LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Úrazový děj probíhal takto ...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140243 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Ymca - Krásné Březno
SAUNA - Plzeň
Zubří - Zubří

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Letňany - Praha 9 - Letňany
Namche - Outdoor, Travel & Climbinig Center, s.r.o. - Praha 8
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Hlasujte pro magnézium

Nabízím zastoupení  při hlasování o  magnéziu na valné hromadě ČHS v sobotu 29. 3. 08 v Praze. Jste-li členy ČHS /individuální, člen oddílu nebo celý oddíl/ a jste pro magnézium, stačí když mi pošlete plnou moc.

Na valné hromadě ČHS  29. 3. 08 v Praze se bude hlasovat o odstranění zákazu magnézia z pravidel lezení na pískovcích - podrobnosti viz  http://www.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&id=195  .
Valné hromady se účastním jako individuální člen  a budu hlasovat pro magnézium. Stanovy svazu umožňují,  abych současně zastoupil další členy.  Mohu zastoupit  běžné členy  oddílu, individuální členy i celý horolezecký oddíl.
Nemusíte prosedět jarní sobotu na schůzi v Praze a můžete hlasovat pro magnézium, stačí vyplnit plnou moc,  nalepit známku a poslat. Tento postup je plně v souladu se stanovami ČHS,  konzultoval jsem ho na sekretariátu svazu.

Jak mi dát plnou moc - potřebuji od vás originál zaslaný poštou, ověření podpisu není třeba, prosím použijte vzory plných mocí uvedných dále:

Člen oddílu + individuální člen-  plná moc - ke stažení zde http://osvetleniprodejny.cz/plna_moc_indiv.doc 
/pokud jsi člen oddílu a  předpokládáš, že by váš předseda hlasoval proti magnéziu, nemusíš se jím nechat zastupovat - touto plnou mocí převedeš svůj hlas na mě/

Celý oddíl - pověření předsedy oddílu - ke stažení zde - http://osvetleniprodejny.cz/plna_moc_oddil.doc
/jste-li jako oddíl pro magnézium a předsedovi se nechce na valnou hromadu - může mi předat plnou moc za celý oddíl/

Slibuji, že se valné hromady účastním a  vaše hlasy  ve prospěch  magnézia využiji.

Plnou moc zašlete na: Ing. Jiří Večeřa, Pasířská 70, 46601 Jablonec nad Nisou, mobil na mě: 737 248 336.

Ať se daří na skalách.

Véča

Reaguji na komentáře a abych nebyl tak anonymní doplňuji něco o sobě:
47 let, 30 let lezu, dřív hory, teď jen skály, Labské údolí, Panteon, Prachov, zahraniční vápno, na lezci aktuálně 114. místo
Můj postoj k magnéziu je  - jsem pro zrušení zákazu rozdílně podle oblastí viz horní  odkaz - to je rozumný kompromis.To není žádná maglajzová revoluce - to je jen legalizace současného stavu

22. 3. aktuálně:
Je možné  dát mi plnou moc výhradně jen pro hlasování o magnéziu, ověřeno v sekretariátu svazu:
odkaz na plnou moc začíná stejně jen za posledním lomítkem:
individuálové a členové oddílu:
plna_moc_indiv-mag.doc
oddíl:
plna_moc_oddil-mag.doc

Tak si pospěšte, a bílá síla ať vás provází.

28.3.
Potvrzuji přijetí plných mocí od lezců a lezkyň s částí rodného čísla za lomítkem:
/0025 /0782 /1783 /0189 /2594 /2600 /0230 /bez
/3432 /5391 /0932 /0350 /2523 /2532
+ HO USK Slávie Ústí n/L

Jirka Véča Večeřa   [úpravy] 13:46 17.03.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Proti14:08:25 17.03.2008
Očekávám, že se objeví stejný článek proti magnéziu na písku...
Tam to já určitě pošlu - jsem proti.
Vláďaodpovědět 
 Re: Proti19:03:25 17.03.2008
co není v hlavě, musí bejt v MG :O( je mi z vás smutno Vážení MGové, proč lezete na písek? To za chvilku ještě sundejte kruhy a dejte jištění po 1m (pokud to není náhodou hodně...)
..co zbude z písku? jen pískoviště:O(…
D.odpovědět 
  Re: Proti22:06:27 18.03.2008
jabka a hrušky
odpovědět 
   Re: Proti22:48:10 18.03.2008
žádný jabka a hrušky! nejdřiv zbytečné MG, potom jištění, pak žebřík, ale je to pokrok - že ...
D.odpovědět 
    Re: Proti17:38:35 19.03.2008
A cepíny a mačky!!!
Krotitelodpovědět 
 etika a tradice23:22:58 08.06.2008
...lezu třináct let v Adršpachu -je mi 29let-,nejsem klasik.Magnesium nepoužívám protože to nepovolují pravidla.Ale nejde jenom o pravidla,jde především o úctu k tradici kterou nám přenechali naši lezečtí předchůdci v této krásné oblasti.Každé použití magnesia je plivnutí do tváře těm, díky kterým dnes můžeme na tuto tradici navázat.Samozřejmě jsem se často setkal a setkávám s jedinci,kteří mají ůctu pouze k sobě těší se až se budou moci v hospodě pochlubit jak těškou cestu vylezli.Ve skutečnosti na tu cestu ale bez magnézia nemají a nedokážou si to připustit.Proto často slyším výmluvy typu:v lehkých cestách ne,ale v těžkých je to v pohodě.Takový nelogický nesmysl odpovída rozumové i etické ůrovni daného jedince.Samozřejmě jde o typ člověka,který by podváděl v jakémkoliv typu sportu kterému by se věnoval.Jen bych rád napsal,že doping nepatří do sportu stejně jako nepatří magnesium do Adršpachu.
Škoutaodpovědět 

