LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezení je nebezpečný sport!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
53.Gospoš 10037
Bouldry:
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
53.Stadtherr 8403
Hory:
15.Y 5373
16.Louda 5220
17.Abt 5186

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140420 cest
Nové přelezy:
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
SAUNA - Plzeň
V 16 - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Soustředění skalní reprezentace v rakouském Zillertalu

náhledV letošním roce se naše skalní reprezentace trochu obměnila. Někdo přibyl a někdo se na to profilezení „vykašlal“. Anebo se odmítl zúčastnit a tím naznačil, že nechce být reprezentant.

Vedením skalní repre byl pověřen mladší lezec Jiří Šefl, který nahradil Petra Resche. Pro volbu, kam se naše mnohočlenná výprava vydá, byl zvolen rakouský Zillertal, jelikož jsou v této oblasti jak cesty s lanem, tak parádní bouldering.
Materiál je jemnozrnná žula, někdy až připomínající tvrdý pískovec. Klasické lezení po lištách spárách a bočácích. Tato oblast se nachází ve dvou údolích nad městečkem Mayerhofen a to v nadmořských výškách od 700 m.n.m. až do 1750 m.n.m., kde se nachází nejvýše položené sektory. Já jsem Zillertal navštívil už několikrát předtím, ale většinou jen s bouldermatkou. Tentokrát jsem si říkal, že bych chtěl lézt výhradně jenom z lanem a prozkoumat většinu sektorů, kterých je zde opravdu hodně.
Staré sektory jsou kratší - spíše bouldrovější cesty. Novější sektory, jako je Bergstacione, nabídnou opravdu dlouhé vytrvalostní a technické cesty někdy až 40-50m dlouhé. A právě toto lezení, i když není tak převislé, tak mě opravdu nadchlo a překvapilo.
Máte dostatek tření, jež potřebujete pro vaši uvolněnost při lezení na skalách, za to si neprolezete prsty po prvních dvou cestách.
Klasické lezení v Zillertalu začalo na věžích Ewige Jagegrunde a zde vznikly první  klasické i sportovní cesty. Další zbrusu nové oblasti, v kterých místní guru Gerhard Horhager udělal převislé a bouldrovější cesty, jsou Swarze Wande. Z Gerhardem jsem se zde v Zillertalu seznámil a poznal historii lezení v Rakousku. Je to opravdový místní guru, který navrtal nebo očistil nejvíce cest. Tvrdí, že dříve bylo moderní sekat chyty a lézt co nejvíce nejtěžší cesty na světě. A nyní v roce 2010 je moderní nesekat a lituje toho, že vysekal více jak  stovku cest.
Jde tedy spíše o krásu z lezení a krásu skály a ne tak o obtížnost. Každopádně jde o linie cesty a ne o vytesané dírky v ploché desce, kde před tím nebylo opravdu nic.
A teď konečně o tom podstatnějším, co by vás mělo více zajímat,  než oblast, kterou stejně asi většina, kdo tento článek čte, znáte. Soustředění by mělo jasně a transparentně reprezentační družstvo představit lezecké veřejnosti. Navíce tmelit kolektiv a ti starší zkušenější předat rady a tipy - triky těm mladším. ČHS nás podporuje a myslím si, že je podstatné se soustředění zúčastnit a ukázat, že na to, co lezu, na skalách mám.
Byl jsem překvapen dobrou atmosférou a motivací všech, kdo do Zillertalu přijeli. A to nejenom naše repre družstvo, ale i další Češi, co tam zrovna také lezli a nebo bouldrovali. Celková atmosféra a podpora dalších na skalách se vzájemně propojila večer u ohně a všichni neměli nic jiného na práci než, jak zítra ráno lépe lézt.
Někteří jenom za boulderingem a někdo za obojím i na lano i bouldrovat. Sám za sebe musím podotknout, že tohle soustředění mělo význam a mělo grády atmosféry, co všichni potřebujeme na skalních výjezdech. Jednoznačně nové vedení skalní komise je posun. Je to jedna z cest, jak skalní lezení u nás v Česku někam posunout a podpořit. Nyní je to jenom na našich reprezentantech, jak toho využijí. Tohle je jenom můj vlastní výtah, co se stalo a co si o repre myslím.
Podpora ze strany ČHS je základem pro budoucnost, aby lezení nebylo v budoucnu sportem ne v přírodě, ale v halách na umělých stěnách. Co kdo vyleze a splnil, to nechám na našem trenérovi Jurovi Šeflovi, který připojí svoji část ke článku na Lezec.cz.
Já jsem vylezl jednu z nejtěžších cest v Zillertalu a to Dolby Souround 8c+/9a.














Tomáš Mrázek   [úpravy] 09:37 11.08.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pěkný12:45:22 11.08.2010
Pozitivní článek, pěkný fotky a blahopřeju k 8c+/9a. Ať ti to leze...
Honzaodpovědět 

 super13:18:38 11.08.2010
Super prask Tome, kdo tam vlastne vsechno byl?
R.odpovědět 
 Re: super15:43:12 11.08.2010
Když už se to tím prvním odstavcem nakouslo, bylo by dobrý napsat kdo vlastně v tý reprezentaci je. Ne všichni jsou totiž v centru dění a zcela v obraze a i takový by to třeba zajímalo.
stipodpovědět 
  Re: super17:23:00 11.08.2010
HOROSVAZ.CZ > HORY > SPORTOVNÍ LEZENÍ > REPREZENTACE PRO ROK 2010
odpovědět 
   Re: super08:58:41 12.08.2010
:-) no jo tam to najdu ale udelat tady tabulku by nebylo spatny.
R.odpovědět 
    Re: super19:43:02 12.08.2010
Družstvo A:

Adam Ondra
Tomáš Mrázek
Martin Stráník

Družstvo B: - bylo upraveno po reprezentačním soustředění podle zájmu lezců se zůčastnit společných akcí.

