LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   "Technika je vždycky jenom skrytá síla" A.O.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
18.Vlk 10856
19.Melen 10848
20.Volf 10818
Bouldry:
18.Obal 9550
19.Horáček 9525
20.Pařík 9503
Hory:
16.Abt 5186
17.Magič 5005
18.Chomová 4970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141497 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lezec Rock Ranking 2008

Vyhodnocení Lezce roku

Je tu konec roku a proto bychom rádi vyhodnotili nejlepšího lezce, bouleristu a horolezce za rok 2008.

Na prvních pozicích v mužích nedošlo k výrazné změně. Vyhrál Adam Ondra (13203 b.), který je v této chvíli (podle 8a.nu, i podle nás) nejlepším skalním lezcem na světě, druhé místo patří Tomášovi Mrázkovi (12447 b.) Tomáš se kvůli závodnímu kolotoči příliš věnovat lezení venku nemohl, přesto zaznamenal na svých výletech do skal hodnotné přelezy. Na třetím místě, stejně jako minulý rok, se umístil Martin Stráník (12117 b.). Obrovsky se zlepšil a v žebříčku posunul David Raška (toho času v USA), který letos vylezl své první 8c+, tradičně skvělě lezl Ondra Beneš a do desítky se oproti loňsku dostal i Kuba Hlaváček.

Naproti tomu kategorie žen přinesla nejedno překvapení. Nejpilněji lezla Kristýna Ondrová (10272 b.) a tak si zajistila první místo jen o několik bodů před Editou Vopatovou (10270 b.), která se k závěru roku silně dotahovala. Loňská vítězka Helena Lipenská si nepatrně pohoršila z loňských (10042 b.) na letošních (9947 b.).

Pozn.: Je skutečně vidět, že jak už správně poznamenal Arnold J. Rimmer, který neměl nikdy ty správné rodiče, že je skutečně důležité mít správné rodiče. :-)

Na dalších místech je třeba zmínit Nelly Kudrovou a i Katku Chudobovou, obě se hodně zlepšily. V ženách na písku lezla skvěle Jitka Mázlová, její serie desítek je neskutečná, i když bodově jsou hodnoceny trochu níže. Zajímavé je i zlepšení Jíťi v boulderingu, kterému nikdy příliš neholdovala, ale letos jí údajně bouldering na Boru pohltil a hned se posunula na první místo.




foto by @ Michal Maděra


Cesty



Pořadí v mužích




Poř.  Lezec                                      Body /  Cesty         


1. Ondra Adam (dipsy) - 13203 b.
Cesty: 9a+ PP, 9a+ PP, 9a/9a+ PP, 8c OS, 8c OS, 8c OS, 9a PP, 9a PP, 9a PP, 11 PP 
2. Mrázek Tomáš  (tmrazek) - 12447 b.
Cesty: 8c flash, 8c+ PP, 8c+ PP, 8c+ PP, 8c+ PP, 8c+ PP, 8c+ PP, 8c+ PP, 8b OS, 8b OS 
3. Stráník Martin (noo noo) - 12117 b.
Cesty: 8b/8b+ OS, 8c/8c+ PP, 8b OS, 8b OS, 11- PP, 8c solo, 8c PP, 8a+/8b OS, 8a+/8b OS, 8a+/8b OS

 
4. Raška David (Postman) - 11430 b. 
Cesty: 8c+ RP, 8a+ OS, 8b+ RP, 5.14a RP, 8b+ RP, 8b RP, 8b RP, 8b RP, 8b PP, 7c+ OS
5. Beneš Ondra (ondra benes) - 11025 b.
Cesty: 10/10+ PP, 9+/10- OS, 8a OS, 10 PP, 8a+ flash, 10 PP, 8b PP, 10 PP, 10-/10 PP, 7c+ OS 
6. Hlaváček Kuba (Lahvon) - 10994 b.
Cesty: 10- OS, 8b+ PP, 8b+ PP, 10 RP, 8b PP, 10 PP, 8b PP, 10 PP, 10 PP, 7c PP
7. Harna Filip (Fufa) - 10958 b.
Cesty: 8a+ OS, 8b+ PP, 8a OS, 8b RP, 7c+/8a OS, 7c+/8a OS, 7c+ OS, 8a+ PP, 8a+ PP, 7c OS 
8. Hovanec Stanislav (Kvak) - 10804 b.
Cesty: 8b PP, 8b PP, 8b PP, 7c+ OS, 7c+ OS, 7c+ OS, 7c+ OS, 7c+ OS, 7c+ OS, 7c+ OS 
9. Eichmeier Aleš (Kala) - 10788 b.
Cesty: 8a OS, 8b PP, 8b PP, 8b PP, 7c+ OS, 7c+ OS, 7c+ OS, 10- PP, 8a+ PP, 10- PP 
10. Stráník Štěpán (Š Stráník) - 10737 b.
Cesty: 8c PP, 8a+/8b PP, 8a+/8b PP, 10-/10 PP, 8a+ PP, 8a+ PP, 10- PP, 10- PP, 10- PP, 10- PP





