LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Já slabě písknu, ty silně táhni.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
30.Novák 10581
31. 10547
32.Svoboda 10522
Bouldry:
30.Vaňous 9053
31.Kožich 9050
32.Chytil 9034
Hory:
28.Malý 2920
29.Štalmach 2894
30.Rak 2854

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140257 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Boulder HO Domažlice - Domažlice
Crux - Karlovy Vary
Horolezecká stěna Vrchlabí - MANGO - Vrchlabí

Prodejny
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně
Lezecké centrum Vertigo - Bratislava
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

ČHS vyhlásil Výstupy roku 2016

Nejvíce jich dostal Adam Ondra

Nejvíce ocenění Výstup roku 2016 včetně jednoho s hvězdičkou za proslulý přelez cesty Dawn Wall na El Capitana v Yosemitech získal Adam Ondra. Podívejte se na zprávu a video, koho dalšího ČHS ocenilo a jak vypadalo slavnostní vyhlášení v sobotu v Brně na závodě ČP v lezení. 

Kromě ceny za Dawn Wall získal Adam dále Výstup roku ve sportovním lezení za cestu Robin Úd za 9b na Slovensku a výstup roku v boulderingu za boulder Asagimadara za 8C v Japonsku.

Adam Ondra Robin Úd

Adam Ondra přebírá Výstup roku za cestu Robin Úd


Výstup roku v boulderingu dostal také Martin Stráník za boulder Catalán Witness the Fitness za 8C ve Španělsku.

Ve sportovním ledolezení a mixech získala ocenění výstup roku Lucie Hrozová za cestu Saphira, M15- v USA.

A výstupem roku byl oceněn Zdeněk Hák za skialpinistický výkon, a to sjezd z Nošaku 7492 m n. m.


Podívejte se na video ze slavnostního vyhlášení:






Kompletní seznam udělených ocenění Výstupu roku 2016:

V jednotlivých disciplínách byla udělena následující ocenění:

Hory pod 6000 m n.m., skalní charakter, big wall

- Výstup roku s hvězdičkou – Dawn Wall, 9a (Yosemity, El Capitan) – Adam Ondra

- čestné uznání – Memento mori alias Trychtýř (Piz Badile) – Petr John, Karel Nováček
   
- čestné uznání – Voie Americane, 7c (Chamonix, Aigiulle du Fou) – Petr John, Pavlína Binková
   
- čestné uznání – Boys don´t cry, 7c+ prvovýstup (Oman, Jebal Misht) – O. Beneš, J. Lautner, F. Martínek, D. Michovský

Hory pod 6000 m n.m. - mixy a ledy

- čestné uznání - Šavle, M7 OS, Malý Kežmarský štít, Vysoké Tatry - Ondřej Straka a Jan Polášek

Straka a Polášek

Ondřej Straka a Jan Polášek přebírají čestné uznání za cestu Šavle, M7 OS, Malý Kežmarský štít


Sportovní lezení

- Výstup roku – Robin Úd, 9b (Slovensko) - Adam Ondra

Bouldering

- Výstup roku - Asagimadara, 8C (Japonsko) - Adam Ondra

- Výstup roku – Catalán Witness the Fitness, 8C (Cova del ocell, Španělsko) - Martin Stráník



Sportovní ledolezení a mixy

- Výstup roku - Saphira, M15- (Colorado, USA) - Lucie Hrozová

- čestné uznání – French Connection, D15- (Tomorrow´s World, Dolomity) – Mirek Matějec



Skialpinismus
- Výstup roku - sjezd z Nošaku 7492 m n. m. – Zdeněk Hák

- čestné uznání - Chere Couloir, 5.4 E3 (Mt. Blanc du Tacul, Chamonix) – Karel Svoboda

- čestné uznání – Kuglhornet 981 m n. m. (Efjord – Narvik, Norsko) – Jiří a Ondra Švihálkovi

- čestné uznání – sjezd severní stěnou Piku Lenina (Kyrgyzstán) – Tereza Vlachová


Talent roku

- Jawne kurestwo, VI.5+ (8a) – Markéta Janošová (Gołębnik, Jura Krakowsko-Częstochowska)

Markéta Janošová

Markéta Janošová přebírá ocenění Talent roku za cestu Jawne kurestwo, VI.5+ (8a)


- Le Plaisir Qui Dé-monte, (L1 + L2 – 8b na OS) – Jan Vopat (Georges du Tarn, Francie)

Jan Vopat

Jan Vopat přebírá ocenění Talent roku za cestu Le Plaisir Qui Dé-monte, (L1 + L2 – 8b na OS)


V kategoriích Velehory nad 6000 m n.m. a Hory pod 6000 m n.m. ledovcový charakter nebyla ocenění udělena.

sth   [úpravy] 21:01 10.04.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Eee22:26:50 10.04.2017
Překvapení asi jako když Karel Gott po XYté získá Zlatého Slavíka...
Křemílekodpovědět 

