LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezení je nebezpečný sport!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
19.Volf 10818
20.Vlk 10806
21.Reich 10798
Bouldry:
19.Horáček 9525
20.Pařík 9503
21.Šolc 9381
Hory:
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148
27.Verner 3138

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140374 cest
Nové přelezy:
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c

Stěny
Lezecké centrum Ruzyně - Praha 6
Nová venkovní lezecká stěna Cibulka - Praha 5
SQUASHPARK Cibulka - Praha 5

Prodejny
HUDYsport - Praha 1
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín
Ing. Jan Zavadil - PROFITSPORT - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lavina zabila v rakouských Alpách pět Čechů a Slováka

Šest lidí zahynulo pod masou sněhu, která se v sobotu odpoledne zřítila v rakouském Tyrolsku. Mezi oběťmi je pět turistů z Česka, kteří byli v oblasti Söldenu na túře.

Třetí oběť pod lavinou v Ötztalských Alpách v Tyrolsku na hoře Schalfkogel je nejspíš Slovák, upřesnil web iDNES.

Zdroj:
iDNES

Standa   [úpravy] 11:07 03.05.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 upřesnění16:51:29 03.05.2009
Bohužel nebyli tři, ale šest. Dle informací z rakouského webu APA zahynulo pod lavinou pět Čechů a jeden Slovák při výstupu na Schalfkogel. Lavina se utrhla ve výšce 3000m. Záchranné práce zkomplikovalo špatné počasí. Lavina spadla v sobotu odpoledne, avšak záchranné práce byly započaty až v neděli ráno po šesté hodině. Všichni skialpinisti byli vybavení lavinovými pípáky, díky čemuž byla těla skialpinistů nalezena během 56 minut, přičemž první z nich byl nalezen během dvou minut. Nejhlouběji bylo nalazeno tělo jednoho z alpinistů pod vrstvou 2,5m sněhu. Skialpinisti byli identifikování sedmým z nich, který zůstal ten den na chatě.
odpovědět 
 Re: upřesnění17:30:20 03.05.2009
Text komentáře je pro vulgrání, urážlivý nebo nezákonný obsah skrytý.
Pletanodpovědět 
  Re: upřesnění17:56:50 03.05.2009
Tak, ja som sice krestan, ale co spravi Kaplan s rodinami mrtvich horolezcov? Stiahne spatky lavinu? Vyspoveda a zaopatri horolezcov post mortem?
Wreckoodpovědět 
   Re: upřesnění18:50:46 03.05.2009
Křesťan? To je možné asi jsi byl pokřtěn na přání rodiny..., ale kdybys byl praktikujícím křesťanem, tak bys věděl, jak moc jsou důležité modlitby, půst a pokání za zemřelé jejichž Duše se mohou nacházet v očistci. Pokud jsou jejich Duše v pekle, tak s tím už ani modlitba nic nenadělá, ale to my nevíme.
Pletanodpovědět 
    Re: upřesnění19:04:05 03.05.2009
Text komentáře je pro vulgrání, urážlivý nebo nezákonný obsah skrytý.
Pletanodpovědět 
     Re: upřesnění19:32:56 03.05.2009
Nemám nic proti věřícím, stejně tak nemám nic proti gayům, nebo třeba černochům, ale když si nad hlavou nosí obrovskou ceduli a cpe svou pravdu, práva a barvu všem okolo, tak mě to sere.
Za tragicky zahynulé se klidně pomodli, jestli myslíš, že to pomůže jejich nesmrtelné duši. I když dle mého názoru je dětinské, věřit tomu, že v pekle jsou čerti s kopytem a z nebe na nás shlíží Pán obklopen nahými děťátky s bílými křidýlky.

Upřímnou soustrast pozůstalým.
TujboPefaodpovědět 
      Re: upřesnění20:59:57 03.05.2009
Pletane sem krestan a ty uz di prosim do prdele. Ver, ze NIKDO (na zemi a kdekoli jinde) z Tebe radost nema....prosim zmizni z tohoto srveru a uz se nevracej.....odpuzujes vic lid nez pritahujes a to je teda evangelizace jak prase
krestanodpovědět 
       Re: upřesnění15:25:54 04.05.2009
Vzhledem ke tvé nekřeťansky sprosté reakci se domnívám, že jsi lhář, který se za křesťana pouze vydává a, který citově vydírá. Běžná komunictická praxe.
Pletanodpovědět 
        Re: upřesnění16:17:44 04.05.2009
Magor. Bezna krestanska praxe.
-odpovědět 
        Re: upřesnění12:35:07 05.05.2009
Seš docela magor,co?
Zdeněkodpovědět 
     Re: upřesnění13:15:31 12.05.2009
Text komentáře je pro vulgrání, urážlivý nebo nezákonný obsah skrytý.


To neni pravda. Ja to cetl kde je to skrytý? Nejsme deti, mami.
odpovědět 
    Re: upřesnění06:48:38 04.05.2009
najdi si už konečně holku

nebo radši ne - tohle by si žádná nezasloužila
marekodpovědět 
    Re: upřesnění11:56:23 04.05.2009
mno, chvalabohu moja viera nieje tvoja vec a tvoj nazor na nu ju nerobi lepsou / horsou.
Pre rodiny je irelevantny fakt, ci ich potesujuci kaplan je horolezecky alebo iny ....

nechapem tu potrebu niektorich evanielizatorov sa rvat druhim do zivota za kazdu cenu, a to doslova cez mrtvoly. V sucasnosti, kto chce, faru najde. Presadzovat svoje zvrhle chapanie lasky pri prilezotosti smrti clena rodiny je hyjenizmus tazkeho kalibru, s miluj blizneho svojho to nema absolutne nic spolocne. velebnosi, du blejt ...
wreckoodpovědět 
  Re: upřesnění18:44:10 03.05.2009
Di do pr. ....
R.odpovědět 
  Re: upřesnění19:22:42 03.05.2009
Vím, že je chyba na tvé příspěvky reagovat, ale přijde mi to fakt už nechutné. Každé neštěstí je pro tebe vhodnou příležitostí k propagaci křesťanské ideologie. Co kdyby si nechal víru na osobním rozhodnutí každého a neobtěžoval s těmi bláboly.
bolekodpovědět 
  Re: upřesnění20:54:04 03.05.2009
Pletane, ještě se mi nestalo, že by mě nějaký text urazil, ale teď se ti to povedlo. Podle mě jsi duševní mrzák, nic jiného. Jdi už jednou provždy do...
KarelKodpovědět 
 Re: upřesnění21:17:10 03.05.2009
ty vole jeden zostal na chate?? ten musi mat teraz ine stavy..
MTodpovědět 

 lavina17:40:44 03.05.2009
nevim jake byly podminky zrovna v techto dnech, nicmene jsme se pohybovali ve stubaiskych alpach pred 6 dny a pri vystupu na habicht jsme se otocili uz po 9 hodine ranni, prestoze byla lavinova predpoved na jednicce. ve vyskach okolo 2800-3000 m se totiz usazoval nafoukany prasan, ktery evidentne prilis nedrzel.

