LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Máš-li sílu vola, zkus to vylézt na sokola.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140264 cest
Nové přelezy:
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

CAO News 03/2006

smKe stažení je další kousek známého horolezeckého měsíčníku CAO News 03/2006.

CAO News 03/2006 ke stažení zde na Lezci:
 CaoNews0603 - download pdf
(dokument formátu pdf, velikost cca 1,5 MB).

Něco z z předchozích čísel ke stažení tady (celý ročník dole):
 CaoNews0602 - pdf download
 CaoNews0601 - pdf_download
 CaoNews0512 - pdf download
 CaoNews0511 - pdf download




Domovská stránka CAO:
cao-news.webpark.cz





Lezec.cz   [úpravy] 14:29 08.03.2006Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pochvala15:40:59 08.03.2006
Tohle číslo se mi obzvláště líbilo.....VK a CVK a  jejich "normalizace " nových cest ve skalách ( + další ) z mé strany zaslouží jenom pochvalu....otázkou je, zda to "zvěrstvům " udělá přítrž.
Díky moc, CAO news je rozhodně záslužná činnost.
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Pochvala17:19:55 08.03.2006
Nemyslím si, že bych byl nějaké velkej škodič ve skalách. Udělal jsem rozumnou cestu v pevné skále a správce oblasti jsem požádal o povolení (mylně uvedeno v zápise). Bohužel mi byl prvovýstup i přes žádost zakázán, že se nejedná o cestu velké lezecké hodnoty (pro mě velkou hodnotu má). Požádal jsem i o vyjádření CHKO, která má hlavní podíl na zákazu prvovýstupů v Tisé a v písemné odpovědi od pana Steina jsem obdržel stanovisko, že CHKO bude úpravu pravidel lezení řešit (zahrnuje i dělání nových cest) jen pokud budou dotčeny zájmy ochrany přírody. Snažili jsme se při dělání cesty nezasahovat do práv ochrany přírody a proto jsem žádal o zachování cesty. Nakonec jsem rád, že VK rozhodla alespoň o zachování kruhů, aby ve skále nebyly další díry. Se správcem oblasti jsem na toto téma hovořil již dostkrát a vím, že jsem porušil jeho zákaz, který si myslím, že je hloupý. Zákaz by měl být v Tisé tam, kde jsou skály zvětralé a opadávají ne plošně zakázat vše.
Michal Vyleťalodpovědět 
  Re: Pochvala21:11:21 08.03.2006
No nemyslel jsem Michale zrovna tu tvoji jedinou cestu. Pokud vím neplatí zákaz, ale je potřeba předem požádat o souhlas, což je v podstatě v stávajících pravidlech písk. lezení. Co konkrétně mají proti tvé cestě netuším, ale snad vědí co činí...
Jinak jsem myslel svůj příspěvek tak, že snad bude rozumně regulováno kobercové dělání cest ( např. Rájec - pro neznalé pidi oblast- přes 200 bew cest/rok) na každej omechovanej kámen, osazování nevyhovujících kruhů - jak provedením ( viz. vyjádření BK ČHS ) tak barvou ( protest CHKO proti oranžovejm kruhům ). Prosvětlování - kácení u nástupů¨, nechávání pahýlů metr nad zemí a hnijích zbytků všude vůkol uvnitř CHKO bylo popisováno mnohokrát a ne třeba to větrat. Z mého pohledu je nasazena laťka, která je pro mne přijatelná jako pro rekreačního horolezce, turistu, návštěvníka - obyvatele, a snad i CHKO...prostě normální selský rozum - zlatá střední cesta místo budování pomníků a masírky vlastního EGA. Jinak príma rozhovor s panem Nehasilem atd..atd.. Houbovi pochvala.
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Pochvala22:49:56 08.03.2006
Koukám, že nejsem jedinej kdo špatně chápe pravidla vyhlášená v Tisé. Vrcholová komise totiž zakázala jakékoliv dělání cest v Tisé, pouze může být udělena výjimka správcem oblasti, pokud se jedná o velkolepý výstup. Nestačí pouze předem oznámit záměr. Samozřejmě i já jsem pro omezení dělání prvovýstupů v Tisé, protože místa už je tam fakt málo, je tam velká eroze a stěny dostávají zabrat. Pokud se ale najde nějaké místo, kde nic není a skála je pevná, tak proč to zakazovat.
Michalodpovědět 
   Re: Pochvala15:56:54 09.03.2006
