LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   "Technika je vždycky jenom skrytá síla" A.O.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140339 cest
Nové přelezy:
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Horoškola Lokomotiva Brno

Další ročník horoškoly Lokomotivy Brno bude zahájen 23.3.2005

Horoškola lokomotivy Brno bude zahájená informační schůzkou 23.3.2005. Výuka je vedená ve třech blocích. Základní blok začíná v březnu a končí v červnu zkouškami na Vysočině. Cena základního bloku je 3.500 Kč.
Na základní blok navazuje kurz letních hor a horoškola je zakončena pro zájemce zimním kurzem.
Ceny horských kurzů budou upřesněny podle dohody a zvolené lokality.
Pro bližší informace kontaktujte

Radek Lienerth zoban@seznam.cz

Radek

zoban   [úpravy] 20:21 01.03.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 reklama22:17:04 01.03.2005
Zobane, Zobane...
tomu rikam clanek....za tohle si zaslouzis vyhrat lano od Lanexu....vyborne jsem se pobavil...jen tak dal...
Climberodpovědět 

 SMAZAT!!!!!09:52:30 02.03.2005
Pokud to je oddílová informace pro členy oddílu patří na oddílový web a nikoliv sem. Pokud to je reklama na komerční horoškolu má to být označeno jako reklama.....
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: ???15:57:38 02.03.2005
Nemělo by tam být píár? I když on je to prostý inzerát.
jan pušodpovědět 

 Hrůůůza11:35:52 02.03.2005
teda Zobane, že na to máš žaludek, nestydíš se?
Myšákodpovědět 
 Re: Hrůůůza17:29:52 02.03.2005
1)Pokud by se jednalo o reklamu, bylo by to jasně označeno a nebylo by tam lokomotiva, ale ClimbOn.

2) Nevidim duvod, proc by informace ze jedna z nejstarsich a myslim ze pomerne slusne vedenych oddilovych horoskol v CR zahajuje dalsi rocnik, nemela byt uvedena na lezeckem informacnim serveru, zvlaste kdyz se tu spousta lidi co nemaji peniz na komercni kurzy po oddilovych horoskolach pta

Takze hosi sit do mne muzete, dam vam i za pravdu ze leckdy z vaseho pohledu pravem, ale tentokrat by to bylo znacne nefer.

Horoskola cita 13 x moznost vikendove akce, 4 x moznost vyukove steny, 6 x teoretickou prednasku, zdravovedu. Myslite ze je to pro vydelek???

Radek
zobanodpovědět 
  Re: Hrůůůza17:49:04 02.03.2005
A všiml sis někdy nahoře v menu odkazu Inzerce? To je totiž to správné místo, kam rozsahem, stylem a tématem tenhle útvar přesně patří.

jkodpovědět 
 re17:30:03 02.03.2005
nemyslim si ze zrovna tohle je nejaka reklama na Zobanovy soukrome aktivity. ano, patrilo by to na oddilovy web, kdyby existoval. to je vec jina. I tak tohle neni nejaka super reklama na nota bene prekticky prodelecnou akci, ktera ma cil vzdelavani novych lezcu, ne hrabani penez.
orlikodpovědět 
 Re: Hrůůůza21:00:54 08.03.2005
Opet musim napsat, ze komentar HRUUUZA jsem nepsal ja, ale nekdo jiny. Zas tak moc toho proti Zobanovi nemam.
 Myšákodpovědět 

 To Zoban13:40:47 03.03.2005
Nikdo netvrdí, že si tu Zoban přihřívá SVOJÍ KOMERČNÍ polívčičku , ale v této rubrice se většinou objevují články s informačním či popularizačním charakterem.
TOTO JE OPRAVDU PRACHSPROSTÁ INZERCE HOROŠKOLY, KTERÝCH PROBÍHAJÍ ROČNĚ ASI STOVKY. JE TO NORMÁLNÍ INZERTNÍ ČI PR ČLÁNEK, KTERÝ NABÍZÍ ODDÍLOVOU-PLACENOU HOROŠKOLU, KTERÁ MŮŽE BÝT SAMOZŘEJMĚ TAKTÉŽ PROSTŘEDKEM PŘÍJMU. ALE PROTI GUSTU....
A NEVÍM ZDA JE TAKOVÝ PROBLÉM DÁT TENTO ČLÁNEK DO KAT. INZERCE, NEBO HO OZNAČIT V HLAVIČCE JAKO INZERTNÍ
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: To Zoban13:54:16 03.03.2005
...
Radek
zobanodpovědět 

