LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nelez do cesty na kterou nemáš!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
44.Pelíšek 10156
45.Kohout 10146
46.Gospoš 10137
Bouldry:
44.Bureš 8600
45.Zíma 8600
46.Paděrová 8556
Hory:
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670
14.Y 5373

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142079 cest
Nové přelezy:
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb
Ouranos 7c+
Filotimo 7b
100 Patate 8b
Sovietic T 7c
Follame 7c

Stěny
Sportovní Cetrum Palmovka - Praha 8
Boulder HO Domažlice - Domažlice
Horolezecká stěna Staré Hradiště - Staré Hradiště

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poštovní - Ostrava 1
Rock Point - Palác Flóra - Praha 3
HUDYsport - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ledová stěna na dvorku

Zdravím všechny příznivce lezení a zvláště ledu. Loni, když jsme byli v Maltatalu a vraceli jsme se domů, tak  jsme začali přemýšlet, jak postavíme  umělou ledovou stěnku.

Idea posilněna  výtvorem na říčce protékající  Val Gardenou se začala rozvíjet.

S kolegou Helmutem (povoláním statik) jsme po pár diskusích zda stavět pyramidu nebo jinou složitou konstrukci došli k závěru, že hlavní nosný "sloup" bude statný strom chabého zdraví z rodu topolů. Ještě než udeřily v půlce prosince arktické mrazy, tak jsme udělali jištění a nechali tam natáhnuté lana (přes rybu na jištění).


 

foto by © Ladis



 

foto by © Ladis



 

foto by ©  Petr Teslík


K tomu jsme přes kladku natáhli servisní lano, kterým se vytahuje hadice do koruny stromu. Výhodou je, že se strom nachází u rybníka a vody je tedy víc než dost. Dle dosavadních zkušeností stačí i malý zdroj vody. Protože tlačíme vodu do výšky cca 14 m (potřebný tlak je tedy cca 3 Bary), použil jsem dvě čerpadla v sérii (ponorné a zahradní).


 

foto by © Ladis



 

foto by © Ladis


Co se týče trysek, po zkušenostech na tom moc nezáleží, hlavně, že teče stříká a mrzne - čím víc tím líp.

Vodu jsme poprvé začali pouštět 14.12. a po 4 dnech to už bylo
polezitelné(-4C). První pokus nám roztál. Druhý jsme vylepšili tak, že jsme strom omotali pletivem. Ideální je kombinace pletiva a chvojí. Takto to mají kluci z horké služby Javorový vrch na zabetonovaném 8 metrovém kůlu.


 

foto by © Petr Teslík


A po všech těch přípravách dnes už jen koukáme jak to roste a lezem a lezem a lezem ....a pokud bude mrznout a neumřem, tak polezem a polezem.

Čus

Ladis   [úpravy] 23:38 17.01.2010Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ???07:03:55 19.01.2010
Zdar, no parada!!! Nejste nahodou odnekud z Beskyd, Hnojnik, Komoska nebo tak neco? Jmeno autora fotek mi neco rika...
Martinodpovědět 
 Re: ???07:22:15 19.01.2010
to sedí :-)
Shimiodpovědět 
  Re: ???07:29:10 19.01.2010
A nebylo by treba mozne (i za drobnou uplatu) na tu vasi ledovou nadheru nekdy kuknout? :-)
Martinodpovědět 
  Re: ???09:24:39 19.01.2010
hnojnik? řikali sme si co tak zaledovat starý zarostlý lom na goduli.. to snad nejni nic proti ničemu..
petaodpovědět 
   Re: ???10:02:06 19.01.2010
Jo ale jak na Godulu dotahnes levne vodu? Navic bych se zrovna na Goduli bal dalsiho rozvolnovani v pripade opakovaneho zamrzani a rozmrzani a uz tak je to tam misty pekne lego, kazdy rok neco upadne :-(
odpovědět 
    Re: ???16:36:24 19.01.2010
enomže se skálama u nás je krapet potíž:
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=7690
odpovědět 
 Re: ???20:11:07 19.01.2010
Jo jsme.
Tesloodpovědět 

 otázka07:50:31 19.01.2010
A víte, co je to ochrana dřevin (§7 zákona 114/1992 Sb.)M.
odpovědět 
 Re: otázka08:37:55 19.01.2010
Chmm, stromů je hafo, navíc tohle je plevel. No stress. P.S. Pěknej počin.
Papoušodpovědět 
  Re: otázka12:33:04 19.01.2010
Papouši kdyby strom věděl jaký jsi arogantní trouba, tak by tvé opičí předky setřásl z jeho koruny..Díky stromům jsme přežili,dýcháme,bydlíme..važ slova.
Angrešt z UKodpovědět 
   Re: otázka12:40:31 19.01.2010
http://osel.cz/index.php?clanek=4759
pbla4024odpovědět 
   Re: otázka13:30:35 19.01.2010
Srstko, stromy jako dobrý, otázka ale je, kolik jich musí bejt a jestli musej bejt všude.

Přestárlej topol je sajrajt, ze kterýho se lámou větve, který můžou tak akorát někoho zabít. (třeba tady http:// tinyurl.com/ y8teyur)

http:// tinyurl.com/ yf857xa
http:// tinyurl.com/ yeey8mz
http:// tinyurl.com/ yeuucmy
atp.

