LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Z komína se nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
22.Slezáková 10774
23.Mokroluský 10766
24.Janošová 10748
Bouldry:
22.Šípek 9378
23.Urubčík 9375
24.Moravec 9350
Hory:
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140246 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Čisté skály

Hledám lidi kterým není jedno že Čhs odsouhlasil první krok k legalizaci používání magnézia na pískovcových skalách.

Prvním krokem by bylo vytvořit webové stránky s touto problematikou. Do začátku by stačilo na ně jen posílat fotky zaneřáděných skal od maglajzu.Není potřeba se s někým prát ve skalách. Stačí si jen udělat hezkou fotku a zde ji zveřejnit. Třeba se na ní někteří superlezci poznají jak drtí tu svou brutálně těžkou cestu.

Libor Hroza   [úpravy] 13:26 23.03.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Ostrov před cca 3 rokama13:34:45 23.03.2009
myslím, že ty jsi ten člověk, kterého jsme před třema rokama viděli, jak tahá lidi komerčně na skály (Ostrov) - natáhl jsi jim cestu a pak je nechal jednoho po druhém rybařit, lano protažené kruhem....měl by sis zametat před vlatním prahem!
Jiřinaodpovědět 
 Re: Ostrov před cca 3 rokama15:40:07 23.03.2009
Pod to se podepisuju... videl jsem totez nekolikrat. A dycky u toho byl Hroza. Ale ono je to stejne jedno, skalam preci skodime tim ze magujeme a nechavame tam fleky... Prodrenej slanak, odrena skala, oslapany stupy lidma co sou poprvy na pisku prece nikomu a nicemu nevadi... Proto zavedeme databazi lidi co magujou a jednoho po druhym popravime :-)))
Liborodpovědět 
  Re: Ostrov před cca 3 rokama16:17:28 23.03.2009
Ještě že ste se podepsali i s Jiřinou.
Libor Hrozaodpovědět 
   Re: Ostrov před cca 3 rokama16:51:28 23.03.2009
sry, napsal jsem tam email kde to bylo jasny ale nejak se to neobjevilo.. a koukam potrefena husa...
LIbor Vysataodpovědět 
    Re: Ostrov před cca 3 rokama16:58:16 23.03.2009
a Jiřina Čechová
Jiřinaodpovědět 
   Re: Ostrov před cca 3 rokama18:30:30 23.03.2009
Libore, nějak jsem nezaznamenal vysvětlení tvého jednání (ostrov...). Sám jsem u toho byl, docela ses tam s náma chytnul. A myslím, že to, co jsi tam provozoval, je několikanásobně větší prasárna než nějaké Mg. Jednalo se o Údolní cestu na Káču. Abych doplnil Jiřinu, lano bylo při rybaření protažené sláňákem a brousilo jak slaňák, tak vrcholek věže. Díky za odpověď.
P.S.: Stačí ti mé plné jméno, nebo potřebuješ ještě adresu a RČ?
Přemek Čechodpovědět 
   Rebele, ty srabe!18:33:56 23.03.2009
rebele hrozo, co kdyby ses vyjádřil k výše uvedeným komentářům o tvých akcích v Ostrově?
Nesmrtelný blázenodpovědět 
  Re: Ostrov před cca 3 rokama18:08:24 23.03.2009
Ma zkusenost s panem Hrozou a jeho klienty: Lokalita Ostrov, vez Kaca, Udolni cesta. Lano protazene primo slanakem. Kdyz jsme jim lano po predchozim varovani stahli doslo k slovnimu konfliktu, ktery nemel daleko k tomu, aby prerostl v fyzickou inzultaci. Takoveto jednani bych od nynejsiho horliveho zastance piskarske tradice a etiky rozhodne necekal.
Frantisek Prochaskaodpovědět 
   Re: Ostrov před cca 3 rokama19:11:20 23.03.2009
njn to je tak jako kdyz zlodej krici chytte zlodeje :-)))))
Libor Vysataodpovědět 
   Re: Ostrov před cca 3 rokama19:15:34 23.03.2009
Do Ostrova jsem jezdil s nováčkama a jezdit budu dál.Taky nejsem bez viny, člověk udělá v životě někdy nějakou věc za kterou se stydí.Sami píšete že to bylo před třemi roky. Je to možné,ale určitě dávám do kruhu pokud lezem na rybu smyčku a to i někdy pořádně dlouhou smyčku aby se nedřela skála. Je pak blbé obhajovat že tam byla když končíme a nějak musím dolů, to už je pak lano přímo v kruhu na slanění. Kdo si myslí že svými kurzy pro nováčky ubližuji skalám je na velikém omylu. Pokud má někdo zájem jako pozorovatel se zůčastnit rád ho vezmu sebou.Averze proti kurzům ve skalách je, ale spíš proto, že na jednom místě je nakumulováno víc lidí a je větší tlačenice. Ale na druhou stranu u lidi kteří prošli kurzem je větší pravděpodobnost že ve skalách nenapáchají takové škody jako samouci.
Libor Hrozaodpovědět 
    Re: Ostrov před cca 3 rokama19:30:43 23.03.2009
V tom slaňáku ale žádná smyčka nebyla. Prostě jsi je jistil na rybu přímo přes slaňák, tak to nepřekrucuj, prosím tě.
Přemek Čechodpovědět 
     Re: Ostrov před cca 3 rokama19:55:57 23.03.2009
Trochu jinak. Bavíme se o budoucnosti, pokud máte potřebu rozebírat minulost ochotně vám vyjdu vstříc, ale tady jsem chtěl diskutovat o tom co bude. Můžem třeba rozjet v jiné diskuzi téma na své prohřešky.Co se stalo se nezmění , nic mémě to neznamená že tím všechno končí. Mg ač si to mnoho lidí nemyslí je doopravdy problém. Udělat krok do neznáma,nebo prozkoumat terén a pak vykročit? Vykročit a pak zkoumat terén, popřípadě se rozhlížet kam jsme dopadli?Je to volba cesty.Jsem přesvědčen že Čhs udělalo krok a teď bude zkoumat terén.
Libo Hrozaodpovědět 
      Re: Ostrov před cca 3 rokama20:05:02 23.03.2009
Mozna bys teda mohl fotit taky prohresky svoje atd. ne?
Filipoodpovědět 
      Re: Ostrov před cca 3 rokama20:08:11 23.03.2009
to ne, je jen usmevne jak nekdo arogantni (koukam ze jsi byl nekolikrat v minulosti upozornovan na prasarny co se v ostrove dely) jako ty, tu chce moralizovat a "praskat" jine. Me osobne vadi mg min nez prodrena skala od lana, oslapane a olamane stupy, posrana skala od ptaku. Bile fleky nejsou hezky, ve chvili kdy bude na trhu i jinak barevny mago se i toto vyresi... ale jasne kdyz tu budeme neustale omylat jednu picovinu tak ty ostatni, horsi prasarny se daji k ledu, ono taky proc na ne upozorzovat kdyz mirekove dusinove jsou ti co nemagujou...
Libor Vysataodpovědět 
       Re: Ostrov před cca 3 rokama23:39:04 23.03.2009
Jak se mi tak zdá, tak asi se od Tebe, Libore, chce, abys výslovně prohlásil "No byla to blbost, pokud se tak stalo, sypu si popel na hlavu, už to víckrát neudělám. Svou chybu odčiním poctivou prací :)". Oni to totiž někteří z toho, co bylo napsáno výše, nepochopili. Já to tam vidím, ale asi je to napsáno moc intelektuální formou ;)
Robertodpovědět 
       Re: Ostrov před cca 3 rokama08:55:21 24.03.2009
ty vole nauč se diskutovat jeden o voze a ty furt o koze
tomodpovědět 
        Re: Ostrov před cca 3 rokama08:56:34 24.03.2009
to patrilo liboru v.
odpovědět 

 Nepatří to spíš do inzerce?13:38:00 23.03.2009
Hele Libore, hledáš lidi? Tak nepřesunem to do Inzerce nebo do aspoň do diskuze?
 jirkasodpovědět 
 Re: Nepatří to spíš do inzerce?13:46:36 23.03.2009
jak chceš, je to soukromej web a ne žádná veřejnoprávní instituce. nejlíp asi udělat to stejně jako s véčovo inzerátem na plnou moc na hlasování.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Nepatří to spíš do inzerce?13:56:02 23.03.2009
Jo jo, já zas myslím, že to sem patří, i souhlasím s Tebou Lukasi viz věc s tím Véčou. Celá letitá kauza je věc hodně veřejná :) Díky za diskusi a hore zdar.
 Standaodpovědět 
  Re: Nepatří to spíš do inzerce?13:57:15 23.03.2009
No, já jsem se ptal Libora, ale chápu, že prostor, na komunitním webu, by měla dostat i druhá strana, jen si myslím, že na to, že to je jako článek, to Libor trochu vodflákl.
 jirkasodpovědět 
   Re: Nepatří to spíš do inzerce?13:58:12 23.03.2009
Chápu, díky :)
 Standaodpovědět 
   Re: Nepatří to spíš do inzerce?14:59:38 23.03.2009
já to chápu tak, že navrhuje fotit 99 osobností podporujících piškotovo návrh, kterak maglajzují jak vo život v sedmbéčku v tisé (úplně špatně), nebo spíš v osmbáčku v labáku (moc lehký a neetický) nebo v desítce v teplicích (v rozporu s "výjimkou"), což může osobnosti a jejich volání po toleranci postavit do poněkud trapného světla. s desítkařem v labáku nemá nikdo kromě pár exotů problém.
Lukas b.odpovědět 

 Přímá konfrontace13:51:51 23.03.2009
Stanovisko ANTIMA (ANTIMAglajznicá akce) je jasné - přímá konfrontace s maglajzníky přímo ve skalách ;).
PS: ANTIMA také plánuje web, bude zde krom fotografií z akcí a propagačních materiálů zveřejňovat fotky prášičů, aby bylo jasné koho ve skalách konfrontovat.

Prozatimní galerie: http://antima.rajce.net
ANTIMAodpovědět 
 Re: Přímá konfrontace13:58:01 23.03.2009
Super uz dlho som sa tak nezasmial.
Tomasodpovědět 
  Re: Přímá konfrontace19:10:40 23.03.2009
Taky se mi to moc líbí. Je to hodně veselá záležitost. Určitě uveřejňujte svoje obrázky dál. Přímo kypí nápadem a vynikajícím grafickym zpracovánim :-) Informujte, prosím, o svých výtvorech častěji. Moc se těšim na ten web.

PS: nebude vám vadit, když si - přestože používám magnézium - nechám jeden z vaších obrázků (třeba ten s tou židlí) natisknout na tričko?
Obdivovatel a fanda antimyodpovědět 
   Re: Přímá konfrontace19:13:39 23.03.2009
...je, nejak mi to nepřipojilo identifikaci. Tož dodávám.
 lukyodpovědět 
    Re: Přímá konfrontace20:04:28 23.03.2009
Samo, loga jsou určena k všeobecné kolportaci na samolepkách i oděvech.
I když prášíš, můžeš nosit ANTIMU na tričku, ale pomatuj jak a na čem, jinak se vystavuješ o to větší konfrontaci ;).

