LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jištění zdržuje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140243 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
ZŠ Šafaříkova - Valašské Meziříčí
Sokolovna TJ Sokol - Ledeč nad Sázavou
Boulder - Jeskyně pod Chmelnicí - příbram

Prodejny
HUDYsport - Olomouc
Dap Sport - Hradec Králové
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Rozhovor s Tomášem Mrázkem

O Tomáši Mrázkovi jsme v poslední době slýchali pouze kusé informace ze závodního dění. Jeho pravidelné umístění na bedně Světového poháru už bereme skoro jako samozřejmost a přelezy na skalách za 8c, 8c+ a 9a jakbysmet. Abychom se dozvěděli něco víc, dala jsem si s "Mrázou" sraz v Praze na MČR, kde obhájil už 9 titul Mistra republiky.

Tak jaká byla kvalifikace, v pohodě? Nateklo ti vůbec? Cítíš tu nějakou konkurenci?

Jo, cesta byla lehká, taková vytrvalostní, ale alespoň si lidi, kteří bojují o semifinále, zalezou. No, abych pravdu řekl, tak konkurenci zrovna necítím, ale noha mi může uklouznout vždycky. :)


Tomáš Mrázek

foto by Pepe


Letošní závodní sezona je u konce. V posledním závodě v Kranji jsi skončil na 4. místě, což tě připravilo o prvenství v celkovém hodnocení Světového poháru 2008. Jsi zklamaný?

Před Kranji jsem měl náskok 100 bodů a tam se vlastně rozhodovalo mezi prvními třemi. Cesta byla hodně bouldrová, dohromady měla 33 kroků a padalo se v 22. kroku, nikde se nedalo sklepat a já jsem ještě k tomu lezl pod tlakem jako poslední. Od komentátora jsem slyšel, že Verhoeven je druhý a tak jsem věděl, že ho musím přelézt, abych SP vyhrál. V cestě jsem ale ze sebe nedokázal  vydat víc.

To musí být hrozně stresující, když slyšíš od komentátora, jak na tom ostatní závodníci jsou. Myslela jsem, že na závodech SP se dbá na to, aby tyto informace do izolace neprošly.

No, správně by to tak nemělo být, ale co ten komentátor má říkat. Musí zhodnotit, jak kdo leze, do jakého místa a tak. Normálně mě to nijak v izolaci nerozhodí, ale když je to poslední závod a jde mi o hodně, tak to jo. Letos to prostě nevyšlo, bylo to o kousíček, ale tak to ve sportu chodí. Zpravidla je to tak, že poslední ve finále nikdy dobře nezaleze, i když vyhraje semifinále jako já v Kranji. Je těžké se jako poslední závodník uvolnit a vydat ze sebe maximum.

Jaká je obtížnost cest v semifinále a finále?

V semifinále tak 8b+ a finále je 8c.

Jak bys tedy zhodnotil letošní sezonu?

Jsem určitě spokojený. Po těch letech už ty výsledky nějak neřeším, první nebo druhý. Jasně, že jsem byl první den naštvaný, protože jsem byl tak blízko, ale druhý den jsem byl zase tak namotivovaný na další rok a na 1. místo v celkovém hodnocení SP. Neúspěch mě prostě motivuje.

Ty vlastně závodíš už od roku 1999. Nejdříve v juniorech, pak v dospělých. Nejsi už někdy unavený? Přináší ti závody ještě po těch letech  radost nebo závody = práce?

No, řekl bych, že část závodů je pro mě práce, protože kdybych nezávodil, tak peníze, které bych dostal od sponzorů za lezení na skalách, by byly tak na přežití. A já potřebuju bydlet atd., takže „price money“ jsou pro mě velká motivace. Ale určitě beru také závody jako setkání s lidmi a s nejlepšími lezci světa, získám tam informace a i svým lezením se snažím pobavit lidi. Diváci nepřijdou za vámi, vy musíte za diváky. Závodit mě prostě pořád baví, ale jenom na dobře zorganizovaných závodech, kde je dobrá stěna, servis pro závodníky, hodně diváků, TV přenos, dobré výhry. Prostě kde cítíte, že se ten sport někam posunuje. Pak jsou závody, které jsou horší než před pěti lety, tak ty mě demotivují.

Nedávno jsi právě v Montaně kritizoval klesající úroveň závodů SP a přístup IFSC…

Úroveň některých závodů světových pohárů klesá, hlavně těch, které se konají na stejném místě už několikátý rok. Třeba v Chamonix jsou závody rok od roku horší. Je pořád těžší sehnat sponzory. Pak jsou zas závody, které jsou nové, pěkně zorganizované.  Bylo by lepší, kdyby se závody SP prodaly jako celek, získaly se peníze, podpořili by se pořadatelé a přitáhli lidi. Tím by se zvedla úroveň závodů. Jediné závody, které jdou kupředu, jsou Mistrovství světa, které pod IFSC nespadají, tyhle závody si jdou vlastní cestou, bez dohledu rozhodčích z IFSC a pořadatelé se je snaží udělat zajímavé pro diváky i závodníky. IFSC má stejného prezidenta 20 let, a jediný, co je momentálně zajímá, je jak se dostat na Olympijské hry, ale to tam bude tak roku 2020 jako ukázkový sport. Jiné myšlenky, které by posunuly závody SP kupředu a zvedly úroveň, nemají a to je špatný.