Pa
Papoušodpovědět 
    Re: otázka14:35:59 19.01.2010
Akorát aby na někoho nelehnul zrovna kvůli tomu ledu... Sice bych tipnul, že led jako takovej stromu nevadí (spíš se chová jako izolace proti mrazu, na horách je oledněno fest a stromy jsou v pohodě, další příklad je třeba u sjezdovky les vedle sněhovýho děla, taky obalený ledem a nic). Na druhou stranu pár tun ledu pokud není rovnoměrně tak umí udělat svoje, pak se můžou lámat větve a to i po delší době (naruší se větev u kmene, několik let hnije až se ulomí). V každým případě na živým stromě to vypadá divně a dráždí to. Určitě je lepší udělat trojnožku se sítí nebo ten kůl zapíchlej do země, nejlíp na soukromým pozemku za plotem... H.
odpovědět 
     led u sjezdovky17:39:13 19.01.2010
A to je nápad, proč to (opět) nezrealizuje nějakej ski areál? Suchej strom, nebo nějaká konstrukce na vyblbnutí, ledové dělo a je to;) větší reklama, větší možnosti, větší návštěvnost,...
odpovědět 
     Re: otázka22:43:53 08.02.2010
Navrhuji nepoškozovat poškozenej strom, ale raději poškodit 3 další, abychom mohli postavit trojnožku :-D
bmodpovědět 
    Re: otázka16:14:45 19.01.2010
Dovolil bych si polemizovat dobry rodaku, starejch topolu je malo, to nas lidi je jak sracek. Nicmene ledopad mu snad korinky moc nepomacka, i kdyz, hm par tun mit bude.
 Lacoodpovědět 
     Re: otázka18:46:45 19.01.2010
No, vono je asi lepší je upajcnout, než aby někomu spadly na řepu - viz třeba schreckensteinský nábřeží ve Tvém oblíbeném Aussigu.
Papoušodpovědět 
      Re: otázka11:03:34 20.01.2010
Koukám že Vopelichanej papagáj, který se příležitostně tváří přátelsky vůči přírodě, není tento týden naladěn ani trochu green. ahoj
odpovědět 
       Re: otázka13:04:24 20.01.2010
Pshaw, grýnpissní pokryteckej brejnwošink nemusim ani tenhle tejden a ani ten předchozí.

Je to furt stejný: bojovníci za práva zviřátek a odpůrci kožichů stejně nosej kožený boty a ochránci uschlejch topolů sedávaj na dřevěnejch židlích :-) Tyhle pouťový triky fakt nežeru...
Papoušodpovědět 
        Re: otázka17:32:54 20.01.2010
Milej barevnej ptáku, jak to tak čtu, zdá se mi, že tentokrát se tady zelenáči příliš neexponujou. Kritika balení stromů ledem jde spíš od normálních lidí (nebo spíš "normálních" - banda, co leze po skalách...). A to, že nepřítel kožichů žere karbanátky mi taky nepřijde schizofrenní. Vidím docela rozdíl v tom, když se na půl čtverečního metru v kleci chová polární liška, kterou pak vyženeš z kožichu a zbytek zahodíš, než když klepneš pašíka (my masožrouti to pořád ještě děláme, ale to ty, jako fógl zrnožravý nemusíš chápat), flákotu zkrmíš v jitrnicích a šlupku nezahodíš , ale střihneš z ní na perka.
JHodpovědět 
      Re: otázka11:23:40 20.01.2010
strom ve meste neni strom v lese ci jinde venku
l.odpovědět 
    Re: otázka19:59:32 23.01.2010
Takzvaný "sajrajt" je mnoho věcí, produkovaných výhradně člověkem, nebo člověk sám, zatímco starý strom spadne, zhnije a z toho procesu vzniká nový život...v některých případech nevadí, jestli pod ním zhnije i nějaké to tělo navíc, které v tu chvíli přestává být "sajrajtem".
Ladaodpovědět 
 Re: otázka08:41:59 19.01.2010
píše jasně "statný strom chabého zdraví",
navíc má šanci ,že to spadne na jeho barák, když píše o zahrádce a i kdyby, nakolik je topol v té oblasti braný jako náletový strom? a chráněný navíc? to musí vědět autor, Ty asi ne, co se tu oháníš zákonem. Zase jeden rejpal co věští z křišťálové nakřáplé koule ..
wendyodpovědět 
  :-(09:08:20 19.01.2010
Navíc topol jako takový je v době květu jeden z nejsilnějších alergenů, kéž by jich bylo míň, hned by se na jaře lépe dýchalo :-(
:-(odpovědět 
   Re: :-(11:43:55 19.01.2010
...to ze je silny alergen neni problem stromu, ale alergiku !
alergenodpovědět 
    Re: :-(08:41:26 20.01.2010
...ZABIJ BOBRA, ZACHRÁNÍŠ STROM !!!!
musakaodpovědět 
    kde bydlíš, more11:38:11 20.01.2010
bych ti přišel na zahrádku vysázet něco bolševníku a křídlatky...
Lukas B.odpovědět 
 Re: otázka11:45:18 19.01.2010
No parada - clovek ma dobrej napad a chce se podelit a hned se najde nejakej na hlavu padlej ekolog, kterej se v tom musi vrtat.

Kluci, priste radsi nic nepiste a hlavne nefotte - nebo se jeste stane, ze vas na tech fotkach nekdo pozna a bude z toho pruser.

Zelenym nazdar :-/

Tony
 phobosodpovědět 
  Re: otázka12:37:31 19.01.2010
Škoda,že ti příroda nenadělila mozek.Proč musí někdo zakomlexovaně mířit ochranáře proti lezcům...Myslíš,že to tak funguje všude?Nebo je to jen otázka Česka?
Ondra K.odpovědět 
   Re: otázka13:11:38 19.01.2010
Ted jsi nejsem jistej, jestli jsi reagoval na muj prispevek.

Pokud jo - tak - ad 1 verim, ze mi trochu mozku zbylo ;-).

Ad 2 nepovazuji ten muj prispevek za "zakomplexovany" - prijde mi to jako primerena reakce na to, kdyz sem nekdo zacne davat odkazy na paragrafy zakazujici poskozovani uz skoro mrtvych stromu.

Ad 3 bych byl nerad pochopen tak, ze si myslim, ze Zeleni skodi jenom lezcum. Zeleni skodi vsude, kde to trochu jde. Kurovec na Sumave nebo stromy, ktere - ac hrozi spadnutim a ohrozuji zivoty lidi - neni mozne skacet (bo vyse uvedeny zakon) jsou toho krasnymi priklady.

