LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Žula nevaruje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
321 Boulder Club - Brno
ZŠ Planá - Planá
Eset Centrum - Praha 2

Prodejny
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nanga Parbat Czech expedition 2018

Bylo nás 9+1. Mummeryho pilíř čeká dál.

V minulých dnech jistě příznivci himalájského horolezectví zaznamenali zprávu o úspěchu skupiny českých horolezců na krajně obtížné osmitisícové hoře Nanga Parbat v západní části Himalájí.

Výstup šestice horolezců na vrchol je bezesporu skvělý počin, už jen vzhledem k tomu, že historie doposud znala pouze pětici Čechů, co kdy stanuli na hlavním vrcholu.  Tuto skupinku legend (J. Rakoncaj., J. Nežerka, R.Jaroš, M.Holeček a Z. Hrubý) doplnila chronologicky šestice P. Kořínek, P.Bém, R. Groh, , T. Kučera, P. Burda a L. Dubský. Všichni „nováčci“ stanuli na vrcholu ve výšce 8126 m v pátek 20.7. dopoledne mezi 9:30-11:45 h tamního času.  První jmenovaná trojice úspěšných horolezců vyrazila k vrcholu kolem půlnoci z tábora C5 (7400 m) a druhá trojice vyrazila k vrcholu již 19.7. kolem 17:20 h, ovšem z nižšího tábora C4 (7120 m). Přibližně kolem 3. h ranní se skupinky spojily a spolupracovaly až k vrcholu. 

Přestože se jedná o úspěch, je třeba zmínit některé aspekty celé akce, ke kterým veřejnost žádá vysvětlení.

1) Promo celé akce slibovalo pokus o unikátní kombinaci zlezení Nangy po dvou paralelních liniích- Kinshoferovou cestou a prvovýstup spojený s prostoupením Mummeryho pilíře ve středu Diamírské stěny. Proč byla druhá, náročnější, část nesplněna?
2) Promo akce hovořící o účastnících expedice zmiňuje sedm horolezců a jednoho dokumentaristu. Jak je množné, že v expedici nakonec působilo hned devět horolezců včetně kontroverzní osoby Pavla Béma?

Add.1) Cesta přes Mummeryho pilíř k vrcholu Nanga Parbat zůstává i nadále nepokořenou výzvou. V prvoplánech naší expedice se skutečně skupina Pavel Kořínek, Jiří Domanský, Leoš Husták a Jiří Janák chtěla o prvovýstup minimálně pokusit, leč řada okolností je ve finále k tomuto pokusu ani nepustila.  K těmto okolnostem lze řadit následující. Kvůli zranění zad Pavla Kořínka z počátku expedice došlo k rozdrobení týmu z hlediska aklimatizačních výstupů. Bohužel nejen nerovnoměrná aklimatizace, ale též značné individuální rozdíly v délce přivykání na nadmořskou výšku způsobilo postupné rozdílné vyčerpávání fyzického fondu jednotlivých horolezců. Prvotní plán aklimatizace v Kinshoferově cestě a následný pokus o Mummeryho pilíř ve finále vyústil o „pouhý“ boj o vrchol na Kinshoferově cestě společně s dalšími členy expedice. Nanga představuje skutečně nelidskou dřinu a nečekané zranění ruky Jirky Janáka, neustupující bronchitida Leoše Hustáka a Jirky Domanského postupem času nedávala naději, že by se někdo připojil k dobře aklimatizovanému Pavlovi Kořínkovi k pokusu v Mummeryho pilíři. Pavel Kořínek nakonec vystoupil na vrchol jako jediný z čtveřice určené pro prvovýstup, leč musel vzít za vděk i tak krajně obtížnou Kinshoferovou cestou. 

Add. 2) V počátku plánování akce bylo skutečně pouze sedm horolezců plus dokumentarista. Sestava v tomto počtu byla stálá prakticky od prosince loňského roku do března roku letošního, kdy jsme se dozvěděli o zájmu o stejnou horu ze strany Radoslava Groha a Pavla Béma. Ti navíc povýšili svoje ambice na Nanze o touhu sjet z vrcholu na lyžích. Jednání se sponzory a dalšími partnery již ovšem v této době byly v pokročilém stádiu a navýšení počtu účastníků by situaci komplikovalo, množství vybavení rozmělňovalo apod. Dvojice lyžařů navíc z nejrůznějších osobních důvodů nestála o mediální zviditelnění ani o participaci na sponzorském pozlátku, a proto jsme oběma přislíbili maximální kooperaci v rámci snahy vylézt na Nangu s tím, že nebudou vedeni jako oficiální členové expedice. Obě strany s tímto souhlasily a  takto jsme i do Pákistánu odjížděli. Pro ušetření nákladů a ulehčení formalit jsme ve finále navíc zkoordinovali harmonogram letenek a další dopravy pod horu. I když plán aklimatizace expedice byl trochu jiný, než v případě Pavla a Radka, pro finále jsme síly spojili a k vrcholu kráčeli jako jedna národní výprava. Nikdo nemohl předem vědět, jak to bude celé vypadat a probíhat, ale poté, co kluci zejména kvůli ne/bezpečnosti vzdali variantu s lyžemi, byla logicky velmi pravděpodobná varianta spojení do větší, údernější a silnější skupiny, což se ve finále stalo. Pavel i Radek byli pro tým velkou posilou a i díky nim můžeme hovořit o mimořádně úspěšné expedici a nebylo možné je po úspěšném výstupu ignorovat i v mediální prezentaci, původně zamýšlené jen pro původní sedmičlennou expedici.

trek do BC

Trek do BC


aklimatizace na Ganalo Peaku

Aklimatizace na Ganalo Peaku


BC a Nanga Parbat

BC a Nanga Parbat


Nanga při západu slunce

Nanga při západu slunce


Radar a Bémič na vrcholu

Radar a Bémič na vrcholu


Fotky: archiv členů expedice

Pavel Burda   [úpravy] 06:56 14.08.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hmmm13:37:14 14.08.2018
Na takové expedice se člověk nepřipravuje měsíc či dva. Pravdu ohledně "Bémiče" se stejně nikdy nedozvíme, ale snaha to vysvětlit byla.