Nevšim sem si, že by někdo zakazoval "kobercové" dělání cest. Jen v Tisý se musíš zeptat Rosola, kterej rozhodne, jestli je podle jeho soudu cesta "hodnotná", nebo ne. Jinak když dodržíš ty další regule (2m mezi cestami, vodspoda atp.), tak se zatím můžeš "kobercově" ukájet, kde chceš. Jen se časem zřejmě budeš muset zeptat hlavního arbitra elegantiorum, pana Karla Steina, jakou barvu na kruh použít. Je hezčí oranžová, jakou používá Karel, nebo zářivě stříbrná na svazových Ravelticích, nebo modrá, zelená, žlutá? Která méně narušuje krajinný ráz? Která je méně pobuřující?
Papoušodpovědět 
    Re: Pochvala17:18:03 09.03.2006
Papousi, chvalim Karla, protoze je velmi pracovity a na skalach udela vic prace nez vsichni ostatni lezci dohromady. Ale oranzovy kruhy - to je proste hnus. Stejne tak jsou osklivy zarive zluty, cerveny atd. kruhy. Nevim cemu je prospesny, ze kruhy jsou videt pomalu z Usti. Takovej krouzek - to ma byt ozdoba te skaly, a ozdoba proste musi ladit s celkem a ne strhavat veskerou pozornost jen na sebe.
retezodpovědět 
     Re: Pochvala17:36:59 09.03.2006
A mně se zase nelíbí nick Řetěz :-). Ta voranžová během pár let voprší, stejně jako ten svazovej zinek. Báchorky, že voranžový kruhy narušujou krajinnej ráz sou píčovina. Krajinnej ráz narušuje větrná eletrárna u Petrovic (a přibudou tam další), hájvej u Krásnýho Lesa, jez na Labi. Za pár let budeme na Kodlovy oranžáky s nostalgií vzpomínat. To je prostě taková klimbérská poezie dnešní doby nebo třeba pohádka o bezedném sudu s oranžovou barvou.
Papoušodpovědět 
      Re: Pochvala19:35:18 09.03.2006
Hle, arbiter elegance promluvil - jeho oku oranzove kruhy lahodi, s krajinou ladi - a jakykoli jiny nazor je picovina. No, ted jeste chybi aby ti nekonformni byli popravovani za usvitu.
Duraodpovědět 
      Re: Pochvala21:42:01 09.03.2006
No Papouši osobně si můžeš mylset co chceš. Proti oranžovejm kruhům má výhrady CHKO a jsou proti stávajícím pravidlům pískovcového lezení, kde je jasně napsáno, že železo musí být osazeno s ohledem na minimální narušení přírodního rázu skály....to je přesně to, co oranžové svítící kruhy nejsou
Radim Bzuraodpovědět 
       Re: Pochvala09:16:16 10.03.2006
Vo barvě se nikde nic nepíše. Max. na technickym výkresu k normalizovanýmu kruhu je napsáno: horní nátěr - synt.barva - černá (matná). Těžko ale honit Bělinu za oranžový kruhy, když se běžně dávaj do skály modrý, zelený, bílý, žlutý a stříbrný. Jediný rozumný, co se dá p. Steinovi v tomto okamžiku říct: Trpělivost, oprší to, zmatní a bude O.K.
Papoušodpovědět 
        Re: Pochvala10:16:14 10.03.2006
ano za několik let to možná oprší ...další problém je dle materiálového specialisty Ťéši s ostrou hranou, která vyčnívá ven ze skály a není zbroušena dokulata....pokud vím naléhal opakovaně na sjetí flexou či vytlučení, ...několikero rospáraných už je... i když nevím zda zrovna o ty bělinovi hnusný volanty.
Radim Bzuraodpovědět 
         Re: Pochvala10:23:21 10.03.2006
Rozparovače jsou bezpochyby průser. Co s nima - asi napřed zřídit nějakou ohlašovnu (hlásim první - plotna naproti náhorce na Dogu), zabrousit, nebo vyměnit?
Papoušodpovědět 
          Re: Pochvala10:39:24 10.03.2006
Chlapci buďte svorni. Nakonec to bude mít tu naši, zrzavou farbu...
Olin Supoša Blondieodpovědět 
     Re: Chvála věcí zářících...17:41:25 09.03.2006
...a to zářící Slunce, jak je hnusné!
Vilda Šejkspírodpovědět 
     Re: Pochvala18:06:30 09.03.2006
A co historicke aspekty? Chybi tu evidentne historicko pamatkarska komise, ta by dohlizela aby Belinovi kruhy byly stale ruzove a Kysovy krouzky stale zlute. Vzdyt kdo dneska vi kde je Kysuv zluty koutek? Je to upadek, nechat to takhle zreznout:(!
Tradicionalistaodpovědět 
      Re: Pochvala18:40:59 09.03.2006
Neboj se nic, na to jednou dojde. Koneckonců Krčín řádil u Třeboně jak ďas, měnil krajinu rybníkama a dneska je to rodinný stříbro. Časem zapíšeme v Bruselu mezi český trejdmárky i Bělinův voranžák.
Papoušodpovědět 
       Re: Pochvala20:05:05 09.03.2006
Rybniky vypustit, hraze rozebrat, zelezo vyrvat a meta morpho sovat zpet na rudu!
zlesaodpovědět 
        Z jineho soudku...07:43:44 10.03.2006
Kde jsou kruhy cerstve, tam ta Belinova barva opravdu trochu strasi, ale za rok uz musis hledat a z dalky videt vecinou nejsou. Mne osobne nevadi.

