LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jak piješ, tak lezeš. /Wie trinkst du, so kletterst du./
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
23.Klapal 10768
24.Mokroluský 10766
25.Janošová 10710
Bouldry:
23.Urubčík 9375
24.Moravec 9350
25.Šťastný 9300
Hory:
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141212 cest
Nové přelezy:
Shoulder P 8A
Srdce Z Tr 8A/8A+
Zviřátko Z 8A
Srdce Z Ka 7C
Perez 8A
Velká Pard 9
Šef 7c
Frost 7C
U Spomen D 7c
Tobi Or No 7c

Stěny
Eliass - Ostrava
Tendon Blok - lezecké centrum - Ostrava
Gutovka - Lezecké centrum ve Strašnicích - Praha 10

Prodejny
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3
Lezec-shop.cz - Štěchovice
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Devastace Roklice u České Lípy

Včera jsem se na kole vracel Roklicí domů a přibližně 100 metrů za vodárnou u Zlého bráchy jsem zůstal stát jako opařený.

Lesní cesta je projetá buldozerem a okolo jsou vykácené stromy. Těžební stroje vyjely hluboké koleje do měkkých písků a u vodárny u parkoviště lesáci úplně zničili a odvodnili přirozená blata, kde rostou kytky o kterých jsem přesvědčen, že jsou chráněné. Teď do těchto blat začali sypat štěrk. Zmizela i studánka ze které generace lezců brali vodu.



Toto je jen začátek totální devastace Roklice, jelikož je plná kvalitních stoletých stromů. Podobný bolševický způsob těžby jsem viděl před lety u Holan a tam nezbylo nic jiného než téměř dva metry hluboká koryta v písku po těžební technice.



A kde jsou ochránci? Pravděpodobně někde číhají jestli někdo neleze s maglajzem..........       

Po odeznění šoku jsem u parkoviště udělal alespoň dvě fotky mobilem...

Carlos   [úpravy] 09:25 10.03.2008Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 nic nenaděláš09:39:50 10.03.2008
jo holt i s tim se musí počítat... a nejsem si jist, zda je to bolševický , nebo moderní tip těžby harvestorovými stroji.....každopáfně tootoo nenííí hezké.
Michalodpovědět 
 Re: nic nenaděláš09:55:22 10.03.2008
Ochránci honí cyklisty na Jizerských/ Krkonošských asfaltkách a zakazujou maglajz - to je totiž mnohem škodlivějši než buldozer a vymydlení stoletých stromů :-( Gl.
odpovědět 
  Re: nic nenaděláš13:35:27 10.03.2008
Až se vybrečíš, tak nám sděl, kde v Jizerských horách kdo honí cyklisty na afaltkách. Docela mne to jako cyklistu zajímá, leda že bys kecal.
odpovědět 
   Re: nic nenaděláš14:32:38 10.03.2008
No tak myšlenka ti asi neušla. V jizerkách nehoní bikery na aslfatkách, ale na zpevněných lesních cestách už jo, což je fucka
janekodpovědět 
    Re: nic nenaděláš14:48:20 10.03.2008
Na kterejch ZPEVNĚNEJCH cestách??? Znáš to okřídlené: nech si kecy na koledu.

