LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Gravitace je sviňa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140236 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Žlutá Kobra - Plzeň
Sportcentrum Forea - Lanškroun
DDM DUHA - Ústi nad Orlicí

Prodejny
HUDYsport - Havířov
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7
HUDYsport - Praha 9

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Bouldrová výzva

nejen pro severní Frankenjuru

smallDostali jsme ke zveřejnění překlad výzvy pro bouldristy.

Pokud si dovolím to uvést, tak se jedná o celkem závažnou věc, která se hrne jak na vyznavače skalního (i pískovcového) lezení, tak i boulderingu v souvislosti s masovým rozšiřováním, nejen skrze etiky lezení a vzájemného respektování obou disciplín, ale i v souvislosti s orgány ochrany přírody a majiteli pozemků, u nichž se kameny i skalní stěny a věže nachází.



Takhle v Juře některý boulderisti poničili skálu dráťákem


Pokud vím, již delší dobu má VV ČHS a CVK tuto kapitolu řešit, ale situace lezení x bouldering není vůbec tak snadno uchopitelná, natož aby se ušila horkou jehlou, ale vyřešit se bude muset. Horolezci nemůžou před boulderingem zavírat oči, když mnozí jak registrovaní tak i neregistrovaní členové ČHS a dalších horospolků provozují obě disciplíny.

Většina OVK nemá prostor bouldering řešit, mají spoustu práce kolem administrativy u skal a s výměnou jištění, nikdo z bouldristů za nimi nepřišel jednat. Přesto by jistě pomohli s kontakty a při jednání...

Míč je ale na straně bouldristů (svobodomyslných, neorganizovaných a lezuchtivých to tvorů), které v ČR prakticky formálně nikdo nezastupuje, přitom u horolezců je jasné, za kým se mají ochranáři nebo vlastníci pozemků vydat.

Tady je předchozí diskuze na Lezci a níže pod článkem prostor pro další. Zde dokument v pdf, nebo na stránkách ig-klettern.com.
 Bouldrová výzva


Překlad:

Bouldrová výzva
pro severní Frankenjuru a Fichtelgebirge (Smrčiny)


od IG Klettern Frankenjura, Fichtelgebirge & Bay. Wald e. V. a DAV se souhlasem úřadů ochrany přírody

1) Žádné zveřejňování bouldrových oblastí v bouldrových průvodcích a nainternetu.
2) Dbát na právně závazné požadavky, jako jsou bezpečnostní předpisy, zákazy na ochranu ptactva a horolezectví.
3) Zákaz bouldrování v jeskyních (ochrana netopýrů).
4) Zákaz kurzů bouldrování v přírodě.
5) Magnesium používat úsporně a podle oblastí ho nepoužívat vůbec. Zanechat pokud možno, co nejméně stop. Odstraňovat značení a zbytky tejpovacích pásek. Před opuštěním bouldry očistit od magnesia.
6) Po setmění nebouldrovat (ochrana zvěře).
7) Nenajíždet s auty na uzavřené cesty, parkovat ohleduplně. Pokud možnodorazit veřejnou dopravou.
8) Zacházet ohleduplně s okolnostmi a místní přírodou. Respektovat prostředí rostlin a zvěře. Nerozdělovat oheň. Nazanechávat odpad a vyvarovat se hluku. Vybavení neskladovat přímo na místě.
9) Nové bouldrové oblasti je potřeba dohodnout s
vlastníky pozemků, s lesní správou a krajskými úřady.
10) Neotvírat zarostlé skály. Neodstraňovat vegetaci (žádné čištění!) Stromy a keře neodstraňovat bez souhlasu vlastníka.
11) Nevytvářet a nepřidávat žádné chyty a stupy. Nepřidá
vat žádné umělé chyty.
12) Žádné označování startovacích chytů. Bouldry neoznačovat jmény, šipkami nebo podobně. Nezřizovat žádné přístupové cesty a umělé stavby.

