LRH: Otevřený dopis proti silovým testům lezecké repre | |
 Otevřený dopis předsedovi ČHS a lékařské komisi ČHS, v němž protestuje proti zavedení silových kritérií do nominačních pravidel reprezentace v závodním lezení, poslal Libor (Rebel) Hroza. Jeho plné znění nám dal k uveřejnění.
Zde je:
"Vážený pane předsedo Bloudku,
Vážená lékařská komise ČHS.
Před pár dny se na stránkách ČHS objevila informace o tom, že podmínky účasti v reprezentaci se rozšiřují o splnění jakýchsi silových testů.
Cituji:
„Pokud některý ze závodníků splňujících podmínky nominace na základě výsledků v nominačních závodech nedosáhne minimálních limitů v klíčových parametrech pro jednotlivé disciplíny ani při opakovaném testování, počet členů reprezentačního družstva v dané kategorii a disciplíně se sníží.“
Netuším, proč ČHS tuhle věc zavedl, ale stanovovat minimální silové hodnoty (ať už jakékoli) jako kritérium lezecké výkonnosti je podle mě koncepčně scestné. Ale jistě, na to, co rozhoduje o výkonu, mohou být různé názory. Zde ale jde i o zdravotně problematickou věc: zjednodušeně řečeno, jde o možné poranění při tréninku síly prstů (síla a vytrvalost flexorů prstů). Jestliže ČHS dal tuhle podmínku, bere na sebe také odpovědnost za případné úrazy zejména mladších závodníků, kteří při snaze splnit dané limity si přivodí úraz? Ještě bych pochopil, kdyby ČHS dal tyhle silové limity jako doporučení závodníkům, ale jako podmínku – to je špatně. To, že případní reprezentanti budou chtít tyhle limity splnit je jasné, ale kde je jistota, že si u toho nepoškodí své zdraví? ČHS sice píše, že jde o malé minimální hodnoty; ale kde bere ČHS jistotu, že tyhle minimální hodnoty jsou ještě hodnoty pro toho či onoho potenciálního reprezentanta bezpečné? Navíc se jedná o problematiku, kde obecně nikdo není schopen říct: ano, ty už máš vývoj kosterního aparátu ukončen, a ty ne. Docent Baláš, který se na kritériích podílel, je respektovaným odborníkem v tělovýchově, ale při vší úctě, lékařem není.
Sám nejsem jistě vševědoucí a ptal jsem se tam, kde tomu medicínsky rozumějí velmi kvalifikovaně. Kamarád, špičkový ortoped z kliniky primáře Hospodára, mi na tenhle požadavek ČHS řekl, že je to hloupost. Rehabilitační lékařka (původně ortopédka) z kliniky profesora Koláře se také vyjádřila, že je to špatně. Přitom oba dva tihle lékaři sami lezou. ČHS se odvolává na jakési testy reprezentantů z dřívějška a na silové schopnosti úspěšných reprezentantů zahraničních. Ptám se: Jsou tyhle testy vůbec vypovídající o tom, kolik snese zatížení konkrétní jedinec v konkrétním stavu jeho vývoje v době testu? Vývoj jedince v tomhle může být ukončen u někoho v šestnácti, u druhého ve dvaceti; u děvčat obecně o něco dřív než u kluků. Opět se ptám: Kde bere ČHS jistotu v tom, že si při těchto testech či trénování na ně mladí závodníci, kteří nemají ukončený vývoj těla, neublíží? Z kterých pramenů ČHS čerpá, že ještě při tomhle zatížení prstu je to bezpečné a při větším už nebezpečné? ČHS se odvolává na měření úspěšných zahraničních reprezentantů. V tom případě je ale potřeba si uvědomit, že to mohou být ti šťastlivci, kteří mají geneticky dané schopnosti tyhle zátěže zvládnout, aniž by si ublížili.
Kde bere ČHS tu jistotu, že požadované limity nepoškodí zdraví mladých závodníků?
Nyní podstatná poznámka: V téhle věci nemám žádný osobní zájem. Moje děti t.č. buď vůbec nezávodí, nebo je to nemůže nijak ohrozit (Libor by s visy problém jistě neměl); Aneta, kterou trénuji, nemá v této sezóně zájem reprezentovat. Jde mi prostě o to, že pro každého trenéra by mělo být prvořadé zdraví jeho svěřenců a až potom výkon. Samozřejmě, že už i výkonnostní (natož pak vrcholový) sport se v současnosti často blíží ke hraně zdravotního rizika, ale v případě, kde se k této hraně nemusíme přiblížit, je otázkou, proč to ČHS dělá??
Mohu doporučit studie na toto téma, např:
POŠKOZENÍ PRSTŮ RUKOU V HOROLEZECTVÍ: MUDr. Ivan Rotman,
prezident Společnosti a člen Lékařské komise ČHS, člen Lékařské komise Mezinárodní horolezecké federace UIAA (corresponding member)
Past-vicepresident of the International Society for Mountain Medicine (do 2012)
praktický lékař pro dospělé a sportovní medicínu
PORANĚNÍ PRSTŮ, RUKY A LOKTE PŘI SPORTOVNÍM LEZENÍ (T. Hochholzer, Innsbruck/A)
Autor analyzoval výskyt chorobných změn u 225 lezců. Postihovaly v 95% případů horní končetiny, z toho v 57% prsty a ruku. Mezičlánkové klouby (PIP a DIP klouby) u 68, ruptury šlachových poutek u 38, epikondylitidy u 37, záněty šlach u 35, úžinové syndromy u 17, zlomeniny u 14, distenze šlach u 11 a ruptury šlach u 2 osob.
A znova upozorňuji, že jde především o mladé sportovce.
Souhlasím s tím, že, jak píše ČHS, v minulých sezónách se jednoznačně ukázalo, že „nominace po domácích závodech v některých kategoriích není zárukou odpovídající výkonnosti".
Ale řešit to pochybnými silovými limity?
Tohle měl ČHS vyřešeno již dávno před příchodem Tomáše Bintera do vedení komise sportovního lezení: Závodníci se nominovali na českých závodech; a potom svou výkonnost museli potvrdit na prvních dvou závodech evropského poháru. Kdo ji neprokázal, byl vyřazen. A tehdejší řešení by šlo jistě zdokonalit: Tehdy se kalkulovalo s umístěními. V současné době, kdy je v některých disciplínách špička výrazně širší a zároveň celkem vyrovnaná, se samo nabízí brát do úvahy spíš výkon, než umístění: pokud je někdo s to zalézt ne hůře, než (třeba) o 20% hůř než postupující do semifinále (nebo finalisté), má na repre asi nárok, i když ho od postupu dělilo x míst – třeba to příště vyjde. (A pokud cvakl dvě expresky z 24, přičemž většina měla minimálně 15/24, tak je to taky jasné. Čísla ve výsledcích každého závodu jsou neoblomná.)
