LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
31.Svoboda 10522
32. 10519
33.Havlík 10510
Bouldry:
31.Majdloch 9125
32.Chytil 9034
33.Hronek 9028
Hory:
11.Švihálek 6070
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142259 cest
Nové přelezy:
All Inclus 10-
Hollywood 7C
Umění Boje 7C
Transkripc 8A
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Barbaři, co nekácí stromy

Před dvěma měsíci na Lezci běžela vášnivá debata o Karlu Bělinovi,

jaký že je to barbar, protože kácí stromy u skal. Stromy u skal se ale kácely vždy.

Z praktických důvodů v blízkosti lidských obydlí, od časů romantismu z důvodů estetických a od konce 19. století i z důvodů lezeckých. Krásně je to vidět na následujících obrázcích.


Gahlerova věž v roce 1911. Stromy okolo věže jsou pěkně vykácené. Občas v neděli možná přišli rodiny s dětmi na piknik, zatímco otcové zlézali vrcholy okolních věží.




Gahlerova věž v roce 2005. Věž je uprostřed lesa. Piknik v mlází nikoho neláká a pravděpodobně je to i zakázané. Jenom na ty věže se ještě stále naštěstí leze.



Strom, který roste na skále ji rozrušuje a skály pak padají lidem na hlavu (viz ne tak dávné uzavření Hřenska a sanace skalních masívů nad ním).  Stromy které rostou okolo skal kazí dojem z majestátných věží.  Pro lezce to navíc znamená, že se na skále bude více držet vlhkost, bordel a mech.  Strom je obnovitelný zdroj, skála nikoliv. Staří Němci to věděli dávno.






Řetěz   [úpravy] 22:45 30.05.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Strom.23:15:39 30.05.2005
Naprosto souhlasím. Lezec je bohužel plný blbců typu Bzury, co to nikdy nepochopí...Strom.
Strom.odpovědět 
 Re: Strom.07:41:07 31.05.2005
Myslíš tím pádem třeba i tu borovičku na sfinze (4 palice)?
Je to bohužel jediné jištění co chudák strom musí respektovat a o přejištění sfingy (bohužel) nikdo neuvažuje...
Honzaodpovědět 
  Re: Strom.08:56:19 31.05.2005
jo hlave ze se ted narvaly borhaky do ostatnich cest... :-(
odpovědět 
  Re: Strom.09:16:20 31.05.2005
Pozor! Na vrcholu Sfingy (4 Palice) už je několik málo let umístěn dobírací nýt. Nedám za to hlavu, ale na 80% procent bych si věřil. Smyčka okolo borovičky už tedy není třeba. Ale určitě máš pravdu, že jako postupové jištění se Palice doslova přejistily, zatímco na vrcholech je jištění opravdu nedostačující (při současném "provozu")
Místníodpovědět 
   Re: Strom.11:50:03 31.05.2005
Jo ten nyt tam je, ale rozhodne jisteni pres borovici neni históóória... ale reálná skutečnost
Joseodpovědět 
    Re: Strom.12:10:10 06.06.2005
ja osobne bych borovicim neveril ani dobry den -- jestli se nepletu, tak borovice maji melky korenovy system a pomerne snadno je napriklad vyvrati vitr. ta na sfinze sice roste z nejaky sparky nebo co, ale stejne kolem ni neco hodit je spis vec pro oko nez pro bezpecnost.
honza50odpovědět 
     Re: Strom.12:23:34 06.06.2005
Co se týká Sfingy, psal jsem svýho času i na Horosvaz (protože na jištění pro jističe jsou na vrcholu dobré podmínky), ale výsledkem byl pouze slaňák.
Honzaodpovědět 
     ty botányku pomýlený12:28:22 06.06.2005
jdi se projít do lesa po vichřici a počítej! když na sto zlomenejch borovic najdeš jednu vyvrácenou, tak to bude hodně. smrk, to ano.
Lukas B.odpovědět 
     Re: Strom.16:36:09 08.07.2005
I kdepak, mělké kořeny má smrk, borovice se naopak dřív zlomí než vyvrátí... Ale jistit přes strom brrr
lacertaodpovědět 
  Re: Strom.00:11:53 02.06.2005
Podle pravidel pískovcového lezení je jištění za dřeviny zakázáno.
stipodpovědět 
   Re: Strom.16:31:27 03.06.2005
4 palice ovšem nejsou písek.
Joeodpovědět 
    Re: Strom.12:31:50 06.06.2005
jojo je to totiz sekundarni ortostaticka pararula
:-)odpovědět 
 Re: Strom.09:19:07 31.05.2005
Se zvládni alespoň podepsat milý strome...
Radim Bzuraodpovědět 
  Re: Strom.11:02:40 31.05.2005
No sice se strom nepodepsal, ale má naprostou pravdu.
odpovědět 
   Re: Strom.14:06:06 31.05.2005
Možná má....ale to nic nemění na tom, že pokud máš odvahu něco takového křičet do světa měl by jsi mít i odvahu připojit k tomu svůj podpis. Ale nemusíš mít strach, podobné ubohé výkřiky mě opravdu nedojmou.
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: Strom.15:53:56 31.05.2005
hele, b(z)uzno