 ...07:31:46 11.04.2017
Z toho videozáznamu mi to moc reprezentativní nepřišlo, Resch přeřvával prapodivnou "hudbu", finanční šeky přehazoval z jedné hromady na druhou, protože tam skoro nikdo z oceněných nebyl, u skialpu řekl, že o tom vlastně nic neví, no..zkrátka předávání takhle významných ocenění bych si představoval trochu jinak. Tohle vyznělo dost neprofesionálně.
 Hurvajzodpovědět 
 Re: ...08:34:27 11.04.2017
Asi jako celý svaz, který se nám profesionalizuje! BTW: proč má ten "sekáč" na hlavě toho kulicha?
odpovědět 
  Re: ...08:42:28 11.04.2017
Protože mu to přišlo vtipné?
odpovědět 
  Re: ...23:06:19 11.04.2017
Aby měl kam schovávat dláto tak, aby ho nebylo vidět.
odpovědět 
 Re: ...12:20:56 11.04.2017
Vyhlášení výstupů ostudné,pouze zdržení závodů
Pavelodpovědět 

 Teplice09:02:52 11.04.2017
Vyhlašování Výstupů roku na MHFF v Teplicích mívalo daleko lepší úroveň a atmosféru. vůbec se nedivím, že sem aktéři ani nedorazili, protože kdo by v jednom z prvních pěkných jarních víkendů jen tak jel do Brna na stěnu. non sense.
odpovědět 

 Výstup roku zcela jistě pro Míru21:40:55 11.04.2017
Míra Matějec měl jednoznačně dostat za svůj výkon "Výstup roku"  Dovoluji si říct, že ti co mu dali čestné uznání byli při hodnocení Mírova výkonu mimo mísu. Ach jo. Ještě že máme aspoň ten erasmus, když už neumíme ohodnotit výjmečné špičkové výkony. Nechápu za co by pak měl podle hodnotící komise dostat výstup roku a nedej bože výstup roku s hvězdičkou.  Asi udělal chybu, že o tom nepsal sebechvalné články a nebo jim nelezl do pr..e
LRHodpovědět 
 Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru00:16:46 12.04.2017
Asi...?
odpovědět 
 Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru06:48:33 12.04.2017
Kdo je míra matejec?
odpovědět 
  Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru09:15:56 12.04.2017
Ufff, kolovratek se vratil a ani nechape, ze tenhle styl zdanlive totalni neznalosti vubec nefunguje.
odpovědět 
 Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru09:26:59 12.04.2017
nechápu celý smysl vynýtovaných stěn, které okopeš hroty, ale ještě víc nechápu tvůj komentář...

vyhrála Lucka, protože (jestli dobře pamatuju ty "sebechvalné články") byla první ženská v té obtížnosti. nechápu ani tu poznámku o "sebechválení" protože MM udělal pro svého sponzora vlastní propagační video
odpovědět 
  Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru09:58:51 12.04.2017
To nevadí, že nechápeš. Já se s tím už nějak smířím. :-)
LRHodpovědět 
  Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru11:46:33 12.04.2017
Nekrmit ...
odpovědět 
 Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru15:36:31 12.04.2017
Tím chceš říct, že ať M15- přeleze ženská nebo chlap, obojí má stejnou hodnotu?
odpovědět 
  Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru16:09:43 12.04.2017
Tím chceš říct, že ať bouldr 8c přeleze ženská nebo chlap, obojí má stejnou hodnotu?
odpovědět 
   Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru16:43:16 12.04.2017
Co by teda měl přelézt Míra aby dostal VR? A co by měl přelézt aby dostal VR s hvězdičkou?
LRHodpovědět 
    Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru17:39:37 12.04.2017
M29 a výš.
Petrodpovědět 
    Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru18:33:47 12.04.2017
Hodnotí se nejlepší výstup za daný rok a ten patří Lucce. Kdyby MM vylezl to M15- a Lucka nic, měl by nejspíš VR on, takhle má "jen" čestné uznání, protože byl druhý.
odpovědět 
     Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru20:14:11 12.04.2017

Výstup roku s hvězdičkou je určen pro historicky výjimečný výkon, který posouvá hranice světového lezení. Za výkony na špičkové mezinárodní úrovni jsou udělovány Výstupy roku, za vynikající výkony v tuzemském měřítku čestná uznání. Za mimořádné výkony mladých lezců lze udělit ocenění Talent roku.

Výstupy roku nejsou soutěží jako Horolezec roku. Ve výstupech roku nesoutěží lezci mezi sebou. Ve výstupu roku by měli být oceněny podle kvality výstupu. Čhs by mělo být hrdé na to, že třeba v jeden rok udělilo třeba dvacet výstupů roku. A ne udělit jeden a ostatní výstupy které splňují výše citované kritéria ten rok degradovat jen na " čestné uznání" Tím by totiž mohl nastat paradox že v dalším roce by výstup roku mohl mít nížší hodnotu jako rok před tím.

