LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Máš-li sílu vola, zkus to vylézt na sokola.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
50.Nyč 10087
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
Bouldry:
50. 8456
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
Hory:
22.Ludrovský 4626
23.Cibulka 4617
24.Novotný 3598

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140204 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
HO Lokomotiva Beroun - Beroun 2
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
ZŠ Dukelská - Příbor

Prodejny
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3
HUDYsport - Strakonice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Rozhovor s Adamem Ondrou nejen o uplynulé sezóně

Ke konci roku jsme Adamu Ondrovi  poslali pár otázek. Zajímalo nás, jak byl spokojený se svou uplynulou lezeckou sezonou  a co plánuje na tento rok.

Ahoj Adame, je začátek nového roku. Splnil sis minulý rok v lezení všechno, co jsi chtěl?
Ve skalách jsem udělal nadplán, před sézónou bych ani nevěřil, že toho stihnu tolik. Plán byl určitě 8c+ onsight a 9b první přelez a to se mi podařilo dokonce až nečekaně mockrát. V závodech jsem cíl nesplnil, ale to se stává, na víc jsem prostě v Arcu na MS  na obtížnost neměl a nemám si nač stěžovat, chyba se stala spíš předtím v tréninku a levitující rakety Ramona a Jakoba byly výkonostně přede mnou.
Výsledky Adama na MS v Arcu: 2. místo bouldering, 3. místo obtížnost, 1. místo kombinace.





Gioia 8C+ byla krásná tečka za boulderingovou sezonou 2011. Jako každý rok se ti povedlo posunout tvůj lezecký výkon o stupínek dál.  Tentokrát jsi ke konci roku řádně zabral v boulderingu. Vylezl jsi Gioiu ve Varraze a Terranovu na Holštejně (..i  když ty čtyři 9b na začátku roku a 5x 8c+ on-sight  nejsou taky k zahození :) Psal jsi, že kroky v Gioie pro tebe byly na max. Moc dobře si nedokážu představit, co si pod slovem max. představuješ zrovna ty :)?
Gioia je typ bouldru, který mě hrozně baví. Není to o jednom extrémním kroku, ale o 8 krocích, který jsou více méně podobně těžký kromě třetího, kterej je prostě úplně psycho a samostatně je minimálně 8B. Ostatní kroky nejsou samostatně až tak těžký, maximálně 7C+, ale problém je být 30s v totální křeči, není tam místo kde dá třeba aspoň psychicky na sekundu zastavit, člověk musí valit přesně jak stroj. Takže jsem jel při přelezu opravdu na max v každém kroku.



Adam Ondra Chaxi Raxi 9b

foto by Vojta Vrzba




Adam Ondra - Gioia 8C+, Varraze, Itálie

foto by Michaele Francia


Tvou Terranovu na Holštejně jsi zkoušel stejný počet dní jako Gioiu – tedy jedenáct. Přispěl i přelez Terranovy k vyššímu hodnocení Gioii? Porovnával jsi?
Pro mě byly oba bouldry přibližně stejně těžký, ale věřím, že pro většinu lidí by bylo těžší zopakovat Terranovu než Gioiu, protože je to styl lezení, který mi naprosto vyhovuje, po specifické skále bez tření, na které lezu od malička a také vyžaduje dost specifickou flexibilitu v závěrečné pasáži. V Gioie jsou kroky přímočařejší, silovější a kdyby měl člověk teoreticky silovou převahu (to bych tedy rád viděl, ale uvidíme za pár let...), tak by v bouldru nic neřešil, ale vzhledem k tomu, že boulder byl na mém limitu, tak bylo třeba vyladit všechny kroky do perfektního rytmu.

02

Terranova, 8C+

foto by © Vojta Vrzba


Gioia má osm kroků. Terranova  12+ 5 lehčích. Co ti těch osm kroků a 12 v lezení dalo? Který boulder tě bavil víc a vůbec, co ti letos přineslo větší uspokojení – 9b, 8c+ onsight nebo 8C+?
Nikdy bych nevěřil, ale nejemotivnější bylo určitě vylezení Gioie. Vždycky jsem měl pocit, že po několika pohybech přichází intenzivní, ale krátká radost, která dlouho nevydrží. Tak to třeba bylo v Terranově, i když proces zkoušení mě bavil. Gioia je ale působivější linie, netaháš zadek po zemi jak Terranově a hlavně zaujme na první pohled tím, jak nehorázně těžce to vypadá. Proces zkoušení Gioie byl o dost těžší v tom, že jsem se musel daleko víc vyrovnávat s nervozitou, přece jen to nebylo úplně za barákem a jet tam na dva dny na pár pokusů s vědomím, že když udělám jedinou chybičku, poletím domů s prázdnou, to neudělá člověka klidným. O to emotivnější bylo to, když jsem to opravdu poslední den vylezl v momentě, kdy jsem to upřímně nechtěl ani moc věřit. Na jaře (9b,8c+ onsight) to bylo všechno takový až moc jednoduchý, hlavně ty onsighty, byl jsem v dobré formě, na vlně úspěchů a posílal jsem to tam. Ani jsem si tu radost neužil...


