LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Středně velkou lavinu odpružíš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Incident v Juře

Ahoj, z druhé ruky jsem se dozvěděl, že minulý, nebo předminulý víkend se odehrál v Juře pro nás všechny velmi nepříjemný incident a proto bych byl rád, kdyby se ozvali lezci, kteří to viděli a jmenovali konkrétní lidi. Zatím vím jen to, že v altánu v zatáčce před Pottensteinem měli pařbu borci ze stěny z Ruzyně a z BéBéčka. Vzhledem k nepořádku který tam po tahu byl, došel ráno místní ochranář - Pottensteinem placený děda,který se stará o pořádek v altánech a na parkovištích okolo města - a požádal lezce o uklizení odpadků. Načež měl- konkrétně Venca Malina - chytit dědu pod krkem a celá záležitost málem přerostla ve rvačku. Vím že tam byla bokem skupina Plzeňáků kteří to viděli a byl bych rád, kdyby se z nich někdo ozval a k celé věci se vyjádřil a napsal další jména. Vzhledem k tomu, že Jura je nejbližší vápencová oblast a jezdí tam lézt většina z nás a každému určitě vyhovuje tolerance němců při spaní na parkovištích nebo v altánech při dodržování určitých pravidel. Nemělo by nám být lhostejné, jestli kvůli pár jedincům se místní úřady naštvou a zavedou stejně jako v Arcu kempování pouze v kempech. 

Tak to je z mé strany konec výkřiku do tmy.

Ríša Litochleb   [úpravy] 14:31 20.06.2003Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ???14:42:32 20.06.2003
Je škoda že to takhle dopadlo, ale nějak nevím k čemu ti budou konkrétní jména.Chceš je snad napráskat na hranicích nebo co jako.Se mi zdá že to byl opravdu výstřik do tmy.Tomaso
Tomasoodpovědět 
 k čemu jména?15:02:42 20.06.2003
jedině k tomu že je nebudeme zdravit a v hospodě si od nich budeme odsedávat. nic lepšího mě nenapadá. nebo jim nějak naznačit aby se šli dědovi s flaškou šnapsu v dárkovém balení omluvit (ale to už je čirá utopie...)
Lukas B.odpovědět 
  Re: k čemu jména?15:18:56 20.06.2003
K čemu jména? Si děláš srandu! Tak třeba jen proto, že v anonymitě se bordel dělá snáž. A druhý a hlavní důvod je ten, že to chci vědět.
Ríšaodpovědět 
   Re: k čemu jména?15:24:58 20.06.2003
no zrovna kdyby mě víc lidi půl roku nezdravilo a odsedávalo si v hospodě, tak by mi to dost vadilo. tak bych se možná nad svým máslem na hlavě docela zamyslel,
jo možná že jsi reagoval na příspěvek výše
Lukas B.odpovědět 

 Hlášení15:47:03 20.06.2003
Já byl jeden z těch plzeňáků a krom Maliny nikoho neznám. Navíc mi přišlo, že děda chytal pod krkem jeho. Faktem zůstává, že v noci nebylo zrovna ticho, odpaďák byl plnej už když jsme večer jako poslední dorazili k altánu, bohužel většinou českých obalů, a dotyční prostě ráno ještě nestihli uklidit. Dál dědu dost naštvalo prasklé opěradlo lavičky, jenže to bylo tak shnilý, že byl zázrak, že neprasklo už před rokem a když prasklo, tak o něj zrovna žádnej pražák opřenej nebyl.
Bídaodpovědět 

