LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pokud nemáte v deníčku fotku a chcete jí tam mít, klidně ji pošlete emailem.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
40.Hronek 10385
41.Kohout 10322
42.Nosek 10276
Bouldry:
40.Radouchova 8656
41.Štambachr 8612
42.Zímová 8606
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140192 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vojta Trojan: Wild West 9a/9a+

Vojta Trojan oznámil přelez své nejtěžší cesty. Je to linka Wild West ve španělském Margalefu, kterou ohodnotil za 9a/9a+.

Viz Vojtův dnešní zápis v deníčku na Lezci (Deníček - Trojan Vojtěch (Trojeyy)) a jeho profil na Instagramu:



Cesta v DB na Lezci:

Wild West 9a/9a+

Standa Holec   [úpravy] 10:50 10.01.2023Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Karabina ve třetím? 13:13:28 10.01.2023
To se cvaka ten třetí bolt s lezecké pozice jen karable v nytu?
odpovědět 
 Re: Karabina ve třetím? 14:11:16 10.01.2023
To je návrat ke kořenům, ke starým odvážným klasikům, kteří neměli peníze a karabiny se používaly zvlášť. Cvaknout je trochu těžší, ale zase je to hodnotnější. Něco jako "PP/PP+". Kdybys lano z lezecké pozice protáhl borhákem, tak pak je to čisté "PP+".
Variantodpovědět 
 Re: Karabina ve třetím? 15:05:22 10.01.2023
Třeba že erar? V těchto klasích běžně presa zustavají...To ví i tvoje máma ;-)
Trenérodpovědět 
  Re: Karabina ve třetím? 15:33:05 10.01.2023
Otázka zněla jestli to bylo cvaknuto z lezecké pozice.. To jest bez predcvakniti že země což je dosti pofiderni mít predcvakly 3 nýty a brát to jako pp.. Jediný možný důvod pro predcvaknuti presky je pouze 1.nyt a to z důvodu smrtelneho pádu lezce i jističe někam do doliny.. Zbytek je srabactvi a vymluvy že to nejde pac je tam boulder ale ať je to klidně 10a když to bude za Tezky cvakani ale predcvaknout 3 presa to je fraska..
odpovědět 
   Re: Karabina ve třetím? 19:59:46 10.01.2023
Jako z čeho soudíš, žě to byla třetí preska?? Z fotky absolutně nevidiš, jestli je to třetí nebo dvacátá... ;-), to sou komentáře jak od školkáčka ... A jak poznáš jak to cvakal? Je někde video? Nebo jen ta fotka?... Forma trolů je dnes fakt Bída!!
Kokosodpovědět 
   Re: Karabina ve třetím? 14:10:48 12.01.2023
To jsi určitě někde četl.
odpovědět 
 Re: Karabina ve třetím? 16:56:06 10.01.2023
Nepochybuju o tom, že to na přelez stáhnul a všechno cvakal odspoda při lezení, lezec jeho formátu přece nemá potřebu lízt půl cesty TR a vydávat to za PP přelez.
odpovědět 
  Re: Karabina ve třetím? 20:37:33 10.01.2023
Dej si lepáka, nebo jsi špička, Bůh, rozhodčí, Kurt Albert, kokot? Hrůza, co z těch do sebe zahleděných vševědoucích lezců padá za energii. Vojta trénuje, jede kudlu a žaludi či kaštani umouněný místo respektu a gratulace řeší dobro a spravedlnost u kompu. Hnusná doba a lidé. Fuj!!
TomSodpovědět 
   Re: Karabina ve třetím? 21:25:09 10.01.2023
A ty seš kdo, Vojtovo mluvčí? Ano Fuj! Když si bereš do huby Kurta Alberta, tak on definoval Rotpunkt celkem jasně - leze se odspoda a jištění se cvaká cestou. PP to samý s preskama v jištění. Jestli si borci vymysleli vlastní styl kdy předem cvaklý jištění je v pohodě,tak ať si to pojmenujou jinak ale necpou do Rotpunktu inflaci. Začlo se cvaklým prvním, tady je to třetí (nebo čtvrtej?), za chvíli se bude šáhlovat slaňák a furt se bude psát PP?
O tom že Vojta je borec, maká jako málokdo a tohle byl megavýkon - to tu nikdo neshazuje.