myšlenka z toho původní příspěvku mi tedy opravdu unikla, protože tam absentovala
odpovědět 
     Re: nic nenaděláš16:50:19 10.03.2008
Např. Štolpišská silnice.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: nic nenaděláš17:07:22 10.03.2008
Výbornej příklad! Podobně by bylo možný se pozastavovat nad perzekucí cyklistů na Starých zámeckých schodech v Práglu. Taky jsou zpevněný a jsou zhruba stejně sjízdný jako Štolpišská.
JHodpovědět 
       Re: nic nenaděláš18:19:50 10.03.2008
Jistě jste si všiml, že jsem nehodnotil záporně ani kladně, že se tam nesmí jezdit. Jenom jsem velmi jednoduše odpověděl na dotaz. Takže prosím o trochu zdrženlivosti vůče mé osobě. P.S.: Zámecké schody se jezdí. Dokonce se na nich závodí. Viz: www.ho rydol y.cz/vy psat.php?id=340 (vamazat mezery). Důvodem zákazu je bezpečnost chodců, ne ochrana přírody.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: nic nenaděláš22:28:06 10.03.2008
Pane Turku, aby bylo jasno, k Vaší osobě jsem mimořádně zdrženlivý. Ve svém komentáři nehodnotím Vás, nýbrž toliko kvazineutrální výrok, pod kterým jste podepsán. S ohledem na probíhající studenou válku outdoorové komunity s ochranou přírody chápu, že obtížně snáší (tedy ona OC) sarkasmus "druhé strany". Nicméně i nadále si vyhrazuji právo se k němu v odpovídající situaci uchylovat a ve vší slušnosti se vyjadřovat jazykem volným a mluvou nevázanou :-). To jistě chápete, protože ještě expresivnější výrazivo osobně používáte v konvenční žurnalistice (viz "zvěrstva nadržených běsnících lesáků" ve vašem aktuálním článku na serveru HD - mimochodem článku, který je relativně lacinou kompilací informací z Lezce, článku ze serveru Čemba a recyklací fousatého infa vlastní provenience, ze kterého se čtenář snadno prokliká až k osobním urážkám jedné dámy a zcela dezorientován skončí až v Atlantidě). Paralelu Štolpišské silnice se Zámeckými schody jsem použil právě proto, že obě linie jsou pro běžného cyklistu přibližně stejně nesjízdné a obě nejsou pro cyklistiku vhodné z důvodu možného konfliktu s pěšími, první dále z důvodu ochrany přírody, druhá pak z důvodů kulturních. Skutečnost že Štolpišská "silnice" není žádnou autostrádou a že na ní snadno zbloudí i graduovaný geometr jste ostatně sám zpracoval v roztomilém literárním útvaru, který je k mání na http://www.HD.cz/vypsat.php?id=10625. Ve druhé části tohoto obšírného komentáře, neadresované panu KT, bych rád upozornil na to, že meritem příspěvku není ani faktická ani virtuální perzekuce cyklistů ochranáři v Jizerských horách, ani (nejen před VH ČHS) oblíbená zástupná otázka magnézia, nýbrž vedlejší produkty těžby dříví v Roklici. Mimochodem v místě, které přes své nepochybné krajinné hodnoty není součástí CHKO ani přírodní rezervací (zkouším si představit komentáře, které se na tomto fóru objeví pod hypotetickým článkem o vyhlášení PR Roklice :-)). Pokud fotky nelžou, není pro postup těžařů omluva. O tom, do jaké míry byl porušen zákon, spolehlivě může rozhodnout ČIŽP, která dozírá nejen na ochranu přírody, ale také na odpady, znečištění vod a ovzduší a v neposlední řadě i na řádné hospodaření v lesích. Podrobnou kuchařku ostatně najdete v dalších poučených příspěvcích v této diskusi. Prostor pro občanské angažmá není v pohoršování se na webu, ale především v podání konkrétního podnětu na příslušná místa (těm útlocitným, kterým se oškliví udavačství, důrazně doporučuji zdržet se v tom případě veškerých komentářů). Vinit ochranáře z toho, že za nás nezasahují tam, kde mají tytéž kompetence jako běžný občan, je laciný alibismus. Na jedné straně bychom je nejraději anihilovali v chráněných územích, kde dělají svou práci (na naši společenskou objednávku formulovanou zákonem), na druhé straně jim máme za zlé, že v krajině nechráněné nedrží čtyřiadvacetihodinové hlídky. Pokud nám někdo vykácí park před domem, je to důsledek naší občanské lhostejnosti a nikoli toho, že tam permanentně nestanovali podivní zelení mužíci...
Lesu zdar!
J.Hušekodpovědět 
         Re: nic nenaděláš12:12:26 11.03.2008
Jen co jsem se na strankach "HD elektro v.o.s.B R N O výpočetní a kancelářská technika" zorientoval a pochopil, ze zde zadny clanek o cyklohorynach a dolinach nenajdu, desifroval jsem jeste jednou vtipnou zkratku http://www.HD.cz/. Udrzujete ctenare v bdelosti, to se mi libi...
odpovědět 
         Re: nic nenaděláš17:09:59 11.03.2008
Kvazineutrální výrok? Čemu skrytě straní? Fakt si nedovedu představit, jaké skryté emocionální významy nese tato moje jediná věta: "Např. Štolpišská silnice." Kdybyste mi to pane Vršovský osvětlil, byl bych Vám velmi zavázán. S pozdravem www.hd.cz.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: nic nenaděláš17:23:36 11.03.2008
Koukám, že se Ti HušVršové pletou. Já mam takový podezření, že to ve skutečnosti je jedna osoba :-)
Papoušodpovědět 
          Re: nic nenaděláš17:52:47 11.03.2008
"Kvazineutrální výrok? Čemu skrytě straní? Fakt si nedovedu představit, jaké skryté emocionální významy nese tato moje jediná věta: "Např. Štolpišská silnice." Kdybyste mi to pane Vršovský osvětlil, byl bych Vám velmi zavázán. S pozdravem www.hd.cz."
Nepochopil jsem otázku v souvislosti s mým oslovením a s mým přímým oslovením Carlose. Fuck jsem vedle, ale to se mi na tomhle serveru poslední dobou stává.