Je skutečně nějaký důvod neoprášit řešení z minulosti a zkoušet balancovat na hraně zdravotního rizika?
Libor Hroza"
Reklama:
Související články:Zobrazit další (273)- Vedení ČHS: valná hromada bude snad do konce června
- Výstupy roku ČHS za rok 2019 - podávání nominací
- ČHS: Novela zákona o podpoře sportu se týká i horosvazu
- Pozvánka na Metodické akce ČHS na Rabštejně - 24. - 26. května
- Valná hromada ČHS 2019 - online reportáž
- Ročenka ČHS 2018
- Zveřejněna pozvánka na valnou hromadu ČHS - 23. března 2019 v Praze
- Výstupy roku 2018: nejvyšší ocenění má Adam Ondra
- Výstupy roku 2018 - pozvánka na slavnostní vyhlášení výsledků - 8. února 2019 Liberec
- Výběrové řízení: vedení účetnictví a mzdového účetnictví pro ČHS - -reklama-
- Trenér ČHS Tomáš Binter ve finále výběru Trenérů roku 2018 ČOV
- Valná hromada ČHS je naplánována na 23. 3. 2019
- Jste pro zachování letního nebo zimního času?
- Informace o Rock Point MMČR v boulderingu
- ČHS: vyšší podpora pro závodníky v lezení od ministerstva vnitra
- UIAA mění svou strategii
- ČHS se stěhuje na Smíchov, Praha 5
- Kuba Turek je podmínečně vyloučený z ČHS
- Erasmus jde do finále - Maďarsko
- Metodický den ČHS - lezení na skalách - Škrovád u Chrudimi 12. května
- ČHS: víkendový kurz pro nováčky a další metodické dny - 11.-13.5. Rabštejn, 12.5. Škrovád, 12.-15.7. Tatry
- Labské pískovce: uzavírka Rájec
- Výstupy roku v pořadu ČT sport
- Valná hromada ČHS 2018 - online reportáž +VIDEA
- Vyjádření ČHS ke zveřejnění smlouvy se Seznam.cz, a.s.
- Závody ČHS a statistika - 2010-2017
- Smlouva mezi Seznam.cz a ČHS
- Jan Bloudek - rozhovor: - Pod zkratkou ČHS se skrývá celá škála úspěšných aktivit
- Výběrové řízení na ekonoma ČHS - -reklama-
- Vyšla Ročenka Českého horolezeckého svazu 2017 - je i ke stažení
- Zveřejněna pozvánka na valnou hromadu ČHS - 24.3.2018
- Výstupy roku: Mára Holeček se Zdeňkem Hákem a Adam Ondra
- Vyhlášení výstupů roku ČHS je 16. února 2018 v Liberci
- VV ČHS: vyšší příjmy z loňska z dotací a rozpočet na r. 2018
- Vyjádření ČHS k metodice výběru reprezentantů v soutěžním lezení
- ČHS hledá mladé horolezce do nového alpinistického cyklu - "Sokolíci" 2018–2020
- Komplexní sport
- Kalendář závodů Českého poháru 2018 - a změny v soutěžním lezení i kvůli olympiádě
- Vyhlášení Boulder dětí 2017 - a pozvánka na diskuse o českém sportovním lezení
- VV ČHS: komunikace, závody, rozpočet, EUMA atd.
- Výstupy roku 2017 - podávání nominací
- Předseda ČHS Jan Bloudek on-line rozhovor - pozvánka na čtvrtek 7. prosince 2017
- Závěr akce ke 120 letům ČHS ve Slovinsku za účasti Adama Ondry
- Soutěž ČHS o nejlepší fotografii na PF ČHS 2018
- 120. výročí českého horolezectví - česko-slovinská spolupráce a ocenění horolezeckých osobností
- Závod MČR v lezení na rychlost - 4.11.2017 - je zrušen
- Brigáda na Panťáku - 25. listopadu
- Valná hromada ČHS se bude konat 24. 3. 2018 - + ČHS o závodech, metodice, Panťáku ...
- ČHS slaví 120 let českého horolezectví
- Pozvánka na další školení správců skal a prvovýstupců - 28.10.2017 SZ Čechy
- Pozvánka na Metodický den ČHS - Srbsko, Český kras - 21.10.2017 lezecký park Alkazar
- Mezinárodní setkání Paklenice - Erasmus+
- Zlatník - nové povolení lezení
- VV ČHS: výzva pro zájemce o pořádání ČP v lezení atd.
- ČHS hledá posilu do sekretariátu - -reklama-
- Setkání ve Vysokých Tatrách - Erasmus+
- Uzavírky z důvodu hnízdění i jiné podmínky je nutno respektovat!
- Zápis z výkonného výboru ČHS mj. o dotacích MŠMT
- Pozvánky na metodické dny ČHS - 10.6. Rabštejn na Jesenicku, 17.6. Vír na Vysočině
- Polínko - vjezd vozidel a parkování
- Pozvánka na setkání týkající se boulderingu - 17. června 2017, Teplice nad Metují
- Pozvánka na Metodický den ČHS na Škrovádě
- ČHS obnovuje 120letou tradici Česko-slovinského alpského spolku
- ČHS zveřejnil zápis z prvního jednání nového výkonného výboru
- ČHS vyhlásil Výstupy roku 2016 - Nejvíce jich dostal Adam Ondra
- ČHS nebude dále participovat na anketě Horolezec roku
- Jak to bylo s hlasy na valné hromadě ČHS?
- Valná hromada ČHS 2017 - online reportáž
- Info směrnice: Předseda ČHS chce omluvu, Kuba Turek to odmítá
- ČHS: Úprava návrhu rozpočtu ČHS na rok 2017
- Valná hromada ČHS už tuto sobotu - 25.3.2017 Praha-Strahov
- Vychází Ročenka ČHS 2016
- Předseda ČHS Jan Bloudek on-line rozhovor
- TJ Union Plzeň ustupuje od znění výzvy k informační směrnici
- Zápis jednání Centrální vrcholové komise ČHS
- Komentář k nepravdivým informacím - publikovaným J. Turkem, P. Janatou a R. Halamou
- Předseda ČHS Jan Bloudek on-line rozhovor - pozvánka na 7. března 2017
- Návrh informační směrnice ČHS má jít opět na valnou hromadu
- Zveřejněna pozvánka na valnou hromadu ČHS
- Výkonný výbor ČHS řešil valnou hromadu - podklady zveřejní 24.2.