Již se to i stalo.
Radek Jaroš za ten samý výkon nebyl oceňen tak jako Holeček s Hrubým, kteří tu samou cestu lezli o několik let později a ocenění dostali.
LRHodpovědět 
      Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru21:48:33 12.04.2017
Vždyť tak je to v pořádku, ne? Hodnotí se nej výstup roku. A to může být jen jeden. A příští rok může být klidně horší, když nebudou lepší. Co je na tom divného? Výstup roku by měl být v kategorii vždy jen jeden. Nemohou být nejlepší dva.

odpovědět 
       Definice Výstup roku10:22:33 13.04.2017
Tohle je definice VR podle Čhs

"Výstup roku s hvězdičkou je určen pro historicky výjimečný výkon, který posouvá hranice světového lezení. Za výkony na špičkové mezinárodní úrovni jsou udělovány Výstupy roku, za vynikající výkony v tuzemském měřítku čestná uznání. Za mimořádné výkony mladých lezců lze udělit ocenění Talent roku."

Tohle je tvá definice

"Hodnotí se nej výstup roku. A to může být jen jeden."

Chápeš ty bezejmený znalče jaký je to rozdíl?
Podle tebe by v roce v kterém se moc nedařilo dostal "Výstup roku" třeba i na Sněžku
LRHodpovědět 
        Re: Definice Výstup roku10:38:26 13.04.2017
Promiň, mluví ze mě jen frustrace a nenávist k tvé osobě a tak se vyjadřuji i k věcem, kterým až tak nerozumím. Na mou obhajobu se ale vždy ukázalo a ukazuje, že ve všem co říkám mám pravdu.
odpovědět 
         Re: Definice Výstup roku10:51:43 13.04.2017
Promiň že ti působím takové problémy. :-)
LRHodpovědět 
        Re: Definice Výstup roku10:53:33 13.04.2017
No když myslíš, brát ti to nebudu. Opět ale nerozumím tomu, že realita je jiná, než ty si představuješ :-) Takže, pokud dovolíš, pokračuj ve svém breku a osočování ostatních, já si budu s hodnocením i nadále souhlasit. A mimochodem, možná bys měl začít přemýšlet o tom, co vlastně svými slovy říkáš. Pokud napíšeš o neudělení ceny MM "Asi udělal chybu, že o tom nepsal sebechvalné články a nebo jim nelezl do pr..e", tak tím vlastně říkáš, že ostatní mají ceny proto, že to dělali. Dobrý názor na ostatní...
odpovědět 
         Re: Definice Výstup roku10:59:15 13.04.2017
Pochopil jsi to milý anonyme dobře. Jsem rád, že jsi nám to oznámil a že tedy víme, že to došlo i Tobě.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Definice Výstup roku11:11:28 13.04.2017
Pokud to by to tak měl někdo cítit, tak se omlouvám. Ale spíš to bylo myšleno, tak, že ti co to hodnotili tomu moc nerozumí. Ale na druhou stranu jak chceš vysvětlit to, že Holeček a Hrubý dostali ocenění za ten samý výstup, za který Jaroš nedostal žádné ocenění i když to lezl o několik let před nimi? Nemohlo to být i z důvodu, že se jim hodnotitelé zavděčit? Údajný navrhovatel jejich výstupu na ocenění byl Petr Resch. A u toho bych nepochyboval, že to navrhl aby se zavděčil, hlavně Hrubýmu. A taky by to hovořilo o tom, že o horolezení nemá ánunk.
LRHodpovědět 
          Re: Definice Výstup roku11:23:49 13.04.2017
Nechci to vysvětlovat, protože je mi to úplně jedno. Podobné věci se řeší úplně všude, kde se jedná o o hodnocení na základě dojmu. Platí to od sportu až po umění, kde se řeší nesmyly typu proč tento film dostal Oskara/Lva a tento ne, když...