Bude se expedice v čele s P. Kořínkem pokoušet o Mummeryho pilíř i příští horo-sezónu? Nebo už to není v plánu prostoupit tuto cestu?
F. Kolohnátodpovědět 

 Pavel Bém14:19:55 14.08.2018
Nějak netuším, proč se snažíte "veřejnosti" nějak vysvětlovat, nebo obhajovat účast Pavla B. na výpravě. Co má Nanga Parbat, nebo jiné hory společného s jeho působením v politice? Lezení se aktivně a docela úspěšně věnuje už od 80-tých let.
PeSodpovědět 
 Re: Pavel Bém14:43:52 14.08.2018
Přesně tak, co si nakradl je jeho věc. Důležitý je že byl úspěšný na kopci a o to tady jde.
odpovědět 
  Re: Pavel Bém15:16:13 14.08.2018
Já to mám opačně: Béma kvůli jeho pochybnému působení v politice nepovažuji za horolezce, takže mě nezajímá, co vylezl a tedy ani to, proč ho předem neprezentovali. Ale chápu snahu ostatních členů "obhájit se"...i když tam vlastně přiznávají, že se s ním bratříčkovali kůvli prachům :-)...logické, ale trochu nešťastně podané.
Jirkaodpovědět 
   Re: Pavel Bém15:29:32 14.08.2018
"Béma kvůli jeho pochybnému působení v politice nepovažuji za horolezce" ... AHA ... taky dobrý
 TRodpovědět 
  Re: Pavel Bém07:59:28 15.08.2018
A z čeho jste kluci přišli na to, že účast Pavla Béma obhajují kvůli působení v politice? Otázka přece zněla takhle: "Promo akce hovořící o účastnících expedice zmiňuje sedm horolezců a jednoho dokumentaristu. Jak je množné, že v expedici nakonec působilo hned devět horolezců včetně kontroverzní osoby Pavla Béma?" To znamená, že obhajují oba přibyvší členy expedice a pokud vím, tak Radoslav Groh za sebou žádné kontroverzní působení v politice nemá. Husy zakejhaly? ;)

Proč obhajují přítomnost dvou přibyvších členů-nečlenů dokážu pochopit - původně mezi účastníky nefigurovali.
odpovědět 
   Re: Pavel Bém08:49:40 15.08.2018
tak jako tak, výsledek je "s Bémem kvůli prachům", což beru jako logické vysvětlení, ale trochu nešťastně formulovanou "obhajobu".

jinak proč tam není: "...včetně špičkového skialpinisty Radka Gróha" místo "...včetně kontraverzní osoby Pavla Béma"?
odpovědět 
    Re: Pavel Bém08:56:02 15.08.2018
asi proto, že se na Béma ptá víc lidí. Pan Groh toho tolik nenakradl, takže jeho přítomnost není tak zajímavá :-) Asi Bém něco lehce zacvakal, ale na takovouhle akci musí být především nadupanej horolezec, než sponzor. Gratulace všem!!!
tomtomtomodpovědět 
     Re: Pavel Bém09:03:52 15.08.2018
jako, článek oceňuju, NIKOHO NEOČERNUJE, NIKOMU NESTRANÍ, JEN VYSVĚTLUJE A DÁVÁ VŠE NA PRAVOU MÍRU, COŽ NENÍ ZVYKEM!!! Gratulace všem,i Bémovi, Mummery počká :-)
luckyboyodpovědět 
     Re: Pavel Bém09:27:27 15.08.2018
přesně tak, všechny zajímá Bém. Takže ve 2. bodu obhajují především jeho, nikoliv "dva nové členy"..., jak se snaží evokovat koment výš.
odpovědět 
     Re: Pavel Bém15:26:58 15.08.2018
Everest, K2, Nanga. A copaks vylez Ty, sportovče ?
Todpovědět 
      Re: Pavel Bém19:36:29 17.08.2018
Odecetl bych ale vystupy s kyslikem...
odpovědět 
       Re: Pavel Bém10:53:49 21.08.2018
To víš, že jo, s ním je to vejlet na Kokořín.
Ty budeš větší bombarďák.
odpovědět 
        Re: Pavel Bém11:20:43 21.08.2018
Já vím, ty máš rád zvířátka. Pavle, neprožívej to tak..
odpovědět 
         Re: Pavel Bém13:57:52 22.08.2018
:) Už v koncích, co ?
Todpovědět 
          Re: Pavel Bém21:56:59 26.08.2018
Ne, soudis dle sveho prispevku s Kokorinem nebo jak si na to prisel?
odpovědět 
     Re: Pavel Bém18:24:13 18.08.2018
To je sila ...politik=zlodej...hosi hosi kam jsme to dopracovali od listopadu 89...jen by si kazdej lezoun dneska mel uvedomit ze bez ty politiky by mohl na sve cestovani po svete zapomenout...leda tak na bumazku do SSSR ...ale to by zas musel aspon kamaradit s UV KSC...:-)
odpovědět 
      Re: Pavel Bém18:36:33 18.08.2018
Takže všichni, kdo se do 89 někam dostali, byli co?
odpovědět 
    Re: Pavel Bém09:12:54 15.08.2018
je mi celkem šumák, jestli jim bém něco zaplatil, pokud ano, tak si to kluci myslím zasloužili, za to do čeho se vrhli. A ten výsledke je famozní, takže pokud Bém něco platil, tak by se mu mělo spíš poděkovat, že klukům, co mají patrně mnozí hluboko do kapsy, pomohl se k nanze vydat. Aspon ty miliardy nesyslí, jestli to tak bylo :-)
lukáš doubekodpovědět 
     Re: Pavel Bém00:49:25 16.08.2018
Pokud Bém komukoliv něco platil, tak jsi to platil hlavně i ty a ostatní čtenáři Lezce mj. Trochu o tom tuším. Poplakej si v ústraní pod Bémovým plakátem a až ho potkáš osobně, tak se ho zeptej, kde si na to vše vydělal a jak. A to rozhodně nejsem nepřející, jen nejsem vypatlaný dutohlav a volič nejen Béma, ale ani Kobliháře.
odpovědět 
 Re: Pavel Bém20:31:45 16.08.2018
rozhodne gratuluju k tak narocnemu vystupu,kde podle me politika nema sanci,protoze v takovych vyskach neexistuje.Proste jste borci!uzivejte! T.Pavlik
Tomas Podpovědět 

