LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Mladí horolezci - potrava hor.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
26.Šofránko 10698
27. 10685
28.Duchoň 10637
Bouldry:
26.Klapal 9215
27.Břicháček 9156
28.Kožich 9150
Hory:
28.Malý 2920
29.Štalmach 2894
30.Rak 2854

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142256 cest
Nové přelezy:
All Inclus 10-
Hollywood 7C
Umění Boje 7C
Transkripc 8A
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc

Stěny
Areál LITES, Borovice u Mnichova Hradiště - Mnichovo Hradiště
Makak LBC - zrušena - Liberec
Lezecká stěna SKP Policie - České Budějovice

Prodejny
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotín
HUDYsport - Zlín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Výsledky závod TENDON U14 a TENDON ČP

Brno 24.-25.05.2014

V sobotu 24.05. na lezecké stěně Rajče v Brně se konaly závody Tendon U14. Neděle pak patřila závodům Tendon Českého poháru, soutěži mládeže ve věku od 14 let.

V sobotu 24.05. na lezecké stěně Rajče v Brně se konaly závody Tendon U14. Zúčastnilo se jich  55 kluků a 69 holek ve třech věkových kategoriích, celkem tedy rekordních 124 mladých závodníků. V nejvíce obsazené kategorií dívek U12 se jich na startu objevilo 28. Kolem 10 hodiny dopoledne, po předchozím předlezení, začalo soupeření na jednotlivých cestách. Každé dítě mělo za úkol přelézt tři cesty a součet bodů získaných na jednotlivých cestách určoval konečné pořadí. Pokud v součtu první místo patřilo více závodníkům se stejným výsledkem, lezli 4. finálovou cestu, na niž se měřil i čas. Vítězí jednotlivých kategorií se stali mezi chlapci: U10 – Šimon Cibulka, U12 – Ondřej Slezák a U14 – Hejdůšek Radim, a mezi děvčaty: U10 – Hana Šikulová, U12 – Markéta Janošová a U14 – Eliška Adamovská. Závody skončily asi v 17h vyhlášením 8 nejlepších děti  v každé kategorií.


TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková


Neděle patřila závodům Tendon Českého poháru, soutěži mládeže ve věku od 14 let. I když to podle předběžných přihlášek vypadalo, že účast bude velmi nízká, opak se ukázal pravdou. Nakonec dorazilo 31 kluků a 26 holek, celkem 57 závodníků. Všichni závodnici lezli 2 kvalifikační cesty a 8 nejlepších v každé kategorií postupovalo do finále. O těch bylo jasno už v poledne. Po přestávce ve 14h byla uzavřená izolace. Finálové boje začaly o půl hodiny později a před 17h byli vyhlášení vítězové. V jednotlivých kategoriích se nimi stali mezi chlapci: B – Vojtěch Vlk, A -  Petr Kliger J – Martin Jech, a mezi děvčaty: B – Lenka Slezáková, A – Eliška Vlčková a J – Zuzana Pfeiferová.



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková





TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



O hladký průběh obou závodů se staral tým dobrovolníků z pořádajícího oddílu HO Sokol Brno I, kterým za odvedenou práci patří obrovské poděkování. Pro závodniky bylo připraveno celkem 12 cest. Hlavním stavěčem byl Honza Šolc, kterému asistovala Silva Rajfová. Velké díky patří taky dalším pomocným stavěčům -  Lucce Rajfové, Martinu Šifrovi a Daliboru Šimkovi. Svaz reprezentovali: hlavní rozhodčí Jiří Čermák a technicky delegát Tomáš Binter.

Poděkování patří i sponsorům – tomu hlavnímu, firmě Tendon, a také dalším: stěně Rajče, firmám Rock Point, Hudy Sport a Tripoint. Mezi mediální partnery patřily: Radio Beat, Radio Kiss a časopis Montana.



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková




TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková



TENDON U14 a TENDON ČP (hi res)

foto by © Lenka Šimková

A.Kurowski   [úpravy] 08:04 27.05.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Zhodnocení cest09:07:37 27.05.2014
Ahoj AK,
jak bys zhodnotil cesty pro kluky E a D a výsledky, kdy padlo takové množství topů a prvnímu na finálovku stačilo 1:19 a vyhrál jen o dvě sekundy?

Nepřijde ti, že tu opět nastala situace, kterou jsi kritizoval, tedy extrémně lehké cesty a z finále pak závody na rychlost?



J.odpovědět 
 Re: Zhodnocení cest09:18:40 27.05.2014
Ahoj anonyme, Andrzej sem psát nebude a já taky ne, takže se odpovědi asi nedočkáš, jedině osobně nebo mailem.
Simona Rajfováodpovědět 
  Re: Zhodnocení cest09:26:51 27.05.2014
A co bys chtěla? Rodné číslo? Místo J. napsat Jirka? nebo Jirka Neuwirth?

Trochu jsi s tím anonymem ulétla, ne?

Když nechcete psát, nepište. Oni si to lidi přeberou. Ale zatím to vypadá tak, že jste minimálně pro kluky U14 cesty zase nezvládli.
J.odpovědět 
   Re: Zhodnocení cest13:45:50 27.05.2014
Podle výsledků to nic moc technického na prověření dovedností nebylo, kdo zná U14 závodníky a závodní lezení, celkem jednoduše si odvodí, že spíše než dovednosti hrála roli výška závodníka.
odpovědět 
    Re: Zhodnocení cest14:01:45 27.05.2014
Hmm, pán je zřejmě znalec....jen na základě výsledků a znalosti závodníků prohlásit že cesty nebyly technické....jsi se díval v sobotu na Sherloka, ne?
odpovědět 
     Re: Zhodnocení cest14:13:20 27.05.2014
Ne, díval jsem se na závody :-) A kdyby ses v problematice vyznal a znal jednotlivé závodníky, věděl bys to také :-)
odpovědět 
  Re: Zhodnocení cest09:29:08 27.05.2014
No jo, já zapomněl - A.K. má vlastně od ČHS zakázáno sem psát, že jo? A tebe jsem se neptal, takže odpovědi se fakt nedočkám.

Hm... :-(
J.odpovědět 
  Re: Zhodnocení cest12:31:07 27.05.2014
Damo, neznam Vas a obtiznost cest je mi fuk, ale fascinuje me, ze odpovidate, ze neodpovite a ne a ne a ne. Nebylo by lepsi opravdu vubec neodpovedet? To jen tak na okraj...
odpovědět 
 Re: Zhodnocení cest10:58:40 28.05.2014
Myslím, že někdo pláče nad špatným hrobem. Pořadateolé (a nejen ti brněnští) pravidla nezmění.
Honzaodpovědět 
  Re: Zhodnocení cest11:39:01 28.05.2014
Nemusíš měnit pravidla, pravidla jsou akceptovatelná (tím neříkám, že jsou dobrá, jen že podle nich závodit lze). Problém je v cestách. A to už v silách pořadatelů a stavěčů je. Když uděláš dobré cesty, zbytek se už nějak vyselektuje. Jen to chce předem ohlásit a děti a rodiče si mohou vybrat, zda tam pojedou, nebo ne. Jenže tím se pak dostáváme k tomu neoficiálnímu rozdělení na I a II ligu.
odpovědět 
   Re: Zhodnocení cest13:08:50 28.05.2014
Problém cest a stavěčů? Vždyť tyhle závody U14 jsou prezentovány jako "sranda závody", a stavěči tedy musí stavět i pro začátečníky a neumětely. Svaz tu nepředpisuje obtížnosti (což je u CP již nutné). A prostě pořadatelé si stavějí podle sebe a možná i počtu závodníků, aby se jim závody vyplatily. K čemu by jim byly cesty 8 - 9 pro 5 závodníků? Uvědomte si, že tyhle závody nejsou pro špičky. A pokud to někdo chce jinak, musí změnit koncepci. Ale o tomhle už sem psal (viz níže)....
Honzaodpovědět 

 čas13:10:32 27.05.2014
Zajímalo by mě, proč nebyl dodržen avizovaný čas ukončení. Pokud vím tak na závodech v Jeseníku právě toto bylo kritizováno.
odpovědět 
 Re: čas13:22:42 27.05.2014
On někdo nějaký někde avizoval? Ani v Jeseníku, ani v Brně... Ale kdyby v Jeseníku bylo 124 závodníků tak to neskončí ve 20, ale o půlnoci...
huhuodpovědět 
  pro huhu16:08:13 27.05.2014
"Závody budou začínat vždy v 9:15 ráno a vyhlášení vítězů se dá očekávat po třetí hodině odpoledne"
citace z článku od A.K. :-D :-D A těch závodníků tam bylo sto :-D( v Jeseníku) Já jenom, že se dá vždycky najít něco, co se dá kritizovat, ale jinak dobrý :-D
odpovědět 
 Re: čas13:25:34 27.05.2014
V Brně v 17 jsme už byli na cestě domu :-)
huhuodpovědět 

 Smutné ...13:41:10 27.05.2014
Spíše je smutné sledovat, jak se rozevírá propast mezi dobrými a průměrnými. Buď tu máme děcka, co se na stěně sotva udrží, nebo taková, co s přehledem přelezou téměř vše, co jim stavěči připraví.