- Výstupy roku 2016 - výzva k podávání nominací
- Valná hromada ČHS se bude konat 25. 3. 2017
- Film: Skalní duel Adam vs Martin
- Nové povolení lezení pro Český ráj
- Valné shromáždění UIAA v Brixenu: Reinhold Messner - kde je horolezectví a kde turistika
- Akce ČHS Erasmus+ v Ádru v reportáži ČT
- ČHS dojednal slevy na horských chatách ve Slovinsku
- Metodické dny ČHS: o lezení, ferratách a 1. pomoci - 22. a 28,10.
- ČHS tlumí obavy z akce Erasmus+ pro veřejnost v Broumovkách
- ČHS má nový web
- Reakce šéfa ČHS na protest CVK proti integraci s ferratisty
- Rekapitulace událostí ve věci integrace ferratistů do ČHS
- Vedení ČHS: S ferratisty se neintegrujeme, obavy CVK nechápeme
- Sháníme nového kolegu do sekretariátu - -reklama-
- CVK vyzývá vedení ČHS, aby zanechalo integrace ferratistů do ČHS
- Metodický den ČHS - Škrovád
- ČHS vyhlásil Výstupy roku 2015 - 3 x Adam Ondra, 2 x Lucka Hrozová atd.
- Brigáda na Suchých skalách v Českém ráji - sobota 23. dubna 2016
- Metodický den ČHS na Škrovádě - 16. dubna 2016
- Ročenka ČHS 2015 - ke stažení
- Valná hromada ČHS 2016 - online reportáž
- Informace z CVK na stránkách ČHS
- Pozvánku na valnou hromadu ČHS
- Výstupy roku 2015 - výzva k podávání nominací
- Pojištění Uniqa
- Tisková konference na závěr závodnické sezóny 2015
- Soutěž s ČHS a Everestem o nejlepší fotografii na PF ČHS
- Školení správců skal
- Pozvánka na skialpinistické setkání
- Pozvánka na setkání k tématu Garantované horoškoly ČHS
- Metodický den ČHS na Srbsku - 17. října 2015, Alkazar
- Metodický den ČHS na Vysočině - 10. října 2015, Drátník
- Zápis z jednání výkonného výboru ČHS - z 29. srpna 2015 v Teplicích nad Metují
- Výstupy roku 2015
- projekt Garantovaných horoškol
- soutěž: Mapování skal
- Školení správců skal
- Pozvánka na setkání - zaměřené na vzdělávání v oblasti horolezectví
- ČHS mění sídlo: stěhuje se ze Strahova do Vršovic v Praze 10
- Valná hromada ČHS 2015
- Valná hromada ČHS již tuto sobotu
- SAC versus ČHS
- Valná hromada ČHS - 21. března 2015
- ČHS hledá nové pracovníky do sekretariátu
- Otevřený dopis VV HO Lokomotiva Brno k rukám VV ČHS
- Co je toto za divnou politiku vedení ČHS
- Soutěž s ČHS a Rock Pointem o nejlepší fotku na PF ČHS
- adidas metodický den ČHS - základy lezení a jištění na skalách
- Otevřený dopis Janu Bloudkovi, předsedovi ČHS
- adidas metodický den ČHS na Kružberku
- Výstupy roku 2014 - Výzva k podávání návrhů
- Metodický den ČHS - Rabštejn
- Lezecké soustředění pro mládež
- Valná hromada - Zamyšlení nad otázkami koncepce českého alpinismu
- Valná hromada ČHS 2014 - online reportáž + videa
- Volební VH ČHS - v sobotu nastane sabat horolezeckých bafuňářů
- Novela "náhubkové" směrnice - Valná hromada
- Příběh téměř detektivní :)
- Rozpis nákladů komise sportovního lezení - Ledy a drytooling 2011-2014
- Jak se přidělují dotace MŠMT
- Valná Hromada ČHS bude volit nové vedení
- Soutěž o nejlepší fotku na PF pro Český horolezecký svaz
- Nová povolení lezení pro Tiské stěny a Jizerské hory
- Valná hromada ČHS - live - video online stream
- Valná hromada ČHS 2013 - on line reportáž
- Valná hromada ČHS již tuto sobotu
- Pro klid v Čhs
- Téma na nadcházející valnou hromadu ČHS - aktualizace
- Metodický víkend ČHS - Lezení v ledu
- Příjmy ČHS a jejich využití
- Přispívejte jen na co chcete
- Soutěž o nejlepší fotku pro PF Českého horolezeckého svazu
- Hledáme posilu na sekretariát ČHS - výběrové řízení
- Tiskovka ČHS
- Výsledky soutěže Výstupy roku 2012
- Pozvánka na Metodický víkend ČHS
- Valná hromada ČHS 2012 - on line reportáž
- Valná hromada ČHS - live - video stream
- Valná hromada Českého horolezeckého svazu již dnes
- Předseda ČHS Zdeněk Hrubý - on-line rozhovor - live
- Volby do Výkonného výboru ČHS
- ČHS má nový web
- Soutěž Horolezec roku 2011
- Metodický den ČHS ve znamení hrdinů
- Metodický den ČHS
- Nová povolení lezení
- Slevy na tatranských chatách pro členy ČHS
- Přestavba Chaty pod Rysy
- Tisková konference ČHS
- Výběrové řízení na poskytování kombinovaného členství ČHS - OEAV
- Soutěž Výstup roku 2011
- Valná hromada ČHS - on line reportáž
- VV ČHS odepsal půl mega - Co na to RK?
- Valná hromada ČHS - 26. března 2011
- Výběrové řízení na předsedu komise soutěžního lezení
- Anketa o český název pro Klettergarten
- Výsledky soutěže Výstupy roku
- Soustředění v Zillertallu
- OVK Broumovsko hledá nové spolupracovníky
- Lezení v NPR Kaňon Labe je povoleno
- Anketa o český název Klettergarten
- Soutěž o Výstupy roku
- Vyhlášení NPR Kaňon Labe
- Dočasná omezení lezení kvůli hnízdění ptactva
- Valná hromada ČHS - on line reportáž
- Valná hromada ČHS je 27. března 2010
- Vrcholové knížky z NPČŠ
- Sanace skal v Labáku - zpráva z jednání
- Výstupy roku 2009
- MČR bude 12.-13. 12. 2009 v Praze na Cibulce
- Anketa ČHS
- MČR na SmíchOffě nebude!