 Vždyť si za to můžeme sami...16:55:14 20.06.2003
Ukázkovej případ toho, že si kydáme sračky na hlavu sami... Mám takovej pocit, že se tady kecá jenom o etice, ale skutek utek. Zamyslete se nad sebou šmejdi, jinak nám zbyde tak překližka, volové!
Lodpovědět 
 Re: Vždyť si za to můžeme sami...17:58:49 20.06.2003
Mily L, o par radku vyse padlo neco o anonymite a koukam ze na tebe a typ tveho prispevku to presne sedi. Nejen v Jure, ale i na lezci nekteri delaji pekny bordel. A nekteri, viz. jeste vyse, ac jsou na site opravdu s ozehavym tematem, se podepisuje pekne cele a citelne, hmmm, ze?
Co se tyka parkace, situace v Jure casto byva takova, a zvelke casti to byva dilo cechu. I kdyz ne jednorazove, tak nastradane. V tomhle pripade za to kluci zrejme nemuzou. Spis za to muzem vsic hni. Pokazilo by ale neco, kdyby se par ze zucastnenych, popr. i nekdo z dalsich pravidelnych navstevniku Jury, stavil za tim "dedou", vec vysvetlil a pak venoval hodinku, dve na upravu okoli toho altanu? Jak dlouho muze trvat oprava toho operadla? Vim, ze nikdo z nas konkretne to neudelal, ale radi to tam pouzivame vsichni ne? A kdo uz jsme za to kdy neco dal nebo udelal? Gejza - Honza Polák
Gejzaodpovědět 

 Bohužel,20:05:02 20.06.2003
to tak chodí, že si někteří lezci pletou spaní u skal s místy pro pařby a škodí tak nám všem.
Nejenom, že tak nerespektují pravidla místních, ale mnohdy nedovolí aní dobře se vyspat těm, kteří si chtějí další den zalézt. Uvítal bych kdyby se příhlásil někdo přímo z té skupiny.
Souhlasím anonymita není vůbec na místě.

Vašekodpovědět 

 Re: Risa Litochleb21:31:40 20.06.2003
Milý Ríšo,
trochu nás udivuje, že se ptáš na „konkrétní jména“ prostřednictvím lezce, a uvádíš informace z „druhé ruky“ když znáš Vaška osobně a máš jeho tel. číslo.
Na altáně tehdy spalo něco kolem patnácti lidí převážně z Ruzyně, z BB nebyl nikdo(!). Večer všichni zúčastnění poseděli u sklenky  vína a  šlo se  spát,  žádná  velká pařba se nekonala. Ráno kolem osmé  hodiny měla u altánu sraz dvě procesí německých věřících, kteří v klidu posnídali a po té vyrazili na sváteční průvod. Zmíněný děda tedy nejspíš dorazil vynést koše po nich. Když přišel, dost nevybíravým způsobem na nás křičel, abychom přenesli lavičku do altánku a to okamžitě(!) vrátili jsme ji na původní místo. Po té děda odešel do altánku a začal nám rozkopávat věci, jak jsme později pochopili, původní místo pro lavičku bylo dle něj právě tam. Vašek přišel do altánu a postavil se před naše věci. Jak již píše Bída v předcházejícím komentáři, agresivní byl jednoznačně děda, o nějakém chytání pod krkem nemůže být ani řeč.
Patříme mezi ty, kteří do Jury jezdí celá léta a víme,  jak  je  spaní  tam  problematické.
Kdo nás zná, ví že se podle toho chováme. 