Adam Ondra

foto by @ Vojtěch Vrzba




Tomáš Mrázek

foto by @ Vojtěch Vrzba




Martin Stráník

foto by @ Vojtěch Vrzba 


Cesty


Ženy:




Poř.  Lezkyně                                      Body /  Cesty         



1. Ondrová Kristýna  (kikuska) - 10272 b.
Cesty: 10- PP, 10- PP, 10- PP, 10- PP, 7c OS, 7c OS, 7c OS, 9+/10- PP, 8a PP, 8a PP
2. Vopatová Edita  (eny.vopi) - 10270 b.
Cesty: 7c+ OS, 7c OS, 9 OS, 7c OS, 7c OS, 7c OS, 7c OS, 7c OS, 7c OS, 7c OS
3. Lipenská Helena  (HelčaL.) - 9947 b.
Cesty:  7c+ OS, 7c OS, 7c OS, 7c+ flash, 8a PP, 8a PP, 7b+ OS, 7c flash, 7c flash, 7c+ PP


4. Kudrová Nelly  (1980) - 9705 b.
Cesty: 10- PP, 10- PP, 9+/10- PP, 9+/10- PP, 9+ PP, 9+ PP, 9-/9 flash, 9-/9 flash, 9/9+ PP, 9 PP
5. Chudobová Katka  (KatkaCh) - 9678 b.
Cesty: 10- PP, 9+/10- PP, 9+/10- PP, 9+/10- PP, 9 flash, 9+ PP, 9+ PP, 9+ PP, 9/9+ PP, 9 PP
6. Mázlová Jitka  (JIŤA) - 9391 b.
Cesty: 9 OS, 8a PP, 7b+ OS, 9 flash, 7c+ PP, 7b OS, Xb PP, 7c PP, Xb PP, 7a+ OS
7. Lukášová Jana  (Janiluk) - 9162 b.
Cesty: 9+ PP, 9+ PP, 9-/9 flash, 9/9+ PP, 8+/9- OS, 8+/9- OS, 9 PP, 9- flash, 9 PP, 7b+ PP
8. Vejmolová Iva  (16071995) - 9032 b.
Cesty: 8a PP, 7c/7c+ PP, 7c/7c+ PP, 7c PP, 7c PP, 7c PP, 9-/9 PP, 9-/9 PP, 7b+ RP, 7b+ PP
9. Zemanová Ajka  (Ajka) - 8827 b.
Cesty: 9- OS, 9/9+ PP, 9- flash, 9 PP, 9- PP, 9- PP, 9- PP, 8+/9- flash, 9- PP, 9- PP
10. Solanská Míša  (Soli) - 8409 b.
Cesty: 7a+ OS, 7b+ PP, 7b+ PP, 7b+ PP, 9- PP, 7b+ PP, 9- PP, 7b/7b+ PP, 8+/9- PP, 7b PP





Kristýna Ondrová

foto by @ Vojtěch Vrzba



Edita Vopatová

foto by @ Vojtěch Vrzba



Helena Lipenská

foto by @ Vojtěch Vrzba



V boulderech je stav takovýto: Vítěž, drtič mikrolišt, Rosťa Štefánek a hned v závěsu Adam Ondra, který bouldering bere jako zábavnou doplňkovou disciplínu, pak následuje Martin Stráník a Martin Spilka a řada skvělých boulderistů, mezi desítku se nově vklínil Tomáš Pilka. Dámy již byly zmíněny, vyhrála Jíťa Mázlová, před Dominikou Dupalovou a Veronikou Hazukovou.

Bouldery


Pořadí v mužích:





Poř.  Lezec                                      Body /  Cesty         



1. Štefánek Rosťa  (RostaS)  - 11103 b.
Cesty: 8B+ solo, 8B+ solo, 8B+ solo, 8B+ solo, 8A+ flash, 8B solo, 8B solo, 8B solo, 8A+ solo, 8A+ solo

2. Ondra Adam (dipsy) - 11031 b.
Cesty: 8B+ solo, 8A+ flash, 8A+ flash, 8B solo, 8B solo, 8B solo, 8B solo, 8B solo, 8B solo, 8A+/8B solo

3. Stráník Martin  (noo noo) - 10303 b.
Cesty: 8B solo, 8A+ solo, 8A+ solo, 8A+ solo, 8A+ solo, 7C+ OS, 8A solo, 8A solo, 8A solo, 8A solo



4. Spilka Martin (mat) - 9809 b.
Cesty: 7C+ OS, 8A solo, 8A solo, 8a solo, 8A solo, 8A+ tr solo, 7C flash, 7C flash, 7C+ solo, 7C+ solo

5. Švácha Jirka (sandokan) - 9753 b.
Cesty: 8A+ solo, 8A solo, 8A solo, 7C+/8A solo, 7C+/8A solo, 7C OS, 7C+ solo, 7C+ solo, 7C+ solo, 7C+ solo

