LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdyby tu tak byl Boriš! Ten umí po skalinách!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140178 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Změny v koncepci sportovního lezení a návrhy na VH 2018

Blíží se valná hromada a stále je v řadě lidí nepochopení a zmatek v aktivitě, kterou jsme jako zástupci spolku České sportovní lezení z.s. vyvolali. Rádi bychom, aby už většinově došlo ke skutečnému pochopení našeho záměru.

Živě jsme začali diskutovat o možných variantách sportovního lezení v ČR.
My jsme přesvědčeni o tom, že sportovní lezení je tak obrovský segment, že si zasluhuje vlastní demokratické řízení a jasnou koncepci. Od začátku nesouhlasíme s tím, že pouze jeden volený člověk má pravomoc rozhodovat o celkové koncepci sportovního lezení v ČR. Navíc tento volený člověk nevychází z volby segmentů sportovního lezení, ale z volby výkonného výboru, který je sestavený z kombinace lidí zastupujících horo svět a sportovní svět.

Slovní spojení “sportovní lezení” je neustále matoucí pro většinu lezecké veřejnosti a definicí tohoto slovního spojení budiž vše to, co zastupuje mezinárodní asociace IFSC. Možná je lepší slovo indoor nebo překližka namísto sportovní, ale o slovíčkaření v tuto chvíli opravdu nejde. 

My jsme od začátku tvrdili, že se sami chceme ve všem zorientovat a že se pokusíme zmapovat reálnost možných kroků, které by vedly buď k odtržení od ČHS a vytvoření nového svazu, anebo k nalezení autonomie uvnitř ČHS.
U obou variant se mělo jednat o demokraticky řízenou věc, kde rozhodují volení zastupitelé segmentů sportovního lezení. Naprosto nesmyslné jsou diskuse, které nás očerňují tím, že chceme vše ovládnout a vytřískat z toho strašný balík peněz.
Uvědomujeme si, že tomuto názoru dost pomohlo to, že jsme představili náš spolek, který má ambice stát se variantou jedna nebo dvě, a to, jaké stanovy má. Důrazně jsme ale vždy říkali, že POKUD by se tak mělo stát, tak je nutná změna stanov a nastavení principů demokracie. Je naprosto nesmyslné po nás chtít u stávajícího spolku momentální změnu stanov, protože spolek byl primárně založený pro jiný účel a při pokračování aktivit, které vykonává, jsou stanovy dostačující. Změna stanov by měla probíhat v souladu širší diskuse a pouze tehdy, nastane-li některá z výše uvedených variant.
Tématem se také neustále stává náš email na IFSC. Ano, poslali jsme ho před jednáním s VV, ale není to tak, jak se opět účelově v diskusích snaží jakýsi anonym podsunout, a sice, že jsme se tímto jednáním snažili obejít VV. Chtěli jsme zjistit fakta o podmínce k vstupu do IFSC přímo u zdroje. To samé platilo o MŠMT. 

Diskutovali jsme a mapovali dvě možnosti. Odtržení od ČHS, anebo vytvoření autonomie uvnitř ČHS. Ve všech třech článcích jsme o obou variantách psali, ale řada lidí si nás zaškatulkovala pouze k variantě odtržení a této škatulky se drží zuby nehty.
Rozjeli jsme se na čtyři diskusní místa (Brno, Ostrava, Praha a Tábor), kde došlo u řady lidí k velkému překvapení, že namísto odtržení diskutujeme především autonomii uvnitř ČHS. Takto jsme vedli desítky osobních rozhovorů se zástupci závodníků, pořadatelů, stavěčů, oddílů, rodičů atd.

Došli jsme k jednoznačnému přesvědčení, že změny v řízení sportovního lezení jsou potřebné a žádané. Není to výplod pouze naší fantazie, jak se snaží VV stále argumentovat a podsouvat. Několikrát jsme byli na konzultacích na MŠMT a vyšlo najevo, že dobrým způsobem, jak zajistit autonomii uvnitř hlavního spolku, je vytvořit pobočný spolek sportovního lezení.

Poslední jednání s VV jsme vedli 12.3.2018 a jednalo se o bezmála 5 hodin. Představili jsme, k čemu jsme dospěli, a jasně deklarovali, že neusilujeme o odtržení od ČHS.
Prezentovali jsme, že chceme změnu ve volbě lidí zastupujících sportovní lezení, a to formou zapojení rad jednotlivých segmentů a ideálně vytvoření pobočného spolku sportovního lezení. Dále jsme informovali, že právě kontaktujeme vybrané předsedy oddílů a prezentujeme jim naše stanovisko.
Přesto všechno ze strany VV vyšel email k předsedům, který naprosto popírá vše, co jsme na schůzce říkali...