Je mi moc lito tech nestastnych alpinistu.
vojtaodpovědět 

 Smůla, osud ...19:13:13 03.05.2009
Z toho co se píše na idnes.cz se dá opravdu hovořit o velké smůle. Dva z nich měli vzduchové kapsy a v případě rychlé pomoci by asi přežili. Pípáky taky měli. Zasrané počasí ...
Belialodpovědět 
 Re: Smůla, osud ...21:14:33 03.05.2009
je mi to strasne luto, boli to urcite skveli ludia ktori milovali hory tak ako ja..hory nam pripominaju ze ake su krasne take vedia byt aj nemilosrdne..pripomenuli aky je zivot krehky a aka je silna priroda...je mi to naozaj velmi luto..dufam ze umreli stastni
MTodpovědět 
 Re: Smůla, osud ...21:39:23 03.05.2009
POČASÍ není špatné. Pouze člověk to neumí odhadnout. A navíc byli mimo značené cesty.
PETRodpovědět 
  Re: Smůla, osud ...23:14:29 03.05.2009
"mimo znacene cesty"... Vtipalku... Byl jsi vubec nekdy na horach nebo lezes jen na preklizce? :-(
Trollodpovědět 
   Re: Smůla, osud ...10:03:12 04.05.2009
Slovo "značené" je ve skutečnosti nesmysl, protože v terénu většinou není nic- možná nějaká tyč, ale na mapě trasy značené jsou, takže je to sporné ...
Soustrast pozůstalým.
olson.vsodpovědět 
   Re: Smůla, osud ...22:23:13 04.05.2009
to troll - pan je odbornik a hrdina
ondroodpovědět 

 laviny19:37:00 03.05.2009
Obětí mi je líto, také jejich blízkých doma. Dnes jsme se vrátili z Hohe Tauern, chtěli jsme lézt Pallaviciny kuloár, předpověď byla nadějná (sobota polojasno, neděle jasno, bezvětří), nicméně po 12km ťapání na Franz Josef Hohe a po vyhodnocení situace, kde byl vysypaný každý žlab, mlha s větrem, ale i občas slunečno jsme to otočili a zase 12km po silnici zpátky. Ono to není vždy jednoduché rozhodnutí, ale bohudíky pokud člověk umí také ustoupit. Příspěvek píši spíš jako povzbuzení, že vrátit se člověk může vždycky. Ale samozřejmě těžko se to hodnotí, když nebyl přímo v oblasti na místě. Včera jsme potkali také pět slováků, kteří to otočili, my jsme byli čtyři a výborně vybavení vším na ledovec. Ještě jsme potkali maďarskou dvojku, která byla pod bivakem smetena lavinou, ale měli štěstí a dostali se na parkoviště. Ještě jednou upřímnou soustrast pozůstalím.
KPazodpovědět 
 Re: laviny21:48:26 03.05.2009
je to strasna sprava. My sme boli tu sobotu na ture na Monte Cristallo (dolomiti), vyslapali sme peso tri stvrte kuloaru, spodna polovica bola uz vysypana, ked sme sa dostali do hornej casti, este tam vysel nafukany sneh s hornou vrstvou ubytou vetrom, po par metroch brodenia sa tymto sme to cca 150 m pod vrcholom otocili a to sme mali za sebou takmer uz 1500 vyskovych. Vzhladom na zle a nebezbecne podmienky v kuloari sme usudili ze to bude lepsie po nasej stope zoslapat na peso ako to este narezavat lyzami a tak sme lyze na cestu dole kuloarom radsej ani nedali, az dole pod kuloarom. Aj take byvaju tury a nie lahke rozhodnutia.
iva filovaodpovědět 
  Re: laviny22:14:40 03.05.2009
Loni v Chamonix to same. Rano perfektni jarni firn, clovek mohl jezdit co chtel. Po obede extremne lavinozni vlivem slunka hlavne jizni svahy. Padalo vsechno. Taky jsme radsi schazeli. To jen tak pro ostatni co tu vzdycky pisou o ctverce lavinovce, apod. Zazil jsem mnoho tur v Zapadnich Tatrach za 4 lavinovky a paradne jsem zalyzoval, ale taky spoustu lavin za dvojky lavinovky, viz. Chamonix nebo pripad pod kterym je tato diskuse. Nejaka predpoved, ktera se dela kompletne pro cele pohori vubec neni smerodatna (pouze orientacni) a je vzdy potreba zvazit aktualni situaci, ted a tady kde zrovna stojim. Samozrejme nikdo neni vseved a kazdy jednou udela chybu, a kdo na hory chodi hodne, uz urcite nejakou tu lavinku ci splaz zazil. Tak to proste je.
Belialodpovědět 
   Re: laviny22:50:20 03.05.2009
Mě by zajímalo, kde se konkrétně stala chyba. Jestli sjížděli blízko u sebe v malých rozestupech atd. Tak jestli o tom někdo něco neví. Myslím že i jako ponaučení pro ostatní by to mohlo mít cenu. Jinak se samozřejmě jedná o velkou tragedii a pozůstalím i tomu klukovi co s nima nešel přeju hodně sil.
Matějodpovědět 
    Re: laviny23:10:19 03.05.2009
V sobotu jsme se pohybovali v oblasti Vysokych Taur, cca 100 km vychodne od mista nestesti.
Foukal velmi silny severni vitr presahujici ve vysce 3000 m v narazech 80 km/h. Ve 3000 m napadlo se silnym vetrem az 15 cm snehu. Pres den byla promenliva oblacnost od dobre viditelnosti az po nulovou. Prechazeli jsme z Essener Rostocker huette na Kuerzsinger. Zamer byl pres Geiger a geigerscharte, nakonec jsme z hlediska pocasi volili orientacne narocnejsi, ale technicky snadnejsi Mauertorl.
Po te co jsme z Mauertorl sjeli navazani a po ne zcela snadne navigaci v nulove viditelnosti na ledovci pod Kuerzsingerhuette se pocasi velmi zlepsilo. Po cca 1 hod se bez varovani behem 5 min zcela zkazilo a zacalo masivne snezit se silnym vetrem.
Uvidime co k nehode rekne posledni clen skupiny, ale zrejmne asi obdobny vyvoj pocasi kluky vylakal ven a kdyz se pak za zhorseni pocasi snazili dostat zpet rozbehl se sled nestastnych udalosti...
Radek
zobanodpovědět 
     Re: laviny08:18:43 04.05.2009
Podle místního vůdce a svědků z chaty se tou dobou vraceli a bylo ještě dobré počasí(viditelnost). Vraceli se po stejné jako výstupové trase. Dle všeho to vypadá na smůlu, i když mne by na tůru při lavinové 3 těžko přemlouvali....
Matyodpovědět 
      Re: laviny09:09:44 04.05.2009
Nešlo podle mě zásadně o stupeň lavinového nebezpečí. Podstatným faktorem byl několikadenní silný severní až severozápadní vítr s občasným sněžením. Prostě optimální podmínky pro vznik desek na závětrných svazích.
milanodpovědět 
    Re: laviny23:22:16 03.05.2009
To je hned... Jestli byla mizerna viditelnost (a proto se pry vraceli, i kdyz kdo vi), tak pokud by meli byt dale nez 100m od sebe (sirka odtrhu), tak to by znamenalo zrusit skupinu a jet dolu kazdy uplne solo.

