Dalo by se říci, že existuje několik způsobů, jak si opravit lezečky, ale ten, který se vám pokusím popsat se mi zdá vskutku originální.
Jak si opravit lezečky…
Dalo by se říci, že existuje několik způsobů, jak si opravit lezečky, ale ten, který se vám pokusím popsat se mi zdá vskutku originální.
Oprava lezeček není žádné moje hobby a vlastně jsem to ani nikdy nedělal, ale znám osobu, řekněme si na rovinu, že je to lezec, který takto trávil spoustu svého drahocenného času.
No a teď už do toho hupsneme, nebudeme se zbytečně zdržovat. Nejdříve by možná bylo vhodné připomenout, že samotná oprava je dosti nebezpečná záležitost a proto ji těm méně zručnějším raději vůbec nedoporučuji. No a teď co všechno budeme potřebovat. Hlavně teda lezečky, protože bez těch by to jaksi nešlo, ale to je asi jasné. Pak takovou černou, tvrdou asi centimetr tlustou gumu. Ovšem kde ta se dá sehnat, to fakt nevím. Důležité je také nějaké lepidlo. Vůbec bych ovšem nedoporučoval velice známou Bílou lepící pastu, která sice v názvu má slovo „lepící“, ale nelepí vůbec. Naopak kvalitu nám zaručí lepidlo, jak se jenom jmenuje, teď jsem to měl na jazyku. Sakra. Jo, už vím, pak by to chtělo ještě nějaký pilník. Velice hrubý by bylo nejlepší, nějaká stará rašple by vám opravdu velice pomohla. Ovšem musíte na ní velice pomalu, rychlé pohyby by ji mohli totiž zahltit a definitivně zničit. Zároveň bych chtěl upozornit, že pilník na železo není příliš vhodný, je totiž velice neúčinný a také byste ho nejspíše po použití mohli ihned vyhodit.
Postup je tedy následující. Do jedné ruky uchopíme gumu a do druhé tužku. Pak položíme tužku a vezmeme lezečku a položíme ji na gumu. Znovu uchopíme tužku a pečlivě obkreslíme lezečku. Teď uchopíme nějaký ostrý nůž, který jsme si samozřejmě zapomněli připravit a snažíme se vyříznout to, co si myslíme, že jsme obkreslili. Nyní nastává chvíle chá, kdy je důležité rozhodnout se, jak budeme postupovat dále. Prvním a též společným krokem ovšem je, že uchopíme zbytek gumy cizím slovem odpad a vyhodíme jej, jelikož ho už nebudeme potřebovat. Tak a já bych si teď vzal ten Chemopren, jo Chemopren se jmenuje to lepidlo, jsem to říkal, že to vím, a namazal bych ho na spodek předem samozřejmě již očištěné lezečky. Upozorním raději, co to znamená předem očištěná lezečka. Už pouhým bystrým okem přiblíženým k lezečce a nenechavými prsty odstraníme hrubé nečistoty. Pak mokrým kusem nějakého hadru, kterých se všude povaluje dost, otřeme zaschlou zbylou špínu. Později zjistíme, že mokrý kus hadru byla naše propocená košile, kterou jsme si před chvílí odložili. Nijak se tímto malým nezdarem nerozptylujeme a pokračujeme v dobře započaté práci.
Vymačkáme z tuby potřebné množství lepidla, nejlépe všechno, jak na lezečku tak na tu gumu, kterou ovšem nemůžeme najít. Zatímco tedy lepidlo na lezečce pomalu zasychá, rychlými teď už mistrovskými pohyby nožem, vyřízneme od oka z vyhozeného zbytku nový rádoby obrys lezečky. Poté naň vymačkáme zbytek lepidla a pevně, upozorňuji velmi pevně, přitiskneme obě namazané části k sobě. Lepidlo začne nejspíše po stranách lezečky vytékat, ale tím se nenecháme nikterak odradit a pomalu otvíráme svěrák a vkládáme náš výtvor do jeho čelistí. Kličkou velmi rychle točíme po směru hodinových ručiček tak dlouho, dokud to půjde. Zatleskáme, neboť první část našeho utrpení je za námi.
Druhá fáze se může jmenovat uvolňovací, neboť při ní vypijeme osm až deset piv a pak půjdeme spát. Druhý den ráno se už těšíme, cože jsme to včera celý večer kutili. Hranatý a velice nehezký patvar, nás donutí šáhnout po té nejhrubší a nejstarší rašpli, která je široko daleko k nalezení. Po úmorné práci, kdy se rašple vůbec nesnaží, zatímco z nás už teče, zapínáme dědečkovu brusku na nejvyšší možný výkon. Patvar pak postupně přibližujeme k brusce a snažíme se zachovat původní podobu lezečky. Upozorňuji předem že toto je ta nebezpečná situace, která vyžaduje dokonalou pozornost a preciznost, která ovšem po předešlé noci není vždy možná. Častokrát se stane, že se pohled na lezečku úplně zamlží a poté co se lezečka znovu objeví má přetrhané tkaničky a díru na patě. V této chvíli tedy přistupujeme k takzvanému jinému řešení. Vypneme brusku, která se ještě stále točí. Z botníku si přineseme staré dobré boty značky kopačky a poté pilkou na železo uřízneme všechny špunty. Znovu zapneme brusku, ale poté ji opět vypneme, neboť pohled na povalující se asi lezečku, nám připomene, že je bruska rozbitá. Pilníkem tedy uhladíme podrážku do dokonalé hladkosti až hrubosti a jsme šťastni, jak jsme si krásně opravili lezečky. Víkend utekl jako voda a my se můžeme těšit na další, a na to, jak si v nových lezečkách krásně zalezeme.