A jaká je vlastně momentálně atmosféra na závodech SP? Stýkáte se i mimo závodní sezonu? Jezdíte společně i lézt? Trénujete spolu?

Atmosféra je dobrá. Asi před čtyřmi lety se nám podařilo dát ty lidi dohromady, jsme všichni kamarádi. Po všech závodech je nějaká party, jdeme se společně pobavit, uvolnit. Přímo na závodech si fandíme, jasně, že je mezi námi soutěživost, ale ne taková, aby se ti lidi nepozdravili. Až na výjimky jsou všichni otevření a přátelští. Mimo závodní pole se pak vídáme třeba v Innsbrucku na stěně při tréninku nebo někde ve skalách.


MČR- Praha

foto by Jirka Sika


Vždycky, když se v televizi předávají ceny za nejlepšího sportovce roku, mě mrzí, že ty tam nikdy nejsi, a přitom ty výsledky na to máš. To samé v novinách je málokdy nějaká zmínka o tvém úspěchu ve světě. Neštve tě to? Mě teda jo.

My jsme národ fotbalistů a hokejistů a můžu slepě závidět Francouzům, že se o jakémkoliv výkonu nebo závodu všude píše. Jsou to taky fotbaloví maniaci, ale jakmile je u nich závod SP v lezení, tak je přenos vždy v televizi. U nás se zpráva o mně objeví tak dvakrát do roka. Dříve jsme za to hodně bojovali, aby se zprávy o mých výkonech na SP v českých médiích objevovaly, ale teď už jsme  rezignovali. Hlásil jsem se na sportovce Brna a Dukly, ale byla Olympiáda a tak jasně, že dostali přednost sportovci, kteří tam zabodovali.  Lezení je u nás tam, kde je a hnout se s tím nedá, i když je to v podstatě už  i u nás masový sport.

A nemělo by se o popularizaci tvé osoby v České republice starat ČHS?

No vlastně jo, ale když pošlu zprávu  tiskovému mluvčí ČHS pro ČTK a on ji tam nedá, tak co víc mám dělat. Všechny výsledky na ČTK musíme posílat přes Svaz. Měl jsem vlastního mluvčího, který byl spolehlivý, ale zas to nemohl dělat, protože nebyl z vedení ČHS. Takže to tě po čase znechutí.

Co vlastně následuje po ukončení závodní sezony? Odpočinek? Lezení venku?

Přímo odsud jedeme s Helenou na dva měsíce do Španělska. Jedeme do okolí Lleidy. Určitě bych chtěl lézt tentokrát míň na objem a věnovat se těžkým cestám, ale tak na pohodu. Díky tomu, že první závod SP začíná až začátkem července, ne v březnu jako dřív, si můžu dovolit odjet lézt na delší dobu na skály a s tréninkem začít později. Je super, že jsou teď závody na obtížnost přesunuty na druhou polovinu roku a je jich jen 5 místo 10 a  bouldering je zase od března do června.

A příští rok budeš zase závodit v boulderingu?

Ne, jen tak tři závody pro radost. Závody v boulderingu mě baví, beru to jako zábavu, ale i jako přípravu na obtížnost. Závody v boulderingu jsou hrozná loterie, jednou se umístíš na 1. místě a pak několikrát nepostoupíš do finále, záleží tam hodně na náhodě. Takže vyhrát celý pohár je těžké. Kdežto v obtížnosti, když na to máš, jsi vždycky na bedně.

Tomas Mrazek

Dimablok 2008 Tomáš Mrázek (CZE)

photo by © Kairn.com



Letos jsi hodně bouldroval i venku. Byli jste i ve Fontáči. Chytlo tě to?

Bouldering venku mě letos fakt chytl a je to pro mě velký posun. Nepotřebuju při něm nic, mám za sebou jenom bouldermatku, můžu si dát kolik chci pokusů, to mě baví. Určitě na jaře zase do Fontáče zajedeme.

Vždycky mi přišlo, že i venku dáváš přednost spíše vytrvalostním cestám před bouldrovými. Je to kvůli obavě ze zranění? Nebo tě tak moc neberou?

