LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Tři pevné body prvolezce: Naděje, že nahoře půjde založit, Láska i ktomu nejtitěrnějšímu chytečku a Víra ve svého výborného jističe.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
39.Pail 10437
40.Hronek 10385
41.Kohout 10322
Bouldry:
39.Kohout 8675
40.Radouchova 8656
41.Štambachr 8612
Hory:
23.Cibulka 4617
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140259 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Svalová únava po lezení

(začátečníci)

malaKaždý si tím jednou prošel - lezl, lezl, lezl a večer ho bolel, jak se říká "celý člověk". Přináším jednu radu, která se u mně už několikrát osvědčila.

Lezení je pro začátečníka a rekreačního lezce dost vyčerpávající záležitost. Uveďme si příklad: občasný lezec (muž), vážící 80 kilogramů spotřebuje za 2 hodiny lezení 5060 KJ. Tato spotřebovaná energie se musí doplňovat. Stáválo se mi to většinou v začátcích mého lezení, snažil jsem se toho vylézt co nejvíce. Soustředil jsem se pouze na výkon a to co bude následovat mě ani moc nezajímalo. Tehdy jsem lezl opravdu jen párkrát za měsíc. Znamená to jediné, nebyl jsem na takové fyzické vypětí zvyklý. Večer jsem cítil "svalovku" (bolest celého těla).

panák a zátiší

ilustrační foto by © Martan


Při takovém stavu stačí před spaním po troškách vypít 1 litr mléka. Můžete i víc, kolik toho vypijete je jen na Vás... Mléko, jak známo velice rychle a dobře regeneruje svalstvo. Když přidáte ještě pestrý spánek, ráno budete odpočatí. Dokonce má mléko lepší regenerační účinky než většina nápojů pro sportovce. Těch je celá řada, ale stejně bych dal přednost mléku. Nedávno byla o mléku v TV i reportáž. Tento článek je moje doporučení a netvrdím, že to musí na 100% fungovat.

René Uhrin, 14 let

René Uhrin   [úpravy] 14:35 27.09.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Mlieko? Dakujem, nie.15:27:26 27.09.2010
Chcelo by to mozno nejake argumenty. Som toho nazoru, ze to co dnes kupis v obchode v krabici s napisom mlieko organizmus zbytocne zatazuje a spomaluje regeneraciu. Rozhodne tazsie stravitelne ako doplnky sportovej vyzivy kupitelne v obchode.
Vyznam by mal byt aky? Zrychlenie odburavania laktatu? Doplnenie cukrov? Bielkovin?
odpovědět 
 Re: Mlieko? Dakujem, nie.15:59:24 27.09.2010
U většiny gaineru a proteiňáků se ne nahodou upřednostňuje rozmíchání v mléce (dle tebe nemléce).
Pasterizací se laktóza ani bílkoviny nelikvidují..
No a třeba má autor v dosahu "mlékomat" a pije tudíž téměř z vemene.
Juraodpovědět 
  Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:19:34 27.09.2010
To co tady píše René, se opravdu zakládá na pravdě.
Mléko používají i vrcholový sportovci. Mj. obsahuje Kasein- který výborně regeneruje svalstvo- koneckonců je to přirozené. Podívej se co je zdrojem bílkovin ve tvém nápoji- budeš se asi divit ale je to sušená syrovátka- a ta se získává z mléka. Možná se tomu budeš divit ale piješ mlíko, a ve fabrice ti tam přidali umělí vitamíny, barviva, odstranily...
finodpovědět 
  Re: Mlieko? Dakujem, nie.19:01:59 27.09.2010
Doplnky stravy (gainery, proteiny) sa miesaju s vodou, mas to tam aj napisane a ked si pozries vsetky kulturisticke fora, tak zistis, ze nikto neodporuca miesat to s mliekom.
odpovědět 
   Re: Mlieko? Dakujem, nie.19:55:28 03.10.2010
To je kec, míchat můžes i s mlíkem..koukni na fitness.cz
sl0trodpovědět 
 Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:01:14 27.09.2010
Ovšem,Váš názor Vám nevyvracím.Je samozřejmé,že každému člověku pomůže něco jiného...Musíme se pozastavit i nad mlékem čerstvě nadojeném a ošetřeném.Nějaký,i kdyby malý rozdíl v tom bude.Mohl bych se zeptat co byste osobně doporučil ?
René Uhrinodpovědět 
 Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:03:15 27.09.2010
Ovšem,Váš názor Vám nevyvracím.Je samozřejmé,že každému člověku pomůže něco jiného...Musíme se pozastavit i nad mlékem čerstvě nadojeném a ošetřeném.Nějaký,i kdyby malý rozdíl v tom bude.Mohl bych se zeptat co byste osobně doporučil ?
René Uhrinodpovědět 
  Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:19:18 27.09.2010
...před spaním po troškách vypít 1 litr mléka...:))
to je nocni autoterorismus, hele Rene existujes vubec? nebo je to fake..?
Kazdopadne plnoletym doporucuju navecer litr Plzne, plechovka by nemela v zadnem pripade vystydnout v ruce. Aplikuji jiz leta po treninku a nic mi skoro neboli.
lacoodpovědět 
   Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:22:45 27.09.2010
"zteplat v ruce" sem chtel napsat, ma to holt nejake ty vedlejsi ucinky:))
l.odpovědět 
    Re: Mlieko? Dakujem, nie.19:52:47 27.09.2010
Ambiciózním chrtům se doporučuje nealko pivo - téměř ideální pitivo pro regeneraci. Komu stačí, že leze desítky, tak jedna, dvě Plzničky či desítečky Bernardu taky poslouží. Pokud je toho víc, tak už jde regenerace do kytek, ale co už, když to není každej den...
Willhemodpovědět 
     Re: Mlieko? Dakujem, nie.20:32:20 27.09.2010
tak nejak, zacina to vypadat jak reklama na pivo:)
sezone motivovani chrti obcas cepujou Birela.
 l.odpovědět 
     Re: Mlieko? Dakujem, nie.11:31:18 29.09.2010
mam to chapat tak, ze kolikastupnove pivo piju, tolikastupnovou cestu lezu? Nejak se mi to rozchazi s praxi..
honzaodpovědět 
      Re: Mlieko? Dakujem, nie.19:23:59 29.09.2010
To ne, ale dát si po lezení jedno dvě vařený ti neuškodí, pravda, nealko je ideál. Navíc beztak, ať už ve skalách či na stěně, když skončíš, tak ještě něco malýho slupneš, než na to pivo dojdeš. Ale hlavně, 95% z nás tady má hodně velký rezervy v technice pohybu, takže estli do sebe po lezení liju mlíko, škopky nebo třeba BCAA, nehraje až tak velkou roli, jak si mnozí myslí.
Willhemodpovědět 
       Re: Mlieko? Dakujem, nie.06:50:25 30.09.2010
Mas pravdu, to neuskodi. Jen formulace "nealko je ideal" mi pripada jako od cloveka, kterej nealko pivo v zivote nepil.
honzaodpovědět 
        Re: Mlieko? Dakujem, nie.06:57:10 30.09.2010
No právě že jich zepár během týdne vypiju...
Willhemodpovědět 
         Re: Mlieko? Dakujem, nie.11:18:28 30.09.2010
A chutna?
honzaodpovědět 
          Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:30:17 30.09.2010
Budeš se divit, ale třeba Bernard je dobrej, Radegast je takovej normál a zbytek nevím. Ono to totiž možná spoustě lidí jakože nechutná, protože tam nejsou volty. Schválně si před sebe postav deset různejch piv bez etiket, ochutnávej a říkej, co je který zač. Maximálně ti chutnat bude nebo ne. Jinak nealka sou dobrý tak první dvě, pít ty další je blbost, protože to už není žízeň a regenerase, ale pití piva a na to je rozhodně lepší třeba ta Plzeň.
Willhemodpovědět 
           Re: Mlieko? Dakujem, nie.06:15:12 01.10.2010
Netvrdim ze poznam znacku ani nealko vod alka, ale kdyz prede me postavis deset piv, z toho nejaky alka a nejaky nealka, abych je seradil podle toho jak mi chutnaj, tak ty nealka budou vyrazne bliz konci skaly.
honzaodpovědět 
       Re: Mlieko? Dakujem, nie.22:22:37 30.09.2010
vilém uhodil hřebík na hlavičku...pivo mlíko bcaa....v technice máme všici velký rezervy...já taky, přiznávám se
honza k.odpovědět 

