LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Uwaga lina!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
23.Klapal 10768
24.Mokroluský 10766
25.Janošová 10710
Bouldry:
23.Urubčík 9375
24.Moravec 9350
25.Šťastný 9300
Hory:
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141212 cest
Nové přelezy:
Shoulder P 8A
Srdce Z Tr 8A/8A+
Zviřátko Z 8A
Srdce Z Ka 7C
Perez 8A
Velká Pard 9
Šef 7c
Frost 7C
U Spomen D 7c
Tobi Or No 7c

Stěny
Horolezecká stěna Vrchlabí - MANGO - Vrchlabí
TJ Jiskra - Nový Bor
Sportovní hala PF UJEP - Ústí nad Labem

Prodejny
Luna Rossa - lezecké chyty a stěny - Děčín
Dap Sport - Hradec Králové
HUDYsport - Ostrava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Anorexie v soutěžním lezení?

Charlotte Durif známá francouzská lezkyně napsala zajímavý a kritický dopis do francouzského lezeckého časopisu GRIMPER.

V tomto dopise, kromě návrhu určitých změn v závodním formátu lezení na obtížnost, se zabývá, podle ní, mezi lezci rozšířenou anorexií.

Zde je odkaz na originál článku ve francouzštině 

Charlotte Durif revient avec toute son expérience de compétitrice sur le début du circuit de coupe du monde de difficulté 2014

Není to asi první poukázání na tento problém v závodním lezení a mezi lezci vůbec. Neboť subtilní tělesná stavba a minimální váha, jsou často nezbytný předpoklad úspěchu v dnešním světě mikrochytů.

JirkaS   [úpravy] 21:23 08.08.2014Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 anorexie22:28:26 08.08.2014
Mohl by, prosím, nějaký šikovný francouzštinář ten originální článek celý přeložit? Děkuji!
čtenářodpovědět 
 Re: anorexie22:51:23 08.08.2014
To je jenom pět stránek jejího kňourání, obsahu tam moc není. Zhruba "anorexie je doping a jen jedna federace s tím něco dělá"
pbla4024odpovědět 
  Re: anorexie09:02:43 09.08.2014
Osmičkový versus jedenáctkový lezec :D Tak to je pěkně ujeté foto.Nevzpomínám si,že bych někde viděl někoho podobně vypadajícího lézt jedenáctku :D
odpovědět 
   Re: anorexie - velice nestastne23:30:48 09.08.2014
souhlasim s vyse uvedenym - v dopise nic vlastne neni, smysluplny navrh zavest v zavodnim lezeni BMI kategorie vlastne natvrdo nevyrcen.

Co je ale daleko podstatnejsi a rekl bych pomerne nestastne, je pouzivani a michani terminu - v puvodnim textu i v odkazujicim textu. Fotografie osmickovy vs jedenactkovy lezec, dle meho nazoru, prispiva k vytvareni velice nestastnych stereotypu. Fotografie konkretniho cloveka se jmenem, je pro mne osobne, jeste prolematictejsi. Holka bez obliceje v titulku by se asi takz dala identifikovat ...

Diskuze nize naprosto ukazuje jak dulezite je znat pravy obsah pouzivanych pojmu.

Pro zkultivovani diskuze, po ktere se tady vehementne vola, bych navrhoval, aby si kdokoliv, kdo bude prispivat, predem ujasnil pravy obsah nasledujich terminu (existuji mezi nimi naprosto zasadni rozdily):

1. body mass index (BMI) a jeho kategorizace
2. anorexie
3. anorexie s organickym podkladem
4. mentalni anorexie
5. cilena regulace telesne vahy

www teto organizace (vhodne pro laiky) uvadi velice dobry prehled proc je pouziti terminu anoroxie prinejmensim nevhodne - http://www.anabell.cz