Nedá se říct, že mě nebaví bouldrové cesty, ale nejezdím do oblastí, kde jsou výhradně tyto cesty. Mám rád, když je v oblasti od každého něco. U bouldrových cest bych po těch 10-15 metrech  ještě pokračoval dál.  Nejvíc si stejně vážím cest, které mají 25-30 metrů silového lezení od začátku do konce, bez odpočinku a myslím si, že tento typ cest je nejtěžší. Těžší než bouldrová dvoukrokovka nebo 60 metrová cesta s dvěma bouldry.  Ale tento můj přístup se může změnit, člověk se vyvíjí a je dobré se nějak neuzavřít. Lézt je třeba všechno a dělám to, ale tyto cesty, které jsem právě popsal, mi teď připadají nejtěžší. Další věc je, že např. Frankenjuře se momentálně  vyhýbám i kvůli zranění. Měl jsem třikrát natrženou šlachu a vždycky z dírky. Teď poslední úraz byl ze Španělska ze Siruany. Mám asi slabé prsty. Dvouprdy mi nevadí, ale minijednoprdy mě stály vždycky zranění. Krápníky, lišty..... na nich se nezraním a to je pro mě nejdůležitější.

Kdesi jsi jednou řekl, že po závodech musíš jet vždycky na skály, že bys nemohl dělat jen jednu věc. A to se ti po tom, co sis přibral i závody v boulderingu, poslední dobou moc nedaří.

Třeba loni jsme rekonstruovali dům a tak jsem trénoval jen na závody a jinak jsem musel být doma. Je pravda, že jsem na tom byl po psychické stránce hodně špatně, ale letos se mi podařilo být na skalách docela dost, i když se o tom nikde nepíše, protože nikde svoje výstupy na skalách  neprezentuji. Jsem nadšený, protože to, že se mi daří daleko víc prokládat mezi trénink skály, mě hrozně zlepšilo. I na  stěně se mi po technické stránce leze líp. Dva předešlé roky jsem absolvoval 23 závodů za rok, závodil jsem každý druhý víkend na obtížnost nebo v boulderingu, zkusil jsem tuto kombinaci jako první. Tím, že to nebylo rozděleno, jako je teď, v prvním půl roce bouldering a v druhém obtížnost, jsem se do skal prakticky nedostal. Bylo to hodně náročné. Teď už raději strávím 3 měsíce ve skalách, vyčistím si hlavu a budu bojovat o 1. místo na obtížnosti, než se tak honit. Pro mě osobně jsou pořád skály základ, ale jasný je, že za 9a mi nikdo nic nedá.



Tomáš, Helena Lipenská, Jack

foto by Archiv www.tomasmrazek.cz



Máš nějaký limit, kdy už si řekneš, že se závody končíš?

Určitě, když přijde sezona, kdy nebudu ani jednou na bedně a kdy nevyhraju žádné peníze, tak další rok budu startovat třeba jen na jedněch závodech nebo nebudu závodit vůbec nebo si dám rok pauzu.  Nechci se pak zúčastňovat a končit na 20. místě a jen připomínat  svoje jméno, jako to třeba dělal Legrand. Přijdou mladí a nikdo nevydrží závodit na úrovni 10 let. Dokud to prostě půjde, tak závodit budu. Jsem realista, je mi 26 let, jestli můžu vydržet do 30?

Co pak? Budeš se snažit předat své zkušenosti dál?

No jasně, nechci skončit na ulici, budu muset pracovat, ale nechci jít někam do továrny, rádi bychom třeba otevřeli bouldrovku s obchodem, s barem, učili děcka, spolupracovali s ČHS. Náš styl života je jako nemoc, nedokážu si představit chodit do práce od 6 do 17 každý den a nemoci si vzít volno třeba na měsíc, nevyjet každý víkend na skály. Budu se snažit uživit se lezením a udržet si svobodu, kterou tenhle život přináší. Když je člověk skromný...

Jsou lezci, kterých si hodně vážíš?

To určitě. Jsou to lidi, kteří jsou do lezení stejně zapálení jako já. Třeba jako „blázen“ Dani Andrada... ráno vstane, vrtá, leze, vrtá, nic jiného nedělá. Doma má jen průvodce, když se ho na něco zeptáš, on neví, jen leze.

Takže lezci tělem i duší?

Přesně tak. Jsou lezci závodníci, kteří do skal vyjedou jen proto, aby v nich nějakým svým těžkým přelezem dokázali, že na to mají, že takovou cestu dokážou vylézt. Sice se bojí, ale baby vylezou 8b+/8c a borci 9a, ale vnitřně to nepotřebují,  oni to jen chtějí dokázat okolí. Takoví lidi se nikdy nezabalí na měsíc a nevydají se toulat  po skalách. Tak takových si nevážím.
 

Tomáš Mrázek

foto by © Azbest


Znamená něco tvé tetování?

No, drak znamená, že lezu jako drak. Pak ty další barevné to už je takový úlet, prostě jsem se zbláznil do tetování, to mi udělal kamarád z Hodonína. Tetování je taková úchylka, vím, že budu mít další. S lezením to nemá nic společného, možná je to nějaký druh exhibicionismu, mě se to líbí.