 bezva napad14:09:34 17.03.2008
super, diky. Lenoch co to ma daleko.
lenochodpovědět 
 Re: bezva napad14:16:44 17.03.2008
Neverte nikomu.Dojedte vsichni.Cim vic Vas bude tim lepe.To muze byt jen takova finta od klasiku.jsou to zlozinci a co uz se na nas napachali krivd.Viz Adamek.
Jindraodpovědět 
  Re: bezva napad14:20:27 17.03.2008
:-)))
Správně, tohleto je článek odpůrce magnezia a chce vám všem maglajzistům vzít hlasy!
Možná ne, možná jo.
Vláďaodpovědět 
   Re: bezva napad14:49:14 17.03.2008
Chudáčci ubrečený. Všichni Vám křivděj a ještě vám něco zakazujou, co si to proboha dovolujou?! To je strašně zlej svět!!! Bych se ani nedivil kdyby jste si začli nosit do skal žebříky a lízt místo po skále po žebříkách...
Antimagistaodpovědět 
    Re: bezva napad17:58:52 17.03.2008
takhle se pozna tupec nebo pubertak
jiraodpovědět 
   Re: bezva napad18:26:30 17.03.2008
To by byla sranda, kdyby tady vybral hlasy a pak zvedl ruku pro opačnej názor:-))))V parlamentu se taky nechaj zvolit za jednu stranu a po volbách utečou a hlasujou za druhou, tak co ne tady?
Vlasta Peroutkaodpovědět 
    Re: bezva napad21:31:47 17.03.2008
Téžko dokázat dopředu, že splním, co jsem slíbil. Pokud nedůvěřuješ, zúčastni se a hlasuj.
Jirka Véčaodpovědět 
     Re: bezva napad01:10:13 18.03.2008
Já ti věřím a plácnul jsem to jen z legrace.Nemyslel jsem to ve zlém.
Vlasta Peroutkaodpovědět 
  Re: bezva napad15:29:21 22.03.2008
22. 3. aktuálně:
Je možné dát mi plnou moc výhradně jen pro hlasování o magnéziu, ověřeno v sekretariátu svazu:
odkaz na plnou moc začíná stejně jen za posledním lomítkem:
individuálové a členové oddílu:
plna_moc_indiv-mag.doc
oddíl:
plna_moc_oddil-mag.doc

Tak si pospěšte, a bílá síla ať vás provází.
Jirka Véčaodpovědět 

 řeší to pravidla?14:44:57 17.03.2008
Najde-li se rozum, pak bude problém v etice a nikoli v pravidlech. Jsme "sportem" bez rozhodčích. Kritikům magnezium vadí v cestách klasických, kde  skutečně nemá co dělat. Použije-li ho někdo v extremně těžkých cestách, pak je to věc jiná. Nenechme všichni v klidu hlupáky, kteří práší na obtížnosti III - VIII. Budou-li příspěvky plné kokotů, debilů a extrémistů jako doposud, pak se nezmění nic.  S magneziem na písku nelezu.
Baboukodpovědět 

 Mágo14:45:08 17.03.2008
Ahoj Inženýre Jirko Večeřo,
rád bych podepsal plnou moc, ale bylo by dobré toto zastoupení specifikovat pouze na magnézium a to tak že bude psáno o souhlasu použití magnézia na Pískovcových skalách můžeš to prosím opravit ?
Když se tak stane tak po projednání s oddílem budeš mít 20 hlasů jen to fikne.
Pravda ovšem je, že bych rád v ADRU kde jsem se ženil, mágo nechal zakázané jako opravdovou raritu českého lezení.
A teď mě  ukamenují nebo upráší k smrti:-))
Koriodpovědět 
 Re: Mágo15:06:15 17.03.2008
Cus Koritnacko, Adr je navrzenej do smisenejch oblasti*:
horosvaz.cz/ index.php?cmd =page&id=263

*To znamena lizt s pytlikem muzes, ale jen vocaad pocaad a mel bys mit pritom smisene pocity.
lacoodpovědět 
  Re: Mágo15:22:45 17.03.2008
OK tak to mě spadla kostka mága ze srdce:-)
Koriodpovědět 
 Re: Mágo15:54:23 17.03.2008
Myslím, že udělování plných mocí jen k jednotlivým bodům jednání by těžko šlo ze strany svazu administrativně zvládnout. Svrhnout vedení svazu nehodlám, jsem rád, že to funguje aspoň nějak. Pokud se tam v žádném případě nechystáš, stejně by jste to neovlivnili.
Jirka Véčaodpovědět 
 Re: Mágo15:30:33 22.03.2008
22. 3. aktuálně:
Je možné dát mi plnou moc výhradně jen pro hlasování o magnéziu, ověřeno v sekretariátu svazu:
odkaz na plnou moc začíná stejně jen za posledním lomítkem:
individuálové a členové oddílu:
plna_moc_indiv-mag.doc
oddíl:
plna_moc_oddil-mag.doc