Adam Ondra

foto by Vojta Vrzba



Adam Ondra v Perlorodce 11+, Holštejn, Moravský Kras

foto by Pepe Piechowicz


Nejlepší bouldristi se zasekli na obtížnosti 8C. Ty ses nebál a ty pluska jsi bouldrům dal, čímž si myslím jasně naznačil, že něco v boulderingové klase není v pořádku. Myslíš, že se ledy v tomto směru prolomí?
Nevím, já jsem se prostě snažil vidět věci objektivně. Za posledních deset let se mi zdá, že klasifikace v boulderingu v těch nejvyšších stupních o stupeň přitvrdila. Proč tomu tak je? Klasifikoval Fred Nicole měkce, nebo byly prostě jiné standardy? Mě spíš připadá, že to bude spíš ten druhej případ. Když už se to stalo, dobře, nechme to tak, nebudeme zase všechno překlasifikovávat. Ale zároveň s tímto novým standardem vznikl pocit, že 8C+ neexistuje, všechno hafo těžký je prostě jen 8C. Ale s Terranovou jsem měl pocit, že ona ty ledy prolomila ve srovnání třeba s Monkey Wedding 8C, která by měla být 8C podle Paula Robinsona i podle new age standardů. Gioa mi přišla obtížnostně podobná, takže jsem navrhl také 8C+. Jestli to prolomí ledy, to nemohu s jistotou říci, ale počítám s tím, že se úroveň boulderingu bude zvyšovat a dočkáme se i jiných Céplusek.

Od srpna jsi začal bouldrovat (kromě odskoků do Krasu a Jury na lano: Perlorodka 11+, The Man That Follows Hell 11/11+). Stačil na přelez Gioii a Terranovy jen intenzivní bouldering nebo jsi i speciálně trénoval?
Dost jsem I blbnul na kampusu, visel na mikro lištách a lezl bouldry bez noh. Jsem si jistý, že to pomohlo zéjmena v Gioie, kde prostě bez síly člověk nemá šanci. V tomto ohledu jsem o dost silnější (nebo teď už zase po odpočinku ne, ale to se snad brzo změní) než kdy předtím. Ale gró bylo lezení.

Přelezové pokusy u Gioii neprobíhaly  v úplné psychické pohodě (únava z cestování, škola). Psal jsi, že sis nevěřil a přeci? 
Jednoduchý to nebylo. Všechno cestování, dohánění školy mě dost znervózňovalo a unavovalo. Týden před přelezem jsem navíc měl pocit, že jsem tak unavený, že mi utekla všechna forma, což se nezlepšilo ani po dvou dnech restdeje. Měl jsem poslední dva dny na vylezení, celou noc jsme jeli, moc jsem se nevyspal a bylo teplo. Prostě všechno naprd. Ten den jsem však dal jeden pokus a cítil relativně dobře, ale prostě trochu síly chybělo na dotažení posledního kroku. Bylo mi jasné, že další pokus nedám a vsadil jsem vše na ten jeden pokus poslední pokus, kdy to vyšlo.

Boulderingovou jízdu jsi ukončil ve Fontainebleau, o kterém se říká, že je přísný na klasu. Ty jsi tam ale vylezl na flash boulder Gecko, což je 8B+. Zapsal sis ho jako 8B...
Fontáč mě na klasu přísný nijak nepřišel, zvláště ve vyšších obtížnostech, nepočítám-li vyloženě specifické záležitosti. V porovnání s ostatními evropskými oblastmi normální klasifikace, vcelku příjemná zéjmena ve velkých převisech pro zarytého lištaře, protože bleausardi lištit moc neumí. Ten bouldr byl zvláštní. Prostě jsem přišel, namotivoval se a mlasknul to. A ne zrovna s vypětím všem sil. S takovým pocitem jsem si to prostě se vší upřímností nemohl zapsat za 8B+.