Co říkáš na uměle upravované cesty? Vadí ti?

Že by mi vadily tak, že bych je nelezl, tak to zas ne, to by v podstatě ani nešlo, protože kamkoliv přijedeš, tak tam jsou.  Citlivě upravené cesty, jako přisikovat upadlý chyt, lehce obrousit hranu dírky nebo tak, tak proti tomu nic nemám, ale vyloženě modelované sekané cesty, přilepené chyty, tak ty se mi hnusí, ale zas na druhou stranu, že by mě nebavilo ty cesty lézt, to taky nemůžu říct.

Ty jsi vlastně natrénoval na Mistra světa na malých stěnkách? Dneska už je spousta super stěn, parádní tréninkové podmínky, ale kromě Martina Stráníka a Silvy, nikdo další na SP neboduje. Kde je chyba?

Natrénovat se dá na ledasčem, chce to ale motivaci. Já jsem trénoval nejdřív na Friťáku, v Kotelně a pak u Tufiho. Lezl jsem na stěnce pořád dokola na mizerných pískovcových chytech a musel jsem trénovat o to víc, abych dohnal tréninkové podmínky, které měli ostatní venku. Dnešní možnosti mladých jsou skvělé. Kdybych měl před těmi deseti lety takové možnosti k tréninku jako mají dnes, tak bych byl tak desetkrát lepší. A kdybych teď začal trénovat 3x týdně na takových stěnách, jako jsou v Praze, tak bych byl sám sobě schopen konkurovat. Asi není ta motivace nebo nevím, čím to je, mladí si lezou tak na pohůdku, nechtějí jít s kůží na trh.


Tomáš Mrázek- Kinematix

foto by Maciek Oczko

Na cesty na písku bys nepřijel?

Neměl jsem motivaci ani čas tam jezdit, ale teď poslední dva roky bych i zajel.  Pískovec se mi líbí, jezdím hodně bouldrovat na moravské pískovce. Lezení na písku je o něčem jiném, cesty v Labáku z fotek vypadají parádně, morál ten mám, tak snad ten maglajz v březnu projde.

Takže hlavní závada, proč tam zatím nejezdíš, je maglajz?

No jasně, je mi jasné, že když tam pojedu ve středu, tak ve čtvrtek už visí někde moje fotka s maglajzem. Jezdím na závody a jsem závislý na ČHS. Mrzí mě to, ale snad to vyjde.

Jakých vylezených cest si nejvíc vážíš?

Já nevím. Beru to hodně pocitově. Vážím si každé...8a, 8b...Možná jsem zatím nic tak těžkého nezkoušel, abych si řekl, tak tohle bylo super. Myslím si, že v tom mám zatím rezervy. Nechám si to na příští a další rok...., třeba vylezu 9a+, 9b, které budu zkoušet víc jak dva dny a bude mě to stát úsilí. Zatím jsem hodně líný a lezu si na pohůdku.

Na závěr se zeptám, jak vypadá ve skalách tvůj restday?

O "rest dejích" odpočívám, nelezu, občas výlet, občas chytám venku ryby na prut.


To bude večeře...

foto by Archiv www.tomasmrazek.cz


Díky Tomáši za rozhovor a přeju hodně dalších skalních i závodních úspěchů.



foto by Archiv www.tomasmrazek.cz


Deníček Tomáše Mrázka

Závodní výsledky

Osobní stránky Tomáše Mrázka

Sponzoři Tomáše:Rock Pillars, Ocún, ČHS, Alpine Pro, Chillaz, Lapis, Dukla, Vertical, TR-stěny.

Simona    [úpravy] 08:34 12.01.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 mistr09:43:32 12.01.2009
Fajny rozhovor, díky!
Penodpovědět 
 Re: mistr09:56:20 12.01.2009
moc zajimave cteni. Dik obema a at se dari i nadale! Neplanuje Tomas zkusit ty krasove dardy od Adama?
fotonodpovědět 

 Mráza el majstró10:01:59 12.01.2009
Sakra to je nabitý ráno, super zajímavej rozhovor, díky Simono a Tome za něj.  Držím Mrázovi palce do další sezóny, ale hlavně, ať tě lezení pořád baví.
Steveodpovědět 

 Labák10:16:02 12.01.2009
Jenom mě tak napadlo, ... ale radši nic ... :o)
stipodpovědět 

 co?10:20:00 12.01.2009
kdo to jako je, ten Mraza?
odpovědět 
 Re: co?10:25:46 12.01.2009
Pro méně chápavé: to je ten na těch fotkách co odpovídá na ty otázky.
stipodpovědět 
  Re: co?14:47:47 12.01.2009
to je ten "mrazek ustredna" ? .. na evrope 2?? :)
odpovědět 

