LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   ...I třetí družstvo zabloudilo a udělalo prvovýstup!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
20.Petr 4680
21.Najman 4632
22.Ludrovský 4626

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140160 cest
Nové přelezy:
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a
Královna O 7C

Stěny
Prysk - Prysk
Lezecká stěna TJ. Pustiměř - Pustiměř
Le Blok - Ostrava 1

Prodejny
HUDYsport - Plzeň
HUDYsport - Praha 1
HUDYsport - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Onsajt s Mrázou

Nový Onsajt s Tomášem Mrázkem


Jan Šimánek   [úpravy] 16:09 25.12.2018Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 !17:01:26 25.12.2018
díky :)
honza k.odpovědět 

 Mráza17:32:53 25.12.2018
Neskutečnej borec!
Jarda P.odpovědět 

 Borec17:54:53 25.12.2018
Já si dlouho říkal co s ním je. Najednou skončil a skoro nic jsem o něm neslyšel. Super ty záběry z MS.
odpovědět 

 ABA Mráza!11:23:23 26.12.2018
Paráda, díky.
Penodpovědět 

 Hezké, ale.21:20:23 26.12.2018
Znovu moc hezký medailonek,akorát tentokrát mi přijde, že mnoho neřekl. Určitě moc hezké připomenutí, ale pokud člověk Mrázu trochu minul,mnoho mu to neřekne. Škoda, ale možná to tak má být.
Martinodpovědět 
 Re: Hezké, ale.23:11:48 26.12.2018
jj, Mráza víc maká, než mluví...ale to málo co řekl, zní obdivuhodně, když se nad tím zamyslíš. Asi máš pravdu, že nezasvěcený bude postrádat trochu kontextu. Každopádně díky Mrázo a díky za OS s Mrázou.
Jirkaodpovědět 
 Mráza11:40:19 27.12.2018
Pěkné připomenutí talentu moc dobře si pamatuji jak makal na Stránské a doufám ,že se někdy potkáme.
Norekodpovědět 

 Berec22:36:08 26.12.2018
Byl to borec, je to borec :).
A.Kurowskiodpovědět 

 Nebalamuťte mlaďochům hlavy11:04:26 27.12.2018
Z vyznění videa by leckterý nezasvěcený divák mohl nabýt dojmu se Mrázovi coby někdejšímu světovému šampionu v soutěžním lezení mimořádně daří (provozuje celou síť dokonce tří(!) lezeckých stěn, vede spokojený rodinný život…) a u leckterého mladého lezce/kyně by mohl vzniknout falešný dojem, že když hodí školu a učení za hlavu a vše po vzoru Mrázy vsadí na jednu kartu a to lezení, tak kromě sportovních úspěchů jej čeká po skončení závodní kariéry pohodový blahobytný život. Což je podle mě velmi vzdálené skutečné realitě. Přitom právě na Mrázovi by bylo možné názorně demonstrovat, že tomu tak není, kdyby tvůrci dokumentu odhalili divákovi také odvrácenou stranu téže mince.
Co já mám informace, tak Mráza sice skutečně provozuje tři lezecké stěny, ale v penězích se rozhodně netopí a ony stěny jsou spíše koulí u nohy nežli vznášedly. Příkladně takový Brněnský Komec je prakticky zcela bez lezců (pro ty, jimž vadí přelidněné HUDY stěna, dobrý tip na lezení na prázdné stěně). K2 v Blavě je sice perfektní stěna, ale daleko od centra a movitých studentů.  K2 v Žilině zase postavená v době, kdy zde konkurence postavila obří lezecké centrum La Skala a na dvě velká lezecká centra málo lezců…

Jinými slovy neblbněte mlaďochům hlavy a nevytvářejte jim v hlavách falešný svět iluzí. Náraz do reality pak bude dotyčné hodně bolet.

Mimochodem kolik bylo za posledních 30let u nás talentovaných lezeckých hvězd a kde je jim dnes konec?!