Vladimír "Hlína" Vršovský
odpovědět 
           Re: nic nenaděláš18:57:12 11.03.2008
Nojo pánové, omlouvám se. Kdysi si jeden z Vás vyžádal mé vykání v internetových diskusích a teď jste se mi opravdu zapletli do sebe jako vánočka. Takže moje reakce patřila tomu, kdo mne oslovil.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: nic nenaděláš12:41:04 16.03.2008
pane Hušku jste nukleárníkvaziblb zrozený zřejmě na objednávku inertního Arnolda a Karolíny Světlé. Jo a taky mojí aby to mohlo být společenské :) Jinak všem normálním lidem hezké dny.
Vildaodpovědět 
       Re: nic nenaděláš18:29:12 10.03.2008
Teď to trochu nechápu. Asi že nejsem cyklista. Štolpišská, Zámecké schody... ???
 Piškotodpovědět 
      Re: nic nenaděláš19:47:41 10.03.2008
Doporučuji se seznámit s vyhlašovací právní normou o NPR Jizerskohorské bučiny. Soustředit se na pasáže, které stanovují bližší ochranné podmínky. Mimo jiné to není v celé délce zpevněná cesta, ale turistický chodník. Podrobnou projektovou dokumentaci z rekonstrukce mám založenou ve svém kanclu. při osobní návštěvě ukážu.
Vršovskýodpovědět 
  Re: nic nenaděláš15:40:57 10.03.2008
No jo, bagr nebo buldozer halt nenechá takovej impakt na přírodě a krajinnym rázu jako maglajz. Když se menedžuje krajina, lítaj třísky.
Papoušodpovědět 

 Už's někam volal?10:06:36 10.03.2008
Hele Carlos, a už's volal někam na příslušný místa? Pořádně do toho šťourej, ať to tak nezůstane!
SokoBannerodpovědět 
 Změna10:41:32 10.03.2008
no co už, změna je život.. tak doufám že to pánové dotáhnou do konce a na nynějším štěrkovým podkladu udělají pěkný asfaltový parkoviště :-)
Qidodpovědět 
 Re: Už's někam volal?16:12:29 10.03.2008
ČIŽP OI Liberec

Třída 1. máje 858/26
460 01 Liberec



Telefon:
sekretariát ŘE + podatelna ... 485 340 711
provolba .............................. 485 340 + číslo linky
hlášení havárií ...................... 723 083 437