Děti to nudí, rodiče štve. Závody asi byly dobré, ale pohled do výsledkových listin a souhrnu dosavadních závodů je k pláči.
odpovědět 
 Re: Smutné ...11:18:59 28.05.2014
Vážení. Návrh na I. a II. ligu s postupy se neujal, zavedení U14 jako špičkového závodu a např. Moravského poháru jako ona II. liga taky ne, taky ne,(alespoň se tak nepodporuje), a tak tu máme ony "sranda závody" pro všechny.Špičkové i začátečníky. Takže proč si všichni stěžujete? Na schůzkách bylo pár lidí , ale tisíc názorů, na valné hromadě CHS vpodstatě také pár lidí. Tak to prostě berte, jak to je, anebo se naangažujte do vedení a měňte to. Jiná cesta není.
Honzaodpovědět 
  Re: Smutné ...11:48:21 28.05.2014
No tak pokud vím, i pokusů něco změnit zevnitř proběhlo už více, a také bez úspěchu. Pár informací ze zákulisí mám a nemyslím si, že by někdo mohl cokoliv změnit, dokud tam bude sedět Marie a Tomášem.

Totiž nejhorší na celé věci je, že veřejnost nezná příčiny současného stavu a pravé důvody ke stávající koncepci. Ale platí zde "za vším hledej peníze". A nejde o nedostatek, ale o potřebu peněz jinde.
odpovědět 
  Re: Smutné ...08:40:05 29.05.2014
Na Valné hromadě se to řešit nedá. Jedině porady rodiče-trenéři-pořadatelé-komise. Někdo z těch tisíců názorů si pro ten svůj musí najít podporu u ostatních a obhájit ho, dále prosadit funkční systém u komise a konečně jedne systém používat delší dobu bez zásadních změn.
odpovědět 

 cesty14:31:28 27.05.2014
cesty super, hlavně finálovka kluků (v neděli)
závodníkodpovědět 
 Re: cesty14:49:31 27.05.2014
Úroveň našich nejlepších hlavně prověří závody, teď v Imstu. Dost se toho bojím.
taky zavodníkodpovědět 
 Re: cesty18:34:31 27.05.2014
Dobré závody super organizace
pavelodpovědět 

 A co děti.......19:19:36 27.05.2014
U10 nebo U14, E nebo A pořád jsou to děti,kteří se rádi potkají a závodit je baví.Tak jim to nekažme. Tu jednu lehkou cestu beru na sebe. U dalších cest to s těma TOP už tak jednoduché nebylo.Čtyři cesty by byly lepší pět ještě lepší ale časově to zvládnout ..........
Právě rozdílnost výkonosti(nad kterou se tu někdo znalecky podivuje)je největší oříšek pro stavěče. Zazávodit si chtějí všecny DĚTI a buď jedni nebo druzí rodiče to nesou podle sebe.
Chci poděkovat všem pořadatelům za plynulost závodů a toho člobrdu co tam údajne byl poprosit aby věci řešil na místě.
Co na těhlech závodech chybělo mně a doufám nejen mně?Trošku vzájemného povzbuzování,kousek srdíčka a nějaký ten plyšák na úvazku
Jura Čermák
Jura Čermákodpovědět 
 Re: A co děti.......20:03:44 27.05.2014
Juro, ano, pro stavěče je to neřešitelné. Ale do té neřešitelné situace dostává stavěče právě ČHS a nikdo jiný. Dokud svaz nepochopí, že je hloupost a že je nemožné pořádat jedny a ty samé závody pro lezce i nelezce dohromady, nemá to řešení. Prostě dobří lezci a druhá liga na jedněch závodech dohromady nejde. A to je otázka koncepční, ne pořadatelů.
odpovědět 
  Re: A co děti.......20:04:12 27.05.2014
Sorry, zapomněl jsem podpis.
Jirkaodpovědět 
   Re: A co děti.......20:09:26 27.05.2014
Je to tak. Nevím jestli se rodiče starají, aby tomu bylo jinak, nebo se chovají stejně jako valná většina populace a kašlou na to, jako na volby.

Bylo by super, kdyby místo ČHS vzali rodiče a trenéři závody pro začátečníky do vlastních rukou, na ČHS si vyprosili alespoň malou podporu a pořádali regionální závody co týden, třeba jen pro 30 dětí.

Koncepce se je špatná, dalo se tomu předcházet, ale už je pozdě. Je potřeba něco začít dělat, jinak se na to ty horší děti vykašlou.
Martin Šifraodpovědět 
    Re: A co děti.......20:31:40 27.05.2014
To tu píšu už dost dlouho, ale jsem tu za exota... Díky za tvé názory.
odpovědět 
     Re: A co děti.......20:36:57 27.05.2014
Psát to sem je jako řešit státní rozpočet v diskusi na Novinkách. Je dobrý, že si to uvědomuje víc lidí, ale musí se začít něco dít.
Martin Šifraodpovědět 
      Re: A co děti.......21:09:41 27.05.2014
Přesně takové závody jsou třeba právě Moravský pohár. Nech si od Jirky B. vyprávět, jakou "podporu" jim svaz poskytuje.
odpovědět 
 Re: A co děti.......20:52:41 27.05.2014
Juro, ty jsi to moc hezky hodil na stavěče a rodiče, ale takhle to vůbec není. Za stavěče to napsal Jirka přede mnou, za rodiče bych rád přidal něco já. Ano, z pozice rodiče současnou podobu U14 kritizuji a kritizuji celou koncepci dětského a mládežnického lezení. Ale proč? Ty píšeš, že si děti chtějí zazávodit. Chtějí, to je pravda. A nabízí jim to U14? Z mého pohledu ne. Dlouho jsem zvažoval, zda do Brna jet nebo ne. Máš pravdu, děti se tam setkají s kamarády. Ale nedělej z toho společenskou akci s lezením, první jsou ty závody, s kamarády se na stěně vídáme víc, než často. Takže zbývá to závodění. Nakonec jsme se do Brna nevydali. A jeden z hlavních důvodů je právě to závodění. Tohle nejsou závody. Kde v tom máš jaké závodění, když ti dva až čtyři lezci vše topnou a rozhoduje pak čas, a zbytek je tam jako kompars? Uvědom si, že třeba za nás by závody v Brně byly tři hodiny cesty do Brna, celý den v hale, přelez čtyř průměrných cest a tři hodiny domů. Kde tam máš závodění? Že si děti každé dvě hodiny přelezou cestu někde okolo jejich průměru a pak rozdáte medaile za čas? Když se budeme chtít protáhnout na stěně, zajdeme si na stěnu v Praze, kvůli tomu nemusím na závody do Brna. Námitka, že jsou ve skupině dobří tři a zbytek by si nezalezl, není na místě. Nechci, aby to vypadalo arogantně nebo nafoukaně, ale většina těch dětí nemá na vrcholných svazových závodech (U14 je nejvyšší svazová soutěž pro tuto kategorii) vůbec co dělat. Aby v jedné skupině závodily děti, co lezou osmičky a devítky s dětmi, co si neví rady se šestkami, je úlet.
Petr Z.odpovědět 
  Re: A co děti.......23:43:09 27.05.2014
Hmm, konkrétně v té vaší kategorii to zní opravdu dost nafoukaně, tak si klidně jezděte ty dálky do Rakouska a Chorvatska, ty děti to jistě v 16-ti ocení, když budou jezdit jenom s tatínkem a ty hloupý kamarády co jezdí na ty "trapný" závody u nás ani nebudou znát !!!
odpovědět 
   Re: A co děti.......07:30:35 28.05.2014
No to tedy o hodně přijdou, když nebudou těch pár děcek, co U14 objíždí, znát. K čemu by jim to jako mělo být dobré? Jsou to závody, ne společenská akce. Sejít se mohou pod skálou nebo někde normálně na stěně. Ale že by museli objíždět závody, aby v šestnácti mohli říct, že v devíti potkali nějakou holku nebo kluka, co byli ve 2014 v brně na U14 desátí? Hloupost, viď.

Takhle alespoň mohou říct, že si pořádně zazávodili a něco dokázali. A to je to, oč tu běží. Co takhle příště na U14 napsat pozvánku "Zveme Vás na přátelské setkání chlapců a děvčat, které zkoušejí lezení, v Olomouci v místní tělocvičně. Míče pro děti připraveny, bufet otevřený, dobrá zábava zaručena. A když bude čas, budou si děti moci i zalézt."

Pak to nemá s těmi dětmi vypadat takhle blbě, když U14 objíždí ne jako závody, ale jako společenskou akci. Úpadek...
odpovědět 
    Re: A co děti.......08:06:01 28.05.2014
Zkus to nechat na těch dětech, naštěstí nemají názory přiblblíků.
Na těch závodech - U14 nebo ČPM se s hruba polovinou dětí budou potkávat pár let, kdyby měli tenhle pohled samotné děti, tak toho nechají. Přijet na závody s tím, že se s nikým nebudu bavit, protože jsou pod mojí lezeckou kvalitu mi příjde absolutně úchylná, kord v této věkovce. Zkus si představit Adama Ondru, co přijede na MČR a řekne: S tebou se tu vůbec nebudu bavit, nesaháš mi ani po kotníky, já to přišel jen vyhrát. Jak dlouho by měl obdiv lezecké komunity... Asi tak hodinu po tom výroku by byl odepsanej... (Tímto se Adamovi omlouvám za příměr.)
odpovědět 
     Re: A co děti.......08:38:25 28.05.2014
Byl bych rád, kdybyste nepřekrucovali má slova a nestavěli to do této pozice. Nikdy jsem nic takového ani neřekl, ani nenapsal.