Web bude, až bude, bude o něm propagační rada ANTIMY informovat v článku na Lezci ;).
ANTIMAodpovědět 
     Re: Přímá konfrontace22:30:04 23.03.2009
Jak? No normálně na zádech, aby to bylo vidět ...no na čem. Třebas taková bavlna. S tou mam dobrý zkušenosti. Nápisy na ní drží docela hezky, neopírá se to a na nošení je to docela příjemnej materiál. Samozřejmě že až se to při tý konfrontaci se skálou úplně rozedře, tak si asi koupim nový triko :-)
fanoušk antimyodpovědět 
   Re: Přímá konfrontace22:21:15 23.03.2009
Nošení těchto motivů bych vzhledem k tomu, že to jsou jen mírně pozměněná loga pomatených anarchistů, silně nedoporučoval. :-)
hraevelgrodpovědět 
    Re: Přímá konfrontace23:44:39 23.03.2009
Nikoliv, je to převzatý znak HardCore scény a jeho modifikace jsou běžné. AMA
odpovědět 
     Re: Přímá konfrontace00:04:28 24.03.2009
Dobře, tak tedy znaky anarchistické harcore scény....
hraersvelgrodpovědět 
 DOST!!!!!14:03:46 23.03.2009
Furt se řeší takové Pi...... Prostě je to povolené tak se to může používat takže neprotestujte prostě je to povolené a hotovo. Všude jinde se prášit může proč u nás ne? TRADICE? Jděte někam s TRADICÍ. Žijeme v moderní době a magnezium do toho patří. Magnezium smyje déšť pot je mastný a podle mého názoru jde hůř ze skály odstranit. Magnézium nijak skálu nepoškozuje to že je tam bílý flek co vám na tom vadí no tak tam je a co jako?
bez mágnezia se na písku nikdy nepolezou těžké cesty. To je asi tak všechno. ZALOŽTE ten web a foťte nás aspoň budeme mít nějaké hezké fotky které potom dáme lezce jako fotku dne.... čím víc fotek tím lépe. ČHS pravidla změnila TAKŽE JA NA TO BUDU STEJNĚ PRÁŠIT.
Pavelodpovědět 
  Re: DOST!!!!!14:09:10 23.03.2009
Zajímavý názor, zejména pokud bych ho chtěl brát jako ilustraci citlivého používání Mg od devítek nahoru v oblastech "povolených" OP. Piškote, předchozí příspěvek si dej zarámovat do ložnice :-(
Radek J.odpovědět 
   Re: DOST!!!!!14:12:33 23.03.2009
:D tak když už jsme u toho povolování a zakazování tak bych zakázal MG a povolil Frendy a Vklíněnce co vy na to?
Tomáš odpovědět 
    Re: DOST!!!!!18:30:25 23.03.2009
Konecne!!! Pak bych vymlatil vsechny kruhy a byl by klid, cista skala bez zeleza spary by se postupne rozsirily a opotrebovali...coz nikomu nevadi, mozna by se obcas zmenila obtiznost.
Modpovědět 
  Re: DOST!!!!!14:13:05 23.03.2009
He hej hej hej héj!Jestli jsem to pochopil dobře, tak to v praxi ještě povolený není..!Zatím platí podmínky který jsou vyjednány a pak se bude jednat s OP, nebo se pletu?Takže pokud nelezeš nějakej brutál tak tě stejně budu tahat za lano :D:D...Jinak Antima idea je supr :D:D:D lol
Poldaodpovědět 
   Přehled oblastí s aktuálními omezeními (včetně použití Mg)13:14:30 24.03.2009
Jak již Vlk předeslal v jiné diskuzi, věci se kupodivu velmi rychle daly do pohybu a v podstatě se již na stránkách čhs vyskytl seznam oblastí s omezeními použití Mg. Seznam najdeš zde:
http://skaly.horosvaz.cz/op/limity.asp

Více se dočteš i zde:
http://www.horosvaz.cz/
index.php?cmd=page&id=302
Gourmetodpovědět 
    Re: Přehled oblastí s aktuálními omezeními (včetně použití Mg)15:05:38 24.03.2009
Dost dobré je to na Skalách na Mužském - Sokolka lezení zakázáno, ale MG povoleno :-)
žebro odpovědět 
     Re: Přehled oblastí s aktuálními omezeními (včetně použití Mg)19:18:01 24.03.2009
už je to opraveno
zdenek strnadodpovědět 
      Re: Přehled oblastí s aktuálními omezeními (včetně použití Mg)20:21:16 24.03.2009
Chtěl bych se Vás zeptat pane Strnade, proč je u oblastí, kde platí pouze omezení pravidly pro členy ČHS uvádíte v tabulkách, že je použití Mg "povoleno". Zatímco u oblastí, kde není omezení ohledně Mg žádné a pro nikoho je uvedeno "-". Zdá si mi to jako zavádějící označení. Označil bych to u oblastí s pravidly obsahujícími novou úpravu jako "omezeně povoleno", "dle pravidel" nebo "vhodné/nevhodné" a u oblastí, kde není žádné omezení "povoleno".
Syselodpovědět 
  Re: DOST!!!!!14:22:01 23.03.2009
Milý Pavle. Skoro to vypadá, že nejsi žádný Pavel, ale provokatér z řad ultraodpůrců mg. Pokud je to tak, věz, že je to nečestné a nesportovní. Pokud to ale myslíš vážně, tak jsi s prominutím blb.
Kočkaodpovědět 
  Re: DOST!!!!!15:25:50 23.03.2009
Měl jsem radost, že bílá válka dospěla Piškotovým návrhem (a nyní již pravidlem) k určitému smíru. Po přečtení Pavlova příspěvku se mě zmocnila deprese. Bílá válka trvá a ještě dlouho bude :o(
stipodpovědět 
  Re: DOST!!!!!15:37:40 23.03.2009
přesně.přesně tak.TAKY NA TO BUDU PRÁŠIT, burani
pavel hromádkoodpovědět 
  Re: DOST!!!!!11:19:10 24.03.2009
presne toto ma zaujimalo..nie som pieskovy lezec, ale hned mi napadla otazka, ci inde vo svete sa na pieskoch madzuje alebo nie. Lebo mne tu tie nase natahovacky ci uz v SR ci SR tykajuce sa istenia alebo madzovania pripadaju naozaj chore. Stale su tu biju do prs tradicionalisti alebo autori ciest a buzeruju a zneprijemnuju lezenie dalsim generaciam.. Ludia zobudte sa, sportove lezenie je dnes posunute niekde inde nez bolo pred 50timi rokmi!
mrkodpovědět 
   Re: DOST!!!!!12:27:26 24.03.2009
Pískovcové lezení tohoto typu se provozuje jen v ČR a v Sasku. V Sasku se mg nepoužívá a je o tom všeobecná shoda.
D.odpovědět 
 Re: Přímá konfrontace14:07:28 23.03.2009
:-) Super. Pěkná práce.
patapufaodpovědět 
 Re: Přímá konfrontace16:31:58 23.03.2009
Hééj, ty loga jsou hustý. Kdy budou tryčka?
RadekNodpovědět 
 Re: Přímá konfrontace16:48:54 23.03.2009
Ses skvelej kandidat na to dostat nakladacku
Jiraodpovědět 
 Re: Přímá konfrontace16:50:38 23.03.2009
Tak to je naprostá paráda..!
matejodpovědět 
 Re: Přímá konfrontace17:14:04 23.03.2009
Super, už se těšim, až mi konečně někdo udělá pár pěkných fotek !!!!
A.odpovědět 
 Re: Přímá konfrontace18:53:00 23.03.2009
Radši si zajdi k oborníkovy, než to začne být chronické a začneš třeba bít svoji ženu protože má jiný názor na něco než ty!?
Gulasodpovědět 
 Re: Přímá konfrontace22:17:36 23.03.2009
Vskutku úsměvné...
Jsem zvědav, jestli opravdu časem vznikne po vzoru vyfetovaných anarchistů z antify nějaká antima organizace provozující monitoring lidí podezřelých z mágování či přechovávání magnézia... :-)))
hraesvelgrodpovědět 
 Re: Přímá konfrontace15:43:01 24.03.2009
Moc pěkné. Někdo by to mohl tisknout na pytlíky s mágem, třeba.
Honzaodpovědět 
 Re: Přímá konfrontace17:00:11 24.03.2009
Tak to je velka libovka, fakt si me pobavil :D
Sotekodpovědět 

 Fotit14:19:53 23.03.2009
Dobrej nápad
Putinodpovědět 

 Dejme novým pravidlům šanci14:28:06 23.03.2009
Libore, nevím jestli tohle je zrovna ten správný krok k těm "čistým" skalám z titulku tvého článku.

Pískařská sezóna co nevidět začne, tak si počkejme, co přinese. Podobný styl příspěvků z obou táborů věci nijak neprospěje ;)
Houbaodpovědět 
 Re: Dejme novým pravidlům šanci15:00:21 23.03.2009
Jirko, ono se to neprojeví dnes,zítra nebo za půl roku.Ono se to začne projevovat za dva tři roky a za pět už to bude normálka.Pálavu nezavřeli taky hned, ale až když pohár přetekl. Cest Kruh za kruhem by se mohla jmenovat Bílá magistrála a je to vidět i z levého břehu.A do takového stavu se nedostala ta cesta za měsíc nebo půl roku. A až bude několik takových bílých magistrál vidět v čelovkách od kostela, tak Tisou ochranáři zavřou.
libor Hrozaodpovědět 
  Re: Dejme novým pravidlům šanci15:41:23 23.03.2009
takže ti jde o bílé fleky a ne o poškození magneziem je to tak LIBORE?
Míraodpovědět 
  Re: Dejme novým pravidlům šanci16:15:08 23.03.2009
Z levého vidíš maximálně krystalizací solí, kterou je ta stěna prolezlá, a proto je celá do 2/3 tak bílá, tak zase nekecej kraviny, "rebele". Pokud se ovšem nedíváš dalekohledem od Kosti a i tak bych trošku pochyboval. Ty jsi takový dětinský moula, kterému vzali hračku a tak bečí a vzteká se. Co kdyby ses radši vyjádřil k uvedenému shora- že taháš komerčně na písek a rybaříš přes ring? He?
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: Dejme novým pravidlům šanci21:32:25 24.03.2009
Tak to jsi ty rebele bystrozrak.Jinak totiž z levýho uvidíš tak maximálně hovno.Já mám dobrý brejle ale mágo na tu dálku vážně nezahlídnu.Jsi celkem trapnej ty rybáříčku a zlatokope nenažranej.Trapnej.
Radodpovědět 
  Re: Dejme novým pravidlům šanci18:00:33 23.03.2009
Docela by mě zajímalo odkud čerpáš info.o zákazu lezení na Pálavě.Jedná se o omezení nikoliv z důvodů MG a navíc po dlouhé době je na cestě rozšíření možnosti lezení v této lokalitě.
Jura Čermákodpovědět 
   Re: Dejme novým pravidlům šanci19:19:50 23.03.2009
Já jsem nepsal že Pálava je zavřená kvůli mg .Já tou Pálavou chtěl ukázat na fakt že když ochranáři budou mít důvod tak mají sílu to zakázat.
Libor Hrozaodpovědět 
  Re: Dejme novým pravidlům šanci23:24:10 23.03.2009
Jen taková poznámečka, pokud jde o OP a mg. Nevím, jestli je P.T. obecenstvu známo, že když se jednalo o jedné z nejnovějších výjimek - na jaře 2008 pro PP Váňův kámen (ano, je to ono místo které se stalo známým díky drytoolové exhibici Libora Uhra a Radima Slívy), tak ochrana přírody podmínila souhlas s používáním magnézia doložením, že "používání magnézia v dané lokalitě obvyklým způsobem neovlivňuje obsah hořčíku v půdě a její pH a tudíž nemá vliv na druhové složení flóry uvedeného ZCHÚ". K tomu bylo na jednání VV ČHS dne 26. 2. 2008, (bod 8) "schváleno financování odběru a rozboru dvou vzorků půdy z míst, kde se dá výskyt magnézia na zemi předpokládat největší a nejmenší". (No, pro jednu minilokalitu by se to dalo ještě zaplatit.) Nicméně, historka nemá šťastný konec, neb konečné rozhodnutí krajského úřadu obsahuje zákaz používání magnézia. Na vápenci!!! (Sám Jirka Hušek se, pokud vím, vyjádřil, že je to docela tvrdé. Ovšem tolik za nás zase prolobbovat nemůže.)
Úsudek o tom, zda a do jaké míry tedy bude případné zvýšení používání mg na písku vítáno ochranáři, či čím by asi byla podmiňována dokonce jeho legalizace, ponechávám na P.T. čtenářích ...
Robertodpovědět 
   Re: Dejme novým pravidlům šanci00:53:27 24.03.2009
Ano, to je pravda. Slušné by také bylo uvést, odkud jsi tento text zkopíroval :-)

Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Dejme novým pravidlům šanci10:25:17 24.03.2009
:) OK. O výše uvedených faktech, která jsou volně dostupná z přístupných zdrojů, psal rovněž Petr Jandík v článku "Incident Libora Uhra a Radima Slívy na Váňově kameni" na serveru Hory Info (jehož URL adresa je zde z mně těžko pochopitelných důvodů zapovězena), a to s použitím stejných citací oficiálních pramenů.
Poznámka: příspěvky nenovináře v čtenářské debatě na serveru, který nemá vědecký charakter, nepovažuju za něco, co striktně podléhá citačním pravidlům vědecké nebo novinářské etiky.
Robertodpovědět 
     Re: Dejme novým pravidlům šanci11:44:47 24.03.2009
Děkuji :-) ještě dodám, že původní požadavek byl zaplatit 50 odběrů, které by stály kolem 30 000, který byl vyhodnocen jako nerealistický s ohledem na lokální význam Váňopva kamene.
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Dejme novým pravidlům šanci12:30:44 24.03.2009
No vidíš. Přiznávám, že tohle už nevím. Ale možná jsi o tom taky psal ;)
Nicméně zcela vážně, řekl bych, že je vskutku nad čím se zamyslet.
Robertodpovědět 

 pro Hrozu14:42:39 23.03.2009
Myslím, že bys mohl udělat pro menší množství Mg. na skalách mnohem více než podobné hysterické výlevy na Lezci. Co třeba pro začátek zkusit zakázat lezení s Mg. v Mammutu aby se to ty lidi zbytečně neučili a nebyl to pro ně po tom na písku takový šok. Určitě by to šlo hladce a na návštěvnost by to nemělo vliv. Jinak se mi zdá, že takto je to z tvé strany s prominutím také trochu schyzofrenní postoj.
Richard M.odpovědět 
 Re: pro Hrozu15:31:51 23.03.2009
Poslechni si na HI nebo koukni na video na HD, co na VH Libor říkal o MG a svých zkušenost z Holešovic.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: pro Hrozu16:44:31 23.03.2009
Jojo, zakázat mágo na umělé stěně je opravdu skvělý komerční tah. Ony jdou chyty do hajzlu i s mágem, ale tohle bych chtěl tak za jeden měsíc vidět, všude sliz, asi jako ve Vetřelcích. A vše by strážila Matka Rebel:))
Bídaodpovědět 
  Re: pro Hrozu19:52:24 24.03.2009
tusim ze pouzil minuly cas. To znamena ze stena jiz spadla nebo uz je mg povoleny nebo je Matka Rebel strasne desiva? Kazdopadne zacinam litovat ze sem se nestacil zapsat do black listu, mam rad absurdni drama, nejradeji vsak historicky absurdni roman
lacoodpovědět 
   Re: pro Hrozu21:37:52 24.03.2009
Bohužel nespadla.Takovou kliku prostě lezecká nenýmantská scéna mít nemůže.Hroza nás bohužel bude strašit dál.Katastrofen.
Radodpovědět 

 Díky Libore, prima nápad14:52:38 23.03.2009
Osobně mi připadá, že tahle aktivita LH by pro situaci ve skalách a další osud českých písků mohla představovat o dost větší riziko než odsouhlasený návrh. Blbá konfrontace za každou cenu.
(Pak se to ještě, Libore, může posílat na příslušná místa, viď. A pak se bude říkat, že za to můžou ti na obrázcích, ne? Když jsem nevyhrál hlasování, pomůžu si jinak. Ale já vám ukážu, že bude po mém...)
Jaké si to uděláme, takové to budem mít.
Uražené a agresivní komentáře se asi daly čekat. Aspoň se jasně ukazuje, že netolerantní individua, která nejsou schopná srovnat se s jiným pohledem na věc, než je ten jejich vlastní, jsou na obou stranách úplně stejná. Zatím z toho byli obviňovaní vždycky spíš maglajzisté.
Férové by bylo přinejmenším rok počkat a sledovat, jestli se užívání mg za ten rok opravdu výrazně zvýší.
Protože kdyby se nic neodsouhlasilo, na písku se veselá práší dál stejně jako dosud.
Už jsem nechtěl na webu nic komentovat, tak tohle je tečka. Mějte se tu hezky.
Piškotodpovědět 
 Re: Díky Libore, prima nápad15:26:35 23.03.2009
Piškote,A když se ti to vymkne z ruky co uděláš potom. Pokrčíš rameny... Podívej se jaké mají problémy cyklisti dostat se do chráněných oblastí,horolezci mají super privilegia a říkám ti upřimně udělali jste krok k tomu aby o ně přicházeli. Kdyby ste si dali tolik práce co s kampaní pro maglajz s hledáním cesty společně s ochranáři viděl bych to úplně jinak.Vy jste odvedli velice dobrý výkon k prosazení mg. zaznělo plno projevů pro i proti dokonce i hlas a ne ledajaký zazněl pro ze zahraničí, ale nikde nebyl slyšet oficiální hlas ochranářů.Co se týče fotek maglajzistů? Máte oficiálně povolené od ochranářůto co jste odhlasovali? Myslíš že je neetické ukázat na někoho kdo dělá bílé fleky na chráněných skalách a nemá k tomu oprávnění? Často na valné hromadě zazněl argument pro povolení, že už se stejně maglajzuje. Cos udělal proto aby se nemaglajzovalo?Stejně tak plno řidičů pije za volantem, proč to tedy zakazovat.
Libor Hrozaodpovědět 
  Re: Díky Libore, prima nápad15:33:28 23.03.2009
Libore asi jsi to nepochopil, magnezium nebylo povoleno, bylo pouze vypuštěno z pravidel. Jednání s OP je teď na jednotlyvých OVK.

Takže pouze ochranáři můžou používání magnézia v jednotlivých oblastech povolit.
Jirousodpovědět 
   Re: Díky Libore, prima nápad15:39:26 23.03.2009
Já to pochopil dobře, vím že je mg všude zakázaný, ale plno lidí si teď bude myslet a už si i někteří myslí že je dovolený. A v tom je problém.
Libor Hrozaodpovědět 
    Re: Díky Libore, prima nápad15:48:48 23.03.2009
Libore promin, ale tvuj uvodni clanek je uplne o necem jinem nez tento tvuj komentar... nemyslim si ze si chtel uvodnim clankem rict, ze problem je v tom ze nekteri si mysli, ze je prasit povolene...
Petr "Bill"odpovědět 
    Re: Díky Libore, prima nápad16:19:53 23.03.2009
Asi by bylo tedy lepší, kdyby jsi založil webové stránky na které by jsi umístil informace o výjimkách a zákazech v jednotlivých pískovcových oblastech a pokusil se tak o osvětu mezi lezci, především pak mezi začínajícimí lezci, kteří nevědí, že je vůbec nějaký ČHS.
webodpovědět 
     Re: Díky Libore, prima nápad16:59:26 23.03.2009
skaly.horosvaz.cz
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Díky Libore, prima nápad17:54:20 23.03.2009
sirsi lezecka verejnost to pochopi ze mg je povoleny, to ze je zakazany ochranarema uz se vubec nemusi dozvedet, prvni co me napadalo ze se muze maglajzovat a tecka...jak jsem se vsak za par minut docetl tak nemuze ale to uz se ten zbytek lidi nemusi dozvedet
climberodpovědět 
  Re: Díky Libore, prima nápad15:44:57 23.03.2009
Ježiš buď seš slepej nebo si nikdy nebyl třeba v krkonoších. Normálně jezděj autama k Luční boudě a po turistických cestách pořádaj výlety na 4kolkách, ty seš argument za každou cenu.
Míraodpovědět 
  Re: Díky Libore, prima nápad16:01:17 23.03.2009
Sice pořád tak trochu nechápu co se tady řeší, protože stejně většina oblastí bude mít zákaz Mg i nadále, ale to je vedlejší. Navrhoval bych tuto věc řešit malinko méně radikálně. Než špiclovat a čekat s foťákem až si někdo sáhne do pytlíku, vyražte do skal už teď. Udělejte fotky skal nyní a potom vyražte opět, někdy v listopadu až prosinci. Udělejte fotky těch samých skal a posoudíme rozdíl. Za jedno budeme mít stoprocentní jistotu o tom, jak lidé tuto skutečnost pochopili a za druhé budete mít mraky argumentů a podkladů pro další Valnou hromadu. A nic nebrání tomu za rok zase Mg zakázat, pokud se ukáže, že to byl krok špatným směrem. Myslím si, že takovéto řešení je nejen fér, ale také hodno inteligentních lidí. A rozhodně lepší než vzájemné urážení se.
Kojakodpovědět 
  Re: Díky Libore, prima nápad16:12:04 23.03.2009
Sice pořád tak trochu nechápu co se tady řeší, protože stejně většina oblastí bude mít zákaz Mg i nadále, ale to je vedlejší. Navrhoval bych tuto věc řešit malinko méně radikálně. Než špiclovat a čekat s foťákem až si někdo sáhne do pytlíku, vyražte do skal už teď. Udělejte fotky skal nyní a potom vyražte opět, někdy v listopadu až prosinci. Udělejte fotky těch samých skal a posoudíme rozdíl. Za jedno budeme mít stoprocentní jistotu o tom, jak lidé tuto skutečnost pochopili a za druhé budete mít mraky argumentů a podkladů pro další Valnou hromadu. A nic nebrání tomu za rok zase Mg zakázat, pokud se ukáže, že to byl krok špatným směrem. Myslím si, že takovéto řešení je nejen fér, ale také hodno inteligentních lidí. A rozhodně lepší než vzájemné urážení se.
Kojakodpovědět 
  Re: Díky Libore, prima nápad16:21:28 23.03.2009
Sice pořád tak trochu nechápu co se tady řeší, protože stejně většina oblastí bude mít zákaz Mg i nadále, ale to je vedlejší. Navrhoval bych tuto věc řešit malinko méně radikálně. Než špiclovat a čekat s foťákem až si někdo sáhne do pytlíku, vyražte do skal už teď. Udělejte fotky skal nyní a potom vyražte opět, někdy v listopadu až prosinci. Udělejte fotky těch samých skal a posoudíme rozdíl. Za jedno budeme mít stoprocentní jistotu o tom, jak lidé tuto skutečnost pochopili a za druhé budete mít mraky argumentů a podkladů pro další Valnou hromadu. A nic nebrání tomu za rok zase Mg zakázat, pokud se ukáže, že to byl krok špatným směrem. Myslím si, že takovéto řešení je nejen fér, ale také hodno inteligentních lidí. A rozhodně lepší než vzájemné urážení se.
Kojakodpovědět 
   Re: Díky Libore, prima nápad10:12:46 24.03.2009
..tohle má hlavu i patu, Kojaku, beru foťák a jdu cvakat..
Sumecodpovědět 

 Rebel15:00:21 23.03.2009
Vidím ,že už jsi skončil s Rebelem ,Gebls by ti pravda slušel lepe. Jinak dobrý pokus. 
odpovědět 

 Oko za oko15:10:26 23.03.2009
Oko za oko a svět bude slepý.Bylo řečeno,že MG škodí pískovci.Proč o tom dále rozhodují ti,kteří mi připomínají našeho pana prezidenta v otázce globálního oteplování??
Pokud IXa nelze vylézt bez Mg,tak se to prostě nepoleze.Jde tu o princip nebo o vaše egolezecké deníčky?
Učitelodpovědět 
 Re: Oko za oko15:34:02 23.03.2009
Věřím že se mezi Antimg najdou i tací kterým vadí bílé fleky a ne to že MG poškozuje pískovec není to tak? Jsem pro barevné Magnezium!
Míraodpovědět 
 Re: Oko za oko15:37:33 23.03.2009
Věřím že se mezi Antimg najdou i tací kterým vadí bílé fleky a ne to že MG poškozuje pískovec není to tak? Jsem pro barevné Magnezium!
Míraodpovědět 