Na druhou stranu zase tu lavinu nekdo videl, tak mozna nebylo tak hnusne nebo se netrefili...

Ale to uz nam asi nikdo nerekne. :-( Nekdy ani clovek neudela nic spatne, staci mit smulu.

Jeden popis nehody, ktera stastne skoncila je treba tady - http://mountainski.cz/ 16/breznova-lavina-pod-voisthaler-huette-skoncila-dobre Mozna to nekomu pomuze nekdy priste v rozhodovani.
odpovědět 
    Re: laviny08:44:37 04.05.2009
Tady na fotkách je to úplně přesně vidět: http://tt.com/tt /home/story.csp?cid=7476928 &sid=57&fid=21 (vymaž mezery) Jeli dolů, nevěděli, že pod vrstvou udusaného prašanu je kluzná vrstva firnu. Pak to utrhli. Je otázkou, zda by přežili, kdyby sjížděli po jednom.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: laviny13:05:40 04.05.2009
Doba postoupila, na zkracování URL použijte např. tento nástroj http://jdem.cz/
Raškinodpovědět 
 Re: laviny13:56:08 04.05.2009
Hello, tak ste to otocili, co uz. Ta betonova cesta bola otrasna, co? My dali prvovystup na 7m snehovy zavej od frezy :) Drzte sa m.
Matoodpovědět 
  Re: laviny16:18:13 06.05.2009
Zdar, nic jinyho nam nezbyvalo. Nechapu, jak ty madari mohli vyvaznout bez utrzeneho knofliku/gombiku. Ale vzhledem co se stalo nelituju ani tech puchyru z asfaltky. Aspon jsem si vyzkousel, ze se da docela dobre chodit i v samotnych botickach:) Vase prvovystupy jsem si nalezite prohledly. Ja si zase zalyzoval od galerie k zatacce:)
Tak at se nam podobne zazitky vsem vyhybaji!!!
 Batodpovědět 
   Re: laviny16:47:03 07.05.2009
:) Drzte sa m.
Matoodpovědět 

 sobota07:11:41 04.05.2009
My jsme šli na Grossvenediger od jihu a na jižně orientovaných svazích byly desky už minimálně od pátku. V sobotu vítr od SZ zesílil a místy se viditelnost skutečně pohybovala na nule. Za celou sobotu nikdo nahoru nešel, jen jedna skupina přišla od chaty Kürsingerhütte. Až na 30 minutovou vycházku jsme strávili na chatě Defreggerhaus na na kopec vyšli v neděli. Stejně jako stovky ostatních trpělivých.
milanodpovědět 
 Re: sobota09:37:11 04.05.2009
V sobotu dopoledne jsme byli v Ortleru na Cevendalu asi 3750 m, bylo polojasno, velmi silný (možná do 100 km) a studený vítr, odpoledne okolo 15 hodin se začalo zatahovat a vítr ještě zesílil. Sníh byl sedlý, umrzlý, lavinu bych moc nečekal. Ale do středy večer ještě chumelilo, bylo asi 20-50 cm nového sněhu. čt a pá bylo vedro, všude ze žlabů a stěn to vylítalo. Hlásili stupeň 3, místy 4. Sobota byla mnohem chladnější, i odpoledne v 2500 m byl sníh umrzlý. Otztal není daleko, myslím, že podmínky tam mohly být podobné.
tomášodpovědět 
  Re: sobota17:30:07 04.05.2009
S těmi cm. sněhu to není tak úplně pravda. Ve 3000 m napadl až 1 m sněhu a laviny padaly už od té středy. Ve čtvrtek bylo vidět dost vypadlých věcí menšího až středního rozsahu, v pátek to nebylo lepší. Nechci dělat chytrýho, ale my jsme raději místo Cedevale jeli lyžovat do Santa Catariny právě proto, že laviny bych v té době docela čekal. Ne úplně malá spadla už ve středu ráno pod Rif. Cassati na cestu z Pizzini. Počasí celý minulý týden nestálo za nic, z pohledu skialpinistů. Celý týden byla 3.

Mluvím o oblasti Ortleru od Santa Catariny (rif. Forni a Pizzini).
MirekZodpovědět 
   Re: sobota21:24:36 04.05.2009
nechci se hádat, sám jsem dost posera, ale sobota byla uplně jiná než předchozí dny, v sobotu chodily davy klientů s horskými vůdci (od zufallhuette) a kromě silného větru neměli žádný problém, chodili i do svahů, do kterých se mě moc nechtělo.
tomášodpovědět 
    Re: sobota23:33:18 04.05.2009
Jasný, o sobotě jsem nemluvil. To už jsme odjížděli domů.
MirekZodpovědět 

 smůla?07:33:53 04.05.2009
To co se stalo je velké neštěstí. Přestože neznám zatím přesné okolnosti nehody, první, co mě napadlo, když jsem si přečetl zprávu na ORF bylo, co ty lidi dělali v květnu ve čtvrt na pět odpoledne na tůře.... Být na jaře v poledne z tůry zpátky je základní pravidlo. Přestože pozdní denní doba nemusela být v tomto případě příčinou nehody, považuji za vhodné na toto upozornit.
Kryštofodpovědět 
 Re: smůla?10:05:36 04.05.2009
..dyť se vraceli. Viz.nahoře.
kuba novákodpovědět 
  Re: smůla?11:40:25 04.05.2009
Krystof tim chtel rici, ze na jare stoupa odpoledne lavinove nebezpeci a nejpozdeji ve 14-15h uz mas sedet na terase chaty na pivku a koukat, jak to z okolnich nasvicenych svahu jezdi... Takze na jare v 16:15 nemas na kopci co delat.

Tolik teda vysvetleni k teorii, samozrejme je otazka konkretnich podminek, zda by jim to pomohlo.
Trollodpovědět 
   Re: smůla?12:02:01 04.05.2009
Tuto sobotu nebylo ve výškách kolem 3000 m typické jarní počasí. Teplota v závětří kolem -5 st.C...Silný vítr.
milanodpovědět 
   Re: smůla?13:11:45 04.05.2009
obecně máš samozřejmě pravdu. odtrh na fotce ale nevypadá na odpolední jarní základovku, ale na desku, kdy denní doba nehrává zásadnější roli.
Lukas B.odpovědět 
    Re: smůla?14:51:53 04.05.2009
Prošel jsem si LLB z 2.5 a opravdu v polohách kolem 3000 m podle této zprávy situace výjimečně dramatická nezdá. Ve 3 tisících se udává teplota kolem -5 stupňů. V reakci na můj předcházející kometnář však autor uvádí teplotu +5 stupňů (což je cca. 10 stupňů rozdíl oproti předpokladu. Meteostanice v Obergurglu ukazuje z 1. na 2. května taky poměrně výrazné oteplení http://wetter.orf.at/tir/obergurg/main?reg=7t. Je to samozřejmě spekulace, ale výraznější oteplení mohlo opravdu v tomto případě sehrát roli. Laviny, které padají z tohoto důvodu nemusí být nutně základové, naopak, stačí, aby provlhla horní vrstva, která snáze sjede po tvrdším horizontu.
Kryštofodpovědět 
     Re: smůla?14:55:39 04.05.2009
Jé, já si toho předcházejícího autora špatně přečetl to mínus je na jiným řádku - tak to se omlouvám. Nicméně Obergurgel oteplení hlásí. Sorry za dezinformaci...
Kryštofodpovědět 

 tisková zpráva od čhs11:07:08 04.05.2009
vyslovuji soustrast. dle všech zatím dostupných informací nešlo o žádnou na první pohled rozeznatelnou chybu a nemůžu vykřikovat: "mě se to stát nemůže, protože....".