 Kolibřík06:26:07 15.08.2018
Kolibřík létá tak vysoko? Na jeho příkladu jde vidět, že se ty boží mlýny točí opravdu pomalu...
Ondraodpovědět 

 Pěkný výkon07:33:58 15.08.2018
Gratuluju k výstupu všem zúčastněným, je to parádní výkon a pro všechny i určitě pěkný zážitek. A o tom to je :)
BKodpovědět 

 vysvětlení08:52:13 15.08.2018
V textu se dle mého nejedná o nějaké ospravedlnování, nýbrž o vysvětlení proč se nesplnilo prakticky nesplnitelné (Mummery rib) a kde se tam vzal Bém, přestože se o něm před expedicí nikde nikdo nezminoval, naopak z mého pohledu chválihodná upřímnost. A Bém na magistrátu a na Nanze jsou dva světy
radeeeekodpovědět 

 beru!09:09:36 15.08.2018
článek mile potěšil, s řadou kamarádů jsme se na tohle téma bavil (Bém a Mummery) a ted aspon víme jak to bylo. Nic proti ničemu ale skutečně díky za vysvětlení, přestože jste nemuseli, článku věřím a jak tu někdo píše, tady musí být Bém hlavně
špičkovej horolezec než sponzor!
kololodnikodpovědět 

 :-)09:41:54 15.08.2018
Bémič je hovado v pozitivní i negativním slova smyslu ale tady je na místě mu jen pogratulovat. Díky za článek, mile překvapil upřímností!
messiodpovědět 

 morálka09:45:01 15.08.2018
Jako výkon to určitě je, ale je to dost podobný jako vylézt těžkou cestu z mágem. Prostě se není čím chlubit.
Horolezec by měl mít hlavně nějakou morálku a pokud si pomůžu k výkonu kradenými penězi, tak se fakt není čím chlubit.
d.odpovědět 
 Re: morálka10:42:51 15.08.2018
tak tohle je superchujovina, co jsi tu napsal. Ale jsem rád, že jsi použil příměr s maglajzem. Implikace: kdo leze s maglajzem krade peníze! Yeaaah!
odpovědět 
 Re: morálka10:49:09 15.08.2018
ty krávo, jako vylízt Nangu je masakr největší, kdo tohle zpochybnuje, tak by si to měl zkusit. Skály jsou uplně jinej sport. Ten článek není o morálce, Bémič je superhorolezec, zbytek jeho osobnosti je něco jinýho. Asi byl i dost platnej a je spíš hezký že se to vše napsalo tahle na rovinu
lubosssshodpovědět 
 Re: morálka18:31:16 18.08.2018
Kdyz vis ze je Pavel zlodej, tak bys to mel ohlasit, jinak tajis trestnej cin....vis to?:-)
Kurva ceska zavist je priserna...
Ty bys delal loupeznika s primatorskym platem jo?
chacha...
hele ty dodpovědět 
  Re: morálka20:10:52 18.08.2018
Co porad mate s tou zavisti? Sami zavidite, ze vas to vzdy napadne jako hlavni argument, nebo jak k tomu prosim dochazite?
odpovědět 

 ještě mi není jasné...11:19:12 15.08.2018
Ještě mi není jasné, jak víte, že si Pavel Bém nakradl miliardy? Byl vyšetřován, obžalován, nebo dokonce odsouzen? Nějak si nevzpomínám. Druhá věc je, že jsou nejspíš oprávněně kritizovány pro nehospodárnost řady akcí na pražském magistrátu z jeho éry, ale pokud vím, tak jsou zpochybňovány především jeho politickými protivníky a "investigativními" novináři. Spoustu peněz prošustruje nesmyslně prakticky vždy každá politická garnitura, která je zrovna u moci, ale většinou to vždy vyšumí do ztracena. Pokud se ohlédneme do minulosti, tak který pražský primátor byl skvělý?
Teď máme v Praze Krndu a to je dílo...
PeSodpovědět 
 Re: ještě mi není jasné...13:54:00 15.08.2018
Aha Petře :)
A co třeba kauza Veolia a čistička odpadních vod? To si také vymysleli investigativními novináři? Mám vzpomínat a hledat další kauzy? Já toho (v porovnání s většinovým voličem) zase tolik nezapomínám...
Kolik si nakradl mě nezajímá. Spíše mě zajímá o kolik okradl NÁS.
Krnda je vesmírná. Hudeček byl ubrečený tragéd. Svoboda se mi zdál jako slušný člověk (ač ODS nesnáším), ale nic pozitivního neprosadil. O Němcovi nemluvím. Kasla jsem měl rád (také ho brzy dostali pryč) a Koukal se v porovnání s většinou svých nástupců již nejeví tak hrozně...
Bém je známý koksař a z..... (stejně jako Hrubý např.), ale do diskuze o lezení to nepatří, s tím souhlasím...
Pepanodpovědět 
  Re: ještě mi není jasné...14:15:17 15.08.2018
vcelku vážná obvinění, na to, že píšeš že do diskuse sem to nepatří. tak jsi si to mohl odpustit a nedělat tady ze sebe ovci, který kritický myšlení nic neříká...
odpovědět 
   Re: ještě mi není jasné...02:34:20 18.08.2018
Ano, vsichni co mysli neco jineho nez ty jsou ovce bez kritickeho mysleni. Problem ale je, ze si to mysli o sobe skoro kazdy..
odpovědět 
  Re: ještě mi není jasné...18:34:45 18.08.2018
Pepane on te nekdo vokrad jo? Se smeju dycky nad temahle plkama....tak proc si je tam lidi posilaj ve volbach? No a pokud vsici kradnu....a ty to pepane vis lip jak to udelat aby vsem litali peceny holuby do tlam a mohli si jezdit na vejlety, tak kandiduj, ne?:-))
odpovědět 
 Re: ještě mi není jasné...07:47:39 20.08.2018
to je Petře úplně jasné, psali to totiž v novinách a každej to o něm ví.