Takže vlastně svojí kritikou nijak nevybočuješ z řady :-)
odpovědět 
           Re: Definice Výstup roku11:31:32 13.04.2017
Nekrmit ...
odpovědět 
            Re: Definice Výstup roku12:45:40 13.04.2017
Jasně, zato názory, že k udělení nějaké ceny dochází jen podle toho, jako kdo leze hodnotitelům do zadku, jsou naprosto v pořádku (i když pak by mne zajímalo, jako si tedy vlastně cenu zasloužila právě Hrozová). Názor LRH je pomýlený od začátku do konce, ale hlavně nekrmit trolly.
odpovědět 
          Re: Definice Výstup roku22:07:05 13.04.2017
Výstupy v Himálajích se nedají porovnávat jako RP přelezy v Juře. V některém roce jsou dobré podmínky, fixy, v jiném roce tam je pusto a prázdno - což byl ten rok, kdy cestu lezli Mára se Zdeňkem.
Navíc Mára se Zdeňkem lezli alpským stylem, zatímco Radek Jaroš s Petrem Maškem stavěli tábory a stěžovali si, že jim je využívaly cizí expedice a zároveň v těžkých partiích fixovali.
Možná si zkus nejdřív zjistit fakta a načíst základy o hodnotě stylů ve vysokých horách... :)
odpovědět 
           Re: Definice Výstup roku01:28:32 14.04.2017
Neboj o lezení v horách myslím vím dost. Máš pravdu, v tom, že podmínky jsou vždy jiné. Někomu pomohou, někomu znemožní výstup. Ale takhle by jsme se mohli taky dostat k tomu, že za normálku na Everest se časem udělí Výstup roku s hvězdičkou protože bylo mnoho čerstvého sněhu a navíc foukal silný vitr.
LRHodpovědět 
         Re: Definice Výstup roku14:39:41 13.04.2017
Jen technická poznámka na okraj. Z výroku "MM nedostal ocenění, protože někomu nelezl někam" nevyplývá, že "Ti, kteří ocenění získali, někomu lezli někam". To je nekorektní, falešný závěr; buď logická chyba, nebo záměrná demagogie :)
P.odpovědět 
          Re: Definice Výstup roku14:46:00 13.04.2017
Přesně, on se ten anální alpinismus snáze maskuje naprostou většinou neanálního alpinismu.
Q.odpovědět 
          Re: Definice Výstup roku19:39:34 13.04.2017
Co tedy z výroku vyplývá? Že kdyby lezl, tak by ocenění získat mohl? Pokud ano, tak tu stále spojitost mezi oceněním a lezením do zadku vidím. Nemusí to samozřejmě platit pro všechny, ale jestliže je připuštěno lezení do zadku jako kritérium, tak to zpochybňuje ocenění úplně všechny. A pokud zde žádná souvislost není a nemůže být, neměl by Libor podobné výroky vůbec psát. Buď tedy je nutné připustit celkové zpochybnění všech ocenění, nebo by tu měly zaznít proti uvedenému výroku výhrady.
odpovědět 
           Re: Definice Výstup roku20:31:21 13.04.2017
Nevím, jak je to s lezením do zadku. Ale taky nevím proč Radek Jaroš nedostal ocenění a Mára a s Hrubým několik let po něm za ten samý výstup ano.
odpovědět 
           Re: Definice Výstup roku20:42:51 13.04.2017
Jo, přesně, vyplývá, že kdyby lezl, získat by mohl. Včetně té modality.
Ale když to otočíš a "obviníš" Libora, že tím pádem říká, že ostatní ocenění tam lezou, není to v pořádku. Možná si to Libor myslí, možná ne, ale tady to každopádně neřekl :)
P.odpovědět 
            Re: Definice Výstup roku21:18:56 13.04.2017
Neřekl, ale dal to jako jeden z parametrů výběru. A ostatní ocenění získali v systému, který tedy tento parametr využívá.
odpovědět 
             Re: Definice Výstup roku00:19:50 14.04.2017
... a nebo jim nelezl do pr..e Tohle LRH napsal. Já myslím, že LRH chtěl napsat ...a nebo jim nelezl do práce
odpovědět 
              Re: Definice Výstup roku14:28:48 14.04.2017
Ja bych to rekl bez asociaci asi takhle. Mara se Zdenkem ziskali za NParbat vystup roku, protoze tehdy byla vsechna podpora komise alpinismu prevedena do odmen za vystupy roku.Takze mohli dostat prachy.
Tenhle prevod penez z podpory repre do kolonky vystupy roku byl zcela zamerny, prave proto, aby si mohli financovat expedicePokud by prachy dostavali predem ve forme podpory repre. Tezko by obhajovali tak vysoke sumy.
odpovědět 
               Re: Definice Výstup roku17:45:58 14.04.2017
To je ale bláznivá konspirace. Máš vůbec představu, kolik asi tak mohli dostat za VR a kolik stojí taková expedice? Peníze za VR jsou oproti nákladům na expedici drobný, za který si nekoupíš ani boty, ve kterejch bys na ten kopec mohl vylézt.. VR je spíš symbolický ocenění, doplněný jakousi finanční odměnou, ale určitě to není a nikdy nebylo o "prachách" jak píšeš.
odpovědět 
                Re: Definice Výstup roku11:49:04 15.04.2017
Když se podíváš na to video, tak číslice na šeku je 10000. Expedice do Himálaje stojí pro jednoho tak od 300 000 výš. Navíc se ocenění dává až ex post, když už je výkon vykonaný. VR se vyplatí boulderistovi. Ten je na to sám, zaplatí mu to cestu a něco zbude.
Dvojice v Himálaji je na tom bídně. Na těch 10000 jsou minimálně dva a kdo se občas podívá do katalogů prodejních firem a má trochu přehled o cenách, jasně vidí, že ty peníza za VR jsou jen plivanec na povrchu rybníka.
Petrodpovědět 
                 Re: Definice Výstup roku16:22:48 15.04.2017
Na vystupy roku byvalo kolem 200-250 tis. Pokud pridelis neco oficialne neco postoficialne tak kolem 100 tis, tak jde o 1/3 nakladu . Zbytek sezenes z jinych zdroju, takze to utrcite pomuze.Navic, pokud jezdis na expedice casto, tak neas cas vydelavat prachy a kazdej zdroj penez ba podpiru tveho lezeni pomuzem Neco taky musis nechat doma detem, pritelkyni, manzelce. Takze to mimo misu neni.
odpovědět 
                  Re: Definice Výstup roku13:59:51 16.04.2017
Suma necelých 150 tis.o které nejspíš píšeš, byla na všechna udělovaná ocenění ve všech kategoriich dohromady. Takže konspirace, že by jí někdo mohl dostat celou, je úplně nesmyslná.
odpovědět 