Nelly Kudrová, Silvie Rajfová, Edita Vopatová, Kristýna Ondrová, Lucka Hrozová

Petr Šindel, Olin Klapal, Jirka Romanovský, Ondra Nevělík, Zdenda Ustohal

Toto je seznam reprezentantů dle ČHS, ale stále chybí informace o tom, kdo se soustředění zúčastnil, případně o přelezených cestách.
Indiánodpovědět 
     Re: super08:04:15 13.08.2010
To mi prijde fakt divne, ze reprezentacia bola upravena podla zaujmu zucastnovat sa spolocnych akcii. To znamena ze ked som dobry, patrim do repre ale nechcem chodit na spolocne akcie, tak tam nepatrim? Ine vyhody nez preplatenie spolocnych akcii tito reprezentanti nemaju? Iba v tom pripade by to bolo v pohode.
p.s. je to len otazka, nie rypanie
martinodpovědět 

 jaka repre?17:04:40 11.08.2010
co to je za zvas ten prvni odstavec?co to jako je a k cemu slouzi v celem svete jedina a osamocena ceska SKALNI repre?
climberodpovědět 

 tom17:23:08 11.08.2010
Ano,je to jen o me....
tomodpovědět 

 Dík za info21:43:56 11.08.2010
Pěkně napsáno, plus pěkný foto. Dík. Chtěl jsem se zeptat, ten Horhanger ještě leze?
Steveodpovědět 
 Re: Dík za info23:31:41 11.08.2010
Gerhard ještě leze na plno a věř tomu že ve stupni 8c+/9a a to v jeho věku je energie good.
TMTodpovědět 
 Re: Dík za info10:56:53 12.08.2010
Pěkně napsáno?! Jestli si to myslíš, tak seš ještě větší negramot než Mrázek, kterej má většinou problém vyplodit jednu souvislou větu...
Pepanodpovědět 
  Re: Dík za info11:35:49 12.08.2010
Čoéče Pepane. Tak nějak se mě zdá, že ten článek je složen víc než z jedné souvislé věty. Mráza je především lezec. Rozhodně to nehraje na Kunderu, nebo Čapka. I když Tom není žádný spisovatel, přesto mě jeho článek dává smysl, dá mě pár užitečných informací a dokonce mě to ani nenudí. Mě se Mrázův neškrobený styl psaní náhodou líbí.
kuba novákodpovědět 
   Re: Dík za info13:29:58 12.08.2010
Jasně, já to beru - je to předevšim skvělej lezec a až v druhý řadě negramot, ale to přece neznamená, že z toho článku, kterej se ze všeho nejvíc podobá nějakýmu automatickýmu překladu z googlu, budu úplně vysranej a ještě to budu vytrubovat do světa...
Pepanodpovědět 
    Re: Dík za info13:34:21 12.08.2010
tak nevytrubuj ani to kdyz se ti nelibi...nech si to pro sebe..
martinodpovědět 
     Re: Dík za info13:54:00 12.08.2010
Jasně, omlouvám se - nechtěl jsem Mrázkovejm fandům zkazit den. Už se to nebude opakovat, už budu jen chválit, chválit, chválit a každej večer povinně onanovat před jeho fotografií!
Pepanodpovědět 
      Re: Dík za info15:18:43 12.08.2010
Myslím, že tvoje onanování ani napadaní ostatních tady nikoho nezajímá.
L.odpovědět 
      Re: Dík za info20:11:06 12.08.2010
ty ses pako...a vubec to nesouvisi s tim jestli ses nebo nejses Mrazkuv fanda...
martinodpovědět 
      Re: Dík za info22:17:41 12.08.2010
konecne nejsem sam! uz jsem se bal! nesejdeme se nekdy?
jinak clanek samozrejme super poctenicko, uplne mi to rozjasnilo den
Mozolodpovědět 
       Re: Dík za info22:24:54 12.08.2010
jo uplne jsem zapomenul, budes uplne v....j?
Mozolodpovědět 

 pěkný!21:58:07 11.08.2010
Sem si myslel, že se sekalo jen do vápna... Je moc dobře, že se to teď ubírá timhle směrem... Musí to jít přirozeně, od spodu, od lezců. Nějaký nařízení zhora nemá ten efekt. Vždyť jde nakonec vo to, být na pěkným místě, v pěkný přírodě. Člověk je jen součástí přírody, není něco víc...
K Dolby Souround gratuluju. To je tam skoro kult, né? :-))
Martinodpovědět 

 D.Dulac22:07:08 11.08.2010
On tam byl s vámi i Daniel Dulac? ;-))) V tom bílym klobouku :-)))....
Martinodpovědět 
 Re: D.Dulac00:27:09 12.08.2010
taky se mi hned vybavil d. dulac :D
janaodpovědět 

 Best!23:04:50 11.08.2010
Best Boss - respekt routa, great foto !
Tučiodpovědět 
 Re: Best!02:41:58 13.08.2010
Power je základ bez něj nejde lézt.
TMTodpovědět 

 Foto00:48:23 12.08.2010
No nevím, ale minimálně barevné foto stojí "za piču". Ke vší úctě k autorovi...
vencaodpovědět 
 Re: Foto20:03:46 12.08.2010
posli svoje fotky, at se mrknem na kvalitu! ja myslim, ze vpoho
odpovědět 
  Re: Foto15:37:54 13.08.2010
Napis mi mejl...klidne Ti jich par poslu :-)...anonyme.
Vencaodpovědět 
   Re: Foto04:35:11 15.08.2010
Pošli fotky, anonyme. Anonymovi Vencovi .o) No já zírám čeho se na Lezci ještě dožiju. Snad venca není standard :o)
odpovědět 
    Re: Foto13:21:56 16.08.2010
Tak ty jsi hodně špatný...
Vencaodpovědět 