 všichni jste mimo14:48:01 03.03.2005
ehm, tak jestli můžu mít malou poznámku: pokud to nevadí správcům webu, nechápu proč by to měl Zoban dávat do inzerce, to by byl sám proti sobě.  2)  nevidím až tak velkej rozdíl mezi různejma pozvánkama na bouldrové závody, které mají asi tak stejnou informační hodnotu jako tento "článek" a taky zřejmě 90% lidí nezajímají. 3) pokud to nevadí ani Papoušovi, kterej většinou první křičí, že jde o skrytej píár, tak je to podle mě Ok. A za poslední, už by to tu dávno zapadlo, pokud by někdo neživil tuhle diskuzi :)
P.odpovědět 
 Re: všichni jste mimo15:38:58 03.03.2005
annonce závodů, které navštěvuje veřejnost a sleduje třeba i on-line výsledky je něco jiného než propagace produktu za 3500,- Kč.
Samozřejmě mi nic nebrání vyvěsit sem ceník z mých komerčních aktivit www.exex.cz popřípadě zde inzerovat akce oddílu a utržit za to peníz do své či oddílové kapsy.
Jasně je to problém správců.....
Pravda je že to asi stejně zapadne.
Když tady měl PR článek s fotkama Mirek Caban ( mnohem více reportážní než toto ) všem se ježily vlasy hrůzou a diskuse dosáhla nebývalých rozměrů.
Ale jak jsi psal...v podstatě jde o hovno a Zoban přes své instruktorské či pedagogické kvality buď získá nebo z mého pohledu ztratí...ale každý nosí svůj žaludek ve svém břichu.
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: všichni jste mimo15:59:18 03.03.2005
Já už jsem nějak vyměk, a tak snad jen prosba pyjárníkům: Balte své produkty do cukrové vaty vyprávění, ať ta reklama z toho tak nečouhá. Třeba: S nováčky v horách je to jako s dětmi. I když jim stokrát říkáte, aby si indulonou mazali chleba a voskem své pohorky, vždycky to popletou. ....bla bla bla... Chcete také zažít navoskování žaludku a další veselé hisrorky a říkat si správná KlimbOň? Volejte 0609....
Papoušodpovědět 
  Re: všichni jste mimo19:11:03 03.03.2005
Dekuji za ohlasy ktere v nasi oddilove horoskole nevidi zlatokopy a vykoristovatele, nemluve o PRistech.
Omlouvam se 99% kteri jsou jiz zkuseni, samostatni lezci ze je obtezuje techto cca 10 radku a timto je tedy prosim, aby veskere clanky uvedene v souvislost se slovem horoskola necetli.
Pro to 1% zbyvajicich, ktere takova informace zajima rad zodpovim pripadne dotazy smerovane na muj mejl.
Prijemny den Radek
zobanodpovědět 
 Re: všichni jste mimo19:56:35 03.03.2005
Podle mne, by měli editoři Lezce takovéto oznámení automaticky přesunout do inzerce, kam jednoznačně patří. Pokud by sem všichni, kdo něco pro nováčky organizují, ať již výdělečně, nebo neziskově, dávali své inzeráty, nebude to tu ke čtení.
Pokud se srovnání se sedmi velikány týká, tamto byla, alespoň zpočátku, nabubřelá bublina a diskutující popudil hlavně tento fakt, že se jednalo o PR již nebylo tak významné. Toto je krátký a stručný inzerát, který nepopuzuje, jen je v nesprávné rubrice.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: všichni jste mimo21:45:53 03.03.2005
Jestli se to ujme, tak to si editoři od delete namůžou prsty. Nejen školy pro nováčky, ale i půjčovny co půjčují matroš (po tom se také každý shání, tak proč to neříct), obchody co mají něco "fakt super" za nízkou cenu...Ještě že to řešit nemusím!
jan pušodpovědět 
   Re: všichni jste mimo21:53:28 03.03.2005
Jenže když se to neujme, můžeš taky mezi samejma inzerátama hledat jak magor něco ke čtení :-)
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: všichni jste mimo22:19:17 03.03.2005
No právě! To jsem myslel!