Fax:
sekretariát ŘE ............................... 485 340 712
odd. ochrany vod ......................... 485 106 186
odd. ochrany ovzduší .................. 485 340 777
odd. ochrany přírody a krajiny ..... 485 340 714
odd. odpadového hospodářství ... 485 340 710
odd. ochrany lesa .........................485 340 712



E-mail:
public@lb.cizp.cz
odpovědět 

 do prdele10:48:39 10.03.2008
Se člověku u takovejch věcí chce brečet. A přes všechno zjednodušování se dost naléhavě vtírá, že s tím maglajzem si ochranáři asi dělaj srandu.
 Piškotodpovědět 

 jo10:54:39 10.03.2008
Jo, dobrej článek, škoda že jsi neměl lepší foťák.
Co s tím? Hore píší, že nic se nenadělá. Nevím, třeba jo.
Jednoho dne se jistý Jirous (nikoliv lezec) probudil a koukl z okna. Uviděl čerstvě pokácený starý strom (v Praze). Obul se a rovnou šel podat "oznámení na neznámého pachatele".
Dagodpovědět 
 Re: jo11:27:36 10.03.2008
Bohužel mimo zvláště chráněná území jsou možnosti orgánů ochrany přírody téměř nulové, zvláště při činnosti v lesích podle scháleného Lesního hospodářského plánu...taková je litera zákona. Na místě by byl podnět České inspekci životního prostředí, ta může omezit a zakázat činnost (§ 66 zákona 114/1992), nařídit odstraění následků či provedení náhradních opatření (§ 86 téhož zákona).
Martinodpovědět 
  Re: jo16:51:02 10.03.2008
tam ale většinou nestíhaj, takže je lepší rovnou volat na městskej úřad - odbor životního prostředí. Dá se tam rovnou zjistit, jestli mají povolení.
Bohužel tyhle úředníci maj pracovní dobu jak za bolševika, volala jsem tam jednou okolo 16.30 kvůli stromu na Praze 1 a nikdo to nebral.
Nebo (pokud jste odvážnější) se můžete zeptat rovnou těch, co kácejí, jestli mají povolení, a pokud vás pošlou někam (pravděpodobně), tak na ně zavolat policajty.
lehkoživkaodpovědět 
  Re: jo19:46:29 10.03.2008
Obávám se, že máš pravdu. Minimálně částečně. Ovšem jestli to mají povolené, jestli v tomhle rozsahu, jestli... Takový podnět k prozkoumání by možná nebyl od věci. On i takový článek je dobrý.
Já už stárnu, psaní stížnosti za mne vzala moje neteř. Ale občas si nějakou cvičně vyseknu.
Dagodpovědět 