nejsem sice strom, ale z tveho proje citim typickeho prizdisrace...
btw... strom ma pravdu

standa
standaodpovědět 
     Re: Strom.18:38:22 31.05.2005
Přizdisráči milují anonymitu.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Strom.19:46:18 31.05.2005
Nepodepisuji se proto, protoze jsem Strom! Viděl jsi někdy strom se podepsat?A jak to, že jsem se kurva nepodepsal??? S T R O M ! ! !
Strom!odpovědět 
       Re: Strom.16:19:45 01.06.2005
Stromy taky nadavaj do kurev? cec, to by citlivejsi povahy nemohly treba na Sumavu skrz ten sprosty rev...
honzaodpovědět 
      Re: Strom.07:32:13 02.06.2005
to mas dolozeny statisticky turcine? nebo je to dalsi z tvejch "dojmu"? ja tam vidim jmeno... nebo ches mejl at si muzes hodnotne podiskutovat? rekni si... pro cloveka tveho formatu cokoliv...
standaodpovědět 

 Vybílenej Rájec07:03:32 31.05.2005
Minulý týden to bylo 100 let, od první vylezené věže v Rájce. Tam ten humbuk kolem K.B. vznikl, protože vykácel břízy ze skal a z těsné blískosti kolem nich. Odhadem 50 - 100 ks?

Potkal jsem ho bavil se s ním. Celou akci měl domluvenou s vlastníkem pozemku a s místním lesníkem si skály prošli a na větších stromech se domluvili. Někde nechal ohavné vysoké pařezy, dostal pojeb a musel je seříznout. Hned každá křičel, jaký je to barbar, tolik stromů..

Před 14ti dny zavelel lesní hospodářský plán - oblast Rájce intenzivní prořezávky (do 40 let) a intenzivní probírky (nad 40 let) v celém prostoru. Dřevní hmotu ponechat v porostu (nerentabilní). Všechno to parta lesních dělníků zmákla za týden od nevidím do nevidím. Nejen břízy - borovice lesní, smrk pichlavý (známý jako stříbrný), smrk ztepilý.. Jmenuje se to výchova lesa. 5000 - 10000 ks. A je klid. Nikdo po stromech nebrečí.

Většinu spadlých skal mají na svědomí stromy (resp. jejich kořeny). Jedna neuřízlá bříza vs věž. Cimbuří v Dubských skalách vs borovice vejmutovka. Spadlo Cimbuří. Kořeny se odhalily a vejmutovka sice uschla ale za ty roky díky přirozené obnově z náletu roste všude kolem mnoho nových vejmutovek a líbí se jim i na vrcholech. Tenhle týden je v Roklici sraz. Až tam přijedu, tak se podívám, jestli tam někde neroste nové Cimbuří. Jestli jo, tak vám dám vědět..
Mamlasodpovědět 
 Re: Vybílenej Rájec07:31:28 31.05.2005
Jestli o tom věděl majitel pozemku a lesní hospodář, tak je všechno v pořádku. Snad jen postrádám info, jestli u toho byl správce skal. Je to Karel? Pošle te mě někdo Karlovu adresu, potřeboval bych ji v jiný záležitosti.
Ťéšaodpovědět 
  Re: Vybílenej Rájec07:43:27 31.05.2005
Správcem Rájce je Jirka Musil a věděl o tom. Původně se s Karlem domluvil na spolupráci při údržbě skal, ale pak nestačil nasazenému tempu. Ono vyměnit za dva měsíce 20 slaňáku a jednou tolik kruhů není taková zábava :o))

Civilní adresa je: K.B., Lužecká 152, Povrly, ale faktická je: Rájec...