 ČHS-bezpečnost09:36:26 12.08.2010
článek fajn, fotky taky, mě se akorát příčí, že ČHS by měla podporovat také bezpečí na skalách a vštěpovat to lidem i podvědomě a přitom na fotkách nikdo nemá PŘILBU. Pod skalkami člověk potkává mrtě "sportovních" lezců, co se potom nestačí divit, když jim na hlavě přistane něčí preso, nedejbože šutr. Já vím, potíme se pod přilbou všichni, ale je to vaše lebka!!!( a bohužel to znesnadňuje práci záchranky, když vám oškrabávají lebku ze skalky)
Kimeodpovědět 
 Re: ČHS-bezpečnost10:33:27 12.08.2010
Dyť má klobouk !!!!
Lukiodpovědět 
 Re: ČHS-bezpečnost10:51:13 12.08.2010
Nikdo ti nebrání abys ji nosil, nebo snad ano?
K.odpovědět 
 Re: ČHS-bezpečnost11:28:50 12.08.2010
Za pár let bude bezpečnostní standard lézt ve skafandru..
Přilba-dnes samozřejmostí v horách (ne vždy tomu tak bylo). Na skalkách bych to nechal na osobním uvážení. Nevnucoval bych to, jako povinost. Ve sportovkách to tolik nepadá jako v horách, i když vyjímky se najdou.
kuba novák.odpovědět 
 Re: ČHS-bezpečnost15:45:22 12.08.2010
Jo, a taky páteřák a chrániče kolen a loktů... Trošku schizofrení společnost, která chce adrenalin a nebezpečí, ale přitom bezpečně. Dřív měli borci konopný lano a na hlavě bekovku jako do fabriky a jak lezli! Dnes je to pod taktovkou konzumu a prodeje. Chci být (horo) lezec, ale nechci si ublížit... My lidé z města, hlavně Vy, z Prahy, by jste měli nosit přilbu a chrániče vždy, když se vydáváte do těch nebezpečných ulic! Vždyť každý den se dovídám, jak někoho srazí auto, spadne taška ze střechy, maníkovy na fasádě karabina... Prostě samý nebezpečí! Rozumný člověk se chrání ;-) Dobrej slogan pro obchodníky s bezpečím :-))) ...
Martinodpovědět 
  Re: ČHS-bezpečnost02:39:23 13.08.2010
Nejlepší pod skaly je klobouček který jsem si zapůjčil od Adi.Doufám že vás to aspoň trochu motivuje.
TMTodpovědět 
  Re: ČHS-bezpečnost08:06:59 13.08.2010
Se mi zdá, že spíš nenošení helmy je otázka trendů a image.
Já jí na hlavě při lezení nosím, jednou zachránila mne, jednou mého syna. Dnešní helmy skoro nic neváží a luftujou slušně. Image mé a ironické pohledy frikulínů mne nechávají v klidu.
Pokud jí nkdo nenosí, tak je to zase jeho věc.
U repre je to trochu složitější. Jsou pro leckoho mustrem. Je fakt, že nevyrálé osobnosti své idoly chtějí následovat ve všem, idol si vezme žlutou čepici a už jí nosí všichni. Idol nenosí helmu... Jenže idol umí odskočit, kdežto jeho obdivovatel letí po hlavě, křup o skálu a je to.
Po městě jsem jednou s helmou chodil. Byl to Liberec a ze střech v houfech padaly krápníky.
Dagodpovědět 
   Re: ČHS-bezpečnost19:42:24 13.08.2010
To s těma trendama je pravda... Ale já jsem začínal lézt před 15 lety. Co vím, tak tenkrát nikdo na skalkách a pískách přilbu nenosil. No, možná že jo, ale rozhodně né v takový míře jako teď. Ale je fakt, že cyklisti, hlavně silničáři, jí taky "nevozili" a dnes je už normální. Na kole bez ní nevyjedu. Takže je to každého věc a nechci, aby mi nějaká ČHS mluvila do mého bezpečí. Formou rady, dobrá, ale rozhodnutí ať nechaj na mě. Stačí, že se mi potí ruce 3m ( a více ) nad kruhem. Tam by se spíš hodil prsní úvazek ;-) a kdo ho nosí? Já vim, pár lidí jó...
Martinodpovědět 
    Re: ČHS-bezpečnost20:31:29 13.08.2010
OK. Podle mého, jsi svého života šéfem ty. Tu hranici rizika si musíš určit sám. Je ale myslím dobré vědět, o co jde, Třeba že přilba nijak moc nevadí a zvyšuje možnost přežít pád výrazně. Jak stou informací naložíš? To je na tobě.
Myslim že je dobrá osvěta, nucení je tady k ničemu.
Dagodpovědět 
     Re: ČHS-bezpečnost23:15:59 13.08.2010
Když se mi potí ruce nad kruhem,vezmu si mágo.Helma a prsák nejsou proti pocení. Mágo všude a hlavně na písku uráááá.
odpovědět 
    Re: ČHS-bezpečnost09:18:39 19.08.2010
Před 15 lety to bylo takhle, předtím zase byla doba, že kdo chtěl být IN, helmu musel mít. A byla to ta těžká Cassida. Trendy, móda. Fakta jsou taková, že jakýkoliv kámen je několikanásobně tvrdší i než ta nejvrdší hlava a ať už letí kámen ke hlavě, nebo hlava ke kameni, má hlava s helmou větší šanci zůstat nepoškozená. A je to na každém jak se rozhodne.