Jestli to tak lezli všichni, tak tahle cesta pořád Rotpunkt nemá. To bych mohl přijít, našáhlovat kam došáhne šáhlo, dolízt ke slaňáku a napsat si OS - to je kravina. Když se bojim odskoku tak si to hodim shora, ale pak to přiznám, napíšu TR a ne že dělám jakobynic a že to bylo čistě odspoda.
odpovědět 
    Re: Karabina ve třetím? 21:47:01 10.01.2023
Přesně tak. V průkopnických dobách sekání chytů se uvažovalo o zapisování počtu těch seklých (umělých) chytů. Jako příklad byl dán tuším Bronx v Orgonu. Proč by si borci třeba nemohli psát PP/3, někdo PP/5 nebo jen PP a tak? Předešlo by se těmle dohadům, co je omrd a co ne.
odpovědět 
     Re: Karabina ve třetím? 14:14:19 12.01.2023
Že zrovna v tý domovině starýho dobrýho Kurta, poměrně velká část cest obsahuje přiseklý, nebo pilníkem upravený chyty. Ty Orgone.
odpovědět 
      Re: Karabina ve třetím? 20:36:49 12.01.2023
Komu tady vadí pilník nebo přiseknutí?
odpovědět 
 Re: Karabina ve třetím? 18:27:34 10.01.2023
Předpokládám, že tahle fotka je z nějakého nácviku, takže bych z ní nic nevyvozoval. Nicméně vzhledem k tomu, že Wild West má stejný spodek jako Wild Publico, které přelezl Vojta nedávno i s videem, tak to asi cvakal stejně jako předtím, tzn. předcvaklá ta preska pod samotnou karabinou, ta se už cvaká z lezení. V diskuzi se o tom tady probíralo ze všech stran, názor má každý svůj, ale takhle to, pokud jsem dohledal, cvakali úplně všichni, včetně Megose, Bolgera a Floheho.
Petrodpovědět 
  Re: Karabina ve třetím? 18:48:04 10.01.2023
Tak dle videa na instagram z prelezu má predcvaklou i tu sólo karabinu v nytu tzn 3 predcvakly takže je nasnadě tyto oba prelezy neuznat jako PL.. Vymlouvat se na to jak to lezli ostatní je takové jakési....
odpovědět 
   Re: Karabina ve třetím? 18:48:32 10.01.2023
Jako PP..
odpovědět 
   Re: Karabina ve třetím? 20:20:28 10.01.2023
Na Instagramu má video jen z Wild Publico. Leze to jako ostatní. Byl by exot, kdyby si to neuznal, když světová špička ano. V Margalef se prostě takhle ty převislé spodky lezou.
Petrodpovědět 
   Re: Karabina ve třetím? 20:29:02 10.01.2023
jakési... úplně v pohodě. Jestli to tak lezl i autor, který to jistě ani nevrtal zdola ani z lezecké pozice. Protote takhke vypada ve Španělsku sportovní lezení. U nás se dřív leckde odtěžil pod skálou kámen, aby byl rovnější dopad, aby se pak jako dodrzelo to, ze vsichni statecne cvakaj jak maj. Ve Špáňu se blbej dopad řeší pár nýtama v nástupu navíc. A uz vubec to neni cesta v Tatrach. Nepada se do doliny, ale do údolí ...
Valmarodpovědět 
    Re: Karabina ve třetím? 21:21:16 10.01.2023
No akorát není podstatný jak to je či není ale jestli to je PP prelez když by to šlo cvaknout normálně odspodu "z pozice" a s predcvaklyma nytama to je pouze lehčí a nejde o nebezpečí pádu např.s police kde by spadli oba lezec i jistič pac sou na laně.. Vůbec neřešíme či je to špatně či dobře ale jestli to je platný PP prelez nebo skoro TR protože RK to není..
odpovědět 
    Re: Karabina ve třetím? 22:41:46 10.01.2023
Btw. myslim, ze tyhle previsle veci se ze slaneni moc vrtat nedaji a vrta se to odspoda nahoru.
Variantodpovědět 
     Re: Karabina ve třetím? 06:40:55 11.01.2023
Lezl to v souladu se současnou zvyklostí. Zřejmě je spodek tak těžkej, že současný lezci to RP prostě nevylezou. Ale chtějí ten kus skály využít, tak to lezou tímto způsobem.

