LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lano nevyjde až na zem, ale dole se to normálně skáče...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
3. liga - Lezeme Třináctku (20.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
MS v lezení (21.09)

Žebříček
Cesty:
47.Černík 10031
48.Mikulec 10023
49.Hebelka 9976
Bouldry:
47.Kollár 8953
48.Kohout 8900
49.Tra 8884
Hory:
27.Sukačová 2316
28.Kulajta 2304
29.Nehasil 2188

Výsledky
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)
MS mládeže v lezení (28.07)
SP Madrid (18.07)

Deníčky
5809 lezců
1183091 cest
Nové přelezy:
Californic 8A
Škubánek 7C+ tr
Metro 8A
Extáze 9
Doktor Hou 7C+
King Kong 7C
Zlatý Drak 8B
Puroresu 8A
Duch Bez T 8A
Muttertag 8A

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Top rope?

Tak jsem koukal na 8a.nu a zaujalo mě, že berou v potaz při hodnocení do jejich monstrózního rankingu i obecně málo nebo spíš vůbec uznávaný styl přelezu TOP ROPE!Jejich Free point.Myslim si, že to neni úplná blbost takový způsob přelezu akceptovat, protože u některých "vražd", kdy smrt je ti v patách je to zvlášť třeba pro lidi co převážně jen bouldrujou nebo nemaj odhodlání do morálovek jedinej možnej způsob jak jsou ochotni uvažovat o přelezení takovýho kousku.Jde v podstatě o takovej bouldering na laně.A pokud jde člověku o čistě sportovní hodnotu(překonání cesty pomocí pouze fyzických sil), tedy o zvládnutí určitého stupně obtížnosti...!Co Vy na to páni webmástři.Zahrnete tento styl přelezu taky do deníčků na Lezci?A jak hodnotí takový styl přelezu obecenstvo?Můj názor je, že ostatní přelezy "na prvním" jsou mockrát hodnotnější a dokonce i AF morálovky je víc než její TR.Ale co normálně odjištěná cesta TR a AF?Co je víc?Samozřejmě že to je maximálně subjektivní, protože nikdo nikdy nestanoví obecné pravidlo co je"normálně odjištěná" cesta, ale zajímaly by mě právě ty subjektivní názory.Osobně se třeba přimlouvám aby i na Lezci bylo možno zapsat si cestu přelezenou s horním.Zdárek

Fido   [úpravy] 22:16 18.06.2003Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Možnost zápisu08:11:57 19.06.2003
Přelez s horním si do deníčku klidně zapsat můžeš. Stačí jen vybrat styl RC. Já navíc říkám, že TR není to co RC. TR je prostě lezení Top Rope, lano shora, ale už to nic neříká o tom, zda jsem si v té cestě sedl. RC je přelez cesty TR bez odsedu. Toť moje definice RC. Dejte na mě, mám tyto styly docela zmáklý.

Jinak samozřějmě za to, že si dáš do deníčku cestu RC, nezískáš žádný body do žebříčku. Tenhle styl se prostě v deníčku na Lezci nebodu, stejně jako AF. Boduje se OS, OSF, RP, PP a Solo.
 Hopodpovědět 
 Re: Možnost zápisu14:16:26 19.06.2003
Milý Hope. Určitě máš pravdu v tom že výraz TP - "Tope Rope" sémanticky (významově) nic neříká o způsobu přelezu cesty, znamená to "lano shora". Ovšem RP - "Red Point" sémanticky také neříká nic - je to jen červený bod. V oblasti lezení každý ovšem ví o co jde - tzv úzus - kdy RP označuje způsob přelezení, že lezec postupoval vlastní silou, neodpočíval v jištění, cvakal zespodu postupové body a celou délku dal na jeden zátah.
Když jsem začínal před lety s lezením, platil v Krase (a myslím že i všude jinde) úzus že TP je přelez kdy je lezec jištěn shora, postupuje vlastní silou, neodpočívá v lezení a dá lanovou délku na jedn zátah - tedy to co ty nazýváš jako RC. Pokud odsedl do lana či se jinak prohřešil ve smyslu čistoty lezení nebylo to nic (nepřiřadilo se tomu TP). Styl RC jsem poprvé zaregistroval až na Lezci, nikde jinde jsem o něm neslyšel ani nevím co ta zkratka znamená, ale možná jsem zaspal dobu. Přihodď sem prosím nějaký odkaz na článek s problematikou stylů ať se poučím, nebo to rozveď. Díky. St.
Staníkodpovědět 
  Re: Možnost zápisu14:25:56 19.06.2003
Hope, promiň, ale pomohu Ti:)
Dieška,I. - Širl,V.: Horolezectví zblízka. Praha: Olympia, 1987