6. Pilka Tomáš (Pilkyn) - 9700 b.
Cesty: 8A solo, 8A solo, 8A solo, 7C+/8A solo, 7C+/8A solo, 7C+ solo, 7C+ solo, 7C+ solo, 7C+ solo, 7C+ solo

7. Nevělík Ondřej (Wondas) - 9556 b.
Cesty: 8A+ tr solo, 8A solo, 7C flash, 8A tr solo, 7C+ solo, 7C+ solo, 7C+ solo, 7C+ solo, 7C+ solo, 7B+ flash

8. Padůče Květoslav (kvepad) - 9374 b.
Cesty: 7C+ flash, 7c flash, 7C OS, 7C+ tr OS, 7C+ solo, 7C+ solo, 7B+ flash, 7B+ OS, 7B+ flash, 7b+ flash

?. Čermák Martin (Čermy) - 9278 b.
Cesty: 8A solo, 7C+/8A solo, 7C+ solo, 7C+ solo, 7B+ flash, 7C solo, 7C solo, 7C solo, 7C solo, 7C solo

9. Nyéki Richard (Rici) - 9228 b.
Cesty: 8A/8A+ solo, 7C OS, 7C+ solo, 7C solo, 7C solo, 7C solo, 7C solo, 7C solo, 7C solo, 7C solo

10. Chejn Vilda (007) - 9203 b.
Cesty: 7C+ solo, 7C+ solo, 7C+ solo, 7C/7C+ solo, 7C/7C+ solo, 7B+ flash, 7C solo, 7C solo, 7C solo, 7C solo

Pozn.: Martina Čermáka jsme se rozhodli vyřadit z bodování, stále totiž panují pochybnosti o jeho přelezech. Martin je tedy prozatím mimo rekulérní pole, neboť se redakci nepovedlo najít člověka, který by potvrdil nějaký z jeho top přelezů.

Bouldery


Pořadí v ženách





Poř.  Lezkyně                                      Body /  Cesty         


1. Mázlová Jitka (JIŤA) - 7706 b.
Cesty: 7B+ solo, 7A+ flash, 7B solo, 7A flash, 7A+ solo, 7A+ solo, 7A+ solo, 7A+ solo, 7A+ solo, 7A+ solo

2. Dupalová Dominika (Dominika) - 6453 b.
Cesty: 7A+ solo, 7A+ solo, 7A+ solo, 7A solo, 7A tr solo, 6B+ OS, 6C solo, 6B+ solo, 6B+ solo, 6B+ solo

3. Hazuková Veronika (Veru) - 6300 b.
Cesty: 7B+ solo, 6C+ solo, 6C+ solo, 6C+ solo, 6C solo, 6C solo, 6C solo, 6C solo, 6B+ solo, 6B+ solo




4. Škorpilová Bára (Barunka) - 5321 b.
Cesty: 6B+ flash, 6B+ flash, 6B OS, 6B flash, 6B+ solo, 6b+ solo, 6A+ OS, 6B solo, 6A flash, 6A flash

5. Voráčková Eva (13121312) - 4900 b.
Cesty: 6C solo, 6B+ solo, 6B solo, 6b solo, 6B solo, 6B solo, 6A+ solo, 6A+ solo, 6A+ solo, 6A solo

6. Čechová Jiřina (jirina) - 4556 b.
Cesty: 6B flash, 6B+ solo, 6B+ solo, 6B solo, 6A+ solo, 6A solo, 6A solo, 6A solo, 6A solo, 5C flash

7. Pfalzerová Katka (Káťa) - 3478 b.
Cesty: 6B+ solo, 6A+ solo, 6A solo, 6A solo, 6A solo, 6A solo, 5B solo, 5+ solo, 4+ OS, 5A solo

8. Ulmonová Simona (sim) - 3253 b.
Cesty: 7A+ solo, 7A solo, 6C+ solo, 6B+ OS, 6B+ solo

9. Pintířová Katka (katia) - 3212 b.
Cesty: 6B+ solo, 6A solo, 6A solo, 5C OS, 5B OS, 5C solo, 5c solo, 5A OS, 5A solo, 4 OS

10. Bílková Karina (Karina) - 2777 b.
Cesty: 6A+ flash, 5C flash, 5C flash, 5C flash, 5B flash, 5A flash, 5A flash, 5A flash, 4 flash