                                                                                                                      Vašek Malina a Ruzyň team

P.S. Než si začnete odsedat od někoho v hospodě, zjistěte si od koho informace pochází         
        a zda náhodou nejsou „z druhé ruky“.
Vasek Malinaodpovědět 
 Re: Risa Litochleb20:56:55 21.06.2003
Díky Venco za přesnější informace. Verze článku "Knučení do tmy" mi přišla hodně nepravděpodobná.Doufám, že celý incident nebude mít nějaký dlouhodobější dopad na lezení v Juře.
P.S. Nedělejte z Lezce Bulvár a pište sem ověřené informace.
Oliváčodpovědět 
 Re: Risa Litochleb10:48:20 23.06.2003
hele, nemám proč ti nevěřit. ale považuju za normální občas nějakou tu malou křivdu překousnout a omluvit se nějakýmu trotlovi za něco s čím nemám nic společnýho aby byl klid pro příště. Rozhodně hrdej postoj "vyliž mi pr... dědku" je dost krátkozrakej. (už jsem několikrát nějakou podobnou situaci za někoho jinýho "žehlil" a většinou když se prudivej dědek vypovídá tak je nakonec docela milej a přátelskej)
Lukas B.odpovědět 
 Upřesnění15:46:32 23.06.2003
Ano, napsal jsem, že agresivní mi připadal ten děda. A také jsem napsal, že jste nebyli zrovna potichu a že tam nebylo zrovna uklizeno. Anebo to bylo houkání sov, co mě budilo ještě po jedné hodině v noci? Ať si to všichni zúčastnění přeberou v hlavě sami, ale podle mě to normální posezení u sklenky nebylo. Co se týká nepořádku, tak i já nemám čisté svědomí, protože jsem u stolu nechal jednu láhev od Gambáče. Chtěl jsem ji uklidit ráno - kdo by se s ní tahal do bivaku nebo budil ostatní u auta. Z "večírku" jsme se Štěpánem odešli po desáté hodině, spali jsme pod Terminátorem cca 150 m od altánu.
Bohužel, nevím přesně, jak to skutečně bylo. Ráno jsem šel položit kabel co nejdál a když jsem se vracel, slyšel jsem německý řev. Štěpán už byl pryč, možná viděl více než já, třeba se ozve. U altánu parkovala dvě německá auta a pobíhali tam dva řvoucí dědkové. Nějaké strkání jsem viděl, ale kdo koho napadal si na tu dálku netroufám říct. Jako správnej srab jsem si v klidu sbalil věci a vyčkal vývinu situace. Jeden děda nasedl do auta a projel kolem mě. Dost zle se na mě díval, ale nezastavil. U altánu bylo ticho, tak jsem vyrazil. Druhej děda tam stále byl a začal znovu řvát, nastalo druhé strkání - to o kterém jsem psal v prvním komentáři. Děda pak došel do auta pro papír a tužku. Opsal si čísla některých aut a poté odjel. Naší SPZ a ještě jednoho auta si nenapsal, protože jsme měli zvednuté zadní dveře. Na nic jsme nečekali a odjeli.
Každopádně právo nestálo na straně bivakujících lezců. Ti, co nespí v kempech, jsou ve volném terénu jenom trpěni a měli by se podle toho chovat, to znamená nedávat místním jakoukoli záminku k represi. Mezi ty záminky patří i přeplněné koše u altánů a noční řvaní po lesích. Ode mě to nezní zrovna přesvědčivě, protože sám jsem se v minulosti podobných "večírků" zúčastnil, ale když jsem si to v hlavě dokázal srovnat já, proč ne někdo jinej.
Ríša udělal dobře, že to sem napsal, i když to měl z druhé ruky. Ono těch "večírků" v Juře bylo poslední dobou nějak moc (to mám z první až třetí ruky) a jestli to nepřestane tak máme se spaním útrum. Německá policie dokáže být velmi důsledná a v tomto případě by o informátory neměla nouzi.
Bídaodpovědět 
  Re: Upřesnění14:04:46 24.06.2003
Jsem jeden z tech prazaku, co byli s Vaskem. V clanku je spousta nejasnych formulaci, tak se je pokusim vysvetlit tak, aby si kazdy mohl udelat svuj obrazek.

"měli pařbu borci ze stěny z Ruzyně a z BéBéčka" Z BB tam nikdo nebyl. Parba vypadala tak, ze jsme celou dobu sedeli u stolu a mluvili nebo zpivali. Po vinu se stava, ze jsou lide hlasitejsi. Slovo parba ale evokuje umyslne delani bordelu hraniciciho s vandalismem; tak se vsak nikdo nechoval.

"Vzhledem k nepořádku který tam po tahu byl, došel ráno místní ochranář" Doufam, ze si bez vetsiho vysvetlovani uvedomujete, jak je tato formulace zavadejici. Jsou snad v altanu kamery, aby hned rano deda vedel, ze je tam neporadek, a v dusledku toho prijel? Nikoliv. Proste prijel uklidit, jak ma v popisu prace (jeste jsme v tu dobu spali) a co uvidel:
- Plne kose. V patek, kdy jsme prijeli, prazdne nebyly. Za vikend se naplni at tam Cesi jsou nebo ne, to se neda nic delat.
- Lidi spici v osklivych spacacich na spinave zemi, nebo jen prazdne spacaky po tech, co uz vstali. Jak odporne!
- Nekolik lahvi, esusu a hrnku na stole, mozna nejake igelitky s jidlem tamtez. Myslite si, ze bychom je tam nechali? Rad bych vedel, kolik z vas by je na noc uklizelo, kdyz vi, ze na stejnem miste bude snidat.
- Lavicka nebyla na svem miste. Ale nebyla tam uz ani v patek.
- Jeden spunt od vina na zemi a vytekly vosk ze svicky na stole. To jsem uklidil behem 10 vterin. Jste vsichni takovi Mirkove Dusinove, aby vas rano v takovemto stavu nikdo nezastihl? I Bida pise, ze uklid sve lahve od Gambace nechal az na rano. (Mimochodem, jaky druhy deda? Zadneho jsem nevidel ani neslysel.)