Ať se děti baví, s kým chtějí. Nepsal jsem, že se spolu nemají bavit nebo kamarádit, ale že není dobrá koncepce a systém, kdy tyto děti spolu dlouhodobě závodí v jediném oficiálním systému soutěží ČHS. A to je dost rozdíl. A důvody jsou jiné, než se mi tu snažíte podstrčit. Nejedná se o povýšenost nebo neochotu se stýkat se slabšími, ale i ti průměrní, které lezení baví a chtějí závodit, potřebují nějaké ocenění a motivaci v podobě medaile nebo úspěchu. Ale jestli se průměrné oddílové děti nebo děti od rodičů, kteří dávají dítě dvakrát týdně na kroužek, na závodech pravidelně setkávají s dětmi, které pravidelně a tvrdě trénují a věnují lezení skoro všechen volný čas, budou pořád končit někde hluboko ve startovním poli. Dříve to bylo alespoň tak, že na Tendon nesměly děti z ČP. Jaké mají šance normální děti za současného nastavení, kdy v U14 dlouhodobě lezou s velmi výkonnými lezci? Existují tři varianty - buď to za čas přestane ty horší bavit, protože stejně nemají šanci, nebo to přestane bavit ty dobré, protože na závodech to bude kolem dokola o dvou soupeřích, nebo se to bude takhle patlat dál a ti slabší sem tam něco vyhrají, když z dobrých nikdo nepřijede. Ani jedna z variant není dobrá.

Takže i nadále platí, že na závody by se mělo jezdit především závodit a že by ti dobří neměli jezdit vybírat lehké medaile dětem, pro které třeba právě ta medaile může být skvělou odměnou a motivací k dalšímu lezení. Vždyť z medaile a poražení o třídu slabších soupeřů by nemohli mít radost ani ti vítězové.
odpovědět 
      Re: A co děti.......08:38:57 28.05.2014
Jo a podpis - Petr Z.
Petr Z.odpovědět 
     Re: A co děti.......08:51:52 28.05.2014
Co to meleš? Kdo kde píše, že se nebude s někým bavit, protože je pod jeho úroveň? Můžeš to konkretizovat? Nebo se snažíš jen manipulovat a převést debatu od oprávněné kritiky současného systému?

Buď bys měl (nebo spíš měla?) uvést, kde to autor příspěvku píše, nebo se omluvit.
odpovědět 

 Milí trenéři a závodníci19:21:14 27.05.2014
Sice mi říkali, ať sem nepíšu, že to nemá cenu, ale sobota i neděli byly pro mne po cca 4 letech mimo dětské závodní lezení zděšením.

Rozdělení závodů na ČP a U14 ukázalo, jak špatně na tom závodníci jsou. Jak již někdo psal, jsou v kategoriích dva dobří lezci, poté cca 5 lepších a někde z Macochy se sápe zbytek. V silách stavěčů opravdu není, aby se děti rozdělily a zalezly si. Vývoj bude asi takový, že těch 8 lepších a dobrých si zaleze a zbytek bude končit u druhé expresky. Je to demotivující? No to sakra je! Tato situace je samozřejmě více na U14 než na ČP.

Pokud se mohu vyjádřit jako jeden ze stavěčů k cestám, tak na Rajčeti nikdo nemůže čekat cesty jako ve Svitavách. Rajče je nízké a vždycky tam bude potřeba víc síla než vytrvalost. To, že 90% dětí nemá vůbec žádnou sílu a jede na závody, je hrůza. Je zde jen pár oddílů, kde se projeví kvalita trenéra a jejichž děti něco umí. Zbytek by se měl zamyslet a věnovat trochu času nejen studiu  teorie lezení, ale také výběru dětí, které na závody pojedou. Cesty nebyly nikterak těžké, pouze silovějšího charakteru. Pokud mají být závody přípravou na evropské poháry, kde jsou cesty silové a ještě jednou tak dlouhé, je dobře, aby děti zjistily, že lezou kulový na domácích závodech a ne až v Edinburghu, kam letenka stojí 8tis. Kč.

A když to srovnám se stavem před 4 a více lety? Maximální výkonnost byla stejná, ne-li lepší. Průměr byl ale několikanásobně výš. Jediné co se zlepšilo, je zapojení alespoň několika kvalitních trenérů, jejichž děti mají perspektivu!

Hore zdar!
Martin Šifraodpovědět 
 Poděkování Martinovi20:56:33 27.05.2014
Ahoj Martine, nevím, kdo tě odrazoval od napsání sem, ale já bych ti chtěl za tvůj názor poděkovat. Poměrně přesně vystihuje stav, kam se dětské a mládežnické lezení dostalo.

Petr Z.odpovědět 
 Re: Milí trenéři a závodníci10:42:22 28.05.2014
Martine,
ale tak to bylo vzdy i kdyz jsi zavodil ty:) Jenze tenkrat na ty zavody jezdilo dohromady v prumeru max 7-12 deti na kategorii, takze to nebylo tak videt.
Jenze v poslednich letech proste nastal boom a tak tam jezdi to zkusit vice lidi. Takze pak to vypada tak jak to vypada.
Za ty roky, byl vzdy tak 1 max 2 vyjimecne 4 co v kategorii trochu vynikali. Zbytek byl na CPML do poctu, nebo tam radeji ani nejezdil. Proto tenkrat vznikl TC, diky kteremu zacalo na zavody jezdit vice deti a ty pak nektere vydrzely az do dospelosti s vice ci mensi kvalitou.
Databaze je plna dat, takze pokud nekdo vymysli smysluplne statisticke otazky, treba behem prebalovani,prani,zehleni plinek najdeme doma cas to zkusit z db vytahnout. Kdysi jsem musel pocty zavodniku pro CHS delat v ramci vykazu pro stat.

---------
Uplne stejna analogie je se studiem na vysoke skole:)
Dokud se bralo par lidi a museli studovat 5 let, tak to vypadalo, ze kvalita studia je vysoka. Jenze jakmile se zacalo zavadet bakalarske studium, tak najednou je pocit ze kvalita sla dolu. Taky ze sla, protoze porad tam je tech 25% dobrych co chteji ale nevidi proc by se meli snazit, pak tam je tech 50% sedivek, ktere nejak prolezou a doklepou to a nakonec 25% co nikdy nemelo byt na Bc studium prijato.
Suma sumarum. Kdyz se kdysi bralo 500 na fakultu a po 5 letech koncilo cca 200, tak dnes se bere vetsinou 800 a konci Bc tak polovina, ktera pak jde na navazujici a tam jich jeste par vypadne. Takze ve vysledku opet konci po 5 letech tak 200 lidi (vse vztazeno k technikam ne humanitam).
Lumiodpovědět 
  Re: Milí trenéři a závodníci11:00:31 28.05.2014
A uvědomuješ si, že jsi právě popsal celý problém a ještě se přihlásil k jeho zavinění?

Ta analogie s vysokými školami se mi celkem líbí. Hlavně ta část "tak najednou je pocit ze kvalita sla dolu. Taky ze sla, protoze porad tam je tech 25% dobrych co chteji ale nevidi proc by se meli snazit".

To je přesně to, co jste udělali vy. Místo, aby se i přes boom svaz snažil udržet dobrou špičku a motivaci pro ty nejlepší, tak jste je dali všechny dohromady. A nejen že jste snížili celkový průměr, ale zároveň jste, přesně tak, jak popisuješ, sebrali motivaci těm nejlepším, protože těm zmizel důvod se snažit. Proč také? Obtížnost závodů a cest šla rapidně dolů, vyhrát (tedy spíše topovat) se dá dost pohodlně a bez námahy, proč se snažit? A i když přijedou děti, co mají natrénováno, je jedno, jak lezou, ve finále je rozdělíte podle času (čas je v pořádku, ale ne jako náhražka kvalitních cest, která má organizátorům ulehčit život. A že jsou cesty primitivní, to jsou. Ve Wolsfbergu na finále na top nestačily 4 minuty, tady to děti běhají za minutu a kousek).
Petr Z.odpovědět 
   Re: Milí trenéři a závodníci12:11:47 28.05.2014
Tak to jsi spatne pochopil. Ja netvrdim, ze kvalita cest sla dolu. Dolu sla kvalita zavodniku. Jen nekteri zavodnici jsou proste lepsi nez ostatni v kategorii a pro ty sebemensi tezka cesta bude vzdy lehka. Ty cesty, ktere se stavely pred lety byly mnohonasobne lehci. Kdyz porovnam jak byly tezke cesty pred 10 lety a ted, tak je to rozdil. Adam Ondra, Martin Stranik vzdy byly o tridu lepsi i v detech. Takze se v tech cestach prochazely uz kdysi. Ale to stale neznamenalo, ze kvuli tomu aby oni si zalezli, stavec to postavil tak, aby vsichni ostatni "padali pod 1 preskou".

Ano zpusobili jsme to, ze jsme za tech 10 let pritahli k lezeni vic deti. Za to jsem rad. Co je smutne, tak se ukazalo, ze ne vsechny deti se chtely zlepsovat a byt lepsi a staci jim byt nejlepsi v byvalem TC. U14 neni TC je to CPML U14. Tady se priznavam, ze kdyz se vymyslel nazev, tak se dala prednost kratsimu misto delsiho. Takze mozna presnejsi nazev mel byt Tendon Cesky pohar mladeze U14. To jen nekteri si stale myslim, ze U14 je byvaly TC. Neni a myslim ze uz ani nebude. Zavody 2. kategorie se komise rozhodla
neporadat. Proto i vznikl Moravasky pohar, ktery to chce suplovat.
Lumiodpovědět 
    Re: Milí trenéři a závodníci12:29:58 28.05.2014
Lumi, je vidět, že víš o co jde, ale docela ztrácíš paměť a mateš lidi. Tady jde o celkovou koncepci závodů. ČHS by mělo mít zájem o veškeré závody a to i pro ty nejmenší začátečníky. Výchova k reprezentaci a zvyšování výkonosti by měl být hlavní cíl.
Daveodpovědět 
    Re: Milí trenéři a závodníci12:48:17 28.05.2014
Tohle by bylo na delší debatu a týká se to právě toho zaměření komise. Pokud bys měl jedno dítě, které ti bude vyčnívat a bude vyčnívat nejen v ČR, ale i mezinárodně, souhlasil bych. Ale tady se nejedná o žádné geniální a nadprůměrné lezce, i ty děti, co teď u nás vyhrávají, jsou sice kus v předu u nás, ale na mezinárodní úrovni bych to jako nadprůměr neviděl.