Není hodnocení flashe někdy obtížné?
Určitě, je to těžký, však já netvrdím, že to 8B+ nemůže být, mně to ale svědomí nedovolilo.

Po Novém roce máš v plánu lano. Jak se budeš připravovat? Dodržuješ nějaký systematický trénink? Letos jsi nejvíc trénoval před MS v Arcu. Kolikrát jsi byl na stěně?
Momentálně trénuju jak kůň, systém v tom mám, lezu pětkrát týdně, z toho většinou čtyři dny v týdnu dvojfázově s tím, že do první fáze většinou počítám nějakej kampus nebo shyby před školou. Mám ale problém, že možná lezu až moc. Ale když mám mít jakýsi vnitřní uspokojení, že jsem do toho šlapal, tak mě mysl trénovat tak moc nutí a nezastavím se ani, když se citím na prach unavenej. Ale ono to před MS nějak nefungovalo, když jsem dva měsíce před závody trénoval téměř jen na stěně tímto způsobem a po této anabázi jsem se cítil slabší než předtím. Teď jsem si alespoň slíbil, že zvolním, když budu cítit, že se samou únavou nezlepšuju.

Jak to budeš mít letos se závody?
Se závody uvidím, jak bude chuť do tréninku na stěně. Zatím to nechávám otevřený, ale všechny závody určitě objíždět nebudu. Když budu mít konečně ten čas vzít si vrtačku a něco pěknýho navrtat v zahraničí, jakmile  odmaturuju, nechce se mi ho trávit v létě zavřenej na umělce...

V Labáku ses podílel na provýstupu “To tu ještě nebylo” AF XIa. Byl to tvůj první pískovcový prvovýstup? Co jsi na to říkal?
Byl jsem z toho naprosto unešenej, je to super styl jít takhle do neznáma, opadávat to a nevědět, co je metr nad tebou. A každopádně taky dost dobrej trénink. Moc rád bych někdy udělal nějakou pořádnou cestu v horách odspodu, chtěl jsem to vždycky, ale tento zážitek mě do toho ještě víc namotivoval.


Adam Ondra - "To tu ještě nebylo" AF XIa 

foto by Kletterkiddies


Teď máš tři týdny odpočinku. Co kromě tohoto domácího úkolu děláš?
Chodil jsem běhat, na slacklinu, kupoval a vyráběl dárky, byl samozřejmě hodně přítelkyní, na běžkách a doháněl věci do školy. O Vánocích se to nelezení dá vydržet, čas uteče i bez lezení rychle.

Díky za rozhovor.

Simona    [úpravy] 09:01 17.01.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Článek o přelezu Gioia i dolore10:49:07 17.01.2012
Kompletní článek od Adama o přelezu bouldru najdete víte kde... ZS
 pajamrazekodpovědět 
 Re: Článek o přelezu Gioia i dolore11:05:25 17.01.2012
Tak ten na ZS je vskutku povedenej;-) Ovšem tenhle taky. Díky.
Willhemodpovědět 
  Re: Článek o přelezu Gioia i dolore13:36:51 17.01.2012
ZS je co?
odpovědět 
   Re: Článek o přelezu Gioia i dolore13:42:57 17.01.2012
zlobastream
modpovědět 
   Re: Článek o přelezu Gioia i dolore19:27:40 20.01.2012
Zasraný Socky
pepikodpovědět 

 cože?14:47:17 17.01.2012
Adam už má holku??
Tonny Montanaodpovědět 
 Re: cože?15:21:23 17.01.2012
a co ty sporťáku, už máš kluka?
jirkaodpovědět 
  Re: cože?15:32:48 17.01.2012
Jojo, ženská je pro lezce mor:)
jen sranda;)odpovědět 
   Re: cože?15:56:35 17.01.2012
Asi tak jako chlap pro horolezkyni...
Taky jen sranda ;-)odpovědět 
 Re: cože?16:35:03 17.01.2012
a jakou! :-)
:-)odpovědět 
 Re: cože?08:14:29 20.01.2012
Jasně. Má holku do nepohody. Když je pohoda, tak je ve skalách.
kárlodpovědět 