Náš závěr téměř půlroční práce je, že k autonomii sportovního lezení uvnitř ČHS může dojít dvojím způsobem.
1) Vytvoření pobočného spolku sportovního lezení
2) Volbou lidí do komise soutěžního/sportovního lezení

V obou případech se jedná o podobný princip volby zastupujících lidí.
Sportovní lezení je podle nás rozdělené na tyto základní segmenty:
Oddíl
Trenér
Závodník (rodič)
Stavěč
Pořadatel

Každý segment má mít svojí zastupující radu a tato rada si zvolí svého zástupce. Zástupci segmentů pak společně tvoří koncepci sportovního lezení v ČR. Tento model je podle nás demokratický a především koncepční.

pavouk návrh ČSL


Je zřejmé, že v obou případech se jedná o velkou změnu, o které musí rozhodnout valná hromada. Uvědomujeme si, že pro oba případy je nutné vydefinovat ještě spoustu dalších věcí. Proto navrhujeme vytvořit pracovní skupinu ze segmentů sportovního lezení, která bude mít za úkol výše uvedené body rozpracovat a vyhodnotit. K vyhodnocení je samozřejmě nutná i znalost položek administrativy a toku financí z MŠMT.
Pracovní skupina připraví relevantní podklady k jednání a návrhy na příští valnou hromadu.
Výkonný výbor a sekretariát budou pracovní skupině poskytovat součinnost.

Návrhy a dotazy na VH 2018, které zřejmě nepůjdou v uvedeném pořadí.

1) Návrh na VH č.1:
Téma: Prosazení změn v koncepci sportovního lezení v rámci ČHS a změna v procesu volby lidí, kteří vedou sportovní lezení.

Za tím účelem navrhujeme, aby byla ustanovena pracovní komise, která by byla složena ze zástupců jednotlivých segmentů sportovního lezení (oddílů, trenérů, závodníků (rodič), stavěčů a pořadatelů), ze zástupce současné komise soutěžního lezení a zástupce výkonného výboru ČHS. Cílem pracovní skupiny by bylo společným úsilím vytvořit koncepci sportovního lezení v rámci ČHS a v souladu s touto koncepcí navrhnout nové znění stanov, které by bylo předloženo na další valné hromadě ČHS.

Navrhujeme, aby valná hromada přijala toto usnesení:
Zřizuje se pracovní skupina, která bude složena ze zástupců jednotlivých segmentů sportovního lezení (trenéři, kluby, pořadatelé závodů, repre, mládež), zástupce komise soutěžního lezení a zástupce výkonného výboru ČHS, kdy tito zástupci budou vybráni členy vyjmenovaných skupin a orgánů. Cílem pracovní skupiny je vytvoření koncepce sportovního lezení v rámci ČHS a v souladu s touto koncepcí případně navrhnout nové znění stanov.

2) Návrh na VH č.2
Téma: Odebrání hlasovacího práva členům do 18 let a s tím související změna hodnoty hlasů spolků.

Výkonný výbor navrhuje novelu stanov, podle které mají mít právo hlasovat, činit návrhy a volit na valné hromadě pouze členové starší 18 let. Nový čl. V, odst. 4 má znít takto: „Právo hlasovat na valné hromadě, činit návrhy, volit a být volen mají členové starší 18 let. Zástupce člena mladšího 18 let má pouze takové práva, jaká náleží členovi mladšímu 18 let.

Je pravda, že omezení hlasovacího práva věkem bývá obvyklé, ale pouze v případě práva volebního (tj. volit a být volen do orgánů spolku).
Odebrat osobám mladším 18 let hlasovací práva a tedy i práva účastnit se na valné hromadě a tím i práva účastnit se na spolkové činnosti a na tvorbě vůle spolku, je nepřípustný zásah do osobních členských práv.
Stanovy ČHS ve svém čl. VII. odst. 1 stanoví, že valnou hromadu tvoří společné zasedání členů ČHS s hlasovacím právem, z čehož vyplývá, že dle návrhu novely stanov se osoby mladší 18 let nebudou moci ani valné hromady účastnit. Ust. § 251 občanského zákoníku však stanoví, že každý člen je oprávněn se zasedání valné hromady účastnit. Navrhovaná změna stanov je tak nezákonná a napadnutelná u soudu.
Počet členů do 18 let vyjadřuje sílu oddílů, mládežnický oddíl (spolek) nemůže ztratit hlasovací sílu za své členy. Spolek, který má například 100 dětí, nemůže mít hlasovací hodnotu stejnou jako dva individuálové. Díky spolku s dětmi svaz čerpá násobně více financí než na dva individuály.

Navrhujeme, aby právo volby spolku s dětmi do 18 let řešila pracovní skupina:
Pracovní skupina připraví bodový klíč reflektující velikost mládežnického spolku. Návrh bude předložen na příští VH.

3) Dotaz na VH
Téma: Možnost vícenásobného členství fyzických osob ve spolcích, které jsou členy ČHS.

Výkonný výbor navrhuje doplnit ustanovení, ve kterém bude jednoznačně vyjádřeno, že člen – fyzická osoba, může mít v ČHS jen jedno členství. Nemožnost vícenásobného členství nebo souběhu různých druhů členství u jedné fyzické osoby lze odvodit i ze současného znění stanov a ze způsobu evidence členů, explicitní vyjádření je navrženo kvůli přesnosti a zamezení případným pochybnostem.
Čl. III, nový odst. 4 má znít takto: „Fyzická osoba, která je členem ČHS, může mít pouze jeden druh členství (člen A, nebo evidovaný člen, nebo člen B). Není možný souběh různých druhů členství ani několikanásobné členství stejného druhu u jedné fyzické osoby.“
Podle dosavadního znění čl. III, odst. 4 však zároveň platí, že evidované členství vzniká automaticky na základě členství fyzické osoby v evidovaném spolku.
Proto se ptáme, zda bude možné, aby jedna fyzická osoba (člen ČHS), mohla být členem více spolků, které jsou v ČHS.
Souběžné členství určité osoby ve více spolcích nemůže být totiž vyloučeno, neboť právo svobodně se sdružovat je ústavně garantované.