Bohužel, celé tom souvisí i s prostředím, kde se závody konají. Ono by šlo závody, kde si zalezou všichni, udělat. Ale potřebuješ na to pořádnou stěnu s možností delších cest. Když budeš mít možnost postavit cesty okolo 15 metrů, mohou ti gradovat, dole jednoduché, střed těžší, nahoře těžké. Zalezou si všichni. Ale když uděláte U14 na malých stěnách, tak prostě dobré cesty, které ti prověří dovednosti, sílu i vytrvalost nepostavíš. Neříkám, že na větších stěnách musí být vše, ale určitě by stálo za zvážení, zda třeba 5 závodů z U14 nenechat lehčích právě třeba na stěnách jako Olomouc, a 5 závodů nedat na stěny vyšší a nepostavit je těžší. Za mě by toto vyřešilo prakticky vše, co proti U14 mám.
odpovědět 
     Re: Milí trenéři a závodníci12:49:02 28.05.2014
Ach jo, jak sem moc nepíšu, zapomínám podpis.
Petr Z.odpovědět 
  Re: Milí trenéři a závodníci11:32:12 28.05.2014
Lumíre, měl by jsi změnit povolání. Velice jsi mě svým přirovnáním pobavil. Nevím co by tě přesvědčilo, aby jsi pochopil, že v lezení jde o něco jiného než ve školství.
Daveodpovědět 
   Re: Milí trenéři a závodníci12:14:37 28.05.2014
Vsak uz ve skolstvi na full time nejsem:D nejakou dobu.
Ono jde ve skolstvi o to, ze ti nejlepsi proste se nechcou sami od sebe vzdelavat vic nez by museli. Ale to je problem cele teto generace studentu. Co rict nato, kdyz pred lety bylo divne kdyz nekdo rocnik opakoval a citil se menecenny ze opakuje. Dneska s tim vylozene spousta studentu pocita, ze si tu skolu prodlouzi. Naco by se snazili. Polovina lidi co jde v bakalarskem studim ke statnicim jsou opakovaci.
Lumiodpovědět 
    Re: Milí trenéři a závodníci13:17:55 28.05.2014
Ano příměr se školstvím je naprosto přesný, ale proč musí být ČHS neschopný stejně jako stát? Vůbec nevím, co stojí za tím, že komise nechce podporovat 2. ligu závodů, ale tohle rozhodnutí je podle mě totální hloupost a měli byste s tím něco udělat. Je to přesně opak toho co si myslím, že by ČHS mělo dělat. Všechny závody včetně těch školních v úterý by měly být s podporou svazu i kdyby ta podpora byla jen desatero dobrých rad pro pořádání závodů.

To Petr Z.: Nemáš tak špatné nápady, ale jak už to u rodičů bývá, jsou zkreslené ze strany tvých dětí. Na U14 závodech dnes NEJDE stavět těžší cesty. To že nějaký dítě leze desítky a zbytek 6+ musíš zohlednit a víc jak za 7 stavět nemůžeš, potom. To je vina komise, která to sloučila a naprosto ignorovala důsledky. Jinak je to tvoje volba, ale když jsou tvoje děti tak dobrý, měli přijet a ukázat to. I kdyby byly mistři galaxie, tohle se nepíše. Dopadne to tak, že si lidi budou říkat: "Á, to je ten machýrek se světovýma dětma." a neprospěje to tobě ani dětem. Podívej se na Libora, který má skvělý názory, ale na svazu si na něj zasedli, a chudák nemůže mít v kalendáři ani závod! (Což nechápu, nedovolit dát do kalendáře závod je fakt vrchol debility.)

Když se z tebe stane velkej křikloun, nikdo tě už potom nebude brát vážně.
Martin Šifraodpovědět 
     Re: Milí trenéři a závodníci13:45:13 28.05.2014
Já to chápu, proto mne také štve systém, ne pořadatelé a stavěči :-)

A k tomu, co jsem napsal - asi máš na mysli můj odhad výsledku a neúčast. Možná máš pravdu, ale nebaví mne politikařit nebo přemýšlet, co ještě mohu říct a co už ne, abych náhodou někoho nenaštval.
Petr Z.odpovědět 
      Re: Milí trenéři a závodníci13:57:48 28.05.2014
Fajn, to jsem rád. Jak se ukázalo, systém je na nic a musí se s tím něco dělat. Jinak to půjde do kytek celé.

Nejde o naštvání druhých, ale o tvůj profil. Když budeš hrál roli velkýho tlučhuby, který ani na závody nepřijede a jen píše na lezce, přijdeš o mandát tyhle věci opravdu řešit, což je škoda. Takových křiklounů tu už bylo za ta léta mnoho.
Martin Šifraodpovědět 
       Re: Milí trenéři a závodníci14:52:02 28.05.2014
Martine, já bych Petra za tlučhubu neměl. Na U14 byli, Bára má z prvního U14 zlato, Jáchym topoval finále, prohrál s Šimonem Cibulkou na čas o pár sekund, koukni na výsledky z Olomouce. A přečti si diskuzi k Olomouci, pak jejich postoj pochopíš.

A jaro strávili také závodně, Bára měla ze čtyř mezinárodních závodů na obtížnost čtyři zlata a ve všech závodech porazila právě Hanku Šikulovou, která teď v Brně byla první. Jáchym má ze čtyř závodů na obtížnost zlaté tři. A na bouldrových závodech ve Slovinsku získali oba stříbro. Oba tak přivezli do Česka dvě zlata za celkové vítězství v iRCC.

Loni, když ještě ani nebyli ve skupině nejstarší, tam měli z Tendonu také nějaké medaile (stříbro?).

Takže Petr s dětmi na závody jezdí, i na české, jeho hodnocení situace mi připadá celkem správné. A jezdit na závody, které je nebaví, když to děti nebaví, jen aby mohli říkat, že tam byli a že je to nebavilo, je divné :-)
odpovědět 
 Re: Milí trenéři a závodníci17:15:48 28.05.2014
Co třeba hledat příčiny snížení výkonosti i jinde? Je tady někdo učitel TV, aby popsal jak jsou na tom dnešní děti s kotrmelcem nebo během na 100 m? Tvoje generace ještě vyrostla na skalách a od malička jsi jezdil do Krasu nebo do Adru. Zeptej se kolik dětí lezlo ve skalách? Závody byly jen taková nadstavba. Teď je to opačně. Kde mají získat techniku? Lezení je navíc v konkurenci ostatních sportů trochu v nevýhodě. I pro rekreační lezení potřebuješ speciální vybavení a hlavně speciální dovednosti aby ses nezabil při první příležitosti.
odpovědět 
  Re: Milí trenéři a závodníci19:50:05 28.05.2014
To nikdo nerozporuje. Jen je otázka, zda je správné na to reagovat právě snižování náročnosti závodů a požadavků na závodníky, kteří by nás měli nebo kteří nás již reprezentují na závodech v zahraničí.

Jsou možné dva přístupy - buď ze závodní části svazu uděláš zábavu pro velkou většinu a do repre a na mezinárodní závody budeš strkat lidi za odměnu za to, že vůbec lezou, velká část lidí bude spokojená, ale lezení jako takové bude upadat, nebo ho potáhne pár nadšenců bez ohledu na svaz, nebo z lezení uděláš klasický výkonnostní sport pro pár schopných, kteří mají zájem a schopnosti, budeš je podporovat, dostaneš české lezení na dobrou úroveň, ale nebudeš z toho dělat masovku, jako je 10 průměrných závodů U14, když by roli U10 v pohodě zastaly oddílové a regionální závody, které se tu stejně paralelně konají.