Ad 4 bych byl ted nerad pochopen tak, ze veskera narizeni tykajici se ochrany prirody nemaji smysl - jen si myslim, ze zadej zakon je potreba interpretovat se zdravym rozumem - coz _nekterym_ ochranarum vazne chybi.
 phobosodpovědět 
    Re: otázka15:29:33 19.01.2010
jakožto evidentní zastánce kácení stromů (např. na šumavě) bys neměl vůbec používat obraty jako "zdravý rozum"
odpovědět 
   Re: otázka14:13:13 19.01.2010
Neni to ceske specifikum, v Nemecku to taky stoji za h.... ouby.
Radek J.odpovědět 
 Re: otázka16:44:07 19.01.2010
Je fajn , že někteří mají strach o mé stromy a protože je jich na pozemku mám mnoho a musím se dle zákona o ně starat ořezy atd.tak uvítám ekology na jarní brigádě. Taky mám dvě lípy o které se stará stát mají i cedulku . No vlastně mám už jen jednu lípu , protože po ořezu kvalifikovanou firmou jedna spadla těsne vedle paní s kočárkem.
Ale to je asi můj problém. Pravdou je ,že to může někoho dráždit ,ale jediný kontakt ledu a nás se stromem je ocelové lano v koruně . Mezi ledem a stromem je díra cca 15 cm díky vodě , která teče po kmeni. Tzn. kolem stromu je ledová trubka.
V reakcích není jediná relevantní poznámka co tomu stromu vlastně ubližuje.
Pokud se najde opravdu nějaký odborník z oboru dřevin rád si přečtu jeho názor.

ladisodpovědět 
  Re: otázka22:00:17 19.01.2010
nejvíc to většinou rozčiluje teoretiky, lidi, kteří sedí ve městě u počítače a strom vidí jen o víkendu na chatě nebo v městském parku.)) kdo má na zahradě desítky stromů, a nebo les se stovkami či tisíci stromů, z nichž některé jsou mrtvé, nebo umíající, takvou věc pochopí
zajímalo by mě, kolik stromů ošetřili a nebo vysadili ti, co jsou zde nejvíc slyšet..
fandim vám;-)
aTomodpovědět 
   Re: otázka16:38:23 20.01.2010
Vadí mu 1. voda mrznoucí v trhlinách, 2. váha ledu hlavně když pak bude padat dolu. Když se podíváš na fotky, tak "bezdotykovej" rampouch je spíš tvoje přání. Na zahrádce mám 70 velkejchch stromů, natáhnout hadici bych mohl kdykoliv, ale to bych si připadal jako prase.
PS: Když tu někdo nadhodí že by to stromu mohlo i vadit, tak ho hafo lidí označí za prudiče, závistivce a zelenýho debila. To mi moc normální nepřijde... H.
odpovědět 
    Re: otázka13:51:40 22.01.2010
Vadí mu především váha toho ledu, která zhutňuje zeminu nad jeho kořenovým systémem. Díky tomu se v budoucnosti ke kořenům, které jsou pro strom nejdůležitější, nedostanou potřebné živiny a voda. Stejně tak mohou být mělce rostoucí kořeny poškozeny padajícím ledem.
Další negativum je nevyhnutelné poškození stromů v okolí, na které také stříká voda. Váha těch rampouchů zaručeně poláme jejich větve. Po pádu ledu se poškodí kořeny i kmen.
Je dobrý nápad něco takového vytvořit, ale chce to dělat trochu s rozmyslem a ohleduplně...
Michal H.odpovědět 
     Re: otázka20:32:36 23.01.2010
Michal H = degeš.Hlaď si rampouchem zadek, nebo ptáka ,ať přijdeš na jiné myšlenky.
odpovědět 

 Nádhera08:16:45 19.01.2010
Skvělý, moc se mi to líbí, chce to vlastní pozemek s nějakým vhodným stromem. U nás na zahradě bych si to mohl udělat tak maximálně na jabloň.
Steveodpovědět 
 Re: Nádhera10:46:37 19.01.2010
pri troche manualnej zručnosti si mozes osadit kmen (nejaky stlp)stromu, ktory bud zabetonujes alebo len do vopred vykopanej jamy upevnis(vid maje v maji:)a pokracujes podla navodu...ak je chut tak sa da
lvvodpovědět 

 čas zalednění11:35:09 19.01.2010
Zaledňovali jste 4 dni v kuse, nebo každý den pouze nějakou dobu ? popř. jak dlouho ?
Lukiodpovědět 

 dobrý typ :o)12:12:51 19.01.2010
No výborně, snad to časem napadne i Kubu Turka udělat si takovou stěnu doma :o)
Alspoň se tak pro příště vyhneme přelidněnému Štolpichu 
Sokolodpovědět 
 Re: dobrý typ :o)15:12:00 19.01.2010
Sokole, škoda že jsme se minuli o pár minut v neděli ve Ferdinandově. Mohl bych vidět, jak vypadáš, co jsi vlastně zač, a mohli bychom si pohovořit opravdu o podstatném a ne že budeš něco furt vykřikovat do éteru.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: dobrý typ :o)17:42:42 21.01.2010
Kubo proč myslíš, že jsem ten den do Štolpichu šel..
Jo, musím uznat, že by to bylo vcelku na místě.Jinak jsem se zrovna vrátil z Víru.Lezení dolouhé, moc pěkné! Myslím, že pro taková školení, která pácháte v přírodě,je to místo podstatně lepší,než údolí Štolpichu.Už jsi o tom Kubo přemýšlel?
Sokolodpovědět 
   Re: dobrý typ :o)17:14:52 22.01.2010
Pojď dikutovat na HD. Nechce se mi reagovat na Tvoje výkřiky roztroušené po internetu.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: dobrý typ :o)17:26:35 29.01.2010
Kubo klídek podívej se na svoje komentáře tři roky zpět a největší prudič byl.....kdo...
odpovědět 