- Alpské výstupy 2009
- Stanovisko VV k situaci v Komisi soutěžního lezení dospělých - MS 2009 v Číně
- Předseda ČHS Zdeněk Hrubý - on-line rozhovor - live
- Dočasný zákaz lezení z důvodu hnízdění ptactva
- Předseda ČHS Zdeněk Hrubý - on-line rozhovor - čtvrtek 23. 4. 2009 v 16:00
- Hlavní cenu fair play dostal šéf ČHS Zdeněk Hrubý a Radek Jaroš
- Soutěž ČHS o sportovní výkon roku 2008
- Valná hromada ČHS - on line reportáž
- Alpské výstupy roku 2009
- ČHS upozornil, že členové OeAV nesmějí na chráněné skály
- Mimořádná VH ČHS - předsedou Zdeněk Hrubý - on-line reportáž
- Mimořádná valná hromada ČHS - 31. 1. 2009
- Představení kandidátů na VV
- Bude mimořádná valná hromada ČHS
- Situační zpráva z bojiště
- Je Petr Jandík zloděj? - Ukradl databázi Skalních oblastí?
- Pokus o vykradení Skalních oblastí ČR - s vědomím předsedkyně ČHS!
- Petr Resch kooptován do vedení ČHS
- ČHS - redaktor i bez výběrového řízení! - Podezření z netransparentnosti se potvrdilo
- K anketě
- Vyhodnocení grantů na podporu projektů určených pro širokou člen - ČHS: Podpoříme i komerční publikace?
- Nejlepší horolezec 2007
- Varování Bezpečnostní komise ČHS – přetržené lano na umělé stěně
- Valná hromada ČHS - on-line reportáž
- Valná hromada ČHS za 2 týdny: MG, peníze, hlasy jednotlivců... - 29.3.2008
- UIAA oznámila členům, že jí opouštějí německé a rakouské svazy
- TK ČHS - Pavel Bém, Adam Ondra, výstupy roku ...
- Výstupy roku 2007 ČHS
- Nové kurzy instruktorů ČHS
- Volební valná hromada ČHS 2007 - Kráčí moloch do záhuby nebo k zářným zítřkům?
- Quo vadis ČHS
- Valná hromada ČHS již tuto sobotu - 24.3.2007 - pozvánka
- Návrh Pravidel lezení na skalách
- Alena Čepelková bude znovu kandidovat na předsedkyni ČHS
- Závody: Flash nebo OS? - anketa
- Základní skialpinistický a lavinový kurz - pozvánka
- Výstupy roku - ČHS vyhlásil termín a podmínky soutěže
- ČHS dal návrh nových stanov k diskusi
- Valná hromada ČHS ´06 - Kam kráčíš spolku horolezců českých?
- Předsedkyně ČHS Alena Čepelková - on-line rozhovor - live
- Předsedkyně ČHS Alena Čepelková - on-line rozhovor - pozvánka na 21. března 2006
- Valná hromada ČHS za měsíc - 26. března 2006
- Tiskovka ČHS - obrazová reportáž
- ČHS měl dnes tiskovku - video
- Výstupy roku za ČHS
- Vrcholová komise - kandidáti
- Z jednání VV ČHS o SP a dalším
- Výběrové řízení na vedoucího vrcholové komise ČHS
- Nový web ČHS
- Nový běh školení instruktorů horolezectví ČHS
- Nové vedení ČHS zasedalo
- Alena Čepelková zvolena předsedkyní ČHS
- Fugas odstoupil a Martin Mellan taky
- Alena Čepelková - nová šéfka ČHS? - on-line rozhovor - live
- Igor Novák - Předseda/ místopředseda
- Rozporuplný rozpočet ČHS pro rok 05
- Igor Novák - kandidát na předsedu ČHS - on line - live
- Alena Čepelková - nová šéfka ČHS? - on-line rozhovor - pozvánka na 15. března 2005
- Další kandidát na předsedu / místopředsedu Igor Novák - ČHS
- Kdo bude předsedou ČHS? - 20. března
- Šlechtův program - na ČHS
- Výstupy roku - ČHS
- ČHS bude mít valnou hromadu a asi nového předsedu
- Pohled z mé strany
- Změny v systému závodů se neujaly a ustupuje se od nich - ČHS
- Valná hromada ČHS - program - 28.3.2004
- ROK VE VZDĚLÁVÁNÍ INSTRUKTORŮ ČHS
- Pravidla pro závody v boulderingu - ČHS
- Valná hromada ČHS
- Kalendář závodů - ČHS
- Půjde zatraktivnit nudné lezecké závody? - 8a.nu
- Přehled závodů 2004 - ČHS
- Výzva pro pořadatele - ČHS
- Co přinesl letošní rok českému sportovnímu lezení? - ČHS
- Novoroční přání od předsedy - PF 2004
- TK ČHS: organizace závodů bude jinak - Horosvaz
- Valná hromada ČHS 2003 - magnéziem se nebudeme zabývat!
- Zdeněk Teplý for President ??? - Reakce na Jandíkův příspěvek
- Volební projev ZT
- Instruktoři ČHS - nový systém
- Další problém ČHS - instruktoři
| Má pravdu, | 09:47:12 16.01.2018 | | předsedo! | | odpovědět  |
|   | Re: Má pravdu, | 10:53:21 16.01.2018 | | To není balancování na hraně zdravotního rizika, to je pokus zajistit určitým "závodníkům" další poklidné sezony v repre. Teď nevím, jestli :-D nebo :-/ | | odpovědět  |
| Ech... | 11:48:46 16.01.2018 | Ale to je přeci známé, že na vrcholové úrovni rozhoduje především genetika a odolnost proti zraněním. V všech sportech bylo již mnoho talentovaných a schopných, kteří jednorázově měli na světovou špičku, ale dlouhodobě tělo jejich nápor nevydrželo. To je prostě život. A navrhované řešení o prokázání výkonnosti na závodech? Závodníci, co nejsou schopni natrénovat samozřejmosti jako vis nebo fix, toho stejně moc nezalezou.