PS: platy z OLYMPu a jiných center sportovců budou chodit jen po velmi omezenou dobu nadstandardních sportovních výkonů. A pak co? V době vysokých cen bytů a nájmů…
JiBodpovědět 
 Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy13:35:27 27.12.2018
tak jsi vyjádřil svůj názor a život jde dál. ono, pokud někdy člověk chce něčeho dosáhnout, musí často vsadit vše na jednu kartu. ale to asi nebude tvůj případ. a myslím že to video mladým hlavu neblbne. záleží jak si to přebereš. podle mě to video ukazuje, že i tudy někdy vede cesta...ne každý chce jít cestou škola, práce, rodina, auto, dítě, druhý auto, druhý dítě. život není tak přímočarý
hodpovědět 
  Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy17:20:08 27.12.2018
Blbý je taky moc chlastat.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy19:04:41 27.12.2018
Přesně, dvě děti jsou málo, tři minimálně.
odpovědět 
 Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy14:16:27 27.12.2018
Video jsem neviděl a ani na něj koukat nebudu, takže nemohu hodnotit. Ale znám Mrázka osobně a náhodou, pro děti je to dobrý příklad. Vždy jim říkám, že jestli budou jen lézt a blbnout a na ostatní aktivity a školu kašlat, skončí jako on. Mrázek je nádherná ukázka, že sebelepší výkony na stěně jsou ti v reálném životě k ničemu, a celé tvé mnohaleté snažení je spíše zátěží, než přínosem.
odpovědět 
  Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy16:40:06 27.12.2018
S Mrázou sem se za jeho začátků potkával na Stránské, byli sme tam i za sněhu skoro samy. Rád se potkám někde u pivka. Nebalamutí děti, já začínal taky na Stránské a pak se udělal Friták a Rosnička...Dřív se začínalo na skalách a bylo to dobře.
Norekodpovědět 
 Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy17:40:28 27.12.2018
A proč se netopí? Protože jsou v Brně a SK. A nejsou ve Vídni, Mnichově, Berlíně nebo Barceloně. A kladný příklad je náhodou až moc dobrý. A co je teď nemusí být navždy, tak mu to přej je to neskutečný borec co něco dokázal.
odpovědět 
 Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy18:39:11 27.12.2018
Mozna, ze se Mrazovi moc nedari, ale mozna, ze mu to vůbec nevadi. Mozna ale taky by se mu dařilo ještě hure, i kdyby v zivote k lezeni nepricichnul. V kazdem pripade muj názor je, ze přes všechno je to chlap, který dokazal vice nez většina z nas zde, sice ve sve době, ale snad dnes každý uz muze vedet, ze vždy slava pomine v polni travu. Jiste je ale jedno, ze osoba JiB musí byt velice uboha, kdyz ma potrebu zde kohokoliv takto zhazovat a navíc za hlavni dukaz ubohosti povazuje fakt, ze se dotycna osoba netopi v penezich. Další ubohosti je pak nesmyslene poukazovani na fakt, ze by tento medilonek mohl nekomu z mladych zblbnout hlavu, při dnesnim otevrenem svete by se to mohlo stat snad jen tomu, kdo by tak dopadl stejne. Ostatne není to u individua JiB poprvé, co pise takovyto zlostny vylev...asi bezduvodne, ze?
P.S.: Mrazu nejak nemusim ale borec to byl a je furt.
Martas.odpovědět 
  Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy19:52:58 27.12.2018
Zlostný je tak leda tvůj zoufalý přípisek, kde se mi snažíš podsunout nepěkné úmysly.
JiBodpovědět 
   Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy20:59:44 27.12.2018
JiB, kritizuješ jednostrannost, ale tvoje interpretace je snad ještě víc jednostranná. Na Mrázovi se toho dá vzít hodně pozitivního, i když se mu teď třeba v podnikání nedaří tolik jako v lezení. A jak napsal někdo výše, je otázka, jaké by to bylo, kdyby nelezl vůbec. Troufnu si říci, že české lezení by bylo ochuzeno. A co on, ví jen Bůh.
Jirkaodpovědět 
   Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy07:20:47 28.12.2018
JiB -je to tvuj nazor. Nicmene mraza byl neskutecny talent s predpokladem vylitnout nahoru. A kdyz si to o sobe bude myslet kazdy, hodi vse za hlavu a bude si hrat na mrazu, tak je to bl ec co mu chybi sebereflexe. Adamu, mrazu, konecniku atd. moc neni.
A provozovat steny a obchody konkurujici hudymu je podle me spis hrdinstvi-zkus dneska rozjet nakej byznys.Ono vsechno nesype mega..
Ada fan klub Zavistodpovědět 
 Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy20:24:42 27.12.2018
Jó ti movití studenti, ještě když jsou z kaváren, to je fakt peklo, které navíc podléhá dezinformacích z tzv. tradičních médií. To není jako ta nemovitá chudá tvrdě pracují třída...
odpovědět 
  Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy00:39:15 28.12.2018
Mráza je neskutečnej bourák a krásná ukázka toho, že nemusí být vše perfektní a i tak člověk může být nejlepší a dosáhnout cílů.
Jencourodpovědět 
   Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy01:09:42 28.12.2018
Základní otázka todiče zní - chtěl bych, aby mé dítě dopadlo jako Mráza?
odpovědět 
    Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy01:19:04 28.12.2018
Dej vedet jaks dopadl
Janodpovědět 
     Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy07:13:01 28.12.2018
Neboj, na 100% nedopadne ;)
A.odpovědět 
      Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy21:52:10 29.12.2018
Neboj, to se nebojím
Janodpovědět 
 Dovětek19:44:59 28.12.2018
Pro ty, kdož nepobrali můj úvodní komentář výše, tak těm podotýkám, že nebyl o Mrázovi, ale způsobu jakým byla pojata reportáž o něm.

Přičemž to co mi na reportáži vadí, myslím, netřeba již více opakovat. I mě je jasné, že pokud někdo chce čehosi dosáhnout, pak tomu musí hodně obětovat. Jen mám za to, že pokud má člověk činit klíčová rozhodnutí o tom, kam až chce zajít a co všechno je ochoten položit na obětní oltář, pak by měl mít k dispozici všechny známá fakta a ne jen nablýskaná pozlátka. A nenalhávejme si, že člověk v pubertě, se nenechá ovlivnit podobnými videi a svá rozhodnutí činí jen na základě hluboké racionální rozvahy a nebo třebas dá více na názory svých rodičů apod. Je to spíš naopak.
To je celé.
JiBodpovědět 
  Re: Dovětek21:03:34 28.12.2018
Proste jste vsichni hovada bych rekl. Jen ja vim o cem je zivot, jsem vlajkonos pravdy. Nebo ze by ... neee, urcite ne.
odpovědět 
   Re: Dovětek22:32:55 28.12.2018
Jedním z oblíbených zlozvyků manipulace je podstrčení smyšleného postoje oponentovi a pak následné vymezení se vůči němu… hezky jsi to názorně předvedl/a.
JiBodpovědět 
    Re: Dovětek23:09:18 28.12.2018
K označení reportáž. Neřekl bych, že je to reportáž, ani se mi nezdá, že to chce být reportáž. Podle mě takovýhle drobný medailonek nemá povinnost a ani možnost být komplexní; nemusí být "objektivní"... A tenhle podle mě nechce nějak hodnotit úspěšnost Mrázova podnikání. Pláčeš na nesprávném hrobě.
P.odpovědět 
     Re: Dovětek10:39:27 29.12.2018
V situaci, kdy je na jedné straně uváděno, jak místo do školy chodil Mráza raději trénovat a na druhé straně je dnes v rozporu s realitou prezentovaný jako úspěšný byznysmen… pak sorry, ale za těchto okolností je zcela na místě na tento rozpor upozornit!
JiBodpovědět 
      Re: Dovětek11:10:40 29.12.2018
Hele smir se s tim, ze lidi delaji svoji tvorbu dle sebe. Ty zase muzes delat svou tvorbu tak jak chces ty.