Hory




Poř.  Muži                                      Body /  Cesty         



1. Peťo Miroslav (Miro) - 8575 b.
Cesty: 9 PP, 8+ OS, 9- RP, 8 OS, 8- OS, 8- OS, 8- OS, 8- OS, 8 RP, 8- RP

2. Skopec Václav (VS) - 8493 b.
Cesty: 9+ AF, 7c+ AF, 7c+ AF, 9 AF, 7b+ RP, 9- AF, 7a OS, 6c+/7a OS, 6c+ OS, 6b+ OS  

3. Rajcan Pavol (daben) - 5570 b.
Cesty: 9- OS, 7b OS, 7c+ RK, 7A+ OS, 7B+ AF, 7b+ AF, 9- RK, 7b RK, 7- OS, 6- OS




Poř.  Ženy                                      Body /  Cesty         



1. Petrlíková Yarka  - 1686 b.
Cesty: 7- OS, 5c RP, 6 RP, 4+ OS, 4b OS, 7-

2. Kozáková Šárka  (Sierra)- 1230 b.
Cesty: 6b RP, 6a RP, 5c RP

3. Dichtlová Marie  (eiram) - 966 b.
Cesty: 6 OS, 5 OS, 4 OS

3. Svobodová Tereza (terasv) - 966 b.
Cesty: 6 OS, 5 OS, 4 OS




Sharma se cítil potěšen naší výzvou zapsat si příští rok cesty, rozhodně se k našemu návrhu netočil zády



Další fotky, nejen naší elity najdete na tomala.cz/vojta/.

JirkaS   [úpravy] 06:32 02.01.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ,,10:29:38 02.01.2009
Čau.Hele když už chcete někoho mazat, tak víc věřím Martinovi než Kvepadovi.Navíc mi to tedy přijde trochu úlet někoho nebodovat-vzhledem k tomu, že se průvodce neaktualizují atd.-jako,že víceméně celý ten žebříček je lehce neobjektivní.Pouze můj názor.mějte se
Vildaodpovědět 
 Re: ,,08:59:51 05.01.2009
Souhlas s Vildou!!!!(prvním komentář)S Martinem sem lezl,taky sem ho neviděl v ničem těžkém,ale vim že má na dost.Kvepad si napíše 7C+ flash a pak to najednou opraví na os a má toho tam vic...Toť vše....
cb784953odpovědět 
 Re: ,,08:59:53 05.01.2009
Souhlas s Vildou!!!!(prvním komentář)S Martinem sem lezl,taky sem ho neviděl v ničem těžkém,ale vim že má na dost.Kvepad si napíše 7C+ flash a pak to najednou opraví na os a má toho tam vic...Toť vše....
cb784953odpovědět 

 Nic se nemaže11:29:56 02.01.2009
Nikdo nikoho nemaže. Je to jen vyslovený otazník. Defaultně je to nastaveno tak, že všem se věří všechno. Ne protože by to byla vždy pravda, ale protože tak je to postavený a chceme tu důvěru prostě takhle deklarovat.
Objektivnost cest, klasifikace a aktualizace?
Máš pravdu, ale co je na světě objektivní. Dáš ruku za to, že víš, co je jaká klasa?
Apropo a nechceš pomoci  aktualizovat ? Nebo myslíš tím neaktualizuje se, jako že, nějaké ono vyšší mocnost to nějak zanedbává.

Add. Martin Čermák, - mohu teda brát tvoje nejasné vyjádření, takto:
Ano, já jsem na vlastní oči viděl Martina přelézt, nějakou z top cest boulderů v jeho deníčku? O to jen šlo.
 jirkasodpovědět 