Tak si pospěšte, a bílá síla ať vás provází.
Jirka Véčaodpovědět 

 jedu taky15:43:16 17.03.2008
Čus. Díky za nabídku. Jakožto předseda jednoho oddílu jsem se rozhodl vyrazit na valnou hromadu a podpořit návrh v podobě jaké vyšel v tomto článku horosvaz.cz/ index.php?cmd =page&id=263. Oblasti tradiční, smíšené a sportovní je velmi dobře míněný kompromis.
Pekiodpovědět 

 můžu taky hlasovat?15:54:36 17.03.2008
Lidi a na tu valnou hromadu můžu přijet jako člen oddílu a osobně hlasovat? Myslel jsem, že ti členové to mají pouze přes zastoupení nějakýho předsedy oddílu atd..díky za info. Osobně bych se na tu komedii určitě zajel podívat a zvednul svoji ruku pro správnou věc;)
janekodpovědět 
 Re: můžu taky hlasovat?16:02:27 17.03.2008
Ano můžeš jet osobně na VH, kde vyplníš formulář, kde odebereš svůj hlas předsedovi oddílu či jeho zmocněnci a hlasuješ ve všem sám za sebe. Stačí si přečíst základní dokumenty svazu, ale nikdo se tím nezabývá a tak tu koluje ohledně MG spousta mýtů a polopravd.
Vlkodpovědět 
  Re: můžu taky hlasovat?19:07:59 17.03.2008
Sem si v pátek zaplatil za legitimatku ČHS abych si to divadlo nenechal ujít.
David Peterka
Sám si mažu tak taky budu sám hlasovat ne
odpovědět 

 Maglajz fuj!!!16:25:57 17.03.2008
Maglajz je něco jako drogy!Fet je zakázanej ale každej z toho má srandu a užívá ho bez rizika. To samý mágo.Ať už si to maglajzáci uvědomí a vykašlou se na to!!! Nebo snad má vzniknout skalní policie která bude maglajzistům řezat lana??? Bylo to zakázaný už gdysi a teď jako by si z toho všichni dělali legraci! gdyž vidim bílou V , VI nebo VII v Prachově je mi na blití!A je jich tam dost! Jednou něco povolíte tak je konec hezkýho lezení!!!Autorovi posílám plnou moc ať se (s prominutím) "vysere" na pro-meglajzismus!!! Řekněte maglajzu STOP!!!!!!!!!
Krotitelodpovědět 
 Re: Maglajz fuj!!!16:29:58 17.03.2008
ano...Mg jako droga a vzdycky to bylo zakazany...argumentace jako prase :-)))
:-)odpovědět 
  Re: Maglajz fuj!!!16:40:37 17.03.2008
peču vám na mágo mam respekt k přírodě a jestli někdo musí mít mágo ať si leze po umělé stěně
mago neodpovědět 
   Re: Maglajz fuj!!!08:30:49 18.03.2008
Peču vám na vaše zapocené pracky. Mám respekt k přírodě a tak používám MG.
MG ano..
kuba novákodpovědět 
  Re: Maglajz fuj!!!16:42:54 17.03.2008
Jsem pro MG vsude.Protoze jsem zacatecnik.Uz lezu tri roky.A vic nez 4+ nevylezu.Chci mit take suche ruce.Budu hlasovat pro.
Zmuldaodpovědět 
   Re: Maglajz fuj!!!16:58:46 17.03.2008
Jsem pro feratu na Milence. Protože mám strach. Lezu už 10 let. A vždycky se v tom komíně poseru. Není spravedlivé, že se nemůže nahoru dostat každý. Budu hlasovat pro.
Kuldaodpovědět 
   Re: Maglajz fuj!!!16:59:01 17.03.2008
Těšíme se na vás, kucí... Ještě chvilku a půjde to rychle... A ten se nezakecá... .-)
Ochranářskejodpovědět 
   Re: Maglajz fuj!!!07:42:00 18.03.2008
jestli nevylezes težší cesty nesvádějto na mágo, hledej chybu někde jinde :)
odpovědět 
   Re: Maglajz fuj!!!16:41:04 18.03.2008
Zkus třeba místo maglajzáku na prdeli mít na sedáku froté ručník. Suchá ruka hned a bez problémů jdeš dál. A daj se takhle lízt i desítky. Ale to je moc přemýšlení a tak radši všichni hlasujete pro maglajz! Think pink!!!!
Krotitelodpovědět 
    Re: Maglajz fuj!!!22:11:50 18.03.2008
:))))))))) miluju diskuse ohledně Mg, takhle se nezasměju co je rok dlouhej.
odpovědět 
 Re: Maglajz fuj!!!17:41:17 17.03.2008
Tak si připrav pitlíky nebo zajdi k doktorovy třeba ti pomůže :-?
Libertiodpovědět 

 vstupni poplatky17:09:00 17.03.2008
Jeste prosim o informaci jak budes hlasovat ohledne okradani individualu o vysoke vstupni poplatky?
sartoriodpovědět 
 Re: vstupni poplatky21:25:19 17.03.2008
Jsem individuální člen a vstupní poplatek mě nepobouřil. Takže nic.
Jirka Véčaodpovědět 

