LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kudy mám lézt?? Nahoru!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
40.Hronek 10385
41.Kohout 10322
42.Nosek 10276
Bouldry:
40.Radouchova 8656
41.Štambachr 8612
42.Zímová 8606
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140192 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
SAUNA - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Je Petr Jandík zloděj?

Ukradl databázi Skalních oblastí?

Alespoň to nepřímo tvrdí v "Prohlášení firmy NETSYSTEM INT a.s. k napadení serveru Skalní oblasti ČR" její předseda představenstva RNDr. Zdeněk Strnad, samozvaný redaktor soukromého blogu na stránkách skaly.horosvaz.cz - oficiálního systému Českého horolezeckého svazu Skalní oblasti ČR.

Původní tvrzení pana Strnada bylo ještě tvrdší. Po problémech, způsobených přeplněním disků, systém odstavil a na jeho titulní stránku nejprve vyvěsil prohlášení, hrozící trestním oznámením. Poté vyvěsil toto prohlášení, kde v tuto chvíli nejmenovaného "viníka" nazývá už jen "internetovým pirátem" ale trestní oznámení se již nekonají.

Druhá verze vývěsky, pověšená na Skalních oblastech v době zastavení systému
Druhá verze vývěsky, pověšená na Skalních oblastech v době zastavení systému


Reči o zcizení databáze jsou velmi pozoruhodná tvrzení, na které stojí za to se podívat blíže. Co tedy tvrdí "Oficiální stanovisko", které je bůhvíproč uveřejněno na oficiálních stránkách systému Skalní oblasti, tedy domény patřící českému horolezeckému svazu?:

"Ve dnech 28.9.2008, 30.9.2008 a 3.10. byl z IP adresy 217.11.254.178 s pomocí programu PageNest podniknut pokus o zcizení obsahu databáze Skalních oblastí ČR (SO)."

Ponechme stranou, zda je někdo oprávněn takto publikovat cizí IP adresu a podívejme se nejprve co je program Page Nest. Na stránkách výrobce programu je tzv. Offline browser, který místo aby stahoval stránku na momentální požadavek a kliknutí návštěvníka, jak se tomu děje v případě běžných prohlížečů, stáhne celý web na disk a upraví odkazy tak, aby bylo možno statickou kopii webové stránky prohlížet bez momentálního připojení k internetu a archivovat je. Lze takovýto způsob prohlížení stránek považovat za zcizení, tedy krádež? Naprosto nikoliv. Pokud někdo uveřejní něco na webových stránkách, dává tím návštěvníkovi implicitně možnost nakládat s uveřejněným obsahem, který se stahuje na disk návštěvníka stejně, ať jde o prohlížení online, nebo offline. Je to činnost zcela legální. Nelegální by bylo, kdyby například někdo používal stažená data k něčemu jinému, než k osobní potřebě - čtení a tisku, ale třeba je dále bez svolení autora publikoval. Lze tímto způsobem zcizit databázi? Databázi není možné zcizit webovým přístupem zvenku. Tímto způsobem se lze dostat jen k zobrazení jednotlivých stránek v jazyce HTML. Databázové operace, jako vyhledávání a podobně, samozřejmě takto nefungují.

Offline readerů se na internetu nabízí mnoho. Jednu z recenzí na offline readery uveřejnil například deník idnes.cz, na stránkách stahuj.cz jich je ke stažení deset různých, kromě toho existuje ještě opensourcový wget. Z toho je vidět, že offline browsery jsou zcela běžný software a offline stahování běžná činnost. Prostě poněkud jiný druh prohlížení webu. Každý webmaster a provozovatel webových stránek by o tom měl vědět a svůj systém na to připravit. Mělo-li by se při použití offline readeru jednat o zcizení obsahu, pak by byla zcizením obsahu každá návštěva takových stránek jakýmkoliv prohlížečem. Tvrzení o zcizení je nesmysl, navíc dvojnásobný, když jde o stažení obsahu domény, provozované Českým horolezeckým svazem, (jak lze snadno ověřit nahlédnutím do databáze whois), členem vedení tohoto svazu webovým přístupem.

"S pomocí příslušných nástrojů bylo zjištěno, že tento počítač je fyzicky umístěn v objektu na poštovní adrese Novákových 456/8, 180 00 Praha 8 - Libeň, kde sídlí firma Computer design studio, jehož vlastníkem je Ing. Petr Jandík, člen VV ČHS. Identitu útočníka potvrdil i obsah databáze journalu systému, kde jsou k dispozici záznamy z této IP adresy, které jsou přímo Petrem Jandíkem podepsané."

Tímto tvrzením na sebe Zdeněk Strnad prozrazuje, že mu nejsou známa základní fakta fungování internetu. IP adresa, která se ukládá do logů, je adresa počítače zprostředkujícího kontakt s venkovním světem, poskytovatele, přes kterého je dotyčný počítač připojen, což v některých případech mohou být i stovky a tisíce počítačů. Z toho důvodu nelze věrohodně prokázat, ze kterého počítače byl offline prohlížeč spuštěn a nelze ani prokázat která osoba spuštění provedla. Protože však použití offline prohlížeče je naprosto legální, není důvodu neříci, že jsem tento program spustil já z důvodů, které vysvětluji dále a jsou též uvedeny ve stanovisku předsedkyně v dokumentu ke stažení na dotyčné stránce. Již v předchozím odstavci bylo vysvětleno, že se nejedná o útok, ale legální způsob přístupu k webové stránce.