 Žebříček11:36:28 02.01.2009
Gratuluji nejlepším, ale zejména všem zúčastněným. Vždyť co by to bylo za žebříček, kdyby v něm nebylo tolik lezců. Ne že bych měl radost z toho, jak se stále připisují lepší a lepší lezci a já klesám a klesám:) Lhal by asi každý, kdo by tvrdil, že nechce být lepší než Pepa před ním. Je to motivační, i když je ranking možná trochu neobjektivní, zejména díky převodní tabulce. Poctiví pískaři, co si nepřevedou výstupy na francouzskou stupnici se trochu ochudí. Tohle nikdy nevychytáme, může za to jiné pojetí klasifikování cest v jednotlivých oblastech mimo Sasko. A naopak, ti co byli v Americe si lehce přilepšili:) David Raška si to píše ve francouzské. I přes pár much je to nejlepší žebříček, co máme a jsem zvědavej, co přinese rok 2009, vždyť největší přínos deníčků na lezci není soutěž, ale že se dozvím, kdo kde byl a co vylezl.
A Čermák? No konečně.
 Bídaodpovědět 
 Re: Žebříček12:22:45 02.01.2009
Ahoj.Pokud se vše věří vše-tak je tam ten otazník u martina zbytečný.Neviděl jsem ho cokoliv přelízt ale to přeci neznamená, že mu nemůžu věřit.
Ohledně aktualizací-myslel jsem tím to, že z plno komentářů se dá dohledat, že to a to je lehčí a přesto se to nepřeklasifikovává(podle mě by měla být klasifikace živá a otázkou diskuse) a taky prostě to, že dokud budou nastaveny body za klasifikaci, kterou si přiřadíš, tak lidé stále budou lézt např: 10- a 7C, které jsou lehčí.Já vím, že je to lehce naivní pohádka-ale myslím si, že by to byl ideální model a taky proto si myslím, že zatím je ten žebříček lehce neobjektivní.Prosím zkusme to pojat jako konstruktivní diskusi.No flame a měj se
Vildaodpovědět 
  Re: Žebříček12:35:48 02.01.2009
Jasně že konstruktivní, ale s tím Martinem jsi nám nepomohl.
Chtěl bych podotknout, že jsme byli klepnutý přes prsty komentujícími, při měnění klasifikace, podle převažujících komentářů. A z následné mini ankety vyšlo, že měnit klasu chtěj lezci jen podle průvodce.
 jirkasodpovědět 
   Re: Žebříček12:42:01 02.01.2009
Myslím, že změna klasifikace by měla vycházet především od místních či tam znalých lezců směrem ke správci oblasti, s přihlédnutím k názorům "návštěvníků".
Všem: kolik komentářů kterých lezců je směrodatný pro změnu klasifikace v databázi na lezci.
 martanodpovědět 
  Re: Žebříček13:10:28 02.01.2009
Vildo, zkus trochu zapátrat ve starých Montanách, začni někdy v roce 1993, kdy se objevila zpráva, že se trénink vyplatil a že padla Wall Street 11-, podepsán MČ. Pak někdy potom vyšel přehled cest v Dubských skalách, kde byly uvedeny cesty velmi vysokých čísel, podepsán MČ. Záhy se ukázalo, že byly "jištěny" ohlou armaturou a beze stop lezení. Asi v roce 1997 nebo 1998 vyšel velmi zajímavý rozhovor mezi Filipem Šilhanem a MČ, vtipné čtení. No nic, zkrátka se za 15 let nenašel očitý svědek, který by potvrdil MČ nahlášené přelezy. Když tobě někdo řekne, že jsi nic nevylezl, určitě se najde někdo, kdo tě viděl vylézt nějakou těžkou cestu nebo boulder, ozve se a zastane se tě. Na otázku, kdo tě jistil a kdo tě viděl, nikdy MČ neodpověděl jinak než kámoši,jedna kamrádka, nikdy žádné konkrétní jméno. Zkoušeli jsme i vyhledat jakéhosi Jana Frimla, který o MČ psal zprávy do Montany. Měl být z Vansdorfu, ale tam ho prý nikdo nezná. Pak jsme hledali lezce jménem Adam Sýkora, který vkládal bouldry z Dubských skal a Lužických hor s autorstvím MČ a kupodivu vše nasvědčovalo tomu, že takový lezec také neexistuje. Nikdo není neviditelný, ČR je malá a když někdo leze, potkáš ho a vidíš, jak leze. A MČ ještě nikdo nikdy neviděl něco přelézt, prostě se takový člověk nenašel. Projeď si MČ deníček, hlavně skály. V době, kdy si MČ myslel, že se na něj asi zapomnělo, tak si dopsal pár perel. Je to zkrátka notorický lhář. Je možné, že mnohé ze zapsaných cest přelezl, ale z jeho pověstí a bez jasného vyřčení - sorry chlapi, byl jsem blbej, teď jsem poctivej - nevíme, jak to s ním vlastně je.
Bídaodpovědět 
   Re: Žebříček14:01:03 02.01.2009
Jasne, ale treba v Montane 4/2004 je dokazana existenece Jana Coufala + seznam cest, ktere je schopen potvrdit, ze je Martin prelezl. Je mi jasny ze od 8a+ k 8c je jeste strasne dlouha cesta, ale prece jenom bych Martina tak razne neodsuzoval... Jsou proste typy lidi, ktery se za pritomnosti publika vystresuji natolik, ze lezou velmi hluboko pod svym standardem...