 ...15:32:26 23.03.2009
sem pro barevny mago,  zakaz kaceni destnych pralesu a vyvazeni odpadu do zemi tretiho sveta!!!!
honza k.odpovědět 
 Re: ...16:30:32 23.03.2009
souhlasím, první rozumný přízpěvek tady!
Bajutodpovědět 

 nemanager mr. Hroza16:25:35 23.03.2009
Teda pane Hroza s Vámi bych nechtěl spolupracovat ani náhodou. Očekával bych od člověka, který kandidoval do CHS, zodpovědnější přístup. tedy, že podpoří implementaci, ačkoliv se mu to nelíbí, ale respektuje rozhodnutí. A ačkoliv víte, že vůbec nezáleží na pravidlech lezení na písku, ale na vyjádření OP, přesto šíříte histerii a chováte se jako ublížené dítě, které nevidí souvislosti. Místo toho jste mohl dát na wwww seznam oblastí, kde se může s MG a kde ne dle OP a tím přistoupil konstruktivně k řešení problému. Pak bych řekl je to profík, ale takhle jsem skutečně rád, že jste NEBYL zvolen do funkce CHS, ačkoliv jste o to usiloval. V mém týmu by jste skončil na hodinu, pokud bych se dověděl, že po odsouhlasení nějakého návrhu, okamžitě jdete a celý prosazený návrh se pokoušíte veřejně shodit týmu za zády a tím předem odsoudit nebo minimálně zkomplikovat implementaci. Myslím, že vaše nezvolení byl krok správným směrem. Nyní se ukazuje jak by jste se choval v případech jiných hlasování, které by Vám nevyhovovalo...
Elementodpovědět 
 Re: nemanager mr. Hroza17:09:09 23.03.2009
Mě teda přijde Liborova aktivita velmi konktruktivní a snaží se implementovat nově přijaté opatření ČHS. Ve skutečnosti jsme si neodsouhlasili zrušení mága, ale naopak přitvrzení - tam kde to zakazuje ochrana přírody, tam se zavazujeme neprášit. Tam kde to ochrana přírody neřeší, tak s maglajzem jenom nad IX a velmi střídmě. Klasici si mohou mnout ruce. Libor pouze chce dokumentovat dodržování tohoto nově implementovaného prvku do systému. Chválihodné! Za co bys ho tedy chtěl ze svého týmu vyhazovat?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: nemanager mr. Hroza20:04:00 23.03.2009
Jo tak to taky tak napis na HD tam to vyzniva trochu jinak.
Filipoodpovědět 
  Re: nemanager mr. Hroza20:23:05 23.03.2009
Opravdu chváli hodný příspěvek. Pane redaktore.
odpovědět 
   Re: nemanager mr. Hroza21:46:49 24.03.2009
Pane Turek,vy jste stejnej penis jako Hroza.Za tu dobu co sleduju vaše aktivity to bohužel nemohu napsat jinak.
Rodpovědět 

 Labske udoli16:47:22 23.03.2009
Ahoj Libore,
na tvem prispevku ocenuji zejmena onu vyzvu ke zdrzenlivosti v oblasti jakychkoliv fyzickych konfliktu. Mam totiz obavu, ze se pripady stahovani prvolezcu za lano, nadavek atd. budou opet mnozit. Vychovavat nema smysl a kazdymu se to vrati (viz typek, co ho Mastodont hodil od Kormidelnika skoro az dolu k labi. Jestli to cte: doufam ze ti to uz srostlo :-)) Proto rozsiruj a zduraznuj mezi "soukmenovci" tento humanisticky postup dal. Diskuse je samozrejme legitimni.
Cau Skull
Skullodpovědět 

 magnezium16:59:18 23.03.2009
Chlapci, vam uz stoho magnezia dost intenzivne j... !MADZOVAT SA BUDE STALE A VSADE, uvedomte sa uz konecne
Stanleyodpovědět 

 Dodatek dodatku17:06:36 23.03.2009
Ahoj, pro ty kdo to stale nepochopili. Mg neni povolene, je stale zakazane ochranou prirody, magovat vsude se nesmi. Nyni je na jednotlivych komisich, jak se k tomu postavi, zda to ve sve oblasti povoli, zcela zakazou, nebo budou tolerovat v tezkych cestach. Stejne tak je na jednotlivcich, jak to budou dodrzovat. Pro opravdu nechapave. Vylouceni tohoto zakazu z pravidel, je namireno vesmes jen k tomu, aby se mohly bez perzekuce spicky lezt tezke cesty s mg, ne pro to, aby si kazdy prasil jak chtel ve trojkach (tezke cesty se asi daji lezt i bez mg namitnete (ja je nelezu tak nevim), viz sasko,lec lide se vyjadrili proti a ja je chapu, kdo by chtel mit neustale do krve rozedrene prsty, znam to z pisku sam i z lehkych cest ktere lezu) . K tomu doufam nedojde. To ze nekteri pitomci i dnes v onech trojkach prasi je smutne.
Zruseni tohoto pravidla doufam nepovede (a ani by nemelo) k delani nytovych zebriku, pouzivani frendu, sekani chytu (vic nez je to obvykle ted :( ) a k zavedeni levitacnich poomucek. lezeni se nemeni, stale je to ten jeden samy pohyb po skale odspodu nahoru, pomoci vlastnich sil. a mg neni kouzelny vili prasek se kterym polezu zcistajasna 10 s prstem v nose. Boze za co....
Mejte se pekne a at to leze, at uz s konopacem kol pasu ci s ultramodernou v hlave.
Ondra
PS k tomu magu v kruhu za kruhem, ano, je tam,dest ho nesmyje, leze se tam s nim roky. skala se vsak stale nerozpousti, po zime nerozpada. ze by informace o negativnim vlivu mg na piskovec byly pitomost, nebo je to jen vyplod me fantazie... Ci v dane lokalite ciste eticka zalezitost?
Jeste k tomu snizeni treni, tak to je vlastne fajn, ze mg snizuje treni, vysledek je tak hodnotnejsi (vic to klouze) tak co se tady resi. a navic se skala mene obrusuje ne?
dost bylo zoologie :)
ondraodpovědět 

 zamysli se nad sebou Libore!!17:19:54 23.03.2009
opravdu nerad do tohohle taham následující.... doufam že budeš bojovat za antimágl i když tam někdo vyfotí někoho z tvých dětí! viděl jsem někoho z nich na vlastni oči v labáku a nebyl jsem sám.
fanda kosodpovědět 
 Re: zamysli se nad sebou Libore!!20:06:38 23.03.2009
Mám je zmlátit,přivázat je doma k topení? Jsou to samostatní dospělí lidé se svým rozumem. Ale jsem přesvědčen že je na písku s mg neuvidíš.
Libor Hrozaodpovědět 
  Re: zamysli se nad sebou Libore!!20:32:03 23.03.2009
Proc hned zase mlatit? Nejlepsi vychova je prikladem.
Filipoodpovědět 
  Re: zamysli se nad sebou Libore!!15:51:23 24.03.2009
tak proč teda za ně bojuješ na závodech o jejich prize money.proč se neozývaj samy.jsi prostě oportunista a pako.
fanda kosodpovědět 
 Re: zamysli se nad sebou Libore!!23:27:23 23.03.2009
Docela by mne zajímalo, kohos viděl, kdy a kde. (Znám oba.) Předem říkám, že *nevěřím*, že bys viděl Lucku. U Libora ml. se mi to taky nezdá pravděpodobný, leda když by to bylo docela dávno ... leckdo byl mladej a blbej.
Robertodpovědět 
  Re: zamysli se nad sebou Libore!!10:08:52 24.03.2009
Budweiser, Tisá, Libor Hroza ml. jištěn Liborem Hrozou st., rok si nevzpomínám, ale cca zkraje týhle dekády.
Papoušodpovědět 
   Re: zamysli se nad sebou Libore!!10:33:42 24.03.2009
Tak to jsi teda mimo mísu. Co si ještě vymyslíte? Papouši to jsem si myslel že jsi větší borec.A nebo si kup brýle?Ale problém je jinde. Myslíš si, že když se budeš odvolávat na to, že ten či onen jel na červenou, tak docílíš odvolání zákazu.
Libor Hrozaodpovědět 
    Re: zamysli se nad sebou Libore!!11:44:41 24.03.2009
Mě to je buřt, já jen že se furt tváříš jako lovec desperátů, ale na prahu máš nasněžíno :-) A k tomu ty hony na čarodějnice :-( To se mi nezdá, sorry...
Papoušodpovědět 
     Re: zamysli se nad sebou Libore!!12:59:23 24.03.2009
Papouši jak už jsem psal jinde, kdo je bez viny ať hodí kamenem... Ale tohle je systémová chyba. Na červenou bude vždycky někdo jezdit, ale říct ať si každý jezdí jak chce přece nejde. Hon na čarodějnice? Nikdo nebude běhat po skalách a hledat maglajzisty a fotit je, ale proč by si lidé kteří jezdí na červenou měli myslet že je to beztrestné. Pokud bude OP souhlasit s novým výkladem pravidel, tak jak tvrdí jeho příznivci, si už jeho dodržování pohlídají sami.Špička která má velikánský vliv na udávání směru mohla klidně už dávno mezi lezci zavézt v tichosti samoregulující pravidla které by možná přijal i ostatní zbytek lezeckého světa. Stačilo říc "hošánkové mg jen od X výš jinak se pakuj ze skal" Ale neudělala nic. Ps. Mám zkušenost s tím že někoho napadnout jen tak bez důkazů je jednoduché a když se neuspěje řekne se,: "je mi to buřt" Nikdy jsem tam s Liborem nelezljak tvrdíš,ale to ty už nenapíšeš, že jsi kecal. Mrzí mě to . Zvlášť u tebe.
Libor Hruzaodpovědět 
      Re: zamysli se nad sebou Libore!!13:45:18 24.03.2009
Libore, to snad nemyslíš vážně! Uvědomuješ si vůbec, co jsi vlastně napsal? V podstatě jsi napsal, že by bylo v pořádku, kdyby se dál porušovala pravidla, pokud by se dodržovalo nějaké nepsané pravidlo. To ti připadá systémové? Když použiju tvůj neustále připomínaný příklad průjezdu na červenou, tak je to stejný, jako bys řekl: Hoši, sice se na červenou jezdit nesmí, ale v noci, když tam nikdo není, to klidně profrčte, to je v pohodě.
Měl by ses aspoň desetkrát nadechnout, než napíšeš nějakou blbost. Tohle je fakt úlet.
Kočkaodpovědět 
       Re: zamysli se nad sebou Libore!!14:05:35 24.03.2009
Máš pravdu. Já jsem tím jen chtěl říct že tihle "elitní lezci" si stejně tahle nová pravidla neuhlídaj a mg se rozjede všude. Ale máš pravdu. Někdy se mi nedaří to co cítím tak i napsat.
Libor Hrozaodpovědět 
        Re: zamysli se nad sebou Libore!!15:36:29 24.03.2009
Vůbec to přirovnání s ježděním na červenou je dost mimo mísu. Možná ještě tak zákaz stání :-)
odpovědět 
         Re: zamysli se nad sebou Libore!!17:26:05 25.03.2009
No Libore jestli se budou zavírat skály tak jak koukám tak ty budeš první "bonzák,rejpal a totální ignorant" který se o to zaslouží.
Mártyodpovědět 
          Re: zamysli se nad sebou Libore!!17:34:07 25.03.2009
A můžeš mi říct proč bych měl být bonzák atd? Nebo si myslíš že by skály OP zavřela protože to chci já? Nebo by je zavřela protože skály budou samej maglajz a OP se to nebude líbit?
Libor Hrozaodpovědět 
           Re: zamysli se nad sebou Libore!!18:39:03 25.03.2009
Tak si prosím tě přečti ty svoje bláboli.Jednou tvrdíš ono a pak tohle a nakonec se z tebe vyklube člověk co prasí a nabádá ostatní ať na sebe práskají,řezají si lana(myšleno obrazně) a výsledek bude jeden. Pár jedinců něco nafotí pro svoje EGO( když už nelezu co oni tak jim to překazím).Zveřejní to od svého PC udělají bububu a pošlou to dál a ejhle jeden zelený se toho chytne copak se to děje asi si udělám plusový bod a zavřeme těm horolezcům sklály. A proč protože pár jedinců jen rejpou rejpou bonzujou na sebe a sami si neumějí zamést před vlastním prahem a už ani nevědí jak skály vypadají.No když zrovna nerybaří s nováčci.
Mártyodpovědět 
            Re: zamysli se nad sebou Libore!!18:55:57 25.03.2009
Jo, to je plné logiky.
Libor Hrozaodpovědět 
             Re: zamysli se nad sebou Libore!!21:55:43 25.03.2009
Od LOGIKY jseš tady přece TY :-).Jo jinak super článek.Tak pokračuj ve svém boji s pár jedincema tady na lezci a doufám, že ty vaše žvásty nebudou mít dalekosáhlejší důsledek a někdo se toho opravdu nechytne.Tak nemáguj,vynechávej jištění,vlastně ne to taky je pěkně hnusný kruh blééé ,nepoužívej lezečky můžeš něco ukopnout a lez bos to je free a proč ne prostě jen na solo na boso a s tím se vyfoť.Třeba budeš mít větší úspěch než s tvojí začínajicí psanou tvorbou kdo a co může a já jsem bůch.
Mártyodpovědět 