 ???????18:23:52 17.03.2008
a můžu do tý plný moci napsat že ti dávám plnou moc ve věci kladného hlasování pro MG????dík za odpověď. jinak super že ses nabíd, takhle pudou nemágové do háje,yeah!!!
honzaodpovědět 
 Re: ???????18:31:19 17.03.2008
Až se na případně zvolený pravidla naštvou ochranáři, tak půjdem do háje všichni.vlastně né potáhnem z háje do měst.
Vlasta Peroutkaodpovědět 
  Re: ???????20:33:39 17.03.2008
Myslis treba ty ochranare, ktery jezdi autama do CHKO jakoby se nechumelilo a ostatnim to zakazujou?
skafundrodpovědět 
   Re: ???????01:13:57 18.03.2008
Jo taky nemám radost,když jezdí traktor po lese a já tam nesmím projet na kole.Problém je v tom, že oni na nás maj "klacek" a my na ně kulový.
Vlasta Peroutkaodpovědět 
 Re: ???????21:23:13 17.03.2008
Myslím, že udělování plných mocí, jen k jednotlivým bodům jednání, by těžko šlo ze strany svazu administrativně zvládnout.Takže pravděpodobně tvoje plná moc bude neplatná. Stanovy na nic podobného nepamatují.
Jirka Véčaodpovědět 
 Re: ???????15:31:59 22.03.2008
22. 3. aktuálně:
Je možné dát mi plnou moc výhradně jen pro hlasování o magnéziu, ověřeno v sekretariátu svazu:
odkaz na plnou moc začíná stejně jen za posledním lomítkem:
individuálové a členové oddílu:
plna_moc_indiv-mag.doc
oddíl:
plna_moc_oddil-mag.doc

Tak si pospěšte, a bílá síla ať vás provází.
Jirka Véčaodpovědět 

 Pojdme si to odhlasovat!!!19:00:45 17.03.2008
Jasny, magnezium a jeste taky tuhle prasarnu by jste si mohli odhlasovat! http://www.lezec.cz/fotos/reference/fil_5049.jpg Co by ne. Nova doba... Lidi vzpamatujte se!
Lopataodpovědět 
 Re: Pojdme si to odhlasovat!!!19:05:39 17.03.2008
Co má drytooling společného s magnéziem?
pbla4024odpovědět 
  Re: Pojdme si to odhlasovat!!!20:53:48 17.03.2008
Prasarna-nic vic, nic min... (nic proti drytoolingu na stene,ale na skaly proste nepatri)
Lopataodpovědět 
   Re: Pojdme si to odhlasovat!!!21:27:06 17.03.2008
Fšechno je jenom kšeft. Kdo dá víc za můj hlas? Že jsem prodejný lump? No a co ?
K.odpovědět 
    Re: Pojdme si to odhlasovat!!!22:11:17 17.03.2008
Argumentace protimaglajzniku zacina byt cim dal tim hysterictejsi :-))
Kliiid...vsude na celickym svete se ve skalach maguje...v podstate i na ceskem pisku je to tak uz leta tak neblbnete...o nic nejde. Nestacim se divit, jak vic a vic antiMg hysterek prirovnava Mg k drajtuuulingu a feratam - to uz jsou mozna i priznaky Mgfooobie ne?...ono to ale nicemu ani nikomu neskodi...ucinky magnezia jsou nasledujici: chrani prsty, nepoti se vam ruce, chrani skalu pred potem...tot vse
hklodpovědět 
     Re: Pojdme si to odhlasovat!!!00:20:55 18.03.2008
Pred rozlicenyma domorodcema te neuchrani,to mi ver...;-)
Lopataodpovědět 

 MG po 1259té23:10:01 17.03.2008
Napsal jsem to před chvílí i našemu oddílu(teď určitě očekáváte slova zarytého prudiče):
Nechť dá svaz mandát správcům oblastí pro vyjednání vyjímek. Je to lehce odhlasovatelné a snad to ulehčí i vyjmutí úplného zákazu.
Matyodpovědět 
 Re: MG po 1259té06:35:28 18.03.2008
Tohle už se zvažuje leckde. Námitka věčného prudiče mne: Mnozí oblastníci jsou fajn, ale na úřad bych je nepouštěl. Do vedení se může dostat někdo, kdo oblast "vytuneluje".
Dagodpovědět 
  Re: MG po 1259té21:40:42 18.03.2008
JJ, to je pravda, třeba správce Tiských stěn, bývalý agent (boss) STB : krycí jméno Lesník. Tak ten by tomu dal. Takovej člověk!?(>těžko) a ještě šéfuje V.K.!!! No, má to za ty léta v krvi.
Antilesníkodpovědět 
   Re: MG po 1259té22:07:38 18.03.2008
Chasnici, lesnici, rybari, mladici, starici, ...
ono jde o to, ze to jednani by ten clovek nemel posrat uplne. Tedy by to mel byt clovek, co vi jak co s cim souvisi, co je v zakonech, co se umi chovat a ovladat.
Je moc (horo)lezcu, co mam rad, chovaji se presne tak, jako ja v jejich letech a nebo kdyz zase jednou ulitnu. Nekterym ta spontanost vydrzela i do stari. Je to fajne, ale na ta jednani to chce preci jen jiny typ. A stejne by asi slo o predjednani, plnou moc jednat a vyjednat zavazny dokument, to uz bych vubec delegoval na malo lidi. Muzou prehlednout velmi dulezite veci.
"Tunel" je druhy problemos velkych kompetenci nejake skupiny, u ktere sice predpokladame slusnost, ale nemame na to nic, nez predpoklad.
Opet stejne: pro mg nevidime ze jsou i jine pasti, problemy, v situaci lezeni u nas.
Dagodpovědět 