I když pak rozhodovat co je a co není Píár a pak ještě podprahová reklama...jéje! Co když ty "přechody" platila nějaká firma na hodinky??? :o)))
jan pušodpovědět 
    Re: všichni jste mimo22:25:43 03.03.2005
Myslel jsem kdyby se ujalo to podávání inzerátů, které by mohlo být inspirativní.
jan pušodpovědět 
     Re: Sekce horoškoly?00:32:10 04.03.2005
Všichni máme zájem na tom, aby ti, kdo lezou, činili toto pokud možno bezpečně. Podobná (NEKOMERČNÍ = oddílová) oznámení by byla myslím velké plus, mimo jiné je to jistá záruka úrovně výuky (zdaleka ne všechny horoškoly nabízí úroveň oddílových nováčkovských kurzů).
Jenom otázka zařazení - nestálo by za to zřídit kolonku v levé liště, kde by kromě výsledků, seznamu stěn, prodejců apod. byly i oficiální kursy oddílů ČHS? Systém vkládání nechám na moudřejších, určitě s kontrolou.
Varianta druhá je zařadit do podsekce i oznámení komerčních horoškol, které by za drobný (?) poplatek mohly přispět i na údržbu těchto stránek, přece jenom doména něco stojí.
Komentáře?
Martinaodpovědět 
      Re: Sekce horoškoly?07:17:43 04.03.2005
Já bych to jako plus hodnotil a to tak, že velmi. Tedy jako konzument, nevlastním Lezce ani nechci inzerovat. Ona i databáze půjčoven, opraven by byla jistě vítaná.
jan pušodpovědět 
      Re: Sekce horoškoly?07:28:52 04.03.2005
No a do téhle rubriky pak může napsat chlapec Zoban místo inzerátu něco o tom jak funguje horoškola, podělit s o nějaké to nouhouw...vždyť co by horolezec pro horolezce neudělal! Ba i rozmarnou povídku! Třeba kolik hodin ukazovaly hodiny, když začal výuku :o))). I když také nevím. Kdyby pak všechny horoškoly naběhly s poutavým vyprávěním, tak by to byl taky pěknej informační šum.
jan pušodpovědět 
       Re: Sekce horoškoly?07:48:27 04.03.2005
Rozdělit horoškoly na dobré a špatné-to si neumím v praxi představit (i když by to bylo skvělé). Na komerční a nekomerční to docala jde. Komerční je ta, kde se platí. Jesli málo, nebo moc, jesli je prodělečná a nebo výdělečná je už daší dělení. Nehulákám že komerční je špatně! Nějaká levná a kvalitní komerční horoškola je výborná věc.
Jó, také si myslím, že inzerát patří mezi inzeráty! Já to považoval za tak jasné, že jsem to ani nepsal a hnedle přešel dál.
jan pušodpovědět 
        Re: Sekce horoškoly? - To Martina09:02:00 04.03.2005
Z toho rozdělení jak to popsal Jan P. jasně vyplývá, že horoškola zde inzerovaná je komerční (!!) - platí se.
Domnění, že když se jedná o oddílovou horoškolu není to akce komerční je značně zcestné.
Oddíly zvláště ty s právní subjektivitou mohou podnikat tyto akce se snahou přivydělat si na svoji činnost. Mohou tak samozřejmě činnit i oddíly ostatní - neoficiálně že. Zda to je u té Brněnské tak, nebo tak, těžko říct - to by zde musel být rozpočet, ze kterého by bylo patrné, že vybraných 3500 Kč pokrývá náklady ( a to bychom zabíhali do velkých a zbytečnýh detailů ).
Každopádně nic proti inzerci, každý je z něčeho živ, ale měla by být označená jako v každých tištěných novinách.
Neidealizujme si svět...dnes řada oddílů poskytuje pro své nečleny komerční služby ať jsou to zájezdy ( mohu přeposlat spam, který mi chodí ) či horoškoly a bylo by naivní domnívat se, že tak činí z lásky k horolezcům.
Taky máme svoji horoškolu ( teď myslím oddílovou ), která samozřejmě slouží potřebám členů oddílu a není komerčně za úplatu nabízena ostatním.
Jinak co se týče servisu, který Zoban and company poskytuje slyšel jsem jen samou chválu ....o tom žádná.
Radim Bzuraodpovědět 
         obhajoba hnusného komerčáka09:47:00 04.03.2005
no tak já se teda trošku zastanu toho hnusnýho komerčáka:

je hnusná komerční horoškola něco, kde se přispívá instruktorovi na pravidelné školení (jenom vyškolení horského instruktora je 20 papouchů) a přispívá se něco inštruktorovi na jenom cestu do hor, a von tam místo vlastních ambicí se hmoždí hlemejždím tempem po trojkách, nebo není? nekomerční je jenom to, kde si instruktor z pablblého entusiasmu platí školení a obětuje dovolenou cvičení elévů?

