LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Já slabě písknu, ty silně táhni.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
39.Pail 10437
40.Hronek 10385
41.Kohout 10322
Bouldry:
39.Kohout 8675
40.Radouchova 8656
41.Štambachr 8612
Hory:
23.Cibulka 4617
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140259 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Svěťák v rychlosti a v obtížnosti

Aktualizace: video.
Libor Hroza skončil 9. na závodu Světového poháru v lezení na rychlost v Chamonix (FRA). Druhý český závodník Jiří Švácha byl 19. Ženy: Eliška Karešová 14., Martina Glaserová 18.

Viz výsledkové listiny na webu pořadatelů

Vedle toho probíhá od úterý v Chamonix Světový pohár v lezení na obtížnost, kde dle webu pořadatelů startovala z našich jen Soňa Hnízdilová a skončila v kvalifikaci na 25. místě.
Finále obtížnosti by mělo být dnes večer. Dle programu se rychlost lezla v úterý 12.7. večer.
K programu také viz dokumenty na Kalendáři ICC

Video: Sharafundinov vs. Hroza Libor
Stáhnout video 320x240 (1 MB)


Lezec.cz   [úpravy] 12:30 19.07.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 web13:00:18 13.07.2005
Mezi 30 i Soňa Hnízdilová -  výsledky viz http://sports.chamonix.org/resultats.php
HONZAodpovědět 
 Re: web14:22:26 13.07.2005
Díky za tip, aktualizujeme zprávičku dle odkazovaného webu :)
Lezec.czodpovědět 
  Re: web17:50:37 13.07.2005
kromě Soni, která skončila po semifinále 29., dle web.str. startovali ještě Katka Chudobová - 46. a Vašek Malina 68. místo
odpovědět 
   Re: web18:52:43 13.07.2005
Promiňte, ale to je fakt bída.
odpovědět 
    Re: web21:45:35 13.07.2005
Liborovi gratuluji k krasnemu umisteni.Drzime palce aby forma vydrzela.
Easy Stickodpovědět 
     Re: web09:26:33 14.07.2005
Taky gratuluji Liborovi. Pěknej výkon.
Michalodpovědět 

 Nominace11:27:00 14.07.2005
Nevím co na závodech SP ještě dělají Chudobová a Malina! Pravidla nominačních kritérií jsou jasná. Zde je text z ČHS: "V případě, že se závodník umístí v poslední čtvrtině startovního pole na ME, SP ve své kategorii. V případě, že se závodnice umístí v poslední pětině startovního pole ME, SP ve své kategorii je jeho (její) účast na dalších mezinárodních závodech nežádoucí." Jejich výsledky z minulých závodů jsou známé. To jen ukazuje, že kromě Mrázy a Věrky je závodní lezení v ČR nulové!!!
jájaodpovědět 
 Re: Nominace14:11:27 14.07.2005
Máš pravdu, ale nevíme, jestli si to platí z vlastní kapsy, nebo jim to platí ČHS. V případě, že si to platí z vlastních peněz, tak je to jejich věc, ne?
Kubaodpovědět 
 Re: Nominace17:37:48 14.07.2005
Pro ty kterym vysledky tak zname nejsou uvadim 32.(ze 116 startujicich) misto Vasky Maliny na poslednim MS v Mnichove, coz ja osobne povazuji za uspech ceskeho sportu.
tomasodpovědět 
  Re: Nominace17:49:47 14.07.2005
32.místo opravdu ale úspěch není.
odpovědět 
   Re: Nominace10:12:48 15.07.2005
Souhlasím, ztěch 116 bylo zhruby stabilních 60, co jezdí po SP, zbytek byla vata díky tomu, že to bylo MS.
odpovědět 
  Re: Nominace20:55:43 14.07.2005
no 32.misto neni spatny ale bejt 68 z nejakejch sedmdesati po dvou kvalifikacich to je docela lama lol
steewodpovědět 
   Re: Nominace00:04:54 15.07.2005
Já myslím, že 32. místo na MS ze 116. startujících je opravdu dobré! Co se týče SP v Zurichu tak tam Vašek startoval oprávněně, protože se v Imstu umístil na 40.-44. místě z 61. startujících, a tím podmínky pravidel ČHS splnil. Další skutečností ale je, že na MS v Mnichově už tato pravidla splněna nebyla, jelikož se umístil v Zurichu na 37.-38.místě ze 46. startujících. Ale na závod v Chamonix podmínky dle pravidel ČHS zase splnil, protože v Mnichově byl 32. ze 116. Takže pokud máme být objektivní, tak by si Vašek měl sám zaplatit pouze jeden závod. Horší situace ovšem je s Katkou. Ta se neměla dle pravidel ČHS zúčastnit závodů v Zurichu, Mnichově a ani v Chamonix anebo si je všechny zaplatit sama. Ale pokud byla volná místa v autě, tak by se jednalo pouze o úhradu za spaní. A v případě, že má ČHS dost financí na proplacení závodů i těm závodníkům, co ta pravidla ne vždy splní, tak proč jim nevyjít vstříc?
Jindraodpovědět 
    Re: Nominace06:08:51 15.07.2005
Každopádně V Chamonix (Malina a Chudobová)kritéria nesplnili, tak by měl svaz dodržet pravidla, která byla vypsána na horosvazu Vomáčkem. Pravidla jsou od toho aby se plnila a ta kvóta být v poslední pětině je fakt milosdná.
odpovědět 

 opr.12:22:15 14.07.2005
jen malá opravka- byl jsem 19. No lepší než 20. Jirka
Jirka S.odpovědět 