Ale spis nez zapis z VK se mi libil clanek s tema dvoufotka od Petriniho i když s drobnejma neprestnostma.

A jako vzdy nebyl spatny „Jonas“

:-))
Diogenesodpovědět 
      Re: Pochvala09:08:39 10.03.2006
Jedna se skutecne o vzacne umelecke kousky z obdobi pozdniho manyriznu. Jako takove je opravdu nejde nechat napospas zivlum! Je treba je odstranit a ulozit do muzea.

PS jde zvazit jejich nahrazeni na vyznacnych misech sadrovymi replikami.
usaf dejin popartuodpovědět 
       Re: Pochvala11:57:04 10.03.2006
Pamatkova Iniciativa Ceskych Akademiku (P.I.C.A)vyhodnotila pokus o vytazeni kruhu ze skaly jako vysoce rizikove pro kruhy samotne. Nejjednodusi bude od autoru zjistit presne chemicke puvodni barvy* a tim umelecka dila ranneho! vertikalne-kultivovaneho manyrismu znovu ochranit.

*Zjistit v ktery fabrice tu plechovku corli.
Tradicionalistaodpovědět 
        Re: Pochvala12:17:42 10.03.2006
chemicke--> chemicke slozeni
lacoodpovědět 
        Re: Pochvala15:54:26 10.03.2006
Kazdopadne jest treba zajistit, aby tyto vzacne exponaty byly uchraneny poskozeni. Skaly takto zuslechtene jest treba obehnat ostnatym dratem s elektrikou a zejmena tam nepoustet lezce.
Mistra pak vyslat na staz do USA - JosseMytu.
Akademyje vyvarnyho meniodpovědět 
    Re: Pochvala20:46:30 09.03.2006
Papouši, vykašli se na krajinnej ráz. Ty šlupky od pomerančů na skále jsou jednoduše hnusný a je to jen projev Kódlova pozdně exhibicionistickýho období. Stein, byv otázán coby úředník, si pomohl argumentem úředním, tedy vlivem na krajinný ráz. Kdybyses ho zeptal jako člověka, sdělil by ti nejspíš jako já, že ty holandský volanty jsou odporný.
JHodpovědět 
     Re: Pochvala08:21:13 10.03.2006
Já si myslim, že by Stein do toho neměl svoje fílingy míchat. Diktátora vkusu si může dělat u sebe doma, ale těžko jako ouřada. Von ti jednou řekne, že se mu zdá, že je ve skalách moc kruhů, podruhý, že se mu nelíběj ty voranžový, potřetí to sou šipky u nástupů cest... Nakonec snad bude kontrolovat i barvu slipů.
Já bych spíš vočekával, že se dozvim, jak dopadla nějaká ta studie, která měla vyhodnotit impakt návštěvníků na Tisou, co se má udělat, aby se zmenšil, kde se má vosejt tráva, kde postavit protierozní zábrany. Ale místo toho zase voranžový kruhy.
Papoušodpovědět 
      Re: Pochvala09:19:39 10.03.2006
A nebo jinak.To nejde ustoupit ani v takovy blbine, jako je barva kruhu a udelat je treba hnedy?
A co bude priste? Napis velkym fontem "Tady je moje cesta", v zarive barve a s nocnim prisvicenim?
Pokud maji skaly vypadat po nasem vstupu co nejvic jako pred tim, tak zarive barvy nejsou to prave.
dagodpovědět 
      Re: Pochvala10:22:39 10.03.2006
Papouši plácáš nesmysly.....to že zbytečně a naprosto neopodstatněně oranžoví kruhy září do krajiny a ruší normální přírodní ráz skály je naprosto evidentní i malému dítěti. Ze strany CHKO to rozhodně buzerace není, protože osazovat kruhy a volit jejich barvu lze rozhodně citlivěji a Oranžová svítící je asi nejméně přijatelná...co je v přírodě nápadnější zda oranžová, tmavě modrá, hnědá, nebo zelená ti řekne i moje 3 letý dítě .....
Radim Bzuraodpovědět 
       Re: Pochvala10:44:29 10.03.2006
Tak já se u Tebe v Horním Libouchci někdy zastavim a s klukama vybereme nějakej pěknej vodstín :-). Uvidíme, jak se jim bude líbit víc ta "stříbřenka" nebo "barva zapadajícího slunce". Pak se projedem po skalách a zabukujem pro kluky nějaký směry, aby jim to "kobercoví náletníci" všechno nevyžrali. Přinejhoršim na ně halt zbydou ty bouldry nad Vašim barákem.
Z mýho pohledu jsou voranžáky marginálie. Když si na nich někdo chce honit triko, ať si ho honí. Psi štěkají, karavana táhne dál.
Papoušodpovědět 
        Re: Pochvala11:14:58 10.03.2006