běknej článek. Pro takové, kteří by si chtěli lezečky skutečně podlepit doma, mám z doby, kdy jsem podlepoval kopačky spoustě svých kamarádů dva tipy:
1. na lezečku nelepíme gumu vyříznutou do tvaru boty, ale tvar boty vyřezáváme do obdélníku gumy již nalepené na botě.
2. u chemoprenu není důležitá doba působení tlaku, ale jeho velikost. velmi se nám osvědčilo pomlátit napatlaný a zaschlý obdélník gumy přiložený k napatlané a zaschlé botě kladivem. |
Zapsal: Lukas B., 10:44:21 16.11.2001 |
Cetl jsem to pozorne , jednou, dvakrat a najednou mi bylo jasne, ze pod pseudonymem Ležec se skryva ten manik od ty firmy kam posilam sve boty na podlepeni a ktera mi to pokazde spolehlive zprasi.
Ted si to teda udelam podle navodu sam a hur to sotva dopadne. Mas po kseftu.
Tvuj spokojeny zakaznik. |
Zapsal: JirkaS, 11:23:49 16.11.2001 |
Bylo mi tak nejak lezecky smutno, kdyz jsem se vcera brouzdal po webu CHS a videl tam ze do jejich diskuse predevsim prekopirovavaj nase diskuse z lezce. A kdyz jsem se docetl ze stanov, ze novy oddil muze zalozit minimalne pet clenu, kde alespon jeden je instruktor. A na jinem miste jsem nasel, ze instruktorem se muze stat pouze ten, koho prihlasi jeho oddil, po predchozim schvalovacim procesu.
Tenhle clanek me z toho dostal. Je moc fajn, obzvlast pro me, protoze mam novy lezecky.
Lezci zdar, a lezbe jakbysmet. |
Zapsal: Koura, 11:51:15 16.11.2001 |
Zapsal: Himbajz, 21:16:52 16.11.2001 |
Míšo ty jsi zase bumbal, viď? |
Vždycky když se U Myšáka ožereš jako to prase, tak máš super nápady. Jen pij takhle dál a občas můžeš jít z hospody rovnou na pokec, vydávat se za Lukyho nebo JirkuS. To je potom teprve prča...
Zdraví Tě Tvůj věčný obdivovatel a člen fanklubu |
Zapsal: Luky, 03:59:38 17.11.2001 |
Zapsal: Jarda Maršík, 10:58:38 17.11.2001 |
No to jsem netusil, ze je to tak snadny.Koupil jsem si v Itali gumu La Sportiva a myslel si ,ze si lezecky necham podlepit ve Zline, ale ted uz vim co udelam. |
Zapsal: Čákis, 13:31:05 19.11.2001 |
To určitě píše Bída , už se zase nudí |
Zapsal: pipas, 11:28:34 30.01.2003 |
Mohu Tě ujistit, že toto jsem nepsal a je to článek z archivu, 16.11.2001 jsem se určitě nenudil. |
Zapsal: Bída, 11:59:30 30.01.2003 |
To je pravda Bídáku. 16.11.2001 si me jistil v Chantieru a jako další svědek mého přelezu byla ta babička, co měla černý brejle a takovou dlouhou bílou hůlku. A nezapírej ! Jinak ti neukážu můj Ekšn Dyrekt v Čížicích na Kozím vrchu. :) |
Zapsal: Stephan, 14:11:56 30.01.2003 |
To funguje...a ještě jeden osvědčenej nápad....kde vzít gumu na podrážku...naprosto ojedinělý materiál na podrážky lezeček se nachází u nákladních aut mezi duší a pneumatikou.Takovej gumovej límec, navlečenej na ráfku. V každým pneuservisu, kde dělaj velký auta ho dostanete většinou zadarmo, a materiál fakt super. |
Zapsal: Dan, 13:45:03 02.02.2003 |
Kdo kdy videl znicit pilnik gumou.... |
Zapsal: Ruda, 16:30:55 21.02.2003 |
nechal bych to raci odbornikum precejen nepatrim mezy ty zrucne a na lezkach (raci) nesetrim |
Zapsal: jaryn, 22:16:06 21.02.2003 |
neměl sem čas to číst ale asi je to stranda |
Zapsal: pavel, 13:03:46 27.02.2003 |
eCsBSt I value the blog post.Much thanks again. Really Cool. |
84d9y1 Enjoyed every bit of your blog.Really thank you! Will read on... |
Souhlasím se zpracováním osobních údajů.
|