den co den mě znovu a znovu překvapuje, jak mnoho lidí, bez rozdílu vzdělání, stáří, sociální situace etc., není schopno extrapolace vlastní zkušenosti. tedy každý něčemu nějak rozumíme, něčím se třeba živíme nebo se o něco dlouhodobě zajímáme. a když je v "novinách"(televizi, rádiu, na internetech etc.) měco o tom našem oboru, jsou to valnou většinou děsné kydy, kdy je kombinována nedostatečná píle redaktora s jeho ignorací, okořeněná zmatkováním editora a zamotané zaměřením a orientací listu a společenské poptávce, a někdy je to dochuceno velmi špatným překladem původního zdroje. no a pak tenhle člověk, co velmi správně pozná pitomosti psané o oboru kterému rozumí, bere zprávy z oborů, kterým nerozumí, úplně doslova a nekriticky, jako zjevené slovo bóži.
Lukas B.odpovědět 

 Jánošík12:12:52 15.08.2018
Takovej Jánošík, akorát nebral bohatým, ale obyčejným lidem. A dával horolezcům. Výkon to je, ale s prachama by na to samý mělo hafo lidí. Akorát maj morálku, tak se tam nedostanou protože nemaj love..
odpovědět 
 Re: Jánošík12:21:36 15.08.2018
tak to je děsná hovadina, jen maj prostě jiný priority, ne že by neměli peníze. Nemyslím si že by zrovna na Nangu jezdilo nějak víc lidí, kdyby ta akce stála třeba 30tisíc. Co vím, ta tihle kluci, kromě Béma, moc peněz nemaj, přesto je to pro ně taková srdcovka, že si třeba pujčej, pak několik let makaj, splácej, ale jedou tam, tohle je třeba taky ocenit. Ne si kupovat auto, iphone apod....
gordon bleuodpovědět 
 Re: Jánošík23:44:40 16.08.2018
To, že ti lidé nemaj prachy, není většinově způsobeno tím, že by měli morálku, ale tím, že se nedostali k lizu. Morálku prokáže ten kdo odolá pokušení. Nikoliv ten, kdo jen tiskne průvodce na firemní tiskárně, zatímco papaláši nahoře kradou ve velkým.
honzaodpovědět 
  Re: Jánošík18:40:57 18.08.2018
...ze lidi nemaj penize pac se nedostali k lizu...honzo honzo...ja dyckinky koukam na ty nakupni kose v shopech ...pretejkaj...tak jak to ze nemaj penize? Aut je vic a vic ze asi prestanu pouzivat dalnice, pac kazdej jede jako kokot...dyk to ma kotoucovky, 4erbegy a jsem "nesmrtelnej" ne?:-))
Papalasi kradou...hm, vokradate se sami, tim co si volite...a posledni volby...bude lip pirati a pod to jasne dokazujou.
Bez tech "papalasu" nahore by sis treba ani nenacepoval plnou nadrz kdyz chces jet na sutry, vis? O hranicich co uz nejsou nemluve
odpovědět 
   Re: Jánošík23:01:33 18.08.2018
Řeč je o horolezcích, který nemaj prachy na Nangu, ale jinak by to dali.

Narvat si nákupní košík vyjde přecijen laciněji než zaplatit náklady expedice na Nangu Parbat.
honzaodpovědět 

 Nanaga15:19:51 15.08.2018
kluci si hrábli, dali vrchol a přežili - to je megaúspěch. Všechno ostatní je nepodstatný. Choděj normálně do háku a prachy berou z velké části z úspor. Úspěch je vždy kombinací zkušenosti, odolnosti, vytrvalosti, počasí, podmínek a štěstí. Chápu článek, že chtějí vysvětlit co a jak bylo. ale to nic nemění na tom, že zaslouží obdiv.
Vašekodpovědět 

 ...von ještě nesedí?18:26:47 15.08.2018
jak o to řekl jeden Lezec na fesťáku při otázce co si o něm myslí. On ještě nesedí?