Jasně...že z hlediska přírody, vlivu člověka atd...jsou oranžový kruhy jako naprostá maličkost. Jsou ovšem lidé, kteří mají za státní správu v náplni práce přírodu chránit a je pro ně daleko snažší řešit oranžový kruhy a pokácený soušky než vliv kyselých děšťů, příhraniční odpadkovou turistiku ( a že těch černejch pytlů s homegermánským bordelem kolem silnic je ) atd..atd..atd.. Je daleko snažší prudit lezčíky kuli barvě a erozi, než globální znečišťovatele a drancéry ( čtyřkolky, velký firmy, černý skládky a stavby, globální vlivy...). O to zbytečnější mi přijde zavdávad příčinu k buzeraci bez který by se lezení klidně obešlo. Ale pravdu máš....oranžová je z hlediska vlivu naprosto marginální...a když začne každej u svých drobných marginálních maličkostí krát 10 000 000 ...
Radim Bzuraodpovědět 
        Re: Pochvala11:15:45 10.03.2006
Jinak bydlím v Novým Libouchci - horní je tam jak ústí Tunel, novej je těsně pod Tisou....
Radim Bzuraodpovědět 
         Re: Pochvala11:23:08 10.03.2006
A, kurva! Čili sem Tě poplet s Krupičkou, kterej bydlí u toho zacimentovanýho potoka.
Papoušodpovědět 
          Re: Pochvala12:06:50 10.03.2006
Když vidím na skále obrovskejkej volantovej kruh, je to celkem drsný, ale dá se to překousnout, když je ale ještě oranžovej, to je fakt k zblití. Myslím, že tady hraje mnohem větší roli egoismus, než nějaká praktičnost takového jištění.
AD "barva oprší": Až to budu, Papouši, natírat příště, Vy už tady nebudete.
Janekodpovědět 
           Re: Pochvala13:28:14 10.03.2006
Ty seš ten z tý Malagy nebo ten vod toho vídea? Na prázdného a falešného Topola sem včera koukal taky, vtipně mu vodsek, tomu sodomitovi. Jinak ta praktičnost tý voranžády (nebeský modři, stříbřenky, apod.)spočívá v tom, že ten kruh tak rychle nezrezne.
Papoušodpovědět 
            Re: Pochvala13:49:11 10.03.2006
Papouši, koukám že se dokážeš dobře pídit po informacích (asi ti to dělá dobře). Bejt StB, určitě by tě brali mezi sebe. Doufám, že si mne za mé názory nenecháš zjistit... Ne, žádnou diskusi jsem bohužel neměl čas sledovat.
Je barva a barva. Jestli ti to ještě nedošlo, tak jde o to, že oranž je děsně křiklavá a ve skalách naprosto nepřirozená, hyzdící barva. Co se týče nátěru, aby kruh nereznul - vždyť se dá přeci sehnat i dobrá černá, ne? Ale co si budem namlouvat, ta oranžová je autorem používaná prostě pro to, aby zviditelnil svoje cesty. Obecně je pískovcové lezení přece o tom, aby vliv člověka na ty krásné skály byl vidět co nejméně.
Janek Kaluk
Janekodpovědět 
             Re: Pochvala14:06:48 10.03.2006
Vo tu voranžovou tu vůbec, ale vůbec nejde. Viděls, jak vypadá pozinkovanej svazovej kruh na černý tiský skále? Vyjímá se tam stejně pozoruhodně jako ten voranžovej. Čili nemá smysl kastrovat někoho za voranžový kruhy, když jsou erární "stříbrňáky" vzhledově stejně agresivní. A já sem kokot, že se tady vo tom furt s někym vybavuju, když mě to nakonec vůbec, ale vůbec nezajímá. Za to si du nafackovat.
Papoušodpovědět 
              Re: Pochvala14:42:12 10.03.2006
Papouši, ty se tu vybavuješ nad daleko většíma ptákovinama, než jsou zrovna oranžové kruhy. U kruhů od svazu je to věc, která se pravděpodobně nedá změnit. Jde totiž o pokovování - ochranu proti korozi. Barvu zde nejsi schopen příliš vybírat. Co se oranžové týče - vždyť si dotyčný ten kruh může přece natřít na černo. Tak proč to neudělá? To je právě ono - nejde o to, že by nemohl, ale o to, že nechce. Chce oranž, aby byly jeho cesty všude vidět (což je dost smutný).
Janekodpovědět 
              Re: Pochvala14:52:47 10.03.2006
Janek má pravdu, nejde o to, že by byla oranžovější trvanlivější než černá, ale jde o to, že se bělinovi cesty odliší od jiných a mimo jiné jsou vidět na kilometry. Jinak svazové kruhy jsou tuším nerez - nikoliv pozinkované nebo co jsi psal....z mého pohledu nenatřený kov furt lepší než pomeranče.....