:o))
Houbaodpovědět 
   Re: Vybílenej Rájec17:04:59 31.05.2005
Super. Konecne vim, kde ho najdu a budu moct vyrovnat starej ucet, kdy me tahle "legenda" stahla z Evzenovi ameriky pri cvakani kruhu na zem. Malem sem se tehdy posral. Duvod? Pouziti magnesia a hlavne vypatlana hlava pana K.B.At chcipne.
Georgodpovědět 
    Re: Vybílenej Rájec07:21:50 01.06.2005
Ta adresa není rozhodně tajná. Je v každé vrcholové knize, kterou K.B. vložil. Ale jak říkám - tam bych ho nehledal. Je pořád ve skalách :o))
Houbaodpovědět 
     Re: Vybílenej Rájec09:03:54 01.06.2005
Tak sem to taky myslel:-)
Georgodpovědět 
      Re: Vybílenej Rájec11:46:06 01.06.2005
Dobre ti tak vypatlance maglajznicka
odpovědět 
       Re: Vybílenej Rájec12:09:38 01.06.2005
Aaaa dalsi magor. Nebudem se bavit vo tom, ze je to casta za Xa a ze bylo vedro jak krava a ja to bez MG proste nedam. Ale je normalni kvuli takovy blbosti ohrozit neci zivot? Beru to osobe a hrozne me mrzi, ze te ted nemam v ruce ty curaku zkurvenej!
Georgodpovědět 
        Re: Vybílenej Rájec12:22:10 01.06.2005
Jen se nepodelej chudacku, zajdi si tam rano v sedm kdyz neni takove vedro a treba to das, ale to by jsi musel driv vstat, vid? A to je jiste pro tebe desnej problem.
odpovědět 
        Re: Vybílenej Rájec12:23:36 01.06.2005
KOukam ze mas rad curaky v ruce, to jsi asi nejak homoklada co se bez maglajzu ani nepodrbe na prdeli. :)))))))))))
odpovědět 
        Re: Vybílenej Rájec12:26:30 01.06.2005
KOukam ze mas rad curaky v ruce, to jsi asi nejak homoklada co se bez maglajzu ani nepodrbe na prdeli. :)))))))))))
odpovědět 
        Re: Vybílenej Rájec12:35:03 01.06.2005
Tak se muzeme domluvit a nekde se sejit Puso. Pekne se vykoupu, oholim (samo, ze i tam dole), provonim a prijdu k tobe.
odpovědět 
        Tak o to nechcu prijit12:04:21 02.06.2005
Prosim te az budes davat Belinovi do drzky rekni kde a kdy to bude. strasne rad bych to videl. Na tuhle zabavu se docela tesim.
Richardodpovědět 
         Re: Tak o to nechcu prijit12:52:47 02.06.2005
Takova homoklada da tezko nekomu do drzky, to mohl hned jak se to stalo a skutek utek. Je to nejakej patlal, co se tenkrat ani neuprd a ted dela ramena.
odpovědět 
         Re: Tak o to nechcu prijit13:39:58 02.06.2005
Nepsal sem to kvuli tomu, abych nekde hlasal do sveta ze chci nekomu davat do drzky. Jak si to vyresim je moje vec. Jenom sem chtel ukazat ceho vseho je ten magor schopnej.Vubec ho nezajimalo jak to dopadne a jestli to preziju.
Georgodpovědět 
          Re: Tak o to nechcu prijit15:07:11 02.06.2005
Aaaaaaa ted je mi to jasne, hodis mu smradlave vajicko do okna. Ovsem jen pokud nebude doma, ale nekde ve skalach. Velmi razantni reseni.
Richardodpovědět 
           Re: Tak o to nechcu prijit15:37:25 02.06.2005
Vo to prece vubec nejde. To je mezi nima. Je fakt, ze jestli je to pravda, tak je to od Beliny svinstvo.
matesodpovědět 
    Re: Vybílenej Rájec00:34:47 03.06.2005
prosim tě jak tohle můžeš napsat??? si hlupák pokud toto přeješ komukoli
fumoodpovědět 
     Re: Vybílenej Rájec12:49:39 03.06.2005
Porad tu nekdo vola po tom, aby kdyz nekoho vidime porusovat pravidla se mu to reklo hned, misto fotografovani a zverejnovani na webu a podobne. Tady konecne mate jedno pekne razne jednani a take se vam to nelibi, tak co chcete? Mel mu na zemi dat jeste pekne pres drzku, aby si to zapamatoval.