Skutecne bych rad vyzval ke zdrzenlivosti - koktejl pojmu - hubenost, BMI, anorexie, mentalni anorexie, vykonnost, doping, lezeni se muze dotknout cele rady lidi ... i tato diskuze vytvari obecne povedomi.
J. Kladaodpovědět 
    Re: anorexie - velice nestastne20:46:21 10.08.2014
Můj nejapný pokus o odlehčené ilustrační foto jsem odstranil. Zůstává jen nudný prolink. Tak třeba se toho nějaky francouštinář ujme.
 jirkasodpovědět 
     Re: anorexie - velice nestastne13:15:03 15.08.2014
Chěl bych vidět ilustrační foto... :-(
fumáčodpovědět 

 Jo jo...09:07:31 09.08.2014
Já nevím, ale snad anorektička má tak málo i svalové hmoty, že by jí lezení moc nešlo. Anorektička může být modelka nebo někdo, kdo nemusí podávat výkony a stačí mu se ukazovat, kdežto sportovkyně potřebuje i nějakou tu svalovou hmotu a trénink. Takže anorektička bez jídla to být nemůže. Spíše bych to viděl tak, že se s ohledem na druh zátěže začnou prosazovat určité genetické typy šlachovitých holek a kluků. Gymnastika je na tom úplně stejně. Onehdá se tu někdo pohoršoval nad zhodnocením somatotypu  závodníka, ale prostě to tak je. Jako špičková lezkně asi nebude dobrá v hodu koulí, tak nebude koulař dobrý v lezení. A pokud bude nějaká svaz chtít mít dobrou repre, je potřeba zohlednit i typ tělesné stavby. Samotný trénink na špičku nepomůže ani kdyby byl sebelepší. Je to smutné, ale to je prostě vrcholový sport a podpora nevhodných adeptů je vyhazováním peněz a sil. Z lidského hlediska nešťastné, z hlediska byznysu, kterým vrcholový sport je, pohcopitelné. A teď to ještě nic není, počkejte, až se lezení dostane na olympiádu...
odpovědět 

 drobne zamysleni09:32:58 09.08.2014
Od doby, kdy se ze sportu stal byznys a zpusob vydelavani penez, maji obrovskou vyhodu ti, co na to maji genetickou vybavu (napr. Serena Williams), nebo ti, co zobaji a vsichni si mysli ze ne (Lance Armstrong).. pripadne oboje dvoje :)

sportujte pro radost z dobreho pocinu pro sebe sameho, pro posunuti svych vlastnich limitu..

neporovnavejte sebe s jinymi.. porovnavejte sebe se sebou samym vcera, pred tydnem, pred rokem :)
Petr L. odpovědět 
 Re: drobne zamysleni09:54:53 09.08.2014
To je sice chytrá odpověď, ale jak se týká vrcholového sportu? :-) Neber to špatně, ale prostě vrcholový sportu tu je a bude. Nikdo nikoho nenutí se ho účastnit, a už vůbec ne v lezení. Lezení ve skalách je radost, asi i občasná překližka se dá brát pro radost, ale někdy je to prostě práce. Ono jaký je rozdíl mezi kopáčem, co 8 hodin denně kope příkop, a vrcholovým sportovcem? Ten vrcholový sport je dřina větší, náročnější a dražší. A je hloupost si stěžovat, že špikoví lezci jsou "hubení", když to poskytuje konkurenční výhodu. Asi jako kdybych já se svými 175/58 chtěl jít dělat hokejového útočníka a stěžoval si, že tam jsou samí velcí a přerostlí chlapi. Když nedávno Phelps vyhrával co se dalo, také za tím byla genetika. Měl v poměru k tělu mnohem delší ruce, než ostatní, tedy konkurenční výhoda. A když se podíváš na typy svalových vláken a jiné faktory uvlivňující síly a vytrvalost a psychiku a u někoho se pak tyto faktory sejdou najednou, je z něj unikát. A je pořád lepší si vydělávat tím, že 5 let budu dřít a budu lepší, než ostatní, a do konce života budu zabezpečen a ještě budu dělat, co mne baví, než celý život kopat ty příkopy...
odpovědět 
 Re: drobne zamysleni12:16:34 10.08.2014
zrovna smutné příklady, Serena se prostě nabušila a Lenc se veřejně k dopingu přiznal, jako jeden z mála cyklistů, snad se to nezvrhne až bude lezení na olympiadě, sem zvědavý jak se k tomu český ol. výbor postaví, třeba lezi dopovat nebudou, ale co se bude rozebírat tady to Bohnice ani Černovice nepoberou
Ladjaxodpovědět 
  Re: drobne zamysleni13:21:57 10.08.2014
A jaký je rozdíl mezi lezci, co mají lezení jako vrcholový sport, nebo třeba gymnasty? Proč zrovna v lezení by se nemělo dopovat? Ne že bych doping vítal, ale názor, že v lezení se nebude dopovat, mi přijde velmi optimistický a úsměvný.
odpovědět 