 mléko a regenerace16:18:59 27.09.2010
O zefektivnění regenerace při požití mléka slyším poprvé a určitě to nehodlám zkoušet:), bohužel nemám potřebné komplexní znalosti z výživy abych ti věcně oponoval.

Ale z tvého článku vystupuje jedna zásadní důležitá informace - je ti 14let. S mlékem je to tak že pro spoustu dospělých je mléko respektive Lakotóza nestravitelná protože nemají enzim pro její štěpení, který oproti tomu mají děti a ztrácí jej s přirůstajícím věkem.

Nemám argumenty pro podporu ani vyvrácení tvého názoru, když ti funguje tak jej využívej, byla by hloupost vyhejbat se se něčemu co ti šlape, ale určitě jej nelze zobecnit.

Zdar BB
 BBodpovědět 
 Re: mléko a regenerace16:32:13 27.09.2010
Ano,ano mě osobně to dost pomáhá,jenom by mě zajímalo,jak je to s tou lakotózou u dospělých...Vidím,že co lezec to názor :) To je správný,od toho to tu přece funguje.Musím souhlasit s Lacim,jedno nebo dvě pivka navečír jsou taky zdravá.Mě pomáhá dosti to mléko a jak zmínil "BB" mi mladší to máme jinak než dospělí.Zajímalo by mě,jestli se najde někdo,kdo mléko konzumuje stejně jako já.
 hewyodpovědět 
  Re: mléko a regenerace16:45:45 27.09.2010
K trávení cukru laktózy je potřeba enzym laktáza, tento enzym je u savců produkován pouze u mláďat. Vyjimkou jsou některé etnické skupiny druhu Homo Sapiens s pasteveckou historií.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lactose_intolerance
pbla4024odpovědět 
   Re: mléko a regenerace18:14:17 27.09.2010
Tahle diskuse mne celkem pobavila...
Protejnové nápoje a gainery jsou drahé právě proto, že ze syrovátky je několikanásobnou ultrafiltrací odstraňována laktóza. Co se bílkovin v mléce týče, zdaleko v něm není jen kasein, který tu někdo zmiňoval. Nicméně kasein je jedna z nejhůře stravitelných bílkovin (když si dáte na noc tvaroh - hlavní složak je kasein - tak vás bude bolet břuch ;-).
Při lezení je ideální doplňovat průběžně rychlé cukry, tím se zabrání katabolické reakci (ideální např. čokoláda nebo banán). Po lezení je fajn si dát kuře s rýží (pomalé sachry plus kvalitní bílkovina bez tuku).
Ale jak se říká - proti gustu žádný dišputát.
HB
HBodpovědět 
    Re: mléko a regenerace20:06:32 27.09.2010
Kuře s rýžou? Tu rýžu určitě, ale co chodí po dvou, není maso, tak akorát lidský... Takhle šupináča nebo libový z čuníka či telete, to jo, ale kuře...
Willhemodpovědět 
     Re: mléko a regenerace21:31:48 27.09.2010
chce to kuře kvalitní, co se trochu proběhlo než ho zařízli
Tomodpovědět 
      Re: mléko a regenerace21:35:42 27.09.2010
Myslíš nějaké takové, jako z toho večerníčku Červík Pepík a zlé kuře???
Willhemodpovědět 
    Re: mléko a regenerace19:27:43 28.09.2010
Ja bych osobne rychle cukry pri lezeni moc nedoporucoval. Konzumace potravin s vysokym glykemickym indexem (rychle cukry) zpusobuje rychly narust cukru v krvi a velkou insulinovou reakci. Chvilicku se clovek citi silny, za chvili uz ziva a citi se slaby. Pro lezeni, jako aktivita kdy clovek pulku casu leze/pulku odpociva(jisti), alespon pro me, je konzumace pomalych cukru, ktere udrzuji hladinu cukru v krvi po cely den stabilni. Rychle cukry bych doporucil pro celodenni aktivitu bez prestavek (behani, lezeni po horach, kolo atd.)