 pro toho anonyma08:04:47 15.07.2005
řeknu ti to asi takhle anonyme .. Jdi do prdele ! Takhle muže uvažovat jedině debil! Pokud svaz prachy nemá, tak se pak dávají tyhle pravidla .. Kdyby měl svaz prachy na pokrytí nákladů třeba dvaceti, tak je tam pošle ! To už si ale nejsem jistej jak je to v pravidlech SP, ale pro demonstraci to myslím k pochopení stačilo. Tak přestaň Českým reprezentantům závidět a radši běž trenovat. Beztak tebe nenominovali kvuli tvým výsledkům a s tímto přístupem tě ani nikdy nenominují..
Maraodpovědět 
 Re: pro toho anonyma10:11:07 15.07.2005
Máro, Máro, jsi stejný anonym jako kdokoli jiný tady. Pohled na realitu máš poněkud pokřiven. Svaz platí nominovaným závodníkům cestovné, startovné, možná ubytování atd. a to z rozpočtu ČHS, tedy i tvých peněz, pokud jsi platícím členem. Jestliže si svaz sám stanoví jasná kritéria, jak s penězi (a to i tvými) nakládat, musí je dodržovat a to bez vyjímky. Jinak nemusí vůbec nominační kritéria vypisovat a prostě vzít balík svěřených peněz a rozfofrovat je v rámci určitých mantinelů (doložení výdajů) jakkoliv. Pokud je ale na svazu postaven systém tak, že co je na rok přiděleno, musí se vyčerpat a nelze převést do následujícího roku či jinou činnost (a tedy ušetřit), pak by se odpovědné osoby měli zamyslet, jako to zhovadilost mají schválenou. Já jsem platícím členem a není mně jedno, zda se peníze utrácejí proti stanoveným pravidlům a nechci aby za společné peníze svaz sponzoroval někoho, kdo si pojede šestkrát na SP zkusit, jaký to je a umístí se vždy na chvostu.
Jestliže schválená nominační kritéria říkají, že Malina, Chudobová nebo další nemají na závodech co dělat, není o čem mluvit. To, že tam tím pádem nebudeme mít za ČR kromě Mrázy žádné další závodníky je holt obrázkem toho, že kromě výše zmiňovaného je české sportovní lezení v řiti.
anonym jája, pája, mája nebo třeba kája
jájaodpovědět 
  Re: pro toho anonyma14:47:55 15.07.2005
Je fakt , že na svazu co tak poslouchám je ohledně financí pěknej bordel. Ale nevím, co je na 32. místě na MS špatného. Mě prostě vubec nevadí, že se za ty prachy pošlou na SP i ti, kteří se neumístí zrovna do první třicítky. A bůhví, zda-li to za ně vubec platil svaz ? Pravděpodobně když nesplní kritéria tak si to hradily a pak at si jedou třeba na Novej Zéland nebo nevím kam . Do toho už bych se nesral. Jednou mají licenci tak asi zaslouženě. A pokud tady budou převládat názory, jakože at nedělá ČR ostudu a nejezdí tam a podobně, tak bude české lezení v "řiti" napořád, protože kde jinde se lezec natolik motivuje a "vyroste" než na závodech takové úrovně? Na ČP??? HA-HA-HA to asi těžko! Takže i v zájmu českého lezení vůbec prosím neshazujte tyhle lezce jen kvuli takovým výsledkům .. I tak si myslím, že předvedli, že lozit umí. A pokud je ti i tak těch peněz líto, tak zkus třeba AV a nevrážej do svazu prachy.
Maraodpovědět 
   Re: pro toho anonyma16:02:41 15.07.2005
jenze on to ma vsechno placeny
odpovědět 
    Re: pro toho anonyma21:00:11 15.07.2005
Když půjdeme přesně podle pravidel, tak si Vašek měl zaplatit výdaje jenom na MS v Mnichově a Katka kromě Imstu všechny. Já se ale musím přiklonit k názoru, že když jsou peníze, tak ať se to zaplatí i těm méně úspěšným. Vždyť, když ČHS peníze nevyčerpá a třeba je převede na příští rok, tak to také nebude nejlepší, protože v dalším roce dostane ČHS pak menší dotaci a pak z toho budou mít všichni prd!
odpovědět 
     Re: pro toho anonyma22:31:14 15.07.2005
No tak nějak . A navíc není jedno, jestli se peníze "rozdají" letos, nebo příští rok? A navíc když budete brát na zřetel inflaci :D
Maraodpovědět 

 Realita09:18:10 15.07.2005
Osobně si myslím že by se měl rospočet sportovní komise utrácet za ty kteřý si to yaslouží a potřebují.Ne jenom aby se utratil.
odpovědět 
 Re: Realita17:01:07 15.07.2005
osobně jsem v ČHS asi poslední rok, neboť průkazku už nebudu snad potřebovat a platit na závodníky se mi nechce.
Aby mi zvyšovali příspěvky a odůvodňovali to stoupajícími náklady na výměnu kruhů a současně zvedali rozpočet sportovcům s odůvodněním, že stejně není za co ty prachy utratit. na to se můžu vy...
odpovědět 
  Re: Realita19:40:20 15.07.2005
no vidis to ty nas maly chudacku . Jezisi kriste každej dobře víte na co ty prachy jdou tak si to platte nebo ne to je váš problém. stejně to tvejch 300 kč nijak neovlivní. Přijdou další. Osobně si myslím, že by platící měli mít možnost si určit, na co ty prachy pujdou, když už nic moc jinyho od svazu k dostání není. Stejně to většina z vás platíte jenom kvuli tomu, abyste měli v peněžence tu zázračnou kartičku a v podstatě to ani nevyužijete.
odpovědět 
   Re: Realita19:40:56 15.07.2005
holt je to tak .. náš svaz je v pr.... .. Když vidím jak se o své členy stará třeba DAV nebo OEAV.....
odpovědět 
   Re: Realita11:17:43 20.07.2005
To za co se peníze utratí múže každý z Vás členů čhs ovlivnit přes své zástupce na VH při hlasování o rozpočtu...letos byl dán velkou většinou přednost závodníkům - i když výsledky v seniorech vyjma Mrázi nejsou....tak se demokraticky rozhodla většina a tak to tedy je.
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Realita10:41:15 23.07.2005
No já mám v peněžence kartičku hlavně pro ochránce přírody ... :-)))
Olson.vsodpovědět 
  Re: Realita07:05:36 18.07.2005
Pravda je, že spoustu jištění by bylo potřeba aspoň prověřit, když už ne vyměnit (třebas i popřemýšlet o zavedení řetězů). Otázkou je, kolik z nás podává hlášení o vadném jištění, nebo o nich jenom kecá v hospodách...
Honzaodpovědět 

 Velmi tvrdý toaletní papír15:50:08 18.07.2005
Vážení kamarádi,
odpovězme si na otázku, co nám vlastně ČHS za členský příspěvek nabízí... Tato organizace není schopná ani vymýtit zelený terorismus ve vlastních řadách, ba ani není schopná s ním bojovat na území té naší zakomplexované a zaprděné země. A to už nemluvím o tom, že když v Alpách nebo jiných "západních" horách ukážete někomu na chatě nebo jinde tu ČHS kartu, řeknou, že to neznají. Funguje to tak v zahraničí jedině jako "emergency" toaletní papír (na rozdíl od např. španělské federace nebo federací jiných nealpských zemí).