                   Re: Definice Výstup roku09:59:10 17.04.2017
Za dob ZH byly odměny za VR celkem kolem 200-250 tis.
Podpora repre 0,-.
Nemluvím o posledních letech.
odpovědět 
                    Re: Definice Výstup roku00:06:15 21.04.2017
Pleteš dohromady 3 různá čísla:
1) rozpočet celé komise alpinismu, pod který patří i VR - tam těch 250 +- sedí, ale nebyly určené celé jen na VR
2) peníze vyhrazené v rozpočtu na VR, pokud by se rozdaly všechna ocenění ve všech kategoriích - i tady se někdy mohly blížit 200 tis.
3) peníze skutečně vyplacené za VR a ty ani za ZH nikdy nebyly 200 tis.nebo víc
odpovědět 
        Re: Definice Výstup roku14:19:24 14.04.2017
Dalo by se to vyjadrit i krivkou nebo spis lomenou carou, kde na ose x mas cas (roky) a na ose y obtiznost (hodnotu vystupu) a ta krivka (lomena cara) by mela vypadat mezi kazdymi dvema sousednimi roky jako pismeno V a ne jako pismeno A. Pripadne jako vodorovna primka. Tzn. dalsi rok by mel byt vystup hodnotnejsi, nebo alespon srovnatelny roku predchazejiciho a to ve vsech kategoriich.
Krajsosodpovědět 
         Re: Definice Výstup roku17:36:21 14.04.2017
A co bude určovat tu hodnotu výstupu?
odpovědět 
          Re: Definice Výstup roku16:29:47 15.04.2017
V tom je ten problem.Urcuji to vzdy nejaci byvali ci soucasni lezci, kteri jsou chca nechca ovlivneni nejakym subjektivnim pohledem na vec. Musí přitom i brzdit svoji jesitnost, snahu ušetřit prachy atd
Krajsosodpovědět 
           Re: Definice Výstup roku17:42:23 15.04.2017
Ale pokud jeden rok za nejaky vystup uznani ci vr nepridelis a pozdeji za ten samy ano, pak nemusis byt kdovijaky expert a hned vidis, ze neni neco vporadku.
Krajsosodpovědět 
            Re: Definice Výstup roku14:04:26 16.04.2017
Myslel jsem Krajsoši, že rozdíl mezi alpským a expedičním stylem znáš z vlastní zkušenosti a tudíž bys mohl chápat, že přelez stejné cesty může mít odlišnou hodnotu - viz.debata o Kinshoferovi.
Jendaodpovědět 
              Rozdíl mezi alpským a expedičním stylem14:38:19 16.04.2017
Samozřejmě, že je rozdíl mezi alpským a expedičním stylem. Ale on ten expediční styl na Sněžku bude zcela jistě těžší než ji dosáhnout stylem alpským.
Samozřejmě, že Radek Jaroš nepočítal, že by mu bylo nějaké uznání za ten výstup uděleno.
On s tím uznáním asi nepočítal ani Mára se Zdenkem.
Ale našel se nějaký vlez doprdelka, který to navrhl. A "odborná" komise jim to přiklepla.
odpovědět 
              Re: Rozdíl mezi alpským a expedičním stylem14:49:34 16.04.2017
Omyl. Odborná komise jim to nepřiklepla a tehdejší šéf komise kvůli tomu rezignoval.
odpovědět 
               Re: Rozdíl mezi alpským a expedičním stylem17:07:53 16.04.2017
Mas pravdu. Martin Ota jim to odfajfkoval.Protoze si nechtel delat problemy a hned po te slozil funkci.
odpovědět 
                Re: Rozdíl mezi alpským a expedičním stylem19:06:02 16.04.2017
Martin to právě neodfajfkoval. To ocenění tam přidal VV bez jeho vědomí a proto rezignoval
odpovědět 
                 Re: Rozdíl mezi alpským a expedičním stylem19:51:55 16.04.2017
Ani se mu nedivím. Martin je správnej chlap.
odpovědět 
                 Re: Rozdíl mezi alpským a expedičním stylem20:59:45 16.04.2017
Zajímavá úvaha, akorát nesedí termíny vyhlášení těch VR a ukončení práce Martina Otty ve vedení komise. Ale jinak docela hezká kachna..
odpovědět 
                  Kachna 14:26:57 17.04.2017
Až taková kachna to není. Martin z vedení komise sice neodstoupil skrze VR, ale po té co ho VV dotačil podepsat finanční podporu čtyřem zcela nezkušeným nováčkům na expedici, kterou vedl Mára.( Mimochodem chtěl bych vidět, co od té doby tihle čtyři v horách vylezli)Dotace na nováčky dělala cca 100 tisíc. (Údajně ti čtyři z ní ale nic neviděli) Tyhle čtyři nováčky nenavrhli na dotaci Čhs jejich oddíly a tak jejich návrh "musel" udělat předseda komise alpinismu. Ten s tím nesouhlasil. A po té co byl k podpisu dotlačen, tak odstoupil. A tohle už i datumově sedí.
odpovědět 
                   Re: Kachna 07:21:54 18.04.2017
Hmm..
odpovědět 
                   Re: Kachna 23:59:43 20.04.2017
To je ale už úplná velekachna. Ta podpora šla pouze těm horským adeptům a Martin Otta ji vůbec nepodepisoval. Zkus zapátrat nebo se Martina zeptat.
odpovědět 
                    Velekachna = náhubková směrnice07:05:06 21.04.2017
Důkazní hodnota tvého příspěvku je na stejné úrovni jako toho, jak o něm tvrdíš, že je "velekchna". Aneb proč by měl pátrat jak mu radíš. Odtajni informace a nemusí nikdo pátrat.
odpovědět 
             Re: Definice Výstup roku10:15:21 17.04.2017
Ten rozdíl chápu, ale pokud jde o klasiku už několikrát (mnohokrát ) vylezenou, ať ji vylezu alpsky nebo expedičně, tak je za ni vr poněkud přehnaný. Především z těch důvodů, že je to v rozporu s definicí těch ocenění. Zároveň to pak trochu degraduje i samotné aktéry, což je škoda.
Krajsošodpovědět 
              Re: Definice Výstup roku11:45:01 17.04.2017
Honzo, nebyl to VR, ale ČU,jen pro přesnost
Petrodpovědět 
               Re: Definice Výstup roku00:25:32 21.04.2017
To jsou Petře zbytečný fakta, což Honzu moc nezajímá. Proč by si měl zjišťoval jakým stylem kdo lezl nebo jestli dostal VR nebo ČU? K pomluvám fakta nepotřebuje.
odpovědět 
   Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru19:03:12 12.04.2017
Ty znáš nějaký boulder za 8c? Povídej, přeháněj .. Vždycky jsem myslel, že na 8c se už bere lano, protože padat do bouldermatky by dost bolelo :)
odpovědět 
    Re: Výstup roku zcela jistě pro Míru19:18:26 12.04.2017
Aaaaa, panacek si neumi domyslet velikost pismena.
odpovědět 