 ?14:45:50 19.01.2010
Statný strom chabého zdraví... A na něm lezoucí slabí lidé chabého rozumu? I kdyby strom v místě byl náletový, tak už pro věk a vzrůst zasluhuje trochu úcty a né něco takového...
Pitrsodpovědět 
 Re: ?14:56:16 19.01.2010
souhlas
Pavelodpovědět 
 Re: ?15:10:17 19.01.2010
no ja mel dojem ze lezou po ledu, a ne po strome tak kde je problem???
ondraodpovědět 
  Re: ?15:18:22 19.01.2010
Když ten strom způlky natřeš narůžovo, tak mu to zřejmě taky moc neublíží, ale prasárna to bude taky
b.b.odpovědět 
  Re: ?17:15:26 19.01.2010
no problem je v tom ze ten lad samotny nieco vazi synak... skus o tom popremysla staci ze urobia minimalny zasah do kory stromu popripade porusia statiku stromu a strom sa pri nejakej povodni sam zvali mozno prave na teba , dalsia vec su skodcovia ktory mozu naletiet na jar na otvorene rany stromu.. nie som ochranar ale clovek z druhej strany pola teda lesnik ale s tymto nesuhlasim
odpovědět 
   Re: ?12:57:10 20.01.2010
jak moc ho to poškodí, o tom se dá asi hádat. asi to pro přírodu nebude taková rána jako třeba polámaná od skialpinistů v krkonoších ;-)

stejně mi to ale přijde jako kravina a neúcta ke starému stromu, ten komentář s růžovou barvou je vcelku výstižný :)
Pavelodpovědět 
 Re: pravda22:38:55 03.02.2010
skutečně výtečný nápad. Nechcete náhodou všichni kdo máte zahradu s vysokými stromy zamrazit vše v okolí. Nebo třeba vlastní barák co?toho si asi vážíte víc než živého stromu. Myslím že arboristi zde naprosto vystihli co stromům nastříkaným ledem vadí. Je to prostě prasárna. Soráč, nic osobního ale trochu úcty k přírodě.
GAVSONodpovědět 

 ?14:49:48 19.01.2010
Statný strom chabého zdraví... A na něm lezoucí slabí lidé chabého rozumu? I kdyby strom v místě byl náletový, tak už pro věk a vzrůst zasluhuje trochu úcty a né něco takového...
Pitrsodpovědět 
 Re: ?16:17:43 19.01.2010
tak nejak, "strom chabeho zdravi" muze vypadat klidne 100 let (topol vsak ne, ty zijou kratce tak do 150 kdyz maj stigro)
 l.odpovědět 
  Re: ?18:57:44 19.01.2010
jojo, zdvořile řečeno....
Mikiodpovědět 

 zavist??17:14:30 19.01.2010
Mili ochranci topolu, priznejte se, ze vas tak trosku .... ze takovej kus ledu nemate za humny. Dobrej napad, asi nejaka ta drina, a vida - moc pekny vysledek!
Honzaodpovědět 
 Re: zavist??17:37:12 19.01.2010
Peknej pocin a peknej ledik. Videl jsem jednou jeste jine reseni - klada mezi dvema stromy, na ni povesene pletivo a vysledkem byla pekna stenka.
Nevidim duvod, proc by to melo stromum vadit, uz od pohledu je celkem jasny, ze hlavni vaha ledu pujde dolu, tedy do podlahy....

jirkaodpovědět 
 Re: zavist??00:34:37 20.01.2010
Honzo,souhlasím jedině s tebou! Přesně jsi vystihl všechny ty rejpaly. Místo toho, aby jste někoho za něco pochválili, jen mektáte. Je spousta věcí, co je špatných a dělají se. Občas se zamyslete, diskuse není jen o tom, jak co nejvíc všechno zkritizovat! Myslel jsem, že lezci jsou fajnoví a pohodoví lidi. Tady to tak nevypadá. Trošku se zamyslete. Matty (21)
Mattyodpovědět 
  Re: zavist a všeználkovství16:10:27 22.01.2010
"... fajnoví a pohodoví lidi..." to většinou jsou/jsme, ale v internetových diskusích bývá většina (sám se tomu snažím více méně úspěšně vyhybat) z lezců moc chytrých, NEJCHYTŘEJŠÍCH všeználků přesto, že nabyté vědomosti na poslední chvíli hledali na wiki :( ale na to si po letech zvykneš.
přemaodpovědět 
  Re: zavist??22:34:21 15.02.2010
ach jo, matty, ty blbecku...svet je gombicka, at zije anarchie, ze jo.... pojdme si to tady rozebrat...vis, ja si zase myslel, ze lezou lidi, co milujou prirodu jako takovou, a ne arogantni prasata...
misiakodpovědět 

 led20:10:24 19.01.2010
Super Ladis. A těch komentářů....
Chce to nechat rozrůst led na celý les.
Mrazu zdar.
Tesloodpovědět 