co mě však překvapuje: je dva dny po neštěstí, půlka pracovního dne pryč a nikde nevidět vyjádření svazu. něco na dva řádky. třeba konstatování skutečnosti, že byla lavinová dvojka, že přelom dubna a května je obvyklá skialpová sezona, že dle všech dostupných informací byli všichni dostatečně vybaveni, a že podrobná analýza nehody bude později. no a pak svorně pláčeme, že nás (myslím horolezoucí část populace) nikdo nebere vážně. za sebe říkám, že od čhs očekávám vytváření pozitivního obrázku o této kratochvíli a prezentaci této aktivity jako něčeho, co lze označit jako veřejný zájem.
Lukas B.odpovědět 
 Re: tisková zpráva od čhs11:27:14 04.05.2009
proč?
Martinodpovědět 
  Re: tisková zpráva od čhs11:43:21 04.05.2009
Protoze vas (sam nejsem clenem) ma CHS zastupovat a bojovat za zajmy skupiny horolezcu. A s tim souvisi i jiste PR nebo chces-li "marketing". Na lavinovych nestestich se media zivi jako diva a nekdo by je mel usmernovat a uvadet veci na pravou miru. Utvaret nazor verejnosti na lezce, protoze asi vsichni vim, jak vypada prumerny ctenar idnes, ze... :-(
Trollodpovědět 
   Re: tisková zpráva od čhs12:19:27 04.05.2009
a co jako psát? dneska je to v Blesku i s obrázkama, v TV už to taky asi proběhlo. ale fakt je že dokonce i mamča mi volala jestli jsem tam nakonec nejel na svátky
28odpovědět 
    Re: tisková zpráva od čhs13:20:14 04.05.2009
proč? aby nebyl v jedné z nejprodávanějších tiskovin rozhovor s čuramedánem kterej staví stan v roháčích ve žlabu ale například s šéfem čhs nebo třeba se zobanem. aby rozumprdové na diskusích měli před sebou černé na bílém že teď je zrovna hlavní sezona a že značené cesty v československém slova smyslu v alpách defakto neexistují. že neštěstím stižená skupina nejsou banda potrhlých hadrenálistů, ale svéprávní jedinci s odpovídajícím vybavením. například. aby si línej redaktor mejnstrýmu klofnul na stránku horosvazu a tam bylo hned dvouřádkové stručné a hutné vyjádření a mejl či telefon na tiskového mluvku nebo činovníka horosvazu v konkrétní problematice se orientujícího.
Lukas B.odpovědět 
     Re: tisková zpráva od čhs14:54:30 04.05.2009
To je házení hrachu na zeď. Průměrný zaprděný čecháček - brouk pytlík - bude stejně pořád mudrovat a cítit se chytřejší, než ten "blbej horolezeckej inštruktor" co je s ním ten rozhovor v novinách. To nezměníš. Mi osobně to vůbec nevadí, blesk ani frontu nekupuji a s brouci pytlíci jsou spíš pro smích. Holt jsou součásti tohoto světa.
Ale dělat si PR na základě tragédie mi nepřijde jako dobrý nápad.
Martinodpovědět 
     Re: tisková zpráva od čhs15:00:06 04.05.2009
Nehledě na to, že nidko z vedení ćhs tam asi osobně nebyl. Takže asi těžko mohou rychle vydat nějakou konkrétní zprávu. Když by se pak ukázalo, že všechno bylo jinak, tak by vypadali jako blbci.
Martinodpovědět 
 Re: tisková zpráva od čhs12:41:20 04.05.2009
Lukáši, tak jsem z toho jelen (stejně jako už mnohé roky). Měl jsme živý rozhovor do hlavních zpráv včera večer na Z1, ve kterém jsem vysvětloval, že neudělali žádnou velkou chybu. Předem jsem se ptal, jestli tam bude mluvit taky někdo z ČHS nebo Alpenvereinu. Prý nikoho nesehnali (první domluva po telefonu byla okolo páté hodiny odpoledne, zprávy běžely v půl osmé). Na Nově o chvíli později nebyl za horolezce a skialpinisty vůbec nikdo, jenom nějaká pipina tam plácala, že z parkoviště vidí sníh. ČT1 jsem neviděl. MF Dnes má dneska neštěstí jako titulní zprávu, ve které jednu větu řekl Jirsa (skialpová komise), a pak je tam přidaný velký rozhovor s turistou, který přežil lavinu ve stanu při velkém neštěstí v Roháčích, což je samozřejmě minela.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: tisková zpráva od čhs12:46:28 04.05.2009
Četl jsi, jak zní 3. odstavec titulní zorávy MF Dnes? "Nezbývá, než si na to začít zvykat - při zdolávání hor umírá stále více Čechů." Jednak je to nesmysl (leze a skialpuje stále více lidí po delší čas, a přesto zůstává číslo mrtvých zraněných víceméně stejné) a druhak je to velmi negativní reklama na naši zábavu (normální člověk si řekne, že jsou to šílenci, a časem se mu vylíhne v hlavě, že dělají něco zakázaného, a proto jim můžeme zakázat další lezení na písku a nakonec radši zakážeme jakékoliv lezení...)
Kuba Turekodpovědět 
   Re: tisková zpráva od čhs14:01:12 04.05.2009
Turku,..a nebo radši ne,admin by to smazal...
Ondráš z Raťákuodpovědět 
    Re: tisková zpráva od čhs14:07:54 04.05.2009
hele, věcně. co je na tom názoru špatně? já s tím souhlasím, ale budeš-li mít nějaké argumenty, tak se dám možná přesvědčit.
Lukas B.odpovědět 