píší tam něci o Red Cross, ale co je TP za styl fakt nevím, že by Think Pink? To mám na triku...
Bídaodpovědět 
   Re: Možnost zápisu14:33:06 19.06.2003
TP je asi Tě Péro
.odpovědět 
  Re: Možnost zápisu14:35:29 19.06.2003
Styl RC a všechny ostatní styly jsou výborně popsány v knize Horolezectví zblízka od Diešky.
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=502 a toto je článek kde jsou styly také pěkně popsány.
Hopodpovědět 
   Re: Možnost zápisu18:48:39 19.06.2003
Omlouvám se za překlep, napsal jsem TP ale měl na mysli TR - Tope rope, což i z textu vyplývalo. Koukl jsem Hope na tebou zmiňovaný článek a zrovínka RC zde zmíněno vůbec není :-), ale je zde uvedeno cituji: "TR ( top rope ) cestu uskutečním s lanem z hora, ale bez odpočinku" čili stejný smysl jak tebou uváděný RC. Bído, nemohu bohužel nahlédnout do tebou uváděného zdroje, páč mám Horolezectvo zblízka 1. vydání z roku 1984, ale v knize "Horolezectvo encyklopédia", Dieška a kolektív 1989 na straně 69 heslo "červený kríž" (red cross) je definicí totožný s Hopem uváděným RC. Ovšem na straně 173 pod heslem "lezenie s horným istením" (tope rope) je definice stejná jako RC a je zde zmíněn odkaz na "red cross" v této samé publikaci jako obdobný pojem.
Výsledek TR = RC.
Dotaz jsem vznesl protože si myslím TR (tope rope) je hovorově daleko zažitější, každý ví co znamená (vylézt to bez vyvěšení na jeden zátah).
Ještě jsem neslyšel že by někdo zahlásil "..tak jsem to ´naredkrosoval´ a pak dal dal ´erpéčko´..." Ale běžně uslyšíš "... tak jsem to ´touproupnul´..."
Navíc RC se může zaměnit s RK, což je zase úplně něco jinýho. St.
Staníkodpovědět 

 TR08:31:15 19.06.2003
Např pro přelejzání bouldrů bych TR uznal jako plnohodnotnej styl. Při přelézání cest je jasné že af bude vždy víc.
Jediné co je možná problém je poznat kdy druholezci pomohlo lano a bouldrech ten malej kousek může mít vliv....
BBodpovědět 
 Re: TR13:35:21 19.06.2003
Bouldr je bouldr-leze se bez lana, bere se jen vylezl/nevylezl. Maximálně poznámka bez chytačů nebo bouldermatky.
Nemyslím si že by se měl dělit styl přelezení. S lanem se bouldr mění v cestu.
 Jirous - Jiří Přibilodpovědět 
  Re: TR13:56:05 19.06.2003
Tak tak, svatá pravda, lano omezuje, lano svazuje, nevaž se, odvaž se, be free, be strong. Bouldering s lanem??? Blbost, jen pro nácvik těch nebezpečných (běžné např. v Camp IV). Jinak existuje speciální odnož boulderingu - high balls, dost hrůzostrašné bouldery vysoké až 15 m.