Petr Jandík, předsedkyně Alena Čepelková, ekonomický místopředseda Václav Širl
Petr Jandík, předsedkyně Alena Čepelková, ekonomický místopředseda Václav Širl, foto: Jan Polák


"Protože toto zjištění bylo pro nás velmi překvapivé vyžádali jsme si k celé záležitosti stanovisko předsedkyně ČHS, Ing. Aleny Čepelkové. Ještě překvapivější však bylo, když nám sdělila, že, cituji "Petr Jandík nejednal svévolně, ale s mým vědomím a potažmo s vědomím VV". Své konání vysvětluje takto, znovu cituji: "... jde o stažení dat funkcionářem ČHS pro potřeby ČHS tak, aby si je mohli prohlížet off-line". "

V tomto odstavci je záměrně zkreslený citát, ve skutečnosti je v odpovědi napsáno něco jiného: "Především, Petr Jandík nejednal svévolně, ale s mým vědomím a potažmo i vědomím VV, protože byl řešením záležitostí okolo webu SO pověřen. Za druhé, k off-line stažení databáze SO má ČHS zcela nepochybně právo, neboť je jejím provozovatelem – nehledě na to, že stahování webů pro offline prohlížení je zcela běžná činnost. Program PageNest je konstruován ke stahování celých webů tak, aby si je mohl uživatel číst a prohlížet. Tato činnost je zcela legální. Kdokoliv je oprávněn si stáhnout jakýkoliv veřejně přístupný web na svůj počítač a prohlížet si jej off-line. Z tohoto důvodu je tvoje zamýšlené trestní oznámení zcela „mimo mísu“, tím spíše, že jde o stažení dat funkcionářem ČHS pro potřeby ČHS." Správné znění si lze ověřit v tomto dokumentu. Mimochodem, doporučuji si přečíst formulaci žádosti o toto stanovisko v témže dokumentu.



Prohlášení firmy NETSYSTEM Int. a.s.


"Vzhledem k tomu, že Skalní oblasti jsou právně majetkem spol. NETSYSTEM Int. a.s., která na něj vlastní veškerá autorská práva a na základě smlouvy o pronájmu je ČHS pouze pronajímá, kvalifikujeme tento krok jako závažné porušení smlouvy, které může vést až k jejímu vypovězení z naší strany."

Systém Skalní oblasti se skládá z databáze, a programů, které ji zpracovávají a plní daty. Nikdo nezpochybňuje autorská práva na programy, které s databází pracují. Ty bezpochyby patří firmě NETSYSTEM Int. a.s. a na základě smlouvy SLA, tedy Service licence agreement si je ČHS pronajímá. Prohlížeč, ať už online, nebo offline, nemůže tyto programy získat. Internetový server pracuje tak, že při požadavku na nějakou stránku dotyčné programy vykoná a prohlížeči předá jen jejich výsledek ve formátu HTML, včetně části dat vyžádaných dotazem z databáze. Jak je již uvedeno v odpovědi předsedkyně ČHS Aleny Čepelkové, podnět k vytvoření databáze skalních oblastí však dal Český horolezecký svaz a podle autorského zákona je tedy jejím provozovatelem, a nic na tom nemění, jestli data pro ČHS plní jiná osoba. Ač Zdeněk Strnad stále mylně tvrdí, že databáze je jeho vlastnictvím, ve skutečnosti pronajímá pouze programový systém a na vlastní žádost také (bohužel) webový server, kde je databáze fyzicky umístěna. Data jsou výsledkem činnosti mnoha lidí a pro posouzení, čí je databáze, je rozhodující, kdo dal k jejímu založení podnět. Hrozba vypovězením smlouvy je vážná věc. Zde je vedení ČHS v kleštích protože všechna řešení jsou špatná. Buď se snažit zachránit sice finančně levnou ale jinak otrockou smlouvu s náladovým Strnadem, diktujícícm si podmínky a stát se tak de facto jeho vazalem, nebo ten bolavý zub vytrhnout, což je sice nepříjemná věc, ale stali bychom se tak opět vlastními pány a Svaz by byl legálně řízen těmi, kdo budou členy zvoleni a ne šedou eminencí v pozadí.

Na začátku Sokolí hrany
Na začátku Sokolí hrany, foto: Eva Jandíková


"Databáze SO je nedílnou součástí systému, bez velkých úprav ji není možné samostatně provozovat a dost dobře nechápeme, proč to vlastně VV ČHS udělal. Jediné vysvětlení je, že vztahy s některými členy VV ČHS se postupem času poněkud zhoršily a toto byl pokus databázi zcizit pro další použití mimo SO. K tomu, že si chtějí členové VV ČHS prohlížet doma off-line nevěří ani malé dítě."

Lépe řečeno: programy pro zpracování databáze SO jsou bez těchto dat, pořízených dobrovolnou prací mnoha lidí k ničemu a není divu, že si data Zdeněk Strnad chce za každou cenu ponechat.

Důvodů pro Offline čtení webu může být mnoho a nikdo není povinen je sdělovat. V tomto případě šlo o zajištění alespoň nějaké archivní kope pro ČHS v situaci, kdy řada indicií ukazuje, že si chce Zdeněk Strnad přivlastnit data, pořízená členy ČHS k soukromému použití. První indicie, jeho vyjádření v mailu z 27.4. tohoto roku, cituji:

"Když byste ve VV měli s SO problém, tak naši smlouvu klidně ukončíme a já budu dál SO provozovat pro potřeby CVK a OVKček ve vlastní režii. ... A když byste chtěli vrátit 1.5Kč za jednu vloženou cestu, tak vám je taky klidně vrátím (viz. fakturace, není co řešit, co je co). ... Kdybych měl ČHS účtovat vše, co pro něj dělám, tak by vás to stálo pěkné peníze."
Co dodat, obětavců co pracují zdarma nebo za symbolickou odměnu je v ČHS mnoho, od vyměňovačů jištění až po členy VV.

Symbolicky, 11. září si pak Zdeněk Strnad založil soukromou doménu www.skalnioblasti.cz, na což má právo, ale zřídil na ní pomocí DNS záznamu další vstupní bod do systému SO ČR bez jakékoliv konzultace s ČHS nebo jeho svolení, jako provozovatele databáze.

Dalším důvodem k offline stažení může být například kontrola, zda se na dotyčném webu nenacházejí ukradené obrázky ze serveru horyinfo - jak už se letos jednou stalo.

Nebo si třeba mohu chtít jako člen VV pověřený internetovými záležitostimi ověřit, je-li systém, spravující naše data, dobře zabezpečen.

Nebo se mi prostě chce.