No a ČHS si vybralo cestu nenáročné masovosti a megalomanství (všechno musíme my, nikdo jiný nic nesmí, viz teď GP nebo házení klacků pod nohu Moravskému poháru), takže tu vítězí kvantita nad kvalitou.
odpovědět 
   Re: Milí trenéři a závodníci07:16:57 29.05.2014
Kdo a jak hází klacky pod nohy? Můžeš uvést příklad? Citace z webových stránek: ….tehdy se dohodlo několik moravských horolezeckých oddílů na uspořádání seriálu závodů pod názvem Moravský pohár mládeže a to nezávisle na ČHS a jeho organizačních strukturách….. Jde tedy o nezávislý seriál jak mu může svaz škodit nebo naopak pomáhat? Můžeš to vysvětlit nebo jde jen o obvyklou pomluvu?
odpovědět 
    Re: Milí trenéři a závodníci08:05:11 29.05.2014
No to je trochu problém, řekněme, že můj názor vycházel z interních informací a že například ne každý provozovatel lezecké stěny si nechává veškerou korespondenci jen pro sebe. Ani jedno tu publikovat nelze. Takže tímto beru slova o házení klacků a MP zpět a omlouvám se.
odpovědět 
    Re: Milí trenéři a závodníci08:45:53 29.05.2014
No - ono to bylo tak, že při debatách kolem struktury závodů CP jsme byli (jako moraváci) přímo vyzváni k uspořádání "vlastního seriálu", když tak stojíme o rozčlenění. A stalo se.
Honzaodpovědět 
     Re: Milí trenéři a závodníci10:13:26 29.05.2014
Takže vlastně ČHS může říkat a chlubit se, že bez nich by Moravský pohár nikdy nevznikl, že je to tak?
odpovědět 
  Re: Milí trenéři a závodníci08:35:29 29.05.2014
...Je tady někdo učitel TV, aby popsal jak jsou na tom dnešní děti s kotrmelcem nebo během na 100 m?...
To nemusí bejt ani učitel, aby znal pravdu.Všichni víme, jak se na učitelích "vozí" dnešní elita tech, co "mají" a myslej si, že za peníze z jejich tlouštíků udělaj Ramba. A když jsou úrazy, přes právníky zaplatí učitel, ne pojišťovna. A nedej pánbů s trvalými následky. Kdo by pak riskoval, žejo. Takže ono to zapáchá nejen kolem lezení, ale prakticky všude v tomhle "pseudoprávním státě"..
Honzaodpovědět 

 Dobré závody20:30:27 27.05.2014
Povedené závody skvělá organizace.
Janodpovědět 

 27-28.9 Grand Prix bez U1408:27:54 28.05.2014
Grand Prix proběhne 27-28.9 u nás v Holešovicích. Ale bez U14!  Jestliže párek funkcionářů z Čhs nechce připustit aby byl uveden celý datum tj.27 a 28.9 našeho závodu během kterého se měl konat i závod U14 raději se bez spolupráce s Čhs obejdeme. GRAND PRIX bude! A budeme se ho snažit udělat, tak aby i účastníci ze zahraničí o něm mluvili jako o závodu na který se vyplatí přijet.

Ps. je nesmysl uvádět na nejvíce navštěvovaném seznamu závodů, že GP je jednodenní. A na druhém kdesi komplikovatelně hledatelném uvádět, že je dvoudenní.
      Stejně tak jako Míra Doseděl napřed napíše, že se to vyřeší. A pak mi píše, ať ten celý termín uvedu až v propozicích.
    Asi by se na tom svazu ..... kdyby u Grand Prix napsali celý termín konání.
    Tož tak.
LRHodpovědět 
 Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1408:29:15 28.05.2014
Omlouvám se ne, " párek" ale "pár"
LRHodpovědět 
 Jedině dobré rozhodnutí08:56:40 28.05.2014
Čau Libore, jediné dobré rozhodnutí, co jsi mohl udělat. Už když jsem viděl Holešovice v seznamu U14, tak mi to bylo divné. Kašli na svaz, závody takhle budou lepší. Kéž by se takto rozhodli i další. Když by našli koule všichni provozavatelé stěn a paskvil U14 odmítli, byl by klid.
odpovědět 
 Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1409:37:03 28.05.2014
Libore, nevim co se delo ohledne terminu a dat mezi tebou a Mirou.

Nicmene muj osobni nazor je ten, ze pokud je U14 v jeden den, pak at to je korektne uvedeno jako jednodenni zavod. Jinak to opravadu muze evokovat situaci, ze U14 probiha 2 dny a neketere oddily musi pak resit ubytovani v Praze (at uz klasicky primo u tebe na hale nebo nekde jinde).

tj. za me ne za komisi, pokud je v sobotu obtiznost GP a zaroven pocitana do U14 a nedele rychlost a bouldery GP, pak je opravdu korektni napsat ze Tendon U14 je jednodenni zavod a ne dvoudenni. Tak to rovnez muze vest k tomu, ze Tendon podporil i rychlost a boulderu, ktere ale smlouvou pokryty nejsou a nesmeji byt uvadene jako Tendon zavody.
Lumiodpovědět 
  Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1409:45:37 28.05.2014
Nejsem Libor, ale každý, kdo není idiot a má to v hlavě v pořádku, by do kalendáře závodů prostě na neděli dopsal GP Holešovice a bylo by to vyřešené. Jděte už s celou komisí a Tendonem do háje, stojí to za starou belu, akorát jsou na to stížnosti a vyhazujete prachy. Těším se na chvíli, co provozovatelé stěn pochopí, že to jsou oni, kdo je důležitý, a pošlou celé ČHS do hajzlu. Už aby to bylo.
odpovědět 
  Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1409:51:06 28.05.2014
Lumi, hezky jsi to napsal :-) A proto s U14 nechceme mít nic společného.
LRhodpovědět 
  Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1409:57:57 28.05.2014
Ono totiz porad plati to, ze ne vsichni co lezou obtiznost chteji lezt i rychlost a bouldery. Viz predchozi roky,kdy byl CPML na obtiznost a rychlost behem jednoho vikendu, nebo kdyz v Pribore byla rychlost a u nas v Orlove obtiznost v ramci jednoho vikendu.
Lumiodpovědět 
   Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1410:03:26 28.05.2014
Lumi ty jsi vůbec nic nepochopil! A proto opakuji GP bez U14.
Nemotechnická pomůcka U14= ČHS
LRHodpovědět 
    Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1410:05:13 28.05.2014
Nech ho být, buď to dělá naschvál a pak to nemá cenu, nebo to fakt nechápe, a pak to nemá cenu :-)
odpovědět 
    Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1410:17:31 28.05.2014
Pochopil, jenze jsem zapomnel to tam dopsat tu realitu v disciplinach.
Je mi jasne, ze nechces mit GP a U14 v jednou a tak radsi to udelas bez U14. Popravde, ja osobne bych taky U14 a GP nedelal jako jeden zavod. GP je proste neco jineho a je zbytecne jej roubovat na zavody ve formatu CHS. GP proste patri na uroven moravskeho poharu a jinych oblastnich zavodu.
Lumiodpovědět 
     Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1410:29:06 28.05.2014
Lumi, opět jsi to nepochopil. :-( Grand Prix patří k těm závodům, které mají tu nejvyšší kvalitu. A U14 se tak mohla zvýšit kvalita. Bohužel Čhs a zvlášť sportovní komise jednají z pozice síly.(protože to jsou oni kdo přerozdělují státní dotace) Tak to tak v závodění vypadá. :-(
LRHodpovědět 
      Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1411:05:45 28.05.2014
Libore, nenech se oblbnout prapodivným vysvětlením Lumíra. GP byl vždy velice úspěšný závod.
Samoodpovědět 
       Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1408:34:55 29.05.2014
Prosím aby někdo přesně napsal, kolik (jeden nebo dva) bylo už závodů GP a kolik bylo Tendon Cupů a Lanex Cupů za posledních dvacet let. Děkuji a věřím že Libor vydrží GP pořádat alespoň deset let.
odpovědět 
        Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1409:29:09 29.05.2014
"Prosím aby někdo přesně napsal, kolik (jeden nebo dva) bylo už závodů GP a kolik bylo Tendon Cupů a Lanex Cupů za posledních dvacet let. Děkuji a věřím že Libor vydrží GP pořádat alespoň deset let."

Tendon cupů a Lanex Cupů bylo mraky. To je fakt.Nesmíš zapomenout ale na to, že Lanex a Tendon Cup je jen název těch závodů.


Samotné závody které se takto jmenují pořádá spousta stěn a maká na nich často bez jakékoli odměny spousta lidí. A tihle lidi by ty závody pořádali dál i kdyby se takhle nejmenovali.

A kdyby jsme s GP skončili hned teď. Tak je to naše věc.
LRHodpovědět 
         Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1409:46:20 29.05.2014
Libore vykašli se na ně. Dělej to jak to umíš. V tomto sporu nejde o věc, ale je to osobka. Nemají tě rádi, protože jsi jim neustále šlapal na krk. V budoucnu bude více takových komerčních závodů a Máňové z ČHS budou mít problém na své závody vůbec sehnat lidi. Ne všichni touží být v reprezentaci.
odpovědět 
          Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1409:49:36 29.05.2014
Tak já to mám trochu jinak - já jen doufám, že v budoucnu tam žádní Máňové nebudou :-)
J.odpovědět 
     Re: 27-28.9 Grand Prix bez U1410:47:42 28.05.2014
Tak teď jsem se opravdu pobavil. Už dlouho jsem se takto nezasmál. Lumi, ty jsi fakt perla. GP byly jedny z nejkvalitnějších závodů na obtížnost, které se u nás pořádají. Vynecháme-li problematické měření rychlosti, tak v obtížnosti mu nemůže žádný závod U14 konkurovat. Vlastně může, velmi kvalitně byla postavená Sobotka, ale to je stejný stavěčský tým a taky tam děcka parádně pohořela. Prober se. Druholigové závody, které jsou na úrovni těch regionálních, které ty zmiňuješ, jsou právě U14. Jak vůbec můžeš podobné závody srovnávat? Tobě fakt nedochází, že Bobrem a Jardou postavené (a dobrými dětmi přelezitelné) cesty jsou o jednu až dvě úrovně výš, než ty vaše závody pro začínající a amatérské lezce?
Petr Z.odpovědět 
     Veselá historka z domácnosti11:19:35 28.05.2014
Lumi, tak jsem ten tvůj příspěvěk přečetl manželce, která lezení vůbec nerozumí, jen s klukem občas jede na závody. Něco raději vytečkuju a omlouvám se za drsnější slovník, ale cituji doslovnou odpověď: "To je xxxxx, jak vůbec může srovnávat ty sračky, co měli nastavěné na Tendonech, s tím, co tam měl Hroza? Je to parta xxxxxx, ať se pak nediví, že děti hovno lezou."