Marťan   [úpravy] 15:28 17.02.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 WTF?16:55:16 17.02.2014
Spis protibouldrova vyzva? Nevim, kdo vyzvu sepsal a jaky je jeji cil, ale od pohledu to vypada - zhrzeny zeleny, vymyceni boulderingu. To jako kdyz bouldr zaroste mechem, tak uz ho neocistim? Zadni pruvodci? Zadne dopady, sipky? Podivne pozadavky...
m.odpovědět 
 Jaká pravidla má bouldering?17:02:13 17.02.2014
Je tam napsané kdo to sepsal i odkaz na web, kde to bylo zveřejněné. No, poměrně přísné podmínky pro vápencové oblasti. Jak by to muselo vypadat u pískovců - viz diskuze Bouldering ve Hřensku.
 martanodpovědět 
  Re: Jaká pravidla má bouldering?17:13:03 17.02.2014
Netýká se to jen Frankenjury, ale i nevápencových oblastí ve Fichtelgebirge, Öberpfalzer Wald a Bayerischer Wald.
Bídaodpovědět 
   Re: Jaká pravidla má bouldering?18:19:57 17.02.2014
Chapu to dobre tak, ze tahle vyzva ma smysl jen u boulderu na soukromych pozemcich (Frankenjura) nebo v chranenych oblastech, kde pro bouldering neni vyjimka?
odpovědět 
    Re: Jaká pravidla má bouldering?18:22:10 17.02.2014
Ve které oblasti je pro bouldering vyjímka? Vyjímky jsou bohužel jen pro lezení na skalách.
 martanodpovědět 
     bouldering nemusí mít pravidla18:57:48 17.02.2014
asi si vsadim, vyhraju a koupim si celej labák a zakážu vstup všem, který si to tam chtěj dneska nechat jenom pro sebe. A ještě koupim Sněžník i s Modřínem ...a pivo bude zadarmo a maglajz každej den
duch labákuodpovědět 
  Re: Jaká pravidla má bouldering?23:09:24 17.02.2014
Martane a jak souvisi pravidla pro Frankunjuru s CHS a boulderovanim u nas? Je to myslene jako navrh toho co by mohlo platit u nas?
Kdp. osobne nesouhlasim s body 1, (2), 5, (6), 9, 10, 12.
Hookodpovědět 
   Re: Jaká pravidla má bouldering?23:35:32 17.02.2014
Souvisí to s tím, že u nás jsou problémy s ochranáři a majiteli pozemků podobného rázu a bude hůř. Teď je třeba horko v Labáku.
 martanodpovědět 
    Re: Jaká pravidla má bouldering?07:13:30 18.02.2014
jo začíná se oteplovat a chyty kloužou,asi to bude chtít více mága :-))
mtodpovědět 

 Podvratná činnost!17:24:57 17.02.2014
Vypadá to, že bouldering má být ilegální partyzánská činnost. Průvodce se budou předávat jen ústně nebo šifrovanýma motákama. Bouldristi se buď budou neviditelně maskovat, nebo převlíkat za houbaře, lovce, geology... Přes kameny se bude natahovat maskovací mechová síť.
Vědecký úkol na diplomku: vymyslet nenápadnou bouldermatku ;-)
odpovědět 
 Re: Podvratná činnost!09:43:58 18.02.2014
nafukovací?
klasikodpovědět 

 Leccos lze pochopit18:08:16 17.02.2014
Některé požadavky jsou hodně přísné, jiné - jako např. že nemá na místě a na skále zůstat bordel, že se nemá ničit vegetace a že se do lesa nejezdí autem - jsou logické a řeklo by se samozřejmé. Ale v tom je potíž, že se vždycky najde nějaký blb, který si myslí, že pro něj to neplatí... To pak vede k nasranosti majitelů a drsným/absurdním požadavkům. :(
Michalodpovědět 
 Re: Leccos lze pochopit18:54:37 17.02.2014
Docela chápu i nesouhlas s označováním boulderů šipkami.Třeba způsob ošipkování téměř všech kamenů na Zbirožsku mi přijde hodně násilný a rušivý a celkem si umím představit,co si asi myslí o autorovi těchto dílek třeba procházející turista.
zdeněkodpovědět 
  Re: Leccos lze pochopit19:17:36 17.02.2014
oznaceni bouldru mikro sipkou cerne ci zelene barvy je naprosto ok spline to s sutrem a nekdy je mnohdy sipku obtizne vubec najit.cervene mi uz prijdou mene vhodne ale i s temi si casem priroda poradi.
juraodpovědět 