Převislou stěnou kolem kruhu
Převislou stěnou kolem kruhu, foto: Jiří Binder


"Seriózní partner by o databázi požádal a vidělo by se, co by se s tím dalo dělat"

S neseriózním partnerem se nedá vždy jednat zcela podle bontónu. Za tento rok bylo ze strany Zdeňka Strnada podniknuto mnoho neseriózních a svévolných akcí, počínaje několikanásobným smazáním účtů mne a předsedkyně ČHS na statistických serverech Google, které zpracovávají data návštěvnosti SO, přes založení Strnadova soukromého vstupního bodu do SO, jeho eskapády kolem banneru Skalních oblastí až po poslední stav, kdy je na Skalních oblastech zakázán vstup z IP adresy mého poskytovatele internetu, což znamená, že na doménu patřící ČHS je, kromě několika desítek zde připojených uživatelů, znemožněn vstup i členovi VV ČHS, který má na starosti webové servery, ale "provinil" se tím, že odhalil slabiny Strnadova systému. Po více než půl roce komunikace se Zdeňkem Strnadem nemám iluze, že by byl ochoten dobrovolně poskytnout kopii dat.

"...A budeme doufat, že se fragmenty databáze neobjeví třeba na horyinfo.cz" Zatím tomu bylo pouze naopak. Krásné fotografie Jana Poláka z Tašova, z tohto článku se počátkem tohoto roku bez jeho svolení náhle objevily na webu Skalní oblasti, a dokonce u nich nebyl ani uveden odkaz na zdrojový článek, ale na konkurenční server lezec.cz. Záznam podle podpisu vložil Zdeněk Strnad, kdo vložil fotky ví jen od sám, protože archivuje opravdu všechno, jak říká. Na upozornění o porušení autorských práv reagoval arogantně, nicméně obrázky tehdy zmizely. Pokud se týká potenciálního opačného směru přenosu informací, kdo Horyinfo sleduje, ví, že máme svůj dostatečný autorský potenciál a nevím, k čemu bychom mohli Skalní oblasti využít. A i kdybychom to třeba věděli, neuděláme to, protože mám nejen "plnou hubu autorských práv", jak se zdvořile vyjádřil pan Strnad, ale také je dodržuji a totéž chci i ode všech, kdo s námi spolupracují. Pokud by si to chtěl pan Strnad u nás kontrolovat, mohu doporučit PageNest. Je to opravdu dobrý offline prohlížeč. U dobře napsaného webu nenadělá žádnou škodu, jen zvýší statistiku zobrazených stránek.

Musím říct, že než o tomhle bych mnohem raději už konečně začal psát o raftařské expedici Argut. Chci vyzvat všechny, kdo o to mají zájem, ať si vyzkoušejí stáhnout programem PageNest server horyinfo.cz, server můj, Honzy Poláka, Jirky Vodsloně, Sysla, Kuby a vůbec server komunity všech slušných lidí, a čtou si ho až do aleluja.



Hacker? Funkcionář? Čert? Zápis z VV na obrazovce je určitě jen kamufláž :-)
Hacker? Funkcionář? Čert? Zápis z VV na obrazovce je určitě jen kamufláž :-), foto: Foto Eva Jandíková


Prohlášení

Místopřísežně prohlašuji, že jsem nikdy neznal a neznám žádné vstupní kódy do systému Skalních oblastí, nejsem a nikdy jsem nebyl jeho administrátor, jako administrátor jsem se nepřihlašoval ani pod svým, ani cizím jménem, neznám ani přihlašovací heslo kohokoliv jiného a nikoho jsem ani o poskytnutí takového hesla nežádal. Kam se offline browser PageNest webovým přístupem dostal, tam se dostal bez jakéhokoliv omezení. Pokud měly být některé oblasti stránek přístupné jen na na heslo, pak je jejich autor špatně zabezpečil. Již předtím jsem byl překvapen, kam všude jsem se dostal bez hesla běžným online prohlížečem.

Na závěr vyzývám všechny slušné horolezce, kteří mají představu, co by pro náš spolek chtěli udělat, aby kandidovali na příští Valné hromadě do výboru. Protože pokud na výběr zbudou jen ti neslušní, kteří o ovládnutí svazu usilují zdaleka ne jen poctivou soutěží myšlenek, pak si nestěžujte.

S veškerou úctou, Petr Jandík

Petr Jandík   [úpravy] 13:37 09.10.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Tašov...14:16:25 09.10.2008
...to je, vo co tu de...
Papoušodpovědět 
 Vedle jak ta jedle14:22:54 09.10.2008
EC - to je, vo co tu de...
Mikiodpovědět 
  Re: Vedle jak ta jedle14:27:09 09.10.2008
smazat vas, to je to, vo co tu pujde
ranpaodpovědět 
  Re: Vedle jak ta jedle15:17:31 09.10.2008
A já myslel, že jde o koryta. Teda spíš nejde, páč je vlastně nikdo nechce.
prudičodpovědět 

 NetSystem16:42:58 09.10.2008
Hodne veci se odviji od smlouvy CHS x NetSystem, jde se nekde dobrat ke zneni smlouvy ?
romanodpovědět 

 kruci16:57:51 09.10.2008
Tuhle někdy kolem roku 1985 jsme ve školní lavici řešili kdo komu co sebral a komu co patří. Nejdřív jsme se poprali, pak jsme dostali od hodné soudružky učitelky poznámku, pak doma nařezáno a bylo po všem. Tyhle výprasky mě dovedly k přesvědčení, že je lepší se snažit o shodu než náhodně vítězit a prohrávat s cca 6ti miliardama protivníků. Co mi do dneška funguje je, že si při všem co dělám snažím uvědomit jestli vytvářím předpoklady ke shodě nebo ne... Přeju hodně štěstí při tvorbě světlých zítřků pánové šedofousatí :( Bobr
Dafeodpovědět 
 Re: kruci08:59:37 10.10.2008
Vlasy mi řídnou, ale šedý fousy ještě nemám. Možná proto si myslím, že se dohodneme.
Petr Reschodpovědět 

 Kradez?17:11:57 09.10.2008
soulas, o kradezi nemuze byt reci...
Ing. Mastodont odpovědět 

 ZALOŽIL JSEM OBDOBU OSA17:35:26 09.10.2008
Tímto vás moji milovaní climbíci vyrozumívám, že jsem založil obdobu OSA pod názvem VOSA jejímž cílem a posláním je chránit autorská práva prvovýstupců. V praxi to znamená, že podobný servr jako je NETSYSTM INT bude v budoucnosti za možnost zveřejňování našich prvovýstupů ve skalních oblastech na, které jsme jim my mnozí prvovýstupci neposkytli autorská práva  platit poplatky  nám umělcům. Do budoucna zvažuji zavést poplatky u přelezů svých cest a z výtěžku si koupím stativ, abych se nemusel dívat do kamery při rozhovoru s Luborem Zálabákem.

