LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Horolezci, horolezkyně, horolezčata, nelezte na skálu, co je hodně špičatá...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
9. 11281
10.Janošová 11254
11.Vopat 11234
Bouldry:
9.Popovský 10228
10.Lavička 10075
11.Šlapák 10053
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140166 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Benito Mussolini zbaven čestného členství v italském horoklubu

Italský horolezecký klub (CAI) vyškrtl během výročního shromáždění 20. až 21. května 2023 jméno někdejšího fašistického diktátora Benita Mussoliniho z rejstříku čestných členů. Mussolini se stal čestným členem v roce 1926, v období, kdy byla CAI přímo závislá na Národní fašistické straně. Informuje o tom italský horolezecký web planetmountain.com.

Podle něj je tento krok součástí snahy klubu vyrovnat se se svou často komplikovanou minulostí.

"Osobně nevím, proč bylo jeho jméno v roce 2023 stále na seznamu vedle velkých jmen v historii horolezectví, ale od zítřka už tam nebude. Zakládající principy Italského horolezeckého klubu jsou neslučitelné s jakoukoli formou totalitního režimu. Obnovená paměť je nyní svěřena budoucím generacím,“ řekl dle planetmountain.com předseda klubu Antonio Montani.

Viz:

Benito Mussolini stripped of Italian Mountaineering Club honorary membership

(Úvodní foto Benita Mussoliniho je volné dílo z Wikipedie)

Standa Holec   [úpravy] 06:33 31.05.2023Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Il Duce 07:48:53 31.05.2023
No díky bohu že to údělali. Konečně můžu klidně spát...
odpovědět 

 pekne gesto08:25:39 31.05.2023
Pekné gesto. Treba sa vysporiadať s minulosťou. Aj na slovensku by pár takých uvítal :).
Peťoodpovědět 
 Re: pekne gesto08:39:33 31.05.2023
To jako vážně? Co je na tom pěkného? Je, to stejně trapné jako soudit stoleté válečné zločince nebo když si nějaká kráva po třiceti letech vzpomene že ji asi tenkrát někdo znásilnil... Trapnost nad trapnost
odpovědět 
  Re: pekne gesto09:21:11 31.05.2023
Trapnost spíš je, že ho jako čestného člena měli tak dlouho a neodhodlali se ke zrušení dřív. Zdá se, že nový šéf CAI je přímější než jeho předchůdci.
Honzaodpovědět 
   Re: pekne gesto09:41:03 31.05.2023
já si myslím, že čestné členství by mělo být navždy a mělo by viset ve vzduchu jako memento a připomínat, že by se s tímto institutem mělo zacházet opatrně.

ostatně, zpět do našeho rybníčku za socíku - někteří naši špičkoví horolezci se více či méně zaprodali*). budeme je vylučovat?

*) už mnohokrát zde diskutováno
Lukas B.odpovědět 
    drblo ti ?10:43:15 31.05.2023
to si riadne posral, porovnávať Duceho, spolutvorcu fašizmu s ČSSR repre.
Každý z nich, ktorý cestoval bol registrovaný ako KTS.
PKodpovědět 
     Re: drblo ti ?10:57:50 31.05.2023
někteří špičkoví horolezci jezdili ven a jiní nejezdili. ti co jezdili ven jsou v učebnicích jako hrdinové, ti co nejezdili jsou jen v zaprášených průvodcích na skalky a mají směry v tatrách. někteří vyjeli jednou, a nebyla s nimi spokojenost, a tak už nikdy podruhé nevyjeli. samozřejmě nelze šmahem odsoudit všechny.

čestné členství je svědectvím doby.
Lukas B.odpovědět 
     Re: drblo ti ?12:03:48 31.05.2023
No Duce toho pro Itálii udělal dobrého mnohem mnohem víc než repre pro nás. A to myslím naprosto vážně. Stačí si promluvit s pár Itošema jak ho vnímají a proč ho většina má stále v účtě... Možná se to někomu nelíbí. A na mě není abych to hodnotil ale je to prostě nepopiratelný fakt!
odpovědět 
      Re: drblo ti ?14:14:06 31.05.2023
aha, takže odpověd na mou otázku v titulku je mi už jasná.
PKodpovědět 
       Re: drblo ti ?15:55:10 31.05.2023
No to že ty neznáš historii ještě neznamená že někomu "drblo" chlapče. Dostuduj si fakta a mezi tím když tě chce někdo zdarma edukovat tak vždy poděkuj že jsi se něco nového dozvěděl. Místo toho aby jsi byl drzý!
odpovědět 
     Re: drblo ti ?12:07:13 31.05.2023
Ještě dodám že nijak neschvaluji co fasišsti za války dělali jen ten pohled na Mussoliniho jaký na to máme třeba mi a Italové je diametrálně odlišný!
odpovědět 
      Re: drblo ti ?12:13:12 31.05.2023
ano, Duce vytahnuvší Itálii z poválečného marasmu a pozdější Duce paktující se s nácky jsou dva odlišné příběhy.
Lukas B.odpovědět 
       Re: drblo ti ?14:46:45 01.06.2023
Blbé je, že přesně takhle to v historii chodí. Po nějakém průšvihu nastane bohulibá socializace a obvykle ještě její strůjci se rychle stávají diktátory. Ono to je asi v lidském chování nějak zakódované. Je s podivem, že právě Italové, dědici antických znalostí, tohle nevěděli, když jásali pro svého levičáka Benita a rozplývali se nad uměleckými díly mašinistů a futuristů.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: drblo ti ?18:54:07 09.06.2023
Italové fakt nejsou dědici antických hodnot. To je jako bys řekl, že současní Egypťané jsou dědici hodnot staroegyptských. To jsou úplně jiné civilizace.
Kukočodpovědět 
  Re: pekne gesto09:39:46 31.05.2023
To si snad děláš srandu, že je to trapnost. Takovej zmr* už dávno nemá být čestným členem :)
Saxodpovědět 
   Re: pekne gesto09:47:07 31.05.2023
No právě o tom mluvím. Sto let to nikomu nevadilo a teď ho slavnostně vyloučí?Konrad Henlein je pořád čestný občan Liberce... Tyhle věci se, mají dělat hned a ne trapně po sto letech! Btw to o tom "zmrdovi" bych v Itálii moc neříkal, tam ho vidí trochu jinak... a to i v dnešní době!
odpovědět 
    Re: pekne gesto10:08:13 31.05.2023
Zajímalo by mě, jestli by ho vyloučili i kdyby měl stále ruku na pokladně. Tohle levné hrdinství je ubohost, ale taková je doba.
lubošodpovědět 
    Re: pekne gesto15:57:15 31.05.2023
ty brďo, kdyby jenom Reichenberg . Wiki :
"V dokumentech Mezinárodního trestního tribunálu v Norimberku, který se konal po válce, je Henlein otevřeně označován za válečného zločince. Je dosud čestným občanem města Liberce.[8] Čestné občanství mu udělilo také město Karlovy Vary.[9]"