Takze abych ti odpovedel, ano preju to kazdemu, kdo nedodrzuje pravidla a mysli si ze je neco vic nez ostatni. Stejne jako ti parchanti co misto, aby stali v kolone ji celou predjizdeji po kolejich s dobrym pocitem jak na ostatni vyzrali a jak jsou mazani. Pak se kvuli podobnejm debilum pridavaji dalsi a dalsi slabsi povahy, kteri by se jinak chovali slusne, protoze prece nebudou za pitomce a za chvili je chaos a bordel. Podivejte se kolem sebe, zdaleka nejde jen o bile ruce, ty jsou dusledek a nikoli pricina moralniho bahna, do ktereho sami svym sobeckym chovanim klesame.
odpovědět 
      Re: Vybílenej Rájec22:38:24 03.06.2005
No tak to je prdel...zabýt někoho pro nedodržení zásad sportovního lezení u rekreačního lezce mimo jakoukoliv soutěž.....Pravidla by se měly jistě dodržovat, ale já nevím jestli je to podstatné natolik, abych někoho zmrzačil....to by jste Karlovi museli za ty kruhy proti všem pravidlům i zdravému rozumu useknout obě ruce.....
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Vybílenej Rájec11:48:34 31.05.2005
Tak.
Papoušodpovědět 

 Strom09:07:08 31.05.2005
No jo, ale před dvěma měsíci tu proběhla debata o tom, že Karel vykácel stromy, nechal metrové pahýly a jěstě ty padlé stromy nechal vedle nekultivovaně ležet. Takže byste se mohli s výrazy typu dementi trochu klidnit a diskuzi si nejdříve přečíst.
Tondaodpovědět 