"požádal lezce o uklizení odpadků" Nikoliv. Prosel pres spici lidi do uklidove mistnosti tak, ze na Vaska slapl pri ceste tam i zpatky, na mou holku slapl a prastil ji dvermi, kdyz je otviral (spali jsme primo u nich).

"Načež měl- konkrétně Venca Malina - chytit dědu pod krkem a celá záležitost málem přerostla ve rvačku." Chce autor clanku rici, ze v reakci na slusne pozadani? Haha. Po te, co si deda vyzvedl, co potreboval v uklidove mistnosti, zacal u venkovniho stolu rvat. Nerozumel jsem mu a nevidel jsem ho, byl jsem celou dobu v altanu. Zrejme mu slo o spatne umistenou lavicku, protoze po chvili vesel (spis pripochodoval) dovnitr a zacal rozkopavat karimatky a spacaky, ktere zrejme vadily jejimu umisteni; nejvice to schytaly zrovna Vaclavovy a Luciny veci. Nekoho to jiste zanecha klidnym, nekoho ne. Vaclav v te chvili na rvouciho dedu taky zacal kricet, nacez deda v kopani pokracoval a vypadalo to, ze chce kopat i Vaclava, kdyz si pred veci stoupnul. Vaclav dal pred sebe ruce (kdo by se nechal kopat?) a Luca se postavila mezi ne. Nevim, jestli doslo k primemu kontaktu deda-Vasek, ale zadne chytani pod krkem se rozhodne nekonalo.

Jakekoli podobne incidenty se daji zpetne do umoru rozebirat. Je to vsak zbytecne---dokud kdokoli bude spat v altancich, pod sirakem, apod., vzdy se najdou lide, kteri takove "vandraky" budou povazovat za osobni ohrozeni, at se chovaji slusne ci nikoli. Speme v kempu nebo zalozme nadaci a kupme si v Jure chajdu, kde budeme moci prespavat aniz bychom byli lidem na ocich. To je jedina cesta, jak se neprijemnostem vyhnout; nikoli napsat clanek podle drbu z ja-nevim-kolikate ruky. Kdo bude prukopnikem?
Kendy (Jan Holesovsky)odpovědět 
   Re: Upřesnění15:23:45 24.06.2003
Druhej děda? Jo jasně, měl jsem haluláky a to stříbrný německý auto u altánu jsem viděl dvakrát, pak se dokonce rozdělilo a projelo kolem mě, bez řidiče, samozřejmě. V noci houkaly sovy, že jo? Že se koše naplní je jasný, blbý je, že těch českejch obalů je v nich většina. S tím se něco dělat dá, prostě si to každej vodveze a vyhodí třeba u pumpy. Mě nezajímá, kdo s kým se strkal. Kdyby mi někdo řval v noci za barákem, tak bych byl ráno taky pěkně nasranej. Nedělejte ze sebe svatoušky, tu noc jste jimi rozhodně nebyli. Průkopníkem můžeš být ty, když mě nebudeš v noci budit. Díky.
Bídaodpovědět 
    Re: Upřesnění16:49:01 24.06.2003
Netvrdim, ze tam nekdo druhy nebyl, tvrdim, ze jsem ho nevidel ani neslysel. Ptal jsem se ted Luci. Tak ano, nekdo dalsi tam byl, muze vam napsat podrobnosti (pochopil jsem, ze nepatril k tomu dedovi a ze nekricel). Ja o nem vsak nic "dosvedcit" nemohu.

Ze jsme v noci nebyli potichu, to jsem priznal (viz 2. odstavec), stejne tak bys vsak Ty mohl uznat, ze nase "houkani sov" nebylo neco extremniho. Pokud si myslis, ze ano, pral bych Ti zazit jakousi particku, ktera nam nedala spat ted o vikendu na vode. At uz jakkoli, omlouvam se Tobe i vsem ostatnim. Slibuji Ti, ze kdykoli mi reknes "Bud potichu, nemohu spat" (popripade jakykoli ekvivalent), zmlknu jako hrob.