Mimo výše uvedená témata by pracovní skupina řešila také otázku zrušení evidovaného členství a připravila návrh, který bude předložen na příští VH.
Navrhujeme zrušit evidované členství a tím zamezit zbytečnému úniku financí získávaných z členských příspěvků. Evidované členství je účelový krok pro umělé zvýšení počtu dětí v ČHS z důvodu čerpání dotací na MŠMT.

Jiří Žák, Jiří Oliva a Jan Zozulák   [úpravy] 15:51 23.03.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 pomer16:42:22 23.03.2018
A jaky je navrhovany pomer zastupcu ve VV prichazejicich zhora a zdola? (viz Obr.) Jde o zasadni cislo a nikde neni videt. Aspon zhruba.
vzdaleny pozorovatelodpovědět 

 IFCS a jak to bylo vlastně doopravdy ?16:45:06 23.03.2018
Vyjádření ČHS
Vše začalo tak, že zástupci ČSL dle vlastních slov ve spolupráci s Pavlem Blažkem, manažerem Adama Ondry, poslali na IFSC dopis s dotazem, zda by ČSL mohlo fungovat v IFSC bez ČHS. A to zcela bez vědomí kohokoli z vedení ČHS. Teprve když se celá věc provalila, přišli za vedením svazu jednat se slovy, že jej nechtějí nijak obcházet. Na reakci zástupců ČHS, že to už zjevně udělali, označili tento dopis za „chybu“.
Vyjádření ČSL:
Tématem se také neustále stává náš email na IFSC. Ano, poslali jsme ho před jednáním s VV, ale není to tak, jak se opět účelově v diskusích snaží jakýsi anonym podsunout, a sice, že jsme se tímto jednáním snažili obejít VV. Chtěli jsme zjistit fakta o podmínce k vstupu do IFSC přímo u zdroje. To samé platilo o MŠMT.
Tak jak to bylo dopis, email, pak jste se omluvili a teď zase popíráte, že jste něco udělali špatně,že jste jen mapovali terén, nějak ty názory měníte.Ztracím se v tom
odpovědět 
 Re: IFCS a jak to bylo vlastně doopravdy ?16:55:39 23.03.2018
To, že si někdo zjišťuje podmínky a možnosti před vyjednáváním, ještě neznamená, že chce druhou stranu obejít. Příprava na jednání je naprosto přirozená a nutná.
odpovědět 
  Re: IFCS a jak to bylo vlastně doopravdy ?16:59:35 23.03.2018
No jestli se ČSL ptala i IFSC jestli může fungovat bez ČHS, tak je prostě chtělo obejít.Ale naštěstí to nebylo tak jednoduché.
odpovědět 
   Re: IFCS a jak to bylo vlastně doopravdy ?17:16:40 23.03.2018
Ne nutně. Ale při vyjednávání by měli úplně jinou pozici. A také je možné, že by třeba ani nevyjednávali. Totiž ČSL není první. Akorát že před tím to mělo jiný průběh a to ten, že se nevznášel dotaz na IFSC, ale situaci vyhodnotili právníci na základě oficiálních dokumetů na webu IFSC, a po zjištění, že bez ČHS to nejde, už jakákoliv další akce nenásledovala, protože to bylo posouzeno jako úplně marné, zabetonovaný ČHS nemá žádný důvod vyjednávat nebo něco měnit nebo být vstřícný, když je jeho pozice neotřesitelná. Takže asi tak.

odpovědět 
 Re: IFCS a jak to bylo vlastně doopravdy ?20:43:16 23.03.2018
No jám myslím že zmapování možností a informovanost je věc důležitá. A to je to co proběhlo, jestli to tady někdo pořád nadhazuje, tak nemá ani páru jak to chodí. To co ČSL tvrdí a chce prosadit nemůže svazu uškodit, ale konečně ho posunuout směrem do budoucnosti... Uvidíme zítra až to přednesou na VH, ale my jako oddíl do toho jdem.
Martyodpovědět 

 Závaznost16:53:02 23.03.2018
Nejsem právník, ale neměla by v tom návrhu být u té pracovní skupiny zmíněna i určitá závaznost výstupů? Docela dobře si umím představit situaci, kdy ČHS sice zřídí požadovanou skupinu, ale už pak nebude akceptovat výsledky její práce nebo to bude odkládat a odkládat...