TR (RC) má pramalou sportovní hodnotu a proto ho tolik lidí používá. Pro ně není lezení obyčejný sport, je to životní styl, zábava nade vše. Sportovci to maj holt blbý...
Bídaodpovědět 
   Re: TR14:20:52 19.06.2003
Když je buldr vysokej tak už to bude spíš free solo ne? Ale kde je ta hranice kdy už to není buldr, ale je to cesta?
Teploušodpovědět 
    Re: TR14:33:10 19.06.2003
to se zeptej těch amíků - v jednom nedávném Climbingu byl o High Balls super článek s ještě lepšíma fotkama - při pohledu na ně dost mrazilo. A ta jména - Bachar, Hill,...
Asi to posuzují podle podoby skály - když je to balvan (sice 15 m), tak je to pro ně furt bouldering a když stěna, tak free solo. Nic jiného mě nenapadá, ale ten Climbing si sežeňte, stojí to za to.
Bídaodpovědět 
     Re: TR11:21:34 24.06.2003
Volne parafrazovane a prelozene z poznamok co som k tejto teme cital kdesi na nete:
"Raz som soloval, a zrazu na mna zo spodu ktosi zakrical - zaber, das to! - a zrazu som zistil, ze vlastne bouldrujem"
"Ked mam oblecene elastaky a tricko, vtedy solujem. Ked si naopak obleciem volne nohavice a mam na hlave ciapku, vtedy bouldrujem."
Zda sa, ze ani amici v tom nemaju celkom jasno. :)
Soloodpovědět 
  Re: TR07:13:47 20.06.2003
Já měl za to že bouldering by měl být překonávání co největších technických problémů při minimalizaci strachu. A pokud jde, a že většinou jde o přelez a ne o styl, tak nechápu proč se bráníte hornímu lanu.
Souhlasím že to nejde srovnávat s normální cestou - kdo na to nemá ať si to dvakrát rozmyslí, ale tohle mi přijde že je jedno - tady nejde o styl, ale o přelez, a je li jištěnej tak to podle mého u boulderingu nijak nesnižuje jeho hodnotu.Ale pokud definujete bouldering jinak než já tak mi prosím napište jak to vidíte vy(jirous třeba má jen bouldermatku). To že někdo tento styl neuzává v deníčku je zas další věc, ale mě osobně je to fuck.
BB
BBodpovědět 
   Re: TR08:18:17 20.06.2003
Ještě jsem neviděl/neslyšel že by někdo cvičil bouldr s lanem, s dopomocí chytače ano, ale s lanem? A pak, jištění lanem v převisu?-většinou u bouldrů nelze. Většina těžkých - nejtěžších bouldrů vede v previsu.
 Jirous - Jiří Přibilodpovědět 
    Re: TR13:30:08 20.06.2003
Nepopírám že může být problém to odjistit, ale to není předmětem hovoru (to je jako kdybych říkal že bouldermatka a chytač jsou zakázaný, protože ve svahu ujíždí)- jde o to že když to půjde tak je to podle mého normálně košer přelez bouldru.
BBodpovědět 
     Re: TR13:56:48 20.06.2003
Nejsem ortodoxní boulderista,ale myslím,že spousta bouldrů není jen o obtížnosti kroků,ale i o "psychickej náročnosti"-(špatnej odskok,výška,atd.). Při lezení takovýho boulderu TR by to bylo o ničem...
kleboňodpovědět 
      Re: TR14:32:50 20.06.2003
jo,jo, přesně tak. některý bouldry jsou prostě vysoký a ta vejška k nim patří a každý to musí zkousnout a nebo holt jít o balvan dá. žádný top roupe. no a ty nízký bouldry zas s lanem nemá cenu lízt. takže bouldry jedině solo.
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=1218 tady je krasna ukazka jak může vypadat takovej vyšší boulder. s lenem by to bylo o hovně.
 Hopodpovědět 
       buldrus moralus00:42:17 21.06.2003
Jo,jo, to je myslim uplně normální. V Apremontu sou takovýhle typy buldrů zcela běžný. Sice nepatří mezi nejoblíbenější, ale sou tam a byly někym někdy vylezený a určitě bez lana. Jedná se o L´Adrenalin (7m,7A,lehké) a Un´Idee´De´L´Aire (8m,7b,?).
Co sem tim chtěl říct je to, že do číselného ohodnocení buldru je i navíc u těch morálovějších připočítána hodnota psychyckýho výkonu, jako je tomu určitě u prvního zmíněnýho. U druhýho nevíme, ale jednalo se víceméně taky o logickej dost vzdušnej směr. Puklina - traverz po oblym zářezu a zase zářezem na vrchol, takže žádná hlemzačka po boulích, ale fakt jasný. A určitě se taky moc neleze, protože nebyl vůbec vobílenej.
Co sem tim všim chtěl říct je to, že pokud si tyhle buldry někdo hodí s lanem zhora a i když to vyleze v kuse, tak si myslí že vylezl buldr 7b,7a ale přitom to celý vosral, znehodnotil a ve skutečnosti udělal stejně o hodně jednodušší kroky. čusbus
P.S. u L´Adrenalin je tomu 100-ně
Lukodpovědět 
     Re: TR13:59:19 20.06.2003
<BIG>Bouldr - leze se bez lana, to je celý.</BIG>

Můj názor je že bouldr s lanem neni bouldr a psát si ňákej bouldr TR může jen magor, ale může, stejně jako free sólo je free sólo přesto že vedle tebe visí žebřík kterýho se můžeš kdykoliv chytit.
 Jirous - Jiří Přibilodpovědět 