 Projev06:35:00 18.03.2008
Článek je typickej projev maloměšťáka inspirovanýho komunistickým přesvědčením o masovosti...
Honzaodpovědět 

 ....06:41:52 18.03.2008
Myslím si ze tato depata je celá k nicemu protoze, zaprve lezeni s maglajzem chrani zdravi clověka, pred nejakým vaznějsím urazem což muže být rak, sedrene prsty, nebo neco ohrsiho. a pokud se nebude pouzivát maglaiz tak bude i vic mrtvých, protoze k tomu bude spět plno faktorů....
A co se týce ochraně skal a td... skály maji svoji zivotnost uz dávno zapsanou. a je i plno jiných důvodu jak se nici, znečiětěný vzduch atd.. takže kdyz zakazěte maglaijz akorat odvrátite na čas nevyhnutelné, a je hezké že nekdo mysli na skaly a td ale měli jsme myslet dřiv ne nap oslední chvili je to naše chyba... a stejně neidím duvod proc vsude ve světe je povolený a u nás aby jsme byli vyjímka ne...logiku to pozbývá....a proto si já osobně myslím že nějakéto busobení po par desetletí uz stejně dostatečně skaly znicila a z horsovat se to muže nemusí je to individualní...a proto bych spíše řekl že to záleží na přesvědčení každého znás či maglaiz nebo ne!....
asodpovědět 
 Re: ....13:06:06 18.03.2008
tak ty si chudák človíčku, až si jinde daj ho*** na hlavu, jistě budeš smrdět taky, aby to mělo logiku..
A to otěch mrtvejch? sem nevěděl že MG působí proti smrti, as by sme to měli dostávat na recept od VZP..
odpovědět 
 Re: ....16:29:50 18.03.2008
Jestli nemáš na lezení na písku tak tahle oblast lezení je sciencefiction pro tebe a aby si se nezrakvil jed na vápno tam je maglajzáků málo.
Maglajz klub tě tam přivítá!!! Gdyž na to nemáte tak tam nejezděte a nic se vám nestane! Písek neni překližka. A jestli nějakej trouba leze na písku čtyřky s mágem tak je ubožák protože čtyřky sou tak max vo morálu. a mágo si do hlavy snad nesypeš!!!
Krotitelodpovědět 

 byste06:42:05 18.03.2008
Byste nazapomneli, ze moznych pruseru je moc. Neni jen mg. Jsou penize, jednani o povolenich, velikost prispevku, UIAA...
Pokud vstoupite do CHS jen proto, abyste zrusili zakaz a pak vystoupite, je to zbytecna namaha a vydaje. Pravidla CHS se Vas potom stejne nebudou tykat, at budou jakakoliv. Pokud se rozpadne UIAA nebudou se Vas take tykat. Pujde spis o jednani s ochranci a to stanou-li se pripadna nova pravidla akceptovatelna lidmi. Jinak jedem dal v bledemodrem
Dagodpovědět 
 Re: byste08:12:55 18.03.2008
Přesně tak. Taky si osobně myslím, že hlavní groo není na Horosvazu, ale ve státních institucích. A nevidím důvod, proč by se tu mělo rvát pár činovníků horosvazu. Ti se mají starat o zabezpečení cest, dodržování pořádku a bezpečnosti a t.d. Být jimi, tsk celé té aktivní skupině dám plnou moc k jednání s úřady. Jen ať si to vychutnají sami...
Honzaodpovědět 

 Po nás potopa11:06:21 18.03.2008
Vážení sportovci, jsem starší ročník, takže ja" jak si to uděláte , tak to budete mít". Ale co další generace, na ty nepamatujete. Jste asi zblblý z demokracie. Nechápete vůbec širší souvislosti. Ono stačí jak se pískovce změnily za posledních 25 let. Jestli Vás někoho napadlo, že to je nevratný proces devastace. Podívejte se na okolní civilizované státy, kterés velkou pečlivostí chrání své přírodní výtvory.