 Mráza10:57:23 12.01.2009
Malá chybička pod fotkama www.tomasmrazek.cz (ne .com).Díky Ondra
Ondraodpovědět 

 drak12:23:59 12.01.2009
Mrázo,
ten drak ti nejak bledne. Nebo se mi to zdá? Zajdi ke Kubovi - tatoooooo, at to mas v poradku :).
Manickaodpovědět 

 drzim palce14:12:29 12.01.2009
Mrazovi fandím je to clovek ktorý lezie a zbytočne okolo toho nekeca jeho vykony hovoria sami za seba. Drzim palce Tomas!!
lukashodpovědět 

 h14:28:21 12.01.2009
Tak ja neviem, Mraza je proste king, je to jednoduchy clovek, ktory vyrastol z nicoho, pamatam si to ako vcera, a je na spici neuveritelne dlho. Naproti tomu Ondra je super lezuci jedinec, ale na tu charizmu osobnosti si asi budeme musiet este pockat. Mozno je mi Mraza sympaticky tym,ze vyrastal v tych zlych podmienkach, z ktorych som aj ja...Klobuk dolu pred nim
drzim palce, nech je zdravicko, Mrazovi aj Helce
lvvodpovědět 

 h14:28:30 12.01.2009
Tak ja neviem, Mraza je proste king, je to jednoduchy clovek, ktory vyrastol z nicoho, pamatam si to ako vcera, a je na spici neuveritelne dlho. Naproti tomu Ondra je super lezuci jedinec, ale na tu charizmu osobnosti si asi budeme musiet este pockat. Mozno je mi Mraza sympaticky tym,ze vyrastal v tych zlych podmienkach, z ktorych som aj ja...Klobuk dolu pred nim
drzim palce, nech je zdravicko, Mrazovi aj Helce
lvvodpovědět 
 Re: h15:38:13 12.01.2009
Je opravdu nezbytně nutné tyhle dva stále porovnávat? A jde to vůbec? Vývoj lezení je rychlý a to způsobuje, že dvě generace lezců se dají porovnávat velice těžko. Na závodech - tady a teď - se to srovnat dá, ale obecně je to na nic. Navíc, když je někomu 18, na závody nemůže, může ale lízt na skalách co chce a jak dlouho chce, v tomhle věku peněz moc nevydělá, je závislý na rodičích, ale má čas. Když je někomu 28, musí vydělávat na závodech čímž získá víc peněz, ale teprve za tyhle peníze může jet ven, na což pak nemá čas. Diametrálně odlišná situace, vyžadující jiný přístup. Romantická představa lezce co jenom leze a o nic se nestará, je jenom představa.
stipodpovědět 

 Titulek16:13:47 12.01.2009
Diky moc za super a hodne stesti v priste sezone... :-)
jAodpovědět 

 Pěknej rozhovor16:45:10 12.01.2009
Fakt povedené. Tak by to mělo vypadat, otázky paní lezkyně a odpovědi pana lezce. Přeji mnoho úspěchů v r. 2009.
Bídaodpovědět 
 Prsty ať drží17:38:03 12.01.2009
dostaly už jistě za ty roky řádně zabrat. Do další sezóny hodně štěstí a ať se ve Špáňu podaří prásknout to co je z loňska načaté.
Honzaodpovědět 

 Mrázova síla20:32:39 12.01.2009
Onehdá jsem se Mrázi ptal,podobně jako to tu padlo zde, jestli jej neštve,že jeho světové výkony jsou u nás stále ve stínu míň úspěšných fotbalistů, oštěpařů, skokanů na lyžích atd. Po jeho odpovědi můj respekt k němu vzrostl. Řekl mě, že leze hlavně proto,že ho to baví a lezení miluje. Kdyby chtěl sportovat jen pro prachy, tak hraje tenis.Měl jsem pocit, že mě samotného štve ta malá mediální viditelnost lezení víc než jeho. A to se tím neživím jako on! Mráza je silný hlavně "v hlavě". To z něj dělá mistra tohoto sportu a vrcholového sportovce. Smekám.
Kuba novákodpovědět 