 Nelíbí...20:35:01 19.01.2010
Když jsem byl malý kluk objevil jsem u dědy staré cepíny,se kterými zdolal severní stěnu Eigeru a jiné prásky.Nenapadlo mě nic lepšího než je vyzkoušet na staré jabloni na zahradě.Když mě viděl děda honil mě zahradě a když mě doběhl,dostal jsem řádně po tlamě.Naivně jsem si myslel,že je to kvůli tomu,že jsem si vzal bez dovolení cepíny,ale později mě vysvětlil,že pokud chci umět používat tyto zbraně,musím nejdřív rozumět přírodě a mít k ní úctu.A nikdy nemluvil o ochráncích přírody ve zlém,doba se změnila a lezci také. 
Ondraodpovědět 
 Re: Nelíbí...22:18:04 19.01.2010
No to jsi uhodl ty zelenj troubo ,se zbraněma, celkem přesně.Škoda že ti nedal dobře mířenou do lebeně tou zbraní,mohlo bejt o dva komentáře méně.O ten tvůj debilní a ten můj dobrej.
odpovědět 
  Re: Nelíbí...23:30:17 19.01.2010
dobře rozumně jsi to napsal Ondro!
odpovědět 
   Re: Nelíbí...00:37:29 20.01.2010
Krásný, pravdivý text Ondro!
Mattyodpovědět 
 Re: Nelíbí...08:49:45 20.01.2010
To neni urceno jenom tobe, ale kdyby muj deda videl, jak se jenom krive divam na jeho jablon, tak me taky sereze. (Ted uz ne, jsem silnejsi a uz bych mu i hrave utekl.) Ale takovej topol za chalupou, na ten by si deda po setmeni s motorovou pilou hrave troufnul. Za pet minut by byl dole a za dalsi hodinu v metru na dvorku. Druhy den uz by byl nastipany na polinka v kulne. A nejvetsi drina by na tom byla vytahnout cirkularku z dilny, ale jeden topol by sel porezat i rucne.
jx zeroodpovědět 
  Re: Nelíbí...09:41:57 20.01.2010
Já to beru,ale v kůlně máš dřevo na topení,tam už strom nepokvete,nedá ti plody,neozdobí přírodu zeleným listím a také je určité kouzlo políbit holku pod rozkvetlým stromem než v kůlně:)Je to jen o etice,ne?
Ondraodpovědět 
  Re: Nelíbí...10:26:05 20.01.2010
Jsou na svete mista hodne hezky a mista hodne osklivy, k tem hezkym patri napriklad lesy se vzrostlymi stromy , kam se lidi chodi odpocinout z tech mist osklivejch kde obvykle casteji bydli. I ja bydlim na hnusnym miste a snazim se vikend co vikend vypadnout, nejen kuli lezeni. Jinej ma to stesti ze bydli v peknym miste,nicmene nevidi ze si ho muze znicit. Ta mista oskliva by nejspis nebyla tak oskliva a lidi by se dnes mohli jit projit treba za humna a nemuseli jezdit X km jinam. Byly a jsou stale plna takovych dedecku jejichz schopnost videt dusledky svyho konani konci u zaplneny kulny drivi, pripadne u prodejni ceny dreva. A je jedno je-li topol naletova drevina nebo ne , nemuze za to ze nema zaludy nebo bukvice , ktery po dozrani spadnou rovnou dolu.
K ledopadu...kdyz uz na strome tak radeji na zdravy mlady borovici, zda se to na prvni pohled nelogicky,jenze kdyz ji to poskodi , tak se vetsi skoda nedeje, je jich hodne a za tricet let je tu v nejhorsim pripade nova. Proc ne.
Stary stromy do lesa patri a delaji ho tim cim les ma byt. I proto je tak pekne na Petraci, v labaku nebo i ve fontaci. Predstavte si kolem koprivy, lopuchy a les maximalne z rosti z cernyho bezu....fialovej hnus. a ze strom muze spadnout nekoho zranit ci zabit? Muze a ? Neni to same se skalama? Nezrusime radeji auta? Jsou zhruba 33krat zivotu nebezpecnejsi nez stromy... A co na to Jan Tleskac?
lacoodpovědět 

 Proč posudek?23:26:34 19.01.2010
Pracuju jako arborista pro švédskou společnost na ochranu stromů,prošel jsem náročným školením v Kanadě,možná o tom něco vím.Mám svou práci rád stejně jako lezení a tomu jak se tady stavíte k ochráncům přírody se musím upřímně zasmát.Velmi jednoduše:
1.Pro život v abiotickém prostředí strom potřebuje 4 základní složky: teplo,kyslík(jelikož se jedná o aerobní organismus),světlo pro tvorbu fotosyntézy(jakožto autotrofní organismus)a vodu.Je tudíž zcela nepřirozené "zalednit" strom,protože led zabraňuje několika těmto složkám.
2.Co se týká statiky stromu.Po opadnutí ledu bude každopádně narušena.Není třeba vzorců, o všem jsem se zmínil v prvním bodě.Zavřete člověka do temné místnosti bez 100% přísunu kyslíku,světla a tepla..jak dlouho vydrží?
3.Pro mě je to hlavně etickou otázkou.Strom je živý organismus a využívat živý organismus k vlastní zábavě tak,aby byl poškozen je nelidské.Mě se to zkrátka nelíbí. 
Jindraodpovědět 
 Re: Proč posudek?23:37:39 19.01.2010
Tak.A teď jsi všechny chladně sundal.Díky za osvětu.
Mareksodpovědět 
  Re: Proč posudek?00:44:18 20.01.2010
3. trochu oprava. Strom se spíše NEUVÁDÍ jako ŽIVÝ organismus, jelikož většinu jeho dřeva tvoří už mrtvé, thylami ucpané letní tracheidy (cévy). Draci, nenechte si všechno nakecat:) Nemyšleno špatně, hezky jsi to napsal, všechna čest! Jen jsem musel k tomu tohle napsat. To víš, nedávno jsem složil zkoušku z Nauky o dřevě na Mendelově univerzitě :) Stromům a lezení zdar chlapi :) Všechno dobré Matty
Mattyodpovědět 
   Re: Proč posudek?08:30:26 22.01.2010
Ju, co její absolventi maj problémy s integrálním, diferenciálním počtem (zjednodušeně = trojčlenkou).
A pořád se vytahujou jak jsou in a cool a všechno uměj?
Ve výsledku zjistíte - že jsou to jen namyšlenci, co se z nich 90 % ani nepostará o tu přírodu, 90 % neudělá ani slušný víno.

A ve sklepě se chluběj - jak si tu školu pěkně propluli za chlast a jiné benefity.