Radim Bzuraodpovědět 
               Re: Pochvala15:11:48 10.03.2006
Některý sou nerez, některý sou pozink. Já do Běliny nevidim čili hypotézu "Ať je to po mně pořádně vidět" neumim potvrdit ani vyvrátit. Ale moc se mi to nezdá. Spíš bych to ale viděl na tu pohádku s velkym sudem oranžový barvy, kterej nevysychá. A tak tu máme odvážný skalní layout pro nové tisíciletí, nečekané změny v plánu péče o les, návrat sokolů a kormoránů, reintrodukci lososů a tetřívků. Dynamická doba :-).
Papoušodpovědět 
                Re: Pochvala17:19:10 10.03.2006
Ty woe, to mě fascinuje, jak dovedeš držet lajnu. Prostě voranžová a ani mě nehne. Kdybych nevěděl, žes novinář, bych si myslel, žes malý děcko. Prosim tě, jde jen o to, že ty oranžový kruhy vypadaji dost hnusně.O nic jinýho.Jsi asi jedinej s Kodlem, kdo si mysli, že jsou olrajt. Uf.
Bobanodpovědět 
                 Re: Pochvala17:46:44 10.03.2006
Ale mně je jedno, jestli je kruh voranžovej nebo jakej, když ta barva stejně časem VOPRŠÍ. Ale popuzuje mě, když si nějakej samozvanej estét s kulatym razítkem placenej z eráru diktuje: A to se mi líbí, a to se mi nelíbí. A navíc když de vo lautrchujovinu.
Papoušodpovědět 
                  Re: Pochvala17:51:35 10.03.2006
To máš pravdu, jsme snadnej cíl, dobře se můžou realizovat.P.S. Ale jak se tak ty léta toulám skalami tak jsou pořád hodně voranžový
Bobanodpovědět 
                   Re: Pochvala18:02:36 10.03.2006
Ale ubejvá to. Rudnou, matněj, splývaj.
Papoušodpovědět 
                    Re: Pochvala18:41:41 10.03.2006
Papouši, uznáváš, že to je volovina. Proč tedy na tom trvat? Jsi dospělý a vzdělaný člověk. Mylsíš, že když někdo trvá na barevných kruzích "navzdory všem", tak je hrdina? Ta doba snad už minula.
Ochranáři studii pro Tisou mají včetně návrhů na terénní úpravy, na které nejsou peníze. V té studii je doporučení zakázat lezení v Tisé. Buďme rádi, že můžeme lézt. A proč provokovat, když se stejně ty barevný kruhy nikomu nelíbí.
Místo kecú jdi na brigádu a za vydělaný peníze kup Karlovi černou barvu. A bude klid.
Láďaodpovědět 
                     Re: Pochvala18:58:06 10.03.2006
Kde je k mání taková studie? Rád bych do ní nahlédl. P.S. Jinak čti pořádně a nepodsouvej mi něco, co sem neřek. Na brigádu si di sám, kup si vodovky a něco si namaluj. Ale bacha na oranžovou, ta vzbuzuje vášně.
Papoušodpovědět 
                      Re: Pochvala19:03:04 10.03.2006
Zavolej si třeba toho pana Karla Steina, arbitra elegance jak říkáš.
Láďaodpovědět 
                    Re: Pochvala18:44:31 10.03.2006
Ale přicházejí další...
Bobanodpovědět 
                     Re: Pochvala19:56:14 10.03.2006
To bezesporu. V povrlské centrále je nepochybně nachystána nějaká ta desítka oranjes.
Papoušodpovědět 
                      Re: Pochvala00:05:05 11.03.2006
Zdar Papousi a Miso Vyletale!
Nemate tuseni, zda zakaz na tvorbu cest plati v Tise jako katastralnim uzemi, nebo prostě vsude, kde se vyskytuje slovni zaklad "Tis"? Je totiz spousta zapadlych skal, kde se daji udelat pekne lajny. Tisa Modrin, Tisa veze pod silnici, Tisa Anglicky parcik. Nedelam si iluze, ze "Orange Express Boys" , "Yellow Dogs", ci "Blue Bolt Makers" o nich nevedi. Ale nerad bych urychloval vypleneni těchto zapadlych oblasticek zbytecnou reklamou, jako je treba zadost o prvovystup u J.R., ktery je clenem klanu "Blue Bolt Makers". Zkuste se mi nejak nenapadne pozeptat. A neboj, mam kruhy jen tri a jsou rezavy a stejne je neumim osadit, takze krajinny raz rozhodne nenarusim. Leda byste mi s tim pichli. :)
LDS
Leonardo da Svinchiodpovědět 