odpovědět 
    Re: Žebříček14:38:02 02.01.2009
Jan Coufal má asi potíže s pamětí:) Rozhovor je skvělý! Zapomněl jsem, kdy vyšel, takže dík za doplnění. Stará písnička, natočím video (kde je?), doma mám fotky, seznam mám doma:))
 Bídaodpovědět 
     Re: Žebříček14:46:04 02.01.2009
Prijde mi trosicku nekorektni Jana Coufala smahem odsoudit jako nelegitimniho svedka jen proto, ze videl neco co druzi ne a ze se diky nemu cela afera nejevi tak jednoznacne. Idealni by bylo na Coufala ziskat kontakt a zjistit podrobnosti. Jinak uznavam, ze ten rozhovor je minimalne podivny...
odpovědět 
      Re: Žebříček14:58:28 02.01.2009
Ano. Jane Coufale, ozvi se. Určitě existují o tvé existenci přesvědčivější důkazy, než jeden komentář na lezci (mimochodem, skvjelá cestina:)) z roku 2001 a jeden telefonát a mail s T. Roubalem.
Bídaodpovědět 
       Re: Žebříček15:41:20 02.01.2009
Čus.Za sebe říkám, že vůbec nekomentuji jeho dřívější přelezy.Reagoval jsem čistě na žebříček 2008.
Vildaodpovědět 
        Re: Žebříček15:49:39 02.01.2009
Jo, ale Bída celkem logicky poukazuje na to, že MČ za svojí minulostí zatím neudělal žádnou tlustou čáru, která by umožňovala oddělovat rok 2008 od toho, co bylo dřív.
Kdyby třeba řekl - vymejšlel jsem si, ale už to tak nechci dělat, a dával si hodně pečlivě záležet na tom, aby uváděl průkazné a důvěryhodné spolulezce, mohlo by to fungovat.
Nebo, samozřejmě, kdyby prokázal, že si ani dřív nevymejšlel...
Jenže podle všeho se zatím nic takovýho nekoná. Nebo snad jsou jeho loňský přelezy aspoň z 50% takhle potvrzený?
Normální člověk by si nemusel dávat tak záležet, ale profláknutej notorickej lhář, co chce začít novej život, asi jo.
Piškotodpovědět 
         Re: Žebříček23:49:50 02.01.2009
V době videokamer by neměl být problém natočit svůj hodnotný přelez ani pro fantóma Čermáka,ani pro Kvepada.Ani pro nikoho jiného.Pobyt v přední části žebříčku(řekněme prvních 10 míst) je v poslední době už tak prestižní,že rozptýlit pochybnosti by mělo být samozřejmostí.
Jinak k bodovému nastavení.Opravdu vám Jirko přijde vylézt 9- OS stejně těžké jako 9+/10-PP? Mně to teda příjde jako docela rozdíl,ale body jsou za to stejný.Řekl bych že to teda není úplně dobře nastavené,ale nic,jen se ptám.Vim že se dá preferovat v nastavení i styl kde OS není započítán,ale stejně.
Radodpovědět 
        Re: Žebříček11:28:26 03.01.2009
Ad.Fantomas: V jednom bouldru, co má psanej v "Top 10" jsem ho viděl. Jedná se o boulder Tankista 7B+ v Labáku. Já to zkoušel, ale nehnul jsem se v tom. Von přišel a dal to hned na flash. Má to psaný jako 7B, je fakt že to plusko nebude, pač jsem to byl schopnej zkrokovat a vytvořit si progam. Woe, takže jsem vlastně svědek a vočitej. PODOTÝKÁM, že se jedná pouze o boulder Tankista, to jen aby bylo jasno. Čus bus.
Mikiodpovědět 
         Re: Žebříček11:34:20 03.01.2009
tak nic, Tankistu nemá v top ten. Sorry.
Mikiodpovědět 
          Re: Žebříček12:05:59 03.01.2009
Ale stejně dík, i když to teda není v top 10 :)
Už kdysi se tu objevilo cosi, snad od Ondry B., že je MČ silák nebo tak něco, že spolu bouldrovali.
Víc takovejch informací by pomohlo udělat si o fantómovi reálný obrázek. No a on by se o to mohl taky trochu víc snažit.
Piškotodpovědět 
           Re: Žebříček12:13:59 03.01.2009
To s ním Ondra bouldroval na Modříně. Čermy vylezl jako první novou linku Medvěd 7A+, později tam Ondra udělal boulder Medvědice 7C+. Čermy tu Medvědici taky zkoušel a přede mnou to málem vylezl (viz video 11Mb http://tinyurl.com/8wstql ). Později to snad přelezl - to jsem ale neviděl. Tomu přelezu ale věřím, protože na to evidentně měl.
Mikiodpovědět 
       Re: Žebříček17:05:41 04.01.2009
Myslim že nikdo z lidí kteří víc než 30 let ve Varnsdorfu lezou, nikdy neslyšel ani neviděl lézt muže toho jména. Fantóm.)
Kksodpovědět 
 převody k pískovci12:43:49 02.01.2009