 Generalni pravidlo pro mago na pisku17:51:33 23.03.2009
Podle me zadny generalni pravidlo pro pouzivani maga na pisku ani vymyslet nejde.
1. Budu predpokladat, ze argument, ze mago skodi skale neni pravda - protoze polozim-li vedle sebe mago a samotny pohyb po skale (treni lezecek rukou, lana atd.) tak samotny lezeni je daleko skodlivejsi nez mago.
2. Dalsi argument je, ze mago na sklach je hnusny - to je pravda, protoze na obrovsky bily kola na vezich ve skalnich mestech vetsina lidi asi moc zvedava neni.
3. Dasi argument proti magu ja tradice - ten uz je dneska prezitej

Jiny argumenty proti me momentalne nenapadaji, takze, jestli mi nikdo nevyvrati argument 1 a 3 tak mi z toho vychazi, ze ma smysl zakazat mago jen v mistech kde se krasou skal kocha siroka turisticka verejnost (a dostane se ke skale natolik blizko, ze je mago na skale rozeznatelne).

Pod carou dodavam, ze jsem zastancem rozumneho magovani (nejen na pisku) a uvital bych v tomto smeru spis osvetu nez represe.
Johny Oodpovědět 
 Re: Generalni pravidlo pro mago na pisku22:53:54 23.03.2009
Ještě jeden bod by se našel. Je spousta lezců, kteří nechtějí jen skákat po zamágovaných chytech jako někde na stěně. Lezení je i o hledání cesty, nebo ne?
Petrodpovědět 
  Re: Generalni pravidlo pro mago na pisku22:56:35 23.03.2009
Máš opravdu. Je to tak.
Libor Hrozaodpovědět 
  Re: Generalni pravidlo pro mago na pisku00:55:14 24.03.2009
Pod tenhle bod bych ses podepsal taky
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Generalni pravidlo pro mago na pisku09:20:43 24.03.2009
Petre, mnohdy mam spis pocit, ze mago me spis zmate nez mi pomuze, v tezkem fleku totiz byva pravidelne popatlana kazda blbost, jen ne klicovy chyt, na ktery kdyz sahnes, tak je ti vse jasne. Take u casto lezenych cest bez mg jsou oznacene chyty potem- zacernene. jen momentalne nevim, co je horsi :) A obrovska bila kola jsi prosim tebe videl kde? (snad v labaku, ale ani tam bych to nevidel tak bile)
ahoj Ondra
(toto je jen muj nazor, prosim nekamenujte me, mg mi proste nevadi, nemyslim ze to je dablesky prasek za ktery jej mnozi povazuji, lec ani jej nepovazuju za klicovou slozku lezecke vybavy)
Ondraodpovědět 
  Re: Generalni pravidlo pro mago na pisku10:11:59 27.03.2009
a napadlo tě někdy podívat se pořádně na nějaký skály ? vážně si myslíš že ty černý fleky kolem chytů v lehčích cestách jsou přírodní ? akorát černá vypadá na pískovci přirozeněji než bílá, to je vše. když to je od mága vezmeš kartáček a očistíš to. když je to od mastnoty, potu a prachu kterej si některý paka matlaj na ruce tak asi těžko polezeš z benzínem to umejt. ještě že těžký cesty moc lidí bez mága neleze a nezasere to :-)
Honzaodpovědět 

 Pozor!20:34:15 23.03.2009
Ahoj Libore. Byt s MG souhlasim a jsem rad ze proslo, nemam nic ani proti tomu co jsi zde napsal. Bohuzel by sis mel uvedomit, ze nemas pravo zverejnovat fotky jinych lidi, pokud ti to sami nedovoli. Jde o porusovani soukromeho prava fyzicke osoby podle obcanskeho zakoniku. Takze aby ses nahodou nedostal k soudu, kdyby to nekoho hodne nasralo. Co se tyce me, tak mas me svoleni... Aspon budu slavny :)

At to leze - ABA!!!
Petisodpovědět 
 Re: Pozor!20:34:59 23.03.2009
PS: Necetl jsem vubec prispevky nad mym, kdyby to tam uz nekde bylo zmineno. Petis.
odpovědět 
  Re: Pozor!21:32:02 23.03.2009
Právní kutile, přečti si nejen první odstavec Tebou zmiňovaného paragrafu, ale také třetí. Pak jistě milerád uznáš, že jsi vypustil v minulém diskusním příspěvku blábol.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Pozor!09:24:45 27.03.2009
Naopak, Ty by jsi si, Kubo, měl pořádně přečíst celý paragraf 12 a zamyslet se nad ním. Tzv. zpravodajská licence je (vedle umělecké a úřední) toliko výjimkou z obecné ochrany osobnosti. Pokud by si ji (tu výjimku) každý (např. i Libor Hroza) mohl vykládat tak široce, jak Ty zcela povrchně naznačuješ, tak by celá ochrana osobnosti naprosto ztratila smysl. Ty, jako provozovatel média, by jsi si mohl nějakou rubriku typu "Bílá kronika" založit. Nemůže tak ale učinit kdejaký "nenovinář".
Vašekodpovědět 
 Re: Pozor!21:40:12 23.03.2009
Ale vždyť si rozumíme.Zastánci mg.mají představu jak to může fungovat a tvrdí,že se nebude dít co tvrdím já. Budoucnost ukáže jak jsem se mýlil a nebo oni. Pokud se mýlím já, budu jen za většího blbce než mě teď mají a nic se neděje. Ale pokud se pletou zastánci mg bude to průšvih jako hrom.
libor Hrozaodpovědět 
  Re: Pozor!10:11:06 25.03.2009
Pro prirodu je nejvetsi pruser kupa lidi na jednom miste. Vystresovany jezevci z toho nezdrave hubnou a sovy v mazutu smutne houkaj, protoze tam hulakame, jezdime auty a osravame kroviny. Kytkam a faune je jedno jestli jsou chyty kolem flekaty. Bude-li nas nekde hodne tak to rozumnej ochranar docasne uzavre. Neskodny mago se umeje mnohem driv nez vyslapany cesty znova zarostou. Oblasti je omezene mnozstvi, lezcu je u nas jak sracek, zavirat se jednou nejspis nekde bude, ale ne kuli magu (a bude to v poradku, nejsme tu sami). Mago bylo a je hodne blbej pseudoargument. Chce-li byt ochranar respektovan (coz se mu stejne nebude darit u horolezcu na 100%, jsme banda sobeckej blbounu), myslim ze se magneziem ohanet nebude. Muzete se o tom jestli mam pravdu dohadovat , muzete o tom pochybovat, ale to je tak vsechno co muzete udelat , protoze sem
starej a vystresovanej jezevec lacoodpovědět 
   jezevec08:19:07 26.03.2009
pravdu dis. temer nepretrzite. to mago muze byt boure ve sklenici vody, ale mozna je jednim z faktoru trochu limitujicich navstevnost na piskach (treba si nekdo rekne ze mu ty honicky s ochranarema nestojej za to a jede jinam). vznikne-li povedomi ze tento blok odstranen, navstevnost se zvetsi (co ja vim, treba se nebudou chovat hur nez se chovaj ted, jen jich bude vic) a mozna se fakt nejakej ochranar nasere nadkriticky.
 Ďuraodpovědět 
    Racionalni jezevec17:55:22 26.03.2009
Iracionalita je puvod mnoheho zla, preferuju nazyvat veci pravymi jmeny, vyhneme se tak nedorozumeni a dezinterpretacim. Co takhle naridit mago poviny ve Skalaku? Urcite tam prestane jezdit mnoho lidi, skaly vydechnou...
Nebo pristup umoznit jenom tem kdo maji modre dlouhe teplaky a svetle zelenou cepici? Spatnej odstin pokutovat!
lacoodpovědět 

 Kamenování hrozy23:02:56 23.03.2009
Zítra ve večerních hodinách proběhne v prostorách lezeckého centra Mammut soud dle práva šaríja s R.L. Hrozou, obviněným ze snahy snížit význam učení ČHS a žijícím v rozporu s učením Proroka.
Pokud se obvinění potvrdí, bude přímo na místě ukamenován chyty z jeho stěny!
hraesvelgrodpovědět 

 Nostalgik00:43:50 24.03.2009
Co si tak vzpomínám tak za komoušů spory mezi horolezci nebyly. nebo byly malicherné a neagresivní. Nebyl ani internet. On ten bolševik měl taky nějaké výhody....asi bych měl jít spát, plácám kraviny...
Torousodpovědět 
 Re: Nostalgik01:07:16 24.03.2009
Zrovna dneska jsem se koukal do časopisu Hory č. 20, který vyšel v roce 1989 na jaře. A co nevidím. Michal Antoš a Péťa Čermák Bobuláč v Sasku s mágem na cestě "Ty časy se už nevrátí" Xb na Friensteinkegel, kterou Coubalové udělali bez MG. Fotky jsou od Standy Vaňka a fakt pěkný, někdy z roku 1988 nebo i dřív, protože do tisku to šlo v říjnu 1988. Že to Coubalíci dělali bez MG je vidět na historických fotkách z prvovýstupu, které jsou u popisu cesty na jedno ze serverů, jehož jméno se tu nesmí vyslovit, i když lezci posílá nějaké ty návštěvníky :-).
Takže otazníky kolem MG na písku jsou možná starší než leckdo z těch, kteří tu k nim diskutují.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Nostalgik06:57:03 24.03.2009
určitě sou starší:)proto už radši držim hubu:Dstejně se to tady nevyřeší:)stejne prdel pod přezdívkama si tady nadávate a pak spolu v hospodě sedite a diskutujete u stejnyho stolu...
kubíínodpovědět 
  Re: Nostalgik07:53:16 24.03.2009
A komu to mago pouzivane v nejtezsich cestaqch tehdy nejak výrazne vadilo? Řešilo se to jen tak symbolicky, větší a společný problém byl bolševik,který sjednocoval většinu lezců ale i ochranářů v českoslo
vensku. Na řešení takovýchle kokotin nebyla zbytečná energie.
Torousodpovědět 
   Re: Nostalgik08:45:02 24.03.2009
Torouši, jenom k falešný nostalgii. Já zas osobně byl přítomný na Suškách jednomu stahování člověka z cesty, ve kterém mohlo jít o život. Byly rvačky, v ˇadru se myslím střílelo prakem maticema...
-odpovědět 
  Re: Nostalgik08:27:19 24.03.2009
kdyz uz petre zminujes coubalovce, s nima to nebylo taky vzdycky vsechno koser, co ?
romanodpovědět 
  Re: Nostalgik21:59:55 24.03.2009
Pokud si dobře pamatuju,tak Coubalovci byli taky pěkně propíraní za nějaké prasečiny,viď hochu fabulátorská? Ty bych do toho zrovna moc netahal.Ale já to i trochu chápu.Kdo z mlaďochů je zná.
Rodpovědět 

