, diky ktere nemohly generace ani vyjet do Alp..atd.
musíš jim nabídnout alternativu,
Nemusis nic, proste prijde restrikce, zakaz, smir se s tim ze neco co zije dele nez ty ma proste prednost, smir se s tim ze to co se musi chranit pro ty co prijdou po tobe je dulezitejsi nez ty sam. Smir se s tim, ulevi se ti.
vznikly cyklostezky nebo inline stezky se zázemím
Ovsem, jak by taky ne, kdyz je to z dotaci eu a na tom se docela slusne vari, nikoliv pernik, ale prachy. Ty samozrejme ty sam neuvidis, ty uvidis jen asfalt, ..jen si rikam kdo je bude opravovat do dvaceti let a za co?:-))
hahaodpovědět 
       Re: jen rocklands?01:38:59 06.08.2013
Máš tady určitou masu lidí, co chce lézt, a tu je potřeba uspokojit
A tuhle "moudrost" jsi nasel precetl, kde? Na Wiki?
Pár socek sice bude řvát
My chceme klimatizovane chaty a podobne, jo to mas pravdu. Chci jet lézt, ne stanovat. Asi jsi si vybral spatnou zabavu, to lezeni neni jen o lezeni.
hahaodpovědět 
    Re: jen rocklands?14:03:39 31.07.2013
Srbsko a Čepy pěkný vápno? Checht.
honzaodpovědět 
   Re: jen rocklands?01:34:54 06.08.2013
kde poblíž skalkařit na pěkným a odjištěným vápně?
V telocvicne Honzo, a sit pod prdelku aby jsme si neudelali bebicko by nebyla? At jim reknou radej, ze lezenim si muzou i nabit tlamu a ze lezeni je lezenim a ne lezenim jen s vyloucenim rizik...a hned bude lezcu mene:-)
hahaodpovědět 
  Re: jen rocklands?09:52:26 04.08.2013
V cervenci jak byljeden den volna navic tak co jsem videl v Jure u jednoho nejmenovaneho altanu uz presahovalo vsechny meze. Skupinka 4 ceskych aut s cca 6 detmi postavila 7 (!!!) stanu. Aspon kdyby to rano sbalili ale ti volove je tam nechali stat dve noci po sobe! Nekde toho mam fota. Uvazovani nekterych cechu me fakt stve. Jsme fakt sobecka hovada.
jjodpovědět 
 Re: jen rocklands?13:33:18 31.07.2013
Nevěřím, že lezec se vysere klidně i na cestu, tak jak jsem viděl tenhle víkend v Teplicích u Sekyry, přímo na cestě nasr... i poházený vložky, no humus. Každápadně jsme přítěž skal. Je na nás aby jsme se chovali ohleduplně a odcházeli tak aby po nás nic nezůstalo a nebylo zničeno.
Míraodpovědět 
 Re: jen rocklands?17:49:31 31.07.2013
Prosím jmenovat konkrétní lezce z Labáku. Předpokládám, že máš na mysli ty domácí, tak by mě zajímalo, koho tím myslíš. O tom, kdo je místňák a kdo přespolní se dá dost polemizovat. Já zase viděl v Labáku lezce z Ádru nedodržovat místní zvyky :-D A vůbec neberu v potaz, kdo byl loni při fesťáku po dešti první v Ádru. Každopádně trefovat se anonymně do Labáku umí každej. Najdi si jiný cíl, třeba kolik lidí bylo letos v Ádru přistiženo ochranáři v nepovolených oblastech? Zajímavý je, že nejvíc problémů mezi lezci a OP mají na svědomí klasici, kteří mají plnou hubu mága.
Bídaodpovědět 
  Re: jen rocklands?18:33:50 31.07.2013
Se divím, že se tak rozčiluješ.Vždyť jsi prohlásil, že tě písek nezajímá.Tak proč najednou tolik emocí ????
odpovědět 
   Re: jen rocklands?19:16:13 31.07.2013
Ano, v komentáři úplně převažují emoce nad argumenty. Ano, před pár lety jsem skutečně napsal, že jsou mi písky fuk, ať je klidně zavřou. Názor jsem změnil. Jedno mi to není, ale bude dobře, když se na chvíli zavřou...
Bídaodpovědět 
    Re: jen rocklands?19:45:21 01.08.2013
že těm anonymním prudičům vůbec odpovídáš...kdo ví jestli vůbec v adru byl a labák zná jenom z vyprávění
Elementodpovědět 
    Re: jen rocklands?20:44:53 01.08.2013
Docela dobra myslenka. Fakt. Zavrit vsechny skaly na ..5? 10? let, cimz poklesne mnozstvi lezcu (diferencuje se to na preklizkare a zoufalce kteri jsou ochotni/schopni jezdit za skalama za hranice..) ..priroda si oddechne... a rada problemu ktere ted zmitaj lezcum emocema se vyresi samospadem.
TOAodpovědět 
     Re: jen rocklands?08:59:42 03.08.2013
Chybí ti nadhled a vše posuzuješ jen z krátkodobého hlediska. Skály tu byly a budou, erozi a zkáze podléhají průběžně. Jo, rozčiluješ se, protože někde vidíš vybroušený žlábek. Ok. Neměl by tam být. Ale když se nad tím zamyslíš, tak ono je z dlohodobého hlediska úplně jedno, zda tam je, nebo není. Různé traviny a stromy nebo počasí dělá svoje také a ještě horší. Akorát to není tak vidět. Nikdo skálu neponičí tak, aby nějaká věž lehla jako hromada písku během dvaceti let. A během pár tisíc let je úplně jedno, zda na ní někdo před x tisíci lety 20 let lezl, nebo ne. Takže ono to vypadá hezky, ta ochrana skal, ale z dlouhodobého hlediska je úplně zbytečná. Nedávno jsem byl v oblasti Horní skály, Havran ... To, jak skálu rozrušují stromky, které odtlačují i velké šutry, nebo kapradiny, z pod kterých se drolí písek a suť, žádný lezec nedokáže. Takže jsem pro, chovejme se ke skalám slušně, ale zase se to nesmí přehánět. Té skále je úplně jedno co a jak, a zda bude skála nelezitelná v 2300 nebo až v 2310, je prakticky totožné.
odpovědět 
      Re: jen rocklands?15:11:19 03.08.2013
1- Kdyz nejakej ocas pronese osobni pripominku typu >chybi ti nadhled<, cekal bych ze se podepise, aspon treba prezdivkou, abych vedel kdo si tu o mne otira usta.
Ale to bych asi chtel moc.. ;-)
2- kdyz se nekdo neumi ani podepsat, tezko ocekavat ze pochopi hyperbolu....
TOAodpovědět 
       Re: jen rocklands?16:57:31 03.08.2013
Děkujeme za hodnotný příspěvek k tématu.
odpovědět 
        Re: jen rocklands?03:12:53 04.08.2013
s vama anonymama je potiz. Jak mam vedet esli jsi ten samej bezejmennej ocas co mi tvrdil ze mi chybi nadhled nebo uplne jinej bezejmennej ocas?
TOAodpovědět 
         Re: jen rocklands?13:40:57 04.08.2013
Proc ja se u tak vazneho tematu tak bavim ? :D