 Hodnocení čtenářů výkonu roku09:17:03 14.04.2017
Vyhodnocené výstupy podle Čhs mají splňovat kritéria, která jsou napsaná na webu Čhs.

"Výstup roku s hvězdičkou je určen pro historicky výjimečný výkon, který posouvá hranice světového lezení. Za výkony na špičkové mezinárodní úrovni jsou udělovány Výstupy roku, za vynikající výkony v tuzemském měřítku čestná uznání."

Nechám na čtenářích která kritéria splňoval Mírův výkon.



A, historicky výjimečný výkon, který posouvá hranice světového lezení.

B, výkon na špičkové mezinárodní úrovni

C, vynikající výkon v tuzemském měřítku



Já bych Míruv výkon ohodnotil za B


Doopravdy si hodnotitelé myslí, že šlo pouze o vynikající výkon v tuzemském měřítku? Sakra já teda nevím o nikom z česka, kdo by se z chlapů vúbec k takovému číslu přiblížil. Ani nevím o nikom ze Slovenska. A chlapů ve světě, kteří mají přelezeno takové číslo taky moc není


LRHodpovědět 
 Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku11:13:34 14.04.2017
Miru Matejce neznam, ale zacinam byt na toto jmeno celkem alergicky a typek je mi dost neprijemny. Poslete Matejce i drytool nekam do pekla uz. To je Matejec takovy nesvepravny hlupak, ze potřebuje Hrozu jako mluvciho? Dej s tim, LRH, uz pokoj. Nezajima to nikoho, i kdyby oceneni nedostala ani Hrozova, nestekne po tom ani pes. Jsi jediny, kdo s tim ma nejaky problem. Zaloz si uz nejaky vlastní svaz, nebo at Hrozova s Matejcem lezou za Kanadu, ale prestan z nich delat ubozaky, co nemaji vlastní nazor. Znicil jsi zavodni karieru Lucce, tak s tim pokracujes u dalších?
odpovědět 
  Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku12:06:00 14.04.2017
1) LRH rozhodoval o nominacích a podpoře drytoolu?