Je mě Vás líto Petr
Petrodpovědět 
 Re: Po nás potopa11:19:49 18.03.2008
V civilizované Francii se magnézium na písku běžně používá.
pbla4024odpovědět 
  Re: Po nás potopa12:02:03 18.03.2008
No a u nás se na písku běžně nepoleze.
T.odpovědět 
   Re: Po nás potopa12:07:32 18.03.2008
Poleze.
pbla4024odpovědět 
    Re: Po nás potopa12:12:36 18.03.2008
Informace pro Petra...skaly se nenici magneziem ale tim, ze se po nich leze...
odpovědět 
     Re: Po nás potopa07:30:41 19.03.2008
Přesně. A to je právě ono. Dnes na pískách leze pár bláznů, co riskujou pády xxm. Když bude mágo, natlačí se jich tam několikrát víc, takže ty písky budou ubejvat daleko rychleji. Pak začnou debaty o přejišťování a české pískovce se rozpadnou. To vědí i ochranáři. A pokud zareagujou, tak daj prostě zákaz lezení na písku. A o tom ta debata vlastně je. Ne o nějakým prášku.
Honzaodpovědět 
     Re: Po nás potopa11:22:04 19.03.2008
ha, teď ses přiznal. a proto podle zákonu o ochraně přírody a krajiny lezení zakazuju všude. a nic vám vysvětlovat nemusim.
Mirekodpovědět 
  Re: Po nás potopa12:09:35 18.03.2008
V civilizovaném Sasku, se Mg běžně nepoužívá.
T.odpovědět 
   Re: Po nás potopa12:32:28 18.03.2008
Výrok předřečníka zněl "okolní civilizované státy". To je množné číslo. Sasko je ne víc než jeden stát. Není mi známo, že by okolní civilizované státy (pozor, opět plurál) plošně zakazovaly použití magnézia při lezení.
pbla4024odpovědět 
    Re: Po nás potopa14:07:36 18.03.2008
Ostatní okolní civilizované státy totiž nemají na svém území pískovcové útvary (po kterých by někdo lezl) takového charakteru jako Česko a Sasko. Není pískovec jako pískovec.
D.odpovědět 
     Re: Po nás potopa14:23:26 18.03.2008
To není tak docela pravda. Osobně jsem navštívil pískovcové skály ve Francii jsou a na Moravě. A seznam dalších pískovcových oblastí v okolních zemích je zcela jistě neprázdný.
pbla4024odpovědět 
      Re: Po nás potopa14:33:39 18.03.2008
Je fajn jak odpurci mg nezapominaji napsat, ze neni pisek jako pisek a ze ostatni piskovce maji jiny charakter :-)
V cechach je mnoho rozdilnych druhu piskovce - neni to jeden typ a jeste k tomu stejny jako v Sasku...ale i kdyby byl tak jaky to ma vliv na pouzivani mg??? Odpovim si sam - zadny.
hklodpovědět 
       Re: Po nás potopa14:36:19 18.03.2008
V Tvé hlavě jistě zřejmě žádný. Bohužel.
odpovědět 
      Re: Po nás potopa14:34:48 18.03.2008
Opakuji: "Není pískovec jako pískovec." Myšleno geologicky, mineralogicky, environmentálně. Různý původ, vlastnosti, význam z hlediska přírodovědného i krajinotvorného. Jistě, to je mimo lezecký úhel pohledu. Ovšem mluvíme o ochraně přírody, ne o lezcích.
D.odpovědět 
       Re: Po nás potopa14:44:38 18.03.2008
Ok...pozadam tedy o vysvetleni - jaky je rozdil v pouzivani mg na piskovcich ve svete a v cesku z tech jednotlivych zminovanych hledisek? Tzn. z geologického, mineralogického, enviromentálního...rad se necham poucit, je-li tomu skutecne tak a vsechny tyto hlediska jsou u ceskeho piskovce o tolik nachylnejsi na devastaci magneziem nez jinde...predem diky
hklodpovědět 
        Re: Po nás potopa14:52:57 18.03.2008
rozdil je, z nemaj u koryta jandika, cepelkovou a huska
odpovědět 
         Re: Po nás potopa19:57:39 18.03.2008
U koryta?
odpovědět 
        Re: Po nás potopa18:08:51 18.03.2008
hmm...a odpoved pana D. nikde... :-(
hklodpovědět 
         Re: Po nás potopa22:25:22 18.03.2008
nevim kdo je D ani Ty, ale pokusim se Ti odpovedet. Rozdil je sporny. Pro nekoho je sutr jako sutr, nekdo jde do podrobnosti. nakonec nenajdes kus stejneho piskovce a dokonce lze prepokladat, ze bude rozdilne reagovat na... vse.
Ale je tu, podle mne, jeden zasadni rozdil. Na jinych piscich nikomu, nebo temer nikomu, mg nevadi. U nas vadi mnohym horo(lezcum) a mozna i jinym. Skaly (temer vsechny) nejsou majetkem lezalu.
To je realita dnesnich dnu v CR.
Jinak je argument, ze jinde to nevadi nikomu jiste padny (i kdyz nikoliv bezpochybny). Ovsem je tu stale odpoved "Ale nam jo". Coz v situaci, kdy ve vztahu k mg na pisku neni CR vazana mezinarodnimi dohodami je argument dostacujici.