Vrať se na Kozla :-)
Karlosodpovědět 
 Re: Proč posudek?00:54:52 20.01.2010
pro mě je třeba i jídlo zábavou a potěchou pro duši...a to jako tedy nemám žrát? (vepřové, hovězí, ryby, atd)...vše jsou to živé organismy do určité chvíle a míry...tyhle enviromentální zelené kecy, co tu předvádí pár jedinců opravdu nechápu...trochu pochopení...jsou to jeho stromy, jeho pozemek, jeho voda, jeho úsilí...hlavně jeho nápad...neblbněte a trochu úcty k dobrému nápadu a počinu! Mě se to líbí...mít strom, hned bych si to pořídil za barák.
Krakonošodpovědět 
 Re: Proč posudek?00:55:01 20.01.2010
pro mě je třeba i jídlo zábavou a potěchou pro duši...a to jako tedy nemám žrát? (vepřové, hovězí, ryby, atd)...vše jsou to živé organismy do určité chvíle a míry...tyhle enviromentální zelené kecy, co tu předvádí pár jedinců opravdu nechápu...trochu pochopení...jsou to jeho stromy, jeho pozemek, jeho voda, jeho úsilí...hlavně jeho nápad...neblbněte a trochu úcty k dobrému nápadu a počinu! Mě se to líbí...mít strom, hned bych si to pořídil za barák.
Krakonošodpovědět 
  Re: Proč posudek?07:09:05 20.01.2010
Topoly patří mezi stromy, které dlouho nevydrží a navíc je to mimo lužní lesy plevel. Nechápu co tady furt řeší ochranáři, já totiž v tomhle oboru funguju a vím, že tohle není žádný problém. Řešíte tady jeden soukromý topol a co kdybyste radši řešili ty nekončící smrkové monokultury, které jsou po celém Česku. Fakt úroveň...
Martinodpovědět 
 Re: Proč posudek?09:28:38 20.01.2010
A najdou se i takoví co dělají z živých organizmů (dřeva) hračky pro děti - vrchol cinismu ! Skoro jako stínítka z lidské kůže.
stromákodpovědět 
 Re: Proč posudek?09:51:28 20.01.2010
Jindro,
dik za prispevek,
neuspech na tomto serveru zarucen, etika se tu proste nenosi a uvahy o tom ze by nekomu/necemu mohlo cokoli vadit kdyz JA PAN TVORSTVA chci lezt, sekat cepinem, mazat magem... no to je prece absurdni. A topol je plevel a plevel proste nema narok na zivot, stejne jako skodna, ta je vhodna jen k tomu aby se strilela, travila, chytala do zelez. No a ze radsi nejdes zachranovat sumavu nebo bojovat proti monokulturam, zejo. Mozna nemas co na praci a moh bys jit sbirat odpadky po ostatnich, kdyz ti na ty prirode tolik zalezi... fuj, mam dneska po ranu nejakou protivnou.
Nenech se nasrat !
 Ďuraodpovědět 
  Re: Proč posudek?17:15:21 20.01.2010
tak se mi zdá, že nemáš ráno protivnou, ale celej život nablblou
j.odpovědět 
   Re: Proč posudek?18:13:27 20.01.2010
zajimava myslenka. kdo jsi, chrabry anonyme?
Duraodpovědět 
 Re: Proč posudek?11:48:54 20.01.2010
Co je to abiotické prostředí? Jak probíhá fotosyntéza bez listí? Jak se ke stromu dostává teplo, když je venku zima? Co na to jan tleskač? byl taky zelený? Abiotický, nebo dokonce i dýchal?
Tomodpovědět 

 řešení09:06:11 20.01.2010
Už jsem to vyřešil. Strom pokácíme( samozřejme s povolením úředníka) uděláme z něho dřevený kůl a ten zabetonujeme do zeme .

ladisodpovědět 
 Re: řešení09:31:12 20.01.2010
Ano, to bude jedine spravne reseni, schvaluju :D A zpet k moji otazce nekde uplne ze zacatku, nez se zacalo s tim lincovanim. Bylo by mozne kuknout a cepinkem si klepnout?
Martinodpovědět 
  Re: řešení09:33:53 20.01.2010
Jasně přijeď
ladisodpovědět 
   Re: řešení09:42:03 20.01.2010
No dik moc, ale jen nevim kam, krome toho ze to je nekde u Hnojnika nebo Komosky. Pokud to mysliz vazne a nechces to tu zverejnovat, tak mi to hod na mail (stolarik.martin@seznam.cz). A nabizim za to k nahlednuti nejake ledove provodciky co se tu bezne moc nevyskytuji :-)
Martinodpovědět 
   Re: řešení00:05:35 22.01.2010
Taky bych se na to podival a mozno vylezl. Sme z Tesina a dal bych se tam v sobotu. Jesli mozna tatranclimber@seznam.cz
daniel3tttodpovědět 
 Re: řešení11:10:38 20.01.2010
čau, měl bych jeden technickej dotaz - zaledňovali jste 4 dni v kuse, nebo každý den pouze nějakou dobu ? popř. jak dlouho ?
Lukiodpovědět 
  Re: řešení11:37:18 20.01.2010
cele 4 dny
odpovědět 

 nic nového09:41:37 20.01.2010
někde tu býval takový starší provokativní článek o lezení s motykama na strom, dlouhá diskus končila tím že to byl žert a strom se zrovna kácel, leč že i tak je to týrání,... ale za boha to nenajdu
odpovědět 
 Re: nic nového10:16:52 20.01.2010
STROM http://www.lezec.cz/clanek.php?key=4349
odpovědět 

 Něco málo z legislativy14:04:11 20.01.2010
Pokud vám bude posudkem odborníka prokázáno, že byla dřevina zalitím do ledu opravdu "poškozena" (dle §7 odst. 1 zák. 114/1992), riskujete pokutu do 10 000 Kč. Pokud je vám prokázáno poškození "skupiny dřevin" (jejej, dva stromy jsou už taky skupina...), hrozí flastr do 100 000 Kč. Námraza na kmeni stromu vadí, led může snížit jeho budoucí stabilitu jak přímou zátěží, tak zamrzáním vody v prasklinách. Míra poškození stromu (a tedy i pravděpodobnost udělení případné pokuty a její výše) se může lišit případ od případu podle šikovnosti toho, kdo se vám poškození dřeviny pokusí prokázat, a podle benevolencë odvolacího orgánu. Je úplně jedno, zda je ledem zaplácaný topol, smrk nebo lípa a zda je strom zcela zdravý nebo na umření. Tento fakt se může projevit následně v případném stanovení výše pokuty, nikoliv ale v rozhodnutí o jejím udělení. A nikoho nezajímá, co si o tom myslí vlastník/soused/já. Výše pokut za poškození dřevin nám udávají zákony, zákony tvoří zákonodárci a  zákonodárce si tvoříme při volbách my všichni, že. O tomhle netřeba spekulovat. Takže vskutku doporučuji polévat vodou pouze stromy mrtvé (prokazatelně suché) nebo dřevěné či betonové sloupy. Předejdete zbytečným problémům, které vám může způsobit pouhé udání protivného souseda.
Fosaodpovědět 
 Re: Něco málo z legislativy14:44:35 20.01.2010
Ano, skvělý závěr.. Je třeba udání souseda.. :-)
udáníodpovědět 
 Re: Něco málo z legislativy15:06:53 20.01.2010
jojo....na stromy s úctou!!!! nebo má někdo navrtaný chyty do stromu????
odpovědět 
  Re: Něco málo z legislativy15:18:01 20.01.2010
Chyty snad ne, ale v železářství prodávají oka s M závitem a taky ve dřevu drží (v soušce). Mívávají ještě takové ty prasátka na dětskou houpačku a ty mají závit typu vrut. Zřejmě by to šlo použít, otázkou zůstává kdy případná souška spadne:)))
Bude někdo vyrábět borháky do dřeva? Doporučí někdo lepidlo dřevo-kov? Magorum zdar!
odpovědět 
 Re: Něco málo z legislativy15:09:31 20.01.2010
jojo....na stromy s úctou!!!! nebo má někdo navrtaný chyty do stromu????
odpovědět 
  Re: Něco málo z legislativy20:39:15 23.01.2010
Jasně ty demente.Celou bouldrovku mám až na chyty ze dřeva.
odpovědět 
 Re: Něco málo z legislativy15:44:36 22.01.2010
To platí pro stromy mimo les. Ze záběrů to vypadá na strom v lese.
véča jirka večeřaodpovědět 
 Re: Něco málo z legislativy17:14:26 22.01.2010
To platí pro stromy mimo les. Ze záběrů to vypadá na strom v lese.
véča jirka večeřaodpovědět 
  Re: Něco málo z legislativy22:44:56 22.01.2010
Parcela plná stromů je "lesem" až ve chvíli, kdy je v katastru nemovitostí opravdu vedena jako "lesní pozemek". V takovém případě by možné problémy ošetřoval lesní zákon. Každopádně většina lezců s podobnými nápady nemá za domem "les", ať už ho definujeme právně či podle logiky věci - a tam by už klasifikace poškození dřeviny (tedy "dřeviny rostoucí mimo les") rozhodně platila. Při této příležitosti podotýkám, že jsem trochu zaspala dobu, pokuta za poškození jediného stromu je nyní až do výše 20 000.
Fosaodpovědět 