     Re: tisková zpráva od čhs14:55:29 04.05.2009
Hmmm, takovou míru "hurvínkovatosti" jsem nečekal...
Určitě by ČHS měl hbitě informovat o věcech, které pořádá, tvoří, kde má informace o prvním a posledním (závody, svazové akce, atd.)
Sorry, ale smrťák kohokoliv kdekoliv, to není řízený marketing svazu. Jen zírám, co to chcete? A ta Humanita v názvu, to eufemismus?
Dále: Co ČHS v momentě, když se to stalo a poprvé to proniklo do médií, asi ví. Pánové, zcela upřímně za BK ČHS. V ten moment víme prd jako všichni ostatní. Jste snad malé děti, a myslíte si, že máme rozvědku nebo co? Co bychom do toho vyjádření na svazové stránky psali - doměnky?! Doměnky se plkají snadno na webu. Ale já se pod nějaké vymyšlené kecy bez podrobných znalostí a informacích o případu nepodepíšu.
Dále média: Z BK ČHS jsme během neděle hovořili s několika novináři (noviny). Co ale ve výsledku napíšou, neovlivníme. Což je vcelku logické, protože naše odpovědi jsou v tu chvíli logicky plné "asi", nevíme přesně". Sami v tu chvíli lovíme informace kde jinde, než zase v médiích (takže novinářům říkáme stejnak to, co již vědí z agentur). Tak holt novináři spíše převeznou to, co je v těch agenturách - třeba vyjádření místní horské služby Rakouska, starosty obce, atd.
Dále: Mediální strategie ČHS, kontatktní adresy/telefony, je jasné, že to musí být. Dle mého se na to nový VV chystá, že to zavede. Uvidíme. Dotazy v tomto ohledu směřujte na VV nebo sekretariát.
Jestli ale někdo čeká, že ČHS bude fungovat jako kancelář na uvádění omylů bulváru na pravou míru v rychlosti on-line, tak je fantasta. Stačí se podívat na rozpočet, a člověk přestane mít velké oči.
Tomáš Kublák, BK ČHS
TomasKodpovědět 
      Re: tisková zpráva od čhs15:10:17 04.05.2009
v tom se asi neshodneme. samozřejmě tvoje odpověď bude plná formulací "možná, asi, pravděpodobně". předpokládám ale, že když tě vzbudím o půlnoci, že si zařadíž ectálský alpy do mapy a zfleku můžeš říct, že je sezona, a že na svah rozumný člověk nosí pípáksondulopatu. nic víc po tobě nechci.
jo a pak chodíte plakat že při průserech mejnstrým telefonuje turkovi. no nic, du nakrmit prase.
Lukas B.odpovědět 
      Re: tisková zpráva od čhs15:15:57 04.05.2009
Hele Tomáši, prosím přečti si napřed, co jsme tady s Lukášem psali, než začneš o Hurvínkovi. Nechceme, aby když někdo umře, udělat z neštěstí pěkné PR pro horolezce. Chceme, aby byl někdo z oficiálních míst schopen do médií mluvit seriozně o zásadních věcech. Ne aby to pokoutně nahrazovali různí šmudlové (včetně mé osoby). Je jasné, že ČHS nebude mít okamžitě lepší informace, než Reuters, AP, ČTK a místní horská služba i policie dohromady, ale může je dát do souvislostí. Příklad: V tomhle případě po mě Z1 chtěla vědět, co je to skialpinismus, jak se vůbec lavina utrhne, jestli se to stává často, jestli ty lidi byli nezodpovědní hazardéři a abych okomentoval pravděpodobnou příčinu nehody. Ještě bylo předem dohodnutné srovnání počtu nehod Čechů s cizinci. Na to už nedošlo, nebyl čas. Jak to všechno nakonec vyznělo, nevím. Byl to přímý telefonický vstup do zpráv, a tak jsem je neviděl. Takhle nějak to probíhá ve všech seriozních médiích. Nic divného na tom není a první, na koho by se měla tato média obracet, je ČHS. Z komerčního hlediska jsem samozřejmě rád, že citují HD, ale jako horolezec vím, že ČHS tady něco dělá blbě.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: tisková zpráva od čhs15:32:24 04.05.2009
Ok, ať se netočíme v kruhu, i můj příspěvek si přečti, s pár médii jsme hovořili, a přesně to, co zmiňuješ, jsme jim obecně vysvětlili. Z1 ale mezi nimi nebyla. Takže se obloukem vracíme k tomu, aby byly na svazových stránkách kontakty na tisk.mluvčího, a ten věděl na koho odkázat dál do nitra svazu. Fajn, s tím souhlasím dlouhodobě, to snad víš. Pro nový VV teď dělal stručný nástin mediální koncepce Kečup, víc o tom nevím, ale něco se v tom směru děje. čus.
Ale zázraky od toho nečekejte. Bulvár fakt zrovna my nezkultivujeme.
TomasKodpovědět 
        Nic ve zlém16:07:46 04.05.2009
Samozřejmě se na většině věcí shodneme. Ohledně tiskového mluvčího určitě. Myslím ale, že se s Lukášem především podivujeme na tím, že ČHS nevydal okamžitě nějaké jednoduché komuniké a že nebyl nikde citován, aby osvětlil, že to nebyli šílenci, ale že se takové věci prostě stávají. (Já jsme uváděl zrovna Z1 jako příklad, jak to chodí a ne abych se chlubil. Je mi ale divné, že když Ty jsi mluvis s několika novináři, nikde jsem nečetl Tvoje citace. V tom je asi taky něco špatně.)
Kuba Turekodpovědět 
      Re: tisková zpráva od čhs15:36:34 04.05.2009
Mas pravdu.