 Monitoring08:40:48 24.03.2009
Nějak monitorovat, co se děje - výbornej nápad.
Udělat nějakou "nástěnku hanby", to už je, řekl bych hrozný nápad. :-)
Pokud se ČHS oficiálně dozví, že někdo porušuje zákazy OP, musí to nahlásit a spolupracovat na postihu. Takže máme další disciplinárky, navíc pod dohledem OP navíc. Zejména, pokud by takové tablo obsahovalo jen ty negativní jevy, je to takovej pěknej podklad pro uzavření oblasti. Sice by ti co to říkali, mohli radostně volat "hele my jsme to říkali", ale nevím, zda zrovna tahle pomsta je sladká.
Dagodpovědět 
 Re: Monitoring10:01:31 24.03.2009
Pravidla platí. Jsou teď sice maglajznicky upravená, ale odkazované zákazy ochranářů platí. Je to dohoda mezi námi a státní správou. Tak se to ma dodržovat. Kdo dohody dodržovat nebude, musí počítat, že riskuje přistižení, zveřejnění, postih, a to i od ČHS v disciplinárním řízení (což je nepříjemné především pro ty, kteří od ČHS chtějí peníze, ceny, zařadit do reprezentace, apod.).
Lhát a podvádět se nesmí. Šmytec.
TomasKodpovědět 
  Re: Monitoring23:06:04 24.03.2009
Ale jo. Nicméně se mi začíná zdát, že veškerá síla se zase napíná na mg.
Monitorování oblastí, toho co se tam dělá a jak to tam vypadá - jo.
Ale cíleně vytvářet databázi prohřešků, tomu nějak nerozumím. Přeci jen bych spíš shromažďoval důkazy o tom dobrém.
Dagodpovědět 
   Re: Monitoring11:22:54 25.03.2009
Poslední, čeho bych se chtěl u horolezců dožít, je soudružské informování o pozitivních úspěších.

Ať si každej zveřejňuje co chce. To je svoboda slova, a ta je na pokrytce a podvodníky nejlepší bič.
Prostě se budou dodržovat podmínky dohodnuté s ochranáři. Ju? Přeci to Piškot tak chtěl.
TomasKodpovědět 
    Re: Monitoring19:50:14 25.03.2009
Soudružské? To jako když něco pochválím tak jsem soudruh?
Tak se perte blbečci, když Vás to baví, perte se aleluja, foťte se udávejte, vymejšlejte si spiknutí, hrajte si na Mirky Dušíny, soudy dějin, konec světa a další slaboduché hry,
Ale beze mne, ju.
Sorry, ale takhle to vidím.
Dagodpovědět 
     Re: Monitoring10:33:51 26.03.2009
Ukázka: XY zase válí! Minulý víkend XY přelezl nové Xc/XIa, jen tak dál. Hurá!
(Zatajené pozadí akce: ČHS dostalo v daném území výjimku jen za podmínky nepoužívání magnézia. Ale lezec onen "úspěch" dosáhl s magnéziem, dále XY dostal 20 tis. dotace od ČHS, fotky z přelezu se objeví v katalogu nejmenované firmy, za což mu sponzor dá dalších 30 tic. a dres. Jiný lezec, který byl slušný a dohodnutý zákaz neporušil, nedostane nic.)
Tak Jendo, tomu pozitivnímu informování z úvodu budu říkat soudružsky zhovadilé. Sorry.

Už dřív mě napadlo, že ona útěcha zastánců mága "Nebojete se, pořád budou platit ochranářské podmínky, tak ono se tak nic moc nezmění, když se zákaz mága z pravidel vypustí." se stane po čase jejich noční můrou. Z dikce tvého příspěvku tuším, že jsi právě tu noční můru spatřil.
TomasKodpovědět 
      Re: Monitoring10:47:29 26.03.2009
Tomasi, privlastek soudruzsky ma v teto kulture negativni konotace mnohem silnejsi nez by ospravedlnilo jeho pouziti v Dagem navrhovane pozitivni zpetne vazbe. Soudruzi behem blahobytu tenhle styl masirovani verejnosti, odmen konformistum a trestani nevinnych opravdu nevynalezli... ten je starej jako civilizace, mozna i vice (prinejmensim tak starej jak sahaji rozlustene pisemne zaznamy). Ze Dag bouchnul pri polozeni rovnitka mezi sve aktivity a implikovanou prislusnost k >soudruhum< se mu nedivim. Mozna spise nez obhajovani terminologie obsahujici slovo soudruzsky by bylo na miste zauvazovat zda Dag nebouchnul pravem.
 Ďuraodpovědět 
       Re: Monitoring11:34:48 26.03.2009
Ďuro, že si pod pojmem "pozitivní informování" může každý představovat trochu jiný jev, je jasné, zvláště v internetové diskusi je vzájemné pochopení pojmů obzvlášť ztížené. Proto jsem v dalším příspěvku uvedl ukázku. Aby bylo přesně jasné, co a za jakých okolností tím "soudružským" myslím.
TomasKodpovědět 
      Re: Monitoring17:31:37 26.03.2009
Jako že nebudu smět magovat? No to tedy opravdu jsem zamůrovanej, když mg nepoužívám vůbec nikde, krom magnenzie na pití. A vadí mi na skále fest
Noční můra. Já jsem zapomněl, že jsme ve válce. Ale já ve válce s žádným z lezců nejsem, ani s mgisty, ani s borhákisty. Tady jde jenom domluvit se a nebo prohrají obě strany.
Proto říkám, hrajte si na vojáčky sami.
"Soudružský" vysvětlil Dura, děkuji mu. Slova "basta", "šmytec", "ju"... se hodí používat k hovoru se dětmi, pokud to ovšem dětem nevadí.
Dagodpovědět 
       Re: Monitoring23:48:45 26.03.2009
Hele Dagu, nezamotávej to. Klišé výzvy k dohodě (nebo jinak všichni prohrajeme) jsou nyní již pasé, v soboru 21.3. byla nová verze dohody jasně určená. Mágo nás nebude na skále štvát tam, kde to ochranáři nedovolili, anebo tam, kde to zpřísní OVK.
Dost keců. Já bych už chtěl, aby se dohody začaly dodržovat.
A ti, co dohody nedodržují, patří na pranýř. Třeba veřejný. To je úplně normální, na tomto principu funguje tisk, noviny, publicistika, no tak holt přibude i horolezecký web o nešvarech.
Tohle nemůže slušným lidem vadit. Tohle totiž může vadit jen těm, co mají v úmyslu lhát a dohody nedodržovat.

Jestli ti přišly některé mé reakce neadekvátní, tak se zkus zamyslet, jestli tvé příspěvky v této větvi diskuse byly vždy přímé, bez vytáček a kroucení. Třeba mě k té neadekvátnosti něco přimělo...
Jo a jdi prosím tě do háje z dramatickými řečmi o vojáčcích, blbečcích, spiknutí a podobně. Nechci nic zvláštního. Jen slušnost a mít někde možnost lézt bez chemického mága na skále. Zdar!
TomasKodpovědět 
        Re: Monitoring07:32:48 27.03.2009
Bez vytáček a kroucení byly, ale ty už svojí válečnou optikou vidíš spiknutí všude, inu je to tady na webu taková tradice.
Tak jenom naposled. Kdybych v některém jiné o.s. , co jsem kdy byl a jsem, řekl že hodlám zveřejňovat, co děláme blbě a ne podle nařízení, tak se na mne ani nezlobí. Nikoho by asi nenapadlo, že to myslím vážně. Velmi často dnes už chyba ani neprobírá před ostatními. Člověk zahnaný do kouta kope a my potřebujeme aby spolupracoval, snažil se... Pravda, to ale nesmíme v něm vidět předem nepřítele, spiklence.
Jsou věci, kde nelze hledat kompromis - skutečné zločiny, ale to mg snad není.
Před každou iniciativou je dobré se zamyslet k čemu to bude. I tak se můžu mýlit, jistě, ale stejně ta úvaha by tu měla být. V případě další eskalace konfliktu o bílé se bude magovat dál. Ale lidé se zakopu na svých pozicích, z ČHS zase vystoupí, organizace ztratí zajímavost u podstatné části členů, další nebude nic lákat do toho spolku nebudou chtít vstoupit, další vystoupá, kredit, síla, lákavost pro sponzory... jde do háje. Budou si dál mgovat mimo ČHS a bude.
Mám pocit, že jsme oba profesionálně deformovaný.Ty jsi duší právník, já mám v popise práce, krom jiného, tlumit konflikty. Když se podívám na výsledky restrikcí kdekoliv - nic moc. Je to
Dagodpovědět 
        Re: Monitoring07:42:44 27.03.2009
podle mého jen opravdu poslední možnost.
Tady je navíc né příliš šťastné, že ty, jako soudce v ČHS, předem deklaruješ svoji zaujatost v případném sporu, který budeš (i ty) řešit.
Ale je to Tvoje volba, Tvůj boj.
Omlouvám se za poněkud popuzený tón jednoho z příspěvků, ale jsem nějak alergický na podsouvání soudruhovosti a ten povýšený tón hovoru k dětem.
Jsem přesvědčený, že cesta z tohodle desítky let trvajícího sporu vede jedině přes komunikaci. To by se ale obě (dnes už obě) strany sporu museli vzdát své válečně paranoidní optiky.
Tím bych snad skončil.
dagodpovědět 
        Re: Monitoring07:53:17 27.03.2009
Ono Tome chceme oba totéž, lézt alespoň někde po nezamgovaný skále. Ale viz ta deformace právník kontra hledač domluvy.
Pro tebe je zásadní, co je v pravidlech, zákonech. Pro mne to tak moc důležité není. mne zajímá co se doopravdy dělá. Oba přístupy jsou důležité.
BTW. napadlo Tě někdy, že by ses mýlil, nebo použil špatnou formulaci, nebo něco špatně pochopil?
Dagodpovědět 
         Re: Monitoring09:58:32 27.03.2009
Nepovedených formulací se dopouštím přehršel... chybovati je lidské. Ale pravdu mám občas taky.