 Já bych z toho nedělal jen sportovní výkon09:05:40 19.06.2003
Já bych to neprasil a tím pádem neuznával. Ani procvaklý první nebo dokonce další jištění. Cvakneš? ok. Necvakneš? Smůla :o) Prostě na to nemáš. Pokud to dělal prvovýstupce s procvakanym (protože to fakt jinak nejde), už se mi cesta nelíbí. Můj názor.
Azbestodpovědět 

 Do deníčku09:56:48 19.06.2003
Cestu, co vysápeš s horním (jako druholezec, TR) si do deníčku můžeš klíďo zapsat - na konci seznamu stylů je "-" což si překládám jako "bez stylu".
E. 
Eňonodpovědět 

 ???10:51:49 19.06.2003
Záleží na každým z nás...když někdo vidí v přelezení nějaký dardy TR hodnotu,ať si to do deníčku sází...když ho to uspokojí. Pro mě těžkou cestu taky třeba zkusím TR,ale v životě by mě nenapadlo si to psát do deníčku...
A bouldry TR??? To snad ne! Pokud se jedná o dardu 10m vysokou,tak na to buď mám a přelezu to solo,nebo na to nemám a jdu lézt něco jinýho.
kleboňodpovědět 

 no asi takhle13:08:08 19.06.2003
panove, lezu pro svy poteseni a ne pro dokumentaci v denicku.. mejte si me za prizdisrace, ale na tr nevidim zase tolik spatnyho - lepsi zivy prase, nez mrtvej hrdina. btw nejtu, borhaku atd. se nechytam..:))
pavelodpovědět 

 Dotaz pro strážce etiky14:06:55 19.06.2003
Jak se nazývá tento styl?

Přijdu pod cestu s pořádně dlouhým klackem, kterým procvaknu 1. jištění. Zbytek cesty vylezu normálně.

a)deadpoint
b)freepoint
c)PP
Bídaodpovědět 
 Re: Dotaz pro strážce etiky14:18:03 19.06.2003
A co to je za styl "normálně" he?
Lídaodpovědět 
  Re: Dotaz pro strážce etiky14:35:27 19.06.2003
normálně = odspoda vzhůru bez pádu se cvakáním jištění a lana (RP) nebo jen lana (PP), he!
Bídaodpovědět 
 Re: Dotaz pro strážce etiky00:03:32 21.06.2003
bé je správně !?
Lukodpovědět 
 Re: Dotaz pro strážce etiky00:03:24 21.06.2003
bé je správně ?
Lukodpovědět 

 Co je víc?14:31:19 19.06.2003
Co je víc? Když natrénuju cestu s horním lanen (zde lezci se používá RC) a pak ji přelezu na prvním (RP), nebo když ji trénuju jen odspodu? To znamená že když spadnu, tak se nechám spustit, případně i vycvakám expresky, stáhnu laso (poslední kvaká expreska tam zůstane) a jdu na další pokus.
.....odpovědět 
 Re: Co je víc?14:37:14 19.06.2003
Výsledek je stejnej - RP
odpovědět 
  Re: Co je víc?00:59:51 20.06.2003
nejvic je uzit a prezit...
martinodpovědět 
 Re: Co je víc?14:46:42 26.06.2003
Můj názor je ten, že je ůplně jedno co je víc. Každej by měl lézt sám pro sebe a pro nic jinýho. Za svoje výkony by měl každej taky bejt zodpovednej jen sám sobě. Naše svědomí se nenechá oblafnout. Pokud si myslíš, že jsi v cestě podal svůj nejlepší výkon, tak věř tomu, že se pleteš. Sami si určujeme hranice v tom co vylezem! Pokud se zlákáš tím, že si započítáš cestu, ve který nebylo všechno co se týče stylu přelezu ok, tak škodíš jen sám sobě a možná by bylo lepší se věnovat třeba plavání. Vždycky jde všechno dělat líp, a na to co je víc se ptej jen sám sebe.
Ptíodpovědět 

 smim???15:01:44 20.06.2003
ikdyž nejsem ani náhodou sportovní lezec? Trošku mě překvapila věta:"Když mi jde jenom o sportovní výkon". To jako k takovýmu výkonu neni potřeba hlava a duše? Ať si jinak každej píše co chce, ale z principu se mi bouldering s lanem zdá nelogickou zhovadilostí. Něco jako skok vysoký s tyčkou...
Matyodpovědět 
 Re: smim???15:24:10 20.06.2003
Maty to je sportovec, rozepnul si poklopec a uletel mu sportovec.
Hopodpovědět 