A je jednodussi to tak nechat byt nez to zkusit zmenit. Novinari budou nadale psat slinty, laviny budou dale plnit prvni stranky (byt lide umiraji casteji pri jinych aktivitach, ale ty nejsou tak vdecne) a Z1 bude volat Kubovi T.

Petrodpovědět 
  Re: tisková zpráva od čhs14:31:24 04.05.2009
Je otazka, co noveho a zajimaveho by tam nejaky mluvci CHS rikal. A co z toho by novinari vubec pouzili a do jakeho kontextu by to zasadili. Pro priklad neni treba chodit daleko. :)
jx zeroodpovědět 

 škoda....12:01:20 04.05.2009
škoda,že pomoc přišla pozdě.Dle iDnes nemohli záchranáři vrtulníkem pro silný vítr.Proč ale nepomohli skialpíci co volali horskou?Viditelnost zas tak špatná být nemoha, když je viděli z protisvahu...Pokus za záchranu by za to stál,když profíci toho prvního našli po 2minutách.Těžko soudit.Škoda...Jakub
Jakubodpovědět 
 Re: škoda....12:52:10 04.05.2009
ahoj Kubo nemáš nějaké podrobnosti kde bych se mohl přesněji a více dozvědět o lavinovém neštestí které se ted stalo? pošli odkaz kde mužou být i nějaké fotky. dík
Vašekodpovědět 
  Re: škoda....13:28:40 04.05.2009
Už jsem to sem do diskuse psal dopoledne - stačí přečíst celou diskusi. Nebo se koukni na HD (ha! skrytá reklama!!!!!)
Kuba Turekodpovědět 
 Re: škoda....13:59:45 04.05.2009
to taky nechápu.všichni měli výbavu, nejspíš neudělali žádnou zásadní chybu a nikdo se nevydal na pomoc!!!:-(Nevím, ale nemůžu pochopit, proč se tam nikdo nevydal na skůtru, nebo lyžích?
cmanaodpovědět 
  Re: škoda....14:02:17 04.05.2009
Kdyby tam byl Kuba Turků,tak všechny zachrání.
Celebritaodpovědět 
   Re: škoda....14:16:23 04.05.2009
Jj, KT je něco jako Chuck Norris....
Pedroodpovědět 
  Re: škoda....14:21:28 04.05.2009
proč se tam hned nevydal někdo na skůtru nebo na lyžích? pokusím se odpovědět:
1. neznám tuto konkrétní chalupu. ale většina chat je skůtrem nedostupná, logické a nejčastější je umístění chalupy nad prahem doliny tak, aby se snadno hledala zespoda i shora. zároveň takové umístění chalupy je výhodné pro zásobování nákladní lanovkou. samozřejmě holywoodskej akční hrdina by jel nákladní lanovkou, ale to není zvykem. není na to určena, projektována a kolaudována, a kdyby se něco stalo, tak by to byla polízanice jak řemen. takže vrtulník nebo pěšky.
2. horská služba nejsou hasiči a nedrží někde pohotovost na hromadnou akci vleže pryčnách a při poplachu nesjíždějí po tyči na korbu náklaďáku. jsou většinou doma a nějakej ten pohotovostník telefonista je teprve svolává. trvá to hodiny. narozdíl od osádky vrtulníku. ti startují téměř okamžitě, ale je jich pár.
3. pomoc očitých svědků. těžko lze předpokládat, že by se v dolině někdo vyskytoval bez pípákolopatosondy. ale ten někdo může vyhodnotit situaci jako nebezpečnou a pod visící odtrh nevleze. nemusí.
jo, jsou to všechno spekulace.
Lukas B.odpovědět 
   Re: škoda....15:27:08 04.05.2009
Doplním obecné Lukášovy pravdy o konkrétnosti na místě, co se pravděpodobně stalo: 1) Viděli je z druhé strany údolí = přístup by tedy byl jako celodenní nebo polodenní túra. 2) Rychle se střídalo počasí = chvíli bylo vidět, slunce, chvíli vánice, chvíli sněhová bouře a mraky. Když to tam neznáš, nemůžeš ty lidi najít a sám se ztratíš. 3) Odtrhla se lavina v poměrně plochém svahu = budou se trhat další. Chceš zemřít taky? 4) Žádná lanovka ani sjízdná cesta na kopec nevede = nedostaneš se tam na lyžích zeshora ani skútrem zespoda. Jsou to opravdové hory a ne nějaký skiareál (koukni se mapy.google.cz - satelitní snímek to ukazuje velmi podrobně)
Kuba Turekodpovědět 

 Co je na tomhle nezákoného?16:09:35 04.05.2009
Někdo se ptal odpověděl jsem a ptám se co je na mé odpovědi nezákoného, urážlivého vulgárního...?

Re: upřesnění 19:04:05 03.05.2009
V očistci je stejná bolest jako v pekle. Rozdíl je pouze v tom, že ta hrozná nepřetržitá (bez možnosti odpočinout si spánkem) bolest netrvá navěky, ale jen tisíciletí, staletí, roky, měsíče, či dny. Naší modlitbou můžeme někdy zkrátit délku očistcového trestu pro toho za koho se modlíme. To věděli naši křesťanští předkové, a proto se za své zesnulé modlili.
Pletanodpovědět 
 Re: Co je na tomhle nezákoného?16:14:33 04.05.2009
Jak jsi se dozvěděl to co píšeš?
krmicodpovědět 
  Re: Co je na tomhle nezákoného?16:47:00 04.05.2009
Stačí číst životopisy svatých a trochu znát katechismus katolické církve a i to co říká svatý otec Benedikt 16.
Pletanodpovědět 
  Re: Co je na tomhle nezákoného?16:51:02 04.05.2009
Zajímavost. Už 130 let nezetlelé tělo svatého dona Boska je nyní vystaveno v Římě ke shlédnutí návštěvníkům. Bosko viděl peklo ve vidění a popisoval jak ho překvapilo, že do něj padá daleko víc lidí, než si myslel. Tuto informaci mám např. zprostředkovaně a její zdroj je Radio Vatikán
Pletanodpovědět 
   Re: Co je na tomhle nezákoného?16:55:19 04.05.2009
Zdrojuješ jak nějaká mediální cháma! Vysílalo to Rádio Jerevan.
Za to se pudeš do pekla vohejbat pro polínka...
Papoušodpovědět 
    Re: Co je na tomhle nezákoného?17:00:05 04.05.2009
Hele Krmič se ptal já odpověděl a ty nejsi Bůh aby ses tu takle vyjadřoval o komkoliv.
Pletanodpovědět 
     Re: Co je na tomhle nezákoného?18:11:16 04.05.2009
Pletane,nebude to dlouho trvat a příjdu si pro Tebe...jen co si vyprázdnim pytel,ty hade..
Čertodpovědět 
     Re: Co je na tomhle nezákoného?12:41:17 05.05.2009
Já jsem Bůch!
Zdeněkodpovědět 
    Re: Co je na tomhle nezákoného?17:02:27 04.05.2009
Sorry, ale jedno dosud nedezintegrovane telo a knihy ze stredoveku me nepresvedci o existenci pekla tak jak je popisovano. To je to same jako kdyby nekdo neco dokazoval pomoci knih napsanych pod vlivem psychedelik. Nakonec i svati byli v tranzu, kdyz ziskavali uvedene zkusenosti..
jiste, nejedna se o exaktni dukazy, ale to sem stejne nepatri..
odpovědět 
 Re: Co je na tomhle nezákoného?16:17:03 04.05.2009
Zřejmě postrádáš zdravou soudnost a úctu. Ty nejsi Bůh aby ses tu takle vyjadřoval o komkoliv. Obávám se, že svým přístupem potenciální zájemce o víru odrazuješ než naopak. Asi tak.. Bavíme se tu o bližních nebo spíš o nějakých věcech? Nějak moc poslední dobou umíráte.. Tvá slova jsou ubohá
Oveckaodpovědět 
  Re: Co je na tomhle nezákoného?16:44:09 04.05.2009
Taková je Bohužel realita. Skutečně poslední dobou moc umíráte.
Pletanodpovědět 
   Re: Co je na tomhle nezákoného?17:35:17 04.05.2009
E?
odpovědět 
   Re: Co je na tomhle nezákoného?23:28:00 04.05.2009
Zkus drzet pust!!! par tydnu az mesicu od PC (pouze vylozene pracovni zalezitosti si vyrizuj)....a nech nas si cist a povidat o horach, V KLIDU !!! predem dik
odpovědět 
    Re: Co je na tomhle nezákoného?23:29:09 04.05.2009
Vzkaz o radek vys samozrejme pro Pletanka
odpovědět 
     Re: Co je na tomhle nezákoného?15:23:30 06.05.2009
Pletane když už tak Bohu žel nebo žel Bohu, když už toho Boha chceš mít s velkým B i v bohužel...v.
jirkaodpovědět 
 Re: Co je na tomhle nezákoného?16:16:50 06.05.2009
<>< Pletane, Tva moudra slova na me udelal opravdu dojem... Doted jsem neveril, ale jsi to prave Ty a Tve moudre prispevky, v nichz lze vycitit pravou krestanskou lasku k bliznimu, ktera me primela prozrit. Mohl bys sem napsat nejaky presnejsi kontakt na sebe dat, rad bych s Tebou osobne ujasnil par otazek ohledne Viry a moudrosti jejiho sireni zde na lezci. <><
odpovědět 
 Re: Co je na tomhle nezákoného?23:00:19 06.05.2009
Je třeba, aby se Evropané vymanili z kleští křesťanství.
Nietzscheodpovědět 
  Re: Co je na tomhle nezákoného?08:23:32 07.05.2009
Každou víru lze zredukovat na zoufalou snahu najít pevnou půdu pod nohama.
olson.vsodpovědět 
   Re: Co je na tomhle nezákoného?22:25:24 07.05.2009
coz pan Pletan dovedl k dokonalosti. Jeho "grunt" je opravdu pevny, zabetonovany katechismem, ovazany destero provazem...to neni urazka viry a vericich, jen Pletana. Neznam agresivnejsiho prodejce odpustku nez je tento pan. I ti blouznivci, co stoji pred vchodem do metra a nabizeji Strzni Vez/Vzbudte se a podobne ctivo jsou slabym odvarkem...Jak si muzes bejt chlape tak hnusne sebejistej, nelidskej? A jak to ze nepochybujes, kdyz i Kristus vahal?
hypaodpovědět 