Dagodpovědět 
         Re: Po nás potopa22:40:42 18.03.2008
Sorry, ale nesedím pořád u netu. Jsem docela často v terénu, například u různých šutrů. :) Úvodní příspěvek tohohle vlákna debaty nebyl primárně o rozdílu v používání magnézia, ale o rozdílu v tom, jak dalece své pískovce jednotlivé státy chrání. Pokud jde o důvody, proč je chrání - tj. o to, jaký je rozdíl mezi česko-saskými a jinými pískovci z hlediska geologického, mineralogického, enviromentálního, to sem ve zkrácené podobě fakt nenacpu - to je seminární práce tak ve třeťáku třeba na přírodovědecké fakultě :) Nicméně slušné a srozumitelně psané vysvětlení bylo, tuším, například v rozborech k návrhu na zařazení Českosaského Švýcarska mezi dědictví chráněné UNESCO. Mohlo by to být přístupné na webu MŽP - ale možná stačí jen logická úvaha: za dědictví chráněné UNESCO se opravdu nenavrhují běžné věci. (Mmmch, svého času se uvažovalo o Hruboskalsku, ale zarazilo se to mj. na množství železa ve skalách :))) - ale to je jiná kapitola.)
Pokud jde konkrétně o rozdíl ve vlivu používání MG na české pískovce a na jiné pískovce, nebo mezi českými pískovci vůbec, tak měkké české pískovce jsou zcela jistě náchylnější na jakékoliv vlivy než ty tvrdší - hlavní problém ale spočívá v tom, že jsou obecně unikátnější a proto se víc chrání.
Ale opakuju, to je hledisko ochrany přírody, ne lezení. Debata o tom, jestli MG je v souladu s lezeckou etikou či trendem doby je zcela jiná kapitola. A stejně tak platí, že z hlediska ochrany přírody by bylo nejlepším řešením samozřejmě zakázat lezení vůbec, jak už se tu výše naznačovalo. Mmch, tento názor se objevil - v písemné formě - už v důvodové zprávě k poslednímu znění výjimky pro lezení v Adršpachu. Lze si to přečíst na tabuli u vstupu do skal, nebo na webu MŽP / SCHKO Broumovsko.
Vyčerpal jsem téma? :)))
D.odpovědět 
          Re: Po nás potopa00:43:24 19.03.2008
Pocitam, ze pro Tebe jiste nebude novinkou, kdyz Ti sdelim, ze je ve svete obrovske mnozstvi skal (na kterych se Mg samozrejme bezne pouziva), lezicich napr. v narodnich parcich - jez jsou soucasti UNESCO...nevim tedy, proc by to mel byt prave v CR problem.
Co se tyce Tve odpovedi na otazku "proc ma Mg na cesky piskovec negativnejsi vliv nez na jine piskovce" jsi mi odpovedel jen - ze je mekci...coz ma jiste vliv na mechanicke poskozeni - to ovsem nezpusobuje Mg ale lezec samotny...nezlob se na me, ale pokud jsem dobre pochopil, ze jsi geolog, tak prece nemuzes napsat, ze tvrdost materialu ma obecne souvislost s negativnim pusobenim Mg...to bych si totit dovolil nesouhlasit...
Zdar
hklodpovědět 
           Re: Po nás potopa17:50:14 19.03.2008
:) V tom, že největší vliv na skálu má lezec samotný, se přece vůbec názorově nerozcházíme.
Jinak měkký pískovec je opravdu zjevně více citlivý na "poprášení", má větší zrnitost, nasákavost atd., a to Ty víš asi taky.
Pokud jde o pískovce jinde ve světě, někde se po nich leze (většinou s MG, i když v USA jsou pokud vím taky oblasti kde je MG zakázáno), někde se to nesmí. Fakt ale nevím o jiné oblasti která by měla charakter obdobný českosaským pískovcům a byla zapsána ve seznamu světového dědictví UNESCO - nezaměňovat se statutem národního parku, těch jsou mraky a v seznamu jich je drtivá menšina, z českých zatím žádný.
D.odpovědět 
            Re: Po nás potopa17:52:32 19.03.2008
P.S.
Mizím do národního parku ;)))
D.odpovědět 
             Re: Po nás potopa22:23:39 19.03.2008
Uz jen takovy dodatek...s tim, ze ma mekci piskovec vetsi zrnitost a nasakavost bych i souhlasil, ovsem s tim, ze maji tyto vlastnosti neco spolecneho se skodlivosti Mg rozhodne souhlasit nemuzu...
No a k tomu UNESCO - ja nikde netvrdim, ze podobne piskovce jako v CR jsou v oblastech spadajicich pod UNESCO (i kdyz je samozrejme spekulativni, co znamena podobne)...pouze jsem napsal, ze je obrovske mnozstvi skal (kde se bezne maguje)nachazejicich se napr. v narodnich parcich spadajicich pod UNESCO...a jen pro ujasneni - vim ze vsechny NP nespadaji pod UNESCO (coz jsem take netvrdil...)
hklodpovědět 