Kdysi jsem byl v Claret ve Francii a tam je po celé délce dole brutus převis, ale dále už "obyčejný" převis. Tak jsou nástupy z hromad kamení kdy převis pak přešáhneš. A v jedné cestě je kláda, po které vylezeš do pěti metrů a teprve pak lezeš. Prostě to tam takto hrají.
odpovědět 
      Re: Karabina ve třetím? 08:19:11 11.01.2023
K první části Tvého komentáře:
ano, je to v "současné" (už alespoň 10-15 let) době trendem u těžších cest (ale obtížnost je relativní, že ano?). Je to však OK, pokud - jak tady někdo psal - nehrozí strašlivá smrt či zranění lezce, příp. jističe?
Možná se časem dočkáme trendu, že na písku se taky bude lézt s přecvaklým prvním kruhem. Určitě by se to mnoha lidem moc líbilo, protože by se jim hodně rozšířili možnosti lezení. Ale asi oba cítíme, že tudy cesta nevede, že ano? Tak proč se to akceptuje u sportovních cest? To je jakože méněcenná forma lezení než např. ten písek? Nebo jako gritstone? Nebo naopak - je lezení na písku, na gritu nebo jinde, kde se ještě dbá na styl a tradice, zpátečníckým uvažováním hodným zániku?
 tah-sha-tungaodpovědět 
       Re: Karabina ve třetím? 13:48:53 11.01.2023
Tak voni nemcouri se svejma natahovacima sahlama uz to takle lezou, cvakne treba v 10 metrech a pak tam machruje, pritom dole se to da zajistit v pohode.
Vtipny je, ze tohle je videt i na Rovisti v petkach (taky nemcouri)
odpovědět 
        Re: Karabina ve třetím? 15:23:45 11.01.2023
Hezkypěkně!
 tah-sha-tungaodpovědět 
       Re: Karabina ve třetím? 14:03:23 11.01.2023
U těchto cest nehrozí strašlivá smrt, ale je tu zvýšené riziko zranění, třeba kotníku, paty atd. A tohle riziko skalkaři neradi podstupují, nechtějí absentovat část sezóny kvůli dogmatickému dodržení definice stylu. Nesrovnávej to s pískem. Na písku (nebo třeba v anglických "tradičních" oblastech) má psychická složka výkonu výrazný podíl. Na "sportovkách" se naopak riziko minimalizuje. Každý si vybírá, co je mu bližší, jestli dobrodružství nebo fyzický výkon.
Petrodpovědět 
        Re: Karabina ve třetím? 14:12:50 11.01.2023
ať si každej dělá co che, je to každého věc. co já vím, jestli ten "srab s šáhlem v pětce" nemá po operaci kotníku a nehrozí mu při dalším křupnutí utrum s chůzí. pokud tím nikomu neškodí...
Lukas B.odpovědět 
        Re: Karabina ve třetím? 14:15:10 11.01.2023
Větší fyzický výkon je v 7C+ bouldru cvakat, než tam necvakat. Co se týče dogmatického dodržení pravidel, tak to je právě příslovečné pro sport, naproti tomu dobrodružství je podle mě trochu více volnomyšlenkové.
Variantodpovědět 
         Re: Karabina ve třetím? 14:28:54 11.01.2023
To bys mohl dojít k tomu, že všichni šulí Action Direct, protože vynechávají myslím 4. nýt. Obtíže cesty má tvořit přírodní sled chytů/stupů a ne cvakání.
odpovědět 
          Re: Karabina ve třetím? 14:50:02 11.01.2023
I když vynecháš tak lezeš furt odspoda, to rotpunkt pořád je. Jestli jde jen o sled chytů a udělat kroky, tak se to může lízt na TR celý a bude to stejný. To je blbost viď. Nevidim rozdíl jestli TR leze pět metrů nebo 50, ve stejným duchu když se v jednom kroku pomůže preskou tak to je pořád čistě, protože další presa už nedržel? Podle týhle teorie si můžu našáhlovat první kruh v údolce na Kápla a pak si s čistým svědomým napsat RP, je to přece jenom minimalizace rizika.
odpovědět 
           Re: Karabina ve třetím? 14:21:26 12.01.2023
Našáhlovat první kruh v ˇUdolce na Kápla? A jak bys to chtěl udělat? To bys musel mít voštěp. Je fakt vtipný jak tady ti pískaři řeší výstup zcela mimo dosah možností na písku. To máme z těch tradic. Už by měli měkej zavřít. Jen tam vyšlapáváte rygoly v jednom a tom samym.
odpovědět 
          Re: Karabina ve třetím? 15:15:58 11.01.2023
Souhlas s Já. Sled chytů a stupů je někdyy úplně v pohodě a když máš zaujmout cvakací pozici, tak jsi v loji a cvakání je klíč. Někdy musíš jít i obtížnější betu, než jaká by šla bez cvakání. O RP nebo dokonce GP nemluvě.
Variantodpovědět 
           Re: Karabina ve třetím? 15:42:11 11.01.2023
Já to tedy vidím jinak. Jasně že v praxi špatné umístění nýtů může zvýšit obtížnost. Ale nemělo by to tak být. Proto se taky občas nýty přemísťují nebo si aspoň lezci různě prodlužují expresky, vynechávají atd. Mluvím o PP, protože RP se na těžkých sportovkách na rozdíl od tradicionálů prakticky nevyskytuje. Snaha je, aby cvakání nezvyšovalo obtížnost cesty. Kroky na spodku Wild West a Wild Publico, jsou přesně ty kroky, kde by výše ve stěně nikdo necvakal, vynechávalo by se. Nad zemí to jde obejít vrstvou bouldermatek, obtížnost by byla stejná. Jenže kdo by je tam nosil? To je strašně nepraktické a z lezení sportovky by se stávala malá expedice podobně jako je tomu u některých těžkých boulderů - ventilátory jedou naplno, další pomocníci drží stínící desky, aby na chyty nesvítilo slunce - nevím jestli tohle je lepší cesta než prostě nacvaknout jištění v 5 metrech. A opakuji, že mluvím o sportovním lezení, ne o tradičních oblastech typu písek a podobně.
odpovědět 
            Re: Karabina ve třetím? 15:53:57 11.01.2023