A mimochodem, kdyz uz tu tvrdis neco o tom, jak je Mraza velmi neuspesny, co to treba podeprit alespon naznakem faktu? Aspon neco jineho nez jen jedna pani (JiB) povidala..
odpovědět 
      Re: Dovětek23:21:16 30.12.2018
JiBe, Mráza došel tam, kam ty ani nedohlédneš i kdybys stál na ramenách svý mámy. Tak se uklidni.
HZodpovědět 
       Re: Dovětek10:34:15 31.12.2018
Tak o tom není pochyb (a mou mámu nechej laskavě odpočívat v pokoji).
A až pojedeš přes Brno, tak se zajeď podívat na Komec, na ten Mrázuv pozávodní úspěch, spočítej všechny lezce, které tam uvidíš a podej nám o tom zprávu. Přičemž je jedno, který den v týdnu a v kterou hodinu tam zavítáš. Výsledek bude +- stejný. Když budeš mít štěstí, tak použiješ prsty jedné ruky a když ne, tak ani ty… Mudrlante jeden.

JiBodpovědět 
        Re: Dovětek10:58:00 31.12.2018
No voni furt Bill Gates, Microsoft, ale prosim pekne, kdo z Vas dneska pouziva mobily Kin? Bridil to je!
spasitelodpovědět 
        Re: Dovětek12:35:26 31.12.2018
o co ti jde? ulidni se a vykroc dobre do 2019, neni potreba mit stovky lidi na stene, nekdy min je vic. a HLAVNE Mrazek jeste nekonci s podnikanim a tvoje hodnoceni uspechu je dost plytke je prece super videt nekoho co jede na 100%, ale to asi neni tvuj pripad a tak to nechapes.
odpovědět 
        Re: Dovětek13:30:41 31.12.2018
Hmm, v CR se neuspech neodpousti a uspech taky ne ☹ I kdyz spolupracuji s Hudy v Brne, navstivil jsem opakovane jako stavec vsechny steny kde je Mraza spoluvlastnikem. Wroclav slape skvele, K2 taky, nerekl bych ze je to neuspesny byznys. Komec nic moc, ale Mraza to ziskal v soutezi od mesta za sympaticky najem, do toho bych sel klidne taky.
Kazdopadne lidi v uvedenych mestech aktivitu v lezeckem podnikani ceni.
To jen tak pro doplneni zkreslujicich komentu o Mrazove podnikani.
Cajodpovědět 
         Re: Dovětek18:43:13 31.12.2018
Ale pro objektivnejsi hodnoceni zalozene podle vsech sten by dany pan musel vyjet do mist, kde by treba zjistil neco co nechce... A to neni nikdy prijemne.
odpovědět 
        Re: Dovětek14:01:27 01.01.2019
JiBe: ... Komec... nevím jak teď, ale co jsme tam chodili, roky po večerech, tak tam téměř vždy bylo plno, někdy až moc na to jaká je to prťavá stěna, odpoledne prďata a kroužky, nevypadalo to jako nikde nikdo...Myslím že to zas taková hrůza není a to, že tam dopoledne není ani noha ... :-D to není ani na Hudy ani na Klajdě ani na DURU...holt většila lidí dopoledne hákuje... ;-)
Ztkoodpovědět 
        Re: Dovětek16:39:35 01.01.2019
JB označit někoho, kdo se stal mistrem světa a provozuje tři sportovní areály (ve třech zemích), za někoho, kdo nemůže být vzorem dětem, je velmi odvážné tvrzení. Mohl bys ho podpořit nějakými svými úspěhy (krom pořádání regionálních závodů)? Aby tvé argumenty získaly na váze?
Mudrlantodpovědět 
         Re: Dovětek16:50:24 01.01.2019
Tak jeho uspechy ci neuspechy asi nejsou podstatne. Spis by to chtelo vice konkretneji podlozit temi JiBem domnelymi Mrazovymi neuspechy.
odpovědět 
     Re: Dovětek11:00:22 29.12.2018
Zřejmě se v pohledu na svět absolutně míjíme a stejné věci vnímáme zcela opačně. Níže souhlasíš s Elementem, ačkoliv je to podle mne přesně obráceně, zde zastáváš úplně opačný názor proti JiB, se kterým já plně souhlasím. Ačkoliv je to jen medailonek, má to být objktivní a ne že budou vyzdviženy jen ty dobré stránky a ty špatné že budou upraveny či vypuštěny. A pokud se tak stane, nediv se, že se objeví lidé, zejména ti pracující s mládeží, kteří se proti takovému to ohýbání reality ozývají.
odpovědět 
      Re: Dovětek22:07:56 29.12.2018
"má to být objektivní" je prosím příkaz odkud? A co ta tvoje objektivita je? Kdybych Mrázovi udělal účetního a vypsal ti sem jeho meziroční bilanci, byl by si spokojenej? Pro mě je objektivním faktem, který zůstane platný i za sto let to, co dokázal. Jak se mu daří v podnikání může být zítra jinak(ostatně nevím proč by to mělo na lezecké stránce pod lezeckým medailonkem někoho zajímat). Já jsem potřebu hodnotit neměl a proto to video vypadá takhle - dobrá zpráva pro vás je, že jsem vám nechal spoustu prostoru pro vaší realizaci. A když už zmiňujete ty děti a jaký jste příkladi, možná by nebylo špatný se podepisovat.
Janodpovědět 
       Re: Dovětek23:15:28 29.12.2018