A vy tady píšete že je to úspěch. Úspěch je, že se zasloužil na okrádání třeba postižených a důchodcu. Co jiného je krádež peněz ze státního. Kdo se jej účastní jako např. i on tak mu patří nálepka zloděje invalidu, postižených a nemouhoucích.
Běžte si okrást na ulici třeba vozíčkáře s vážnou demencí.
Že vá není hanba co ho obhajujete.
Filodpovědět 
 Re: ...von ještě nesedí?19:26:39 15.08.2018
nikdo nikoho neobhajuje, jenom si tu někteří nehrajou na soudce a hodnotí to, co objektivně hodnotit jde, a to je prezentovaný sportovní výkon. Dobře, jeden soud přeci: jsi trumbera a aby jsi věci chápal, tak si je potřebuješ zjednodušit a svět je hned černobílejší.
odpovědět 
  Re: ...von ještě nesedí?21:29:24 15.08.2018
tak to si přesně vystihl...
když vrah co zabil lidi vyleze na K2 tak se nebudeš dívat na charakter člověka? (Jaký je rozdíl okrást postiženého co měl dostat peníze ze státu a ten mu je nedá, kvůli lidem jako je On). Nechá je trpět v ponižujících podmínkách a nebo na jeho léčbu se skládáme. Viz nedávno maminka rodiny s rakovinou co pojišťovna (stát) ji nechtěl proplatit lepší léčbu. Pohodička? Spí se ti dobře v obhajobě tohodle hnoje?
Ok, je to super lezec :D
A teď z jiného soudku. Dej mlaďochům peníze z rozkrádaček ze státu a dejme tomu že budou mít možnost lézt na 8K hory. Co myslíš? Bude to opakování, nebo vylezou nové směry. Mára Holeček to popsal dobře - těm "dravcům" to za to teď nestojí. Peníze vs lezní. To je celé.
Ale chápu i Mára je jednoduchej. Nebo oslava Jaroš. Vylezl na K2 woooou. Víš vůbec že na K2 udělal v roce 1984 (pletené ponožky) prvovýstup sir Joseph? _:D Ty "chytrej".
Filodpovědět 
   Re: ...von ještě nesedí?22:06:43 15.08.2018
tak podruhý, nikdo nikoho neobhajuje, jak tady podsouváš. Výše je to napsaný a stačí jen málo - a to prosté porozumění textu. Demagogický příměry k vrahovi na K2, snad nemá ani cenu komentovat... Jak pomáháš teda ty? Když se tě osudy nemocnejch a postiženejch takhle dotýkaj? Upřel jsi si zájezd na lezení a poslal místo tho peníze potřebnejm, nebo se jedná o falešnej soucit a dojímání se sám nad sebou, jak to obvykle je? A díky za horodějepis, ale řekni mi spíš něco co nevím, ať je to aspoň trochu přínosný.
odpovědět 
    Re: ...von ještě nesedí?22:56:09 15.08.2018
Dějepis je potřeba, pak nebudeš stát na místě a opakovat věci dokola. Od toho je lezení - překonávají se další možnosti a pořád se je kam posouvat.
Příměr? Ano je to na názoru, tak si nech svůj a tleskej tomu odpadu.
Ano, obětoval jsem jak volno tak peníze na postižené. Křivárny ze státního neprovádím. Co tam máš dál? :D
Něco jako že je to moc špatné přirovnání? Je jedno jestli to ukradl postiženému na vozíčku na ulici jako poslední zlodějíček, nebo ty prachy kradl ve státní kase. Ač tak či tak se pak na ti lidi nedostane. Pořád nic? Vážně kdo krade ze státního neokrádá postižené, staré, nemocné? Ne? opravdu? A na co myslíš že peníze vydá? Jen na opravu silnic? Kdo má ty peníze dostat? Sjezdovka, sporotovci? Nebo snad ti nahoře co je pořád opakuji do kola. Trochu morálka kámo. Teda jestli ti to něco říká.
Ale jak jsem psal dřív. Můžeš dál tleskat zloději, teda pardon Kolibříkovi... Blicí smajlík.

Filodpovědět 
     Re: ...von ještě nesedí?23:30:12 15.08.2018
Muze ty prahy davat do toho co ho bavi a jde mu to. Tady se hodnoti lezeckej výkon a ten je vynikajci. Byl na K2 , Everestu, Manaslu ma seven summits...a co ja vim jeste. Myslim ze pro vetsinu lezcu je to vzor. Tak vo co jako jde
odpovědět 
      Re: ...von ještě nesedí?09:53:40 16.08.2018
nikdo netvrdí že to není dobrý výkon, ale mít zrovna Béma za vzor? To už je fakt žumpa. Ale ve státě kde se fízlové fotí s Kájínkem se už ničemu nedivim.

d.odpovědět 
     Re: ...von ještě nesedí?23:46:03 15.08.2018
Opravdu natvrdlík, co neumí číst. kdo tady tleská?!? Takovýhle Babiš potřebuje. Agrofert děkuje.
odpovědět 
      Re: ...von ještě nesedí?14:46:19 16.08.2018
Většinová lezecká veřejnost je banda asociálů lemplů a vychcánků kašlajících na jakákoliv pravidla.A vždycky to tak bylo.A proč mezi nima bylo tolik vysokoškoláků? Aby nemuseli na vojnu a do háku. Lezci jsou závistivá stvoření,vychcaný jak mraky.
odpovědět 
       Re: ...von ještě nesedí?18:49:42 18.08.2018
...vychcanci...no dneska jo stacilo ani ne 30 let:-))
odpovědět 
 Re: ...von ještě nesedí?18:45:11 18.08.2018
Ehm, tak znova vy rozumbradove....bez tech "zlodeju invalidu atd"...by ti skutecny invalide a duchodci nemeli ani na slanou vodu, protoze vy jim ty duchody tezko vobstarate:-) Sami by jste chteli vic a vic aby se mohlo jezdit dal a dal na dyl a dyl....stale vpred, staly rust HDP nejlepe az na mars...:-))
odpovědět 
  Re: ...von ještě nesedí?11:08:56 20.08.2018
no vodečti vod těch jeho úspěchů "kyslíkové výstupy"...jaký byl tento, nevím...?
Jirkaodpovědět 