 Bouldrovani19:40:26 17.02.2014
Kdyz to tady tak vře. Tak další debil si jde do mumulendu vylézt Zomiga "Havlík" a zapsat si ho do deníčku kvůli postupu a bodum.Nechapu te!!!Tak teď asi začnou kvůli němu problemy v Labaku. Diky Havliku!
Filipodpovědět 
 Re: Bouldrovani22:06:59 17.02.2014
Treba si to zapsal kvuli tomu, ze si proste zaznamenava cesty, ktere prelezl. A treba ten clanek s nazvem, ktery nijak neevokuje Labak ani necetl.
odpovědět 

 Názor00:25:26 18.02.2014
Milí přátelé boulderingu, já chápu výsledná omezení jako důsledek neochoty vytvořit nějaká kompromisní pravidla a hlavně je dodržovat! Jak správně píše Marťan v úvodu článku - míč je na straně boulderistů.

(Možná mě někdo napadne, že i já svým zpřístupňováním oblastí zvětšuji riziko. Také proto se snažíme rozptýlit lidi na větší plochu, navíc s ochranou přírody i majiteli pozemků jsme ve shodě. Nedávno mi starostka Petrohradu volala výzvu, abych dal průvodce na Petrohrad do místního obchodu, že je po něm poptávka. Jen na okraj, až se do mě někdo pustí.)

Problamatické jsou jiné oblasti - Bor, Sněžník, Labák...místní to dobře ví. Přecházením problému se nic nevyřeší. Boulderosti se ve vlastním zájmu musí zapojit do orgánů, které spolupracují na vytváření podmínek, pravidel. Jinak to dopadne tak, jako je psáno v článku a nebo ještě hůře. On i ten punk potřebuje nějakou formu!
Petr Reschodpovědět 
 Re: Názor11:56:42 18.02.2014
To Petr Resch: A to jaknám vyhrožoval nějaký nimrod s kulovnicí (nazalomenou) na rameni, že skákání do madraček je na Petráči zakázáno, to jako myslel co? To myslel tu vzájemnou shodu všech stran? Rači sme to zabalili a jeli pryč - on vlastně ani nemohl vědět, co tam jedeme dělat, protože jsme jen zastavili u lesa na chcandu, ale tímhle nás docela dostal.

Jinak jasně, když se lidi nechovají jak mají a nerespektují základní zásady slušnosti, tak je problém. Odnést si odpadky, pohybovat se po vyšlapaných stezkách, chovat se tiše... Maličkosti, kterými by se podobným výzvám dal zabránit.
Břeťa Leblochodpovědět 
  Re: Názor22:00:12 18.02.2014
Břéťo, ten příspěvek není o Petrohradu, tam je v podstatě klid akorát jeden zhrzený kulometista jde proti všem, včetně zájmů Obce.
Petr Reschodpovědět 
   Re: Názor22:02:17 18.02.2014
Napříště požaduj důkaz o tom, že si ten člověk nevymýšlí a zda také on dodržel všechna pravidla. Například povinnost vyvěsit na všech přístupových cestách do lesa informační cedule o zákazu.
Petr Reschodpovědět 
   Re: Názor09:06:49 19.02.2014
Polda se úplně pomátl. A při tom býval po večerech u Gábiny docela v pohodě a dalo se s ním i docela rozumně mluvit.
TomSodpovědět 
 Re: Názor19:16:19 18.02.2014
Je skvělé, že Petr Resch komunikuje se starostkou Petrohradu. Jen mě napadlo, zda nezkusit s onou paní domluvit označení parkovacích míst pro boulderisty přímo v terénu - nějaká jednoduchá tabule. Mám pocit, že občas na Petráči vyvstávají s parkováním trochu problémy, některá místa místním evidentně vadí. Já o těchto místech sice již vím a neparkuji tam, ale pokud přijede někdo neznalý, může se dnes jen těžko zorientovat. Pokud bude v okolí Petrohradu několik označených parkovacích míst a nějaký tydýt přesto zaparkuje sedlákovy na louce, je už to jen jeho problém a bude muset nést případné následky.
Michalodpovědět 
  Re: Názor21:55:59 18.02.2014
Ok, zkusím se jí pozeptat po nějaké řešení, já tam teď moc nejezdím, takže situaci neznám, Petr
Petr Reschodpovědět 