Takže asi tolik ke srovnání U14 a GP Holešovice. Ale jak píšu - manželka tomu nerozumí.
odpovědět 
      Re: Veselá historka z domácnosti11:44:04 28.05.2014
No u vás to musí vypadat.:-) Manželka se slovníkem jako dlaždič, manžel retardovaný grafoman. Co z těch dětí vyroste?
odpovědět 
       Re: Veselá historka z domácnosti11:56:09 28.05.2014
Já ti nevím. Normálně manželka i děti mluví slušně, tento slovník používají, jen když se bavíme o závodech ČHS nebo komisi, která má dětské závody na starosti.

Jinak co se týká slovníku, nebudeš tomu věřit, ale většinu toho mají odposlouchaného právě z lezeckého prostředí. Na stěnách i na skalách toho slyší tolik, že i já se často červenám. Nechápu, proč se tak pohoršuješ nad naším slovníkem, je to i přirozené ztotožnění se vzortem. Kluk obdivuje Adama Ondru, když si pustí jeho video, slyší věci mnohem horší :-)
odpovědět 
        Re: Veselá historka z domácnosti12:06:37 28.05.2014
Uznavam, ze jsem si nabehl. Nicmene ja se nebavil o kvalite cest.
Ale o formatu zavodu jako takovem. Je to proste 1 ucelovy poharovy zavod, tak jako treba Smichoff cup pro dospele. A je tedy zbytecne to roubovat na pravidla a predpisy zavodu CHS. Samozrejme vim, ze Bobr stavi pekne cesty.
Lumiodpovědět 
         Re: Veselá historka z domácnosti12:26:38 28.05.2014
Lumíre, formát není problém. Dali jste na výběr z několika formátů, když jsem novou koncepci viděl, zajásal jsem. I jsem na to téma mluvil s Marií a systém chválil. Opravdu jsem se těšil, že proti minulému systému to bude lepší, že si děti zalezou. Třeba formát více cest je podle mne super, děti si zalezou, odpadne stres z jediné finálové cesty.

Jenže to, čím jste to zabili, je kvalita a náročnost cest. Těžko mohu mít já nebo děti radost ze závodů, když přijedeme do Olomouce a finále je obtížností na úrovni toho, v čem se normálně rozlézají. Vždyť ani to vítězství a medaile nemá pro ty děti žádnou hodnotu. Raději budeme mít vydřené třetí nebo druhé místo, než s přehledem porážet nelezoucí děcka. Kdybychom jeli do Brna, jak by to dopadlo? Zkus se na to podívat z druhé strany. Děti by si přelezly čtyři cesty na pohodu, Jáchym by tam měl rozstřel na čas se Šimonem a Adamem, Bára by tam porovnala čas s Hankou. K čemu to? Jak by ses na takové závody díval, kdybys tam měl jet závodit?
Petr Z.odpovědět 
          Re: Veselá historka z domácnosti12:41:54 28.05.2014
Nemáš v tom trochu chaos? Finále rozhodnuté časem v Brně vadí a v Tarvisiu nevadí? Proč vůbec diskutuješ pod článkem o dobrých závodech na které jsi schválně nejel? Abys je mohl hanět? Měl jsi přijet a mohl jsi všechno vyřešit na místě.
odpovědět 
           Re: Veselá historka z domácnosti12:56:54 28.05.2014
Asi si mne s někým pleteš, závody nehaním. Nebyl jsem na nich, tedy se k závodům nevyjadřuji.

A k Tarvisiu - čas rozhodoval na jedněch závodech z pěti z celého iRCC. A děti si zalezly, cesty byly hezké, dlouhé, technické, na závodech jsme strávili cca 4 hodiny. Na U14 si děti nezalezou, cesty jsou tam hluboko pod jejich možnostmi, strávíš tam celý den a čas rozhoduje velmi často. Vidíš ten rozdíl?
Petr Z.odpovědět 
          Re: Veselá historka z domácnosti12:44:09 28.05.2014
Tak na příští závody pošli jenom iniciály svých dětí ať ti pořadatelé vyplní diplom a zlatou placku pošlou poštou.
H.odpovědět 
           Re: Veselá historka z domácnosti13:04:20 28.05.2014
Nevím, zda jsi četl ten můj příspěvek pořádně, nebo jen tak střílíš od boku. I kdybychom tam jeli a vyhráli, ani Jáchym, ani Bára o podobně získané medaile nestojí.

Rozhodnutí nejet do Brna bylo jejich. Já je nenutím, občas je informuji o tom, kde co je a rozhodnutí, zda tam chtějí, nebo ne, je na nich. Ptal jsem se jich na Brno, vzpomněli si, jaké to na závodech Tendon a U14 bývá a oba prohlásili, že tam nechtějí, že jim to za to nestojí :-(
Petr Z.odpovědět 
            Re: Veselá historka z domácnosti13:11:38 28.05.2014
Hele já vůbec nesnižuji výkony tvých dětí, ale špetka skromnosti by ti možná slušela..co myslíš?
H.odpovědět 
             Re: Veselá historka z domácnosti13:27:28 28.05.2014
Výkony mých dětí nejsou nic extra. Myslím si, že lezou dobře a že jejich výkon odpovídá času, který tomu věnují, ale to je tak vše. Kdyby takto trénovalo více dětí, byly by stejně dobré, ne-li lepší. A třeba často se potkáváme s Markem Jeligou a pak si připadáme, jak začátečníci :-(

A co se týká toho Brna, tak skromnost nebo neskromnost s tím nemá co dělat. Znám děti ve skupině, vím, jak lezou a co umí, takže to s těmi výsledky byl jen můj odhad založený na dosavadních výsledcích s předchozích závodů právě s těmito soupeři. Stát se může samozřejmě cokoliv, zejména Jáchym už párkrát dokázal, že umí zazmatkovat a spadnout snad i z trojkové cesty.
Petr Z.odpovědět 
              Re: Veselá historka z domácnosti16:32:53 28.05.2014
A Marek Jeliga v Brně byl a nevypadal, že by se otravoval.
odpovědět 
               Re: Veselá historka z domácnosti17:40:58 28.05.2014
Tak toho mně nepřipomínej. Mě stačilo co dělal, když mu vysvětlili, že nemůže lézt cestu, která byla připravena na závody na neděli.
Mílaodpovědět 
            Re: Veselá historka z domácnosti13:33:10 28.05.2014
Hm, tak to moje děti na závody chtěly jet vždycky. Těšily se se kamarády a že si zalezou na jiné stěně a tak. Jenom abys z těch dětí nevychoval nafoukance, kteří až se střetnou s opravdovými lezci a prohlásí, že je lezení o ničem a vykašlou se na to. A to bys asi Petře nechtěl, že jo.
odpovědět 
             Re: Veselá historka z domácnosti14:04:03 28.05.2014
Tak myslím, že jestli jsou mé děti nafoukanci, nebo ne, asi těžko hodnotit podle diskuze na webu. Řada lidí nás zná osobně, obrázek si jistě udělají sami.

A jak to souvisí s těmi závody? Jo, odepsat závody proto, že tam jsou stejně samí neschopáci, by bylo blbé a rozhodně bych to dětem neschválil. Ale když ti děti odmítnou závody proto, že to pro ně znamená několik hodin cestování, celý den stresu strávený čekáním a ještě si ani pořádně nezalezou, je to něco jiného, a ten, kdo by se měl zamyslet, nejsem já, ale svaz, protože já jsem sice jediný, kdo to píše, ale rozhodně ne jediný, kdo si to myslí.

Už teď se děti těší do Holešovic na GP, už teď se těší na Ruzyňskou ligu, nedávno se ptali na Pražského opičáka. A v říjnu se těší na BigWall. A všude tam lezou prakticky ty samé děti. Takže rozhodně bych to od dětí nebral jako neochotu se stýkat s jinými lezci, jako spíše neochotu a začínajíc odpor k vybraným závodům.
Petr Z.odpovědět 
              Re: Veselá historka z domácnosti08:31:37 29.05.2014
Nafoukanost nemusí být přesné pojmenování. Prosímtě máš víc dětí a věnuješ se "stejně" i ostatním, nebo jen těm co podávají výkony? Jestli je to moc na tělo tak sorry.
odpovědět 
         Re: Veselá historka z domácnosti12:37:28 28.05.2014
Lumíre, píšeš,: "A je tedy zbytecne to roubovat na pravidla a predpisy zavodu CHS."
Tady přece nejde o nějaké roubování. Tady jde o obyčejnou vstřícnost organizátorovi závodů. A to s logicky umístěným datumem konání akce.
LRHodpovědět 
          Re: Veselá historka z domácnosti08:28:45 29.05.2014
Dva různé úhly pohledu. Libor chce mít závod v kalendáři, svazovou prestiž (tu co ještě zbyla) a kus ze svazového krajíce. Takže opět reklamu a peníze jako vždy, když už něco dělá, to ale není špatně. Lumír má také pravdu, že komerční regionální poháry mají nutně jiný závodní systém a nejde to kombinovat s národními poháry, nebo jen špatně. Z kalendáře ČHS je patrné, že jsou tam jen závody podporované ČHS, ta tam je asi doba, kdy to byl celorepublikový kalendář všech závodů pro děti, závodů i webových stránek je dnes jako máku. Ke dvěma různým cílům vedou pouze dvě samostatné cesty ale bez těch spamů!
odpovědět 
           Re: Veselá historka z domácnosti08:41:06 29.05.2014
Opět a znova musím dát onen odkaz na rakousy....
http://www.wettklettern.at/index.php?option =com_wrapper&view= wrapper&Itemid=94 (bez mezer)
Proč ne u nás podobně????
Honzaodpovědět 
           Re: Veselá historka z domácnosti09:16:10 29.05.2014
Tak ještě jednou konkrétní dotaz - proč svaz a komise závodního lezení nemůže udržovat jeden přehledný centrální kalendář se všemi lezeckými závody? Snad by mělo být v zájmu komise, aby toho bylo co nejvíc, ne? A ne si to okupovat na jednom místě a doufat, že na ostatní lidi nepřijdou. Máte snad strach, že lidi začnou objíždět ostatní závody a na U14 se vám vykašlou? Asi ano, ale tomu stejně nezabráníte.
odpovědět 
           Re: Veselá historka z domácnosti10:00:14 29.05.2014

"Dva různé úhly pohledu. Libor chce mít závod v kalendáři, svazovou prestiž (tu co ještě zbyla) a kus ze svazového krajíce. Takže opět reklamu a peníze jako vždy, když už něco dělá, to ale není špatně."