 no, kdyz tak ctu tu diskuzi...10:17:57 21.01.2010
Kokotizmus na lezci se opet projevil. Bohuzel.
TomEeKodpovědět 
 Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...18:57:44 21.01.2010
Jindro, Pochybuju o smyslu svého příspěvku, pokud je na 80. či jakym místě, ale jako kolegu Tě musím opravit. Fotosyntéza nemůže probíhat bez listů, nebo jiných zelených částí rostlin obsahující složité chemické látky zachycující záření a umožňující přeskupit atomy vody a CO 2 v glukózu atd. Stejně tak se listnáče v zimě nacházejí ve stavu tzv. dormance, kdy je veškerý metabolismus utlumen. K Výměně plynů s vnějším prostředím omezeně dochází, ale tomu těžko zabrání ledová krusta. Co se týče statiky, je Tvoje námitka asi oprávněnější, ale jak to vypadá, je strom kolmý a led rozlitý docela rovnoměrně a tak by vzniklé napětí mělo působit v ose kmene, tedy tam, kde je dřevo stromu schopné nejlépe odolávat. V článku se psalo, že to konzultovali se statikem. Pokud také zabrání odírání stromu lany, tak z mého pohledu strom nepoškozují. Další věc je, že je strom jejich a já bych soukromé vlastnictví ctil. Promiň mi školometský přípsěvek, ale když už se vydáváš za arboristu, tka nám nedělej ostudu. Ahoj.
Karel Miffekodpovědět 
  Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...18:44:48 23.01.2010
Sakra tady se to hemží samejma odborníkama aboridžinistama nebo aboristama,myslel jsem že to jsou australský domorodci který jenom chlastaj a každej se jich bojí ale tohle je asi jiná sorta.Takže kdo je tady nejchytřejší a kdo nejblbější už víme,to už diskuse vyřešila,zkrátka je potřeba používat zdravej rozum a hlavně to nepsat na lezce,toje jako když zamáváš bejkovi červenym hadrem .Lezení zdar.
ondraodpovědět 
   Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...20:44:45 23.01.2010
Je to tam samej vzdělanec vzdělanej.Některý jsou vzdělaný až v cizině.Proč tam nezůstali? Dementi jste všichni a zasíráte tenhle server sračkama co patřej na ten zelenej od Greenpeace.Přivázal bych vás k tomu stromu ,pokropil vodou a lezl s piklama po vás.Nic jinýho si ,vy hovada, nezasloužíte.
odpovědět 
    Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...08:21:40 25.01.2010
ach, jak radikalni, jak odvazne. co takhle se podepsat, statecny revolucionari?
 Ďuraodpovědět 
     Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...10:45:29 25.01.2010
A proč by se tady furt někdo podepisoval.Navíc ta snůška zhovadilostí od zelených vysokoškoláků na podpisech nejni vůbec závislá.Tak jdi se svými připomínkami typu "statečný revolucionáři podepiš se" do hajzlu,nebo spíše do pr...e. Ďuro(jsi vlastně Ďuro? Nebo kdo jsi? Na internetu můžeš být kdo chceš,třeba Jano. V 8.20 bys měl radši pracovat,né zírat na Lezce.A po noční radši chrápej.
odpovědět 
      Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...15:17:26 25.01.2010
hochu zlatej, ani nevis jakou jsi mi udelal radost.. ze bych mel ve vsedni den mezi 8.00 a 16.00 pracovat, odevzdavat republice kvalitni, svedomite odvedenou praci... to jsem naposled slysel od zelenyho mozka (pozor, neplest s ekoteroristy, tenhle mel krom mozku zelenou uniformu a placatou cepici) kterej me kontroloval ve vsedni den dopoledne kdesi ve skalach pred 25 lety. Ach, te nostalgie.. byl stejne sprostej, stejne si jistej svou prevahou a nedotknutelnosti (zejo, anonyme..) --prenesl jsi me ve vzpominkach o ctvrt stoleti zpatky, jsem Ti vdecen. Na tema podpisu.. no, o prispevek vyse se tu nekdo rozciluje co je to na tomhle serveru za hnus a sprostarny. Tak si myslim ze by mel mozna kazdej zacit u sebe, aby tu uroven serveru trochu pozvedl. Jestli jsi to byl Ty nebo nekdo Tobe podobny si netroufnu odhadovat, ...jezto to bez podpisu nejde poznat. A ze se tu kazdej muze jmenovat jak chce.. no, napovim Ti, vyber si prezdivku a pak ji konzistentne pouzivej.
Co se dotejce toho ze me posilas doprdele.. nejsi prvni ani posledni, ale nic si z toho nedelej, treba z te anonymni odvahy vyrostes a jednoho dne se pod to podepises...
odpovědět 
       Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...15:19:39 25.01.2010
V tom roznezneni jsem si nevsim ze nejsem prihlasenej, takze predchozi prispevek bez podpisu )))
 Ďuraodpovědět 
       Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...15:54:32 25.01.2010
Ty už jsi vyrostl? Jééé to je fajn :) (aspoň někdo podobně starej jako já), a co je špatnýho na práci? Tobě se po ránu dělat nechce? Co se tejká toho zelenýho mozka,tak s ním si nemáš co vyčítat,když jsi po ránu netáhlo a máš čas dělat chytrýho na Lezci.Kdybys mi tu nekázal ,neodpovídal bych ti.Já tu blitkovou diskusi na téma "strome kamaráde" nezačal.A upřímně ti povím ,že mi kurva vadí ochranářská zelená hysterie na lezeckém servru.Jako i spousta jiných blitek v různých diskusích zde.Tak pa,udělám ti radost a seru už na to.
odpovědět 
        Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...18:29:13 25.01.2010
Tak tobe se po ranu nechce delat...? (BUM, PRASK!) ..vsak my te naucime, vsak my te prevychovame..
Ze bys byl fakt stejne starej jako ja? Mozna jsi jeste starsi a pamatujes ty zlaty casy za rusky revoluce kdy lidi s brejlema byli bez soudu strileny pro podezreni z inteligence. Nestejska se ti po ty dobe nahodou? Nebo aspon po dobe pracovnich taboru...
Prozradim ti jedno tajemstvi: Na praci neni spatneho nic. Spatne je kdyz te do ni nekdo honi.
Zkus pochopit ten rozdil ))
 Ďuraodpovědět 
         Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...18:16:39 30.01.2010
Duro,ty jsi magor.Vážně :D.A evidentně znalec historie revoluce v Rusku.Nesloužil jsi na Auroře?Bum a prásk do tý tvojí lebzy musel stát za to.Teď už chápu ty tvé výlevy.Ty co křičí soudruhovi smrt,byly často sami soudruhy.Takže soudruhu Duro ,jdi už do ďoury.
odpovědět 
  Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...23:18:44 23.01.2010
ale no tak! tys už někdy viděl atom vody? na školometa chabý výkon!
elmarodpovědět 
   Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...13:00:32 24.01.2010
No tak dobře, pokropil bych je kulometem,ale jen kvůli tobě.Akorát bych po nich kvůli krvi musel lézt v gumovém oděvu.
odpovědět 
    Re: no, kdyz tak ctu tu diskuzi...19:51:55 25.01.2010
Tý Duro nesi ten dura jak o něm psal Bajo tož pak bych to chápal,no nasmál sem se u toho jako kráva.Ještě štěstí chlapci že vás neopustil smysl pro humor toby bylo zlý.Zelenáči do plynu.
ondraodpovědět 
     Boulder 21:42:39 25.01.2010
super nápat, soused má boulder na zahradě, totalně zamrzlej plot okolo zahrady
Adam ze s Plzněodpovědět 
      Re: Boulder 12:57:36 27.01.2010
Tušil jsem, že nebude mít smysl sem něco psát. Díky za upozornění o atomech: Skutečně se jedná o atomy, které se musejí přeskupit právě za pomoci energie ze slunce. 6e Tě uráží atom vody chápu a omlouvám se, nicméně o to tak úplně nešlo, spíš jsem chtěl popsat, co se asi se stromem v tuhle chvíli děje, zastat se majitele proti rádobyodborníkům. Už sem ale psát nebudu, fakt.
Karel Miffekodpovědět 
       Re: Boulder 21:18:17 27.01.2010
Už sem nepiš karle je to tak ,tady tě asi nikdo nepochopil,možná budeš pochopen až po smrti,házíš perly sviním.
Ondraodpovědět 