No a složení skupiny - opět si dovedu představit skupinu, která bude splňovat všechny vaše podmínky, ale nic z toho nebude, protože to budou současní lidé. Takže bych přidal i určitou definici toho, jak má být skupina obsazena, jinak se vám může stát, že přesně podle vašich požadavků bude pracovní skupina složena z Bintera (trenér), Adamovské (rodič), Matůšové (repre), Karešové (zástuce oddílu) a Máci (pořadatel U14 v rutnově) a jste tam, kde teď :-)
odpovědět 
 Re: Závaznost17:50:07 23.03.2018
Lezení není fotbal, kolik dětí jezdí na závody např. z lezeckého kroužku ? Všichni, půlka, třetina a nebo jen pár jedinců.
odpovědět 
  Re: Závaznost17:58:01 23.03.2018
A jakou souvislost to s tím má?
odpovědět 

 Opravdu den před VH?21:21:04 23.03.2018
Neměl tento článek vyjít tak před dvěma měsíci? Celou dobu se vás lidi ptají, jak KONKRÉTNĚ chcete změny prosadit, a vy s něčím alespoň trochu konkrétnějším přijdete den před VH? Doufám, že si uvědomujete, že mnoho hlasujících si to už ani nepřečte (a na VH přijdou již rozhodnuti) a že mnoho oddílů se dohodlo během uplynulých dní, jak budou hlasovat (resp.jak má hlasovat jejich zástupce). Kdyby toto vyšlo tak před dvěma měsíci, je dostatečný prostor na to dále se doptat na nejasnosti. Takhle to celé působí dojmem, že je to šité horkou jehlou, tím pádem celý projekt ztrácí na důvěryhodnosti.

Opakovaně padaly i dotazy, co že je to teda na sportovním lezení tak špatně, co že to tedy údajně vadí závodníkům a proč je potřeba této velké změny. To jsem se v tomhle článku stejně nedočetla. Možná nejen já totiž neberu automaticky za své všeobecný, byť nepodložený názor stokrát opakovaný na místní zažumpované, většinově anonymní diskuzi, kde "každý přece ví, že ČHS je nahovno a Binter je ultimate evil, taková lezecká obdoba Kalouska." Chci slyšet důvody.
feuodpovědět 
 Re: Opravdu den před VH?06:59:00 24.03.2018
Neurážej Kalouska. Spíš je TB obdoba Paroubka. Cvičíme s Jirkou.
Bídaodpovědět 
  Re: Opravdu den před VH?14:16:56 25.03.2018
Pro neznale: https://www.playtvak.cz/cvicime-s-jirim-paroubkem.aspx
odpovědět 
 Re: Opravdu den před VH?14:21:17 25.03.2018
Nevim jestli ultimate evil, to nikdo asi ani netvrdi. Ale ze to neni zrovna schopny trener a ze jeho pravomoci vysoce presahuji jeho schopnosti, na tom se shodne mnoho lidi.

A co je treba spatne? Prohledl bych si byt tebou vysledky svetaku za posledni rok, dva. Poradi zavodniku z TBTraining s ohledem na celkovy pocet zavodniku a komentare vrchniho trenera na jeho strankach asi dost ukazi.
odpovědět 
  Re: Opravdu den před VH?14:52:43 25.03.2018
Já to chtěla slyšet od ČSL. Takže podle tebe je Binter důvod osamostatnit se od ČHS? :-) Jak říkám, ultimate evil.

Jinak - tohle co píšeš, jsou takové české řeči, které se vedou o fotbale, o tenisu... Vždycky, když se našim zrovna nedaří podle představ. Na minulé úspěchy se zapomnělo (a není to tak, že by žádné nebyly, to prostě není pravda), ti, co něco dokáží to rozhodně dokáží bez pomoci Bintera, zatímco ti, co nic nedokáží jsou neúspěšní Binterovou vinou.

A mimochodem - on to někdo v minulosti dělal lépe? Měl výsledky? A ty víš o někom jiném, kdo by to měl dělat? Kdo má trenérské výsledky a stojí o to dělat trenéra repre?
feuodpovědět 
   Re: Opravdu den před VH?14:58:08 25.03.2018
Zda se mi, ze tak nejak diskutujes sama se sebou a svymi interpretacemi. Ale proti gustu...
odpovědět 
    Re: Opravdu den před VH?15:32:28 25.03.2018
Proč máš ten dojem? Mě ty úvahy přijdou dost logické.
Kódlodpovědět 
     Re: Opravdu den před VH?15:44:38 25.03.2018
Reaguje na neco co tu nezazniva. Vklada lidem do ust svoji interpretaci a nad ni pak polemizuje.
odpovědět 
      Re: Opravdu den před VH?15:58:06 25.03.2018
Ale vždyť to na lezci zaznívá pořád. A v anonymním příspěvku nahoře je to také opět zopakováno. A ještě další opakované argumenty: drží si své koryto (haha, je snad jasné, že v ČHS se žádné balíky peněz nerozdávají. Je to jako tvrzení, že když dělám instruktora v oddíle a jsem členem Rady, že si držím koryto). Jo a abych nezapomněla - T.B. mladší - to když už nevíme co, kopneme si do něj taky. Protože neúspěšný závodník (byť spravedlivě nominovaný do repre, což nás ale vzhledem k jeho jménu nezajímá), to je orná půda pro české pranýřování. A důvod rovnou rušit celou repre.