"Náš prezident" ThDr.Jozef T. síce bol po vojne obesený, ale vo Varíne je od r. 1993 ulica pomenovaná podľa neho.
PKodpovědět 
     Re: pekne gesto16:14:11 31.05.2023
Já vážně nechápu čemu se tak divíš? Jak jsem psal výše. Dostuduj si fakta. Když budeme mluvit pouze o druhé světové tak tam vážně za osu nebojoval jen Hitler,Mussoliny a Tódžó té války se přímo účastnili desítky milionů občanů těch zemí a nepřímo všichni ostatní občané. Tomu že nikdo o "ničem nevěděl" může věřit jen blázen. Takže naprostá většina občanů těch zemí z fašismu a nacismu těžila. Vážně myslíš že po válce přišel střih a najednou byly všichni antifašisti a antinacisti? Ten kdo je pro jednoho válečný zločinec ten je pro druhého hrdina. Žádná vyšší pravda neexistuje a záleží pouze na úhlu pohledu a na tom kdo je zrovna u moci.A z nedávné historie.Váleční zločinci z války v Jugoslávie ještě dlouho po válce žili zcela svobodně každý věděl kde jsou a kdo jsou ale nikdo nic neudělal. Tak teď máš alespoň zhruba předatavu jak to na světě chodí. Nemáš zač...
odpovědět 
      Re: pekne gesto16:26:02 31.05.2023
ten neoznačný príspevok vyššie "09:47:07 31.05.2023" je Tvoj ?
PKodpovědět 
       Re: pekne gesto16:37:18 31.05.2023
Ano mimo jiné. Neber to zle. Opravdu se snažím tě trochu edukovat protože je evidentní že tvůj pohled na historii je úplně mimo. Neříkám se se mi líbí že ten či onen je "čestným členem" čehokoli. Ale je potřeba to brát jako fakt. Jak jsem psal tyhle věci se měli řešit okamžitě. To že se tak nastalo je známka toho že nebyla vůle něco takového udělat. A dělat to teď téměř sto let po válce je trapné gesto. Pro tebe je Mussoliny zmrd ale pro většinu Italů to byl a stále je hrdina a z určitého úhlu pohledu to chápu(protože vím co pozitivního pro Itálii udělal). To je prostě fakt ať už se ti to líbí nebo ne.
odpovědět 
        Re: pekne gesto16:43:11 31.05.2023
I mezi současnými členy nalezneme členy zločinecké organizace, která tady působila do roku 1989. Vyloučíme je taky?
Pávekodpovědět 
        Re: pekne gesto18:50:55 31.05.2023
súhlasím, že čestné členstvo / občianstvo sa malo u týchto osôb riešiť ASAP. Čo kua robili / robia Liberečáci ? Ale čo urobili Varínčania ?
Pohrobkovia náckov ? Oslava klérofašistického štátu v divokých deväťdesiatkach ? Blahobyt za Slovenského štátu ?
Keď už skúšaš vyučovať históriu, mal by si dať pozor na čísla. Pred sto rokmi možno Duce ešte ani nebol členom CAI a ani tá benzínka ešte nestála.
PKodpovědět 
         Re: pekne gesto19:17:28 31.05.2023
Ty se mi snad zdáš :-))) nikdo nic nerobí a nic robit nebude!Ty to pořád nechápeš viď?! Váleční zločinci z druhé světové většinou v poklidu dožili v demokratickém západním Německu s tučnými penzemi od státu chráněni organizacemi jako ODESSA atd. Každý věděl co je to za lidi a co dělali za války! A víš proč nikdo nic neudělal? Protože to byli jedni z nich!Žádní pohrobci, žádní pomatení neonacisti a neofašisti. Ty prostě žiješ v nějakém bludu že co bylo to bylo a nikdy se nemůže vrátit protože se lidé změnili. Uvědom si že otcové ,dědové a pradědové současných Němců posílali s úsměvem na tváři židy do plynu a z jejich zlatých zubů lili ingoty které ukládaly ve Švajcu! To nejsou jiní lidé to nejsou pobrobci a neo...něco to jsou prostě oni!
odpovědět 
          Re: pekne gesto19:34:17 31.05.2023
To samé samozřejmě platí i pro Sudety tj Liberec a Vary. Přece si nemůžeš myslet že po válce byli všichni ze Sudet odsunutý do Německa! Někteří ano ale většina tady zůstala. Takže by Henleinovi měli rušit čestné občanství ti samí kteří mu ho de facto udělili? Proč by to proboha dělali...?!
odpovědět 
           Re: pekne gesto23:13:48 31.05.2023
Sudety nejsou jen Vary a Liberec panáčku:-). U nás vystěhovali celé vesnice. A z německé strany jsem přišel nejméně o cca 95% příbuzných, z nichž většinu (či jejich potomky), až na čestné výjimky jsem již neviděl. Takže asi tak, u nás jich většina rozhodně nezůstala.
Vlkodpovědět 
            Re: pekne gesto06:10:49 01.06.2023
Taky 90% z nich volilo Konráda Henleina, všemožně volalo po návratu do Říše v době, kdy již bylo po Anschlussu Rakouska a bylo zcela evidentní, o co mu jde!

Jinými slovy bylo jim jen umožněno to, po čem toužili a o co usilovali.
odpovědět 
             Re: pekne gesto22:42:23 02.06.2023
Jo. Ale Vlk reaguje na lživý tvrzení, že po válce byla odsunutá jenom menší část Němců. To není pravda. Neplatí to ani pro ty Vary, Liberec - ani pro jiné lokality. Spor o voliče Konráda H. tu nebyl.
P.odpovědět 
           Re: pekne gesto12:49:53 01.06.2023
Ad: "To samé samozřejmě platí i pro Liberec...".
Myslím, že trochu manipuluješ, edukativče. Nějaká data o vysidlování z Liberce - divoký odsun 1945 i organizovaný odsun 1946 - ukazují jiná čísla. Z Liberce, který byl za války téměř úplně německej (česká menšina byla po Mnichovu z velký části "odsunutá" do Čech), byla odsunutá velká většina těch německých obyvatel.
Město mělo těsně před válkou cca 70000 obyvatel, po konci války zhruba o 10.000 míň.
Už 1945 v rámci divokého odsunu z Lbc odešlo přes 10.000 Němců; v rámci oficiálního odsunu po lednu 1946 pak minimálně 60.000 osob z okresu Lbc (to není jen město). Každopádně to je většina. V první fázi museli odejít všichni tzv. říšští Němci (přistěhovaní z Německa, tedy ne starousedlíci). Pak byli odsouváni i ti starousedlíci. Odešlo i cca 7.500 tzv. antifašistů. Průběžně zároveň s tím odsouváním probíhalo nové osidlování.
P.odpovědět 
           Re: pekne gesto13:40:40 01.06.2023
A ještě jiný zdroj (M. Záveský, "Poválečné vysídlení Němců z Liberce", BP, Fakulta soc. věd UK, 2022.) s maličko jinými daty, ale víceméně stejný závěr:
"V roce 1945 [tzn. bezprostředně po válce] mělo město [Liberec] 80.000 obyvatel z nichž bylo pouze 6.000 Čechů. Následují rok se nacházelo ve městě 68.000 obyvatel a počet Čechů a Němců byl prakticky stejný. Ke dni 1. dubna 1948 bydlelo v Liberci okolo 55.000 lidí z toho byly 3.000 považovány za Němce. To jasně deklaruje, že prakticky většina původních obyvatel z Liberce zmizela."
P.odpovědět 
            Re: pekne gesto15:18:30 01.06.2023
dobré zdroje.
PKodpovědět 
           Re: pekne gesto15:05:51 01.06.2023
Bez ohledu, co si o Sudeťácích a jejich motivacích myslíme: Opravdu tady v Česku skoro žádný nezůstal.

Napřed velkou část vybili Rusové u Stalingradu (v podstatě celou generaci mladých a středně starých mužů). Historie si s nimi krutě zahrála - napřed se k nim otočil zády Masaryk a Beneš, potom je zasáhla světová krize a když zblbli a chtěli do Říše, Hitler se poslal do Ruska na smrt.

Z lezení: unikl tomu třeba Manfred Kauschka, který tam vstoupil do NSDAP, díky tomu ho poslali vystudovat důstojnický kurz a skončilo to jeho zajetím Američany v Itálii.

Pak městské obyvatelstvo a dělnictvo mělo obrovské ztráty při spojeneckém bombardování měst a ruském postupu dělostřelectva.

Potom bohatší část přeživších pobili těsně po válce Rudé gardy a Rudá armáda. Týkalo se to hlavně vesnic a hor. Bohatší byl každý, komu patřil kus statku, hotel nebo třeba mlýn.

A pak nastal organizovaný odsun, který se netýkal pouze nepostradatelných odborníků, tedy hlavně inženýrů ve strojírenství a několika dalších technických oborech.

Z lezení: neunikl tomu Rudolf Kauschka, který věrně sloužil své zemi v ozbrojených složkách Rakouska, Československa i protektorátu, byl vlastenec, zaručili se za něj přátelé, ale přesto ho nakonec odsunuli, i když oficiální odsuny už skončily.

Naopak odsunu unikli například Gustav Ginzel (jehož táta byl považován právě za odborníka) a Emil Novák (který nejspíš unikl čistkám, i když byl SSman).
Kuba Turekodpovědět 
           Re: pekne gesto15:05:53 01.06.2023
Bez ohledu, co si o Sudeťácích a jejich motivacích myslíme: Opravdu tady v Česku skoro žádný nezůstal.

Napřed velkou část vybili Rusové u Stalingradu (v podstatě celou generaci mladých a středně starých mužů). Historie si s nimi krutě zahrála - napřed se k nim otočil zády Masaryk a Beneš, potom je zasáhla světová krize a když zblbli a chtěli do Říše, Hitler se poslal do Ruska na smrt.

Z lezení: unikl tomu třeba Manfred Kauschka, který tam vstoupil do NSDAP, díky tomu ho poslali vystudovat důstojnický kurz a skončilo to jeho zajetím Američany v Itálii.

Pak městské obyvatelstvo a dělnictvo mělo obrovské ztráty při spojeneckém bombardování měst a ruském postupu dělostřelectva.

Potom bohatší část přeživších pobili těsně po válce Rudé gardy a Rudá armáda. Týkalo se to hlavně vesnic a hor. Bohatší byl každý, komu patřil kus statku, hotel nebo třeba mlýn.

A pak nastal organizovaný odsun, který se netýkal pouze nepostradatelných odborníků, tedy hlavně inženýrů ve strojírenství a několika dalších technických oborech.

Z lezení: neunikl tomu Rudolf Kauschka, který věrně sloužil své zemi v ozbrojených složkách Rakouska, Československa i protektorátu, byl vlastenec, zaručili se za něj přátelé, ale přesto ho nakonec odsunuli, i když oficiální odsuny už skončily.