A přesně pro tyhle případy je styl TR, tj. lano shora. Nechci se tahat s bouldermatkama, když vynechám tak riskuju velkou držku, když nevynechám tak mi u cvakání dojde. Tak si jednoduše přiznám že na rotpunkt nemám, hodim to zvrchu ale pak to přiznám i v deníčku. Ne že to budu vohejbat jakože furt PP, to mi přijde ujetý. Jestli jde o minimalizaci rizika a sportovní výkon, tak lano shora hodnotu výstupu nesnižuje a mělo by se uznávat plnohodnotně. A jestli
TR plnohodnotnej styl neni, tak to pak neni ani předcvakávání prvních jištění.. Elita si vymyslela kočkopsa.
odpovědět 
             Re: Karabina ve třetím? 17:29:30 11.01.2023
Tak tohle si asi nevymyslel elita. Jak už tu někdo psal, tak šáhlo se používá i na pětkách. Mimochodem dávno před komerčně vyráběným šáhlem tu byly promakané techniky šáhel z klacku, dlouhé "expresky" vyztužené kobercovkou s placatou karabinou na konci, se kterými šel cvaknout kruh, ke kterému chyběl ještě metr - a tohle vymýšleli pískaři v době, kdy RP styl byl ještě jen předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích...
odpovědět 
              Re: Karabina ve třetím? 17:50:09 11.01.2023
Použití šáhla pro umístění lana při krokovačce (nebo nacvakávání expresek pro pokus) je legitimní postup. V momentě, kdy zjistím, že nejsem schopen cvakat v ostrém pokusu lano průběžně, tak buďto vynechám jištění, nebo lezu TR nebo odcházím s nepořízenou viset na liště, abych zesílil a byl sto lézt příště PP stylem.
Variantodpovědět 
               Re: Karabina ve třetím? 20:12:23 11.01.2023
Na písku?
odpovědět 
                Re: Karabina ve třetím? 20:25:29 11.01.2023
Jo
odpovědět 
                Re: Karabina ve třetím? 10:56:13 12.01.2023
Písek má samozřejmě ještě svoje pravidla, žeano. A moc se tam nedá vynechávat.
Variantodpovědět 
              Re: Karabina ve třetím? 10:16:13 12.01.2023
Tady bych řekl že je třeba si uvědomit že právě elitní lezci jsou následování např "pětkaremi" kteří opakuji stejnou práci jakou vidí s výkonu elity.. Videa s 5 tkama se moc nevyskytují tudíž špička je z velké části zodpovědná za přístup který ukazují ostatním.. Dále pokud např tento výstup bude na konci roku hodnocen CHS jako oceněný a bude publikován jako PP a Vojta dostane nějakou tu cenu tak i CHS bude v rozporu s pravidly které se samo zavazuje dodržovat tudíž mít PP jako styl kde všechny predcvakly expresky jsou cvsknuty z pozice.. A za třetí : když člověk skoukne video od Vojty a je možno i video Loic Zehani a možná i pár dalších tak je vidět že expresky by tito síla i byli schopni cvaknout.. Navíc na 8a.nu maj tu původní variantu jako 9a soft a toto by mohlo tomu dát obtížnost čistého 9a.. O o řazených kotnicich se při provozování extrémního sportu asi nebudeme bavit.. To můžou kluci zůstat v plinkach a mačkat joystick aby náhodou je nestipl komar tak ani neotvirat okna.. Za mě by měli tito borci být fér a napsat si to jinak než PP.. Vynechání presek v cestě není nic proti protože nemáš nic predcvaklo zespodu ba naopak ti hrozí větší pád čili lezeni je čistší a hlubší... Můžete se podívat na příklad Stefana Ghisolfiho jak leze a cvaka všechny presky kolik ho to stojí sil a Adam to prazi dal. Takze když se někdo boji ať raději neleze a pokud leze tak ať se nevymlova že si nechce ublížit a spadnout do prvního háku.. Nebo na zem protože spadl při cvakani druhyho s nabranym lanem.. Buď sem lezec a respektuji styl nebo jsem srac co si honí ego a body v deníčku a nedokaze uznat že lezl PP nebo TR... A nezapomeňte že většina okopiruje co dělá někdo jinej a pokud jako komunita chceme dávat mladým za vzory prelezy PP s 3 predcvaklyma či sit start bouldru že 4 matracema na sobě a partou s Hořákama a ventilazorama a subwooferem ve 23:00 obklopeni svetlama v lese a říkat tomu sportovní aktivita s minimálním zatížením pro prostředí či jak tak pan bůh s námi.....
odpovědět 
               Re: Karabina ve třetím? 11:01:26 12.01.2023
+1
Variantodpovědět 
               Re: Karabina ve třetím? 15:56:21 12.01.2023
-1
odpovědět 
                Re: Karabina ve třetím? 16:31:43 12.01.2023
+5
odpovědět 
               Re: Karabina ve třetím? 16:51:50 12.01.2023
Mimochodem, víš, že i slavný Hubble, první 8c+ na světě z roku 1990 se leze s předcvaklým třetím nýtem? Takže podle tebe první 8c+ vlastně neexistuje resp. nemá přelez?
odpovědět 
                Re: Karabina ve třetím? 19:57:56 12.01.2023
Tady nikdo neříká že to nebyl pravoplatny prelez ale v jakém stylu
odpovědět 
                 Re: Karabina ve třetím? 20:03:54 12.01.2023
z jakési pozůstalosti jsem kdysi získal několik svázaných ročníků časopisu Turista. v roce 1961 (?) se v několika číslech v dopisech obšírně řešilo, že jakési tělovýchovné jednoty vykazovaly v seznamu honorovaných bafuňářů rozhodčí v horolezectví, a všeliké autority se vyjadřovaly k tomu, jak je taková funkce naprosto absurdní. doba se holt mění.
Lukas B.odpovědět 
        Re: Karabina ve třetím? 15:22:46 11.01.2023
Argument ohledně rizika distorze/zlomeniny kotníku tu zaznívá opakovaně, ale to se jim může stát i při tréninkovém boulderingu na umělce - tedy, radši by to neměli dělat.
A pokud tedy tohle je ta cesta, po které sportovní lezení kráčí, "těším" se na den, kdy FA TR přelez a následné TR "PP" opakování ňákého 10a budou považovány za košer.
 tah-sha-tungaodpovědět 