2) Vyhrávat nejprestižnější světové závody a lézt nejtěžší cesty světa je zničená kariéra?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku12:49:04 14.04.2017
Zase se cpes do neceho, cemu nerozumís? Prispevek byl urcen LRH, on dobře vi, o cem pisu.
odpovědět 
    Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku14:40:07 14.04.2017
Tak znovu:

1) LRH rozhodoval o nominacích a podpoře drytoolu?

2) Vyhrávat nejprestižnější světové závody a lézt nejtěžší cesty světa je zničená kariéra?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku16:31:39 14.04.2017
LRH ví, u tebe mne to nezajímá.
odpovědět 
      Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku17:27:16 14.04.2017
Ale mě to zajímá - jestli to jsou bludy, co tady meleš, nebo jestli se to zakládá na skutečnosti.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku17:35:13 14.04.2017
Hm, ale mě je fakt u zadku, co tebe zajímá, nebo nezajímá, nebo co si tom myslíš.
odpovědět 
     Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku16:44:48 14.04.2017
Jak pise nekdo nade mnou, LRH ví, o cem je rec, rad o tom casto mluvi. No a ze tomu nerozumis ty? No to je tedy nestesti :-(
odpovědět 
 Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku14:44:08 14.04.2017
LRH chci se jen zeptat, kdy budete otevíret nový lezecký spolek(konkurence ČHS), jak jste prohlašoval ? a nebo to už není aktuální a bylo to jen plácání do větru ? Ještě, že Lucka nedostala jen čestné uznání....
odpovědět 
  Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku15:54:55 14.04.2017
Já jsem někde prohlašoval, že budu otevírat nový lezecký spolek(konkurence ČHS)?

Ale za úvahu by to stálo. :-)
LRHodpovědět 
   Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku20:29:55 14.04.2017
LRH a návrh na nový svaz
To, že se podle mě Čhs přetransformovalo na "neziskovou organizaci" soutěžního lezení je holý fakt. Vedou je lidé znalí čerpání z kdejakého fondu, grantu, Erasmu. Jak na VH řekl sám předseda, že ten Erasmus je těžké napasovat na to horolezectví, ale že to VV zvládl, tak jsem pochopil, že s horolezectvím ten současný Čhs má čím dál tím míň společného.Protože nejdůležitější je čerpat peníze, byť by se měli vyhodit za akce typu ( světový rekord v počtu lidí na pískovcové věži)
A protože založit svaz soutěžního lezení je doopravdy velice komplikované, navrhuji založit skutečně horolezecký svaz. Svaz kde budu moct být hrdý na to, že na mou oblíbenou činost nemusí doplácet daňový poplatníci.
Česká reprezentace v soutěžním lezení je zcela jiná věc než horolezectví a jejich spojení je nešťastné.

Skutečný svaz horolezců skalních a jiných nesoutěžních lezců je zcela jistě života schopný i bez dotací státu! Byl bych hrdý na to v něm být. Ale v tomhle současném Českém ?????? svazu, mám problém zůstat
LRH
odpovědět 
    Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku22:44:54 14.04.2017
Ty jsi trouba. Tak tohle má být jako to, že zakládám nový svaz? Ach jo. Ani se nedivím, že se nepodepisuješ. Bys byl za vola. Mě je jedno jestli se podepisuješ nebo ne. Ale tobě to jedno není protože jsi srab který se stydí za své názory i jméno. Jak už jsem tady jednou napsal, jsi přizdisráč. Asi jsi taky nikdy nic nevylezl, protože kdyby jo, nestydíš se podepsat. Asi tě nemají lidi rádi a tak se radši nepodepisuješ, aby ti lidi nenapsali že jsi hňup. Mě je doopravdy jedno, že se nepodepisiješ. Ale tobě to jedno není a máš s tím problém. Je mi tě líto. Ať jsi kdo jsi.