Naopak odsunu unikli například Gustav Ginzel (jehož táta byl považován právě za odborníka) a Emil Novák (který nejspíš unikl čistkám, i když byl SSman).
Kuba Turekodpovědět 
            Re: pekne gesto18:39:51 02.06.2023
Moc tvemu vykladu historie nerozumim. To s tim Stalingradem mam brat jako obrazne nebo tim tvrdis, ze 6. armadu tvorili v podstate vyhradne sudetaci (jinak to totiz nemuze numericky vyjit a asi ani tak). Nehlede na to, ze vetsina vojaku 6. armady (a dalsich) nepadla u Stalingradu, ale pri naslednych pochodech smrti a v zajateckych taborech.
robacodpovědět 
             Re: pekne gesto15:22:32 03.06.2023
>6. armadu tvorili v podstate vyhradne sudetaci (jinak to totiz nemuze numericky vyjit a asi ani tak).
V zásadě ano. Ale u Stalingradu nebojovala jen 6. armáda. Ta měla jen asi 300 000 mužů, celkem tam na německé straně bojoval skoro milion.
>Nehlede na to, ze vetsina vojaku 6. armady (a dalsich) nepadla u Stalingradu, ale pri naslednych pochodech smrti a v zajateckych taborech.
U Stalingradu padlo na německé straně asi 115 000 (nikdo to neví přesně)– bez zraněných a zajatých v průběhu, o jejichž osudech se moc neví; do zajetí jich na závěr padlo asi 90 000 (mnohdy ale v beznadějném stavu), z nich přežilo asi 6000.
Tolik čísla.
odpovědět 
          Re: pekne gesto09:29:20 01.06.2023
tvl, možná se ti zdám. OK.
Za hranicou máme 9 rokov vojnu, ty si od nej oddelený ešte aj nejakou smiešnou podtatranskou džamahíriou.
PKodpovědět 
           Re: pekne gesto10:09:13 01.06.2023
Amerikou řízený a financovaný Majdan, který byl tím spouštěčem/roznětkou, začal již na konci roku 2013, takže válka na Ukrajině probíhá již desátý rok. Co se mění je jen forma a intenzita války.
(chudáci běžní občané, kteří to válčení velmocí na svém území od skáčou)
To jen pro upřesnění.
odpovědět 
            Re: pekne gesto11:39:11 01.06.2023
mas v tom trochu chaos, spustacom bolo to, ze jeden diktator na vychode nechcel stratit kontrolu nad Ukrajinou. A ty by si sa mohol odstahovat za nim aby si mu mohol fajcit kokot aj nazivo, nie len takto virtualne
odpovědět 
             Re: pekne gesto12:22:52 01.06.2023
To je možná tvá kratochvíle, ale moje určitě ne.
Skutečnost je taková, že Janukovyč byl řádně zvoleným prezidentem v řádných volbách a byl svržený násilným převratem který řídily a organizovaly USA. Viz onen slavný telefonát náměstkyně zahraničních věcí velvyslanci USA na Ukrajině ve kterém mu dávala instrukce. Pamatovat by sis jej mohl podle věty, ve kterém poslala EU "k šipku". Kulantně řečeno. Teprve pak následovaly ostatní události na Krymu a na Dombase.
odpovědět 
              Re: pekne gesto12:39:04 01.06.2023
Tak ona ne za vším stojí emerika(i když za, většinou věcí ano) .Pokud vím tak to byly francouzské a britské SF, u Britů konkrétně SBS,kdo na začátku války ve vládní čtvrti rozstříleli Specnaz kteří si šli pro Zelenského... A pokud vím tak to bylo rozdílem třídy!Takže tahle válka je od začátku válkou Ruska proti NATO a Rusko si prostě ukouslo moc velký krajíc a musí za to zaplatit a také za to zaplatí.
odpovědět 
               Re: pekne gesto13:03:05 01.06.2023
Já jsem ovšem popisoval události z přelomu roku 2013/2014, které byly na počátku současného dění.
odpovědět 
                Re: pekne gesto17:29:15 01.06.2023
Házíš perly sviním. Fanatika nepřesvědčíš.
odpovědět 
                 Re: pekne gesto15:57:49 02.06.2023
Az na to ze to nie su perly ale konspiracne kokotiny
odpovědět 
                  Re: pekne gesto22:55:19 12.06.2023
ty to máš fakt v hlavě vylágrovaný
odpovědět 
             Re: pekne gesto12:35:39 01.06.2023
má všetko v poriadku :
USA zorganizovali Majdan 2013, November´89, Za slušné Slovensko 2018,...
vynechal som dačo ? Ahá, prezidentské voľby 2014/9 v podtatranskej džamahírii, asi aj 2023 v historických zemích.
PKodpovědět 
              Re: pekne gesto12:44:46 01.06.2023
No ty si z toho děláš srandu ale vzhledem k znalostem historie a obecnému přehledu které jsi tu zatím projevil bych být tebou mlčel...
odpovědět 
              Re: pekne gesto12:57:51 01.06.2023
Můžeš to shazovat,jak chceš, ale barevné revoluce jsou modus operandy USA na odstranění jim nepohodlných politiků a jejich nahrazení těmi,kteři jim odezirají ze rtů jejich přání a plnění je s nebývalou ochotou. Bez ohledu na dopady.
A je, myslím, evidentní, že bez Majdanu by nebylo ATO (antiteroristicke operace ukrajinské armády proti vychodoukrajinskym ruskojazyčnym obyvatelům, kteři odmítli se podvolit novému pučem dosaženému režimu) a bez ATO by patrně nebylo občanské války a bez ní by nebylo ruské invaze. Která samozřejmě je bez mandátu OSN a tudíž v rozporu s mezinárodním právem, podobně jako jiné intervence USA po světě.
Řetězec událostí je jasný.
odpovědět 
               Re: pekne gesto19:02:08 01.06.2023
Nie, 'barevne revoluce' je russky narativ. Janukovyc bol defraudant a obyvatelia UA ho nechceli zivit a nechceli sa ani priputavat k russkej carskej risi a tak prisiel prevrat. Podla mna si sa nerozpraval s jedinym ukrajincom po zaciatku horucej fazy vojny. Prid sa pozriet k nam, rad ta zoznamim s dvoma-troma ludmi nech ti tie tvoje spiklenecke sracky nahlas vysmeju
odpovědět 
                Re: pekne gesto19:59:41 01.06.2023
Ale tak viděli jsme, kdo rozdával na Majdanu koláče ☺️, víme, koho a jak instruoval Nulandova, víme jak to ve světě chodí. Vždy když se ukáže, že nějaký politik neskáče podle amerických not, je smeten "spontánním" davem. A že Američané umí velmi zdařile manipulovat veřejným míněním také víme. Že u toho umí velmi dobře zneužívat legitimních tužeb lidí, také víme. Kromě toho každý, kdo se o věci zajímá jen trochu pečlivěji, ví, že Ukrajina byla názorově různorodá. Jinak na politiku nahlíží chudý západ země, jinak Kyjevané a jinak průmyslový východ a jih země. V řádných volbách mýval na vrch průmyslový východ a jih, zatímco revoluce probíhaly v Kyjevě.
V každém případě platí, a nebo alespoň tak se mi to jeví, že na Ukrajině probíhá Rusko-Americka válka, která začala Majdanem a jejíž největší objetí jsou obyčejní Ukrajinci a my s nimi. Oni platí svými životy a fyzickou likvidaci země,my zatím jen likvidací našeho hospodářství. Obávám se však, že v amerických plánech se počítá i s našimi životy a fyzickou likvidací naší země. Ten náš náčelník generálního štábu jen tak z pleziru nenacvicuje mobilizace a a pro nic za nic nás nepřipravuje na možnost otevřené války NATO s Ruskem.
odpovědět 
                 Re: pekne gesto22:52:45 01.06.2023
No jasně. "Viděli jsme, kdo rozdával...", "Víme, koho a jak instruovali..." "Víme, jak to ve světě chodí..." "Vždycky, když se ukáže..."
To nejsou žádné argumenty, ale je to poměrně zřetelná diagnóza.
P.odpovědět 
                  Re: pekne gesto23:01:45 01.06.2023
On vsetko vie, vsade bol(aspon 2x) a prekukol vsetky sprisahania mocnosti, vie co planuju tajne sluzby a nic ho neprekvapi. Len mi potom nejde do hlavy, preco svoje vedomosti, ktore by mu mohli zavidiet aj v CIA, nezuzitkuje nejako inac nez pisanim do diskusie na lezcovi
odpovědět 
                  Re: pekne gesto23:16:10 01.06.2023
Kdo se o dění v okolním světě zajímá a přemýšlí u toho vlastní hlavou, tak ty věci vidí a chápe je v souvislostech. Kdo jen surfuje po povrchu a jen slepě přejímá něčí propagandu, ten je schopen svým oponentům jen nadávat a urážet je. Takže si posluž.
odpovědět 
                   Re: pekne gesto08:03:57 02.06.2023
A to teraz pises o sebe alebo o kom? :) lebo evidentne mas svoje 'vedomosti' z konspiracnych webov a ruskej propagandy. Vtipne, ze ti, ktori najviac pisu o chapani suvislosti a o americkej propagande, su najviac ovplyvneni tou ruskou a maju tendenciu pisat absolutne konspiracne sracky
odpovědět 
                    Telefonát Nulandová-Pyatt 17:10:00 02.06.2023
Tak svým způsobem máš vlastně pravdu, jen jinak, než jsi to patrně myslel. Ono v tom skutečně figuruje jak tebou tolik oblíbená řídká stolice, tak i ty konspirace, ale skutečné konspirace!