A co se týká doktorů - Libor se vůbec nemusel ptát odborníků. Neznám jediného doktora, který by jakýkoliv sport doporučil na vrcholové úrovni. Stačí se zeptat zde známého Hebelky. Pokud by měla naše repre záležet na doktorech a jejich vyjádření ke zdravotní vhodnosti jednotlivých aktivit, trénuje se tak akorát lezení na podlaze a s molitanovými chyty... | | odpovědět  |
|   | Re: Ech... | 12:08:57 16.01.2018 | | Částečný souhlas, ale stále zde chybí reakce na otázku Proč dělat síto pro mládežnickou lezeckou repre potenciálně fyzicky nebezpečné? Proč borci na nominákách nepostaví cesty ve svěťákovém stylu? Neříkám obtížnosti, ale stylu. A i kdyby i obtížnosti - přeci je nemusí VYLÉZT nikdo. Kdo výš, ten je lepší. V repre budou ti (dva, tři, čtyři, pět...) nejlepší, hotovo žádné další otázky. | | odpovědět  |
|   | Re: Ech... | 12:24:13 16.01.2018 | | No ono je tezke i najit doktory, kteri by sport doporucili na jakekoliv urovni :). Vzdy, kdyz me osetrovali nebo meli v peci s nejakym sportovnim urazem (moc sem jich tedy nastesti nemel), jejich poselstvi bylo jasne. | | odpovědět  |
|   | obavy? | 12:39:54 16.01.2018 | Pokud bych se měl obávat těchto fyzických testů, nemohl bych děti na závodech ani nechat startovat, neboť obtížnost cest je taková, že mnohonásobně převyšuje ( hlavně finálové cesty ) obtížnost tesů.
Takže je velmi pokrytecké nenechat děti testovat z obavy o jejich zdraví a potom je nechat startovat třeba na MČR nebo dokonce na ME.
| | Ondra Švec | odpovědět  |
|   |   | Re: obavy? | 12:57:20 16.01.2018 | | A neni tedy potom pokrytecke a zbytecne delat testy,ktere udelaji vsichni? Neni to potom zbytecne vyhazovani penez CHS? | | Lrh | odpovědět  |
|   |   |   | Re: obavy? | 14:40:39 16.01.2018 | | Zbytečné to není. Nechci jmenovat, ale někteří v rere opravdu nemají co dělat a s testy budou mít problémy. Naopak příprava na testy jim může pomoci buď se zlepšit, nebo ukončt jejich agónii. | | odpovědět  |
|   |   | Re: obavy? | 13:29:39 16.01.2018 | | Uz to posledni dobou mic nesleduju, ale kampusovani jsem v zadne detske (U16) nikdy nevidel. Izolovane cviky jsou fakt neco o dost jineho nez lezeni, jakkoli tezkych cest. | | odpovědět  |
|   |   |   | Re: obavy? | 14:38:06 16.01.2018 | Některé děti zabrousí na kampus (1,5 - 2cm lišty) už od deseti let. Ne pravidelně, ale občas je tam vidíš, případně ti to na závodech samy řeknou. A není vzácností, když jsou někde závody a děti při čekání blnou a je tam posilka, že si v U12 poskakují na kampusu a závodí, kdo to dá o více příček... A i kdyby to nebyl přímo kapus, tak občas vidíš na stěně děti od 11 let pokusovat 7c/8a. A od některých stavěčů jsou tyto obtížnosti žebřík po lištičkách, to by ten kampus snad byl šetrnější.
Libor má pravdu v tom, že tyto testy mohou asi být trochu stresující pro ty, kdo začnou pozdě. Začít v patnácti lézt a v šestnácti muset dělat pdoobné testy může být náročné. Ale pro děti, co lezou od svých pěti šesti let a drží se stabilně na špičce, budou testy hluboko pod jejich výkonností. | | odpovědět  |
|   |   |   |   | Re: obavy? | 15:15:09 16.01.2018 | | Začíná-li někdo v 15-16, nebude muset tyhle testy dělat, pravděpodobnost že se nominuje do repre je totiž v podstatě nulová. To sem tedy nepatří. Mimo realitu a mimo její návaznost na plánované testování je i zbytek tvého příspěvku. ALE přeci se zeptám: Pokud jsou testy "hluboko pod úrovní" stabilní CZ špičky, PROČ se tedy mají používat jako kritéria pro výběr reprezentantů ?????? | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   | Re: obavy? | 15:19:03 16.01.2018 | | Lezení cest, třeba po lištičkách, s nohama, se zapojením dalších částí těla, jako "komplexní pohyb", je přeci něco jiného, než jednorázové měřené testování izolovaných parametrů/cvičení, krucipísek už(!) | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   |   | Re: obavy? | 15:42:35 16.01.2018 | | A jak pak vysvětlíš tak populární tréninková videa, kde právě světová špička, včetně AO, předvádí často přesně to, z čeho chce ČHS testovat? Síla není vše, ale bez ní to prostě nejde. | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   |   |   | Re: obavy? | 15:44:53 16.01.2018 | | Odkaz na video s nekym komu je mene nez 18 let by nebyl? | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   |   |   |   | Omezenci?? | 17:11:30 16.01.2018 | Fakt tu prudíš debilitama, co si můžeš sám najít na jedno dvě kliknutí?
Brooke Raboutou, 11 let, 3. místo v Insbrucku.
https://www.youtube.com/ watch?v=D6y_GHkEtr0
| | odpovědět  |
|   |   |   |   |   | Re: obavy? | 15:39:55 16.01.2018 | | Ta šance není nulová, protože při limitu první 4 ve skupině se může stát, že jich tam více nebude a postoupí do repre všichni. To je právě ten zakopaný pes :-( | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   |   | Re: obavy? | 15:41:25 16.01.2018 | | V realu nesmysl. Pokus mas info kdy kdeca jak se to stalo, sem s nim. | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   |   |   | Re: obavy? | 15:50:53 16.01.2018 | Podívej se třeba na dívky J. Na nominačních závodech loni 5 holek, ve finále na třetí místo stačilo 18+.
Na nominačních závodech na boulderu v Lysé nad Labem byly ve skupině B pouze 3 závodníci...
Nominační závody na Smíchově na obtížnosti byly ve skupině J pouze tři závodnice...
Dál už mne to hledat nebaví :-) | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   |   |   |   | Re: obavy? | 16:10:44 16.01.2018 | | Nominak je jen jeden? | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: obavy? | 17:00:19 16.01.2018 | Ok, ne že by mne to bavilo, ale když jsi líný zapojit hlavu, tak alespoň pro náhodné čtenáře
Skupina J:
Nominační závody:
28.3. Off, 3 holky
18.4. Svitavy, 3holky
Celkově v celém ČP v kategorii J pouze 4 holky, v repre byly všechny, které se účastnily nominačních závodů.