Jako prijemne procitani v nedelnim odpoledni :D

Mozna by stalo v uvahu aby lezec.cz zalozil nejaky ten "flame-ranking" na hodnoceni nejlepsich kravin co tu kdy vznikly.

k tematu: Je skoda zavreni RL, ale neda se nic delat, at se drbou na palici vsichni kdo vi ze tam porusili nejaky to pravidlo...
v.jeyekodpovědět 
      Re: jen rocklands?01:55:24 06.08.2013
da bude skála nelezitelná v 2300 nebo až v 2310, je prakticky totožné.
Argumentuje blb, protoze dobre sam vi, ze on uz tady nebude, tak o co vlastne jde, ze?
hahaodpovědět 

 POF11:41:12 31.07.2013
5. Ne lezení s pryskyřicí(POF).
Pryskyřice poškozuje skalní povrch a toto poškození je nevratné.

může tohle někdo přiblížit a vysvětlit?
odpovědět 
 Re: POF13:00:25 31.07.2013
Kalafuna v pytlíku a tím pak oplácáváš chyty. Funguje to jako mágo,s tím rozdílem,že mágo oprší a dá se vykartáčovat, tohle svinstvo ne. Je to pak jak sklo.
odpovědět 
  Re: POF13:12:58 31.07.2013
kuju
odpovědět 

 Co je za problém?13:18:13 31.07.2013
Já pořád nechápu, co je za problém. Tak to tam zavřou pro veřejnost, zakážou lezení bez povolení a povolenky se budou prodávat. Kdo tam bude chtít, koupí si povolenku. Jako když jedeš rybařit. Lezci budou mít klid, nikdo je nebude prudit, správa parku bude spokojená, problém s lezci odpadl a ještě si vydělali. Všichni budou spokojení, tak o co jde? A že by evpropští lezci lezli na černo a riskovali střet s policií v JAR, tomu nevěřím, to je asi trochu jiné kafe, než naši místní ochránci přírody kontrolující mágo a s nulovou pravomocí.
odpovědět 