 Perzekuce18:43:07 04.05.2009
Nechápu že všichni do Pletana tak prudíte. Zdaleka nesouhlasím se vším co říká a hlavně dělá, ale to co tu někteří předvádíte hraničí už se šikanou. Jeho příspěvky jsou asi na úrovni příspěvků od některých "vlezdoprdelistů" Adama Ondry nebo diskusí o Mg, a těm vlákna nikdo nemaže. Prostě když vám to nevoní, tak vás nikdo nenutí abyste to četli...
Mattodpovědět 
 Re: Perzekuce18:44:36 04.05.2009
Přesně tak! Nereagujte na něj a on sem přestane přispívat...
Janaodpovědět 
 Re: Perzekuce19:18:56 04.05.2009
Nesouhlasím. Pletan tady kydá jeden blábol za druhým. Jsem pro mazání. Je stejně votravnej jak ten týpek co furt huláká na Andělu, že Ježíš je všude. Adam je krutor a s tím se prostě smiř, že mu každej normální lezec fandí. Kdo leze velký kulový si jen stěží uvědomuje co je Áčko za bouráka.
Jinak samozřejmě upřímnou soustrast pozůstalým.
:(odpovědět 
  Re: Perzekuce21:04:59 04.05.2009
Citanie a pisanie do internetovych diskusii je kokotina a zabijanie casu. Skoda tych skialpinistov, vseci robime chyby.
peterodpovědět 
 Re: Perzekuce11:24:18 05.05.2009
Myslím, že jsou jeho příspěvky bezva. Člověk si uvědomí, jak je super, že takového člověka osobně neznám a že jsem ateistka. :-))
Markiodpovědět 
 Re: Perzekuce12:52:16 05.05.2009
No já bych řek,že nikdo ze zde přítomných nechce ve skutečnosti mazat Pletana a jeho mega-kydy.Já sám si je se zájmem pročtu a mezi prací,která je vesměs nezáživná až nudná,si s chutí zanadávám na takového kret..a jako on,odreaguju se,zasměju a pak mi to šlape o mnoho lépe.
Zdeněkodpovědět 

 prosba21:56:33 04.05.2009
Prosím nechte už těch hloupých řečí. Mrtvým nepomůžou v žádném případě ale nepomůžou ani živým. Běžte se hádat do hospody a tenhle prostor přenechte smysluplnějším debatám a těm, kteří by rádi o něčem informovali. Když si přečtou to, co jste tady předvedli, znechucením odkliknou zpět. Taky jsem šla na komentář, abych se něco dověděla. je to hnus. klikám zpět...Hela
hela opavaodpovědět 
 Re: prosba12:53:52 05.05.2009
A už jsi někdy viděla smysluplnou inetovou debatu?Jestli ano,rád bych se jí zúčastnil.
Zdeněkodpovědět 

 Slušnost23:47:39 04.05.2009
Dobrý večer. Chtěl bych vyjádřit upřímnou soustrast všem příbuzným, pozůstalým a přátelům zahynulých skialpinistů.

Nezapojuji se do internetových diskuzí, ale svým příspěvkem chci podpořit názorem Hely.

Nezneužívejte prosím diskuzi k osobním výlevům a zachovávejte tak úctu k lidem, kteří se již nikdy nevrátí…
Michal Lollokodpovědět 

 mějte se tam nahoře co nejlíp09:37:57 05.05.2009
Být v nepravou chvíli na nepravém místě se stává, ale nekončívá to takhle. Kluci byli zkušení připravení a tohle je prostě smůla, která může potkat kohokoli z nás. Doma chodím kolem skialpů v pokoji a říkám si, co s tím dál? Ty kluky sem znala, oni toho zažili tolik, co někdo nezažije za celý život. Oni v nás co sme tu zůstali budou žít dál a o to víc do toho musíme my dát. Budou mi chybět. hodně sil všem pozůstalým a hlavně jejich rodinám
Klárkaodpovědět 