Tak to by sis měl předem rozmyslet, co vlastně děláš. Pokud plánuješ výčet úspěchů a promo, je to samozřejmě v pořádku. Ovšem pokud plánuješ medailonek nebo chceš lidi seznámit s životním příběhem někoho, mělo by to zahrnovat vše, ne jen ten výčet úspěchů. Prostě předkládat o někom jen jednostranné informace, protože pro svoji reklamu potřebuješ nějaký šťastný příbeh, není správné. A je plně k věci a v pořádku, pokud to lidé doplní.
odpovědět 
        Re: Dovětek10:04:18 30.12.2018
Neztrapňuj se neadekvátními požadavky. Zkus třeba přemýšlet. Do pár minut filmu se nemůže poskládat všechno. Musíš si jako autor vybrat, o čem to bude. Tohle je o lezení. Jako velký bonus já osobně beru, že je tam nastíněný i trochu to, "jaký je to potom". Po pravdě vaše výhrady nechápu. Na mě v tom medailonu Mráza nikde nepůsobí jako skvěle fungující mašina na peníze. Nikdo ho tak neprezentuje a snad ani on sám sebe. Je tam podle mě dobře vidět, že po tom lezeckým triumfu nastupuje nějakej jinej boj - ale to už je jiná kapitola.
Pěti-, desetiminutovej medailonek musí být nutně výběrovej, zaměřit se na úzkej výsek reality a zbytek nechat stranou. Vždyť ani to lezení se tam nevešlo důkladně. To, co požaduješ ty, je úplně jinej film. Možná dvouhodinovej životopisnej dokument.
Nevím, třeba máte na Mrázu pifku a potřebujete mu veřejně něco napálit? Nebo jste starostliví taťkové od rodin a máte strach, aby se v něm nezhlédly vaše ratolesti? Tak to je lepší udělat jinak, normálně výchovou a předáváním nějakých hodnot... Je zbytečný chtít po nějakým medailonku, aby didaktizoval podle vašich představ.
Honza to natočil hodně pěkně, jako vždycky.
P.odpovědět 
         Re: Dovětek10:55:05 30.12.2018
To vše chápu a souhlasím s tím. Do tak krátkého snímku se vše opravdu nevejde. Co ale nechápu je, že pak tolik vadí, když na to někdo poukáže. Takže ok, klidně si natočte, co uznáte za vhodné, ale nepohoršujte se nad tím, když k tomu někdo doplní, co uzná za vhodné on. Pokud to nejsou lži a výmysly, je to v pořádku. To samé platí o jiných. Prostě tu nekriticky obdivovat lidi jen kvůli tomu, že dovedou lézt po skále, a stavět je na odiv aniž by se třeba uvedlo, kolik zdravotních problémů mají, že nemají dokončené ani střední vzdělání, že to nemají v hlavě tak úplně v pořádku (když slyším a čtu rozhovory s některými, tak mi to zavání nějakou formou autismu), není dobře. A na uvedení těchto informací, třeba právě o tom, jak žijí a co s sebou jejich životní styl přináší, nevidím nic špatného. Ne každý do lezení vidí, zejména ne děti a jejich rodiče, a všichni by měli mít právo vidět nejen zlaté pozlátko, ale i to uvnitř.
odpovědět 
          Re: Dovětek11:14:03 30.12.2018
Ale JiBův první komentář se jmenoval "Nebalamuťte mlaďochům hlavy". K těm, co stojí za videem, se obrací slovy: "neblbněte mlaďochům hlavy a nevytvářejte jim v hlavách falešný svět iluzí. Náraz do reality pak bude dotyčné hodně bolet." A níž přímo píše, že mu vadí, jak byla pojata "reportáž o Mrázovi".
Ty pak píšeš (v reakci na můj první koment): "zde zastáváš úplně opačný názor proti JiB, se kterým já plně souhlasím. Ačkoliv je to jen medailonek, má to být objktivní a ne že budou vyzdviženy jen ty dobré stránky a ty špatné že budou upraveny či vypuštěny."
S tím polemizuju.
Jinak souhlasím, že konce sportovních hvězd, občas třeba i smutný - v Mrázově případě nevím - jsou taky zajímavý téma a třeba ho někdy někdo dobře zpracuje. I když myslím, že už to dávno není terra inkognita.
P.odpovědět 
           Re: Dovětek11:17:05 30.12.2018
Incognita, pardon.
Zajímavé je, že i v pokusu o opravu mi tam zas nejdřív skočilo K.
P.odpovědět 
        Re: Dovětek10:18:06 30.12.2018
A ještě k těm žánrům:
"Medailon je autorský subjektivní pohled na člověka (jeho dílo, názory,...). Není nocionální, neutrální a též není nezaujaté jako portrét. Primární je vyjádření autora a jeho vztahu k osobě, o níž píše (možnost úcty, obdivu)." (citováno z wikipedie)
To je něco jiného než komplexní životopisný dokument, reportáž...
P.odpovědět 
    Re: Dovětek11:07:32 29.12.2018
Koukam, ze se velmi dobre vyznas v tom, co tu sam predvadis. Koneckoncu si to dokonce predvedl i touto reakci.
odpovědět 
 Re: Nebalamuťte mlaďochům hlavy12:34:23 03.01.2019
Ze te hamba nefackuje. Je to ubohe...
janodpovědět 