Kachna

P.S. za nepřesnosti se omlouvám jsou stávají se mi jednou za deset let a jsou způsobeny mojí neznalostí počítačové problematiky.
PLETANodpovědět 

 Otazka temer dialekticka18:07:11 09.10.2008
Petre,

jak se pozna slusny horolezec? Na stejne tema - domnivas se, ze lidi kteri stoji proti tobe v tomhle sporu o sobe jaksi vnitrne vedi ze jsou neslusni a tim padem tve vyzvy neuposlechnou?

Ja taky nemam chytrej recept jak situaci zlepsit, ale >> vyzva vsem slusnym horolezcum<< je formulace zavanejici demagogii a propadandou jak ji zname a znat nechceme.
Duraodpovědět 
 Re: Otazka temer dialekticka18:20:59 09.10.2008
Tak to rovnou můžete zpoplatnit každé pokusy o vylezení cesty..
Petrodpovědět 
  Re: Otazka temer dialekticka18:32:34 09.10.2008
Jeno hipoteticky jak zpoplatnit něco co horolezcům nepatří neboť jsou více méně v mnohých rezezvacích trpěni.
PLETANodpovědět 
   Re: Otazka temer dialekticka18:34:23 09.10.2008
Odpovím si sám prostě si skály někdo pronajme...
PLETANodpovědět 
 Re: Otazka temer dialekticka21:16:57 09.10.2008
To je problém. V době, kdy se volí, dotyčného vlastně po stránce pracovitosti, schopnosti týmové práce, korektnosti a podobně obvykle nikdo nezná. A tak se volí hlavně známé osoby. Tu závěrečnou větu jsem myslel tak, že pokud se přihlásí 7 kandidátů na 7 míst, nezbývá, než se zatnutými zuby zvolit ty, co jsou, nebo vystoupit z tohoto spolku. Pro všechny v ČHS by bylo dobré kdyby takováto situace nenastala, samozřejmě kromě čtyřčlenného bratrstva kočičí pracky, jehož členové tu vystupují celkem dost jednotně a jsou k rozlišení.
Ani je-li kandidátů dost, nemáš záruku, že když si zvolíš třeba známého majitele ekonomicky prosperujícícho obchodu na místo ekonoma, nebo šéfa IT firmy za organizačního místopředsedu, že bude něco opravdu dělat a plnit úkoly, které mu jsou výborem přiděleny a nevyprdne se na to.

A už vůbec předem nepoznáš, jestli je kandidát schopen týmové práce a když někoho ve výboru většina přehlasuje, že to přijme a pracuje dál na vítězné variantě i když nebyla jeho, nebo jestli začne celý výbor sabotovat. Pak jsou tu samozřejmě obchodní zájmy lidí, kteří vlastně dostávají od ČHS práci. To samozřejmě není špatně, pokud je práce dobrá a její hodnota odpovídá ceně. Ale jestli to tak bude, se taky dopředu neví a běžný člen vůbec nemá potuchy čím vším se musí člen výboru zabývat a kolik to zabere času, když se to má dělat poctivě. Samozřejmě jsou i takoví, kteří loď pěkně rozhoupou a včas vyskočí na břeh a jakoby nic se zařadí do davu kamenujícího zmítanou posádku.

Tak jestli se ti moje formulace na konci článku nelíbila, ber to tak, že jsem se špatně vyjádřil.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Otazka temer dialekticka02:39:07 10.10.2008
Ona to byla tez otazka spise recnicka, krom toho ze dialekticka (ale jak to ma clovek v tom fofru poznat, zejo).
V kazdym pripade dik za obsirnou odpoved (si ji treba radi prectou i jini).

Jo, me vyhrady sou vyhradne k ty formulaci. Kdybys rekl >>vyzyvam vsechny horolezce << a slovo slusne vynechal, ani bych necek ;-) .. Takhle to vypadalo jako kdyz definujes mnozinu slusnych horolezcu tim ze slusni jsou ti co s tebou sdili svetonazor.. (jo, ja vim, kdyz se pise reakce na takhle primitivni obvineni z loupeze, clovek asi nebada nad kazdym slovem..)
Duraodpovědět 
   Re: Otazka temer dialekticka13:12:41 10.10.2008
Já bych to definoval snad takhle. Slušný horolezec (myšleno ve vztahu k ČHS), je podle mne ten, kdo volí k prosazování svých cílů férové prostředky - diskusi, volby, přesvědčování, hlasování, věcnou argumentaci a kdo hovoří stejně v soukromí i na veřejnosti. Kdo je schopen poslouchat argumenty jiných a přemýšlet o nich.
Petr Jandíkodpovědět 

 Nejlepsi obrana je utok...20:19:05 09.10.2008
Pravda je to obvykla taktika, ale mel jsem o tobe trochu jine mineni. Rad bych kdybych je nemusel zcela zmenit...
Takze bych skutecne rad znal odpoved na nasledujici otazky:
1/ proc jste se ty nebo Alena nezeptali administratoru SO na moznost zalohy dat vlozenych do systemu SO a rozhodli se zkopirovat a stahnout data ze systemu tak jak jste to udelali? Tedy kdyz ne nelegalne (z vaseho pohledu) minimalne neslusne z pohledu lidi kteri cely system budovali a provozovali pro potreby CHS.

2/ skutecne se domnivas, ze na zniceni prace rady lidi neneses vubec zadou vinu a tedy se nemas za co administratorum SO omluvit?

3/ jak ty tak Alena jste oznamili, ze vas dalsi fungovani VV a tedy i CHS po pristi VH nezajima, tak mi prosim vysvetli, proc je pro tebe tak dulezite se neustale navazet do jedne z mala veci ve svazu ktera 100% funguje (vyjma pripadu, kdy ji nekdo sabotuje zevnitr zpoza zaheslovane casti)

4/ cely konflikt na mne totiz pusobi ze potrebujes ukazat, ze jsi vetsi chlapak nez Zdenek nebo Vlk, prosim klidne si takto hraj, ale dovoluji si te upozornit ze uz davno tuto hru nehrajes spolu s Alenou fer a tato hra zacina postihoat zejmena jine a celek jako je napriklad CHS. Takze bych skutecne rad kdyby sly osobni spory stranou a roli hrala pouze profesionalita. Takto totiz davas pouze za pravdu slovum jimiz jsem mimo jine zduvodnil svou rezignaci na misto clena ve VV.