 Lezení a jeho hodnocení14:01:34 24.06.2003
Dvakrát až třikrát týdně se lezení a boulderingu věnuji již patnáctým rokem.Stejně tak i věcmi s tím souvisejícími.Styl přelezu cesty si každý uspůsobí dle svých možností.Styl s horním lanem bez pádu či odsednutí-"v tahu" se obvykle nazývá TR.Pokud někdo chce ostatní informovat o svých přelezech tímto způsobem,budiž,přičemž je věcí každého,co uznává.Většinou se bere RP.Styl TR je v některých publikacích vyjádřen coby RC,jenž zpravidla znamená-RK-podobně jako RP,ale lano je před pokusem cvaklé v některém z postupových jištění.Někdy bývá TR jediným bezpečným stylem,např.na cestách,kde hrozí pád až na zem.Co se týká bouldrů,tak BOULDER jak známo,pochází z angl.balvan,BOULDERING tedy lezení po balvanech,přičemž se jím myslí i provádění těžších kroků v malé výšce nad zemí, na stěnách-skalních i umělých.Pokud i zde se lezci bojí a chtějí to lézt,nechť se odjistí zhora,ovšem pak to musí uvést,jak byli zajištěni.Přesné hranice mezi boulderem a výstupem lze jen ztěží určit.Obvykle je boulder vysoký do 3-5m.Když pro někoho je i výše,tak ať,záleží asi na citu a tvaru skály.V poslední době jsou populární bouldry o mnoha krocích ve formě traverzu,kde si skvěle zalezete,většinou bez nebezpečí většího pádu. S pozdravem David 
Davidodpovědět 

 Foto dne:

Frontman Deluxe, 11
 Databáze cest:
Všechny cesty (187276)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Komu Straší Ve Věži IXa Teplické Skály
Katapult IXb Teplické Skály
Křížová Cesta Varianta VIIIc Prachov
Mambo 7C Rudolfov
Ledová Krása SD 7C Rudolfov
Nově komentované:
Hrana 6+ Davle
Hrana 6+ Davle
Hrana 6+ Davle
Hrana 6+ Davle
Východní Cesta II Prachov

 Nově v diskusi:
Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! | Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! | Re: adminové? | adminové? | Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! | Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! | Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! | Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! | Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! | Re: spára 5.12 v ŠESTI letech a po vlastním! |

 Nové komentáře:
Re: Hezky | Re: Hezky | Re: Nejde to podepsat ručně? | Super kámo | . | Re: Elišku | Elišku | A nebo | Gratulace | Re: Jednoznačně zakázat. |

 Kde to vře:
Výběr nových správců na tatranské horské chaty (72)
Adam Ondra se po MS zamýšlí, zda má pokračovat v závodění (45)
Petice proti stavbě hotelového komplexu v Adršpachu pod Křižákem (44)
MS ve sportovním lezení v Jižní Koreji - obtížnost (35)
V Tatrách se zabil český horolezec po pádu pod Satanem (21)
Lezec Deníček – mobilní aplikace pro zapisování cest (20)
Alone on the wall (9)
První sólový zimní výstup na Cerro Torre cestou "Via dei Ragni" (9)
Chamonix – Pár tipů na lezení kolem Enversky (6)
86letý C. Soría je nejstarším, kdo vylezl na osmitisícovku (4)

 Nově v inzerci:
Triop Tiger TOP | Horolezecké boty Salomon Super Mountain 9 | Horolezecké boty Salomon Super Mountain 9 | Nový cepín CT 60cm | Statická a dynamická lana | Nová lana Beal, Tendon, Rock Empire | Singing rock ONYX | Expresy Wildcountry wildsport 17cm | Revo | Zapomenutá karabina |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 585 
 50 dní v divočině 
 453 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 528 
 Andrea 
 461 
 Ashima 
 398 
 Barkley Marathon 
 484 
 B.I.G. - světové prvenství 
 452 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 423 
 Gálfy - Horský život 
 405 
 Jak se staví ledovec 
 386 
 JAMES - Století nad oblaky 
 538 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 426 
 Lezci z Manína 
 456 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 423 
 Operace Nos 
 406 
 Plamen nikdy nezhasne 
 408 
 Pohlednice z konce světa 
 466 
 Pomíjivost ledu 
 403 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 417 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 400 
 Rhapsodia Corcontica 
 404 
 Sama 
 442 
 Šampioni zlatého údolí 
 428 
 S lyžemi v oblacích 
 486 
 Tenaya Traverse Challange 
 431 
 Tenkrát na východě 
 463 
 Velká alpská silnice - 73 
 445 
 Za oponou velehor 
 512 
 Zápasník Dee Dee 
 409 
 Životní výprava 
 427 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.