 tragedie českého národa07:00:56 16.08.2018
Přijde mi zvláštní, jak každý (resp. snad každý v této diskuzi, tj. max. pár desítek lidí), do komentářů vykřikuje, co si kdo nakradl. Nechápu, když je zde těch i jen pár jedinců, kteří to zde tak urputně tvrdí, proč ti samí, své důkazy nepředloží tam, kde s tím možná někdo něco udělá. Jsou to vážná obvinění a jednak mě zaráží, že to zde "Lezec" ponechá ale hlavně si spíš říkám, jak k tomu ti lidé došli? Byli u toho? Nebo jak jako, jedna paní povídala a říkaj to všichni, tak na tom musí něco být? Neobhajuji tady Béma ani nikoho jiného, ale je tragické, jak "každý" natěrač okapů kvičí, že každý politik si nakradl, ale nějak za a) nemá odvahu s tím něco udělat - pokud má důkazy a nebo za b) nemá "nic", ale kvičí...
exodpovědět 
 Re: tragedie českého národa08:56:55 16.08.2018
Přesně tak. Pokud vím, tak na P.Béma snad ani nebylo podáno trestní oznámení. Určitě má za spoustu věcí odpovědnost politickou, ale za tu ho voliči už potrestali. To je vše. Každý kdo s ním byl kdy na horách, si ho nemůže vynachválit. Jezdí s ním třeba i Mára. Všechno ostatní jsou pindy lidí co čtou pouze Blesk, AHA a Haló noviny.
PeSodpovědět 
  Re: tragedie českého národa10:14:29 16.08.2018
Kdo neokrádá stát okrádá rodinu.
Koukám že ten komunismus zanechal v lidech doživotní následky
d,odpovědět 
   Re: tragedie českého národa11:26:39 16.08.2018
Včerejší fronta "mladých" před úřadem SFRB toho budiž důkazem!:-)
odpovědět 
    Re: tragedie českého národa12:16:17 16.08.2018
Tady je chytrých lidí, od kterých se můžeme všichni učit :-)
JJJodpovědět 
   Re: tragedie českého národa18:51:13 18.08.2018
...komunismus zanechal dozivotni nasledky na nekolik dalsich generaci ne jen jednu, dve...skoda
odpovědět 
  Re: tragedie českého národa21:29:52 16.08.2018
Nepochybuju o tom, že P. Bém může bejt dobrej parťák na hory a že to je dobrej horolezec se spoustou hodnotnejch skalpů a že je mu co závidět.

Na druhou stranu: to, že na kolibříka nebylo nikdy podaný trestní oznámení svědčí jen o tom, že to dělal chytře a nezanechal proti sobě moc důkazů. Vzpomeňme ale na zveřejněné odposlechy s mazánkem (nevím, zda byly tehdy zveřejněny kompletně nebo jen ty nejlepší seky). TO z toho nebylo, ale myslím, že to tehdá zlomilo politicky Bémovi vaz, a to bylo v době, kdy byla ODS, zejména pak ta pražská, na vrcholu mafiánský činnosti a všichni byli zvyklí na to, že ti papaláši jsou tam prakticky politicky nesmrtelní, ať se děje co se děje.

Na druhou stranu taky nechápu, proč se to rozmazává nějakými komuniké ohledně spojování nebo nespojování v rámci horoexpedice.
honzaodpovědět 
   Re: tragedie českého národa19:34:37 17.08.2018
Neco podano asi bylo, ale vetsina veci je promlcenych. Zacalo se to resit az po volbach 2013 a bylo na to pul roku. Coz u tak velke kauzy po tak dlouhe dobe je extremne malo casu.

Jinak je to jednoduche - bud se delo neco nekaleho, nebo je Pavel Bem totalni diletanstky a negramotny idiot, ktery si sam nedojde ani na zachod - jine vysvetleni ta dila za jeho ery proste nemaji...
odpovědět 
 Re: tragedie českého národa12:25:57 16.08.2018
Ano, krade se od nepaměti. Stejně jako platí že čím bohatší zloděj tím menší šance že na něj spravedlnost dosáhne. To platilo a platí stále.
To že není někdo odsouzen ještě neznamená, že se toho neúčastnil. Viz naši "neodsouzení" Janoušek, Rittig, Bakala, Gross, Krejčí, Kožený, Bureš, Dalík, Bém atd.
Ale koho to zajímá, budeme jim tleskat až vylezou K2 a budeme je obdivovat.
Hm tak jo, dělejte si co chcete, ale já se nepřidám a budu pořád dokola oponovat že je to zlodějská chátra.
Filodpovědět 
  Re: tragedie českého národa13:10:47 16.08.2018
Hmm, někteří z výše jmenovaných odsouzeni jsou a jeden vylezl na K2 a tleskalo se mu, (oceněný výstup, i svým způsobem uznání od Rakoncaje a Jaroše) a tihle pánové mluvili narozdíl od Tebe pouze o tom, čemu rozuměli a né o tom co někde slyšeli, že to někdo zaručeně tvrdil...
odpovědět 
  Re: tragedie českého národa13:45:38 16.08.2018
Hele, pokud ti jde o Bema a chtel bys pro nej nejaky trest, tak vez ze ho osud uz potrestal (at uz zaslouzene ci ne), kdyz jeho klukovi museli amputovat ruku po tom co delal picoviny na Uhelnem Trhu. Vez, ze pro kazdeho otce je toto mnohem vetsi trest nez par let v lochu. Tak uz ho nech, mel uz smuly dost a neprej mu nic zleho.
odpovědět 
   Re: tragedie českého národa19:52:02 16.08.2018
Tak znovu případ co píšu vždy když se tady ta oslava Béma ukáže.
Malé dítě, trhání mandlí, přes noc v nemocnici.
Nastala komplikace, krvácení a než se na to přislo. Tuším jedna sestřička na patro a jeden doktor na 3 patra? Tak dneska je "dítě" ležák s poškozeným mozkem.
Důvod toho? Někdo rozkrádá státní prachy a třeba VZP. Pak není na chod nemocnice a je jen na jednoho doktora na 3 patra.
Tak si najdi rodinu té holčičky a řekni že společně půjdete na festival popřát Bémovi k slezení kopce.... Jo a vemte Janouška jestli už je venku, můžete tam tleskat spolu do alelůja. Já na to povahu nemám.
Filodpovědět 
    Re: tragedie českého národa20:11:12 16.08.2018
hmm, tohle mi něco připomíná... Jó, už vím. To je jako u nás v práci. Kdokoli co zkurví, nakonec za to můžu já (i za to, že se špatně vyspali a kdesi cosi). Ty vole, už se prober! Všechna neštěstí na světě nemůžeš takhle jednoduše personifikovat. Nejdřív jsem si myslel, že jsi nenávistnej dement a za to se omlouvám. Protože to rozhodně nejsi, jenom potřebuješ pomoc - od psychiatrů - jenomže těch je taky zoufale málo...
odpovědět 
     Re: tragedie českého národa17:57:57 17.08.2018
Jestli nekdo potrebuje pomoct tak clovek co nechape ze rozkradani ze statniho je jako okradat duchodce,invalidu a potrebne. Vic uz ztracet cas s nekym jako si ty nehodlam. Proto jsme na zebricku v korupci, fungovani statniho aparatu u statu Afriky. Snad si na to dost hrdy.
Filodpovědět 
      Re: tragedie českého národa20:37:22 17.08.2018
Evidentně se ti daří ztrácet čas opakováním tezí o svým naprosto zjednodušeným pohledu na svět. Nedá ti to... Ale věz, je to marný, je to marný,...
odpovědět 
       Re: tragedie českého národa20:46:02 17.08.2018
Tak jesteze jsou lidi s naprosto nezjednodusenym hlubokym pohledem na vec jako ty :-D. Moc nevim v cem se "jednoduchost pohledu" lisi u tebe a Fila. Proste mate jiny nazor. Jediny rozdil je, ze ty si o sobe myslis asi neco vic a vsechno s cim nesouhlasis je "zjednoduseny pohled".
odpovědět 
        Re: tragedie českého národa21:14:25 17.08.2018
Ani né, asi se s Filem shodneme, že lhát, krást a podvádět se nemá. Jen mi vadí spojování nesouvisejících věcí a obviňování na základě doměnek a pocitů, či neověřených informací. Zkrátka líbivej populismus. Taky se na to chytáš...
odpovědět 
         Re: tragedie českého národa21:58:04 17.08.2018
No jak rikam, jeste ze jsou lidi s takovym vhledem jako ty, kteri si vse domysli (i to na co se chytaji vsichni ostatni...). Zij si v tom, dela-li ti to dobre.
odpovědět 
    Re: tragedie českého národa21:58:38 16.08.2018
Hele je to tragédie, to vůbec nezpochybňuju, ale důvod toho není, že někdo rozkrádá erár. Českej zdravotní systém je přes všechny výhrady, který k němu člověk může mít, docela dobrej a jeden doktor na tři patra.. to přeci není žádná tragédie.