Navhuji založit svaz je doopravdy něco jiného než, zakládám nový svaz.
LRHodpovědět 
     Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku23:11:55 14.04.2017
Jasně, chápu. Navrhuju - to jsou takový ty všeobecný udatný kydy po pár pivech, kdy se předpokládá, že návrh zrealizuje někdo jinej, protože hlavní je ta geniální myšlenka. Zakládám to je moc práce, která musí přinést výsledek. To mě mělo napadnout hned, že nic jinýho než prázdný kydy typu navrhuju se od tebe nedá čekat.
odpovědět 
      Re: Hodnocení čtenářů výkonu roku09:28:37 15.04.2017
Hele troubo. My tady o výstupech roku a ty tady o zakládání nového spolku. Nejsi trochu mimo mísu? A co doma? Všechno v pořádku? Žena tě netluče? A už si zjistil s kým je ti nevěrná?
odpovědět 
       Neanonymita11:48:23 15.04.2017
Přímo to sice nesouvisí, ale pokud někdo má stále jen plané řeči, těžko ho pak brát vážně i v situaci, kdy to třeba vážně opravdu myslí.

A je to také důkaz problematické neanonymity a výhod nepodepsaných příspěvků. Kdyby ten první příspěvrk nebyl podepsán, lidi by se zamysleli, dali mu třeba za pravdu a mohlo se to tu na to téma rozepsat více. A třeba by to pro Matějce bylo větší uznání, než oficiální ohodnocení. Takto si lidi přečetli podpis LRH a třeba mne jako první věc napadla, ať jde LRH do háje i s nějakým Matějcem, jeho nářky a stížnosti posloucháme již mnoho let a nic toho. Můžeš mi nevěřit, můžeš oponovat, že to napadlo jen mne, jiné ne, ale podívej se sám do diskuze - lidi zajímají více ponožky, než neohodnocení MM.
odpovědět 
        Re: Neanonymita13:27:54 15.04.2017
To je úžasný nápad. Od teď se přestávám podepisovat :-) tím se zvýší prestiž mých příspěvků. A dosáhne přinejmenším prestiže příspěvků tvých :-) A teď hádej kdo to psal.
odpovědět 
         Re: Neanonymita13:28:58 15.04.2017
Pod to bych se taky podepsal.
odpovědět 
          Re: Neanonymita13:29:32 15.04.2017
Já taky
odpovědět 
           Re: Neanonymita13:30:08 15.04.2017
I já dávám svuj hlas
odpovědět 
            Re: Neanonymita13:30:48 15.04.2017
Do toho jdu taky
odpovědět 
             Re: Neanonymita13:31:26 15.04.2017
S mým hlasem můžete počítat taky
odpovědět 
              Re: Neanonymita18:16:09 15.04.2017
Pripojuji se svym podpisem.
odpovědět 
         Re: Neanonymita14:12:22 16.04.2017
Skvělý, první krok máme za sebou. Teď ještě zbývá, aby sem LHR na LSD přestal psát úplně a bude klid i dost prostoru pro poklidné debaty o ponožkách :)
odpovědět 
          Re: Neanonymita19:51:04 16.04.2017
No hlavne by to mohl omezit ten zmateny grafoman, ktery tu za posledni dobu vytvoril temer polovinu diskuznich prispevku ...
odpovědět 
     S nárůstem výdajů do administrativy zvednete vydaje pro sportovc09:55:12 17.04.2017
CHS jen zneužívá dêti a mládež k tomu, aby na ně vymýšlela obskurní dotační projekty a díky nim si obhajovala vyšší výdaje do administeativy. Vše si nechá schválit bandou pitomců na VH, kteří tak Bloudkovi odsouhlasí tunelování Svazu. Kdyby aspoň přidávala komisím a repre druzstvům, tak by ta jejich chamtivost nebyla tak egoistická.
odpovědět 
      Re: S nárůstem výdajů do administrativy zvednete vydaje pro spor21:56:20 19.04.2017
Ty jsi nový nebo starý magor? Bohnice jsou blízko???
odpovědět 
      Re: S nárůstem výdajů do administrativy zvednete vydaje pro spor00:16:56 21.04.2017
A hlavně ta banda pitomců nepochopila, že by do čela měla ukecat, navrhnout a zvolit tebe, jako jedinýho právoplatnýho tuneláře, který by si ty dlouhý prachy opravdu zasloužil. Ale dej se do toho, banda pitomců tě za 4 roky zcela jistě zvolí, oni přece odsouhlasí úplně všechno, stačí mít fištrón, navrhnout to a nějak okecat ne?
odpovědět 

 Fusky10:33:34 14.04.2017
Hele, proč jsou tam v ponožkách? Prostě výstup roku na boso!
Udělujte si co chcete, dávejte si kulicha klidně na pindoura, ale zouvat lidi... To je fakt maskr.
odpovědět 
 Re: Fusky12:08:36 14.04.2017
Aby jsi získal(ty,on,oni samozřejmě nee :-)) titul Miss(a k tomu milion a byt),tak se musíš předvést na veřejnosti skoro nahej!A nikomu,snad krom IS,to neva.Takže i děravé fusky jsou v poho.:-D
odpovědět 

 Úroveň za 1*01:50:01 15.04.2017
Tak přebírání cen v položkách je fakt pecka :-D
Climberodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (25)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.