Ale to jen tak by the way.....
Lukulaodpovědět 
 Re: Velmi tvrdý toaletní papír17:13:52 18.07.2005
A kolik má španělský svaz členů? Není náhodou Španělsko trošku větší, než ČR? A nemá náhodou Pyreneje?
Co si pořád všichni stěžujete, že svaz nic nenabízí, když víc než 2/3 lidí, kteří dělaj horo-lezectví, v něm není? Co chcete za ty 3 stovky, co zaplatí těch 11 tisíc lidí? Nikdo nic nechce platit, ale služby chtěj všichni. Nikdo nic nechce dělat, ale že to bude dělat někdo jinej, se jaksi samozřejmě očekává. Zadara samozřejmě, proč bychom za to platili, že? Však oni se ti bafuňáři všichni nudí, nemaj ve volným čase co dělat, obíhat úřady můžou odpoledne po práci.
A že se všechny prachy ze Sazky vypotřebujou na výkonnostní sport? Vždyť snad na to jsou určený, ne? Kdo jiný už má přitáhnout sponzory a další členskou základnu, než sportovní vzory? A kde jinde maj závodníci získat závodní zkušenosti, než na závodech? A kde už to může být levnější než v Evropě, kdy se pár lidí naskládá do auta, zaplatí se levný hotel a je vymalováno?
Jen všichni vystupujte ze svazu. Čím míň lidí, tím míň peněz, tím míň možností. A taky tím míň příspěvků od Sazky - aspoň konečně nebude z čeho ty zatracené závodníky platit.
Sejdem se pak na překližce. Protože proč by se mělo povolovat lezení, když vlastně leze jen pár stovek až tisíc lidí? Kolik že to má ten svaz? - 5 tisíc lidí? (až teda všichni vystoupíte) A kvůli tomu máme povolit lezení v Národním parku? Nesmysl. Pustíme tam jen turisty, ti pořádně zacálujou a budou chodit jen tam, kam je pustíme. Ti nám to neošlapou a odpadky po nich se z těch peněz, co zaplatěj, ukliděj a ještě tak podpoříme turistický ruch a vymýtíme nezaměstnanost v regionu.
Jojo.
odpovědět 
  Re: Velmi tvrdý toaletní papír18:53:26 18.07.2005
Aha, tak podle tebe by člověk měl nejdřív za něco zaplatit a pak čekat, jaké se nabídnou služby? No, to by to tu vypadalo skutečně tak jak si Lukula myslí. Tvůj názor je trošku ujetej.
Bobanodpovědět 
   Re: Velmi tvrdý toaletní papír09:27:24 19.07.2005
Co je na tom ujetýho? No to mi vysvětli. Fakt je ten, že valná část lidí nechce zaplatit ani ty 3 stovky. Je to klasický začarovaný kruh. Když za sebou nebude mít svaz silnou členskou základnu, nebude mít ani prachy, ani silnou pozici pro nějaké vyjednávání. Když nic nenabízí, nemá silnou členskou základnu. Jak z toho ven? Jako kdyby nikomu nedocházelo, že svaz jsme ve skutečnosti my všichni a že jeho představitelé jsou stejně jako my, horolezci. Tedy lidi stejného založení jako jsme my - maj práci a chtěj především lízt. To, že obětovali část svýho času práci pro svaz, je jaksi navíc. Ale toho času, který můžou poskytnout, je zatraceně málo na tu práci, kterou si všichni představujou, že by měli dělat. Ale s tím počtem lidí, kteří jsou ochotni ve svazu být a zaplatit příspěvky, prostě na zaplacení lidí, kteří by se tomu věnovali, nejsou prachy. To by si měli všichni uvědomit. Tohle prostě není společnost, která si za účelem zisku sehnala počáteční kapitál, za který vytvoří lákavý produkt a zákazníci jí to vrátí zpět. Tohle jsme my a ten kapitál vkládáme my. Ale to znamená, že buď budem pracovat, nebo zaplatíme ty, kteří to za nás udělají.
odpovědět 
    Re: Velmi tvrdý toaletní papír11:45:38 19.07.2005
No to je furt dokola- když svaz nebude nic nabízet tak proč by někdo měl být jeho členem? Kvůli kartičce? Ta je k čemu? A zase dokola- VTTP.
Bobanodpovědět 
  Re: Velmi tvrdý toaletní papír18:54:52 18.07.2005
Víš s těma závodama s tebou plně souhlasím ! Ale s těma poplatkama a s tím, že všichni chtějí vše za nic už jen tak z části. Kdyby svaz vyjednal třeba pořádný pojištění za rozumný prachy, tak možná přestanou všichni zdrhat do OEAV ... Ted mi řekni, komu je k něčemu členství v ČHS? Nikomu, než závodním lezcům je to v podstatě naprd... Kdyby svaz něco nabízel, tak lidi budou za ten rok platit klidně třeba 600. To nezabije nikoho...Ale něco za něco... 300 korun za rok ale co z toho lezci mají? Kus papíru! A co ještě???........... NIC! V podstatě je to ted naopak, než ríkáš ty ... Svaz chce prachy, ale za co? Kdyby šla práce našeho svazu někde vidět, tak by určitě bylo i víc členů! A pak i vyšší dotace.. A nikomu by nevadilo,že by byly členský poplatky třeba trojnásobné... Jen by se něčím museli lezci přitáhnout. A jestli na to představenstvo svazu nepřišlo, tak je to smutný.
Maraodpovědět 
   Re: Velmi tvrdý toaletní papír11:55:47 19.07.2005
Nevím jak vy, ale já mám za tři výpaďáky do Tater své tři stovky zpět ve slevách na ubytování. (... i když nevím jestli to stále platí páč jsem tam letos ještě nezabloudil )Jo a v Alpách taky dostávám slevy. Od začátku roku to dělá už více jak 1000 kaček jen na slevách. To jde ne?
Jestli ČHS pracuje tak jak má, to je jiná otázka. Já jsem konzument a mám na vybranou, buďto být členem nebo nebýt. Je to jen moje rozhodnutí podle toho, co mi ten konkrétní svaz poskytuje. Nemám ambice cokoliv měnit a předělávat. Pokud někdo tyto ambice má a ventiluje je tady, tak si myslím že "sedí blbě". Tyto věci se mění jinde. To je stejné, jako když si stěžuji na vládu a přitom nechodím k volbám.
alsoodpovědět 
    Re: Velmi tvrdý toaletní papír10:40:00 20.07.2005
Jo, ty slevy na chatách jsou pořád a určitě je více využívají horolezci, než překližkáři. Takže pokud jste horolezci, ale ne typu Harpagona, tak vám nebude líto dát nějakou Kč za spaní, a ty vaše podělaný tři stovky se vám každý rok bohatě vrátí zpátky. Závodní lezci nikomu prachy neberou, za prachy určené na soutěže, ČHS kruhy, nebo jiné věci, stejně nemůže pořídit. Jestli jde někomu jen o to, aby měli závodníci méně peněz, a to i přesto, že ty peníze nejdou na nic jiného použít, tak je pěkně ubohej!
Kubaodpovědět 