tedy 3,5 tisíce za oddílovou horoškolu je cena nezisková až prodělečná, kdy při třech nováčcích na instruktora peníze s bídou pokrejou školení instruktora a cestovné, jeho čas, opotřebení materiálu etc. je zdarma. Komerční cena horoškoly (kdy po zdanění a amortizaci materiálu zbyde instruktorovi sotva minimální mzda) je někde jinde - řekl bych dvacka má-li školený nebýt rychlokvaškou.
Lukas B.odpovědět 
          Re: obhajoba hnusného komerčáka11:15:13 04.03.2005
Už jsem napsal, že já za sebe neříkám komerční=hnusné. Ač bych možná měl i jakýsi vnitřní důvod vyskakovat, neboť množství naprosto nevýdělečné a velice ztrátové práce, kterou jsem leckdy a leckde vykonal je značné. Ale to byla moje volba, sám jsem si to vybral, a s věcí to nesouvisí. Také jsem napsal, a jsem o tom přesvědčený, že najít hranici mezi píárem a vyprávěním, inzerátem a oznámením, dobrou radou a reklamou...je velmi těžké. Ani si nejsem jistý, jestli takový otevřený inzerát není lepší nežli nějaké "balení". Oznámení na nepravidelné akce nebo nové stěny...etc, jsou jiné (řekl bych) tím, že se o nich jde opravdu těžko dozvědět. Najít si třeba horoškolu a nebo krám by měl člověk umět. Pokud si neumí nalézt, kde je horoškola, tak je otázkou, je-li natolik zralý, aby ho bylo možné pusti na skály.
Pozvánka na školu úlně zadarmo, kde by navíc žák dostal najíst a na konci lano na památku by byla také inzerát a patřila mezi inzeráty. Komerční je to, co se platí v penězích. Z tohoto důvodu mají některé podniky, které nemohou být komerční, kasičku, kam můžeš a nemusíš něco hodit.
P.S. Komerčním a zárověň levným a především kvalitním horoškolám zdar a sláva! Nekomerčním a kvalitním rovnou svatozář!
jan pušodpovědět 
          Re: obhajoba hnusného komerčáka11:59:37 04.03.2005
Pokud čtu dobře, tak ta cena je za jeden blok, a to dost možná za ten nejlevnější. Vynásobeno třema to dělá cca 10 tisíc. Jestli je to dobrá cena a hezká komerce nebo nehezká komerce nekomentuju, ale vysvětlení že je téměř charita, kterou někdo sponzoruje div né vlastníma penězma mi připadá neuvěřitelné.

Samozřejmě když do nákladů započítáváš i čas dá se za "nekomerční" prohlásit jakákoli práce - normálně bych bral 200 korun na hodinu, tady to dělám za míň, takže to je nezísková práce?
jkodpovědět 
          Re: obhajoba hnusného komerčáka14:02:29 04.03.2005
Ještě k těm propočtům nákladů. Jde započítat vybavení instruktora, čas, opotřebení, soukromou pojistku, reprezentaci (pivko, vínko a preservativy) a také že si musel nechat udělat zubní protézu, aby mohl hulákat do větru...já nevím co ještě.
Některé věci se dělají stále proto že tě to baví. Všechny započitatelné náklady Ti nikdo nezaplatí. Kdybych třeba začal cvičit psy, tak mi nikdo nezplatí to, že jsem si " na to musel koupit" vlastního psa a toho živit, léčit a dál a dál.
Někdo může předávat to, co se při lezení naučil zadara, někdo má zaplacené přímé náklady a někdo na tom třeba zbohatne. Ale ta argumentace se někdy začíná blížit tomu, že se započte kolik hodin "musel" lézt, nežli se to naučil.
"Vždyť já to dělám pro lidi, co já z toho mám!" Nevím, ale já často podobné věty slyšel od hospodských, taxikářů a také dobře placených umělců. Od lidí dělajících v charitách snad nikdy.
To jen tak všeobecně, když už tak klábosíme. Abychom neoblbovali jiné a především sebe samotné.
jan pušodpovědět 