 Blivajz11:18:51 10.03.2008
Co je to za demagogii. Tkže když někde lesáci rozjezdí cestu, tak je fajn mazat prášek na skály?? Včera jsme viděl policejní auto nezastavit na stopce, jen zpomalilo a projelo na dvojku. Hrůza. Od teď kašlu na dopravní značky! Když někdo dělá špatně, já budu dělat ještě špatněji. To je spravedlnost - až bude celý svět špatný. (Na palici, co? Ale v podstatě takhle dementní názory se tu rozvíjí)
Nevím přesně, kde je to foceno, ale údolí Dolského potoka není ani v CHKO, je to normální les. Les v Čechách je takové pole na dříví. Je to smutné, ale je to tak. Cenných lesních porostů je na území celé ČR tak sotva 3%.
Informační bonus navíc: I CHKO se dělí na zóny, a v té okrajové 3.zóně to funguje tak, že i tam je běžné kácení.
Poslední snaha o zdravý rozum - stromy kácí Lesy ČR nebo lesní firmy, a ne ochranáři. Ti často s nimi těžce bojují, někdy vyhrajou, někdy prohrajou.
Mě se to taky nelíbí, ale když je tam teď bahno na cestě, tak nemusí být bahnou v naší mysli.
to je jednoodpovědět 
 Re: Blivajz11:29:20 10.03.2008
Mas pravdu je to tak ako pises..
Samanodpovědět 
 Re: Blivajz12:04:44 10.03.2008
Milé To je jedno, nevím, zdá se mi, že jsem neřekl to, co tady říkáš ty (trochu jsi to posunulo, takže z toho ta demagogie opravdu je), i když je fakt, že jsem k tomuhle výkladu otevřel slibnou pěšinku.
Chtěl jsem říct, že se člověku může zdát (a mně se teda fakt zdá) trochu absurdní urputná snaha některých ochranářů (p. Kočka) zasahovat proti maglajzu, když zároveň docela běžně dochází k takovýmhle věcem. Pokud vím, tak si pan Kočka pečlivě fotografoval užívání mg na Levém břehu (Žlutá stěna žlebská), v místech, která kromě lesních zvířátek, lezců a v některých dobách rumunských utečenců nikdo další asi nenavštíví... Takže estetická katastrofa, kterou dokumentoval, je dost relativní. Status chráněnosti na Levém taky myslím není tak vysoký.
Ale aby sis nemyslelo: naproti tomu zcela chápu debaty o mg mezi lezci samotnými. Z jejich pohledu to podle mě opravdu problém být může. Důraz v mém předchozím příspěvku leží na OCHRANÁŘI.
A když už jsme u těch zjednodušujících příměrů, se kterými jsi tentokrát začalo ty: jistěže to, že se vraždí, neznamená, že se může krást. Na druhou stranu je trochu divné, když ten, kdo to má na starosti, raději honí kapsáře a ty horší nechává být - i když třeba proto, že na ně dost dobře nemůže.
 Piškotodpovědět 
  Re: Blivajz12:33:57 10.03.2008
Co ti na to mám říci, nic nového si neřekl, prostě jde o tu starou běžnou lidskou naštvanost typu - mě chytili, a jinýmu to prošlo, bůůů, to je nespravedlivý. Chápu...
Jistě se tedy shodneme, že ideální by bylo, aby ochranáři hbitě pokutovali jak lesníky, tak i lezce s maglajzem :-) a vůbec svou trvalou bedlivou přítomností v terénu těmto poškozováním přírody zabraňovali preventivně předem :-) hluboce souhlasím :-)
tjjodpovědět 
   Re: Blivajz12:45:13 10.03.2008
Samozřejmě jsem měl na mysli přesně tohle. Už aby to bylo :)))
P.odpovědět 
   Re: Blivajz17:52:33 10.03.2008
mohl bys se podepsat jmenem nebo znamou prezdivkou.porad ctu vase ostry nazory na lezeni ale co lezete se clovek proste nedopatra!!
jenik pletichaodpovědět 

 Hrůza12:36:39 10.03.2008
No hrůza to je,co si ti lesáci vsechno dovolej.Děje se to na více místech v Dubských skalách(ChKO-Kokořínsko)a asi i jinde.Bohuzel.
čermyodpovědět 