 +++20:50:22 12.01.2009
Občas jsem měl tendenci Mrázu považovat za ne až tak komplikovanou osobnost, řečeno eufemicky :) - třeba na základě jeho stránek a tak. Takže jsem moc nebral na takový ty řeči, jaká je Mráza osobnost - hodnotil jsem ho spíš jako dobrýho fotbalistu, hokejistu a tak - "Jágrův blafák"...
Samozřejmě jsem ho respektoval jako výbornýho lezce a hlavně závodníka - ale to bylo tak všechno.
Tenhle rozhovor je jiný kafe. Skvělý - příjemný, vůbec ne hloupý, přesně a bez velkých keců formulovaný jasný názory, který maj váhu...
Díky! Mrázovi i Simoně. Její rozhovory patří vždycky k top článkům na Lezci!!
Piškotodpovědět 
 Re: +++22:04:43 12.01.2009
to je vtip:-)
Kaneodpovědět 
 Re: +++00:13:57 13.01.2009
Mrázovi to slušně a zdravě zapaluje, a možná proto si nepotřebuje v životě, nebo na svých stránkách něco dokazovat a hrát si třeba na přiblblého intelektuála. Možná, že právě hodnocení někoho z doslechu bez osobního poznání někoho je takové "nekomplikovaný" a v dnešní době hodně častý způsob snažit se něco nebo někoho rychle hodnotit, za tím účelem abych měl sám ze sebe radost, jak rychle dokážu dojít ke správnému úsudku...
odpovědět 
  Re: +++09:41:37 13.01.2009
I to je možný. Člověk si dělá názory většinou rychlejc, než by měl, a pak to dopadá takhle :)
Jenom s těma stránkama - když už je dělá, mohl by to dělat (nebo někdo za něj) trochu líp. Nebo si na nic nehrát a vyprdnout se na to :))
Piškotodpovědět 
   Re: +++10:12:41 13.01.2009
co se ti nelíbí na těch stránkách? Ja když na to kouknu,tak mě přijdou celkem normální a nepoznam z toho jestli je Mraza takovej,nebo makovej.
Míraodpovědět 
 Re: +++23:26:36 16.01.2009
jeslity v tom lezeni nehledas neco vic nez tywoe vono vlastne je, abys na prahu poznani moudrosti nepropadnul do hlubin deziluze:)
Inteligence jsou ruzne, a schopnost prezentace je mozna spis veci vzdelani. Uprimne receno... sem o tom smyslel podobne jak Ty, a zaver: Kdo se umi vypracovat na mistra sveta v lezeni .. proste uplne blbej bejt nemuze
cruzcampo v ked(l)ubneodpovědět 

 Ad relax17:28:23 13.01.2009
9a budou padat jedno za druhým, až bude chytat ryby do ruky...:-)
Rybářodpovědět 

 dotaz21:24:51 13.01.2009
Můžu se zeptat, co je myšleno tím, že od března bude oficiálně povolené mágo v Labáku? Jak moc je to jisté?
M.odpovědět 
 Re: dotaz21:32:08 13.01.2009
předpokladam, že myšleno,že projde na valné hromadě,takže spíš je to dost nepravděpodobné,tak jako předchozí dva roky.Tím sem jen odpovídal a nechci tím nijak rozpoutat diskusi na toto tema.
míraodpovědět 
  Re: dotaz12:39:28 14.01.2009
Aha a jedná se jen o ten Labák nebo celkově o všechny písky?
M.odpovědět 
   Re: dotaz19:15:08 14.01.2009
Moravské pískovce jsou samozřejmě od tohoto zákazu mg osvobozeny...
kuba novákodpovědět 
    Re: dotaz23:00:12 14.01.2009
No tak to vim taky, muj dotaz směřoval k tomu, zda maglajz i na českých píscích všeobecně nebo jen konkrétně ten Labák.
M.odpovědět 