 Historie a dnes...09:43:01 31.05.2005
Tam kde byl dřív les dnes není....naopak kde nebyl dnes je.... . Srovnávat prořízku dle nějakého plánu odborné firmy na zakládě zadání majitele a předpokládám konzultace s CHKO s ilegálním ( né ve všech případech ) kácením stromů dle vlastního výběru které aplikuje Karel mi přijde padlé na hlavu. Jak píšete Karel to měl za jistých podmínek asi domluvené s Hanouskem ( místní lesník ).Ty podmínky né zcela dodržel a diskuse nebyla jenom o Rájci, ale i o dalších oblastech ( Čima...atd..).
Ale netřeba vířit další histerii - co mělo být řečeno asi bylo. Každopádně pokud se CHKO, Lesy ČR, kterým zmíněné pozemky patří...a další zainteresované osoby domnívají, že je vhodné kácet z důvodů antierozních atd...nechť tak činí, ale je to na nich,  nikoliv na nás...
Představte si, že si koupíte kus lesa v kterým bude zopár skal a parta horolezců Vám tam bude hospodařit jak se jim zlíbí v domnění, že skály jsou zde pouze pro ně... i když leží na privátním pozemku - a to není pouze o stromech, ale i o nesmyslně oranžové barvě, turistech a dalších lidech, ptácích, květeně  atd...Ale jak jsem psal mnohokrát, přes mé drobné výhrady je Karel jednou z nejvýznamnějších horolezeckých osobností posledních 30 let....
Nyní je zavřenej Ádr....dle pokroucené interpretace zákona lze zavřít i jakokoliv  jinou oblast v CHKO či NPR ...a těch důvodů si lze díky značně necitlivéu přístupu  najít jistě mnoho....
Myslím, že J. Musil X K. Bělina není o tom, že by Jirka nestačil....Správcovství jak Tisé tak Rájce bylo mnoho let volné...mohl se přihlásit kdokoliv, ale nestalo se (?!?!?)
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Historie a dnes...18:33:44 01.06.2005
Nejseš náhodou takovej malej superman???Jak tak čtu komentáře tak pořád něco neschvaluješ, kritizuješ a jseš prostě geniální.....a nebylo to náhodou někdy dříve když jsi tajně fotografoval jak kdo leze za deště a ukázalo se z toho pěkná bouda od tebe??No připadá mě že takový lidi můžou za to, že se z komára stane velbloud a toho se chytnou zelení.A to z důvodu že ty to vše napršíš a rozvíříš a pak dojde k zavírání oblastí a proč?? protože je tady pár jedinců co se potřebují dostat do veřejného mínění ne lezením, ale neustálím kritizováním,bonzováním a udáváním a to je přesně tvůj případ.Tak se radši starej o svoji dokonalou zadnici....
Mártyodpovědět 
  Re: Historie a dnes...13:03:41 02.06.2005
Milej Márty netuším, co tě tak roznítilo....nevím o jakým bonzování a focení se tady rozepisuješ. Celá minulá diskuse byla na základě článku v CAO news ...a že mám na některé věci jiný názor než třeba ty nebo Karel Bělina...no asi mám. Určitě je mnoho větších problémů než jsou oranžový kruhy - s tím souhlas ( třeba v africe umírá mraky lidí na AIDS ). Každý se stará bohužel o to, co je mu bližší...a mě jsou bližší skály za barákem a proto se mě oranžový kruhy a pahýly nelíběj. Pokud zastáváš postoj: Každý se starejme o svojí prdel ( a po nás potopa ), tak se jím řiď...snad tě do tý prdele brzy někdo nenakope...
Pokud tě uspokojí informace a utvrzení v tvé teorii o mé touze po horolezecké slávě: jsem průměrný horolezec a cesty od Karla 6 až 7c jsou pro mne tak akorát...gratulju k ejakulaci kreténe.
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Historie a dnes...14:14:44 02.06.2005
ale fuj, radime... jako ostřílený diskutér zde (někdy trošku pomýlený, ale převázně věcný a slušný) bys už mohl být naučenej některý tlachapoudy/sprosťáky a vzduch za jedno považovat.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Historie a dnes...21:35:37 02.06.2005
Víš že jsem si to Lukáši dneska při hoblování trámů říkal taky....stojí mi nějakej anonymní týpek do kterýho mi je kulový za odpověď a ještě v obdobné úrovni?!?! Ale on si občas člověk potřebuje tak nějak ulevit a neovládnout se.
Pomýlenost: Určitě souhlas. Občas se mi řada příspěvků rozumných lidí zdá pomýlená...občas s odstupem času koukám i na své příspěvky s podivem. Je to o úhlu pohledu, množství informací, momentální náladě a schopnosti vyjádřit se přesně přes klávesnici. Věřím, že si řada lidí myslí, jak jsem z obdobných " problémů " traumatizovanej a celej nerudnej. Tato lezecká komunikace je pro mne způsob relaxace....občas i provokace ( abych se dozvěděl co oni na to... ), a pokud se tím vším tlacháním něco vyřeší či posune dál tím líp...a pokud se dozvím jiný názor...taky dobře... a na to ten internet a diskuse u článků myslím je...
Radim Bzuraodpovědět 
  Re: Historie a dnes...15:10:10 02.06.2005
Ahoj Marty. To mi mate. Proc se pod nektere sve prispevky podepisujes a pod nektere ne, kdyz z Tveho specifickeho slohu Te hnedle kazdy musi poznat? :o))
Ale to je Tva vec, jdu se starat o svoji... no, vlastne, ja ji zase tolik pece nevenuji. Tak ne.
jan pusodpovědět 

 stin je prijemny a uzitecny09:43:43 31.05.2005
Zvrovna vcera jsem si rikal, jak je ten stin od okolnich stromu prijemny a jak diky tomu pujde lozit i v lete. Ale kdyz by se tim mela zachranit nejaka skala, bych klidne nejakej ten strom obetoval :)
honzaodpovědět 
 Re: stin je prijemny a uzitecny11:10:13 31.05.2005
Ona je to vcelku pravratna teorie. Ta o zasadnim vlivu stromu na rozklad skal. Doposavad se mluvilo spis o vlivu vetru a tekouci vody a to les spis tlumi. Vsak se rikalo zvetrava, nikolv zlesava.
jan pusodpovědět 