 Dramatický kroužek13:34:50 31.07.2013
Skal je na světě jako sraček i v tej Juře. Spousta oblastí, který zrovna nejsou v módě a kde nepotkáš živáčka. Ale lidi se chtěj prostě družit. A kdo se chce družit ať si nestěžuje, že je  na skalách plno lidí.
Steveodpovědět 
 Re: Dramatický kroužek13:59:11 31.07.2013
Lezci se imho družit nechtěj, protože každej akorát nadává, že je někde lidí jak sraček.
honzaodpovědět 
  Re: Dramatický kroužek16:26:36 31.07.2013
Nerikam, ze v Jure je lezeni nejak malo, ale pokud se vezmou skaly 5-6+, myslim, ze v teto obtiznosti leze nejvic lidi a vyfiltrujes to na leto, kdy musi byt oblast ve stinu, dobre odjistena (ani v Jure to neni vsude sportovka), cesty by nemely bejt az moc hnusny, tak ti toho moc nezbyde.

Prijede tam halda cechu, polaku, k tomu se kolem poledne dostavi hromada mistnaku a skaly praskaj ve svech.

Jinak ten bordel kolem skal delaj hlavne lezci, staci se podivat do Semmeringu, kde je nasrano vsude. Kdyz clovek chce, tak si najde misto, kde se to da zahrabat dal od cest, ale pro dost lezcu je to neprekonatelnej problem.

Nejdriv slizt suti nekam dolu ze strmyho srazu a tam hledat vhodny misto, udelat diru, zakopat, vratit se zpet pod skalu. Misto toho se vyserou na rovnice primo na ceste a pak to hovno strcej dolu ze srazu, parada.

Jinak na Hartensteineru predminuly vikend parkoviste u hrbitova plne ceskych aut. Je tam zakazka, ze to je jen pro navstevniky hrbitova. O kousek je cedule s ceskym napisem, ze se tam nesmi parkovat, ale na to to vsichni taky kaslou, prece by museli zaparkovat na namesti a dojit celejch 600m pod skalu. A tak by se dalo pokracovat dal a dal.

Holt jak se lezeni masove rozsirilo, tak tech prasat je mezi lezci cim dal tim vic, kterym je vsechno jedno a bude to cim dal tim horsi, vic lezcu, vic prasat, je to dano nasi spolecnosti...
Buriodpovědět 
   Re: Dramatický kroužek01:58:39 06.08.2013
Holt jak se lezeni masove rozsirilo,
To je ta masovost, vic a vice stejne jako kdyz vyrobce aut najednou po letech place ze musi zavirat tovarnu, plne sklady, skoda mluvit. Ostatne ale kdo tu masovost, lezeni tak propagoval po zmene rezimu?:-)
hahaodpovědět 
 Re: Dramatický kroužek16:44:28 31.07.2013
srat venku je prima. pro uvedomele tu jsou kampy, napr. http://www.gasthof-eichler.de/ za 7E.
shitoklad pralesniodpovědět 

 uzavírka v Rocklands08:44:31 06.08.2013
Ahoj, rád bych uvedl tyhle informace na pravou míru. Jak píšou v originálním článku climbing.co.za, pozemky, na kterých se v Rocklands leze, patří čtyřem různým farmářům a organizaci Cape Nature. Jeden z farmářů se rozhodl zavřít svůj pozemek. Jedná se o oblast Tea-Garden.
Oblasti v sedle - Roadside, Roadcrew a starý kemp (Campgrounds) patří Cape Nature a zalezete si zde za 60R na den (kdysi se peníze platily "dobrovolně" v Clanwilliamu, teď se vybírají přímo na parkále a dělají se kontroly).
Dále oblasti v okolí Alpha Farm, které vlastní Thys a Mark, majitelé kempu a obytných chatek, je podle infa taky nadále otevřeno. Nedokážu si představit, že by se kluci nějakou uzavírkou okradli o návštěvníky v budoucích letech.
Pak jde po oblasti 8 Days Rain a Sassies, které by měly být také otevřeny.
Víc určitě budou vědět kluci, kteří tam byli letos, ale...
V Rocklands došlo k uzavření jedné z oblastí a bouldering zde rozhodně nebude plošně zakázán.
 Adam F.odpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179642)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
All Inclusive 10- Súľov
Transkripce 8A Tisá - Modřín
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP + pridať 15° | Re: Není se čemu divit | Re: Milí komentátoři, | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (189)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (59)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (28)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | Pátek sobota | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 407 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 344 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 322 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 316 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 292 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.