 Dotaz na Franka18:18:33 10.03.2006
Netušíte někdo, proč VK považuje za nevhodný název Kapitán Frank a udělala z něj jen Kapitána?
Papoušodpovědět 
 Re: Dotaz na Franka19:29:23 10.03.2006
Protože takhle navozuje příznivější atmosféru. Já si třeba pod tím pojmem hnedlinka představím Kapitána Morgana (a nebo jinej karibskej rumíček)a je mi líp :-)
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Dotaz na Franka13:31:58 14.03.2006
Mam pocit, ze v Sudetech je jmeno Frank na indexu.
Nemecky se ta vez jmenovala Hauptmann Frank, lidi ze spravy parku to chapali jako provokaci a je dost pravdepodobne ze meli i pravdu.
retezodpovědět 
  Re: Dotaz na Franka13:54:08 14.03.2006
To je zajímavý, že nikoho nevytáčí Věž sudetoněmeckých židobolševiků. Ale jestli se to Kápo jmenuje po tom náckovi, co nás hubil, tak je umravnění na místě.
Papoušodpovědět 
   Re: Dotaz na Franka14:09:29 14.03.2006
Ale ten nácek, pokud si vzpomínám, nedisponoval kapitánskou hodností. Zatímco kapitán Frank, český zpravodajský důstojník, který i díky působení svého jmenovce (a pro zajímavost i svého velmi vzdáleného příbuzného), takto knihkupce ze Západních Čech, musel republiku dost rychle opouštět, se, pokud si vzpomínám, prvního ocenění (a povýšení I.M.) dočkal až poté, co šel od válu bolševik. Zajímavé. Nechť se věž jmenuje po Morganovi :-) Ten sice v žoldu britské koruny (ten žold je to, co měl společného s kpt. Frankem) loupil, ale to je společensky únosné, neb to překryl čas. A navíc, Morgana, my bezpečáci máme rádi!
Tomáš F.odpovědět 
    Re: Dotaz na Franka14:26:56 14.03.2006
Nácek Frank byl ale dost velká šajba u těch jejich Lidovejch milicí (SS). Kapitán se ale týká normální armády (Wehrmacht), to je pravda.
Papoušodpovědět 