Sám zmiňuješ domluvu. Jaký je rozdíl mezi domluvou a dohodou? prakticky žádný, domluva bezprostředně vede k dohodě.
Když budou maglajzníci dodoržovat dohody, "bílá válka" skončí na to tata. Když budou maglajzníci dohody dodržovat, nebude mít Libor Hroza co fotit. Jak prosté.
Nuže, nezbývá než si počkat, jak to Piškotovo řešení budou lidi dodržovat. To je určující. (Nu a jestli se to dodržovat nebude, tak to bude problém - ale opravdu se nenechám oblbovat, a jasně budu vždy říkat, že problémy nedělají ti, kdo upozorňují na špatnost, ale problémy dělají ti, co se dopouští špatnosti.)
TomasKodpovědět 
          Re: Monitoring 12:39:39 27.03.2009
maglajznici? co to je? Kdyz budou dodrzovat (rekneme ve velke vetsine) doporuceni ti z CHS, poznas to? Ne. Jsou lide, kteri nejsou v CHS, nekteri lezou s mg, nekteri ne, obojich je odhadem nekolik tisic. Nekteri mozna dokonce ani nectou Lezce a prece jsou lezci, je to tezky si to predstavit? Nicmene az je potkas budes kricet ze se dohoda nedodrzuje, protoze nekteri z nich samozrejme polezou s mg vsude. Pro nekoho je svet lidi okolo proste moc slozitej a potrebuje psana pravidla aby se se chudak neztratil.
arrivederciodpovědět 
           Re: Monitoring 16:23:19 27.03.2009
Nemusí být psané... stačí zvyková. Jen ale na ty se v Čechách kašle.. holt nejsme anglosasové.
Pokud to bude v území, kde mg zakazují ochranáři, tak nepotřeba rozlišovat, tam to mají zakázané všichni.
V těch ostatních případech (což je vlastně ten případ zpřísnění skrze OVK - to bude málo území) to holt člověk někdy zjistí, někdy ne. To je ale jako to bylo dosud. Žádná změna. Řvát se hned nemusí, kupodivu stačí se někdy obyčejně zeptat.

Ale znovu celkově: Tím skutečnýn klíčem ale je, aby se dodržovalo to, co se má. Jakmile k tomu někdo přistoupí způsobem "já si budu dělat co chci", tak to je krach snů o klidu. Znova to vypukne.
TomasKodpovědět 

 Zamyslete se09:42:26 24.03.2009
To je v prdeli. Tak se jdu mrknout na lezce a na první strane vidím dva články jeden o tom jak leze pěkně Mráza a co dává za prásky kde je pouze 9 komentářu, a druhý článek zase o mágu a neuvěřitelných 105 komentářu. tohle nikdy nepochopim... Když je tu článek o výstupech adama tak hned všeci řikaj, že tu nic jinyho neni než nějakej Adam ale já tu vidím jen samy mágo sem mágo tam...
Honzaodpovědět 

 jednou10:07:37 24.03.2009
Jednou si budou vaše děti říkat jaký byli jejich otcové dementi, že jim zničili skály bílou sračkou když maj už dávno něco jinýho neškodlivýho!
Nechci tady furt řešit to samý dokola ale bylo zbytečný to odsouhlasit, protože si každej přečet je to povolený! no jo ale kdy a kde to už nečet! pak se budou všichni hádat jako tady, budou si rozbíjet držky s argumentama "měl sis to přečíst" atd.
kdyby to bylo zakázaný tak je to mnohem jasnější než samá výjimka kde jo a kde ne, stejně si to každej pamatovat nebude! 

Prostě je v tom zbytečnej zmatek kterej takle stejně nikdo nevyřeší!
krotitelodpovědět 
 Re: jednou10:37:06 24.03.2009
Sakra, to ze nekdo neumi (nechce) cist jeste neznamena, ze tato zmena neni koncepcnejsi nez schizofrenie co tady byla. Myslim si, ze kazdy kdo chce, si to zjisti, a ten kdo nechce, tomu nedomluvis ani tim, ze by hypoteticky zakaz zustal. stejne se nedodrzoval. A pokud uvidis nekoho v zakazu magovat, tak ho na to upozorni. slusne, ne stylem "hej p..o tady nemaguj nebo te dojebu." ono s prevaznou vetsinou lidi se da normalne domluvit. Ale z techto diskuzi uz zacinam mit opravdu pocit, ze se tady mele ta stejna pitomost furt dokola. Kdyz budeme porad myslet negativne, tak se kur.a nikdy nikam nedostaneme, co takhle alespon chvilku pripustit, ze vsichni lidi nejsou dementni analfabeti kterym jde jenom o to co nejvic skaly dodorbat, a ne o to si s co nejmensim vlivem na skalu pekne podle vlastniho uvazeni zalezt dle platnych pravidel. uff Ondra
PS. kde jsou vsichni ti normalni lidi co potkavam ve skalach??
Ondraodpovědět 
  Re: jednou13:22:41 24.03.2009
Nebudu se tu hádat, prostě sem proti a podporuju v tomhle Libora. půlka lezců na písku stejně nemá sebou ani průvodce tak jak můžou vědět že to je 9a nebo mladší 1980 roku. když se to zakáže tak nebude nic navíc,žádnejch dalších deset,dvacet podmínek pro lezení s mágem a bez. vůbec nechápu jak to moh někdo ze svazu povolit. lezení jde dopr...., a mě se to pěkně hnusí!

A když si postavim devítku na drábkách tak určo nebudu chtít aby mi v ní někdo prášil. a nějaký netradiční moderní lezení na písek nepatří. je mi z toho všeho blbě! to mě radši zabijte než abych to viděl!!!
krotitelodpovědět 
   Re: jednou14:29:42 24.03.2009
jenze ono jde o to, ze se to nedodrzovalo, mnohdy mi prislo spise z hecu. pausalni zakazy nefunguji, je proste traba pristupovat k dane problematice citlive, tak, aby se mohli realizovat i extremiste, prahnouci po skalpech X a XI, ale i klasici. Ale vzdyt je to kluci stejne jedno, poleze se tak jak tak a kdyz ty pisky z tohoto duvodu zavrou, tak se mg zakaze a jezdit se tam bude a pravidla se porusovat budou stejne jako dnes. chce to pristupovat k dany vecem rozumne. Uz me to neustale komentovani tady nebavi, jdu radeji pracovat.
Ahoj a doufam ze vas potkam nekde ve skalach, kde si fajn zalezem bez techto kecu, ktere stejne zajimaji jen nas.
Ondra
ondraodpovědět 
  Re: jednou13:26:34 24.03.2009
jo a ten kdo nedodržoval pravidla lezení na písku neni pískař a stejně tam nemá co dělat! ještě že mam na mágo alergii a lezu bez něj! čus!
krotitelodpovědět 
   Re: jednou17:13:42 24.03.2009
no tak nejsem pískař!!!i když sem na pisku prakticky každej den:D
kubíínodpovědět 

 OK10:52:52 24.03.2009
máš mojí podporu Libore! Lukáš Čermák
Lukodpovědět 
 Re: OK22:04:21 24.03.2009
I mojí.Já vylez i Wallstret v Juře bez mága.
Čermákodpovědět 

 jasný10:57:18 24.03.2009
znám spoustu lidi ktery lezou desitky RP na pisku bez maglajzu, ale interent moc nesledujou. Až jim to řeknu tak tě určitě rádi podpoří, Juráš, Miky z Děčína a spousty dalších....čugo
Lukodpovědět 
 Re: jasný13:38:11 24.03.2009
Já bych ty spousty rád viděl, opravdu. Ale znám jen Špeka. Asi jezdím málo na písek. A vlastně nejsem pískař, když si to MG občas vezmu. Třeba do těch desítek RP.
Milanoodpovědět 
 Re: jasný16:29:51 26.03.2009
prosím Tě napiš mě kdo ??? a nebo si pleteš X s VI ale to se stává:-)
Mártyodpovědět 

 no jasne11:54:30 24.03.2009
Ja s tym tiež nesuhlasim, lebo zabudli povolit friendy a vklienence ved kdo sa ma stale viazat s tymi blbymi uzlami:))))
lukashodpovědět 
 Re: no jasne13:22:24 24.03.2009
jo a najebat kazdej pul metr borhacek som za !!

uz se tesim az vypadnu do skal cele pisky vam tam rozmrdam tuponi
Dan KonecnyNeodpovědět 

 Už je pozdě15:05:09 24.03.2009
škoda se vzrušovat snad jen sexuálně :-)))

Já za tím stojím je třeba to uznat jako krok vpřed stejně je to jedno evoluce je evoluce :-)

Všechny nesmysly nevznikly naráz. I k tomu bylo třeba vývoje.:-)
Jose prasečí hlavaodpovědět 

 bílý fleky15:47:17 24.03.2009
čus lezci,jak si tak čtu tu váší debatu,řikám si že vám sem taky hodím svůj názor.. Pro pana autora článku,vypadá to že moc úctu ke skalám nemáš podle toho co čtu ikdyž tě neznám a nikdy sem o tobě neslyšel..Popravdě se moc o tuhle problematiku nezajímám a lezu jak uznám za vhodné,ale co sem kdy slyšel o nynějším magnéziu tak pískovcovou skálu rozhodně nenarušuje a myslím si že v tom případě rozhodně lepší pár bílejch fleků na skále než desítky křížků pod skalama. Navíc nejsem žádnej profík, ale jen obyčejnej lezec kterej leze protože ho to baví a díky bílímu fleku občas v úzkých vím kam mam šáhnout..A co se týká estetičnosti skal, na žule nebo vápně vám bíly fleky nevaděj? tady lidi piskujou a jen co přijedou jinam tak sou rádi že to mágo mají..Taky je zajímavý že na takových suchých skalách vás za mágo každej zjebe a pak přijde o párset metrů dál na pantheon a jako první si nasadí pytlik na prdel.. jak je to možný?dyť je to stejnej pískovec... No nic,asi se nudim když to sem píšu,takhle to proste vidím já... tak skalám zdar
brtinodpovědět 
 Re: bílý fleky16:49:57 24.03.2009
To máš ale blbej názor, ach jo.
kubisodpovědět 
 Re: bílý fleky08:56:50 25.03.2009
fakt blbej názor, sorka
odpovědět 
 Re: bílý fleky13:15:14 25.03.2009
sorry ale tohle jeden z nejblbějších příspěvků, který sem tu četl....hlavně ty křížky pod skálou:-D dobrej fór
sejkodpovědět 

 magnézko20:53:10 24.03.2009
Povolit magnézium na písku je krok zpět a nepochopení věci. Pokud nám jde jenom o výkon a to za každou cenu, tak jsme došli...
  Nejde jenom o flekatou skálu /na tmavém pískovci/, ale i o zanesení "pórů" u chytů na tření a tím ztížení cesty. Hrubice je mým druhým domovem a je mi z toho trochu do breku... solly
Sollyodpovědět 
 Re: magnézko08:54:00 26.03.2009
O nepochopení věci jde v tomto případě u tebe.
Za prvé: Hrubice patří do Českého ráje. V rozhodnutí Správy CHKO Český ráj je mg zakázáno, takže v celém Českém ráji se s ním lézt nesmí. Dle Pravidel mají lezci povinnost respektovat v prvé řadě toto nařízení.
A za druhé: Není snad klasičtější oblasti, než je Hrubice. V Pravidlech se v článku 4.2. odst.3 píše toto: "Použití chemických a minerálních látek, které by měly sloužit ke zvýšení tření na skalách (např. magnesium), není součástí dlouhodobé tradice pískovcového lezení a snižuje sportovní hodnotu výstupu. Je považováno za
nevhodné především v oblastech vnímaných jako klasické, v cestách nižší obtížnosti (do IXa) a u výstupů vzniklých před rokem 1980." Jednak to říká, že by se mg nemělo na Hrubici používat, druhak místní OVK má možnost tuto část pravidel pro tuto oblast zpřísnit. Myslím, že když si počkáme, této možnosti zcela jistě využije, i když by nemusela, protože se tam lézt s mg z rozhodnutí OP nesmí. Ale věřím, že to udělá. Takže do breku ti být nemusí.
Kočkaodpovědět 

 Mágo jak kdy, magory nikdy23:12:29 24.03.2009
Zdravím, mám svůj subjektivní názor normálního sportovního lezce, tak ho taky přidám...

Na lezení je nádherná ta různorodost, je to barevnej svět a mám ho rád. Leze se na různých typech skal, a lezou i různí lidé... Ve skalách se lezením léčím od těch sraček všedního života.. A nemám problém. Když jsem na vápně, tak si užívám jak jsou cesty odjištěný a sportuju. Když jsem v horách, tak si hlídám prdel. Když lezu na našem písku tak se bojím, a bojuju, je to úplně jiný lezení, to je jasný, je to jiný svět. I písek je jiný, drží víc. Na písku nemáguju, protože je to písek!! Kdo to nechápe je balvan.