 Víte někdo kdo to byl?12:33:03 05.05.2009
Prokousla jsem se všemi komentáři náboženských poděšenců i chytrolínů kterým by se to zaručeně nestalo ale chybí tu důležitá informace. Víte někdo o koho se jednalo?
Petrodpovědět 
 Re: Víte někdo kdo to byl?13:35:53 05.05.2009
dát sem byť jediné jmého, by bylo stejné jako dát je pohřbít na hnůj.
Martyodpovědět 
  Re: Víte někdo kdo to byl?14:12:35 05.05.2009
Však ono to vyplave na povrch.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Víte někdo kdo to byl?21:10:35 05.05.2009
Co je zas tak moc zajimaveho a podstatneho na tom kdo to byl??? Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze honeni se po jmenech vse jen komplikuje ten co prezili a tem lidem, kteri s obetmi nestesti maji neco spolecneho. Tohle nestesti zasahlo spoustu lidi okolo mne a prijde mi fakt zbytecne hledat identitu tech kteri uz s nami nejsou. V hledani identity vidim jen honbu bulvaru za senzaci a pripadne riziko nasledneho honu medii za kamarady a pozustalymi.
Lidi co ty nestasne kluky znaly asi chapou co a proc tu pisu...
Karelodpovědět 
    Re: Víte někdo kdo to byl?21:42:13 05.05.2009
Už jsem to psal u několika jiných neštěstí. Znát identitu pomůže všem, kteří mají obavu, že tam zůstali jejich kamarádi nebo příbuzní. Naopak utajení nebo odhalení identity nijak neovlivní neštěstí pozůstalých.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Víte někdo kdo to byl?22:45:38 05.05.2009
Kazdy dobry pritel, kamarad uz to davno vi. Nepotrebuje k tomu internet. A znami a vzdaleni kamaradi se to dozvi pozdeji a neni k nicemu, aby se kvuli nim zverejnovala jmena! Z vlastni zkusenosti vim, ze je to tak lepsi.
kamaradodpovědět 
      Re: Víte někdo kdo to byl?11:29:55 06.05.2009
Naprosty souhlas!!!
Honzisodpovědět 
      Re: Víte někdo kdo to byl?16:35:12 06.05.2009
Souhlas!
atrexodpovědět 
    Re: Víte někdo kdo to byl?08:49:56 06.05.2009
Pokud se pohybuješ 20 let mezi horolezci a skialpinisty a žiješ v Praze, tak by tě mělo zajímat, když jich 6 z Prahy zahyne, zda jsi je znal či někdy v horách alespon nepotkal..
Petrodpovědět 
     Re: Víte někdo kdo to byl?10:46:49 06.05.2009
Petře, pokud jsi je aspoň trochu znal tak už se to k tobě muselo donést, mě už to telefonovali v neděli asi ve čtyři hodiny. Bohužel špatné zprávy se šíří rychleji než lavina.
odpovědět 
      Re: Víte někdo kdo to byl?11:08:17 06.05.2009
Omyl, velký omyl. Lavina je bohužel rychlejší.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Víte někdo kdo to byl?23:07:43 14.05.2009
Turek je vzteklej, ze to nevi prvni a nema o cem psat.
ach joodpovědět 
 Re: Víte někdo kdo to byl?15:34:58 05.05.2009
Vím, napis mi mail a napisu ti vic, ale nechci to psat sem
odpovědět 
  Re: Víte někdo kdo to byl?16:11:58 05.05.2009
kares.petr@seznam.cz
petrodpovědět 
   Re: Víte někdo kdo to byl?19:34:24 05.05.2009
čus
kdybys zjistil kdo to byl dej mi vědět díky
petr.makan@gmail.com

prý tam byl honza malý..
odpovědět 
  Re: Víte někdo kdo to byl?19:37:10 05.05.2009
ahoj
jesti víte písnite kdo to byl díky
petr.makan@gmail.com
odpovědět 

 co rict21:10:55 05.05.2009
Ty lidi jsem neznal, nechci patrat po tom kdo to byl...uprimnou soustrast pozustalym a blizkym, je to tragedie. Drzte se. 
hypaodpovědět 

 mapa sklonů svahu08:48:20 06.05.2009
Ahoj, v souvislosti s plánováním lyžovačky bych si dovolil upozornit na mapu sklonů svahu v Tyrolích: http://gis2.tirol.gv.at/scripts/esrimap.dll?Name=ski&Cmd=Start
honza plocekodpovědět 

 Zprávy v tisku a tv09:32:41 06.05.2009
Je to velmi smutná událost a upřímnou soustrast všem.

Asi ale chápu o čem se tu mluvilo v souvislosti s informacemi v médiích. Já kromě lezení jezdím divokou vodu a vnímám dost citlivě, když se na jaře někdo utopí, jak jsou najednou všichni vodáci hazardéři, měli by si vše platit, atd ...

Stejná média pak stojí v létě na břehu Vltavy či Lužnice a mluví o nás jako o národu vodáků, vyptává se na názory atd ...

Tady taky někdo umřel a přesto se spusta lidí věnuje (a bude věnovat) VHT, lezení či skialpům. Myslím si, že si všechny tyto aktivity zaslouží být laickou veřejností chápány jako něco jiného než jen hazard s vlastním životem a zneužívání záchranářů.
syslikodpovědět 

  11:12:59 06.05.2009
Mate nekdo nejakou zkusenost s pouzitim airbagu pri skitouringu?, by to mohlo obcas pomoci.
PETodpovědět 
 Re: 16:03:17 06.05.2009
Ja mam zkusenost: Je to tezky jak prase! Ale v lavine jsem s tim jeste nebyl a doufam ze nikdy nebudu :) Jinak podle statistik Dynafitu z tebe zustane asi v 98 procentech padu laviny s ABS aspon kousek couhat, bohuzel nezarucuji, ze to bude nos nebo pusa ;)
upurnpmodpovědět 
  Re: 17:01:10 06.05.2009
ABS batoh je tezkej a tim i nepohodlnej na skialpy..To uz je lepsi Snowpulse nebo od Ferrina- Cybersafe.S vahou jsou si podobne,ale jsou pohodlnejsi na noseni...a kdyz se aktivuje,chrani hlavu i hrudnik.
Znam kluka,kteremu Snowpulse zachranil zivot,utrhla se s nim lavina,proletel se po sutrech a dojel par metru pred potok. Zustala mu koukat hlava a hrudnik...Je to dost drahe,ale ta investice se mu sakra vyplatila.
Z.odpovědět 
   Re: 19:03:18 06.05.2009
S batohem ABS jsem letos absolvoval celou sezónu tj. více než 20 skitůr a nějaké dny freeride. Mám vario s 15 a 30 litrovou variantou. Většinou jsem vystačil s tou 15ti litrovou, pokud jsem neměl mačky a lano. Hmotnost nemůže dělat průměrně zdatnému člověku potíže. Dobře se nosí a sedí na zádech. Zaplaťpámbů jsem ho nikdy nemusel aktivovat a snad ani nebudu muset.
Kryštofodpovědět 
    Re: 19:28:33 06.05.2009
Každých 30 minut nový klon?
milanodpovědět 
     Re: 17:28:48 14.05.2009
ABS funguje ak je lavina dlhsia ako 300m takze je cas aby si vyplaval, bohuzial nieje to vseliek,
pozname obete, ked jedna lavina padla - tu dotycny prezil, vzapati padla druha a tu zu neprezil.
Treba robit vsetko preto aby sa tieto hracky pouzivat nemuseli....
Jozoodpovědět 

 blízký14:43:30 07.05.2009
Ahoj,
jeden ze zemřelých skialpinistů byl můj velice blízký člověk. Tímto mu zde chci vyjádřit lítost za to, co se stalo. Z takový zájem od vás všech by byl určitě moc rád. Byl to moc dobrý a schopný sportovec, mimojiné i lezec. K vyrovnání se s jeho smrtí mi pomáhá to, že ho tak dobře znám a že jsem si jistá, že do této situace šel připraven, jak toho byl nejlépe schopen. A to nejen ohledně technického vybavení, ale i ohledně jeho schopností, znalostí a zkušeností, které měl a ve kterých ho znám jako poctivého a zodpovědného.
Tento člověk před 14dny zachránil život svému známému. Je mi líto, že on sám takové štěstí neměl.
Jsem ráda, že zprávy o jejich cestě nevyznívají v jejich neprospěch, pomáhá mi utvrzovat se v tom, čemu věřím.
Díky, E.
Evičkaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179394)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talkante IV Bielatal
Pokvareni Ritam 7c+ Vintjan
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.