 Díky za názory10:12:37 04.03.2005
Díky za diskusi k tématu. Článek jsme nechali, i když jsme od počátku cítili, že je to na debatu. Asi by spíš patřil do té inzerce. Zobana a jeho práce pro Lezce si vážíme, tak jsme i trochu přimhouřili oko, a taky jsme to nějak nestíhali usledovat.
Díky za tip na rubriku, uvidíme a zvážíme, jestli se to ještě někam vejde, aby nebylo přerubrikováno.
Teď už to necháme a pro příště si vezměme z toho všichni poučení.
Takže Zobane dík za info a ostatním dík za zpětnou vazbu, protože v této autoregulaci vidíme úžasné kouzlo otevřeného systému Lezce :)
 hopodpovědět 
 Re: Díky za názory10:34:49 04.03.2005
Myslím, že v pravém sloupečku to klidně může zůstat (inzerce na lezci je přece jen pro něco jiného, je taková víc osbní..., navíc je trochu nepřehledná a vůbec). Jak už poznamenal někdo přede mnou, vnímám to na stejné úrovni jako pozvánky na závody, tiskové konference, webové stránky etc.
Tomodpovědět 
  Re: Díky za názory11:10:07 04.03.2005
Souhlasím, v inzeci se to jistě ztratí. Sekce (jak navrhoval Honza Puš) s horoškolami, půjčovnami, atd. by jistě stály za to, ať už si zařazení do nich lezec.cz zpoplatní nebo ne.

Jinak horoškola za 3500,- Kč mi také přijde jako za babku. Znám lidi, co horoškolou Lokotky prošli a myslím, že je kvalitní (i když, pravda, nemám s čím srovnávat).
Lawodgeodpovědět 
   Re: Díky za názory11:55:23 04.03.2005
No já vycházím z toho, že pokud se jedná o oddílovou horoškolu je určena pro členy oddílu a je zbytečné to inzerovat na lezci ( možná na oddílové schůzi či webu ). Pokud je něco určeno pro širokou veřejnost za úplatu je to normální komerční akce a můžeme se donekonečna hádat zda je cena vysoká, nebo nízká. A pokud se jedná o samaritánskou službu horolezecké veřejnosti kdy poskytujete neznámým lidem produkt na který doplacíte ze své kapsy - to nezbývá než smeknout a nebo volat psychiatrii.
Výpočty nákladů instruktora jsou relevantní - kolikrát jede ročně na horoškolu? Nemá k tomu komerční aktivity u kterých upotřebí instruktorské dovednosti? Atd..atd...
Pro srovnání naše oddílová horoškola v Tatrách určená pro oddílové členy představuje pro odd. klienty: Cenu za ubytování, cenu za dopravu
Instruktor má hrazeno oddílem: školení ( 50% )či doškolení ( 100 % ), lana, cepíny, mačky, přilby oddílové, pípáky půjčovné 50%, záloha 100%....prostě a jednoduše dotujeme vzdělání našich nováčků z grantů, dotací a dalších peněz, které do oddílu plynou....Instruktoři a všichni kteří se starají o chod oddílu, údržbu skal atd.. to dobrovolně dotují svým časem a usilím - naprosto dobrovolně.
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: Díky za názory11:57:29 04.03.2005
ještě jsem zapoměl...instruktor má samozřejmě zdarma cestu a ubytování v Tatrách, vyjma stravy.
Radim Bzuraodpovědět 
  Re: Díky za názory11:26:45 04.03.2005
To bych byl rozhodně proti. "Pozornost čtenáře" je vzácná věc. Samozřejmě i pro jakékoli jiné inzeráty a diskuse je "výhodnější" se ocitnot na hlavní stránce. Pokud se ale na hlavní stránku bude cpát všechno, všechno bude velmi ryhle mizet kamsi do historie, a použitelnost i pozornost se sníží. Horoškol jako HO Lokomotiva sice asi není mnoho, ale pokud se přijme jako normální vkládat sem inzerci horoškol, budou tu zanedlouho inzeráty na jakékoly školy a kurzy a těch jsou stovky.