Vem si, že kdyby ty prachy kolibřík s mazánkem nerozkradli (a Bém je následně dílem nanacpal do svejch lezeckejch projektů), tak by zůstaly v rozpočtu města Prahy a nejspíš by neskončily jen bohulibě tak, jak uvádíš, že by bylo potřeba. Za velkou část těch prachů by se taky nastavěly předražený cyklostezky, vydělal by je ouřada kterej tě zbuzeruje a strážník kterej ti dá flastr. Ty prachy by byly využitý jako spoluúčast na naprosto zbytečnejch projektech, jen aby se profrcaly dotace z EU.

Pokud už bych hledal nějakýho viníka výše uvedený tragédie, tak bych ho viděl ve faktu, že český zdarvotnictví je zvráceně rovnostářský, což je prachsprostej úplatek elektorátu.
honzaodpovědět 
     Re: tragedie českého národa10:00:03 17.08.2018
Jinými slovy: "Když by se nenapakoval on, napakoval by se někdo jinej."
Jen jestli zrovna tohle není součástí problému, který Fil popisuje. A pak jestli není součástí toho problému i obhajování, přesně timhle stylem.
ZKodpovědět 
      Re: tragedie českého národa23:14:27 18.08.2018
Já kolibříka s mazánkem neobhajuju, jen si myslím, že na stav českýho zdravotnictví měli a maj pramalej vliv.
honzaodpovědět 
     Re: tragedie českého národa10:57:55 17.08.2018
Já tady v tom příměru a na tomto konkrétním případě (stesky ze stavu zdravotnictví a hrabání na magistrátu) úplně zřetelně vidím manipulovatelnost a neznalost řady občanů tohoto státu. To si vážně myslíte, že ať už jakýkoliv úředník obce, města, magistrátu, nebo i celé zastupitelstvo může za osudy zdravotnictví, důchody, školství a já nevím co ještě? Pak fakt stačí aby i ve volbách na lokální úrovni přišel chytrolín s líbivými hesly slibujícími zrušení poplatků, bude líp a podobně a tenhle národ jak stádo tupých ovcí na to skočí a jde za ním, aniž by si uvědomilo, jak co kde funguje. Se obávám, že i kdyby byly volby do vedení
školní kuchyně a stará Blažková kandidovala s heslem zdravotnictví bez poplatků, najde se převažující většina, která na to skočí... fakt tragédie.
odpovědět 
      Re: tragedie českého národa17:52:06 17.08.2018
Uvest nic nerikajici obhajobu k rozkradani mnou uvedeneho prikladu ve zdravotnictvi. Ty penize se mohou ztratit i jinde, ale poukazuji na nedostatecny personál z duvodu nedostatku financi.
Kdo jiny nez urednik/vlada co hlida/rozhoduje muze za spatny stav ve statni kase? Kdyz tomu nerozumime tak kdo? Myslis ze pumpar Franta? Nebo snad klempir soukromnik? :D
Tak cinkny rodine poskozene a popovidej jakej je Bem kabrnak. Predpokladam ze na to nemas, nebo mas, ale pak je skoda casu psat takove k****
Filodpovědět 
       Re: tragedie českého národa20:29:59 17.08.2018
Tak cinkni rodině postižené ty a řekni jim jak je tenhle systém na hovno a jak s nima soucítíš, Bém zloděj,.. a až s tím skončíš, tak se jich na závěr zeptej, jestli se jim po tom, co jste si popovídali ulevilo!
odpovědět 
       Re: tragedie českého národa13:20:44 18.08.2018
a ty na to máš? už jsi jim volal?
odpovědět 
       Re: tragedie českého národa19:01:13 18.08.2018
Kdo jiny nez urednik/vlada co hlida/rozhoduje muze za spatny stav ve statni kase?

Volic , volic , volic w*le ! :-)

Nalep si to na nastenku a koukej na to kazdej den pri probuzeni ! :-))

Od konce Jakese s Husakem...vis?
odpovědět 
    Re: tragedie českého národa18:56:30 18.08.2018
Trhani mandle...hele ty jsi File hotovej doktor i ne?
Ja bych mandle netrhal...toz by se nic nestalo
odpovědět 
  Re: tragedie českého národa18:55:02 18.08.2018
..zlodejska chatra..