     Re: Velmi jednoduche10:48:08 20.07.2005
CHS muze investovat penize do ceho chce, nejsou (viz nedavne objasneni byvaleho ekonoma CHS) predem urceny na "neco".
Socasne vedeni dalo ke schvaleni program preferujici reprezentaci pred potrebami jinymi a VH to schvalila. Tedy to tak je, dokud VH neschvali neco jineho.
V CHS nikdo byt nemusi, je to zajmove sdruzeni. Viz nekonecne diskuse.
jan pusodpovědět 
      Re: Velmi jednoduche11:03:13 20.07.2005
Já měl za to, že peníze od Sazky se smí využít pouze na závodní činnost. Pletu se?
Hurzyodpovědět 
       Re: Velmi jednoduche11:11:05 20.07.2005
To ja presne nemohu vedet. Ekonom Bloudek tvrdil leta, ze vicemene jen na zavody, ale v zapalu predvolebniho boje rekl, ze nikoliv. Rekl bych ze verze b) je spravna, ale nevim. Jak by Sazka kontrolovala, na co penize jdou? Kazdou fakturu? Jde pri zajisteni cest o penize pro repre (aby mohlo lezt tezke veci) a nebo pro prosty, nesponzorovany lid? Asi by to ani neslo, ale co ja Vim. Posledni verze, kterou jsem slysel je, ze penize ze Sazky jde uzit libovolne. Zatim nikdo, pokud vim, nevyvracel.
jan pusodpovědět 
        Re: Velmi jednoduche11:16:19 20.07.2005
BTW. Ovsem podle schvaleneho rozpoctu jdou do repre a zavodu nejen penize ze Sazky (i ty, co jsou od Sazky za cleny a tedy za prosty folk), ale i penize prime z clenskych prispevku. Tedy pokud se vyjadruji "petkari" k zavodnikum, tak dnes plnym pravem. Prispivaji na ne, a tedy neni to tak, ze jim do toho pro mrzkou vykonost nic neni.
Ja se tomu ovsem venovat nehodlam. :-)
jan pusodpovědět 
         Re: Velmi jednoduche12:16:57 20.07.2005
S penězi od Sazky máš pravdu(mám pocit, že je jednotlivé svazy dostávají podle počtu členů), nicméně pokud mě paměť neklame existuje ještě dotace od ministerstva školství, která je vázaná právě na závodná činnost, pořádání závodů a pod., navíc z peněz Sazky je určitá část určena právě na podporu reprezentace (opět jestli mě paměť neklame). Hobl ve svém vysvětlení připoměl, že komise sportovního lezení požere o něco málo víc než svaz díky její činnosti získá(MŠ + Sazka na repre), ale rozhodně to není celý příspěvek od Sazky! Tolik tedy pokus o uvedení věcí na pravou míru. Nevíc repre lze vnímat i jako určitou propagaci a díky její činnosti třeba může ČHS získat nové členy, nové příspěvky,nové závody,... Takže podporu repre lze brát z určitého úhlu pohledu jako investici, která se může vrátit.
Tomodpovědět 
          Re: Velmi jednoduche13:09:56 20.07.2005
Tohle uz je na nikam nevedouci debatu maglajzoveho rozsahu. :-) Nejheretictejsi myslenka ma > jestli je tak jednoznacne dobre, aby se lide tahali k lezeni a bylo jich vic a vic, i kdyz to treba delaj jen z mody. Pro obchod jo, ale... Ale to je opravdu mimo. Stejne jako jestli by vetsi reklama nebyla osetrene skaly. Asi ne. Na mne treba udela vetsi dojem firma (obchodni nebo vyrobni), poradajici vylety pro deti z decaku nez firma sponzorujici miliony XL akci. Ta mi leda inspiruje k otazce, jestli zrovna ja chci tohle platit v cene. Ale ja jsem mimon... :-)))
jan pusodpovědět 
          Re: Velmi jednoduche20:28:32 20.07.2005
Přesně níže ozřejmeno citací Jana Bloudka....Svaz jednoznačně činnost výkonnostního sportu dotuje...
Radim Bzuraodpovědět 
       Re: Velmi jednoduche11:24:00 20.07.2005
To Hurzy: Pleteš se...jdou použít nacokoliv třeba na kruhy....
Radim Bzuraodpovědět 
      Re: Velmi jednoduche11:13:02 20.07.2005
Ještě by to chtělo dodat, že všichni závodnící startující v kat.dospělých a nejstarších juniorů, v případě, že se umístí do 10. místa na MS a ME, se zaslouží o to, že ČHS dostane v dalším roce podstatně vyšší dotaci vzhledem k umístění těchto závodníků. Dá se tedy říci, že si závodnící svým způsobem vydělávají na sebe sami, a taky to znamená, že ti lepší vydělávají na ty slabší. Tak byste se snad Mrázy měli zeptat, zda mu to vadí. Já ale myslím, že Mrázovi to určitě nevadí na rozdíl od některých pisálků - rádobylezců.
Jindraodpovědět 
       Re: Velmi jednoduche11:30:09 20.07.2005
pro ozřejmění: Opravdu jen pro upresneni (naposledy :-))):
ze Sazky je 200.000 pausalni prispevek na administrativu svazu, 1.200.000 prispevek podle velikosti clenske zakladny, 90.000 prispevek vypocteny podle poctu konanych domacich soutezi a 710.000 prispevek vypocitany podle ekonomicke narocnosti zavodnich disciplin (umela stena, skialpinismus). Za sportovni disciplinu se pri vypoctu nepovazuje klasicke horolezectvi v horach ani na skalach a tyto aktivity na vysi podilu ze Sazky nemaji vliv. S penezmi ze Sazky muzeme udelat pro podporu horolezectvi cokoliv, tzn. klidne za celych 2.200.000 ze Sazky muzeme natlouct kruhy do skal, nebo je cele pouzit na podporu zavodeni - je to nase svobodne rozhodnuti. Akorat by vuci zavodnikum bylo spravne, aby minimalne tech 800.000 dostali, protoze jsme je ziskali diky jejich aktivitam a navic pokud bychom je nepodporovali, postupne bychom o tech 800.000 prisli.
Nas vztah k Sazce je ten, ze jsme prostrednictvim CSTV jejimi spoluvlastniky a o klici pro deleni penez mezi svazy se hlasuje na VH CSTV. Tzn. zpusob pouziti penez je nase vec.
Vedle toho statni dotace na talentovanou mladez (120.000) a na reprezentaci (135.000) je striktne ucelove vazana a musime ji vyuzit a vyuctovat podle presne (az neprijemne presne) danych pravidel.
Pokud secteme vsechny sportovne orientovane prijmy v predpokladanych prijmech roku 2005, vyjde nam 1.100.000, ve schvalenych vydajich 2005 davame na sport 2.750.000 - t.j. vsechny ostatni penize ze Sazky a k tomu jeste 295.000 z clenskych prispevku.
Je to naprosto korektni rozhodnuti VV nasledne schvalene VH.
Tolik sucha fakta, nazory mohou byt samozrejme ruzne, kazdy to vidime z trochu jineho pohledu. :-)))