Ostatně každý může posoudit sám například zde:

https://1url.cz/XuMqB

Pro doplnění uvádím, že Nulandová byla v době ukrajinského převratu z přelomu r. 2013/2014 náměstkyní ministryně zahraničních věcí USA a Pyatt velvyslancem USA na Ukrajině.

https://www.youtube.com/watch?v=WV9J6sxCs5k
odpovědět 
                     Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 17:35:37 02.06.2023
Aha, takze to ospravedlnuje rusov ze napadli suverennu krajinu? Ked sa u susedov spravi politicky prevrat tak im mozes obsadit krajinu a vyvrazdovat obyvatelstvo? Co si ty za skurveneho rusofilneho zmrda, ty vazne mozes len ist fajcit putinovi kokot ty zmrd pojebany
odpovědět 
                      Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 17:52:52 02.06.2023
Vidím, že jsi argumentačně na konci s dechem. Soudě podle intenzity sprostých slov.
Ruskou reakci vůbec neschvalují. Jak jsem psal výše. V běžném životě by se to dalo přirovnat k nepřiměřené obraně, která je také trestná. Byť i toto přirovnání není přesné.
To však není důvod zavírat oči nad skutečností, že na počátku této války byl státní převrat organizovaný našim spojencem. A tak jak nesouhlasím s ruskou reakci, tak se mi nelíbí ani kroky USA, které tomu předcházely.
Ty však zjevně s porušováním mezinárodního práva že strany USA problém nemáš a shvaluješ ho. A pak kdo je tady ...
odpovědět 
                       Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 18:09:51 02.06.2023
Argumenty by boli, ale škoda času.
Na hrubý pytel...
PKodpovědět 
                        Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 18:16:25 02.06.2023
Takže nemáš a porušování mezinárodního práva ti vadí jen výběrově podle toho, kdo tak činí.
odpovědět 
                         Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 18:32:36 02.06.2023
Nie, akurat ty sa tu opieras o sto krat vyvratene lzi a stupidnu rusku propagandu. Rusko nebolo nijako napadnue tak si tie picoviny o neprimeranej obrane nechaj pre podobne postihnutych ako si ty
odpovědět 
                          Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 18:56:50 02.06.2023
Ale jeho vojenský ryval provedl puč-statní převrat v sousední zemi a on to zjevně vyhodnotil jako bezpečnostní riziko. A že reagoval nepřiměřeně jsem už psal.
odpovědět 
                           Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 19:44:23 02.06.2023
Az na to ze to je tiez hlavne ruska propaganda, to ze niekto podporoval prevrat neznamena ze ho organizoval. Podporoval ho vtedy hadam kazdy, kto nema v sebe uchylnu nostalgiu za minulym rezimom a neobdivuje diktatorov. Ziadna normalna krajina by nechcela fungovat pod kontrolov Ruska. U nas tiez nackovia spolu s Ficom oznacovali USA a sorosa za organizatorov protestov proti nim. Rovnake konspiracne picoviny
odpovědět 
                            Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 20:05:55 02.06.2023
Ne že podporovaly, ale USA ten stání převrat organizovaly. Viz řeči Nulondove o tom, že je to stálo na 5 miliard (celkem za všechny ty roky příprav) a nikoliv svržení diktátora, jak tvrdíš, ale odstranění řádně zvoleného politika se všemi nedokonalostmi, které politici často mívají. A to nikoli úctyhodnými občany, ale radykaly z tzv. Pravého sektoru navazujících na nejtemnější ukrajinskou historii.
odpovědět 
                            Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 08:05:37 03.06.2023
Zasa vysledok stupidnej ruskej propadandy, hlavne ze na zaklade jedneho telefonatu vies ako presne vsetko bolo. Americania urcite aj vytiahli tie desiatky tisic ludi v Kyjeve na namestie ze ano? Ci to bol vsetko podla teba pravy sektor, ze? Uplne ignorujes co prevratu predchadzalo realne (snahy o europsku integraciu ktoru bolokovali rusi), ale tu budes omielat konspiracne picoviny o tom ako vsetko organizovalo USA s pravym sektorom. Nie ze by sa na nicom nepodielali, ale Rusko do Ukrajiny jebalo ovela viac, akurat rusofilni idioti tu budu opakovat stale iba rozpravky o USA a o 'obrane ruska', ako keby ho niekto niekedy napadadol.

Tym diktatorom som myslel Putina btw., Janukovyc bola iba jeho babka, pricom uz raz v minulosti vyhral volby vdaka podvodom a po tom, co v opakovanych volbach vyhral Juscenko tak ho otravili (typicka ruska praktika).

Ked uz si tu pisal o samostatnom mysleni, tak namiesto tychto konspiracii sa skus zamysliet, ake bezpecnostne riziko by pre Rusko znamenalo prozapadne smerovanie Ukrajiny vtedy a kto by asi mal zaujem napadnut Rusov ked uz tu pises o 'nerimeranej obrane' a o tom ze to mohli vyhodnotit ako bezpecnostne riziko. Zrazu ti tie konspiracne picoviny a ruske narativy co tu opakujes prestanu davat zmysel, ale to by chcelo realne aj uvazovat a nie len opakovat nezmysly
odpovědět 
                             Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 21:41:26 06.06.2023
Tak to bychom měli americkou prezentaci událostí, tak jak nám ji oficiální propaganda dnes vtlouká do hlav od rána do večera, ale já si to pamatuji trochu jinak. V době Majdanu se totiž této barevné revoluci velmi intenzivně věnovala naše Česká televize, která v klíčových dnech dokonce reportáže z Majdanu vysílala na ČT 24 celé dny a jen na zprávy tyto nonstop reportáže přerušovala. A protože mě velmi zajímalo, co se tam vlastně děje, tak jsem tomu věnoval docela dost času.

"Zasa vysledok stupidnej ruskej propadandy, hlavne ze na zaklade jedneho telefonatu vies ako presne vsetko bolo." ... telefonát náměstkyně ministryně zahraničních věcí je docela pádný důkaz o tom, jak to bylo s tou “podorou”. Ukazuje totiž, že to ze strany USA nebyla “jen” podpora, ale že to byly osoby z amerického vedení, kdo v zákulisí tahal za nitky a kdo vše podstatné na Majdanu organizoval.


“Americania urcite aj vytiahli tie desiatky tisic ludi v Kyjeve na namestie ze ano?” … Tak na začátku byli na Majdanu převážně Kyjevané zmanipulovaní propagandou, kterou zde dlouhodobě jejich loutky šířily. Vzpomínám si na záznam vysílání ukrajinské televize, kde Jaceňuk (ten o kterém se v tom telefonátu baví Nulandová s Pyattem) vykládá lidem ve studiu pohádky o tom, jak by se Ukrajinci měli v EU královsky, že se to až blížilo řečem o pečených holubech létajících do huby. A přítomní ve studiu jen oněměle žasli. Takže si dovedu představit, že na některé jednodušší typy to mohlo zapůsobit. Nicméně je běžné, že část společnosti je s vládnoucími politiky nespokojena a dává to najevo na demonstracích. Lidé upustí ventil, ale nic zásadního se neděje. U nás proti Babišovi demonstrovaly dokonce STATISÍCE Chvilkařů na Letné (tam co byl teďka ten svěťák), ale jelo se dál až do řádných voleb. Se současnou vládou je také nespokojena značná část lidí a to do té míry, že když se vydají z Václaváku před úřad vlády, tak se ten průvod táhne po magistrále cca 2h. Rozdíl je však v tom, že u nás po demonstrantech nenastupují žádní radikálové, kteří by okupovali centrum města, nejsou přítomní ostřelovači v hotelích uprostřed náměstí, který by měli tito radikálové pod svou kontrolou a kteří by zahájili střelbu tu do policistů, tu do svých druhů aby vyvolali pohoršení světové veřejnosti, tak aby se to dalo svést na zasahující policisty, kteří sice opětovali palbu, ale výhradně jen do míst odkud bylo stříleno po nich.


“Uplne ignorujes co prevratu predchadzalo realne (snahy o europsku integraciu ktoru bolokovali rusi), ale tu budes omielat konspiracne picoviny o tom ako vsetko organizovalo USA s pravym sektorom.“ … nic neignoruji. Viz výše. Americké marionety na Ukrajině krmily báchorkami veřejnost o pohádkové životě v EU a část veřejnosti jim to skutečně baštila, ale ne všichni. Jak jsem již zmiňoval dříve, společnost jako všude byla názorově polarizovaná, což se ve volbách projevovalo rozdílnými výsledky v rámci regionů. Ale to není nic divného. Tak jako Blava, tak i Prágl zpravidla většinově volí hodně jinak než zbytek republiky. Na tom není nic zvláštního.