 Tp jsem blázen16:49:19 10.01.2023
Tak jsem si myslel, že komentáře už jsou nějKou chvíli povolený jen pro registrovaný.
Tak koukám že zas ne.
Asi redakčni novoroční předszevzetí aby se člověk necejtil v moc čistým rybníku :)
Honzaodpovědět 
 Re: Tp jsem blázen17:51:46 10.01.2023
zatím je to plusmínus věcný a jedinej pičus se letos objevil jen v komentářích cest, kde to bylo i předtím bez omezení.

okamžiku zůstaň - jsi krásný!
Lukas B.odpovědět 
  Re: Tp jsem blázen07:33:39 11.01.2023
Prosím adminy mažte příspěvky které nejsou k cestě.je to hrůza už jenom číst.jinak člověk který komentuje takový výkon od compu v obýváku je chudák!!!!!
gorbi odpovědět 
   Re: Tp jsem blázen08:09:33 11.01.2023
Gorbi, k první části Tvého příspěvku - a co nahoře není k cestě? Vždyť je to (opět) diskuze o tom, zda je OK v rámci PP lézt s přecvaklými nýty.
A k té druhé části - za prvé, opakuješ se. Posledně trvdils něco podobného a já Ti na to psal to, co napíšu i dnes, a tedy - za druhé, takže komentovat STYL přelezu může jenom osoba, která leze min. stejně těžké věci? Zajímavé... (zejména pokud bychom tuhle logiku vztáhli k celému lidskému dění, např. na pole filmové nebo literární kritiky, atd.)
 tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: Tp jsem blázen13:09:24 11.01.2023
Sory, můj komentář se týkal příspěvku výše kde se votřely slova jako srabáctví a fraška, tak jsemnsi tak postesk že už se to zas rozjíždí..