 Doplněk k anorexii v lezení13:55:58 09.08.2014
Tak mi to nedalo a dohledal jsem si pár věcí a po bližším seznámení se s problematiou si myslím, že zase tak velký nesmysl to není, ten dopis od Durif. Odvolává se tam na jeden svaz, co už něco v tomto začal dělat. Jedná se svaz rakouský, stanovili limit podle BMI. Musí být do 17, jinak nepustí na závody. K důvodům a problematice doporučuji článek na 8a a třeba http://www.independent.co.uk/ news/world/europe/ dangerously-thin-climbers-face- ban-867625.html
odpovědět 
 Re: Doplněk k anorexii v lezení16:10:06 11.08.2014
To mě přijde jako dost nesmysl. Např. James Webb 184cm, 80kg..... BMI 24 a to patří mezi nejlepší bouldristy světa.
Honzaodpovědět 
  Re: Doplněk k anorexii v lezení16:18:46 11.08.2014
Nechápu, co tím chceš říct. Horní BMI omezená není. Takže v pohodě. Ale BMI třeba 16 už je podle mne opravdu divné a nezdravé bez ohledu na somatotyp. Pokud má 165 cm holka BMI pod 17, za zdravé to také nepovažuji. Zkus si spočítat, kolik by při 165 cm a BMI 16 vážila.
odpovědět 
   Re: Doplněk k anorexii v lezení10:09:52 13.08.2014
Aha tak já to špatně pochopil myslel jsem že 17 je právě horní BMI :D sorry
Honzaodpovědět 