 ochránci15:39:25 10.03.2008
já mám na ty ochránce smůlu, těším se až nějakýho potkám a bude mi říkat něco o maglajzu, abych mu mohl dát po čuni...
edaodpovědět 
 Re: ochránci16:53:00 10.03.2008
děje se to všude, poslední ekologicky hodnotné biotopy jsou drancovány a ničeny popř. "přízpůsobeny" na "ekonomicky hodnotné biotopy". To, co se děje např. v lesích na Táborsku, velmi připomíná tento článek - vše zkortíme a zpřístupníme, odvodníme a meliorujeme, přírodu vyrabujeme a v lepším případě posléze
nahradíme "umělou přírodou s chodníčky a zpevněnými cestami pro těžkou techniku" - komanči hadr!
jirkaodpovědět 
  Re: ochránci20:19:16 10.03.2008
No, poslouchám jak nadáváte na ty bezohledné lesáky. Na těch fotkách je bezesporu prasečina vyrobená lesnickým nedoukem nebo hůř bezohledným prasetem. To ale neznamená, že ve všech lesích se hospodaří takhle mizerně. Pokud vás to pálí zavolejte hned na ČIŽP. Jinak pro ty co tak naříkají na mizernou dobu - máme největší zásobu dříví v historii a stále narůstá, máme největší plochu lesů v historii a stále roste. Nejvíce byly lesy na ústupu v době rozkvětu Kutné Hory či při pálení dříví ve všech těch sklárnách a pasení dobytka v lese (15-17. století). Nelze ale vůbec říct, že to byla nějaká kompletní likvidace přírody. Některým druhům rostlin či zvířat to svědčilo jiným ne (byli tetřívci ale mizeli třeba datlové :)) Dneska je lesem a roštím zarostlý kdejaký příkop, lom, těžce vydobytá horská louka... V pralese je moc krásně, ale žít se v něm nedá (alespoň ne v tolika lidech, kolik nás teď v Česku je). Hospodářské lesy produkují dříví TRVALE UDRŽITELNĚ a tím vlastně chrání divoké pralesy před likvidací. Takže já jsem pro kácení.
motákodpovědět 
   Re: ochránci21:09:09 10.03.2008
Motáku,
Tak skoro ve všem máš pravdu, jenom bych malinko brzdil v tom kolik máme lesů. Je třeba to rozdělit na to, kolik máme lesů, a kolik máme paskvilů, kterejm se taky říká les, ač to les není. A tím nemyslím jenom lignikultury, ale třeba i ty porosty exotů a pochopitelně i smrkové monokultury s jasnou perspektivou rozpadu před dovršením mýtného věku (tedy pokud tam nebud cpat tuny vápence na hektar).
Pochopitelně s takovou prasečinou v lese nelze souhlasit. Podnět ČIŽPce s udáním místa, popisu děje a nejlépe adresou, kdo jej podává, je docela správné řešení. ČIŽPka se tím musí a bude zabývat. Bláboly na internetu jsou jenom obdoba pivních keců. Jestli to Karlosovi opravdu vadí a měl z toho šok (pokud si nechtěl jenom ventilovat svoje emoce vůči ochraně přírody) může dát podnět a celou věc sledovat. Budu se těšit na jeho článek o tom, jak to dopadlo a jak se mu podařilo přispět k nápravě.
Hlínaodpovědět 
    Re: lesy21:39:00 10.03.2008
Můj vlastní les má něco přes hektar a je to docela průměrný selský les. Mám v plánu udržovat ho výběrným způsobem pokud mi to naše předpisy i v budoucnu umožní. Ale to je na debatu jinde... Pochopitelně to co se nasázelo v osmdesátých letech třeba na plošinách v Jizerkách nebo Orličkách je "umělina". Ale orkány, brouci, sucho, květnové mrazy, námraza, mokrý sníh a vůbec prostředí už si to (ať se nám to líbí nebo ne) upraví... Z hlediska přírody je to jenom krátká úsměvná epizodka (a přitom pro člověka čas několika generací). Prales nemusí být jenom 55m vysoké jedle a smrky vedle kterých jste jako v nejúžasnějším kostele. Může to být i 200ha holina po obrovském lesním požáru, 50ha mrtvého lesa zaplaveného bobří hrází nebo 100letý stejnověký smrkový les čekající na kůrovce. I to je příroda a kdo nevěří ať se jede podívat do Kanady.
motákodpovědět 
     Re: lesy06:42:09 11.03.2008
Dalibore, v tomhle si rozumíme, třeba bychom se shodli i v jinejch věcech. Přeji trpělivost v tvém lese a lesnické osvícení.
Zdra hli
odpovědět 
     Re: lesy16:02:26 12.03.2008
Motaku, tvuj primer s 1 ha lesa nechapu. Co se kanady tyka, tak bych priste doporucil se porozhlidnout i mimo ruzne parky, mozna by jsi se docela divil. Napr. takove vytezovani destnych pralesu v B.C., tezba "oil sands" a podobna zverstva jsou vymluvne samy za sebe. Holt velka zeme, vsechno neni tak na prvni pohled videt a k tomu konzervativni vlada, proti ktere napr. klaus vypada jako priznivec hnuti Duha...
jirkaodpovědět 
   Re: ochránci06:30:06 11.03.2008
No - ono je třeba říct, že dnešní lesáci nepěstují lesy, ale vytěžují. Je to ten moderní dravý způsob hospodaření, který je znát všude. Dřív se lesy probíraly a tím pádem pěstovaly, dnes se "vytěžují a vysazují". Proto jsou takové jaké jsou. Ono je to totiž daleko jednodušší a méně pracné. A ty nafocené obrázky jsou jenom důsledkem toho moderního přístupu. Inu - vyžrat co se dá a po nás potopa....
Honzaodpovědět 
    Devastace přírody..07:32:14 11.03.2008
Co je ještě horší jsou magoři na čtyřkolkách a teréních motorkách,který jezděj uplně všude a je jich stále víc.......asi by myslivci měli zahájit jejich odstřel...
Ramboltodpovědět 
     Re: Devastace přírody..12:01:07 11.03.2008
No já mám/měl vzrostlého lesa 3 hektary a vývoj vypadá asi takto: Sousední lesy (přes 50 Ha) koupila soukromá firma od potomků vyděděných statkářů (bydlících již mimo region), vytěžila vše bez ohledu na "pravidlo o zachování lesního porostu" včetně několika našich stromů. Když jsem podali trestní oznámení a těžba se musela zastavit, tak "někdo" nařezal kmeny stromů (trestní oznámení pro obecní ohrožení - výsledek: odloženo pachatel neznámý), "jiná" firma pak dokácela nařezané stromy a zase vzala pár našich stromů a navíc rozjezdila část nově vysazených stromů. Cesta na dranc. Firma samozřejmě nic neosadila a porost teď zarůstá travou. Zbytek mých stromů v odkrytém prostranství vzal vítr. A tak zmizel les...
jirkaodpovědět 