Takže z výše uvedeného je snad naprosto jasně ptarné, že závodníci jsou dotováni i z členských příspěvků a peněz ze sazky na masovou základnu.
To že peníze nejdou použít na nic jiného je nesmyl...SVAZ - bývalý VV určil priority ve výkonostním sportu....valná hromada to přes oponentní rozpočty ve prospěch masové základny schválila jasnou většinou... Tak o čem více diskutovat?!?
Radim Bzuraodpovědět 
        Re: Velmi jednoduche12:12:21 20.07.2005
Asi by bylo Radime korektní, kdybys také uvedl, že to je citace Honzy Bloudka :-)
Petr Jandíkodpovědět 
         Re: Velmi jednoduche20:26:36 20.07.2005
Mylsel jsem že j eto jasný...to je ten odstavec, který zmiňovl Honzík Půšů nade mnou...jenom jsem to dohledal v histori....
Takže ještě jednou: Výše citované je starší příspěvěk Jana Bloudka
Radim Bzuraodpovědět 
        Re: Velmi jednoduche12:48:30 20.07.2005
Kurňa to je pěněz dejte mě nějaké já byl hodný!:)
coriodpovědět 
        Re: Velmi jednoduche12:48:36 21.07.2005
Pěkné, dík za připomenutí. Faktem ale zůstává, že to co proplácí svaz reprezentantům tedy 1Kč/km na hlavu jako příspěvek na doopravu na svěťák + nějakej ten levnej hotýlek (řekl bych něco jako 50€(1500Kč)/ pokoj a noc + startovné (nevím kolik)+ triko a mikinu na rok bude dělat +- to co dostane svaz od ministerstva na reprezentaci... Tedy alespoň ta část repre, která se účastní jen závodů v Evropě. Mráza je asi trochu jiná kategorie, ale jak už někdo podotknul svaz za jeho výsledky určitě inkasuje nějaký prachy od UIAA... Takže, jestli svaz leje prachy do výkonostního lezení, repre(překližková) rozhodně nemá ten nejroztlemenější chřtán... Nejspíš proto vypadá tak jak vypadá...
Tomodpovědět 
         Re: Velmi jednoduche13:50:33 21.07.2005
Nemám čas to hledat...takj střelím od boku ( našel by jsi to z března i na lezci v přehledné xls. tabulce pod mý mjménem ), ale výkonostní lezení spolyká kolem 2600 000 Kč....co je pod jednotlivými položkami ti řeknou asi spíše vedoucí komisí...pořádají se za to závody, expedice, hodnotí výstupy roku, platí cesťáky, licence atd...
Na stranu druhou je třeba se zeptat co má většinový řadový lezec z toho, že je tom Mrázek mistr světa ať za svý nebo za peníze ČHS?
Radim Bzuraodpovědět 
          Re: Velmi jednoduche14:21:03 21.07.2005
Nevím, ale napadá mě třeba: Možnost rozhodovat prostřednictvím VH o penězích od sazky (myslím, že kdyby ČHS nepodporovala soutěžní lezení, asi by nemohla být součástí ČSTV a tedy ani spoluvlastníkem sazky), slevy na chatách v ostatních zemích (bez závodění by nás asi v UIAA nechtěli...), v čistě teoretické rovině možnost získat prachy od nějakého toho sponzora, které by pak šli utratit na věci obecně prospěšné... Bylo by toho dost, jen to chtít vidět a jen toho chtít využít
Tomodpovědět 
           Re: Velmi jednoduche14:28:26 21.07.2005
Bez zavodeni by nas V UIAA nechteli??? Proc???
jan pusodpovědět 
            Re: Velmi jednoduche14:48:25 21.07.2005
Možná jo, ale beru to jako paraelu, kdyby čutálisti neorganizovali nějaké ty ligi, neměli repre, asi by je v UEFA taky nechtěli, ale možná je to v lezení jinak?!
Tomodpovědět 
             Re: Velmi jednoduche15:15:30 21.07.2005
Ono UIAA byl ponejprv spolek takovych VHT. Vtip, ne tak doslova.
Narazil jsi na ten problem, ze zatimco motoriste nemaji jednu (asi?) organizaci pro F1, Motorkare, Veterany, crossare, pratele firmy Skoda... pohromade, my jsme vsichni v jedne kupe. Jak by autari vyresili, jestli se ma zaplatit zavod F1, sidol pro Pekelny Andele, sleva na nakup silnicnich znamek, zmena pravidel silnicniho provozu a nebo zaridit sestideni...? Servali by s jako kone! My jsme jeste tak uzasne tolerantni! :-))
Ale to uz tady taky byloooo..... :-)))
jan pusodpovědět 
              Re: Velmi jednoduche14:44:41 26.07.2005
FIA - mezinárodní automobilová federace má pod palcem většinu závodění, veteránistů i nějakých zájmových akcí.
Kuba Turekodpovědět 
               Re: Velmi jednoduche18:59:17 26.07.2005
No vida! To jsem nevěděl. Ale asi ty subjekty objektivně jedou sami za sebe, ne? Nebo se opravdu dohodnou?
V lezení by taky asi mělo všechno být pod jednou UIAA. Ale ne mít společnou kasu a vedení pro závody, expedice i skalní čundráky.
A nebo jo, já to řešit snad ani nebudu...
jan pusodpovědět 
          Re: Velmi jednoduche21:47:48 21.07.2005
A co má řadový lezec z toho, že se zaplatí pár lidem tolik nákladné expedice? Vůbec nic! Hromadě obyčejných lezců se nelíbí, aby za jejich peníze si jezdilo několik lidí na "výlety" do hor. Tyto "výlety" nepřinesou peníze ze Sazky a MŠ! Ty jsou jenom díky závodnímu lezení! Zrušme tedy co nejdříve expedice, výstupy roku, pak také domácí závody, tím pádem nebudou žádné nominace na SP, MS, a je vymalováno! Tak ušetříme nejvíce, ne? Pak také můžeme zrušit celý svaz a nebudeme muset na Lezci vůbec o něčem takovém, jako jsou členské příspěvky, diskutovat! A tím zase všichni ušetříme nejen peníze za členství, ale i veškerý čas strávený psaním různých příspěvků, který bychom mohli my všichni jinak lépe využít! A jak známo: "Čas jsou také peníze!" Zdar!
Michalodpovědět 
           Re: Velmi jednoduche22:17:02 21.07.2005
Humorný příspěvek.
Pokud to ale vezmu vážně, tak především se postarej o to, aby tvůj předseda na VH hlasoval pro takový rozpočet, který nebude dávat peníze na expedice, pokud se ti to nelíbí. Na poslední VH byl navržen rozpočet, který dával více prostředků na členy, ale delegáti ho velkou většinou neschválili. Proč? buď je tvůj názor menšinový, nebo jsou delegáti neseznámeni s názorem těch, které zastupují. Čí je to vina? Těch, co jim to dost jasně neřeknou.
Zrušit ČHS? Kdo by pak zastupoval lezce při jednání o povoleních?
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: Velmi jednoduche10:10:56 22.07.2005
Promiň, ale pokud to opravdu nebyla nadsázka, tak jsi docela hodně mimo mísu.
Kočkaodpovědět 
            Re: Velmi jednoduche14:12:20 22.07.2005