 Nic nového06:55:32 18.02.2014
Pokud vím, je tato výzva stará skoro dva roky. Navíc částečně kopíruje výzvu z roku 1998. Koukám, že u IG-kletern a DAV se svoboda projevu moc nenosí...
Syselodpovědět 
 Re: Nic nového11:30:48 18.02.2014
Mozna jde o to, ze se nic nezmnenilo, ba naopak.

Co se tyce FJ, tak jsou mistni myslim jeste docela tolerantni, protoze z lezcu (NEKTERYCH) i neco maji, ale vsechno ma sve meze.

Kdybys mel kazdy vikend problem dostat se s traktorem na pole (spousta drobnych zemedelcu v Bavorsku ma hospodarstvi coby vedlejsak k normalnimu zamestnani a hakuje v sobotu a v nedeli), protoze na polni ceste parkuji boulderisti/lezci nebo v lese pri kaceni dreva musel porad koukat pod nohy, abys neslapl do hromadky, tak by Ti to moc "svobodne" nepripadalo.

Konflikty s ochranou prirody jsou dalsi vec, jenom konsekventni prace IG-Klettern zabranila pred lety tomu, aby to v Jure a Bavorsku obecne dopadlo jako v Nordrhein-Westfalen, kde se nesmi skoro vubec nikde lezt nebo v BaWü, kde je lezeni hodne omezeno.

Jak uz tu nekdo napsal, u rady bodu vyzvy se jedna o zasady slusneho spoluziti, ktere by mely byt samozrejmosti. A co se tyce ochrany prirody, je jedine rozumne reseni integrovat bouldering do "lezeckeho konceptu".

Dokud behalo po lese par maniku, kteri dratakem odrhli z par sutru mech, tak to nikomu nevadilo. Jakmile se nekam zacnou hrnout hordy, vznikaji problemy, ktere je nutne institutionalne resit. A jak jsem pochopila, nejen v Nemecku, ale i v Cechach.

Hore zdar,

Lenka K.
Lenka K.odpovědět 
  Re: Nic nového08:50:57 19.02.2014
Jojo, když lidi spí na cestách a blokují přístup na pole, je potřeba zakázat zveřejňování boulderů na netu....Tuhle logiku nikdy nepochopím. Spíš se mi zdá, že by se to mělo řešit dohledem a kontrolou na polích. Ale uznávám, možná je to staromódní přístup.
Syselodpovědět 

 Čištění bouldrů09:12:55 18.02.2014
Co jsem za poslední rok moc nebouldroval venku, stejně myslím, že čištění bouldrů už je dost standard, alespoň mezi lezci kde se pohybuji.
Malá výpomoc zde:
http://goo.gl/ozoF53
 jirousodpovědět 
 Re: Čištění bouldrů11:44:49 18.02.2014
Tývoe Jirousi, takovej chytrej, rovnej kluk jsi bejval, navíc svalnatej, teď je z tebe reklamní spamovadlo.
odpovědět 
  Re: Čištění bouldrů12:53:31 18.02.2014
Na reklamní stránky reklama. Musím jít trochu tomu štěstíčku naproti :) Jinak tam máme ještě pěknej teleskopickej set kartáču a to už je těžká frajeřina, vyčistíš s tím chyty i pěkně vysoko. Cena je na občany ČR taky vysoká, protože to kupujou hlavně němci :)
 jirousodpovědět 