 No jo...10:07:49 28.12.2018
Kdo provozoval vrcholový sport, tak se z toho nerozbrečí. Je to každého boj, každý se rozhoduje sám za sebe.
Obecně velkým problémem sportu v naší malé republice je ten, že za totáče, což aktivně pamatuji, bylo mnoho zapálených lidí, kteří makali pro svůj klub nebo sportovní odvětví zadarmo. A nyní jsou tito nadšenci již v pozdně důchodovém věku a ti mladší za stejnou činnost chtějí penízky, což je pochopitelné... A dalším, bolševickým problémem bylo cpaní prachů do vitríny, tj. dřevákům do fotbalu a hokeje, když se nakonec roky žilo z góly Panenky ze 76 a na malé sporty nikdy nic moc nezbývalo, což se částečně táhne dodnes. A to nemusím připomínat, což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, že "vše začne bolet" po vrcholovém sportu až po čtyřicítce nebo padesátce, to pak zamrzí.
Richard LBodpovědět 

 Démon11:04:10 28.12.2018
MČR Ruzyně, za doprovodu Underworld dolézá Mráza do topu a vítězí. Živák Underworld "Everything, everything" se pak na čas stal tréninkovou muzikou a odlezli jsme na něj neskutečné dávky, samozřejmě té naší tréninkové turistiky. Mistrovství světa 2003 v Chamonix, čistě náhodou jsem se tam vyskytl a byl to zážitek. Mráza lezl jako druhý ve finále, vylezl hodně vysoko a pak všichni padali a padali a padali, pak přišel Chabot jako největší favorit, zamotal se do lana, vymotal se, spadnul, diváci udělali "OU" a ztichli. Pár Čechů vyskočilo a začalo slavit. Ženské finále sice vygradovalo víc a Muriel Sarkany atmosférou chlapi smázla, ale na to se historie neptá. Měli jsme historicky prvního mistra světa v lezení!!!
V r. 99 ještě Tomáš nepostoupil ze semifinále MČR, za 2 roky na to vyhrál Rock Master. Od roku 2000 do roku 2008 včetně Mistr ČR na obtížnost. První juniorský vítěz závodu SP v historii. Další skvělé výsledky. Svět chvíli nechápal, a to ještě nevěděl, že právě z Brna přijde ještě větší diktatura. Stylová rozlučka 9-ápluskem a 3. místem na SP v Brně. Na rozdíl od jiných věděl, kdy skončit.
Tomáš Mrázek byl, je a bude motivací dřít. Je to jedna z nejvýraznějších postav lezení nejen v ČR. Dokázal, že k tomu, abyste byli nejlepší, nemusíte mít skal šest půlek jako na jihu Evropy. Ostatně to nejlepší u nás pochází z lezeckého undergroundu sklepů a kotelen.
Doporučuji nalistovat v Tréninku sportovního lezce II stranu 344 a osvěžit si informace. Za posledních 10 let sice lezení prodělalo určité změny, ale to hlavní pořád zůstává. Pokud chcete být nejlepší, musíte makat a obětovat tomu vše. Všechno ostatní jsou jen zbytečné kecy kolem.
Bídaodpovědět 
 Re: Démon12:19:46 28.12.2018
A ještě bych k Bídovu trefnýmu komentáři podotknul, že sláva je relativní a jaksi fluidní medium, který je směsí pozitivních reakcí těch, kteří vám přejou a těch kteří z různých důvodů vám nepřejou a vysílají směrem k vám negativní energii. Ale na té vůbec nezáleží. Podstatné je, až budete ve světlé chvilce v ústavu pro seniory vzpomínat na svůj život aby jste si mohli říct, jo tohle se mi povedlo
Honza Kreis.odpovědět 
  Re: Démon12:31:42 28.12.2018
Ovšem bylo by smutné, kdyby jediné, co se ti v životě povedlo, mělo být jen to, že jsi na nějaký kus překližky vylezl rychleji, než několik ostatních... A kromě toho také trochu záleží na tom, jak překleneš ty chvilky mezi okamžikem slávy a vzpomínáním v ústavu pro seniory, protože se také lehce může stát, že se toho buď nedožiješ, nebo na to nebueš mít, a někde v kanálu nebo pod mostem se budeš ptát, zda ti těch pár minut slávy stálo za zbytek života "pod psa".
odpovědět 
   Re: Démon15:44:58 28.12.2018
Prázdný kecy, rádoby chytrý. Aplikovatelné na cokoliv, absolutně bez obsahu.
Elementodpovědět 
    Re: Démon15:59:41 28.12.2018
Naopak, naprosto přesné a výstižné.
odpovědět 
     Re: Démon23:15:38 28.12.2018
Naopak. Naprostý souhlas s Elementem.
P.odpovědět 
   Re: Démon11:12:06 29.12.2018
Tak to by me zajimalo, co si dokazal ty. Dle tveho popisu zde to bude neco velmi velkeho. Nebud skromny!
odpovědět 
 Re: Démon13:02:58 28.12.2018
Ruzyň 2002? Jak finále traverzovalo zleva doprava stropem, dav skandoval "batman, batman" a Mráza se vyvěsil jenom za nohy?
pbla4024odpovědět 
  Re: Démon14:01:59 31.12.2018
Krásná vzpomínka! Prošel se v tom jak jurská bába s nůší v Desasteru.
Náměstek E!Eodpovědět 
 Re: Démon15:43:37 28.12.2018
Bído, pěkně!
Luky Jeřábekodpovědět 
 Re: Démon15:58:22 28.12.2018
Bída dobře ty!
Lukodpovědět 
 Re: Démon19:50:01 28.12.2018
Pěkně napsáno.
R.odpovědět 
 Re: Démon16:59:32 29.12.2018
Já bych ještě přidal, že byl první v historii, kdo na MS v lezení obhájil mistrovský titul. A měl to o to těžší, že se tehdy MS konalo co dva roky.
o..odpovědět 
  Re: Démon19:58:14 29.12.2018
1. Mistrovství světa se pořád koná co dva roky
2. Před Mrázou obhájili Susi Good, Legrand a Liv Sansoz
pbla4024odpovědět 