 machírek08:49:08 15.01.2009
Nejdřív jsem Mrázovi fandil, ale některé jeho názory silně odmítám a už je to pro mne jen "libovej frajer" co si myslí že je pupek lezení a každej si z něj sedne na pr..l. Sorry ale takové lidi zas neuznávám já jako Mráza neuznává ty co prostě nejezdí na měsíc do skal atd....!!!!
Daveodpovědět 
 Re: machírek10:25:32 15.01.2009
Já si naopak myslím, že slouží Mrázkovi ke cti, že se za svůj názor nestydí a normálně ho řekne (byť s ním třeba zrovna já nemusím souhlasit, to je jedno). Je spousta sportovců, kteří založili svoji popularitu na tom, že nikdy žádný názor na nic neřeknou, protože "za ně mluví výkony" :o) Fanoušci je prostě mají rádi za to, že vyhrávají a nic víc je nezajímá. Jsou to takové stroječky na výkony a co je to za lidi se fanoušek nikdy nedozví. Mrázek je machr, protože řekne co si myslí a nebojí se že ho za jeho názor třeba někdo nebude mít rád.
stipodpovědět 
 Re: machírek11:12:29 15.01.2009
Četl jsi vůbec ten rozhovor s ním? Myslím si, že asi ne, protože z toho rozhovoru působí Mráza úplně jiným dojmem, než jsi tady popsal. Na rozdíl od tebe si myslim, že bere celou situaci dost s nadhledem a realisticky a na nic si nehraje. Taky nesouhlasim se všim, co řekl v rozhovoru, ale ať tu bude rozhovor s kýmkoliv, tak pravděpodobně nebudu souhlasit se všim, co napíšou. Nejsem ovce abych slepě šel za něčím, co řiká někdo jinej. TZvořím si vlastní názory. Totoéž Mráza a koneckonců i Ty. A tak by to mělo vypadat.
K.odpovědět 
 Re: machírek11:15:17 15.01.2009
ja z toho pochopil ze si jich lezecky nevazi. Coz ma do jiste miry pravdu, ze pokud se nekdo prezentuje jak jaky je lezcec a podobne a chodi jen na preklizku tak zas takovej lezec asi nebude, byt leze hodne dobre. Neco jako kdyz vidim v saline typka s lezeckama pricvaklejma na baglu aby vsici videli ze on je horolozec:-) To me vzdy desne pobavi
R.odpovědět 
  Re: machírek13:24:00 15.01.2009
Ano, lidi, kteři delaji vše pro to aby se předvedli, aby dali okolí najevo, že jsou borci ačkoliv třeba dobře lezou a maji na to jsou jen namachrovani hňupi, kteři lezou jen pro to aby se tim mohli chlubit.
Nicméně je spousta lidi, kteři normálně pracuji a do skal se dostanou maximalně na vikend. A ačkoliv třeba nelezou devítky ani desítky tak lezou proto, že je to bavi a že tim žiji a že je to naplňuje. A pak když slyším, že borec typu Mrázka neuznává lidi co nejezdí na měsíc do skal...tak co si mám myslet o něm?
Uznává vůbec lidi, kteří lezou obtížnost do 5- ??? Nebo jimi pohrdá?!
Já radši pojedu s někým co si na nic nehraje a nepředvádí se a má stejně tak radost ze své vylezené pětky jako já ze své 8+. Nebo s borcem co má radost že si vylezl 10+ a zároveň uznává toho kdo si třeba vyprsil z plných sil svojí 6+.
Daveodpovědět 
   Re: machírek13:30:41 15.01.2009
myslím, že to všichni dost překrucujete. On tam nepíše "nevážím si lidí, kteří nejezdní na měsíc do skal" ani že musíš lízt 9a-čko. Přečtěte si to pořádně!
míraodpovědět 
   Re: pro Dave14:04:12 15.01.2009
Asi jsi Tomášovu odpověď správně nepochopil nebo nepřečetl. On tam neříká, že si neváží lezců, co se nezbalí na měsíc někam do skal. Mluví o lidech ze závodů, kteří lezou venku jen pro pozu a nejeli by se někam popelit na měsíc do skal, jedou si tam jen pro číslo a na chvilku. Tzn., že si váží lezců, kteří mají rádi lezecký život se vším všudy. A je jedno jestli jedou na týden nebo měsíc a jestli lezou 5 nebo 10.
Simonaodpovědět 
    Re: pro Dave15:02:19 15.01.2009
Pokud je to tak Simono jak rikas, beru vse zpet a OMLOUVAM SE.
Daveodpovědět 
     Re: pro Dave15:06:47 15.01.2009
Mno zjevne ho neznas osobne, kazdopadne ja se od jiste doby ridim tim, ze pokud cloveka neznas nesud.Soudit clovka dle vzhledu nebo co se napise neni dobre.Peknej den
Jack Rozparovacodpovědět 
      Re: pro Dave18:54:51 15.01.2009
No ano je rozdil co se napise a co on napise ci rekne. Hezky vecer.
Jack Zasivacodpovědět 
  Re: machírek14:02:42 15.01.2009
Přicvakávat lezečky zvenčí na bágl je v rozporu s Haagskou konvencí zakazující chemické zbraně.
pbla4024odpovědět 
  Re: machírek15:37:30 15.01.2009
Tak to ty lezečky asi nebejvaj moc lezený, jinak by ho z tý šaliny lidi vyhodili:-)Já bych svoje lezečky na bágl asi nevěšel, ale třeba chtěj mít kolem sebe prostor, a možná jim někdo spěšně uvolní sedačku.
KarelKodpovědět 
   Re: machírek15:41:55 19.01.2009
ve vlaku bych si osobne teda lezky na bagl nedal hned ze dvou duvodu, a) zacinaj uz taky pekne smrdet b) znate cesky lidi, sou schopny vam je z baglu sebrat jen proto ze je mate na karabine a ta karabina se jim libi, ale treba mezi skalama si je na batoh zase klidne dam at se neparej propoceny v batohu ale trochu se provetraj nez je treba za pul hodiny zase vemu na nohy...jinak Mrazkoj hodne uspechu a malo zraneni. Good Luck
Jiří Prokopodpovědět 
 Re: machírek12:37:20 15.01.2009
No niecom na tom bude je otázne co je cennejsie ci dennodenne liezt a nacvicovat tazke cesty alebo liezt rekreacne a popri práci trenovat a lozit 8a.. no fakt neviem:) niekto proste nema cas vypadnut na mesiac do skal a pritom podava na svoje moznosti super vykony..
RLodpovědět 
  Re: machírek15:08:12 15.01.2009
no nejlpsi je chodit do dobre prace po praci davat 8a a po lezbe hospa a dat nakych par piv a hermose.
R.odpovědět 