Jenomže tohle jsou takové hospodské kecy ve stylu každý u piva rozumí fotbalu nejlépe. Mně to ale zajímalo od kluků z ČSL, protože ti už nevedou hospodské kecy, ti mají ambice dělat to lépe než ČHS, takže od nich jsem (nejen já) čekala konstruktivní kritiku.
feuodpovědět 
       Re: Opravdu den před VH?18:47:41 25.03.2018
Ahoj Feu,
protože se známe, do BB chodíš a na stěnách se vídáme, tak nebude takový problém se někde, někdy potkat. Email na mě máš. Napsáno už toho bylo moře. V našich článcích jsme se o hodně témat opřeli, v příspěvcích taky, udělali 4 diskuse po ČR na různých místech a jsme otevření dalším dialogům. Zde na Lezci už ale cokoliv dál psát přece nemá smysl :). Jsou zde dvě skupiny, které se neshodují ve vidění sportovního světa a dokonce i věřím, že všichni máme společný cíl. Naší cestou je změna stávajícího systému, kdy hlavní rozhodnutí leží na jediném voleném člověku. Chceme, aby o tak obrovské oblasti jaké sportovní lezení je, rozhodovali volení zástupci segmentů sportovního lezení a aby byla postavena jasná koncepce. O to celou dobu z naší strany běží.
Oliváčodpovědět 
        Re: Opravdu den před VH?20:56:27 05.04.2018
..a pak je zde skupina třetí, která žádné vidění sportovního světa nemá. Pravda, souhlas, něco tak bezvýznamného by skoro nemělo smysl zmiňovat.

(kdyby to nemělo většinu na VH)
honzaodpovědět 

 Ultimate evils Oliváč, Zozulák, Žák, Hroza, Blažek, Babača, ...18:06:03 25.03.2018
Opakovaně padaly dotazy, co že je to teda na sportovním lezení alespoň průměrné, co přesně se dává závodníkům, jaké tréninkové zázemí mají, proč jsou podporování stejně ti neúspěšní jako ti úspěšní a jaká je KONKRÉTNÍ koncepce práce se sportovci a proč jsou stále plně podřízeni nesoutěžní většině, která ale nad příjem dotací nemá o závodníky pražádný zájem. Proč se stále snaží tak držet současný stav bez jakékoliv změny. To jsem se v žádném z mnoha "článků" ČHS nedočetla.

Možná nejen já totiž neberu automaticky za své všeobecný, byť nepodložený názor stokrát opakovaný na místní zažumpované, většinově anonymní (a to i dokonce oficiální příspěvky od ČHS) diskuzi, kde "každý přece ví, že ČSL je nahovno a Oliváč, Zozulák, Žák, Hroza, Blažek a mnoho dalších jsou ultimate evils, takové lezecké obdoby Kalouska." Chci slyšet důvody. A také jména, místa, čas!
Eufodpovědět 
 Re: Ultimate evils Oliváč, Zozulák, Žák, Hroza, Blažek, Babača, 20:36:57 25.03.2018
Kup si jizdni rad-tam najdes jmena, mista, casy atd..kdo chce, situaci chs, sportovniho lezeni uspechu ceske repre chape. Mnozi, co to chapou,radsi chapat nechteji a delaji ze nechapou.
Normalni ceska politika, kde posty zaujimaji lide, co se dohrabali tak vysoko, ze svoji sverenou funkci nezvladaji.
A.odpovědět 

 nepochopení a zmatek12:47:29 26.03.2018
Za nepochopení a zmatek si můžete v ČSL sami svým přístupem.
Ale je přirozené vidět chybu vždy na druhé straně, že ;-)
Ar
odpovědět 
 Re: nepochopení a zmatek11:46:31 28.03.2018
Jako si prave timto svym prispevkem predvedl :-D

Ja uz fakt nevim, co je mysleno vazne a co jako recese.
odpovědět 
  Re: nepochopení a zmatek13:46:50 28.03.2018
Je to ČSL kdo si stěžuje, že čtenáři nejsou schopní interpretovat jimi psaný text ;-)
Že i po osobních diskusích mají lidi ohledně pochopení jejich záměrů chaos apod.
Buď jsou lidi takový blbci, nebo ČSL není schopná sebereflekce, a nebo z těch, kteří jim rozumí, ale nesouhlasí s jejich záměry, blbce dělají.
Ar
odpovědět 
   Co je dobrý konec?19:31:32 30.03.2018
Ar to chce klid :). My moc dobře víme, že to co prezentujeme je složité téma. Nepochopení pramení z toho, že to prostě trvá déle než jeden článek či desetiminutová diskuse. Už jsme to zažili několikrát. Hodinu prezentujeme/diskutujeme, pak jedou dotazy a připomínky oponenta a v náběhu další hodiny dochází k pochopení záměru. Je to vývoj. Málokdo z čtenářů na začátku pochopil, že my jsme se ptali a vyvolávali otázky a diskusi nad tématy. Téměř všichni po nás chtěli řešení, jména, finance a já nevim co ještě :). My jsme si řešení po půl roce našli. Nabalilo se na nás spoustu lidí a život jde dál. Petr Resch na VH pronesl pár super lží a bude kolem toho ještě veselo. Nemá ovšem smysl se vracet k tvrzení proti tvrzení. My jdeme dál, chceme věci zlepšovat a posunovat.
Oliváčodpovědět 
    Re: Co je dobrý konec?15:56:29 31.03.2018
"stále je v řadě lidí nepochopení a zmatek v aktivitě, kterou jsme jako zástupci spolku České sportovní lezení z.s. vyvolali. Rádi bychom, aby už většinově došlo ke skutečnému pochopení našeho záměru."