Petr Jandíkodpovědět 
     Re: ČHS-bezpečnost14:51:15 20.08.2010
A co na to KT, neboli Kuba Turek. Leze v helmě nebo ne? Potřebuje jí vůbec? A co Mrázův sloh? Napsal by to redaktor a demagog na volné noze lépe? Přežije bez helmy i hlupák? Říká se totiž, že kde nic není ani smrt nebere!
odpovědět 
     tomu nahoře21:26:53 22.08.2010
no nevim jestli byla před 15 20 helma IN. párkrát jsem s ní lez kvůli rodičům, stejně jako s prsákem. A po krátké době najednou stačil jenom sedák. Helma byla OUT a v na skalkách jsem jí moc nevídal - spíš vyjímečně. Třeba jako na umělých stěnách atd. Ale pravda, když vypadne nečekaně šutr mezi pár lidí, je to vtipný, jen když se nic nestane. Zaplať tomu nahoře..
A.odpovědět 
  Re: ČHS-bezpečnost08:42:14 13.08.2010
Proboha co je schizofrenního na tom, že chci adrenalin a přijatelnou míru nebezpečí, tak nosím helmu, aby to nebezpečí kleslo na onu přijatelnou míru? Vopice nemaj ani tu bekovku a lezou ještě líp. "Chci být (horo) lezec, ale nechci si ublížit..." znáš snad horolezce, kterej si ublížit chce?
honzaodpovědět 
  Re: ČHS-bezpečnost18:51:21 15.08.2010
Na Stránskou přišel chlap boulderovat a měl holenní chrániče pro fotbalisty. Štulpny neměl. I tak to byl šok.Nicméně proti gustu žádný dišputát.
Ditaodpovědět 
  Re: ČHS-bezpečnost12:59:37 18.08.2010
Stačí jeden příklad - v sobotu 14.8.2010 jsem na Potštátských skalách viděl, jak vzal slečnu BEZ HELMY velký lokr po hlavě. Jistila borce v Pravém Koutu. Měla velké štěstí, že se trochu uhnula, a ten kámen ji spíš škrábnul, měla roztrženou kůži na hlavě a lebku asi v kuse. Jeli hned na pohotovost do Hranic, tak doufám, že to nebylo nic vážnějšího a šití stačilo.
Neříkám, že helmu všude, ale jistič by ji měl mít podle mě vždycky!! Nikdy nevíš, jestli Ti něco nevypadne z ruky jemu/jí na hlavu a nebo neshodíš kámen... a jistič Tě pak pustí...
Snajperodpovědět 
   Re: ČHS-bezpečnost08:08:36 19.08.2010
a nikdy nevíš jestli tě nesrazí auto na přechodu to by ti nepomohla ani hokejová výstroj, důležitější je dávat bacha... a myslím že ti zastánci helem vždycky a všude co tady píšou se ve skalách moc nepohybují a ty co jsem potkal lezou max. nějaký 5ky a 6ky nic proti ale to taky o něčem svědčí...
odpovědět 
    Re: ČHS-bezpečnost09:36:44 19.08.2010
Samolibý kec :)
Není to pravda. Nikdy jsem přilbu nenosil, ale poslední roky ji už i na skalách používá většina, a rozhodně ne jen ti, co lezeou 5ky. Po pár případech, které jsem ve svém okolí zaznamenal, už ji nosím taky. A ty případy se staly zkušeným lezcům, a většinou to byla blbá souhra náhod ...
Přilba není, povinná, stejně jako na kole, ale často zachrání život. A pokud nejsi sebestředný puberťák bez závazků, tak zachrání i mnohé problémy i trápení tvým blízkým, které by jim tvůj vážný úraz nebo smrt mohly způsobit.
Petrodpovědět 
    Re: ČHS-bezpečnost14:30:25 19.08.2010
Však vony se taky ty lehký cesty nejvíc lámou..
honzaodpovědět 
     Re: ČHS-bezpečnost14:46:57 19.08.2010
to sice nejsem ale helmu prostě nosit nebudu a nemyslím si že bych byl hazardér, párkrát už na mě něco letělo ale zachránily mě vždycky reflexy nebo předvídavost, jak říkám je třeba dávat bacha a když mi někdo řekne že helmu používá většina tak asi ve skalách nikdy nebyl nebo nevím kde, možná v horách nebo v jeskyni.
odpovědět 
      Re: ČHS-bezpečnost14:59:39 19.08.2010
To si říkal i kamarád (zkušený horolezec) na pískách. Šutr by tam nikdy jako jistič nečekal. A dnes má v hlavě kovovou destičku :/ a přilbu teď nosí vždy. Stejně tak jako s tím začala i většina dalších lidí, co znám.
BTW jdi se projít do skal a pozorně se podívej, kolik lidí už přilbu používá. Před 10 lety bys nikoho takového nepotkal, dnes se to stává samozřejmostí. Jak říkám, až na vyjímky, kterým se "nic takového stát nemůže" a je jim lhostejné, jaké potíže by případný náhodný úraz svému okolí způsobil ...
Petrodpovědět 
      Re: ČHS-bezpečnost15:14:46 19.08.2010
Říkali jsme si to i při přelanění - je možné, aby si někdo ublížil ?
Ten kluk skončil díky přilbě "jen" s těžkým otřesem mozku.
Petrodpovědět 
       Re: ČHS-bezpečnost10:34:31 20.08.2010
dobře už se nebudeme bavit o bezpečnosti ale zajímalo by mě kam chodíte lézt když už jsme zúžili diskuzi na tohle téma, já nejvíc do krasu a tam potkám s helmou 1 z 30 a ještě jsou to vždycky mantaáci v nějaký 5ce-7ce
odpovědět 
        Re: ČHS-bezpečnost11:39:05 20.08.2010
"helmičkáři" na skalkách většinou působí celkem komicky až nebezpečně a to jak sobě, tak i okolí. Tím ovšem v žádným případě nechci říct, že mě se nic stát nemůže. Může a jestli se stane, tak to bude moje chyba, ale to bych taky musel lízt v prsáku, pro jistotu vše na topinku a ve finále zůstat doma. Jedna věc je lízt v helmě a strašně dbát o svoji bezpečnost a druhá je ta, že pak ten samej člověk třeba sedne za volant a je nebezpečnej nejen sobě, ale i těm kolem. Nejhorší na tom je že se člověk nejlíp učí z vlastních chyb.
Willhemodpovědět 
         Re: ČHS-bezpečnost13:44:25 20.08.2010
To Petr: Hele Petře,když už se ti hlavou honí myšlenky a obavy co tví blízcí,kdyby jako něco,bude spíš lepší uzavřít dobrou pojistku. Nebo začít hrát třeba kuželky.Tam ale riskuješ,že se ožereš a hodíš držku ze schodů. Při tom můžeš třeba skončit na vozejku.Nebo když budeš zalejvat kytky na polici a spadneš při tom ze židle rovnou na palici.Nejlepší bude,když budeš nosit helmu neustále, i v posteli,co když v noci přijde zemětřas. Kdo jí chce nosit ať jí nosí,a kdo ne,ten ať jí nenosí. Co je komu sakra do toho. A když dostaneš do řepy šutrem nebo se tvoje řepa ,po tlamě, setká se šutrem nějak to dopadne. Dobře,nebo špatně jiná možnost tam nezbejvá.
odpovědět 
          Re: ČHS-bezpečnost15:46:41 22.08.2010
Na toto nemá cenu reagovat. Je dobře, že dnes už většina lidí, co leze na skalách, dobře chápe, o co jde, na rozdíl od několika zdejších anonymních diskutérů :)