Na zaver. Verim, ze Te nezajima, kdo se s kym strkal. Rekl bych vsak, ze kdyby o Tobe nekdo napsal, ze jsi jakehosi chlapka drzel pod krkem a pak se s nim malem porval, ze by Te to zajimalo az prilis. Prosim, uvedom si, co takove obvineni znamena.
Kendyodpovědět 
     Re: Upřesnění09:07:00 25.06.2003
Na vodu nejezdím a když jsem šel spát, připadala mi vzdálenost mezi altánem a Terminator dachem dostatečná, bohužel, nebyla.
Pro mě z celé události vyplývá jediné - až v Juře přijedu spát na nějaké místo a bude tam několik českých aut, tak jedu spát jinam.
Bídaodpovědět 

 Jura - incidenty09:54:58 23.06.2003
Zdravim a pozdravuji.
Letos jsme byli, konkrétně JMENOVITE ja, Zuzana Smitkova, a Ala Rozsypal v Jure asi 4x. Z toho 3x doslo k nejakemu incidentu s mistnimi. Chapu jejich obavy, ze tam zpusobime nejake skody, napr pozar. Ale nechapu jejich arogantni jednani a neochotu se s nami jakkoliv bavit.
Prvni incident - chteli jsme prenocovat pod sirakem nekde v lese stranou od lidi. Aniz bychom delali neporadek nebo rozdelavali ohen, prijelo ozbrojene komando (zenska s nabrousenym jazykem a chlapek s broknou) a vyhodilo nas, ze je to soukroma cesta, ze se tam nesmi jezdit autem (zakaz vjezdu zadny) a kdesi cosi.
Druhy incident - hasicarna. Jiz jsem se jednou zminovala. Prijel dedek, zapsal nase SPZ a odjel. Radsi jsme utekli, nez abychom cekali na cajty a pokutu. Jak jsme se vcera dozvedeli, po nasem odjezdu se nic nedelo a nikdo neprijel. Takze slo jen o psychicky natlak ze strany mistnich.
Treti incident - tento vikend jsme spali pod znamym previsem \"u uhnile lavicky\". Prijel chlapek v aute, ani nevystoupil, a zacal na nas kricet, ze se mame sbalit a okamzite odjet, jinak prijede a bude pekne nasr..pip. Zustali jsme, neprijel, a tak to dobre dopadlo, nikdo nikoho pod krkem nedrzel.
Tak to je vse. Jenom muj postreh - trochu si krivdime, ze se takhle chovaji jenom k Cechum. Chovaji se tak i k vlastnim, jak jsem byla svedkem. Podle me se Cesi v Jure chovaji hoodne slusne. Jenom Polaci me vcera docela nasnupli, kdyz nechali na parkovisti u Marientaleru tri igelitky s odpadkama. Vyhlasuju valku Polakum.
Zuzaodpovědět 

 jojo09:19:30 24.06.2003
Jojo Venca drel pod krkem jednou i me:-)
Je to hrozny.Ale do hospody s nim chodit budu aspon tam bude misto.Zvlast ted v lete je na zahradkach plno tak se aspon vylidni.
Jen tak dal Venco at je v hospodach vic mista!!!:-)
Klassikodpovědět 
 Re: jojo23:36:45 24.06.2003
Je to fakt, Venca je poslední dobou ňákej dost brutální! Tůhle na Ruzyni seřval uklízečku, že de pozdě (5minmax) a hodil po ní kýbl i s koštětem!
Kapitola sama pro sebe je rozhovor s vrátným. Požádal Václava pouze o zašprajcování vstupních dveří, ale bylo to jako bys do vohně vylil kanistr benzínu!
A vo tom jak nás na Ruzyni jinak všechny na Ruzyni buzeruje, ani nemluvě. No prostě hrůůůůza.

Když si teďkon srovnám své dosavadní zkušenosti s tímto MONSTREM a příspěvky výš, tak tomu 1000%-ně věřim a ani trochu nepochybuju vo tom, že při zpáteční cestě podpálil 3kostely a vojel 2 trafikanty, jak sem včéra někde zaslech.