 Kdo je správca Rájce22:06:22 10.03.2006
Docela by mě zajímalo kdo je správcem v Rájci. Na internetu je uveden J. Musil, ve vrcholových knížkách Karel Bělina, co by správce skalních oblastí. V zápise je uvedeno, že mu byli zrušeny nějaké cesty.
Tak hestli sama vrcholová komise nebojuje sama proti sobě.
Pepaodpovědět 
 Re: Kdo je správca Rájce22:16:35 10.03.2006
Omlouvám se za překlapy.
Pepaodpovědět 
  Re: Kdo je správca Rájce22:17:59 10.03.2006
Už raději nebudu reagovat.
Pepaodpovědět 
   Re: Kdo je správca Rájce11:51:06 11.03.2006
"Správca Rájca" nebo "Spráce Rájce". Obojí zní líp, Pepo :-))
FrantaSodpovědět 
 Re: Kdo je správca Rájce23:01:36 10.03.2006
Pokud vím tak je ( či donedávna byl )správcem JIrka Musil a samozvanej správce všech možných oblastí ( rájec, Tisá, Ostrov ) je Karel Bělina, kterej mění svazový knížky za svý...normální krabice za oranžový, vyměňuje vadný jištění.....je aktivní více než kdokoliv jiný....někdy ku prospěchu věci a někdy naopak, ale ofíko Karlos není ani VK a doufám, že ani správce ( pověstný kozel zahradníkem )
Radim Bzuraodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.