Jinak pro regeneraci se mi osvedcilo nejvic osvedcilo ihned! po skonceni aktivity vypit drink 4:1 rychle cukry:proteiny. Proteiny se pridavaji pro zrychleni syntezy glykogenu z cukru a to az o 40%. O to clovek prijde kdyz si da samotne cukry v pivku :)

Pro 80kg cloveka 100g:25g. Podle nekterych studii toto urychli regeneraci az o 50%. Me se osvedcilo cca. 0,33l mleka, 60g glukopuru a 25g whey proteinu. Takovy Gatorade za zlomek ceny :) Potom nic moc nejist a dat si potom normalni jidlo za 2 hodiny. Pred spanim jeste sklenici mleka.

Info je z Training for Climbing od Erica Horsta, muzu jedine doporucit.

Zkousel jsem par jinych receptu na regeneraci, ale toto se mi osvedcilo nejvic.
Buriodpovědět 
    Re: mléko a regenerace19:30:45 28.09.2010
Ja bych osobne rychle cukry pri lezeni moc nedoporucoval. Konzumace potravin s vysokym glykemickym indexem (rychle cukry) zpusobuje rychly narust cukru v krvi a velkou insulinovou reakci. Chvilicku se clovek citi silny, za chvili uz ziva a citi se slaby. Pro lezeni, jako aktivita kdy clovek pulku casu leze/pulku odpociva(jisti), alespon pro me, je konzumace pomalych cukru, ktere udrzuji hladinu cukru v krvi po cely den stabilni. Rychle cukry bych doporucil pro celodenni aktivitu bez prestavek (behani, lezeni po horach, kolo atd.)

Jinak pro regeneraci se mi osvedcilo nejvic osvedcilo ihned! po skonceni aktivity vypit drink 4:1 rychle cukry:proteiny. Proteiny se pridavaji pro zrychleni syntezy glykogenu z cukru a to az o 40%. O to clovek prijde kdyz si da samotne cukry v pivku :)

Pro 80kg cloveka 100g:25g. Podle nekterych studii toto urychli regeneraci az o 50%. Me se osvedcilo cca. 0,33l mleka, 60g glukopuru a 25g whey proteinu. Takovy Gatorade za zlomek ceny :) Potom nic moc nejist a dat si potom normalni jidlo za 2 hodiny. Pred spanim jeste sklenici mleka.

Info je z Training for Climbing od Erica Horsta, muzu jedine doporucit.

Zkousel jsem par jinych receptu na regeneraci, ale toto se mi osvedcilo nejvic.
Buriodpovědět 
     Re: mléko a regenerace19:35:50 28.09.2010
Pošli to ještě několikrát, tady sme zvyklí na ledacos:-)
Willhemodpovědět 
      Re: mléko a regenerace19:38:45 28.09.2010
sorry no, zapomnel jsem ze refresh posle koment jeste jednou :P jestli se tu objevi admin prosim o smazani
odpovědět 
      Re: mléko a regenerace19:39:49 28.09.2010
sorry no, zapomnel jsem ze refresh posle koment jeste jednou :P jestli se tu objevi admin prosim o smazani
odpovědět 
       Re: mléko a regenerace19:41:35 28.09.2010
kua, si uz asi uriznu ruce, sorry, mam nejakej podivnej zvyk diskuze ktere ctu cas od casu refreshnout :P
Buriodpovědět 
   Re: mléko a regenerace23:12:04 26.01.2011
Jako že je ti 14 let a sem tam si dáš večer dvě? To musí být tedy regenerace. Být tebou tak zůstanu u toho mléka.
Tomíkodpovědět 
   Re: mléko a regenerace23:12:08 26.01.2011
Jako že je ti 14 let a sem tam si dáš večer dvě? To musí být tedy regenerace. Být tebou tak zůstanu u toho mléka.
Tomíkodpovědět 
 Re: mléko a regenerace16:36:51 27.09.2010
Ano,ano mě osobně to dost pomáhá,jenom by mě zajímalo,jak je to s tou lakotózou u dospělých...Vidím,že co lezec to názor :) To je správný,od toho to tu přece funguje.Musím souhlasit s Lacim,jedno nebo dvě pivka navečír jsou taky zdravá.Mě pomáhá dosti to mléko a jak zmínil "BB" mi mladší to máme jinak než dospělí.Zajímalo by mě,jestli se najde někdo,kdo mléko konzumuje stejně jako já.
 hewyodpovědět 
  Re: mléko a regenerace07:44:34 28.09.2010
S přirůstajícím věkem se opravdu u některých jedinců vytrácí enzym schopný štěpit sacharidy v mléce. Projeví se to průjmem. Já ale třeba piju skoro denně na snídani kakao už asi 30 let a problém nemám :o).
Belialodpovědět 
 Re: mléko a regenerace22:33:30 28.09.2010
peknej pokus o to zahrat si na chytryho, enzym se pise s tvrdym y, laktoza neni jedina latka obsazena v mlece, naopak spis nez sacharidy jsou pro regeneraci svalu efektivni bilkoviny obsazene v mlece, konkretne jiz zmineny kasein.
a ta tvoje prupovidka o traveni laktozy je chujovina na entou, cti nez zacnes publikovat, prosim Te
peetchoosodpovědět 