Samozřejmě, že jsem to nemyslel vážně. Vůbec nemám touhu zrušit expedice, výstupy roku, ani závody a už vůbec ne svaz! Jen mi vadí, že se zde lidi navážejí hlavně do závodníků-překližkářů, jako kdyby to oni pohltili těch 2,6 nebo 2,7 mil.Kč. na své výjezdy na SP,MS, a přitom jsou v tom i různé domácí soutěže, kterých se zúčastní víc lidí, než těch pár, co objíždí závody v zahraničí, také jsou v tom výkony na skalách a expedice, které určitě stojí mnoho peněz. Jde mi jen o to, uvést věci na pravou míru. Nic víc. Jestliže sportovně orientované příjmy činí 1 100 000,- Kč (viz Radimův článek nahoře), tak by se tyto příjmy, zcela logicky, mohly použít ve prospěch sportovních disciplin. A jelikož Sazka klasické horolezectví v horách nepovažuje za sportovní disciplinu, z toho celkem jasně vyplývá že, horolezcům nedá ani korunu. Takže si můžeme říct, že jsou vlastně našimi čl.příspěvky podporovány víc výstupy a expedice, než závodní sport.lezení. A také bychom mohli začít hodnotit, zda výstupy a expedice našinců mají stejnou nebo vyšší úroveň než zahraniční, a pokud mají nižší, tak bychom se je měli snažit "odstřelit", jako ty naše slabší sport.lezce.
Vždyť je to celé na hlavu! To bychom se mohli dohadovat do nekonečna. Jestli někdo pochopil můj příspěvek, jako že jsem proti expedicím, tak je na omylu! Já osobně si myslím, že když svaz sdružuje horolezce i sport.lezce, tak je úplně přirozené, že by měli dostat peníze jedni i druzí!!!
Michalodpovědět 
     Re: Velmi tvrdý toaletní papír12:35:50 20.07.2005
Kubo,
co se týká teěch slev, tak já jsem raděki členem OEAV, kde mám docela dobrý pojištění a slevy rozhodně na více chatách než s ČHS. O tom myslím není diskuze. Jinak nejsem ekonom, ale všude ve vztazích i obchodě platí nabídka-poptávka. Jestliže vidím, že je spousta lidí v OEAV, pokusím se tedy dohnat ve službách tento zahraniční spolek a třeba několikrát zvýšit poplatky anebo je odstupňovat podle toho jestli to je s pojištěním nebo bez a splatností jen v ČR nebo v celém světě. Jen tu v podstatě rozvíjím to co již řekl Mára.
Lukulaodpovědět 
      Re: Velmi tvrdý toaletní papír13:13:00 20.07.2005
To:Lukula
Hurrrááá, tak se všichni sejdem v příštím roce v OEAV!
Kubaodpovědět 
       Re: Velmi tvrdý toaletní papír15:50:42 20.07.2005
Imho je to opravdu otazka nabidky a poptavky. Clenstvi v AV nabizi podstatne vic a predevsim v oblasti pojisteni. Navic se obecne ocekava vetsi korektnost pri vyrizovani pripadne nehody, tuzemske pojistovny nikdo prilis v lasce nema. (Ovsem je to jen obecny pocit, treba bude tento konkretni pripad jiny). Nadto bych od CHS ocekaval vetsi tlak na ekologisty z pohledu lezeni v CHKO (a treba ve spolupraci s dalsimy svazy) a take osvetu lezcu - tedy ruzne formy apelu na to, aby se pod skalami nechovali jak prasata + treba starost o to, aby se zpevnily erodovane plochy pod skalami, byly jasne a kvalitne oznaceny uzavrene oblasti atd. Je mi vcelku jasne, ze CHS resi mnoho problemu, ale ja o tom nic nevim. Ergo tady zrejme vazne prezentace svazu.
dabodpovědět 
      Re: Velmi tvrdý toaletní papír18:16:57 20.07.2005
Tak jsem rád, že mi konečně dal někdo za pravdu....
Maraodpovědět 
      Re: Velmi tvrdý toaletní papír09:45:11 22.07.2005
Lidi buďte rozumní. I kdyby CHS vybíral příspěvek 10000 a OAEV z toho nedostal, kolik si představuje, tak nám v Alpách průkaz CHS stejně neuzná. Takže si myslím, že nejlíp to dělají ti, co si pořídí OAEV pokud chodí do Alp a když lezou i v Adru či Krasu a t.p. tak platí i CHS. Jde jen o to prosadit, aby to platilo i pro zahraniční lezce a ti byli nuceni platit, pokud lezou u nás.Dnes je prostě tendence taková, že pokud budu kdekoliv v cizině, tak si všecky aktivity platím separátně. Ať už jednorázově pouze za pobyt, nebo na celý rok. Tak se laskavě podle toho zařiďme.
Honzaodpovědět 
       Re: Velmi tvrdý toaletní papír12:47:39 22.07.2005
Nevšiml jsem si, že by se v Alpách vybíraly poplatky za použití nýtů a kruhů v sanovaných cestách :-).
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Velmi tvrdý toaletní papír11:21:14 20.07.2005
Jen bych poznamenal, že peníze ze sazky nejsou z převážné části určeny na výkonnostní - reprezentační sport a je poue na svazu a valné hromadě jak s nimi naloží....To co píšeš je mýtus, který šířil Slávek Vomáčko a tento mýtus se nezakládá na pravdě...
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Velmi tvrdý toaletní papír12:56:35 20.07.2005
OK. Tak tedy uznávám. Peníze ze Sazky nejsou určený výhradně na výkonnostní sport a reprezentaci. Jak jsi někde výše poznamenal, část z nich je svazu přisouzena na základě závodní činnosti a minimálně to by se mělo závodníkům přiznat, protože když nic dělat nebudou, tak pak nic nedostanem. Nic to však nemění na tom, že do svazu mohou přitáhnout členy sportovní vzory a ty nemusej závodit a stejně můžou podávat výborný výkony, který svazu jako takovému pomůžou získat prestiž, což myslím není špatná investice.
A už vůbec to nemění nic na tom, že pokud by do svazu vstoupili všichni, co v něm nejsou (a číslo je to všemi odhadované velké), tak by kromě vlastních příspěvků do něj přitáhli i ty peníze ze Sazky, které by se při tom objemu určitě nespotřebovaly na závodní a výkonnostní sport, protože zas taková špička a tolik lidí, kteří chtěj závodit tu není. A při větší základně by svaz získal i pádný argument pro vyjednání lepších podmínek pro pojištění.
odpovědět 
    Re: Velmi tvrdý toaletní papír14:53:10 20.07.2005
Ale hlavně to nic nemění na tom, že všichni jen čekají, že se o ně někdo bude starat a když se jim něco nelíbí, tak místo, aby to jako "akcionáři" řekli tam, kde, jak by Máňa řekla, je to směroplatné, tedy na VH, tak raději "nekoupí znovu akcie" a stěžujou si stejně. Je to stejný, jako si při 30% účasti ve volbách stěžovat, že tam zase zvolili samý kretény, ale že tam stejně nemá cenu chodit.
odpovědět 
     Re: Velmi tvrdý toaletní papír20:38:46 20.07.2005
To co zde popisuješ může být teoreticky pravda za několika předpokladů:
1, Je skutečně zájem aby lezlo více lidí než dosud ?? ( - propagace lezení, vzory typu Toma M....) Již nyní je díky množství lezců a hlavně těch neorganizovaných, nedisciplinovaných, moderních...atd.. situace s ochranou přírody značně napjatá a hrozí zavíraní řady oblastí.