Radek
zobanodpovědět 
 Re: Nejlepsi obrana je utok...20:26:09 09.10.2008
Když se podívám zpět(cca 2 roky) na tvé komentáře k článkům tak mě je z toho na blití.Jsem rád, že tě někdo napadl a že se opřel do tvé osoby.Jednu chvíli tady byl PETR JANDÍK malý bůch co vše zná a jak to má být no hodně jsme se u toho nasmáli...tak doufám že aspoň ti spadne hřebínek a půjdeš do řiti.
mártyodpovědět 
 Re: Nejlepsi obrana je utok...21:13:48 09.10.2008
Kdo jsou ti lide co system budovali a citi se dotceni?
odpovědět 
 Re: Nejlepsi obrana je utok...21:18:31 09.10.2008
Tak to uz je asi potreti, co se tu tvrdi, ze Petr Jandik pouzil nejaky zaheslovany pristup, zatimco Petr Jandik tvrdi opak. Tak jak to tedy je?

Omlouvani by se hodilo. Ale na druhou stranu, pokud tady pan Babaca rozkrikuje neco o zlodejich (je ovsem pravda, ze on porad neco rozkrikuje, jde o zvyk), tak takovemu cloveku bych se asi neomlouval a zvazil bych setrvani ve stejne organizaci.
jx zeroodpovědět 
 Re: Nejlepsi obrana je utok...09:12:31 10.10.2008
Odpovím jako jeden ze členů VV, protože se mi to taky týká:
1) Po poradě s právníkem nad nedokonalou smlouvou nám tento poradil před jakýmkoli započetím jednání o změnách v ní data stáhnout. Možná ze strachu, že další možnost se k nim dostat bude těžká. Právníci májí na rozdíl od nás tu zácnou vypěstovanou vlastnost, že vidí vždy tu nejhorší variantu a jsou důslední.
2) Pokud došlo ke zničení, došlo k ně,mu v důsledku nedobře napsaného webu. Já tomu absolutně nerozumím, ale kromě "masáže" ze strany Petra (ze které ho může samozřejmě kdokoli nařknout) jsem se na to ptal IP kluků, kteří pro nás dělají a vyplývá to i znázoru diskutérů na toto téma.
3) Petr Jandík pracoval za celý VV a určitě jsou v něm lidé, kteří chtějí být u Svazového dění i nadále. Navíc každý správný manager nerad odchází od rozdělané práce a vůle těchto odstupujících odejít od stabilizovaného díla je pro mě někdy až nepochopitelná. Např. vypracováváme koncepci, kterou absolutně může příští VV odstřelit, snažíme se dořešit statuty CVK a OVK, snažíme se řešit tuto smlouvu .....
4) to už je příliš osobní na Petra Jandíka, čili z mé strany nekomentuji
Petr Reschodpovědět 
 Re: Nejlepsi obrana je utok...10:19:45 10.10.2008
ad1. Protože A.Č. potřebovala vyvolat konflikt a dát provozovateli webu SO záminku k jednostranným krokům.
ad3. Proč by ve VV pokračovala, když účelu bude dosaženo a databáze bude ve výlučném majetku společnosti personálně propojené s jejím zaměstnavatelem..
NETSYSTEM Int. a.s. IC0 254 01 025
NET-SYSTEM s.r.o. IČO: 47784164
milanodpovědět 
  Re: Nejlepsi obrana je utok...11:39:39 10.10.2008
Kdysi tam bylo nějaké štěpení jedné firmy, a tak májí obě nyní podobný název. Ale jinak se ty firmy (někteří lidé) spíš nemají rádi...
odpovědět 
   Re: Nejlepsi obrana je utok...11:59:52 10.10.2008
To jako Simon nemá rád Simona, Němeček nemá rád Němečka a Čepelková nemá (neměla) ráda Strnada natolik, že s ním uzavře jménem svazu smlouvu? :-)))
Vašekodpovědět 
    Re: Nejlepsi obrana je utok...12:17:26 10.10.2008
To je samozřejmě úplně mimo.
Petr Reschodpovědět 
     Re: Nejlepsi obrana je utok...13:12:55 10.10.2008
V čem je to mimo?
Vašekodpovědět 
  Re: Nejlepsi obrana je utok...11:47:25 10.10.2008
Fakta uváděná Milanem sedí - viz obchodní rejstřík a dále:
http://www.netsystem.cz/index.php?akce=41
Jedinou neznámou je přesná akcionářská struktura NETSYSTEM Intl. a.s., ale tu si lze v hrubých rysech velmi snadno domyslet.
Vašekodpovědět 
 Re: Nejlepsi obrana je utok...02:10:41 11.10.2008
Zobčo, vždyť jsi sám jen sprostej zloděj, tak co se navážíš do jiných?
Ten kdo ví i něco vícodpovědět 

 MG21:42:36 09.10.2008
A nevíte náhodou kterej z těch dvou maglajzuje a kterej né? Podle toho se pozná kdo má pravdu, protože je jasný, že ten kdo leze bez máča je větší charakter...
Ftipodpovědět 
 Re: MG21:51:16 09.10.2008
Diskuse se přesouvá i sem tak, přidávám svůj názor:
Zajímalo by mně komu patří web (programy) a databáze SO. Kdo z vedení se k tomu vyjádří? Myslel jsem, že vše patří ČHS a členové si vše pro svoji potřebu zadarmo a dobrovolně doplňují . Asi je to jinak a jak se zdá není to nejlepší řešení, protože se dá zneužít. S naplňováním dat pro někoho jiného nesouhlasím, resp.
mělo být jasně předem řečeno jak to je, aby se každý sám svobodně rozhodl zda to udělá nebo ne. CVK a OVK jsou financovány z rozpočtu ČHS a tak se těžko mohou odtrhnout a být zcela nezávislé. Čmelí pohádka TomaseK se asi dost blíží realitě. VV nezbývá nic jiného než situaci dotáhnout do konce. Pokud nedojde k dohodě o vlastnictví SO tak jsme pro, aby se začalo od začátku bez Netsystemas - viz vyjádření P. Jandíka.
Vašíčekodpovědět 
  Re: MG21:58:14 09.10.2008
Myslím, že tvou otázku celkem jasně zodpovídá odstavec nad obrázkem Sokolí hrany.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: MG02:06:04 10.10.2008
Maglajzuju, tedy jsem.