“Nie ze by sa na nicom nepodielali, ale Rusko do Ukrajiny jebalo ovela viac, akurat rusofilni idioti tu budu opakovat stale iba rozpravky o USA a o 'obrane ruska', ako keby ho niekto niekedy napadadol.” … Ne že by se jen podíleli, ale extrémisté z Pravého sektoru byli těmi, kdo změnil charakter Majdanu na násilný protest, kdo útočil na policisty a kdo roztáčel spirálu násilí! Byli to oni, kdo házel po policistech Molotovovy koktejly, kdo na ně útočil řetězy, ale také bagry atd.

“Tym diktatorom som myslel Putina btw., Janukovyc bola iba jeho babka, pricom uz raz v minulosti vyhral volby vdaka podvodom a po tom, co v opakovanych volbach vyhral Juscenko tak ho otravili (typicka ruska praktika).” … myslím, že kdyby byl Janukovič Putinova loutka, taky by ve chvíli eskalace pozval do Kyjeva ruské vojáky, podobně jako na konci r. 2021 prezident Kazachstánu a během několika dní by bylo po násilných protestech. Janukovič dojel na to, že se snažil protesty vyřešit nenásilně jednáním a že věřil západním politikům, kteří dělali Američanům křoví na Majdanu. A tak podepsal dohodu s “opozičními” politiky, které si vodili na špagátě USA a ti se necítili vázáni platností smlouvy ani 24h. Takže loutky cizích mocností v tomto tragikomické kuse skutečně hrály prim, ale byly to loutky USA!

“Ked uz si tu pisal o samostatnom mysleni, tak namiesto tychto konspiracii sa skus zamysliet, ake bezpecnostne riziko by pre Rusko znamenalo prozapadne smerovanie Ukrajiny vtedy a kto by asi mal zaujem napadnut Rusov ked uz tu pises o 'nerimeranej obrane'” … Tak oni Rusové dlouhodobě komunikovali a dávali najevo, že mají problém s rozšiřováním NATO blíže ke svým hranicím a to proto, že to zpravidla doprovází rozšiřování vojenské infrastruktury a to zejména raketových vojsk. A že to vnímají pro svou zemi jako vážné bezpečnostní riziko. A je třeba dodat, že tomu tak skutečně je. Dnes mají Američané raketová sila v Rumunsku, ale také v Polsku. U nás měl být radar propojený s těmito raketovými sily. Tvrdili nám pohádky o tom, že prej na obranu proti Íránským a Severokorejským raketám...



“Zrazu ti tie konspiracne picoviny a ruske narativy co tu opakujes prestanu davat zmysel, ale to by chcelo realne aj uvazovat a nie len opakovat nezmysly” … nechávám bez komentáře.
odpovědět 
                              Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 10:56:13 09.06.2023
zasa len opakujes ruske rozpravky a propagandu o americanoch a pravom sektore. Este raz, pozri si udalosti pred majdanom ako rusi jebali o ukrajiny (ci uz pred alebo po rozpade ZSSR). Tie rozpravky o tom ako tam ludia chceli zit vo vazalskom state diktatorkemu rezimu, ale USA zorganizovali prevrat si nechaj na nejaku babicku co zije na siri alebo prechlastanych rusofilnych tupcov, lebo nikto iny tomu neuveri.

A co sa tyka toho 'bezpecnostneho rizika', tak mas zasadny problem chapat rozdiel medzi agresorom a braniacim sa. A co ze mali Rusi problem s rozsirovanim NATO a vojenskou infrastrukturou? Krajiny susediace s Ruskom zas maju rovnaky problem s existencou Ruska a jeho vojenskou infrastrukturou. Akurat jediny, kto tu napada okolite krajiny je Rusko. Alebo si videl nejaku clensku krajinu NATO vojensky napadnut Rusko? Podla tvojej logiky ma Rusko ako agresor mat pravo na vojensku infrastrukturu, aby mohlo napadat ostatnuych, ale okolite krajiny uz nemaju mat pravo sa branit, lebo by to bolo bezpecnostne ohrozenie Rusov, co? Genialna logika tupeho rusofila
odpovědět 
                               Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 17:17:23 09.06.2023
Já vím, nechceš číst nepříjemnou pravdu, která bourá tvůj domeček z karet americké propagandy, ale realita je taková, jak jsem popsal výše. A nic na tom nezměníš ani tou svou agresivitou.
odpovědět 
                                Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 19:10:15 09.06.2023
Realita je taka, ze tu ako tipec opakujes dookola ruske rozpravky, ktorym veria iba jednoduchsi jedinci
odpovědět 
                                 Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 19:37:02 09.06.2023
Já vím, vše, co nezapadá do tvé virtuální "reality" je ruská pohádka.
odpovědět 
                     Re: Telefonát Nulandová-Pyatt 17:47:49 02.06.2023
Aha, takze to ospravedlnuje rusov ze napadli suverennu krajinu? Ked sa u susedov spravi politicky prevrat tak im mozes obsadit krajinu a vyvrazdovat obyvatelstvo? Co si ty za skurveneho rusofilneho zmrda, ty vazne mozes len ist fajcit putinovi kokot ty zmrd pojebany
odpovědět 
                Re: pekne gesto21:10:16 01.06.2023
No, co já vím, tak Zakarpatí/Podkarpatí, záleží, odkud se díváš, je tak i tak taková Ukrajinská řiť. Tak jestli tomu tak bylo doteď, tak proč by se vraceli domů bojovat "za vlast"? To ti tvoji dvaja traja známi povedali už? Buďto sis to vymyslel nebo to jsou tady zašití vlastizrádci. Nic víc, nic míň.
odpovědět 
                 Re: pekne gesto09:24:03 02.06.2023
Vole, okolie Uzhorodu bolo uz dlho prozapadne (a zapadna UA vseobecne) ak este boli doma. Ak nie, tak uz robili za kasov v Albertoch a Penny atd. Splietas blbosti a dojmologie. Este raz: spytaj sa tych ukrajincov, ktori museli ujst alebo este pred horucou fazou vojny odisli na zapad. Tie tvoje kacapske sracky zmatu so smiechom zo stola. Ale vsak ako ti uz pisali vyssie, zaujimave, ze vies vsetko a vsade si bol, ale sedis doma za pecou a ugrciavas si russacke sracky.
odpovědět 
                  Re: pekne gesto11:54:36 02.06.2023
Ukrajinska řit ve smyslu, že na tuhle část země Kyjev docela kašle. A máš pravdu, tahle část je hodně proevropská. Stejně jako východ proruskej a střed nacionalistickej. Aji ti mladí ukajinci, co znám, říkali, že se na to můžou víš co, když na ně Kyjev sere.
odpovědět 
                   Re: pekne gesto12:46:20 02.06.2023
Vela proruskych ukrajincov na vychode uz nezostalo, len aktivnych kolaborantov a par odhodlanych saboterov. Poznam rodinu z Khersonu, po tom, co odtial museli utekat sa uz nikdy medzi sebou po russky nebudu rozpravat, hoci tak rozpravali cely zivot. Radsej rozpravaju nedokonalou slovencinou.
odpovědět 
                  Re: pekne gesto11:57:31 02.06.2023
A to "vole" si nech, Slováku, od cesty. Beztak seš tady na návštěvě a víc bereš než dáváš...
odpovědět 
                   Re: pekne gesto12:42:54 02.06.2023
OooO no vidis, ani ti dlho netrvalo, aby si a prejavil xenofobne. Nie je sa potom co cudovat, ze zlahcujes tu najoriginalnejsiu taliansku pinatu a popri tom aj russacku genocidu. Bravo! Ale do normalnej debaty nepatris. P.s.: Narodil som sa v Ceskoslovensku, taku este nehrali, aby som si od nejakeho nackujuceho chudaka pytal povolenie na navstevu.
odpovědět 
                    Re: pekne gesto14:27:45 02.06.2023
Kde vidíš projev xenofobie? Lidi jsou lidi, cikán jako slovák, vždyť je to jedno, ne?
odpovědět 
                     Re: pekne gesto17:09:59 02.06.2023
Nie, ty sa na zaklade narodnosti vyvysujes nad niekoho ineho. V kontexte tvojej obhajoby tej talianskej pinaty a kacapskych klamstiev je jasne odkial vietor fuka.
odpovědět 
                      Re: pekne gesto19:16:41 02.06.2023
A odkial, ty pán múdry??? Nejseš naočkovanej náhodou?
odpovědět 
                       Re: pekne gesto08:10:23 03.06.2023
tak sme doma, putinofil a antivaxer, co ma potrebu tahat ockovanie aj tam kde to je uplne mimo temu. S tebou evidentne ziadna diskusia nema zmysel, ale uz je mi jasne ze mas velku zalubu v konspiraciach vseteho druhu a pises o kritickom mysleni, pricom 'kriticky' iba opakujes najstupidnejsie bludy.
odpovědět 
                        Re: pekne gesto21:45:35 06.06.2023
"S tebou evidentne ziadna diskusia nema zmysel, ale uz je mi jasne ze mas velku zalubu v konspiraciach vseteho druhu a pises o kritickom mysleni, pricom 'kriticky' iba opakujes najstupidnejsie bludy."