 Cože???12:57:58 29.01.2010
S váma je prdel,jeden strom na zahradě a kolik keců kolem...Co na to říká Ladis?
V!!!!!odpovědět 
 Re: Cože???17:28:22 29.01.2010
Koukám a koukám tady v té naší zemičce je jeden ochránce za druhým jojo kdyby si lidi hleděli svého a zametli si před vlastním prahem.
odpovědět 
  Re: Cože???15:16:01 30.01.2010
Za komančů nás taky naháněli ochránci přírody číhali na skále a byla pokutička a upozornění do práce.Ani ted nám nedaj pokoj,aspon to udržuje ve střehu.
standaodpovědět 

 Recyklujte :D13:33:49 13.02.2010
Je mi jasné, že všichni ti zelení mají o Vánocích uměle stromky...a hlavně RECYKLUJTE! :P
Kluci, paráda! ;)
klyszczodpovědět 

 Recyklujte :D13:46:49 13.02.2010
Je mi jasné, že všichni ti zelení mají o Vánocích uměle stromky...a hlavně RECYKLUJTE! :P
Kluci, paráda! ;)
klyszczodpovědět 

 "ochránci"12:37:44 14.03.2010
Jděte všichni do prdele vy "ochránci" duro, jindro a podobní. Akorát si tady anonymně honíte ego vy magoři. Tohle je server o lezení jestli jste to nepochopili!!
milan koch český těšínodpovědět 

 ice climbing09:57:58 01.02.2011
Fakt pěkný kluci, tak ať mrzne a hlavně ledu zdar :-)
adrexodpovědět 

 Foto dne:
V délce za 7b.
Vila Velebita
 Databáze cest:
Všechny cesty (179620)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Drill 6b+ Kalymnos
Port 5c+ Kalymnos
Efharistone 7b+ Manikia
Filotimo 7b Manikia
Rastapopoulos 6c Manikia
Nově komentované:
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn
Blue Elefant 3+ Holštejn
Dude Lebowski 7C+ Kozel

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Jen houšť...!!! | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: Poučení od anonyma? | Re: Oslava | Re: Oslava |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (194)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (53)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 403 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 341 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 313 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 310 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 286 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.