 Mrázek rybaří? :o)11:54:42 15.01.2009
Teda Mrázku, že se nestydíš? Takovej borec a rybaří? No fuj!
stipodpovědět 
 Re: Mrázek rybaří? :o)09:13:37 18.01.2009
Hey man, co máš proti rybářům :-) !!! Počkej až mu toho Mgr.Mg ofiko povolej a přijede do Labáčku. Samozřejmě boží skály, ale hlavně i super chytání ryb - tloušti, bouleni, okouni. Ideální oblast!
Mikiodpovědět 
  Re: Mrázek rybaří? :o)14:49:09 18.01.2009
Kapounek asi bude za trest za tyhle Moderní mluvy jíst zavináče z Dietera Bohlena. Vůbec nechápe, že propojení sportovního lezení a rybaření je zcela in - viz třeba Mrázek, ......, Měkota atd.
Papoušodpovědět 
   Re: Mrázek rybaří? :o)09:15:55 26.01.2009
tak si nějak nejsem jistej, esli si to jako dvojsmysl pochopil?
stipodpovědět 

 PRO ADMINY LEZEC.CZ13:21:29 15.01.2009
Nechteli byste zase usporadat s Tomasem on line rozhovor, tak jako pred lety?? Diky moc
Radimodpovědět 

 Kritika15:40:51 15.01.2009
Tak zkritizuje někdo pořádně toho Mrázu, nebo ne? Pozorně čtětě, určitě ho někde nachytáte! A když ne, tak mu dejte sodu jen tak! Třeba když leze málo, tak má lízt víc, když leze dobře, tak moc machruje, a třeba když nic neříká, tak že je moula. A když už vůbec nic, tak že jezdí do skal na měsíc, vždyť weekend přece stačí ne?
Hnidopich - hňupodpovědět 
 Re: Kritika16:03:27 15.01.2009
Víkend? Víkend? Maximálně na jeden den!
pbla4024odpovědět 
  Re: Kritika16:12:04 15.01.2009
Jasně! U-PÁ-LIT! U-PÁ-LIT! ;-)
C.odpovědět 
   Re: Kritika16:57:59 15.01.2009
A před ohněm MUČIT, MUČIT a ..............!:))
Hnidopich - hňupodpovědět 
    Re: Kritika18:06:25 24.01.2009
Bože můj to je marnost celá tahle debata kolem velmi nudného a sepraného tématu. Proč by mělo zveřejňovat CHS nějaké marné žvatlaniny jednoho otettovanýho sportovce. Z horolezectvím má asi tak společné jako ježdění motorkou v drátěným globusu s motokrosem. Vylezl něco jako horolezec v horách a s plnou soběstačnou výstrojí a nutnými bivaky? Co vlastně v horách vylezl za sebe? Bez podpory? He? He? Co? Nic. Prd. Úplnej prd. Tak to pak je to ale marný. Vše je pro sponzory. Je to taková obchodní politika. Jináč nic zajímavýho o horolezectví.
Zdraví Amorek
Amorekodpovědět 
     Re: Kritika18:31:21 24.01.2009
Amorku Ty budes asi hodne zakomplexovnej, vid? Stve Te ze za to Tvoje vyletovani Ti nikdo neda ani korunu? Ja zdaleka nesouhlasim se vsema Tomasovyma nazorama a postojema, ale nelze mu uprit ze to je clovek kterej opravdu HODNE dokazal...
Dusheenodpovědět 
     Re: Kritika18:33:54 24.01.2009
Amorku, mohl bys prosím uvést, co más vylezenýho ty? Nejlíp v těch horách? Nebo jsi byl naposledy na Sněžce se školním výletem a jen závidíš??
Derekodpovědět 
     Re: Kritika19:16:37 24.01.2009
amorku-jsi úplně na jiném hřišti..Spletl sis stadion.
kuba novákodpovědět 
     Re: Kritika21:38:09 24.01.2009
amorek, ty vyzeras byt taky zavistlivy chudacik...
odpovědět 
      Re: Kritika18:29:33 26.01.2009
Jsem zakomplexovanej řádně, závidím fakt moc a nemám vůbec nic vylezenýho v horách. To ale nic nemění na moudru, které jsem vám všem důvěřivě předestřel. Myslete svojí hlavou přeci ji nemáte jen jako jalovou zátku na krku, he? Někdo loví medvěda grizli v divočině týden a někdo střílí asfaltové disky vedle baru. No nic, jdu se užírat. By by mádžoboys
amorekodpovědět 

 Bobík rulezzz!11:33:38 08.02.2009
Čtyřlístek forever!!! :)
Kubaodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.