 tvaroh16:45:41 27.09.2010
Než litr mléka tak radší kostku tvarohu
jindra hodpovědět 
 Re: tvaroh16:47:12 27.09.2010
Zajímavé,o tom jsem ještě neslyšel.Máš s tím bližší zkušenosti ?
 hewyodpovědět 
  Re: tvaroh21:27:57 27.09.2010
Kdysik (to eště když jsem dělal krapet odlišný sport) jsem za účelem růstu žral 2 tvarohy za den. Vypěstoval jsem si po čase parádní "alergii na mléko" (odborný název mého problému si už nepamatuju.).Ten tvaroh je velice levnou bílkovinou, ale opravdu velice těžce stravitelnou. Kamarádi mě potom radili kostku tvarohu hodně podporovat medem (dodat energii na energicky náročné štěpení "těžkých" bílkovin)a pro lepší trávení brát nějaké ty enzimy. Úplně nejméně energeticky náročnou metodou k příjmu bílkovin je požívat je už rozštěpené (no to už vlastně nejsou bílkoviny, ale aminokyseliny). Proto mnoho sportovců podporují regeneraci třeba BCAA větvenými aminokyselinami. Nevím-dnes už je to všechno možná jinak. Ona je ta sportovní výživa pořád v rozvoji..
kuba novákodpovědět 
   Re: tvaroh22:45:03 27.09.2010
Tvaroh frčí, hlavně mezi silovými sportovci stále, lepší je však použít tzv. Night Protein, většinou se, ale stejně jedná o různé úpravy kaseinu, či směsy kaseinu s rychlejšími bílkovinami. Bohužel Night proteiny jsou dražší...(sice je kasein nejlevnější zdroj bílkovin, ale asi výrobcům nejde tolik na odbyt, tak musejí jít s cenami nahoru:( )
ondraodpovědět 

 muze byt17:16:31 27.09.2010
dle meho muze fungovat... mleko je vlastne protein, ktery po zatezi bude zajistovat to aby telo neslo do katabolicke reakce a zustalo v anabolicke/pripadne pouze ohrani svalovou hmotu pred ubytkem... urcite bude jeste bohate na aminokseliny... rozhodne neuskodi... jeste plati ze sportovec co nepije pivo je pitomec a ne sportovec, ale na tuhle fazi treninku si rene musi jeste par let pockat ;)
trotlikodpovědět 

 Pestrý spánek17:57:33 27.09.2010
Mléko mohu zkusit, nevím ale, zda se mi podaří pestrý spánek. Spím poslední dobou hrozně monotóně.
 jirkasodpovědět 
 Re: Pestrý spánek18:18:41 27.09.2010
chce to spolecnost ))
odpovědět 
 Heterogeni spánek18:51:26 27.09.2010
1 litr tepleho mleka + 1 litr piva pred spanim a pestry spanek prijde sam.
l.odpovědět 
 Re: Pestrý spánek13:17:09 28.09.2010
:DDD zatím nejlepší reakce, na kterou jsem narazil:)
pomalíkodpovědět 
  Re: Pestrý spánek02:07:19 29.09.2010
ano, souhlasím, velice povedená reakce...-D
pepaodpovědět 

 ach ne18:34:59 27.09.2010
14-ti letej poučuje o regeneraci?
jakubbodpovědět 
 Re: ach ne19:30:35 27.09.2010
Nepoučuje, napsal svůj názor! To je rozdíl. A částečně ho napsal dokonce jako dotaz... Kapišto?
Bédaodpovědět 
  Re: ach ne09:59:36 28.09.2010
Spíše za účelem se dozvědět od ostatních lezců jejich způsoby a věci,které jim pomáhají ;)
René Uhrinodpovědět 

 mliko19:54:22 27.09.2010
mliko mě už řadu let nešmakuje...spíš ten kefír občas snesu, nebo jogurt.
ale jak tu někdo píše-kuře s rýží-ideální jídlo-ještě nějaká ta podušená zeleninka k tomu (cibulka, dýně, mrkev) trochu kari, a chuťové buňky se můžou zbláznit. nebo chilli :))

jinak proti té svalovici, chce to doplnit sacharidy bezprostředně po zátěži nebo do 2 hodin. potom už tělo strádá, a šahá dál do rezerv, což se projeví delší dobou regenerace...
prostě to chce jíst vyváženě, převážně sacharidy v době tréninku, před a po, a bílkoviny dát tělu až je čas je trávit, tzn. na noc, nebo druhý den, po tréninku, když vím ,že mám rest day, tak si dát třeba snídani bohatou na bílkoviny (míchaný vejce, sardinky, tuňák)...tak nějak to bastlím já...a taky nezapomět pít pivo a víno, protože ve víně je pravda! a někdy bývá potvůrka ukrytá až na dně, tak do dna!!! :)))
honza k.odpovědět 

 mlíko20:35:04 27.09.2010
mlíko, mlíko, na rakev víko !!!!!! :-)
pavelodpovědět 

 Nevím jak působí mléko,...21:28:37 27.09.2010
..., ale zaručenej prostředek, jak tu "svalovku" naopak ještě trochu umocnit, je zapnout po návratu ze skal počítač, browsenout na lezce, zapsat si cesty do deníčku, podívat se na komentáře a nějaký napsat... A pak jít spát v jednu v noci a v šest ráno vstávat! To se pak člověk probudí a má pocit, že se snad ani neprobudil!
Bebulodpovědět 
 Re: Nevím jak působí mléko,...21:40:36 27.09.2010
thums up!
...odpovědět 
  Re: Nevím jak působí mléko,...21:41:26 27.09.2010
thumbs up!

hands faster than eyes..
...odpovědět 
 Re: Nevím jak působí mléko,...21:43:45 27.09.2010
A když se přeci jenom probereš, tak tradá na stavbu. Je krátkej den, tak jen do čtyř a hurá do skal na pár cest. Za tmy dom, kouknout na Lezca, napsat pár komentářů, po půlnoci padnout na hubu a ráno v šest znova. Pak už se člověk těší, až bude pršet, nebude muset vstávat a konečně si odpočne...
Willhemodpovědět 