2, Potřebuje svaz opravdu více peněz? Vzorec úměry mezi základnou a počtem členů je jasný. Ale je potřeba opravdu za každou cenu zvyšovat základnu proto, abychom získali více peněz, když bylo komisemi jasně řečeno, že je není za co smysluplně utratit ( za stávajícího personálního obsazení )????
Samozřejmě, že lze posílat kde koho na závody a peníze probendit...ale je to smysluplné? Stojí o to většinový rekreační lezec?

Svazu by s více penězi jistě prospěla profesionalizace.....protože parta nadšených amatérů bude vždy pouze partou amatérů ať se sejdou 6 X za rok nebo 10 X.....ale tolik problémů stejně nevyřeší...jako jeden Jindra při prac době 8 hodin/den...
Radim Bzuraodpovědět 
      Re: Velmi tvrdý toaletní papír22:26:40 20.07.2005
A co takové poskytování grantů? Podílí se na nich nějak obyčejný řadový člen svým členským příspěvkem, nebo ne?
odpovědět 
      Re: Velmi tvrdý toaletní papír11:43:22 21.07.2005
Takže jsme v podstatě někde na začátku. Když budeš trvat na tom, že není žádoucí, aby se zvyšoval počet lidí ve skalách, tak opravdu není nutné lákat nové lidi k lezení. Ale co s tou masou, co už neorganizovaně leze a bude lízt dál? V podstatě parazituje na těch, co jsou organizovaní, přitom by stačilo, aby jen vstoupili a finanční situace by se radikálně změnila. Ono by se něco našlo, co z toho zaplatit, třeba dalšího Jindru a ne jen jednoho, anebo více jištění do skal, nebo třeba dotace pojištění z peněz ze Sazky.
To, jestli svaz potřebuje víc peněz, je těžko říct, jak píšu výše, smysluplné věci by se našly, to zas ne že ne, ale i kdyby stačily a jde jen o přerozdělení, pořád platí, že je to chyba členů, že svoje nářky, že sport platit nechtěj, ventilují tady, případně v hospodě a ne na VH, a pak ze svazu vystupujou, protože se jim to nelíbí. A to je přesně ta věc, která se mi nejde pod nos.
odpovědět 
       Re: Velmi tvrdý toaletní papír13:54:40 21.07.2005
TO co jsem psal výše jsou hypotetické otázky. Neříkám že by to mělo být tak nebo onak. Že by šlo více peněz smysluplně utratit pro většinovou základnu si myslím taky.....ale na to abych to mohl prakticky ovlivnit ( vyjma vystoupení na VH s variantním rozpočtem ) bych musel vstoupit do VV, komise atd...což jsem z různých důvodů neudělal, tak držím hubu a krok...a mám samozřejmě možnost v ČHS být či nebýt...
RAdim Bzuraodpovědět 