Je to prostě hrůza s těma lidma :))))))))))
čusbus
Lukodpovědět 
  Re: jojo12:15:38 25.06.2003
Konečně trošku odlehčení:-)). Už sem si začínal myslet, že se přestanete zdravit a začnete se chytat pod krkem:)) cus Majkl
Majklodpovědět 
   Re: jojo13:56:01 25.06.2003
no co rict na to ze nakej panak pise vo necem u ceho nebyl a ma to z treti ruky.Takovy chytraky mam nejrasi.Motaj akorad paty pres devaty.....
klassikodpovědět 
    Re: jojo15:33:03 25.06.2003
Za prvé - Ríšochleb není žádný panák a za druhé - šlo hlavně o to, neprovokovat Němce naším chováním. V klidu přespat v lese a ráno se zdekovat snad není takovej problém.
Davidodpovědět 
    Re: jojo16:05:09 25.06.2003
Není třeba používat pejorativních výrazů k oslovování druhých - váze argumentu to nikterak nepřidá. Všichni, kdo se této diskuse účastníte zajisté moc dobře víte, jakou pověst, jako čeští lezci po Evropě máme. Jen málokdo se ubytuje v campu nebo pensionu. Potom už se stačí jen vcítit do pozice majitele pozemku nebo prostě jen do blízkého obyvatele a musí vám být jasné, že stačí jen velmi malá záminka ke konfliktu. Já už bych se například nepřenesl přes skutečnost, že mi parta lidí močí a kálí všude po blízkém okolí. Za další je potřeba si uvědomit, že zákon nebo vyhlášku porušujeme my, a to už tím, že v altánu jen přespíme. Proto se vykašlete na emoce a používejte jen zdravý rozum.
Johanodpovědět 
     Re: jojo16:30:21 25.06.2003
johan..souhlas...ale nevyjadruju se o necem kde sem nebyl a co mam z treti ruky.Takovejch zavadejicich informaci je posledni dobou azaz.Takze pokud nekdo hodnoti konkretni pripad a nevi o nem nic je u me panak.
klassikodpovědět 
     Re: jojo16:33:41 25.06.2003
johan..souhlas...ale nevyjadruju se o necem kde sem nebyl a co mam z treti ruky.Takovejch zavadejicich informaci je posledni dobou azaz.Takze pokud nekdo hodnoti konkretni pripad a nevi o nem nic je u me panak.
klassikodpovědět 

 pro příště22:36:11 25.06.2003
Ať je to jak chce, v Juře v chatičkách nesmí zůstávat českej bordel (i odpadky v koších) a nesmí se pařit nahlas, jinak budou problémy.
Bordel po českých (i jiných) lezcích tam je dost často :-( Němcům se nedivim že se občas naserou. Jinak ale policajti tam jsou profíci-kdo bordel nedělá má klid. VD
glutonodpovědět 

 Na šibenici08:13:52 28.03.2007
Jména tu musí viset, poněvadž to jsou kreténi, kteří škodí slušným lezcům, tak ať víme, kdo to je. Jejich ostuda a blbost.
Bóšaodpovědět 

 Se divíte?10:06:15 28.03.2007
Já mám k bezdomovcům vcelku kladný vztah, maje silné sociální cítění a v neposlední řadě, maje k nim proklatě blízko.
Ovšem, když si mi parta, podle řeči v chudého východu, asi Ukrajina, tedy asi to, co je pro germána našinec, udělala BC v lese kousek za naší brankou do lesa a dělali si tam party, volal jsem nakonec policii. Netoužiljsem uklízet každý den flašky a bordel, jak jsem činil, dokud je nevyexpedovali.
Možná že všechny flašky, zlámaný stromky, igelitky nebyly po nich.
Předpokládám, že podobný vztah budou mít juřané k východňárům, povalujících se na parkovištích a v přístřešcích.
Řekl bych, že jediná cesta, když už, je být maximálně neviditelný, tichý, uklízet po sobě i po jiných a když nějaký správce na mne řve, i třeba neprávem, snažit se ho a situaci uklidnit.
Jinak nás vykopou.
My bychom to udělali také tak, dokonce výrazně dřív.
Dagodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.