Hezkej novej lezeckej rok všem

Honzaodpovědět 

 Respekt a gratulace08:53:51 11.01.2023
CO jinýho napsat, je to borec!! Hrozně se mi líbí tenhle typ lezení břicho s dírama, 
 Stýfodpovědět 

 Smekám plus dodatek09:58:54 11.01.2023
Před výkonem Vojty smekám a gratuluju. Hodnocení procvaklých expresek na nástupu nechávám jiným, protože už to není moje hra a pravidla si mají určovat ti, kdo pořád hrají. Jen si vzpomínám, jak jsem kdysi, nejčastěji v Sasku, chtěl mít ty cesty jako čisté RP, bez expresek. Což se dělá špatně před pokusem po vypadnutí a stažení lana, po němž zůstávají expresky v kruzích ve stěně. Jen lézt k poslední z nich, všechny je vycvakat a slanit, se mi nechtělo. Kvůli času a taky už by mi nemusely zbýt síly na úspěšný pokus. Takže jsem to vyřešil jako tajrlík. Dolezl jsem ke kruhu s expreskou, tu jsem vycvakl, cvakl si jí na sedák, pustil jí, zamával rukou, pak si jí zase vzal, cvakl do kruhu a dal do ní lano. Připadal jsem si u toho jako opičák, ale za to RP mi to stálo. Ale jak říkám, jiná doba, jiná obtížnost, jiný styl, a pravidla si určují ti, kterých se to týká. Ale přiznávám, že ty, kteří se chlubí výstupy na osmitisícovky a mlží o kyslíku, rád nemám.
Jarda Maršíkodpovědět 
 Re: Smekám plus dodatek13:34:20 11.01.2023
(Na fb to sice využívám výjimečně, ale kdyby se na lezci dal dát "like", tak teď bych toho využil.)
btw, jak to popsals s tím RP, měl jsem to stejně, chudák spolulezci by mohli vyprávět... :D
 tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: Smekám plus dodatek13:42:44 11.01.2023
+1
odpovědět 
  Re: Smekám plus dodatek15:32:33 11.01.2023
Můžu potvrdit :D
Willhemodpovědět 
  Re: Smekám plus dodatek21:57:11 11.01.2023
Potvrdzujem a zdravim :-D
Tucnakodpovědět 
   Re: Smekám plus dodatek07:33:36 12.01.2023
Zdravím naspäť. A kto si? Tučniaky poznám len z pražskej ZOO... :D
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: Smekám plus dodatek17:14:23 11.01.2023
No vidíš, a to by někdo mohl brát taky jako ojeb - např. krok ke kruhu je nejistý, ale na kruh nejde dosáhnout, takže když v kroku nebudeš cítit jistotu, chytneš presku - takže to není pravé RP to vaše mávání. Ale každý si přeci může lézt jak chce, jen měl být upřímný - pokud myslíte, že našáhlovaný řetěz je to samé jako cvaklá preska v místě, kde jde o kotníky, asi jste ještě lezení nepochopili a nebyli ve Špáňu - vřele doporučuju navštívit Margalef a vyzkoušet lezení bez předcvaklých presek - až pro vás pojede sanitka, budou si lezci kolem jen klepat na čelo a kroutit hlavou. Šáhlo vám ochotně zapůjčí kdokoliv ve skalách :)
cock'R'španělodpovědět 
  Re: Smekám plus dodatek09:28:24 12.01.2023
ad "No vidíš, a to by někdo mohl brát taky jako ojeb - např. krok ke kruhu je nejistý, ale na kruh nejde dosáhnout, takže když v kroku nebudeš cítit jistotu, chytneš presku - takže to není pravé RP to vaše mávání."
Máš pravdu.
Jarda Maršíkodpovědět 
 Re: Smekám plus dodatek18:51:11 13.01.2023
MOc nechapem, preco si si svoje expresky necvakal do prvej karabky v uz cvaknutej expreske, ak nesli cvaknut do nitu spolocne s cvaknutou? Ale nebol som tam, neviem, co bolo jednoduchsie :D
vlado francekodpovědět 
  Re: Smekám plus dodatek07:01:09 14.01.2023
Ony by se vešly, protože jak jsem psal, dělal jsem to v Sasku, kde jsou kruhy, na kterých je místa dost pro několik karabin vedle sebe. Ale nějak by to v mých očích nebylo ono. Stejně jsem z toho měl trochu provinilý pocit přesně z toho důvodu, který tady propálil cock... Ale už si ta RP i tak nechám. Co by mi v životě zbylo :-)
Jarda Maršíkodpovědět 