Až na to, že o potřebě kritického myšlení jsem v této diskusi psal já, ale ty své urážky píšeš pod reakce se kterými já nemám nic společného...
odpovědět 
                         Re: pekne gesto08:46:50 07.06.2023
kámo, problémik je v tom, že neoznačené príspevky sa miešajú
PKodpovědět 
                          Re: pekne gesto08:59:15 07.06.2023
Jasně, tomu rozumím. Ovšem tvůj slovenský kolega se také nepodepisuje. Teda pokud ten anonymní slovenský sprosťák nejsi ty sám.
odpovědět 
                           zlodej kričí10:54:32 07.06.2023
zlodej kričí : chyťte zlodeja !
PKodpovědět 
                            Re: zlodej kričí12:14:51 07.06.2023
To ano. Stěžuješ si na chybějí podpisy a sám se podepisuješ jen když se ti to hodí.
odpovědět 
                             Re: zlodej kričí13:51:16 07.06.2023
nepravda
PKodpovědět 
                              Re: zlodej kričí16:29:04 07.06.2023
Pak tedy nechápu, proč jsi reagoval ne mou poznámku, kde jsem dotyčnému vysvětloval, že míchá různé diskutéry dohromady.
Nemluvě o tom, že styl tvého projevu, způsob myšlení a tvá arogance jako by z oka vypadnuly slovenskému anonymovi.
odpovědět 
                               Re: zlodej kričí19:47:51 07.06.2023
To je zbytečný, neřeš je.
odpovědět 
                               Re: zlodej kričí10:57:31 09.06.2023
no s tvojim stylom prejavu tupeho antivaxerskeho a rusofilneho zmrda, co ospravedlnuje vrazdenie a terorizmus, si ten posledny, co by mal hodnotit niekoho styl prejavu
odpovědět 
                                Re: zlodej kričí11:30:36 09.06.2023
myslím, že som sa mu venoval dosť v mojom výprdku z 09:09:54 02.06.2023, tuto dole
Ten **** asi na Dárek pro Putina neprispel.
PKodpovědět 
                                 Re: zlodej kričí17:25:03 09.06.2023
Tak já si hlavně pamatuji, jak jsi na můj komentář směrovaný na slovenského anonyma odpověděl:
“Argumenty by boli, ale škoda času...” a svůj komentář si doplnil svou značkou “PK” 18:09:51 02.06.2023

To jen tak aby bylo jasno, kdo tady lže.
odpovědět 
                                Re: zlodej kričí17:28:23 09.06.2023
Opatrně s tím osočováním! Já nikoho neomlouvám, jen popisuji, co jsem viděl a slyšel. jediný, kdo tady omlouvá násilné převraty jejichž součástí bylo také vraždění jsi tady ty, Slovačisko jedno arogantní a sprosté!
odpovědět 
                                 Re: zlodej kričí20:15:16 09.06.2023
ty rusofilny zmrd, ty tu obhajujes napadnutie suverennej krajiny, vrazdnenie civilistov a vojnove zlociny, pred ktorymi by aj nacisti zbledli zavistou ako 'neprimeranu obranu', som zvedavy ako by si sa tvaril keby tebe nejaki zdegenerovani rusi vyvrazdili polku rodiny a pred tvojimi ocami by ti znasilnovali zenu a deti, ci by si to bral ako neprimaranu obranu. Hlavne ze ti velmi vadi prevrat, pricom nemas tusenie co sa dialo pred nim, akurat tu dookola opakujes rusku propagandu.

Ako ti uz niekto napisal, ak rad lizes ruske analy tak dobru chut, ale rob to niekde inde a idealne sa aj odstahuj to ruska
odpovědět 
                                  Re: zlodej kričí20:46:26 09.06.2023
Důrazně se ohrazuji proti Tvému nařčení, že bych obhajoval napadení cizí země. Jen a pouze doplňuji důležitá fakta, která by neměla zapadnout. USA se sice podobně jako ty stylizují do pozice ochránce slapších, ale ve skutečnosti jen na cizí úkor prosazují svou velmocenskou politiku. Nebýt USA, tak by žádný konflikt nevznikl. To je zapotřebí mít na zřeteli a nic na tom nezmění ani tvé sprosté urážky. Jen a pouze dokazují tvou argumentační prázdnotu. Protože nemáš jak věcně argumentovat, proto sprostě nadáváš. Jsi přesně to, čím mě častuješ. Jen ten přívlastek je jiný, ale to na věci nic nemění.
odpovědět 
                                  Re: zlodej kričí21:32:30 09.06.2023
No, myslím, že za 2.sv.války Němci docela hleděli, co se z Ukrajinců vyklubalo...
odpovědět 
                                   Re: zlodej kričí22:07:44 09.06.2023
Ano, ked vyzabijas miliony ludi tak z niektorych spravis zrudy, cize v konecnom dosledku stalinova robota
odpovědět 
                                    Re: zlodej kričí18:50:41 10.06.2023
No vidíš, takhle můžeme pokračovat přes Čínu, Japonsko, USA, Anglii, Francii, Turecko, Německo a skončit třeba Belgií, když se budeme pohybovat minus 100 let. Tedy Rusko je v docela prestižním spolku. Nevím co komu teď najednou vadí?
odpovědět 
                                     Re: zlodej kričí19:17:13 10.06.2023
Az na to ze tu sa bavime o veciach co sa diali aktualne resp par rokov pred vojnou(nakolko sa akurat spominala 2. svet.vojna), 100 rokov stare veci vytahuju len tupci. I ked taki rusi sa za tych 100 rokov nezastavili ani na chvilu, len zial u nas sa stale najde dostatok primitivov co ich obhajuju
odpovědět 
                                      Re: zlodej kričí22:10:13 10.06.2023
Tak zmiňoval jsi reakci ukrošů, na to, co jim udělal Stalin, což bude skoro 100 let. A ta mentalita z lidí nevymizí ani za těch 100 let. A to se týká i těch ostatních zemí, navzdory nějakým oficiálním prohlášením současných vlád. Byly snad nějaķý reparace ze strany zmíněných zemí směrem ke svým bývalým koloniím? Proč to teď chce někdo po Rusku?
odpovědět 
                                     Re: zlodej kričí19:30:09 10.06.2023
Az na to ze tu sa bavime o veciach co sa diali aktualne resp par rokov pred vojnou(nakolko sa akurat spominala 2. svet.vojna), 100 rokov stare veci vytahuju len tupci. I ked taki rusi sa za tych 100 rokov nezastavili ani na chvilu, len zial u nas sa stale najde dostatok primitivov co ich obhajuju
odpovědět 
                                      Re: zlodej kričí21:23:39 10.06.2023
Jo a proto je potřeba bagatelizovat skutečnost, že na Majdanu sehráli klíčovou roli extrémisté, kteří se odkazují na ty násilnické zrůdy z druhé světové, co sami posléze po vzoru těchto zrůd vraždí, znásilňují, upalují, střílí a dobíjejí raněné spoluobčany, kteří nesdílí nadšení z nového režimu vzešlého násilím na Majdanu pod kuratelou USA a jejich západních Mopslíků.
odpovědět 
                                       Re: zlodej kričí22:26:42 10.06.2023
Toto co pises su milion krat vyvratene lzi a nic ine nez ruska propaganda, ako som uz pisal chod lizat ruske analy niekam inam, idealne s nackami, to su rovnaki skurveni sraci. Vsetko od a po z co tu vypisujes bolo bud vyvratene ako klamstvo, alebo nicim nepodlozeny vymysel. Nerobis nic ine nez obhajovanie vojnovych zlocinov a sirenie klamstiev a dezinformacii ako spravny pro-rusky skurveny zmrd
odpovědět 
                                        Re: zlodej kričí22:45:18 10.06.2023
Zkus psát česky nebo raději maďarsky, ať ti není rozumět. Co tady zatím předvádíš je docela smutný.
odpovědět 
                                         Re: zlodej kričí22:50:36 10.06.2023
Kvoli jednemu rusofilnemu pepikovi, co lize putinovi anal, pisat cesky nebudem. Verim, ze ostatni su tu normalni a este po slovensky ruzumeju. A ty sa pakuj niekam na sibir pico(tomuto snad rozumies)
odpovědět 
                                          Re: zlodej kričí06:51:36 11.06.2023
:DDD
odpovědět 
                                         Re: zlodej kričí22:53:22 10.06.2023
Kvoli jednemu rusofilnemu pepikovi, co lize putinovi anal, pisat cesky nebudem. Verim, ze ostatni su tu normalni a este po slovensky ruzumeju. A ty sa pakuj niekam na sibir pico(tomuto snad rozumies)
odpovědět 
                                          Re: zlodej kričí06:54:02 11.06.2023
Tomu se říká kulturní obohacení z blízkého východu...
odpovědět 
                                         Re: zloděj křičí16:10:59 11.06.2023
Kdysi dávno na ZVS jsem s děckami ve fotokroužku musel mluvit česky, taky slovenčinu nezvládali.
Zdá se, že mladí rusofilové jsou nedaleko VÚ1337 https://tinyurl.com/yc5f4f45
PKodpovědět 
                                        Re: zlodej kričí08:51:02 11.06.2023
Válečné zločiny tady popíráš a obhajuješ pouze ty!
odpovědět 
                                       Re: zlodej kričí22:31:41 10.06.2023
Az na to, ze ziadna genocida ruskojazycneho obyvatelstva sa nekonala, boli tam pozorovatelia zo vsetkych moznychbkrajin vratane tych pro-ruskych a tieto ruske rozpravky boli vyvratene, len vy rusofilni zmrdi to dookola opakujete
odpovědět 
                                        Re: zlodej kričí08:46:25 11.06.2023
Samozřejmě. "Nic z toho není pravda a mimochodem ani ta částka nesouhlasí!" Jak by patrně na tvém místě prohlásil jiný "intelektuál" tvé velikosti.