 A co vajíčka jako Rocky?21:32:18 27.09.2010
Rocky Balboa si dával syrová vajíčka. Bohužel si teď nevybavuju, jestli před tréningem nebo po něm nebo třeba na spaní?
Bebulodpovědět 
 Re: A co vajíčka jako Rocky?21:40:00 27.09.2010
myslím že spíš na sra..ní
...odpovědět 
  Re: A co vajíčka jako Rocky?00:12:23 28.09.2010
no kazdopadne po litru mlika denne asi nehrozi zacpa a to je taky fajn :D
odpovědět 
 Re: A co vajíčka jako Rocky?00:08:16 28.09.2010
Rosta Tomanec: "Vajicka jim pouze v piskotech".
odpovědět 
  Re: A co vajíčka jako Rocky?00:56:07 28.09.2010
po dlouhý době fakt zábavná diskuze...dlooouho jsem se tak nezasmál...
elbrusodpovědět 
 Re: A co vajíčka jako Rocky?01:51:07 29.09.2010
mám takový tušení, že Rocky si dal ráno na lačno 10 syrových vajec (na ex) a pak si šel zaběhat...
pepaodpovědět 

 jiná metoda07:57:58 28.09.2010
Tak to já používám po lezení jiný lektvar. Říkám mu pivo. Po lezení min. 1 litr (většinou si ale naordinuji větší dávky) a potom už nějaké bolavé svaly neřeším. Jediná nevýhoda tohoto jontového nápoje je, když se předávkuješ, tak tě druhý den bolí jak svaly, tak hlava :-).
Martinodpovědět 
 Re: jiná metoda07:59:58 28.09.2010
Jo, a druhá nevýhoda je, že tuto léčebnou metodu můžou využít pouze lezci starší 18 let.
Martinodpovědět 
  Re: jiná metoda10:06:14 28.09.2010
Tak co jsem z diskuse vyčetl,vidím že každému "šmakuje" něco jiného.Je to naprosto v pořádku,každý potřebuje něco jiného.Zároveň děkuji za spoustu dalších tipů po tréninku.Některé zkusím ale s tím pivkem budu muset chvilku počkat. :))
René Uhrinodpovědět 
 Re: jiná metoda13:14:33 28.09.2010
Pozor na předcházení svalovým problémům již před výkonem. Hlava pak bolí z toho, jak s ní člověk při pádech bouchá o skálu. S 1 litrem po lezení naprosto souhlasím, také vidím problém v nedodržování doporučené denní dávky.
Pedroodpovědět 

 Regenerace14:04:52 28.09.2010
Cela problematika je podle me individualni zalezitosti. Ja jak prijedu ze skla tak si dam nutricne vyvazenou stravul, jointa,plzen,  zrekapituluji si klicova mista daneho dne a na to prijde ten pestry spanek...
Jiříodpovědět 

 :P15:51:55 28.09.2010
No nemyslim si, ze se tohle hodi zrovna na prvni stranu do clanku, ale je tu otevreny redakcni system, tak to snad nekdo schvalil. Co tam kazdopadne chybi, je zdroj - clanek/reportaz/vyzkum - vet typu: 'Mléko, jak známo velice rychle a dobře regeneruje svalstvo.' nebo 'Dokonce má mléko lepší regenerační účinky než většina nápojů pro sportovce.'

Jinak proti gustu... , ja ho jako mladsi taky mohl, ted uz se po nem nadymam a neni mi uplne super, no laktazy je proste min. Tak si ho uzivej, jenom pozor, abys nebyl casem zahlenenej nebo nemel nejakou kandidozu v krku. Pro priste to dat do diskuze, to je zase moje doporuceni.
Ondra Zzodpovědět 

 :P15:52:03 28.09.2010
No nemyslim si, ze se tohle hodi zrovna na prvni stranu do clanku, ale je tu otevreny redakcni system, tak to snad nekdo schvalil. Co tam kazdopadne chybi, je zdroj - clanek/reportaz/vyzkum - vet typu: 'Mléko, jak známo velice rychle a dobře regeneruje svalstvo.' nebo 'Dokonce má mléko lepší regenerační účinky než většina nápojů pro sportovce.'

Jinak proti gustu... , ja ho jako mladsi taky mohl, ted uz se po nem nadymam a neni mi uplne super, no laktazy je proste min. Tak si ho uzivej, jenom pozor, abys nebyl casem zahlenenej nebo nemel nejakou kandidozu v krku. Pro priste to dat do diskuze, to je zase moje doporuceni.
Ondra Zzodpovědět 

 hm17:25:03 28.09.2010
Tak pratele, muj nazor je prave opacny nez u skoro vsech zde pisicich sportovcu. Podle me je alkohol uplne nejhorsi vec co muzete po treninku pozrit. A na hlasky typu, ze ten kdo nepije pivo je nymand, primo z vysoka...
tak za 1. alkohol je droga, za 2. alkohol dehydruje a tudiz ve svalech nemuze probehnout latkova vymena. cili de facto zadna regenerace, protoze veskery pohyb latek ve svalech se odehrava prave diky tekutinam. nevim jak je to s mlekem, ale alkohol je fakt blbost. ikdyz je to jenom jedna sklenicka cehokoliv po treninku
blbodpovědět 
 Re: hm19:01:21 28.09.2010
Je to tak. Proto už nelezu a jen chlastám. A dokud na to vidím, tak i přispívám do diskuzí.
Gampodpovědět 
 Re: hm12:53:51 13.12.2011
Navíc při odbourávání alkoholu se spotřebovává koenzym NAD+, který je potřeba při glukoneogenezi, která je po fyzyckém výkonu nutná.
Tudíž, zbytečně se spotřebuje NAD+ a glukoneogeneze nemůže zcela probíhat tak, jako by probíhala za podmínek bez požití alkoholu.
Tomodpovědět 

 Vtip :-)18:47:44 28.09.2010
Velmi vtipné :D Tak at ti to dobre regeneruje.
tomodpovědět 