Cituji tehdy platná nominační pravidla:
Do reprezentačního družstva pro všechny mládežnické kategorie pro rok 2015 budou nominováni v každé kategorii (B, A, Junioři) první čtyři závodníci a závodnice podle aktuálního rankingu Českého poháru mládeže v dané kategorii po závodech Českého poháru mládeže v Praze (28. 3.) a ve Svitavách (18. 4.). Tyto dva závody jsou dále označovány jako nominační závody.
Co chceš dalšího? Kdo přišel na závody, byl automaticky v repre. Kdyby na nominák náhodou přišla amatérka z ulice, co viděla lezení poprvé v životě, měla by účast v reprezentaci ČR jistou :-( | | odpovědět  |
|   |   |   |   | Re: obavy? | 18:00:17 16.01.2018 | Něco o dětech a campusu tady: 1url.cz/Zt5uj
Pak si zkuste campusový krok a vis na liště na jedné ruce a řekněte, co je lehčí. | | odpovědět  |
|   | Re: Ech... | 19:29:43 16.01.2018 | | Tak zrovna ty kliniky, které LRH jmenuje, se o sportovce soustavně starají. Tým z Malvazinek (Hospodár) měl (a myslím i má) na starosti mj. házenkářskou a basketbalovou reprezentaci a tým z Motola (Kolář) pečuje o kdekoho, včetně české olympijské výpravy. Takže bych neřek, že sport paušálně nedoporučujou :) | | odpovědět  |
|   |   | Re: Ech... | 19:55:39 16.01.2018 | | Hebelka se také stará o lezce. Dokonce sám leze. A zkus se ho zeptat, zda by svoje děti nechal dělat závodní lezení :-) Ano, ty kliniky včetně Koláře se starají o sportovce, takže přesně vědí, co která aktivita způsobuje špatného. Potud ok. Jenže zkus se jich zeptat, jak jinak to udělat, aby ses dostal na požadovanou výkonnostní úroveň. Oni ti řeknou, že to, co děláš, je špatně a škodí, ale už neumí říct, jak to máš udělat jinak. Prostě vrcholový sport využívá tělo na doraz a na té nejvyšší úrovni jede na hranici fyziologických limitů. | | odpovědět  |
| hon na carodejnice | 14:30:39 16.01.2018 | | Uz mi to neustale hledani jakekoli spiny na CHS trochu pripomina hon na carodejnice. Jako ok, nektere veci jsou hodne spekulativni a jiste se najde cela rada opravnenych vyhrad k CHS, ale zrovna fyzicke testovani sportovcu, kteri maji byt na nasi spice, mezi to opravdu nepatri. Prislo by mi lepsi soustredit se na ty vazne problemy, ktere na CHS potrebuji zmenu, nikoli se chytat jakekoli zaminky pro rozpoutani dalsich hejtu. | | feu | odpovědět  |
|   | testy | 16:33:30 16.01.2018 | U zmiňovaných testů jsem byl a myslím si, že pro děti, které lezou určitě nebezpečné nejsou. Mimoto,fyzické testy se dělají snad v každém sportu a obzvláště na vrcholové úrovni.
Mladý lezec, který leze na vysoké úrovni by samozřejmě měl testy splnit a navíc se ještě dozví něco o svých slabinách ( míněno po fyzické stránce ), ale je jasné, že splnění testů není zárukou vítězství na závodech. Jen se vyčlení lezci, kteří v daný rok v dané kategorii při slabé účasti nebo celkově nízké úrovni lezecké výkonosti nesplňují danou podmínku. Nechápu co je na tom k nepochopení.
Kritikům doporučuji si zjistit jak testy probíhají a potom teprve kritizovat.
Ondra Švec
| | OŠ | odpovědět  |
|   | Re: hon na carodejnice | 17:31:18 16.01.2018 | | Tak jak uz zaznelo, proti tesum jako treningovemu prostredku nikdo nic moc nenamita. Ale povinne delat podle toho nominaci do repre zda se nejspis mnohym dosti nestastne. | | odpovědět  |
|   | Re: hon na carodejnice | 21:15:07 16.01.2018 | | Nejlepsi komentar a naprosty souhlas ! | | Madcap | odpovědět  |
| A jak se to dělá v jiných sportech? | 16:45:04 16.01.2018 | Připadá mi to jako snaha udělat "objektivní" kritéria pro účast v repre. Ok. Ale lezení přeci není jen o síle, i když bez ní to nejde.
Jak je to v jiných sportech? V běhu na 100m se taky testuje čas a ne, kolik udělám dřepů. Při hodu koulí se do reprezentace nedostanu, když na bench zvednu 100kg, ne?
Proč se tedy nekvalifikovat prostě přelezením X cest postavených pro tento účel, nebo v kvalifikačních závodech? Rozumný systém se dá s trochou invence a zdravým rozumem vymyslet a doladit. | | Wally | odpovědět  |
|   | Re: A jak se to dělá v jiných sportech? | 17:20:40 16.01.2018 | | Už byste si měli uvědomit, že lezení není pro sračky a je to náročný sport jak na psychiku, tak na sílu.Když ti dojde tak prostě hodíš tlamu nebo nevyhraješ závody a nebo se třeba taky zabiješ a tak to je.Takže určitě je velice důležité se zaměřit i na sílu(jinak můžeš začít hrát třeba šachy), když nemáš sílu tak hovno vylezeš a tvrdit si může každý co chce, ale tohle je pravda(no jesli LRH nechce pořádat závody v rajbasech).To by snad mohl vědět i ukřivděný LRH.Zátěžové testy jsou normální u každého sportu a kdo chce být na špici, reprezentovat zemi a pod. musí podávat výkony a splňovat určitá kritéria a když ne tak si může lozit pro radost.Takže tyhle výkřiky LRH jsou naprosto o hovně. | | Márty | odpovědět  |
|   |   | Re: A jak se to dělá v jiných sportech? | 19:23:41 16.01.2018 | Kde ti z toho textu vyplývá, že LRH je ukřivděnej? Kupodivu, až mne překvapilo, jak je věcnej a bez osobních poznámek (že by mu to někdo psal?)
A že na děti se nemůže, respektive nemělo by se, stejnými postupy jako na dospělý a zkurvit jim tělo je celkem jednoduchý, to je fakt.