Trochu o tom jak to bylo.

Míra Doseděl mě na minulém kole GP přesvědčoval a nakonec přesvědčil abychom uspořádali U 14 vrámci GP ( sobotní obtížnost ) Že prý takhle rebeluju a je to moje ješitnost, že nechci vstoupit do seriálu U14. Dvoudenní GP tehdy bylo v přehledu závodů ČHS uvedeno.
Kdyby mě Míra upozornil, že na stránkách Čhs nebude moct být příští ročník celý datum GP vůbec bych o spolupráci nepřemýšlel.

Radana ze svazu se mě snažila nějak vysvětlit, že datum 27 a 28.9 nejde na stránky umístit. I s tím jsem smutně souhlasil, že tam tedy bude jen toho 27.9
Když jsem ale zjistil jak to plete hlavu spoustě lidí. A když závod chceme uspořádat jako mezinárodní s potenciálním velice silným sponzorem. a už na začátku dezinformujeme lidi touhle banalitou. Pokusil jsem se o to, aby Čhs doplnila celý termín.
Čhs ne,ne a ne.
Tak proto jsme ustoupili od pořádání U14.

Takže v tom nehrála roli žádná reklama našeho závodu na stránkách Čhs, žádné peníze od Čhs. Ale jen to, abychom našim případným partnerům a závodníkům nemátli hlavu informací na webu Čhs.

Můj názor proč nejsou na webu Čhs v logickém seznamu závodů i jiné Čhs nepodporované závody?

Je to špatně! A je to jen díky ješitnosti pár lidí, kteří se závodní lezení snaží řídit z pozice síly.
LRHodpovědět 
        Re: Veselá historka z domácnosti13:18:06 28.05.2014
Nu - jaká pomoc - snadnná pomoc. Dosaď si manželku do komise misto Marie a je to. Možná všichni budou rádi, že je tam někdo nový....
Honzaodpovědět 
       Re: Veselá historka z domácnosti12:00:05 28.05.2014
A ke všemu manželka nerozumí lezení..:-))
H.odpovědět 

 Za stavěče15:14:10 28.05.2014
"Tak víš jak, je to sport.." :) Je krásné, že se spoustu lidí zajímá o naši lezeckou budoucnost, má chuť hodně změnit a jen málo těch, kteří prudí jen tak z nudy...
-Nejprve bych se chtěl omluvit Verče Šimkové za stavěčskou chybu, kterou rozhodčí správně posoudili, jako odšlápnutí do zakázané zóny, která ale byla připravene pro jinou cestu, než kterou lezla a my si to neuvědomili - naštěstí (pro stavěče) tento okamžik nerozhodl o konečném výsledku závodů a holky na stupních vítězů se parádně rozřadily.
-Závody byly pěkné a super, že se uskutečnily.
-Cesty se prý líbily,ale chápeme, že se nemuseli líbit všem
-nerozdělili se Vojtové Vlk a Trojan, ale neupadli v extrémně těžkém boulderu, ale v kroku, kde oběma došlo - vypadá, že na tom jsou výkonností dost podobně a stejně jako dva následující "výtržníci" by mohli konkurovat starším borcům...
-nerozdělili se také Ondra Slezák a Marek Jeliga, kteří by však měli soupeřit s kluky minimálně o kategorii výš, pokud to pravidla dovolují - nepletu-li se, ve své době takto závodil i Adam Ondra, Martin Stráník a podobní ...

Všeobecná pozn. k cestám - čím víc lezu a stavím, tím víc zjišťuji, že cesty se líbí těm, kteří se v nich hýbou a nelíbí těm, kteří skrze nedostatek sil, zkušeností a lezeckého umu, nemohou se v cestě hnouti(nejen na závodech).

Děkuji, Simoně, Pavlovi, Lucce a Silvě Rajfovým za trpělivost, ochotu a azyl.
Martinovi Šifrovi, Silvě a Lucce za stavěčskou pomoc a všem z řad organizátorů od rozhodčích k pomocným stavěčům až po svačináře... :)

J.
j.š.odpovědět 

 flame17:58:54 28.05.2014
jak se objevi na lezci clanek o nejakych detskych zavodech,da se s velkou pravdepodobnosti ocekavat rodicovsky flame 100+ komentu. vy se spolu na zavodech nebavite?
jodpovědět 
 Re: flame18:27:27 28.05.2014
No jestli to není tím, že nejvíc komentářů k závodům mají ti, co
tam nebyli :-)
Čmela odpovědět 
 Re: flame19:16:59 28.05.2014
Přál bych ti někdy nějaké závody navštívit. Větší hrůzu jsi nezažil. Už jsem tam zažil i nadávky a mlácení dětí za špatné výkony, i když dítě za to nemohlo, netrénovaný cvalík tu centimetrovou lištičku v technickém kroku prostě udržet nemohl.

Pro řadu rodičů jsou závody opravdu seberealizace a děti do toho brutálně nutí. Další část rodičů k tomu přistupuje trochu lépe, děti to i baví, ale nemají zázemí a podmínky a znalosti pro trénink, takže děcka lezou průměrně. Ti hloupější si to neuvědomují, a změny nepožadují, ti chytřejsí si to uvědomují a proti změnám bojují, protože vědí, že aby zůstali mezi lepším průměrem, museli by začít víc makat, a to se jim nechce. Tato situace panuje i v repre, kde se někteří brání změnám proto, že ví, že kdyby se srovnaly podmínky, museli by začít pořádně trénovat a to se jim nechce. Být v repre je otázka prestiže bez ohledu na reálné mezinárodní výsledky. A pak tu máš skupinku rodičů, kteří mají dobré a nadějné děti, věnují se jim, děti mají výsledky. A těch je jen pár a většinou na svaz kašlou, protože jim to za to nestojí. A nemají ani čas ani chuť se angažovat v komisi nebo ve svazu.

To je tak stručný průřez účastníky závodů. S tímhle materiálem změny z venčí neuděláš. A je to zároveň i důvod, proč se u moci v komisi drží klika označovaná jako neschopná. Marie je opravdu velkou částí rodičů oblíbená a podporovaná. Naprostá většina totiž na žádných změnách zájem nemá, protože to pro ně znamená začít víc makat nebo vypadnout z "elitní" repre, na kterou by neměli, a mají rádi Marii, protože když jsou někde mezinárodní závody, ona se o to tak hezky postará.

A pak se div, že to v lezení dětí a mládeže vypadá takhle. Současná situace je perfektní pro šedý průměr, kterého je, bohužel, naprostá většina :-(
odpovědět 

 dokolečka dokola08:39:09 29.05.2014
Monolog se v lepším případě změní v diskuzi řekněme tří lidí,kteří pod konkrétnim článkem (a je už jedno o čem)začnou řešit své nej děti a své nej závody.To,že k tomu článku nemají co říct přeci není vůbec důležité protože svět se točí kolem nich.Tak to bylo a bude. Chápu  lidi,kteří diskuzi na Lezci ne a ne.
Na závěr jeden suchý stavební vtip
Na konkurs prvního houslisty přijde chlapík a povídá. Housle nemám a ani na ně neumím hrát.
Tak co tady děláte?
No já jen aby jste se mnou nepočítali
Jura Čermák 
Jura Čermákodpovědět 
 Re: dokolečka dokola09:05:36 29.05.2014
A znáš tenhle?

Přijde špičkový lezec s celosvětovými úspěchy na ČHS a říká:"Dobrý den, jsem špičkový lezec, mám úspěchy po celém světě, jsem známý, takže mám i dobrý marketingový potenciál, a už jsem i vytrénoval řadu kvalitních a schopných lezců, kteří sbírají medaile i z těch nejprestižnějších závodů. Chtěl bych se dát na charitu a rád bych pomohl v ČR pozvednout celé sportovní lezení."

Zástupce komise závodního lezení na něj naštvaně kouká a ptá se:"A proč jdete zrovna sem?"
odpovědět 
 Re: dokolečka dokola09:12:44 29.05.2014
Juro, nepíšeš to dobře, není to pravda. Jo, točí se to tu o pár lidech, to ano, ale podívej se, okolo kterých. Nejsou to jen anonymní kritici, ale za těmi lidmi stojí spousta práce a jejich názory vůbec nejsou od věci. Těžko se do debaty může zapojit celá svazová základna, nemůže se do toho dokonce zapojit ani většina rodičů, co s dětmi na závody jezdí, protože závodnímu lezení, tréninku a potřebám ne úplně rozumí.