 Jura je specifická10:55:58 18.02.2014
Lezení v Juře tak nějak vzali na milost. Ale bouldering to bylo vždy v Juře tak trochu tabu, prakticky žádný info. A bouldermatky tam asi prodávají pod označením Podložka na ležení.
Upřímně musím říct, že to nechápu, protože do Jury jezdím dost dlouho a často a nějaký negativní impakt od bouderistů (kromě trochy toho mága) asi sotva. Jsou tak zalezlý v kapradí, že na ně člověk ani nenatrefí. Až přestanou dělat tick marky, tak ten boulder ani člověk nedokáže identifikovat.
 jirkasodpovědět 
 Re: Jura je specifická11:13:42 18.02.2014
Jura je specifická v tom, že místní dopředu odhadli, že pokud se tam z boulderingu stane masová záležitost, vyvstanou problémy s ochranou přírody, majiteli pozemků, myslivci.... Proto ta poměrně tvrdá a důsledně vyžadovaná pravidla o nepublikování průvodců. Určité množství lidí ta krajina snese, aniž by byli k zaznamenání. Pokud by jich byl desetinásobek, znamenalo by to začátek konce boulderingu. Tomu se místní snaží předejít.

Musíme si uvědomit, že snad všechny naše pískovcové bouldringové oblasti jsou v krajině s určitým režimem chránění. Bouldering je pro ochranáře nová, netradiční a proto vpodstatě nežádoucí a obtížně tolerovatelná disciplína. (Z logiky toho: "lezení známe, tolerujeme, ale proč zavádět další, z našeho pohledu problematický sport"). - tedy nerad bych někomu něco podsouval. My lezci/bouldristi se můžeme snažit tento stav při jednání s orgány ochrany přírody pomalu měnit nebo se chovat tak, abysme nebyli vnímaní jako problém.
rosťa štefánekodpovědět 
  Re: Jura je specifická11:35:41 18.02.2014
Čau Rosťo, jo je to tak, jak píšeš. Hlavně je tam bude asi silná loby myslivců.
 jirkasodpovědět 
   Re: Jura je specifická12:03:31 18.02.2014
Když si člověk projde celou diskusi, má pocit, že všichni vědí co dělat. Nechápu, kde ty problémy vznikají.