Oliváči mně přijde tragický, že začínáte další článek tím, že jinými slovy říkáte, že je okolo vás neustále spousta blbců, kteří vás nechápou.
Tak tyhle kecy prostě vynechte a trpělivě to dál vysvětlujte.
Kéž bych se ve svých předchozích názorech mýlil a skutečně jste sportovní lezení někam posunuli. Tím myslím k obecné spokojenosti. Ne jen z pohledu vašich osobních zájmů.
Ar
odpovědět 
   Re: nepochopení a zmatek13:13:27 31.03.2018
A to, ze to nekteri (rozhodne ne vsichni, jak se tu snazis predstirat - dost lidi to pochopilo a podporuje, vlastne prekvapive hodne na to jak je sportovcu malo ve srovnani se softmoverema) nepochopi, je urcite chyba jen CSL, ze Are? ;)

CSL si stezuje, ze je nekteri nechapou.
Nekteri si stezuji, ze CSL to blbe napsalo a nechapou to.

A ted, jak pises, obe skupiny hledaji chybu bez sebereflexe na druhe strane. To je pruser! To nema reseni!
odpovědět 
    Re: nepochopení a zmatek16:06:15 31.03.2018
Já si nestěžoval že to ČSL blbě napsalo.
Jen mně přijde tragický, že čsl začíná další článek, jinými slovy, že je okolo nich neustále spousta blbců, kteří je nechápou.
Mám pozitivní úmysl je pochopit a pokud to bude dobrý koncept, tak jim fandit.
Ale číst tyhle kecy hned na začátku (už se to opakuje)... :-/
Ar
odpovědět 
     Re: nepochopení a zmatek21:42:18 03.04.2018
článek je lobby, až se jim práší od pusy...proč si nezaloží své "FK nebo golfklub", dají do toho veškerý lobistický um, a přestanou přesvědčovat ještě existující tradiční lezce....vždyt sami říkají, jestli se vám to nelíbí, běžte lézt jinam....pak to i pro bude mít hlavu a patu...pořádat hitparády pod záštitou s financemi velké organizace, to už tu někde je a bylo...
odpovědět 
      Re: nepochopení a zmatek00:38:10 04.04.2018
Co vlastne ti tebou zminovani maji jeste lezouci tradicni lezci spolecneho se sportovci, ze je tak moc nechteji pustit ze svych jeste tradicne lezoucich rad?
odpovědět 
       Re: nepochopení a zmatek07:46:01 04.04.2018
rozpočet
honzaodpovědět 
        Re: nepochopení a zmatek08:47:47 04.04.2018
Rozhodně závodníci a skalkaři mají společného víc než ČSL a závodníci. Spíš bych se zeptal co má společné čsl se závodníky? By mě zajímal rozsáhlý seznam uspěšných dětí i dospělých kteří jsou cestě čsl naklonění do té míry, že ji podporují. Krom několika jednotlivců takoví lidé nejsou, tak o čem se tady furt bavíte?!
odpovědět 
         Re: nepochopení a zmatek10:31:25 04.04.2018
"Rozhodně závodníci a skalkaři mají společného víc než ČSL a závodníci."

Co přesně? A co mají závodníci společného třeba horolezci? A proč by se ten společný průnik nedal řešit tak, že ten kdo bude chtít, tak bude členem obou spolků?