Jináč, mám doma tak pomalý net (žádný), že stahování celých webů je u mě v práci běžná činost jednoho z mých počítačů. (Mimochodem používám program MetaProducts_Offline.Explorer.Enterprise.)

Hackerovo
Škoda jen, že jsem se o tomto problému nedozvěděl dříve... čas od času není na škodu vyhlásit válku nějaké databázi... a věřte nebo ne - dobrý útok se hodně blbě vysleduje.

Jandíkovo
Ať je p.Jandík jaký chce, tak napadat ho z kradení databáze je blbost. Proč? Pokud by ji chtěl štípnout, tak už ji prostě má. Je počítačem kovaný a není to žádný blb. (Kde je vůle, tam je i cesta.) U běžných webů štípnout data-bázi zas tak složité není. Pokud použil nějaké Offline uělátko je jen a jen jeho věc.

PS
Jináč asi žiji v nějakém jiném světě, protože jsem se domníval, že "tyto" lezecké záležitosti jsou "free" tedy patřící všem lezcům. (Tedy i Jandíkovo...)





hackerodpovědět 
   Re: MG07:54:16 10.10.2008
Bohužel jsem nucen uzavírat i smlouvy (i když mě to strašně nebaví, ale nějak se živit musím) a ve smlouvě se dá stanovit skoro cokoli. Proto, i když je zadavatel (objednatel) duševním vlastníkem něčeho, tak smlouvou může být stanoveno třeba něco jiného. Pokud to stanovené není může se to vykládat občas různě a pak je potřeba zabrousit do některého ze zákoníků.
Nejsem právník, ale klíčem k rozlousknutí oříšku může být znění uzavřené smlouvy.

Petr Č.odpovědět 
    Re: MG09:14:50 10.10.2008
Potíž je v tom, že smlouva právě tahle vlatnictví vůbec neřeší. Proto platí ony všeobecné zákony (autorský apod.).
Petr Reschodpovědět 
   Re: MG01:45:54 11.10.2008
jsi borec :-)
mártyodpovědět 

 autorska prava 07:08:58 10.10.2008
"Z toho je vidět, že offline browsery jsou zcela běžný software a offline stahování běžná činnost." ...
nevim co vidite vy ale to ze se neco dela bezne neznamena ze to neporusujete autorska prava (film si taky muzete stahnout programkem kterej je vsude bezne a dela to kazdej ..... ??? zkuste OSA rict ..... )a samozrejeme tyto programky nefunguji na vsech webech nekde potrebuji povolit prist aby vubec neco stahli ... ? :-D
tomikodpovědět 
 Re: autorska prava 09:13:08 10.10.2008
Offline prohlizece jsou naprosto beznou nahradou za online prohlizeni. Neni na tom nic spatneho, nelegalniho, ba ani neetickeho. Se stahovanim filmu pomoci torrentu, emule a podobnych sdilitek to nema nic spolecneho a ani to neporusuje autorska prava. Vubec nechapu, proc je kolem toho takovy rozruch, proc se napadate, a nejvic ti, co tomu prd rozumi a placaji tu neco o heslech, hacker a podobne ptakoviny. O nekterych jsem si myslel, ze maji aspon trochu rozum (napr. Zoban), ale ty vyplody a napadani naprosto normalni veci je uz opravdu k placi ...
Martinodpovědět 
  Re: autorska prava 11:11:25 10.10.2008
budu se opakovat,ale proste na nektery obsah se vztahuji autorska prava , prohlizec neprohlizec , nema to nic spolecneho cim jste si je stahl ,pokud tady byl umysl data uchovat a popripade nekde prezentovat tak neni co resit .
tomikodpovědět 
   Re: autorska prava 11:33:38 10.10.2008
Budu se opakovat, ale nikdo zadna data dal nesiri, a jen jejich stazeni neni v rozporu s nicim !
Martinodpovědět 
 Re: autorska prava 13:35:29 10.10.2008
Stažení dat není v rozporu se zákonem. Nezákoné je POUZE SDÍLENÍ.
Jiraodpovědět 

 Zásadní otázka ohledne problemu SO08:04:10 10.10.2008
Jelikoz jsem stale nedostal odpoved a to ani po opetovne dotazu na www.horosvaz.cz, ptám se znovu.
1/ proč dle vyjádření Aleny VVpouze uvažoval o požádání o údaje z databáze SO, ale neučinil tak a rozhodl se data získat kontroverzním způsobem, který vedl k tomu co se nyní děje?

2/ Hodlá Petr Jandík přestat šířit házení chyb na druhé a hodlá se omluvit administrátorům SO za to co svým zásahem nikoli zvenčí, ale zevnitř webu zpoza zaheslované části způsobil?