 Litr je málo19:00:17 28.09.2010
Odborníci doporučují 4 litry.
Bídaodpovědět 
 Re: Litr je málo19:28:04 28.09.2010
Alkohol především přímo podporuje vylučování katabolického hormonu kortizolu, takže pokud si dáte alkohol i v menším množství přímo po tréninku, tak trénink vůbec nemá smysl. Proto je lepší dát si pivko jindy a ne hned po tréningu. Před spaním je pro regeneraci skutečně lepší spíš to mlíčko... Kdo leze jen pro radost a netrénuje, toho se to netýká.:)
Rikiodpovědět 
  Re: Litr je málo08:22:48 29.09.2010
Kdysi dávno jsem dělal sparinga v silovém trojboji kámošovi. On dokonce několikrát přišel do posilky fest ožralý a zhulený. Já byl dycky ten Mirek Dušín a jeho alkoholový přístup k tréninku mu razantně vymlouval. Stal se z něj několika násobný mistr republiky a já-Mirek Dušín-jsem zapadl někde v průměru.:-) Tím se zde nechci zastávat alkoholismu, jen nějak ty poučky o chlastu asik neplatí pro všechny.Proč? To nevím.
kuba novákodpovědět 
   Re: Litr je málo08:24:25 29.09.2010
...eště jsem někde slyšel hlášku, že taková sklenka vína před tréninkem zlepší prokrvení a tím pádem i lepší zásobování svalů.
kuba novákodpovědět 
    Re: Litr je málo18:46:24 30.09.2010
Tak možná na to prostě měl geny a kdyby nechlastal tak mohl být nejn mistr republiky, ale třeba i mistr světa. I tak se to dá brát.:)
Rikiodpovědět 
     Re: Litr je málo09:32:42 02.10.2010
Jó to je možné..Škoda ho:-)
kuba novákodpovědět 
  Re: Litr je málo23:15:38 26.01.2011
pěkná blbost
tomík odpovědět 

 mleko19:56:49 28.09.2010
du si kopit mleko, z te masiny kde to davaj jako samodojic pullitr za petku
mifoodpovědět 
 Re: mleko09:39:27 29.09.2010
opatrně, bratránek z toho dostal sračku a blivku...páč to nepřevařil
jendaodpovědět 

 Obornici na vyzivu :-)13:08:12 29.09.2010
Vazeni pratele, pri cteni komentaru k tomuhle clanku jsem se vazne pobavila. Zda se, ze z kazdeho, kdo si precte neco na wikipedii, se stava odbornik na vyzivu a taky na lidskou fyziologii :-)
Laco a jeho lahvace samozrejme vedou - jak ho znam, tak to, ze by pivo v jeho pritomnosti zteplalo, by se dalo prirovnat k osmemu divu sveta :-))). Jen si pamatuju, ze driv to byly lahve, ci pullitry a ne plechovky - holt doba se meni...
Ad laktozova intolerance v dospelosti - do uricteho stupne ji mame kazdy ( Champe, Pamela (2008) "Introduction to Carbohydrates" - kdyz se taky tak mluvilo o citacich ;-)), ale rozhodne jsme i pres to schopni travit mleko a mlecne vyrobky.
Ad proteinove napoje pro kulturisty - doporucuje se rozmichat v nizkotucnem mleku NEBO ve vode... (zdroj - pribalovy letak z jakehokoliv proteinoveho prasku pro doplnkovou vyzivu sportovcu).
Ad regenerace svalu - trenuj na co mas, zvysuj davku postupne a presved pritelkyni, aby ti udelala po treninku masaz (svalu :-)) - jestli teda mas pritelkyni, kdyz pijes mliko pred spanim :-). Na laktatovou acidozu rozhodne nejlepsi. Pak se taky daji brat steroidy pro urychleni regenerace (zdroj (mimo jineho) - steroidova afera z Tour de France...), ale to bych normalnim smrtelnikum nedoporucila.
Zuzu Doktor Bolitoodpovědět 
 Re: Obornici na vyzivu :-)14:09:40 29.09.2010
pani doktorko, jeste by to chtelo vyvratit tu famu s tim kortizolem, uplne me to rozhodilo z lahvo-pulitro-plechovkoveho equilibria :)
 lacoodpovědět 
  Re: Obornici na vyzivu :-)15:05:40 29.09.2010
Pracusaku, ty jsi preci vzdycky vyvazenej :-) Ja famy nevyvracim, ja je naopak rada sirim :-) od toho tu my, zensky, preci jsme, ne?
Zuzuodpovědět 
   vyzivny vodpornici15:16:04 29.09.2010
;)
l.odpovědět 
    Re: vyzivny vodpornici15:53:54 29.09.2010
To jako že coby mrzký abstinent nikdy nic nevylezu? Fňuk ;-(
pbla4024odpovědět 
     Re: vyzivny vodpornici15:48:07 30.09.2010
Toho bych se nebala - spis si usetris zazitky typu "smarja, na koho sem to vcera v noci, opilej namol, zase vlez" :-)))
Zuzuodpovědět 
      Re: vyzivny vodpornici18:29:12 30.09.2010
durhou treninkovou fazi zna kdekdo, toto je
tzv- treninkova treti faze jejiz tajemstvi mlikove proteinovy asketi nikdy nepoznaji...
Pozor vsak na nezadouci fazove prechody.