Petrodpovědět 
           Re: ČHS-bezpečnost20:28:17 22.08.2010
Petře to že jsem se ti tam nepodepsal,neznamená že na skalách nelezu. Lezu a celkem často. Rozhodnutí nosit helmu je každého osobní věc,nutit to dělat reprezentanty na soustředění kvůli příkladu a fotkám, je dle mého názoru absolutní debilita.Přesně takhle to chápu já. jestli já sám nosím helmu a kdy? To je moje věc a do ní není tobě, ani dalším, ba ani reprezentantům, vůbec nic. To jak jsi se výše prezentoval taky už ponechám bez dalšího komentáře. Smajlíka ti přidám :))), snad ti takhle stačí.
odpovědět 
            Re: ČHS-bezpečnost08:36:23 23.08.2010
S tím souhlasím. Je to každého věc a nikdy jsem k tomu nikoho nenutil, ani ve svých komentářích. Jediné, na co jsem reagoval, jsou uštěpačné poznámky některých na účet těch, co nosí přilbu, a zdůvodňoval, proč jsem ji začal já i ostatní používat. A ve skalách se naštěstí už tento trend velice rozšiřuje, přilby se nosí hodně a nikdo se nikomu nepošklebuje. Stejně tak, jak se tomu stalo na kolech. Jestli chceš bližší zdůvodnění - mnohonásobně se zvýšil provoz, než tomu bylo před 20 lety. A k tomu, abych začal nosit přilbu na kolo, mě přimělo, když jsem viděl člověka s dírou v hlavě jenom proto, že ho "odfouknul" kamion do příkopu :( Podobný trend je i na skalách, kde se též velice zvýšil provoz, a člověk už má téměř jistotu, že mu časem něco (nebo někdo) spadne na hlavu.
A v žádném případě to není o mojí posranosti, s tím opravdu problém nemám :). Je to pouze o mojí zodpovědnosti, snad to časem taky pochopíš ...
Petrodpovědět 
         Re: ČHS-bezpečnost11:07:31 21.08.2010
"Helmičkáři na sklách působí komicky, nikdy nic nevylezou, jsou nebezpečný. Na rozdíl od neohelmičkovaných."
Hmmm, tohle vytváří tlak na lidi, aby nelezli s helmou. Ačkoliv je to jen a jen jejich volba a nikdo jim do toho nemá mluvit a dávat jim nějaký nálepky.
Míra rizika je na jednom každým. Já třeba lezu dost často bez lana, ale s helmou.
Zajímavé, že často stejní lidé, kteří se pohoršují nad nebezpečně velkou vzdáleností pevného jistění (nemyslim Tebe), jsou celí diví z ohrožování bezpečnosti lidstva a zároveň jsou znechuceni ustrašeností těch, co si chrání hlavu helmou.
Prostě lezec má držet image, expresky a pytlíka jo, helmu a košili ne... :-) :-)
Fuck it, klidně si vezmu kostkovanou košili, helmu a polezu třeba III-. :-) Uznávám ovšem, že takto nejsem vůbec free! Svobodný člověk přeci helmu nikdy nenosí, leze jen... :-)
Dagodpovědět 
    Re: ČHS-bezpečnost08:58:22 21.08.2010
Jak chceš. Mám moc rád takovýhle frajery - nakonec budeš rád, že Tě nekdo jako já, kdo leze šestky, pod skálou ošetří, až tam budeš bulit s rozbitou palicí (pokud budeš teda při vědomí). Tak si to užij, já klidně budu za lamu a minimálně tam, kde se mi to nezdá, si na jištění helmu vezmu. Na skalách mám mimochodem odlezeno dost a doufám, že Tě na skalách nepotkám, lidi jako Ty se tam většinou chovaj dost samolibě - ale počítám, že to asi nehrozí, když jsi teda takovej drsňák, tak určitě jezdíš jenom do těch správnejch práskačskejch oblastí...
Snajperodpovědět 
     Re: ČHS-bezpečnost23:03:32 21.08.2010
Ne, ty nejsi snajper.Ty jsi ubohej manták (nemá to nic společného s tím že lezeš šestky v helmě).Ty sám potřebuješ doktora.Cvokaře nejlépe. Hlavně mi prosím nic nenabízej, ani neraď. Jsem svéprávnej bez tvejch názorů se vobejdu. Lékarničku sebou kupodivu nosím i v práskačskejch voblastech. Mimochodem za za 22 let co lezu, kolem mě proletěl šutr 3 krát. A dvakrát ho dolu hodil kokot v helmě. Jednou na Rovišti a jednou v Srbsku. Rval za lokry jak hovado,technika nula, hubu plnou keců.Tak to mi řekni. Nebo radši ne.
odpovědět 
      Re: ČHS-bezpečnost09:46:28 22.08.2010
Jak vidím, tak bohužel přišla nová doba lezení. Časy kdy lezení bylo spíš o životním názoru a ryze osobní záležitostí viditelně skončili s příchodem lidí, jako jsi ty...Samolibých hlupáků schraňujících číslíčka do deníčků pohrdajíce všemi ostatními. Vůbec tě neznám, ale dokážu si tě dokonale představit...takových jako ty potkávám bohužel ve skalách mnoho.
djimodpovědět 
       Re: ČHS-bezpečnost14:24:57 22.08.2010
Když já jsem začal lézt,nebylo po deníčkách(Vyjma těch papírovejch) a bodech ani potuchy.Lezu protože mi baví samotný akt lezení,šukám protože mi baví akt šukání. Mohu se sám svobodně rozhodnout! A tedy: s helmou,nebo bez ní a s gumou nebo bez ní! Nevím co je na tom samolibého. Najdou se paka,které všechno, co není podle Pita Schuberta irituje. Mně zase irituje,když mi někdo jako je Sniper a ty vnucuje ,že když nemám helmu bude mi muset někde ošetřovat. Fakt nebude, a někoho z repre už vůbec né.
odpovědět 
        Re: ČHS-bezpečnost08:44:53 23.08.2010
Bohužel musím dát za pravdu ostatním. Je to přesně naopak - tvůj způsob vyjadřování "já lezu bez přilby, já jsem king, ti co lezou s helmou, jsou babráci" je naprosto směšný a mimo realitu.
A stejně tak tvoje ostatní svobodomyslné názory - co na to říká tvoje manželka ?
odpovědět 
         Re: ČHS-bezpečnost09:37:22 23.08.2010
A co říká ta tvoje tobě? Nikdy jsem neřekl, že lidi lezoucí v helmě jsou babráci. To si tam jenom domýšlíš? Bohužel jsem se vyskytl v místech,kde právě lidé obdaření helmou dělali věci nevídané. Na rozdíl od lidí co helmu neměli. Příde ti Stoupa nebo Benešák či Majzlík v helmě v horách jako babrák? Mně ne. Jen nechápu proč by měli na všech fotkách mít naši reprezentanti helmu? Proč bych jí jako mněl nosit já,když nechci. Co je tobě a podobnejm do toho co budou nosit a kde ,reprezentanti,nebo já,nebo kdokoliv jinej. Odpovím ti! Nic! Bude úplně stačit,když ve skalách budou lidi dávat bacha po čem hamtaj. A to jak ti v helmách,tak ti bez helmy.A hlavně nesuď lidi pokud je osobně neznáš. Z toho co tady lidi píšou,nepoznáš nic!
odpovědět 
          Re: ČHS-bezpečnost11:03:08 23.08.2010
Z tohoto