 Zico14:52:34 29.12.2018
Zico napiš už zde něco, byl jsi skoro u všeho co se událo :-) a já částečně taky. Myslím , že hodně komentářů je zbytečně vyhrocených, ale  každý má na to právo, takže nic proti. Kdo to tehdy nezažil "tady a teď" tak to těžko zhodnotí. Byl jasný cíl a za nim se šlo. Moc se tehdy neřešilo jaké budou následky..zdravotní..finanční.. psychické atd. Mráza byl borec o tom žádná, historie se neptá. Doufám že je borec i nyní!!! A jak zde již někdo podotkl, každý si svou cestu volí sám a musí počítat i s následky:-)
žlutý MCodpovědět 
 Re: Zico20:06:25 30.12.2018
Myslíš lajny a squating na glajdě?
Modrý odpovědět 

 Subjektivní dojem10:36:28 31.12.2018
Mně na tom Onsajtu vadilo, že je tam několik věcí lehce nakousnuto, ale víc nic. Buď bych ocenil větší délku a alespoň něčemu se víc věnovat, nebo si vybrat jen nějakou část z toho, co tam bylo nadhozeno, a tomu se zase věnovat víc.

Takhle mi to prostě přišlo ... ťuk, ťuk, ťuk a konec. S Mrázou to nemá nic společného. 

Z Onsajtů mi tenhle přišel jako nejmíň vydařený.

Ale jasně, je to čistě můj subjektivní dojem, nikdo mne na to se dívat nenutil a žádnou újmu jsem neutrpěl:-).
MModpovědět 
 Re: Subjektivní dojem10:38:58 31.12.2018
Asi zbytečné, ale přeci jen sichr je sichr a známe to tady:-))) ... s Mrázou nemá nic společného mé hodnocení toho videa, ne že by s ním neměl nic společného ten Onsajt.
MModpovědět 
 Re: Subjektivní dojem16:10:07 31.12.2018
Máš pravdu, že spousta věcí je zde jen naznačených. Ale jak říká Piškot výše, do 10-15 minut se všechno nevejde a některá témata si člověk musí odtušit(což mě docela baví) - povídali jsme si s Mrázou o všem možným a zkoušel jsem některé ty věci implementovat, ale buď to pak vyznělo banálně nebo se mi to jevilo jako nepodstatné v rámci celku. Takže něco je jen naznačené, situací, výrazem.. Pokud by o Mrázovi bylo dvacet filmů, rád bych se věnoval nějakému okrajovějšímu zajímavému aspektu jeho života, ale má li existovat jen jedno, potom myslím je třeba vyzdvihnout jen to fundamentální. Zároveň je docela zázrak, že s natáčením Mráza vůbec souhlasil a my si jeho mistrovství můžeme alespoň takhle připomenout.. Třeba se někdy v budoucnu k těm dalším věcem ještě dostaneme :)
Janodpovědět 
  Re: Subjektivní dojem18:56:15 01.01.2019
Tak ať se to podaří ... protože jako trailer ten Onsajt byl parádní, to zase jo:-).

MModpovědět 
  tip pro J.Š.07:09:28 02.01.2019
Honzo a nechtěl bys takhle udělat medailonky také s nastupujícími lezeckými hvězdami? A to včetně toho, jak to mají s plány do budoucna a to včetně vzdělání, osobního života a zdroji obživy oni? Co třebas pojmout to podobně jako Helena Třeštíková jako časosběrné dokumenty? Začít bys mohl od těch nejviditelnějších.
Třebas ti pak docvaknou některé věci, ale třebas taky ne…
JiBodpovědět 
   Re: tip pro JiBa10:58:33 02.01.2019
A nechces to zkusit udelat JiBe ty? On Honza asi neni tvuj zamestnanec a uz taky chvili mame svobodu s nakladanim se svym casem. Plus si k tomu muzes ruzne pozjistovat vice faktu o danych zavodnicich. Treba by ti pak docvakli nektere veci a treba taky ne...
BiBodpovědět 
   Ještě lepší tip pro J.Š.11:39:40 02.01.2019
Myslím že přínosnější by bylo udělat medailonek JiBa. Viděl bych to tak na minimálně 4 x 90minut, protože toho má evidentně hodně co říct, ať už se to týká migrace, životních úspěchů našich exreprezentantů, nebo klacků pod nohy současných/budoucích reprezentantů vrhaných vedením ČHS (ať už je to v danou chvíli kdokoliv).