lacusakodpovědět 
 Re: Obornici na vyzivu :-)19:38:33 29.09.2010
Tuhle sem si šel pro radu za borcem, co tomu rozumí. Z práce su občas celkem utahanej a pak chcu ještě lezt a ne se motat po skale nebo na stěně jako špina v kyblu a čekat na víkend, až si ve skalách konečně odpočnu. Takže nějakej nakopávák a urychlovač regenerace v jednom. A víte, co mě řekl. Nic takovýho legálního není. To co je, tak je slabý a spánek, kdy se dáváš nejlíp do kupy, ten ničím neošidíš. Možná ti ty prostředky dočasně pomůžou oddálit rozbitost, ale o to dýl pak budeš muset lenošit, aby ses dal dokupy.
Willhemodpovědět 
 Re: Obornici na vyzivu :-)02:53:31 30.09.2010
Steroidová aféra z Tour de France? Že se o TdF docela zajímám, ale o tuhle jsem ještě neslyšel...
Pájaodpovědět 
  Re: Obornici na vyzivu :-)15:46:03 30.09.2010
Cetla jsem par dost ostrych clanku o dopingu v prubehu TdF - podavali to tam tak, ze prakticky kazdy, kdo chce vyhrat, jede v propracovanem systemu nejen lekoveho, ale i autotransfuzniho dopingu. Popisovali tam specielni zavazadla na prepravu krve pro autotransfuzi a jakym zpusobem se to pak aplikuje (treba na podlaze autobusu daneho tymu...). Steroidy (napr. glukokortikoidy) se bezne pichaji pro urychleni regenerace. A samozrejme jsou zakazany.

Mrkni na wikipedii "Doping at the Tour de France"
Zuzuodpovědět 
   Re: Obornici na vyzivu :-)02:08:53 02.10.2010
Chtěl jsem namítnoul, že zrovna steroidy už jsou historie a mezitím přišla aféra Contador... vtipné.
Jen bych chtěl ale varovat před generalizováním a zjednodušováním pohledu na doping ve stylu "všichni zobou, bez toho to nejde a tak" po přečtení pár článků na internetu, nedejbože na idnes, atd.
Pájaodpovědět 

 Me se nejvice osvedcily BCAA kyseliny14:31:41 29.09.2010
Zkousel jsem hafo veci, nejlepe ale funguje BCAA (a to i v pomeru cena/vykon). Pred lezenim (lezu 8-10 cest behem necelych 2 hodin, kolem +/- 7) na Smichaci 2 tobolky tesne pred vykonem, po lezeni dalsi 2 tobolky. Drive jsem trpel na pretazeni svalu, ted uz ne.

Zdroj: www.celostnimedicina.cz

Leucin patří mezi aminokyseliny. Přesněji řečeno, patří mezi esenciální aminokyseliny, které si tělo neumí vyrobit a je třeba je přijímat v potravě. Má několik funkcí - podporuje udržení hladiny glukózy v krvi, působí proti katabolickému procesu a podílí se na syntéze svalových bílkovin. Společně s dalšími aminokyselinami, isoleucinem a valinem je součástí skupiny aminokyselin s větveným řetězcem, známé pod zkratkou BCAA. Význam celé této skupiny aminokyselin spočívá v tom, že zvyšuje ve svalech syntézu bílkovin, působí proti jejich rozkladu (antikatabolické působení). Z této skupiny vznikají také aminokyseliny alanin a glutamin, které jsou označovány jako svalové aminokyseliny (BCAA fungují jako jejich prekurzory).Z celé této skupiny je leucin označován jako nejaktivnější. To je třeba chápat v tom smyslu, že se přeměňuje na glukózu až během výrazné fyzické námahy. Dalším důležitým účinkem této aminokyseliny je její anabolický efekt, který spočívá v tom, že dokáže rychle zapříčinit syntézu bílkovin. Někteří odborníci dokonce uvádějí, že je z aminokyselin pro tuto syntézu nejdůležitější. Rovněž společně s dalšími aminokyselinami se podílí na tvorbě svalových vláken. Podporuje lepší uvolňování některých hormonů našeho organismu, jako je růstový hormon, thyroidní hormon a inzulín.Pokud se užívá po operacích a při rekonvalescenci, podporuje uzdravení zlomenin, pokožky a kostí. Užívání leucinu během redukční diety ochraňuje svalové bílkoviny před rozkladem. Toto umožňuje snížení příjmu sacharidů a tuků. Leucin je obsažen v potravě vzhledem k tomu, že se jedná o esenciální aminokyselinu. Větší  množství je obsaženo v syrovátce, kaseinu, ve vaječném bílku, sojových bobech, neloupané rýži a rybách. Měl by se užívat v kombinaci s ostatními aminokyselinami. Po tréninku je pro růst svalů vhodné kromě bílkovin přijímat i jednoduché sacharidy, neboť využití leucinu je závislé na hladině inzulínu v krvi.
upmanodpovědět 
 Re: Me se nejvice osvedcily BCAA kyseliny18:40:15 29.09.2010
...a na morál je nejlepší HEROin ;-)
r.odpovědět 
 Re: Me se nejvice osvedcily BCAA kyseliny19:25:15 29.09.2010
naopak bcaa podpořit nemůžu. bcaacka jsou hodně komerční zobání - mezinárodní organizace pro sportovní výživu dokonce zveřejnila výzkum, kde je účinek tohoto prášku zpochybněn, nebo-li jsou k ničemu. původní složení bývalo úplně jiný a bylo ale upraveno, protože v tom byly zakázaný látky.
braná tohohle prášku může zafungovat i jako placebo.upst ale to asi radši nečti, aby to fungovalo....
zuluodpovědět 
  Re: Me se nejvice osvedcily BCAA kyseliny11:09:09 30.09.2010
No v tom pripade placebo efekt facha skqele :) Hod sem tu studii at se poucim, ja psal svoje osobni zkusenosti, vcera opetne potvrzene, totalne sem se zdrchal a deska funguju. Jinac na herac jsem srab, na moral je good meditace :)
upmanodpovědět 

 heroin22:59:23 29.09.2010
No mně při lezení a jako regenerace po lezení pomáhá heroin.Nosím ho v pytlíku na mágo. Lezu kruté cesty 10- .apod ,ale většinou mám výpadky paměti a ty cesty si nepamatuji.
radekodpovědět 

 Vegan11:16:55 30.09.2010
Mléko fakt ne! Děkuji :-)