Radek
zobanodpovědět 
 Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO08:14:28 10.10.2008
Měl bys napsat asi pro mne zásadní otázka.
Pro mne třeba byla zásadní otázka kdo sepsal tak blbou smlouvu s netsystémem.
Alena. Což přiznala a omluvila se. Zatím se zachovala v tom hejnu ukničenejch, hysterickejch, ukřivděnejch chlapečků s rozšlapanejma bábovičkama jediná jako chlap.
Dagodpovědět 
  Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO09:22:32 10.10.2008
Sem si dycky myslel, že je to ženská..:-)
kuba novákodpovědět 
   Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO09:47:32 10.10.2008
A to je to smutný. Že v tom stádu drsných mužů jako chlap (v tom dobrém) vystupuje jen samotinká žena.
Abych nekřivdil ještě Petr Resch.
Dagodpovědět 
  Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO10:13:11 10.10.2008
Škoda jen, že ten chlap zároveň pracuje ve firmě jednatelů provozovatele SO. :-(
milanodpovědět 
   Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO10:24:13 10.10.2008
Tak jak je to s timhle zatim nevim. Hodnotil jsem uroven reakce na zatim probehle a na zatim znama fakta.
Je-li to tedy navic spor uvnitr jedne firmy? Trochu to ztraci logiku, ale treba ji jen nevidim.
Dagodpovědět 
    Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO10:55:32 10.10.2008
Ano, to je problém. Jedno paranoidní vysvětlení ani nechci publikovat. Stejně jako neumím posoudit cenu předmětné databáze. V tomto směru by mě zajímal názor oblíbeného K.T.
milanodpovědět 
     Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO11:03:27 10.10.2008
Tech vysvetleni je moznych vic. Nicmene http://www.netsystemas.com/ mi hazi chybu. ???
Spiknutí, spor uvnitr firmy... normalni slendrian???
Nebo je vsechno jen nahoda? To vi snad jen buh. Pletane? :-)
Dagodpovědět 
      Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO11:18:29 10.10.2008
Snad takto:
http://www.justice.cz
odpovědět 
       Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO11:27:43 10.10.2008
Ale jo, ale mateřská stránka firmy tvořící web hází error, to je viztka teda!
Ty firmy se jmenují tak podobně, že jestli to byl rafinovanej záměr, že si člověk řekne "to musí bejt jen náhoda" tak na mne to sedlo. :-)
Je to podivné, ale já jedu do práce.
Dagodpovědět 
        Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO11:40:21 10.10.2008
Kdysi tam bylo nějaké štěpení jedné firmy, a tak májí obě nyní podobný název. Ale jinak se ty firmy (někteří lidé) spíš nemají rádi...
odpovědět 
         Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO11:58:25 10.10.2008
Ve vedení firem jsou stejní lidé (p.Němeček a Simon). Není to příliš schizofrenní?
milanodpovědět 
         Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO12:05:43 10.10.2008
To jako Simon nemá rád Simona, Němeček nemá rád Němečka a Čepelková nemá (neměla) ráda Strnada natolik, že s ním uzavře jménem svazu smlouvu? :-)))
Vašekodpovědět 
       Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO12:16:27 10.10.2008
A ještě mrknout sem:
http://www.netsystem.cz/index.php?akce=41
Vašekodpovědět 
     Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO13:55:35 10.10.2008
Nejsem obchodník, ale podle indicií, které máme na HD k dispozici, odhadujeme cenu téhle databáze na číslo s pěti nulami. Tahle kauza cenu určitě srazí, protože se snížila její důvěryhodnost a nejistota vede ke snížení ochoty se na jejím plnění podílet. Nejvíce ovšem záleží na dohodách, kdo má jaké právo nakládat s jakými daty. Někdo to tam nacpal jako jednotlivec, někdo za vydavatele průvodce, jiný za komerční web a pod. Pokud by z toho mohly vycházet průvodce (PDF, papírové, webové...), bylo by to samozřejmě cennější. Šlo by to také využít k reklamním účelům nebo jako nosič reklamy. Nebo to může zůstat zcela čisté jako internetový nástroj pro přejišťování cest. Myslím ale, že by byla škoda nevyužít komerčního potenciálu této databáze aspoň k finančním zajištění jejího provozu a rozvoje. (Aby bylo jasno: Zdeněk Strnad a spol. na tom odvedli obrovský kus práce. Je to podle mne nejlepší počin ČHS za poslední dva roky. Je škoda, že se to zadrhlo na malicherném hašteření.)
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO14:05:59 10.10.2008
Dík za informace.
Milanodpovědět 
 Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO09:24:36 10.10.2008
Prehlidnul jsem nekde nejakou informaci o tom, jak to bylo s tim pouzitim zaheslovaneho pristupu?
jx voidodpovědět 
 Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO09:37:23 10.10.2008
Houby znam pozadi cely veci. Ale pokud byl ke stazeni webu pouzit program, uvadeny Petrem Jandikem, tak nechapu proc to Zobco nazyvas "kontroverznim". Tvuj slovni utok viz pouziti admin pristupu a tak se taky moc nezakladal na pravde, ale asi pouze na domnenkach. No ale to tady mezi Vami tak obecne chodi, jak to tak sleduju. A bohuzel je uplne jedno kdo promluvi. Jestli Petr, Jirka nebo ty. Prijde me to, ze kazdy cekate na to, kdy se objevi neco na toho druheho a potom si vsichni domyslite a vymyslite a hazite spinu jeden na druheho (nekdo vic nekdo min). To kolik % je pravda a kolik vymysli, paranoia a nevim co jeste, to uplne presne samozrejme nevim. Nemuzu si pomoci, ale kdyz si prectu par diskuzi nazpet, tak mi jako cloveku, ktery to vidi jen zvenci prijde, ze kdybyste tolik usili, ktere venujete dohadum a vzajemnemu osocovani a vnitrnim bojum, venovali konstruktivni praci tak by to mozna bylo lepsi... Mozna se mylim a neni to tak, ale takhle to opravdu vypada jako kdyz se parta malych capartu hada na piskovisti o babovicku :-(
Mozna misto toho, abyste se vzdycky snazili vytezit z dane situace co nejvic pro sebe a zacali hned spekulovat a psat katastroficke scenare a pomluvy vseho typu na weby, tak byste mohli nechat trosku schladnout vzdycky hlavu, zjistit fakta, zkusit je mezi sebou vyresit a pak informovat verejnost.....
Tom Vidlakodpovědět 
  P.S.09:39:58 10.10.2008
Zatim jediny kdo vypada, ze chce konstruktivne hledat obecne nejaka reseni bez zbytecnych emoci je Petr Resch a preji mu hodne sil, aby se mu to povedlo!!!
TOm Vidlakodpovědět 
 P.S.09:40:52 10.10.2008
Zatim jediny kdo vypada, ze ma zajem konstruktivne resit problemy bez zbytecnych emoci je Petr Resch. Preji mu proto hodne sil, aby se mu to povedlo!!!
Tom Vidlakodpovědět 
 Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO10:13:50 10.10.2008
2Zoban: Trochu sa blamujes.

1. Stahovanie obsahu cez offline prehliadac je to iste ako cez Explorer alebo Firefox.

2. Obsah netvorila ta slavna fy ale len program na obsluhu obsahu = nema ziadne prava k obsahu databazy.

3. Stale tu nieco hovoris o zaheslovanom pristupe. O nom nepise ani ten lama z tej fy ani Jandik. Ak by to aj bola pravda, tak kto mu dal pristup a heslo? Asi len prevadzkovatel z danej fy a j s danymi pristupovymi pravami.