 3x hura za komenty11:11:56 11.01.2023
po tomhle mi tu bylo smutno. Diky za povoleni neregistrovanych komentu. A ne ze je po prvnim flejmuz ase zakazaete ;)
judovanaodpovědět 

 Gratulace!19:23:09 11.01.2023
Gratuluji Vojtovi k parádnímu počinu a pokud to tu čte, ať si k některým komentářům pustí Tři Sestry. Album Soubor Kreténů.
Bídaodpovědět 
 Re: Gratulace!12:20:07 12.01.2023
Říká ti něco etika? Kdo nesouhlasí s inflací stylu je kretén? Sám sobě bych přelez s předcvaklým jištěním neuznal, tak to nemůžu schválit ani nikomu jinýmu. Vyjímka je jen když neni štand a hrozí skutálení družstva do údolí. Nahoře jsem psal že definice Rotpunktu je celkem jasná, neni tam nic o lanu shora a tady se bavíme o třetím nejtu, kde podle fotky i cvaklej druhej a necvaknout třetí neznamená pád na zem ale do převisu. V tomjhle případě už nejde o bezpečnost ale čistě o ojeb kdy tuhle část leze TR a tim šetří sílu na cvakání nebo i jen se zbavit tahu lana. Kde by skončila hranice, TR buda až pátej nebo sedmej nejt? Ale třeba tohle je z nácviku a ostrej pokus byl zdola, karáble je proto aby mohl další vynechat a nebyla to zem, to nevim.
Mmch. Jarda Maršík si teď dokonce možná škrtne RP a napíše PP přestože cvakal presa z nejtu na sedák a zpátky a mával u toho rukama, protože psychiku zlehčí i možnost chňapnout po presu co tam visí kdežto na samotnej nejt by nedosáhl. Ale doufám že až takovej Mirek Dušín neni, to už by byla úchylka :D Du si pustit tu hudbu :P
odpovědět 
  Re: Gratulace!14:53:42 12.01.2023
Já myslím, že Bídovi je etika lezení jasná vcelku dost.
odpovědět 
   Re: Gratulace!18:05:04 12.01.2023
Naopak. Mám to čím dál víc úplně na háku. Klidně si procvaknu druhej, RP je mrtvý. Zásadně všude presa a dlouhý tak, aby bylo cvakání co nejlehčí. Do slaňáku rovnou dvě presa, abych na sobě neměl nic. Z vlastních chyb z minulosti jsem se poučil a na tvorbu dalších oblastí sháním bagr a háky budou po metru. Chci se stát miláčkem davu. Uvažuji i o dalších věcech, jako je 12 m šáhlo a při boulderingu se budu opírat o ruku v maglajzáku na zemi, nebo mě podepře kámoš s pytlíkem v ruce. Popř. mě lehce podrží jako spoter. Kontakty s borůvčím a zemí budu ignorovat, bylo to v kuse, ne? Hlavně to natočím a vystavím na sociálních sítích. A teď co je vážně a co ironie?:D:D
Bídaodpovědět 
    Re: Gratulace!18:22:21 12.01.2023
upřímně mě mrzí, že tenkrát (při jakési vyostřené maglajzové debatě) nedošlo na souboj v geenpointu.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Gratulace!09:36:14 13.01.2023
Mám prej vyřídit vzkaz vod jednoho týpka:
Zkušený lezče, děkuji za osvětlení jak se správně leze čistým stylem. Zrovna jsem začal s lozením, pořídil si lezačky a tápu jak si správně vyplňovat deníček. Je super že si můžu našáhlovat první tři borháky a s čistým svědomím si zapsat PP. Jen se nezmiňuješ jestli se mágovat smí v komíně s obtížností II, jak je to tam? Děkuji a Hore zdar, M. Dušín.
odpovědět 
     Re: Gratulace!18:09:10 13.01.2023
Já bych začal s "nevyplňovat si deníček". Lezu pro sebe.
Bída odpovědět 
     Re: Gratulace!18:55:04 13.01.2023
A ked ma cesta len tri istenia?
francek vladoodpovědět 
      Re: Gratulace!02:20:51 14.01.2023
To je v klidu. Horší je, když má jenom jedno nebo dvě.
P.odpovědět 