File...skoc na letiste a kup si letenku do jine destinace kdyz je to tu tak na hovno...dneska to ani nemusis hlasit treba najdes "raj v Cine Rusku Vietmanu...nebo na Kube.
Tady uz nebud, at ti nepraskne zilka:-)
odpovědět 
 Re: tragedie českého národa20:30:20 16.08.2018
... a ještě bych k tomu kvikotu dodal, že ten kvičející natěrač okapů dost často udělá práci "pěkně na ruku", bez fakturky, pak si ještě střelí paušál a ejhle, daně kde nic tu nic...ale kvičet bude, že tam nahoře všichni kradou...ale třeba ne, třeba je poctivý a nebo dost možná i snad zaměstnaný, pak chápu, že kvičí, když se ta skoro polovina jeho mzdy, kterou odvede státu, někde takříkajíc ztratí... tak co? kvikálci... :)
odpovědět 
  Re: tragedie českého národa21:38:01 18.08.2018
Tak si ty okapy natři sám. Lemple. Byl jsem svědkem toho jak panu Bémovi Slovenská horská služba express přinesla zapomenuté čočky na Chatu v Tatrách. S takovým servisem se opravdu lépe dostaneš na vrchol.
dhodpovědět 
 Re: tragedie českého národa19:30:02 17.08.2018
Tragedie ceskeho naroda == maximalne par desitek lidi????

To jde nejak proti sobe, ne? Pokud vim, je nas vice nez deset milionu..

A ted k veci - ono uz par lidi ty dukazy predlozilo. Mnoho veci je bohuzel promlcenych (je to uz davno a po dobu aktivniho politickeho pusobeni PB se nic neresilo), mnoho podkladu je nedohledatelnych. Nejake soudy, pokud vim, stale bezi (uz velmi dlouho, nejspise vstric dalsimu promlceni). Zatim sklizime ovoce dila Pavla Bema - hlavne extremne predrazena karticka, ktera byla technologicky zastarala a nic neumi, nasobne predrazena stavba tunelu, ... a cyklostezky jen na papire.

Btw. zatim jediny nebozak, ktery z tehle kauz vysel spatne, je ten nebohy urednicek, ktery rikal mnoho veci nahlas.
odpovědět 
  Re: tragedie českého národa12:36:42 20.08.2018
Netuším, jak byla Opencard v době vzniku zastaralá, ale v té době se ve většině měst jezdilo na papírové lístky. Bohužel se nepodařilo prosadit další využití, plány na to byly.
Co se týče cyklostezky. Třeba mezi Hradcem a Pardubicemi se staví cyklostezka už také 20 let. Letos v červnu se poklepalo na základní kámen a za 30M se začne budovat prvních 5km stezky. Také za to může Bém?
H.odpovědět 
   Re: tragedie českého národa12:59:38 20.08.2018
>jak byla Opencard v době vzniku zastaralá
Těžce. Nejen oproti plzeňskému projektu, který byl (a nejspíš pořád je) asi v Česku nejlepší, ale i proti jiným. Zeptej se kohokoli, kdo se pohybuje v příslušné oblasti IT (ne vývojáře her :)). Typické dílo těch, kteří věcně neumějí, ale mají kamarády...
odpovědět 
   Re: tragedie českého národa18:16:53 20.08.2018
Fakt hodne zastarala byla uz v dobe vzniku.. A vubec neni pravda, ze ve svetových metropolich se jezdilo jen na papirove prukazky.

A bavime se snad o cyklostezkach a situaci pro cyklisty v Praze a zde mimo par (resp. jedne) extremne pretizenych skutecnych (proto jsou take pretizene) cyklostezek, jsou ostatni stezky jen na papire (tj. vznikly tak, ze k silnici v mape nekdo do mapy domaloval cyklostezku). Na to, ze to mela byt Bemova pycha kterou se velmi rad vychloubal, je to fakt malo, resp. nic. To, ze neco nejak nazvu, fakt neznamena, ze to tim je...
odpovědět 

 to je zas debata14:57:28 16.08.2018
Diskuze jak na iDnes. Možná by to chtělo prolustrovat i další lezce z výpravy. Jestli třeba někdo nepodvádí na daních nebo nedluží na alimentech. To by pak taky mohlo významně snížit hodnotu výstupu.
?odpovědět 

 jo01:00:31 17.08.2018
Za mě dobře napsanej text, se kterým nemám žádný problémy. (Za mě by teda vůbec nebylo potřeba ho psát, ale asi si umím představit určitej tlak, kterej k němu vedl.)
A gratuluju k vrcholu!
P.odpovědět 

 dobra16:15:39 17.08.2018
prace
Kulichodpovědět 
 Proč...13:24:03 21.08.2018
se tu zas píše o extrémní VHT po normálce? Když dal můj známý "Rakušák" Reinhard Streif kdysi 1. opakování s vrcholovou variantou, tak OK, ale dneska?
M@raodpovědět 
  Re: Proč...21:44:38 22.08.2018
Kur.., to je zas nářez tahle diškuze, jdu do večerky pro lahváče, pač střízlivej z toho tady dostávám depresi. Ale nevobhajuju ani jednu stranu, je to totiž problém všech bolševikem zkurvenejch generací. Co je ještě ok a co už je podraz , zlodějina nebo jiná prasárna se v týhle komoušema a jinejma sebestřednejma čur.... tak zrelativizovalo, ze mi je z toho na blití...
odpovědět 
   Výkon za jedna.21:23:48 26.08.2018
Neřešte politiku,je to krásný výkon horolezců,kdo pchybuje,může si to zkusit sám!!!
Štepanodpovědět 

 Bém14:28:53 02.09.2018
Souhlasím se Čtvrtníčkem:
https://www.youtube.com/watch?v=ggbMigxkR2Q
Peterodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.