Jestli někdo chce mít v pravém sloupečku přehled horoškol, tak ať napíše jeden článek s přehledem horoškol. (A možná by pak snesl i pravý sloupeček.)

Mnohem víc by pomohlo, kdyby v diskusích a inzerci existovaly FUNGUJÍCÍ kategorie.
jkodpovědět 
   Re: Díky za názory17:20:20 04.03.2005
Asi prichazim se svou troskou trochu pozde, ale musim se k tomuto taky vyjadrit.
Ti co si vzpomenou tak vedi, ze kdyz se Zoban vytasil se svou soukromou iniciativou tak jsem byl jeden z tech, co mu to pekne popsuli a to nejem na lezci, ale i we Walesu kde jsme se potkali na mitingu BMC. Ale proti clanku jakym podal informaci o horoskole nemam nic. Mozna to bude tim, ze kvalita horoskoly H.O. Lokomotiva Brno je mi znama a tady bych si jenom pral vic horoskol jako je tato. Zadalsi rekl bych, ze clanek byl urcen tem, co nejakou horoskolu hledaji a chteji neco se zarukou kvality a ne neco co nabizi nejaka pseudocestovka/horolezecka skola co budou vyucovat lidi co o tom nemaji moc paru a zaroven si najit oddil. A ta cena za to co je nabizeno je to za pusu. Jenom tam mel napsat jestli si myslis, ze se budes flakat a nechodit na skoleni a kurzy a stejne to udelat tak na to zapomen urazu je ve skalach dost i bez blbcu co se vydavaji za lezce.
Stepan Ptacekodpovědět 
    Re: Díky za názory09:35:41 07.03.2005
Jak všichni psali...proti inzerátu nic, ale má být označen jako inzerát. Zda je něco za hubičku, nebo není je věc diskuse. Proč by měla být tato horoškola nějak význačně lepší než ostatní oddílové horoškoly netuším. Zoban je samozřejmě zárukou jisté kvality, ale není v ČR a ČHS asi určitě jediný. Taková zvolání, že je něco dobré nebo špatné bez argumentů, nebo případné certifikace horokurzu má váhu asi jako lejno na cestě....
Radim Bzuraodpovědět 
     Re: Díky za názory10:28:57 07.03.2005
Pokud te zajima ten rozdil a zatim si na nej neprisel tak. Kolik horoskol jinych oddilu jsi videl? Kolik oddilu se snazi ziskat nove zajemce otevrene? O jakem certifikatu to hovoris?
Jinak po tom co jsem si precetl tak se musim zeptat nejsi ty jeden z tech co vlastni jednu z tech pseudohoroskol a tim padem Lokalka ti dela konkurenci? To by vysvetlovalo tu certifikaci, protoze klienti musi byt odmeneni za jejich ochotu nam zaplatit. A kdyz to neni predanymi vedomostmi tak aspon tim papirem, ktery je nadchne a muzou se tim kasat pred kamosama, ale jinak byde tak akorat vhodny na to aby si to lejno prikryl. Jenom jim to nerikej to by je asi nepotesilo.
Pro ty co si mysli, ze jsem clenem Lokalky tak nejsem a zeptejte se Zobana ci lidi v Brne jak se mame radi, ale tato skola je pro lidi a ne pro Zobana a tak si podle myho zaslouzi trochu respektu.
Stepan Ptacekodpovědět 
      Re: Díky za názory11:54:05 07.03.2005
Každý větší oddíl má svoji horoškolu z mého okolí: Náš oddíl HO TJ Spartak, USK slávie UL...hodnocení může být značně subjektivní...tvrdit o něčem, že je nejlepší, nebo dokonce jediné aniž bych znal ostatní horoškoly mi přijde zvláštní....Tím nepopírám, že se jedná o horoškolu dobrou.
Naše firma se do takových věcí jako je horoškola ve velehorách nepouští...takže to pro mne není žádná konkurence, protože nás živí úplně něco jiného.
Radim Bzuraodpovědět 
       Re: Díky za názory12:14:21 07.03.2005
Certifikací jsem rozuměl zhruba toto: Nějaká měřitelná kritéria, která je nutné dosáhnout, aby horoškola mohla být nazvána horoškolou a měla třeba certifikaci či hlavičku ČHS. Parelelou může být průkaz instruktora - pokud je někdo instruktor, tak asi umí to...to a to.
Dnes lze v podstatě nazvat horoškolou cokoliv...včetně toho, že vezmu dva kamrády zalézt - nejsou dána pravidla ani kritéria.
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Díky za názory22:05:08 05.03.2005
Mam jeste jeden napad na rubriku...co takhle rubrika ZOBAN...
...odpovědět 

 Horoškoly10:49:30 07.03.2005
Ajéje. Tak oddílová horoškola… Mám pocit, že kdyby pod pozvánkou (nebo jako co tu upoutávku na horoškolu označit) byl podepsán kdokoliv jiný než Zoban, tato dišputace by se nestrhla.