 Názor na devastaci15:20:41 11.03.2008
Takhle se chová každá společnost LESNÍCH závodů-devastovat a pundrovat české lesy ,umí každej dobitek, který neví jak dlouho stromy rostou.V rajchu dává každá společnost za sebou vše do pořádku, takovýhle lidi kteří těžej v Roklici by měli postavit ke zdi a normálně zastřelit. Tyhlety blata a rostliny co tam jsou už tadyta společnost dohromady nedá- TO BY MUSEL BEJT ZÁZRAK.Zázraky se nedějí, takže od této společnosti to nemůžeme chtít ani požadovat.To ani Hitler, ani komunisti neuměli spáchat takovejhle čin na přírodě.
Správce Vendelínodpovědět 
 Re: Názor na devastaci17:41:15 11.03.2008
...ne, na to už jim nezbýval čas...:-).
Vencaodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179515)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Freedom VIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Captain Nemo 5A Fontainebleau
Dimnjak 7a Nahorevo
Club Gold 7a Nahorevo
Skoll Extension 9+/10- Beycik
Nově komentované:
Telegraph Road VIIc Labské Údolí - Pravý Břeh
Troubadour VIIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Rub 8+ Lom Kobyla
Tony 8A Bahratal
Troubadour VIIIb Labské Údolí - Pravý Břeh

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP | Sláva Ukrajine! | Re: Slanění | Eva Milovská fb post | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Slanění | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (76)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (51)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Mára Holeček a spol. čekají ve stěně Langtangu na lepší počasí (1)
Na Everestu našli botu i s ostatky, zřejmě po Andrewu Irvinovi (1)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (1)

 Nově v inzerci:
Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 369 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 322 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 290 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 267 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.