 Ze života14:54:12 09.08.2014
Osobně znám jednu polskou závodnici( bývalou)  která do puberty bez problému porážela Ociepku Kingu(polská špičková závodnice). Potom v pubertě začala přibývat na váze a výkonost ji šla dolů.
Když jsem se bavil s jejím otcem o jejim příběhu. Tak to zkončilo tak, že ji museli zachraňovat v nemocnici, kam ji převezli s váhou 35Kg!! Kde ještě zhubla na 33Kg!!! Rodiče, pohodový a inteligentní lidé. Bohužel nezaregistrovali její rychlý úbytek váhy a holka málem zemřela. Lezení se potom dál už nevěnovala. :-(  Problé anorexie je v lezení veliký , hlavně v období puberty. 
LRHodpovědět 
 Re: Ze života15:47:56 09.08.2014
S tím naprostý souhlas, jen je potřeba rozlišovat. Anorexie není hubenost, ale psychická nemoc. Že je někdo někdo hubený, ještě neznamená, že je anorektik. Hodně štíhlé holky se mi líbí, ale zároveň opatření Rakouska podporuji. Pokud má někdo pochyby, ať si vezme kalkulačku a spočítá si váhu při BMI 17 pro různé výšky. Už od pohledu to nevychází zdravě, třeba při 165 cm je to 46kg.
odpovědět 
  Re: Ze života18:35:54 09.08.2014
Sasha DiGulian http://www.sasha-digiulian.com/about
Weight 98 lbs (44,492 kg) 1libra=0,454kg
Height 5´3´´ (160 cm) stopa=30,48cm, palec=2,54cm
Věk: 22 let
Podle kalkulačky pro BMI=17,4
je na tom tak tak, má podváhu
odpovědět 
   Re: Ze života23:26:39 09.08.2014
A přitom jí to celkem sluší, ne?? :D
 Andyodpovědět 
   BMI není vypovídající08:38:08 10.08.2014
Já bych význam BMI nepřeceňoval, je to jen číslo, které něco naznačí, ale bez znalosti dalších parametrů je k ničemu. Víc napoví somatotyp, ano, ta 3 čísla ukazující postavení v trojosém grafu, kde každá osa ukazuje extrémní typ - endomorf, mezomorf, ektomorf. Kdo chce vědět víc, vygoogluje. BMI má tak široký rozsah a i značný přesah do podváhy i nadváhy, že je prakticky k ničemu. Normál 18,5 - 24,9 nezahrne extrémy typu ektomorfní endomorf nebo ektomorfní mezomorf. V prvním případě půjde o napohled hubeného člověka s minimální svalovou hmotou a velkým procentem tuku (např. žena 170 cm 55 kg, BMI 19), u které hrozí velká zdravotní rizika spojená se skrytou obezitou a přitom BMI hlásí, že je vše v pořádku. V druhém případě BMI hlásí obezitu a zdravotní rizika, ale přitom jde o sportovce se skvělou kondicí s nízkým procentem tuku a vysokým procentem svalové hmoty (např. hokejista 183 cm, 90 kg, BMI 27). Jsem línej hledat to v rozhovorech, ale zajímalo by mě, jaké BMI má Honza Kareš, protože to bude podobný příklad.
Pokud něco hlídat, tak je to procento tělesného tuku u žen. Při poklesu pod určité číslo přestává žena normálně hormonálně fungovat (amenorea) a měla by tudíž startovat za muže... Blbej vtip, ale jestli něco hlídat, tak tohle a BMI vám to neprozradí, jen napoví. Takže další příklad - opět žena 170 cm, 55 kg, BMI 19, ale ektomorfní mezomorfka s velmi nízkým procentem tělesného tuku. Podle BMI vše v pořádku, ale v podstatě to už není ženská, protože nemá menzes a jedná se o anorektičku, která dře a nejí, což může mít různé i trvalé následky. Ohánět se ve sportu jen BMI je divadlo na oko, že se něco řeší. Zaveďte biopasy a pak veďte právnické bitvy... Z lezení se prostě stal profi sport a nese to sebou klady i zápory. Pokud by to vedlo k tomu, že ho budou dělat jen anorektici, bude to divácky neatraktivní a s tím spojený odliv peněz už by donutil bafuňáře něco dělat. Zatím tam vidím docela pěkný somatotypy :-)
Bídaodpovědět 
    Re: BMI není vypovídající11:38:50 10.08.2014
Nikdo význam BMI nepřeceňuje, samozřejmě máš pravdu, zejména když se k tomu přidá info, že tuk je při stejném objemu mnohem mnohem lehčí, než svalová hmota (jinými slovy - kilo tuku je na objem mnohem více, než kilo svalů), a že váha může poměrně hodně lítat nahoru a dolů i beze změny množství tuku nebo svalů. A není to jen plný močák a střeva (to samo o sobě může klidně udělat několik kilo), ale i takové věci, jako je příjem sacharidů a s tím spojený objem vody v těle (v principu jde o to, že sacharidy na sebe váží vodu, takže při určité úpravě stravy se organismum odvodní a pak stačí opravdu jen povstná chlebová kůrka a pak i po čisté vodě "přibereš" na váze). V zásadě si dovedu představit, jak jen drobnými úpravami průměrnému člověkovi upravím krátkodobě hmotnost plus mínus 4-5 kilo. U sportovců by číslo samořejmě bylo menší, ale pořádný oběd, na to dva půllitry nějakého pití a nedojít si před tím na záchod, tak jsi hned o tři kila těžší, než vydělaný a hladový.