Takže za mne, přinejmenším námět k vážnýmu zamyšlení. | | odpovědět  |
|   |   | Re: A jak se to dělá v jiných sportech? | 21:20:00 16.01.2018 | | " ... kdo chce být na špici, reprezentovat zemi a pod. musí podávat výkony a splňovat určitá kritéria a když ne tak si může lozit pro radost." Špici a výkony beru, a to jak fakt a na 100%. Blbý je, když si někdo takhle jezdí lézt pro radost na SP, a pravidelně se umisťuje v poslední desítce:-))). Takže testy by splnit nebyl problém, jen ty výkony nějak chybí. Hmmm ... takže ty testy jako nom kriterium jsou asi tak nějak k hovnu, že jo. | | MM | odpovědět  |
|   |   |   | Re: A jak se to dělá v jiných sportech? | 12:36:05 17.01.2018 | | MM - to je pravda a přesně vím, že narážíš na ml.Bintera.Co s tím ? Splňuje nominační kritéria a tak jede ? Už je opravdu na něm, jestli pojede zase dělat jen křoví a nevadí mu to ? Dále je jasný, že jeho táta st.Binter, kdyby to nebyl jeho syn,ale někdo jiný, tak mu náklady neproplatí (myslím si...).Tak to není v pořádku.ALE o tomhle jsem se něchtěl bavit a taky to nesouvisí s otevřeným blábolem co předvedl LRH... | | Márty | odpovědět  |
|   |   |   |   | Re: A jak se to dělá v jiných sportech? | 00:15:07 18.01.2018 | | Teď jsi přesně popsal problém. A to jsou nom kriteria. Vedle ve vyjádření Svazu je ... na registraci seru, takže to napíšu sem ... "Na druhou stranu, pokud závodník nesplní minimální požadovaná kondiční kritéria, i při sebelepší technice bude na závodech světové úrovně limitován a nemůže zalézt uspokojivý výsledek." Snad i absolutnímu pitomci je jasné, že pokud jsou nominační ... lezecká&soutěžní ... kriteria tak měkká, že jejich splnění není zárukou alespoň občasného slušného umístění v SP/ME/MS, tak jsou úplně k hovnu a nějakýma testama se to nevytrhne. A kdo zodpovídá za nastavení nom kritérií? Svaz. Takže pokud jsou nominováni lidé, co léta "venku" lezou prd, tak je to jen chybou Svazu a pokud se tento tváří, že testy to nějak vylepší, tak je to jen haluz jež má zakrýt neschopnost. | | MM | odpovědět  |
| chybí logika | 17:24:22 16.01.2018 | Základní myšlenka je logický nesmysl. Lezení JE SILOVÝ TEST, při kterém může dojít k poškození zdraví. Jestli se tak stane při lezení sportovní cesty nebo boulderu, nebo při silovém testu, je přece jedno.
Silové testy by neměly být jediné kriterium nominace, určitě tam musí být i lezení samotné, to je jasné asi všem. Jestli to byl dobrý, nebo špatný nápad, to ukáže teprve budoucnost. Podle mě to špatný nápad být nemusí, ale uvidíme.
Jinak celý dopis se dal velmi zestručnit; mnoho slov o ničem. | | Učko | odpovědět  |
|   | Re: chybí logika | 18:09:55 16.01.2018 | | V jednom bych s Liborem souhlasil: určující, kromě nominačních závodů a testů, by měli být výsledky prvních dvou závodů. | | AK | odpovědět  |
|   |   | Re: chybí logika | 08:38:50 17.01.2018 | Možná bylo špatně pochopeno, co jsem napsal - NEPSAL jsem, že silové testy jsou jediné nominačná kritérium.
Shodneme se spolu i Ondrou Švecem, že by měly být součástí nominace i výsledky závodů. Vždyť to výše píšu. | | Učko | odpovědět  |
|   | shrnutí | 18:12:35 16.01.2018 | Jen to shrnu. U mládeže se pořádá série tří nominačních závodů a lezec, jehož umístění v součtu sahá na první až čtvrté místo se nominuje do reprezentace. Letos poprvé k tomu přibyl lezecký test jako druhé kritérium pro přijetí do reprezentace. Jak jednoduché na pochopení.
Mimochodem ty testy doporučuji všem lezcům, protože jsou velmi zajímavé, poučné a hodně vypovídají o lezecké výkonnosti daného jedince.
| | Ondra Švec | odpovědět  |
|   |   | Re: shrnutí | 18:20:42 16.01.2018 | | Asi tak z 10%, ty jedno céčko :-D | | odpovědět  |
|   |   | Re: shrnutí | 19:17:41 16.01.2018 | Už jsem to psal, a zdaleka ne jako první a jediný. Testování je v pořádku, je to nutná a nedílná součást sportovního tréninku v každém sportu. Ale jako kriterium pro nominaci do repre je to chujovina.
Já kdysi pár let v repre byl ... v úplně jiném sportu ... testy, nejrůznější, byly povinné a samozřejmé. A nejen pro nás, ve vrcholáči bylo sportů mraky a byli na tom všichni stejně, byť se testy samozřejmě lišily. Ale nikdy jsem nezažil, že by nominačním kriteriem byly výsledky testů. Pokud tedy test neměl podobu soutěžního výkonu v dané disciplíně, ale jen na tréninku. To se občas dělalo. Což by ale v tomto případě byly právě ty referenční cesty, ne nějaká silovka. | | MM | odpovědět  |
| Souhlas s Liborem | 22:52:03 16.01.2018 | Dokazete si predstavit ze by podobne testy rozhodovaly o reprezentaci treba v tenise?
Clunkovy beh na 4 krat 10 metru a kdyz ho Berdych neda pod 6 vterin tak do Wimbledonu nepojede?? | | t | odpovědět  |
|   | Re: Souhlas s Liborem | 08:40:10 17.01.2018 | | Ne, ale dokážu si představit, že by součástí testu bylo předvést backhand a forehand a když ho tenista nedá, nejede na Wimbledon :) | | Učko | odpovědět  |
|   |   | Re: Souhlas s Liborem | 13:46:46 17.01.2018 | No prirovnavat silovy test k predvedeni backhandu / forhandu je trochu divne. Backand / forhand je technika, kterou se odpaluje mic, tato technika vstupuje nezmenene do hry. Analogie v lezeni k "backand / forhand" testu, ktery tu zminujes, by bylo zdolani urcitych specifickych kroku, coz se silovemu testu nahony vzdaluje.
Kazdopadne pochybuji, ze by se tenisti zbavili nekoho, kdo neprojde testem a vozi vysledky a nebo naopak naplno podporovali nekoho, kdo dlouhodobe vysledky nevozi.