Třeba nám pak docvaknou některé věci... ale třebas taky ne.
X.odpovědět 
   Re: tip pro J.Š.12:05:51 02.01.2019
Jejda, JiBe, co se taky zamyslet sám nad sebou? Pokud bys to dokázal, třeba by ti taky něco docvaklo. Třeba to zkus dřív než budeš povýšeně vést ostatní.
Třeba by bylo dobrý uvědomit si, že pravděpodobně nejsi nejchytřejší ze všech, že ostatní mají nárok na svůj pohled a že vůbec nemusí být horší než ten tvůj jenom proto, že se s tím tvým neshoduje.
P.odpovědět 
    Re: tip pro J.Š.22:53:56 02.01.2019
No hlavně aby to s tebou, Piškote, nešlahlo! Vidím, že jsi rozený demokrat každým druhým coulem… (;-).
JiBodpovědět 
     Re: tip pro J.Š.09:35:37 03.01.2019
Jen do nej JiBe! Navazeni se do ostatnich lidi, kteri maji jiny nazor nez ty, rozhodne presvedci lidi o tve "pravde" vice nez predkladani vecnych argumentu!
odpovědět 

 Mráza má respekt11:38:15 31.12.2018
Já myslím, že medailonek Mrázu vystihl velmi dobře. Introvert, nebyla s ním sice nej legrace, ale dříč a super lezec. Dodnes se o něm v lez médiích občas mluví / viz výčet úspěchů- Bída a další / a řada světových lezců jej označovala za nejelegantnějšího lezce co kdy viděli- jeho zdánlivě téměř bezstarostný styl lezení je proslulý. Byl u budování oblastí v Katalánsku, kde rozdělal celou řadu projektů, které se v budoucnu staly klasickými liniemi. A že se mu údajně nedaří-  pokud by ty tři stěny byly ve ztrátě, tak by je asi dlouho někdo nedotoval...Takže zase kdo podniká, ví, že Mráza hlady neumírá. Taky na zahradě sekám polínka a neznamená to, že jsem loser.
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Mráza má respekt21:36:14 01.01.2019
Přeji,aby se ti dařilo Mrázo.
Za mě borec si borec, který ve sportu, který miluji nade vše, dokázal vše co si chtěl.
Klobouk dolů a kašli na nasraný lidi dál a dělej to jak umíš.Jako mistr světa!
Kubaodpovědět 
  Re: Mráza má respekt21:24:16 03.01.2019
hezkej onsajt, rozhodně jeden z nejlepších. Je o lezci, který dosáhl něco zcela vyjímečného. Za pár let dřiny na absolutní vrchol. Nenapadá mne žádný příklad z jiného sportu či žádný lezec, který tohle dokázal.
Trochu jak z pohádky o Popelce. Omlouvám se diskutujícím výše, ale dle mého je starost o současnou finanční situaci Mrázy mimo mísu. Hlavní poselství tohoto onsajtu je, že lidi jako Mráza fakt existujou...
marekodpovědět 
   Re: Mráza má respekt22:34:01 03.01.2019
Palec hore!
Vencaodpovědět 

 mistr světa17:59:25 04.01.2019
pokud chce někdo být mistrem světa a to v kterémkoliv sportu, musí být jako Mráza,jinak nemá šanci.To potom už je jiná kapitola.Být v něčem nejlepší na světě to je naprostá bomba
kahánekodpovědět 
 Re: mistr světa20:01:33 04.01.2019
Ovšem jen do té doby, než si uvědomíš, že ve většině sportů jen ze vzpomínek a historie žít nelze.
odpovědět 
  Re: mistr světa22:23:30 04.01.2019
Kdyz se stanes mistrem sveta, vybudujes si ke svemu jmenu docela zvucnou znacku. Stanes se v oblasti uznavanou osobnosti. Z toho se da zit velmi dobre, resp. na tom stavet byznys. Mrazka znaji a uznavaji nejenom u nas, ale i ve svete.
odpovědět 
   Re: mistr světa10:52:09 05.01.2019
Mrázka znají nejenom u nás? A kdo jsou ti, kteří ho "znají"? Sorry, ale tahle postavička je pro většinu absolutně neznámá. Pár pamětníků z lezecké bubliny si možná vzpomene, ale život je už o kus dále. No a co se týká zbytku, tak případů, kdy právě špičkoví sportovci totálně zkrachovali a zanechali po sobě jen dluhy, je více, než dost. Ono totiž podnikání a obchodničení vyžaduje úplně jiné vlastnosti, než vyžaduje dostat se a udržet na špičce ve sportu, a vzájemně to není tak úplně kompatabilní.
odpovědět 
  Re: mistr světa09:00:49 05.01.2019
To neplatí jenom o sportu, ale celkové o životu. Kdo jsi, ze tady takhle soudíš, ti přebral starou? Jestli je Mráza se svým životem spokojený, tak se mu do toho neser a starej se o sebe ty chytráku, v hospodě už bych ti ji pustil z otocky.
odpovědět 
   Re: mistr světa10:46:41 05.01.2019
Á, pan silný a chytrý... Hele, a proč bych nekomentoval? Za prvé - jednak pokud někdo vystupuje na veřejnosti, musí počítat s tím, že veřejnost bude mít různé názory a že ty ne vždy musí být nutně pozitivní. A za druhé - kdyby k příspěvku někdo nechtěl anonymní diskuzi, tak by ji snad nedovolil, ne?

Takže, pokud to shrnu, nedělám nic jiného, než mi systém umožňuje a nabízí. A můj názor na Mrázka? Žádný nemám, nezajímá mne (vlastně jsem ho asi dvakrát viděl v reálu a byl použit jako příklad, že by děti opravdu měly mít lezení jen jako zábavu a ne hlavní sport, kterému obětují vše, protože konec bude smutný), medailonek jsem neviděl, mám vlastní spokojený život, nepotřebuji se zabývat životy ostatních. Ale to neznamená, že by neplatilo, že sebevětší úspěch v mládí ti nija ve stáří nemusí pomoci. Ano, může to být dobrý odrazový můstek, ale jinak? Jak bylo to rčení o slávě a polní trávě?