Spíš bych se zeptal co má společné ČHS se závodníky? By mě zajímal rozsáhlý seznam uspěšných dětí i dospělých kteří jsou cestě ČHS naklonění do té míry, že ji podporují. Krom několika jednotlivců takoví lidé nejsou. Navíc ti nejvíce úspěšní podporují ČSL a i přes reprezentační smlouvu občas upustí slova kritiky, tak o čem se tady furt bavíte?!
odpovědět 
          Re: nepochopení a zmatek12:30:06 04.04.2018
Kecy v kleci. Snaha o trhnutí je jen průhlednej záměr se napakovat. Jinak to nepřinese nikomu nic. By mě zajímalo který dobrej lezec nelezl na skalách a je dobrej na závodech? Žádnej není! Čsl se totiž do svejch nesmyslnejch argumentů motá, proto nesehnali podporu. Nejsou totiž věrohodný!
odpovědět 
           Re: nepochopení a zmatek17:06:11 04.04.2018
Žij si dál svůj blud. Nemá smysl diskutovat. Máš svůj pohled, neshodneme se a jdeme dál. Užívej anonymitu.
Oliváčodpovědět 
            Re: nepochopení a zmatek17:43:49 04.04.2018
To bude tím Oliváči, že je okolo vás pořád ještě spousta blbců, kteří vaše dobrodinné plány nechápou. Nezapomeňte to poznamenat zase do nějakého dalšího prohlášení nebo článku.
Třeba hned do úvodu, to působí nejlépe. Tím si spoustu lidí získáte na svou stranu.
Ar
odpovědět 
             Re: nepochopení a zmatek21:22:59 04.04.2018
Co ti na to napsat Are :). Už jsem na tebe reagovat nechtěl, ale co už s tebou. Vnucuješ slova, která neříkáme a ani si nemyslíme. To že zdůrazňujeme nepochopení je za mě oká. Vidíme to v podstatě online u řady osobních diskusí, které vedeme. Naštěstí právě lidi nejsou blbci a po vzájemné komunikaci dochází k souznění. Víme co chceme, víme co je dobrý zlepšit a makáme na tom. Sedneme znovu s VV a uvidí se jak moc jsou zabarikádovaný. Změny musí nastat už letos. Tradičních oddílů se to netýká a nic netratí. Mládežnický oddíly mohou jen a jen získat. Drtivá většina z nich netuší oč běží. Připravujeme řadu věcí, které vykopneme ven zhruba o či max po prázdninách. Chce to trpělivost. Ty si mezitím Are užij svojí ochraňovatelskou anonymitu a škoda jen, že nejdeš tváří v tvář do konstruktivní diskuse...
Oliváčodpovědět 
              Re: nepochopení a zmatek22:00:29 04.04.2018
Jaké máte prosím výsledky s mládeží? Že do toho šťouráte?
odpovědět 
               Re: nepochopení a zmatek09:30:02 05.04.2018
Nekonečný :). Pojď diskutovat osobně a reálně k dané problematice. Tohle štěkání je bezvýznamné. Máme tři velké oddíly, pracujeme s mládeží tak, že máme stabilní děti, které pohyb baví. Rozvíjíme se. Máme stabilní financování, know how a spoustu věcí, které se dají propojit s dalšími oddíly. Společně se dá vytvořit skvělé fungující věc. Připravujeme školení pro trenéry, které je skutečně funkční pro práci s naší věkovou skupinou. Naše věková skupina je 4 - 12 let. Starší děti nám začínají dorůstat. Svazové závody nejezdíme (zatím) a důvody netřeba zde pitvat. Vše má svůj čas a věř, že výsledky, které ty chceš se brzy dostaví. Jezdíme jiné závody a účast na bednách máme. Ty se stále ptáš na vrchol pyramidy a my to chceme vystavět stabilně odspodu. Právě od oddílů jako jsme my. Potřebujeme soutěže, vzdělávání, stabilní financování. Rozvíjet se a učit se. Svaz tvrdí, že toto tady dávno je a my tvrdíme, že není a že je to nedostatečné. Všechny segmenty sportovního lezení se nás týkají a můžeme je společně ovlivňovat (oddíl, trenér, stavěč, závodník, závody). Buď trpělivý a během prázdnin se dozvíš o naší aktivitě více. Máme několik funkčně rozjetých projektů, které oddílům můžou pomáhat. Uvidí se jak dopadne jednání s VV a zda o spolupráci bude stát. Záměr vyšší autonomie sportovního lezení v rámci ČHS je dobrá věc, která může spoustu věcí postrčit dopředu. Jen to chtít vidět a slyšet...
Oliváčodpovědět 
                Re: nepochopení a zmatek12:07:27 05.04.2018
Jinému než svému oddílu nemáte co nabídnout. Mnoho jich je dál než vy, neni důvod s vámi cokoliv řešit. Byl to od Vás takovej marketingovej pokus mit větší vliv než si zasloužíte.
odpovědět 
                 Re: nepochopení a zmatek17:32:25 05.04.2018
Nejsi z Chomutova? :-D
odpovědět 
                Re: nepochopení a zmatek12:10:07 05.04.2018
"Potřebujeme soutěže, vzdělávání, stabilní financování. Rozvíjet se a učit se. Svaz tvrdí, že toto tady dávno je a my tvrdíme, že není a že je to nedostatečné."

Technická Oliváči. Tak buď to tu není, nebo to není dostatečné. To co vůbec není nemůže být ani nedostatečné.

To chceš tímto říct, že tu pod ČHS nejsou soutěže, není vzdělávání a neexistuje stabilní financování?
Pokud neváháš označit za lži to co říká ČHS, tak není to co jsi právě napsal, že tu nejsou pod ČHS soutěže, vzdělávání a stabilní financování, také lež?

A pokud chceš říct jen to, že to tu je, ale je to nedostatečné, tak podle jakého měřítka tak soudíš? ČSL snad pořádá dostatečně soutěže, dostatečně vzdělává a má stabilní financování (oproti ČHS)?
Není to dosti zaujatý pohled? Lobbování, jak už napsal někdo nahoře?
Nedala by se tvoje slova aplikovat úplně stejně na ČSL?

Další možnost je, že se ti to zdá nedostatečné, uznáváš, že v těhle oblastech je na tom ČSL stejně, ne-li hůř jako ČHS. Ale navzdory tomu ti máme věřit, že vaše trojice tohle všechno zajistí do budoucna. Jenže na základě jakých výsledků ti máme věřit? Na základě toho, že do BB chodí děti, které vedou brigádníci? Nebo že spolupořádáte závody v boulderingu a vaši kámoši to hodnotí pozitivně?

Ve vašich článcích jsem četl hodně slibů, nafouklé vize, přehánění o tom, jaké máte za sebou výsledky, silné partnery atd., ale realita mi přijde docela jiná. Úplně stejně by to mohla napsat ČHS, ale bylo by to víc podpořitelné reálnou činností.
To mně dost brání v tom, abyste si získali moji důvěru. A víš moc dobře, že nejsem jen osamocený troll.