Ne, že by šlo o body a o ušmudlanou jednu nebo dvě pozice v žebříčku. Mnohem užitečnější by změna převodní tabulky byla prostě pro orientaci a lepší představu o obtížnosti. Protože ta letitá a všude užívaná tabulka prostě zavádí. Jsem přesvědčený, že by se pískovec měl posunout o stupeň výš. Tzn. 7b+ by (asi většinou i v Sasku) odpovídalo jen menší procento lehčích Xa, většina Xa by myslím byla spíš někde u 7c. Xb většinou 7c+, a bylo by hezký, kdyby prvovýstupci na písku cestám, které už by byly 8a, dávali Xc :)) U lehčích cest je to možná ještě větší rozdíl. Cesty jako 6a+, 6b, 6c se dají na vápně často běhat v sériích. Kolik ale člověk naběhá nových osmcéček, osmbéček nebo devítek denně na písku?
Tabulka nefunguje myslím často ani pro tu zvláštní abstrakci, která by popisovala jen "pohybovou obtížnost" pískovcových cest (bez ohledu na psychiku). Ale navíc celá tahle abstrakce je nesmysl, psychika jednoznačně přidává na obtížnosti. Kdyby cesty na vápně měly jen polovinu nebo třetinu borháků či nýtů (takže by nešly ani tak snadno cvičit), měly by možná padesátinu přelezů.
K tomu Sasku - je to tam často o půlstupeň nebo o stupeň lehčí oproti Labáku... Ale stejně - vylízt desítku, devětcéčko... ani tam není myslím tak snadný jako 7b, 7b+ na vápně. A pak ten maglajzovej handicap :)
Tabulku by prostě bylo dobré osvěžit.
Piškotodpovědět 
  Re: převody k pískovci17:02:08 02.01.2009
Ono to převádění výkonů z písku na vápno a naopak je problém, ale bylo by určitě možné zkusit hodotit lezce také podle materiálu na kterém přelez uskuečnili. Například: Nejlepší na písku je Karel x bodů, na vápně je jedničkou Franta XX bodů, na žule Mirek.. atd... Každopadně by to z databaze cest mělo být možné udělat.
učitelodpovědět 
   Re: převody k pískovci17:09:31 02.01.2009
Ono by stacilo rozlisovat piskare a nepiskare.
odpovědět 
   Re: převody k pískovci20:42:32 02.01.2009
O pískovcový žebříčky mi fakt nejde, asi jsem s tím začal na špatným místě. Ale inspirovala mě Bídova zmínka, a když už je to venku...
Samozřejmě se těžko převádí na vápencovou klasu nějaká nejištěná převislá adršpašská širočina za VIIb(ale nakonec i ve Státech a jinde se lezou spáry, a americká klasifikace se taky přepočítává). Ale cesty spíš sportovního charakteru by se myslím bez větších problémů zhruba převádět mohly. Kdejaká oblast a kdejakej materiál mají svoje specifika, a přesto se často klasifikují toutéž stupnicí.
Přepočty budou vždycky jenom orientační, to je jasný. Ale na druhou stranu když už se s klasifikací pracuje, a orientačně klasifikace funguje - vždyť se podle ní všichni zhruba orientujeme - znamená to, že nějaké měření možné je. A myslím, že i přepočty. (Tedy radši bych nechal stranou tu anglickou rubikovu kostku, o tom moc nevím a je to hodně zvláštní.)
Společný jmenovatel by se měl dát najít - prostě v obecném smyslu náročnost výkonu.
Lidi, kteří lezou jak na písku, tak na vápně, mají někde nějaký strop a s nějakou rezervou sami určité převody navrhují.
No a pak si myslím na základě svejch zkušeností a i různejch rozhovorů s jinejma lidma, že ten převod, kterej je už snad celá desetiletí zavedenej, tak úplně neodpovídá realitě.
Spíš se mi skoro zdá, že občas někdo celkem rád staví pískovcový lezení do pozice něčeho úžasně jedinečnýho (co třeba nikdo jinej kromě nás prostě nemůže umět) a tak - a proto kvůli téhle póze přepočty odmítá a relativizuje.
Ale když půjdeš lízt do Labáku do Ríšolandu nebo do Teplic, ale klidně i jinam, a nevybereš si klasiky, tak to zas tak úplně jiný není. Máš tam často trochu míň jištění, to jo, ale už to není zas tak hrozný. Jsou to cesty, co se lezou na RP, vyžadujou nějakou sílu a vytrvalost a techniku... jako jinde.
No a mám pocit, že kdyby se to v přepočtech zhruba o stupeň posunulo, bylo by to realitě blíž než teď.
Piškotodpovědět 
    Re: převody k pískovci21:12:17 02.01.2009
Ještě dodatek:
Dávno se přeci ví, že nejlepší pískovcoví specialisti, co figurujou v žebříčku, mají stejně nejbodovanější přelezy z vápna nebo odjinud - viz Dlabis, Tom Strnad, snad se neseknu, že i Majzlík, Ondra Beneš...
To samo přeci vypovídá o tom, že převod, na kterém je bodování založeno, neodpovídá reálu. (A radši zas zopakuju: nejde mi o to bodování, ale o převod.)
Piškotodpovědět 
     Re: převody k pískovci09:12:08 03.01.2009
K těm převodum,kluci z dolnizlebcompany.com,sestavili zajímavou tabulku desítkových cest na písku.
modpovědět 