 Mg12:08:10 18.03.2008
Hele, Véčo kolik platíš za hlas?
K.O.odpovědět 

 Prosba15:21:39 18.03.2008
Prosím, používejte MG jen tam, kde to opravdu bez něho nejde,to je tam, kde bez něho nevylezou ani druzí. Mám na mysli především písek, ale i třeba i jiné skály, snad kromě vápna. Mám takový dojem, že se MGpytlík stal jakýmsi odznakem lezce. Ostatně Véčo, nelezl jsi ty kdysi výborně i bez Maglajzu?
Ťéšaodpovědět 
 Re: Prosba16:31:28 18.03.2008
S tím se nedá nic víc dělat než souhlasit,včetně toho závěru.
Honza
odpovědět 
  Re: Prosba16:38:26 18.03.2008
Ještě se s tím dá nesouhlasit.
pbla4024odpovědět 
   Re: Prosba16:54:43 18.03.2008
To je prece squela definice, tedy pokud vememe za to ze ti druzi jsou ti co lezou hur nez ja (vzato obecne ne osobne). Hned bych to dal do pravidel. Neni nad pravidla logicka a zrejma:)) Jenom nevim podle ceho se rozhoduji ti druzi...
l.odpovědět 
    Re: Prosba18:28:42 18.03.2008
Ahoj Večo,pamatuji si Tě jak jsi lezl v Sasku a nejen tam hodně težký věci a bez Mága a šlo to,co se na těch cestách změnilo,že už dnes to nejde?

Irena Antošová
odpovědět 
     Cesty jsou furt stejný22:53:14 18.03.2008
akorát máme lepší boty a horší těla :-)
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Prosba16:49:32 19.03.2008
Z dnešního pohledu už to žádné super těžké cesty nejsou.Dřív se lezlo od kruhu ke kruhu, tam jsi se vydýchal a utřel ruce. Cesty, kde maglajzuju, leze předemnou i po mně 99% lidí s magnéziem. Ten návrh "pro maglajz" na stránkách svazu není žádná revoluce, jen legalizuje současný stav.
Jirka Véčaodpovědět 

 Re : Po nás potopa14:09:30 19.03.2008
Děkuji za odpovědi na můj příspěvek. Asi tak 2 % pochopila ten článek, že se nejedná pouze o Mg, ale o celkový vztah nejen k "šutru - pískovec ", ale k přírodě. Myslím že nemá v této době nemá význam pokračovat v této diskuzi, protože si celá společnost  řeže větev na které sedí ! Lezení je sportovní disciplina braná jako soutěž bez ohledu na přírodu.
Díky stačilo slyšet Vaše názory. Dříve lezení a to není nostalgie, bylo spojení člověka  s přírodou jako celek a ne jako použitelná prvek.
Myslím si, že v budoucnu Vám zůstanou pouze horolezecké stěny, kde budete realizovat svá ega bez přírody a já domnívám se, že tam k nim  patříte.

S pozdravem Petr
Petrodpovědět 
 Re: Re : Po nás potopa16:06:16 19.03.2008
Negativnejsi zakonceni jsi snad uz ani napsat nemoh :-)
Pripominam jen, ze se celou dobu bavime o Mg...tedy prasku, ktery je naprosto neskodny...
S pozdravem hkl
hklodpovědět 
  Re: Re : Po nás potopa17:35:44 19.03.2008
Neuvěřitelná nádhera lízt cestu která je bílá jak boulderovka. "Tomu říkám nejlepší lezení na světě!!!" Zničte si skály a udělejte si z nich zaprášenou tělocvičnu!!! Ať se vám to líbí!!! Gdyby to viděl klasik tak ho jebne!!! Doufám že gdyž si to na písku odhlasujete (pro můj velký nesouhlas), tak aspoň ať nejsou vomaglajzovaný spáry. To už bych snad brečel!!!
Krotitelodpovědět 
  Re: Re : Po nás potopa19:45:33 19.03.2008
Poslochej hkl co kdyby se aspoň podepsal,většinalídí co tady jsou proti mají tu slušnost a podepíšou se aspoň jménem,otázka je jestli máš Maglajz jen v pytlíku a nebo i v hlavě.
Honza
odpovědět 
   Re: Re : Po nás potopa22:42:35 19.03.2008
Zdar Honzo...po dnesnim treninku uz toho magnezia v pytliku moc nemam, zato po pripojeni na net uz ho mam zas plnou hlavu...tolik k tve otazce bez otazniku.
Jinak k tomu podpisu - ja se podepisuji zkratkou "hkl" a povazuji to za plnohodnotny podpis vuci podpisu napr. Honza...mimochodem Honzu je tady naspocet, takze "hkl" mi prijde dokonce jako vhodnejsi pro orientaci v autorech komentaru...
Dekuji ovsem za Tvuj zajem o mou osobu.
PS: Jsi natolik velkym milovnikem magnezia ze jej pises s velkym "M"? :-)
hklodpovědět 
 Re: Re : Po nás potopa08:23:58 20.03.2008
zajímavé jak někteří antimaglajzisti propadli mýtu-"maglajziśta=nepřítel a ničitel přírody". Máguju a nepřítel přírody nejsem-mám ji rád,třídím odpad a nejezdím autem.Chcete chránit přírodu? používejte více MHD, nebo jezděte na kole! Ale nepoužíváním magnézia toho moc nevytrhnete!
kuba novákodpovědět 

 Plná moc jen pro mágo15:35:02 22.03.2008
Je možné  dát mi plnou moc výhradně jen pro hlasování o magnéziu, ověřeno v sekretariátu svazu:
odkaz na plnou moc začíná stejně jen za posledním lomítkem:
individuálové a členové oddílu:
plna_moc_indiv-mag.doc
oddíl:
plna_moc_oddil-mag.doc

Tak si pospěšte, a bílá síla ať vás provází.
Jirka Véčaodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.