Co konkrétního by mně vlastně mělo vést k zavržení ČHS v téhle oblasti? A co by mně mělo přesvědčit, že řešení je ČHS nahradit ČéeSeLčkem?
Zkus to tady krátce stručně napsat prosím tě. Pokud to nedokážeš stručně jasně formulovat, tak osobní rozhovor nic stejně neřeší. Nebo stačí jen výtažek okopčit z vašich předchozích článků. Třeba jsem to jen přehlédnul.
Ar
odpovědět 
                 Re: nepochopení a zmatek13:04:02 05.04.2018
Jak vysvětlit něco někomu, kdo neumí vyplnit autora do kolonky Autor?!
Asodpovědět 
                 Re: nepochopení a zmatek13:12:25 05.04.2018
Ar shrnul si to docela trefně. Na všecko jsem se ptal už několikrát, dočkal se jedině nekonkrétních odpovědí. Ztráta času se s nima bavit.
H.odpovědět 
                 Re: nepochopení a zmatek14:20:50 05.04.2018
Chceš něco v pár větách co trvá hodiny k pochopení při vzájemné diskusi. Já ti tady něco napíšu, ty to budeš slovo po slově pitvat, pochopíš to jinak a jedeme na novo. Je to unreal. Nemám problém psát, ale zasekáme se a budeme to tady plevelit a plevelit. Přitom všichni víme, že důležité jsou činy a o ty se snažíme. My budeme mít brzy jednání s VV. nebudu tady vypisovat věci, které jim můžou sloužit jako náboje. Je celá řada věcí, která není vůbec či je nedostatečná. Konkrétních věcí už jsme napsali dost. Jsi-li zastupitel nějakého mládežnického oddílu, stěny či pořadatel, tak věřím, že tě za chvíli zaujmeme a budeš chtít naše věci slyšet. Dostaneš odpovědi na které se ptáš. My si tě najdeme a zkontaktujeme :). Zmiňuješ nás tři a my říkáme volení zastupitelé segmentů sportovního lezení, kde rady segmentů mají připravit koncepci. Dej nám čas. My brzy vyjdeme s konkrétními věcmi a fakty i sem na Lezce v ofiko článku. VV na VH v mnoha věcech lhalo a budeme žádat o vysvětlení a omluvu :). To co pronášel Petr Resch vážně zvedá ze židle a jsem rád, že je to na videu.
Asi tě moje odpověď nyní nenasytí, ale věř, že na vše co se ptáš odpověď brzy získáš.
Oliváčodpovědět 
                  Re: nepochopení a zmatek14:33:35 05.04.2018
A to je ono, útoky v osobních rovinách si strč za klobouk, tím ničeho nedosáhneš. Na VH jste byli za nepřipravený trotly spíš vy. Předtím jste nám zkoušely ty vaše obecný věci valit do kebule, setkání byl jen vyhozenej čas. Jednejte si s VV o čem chcete, ale pouze za čsl. Jsou to vaše problémy, my máme podobné i jiné, ale řešíme je jinak. To co vy, si my s VV dokážeme vyjednat taky a lépe!
H.odpovědět 
                  Re: nepochopení a zmatek14:44:30 05.04.2018
Sice si nereagoval věcně prakticky na nic, co jsem komentoval nebo na co se ptal, ale přesto díky alespoň za nějakou odpověď.
Tak uvidíme s čím přijdete. Moc nadějí si nedělám. Spíš to povede celé k nepříjemnému rozdělení a lidi pak budou na sebe koukat skrz prsty, jestli ten či onen je na straně Losny nebo Mažňáka.
Ar
odpovědět 
                  Re: nepochopení a zmatek16:16:41 05.04.2018
Hele pripominate me takoveho velevazeneho pana, co kdyz ho potkalo dite, tak zakricelo "Cisar je nahy". Mam pocit, ze zacinate byt vsem jen pro smich.
odpovědět 
                   Re: nepochopení a zmatek16:49:42 05.04.2018
Sorry. Spatne jsem to zaradil, melo to byt reakci na prispevek Ara a jemu podobnych.
odpovědět 
                    Re: nepochopení a zmatek20:13:54 05.04.2018
Ne bylo to psane na Olivace
odpovědět 
                     Re: nepochopení a zmatek21:05:07 05.04.2018
Dobry pokus :)
odpovědět 
                      Re: nepochopení a zmatek09:44:50 06.04.2018
nastesti uz kazdej pozna styl csl
odpovědět 
                   Re: nepochopení a zmatek16:59:31 05.04.2018
Smích? Přejde.
odpovědět 
               Re: nepochopení a zmatek16:52:43 05.04.2018
Jaké prosím má současné vedení ČHS výsledky s mládeží (ty opravdové, ne ty za nimiž stojí rodiče a další lidé), že se tak vehementně brání jakékoliv změně?
odpovědět 
                Re: nepochopení a zmatek20:14:52 05.04.2018
Rozhodne vetsi nez csl
odpovědět 
                 Re: nepochopení a zmatek21:05:23 05.04.2018
Jake?
odpovědět 
                  Re: nepochopení a zmatek23:11:13 05.04.2018
Vetsi
odpovědět 
                   Re: nepochopení a zmatek00:04:05 06.04.2018
Tak to jo, hezky ty sve argumenty umite podlozit :-D
odpovědět 
                    Re: nepochopení a zmatek08:17:48 06.04.2018
máš pravdu čsl nemá výsledky ani podporu, ale pořád by někoho poučovali.
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.