 piskovmilove20:25:36 11.01.2023
Zamindrákovní pískomilové se projevují :D To je prdel.
hahaodpovědět 
 Re: piskovmilove21:40:35 11.01.2023
Nerad ti komplikuju svět, je to nepříjemný, ale pískomilů je mezi kritiky v téhle diskusi jenom část.
Bimbiodpovědět 

 vo co de12:28:38 12.01.2023
Víte co, lezte si to přece každý jak chcete, někde je předcvaknutí nevyhnutelné, pokud se nechcete rozsekat a lezou to tak všichni. Jinde je to jasný ojeb a přelezce ať se s tím vyrovná sám. V Margalef, u cesty kdy to tak lezl snad i autor, o tom nemá cenu diskutovat.
KLodpovědět 
 Re: vo co de16:31:59 12.01.2023
Přesně. A konkrétně tuhle cestu tak lezl nejen autor, ale i všichni přelezci. Když se soudný člověk podívá na poslední 2 skoky pod cvakacím chytem, tak pochopí proč.
Petrodpovědět 
  Re: vo co de01:10:54 13.01.2023
Respektuju všechny přelezce cest podobných obtížností, ale předcvaknutí prvních tří expresek prostě PP styl není a ta cesta se stylem PP neleze. Docela dobře si dovedu představit, že by si u lidí, kteří by to nelezli předcvakané ostatní pod stěnou ťukali na čelo (a možná by byl někdo i proti tomu, aby se to necvaknuté lezlo), ale to nic nemění na tom, že vylézt to je i tak hodnotný sportovní výkon ač zároveň ne pp. A není problém... Jak to vidím, nemá smysl se o tom dohadovat, prostě to je, jak je.
odpovědět 

 PP 09:44:02 13.01.2023
PP neznamena Pekna Podlaha ale Pink Point, cesky preklad je Ruzovy Bod nebo tematicky zde, tez Buzno Bod. Aby bylo jasno, cvakle je prvni jisteni, ty predtim jsou minus prvni , minus druhy... pro ty co jeste nikdy nejeli vytahem. Tak.
L.iftboyodpovědět 
 Re: PP 10:41:18 13.01.2023
Tak to jo. Cvaklá je ale nula tedy štand. Jistič je pod štandem kvůli snížení pádovýho faktoru. Dolez ze země přes -2, -1 do nuly je jen nástup na začátek cesty. Pak to je čistý PP.
Trošku Císař má hezký šaty, ael když si tohle extremisti uznávaj.. Sobě bych si takovej přelez zapsal jako TR, asi jsem v dnešní době divnej.
odpovědět 

 Cvakání13:04:27 16.01.2023
Mno a co když předcvaknu bez šáhla ze země roztočením lana? Za mě PP (potřebné předcvaknu) lepší než RP (rád posedím).
Cowboyodpovědět 
 Re: Cvakání13:55:02 16.01.2023
Jako efekt pro bábovky nejspíš super, kovboji, ale na stylu přelezu (z TR do PP) se nic nemění, že jo?
 tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: Cvakání22:18:47 16.01.2023
To teda nesouhlasím, prostě cvaknu ze země stylem laso a lezu - co je na tom špatně? Takže nemůžu cvaknout ani experesku, na kterou dosáhnu ze země? Co když dosáhnu i na druhou, protože jsem vysoký a dosáhnu dál než jiní? Co když na ni dosáhnu výskokem, kde je ta hranice? Co prodlužování presek? A co na to Jan Tleskač?
Cowboyodpovědět 
 Re: Cvakání14:43:03 16.01.2023
Přesně jak říkáš "predcvaknu roztočenim.." chybí totiž podmínka pro PP: vsechny postupova jištění potřebná k prelezu jsou cvaknuta z lezecké pozice
odpovědět 
  Re: Cvakání15:40:17 16.01.2023
To už se můžeme dostat na tenký led. Co třeba uzel založený šťouradlem? Je to RP?
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179369)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (21)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.