4. Cize ak nehackol pristup, akoze si myslim, ze na 99.99% na to "nema" prostriedky, tak islo by aj v pripade zaheslovaneho pristupu o uplne legalne jednanie.

Riesenie - nechat to nakodit nejakemu slusnemu programatorovi PHP/MySQL. Ak mu zadate presnu analyzu, co presne chcete, tak za tyzden to ma zbuchane a za dalsi mesiac vyladene. No problemos.

Spyros z network.skodpovědět 
 Re: Zásadní otázka ohledne problemu SO11:40:13 10.10.2008
Už tu párkrát zazněla otázka,jestli se Petr Jandík někam dostával přes hesla,nebo ne.On sám tvrdí,že ne,tak jak to tedy je?A důkazy?
 Ollyodpovědět 

 Teda kluci09:44:19 10.10.2008
Prokousal jsem se VELKÝMI PÍSMENY a hejny vykřičníků věčně běsnícího Jiřího (Pletane, modli se prosím za klid Jeho duše). Přečetl jsem, div né celý, nekonečný elaborát Petra. Zaplakal jsem se Zobčou nad světem. Přečetl si i mail Zdenka, který nás ujistil, že web nikdo nezprivatizuje, pouze on, ale že se nemáme ničeho bát (správci mají asi pověst úplných pitomců, dobře nám tak) :-). Čekám kdy se vynoří moravské vlčisko a oznámí svůj další převratný tajemný plán (třeba zase někoho udá vim já).
Nic ve zlým kluci, mám Vás všechny rád, fakt! :-) je s vám sranda. Bez kočkování by nám bylo smutno, že!

Nicměně za sebe, správce jedné pidioblástky a dodavatele pár dat,  bych si dovolil žádat o toto:

1) Zachovat web ČHS, včetně SO pod správou a v majetku ČHS (jakkoliv je to nedokonalá orgnizace).
2) Umožnit všem lidem prohlížet a kopírovat data na webu uložená.

Pokud by se někdo přidal, dal bych to jako výzvu s podpisy.
Dagodpovědět 
 Re: Teda kluci09:52:08 10.10.2008
Nevim Dagu, ze ty to dakazes vzdycky tak pekne vystihnout a napsat (tise zavidim, teda vlastne nahlas :-))...... neda se nic nez souhlasit. Az to budes mit nachystane rekni a mas u mne prvni podpis :-)
Tom Vidlakodpovědět 
 Re: Teda kluci08:27:49 17.10.2008
naprostý souhlas.
stipodpovědět 

 paranoia10:09:08 10.10.2008
Co má společného NETSYSTEM Int. a.s. a NET-SYSTEM s.r.o. kromě sídla v Liberci? Ve vedení obou společností pracují pánové Němeček a Simon...
Vedení ČHS pod vedením A.Č. udělá (zdá se) nevýhodnou smlouvu z NETSYSTEMem Int. Zároveň pracuje ve f. NET-SYSTEM A.Č. jako výkonná ředitelka.
Je potřeba dalšího vysvětlování?
milanodpovědět 

 nejsou k máni nějaká fakta?13:06:20 10.10.2008
1.Ta zmiňovaná smlouva, je tajná?
2.Když je lezec.cz prakticky č.I ve státě, zkoušel s něma někdo jednat o databázi skal (nebo vůbec s někým)?
3. Ví ještě někdo proč vznikl ten svaz a co chce?

A kevšemu venku prší
Papodpovědět 
 Re: nejsou k máni nějaká fakta?13:46:06 10.10.2008
Zdeněk Strnad říká, že se už dříve pokoušel domluvit s Lezcem na sdílení databází, ale Lezec to odmítnul.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: nejsou k máni nějaká fakta?08:37:24 17.10.2008
Ať si Lezec dělá co chce a svaz taky. Dohromady bych to nemíchal, ať bych byl na jedné nebo druhé straně. Obsah DB patří podle mě jednoznačně svazu, stahování dat není krádež, od toho tam ten web je. Výklad věci pana Strnada mě překvapuje. Buď tomu sám vůbec nerozumí, nebo úmyslně mystifikuje lidi, kteří tomu nerozumí. To druhé je horší.
stipodpovědět 

 ČHS23:03:36 10.10.2008
Kdyby se celé vedení ČHS skládalo z Petrů Reschů, tak by se asi znovu stal členem. A i jako nečlen - Petře, díky!
Tondaodpovědět 
 Jandík je podle mého zloděj15:59:24 11.10.2008
i kvůli tomuto jsem vystoupil z ČHS a lezu si jen tak, pro radost.. Všechny ty komerční weby, mezi které patří i Jandíkovy hory prostě potřebují "informace" a tady se prostě dle mého soudu naskytla velká příležitost, kterou si Jandík nenechal ujít..
To, že ho přitom "lapili" je jen jeho smůla, každopádně dle mého soudu tím zlodějem v pravém smyslu je, neboť se pokusil zcizit něco, co mu od počátku nikdy nepatřilo a načem němel žádné zásluhy. Milý Petře Jandíku, já ti zkrátka nevěřím. Sorry, ale jsi zloděj.
To je přece jednoodpovědět 
  Re: Jandík je podle mého zloděj12:30:13 12.10.2008
"To je prece jedno" je jen jeden z dalsich internetovych analfabetu (Babaca, Zoban, a jini) :-) vivat!!! Schvalne jsem se podival na ten "komercni Jandikuv web" a je tam jedna reciprocni reklama na Hedvabnou stezku... To je teda financni vyvar, ze by z teto reklamy na Hedvabnou stezku mel 100 000 Kc mesicne?
odpovědět 
 Re: ČHS16:51:25 11.10.2008
Reschík na hrad!!!
Petře BRAVOOO!!!!!
Eště že tam seš!!!
Za 5 min. 12!!!!!!

Dovolte, myslím že nebude od věci troch oslavné poezie:


A PŘIJDE ČAS
------------

Kéž by byl každý člověk z křemene
dál celý národ z kvádrů!!!
Nežádali bychom vemene
nasáli bychom z KÁDRŮ !!!
Vážnákodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179369)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (21)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.