No a ještě k tobě - jakpak ty ses dostal do role Mrázkova ochránce, že ho tady tak obhajuješ, mluvíš za něj a očividně by ses za něj i pral? To Mrázek neumí část a psát, aby, pokud by chtěl, se nevyjádřil sám? Neděláš z něj náhodou tímto zastupováním neschopáka ty? Nebo ty myslíš, že je na tom tak špatně, že si z plků nějakého hlupáka, jako jsem já, něco dělá, a potřebuje zastání, nejlépe ve formě, kdy všem kritikům je vyhrožováno fyzickým napadaním? A pak kdo je tu ubožák :-)
odpovědět 
    Re: mistr světa11:33:32 05.01.2019
Ty ses fakt mimoñ. Starej se o sebe, přestaň vysírat.
odpovědět 
     Re: mistr světa13:24:17 05.01.2019
Sám si za to můžeš :-)
odpovědět 
      Re: mistr světa06:44:21 07.01.2019
Sorry jako, ale za jeho komplexy fakt nemůžu.
odpovědět 
    Re: mistr světa17:49:20 07.01.2019
Přijde ti v pořádku vyjadřovat se k někomu (nebo něčemu), o čem, jak sám přiznáváš, nemáš znalosti? Ty nevíš, jak se Mrázovi daří, ale shazuješ ho.
Člověk, který vystupuje veřejně, sice může počítat s různými reakcemi, ale proč by měl schvalovat bezpředmětné shazování? Navíc v tomto případě pomlouvání, neboť jsi to vztáhl ke konkrétnímu člověku. A proč by mělo pomlouvání být v pořádku jen proto, že se jedná o veřejnou záležitost a anonymní diskuzi?

To, že je povolena anonymní diskuze neznamená, že by si ten, kdo ji povoluje, přál, aby do té diskuze psal kdokoliv úplně cokoliv.

Dělat, co ti systém umožňuje, to nemusí vždycky být správně. Trochu to dělá dojem, že cokoliv systém umožňuje, uděláš, ať už je to morální, nebo ne...snad takový nejsi.

Není nic špatného na tom, když se někdo zastane jiného člověka, to je úplně normální. K té tvé argumentaci - Mráza sice jistě číst a psát umí, ale vždyť ani nemůžeš vědět, jestli to tady Mráza čte. A jak z nás může dělat neschopáka nevyžádaný čin jiného člověka, za který nejsme odpovědní? Ještě k tomu v případě, kdy Mráza ani nemusí vědět, že se tady nějaká diskuze vůbec odehrává.

odpovědět 

 libilo23:20:14 05.01.2019
Libilo, dekuji.
jx voidodpovědět 

 Díky za OS08:45:46 07.01.2019
Já děkuju za OS Mrázy. Jako připomínka na jeho "15 minut" slávy pěkný, ale ohledně jeho osoby bych snesl i podstatně delší dokument.
Čtu si ty komentáře a říkám si, že by si každý měl přebrat jeho život a přínos pro něj osobně sám. Jestli nějaký dítě nechá školy, tak to není kvůli příkladu Mrázka, ale kvůli tomu, co mu rodiče do té doby předali. A jestli tito rodiče tvrdí, že Mrázek je špatný příkal pro děti, protože po své kariéře vede špatně svůj byznys, tak ti samí rodiče řeknou, že Jarda Jágr je výborný příklad, protože se věnuje sportu, kde se motaj miliony korun a bude z toho profitovat i po ukončení kariéry.
Mráza i Jágr maj jedno společný. Absolutní zaujetí pro věc, kterou dělaj a to by mělo být vzorový pro každou činnost, kterou člověk dělá. Dělat nejlépe, jak v tu chvíli dokáže.
Já jsem začal lézt, když byl Mráza tak nějak na topu, a když jsem ho viděl lézt (myslím, že závod SP 2004 v Brně), tak jsem si z toho odnesl hluboký zážitek a touhu lézt lépe. Určitě ne se vyprdnout na práci a školu - což jsem dělal oboje najednou. Pak jsem se plácal v Jámě (pražský boulder) a Mrázu tam vybídl jeden top lezec, aby přelezl nelezitelný problém. Samozřejmě to Mráza na rozcvičku vylezl jako nic. Ale co mě zaujalo, byla ta skromnost, která z něho vyzařovala. Myslím, že Mráza může být dobrým příkladem pro kohokoliv z nás, protože já v jeho cestě vidím dřinu, zaujetí a skromnost, ne jen to, jestli zrovna jezdí v meďáku.
BKodpovědět 
 Re: Díky za OS11:24:48 07.01.2019
Přesně, ten kdo hodnotí všechno jen podle toho, jestli se někdo druhý topí v penězích nebo ne, tak má vymytý mozek.
Dneska se nám cpe, že být zdravý a bohatý je to nejdůležitější v životě. Je mi líto lidí, kteří tomu podlehli a jejich život tenhle blud ovládá.
odpovědět 

 Mráza13:43:48 08.01.2019
Chtěl být nejlepší na světe a byl..V tréninkových  podmínkách pro dnešní borce těžko k uvěření ale taková byla tehdy doba. Dneska se živí provozováním stěn a každý, kdo trochu nakouknul za kulisy tohoto podnikání ví, že to není žádná jednoduchá cesta. Mráza si zaslouží obdiv,nerezignoval, funguje a jestli je příkladem pro mladý nebo není, to jsou fakt zbytečný otázky.
Petrodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE | Re: Chýba SERENE | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (48)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (17)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 308 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 249 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.