Takže koho tu máš - LRH, Petra, lidi od MP, občas se tu nesměle projeví i někdo z rodičů nebo přímo organizátorů, jako je AK, nebo teď Martin Šifra. Za všemi těmito lidmi stojí výsledky, vozí medaile nebo se angažují a něco opravdu dělají. Co bys chtěl víc? Kdo relevantnější by tu už měl psát? Čí názor byste akceptovali?
J.odpovědět 
  Re: dokolečka dokola09:37:24 29.05.2014
Jo, názory tady padají jak na běžícím páse, ale nějak mi chybí návrh řešení. Smysluplný návrh, ne jen výkřik, že závodní cesty jsou moc lehký ale za mýho mládí – jó to byly cesty…. Protože když už se vám nelíbí cesty na Rajčeti, kde chcete mít závody? Na Ďuru, Smíchově, Klajdě? Kdo je bude pořádat? Všechny pořadatele se vám povedlo otrávit následnou kritikou. Ví vůbec někdo co a jak chcete změnit a jestli to vůbec jde?
odpovědět 
   Re: dokolečka dokola09:48:08 29.05.2014
To je od tebe obyčejná sprostá lež. Na všech setkání s komisí zaznívají od rodičů, oddílů i trenérů požadavky na změny, prosby i návrhy. A co slyší? Poděkování, příslib, že se na tím komise zamyslí, a nakonec se dočkají toho, že to všichni ignorují a komise si stejně udělá, co chce nebo co chtěla bez ohledu na komentáře.

Jediné, v čem máš pravdu, je, že všichni mají právo se vyjádřit. Ale už zapomínáš dodat, že to bude k ničemu, že to stejně nikdo nebude vnímat.

Máš pocit, že bychom zde prali špinavé prádlo, pokud by byla možnost domluvy? Ne, neprali. Jednak by nebyl důvod, protože bychom byli spokojeni, a jednak by nebyl důvod, když bychom si to mohli řešit přímo. Jenže ono to nejde. Hezky to píše nahoře Honza. Celá jejich snaha skončila výzvou, ať si to jdou dělat sami mimo svaz. Tomu říkáš snaha o domluvu a spolupráce???
odpovědět 
    Re: dokolečka dokola10:38:40 29.05.2014
Nechtěl jsem sem psát, ale tohle mi nedá. Můžeš mi prosím upřesnit jaký požadavek na změnu, prosba nebo návrh zazněl někde na setkání rodičů, oddílů a trenérů? Nebo třeba při jiném neformálním rozhovoru se mnou nebo s někým jiným z komise? Neodpověděl jsem někomu na email? Nedostalo se někomu odpovědi? Konkrétní věci prosím. Díky.
Kdybys měl snahu, proč jsi nepřišel za mnou třeba teď v Brně? Mohli jsme si spoustu věcí ujasnit a tady mohlo být jen poděkování pořadatelům za pěkný závody a Lence za pěkný fotky.
odpovědět 
     Re: dokolečka dokola10:48:29 29.05.2014
To je právě to. Jste milí, vstřícní, rádi vyslechnete, rádi odpovíte. Komunikoval jsem prakticky se všemi lidmi z komise, i jsem byl na pár schůzkách.

A výsledky? Vypadne z vás obecná odpověď ve smyslu díky, zamyslíme se, ale pak si to stejně uděláte podle sebe. Nedávno tu byl zveřejněn jeden zápis právě z takové schůzky. Najdi si to, bylo to nedávno u některého ze závodů. Výsledek byl přesně takový, že jste všechny pochválili za iniciativu, poděkovali, ale v praxi se neprojevilo nic.

A nebo jsem se vždy dozvěděl desítky důvodů, proč to nejde, takže jen obhajoba uskutečněných kroků a stávajícího systému bez ohledu na logičnost.

Nebudu ti tu citovat jednotlivé konkrétní případy, nejde to, je to o celé koncepci a přístupu. Ale o jakékoliv neochotě ke kompromisům a vstřícnosti svědčí třeba už jen GP a MP.
odpovědět 
     Re: dokolečka dokola11:01:16 29.05.2014
Jsem se nepodepsal, pardon.
Míraodpovědět 
   Re: dokolečka dokola10:12:36 29.05.2014
Otrávit pořadatele? Pořadatele čeho? Závodů nebo U14? Bylo by dobré, to rozlišovat, protože pořadatelé závodů otrávení nejsou, jak vidím různě po netu, závody se vesele pořádají dál a organizátoři s tím problémy nemají.

Že bys myslel otrávit pořadatele U14? To je jiná kapitola. Ale pokud to pořadatelé U14 vzdají, tak se vůbec nic nestane. Viz teď GP. Kvalitní závody budou, jen se nebudou jmenovat U14. Za současného stavu by možná bylo lepší, kdyby U14 úplně zaniklo, závody pro začínající a amatérské lezce velmi dobře převezme MP a Překližka Cup, závody pro ty dobré pak GP a pár dalších závodů pořádaných velkými stěnami, a bude dobře.

Víš, ono totiž bez U14 v současné podobě by bylo na české závodní scéně mnohem lépe. Dovolím si tvrdit, že závody U14 přinášejí pořadatelům jen úplně zbytečnou buzeraci a náklady navíc, aniž by na kvalitu závodů měly nějaký efekt. Nebo že by barva pásky byla opravdu pro desetileté děti tak důležitá, co Tomáši?
odpovědět 
    Re: dokolečka dokola - ale trochu reality.12:04:48 29.05.2014
Inu - tak tohle, pokud vím chtěla ona dnešní komise hned zpočátku. CP v dnešní formě a všechny finance pro CP, a repre. Většina z nás ovšem chtěla i bejvalý Lanex,(i když každý jinak), tak to dopadlo, jak to dopadlo. Ono nic není jednoduššího, než tohle. Ovšem všichni víme,že jak to začne, bude zase boj a hádky o peníze svazu podle hesla - peníze především.(A bude trnem v oku že budou jen a pouze pro reprezentaci a CP.) Včetně repre příspěvků - viz dřívější připomínky Libora. Ale jakým klíčem pak bude svaz vybírat z těhle závodů reprezentaci a případně platit? Nikdy se nevyhoví všem podle jejich gusta. Prostě je potřeba brát v úvahu, že svaz je představitel pro sport a cizinu a je tomu tak všude.(průkazky, registrace, pojištění a t.d.) A ony soukromé akce - ty budou, najdou - li se lidé a peníze, což nemusí být vždy. A všichni dobře víme, že u velkých stěn vždy bude platit - peníze především. A pokud závod nevynese víc než denní provoz stěny, tak prostě nebudou. To je prostě dnešní komerce a tržní system. (Nehledě k pojištění závodníků při závodech. (Jedinný vážnější úraz a je s těmito závody vymalováno). To, že svaz neuměl pro sebe a své aktivity zajistit svou exkluzivní horostěnu (či horostěny) s vlastním provozem i zisky (amortizace nákladů u prvotních stěn kolem 2 roků), a spíše přišel i o to málo, co měl, tak se musí doprošovat u dnešních velkopodnikatelů s horočinností, to je prostě a bohužel realita.
Honzaodpovědět 
  Re: dokolečka dokola10:21:28 29.05.2014
Tak dobře ale naposled protože já patřím opravdu k těm lidem co čtou články ale diskuzi ne. Prošel jsem snad všemi funkcemi sportovního lezení dětí i dospělých včetně VV. Vůbec tady nezhazuji názory těch pár rebelů jenom si myslím,že tady(na Lezci)to není rovný boj.Vím co se skrývá za množstvím práce v komisích a VV . Není to o jedné kategorii,jedné disciplíně,kterou má onen zhrzený v hlavě.A taky nesouhlasím ,že s tím nejde nic dělat.Stanovy ČHS to umožňují. Občas je potřeba připustit,že mě většina nebere.Teď na závodech v Brně jsem měl možnost pokecat se všemi nejbafuňáři sport. lezení a doporučuji to i vám třeba u piva nebo kofoli jak je libo ale né na Lezci
Jura Čermák
Jura Čermákodpovědět 
   Re: dokolečka dokola12:08:51 29.05.2014
Juro, buď rád, že ti už holky nelezou. Doba kdy v lezení byla parta rodičů-lezců je už dávno pryč. A my jsme na schůzce v Olomouci viděli ochotu komunikovat. Marie tam udělala z lidí naprosté blbce. A proto to tak dopadlo.
odpovědět 
    Re: dokolečka dokola13:13:11 29.05.2014
Hmmm,. mno...takze jako ve fotbale nebo hokeji, rodice blbci, treneri blbci, staveci blbci, organizatori a bafunari,,,taky blbci!!! No a decka po kom pak mají byt, ze? A ted dokonce uz i ten Jagr je blbec. Vlastne na internetu je kazdej blbec.
Martas.odpovědět 
     Re: dokolečka dokola13:16:31 29.05.2014
Tak se mi zdá, že jsi to s těmi blbci trochu přehnal.

Nikdo to o stavěčích, organizátorech ani o trenérech netvrdí. Stavěč plní zadání, organizátor podmínky komise a trenéři tady snad ani pořádní nejsou, ale pokud ano, nikdo o nich jako o trenérech nepochybuje.
odpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179642)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
All Inclusive 10- Súľov
Transkripce 8A Tisá - Modřín
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Milí komentátoři, | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (189)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (58)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | Pátek sobota | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 406 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 314 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 289 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.