 k žebříčkům a databázi14:30:59 02.01.2009
jak to fachá při změnách? je možný, že má RostaS ve skalních cestách bouldr? třeba byl původně zadaný jako sklaní, potom to bylo opravený na bouldr ale Rosťovi a možná i někomu jinýmu to zůstalo ve sklaních ?
martanodpovědět 

 pořadí hory16:08:31 02.01.2009
Gratulace věčně mladému Vaškovi Skopcovi.
Nicolodpovědět 

 top10 - PÍSKY - 200818:10:35 02.01.2009
Zde ručně vyhledaných TOP 10 pískových přelezů z deníčků 2008 podle bodů (prohledal jsem jich přes 132), římský písmenka ujdou, ty arabský se blbě hledají, já cizí písky moc neznám, doufám že jsem nikoho neošidil, např. Bobeše...a teď se mi to smazalo skoro celý...tak jen krátce:
1. foxR 9531
2. noo noo 9132
3. Dlabis 9066
4. karelwimmer 8876
5. Miláno Z 8824
6. Piškot 8789
7. jardamarsik 8740
8. JIŤA 8620
9. eny.vopi 8291
10. richardmuller 8266
- tolik pro motivaci, spěcháám,... pa
 martanodpovědět 
 poznámka00:49:22 03.01.2009
Čerpáno pouze z "viditelných přelezů" :)
až to bude umět filtrovat pc, bude to jednodušší,
zatím by byl asi trošku problém, když je v nějakých oblastech jiná klas.
 martanodpovědět 
 Re: top10 - PÍSKY - 200801:04:44 03.01.2009
Nejsme tu pro čísla, ale čísla jsou tu pro nás;) V deníčkách je spousta zajímavých informací, z tý "špice 08" co jsem shlídnul (*týká se veřejných přelezů): jsou mezi námi takoví lezci kteří jezdí hodně, někteří málo, někomu dokonce stačili 4 dny na skále k tomu aby se dostal na "dobrou pozici". Někdo je líný si cesty zapsat, někdo je nechce ukázat ostatním, každého věc. U někoho se dá získat typ kam na víkend příště. Souhlas s tím že víc bodů tu mají lidi za nepískovcový přelezy, taky hodně těch lidí "na špici" nejspíš písky neleze vůbec a čistých pískařů tady je míň.
V desítce pískařů by mohl příště být ten kdo vyleze aspoň desítku cest kolem Xa/Xb, tam já se nedohrabu, ale žebříček mi pomohl se zlepšit. Taky jsem objevil ameriku a zjistil že zlepšení opravdu přichází jen s novými přelezy OS či, i těžších cest. Tak všem přeju aby byli lepší a aby je to bavilo.
A klaním se všem co mají morál na rozdávání, pár přelezů je tam i X solo, byť třeba kratších!
 martanodpovědět 
 Re: top10 - PÍSKY - 200810:13:00 03.01.2009
NO já bych asi neměl být tak vysoko..cesty jsou všechny ze Škrovádu kde se snažíme dodržet starou klasu(tj např. Xc - 7c+ apod). Jinak by se musela klasifikace celýho Škrovádu překopat. No jednou se to asi stejnak bude muset udelat aby v tom nebyl hokej, ale zatím to je tak jak to je.
Noo nooodpovědět 
  Re: top10 - PÍSKY - 200810:39:34 03.01.2009
jen tak mimochodem, letos na písku byl pravděpodobne nej Majzlík a Majzlice. Viz http://cs.euroclimbing.com/?p=2736
odpovědět 
   Re: top10 - PÍSKY - 200811:00:38 03.01.2009
ale to neni TOP 10, ale TOP 1
odpovědět 
  Re: top10 - PÍSKY - 200815:18:09 03.01.2009
Ale Marťo nač ta skromnost si prostě hooooodně dobrej.
Tomášodpovědět 

 Reprezentace skalních lezců13:39:29 05.01.2009
Myslím, že toto vyhlášení si asi neklade za cíl vyhodnotit nejlepšího lezce v Čechách, ale je skutečně pouze odrazem zápisů do deníčků na Lezci. Hledat objektivitu je nesmírně těžké a každý při něm dělá chybu a proto je tento úhel pohledu malinko zjednodušující, ale autoři jasně proklamují, co se za ním skrývá a rozhodně si nepřivlastňují nárok na cokoli jiného.
Pro mě, jako předsedu komise lezení na skalách, je deníček na Lezci jedním z výborných vodítek, jak sestavovat reprezentační družstva a jsem proto rád, že existuje. Chtěl bych proto poděkovat všem, kteří svými zápisy zde na Lezci dělají jasno ve vodách českého sportovního lezení, ale i autorům z Lezce. Doufám, že se mi v brzké době podaří napsat článek, který sezónu našich reprezentantů shrne.
Petr Reschodpovědět 
 Přelezy známé a neznámé...14:06:16 05.01.2009
Deníček je super věc, ale né všichni si ho vedou. Je pár kruto lezců, kteří zde chybí. Naučte už někdo Fojťase a Věrkou s internetem :)
P.S. poprosil bych kńučící štěně o nereagování...děkuji :)
Oliváčodpovědět 
  Re: Přelezy známé a neznámé...14:08:12 05.01.2009
samozřejmě "Věrku"
Lamaodpovědět 

 převod písek x vápno14:04:24 07.01.2009
Souhlas s Piškotem, opravdu se mi zdá docela jiný kafe dát třeba na OS 7a+ na vápně nebo IXc na písku (a to nemusí být třeba ani extra vražda od Špeka)Myslím,že pro objektivní porovnání výkonů by bylo vhodné převodní tabulku posunout tak o půl franc. stupně (+,-)
Richard M.odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 373 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.