Za me, at si kazdy dela jake testy chce. Jiste to muze byt, je-li to kvalitni dobre postaveny test, velmi dobry nastroj pro zlepseni vysledku treninku. Ale nominoval bych podle vysledku na bojisti. Nahrava tomu i to, ze lezci tak radi vykrikuji, ze lezeni je 1/3 fyzicka vykonnost, 1/3 technika, 1/3 hlava. Sila pro lanare asi bude z ty 1/3 ta mensi cast. | | odpovědět  |
|   |   |   | Re: Souhlas s Liborem | 15:59:47 17.01.2018 | Udržet např. lištu je technika, kterou se leze nahoru (nebo třeba do boku). Nemáš sílu ji udržet = spadneš.
Který konkrétně úkon v lezení a tenise by byl analogický, můžeme asi debatovat dlouho. | | Učko | odpovědět  |
|   |   |   |   | Re: Souhlas s Liborem | 17:05:52 17.01.2018 | :)
Udrzet listu je primarne silova / vytrvalostni zalezitost a nikoliv technicka. Jen udrzenim listy se nikam nedostanes. Je to jedna z mnoho veci z celeho komplexu nutneho pro lezeni. Visy na liste jsou cvik. Poznas to treba tak, ze kdyz na listu povesis cloveka, ktery nikdy nelezl, ale ma ke sve vaze silne prsty, v pohode bude viset. V tom je take vtip celeho siloveho treninku maximalni sily predlokti a prstu pro lezeni, ze se plne muzes koncentrovat na cvik a odpadnes svalovym selhanim (coz je pro trenink sily ideal) a neodpadnes kvuli nedostatecne technice.
Mimochodem, v lezeni take casto plati, ze nemas-li silu udrzet listu, tak casto nespadnes (jak uvadis..), protoze to poresis technikou. Prikladem budiz Adam Ondra. Jiste to neni nejsilnejsi lezec sveta, i u nas asi najdes vetsi silaky, ale i presto je lezcem nejlepsim. Skoro se mi zda, zes toho asi moc nenelezl, ze?
Tvym argumentem o tom jak je udrzeni listy technika z lezeni bys v pohode zduvodnil uplne vsechno. "Benchpress, mrtvy tah, vrh kouli, trojity rittberger, ... u tenistu? Ano, je to technika, jejiz zaklad hraje dulezitou roli pri provadeni uderu. Nemas-li silu silu na benchpress, ... neprovedes uder poradne a prohrajes" | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   | Re: Souhlas s Liborem | 18:37:03 17.01.2018 | | Jakoutakous analogii s tenisem by mohla byt treba schopnost servisu urcitou rychlosti,nebo umisteni,nebo kombinace obeho. Nebo,jak uz zde nekdo zminoval,treba ten clunkovy beh. Jako test v peubehu treningoveho procesu v radu mesicu-let ok,jako izolovane kriterium pro vyber do repre hloupost. | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   | Re: Souhlas s Liborem | 15:14:35 22.01.2018 | | Maříš čas, kdo nechce chápat, holt nepochopí. | | Jirka | odpovědět  |
| Kritéria? | 23:09:14 16.01.2018 | | Proč tu všichni kritici píší, jak kdyby testy byly jediné, na čem záleží? Vždyť přeci ty testy mají být jen jako jedno z kritérií... | | odpovědět  |
|   | Re: Kritéria? | 06:53:07 17.01.2018 | | Protože vlastně vědí hovno jako LRH... | | odpovědět  |
|   |   | Re: Kritéria? | 11:40:30 17.01.2018 | LHR
si tu hraje na doktora a přitom Lucku nechal závodit s domr..... kotníkem. | | odpovědět  |
|   | Re: Kritéria? | 08:40:43 17.01.2018 | | To tady všichni nepíší, čti řádně... | | Učko | odpovědět  |
|   | Re: Kritéria? | 13:52:39 17.01.2018 | | Pise to tu vubec nekdo? :) | | odpovědět  |
|   |   | Re: Kritéria? | 16:00:50 17.01.2018 | | Jo, třeba Wallyho příspěvek tak vypadá. | | Učko | odpovědět  |
| stránky ČHS | 16:05:56 17.01.2018 | Podíval jsem se na stránky ČHS a tam se mluví nikoliv o silových, ale pohybových testech.
Dopis Libory Hrozy je tedy dost zavádějící! Zůstává nad tím rozum stát. Jeden se diví, jak se může slovo pohybový zaměnit za slovo silový. | | Učko | odpovědět  |
|   | Re: stránky ČHS | 16:44:03 17.01.2018 | No to je pravda. A kdyby to ani nenazvali testem bylo by vse uz uplne v poradku i kdyby si zavodnici pri tech silovych testech na listach apod. slachy pretrhali.
Jiste by se nasli i lepsi nazvy, tak aby nevznikala zadna diskuze. Pripadne tyhle testy, nebo klidne i nejake brutalni trhace slach, propasovat do nejakeho mnohem vetsiho souboru vseho mozneho a nazvat to treba "Posouzeni lezecke zpusobilosti". Pak uz by byl uplny klid. Pripadna kritika na jednu cast testu by se pak rychle odbila osocenim ze lzi a odkazem na jine casti bezpecne/dobre atd. testu. Chce to jeste cvik. Tak snad priste! | | odpovědět  |
|   |   | Re: stránky ČHS | 17:00:44 17.01.2018 | | Jojo, LRH potřebuje ještě hodně cviku v komunikaci. | | Učko | odpovědět  |
|   |   |   | Re: stránky ČHS | 17:08:16 17.01.2018 | | Protože o slova v názvu tu jde predevším, nikoliv o obsah, ten je pro blce! | | Vzhuru a vys! | odpovědět  |
|   |   |   |   | Re: stránky ČHS | 19:00:23 17.01.2018 | | Nikoliv, jde o podstatu celku. Jak názvu, tak obsahu. Ta je taky pro blbce? | | Učko | odpovědět  |
|   |   |   |   |   | Re: stránky ČHS | 19:39:58 17.01.2018 | | Jak jednoduche, staci zmenit nadpis a hned celek vyzniva pro mnohe (treba tebe) jinak. Dobra zprava pro CHS. | | odpovědět  |
|   |   |   |   |   |   | Re: stránky ČHS | 09:43:43 18.01.2018 | V tomto případě jiná slova MĚNÍ podstatu věci. Špatná zpráva pro lidi, kteří to nechápou, jako jsi např. ty.
Proto na světě existují různá slova pro různé věci - protože mají jinou podstatu a kdybychom použili stejné slovo, nepoznali bychom rozdíl. | | Učko | odpovědět  |
|