Bodejť by, ne, když tomu říkali "Antiteroristická operace", tak to samozřejmě nemohla být žádná genocida! Nakonec i těch pět desítek obětí v Oděském Domě odborů, jak dnes již víme dle rozhodnutí ukrajinské prokuratury pod současným vedením, si ten barák do kterého se schovali před útočícím davem "hodných" radikálů z Pravého sektoru podpálili sami a patrně se i postříleli mezi sebou a před smrtí si spolu ještě trochu "zalaškovali". Jen ruská propaganda z toho dělá masakr a lživě to přisuzuje hodným vlasteneckým andělům majícím oblibu v nacistických symbolech.
odpovědět 
                                         Re: zlodej kričí14:31:09 11.06.2023
Odesa = 2 skupiny radikalov po sebe hadzali molotovy a jedna pri tom zhorela, len vy lizaci ruskych analov z toho robite genocidu. Zvysok obeti konfliktu maju na svedomi rusku teroristi, tak si tie svoje rozpravky strc do analu
odpovědět 
                                          Re: zlodej kričí20:06:45 11.06.2023
Vždyť to píšu, že podle Ukrajinské prokuratury se ti Oděsané upálili sami. Pravda nějak se nevypořádali s tím, že některé dámy byly zjevně před smrtí ještě znásilněny, několik lidí, kteří se pokusili z toho hořícího domu zachránit skokem bylo po dopadu na zem pro jistotu umláceno basebalovými pálkami, ti co se nažili zachránit před ohněm na venkovních římsách bylo postříleno, ale to jsou samozřejmě jen báchorky ruské propagandy. Sice mnohá videa dávají zapravdu spíše te ruské propagandě, nežli novorežimním prokurátorům, ale kdo by se tím zatěžoval.
odpovědět 
                                           Re: zlodej kričí01:38:52 13.06.2023
Nejspíš tam nebylo v Oděse všechno košer, ale když vyvoláš rvačky, brutálně se pereš na ulicích, pak utečeš do nějakého baráku a ten si pod zadkem podpálíš, tak nemůžeš očekávat, že všichni z Tvé bandy přežijí bez úhony Tvé běsnění.
Kuba Turekodpovědět 
                                            Re: zlodej kričí06:12:43 13.06.2023
Této "oficiální" verzi docela úspěšně vzdoruje množství videí, ze kterých je zřejmé, že ti kdož se takto chovali neměli nic společného s těmi, kteří se ukrývali v Domě odporů a kteří tam nakonec uhořeli. Respektive je evidentní, že část extrémistů z Pravého sektoru se vydávala za příznivce Ruska a snažila se vytvořit tento dojem. Co je horší, dokonce to vypadá tak, že na tomto komplotu spolupracovala s částí policie a to včetně nejvyšších špiček místního velitelství. Nějakým nedopatřením je pojí viditelné označení červenou páskou na rukávu. Vypadá to tak, že takto byli označeni ti, kteří byli zasvěceni do plánů, tak aby na první pohled byli schopni se orientovat v tom, ke komu se jak mají chovat, ským mají spolupracovat a po kom nemají střílet. Ale to je jistě jen ruská propaganda a samozřejmě platí oficiální verze.
odpovědět 
                                             Re: zlodej kričí00:04:30 17.06.2023
Místo Occamovy břitvy raději konspirace. Jasňačka. Vidíš do toho a my do toho nevidíme.
Kuba Turekodpovědět 
                                              Re: zlodej kričí09:07:46 17.06.2023
Ne, jen jsem tomu v době kdy to bylo aktuální věnoval dostatek času, abych se zorientoval. Události v Oděse z 2. 5. 2014 mají tu výhodu, že byly velmi dobře zdokumentovány a pokud člověk nebyl líný, měl možnost se zorientovat a ten závěr je celkem jednoznačný a průkazný.
odpovědět 
                                               Re: zlodej kričí07:45:54 21.06.2023
Nech to v tej Odese bolo tak alebo onak, na dnešnom programe sú imperiálne snahy Putlera.
A dnes je v malej podtatranskej džamahírii pamätný deň :
Deň odchodu okupačných vojsk sovietskej armády z Česko-Slovenska
A prezidentka má narodeniny. Gratulujem a ĎAKUJEM !
PKodpovědět 
                                                Re: zlodej kričí12:21:08 21.06.2023
Aji vypadá, že ji to poslední dobou baví :D
odpovědět 
                                                 Re: zlodej kričí21:43:24 21.06.2023
Jj, prej už se móóóóc těší, až bude obhajovat svůj mandát v druhém prezidentském období. Už jí za to rozhodnutí pochválila i naše mynistrině války Afroameričanová.
odpovědět 
                                                Re: zlodej kričí13:06:37 21.06.2023
To jako nezáleží, co bylo na začátku? Tak proč potom omíláme cosi o šesti milionech Židů? Proč slavíme atentát na chudáka zavražděného Heydricha?
odpovědět 
                Re: pekne gesto09:09:54 02.06.2023
neviem aký je pomer výskytu spikleneckých sraček v historických zemích a u nás, ale tento sráč je dobre aktívny putleromil. Na Dárky pro Putina asi neprispieva.
PKodpovědět 
                 Re: pekne gesto20:04:47 02.06.2023
Ty jsi taky poměrně aktivní. Akorát máš problém, že jsi přesvědčený o své jediné a opravdové pravdě. Přeji tobě i kolegovi pozvolné procitnutí.
odpovědět 
                  Re: pekne gesto12:44:30 03.06.2023
Precitnut by si mal ty, ale to by si musel svoje konspiracne debilizmy konfrotovat a na tom nemas nijaky zaujem. Mas u seba 300k+ vysidlencov, staci sa dvoch-troch normalne slusne spytat ako to vidia oni. Ale nie, ty radsej budes aktivne rozsirovat russacke kydy na lezeckom servri pri uplne inej teme. Ale tak ked ta bavi lizat diktatorom rite, tak dobru chut.
odpovědět 
                   Re: pekne gesto17:13:28 03.06.2023
kopu času sme venovali na tréning s anti*, dezo*, ***filom atď. Aspoň sme si overili, že tréning bol ok, ale výsledky nula.
PKodpovědět 
                    Re: pekne gesto18:41:46 03.06.2023
Blbě ses narodil, před 40. lety bys byl dobrej soudruh, kovanej propagandista a bolševickej z.... Možná se prosadíš i v dnešní době jako progresivistickej z.... A ten druhej hornouherák jako byl ze stejné líhně.
honzaodpovědět 
                     Re: pekne gesto09:02:26 04.06.2023
narodil som sa blbo, to je pravda, ale s tým sa nedá nič urobiť. Oslovovali ma "soudruhu četaři", prípadne neoficiálne niektorí mohli "špagi" a tí susedia v iných uniformách " bljaď". Naučil som sa od nich mnoho šťavnatých slov, najmä od tých soldatov, čo sa po rusky naučili až v armáde.
PKodpovědět 
         Re: pekne gesto20:00:25 31.05.2023
Svýho času měli na benzince u Savony (cestou do Finale) zapalovače s podobiznama Musoliniho. A to ne někde bokem, ale pěkně u pokladny na pultu.
odpovědět 
          Re: pekne gesto20:19:26 31.05.2023
No jistě že ano! Vždyť to tady dneska melduju celý den. A kolem Říma tam ho vyloženě milujou. Nebýt jeho tak je dneska Řím jen pár starověkých trosek uprostřed bažin. Prostě obecný pohled na Mussoliniho jako diktátora a zlořáda nejhrubšího zrna je od Italského pohledu na sto honů vzdálený. To je prostě fakt ať se to někomu líbí nebo ne.
odpovědět 
           Re: pekne gesto09:07:34 01.06.2023
To, že je Mussoliny zmrd jsem psal já. Já se pod příspěvek rád podepíšu.
To, co tu píšeš o tom, že obyčejný lidi tyhle šmejdy berou, nebo brali, nebo jsou to hrdinové je sice hezký, ale je to špatně (jasně, že Hitler, Mussoliny a sposta jim podobnejch neudělali všechno špatně, ale jsou to prostě vrazi a nemyslím si, že by se na ně mělo pohlížet jinak).
Stejně jako si myslím, že je špatně, když si někdo v dnešní době vyvěsí jižanskou vlajku. U nějakejch starejch trempů asi dobrý, jakože hrajeme si na američany, ale jinak je to podle mě špatně a je to symbol nějakýho útlaku.
Ten krok k tomu, tyhle lidi vyloučit, je podle mě správnej a je spíš smutný, že ostatní města/spolky atd. k tomu ještě nepřistoupili. Čímž ale neříkám, že by se o těch lidech, symbolech atd. nemělo na školách učit a tuhle "špatnou" historii si připomínát, protože se to může na kráse opakovat. Viz. teď, co se děje kousek od nás na východ. :-)
Ať se daří.
saxodpovědět 
            Re: pekne gesto09:15:17 01.06.2023
ad americký sever a americký jih - dějiny píšou vítězové. jestli náš amatérský historik čerpá z táborákové písně o džonubraunovi jež to zřel, tak by se měl ještě trošku doučit.
Lukas B.odpovědět 
             Re: pekne gesto10:03:38 01.06.2023
Tak americká historie je kapitola sama o sobě a hodnotit kdo je tam záporák a kdo klaďas není nepodobné hodnotit jestli jsou Mašínové hrdinové nebo vrazi (podle mě nejsou ani jedno z toho) a stejně vnímám i emerické osobnosti. Ale jak správně říkáš historii píšou výtězové!To je jediná univerzální konstanta!
odpovědět 
              Re: pekne gesto10:19:52 01.06.2023
jaké bylo moje zmatení, když jsem překročil hranice školního dějepisu, pochopil některé z motivací americké války o nezávislost, porovnal situaci indiánů ve státech konfederace a unie, a jaké bylo moje překvapení, že chudáci čerokíové na své cestě slz s sebou vlekli i několik tisíc černých otroků. nic není jednoznačné.
Lukas B.odpovědět 
               Re: pekne gesto15:13:56 01.06.2023
Ak do "školní dějepis" započítam ešte aj 4 roky povinných drístov na VŠ, furt nic moc. A po prevrate vychádzalo kadečo.
Kúpil som si začiatkom tisícročia v nejakom výpredaji "Dějiny 20.století " od Paula Johnsona a na konci jednej z kapitol bolo "... problémom 21.storočia nebude komunizmus, ale radikálny islam".
Zavrel som knihu, potom som otvoril na začiatku: rok vydania 1991.