"... a myslím že ti zastánci helem vždycky a všude co tady píšou se ve skalách moc nepohybují a ty co jsem potkal lezou max. nějaký 5ky a 6ky nic proti ale to taky o něčem svědčí..."

a tohoto

"kam chodíte lézt když už jsme zúžili diskuzi na tohle téma, já nejvíc do krasu a tam potkám s helmou 1 z 30 a ještě jsou to vždycky mantaáci v nějaký 5ce-7ce"

a mnohých dalších tvých reakcí ty pošklebky a shazování přileb opravdu cítím, a jak vidím, nejsem sám.

V Krase opravdu přilbu nenosím, tam šutry moc nepadají, cesty jsou docela dobře odjištěné a většinou se padá do vzduchu. Ale Kras není nijaká významná oblast, existují i jiné skály, kde už přilbu nosím.

A nakonec - NIKDY jsem neřekl, že by repre měli nosit přilby, že by se v nich měli fotit nebo že by je měli nosit i ostatní lezci na skalách. Z čeho jsi tak usoudil ? Pouze jsem se ohradil oproti tvým pošklebkům k přilbám na skalkách a uvedl důvody, proč je dobré je používat.
odpovědět 
           Re: ČHS-bezpečnost23:01:46 24.08.2010
V Krasu že nepadají šutry?
Willhemodpovědět 
            Re: ČHS-bezpečnost07:39:04 25.08.2010
Vildo, to řekl kdo ? Já řekl "... tam šutry MOC nepadají ...". Navíc myšleno samozřejmě v běžně lezených cestách - nevzpomínám si, že bych tam kdy nějaký šutr zaznamenal.
A pokud kolem tebe padají, tím spíš důvod použít přilbu ;)
odpovědět 
        Re: ČHS-bezpečnost08:46:46 23.08.2010
Samolibé je na tom odsuzování těch, kdo se rozhodli jinak než ty, posměch a nadávky těm, kdo se rozhodli helmu nosit, ačkoliv je to jejich věc.
Petr Jandíkodpovědět 
         Re: ČHS-bezpečnost09:48:32 23.08.2010
Jste úplně mimo pane Jandíku. Každý se může rozhodnout co bude nosit a kde. A já nerad čtu blafy o tom jak mi majitel helmy bude muset někde ošetřovat. Ať se každej stará především sám o sebe. Lezení je v současnosti konzumní sport,to před 20 lety nebyl. Každý kdo má prachy nebo chuť se může kdekoliv zmítat a poškozovat sebe a popřípadě ostatní (venku i na plastu).Tak to je a tak to bude i dál. Deníčky,Lezec.cz,body,helmy,mágo,ČHS a spousta dalšího to už neovlivní. Vadí vám můj názor,smějete se mi,či snad na de mnou lomíte rukama a pláčete? No když na to máte čas,tak dobrý. Nebo snad že jsem kretén? No a co,já mám na vás taky svůj názor.
odpovědět 
          Re: ČHS-bezpečnost12:04:00 23.08.2010
Mylá anonymní natečný lezče nehamtáku, nejléípe odpověděl anonymní příspěvek s citáty nahoře, nemám co bych dodal.