 Trapné12:22:36 20.07.2005
Přijde mi to celé dohadování kolem členského příspěvku,který je mizerných 300,-Kč,dosti trapné.Za sebe můžu říct,že se mi ty prachy vždycky vrátily díky slevám za ubytování.Jenže je fakt,že hodně lezounů chrápe venku,a tudíž ty slevy nevyužijí.Ale to je jejich volba.Stejně jako nás,co se nikdy nezúčastníme ani jen domácích závodů,na pořádání kterých jdou také naše peníze!No ale jestli má kdokoliv z nás pocit,že platí zbytečně,tak nikomu nic nebrání v tom,aby své členství zrušil.
Petrodpovědět 
 Re: Trapné02:09:58 21.07.2005
Já jsem takovej zapšklej páprda a asi proto platím ČHS i AV. Proč? Většinou lezu v ČR a vítám nové slaňáky, kruhy, Bh a zábradlíčka. Na AV uplatňuji slevy v Alpách a jsem dost dobře pojištěn.
Rekapitulace: příspěvek ČHS 300 + AV cca 1700,- je asi 2000,- za ROK!!!
Když pořádně zapařím v BB 1000,- zmizí za jeden večer a ani si nevrznu. Tak vo co tady vlastně Gooooo?
Matyodpovědět 
  Re: Trapné09:44:38 21.07.2005
konecne nieco rozumne. Radil by som celu diskusiu nasmerovat k cene piva v BB, budeme sa bavit o vacsich peniazoch ako o 300Kc na rok...
odpovědět 
  Re: Trapné09:53:32 21.07.2005
Jen bych si, bez postranich umyslu, dovolil rict ze dva tisice pro mozna dost lidi neni zanedbatelna polozka. A to ty prachy nepropari. :-)
jan pusodpovědět 
  MS a pivo v BB10:03:28 21.07.2005
Myslim ze clenove CHS a OEAV by meli v BB automaticky predkladat clenske prukazky! Teprve pote by by byli obslouzeni za specielni cenu 1Euro/1teplepivo. (Uctenky mohou zkusit dat k proplaceni ve svych materskych organizacich:), (Maty
ale jenom jednou!!))
lacoodpovědět 
  Re: Trapné12:37:53 21.07.2005
Tak,to by mě ani ve snu nenapadlo,že se mezi českýma lezounama,často skrblíkama,najde i někdo takovej velkorysej jako Maty,jenž je ochoten platit dvoje členství.Jenže českej človíček většinou raději zaplatí ročně x-piveček po hospodách,než dáti nějakou kačku za členství.A musím souhlasit s názorem,že ti,co nic neplatí,na nás ostatních,co řádně platíme, skutečně jen a jen parazitují!
Petrodpovědět 
   Re: Trapné12:54:46 21.07.2005
zdar, já to platím taky, né že bych byl velkorysej, ale pojistku alpenfrajnu chci a ČHS se vyplatí v tatrách, čítám že spousta lidí to má taky.
mamlasodpovědět 
   Re: Trapné12:57:45 21.07.2005
Jenže o ČHS není nikde nic slyšet. Jak tam chcete nalákat neorganizovaný lezce? Vždycky když se věším do jednoho slaňáku pochybný kvality a stáří, vzpomínám na zajištění mimo ČR, kde je fungloš novoš prasečí vocásek a i ten je jištěn druhým drátem.
Tak ať tam někdo třeba nabouchá kruhy, na kterých je vyraženo "Sponzoruje ČHS", nebo ať jsou u přístupů do lezecké oblasti informační tabule s průvodcem, popisem pravidel, vybídnutím ke slušnému chování, logem ČHS a popisem "zásluh" Co ja vim.
dabodpovědět 
    Re: Trapné13:57:50 21.07.2005
Mrkni na sttránky ČHS..tam něco z toho co popisuješ je...jinak nikdo nikomu nebrání prosazovat se a seberealizovat v ČHS...nikdo se do toho nehrne ( kruhy, cedule, info servis....) a na placený nádeníky není ten rozpočet zase tak velkej.....takže ani ryba a ani rak
Radim Bzuraodpovědět 
     Re: Trapné17:30:41 21.07.2005
Jo, lezci to je spolek individualstů, maximálně dualistů. Chtělo by to placenýho managora a výkonnou sílu v jedné osobě.
dabodpovědět 
      rychlost22:31:50 21.07.2005
No ty vysledky na rychlost (baby) zadna slava!!!:(
odpovědět 
    Re: Trapné12:02:00 26.07.2005
CHS o neorganizovany lezce nestoji.
Parazitodpovědět 

 dotaz08:39:03 01.11.2005
ciao ,prosim vas nevite nekdo co je to za pisnicku u toho videa??? jinak je to fakt mezec nic tekhle rychliho sem jeste nevidel :D
kiliodpovědět 

 music10:56:50 04.07.2006
zdravim, nevite nekdo co je to za muziku? Moc diky za odpoved!!!
swooopodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.