Takže ano, BMI jako takové je nic neříkájící údaj sloužící spíše jen k velmi hrubé orientaci, zda se tím nezačít zabývat více.

Na druhou stranu, a v tom rakouský svaz chápu, pokud má dospělá žena BMI pod 17, je to divné. Sice závisí na somatotypu, ale i kdyby to byla nízká a štíhlá s nízkou hmotností, je to pod těch 17 velmi nepřirozené.
odpovědět 
    Re: BMI není vypovídající22:04:57 10.08.2014
Bido, je evidentni, ze si guuuglil.

Dej vsak pozor na pouzivani terminu anorektik/anorekticka (viz. vyse).

Naznacovavat, ze nemenstrujici zena je vlastne muz, nejenze neni vtipne, to je vlastne ... nijake

Kdyz uz jsme u stereotypnich formulaci - poruchami prijmu potravy v psychiatrickem smyslu slova trpi i muzi. Pro procentualni pomery a dalsi informace bych doporucoval treba tento odkaz (http://www.nimh.nih.gov /health/publications/ eating-disorders/index.shtml).
J. Kladaodpovědět 
     Re: BMI není vypovídající22:36:29 10.08.2014
Jen bych se zeptal, nebo spíše upřesnil. Anorexie jako porucha příjmu potravy má obvykle iracionální důvody. Holka se zdá sama sobě tlustá i když není. Ale u lezců je důvod zcela racionální, nižší váha se s velkou pravděpodobností rovná vyšší výkonnost. Úmyslně píši pravděpodobně, protože je otázka, zda a jak se jim daří tu výkonnost držet. Pokud by se u špičkových lezců jednalo opravdu o anorexii, nebylo by to provázeno propadem výkonnosti? Z čehož mi plyne, že dokud se dotyčný lezec drží ve světové špičce, o zásadní problém jít nemůže. Modelka může věšák dělat až do smrti, ale sportovec? Asi nejsou tím správným vzorem, chápu, že dospívající dívky v době rozvoje nemusí situaci s nárůstem hmotnosti zvládnout tím nejlepším způsobem, ale to je zase kapitola jiná.
odpovědět 
      Re: BMI není vypovídající23:36:11 10.08.2014
Trefil si hrebicek na hlavicku. To, ze cilena regulace telesne vahy muze prejit/prispet k rozvoji komplexniho onemocneni zvaneho mentalni anorexie, jehoz diagnoza se stanovuje na zaklade pritomnosti siroke serie nutne splnenych kriterii, je zajiste mozne a casto se tak muze dit (jak casto se tak skutecne deje asi nikdo poradne nevi a proto je mozne napsat, ze se tak deje casto). Spojit vsak otazku nizke telesne vahy, cilene regulace telesne vahy a rovnou prejit do poruch prijmu potravy pouzitim vseobjimajiciho a stereotypne vnimaneho terminu anorexie (resp. rovnou anorekticka) je, dle meho nazoru, nepripustne.
J.Kladaodpovědět 
       Re: BMI není vypovídající23:46:30 10.08.2014
oprava - ...jak casto se tak deje mezi lezci-zavodniky ...
J. Kladaodpovědět 
        Re: BMI není vypovídající16:59:10 11.08.2014
Googlil jsem jedno slovo, jinak to mám vystudovaný ;-)
Bídaodpovědět 