Pravdu mal V.I.Lenin, furt sa treba učiť.
PKodpovědět 
            Re: pekne gesto09:38:05 01.06.2023
Ale já neříkám že je to dobře že je Mussoliny vnímán v Itálii tak jak je tam vnímán. To samé se týká všech válečných zločinců napříč historií. Jen říkám že náš výklad dějin který tyhle lidi vykresluje jako z.... první kategorie není univerzální a v každé zemi se diametrálně odlišuje.Proto mě nijak neuráží že ten či onen je čestným členem toho či onoho. Beru to jako memento poplatné době.A od začátku tady melduju že když to nikomu nevadilo doteď tak je nanejvýš trapné to řešit teď po téměř sto letech.
odpovědět 
             Re: pekne gesto17:26:03 07.06.2023
"náš výklad dějin, který tyhle lidi vykresluje jako z.... první kategorie není univerzální"

Hmmm... pokud tohle platí u Mussoliniho a těch z...ů, co jsou dneska slaveni na Ukrajině, tak potom kde bereme tu drzost trestat lidi, kteří obdivují Ádu Hitlera??
odpovědět 
          Re: pekne gesto09:23:04 01.06.2023
hm, to asi nebola tá benzínka, čo tam partizáni vystavili Duceho a spol., to bolo tuším v Miláne. Môj dedo ich spomínal, ale nie som si už istý, kde to bolo.
PKodpovědět 

 Palec dolů 11:22:31 31.05.2023
Já bych se do klubu kde je čestný člen musoliny přihlásil rád.. takže za mně krok zpět
Neodpovědět 

 fertig11:23:25 31.05.2023
jeste vyskrtnout Heydricha s Goringem z Alpenvereinu a bude alles gutte!
Kletterführerodpovědět 
 Re: fertig15:13:12 01.06.2023
Rakušáci nevyškrtávají. Ale zbavují se jmen největších fašistů jinak. Např. už se žádná chata nejmenuje Pichlova a v průvodcích už se obvykle neuvádějí jeho klasické cesty jménem Pichlweg, ale neutrálně - jako např. Südwand.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: fertig15:03:52 07.06.2023
vymazávání jmen z průvodců mi přijde větší prasárna než odjímání čestného členství. chápal bych s rezervou přejmenování chat.

představa, že v českém ráji, lužickejch a jizerskejch nebudou kauschkovy cesty (mimimálně mladej se s nácky zapletl) mi přijde pitomá. a to jsem ještě nezačal kádrovat levicové válečné a poválečné turnováky.

jako druhej level můžeme z průvodců vymazávat ty, co porušovali zákony, třeba ekonomickou kriminalitou.
Lukas B.odpovědět 
   Re: fertig - například15:30:34 07.06.2023
Pichl v průvodcích zůstává jako prvovýstupce. Akorát jméno cesty už není Pichlweg, ale něco jako Südwand.

Pichhütte stojí pořád na svém místě, ale jmenuje se podle údolí Wolayerseehütte.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: fertig22:45:16 16.06.2023
mě to přijde fér, proč si mají v budoucnosti připomínat takovouhle formou jméno někoho, kdo se choval jako zm*d
odpovědět 

 Čestní kostlivci16:47:34 31.05.2023
Italovům to trvalo 78 let. Pokud to promítnu do nějaké matematické křivky, tak v okrese Tachov budou ulice Revolučních gard ještě 1000 let... Čestní kostlivci ale zůstanou do stadia červeného obra našeho Slunce.
K.odpovědět 

 možná si toho všimli teprve teď17:43:47 31.05.2023
No, myslím že makaróni jsou takový chaoti (viz např. web CAI ve srovnání s weby OEAV nebo DAV), že bych se nedivil, kdyby si teprve teď všimli, že tam toho duceho vlastně maj jako čestnýho člena.
honzaodpovědět 

 Mussolini19:24:46 31.05.2023
Ale Řád Bílého Lva mu už nikdo nesebere
Honzaodpovědět 

 Dúfam že...08:47:01 01.06.2023
Dúfam, že časom podobne "zrušia členstvo" aj niektorým "predstaviteľom" na Ukrajine
Majkyodpovědět 
 Re: Dúfam že...11:42:16 01.06.2023
alebo rusofilnym zmrdom, ze ano
odpovědět 
  Re: Dúfam že...17:27:00 01.06.2023
Anebo bývalým členům StB či kontrarozvědky.
odpovědět 
   VKR08:59:54 02.06.2023
ako nový špagát som nafasoval DV. Legitimoval som nejakého civila a ten ****t VKR sa išiel na mňa sťažovať náčelníkovi. Ten čestným členom ČHS asi nie je. Ani ten orgán VKR, ktorého si mal na mysli. Ten je tuším (možno ešte ) regulérny člen ČHS.
PKodpovědět 
    Re: VKR06:39:43 08.06.2023
Je fakt, že členové VKR čestným členem nejsou. Pro zajímavost, více jak 20 jmen s krycím jménem horolezec lze dohledat ve svazcích StB, s různými stupni spolupráce, agent, důvěrník, tajný spolupracovník. StB a VKR spolu úzce spolupracoval a je nutno zdůraznit hlavní poslání VKR a to vytvořit z armády spolehlivý mocenský nástroj. Tzn. vliv VKR byl ve smyslu mocenského zřízení hodně silný, viz rozvedcik Pávek, Jeskyně atd.
odpovědět 
     Re: VKR11:13:31 08.06.2023
Poněkud motáš dohromady rozvědku, kontrarozvědku, politickou policii, armádu a vnitro. Ač to byla všechno jedna komunistická svoloč, přece jen se dost lišily, co dělaly a k čemu byly určené a jak pomáhaly i škodily lidem, kteří si komunistický systém sami a svobodně zvolili pro svůj život a pro život svých dětí.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: VKR22:42:38 08.06.2023
Ano přesně jsi se nazval, komunistická svoloč. A další rudý bolševik je váš prezident.
odpovědět 

 cestne clenstvi21:52:59 04.06.2023
cestne clenstvi je vynalez nejakyho vohona a uchylna nalepka celkove, proc proboha ze.... vhodne pro politiky a diktatory uz z principu.
l.odpovědět 

 Otazka zasadni14:42:17 07.06.2023
Zacina to byt trochu jednotvarne.  Takze je potreba abychom se k problemu postavili celem: Pouzival Velky Vudce mago?
odpovědět 
 Re: Otazka zasadni20:49:08 07.06.2023
Velký Kormidelník máguje na Mařence. Führer v Brně na pilíři. Takže Duce nejspíš taky.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Otazka zasadni06:42:01 08.06.2023
A co členové VKR? Ti také používají mágo?
odpovědět 
   Re: Otazka zasadni11:07:24 08.06.2023
To už ví jen Bůh. Jejich poslední kápo teď umřelo během soudu v 92 letech.
Kuba Turekodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (18)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 308 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 249 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.