Když si tak člověk přečte Pita Schubera a právní dohry všelijakých nehod, ani bych se nedivil, kdyby pojišťovny v případě úrazu hlavy zjišťovaly, zda byla použita helma, a kdyby ne, krátily plnění. Myslím, že v Rakousku a Německu to takhle už funguje a časem to k nám možná taky dorazí.
Helma je něco jako bezpečnostní pás v autě. Za nějakých skoro 40 let co řídím, se mi ještě nestala bouračka, při které bych ho potřeboval. Znamená to snad, že by byl zbytečný? Statistiky nehod jasně ukazují, že ne, i když jsou takévýjimečné případy, kdy pás uškodil.
Asi bychom si měli říci, co je to koletivní vina a zbavit se jí.

Ne každý, kdo má na hlavě helmu je nebezpečný "hamták", i když někteří možná ano.

Ne každý výkonný lezec je arogantní blb silný jako býk a chytrý také tak, ale také se některý takový najde.

Ne každý, kdo nenosí helmu, se ve skalách chová bezchybně, ale samozřejmě takoví jsou.

Nejhorší jsou úsměšky jedněch proti druhým a kdo s nimi začal celkem jasně průběh diskuse ukazuje.

A přeji ti abys někdy našel dost odvahy se pod svoje názory podepsat svým pravým jménem.
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: ČHS-bezpečnost23:21:29 24.08.2010
Řekni mi svý jméno? Holka s lebkou.
odpovědět 

 Zillertal15:58:13 13.08.2010
Nejlepší je tahle oblast v únoru. Jsou tam parádní rampouchy. Sportovní cesty vítám (alespoň občas u ledu vykoukne nejt). Jenom bych si tam měl konečně najít práci při který nebudu muset trávit na sjezdovkách i neděle:((
Motákodpovědět 

 Mráza16:35:37 14.08.2010
Osobně bych raději uvítal, kdyby se Mráza ve svých článcích omezil pouze na to, co souvisí přímo s lezením, t. j. popis krajiny, sektorů, cest, co se mu tam podařilo vylézt, případně i dalším lezcům, kteří tam s nim byli, ale psát tam takové krávoviny, jako: "Někdo přibyl a někdo se na to profilezení "vykašlal". Anebo se odmítl zúčastnit a tím naznačil, že nechce být reprezentant"… -  tohle fakt nechápu. Je to každého věc, jestli se něčeho zúčastní, nebo ne, navíc určitě někteří měli pro svou nepřítomnost i pádné argumenty.
Další ptákovina: "…to nechám na našem trenérovi Jurovi Šeflovi, který…" 
Čípak je Juráš trenér? Mrázy? Adama? Edity? Nebo: "Jednoznačně nové vedení skalní komise je posun." Tato věta vyznívá jako by loňský šéf Petr Resch byl ve své funkci méně schopný, než je teď Juráš. Jestli bude Juráš šikovnější než Petr, to se uvidí časem, zatím ani nedoplnil k článku žádné info o ostatních, co tam byli a pokud vím, tak ani nezařídil v Zillertallu žádné oficiální spaní – kemp, nebo něco jiného. Nevím, jestli spaní reprezentantů "načerno" je pro ČHS dobrou reklamou. Hodnotit Mrázův literální styl, ani jeho gramatiku nebudu, každý přece není spisovatel, ale myslím, že by udělal lépe, kdyby se při psaní držel pouze "kopyta svého". Méně někdy bývá více.
Honzaodpovědět 
 Re: Mráza17:19:38 14.08.2010
Honzo, napsals svůj osobní názor, ve kterém vlastně Mrázovi navrhuješ, aby se zdržel svých osobních názorů. O Mrázovi vím, že vcelku umí lízt a tak snad tomu trochu rozumí, o tobě nic - kromě toho, že máš velmi silné osobní názory .o)
odpovědět 
  Re: Mráza08:36:36 15.08.2010
me spise prislo ze narazel na tento clanek o repre, kde toho o repre moc napsano nebylo.
R.odpovědět 
  Re: Mráza09:32:37 15.08.2010
No, on Honza píše, že Mráza lézt umí a že k jeho psaní o lezení nemá výhrady.
Ovšem část článku je o fungování naší reprezantace jako celku. A ta je opravdu trochu nejasná. Jsou tam nějaké narážky (ale kdo nezná pozadí, jako já, nepochopí), chybí informace...
Dagodpovědět 
 Re: Mráza11:50:38 20.08.2010
ono par infoemaci asi vazne chybi... ale to uz by mel napsat mozna juras... mraza by byl strasne moc rad, kdyby se lezeni stavalo do budoucna polularnejsi a popularnejsi jako je to doposud, takze to mysli dobre.... a kemp? chlapce, za to, ze se neplatil kemp bylo usetreno dost penez, a jelikoz svaz neni milionovy, tak ze usetrene penize muzou pouzit na jiny vyjezd... zkus premyslet i takhle, dost se usetrilo . a mrazuv sloh nemusi byt na svetove urovni, to po nem taky nikdo nechce ... staci, ze na svetove urovni leze! ...
odpovědět 
 Re: Mráza14:06:44 22.08.2010
Jakou kompetenci ma Juras Sefl delat trenera nasi repre??? Asi pujdu delat trenera baletkam, to vyjde na stejno...
Svejkodpovědět 
  Re: Mráza23:58:49 24.08.2010
Jakou kompetenci? Pověřil ho výkonný výbor ČHS. Jednoduché.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Mráza00:18:43 25.08.2010
Kubo to ze ho poveril nejspis vykony vybor je mi celkem jasne. Mel jsem spis na mysli jakou ma odbornou kompetenci??
Svejkodpovědět 
    Re: Mráza04:10:17 25.08.2010
von je dost problémi gdyž něgdo používá cizý termiti a neni k tomu dost kompetentny
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Mráza07:13:28 25.08.2010
kompetence neni jen povereni, ale taky schopnost...takze teoreticky myslim, ze by se tohle slovo pouzit dalo...i kdyz se v tomhle vyznamu nepouziva...
odpovědět 
      Re: Mráza13:40:07 25.08.2010
Tag nebo vonag, guten tág. Kdybys psal, jak Ti zobák narostl, tak by Ti snad bylo rozumět. Ale pak by z toho asi čišela trochu závist nebo dokonce pokus o dehonestaci :-( Napiš rovnou, že si myslíš, že Juráš nemá vést českou skalní a překližkářskou repre, protože je neschopný a nemá na to vzdělání a zkušenosti. Nebo jsi to myslel jinak?
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Mráza23:19:02 25.08.2010
Zavist urcite ne. Ale priznavam, ze jsem z Seflova "trenerstvi" docela v soku... To je na tom svaz uz opravdu tak spatne??
Svejkodpovědět 
        Re: Mráza02:29:35 26.08.2010
Máš nějaký argument?
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Mráza19:26:49 26.08.2010
Ja spis neznam jediny argument, ktery by hovoril "pro"...
Svejkodpovědět 
          Re: Mráza20:06:24 26.08.2010
Pardon, že se míchám do debaty, ale post komisaře skálolezců je poměrně horké místo.