A ještě jedna věc ho napadne - lobby mylsivců, o kterém píše Jirka ve spojení s odkazem od Jirouse - to jako, že myslivci chtějí, aby se čistily chyty od mága proto, aby se vyrábělo víc kartáčů s kančíma štětinama a oni mohli ty kance víc střílet? :-)
Břeťa Leblochodpovědět 
    Re: Jura je specifická13:33:43 18.02.2014
Ne myslivci tě tam vůbec nechtějí, chtějí mít les jen pro sebe. Viz Petráč.
Steveodpovědět 
     Re: Jura je specifická14:35:17 18.02.2014
Hodně problémů si děláme sami. Viz. blog M.S o výletě na Petráč: Parkujeme přímo pod sektorem Brána, přijíždí pravděpodobně vlastník lesa a zavírá nám závoru pro cestu zpět. Takže chvilku jezdíme po lese a hledáme kudy ven, trochu rallye, naštěstí hned druhá závora je zvednutá. Jdeme zpátky ke skalám, rozlez na Komářím sídlišti v lehkých mokrých věcech.
Po takovým rallye v les bude vlastník lesa opravdu šťastnej....a pro jitotu příště už zavře všechny závory.
odpovědět 
      Re: Jura je specifická19:47:20 18.02.2014
Parkování na Bráně se tu řešilo už v r. 2011. Dřívější parkovací místo se ocitlo za závorou, většinou otevřenou. Posléze se dole objevil zákaz vjezdu. M.S. nebyl sám, kdo tam zamčen. Mě tam zamkli také (to tam ještě nebyla ta značka). Naštěstí byla louka, na které mimochodem parkovalo mnoho aut v rámci jednoho Padání, rozježděná od lesní mechanizace a závora se po ní dala objet. Tímto bych chtěl zastavit vytahování kostlivců, tady jde v podstatě hlavně o nedodržení dočasné uzavírky v Labáku kvůli hnízdění ptactva. Zároveň je to využito k udělání jistého pořádku v záležitosti boulderingu v chráněných územích.
Bídaodpovědět 
       nic není specifického21:11:57 18.02.2014
ty co v tom chtěj udělat pořádek, by si měli udělat hlavně pořádek doma,kdo má na ten jejich ochranářskej bodŕdel pořád koukat
ti to řeknu a budu platit pokutuodpovědět 
  Re: Jura je specifická12:24:16 18.02.2014
Ach jak byli chlapci z Frankenjury predvidavi. Ja hloupe myslel ze historicke duvody k nezverejnovani bouldru byly puvodne spis charakteru nizkeho (boulderistovo ego a sobeckej syslismus). Zverejnovani videi bez popisku mista je totiz m,oderni zabavna hra ve stylu "najdi si mne". To si fakt nekdo mysli ze kdyz se o necem nebude psat , ze to nebude? Podle me se to jenom opozdi. Jsem zvedavej na tenhle schizofreni vyvoj. Vetsina bodu je v cajku, ale ten s tim nezverejnovanim je ponekud divnej. V dobe twiteru, facebuku, netu na mobilech, etc.. se najde asi hodne lidi co si nebudou chtit pripadat jako kokoti a jezdit "tajne bouldrovat". Jeste ze za lezeni s lanem se nemusim stydet.
 Lacoodpovědět 
   Re: Jura je specifická13:50:52 18.02.2014
No, Němci Čechy odjakživa milujou.Stejně jako Poláky.Proto po Juře, v nejvíce navštěvovaných oblastech,kterým se problémy samozřejmě "vyhýbají",dávají cedulky jak se chovat už i v našem mateřském jazyce. Oni vždycky chtěli ,ať spíme po hasičárnách a ve stodolách. O zajíždění autem až pod náhon nebo Hartenfelsy nemluvě.Naše sraní po lese a volné táboření po loukách s bordelem vypitech a zhulenejch rádoby punkerů taky milujou.Si představ,že tam přibude ještě hafo našich matrací. Německý samozřejmě vaděj míň,ty pustěj v hospodě aspoň chlup. Teda Eurochlup.
odpovědět 
    Re: Jura je specifická14:52:09 18.02.2014
punk je mrtev strejdo a realita je jina. stari pankaci chodi v jure do restauraci a snidaji strudl v hotelu, na loukach parkuji mladi a nadejni nemecti bouldristi a na hasicarnu se jezdi mackat jen blazni. pozvedni hlavu a budes se cejtit lepe.
praotec cechodpovědět 
     Re: Jura je specifická07:35:22 19.02.2014
Aha :D ,to povídej jinejm. Můžeš dát pokus u těch německejch bouldristů. Punk rozhodně mrtvej není. A po hotelech spěj ti staří tak maximálně proto ,že maj mladý milenky :D
odpovědět 

 pro upřesnění11:40:14 19.02.2014
OCELÁK PATŘÍ JEN NA STĚNU! VEN PATŘÍ ZUBNÍ KARTÁČEK, NEBO JINEJ PLAST! ČUŇATA!
honzaodpovědět 
 Re: pro upřesnění11:51:50 19.02.2014
A mosazný?
odpovědět 
  Re: pro upřesnění07:11:34 20.02.2014
Zadnej kov.
Jirousodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.