 medialni kampan10:07:45 31.05.2005
Si na mne neprijdete! Ja to ohalil. Ale jinak Vam to, spiklenci asi vyjde. Z Rajce se stane nejslavnejsi lezecka oblast a K. B. se posune z sarze osoby slovutne a vyznamne, pres kultovni az do mytologie.
Zpravy hovori tak rozporuplne, ze nechapu nezajem medii, resicich  zahady otrasajici zaklady spolecnosti. Je to asi trik, aby zvedavost davu vybicovali k nepricetnosti. Jednou se dozvim, ze tajemny starec dnem i noci kaci hektary lesa, do spravcu, kteri se s nim chteli domluvit zavrtal nenormovany kruhy a polil je oranzovou barvou. Dalsi zprava vsak hovori o tom, ze Mistr skal, v ruku v ruce s temito, zachranuje prirodni bohatstvi.
P.S. Mimo: Zrovna v oblasti lesniho hospodarstvi bych si z nasich predku priklad moc nebral. Doj*li tady co slo (monokultury treba).
P.S. II. Stromy skalam vetsinou neprospivaji, ale padani skal je predevsim asi zpusobene tim, ze zde tvrde piskovcove vrstvy lezi na mekych. Rozpadaji se prubezne furt, ted s extremnim pocasim rychleji. Stromy primo na skale jsou pro skalu samotnou spis minus. Kolem budou asi ochranou. Podivejte se skaly v lese a na ty volne stojici. Ty v lese jsou sice zarostle, ale hromady suti z odpadlych kamenu tam tolik neni.
jan pusodpovědět 
 Re: medialni kampan10:33:29 31.05.2005
je to bzunda:) jinak rozumne slovo. Nenni nad cisla..
By me zajimalo co si ted mysli slovutny prastary strazce ceskych orlosupu 'J.K. strazce CHKO'. Ulevilo-li se mu ze K.B. tak legalne cinil v ramci obnovy lesa ci je smuten ze lump v zelezech odveden nebude?:) No asi se to nedozvime.
lacoodpovědět 

 Skále je to jedno11:10:42 31.05.2005
Stejně je to jedno. Umřeme na chřipku, jak to píše King...
Stromy chrání skálu před nejen horolezeckými větry, před bičováním kyselými dešti, krupobitím atd. Když se stromy vyrubou, bude se lépe fotit a hlídat použítí mága na písku, bude rychleji vysychat a zase moknout a sněhulák na vršku bude vidět z dálky.
Vidím to na pár točených zrzek, dobré trabuko a hlavně nezapomenout na ručník...:-)
Gampodpovědět 
 Re: Skále je to jedno18:18:52 09.06.2005
Přestože je diskuse tak dlouhá a málokdo ji asi dočte na konec mi nedá abych se nepodělil o své radosti, když jsem poprvé dolezl na Sokolí věž (Sušky) a tam uviděl v mělké misce růst nejkrásnější bonzaj. Od té doby už sem jich pár dalších potkal, vždycky se zastavim a potěšim. Doma mi to takhle nějak nechce narůst. Ta borovička na Sokolí je ale nej. Mimochodem má tak 60 možná 8O let, kořínky v nějaké té puklině mít taky bude ale pokácet něco takovýho...? Jo a musim se přiznat, že když mě někde v pěkný stěně vadí šípek tak ho prostě uříznu holt šípek neni strom
Karel Miffekodpovědět 
  Re: Skále je to jedno14:58:49 11.06.2005
Asi mas pravdu tak na pul... Sipek se da treba utrhnout, ale briza je pekna potvora a kdyz pak si chces udelat prvovystup v malolezene oblasti, da to drinu, nez je spara cista.
Je to tezky, ale proste a jednoduse nekdy Nam ty stromy vadi!!!
Kynclikodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179642)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
All Inclusive 10- Súľov
Transkripce 8A Tisá - Modřín
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP + pridať 15° | Re: Není se čemu divit | Re: Milí komentátoři, | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (189)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (59)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (28)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | Pátek sobota | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 406 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 344 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 322 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 316 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 292 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.