Veganem je kupříkladu i Honza Muller - Mistr světa v Thaiboxu (supertěžká váha)! Po 20 letech vegetariánství je rok veganem a říká, že je to ještě lepší pro sport a shodně tvrdí s Mikem Tysonem, který je také vegan, že májí ještě větší výbušnost! :-)
Veganodpovědět 
 Re: Vegan16:38:13 30.09.2010
Jsou ti dva borci vegani od mala? To by asi nebyli tam kde sou. A taky by mě zajímalo, kolik do sebe nacpe (napíchá) fyzicky aktivní vegan potravinových doplňků...
Willhemodpovědět 
 Re: Vegan17:42:01 30.09.2010
Tyson není vegan, dyť žere uši!
r.odpovědět 
 Re: Vegan22:17:28 30.09.2010
Tajsn a vegan? A z čeho by vypěstoval toliko svaloviny co má? aPchybuju že z rostliných bílkovin...
Já nevím, mě tyhle všelijaký podivný stravovací režimy přijdou nějaký divný. Jak píše Vilda, jí sice vegansky, ale musí do sebe cpat řasy, železo, a bůh ví co ještě v tabletách...
By mě zajímalo, v které lékárně kupovali tyhle potravinový doplňky naši veganští předci, před 200rokama...

Mě spíš přijde, že tyhle stravovací režimy lidi vyhledávají jako kompenzaci za něco ve svým životě, s čím se nedokázali vyrovnat jinak (třeba se cítí méněcenní?...)

Člověk přežil dobu ledovou, a zachoval existenci svého druhu proto, protože si dokázal ulovit mamuta... "to víte, doba ledová, je doba ledová"

howk
honza k.odpovědět 
  Re: Vegan08:32:20 01.10.2010
jasný, treba se nedokazou vyrovnat s tim ze v dnesni dobe je zradla i bez zabijeni zvirat dost, alespon tedy v evrope, tak to nepodporujou. kuli tomu nemusej bejt meneceny. esli spis nemas naky trauma ty, ze to maso prestat zrat nedokazes.

doba ledova, byla doba ledova. dnes je jina doba, kámo.
Ev.odpovědět 
  Re: Vegan09:06:20 01.10.2010
Hele, člověče, já jsem teda echt masoožrout (tatarák u tošováka/zámecký best), ale tak zamindrákovanej pohled na veganství jako tvůj třetí odstavec, to jsem teda nežral (abych zůstal u gastronomické terminologie). Do teď jsem si myslel, že škatulkovat celý skupiny bez znalosti věci je výsada pouze Jirky Doležala z Reflexu, kterýho ale už leta nikdo soudnej nebere vážně. Jinak k té době ledové, domnívám se že zodpovědnej vegan je pro budoucnost druhu mnohem kvalitnější materiál než tradiční pivař/bůčkař...
shamaodpovědět 
   Re: Vegan11:51:24 01.10.2010
"Úplně nejlepší výsledky v závodech jsem měl v prvním roce po té co jsem se stal veganem. Získal jsem množství energie. Pil jsem každý den hodně džusů, nejedl jsem žádné mléčné výrobky. A byl to nejlepší rok v mé atletické kariéře… Vím, že si mnoho lidí myslí, že stát se vegetariánem nebo dokonce veganem znamená nějakou oběť a askezi. Ale veganská jídla nejsou ani nechutná ani nudná." Carl Lewis (atlet; 9 zlatých na OH, 8 zlatých na MS).
Lepraodpovědět 
    Re: Vegan12:47:17 01.10.2010
pseudoefedrin, efedrin, phenylpropanolamin

Radek J.odpovědět 
    Re: Vegan16:24:52 01.10.2010
Sám dokážu sníst jak samotnej řízek, klidně studenej, tak i zeleninu se suchou rýžou. Co mě fascinuje, jsou v některých případech fanatičtí vegoši. To jako nenosí boty, na kterých je kousek kůže, péřovku, protože v ní sou peříčka z káčátek, nikdy nic nenatírali neb na štětkách sou štětiny z jezevců?
Willhemodpovědět 

 mlíko19:53:48 03.10.2010
až na to , že spousta sportovních doplňků stravy jsou nějak upravená mléčná syrovátka(whey proteiny,gainery atd.)
sl0trodpovědět 

 Mlíkožrout 8A+ vs. svalová únava00:26:13 20.10.2010
Koukám, že někteří, než aby sem planě kopírovali vygooglované poznatky "ve" nebo "v ne-" prospěch pití mléka stran regenerace po lezení, použili argument činem! Mlíkožrout za 8A+ je teda trochu brutální eso v rukávu pro případné umlčení oponentů v této diskusi, aniž by sem museli cokoli psát, což? http://www.lezec.cz/cesta.php?key=68964
Bébulodpovědět 
 Re: Mlíkožrout 8A+ vs. svalová únava06:22:03 20.10.2010
to bude v jinym kontextu, neni mliko jako mliko...
l.odpovědět 
  Re: Mlíkožrout 8A+ vs. svalová únava10:13:36 20.10.2010
jojo.. jak říká Laco.. je to odkaz na toho našeho malého cvalíka nenasytného :) (chtěl bych se zlepšovat v "lezení" tak rychle jako on) ale na druhou stranu je pravdou, že jsem si oblíbil po lezení namixované banány s mlékem...
MartinSodpovědět 
   Re: Mlíkožrout 8A+ vs. svalová únava11:02:13 31.01.2011
Teď jsem někde četl, že kvůli vysoké poptávce po mlíku jsou krávy(chudačky) skoro pořád napr..(březí) takže v mléce je pak spoustu estrogenu. Sorry, ale nechci se změnit na ženskou - zůstávám u piva :)
Loudičodpovědět 

 o Glukopuru19:55:34 22.01.2015
Ahoj, víc o Glukopuru najdete na http://www.glukopur.cz
Jinak hroznový cukr se dá dobře využít právě po zvýšené námaze. Je to jednoduchý cukr, který se do dvou minut dostává do krve a dodává tak tělu velmi rychle energii.
Jarekodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.