 Lezení s hendikepem09:07:36 10.08.2014
Nebylo by pak nejlepší a nejspravedlivější zavést jednotnou startovní váhu, třeba 70kg, a lehčí k tomu dorovnávat například zátěžovou vestou??? EU by to mohla nazvat něco jako Lezení pro všechny a zpřístupnilo by to vrcholový spor i těm, co se rádi najedí a jsou mírně oplácaní až přitloustlí. To by byla bomba, vidět na svěťáku ve finále macatou holku s šestkama a namakance z fitka.
odpovědět 
 Re: Lezení s hendikepem12:11:30 10.08.2014
Já to řikám pořád, že až Adam O. vyleze s 60 kg závažím to, co já normálně, budeme se spolu bavit jako rovný s rovným :-D
odpovědět 
 Re: Lezení s hendikepem18:38:34 10.08.2014
Přesně tak, mělo by se to dorovnat ať mají všichni stejné šance a navíc by se to mohlo zavést i do jiných sportů, třeba do basketu - když bude výška někoho 2 metry tak bude mít koš za jeden bod a kdo bude mít metr šedesát tak bude mít koš třeba za 4 body
Pesodpovědět 
 Re: Lezení s hendikepem20:10:26 10.08.2014
70? to jako že lezou jenom vořezávátka? Navrhuju rovnej metrák, ať mají šanci všichni
odpovědět 
  Re: Lezení s hendikepem20:44:23 10.08.2014
Ale ne, špatně jsi to pochopil. Nad 70 kg dostaneš potřebný počet balonků naplněných heliem.
odpovědět 

 Handicap....13:34:22 11.08.2014
U některých závodivých sportů byl zaveden handicap, který je prostě celkem jednoduchou a transparentní korekcí výkonostního rozdilu jednotlivých soupeřů.

Možná že totéž, vzhledem ke sportovní korektnosti, by bylo správné zavést při různých soutěžích a závodech při sportovním lezení. Horolezectví – alpinismus – horolezení – se za posledních dvacet, třicet let tak změnílo, že ve mnoha případech se jedná o soutěživý pohyb po stěnách a ne výletem do skal spojeným s  pohledy do okolní přirody. Na pohled do přírody nemají dnešní horolezečtí závodníci čas, musí trénovat, správně se stravovat, sledovat vývoj technických pomůcek aby byli na výši a případní konkurentní mohli být eliminováni. Dále ten, co chce být „In“,  musí sledovat co a jak dělá konkurence, kam až se dostala  ve své přípravě, jestli nedopuje a nějak nepodvádí. Na nějaký vztah k přírodě pak zbývá celkem málo času.

Ten nápad  se zavedením handicapu do sportovních lezeckých soutěží neshledávám špatný, funguje to obstojně u golfu,šachů,při pólu,u biliáru,u závodů na koních a při dalších sportech. Tímto vyrovnáním výkonostního rozdílu by se otevřelo široké pole působnosti spoustě zájemců.

A ten zbytek by prostě stejně jako před lety lezl po skalách a horách a užíval si případně východu nebo západu slunce nad obzorem.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Handicap....16:16:19 11.08.2014
Obvykle míváš názory v pohodě, ale přestaň už spojovat lezení na skalách se závody na překližce. Jsou to dvě odlišné disciplíny, nemají nic společného. Jestliže se bavíme o výkonnostním sportu, netahej sem přírodu a emoce a pocity ze skal. Lezení na překližce je sport se vším všudy a cílem je maximální výkon (nejrychleji, nejvýše, nejdále) za každou cenu, lezení ve skalách je volnočasová aktivita. Sice fyzicky náročná, ale cíle tam jsou jiné, jde spíše o zážitek, než o maximální výkony. Dokud se tohle bude pořád míchat dohromady, nikdy z podobných úvah a nesmyslných konfrontací nevybředneme.
odpovědět 
  Re: Handicap....18:35:35 11.08.2014
No nevybřednou jen Ti co do toho zabředli, takže máš pravdu jen částečně podle mne. Nicméně lezu jen po skalách a přece i mně taková malá anorexie by se fakt hodila, ale nevím teď přesně podle kterého z výše uvedených názorových směrů ha ha ha .
Martas.odpovědět 
  Re: Handicap....08:58:50 12.08.2014
Anonymní rozumbrado……