Dovolte mi, prosím, několik poznámek.
1. kdybych dělal oddílovou horoškolu (a neměl dost frekventantů), také bych si myslel, že dát upoutávku na stránky Lezec.cz je dostatečně etické, i když to nedávám do inzerce a neoznačuju jako PR. Prostě oddílové horoškoly jsem nikdy nepovažoval za komerci (i když i třeba mohou vydělávat), ale normální součást života oddílů, potažmo ČHS. Jedná se stále ještě o aktivitu HO, a nikoli Zobanovy firmy (která shodou okolností dělá totéž).
2. Mnohé z čtenářů zarazila cena. Budiž. Vyjadřoval se k ní tady např. Lukáš B., který ji za přemrštěnou nepovažuje. Proč asi. Myslím, že prostě proto, že i jeho oddíl také dělá horoškoly. Já se k ceně vyjadřovat nebudu. Jen si dovolím poznámku. Náš oddíl ukončil poslední horoškolu zjara 2004. Jednalo se o horoškolu, která měla již jistou tradici, vytvořila si vlastní zázemí a do jisté míry i osnovy, byla pro ni skripta, v ceně bylo několik publikací atd.. Trvala něco přes rok a cena byla, podle mého názoru dost vysoká, frekventantů bylo k dvaceti (a dokončila ji – resp. jednotlivé, zvlášť placené bloky dokončila více než polovina frekventantů). Přesto se tým, který horoškolu realizoval rozhodl, že v dohledné době do ničeho podobného nepůjde. Někteří uvažovali pouze o tom, zda nejít do podobného kurzu komerčně, nebo zda se vrátit úplně na začátek a dělat výhradně kurzy pro nejužší okruh přátel. V každém případě však, lze horošoku, z hlediska organizačního týmu, považovat za přehlídku ztraceného času bez zaplacených nákladů. Mám pocit, že naše cena se od ceny Lokotky až tak monoho nelišila.
3. Nevím jak v Brně, my jsme horoškolu nikdy neinzerovali a přesto jsme měli vždycky víc frekventantů, než jsme původně plánovali. Přesto však se domnívám, že fakt, že Lokotka horoškolu inzeruje, nelze brát jako inzerát v pravém slova smyslu, ale spíše jako servis. Tedy výčitky zde vznesené nejsou zcela na místě. Na místě je snad jedině žádost na pánečky z Lezce, zda by nebyli ochotni opravdu udělat zvláštní rubriku mimo inzerci, kde by podobná oznámení mohla chvíli viset a třeba by se k nim bylo možné (podobně jako ke článkům) vyjádřit.
4. A ZA POSLEDNÍ: Buďme rádi, že se tady vyskytují oznámení o pořádání horoškol. Není jich nikdy dost a pokud má Lokotka volnou kapacitu, berme to spíš jako pozitivum.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Horoškoly11:24:43 07.03.2005
vidím to naprosto stejně, jak už jsem psal někde výše, jde o vzdělávnání, ne o vydělávání.
orlíkodpovědět 
 Re: Horoškoly11:39:06 07.03.2005
Myslím že jde o jediné. A bylo to tu řečeno. Když může jeden, může druhej. A kde je hranice? Jiná, komerčnější a horší horoškola už nemůže? Jak se pozná, že todle už ne? A co když vím, jak zhubnout zdravě??? :o)) To přeci také každého lezce velmi zajímá a jistě se to rád dozví. A Lezci nebudou nic nežli mazat a mazat a odpovídat, proč toho tady nechali a toho ne. I když je to jejich věc.
jan pušodpovědět 
  Re: Horoškoly12:02:39 07.03.2005
Souhlas s Honzou P. Mimo to: Pokud bude na lezci každý z několika set oddílů inzerovat své oddílové aktivity jako jsou horoškoly, chytání pádů, zájezdy za lezením atd...nebude zde nic jiného než pouze toto - což je normální inzerce se snahou naplnit stavy a uhradit náklady či generovat zisk ( stejně tak to může být nazváno servisem - službou pro horolezce ). Obdobné služby, horoškoly, lezecký víkendy pořádá celá řada komerčních subjektů za úplatu ( stejně jako lokotka ) a neznamená to přeci, že by je měli všichni nabízet zde na lezci v kategorii článků. O co jsou služby komerčních agentur a ostatních oddílů méně vyjmečné než služby jednoho z oddílů.