V těžkých cestách je to jiná, to ale není můj boj. Jaro se blíží tak hore zdar chlapi a děvčata, běžte si zalízt................. 
Pajosakodpovědět 

 Fotte je paka07:38:07 25.03.2009
A zverejnujte je kdekoliv. A je ouplne fuck, jestli je to elita a nebo sralita.

Fotte je a zverejnujte je. Rekl jsem slovo Bozi.
Dr. Galenodpovědět 

 Už je to tady, Libore!11:33:38 25.03.2009
Drtivý dopad: http://cs.euroclimbing.com/?p=4711
Surfařodpovědět 

 nemaglajzovat16:00:18 25.03.2009
A na čem vy chytráci chcete lézt až 5x denně projde Labákem panáček s průkazkou a vypíše vám pěkně tučný dokládek za to, že jste kdysi chtěli honit čísla a vyhrávat ceny nejlepší horolezec roku? Fakt nikdo z maglajsáku potrefených nevidí, že je to opravdu nebezpečný? Co budete dělat až Labské pískovce budou prohlášeny za Národní park a každé šlápnutí mimo vyznačené cesty si všichni pěkně zaplatíme?
Já za vás platit nic nechci!!!
Hanka odpovědět 
 Re: nemaglajzovat17:47:10 25.03.2009
No lidi prostě chtěj lízt, to ty nepochopíš, když na skály páchneš 5x do roka a pak se v 5tce rozbrečís.
Tomodpovědět 
  Re: nemaglajzovat23:03:17 25.03.2009
ámen:)
odpovědět 
  Re: nemaglajzovat23:33:44 25.03.2009
Jsi mimo. Zkus použít to, čemu se říká mozek.
odpovědět 
  Re: nemaglajzovat08:08:31 26.03.2009
Myslíš, že 650 cest za rok na písku je málo? Ani jedna pětka. To dřív se rozbrečíš Ty milý Tome.
Nemusíš být hned nezdvořilý, když nesdílíš stejný názor.
Hankaodpovědět 
   Re: nemaglajzovat17:10:18 26.03.2009
Hanko,
ale za to nemůžou maglajzníci, ale ti co to "tady" rozebírají, posílají udání a dělají z komára velblouda.Zelení "skoro" do teď nevěděli co je to MG a nijak jim to nevadilo, ale proč by se nechytli tohoto když pár jedinců k tomu hraje přímo do karet.Na skalách se bude mágovat a kdo si myslí, že ne tak asi už tam nejezdí.Spíše bychom se nemuseli tahle hádat, ale hádky pořád vznikají z jedné strany.
Mártyodpovědět 
   Re: nemaglajzovat18:55:49 26.03.2009
Týjofka, to je hodně, to lezeš každý všední den? Počítám 6-7měs. sezona, za víkend max. 20cest/ sakra, to je taky hodně /, to máme za měsíc 80, krát 7, to je 560- noo... jeste neco chybi, kdyz je hnusne, tak se neleze, když bolí břicho, tak těch 10 denně asi taky nedáš, že....HELE HANI, NEKECÁŠ TROŠKU HODNĚ???
nesmrtelný blázenodpovědět 
    Re: nemaglajzovat19:17:56 26.03.2009
třebas v labáku žije:)ale tak to by magovala takže taky mi to přijde diuny:D
odpovědět 
    Re: nemaglajzovat23:40:47 26.03.2009
Správnej pískař totiž bydlí kousek od skal, tak nevím, proč by měl lézt jen o víkendu :)))
Rodpovědět 
    Re: nemaglajzovat00:27:51 27.03.2009
myslim ze pavouk z decina jich dal za rok asi nejakejch 2000 cest?nebo tak nejak tak co je to 600?
odpovědět 
    Re: nemaglajzovat07:31:08 27.03.2009
Omlouvám se, ne jenom na písku, všeobecně.
Tvý počty trochu nevychází. 6-7 měsíců je fakt málo, protože jsme začínali už někdy v únoru a poslední intenzivní lezení končilo někdy v půlce listopadu, v prosinci už jenom pár cest. Počásko bylo dobré, lezlo se snad každý víkend a alespoň dva dny v týdnu. K tomu nějaká ta dovolená či svátky, volno a hned máš 14 dní každodenního lezení, dejme tomu s jedním restdayem.
Ale o tom ten můj původní příspěvek není, že blázne?
H.odpovědět 
     Re: nemaglajzovat09:32:23 27.03.2009
A to ani jednou jedinkrát nepršelo? Po dešti se snad na písku několik dní neleze, ne?
pbla4024odpovědět 
 Re: nemaglajzovat00:40:04 27.03.2009
Až to vyhlásí za NP, tak mi to bude uplně jedno.
V klidu si polezu a když přijdou ochránci, zle si to odskáčou...
hraersvelgrodpovědět 
  Re: nemaglajzovat12:16:04 27.03.2009
Pokud to myslíš jako lehkou provokaci, budiž. Doufám, že ne vážně. Ono totiž
1. OP má v současné době (nebylo to tak vždycky) při výkonu služby status veřejného činitele, takže není problém si za strkanici s ochranářem jít sednout do basy. (Mimochodem, přivolat si policajta je pro jinou složku veřejné moci v současné době v tak přístupné oblasti jako Labák technicky zcela jednoduché. Je to jen otázka chtění.)
2. To předchozí je v první řadě Tvůj problém, ovšem čím víc konfliktů, tím vyhrocenější přístup lze očekávat, a to ke všem.
Robertodpovědět 

 Mg FUUUUUJ!!!!!!!20:34:04 25.03.2009
Kdyz sem zacal lizt tak jsem mel pokazde bile pracky od maga a na pisek sem ani nepachl....zacinal jsem s 3,4. Pak jsem potkal kamose a ten me parkrat rikal at to zkusim bez Maga a svete div se slo to, mago je jen psychicke. Ted se tesim na pisky, nelezu zadne vrazdy, momentalne  5,6 a dalsi rok to bude treba lepsi.A pro toho komu se poti ruce mam radu co si je utrit do trika bude to lepsi nez mit bile pazoury na pisku.A HLAVNE SI MAGORI NEMYSLETE ZE JE MAGO VSUDE POVOLENE!!! Z ty diskuze se par idio.... najde co budou prasit vsude. Je mi z toho smutno.....
Marekodpovědět 
 Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!23:06:12 25.03.2009
nojo tak až budeš lízt třebas to 8,9 tak změníš názor:)
kubíínodpovědět 
  Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!07:37:19 26.03.2009
No, ja jsem dal vosmu bey Bile nemoci.
V cem je problem?
Proc se posmivate cloveku, ktery projevil svij nazor?
Jak vite, ze chce a bude lezt nejaka 8-9?

Jste hnusny manipulator. Nic vic.
Hnusne ego obalene zbytky omagovanzch neuronu.

Nebo se mylim?
Dr. Galenodpovědět 
  Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!08:19:01 26.03.2009
Nevidím důvod proč by bylo potřeba v osmách a devítkách. Jde to vklídku i bez něj.
Putinodpovědět 
   Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!17:55:34 26.03.2009
VIII a IX je pořád jen 7 a 8 to ještě neni nic těžkého.Sorry ale tak to je.Pokud se tedy bavíme pouze o té obtížnosti a magnéziu. Morál do toho netahejme ten bud máš nebo ne,ten s obtížností a mágem vůbec nesouvisí.
Rodpovědět 
    Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!18:15:44 26.03.2009
To teda souvisí, trošku se nad tím zamysli
odpovědět 
     Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!18:41:00 26.03.2009
mě fascinuje ta jistota všech tady co pro ne neni v sasky klase osma nebo devitka přitom bych ti tady ukazal klidne i sedmičky ve kterej by ses posral do vejšky jinak sem se nijak nechtěl posmivat a vim že neni to ještě nejak supr extra těžký lezeni jen sem chtěl dat najevo sportovní vývoj duše:)
kubíínodpovědět 
      Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!18:45:42 26.03.2009
je napsal sem to blbe...pytlu mam snad ve všech stupnich:Dtakže nebudu tady řikat co de a co ne..:)
kubíínodpovědět 
       Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!21:01:27 26.03.2009
Hele Kubíne neřeš saskou nesaskou,na to jsou převodní tabulky(a celkem jasný),a poněvááádž jsem lezl párkrát na písku bez mg(Prachov,Hrubice,Ádr) i s mg(Labák) a s pár lidmi s písků se stýkám, o cestách jsem schopen udělat si obr. To,že existují blbě naklasifikované a poněkud blbě odjištěné vraždy je mi jaksi známo(taky je nikdo moc neleze). Nicméně morál s používáním mg v cestách nesouvisí a VIII v saský prostě není totéž co 8 UIAA.
Řekl bych že věc se má tak,že pokud jsi našláplej tak ,že dáváš 8 a 9 bez mg v UIAA, lezeš tedy IX a X bez mg na písku(AF a PP v tom číslování dělaj trochu bordel,jestli mi teda rozumíš).To je tak slušnej výkon že těch pytlů bys měl mít málo a v VII bys srát do vejšky jaksi neměl.Ještě k tomu mg, mágo neni na povzbuzení psychiky,ale na vysušování potu,pokud má někdo v nějaké cestě na písku problémy s hlavou,tak to nedá i kdyby si mága vzal tunu.
(ta poslední věta nebyla určená ani tak pro tebe,jako spíš pro tu tykev co neumí jako nick napsat ani to jedno blbý písmeno :D )
Rodpovědět 
        Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!21:04:18 26.03.2009
ne ja sem nechtel vypadat jako pitomeček co machruje tady furt v čislech..
kubíínodpovědět 
         Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!21:21:42 26.03.2009
No já to chápu :)Bohužel číslo je v přímé souvislosti s používáním mg na písku.Hodně lidí řekne pouze v těžké cestě.Co to ale je těžká cesta? V současné době se to ve světě bere tak,že to těžké začíná někde na 8b+/8c francouzké stupnice a to u nás lezou tak 4 lidi pravidelně a tak 10 když se v roce hecnou.Když to vztáhneš na písky ,tak je ti jasný že by se s mágem měl lézt tak leda Papírový měsíc! To je dost na pikaču,podle čeho to teda hodnotit.8 a 9 v UIAA se sice dá vylézt bez mg ale musíš mít podstatně na víc a to je pořád krutě lehký.No nejni to švanda :D,celkem zbytečný nervy ne?
Rodpovědět 
          Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!21:53:51 26.03.2009
no ajsny no ted ty stary cesty těžky jako ale většinou jednokrokovky ted je to stejnej stupen a těch pěknejch kroku děláš víc a tak je to začarovanej kruh prostě ja to nebudu řešit už:D:D řešim spíš názvy cest než obtižnost:o)Ták ted už jenom at přestane chcat a hurá:) a s pytlíkem nebo bez nikdo se tam nepřizabijte letos je linkovej vrtulík do adru zrušenej:) tak pisku zdar!!
kubíínodpovědět 
           Re: Mg FUUUUUJ!!!!!!!22:58:55 26.03.2009
Máš recht,jde hlavně vo názvy,to číslo je jen bonus pro neznalé :D. Snad bude slušná sezóna.Lovu zdar a příjemný pády :D
Radodpovědět 

 Dočista22:10:20 25.03.2009
Už jen ten název článku je trochu mimo že jo.
Tomodpovědět 

 hmmmm13:13:40 28.03.2009
nechtel jsem na tohle reagovat, ale uz to nemuzu normalne vydrzet - Hrozo ty nejses normalni, ty moc daleko nevidis co?..to si rikas lezec?..sem myslel, ze my lezci jsme docela v poho lidicky, ale jak to vidim u tebe, ty moc v pohode nejsi..zaplat jezis nebo nekdo, ze takovyhle nejsou v CHS..

..na pisku jsem lezl bez MG a lizt dal bez MG budu, protoze nejsem praskac tezkych cest..nic vic..
Jackalodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.