.....bohužel tady jde o Tebou nepochopenou ironii. Přístě to napíšu více polopaticky – subjektivně myšleno - mně to horolezecké závodění nejde příliš pod nos, ale doba se změnila.... ale at' si každý dělá co chce.
Michael Beranekodpovědět 
   Re: Handicap....09:20:45 12.08.2014
Tak než začneš ostatní nazývat rozumbrady, tak si přečti svůj komentář. Do článku o vrcholovém lezení píšeš úplně mimo o horolezectví, vztahu k přrodě nebo východech slunce. Já ti to neberu, někdo to tak má, ale co to má co dělat u článku o soutěžním lezení? Takže promiň, ale opravdu žádnou logiku v tom nevidím, tedy kromě snahy se vyjdařovat k něčemu jinému, než je podstata článku.
odpovědět 
   Re: Handicap....09:24:45 12.08.2014
A jinak sorry, ironii jsem v tom opravdu nenašel a nepochopil ji.
odpovědět 
    Re: Handicap....09:47:42 12.08.2014
evidentně se po bobulích nescvrkávaj jen koule, ale i mozek
d.odpovědět 
    Re: Handicap....12:37:06 12.08.2014
Můj komentář se týkal tohoto příspěvku:
. - . - . - . - . - . - . - . - .
Lezení s hendikepem 09:07:36 10.08.2014
Nebylo by pak nejlepší a nejspravedlivější zavést jednotnou startovní váhu, třeba 70kg, a lehčí k tomu dorovnávat například zátěžovou vestou??? EU by to mohla nazvat něco jako Lezení pro všechny a zpřístupnilo by to vrcholový spor i těm, co se rádi najedí a jsou mírně oplácaní až přitloustlí. To by byla bomba, vidět na svěťáku ve finále macatou holku s šestkama a namakance z fitka.
. - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - .
Jenom jsem si dovolil tuto anonymní poznámku neanonymně doplnit mými subjektivními slovy - a se správným výrazem handicap.

Nepochopil jsi, nevadí, nic se snad nestalo - svět se nezboří a já nadále budu spát bez problémů
Michael Beranekodpovědět 
     Re: Handicap nebo Sinclairovi tabulky15:41:46 12.08.2014
vzpěrači mají sinclairovi tabulky, kterými přepočítávají výkonnost napříč váhovými kategoriemi...

... s mými 85-90 Kg už mě taky napadlo něco obdobného zavést do žebříčku na lezci a 8a.nu, pak bych si třeba založil i deníček a s výkony do 9 UIAA bych si jistě nevedl špatně :-))))
Jirkaodpovědět 
     Re: Handicap....15:53:32 12.08.2014
Ještě jednou se omlouvám :-)
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179515)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Freedom VIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Captain Nemo 5A Fontainebleau
Dimnjak 7a Nahorevo
Club Gold 7a Nahorevo
Skoll Extension 9+/10- Beycik
Nově komentované:
Telegraph Road VIIc Labské Údolí - Pravý Břeh
Troubadour VIIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Rub 8+ Lom Kobyla
Tony 8A Bahratal
Troubadour VIIIb Labské Údolí - Pravý Břeh

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP | Sláva Ukrajine! | Re: Slanění | Eva Milovská fb post | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Slanění | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (76)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (51)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Mára Holeček a spol. čekají ve stěně Langtangu na lepší počasí (1)
Na Everestu našli botu i s ostatky, zřejmě po Andrewu Irvinovi (1)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (1)

 Nově v inzerci:
Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 369 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 322 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 290 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 267 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.