Toto není svazový web ani oddílový...a z tohohle pohledu by mělo být rovnítko mezi všemi subjekty ať komerčními, nebo nekomerčními, kteří si za to, tak jako tak nechávají zaplatit.
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Horoškoly12:27:29 07.03.2005
"toto neni svazovy web ani oddilovy"
neni, ale je to web lezeckou verejnosti nejctenejsi. dle meho nazoru neni moc lepsich moznosti jak dat na vedomost podobnou vec. jasne, kdyz administratori vytvori dalsi sekci na tomto webu -- neco kam by se vlezly upoutavky na zavody a jine veci typu info o horoskole, tak to bude jen dobre. toto proboha neni komercni inzerce a je tedy skoda psat tyto informace do kolonky inzerce kde bude okamzite prevalcovana vsim moznym.
odpovědět 
    Re: Horoškoly12:28:16 07.03.2005
podpis k tomu nahore
orlikodpovědět 
     Re: Horoškoly12:39:28 07.03.2005
Jak jsem psal já i další nahoře....co je komerční a nekomerční je těžko posoudit. Platí se za to: Platí a to 3500 za jeden blok!
Pokud není cílem obsazení kurzu, zaplacení nákladů, či genrace zisku a Lokotka to vše pořádá pro dobro lezecké veřejnosti a dotuje ze své kapsi ......tak máš asi pravdu.
Radimodpovědět 
      Re: Horoškoly15:42:52 07.03.2005
jojo, Radime, to je tak. Oddíly na horoškolách obvykle vydělávají velmi nepřímo. Např. tak, že jim po každém ročníku zbyde nějaký materiál, nějací platící členové atd. Ale obvykle oddíly horoškoly dnes nedotují. Obvykle "svojí" horoškolu dotují instruktoři, protože většinou to nevychází ani na jejich náklady (takže když to jde dobře, tak třeba cestovné se proplácí alespoň jako holej benzín, nikoli jako normální cesťák atd.). Prostě je to taková charita, kterou děláme dokud nás baví a můžem si ji dovolit. No, u nás v oddíle už ne. Skončili jsme. Prostě máme málo těch, co si to mohou dovolit :-)
Tomáš F.odpovědět 
       Re: Horoškoly15:44:05 07.03.2005
P.S.
tím ovšem neříkám, že by to mělo být považováno za charitativní podnik a neměla by na to být zvláštní rubrika. Ale k inzerátům bych to nedával :-)
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Horoškoly16:59:00 08.03.2005
Moc nechapu, o co ti vlastne jde. Myslim, ze neni nic jednodusiho nez clanek necist, pokud se ti tak nelibi. Staci maly pohyb ukazovakem...Mit tve problemy, tak si piskam. Souhlasim s Orlikem, horoskola Lokotky je veci vzdelani, ne vydelku. Odsoudit celou vec stim, ze je to komercni hnus umi kazdy. Travit vikendy a spoustu volneho casu s novacky a vrazet do toho jeste spoustu svych penez je naproti tomu ochoten delat malokdo. Ja bych to taky nedelal, kdyz muzu travit cas se svymi kamarady a tech penez taky neni nazbyt. Co ty?
Honza Vlasatyodpovědět 

 Oddil14:31:56 09.03.2005
A muzu se nejak stat clenem oddilu, kdyz studuju v Brne a je mi 22 let?? Lezu asi 5 let a docela bych do nejakeho vstoupil a stal se trochu organisovanym lezcem. Dik za info
Prixodpovědět 
 Re: Oddil19:25:45 09.03.2005
Ozvi se mi na mejl zoban@seznam.cz
Radek
zobanodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179392)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
December Pain 9 Beycik
Triska 8- Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.