Jakýkoliv komisař by měl být:
- být manažer a schopný úředník a alespoň určitým právním povědomím
- rozumět problematice komise, kterou řídí
- mít respekt těch, které řídí
- nebýt v rozporu se žádnou zájmovou skupinou
- mít dotyčnou činnost jako koníčka, který dělá na úkor svého volného času
- nesmí mu vadit, že ho nikdo nikdy nepochválí a že za to dostane prd.

Osoba, která by splňovala tohle všechno u sportovních komisí snad nikdy neexistovala.
Juráš má přinejmenším respekt reprezentantů a je schopen se bavit se všemi zájmovými skupinami, takže některé předpoklady určitě splňuje. Navíc má na krku ještě problematičtější komisi, a sice závodníky.

Vždcycky se dá říct, že má někdo jít od toho, ale nelze říct A bez toho B: Koho mám lepšího místo něj?
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: Mráza21:38:38 27.08.2010
OK, tohle vysvetleni beru. Je skoda, ze se na to vykaslal Petr Resch, to byl po vsech strankach seriozni clovek...
Svejkodpovědět 
 Re: Mráza09:02:56 25.08.2010
no, mě spíš přišlo, že to je takový plác do vody..čekal bych, když už to bude mít nadpis
"Soustředění skalní reprezentace v rakouském Zillertalu" , že se z článku dozvím nejenom kde to bylo, ale taky hlavně kdo tam byl, kdy to bylo, co kdo zkoušel a co vylezl..to co je v článku obsaženo by se dalo shrnout do tří řádků. jinak při vší úctě k autorovi je to fakt tlachání o ničem (maximálně o jedné osobě z repre).
A když se tím článkem prokoušu až na konec (čtení to není příliš stravitelné), tak se dozvím, že se tady vastně nic nedozvím, a že se to dozvím až v nějakém článku od Jury Štefla.

Nevím jak funguje redakce lezce, ale chybí mi stopa po činnosti někoho, kdo by udržoval určitou kvalitu obsahu článků. Pro méně chápavé nemyslím "cenzuru" ale běžnou redakční práci. To jen jako námět pro zlepšení.
stepodpovědět 
  Re: Mráza12:24:43 25.08.2010
Kvalitní redakční práce by samozřejmě Lezci prospěla, ale kdo Lezce nějakou dobu čte, ví (protože na to téma občas někdo adminů něco utrousí), že to ve stávajících podmínkách není zřejmě reálné (Lezec jako koníček vedle zaměstnání; tohle by byla práce možná na plný úvazek) - takže je to celé koncipováno jako jakási "samoobsluha" - za cenu horší kvality některých příspěvků.
P.odpovědět 

 překlad15:18:35 15.08.2010
Můžete mi to někdo přeložit co češtiny?
"Podpora ze strany ČHS je základem pro budoucnost, aby lezení nebylo v budoucnu sportem ne v přírodě, ale v halách na umělých stěnách."

A kdo tam nebyl a proč tím řekl že nechce reprezentovat?
Zmatený čtenář na návštěvě u kámošeodpovědět 
 repre00:16:13 19.08.2010
kdo tam nebyl tak musel jit treba do prace. nejels nechces reprezentovat co je to za blabol. Mrazo radsi premejslej co rikas.
lukasodpovědět 
 Re: překlad01:44:52 19.08.2010
Jo, tohle je fakt dobrý... kdo byl korektor... nebo ze by korektorka?? ;-D
Pitrsodpovědět 
  Re: překlad - výhoda13:31:53 20.08.2010
a na druhou stranu - když se tam někdo nevědomky mihnul a něco málo vylez, mohl by být proti své vůli ( třeba i pod nátlakem) do repre zařazen :)
A.odpovědět 
   Re: překlad - výhoda12:09:11 11.09.2010
:-D
Svejkodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179399)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
25. Jahrestag VII Bielatal
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.