 Lezky16:42:08 17.01.2012
Fajn rozhovor, díky za něj!
Ještě by mě docela zajímal Adamův názor na lezečky, ve kterých leze a které různě mixuje. Nějaké postřehy která mu na co sedne líp, resp. jestli je mu úplně jedno v čem leze. A taky co ten nový "no edge" systém.
Teda samozřemě pokud s tím pak nebude mít problém v LaSportivě :-)
DavidKodpovědět 
 Re: Lezky09:51:46 18.01.2012
V knížce co vydal HUDYsport - Základy bezpečného lezní je rozhovor s A.Ondrou, včetně jeho názoru na lezky, ve kterých leze...
vonkreuzodpovědět 
 Re: Lezky15:21:02 19.01.2012
http://goo.gl/U7XBQ Tady je ta kniha
 Neolkerodpovědět 
  Re: Lezky17:14:02 19.01.2012
Aha, dík, stáhnul jsem si jedničku, dvojky jsem si nevšimnul.
..no, tak aspoň něco..:-)
DavidKodpovědět 

 :D22:19:40 17.01.2012
:D http://www.youtube.com/watch?v=tMNZGPnwve4 to je strasneeee
makiodpovědět 
 Re: :D13:00:55 18.01.2012
Adame jsi borec, veskery obdiv, delas a dokazujes hodne a jsi skvely. Dle mne fakt si to kazis nekterym vystupovanim, rozhovory dobry, anglictina dobry...jen proste to rvani...je to nutne? Na tvuj vek je pravda, ze u mych deti bych to vubec neresil, ty jsi uz bran ale neco jako Ikona v tom lezeni...viz. original anglicky komentar k tomu videu z odkazu vyse. Z prekladace Google je to asi takhle:
"...ta chlap je úžasný horolezec, v budoucnu se bude nastavit nové standardy, ale potřebuje řídit jeho ústa, křičí jako mrcha..."

...((-:
Martas.odpovědět 
  Re: :D17:13:29 18.01.2012
heheheee nerieees praveze nech krici bohajeho
sak to nejsu zadne upocene 5+ky na umelej stene co tam leze
Adame fandime ti kric a drz!!!
makiodpovědět 
  Re: :D20:35:23 18.01.2012
Ale to je jeho styl. Takhle on prostě leze. Nemyslim si,že by mu tohle mělo nějak ublížit co se týče prezetace vlastní osoby. Při přelezech se taky nejspíš soustředí na jiné věci než je křik...
odpovědět 
   Re: :D00:07:31 19.01.2012
To dělaj vypatlaný hokejisti a fotbalisti také....;) Mr.ka sem, mr.ka tam, hlavně že to sype a jsou ikonama.
Prostě do hlavy IQ místo mága nenasypeš, ani kdyby jsi se ...posmál...:-))))
odpovědět 
    Re: :D07:34:01 19.01.2012
Četl jsi ten článek na zs? Srovnáváš nesrovnatelné.
Žebříkodpovědět 
    Re: :D09:16:24 19.01.2012
no vypatlanej mi prijdes tak akorad ty
R.odpovědět 
     Re: :D00:37:56 20.01.2012
Jedna věc je, jakých výsledků dosahuje AO ve sportu. Dobrá, je tč. nej. Jenže díky jeho slávě z něj mnozí dělají vzor a ikonu. Takže pokud mu to bude myslet jako mu to i leze, dá si rychle bacha na to, jaké jeho projevy unikají na veřejnost. Tištěné nebo na webu zveřejněné slovo osekají případní soudní a gramotní korektoři. U filmu to ale neklaplo.
V případě mládeže a mediálních prezentací, ale nikoliv dospělých lezců s tím může být trochu problém nejen z hlediska P.R., ale i z hlediska obyčejné slušnosti a výchovy mládeže ze strany např. rodičů.
Tak se vzývači a nekritičtí fandové AO, hlavně se nepos.rte...:-)
odpovědět 
      Re: :D07:42:18 20.01.2012
Sharma je tiez lezecka ikona a vzor a nad jeho nadavkami sa nepohorsuje nik?alebo nad nadavkami KOHOKOLVEK z lezeckej spicky, castokrat priamo na pretekoch pred publikom. a z hladiska vychovy ta takto sere aj Enzo Oddo (kolko ma teraz,16?) s jeho “putain“, ktore pouziva hadam uz od svojich 12 rokov takmer po kazdom pade? Tak sa z toho hlavne neposerte ty ani tebe podobni.
fuckshitputamierdaodpovědět 
      Re: :D09:24:06 20.01.2012
no me prijde ze se tu spis chtej po.rat kritici, nicmene koukni do jakehokoli vrcholneho sportu a zjistis ze tam to neni uz jen o rvani a obcasne nadavce ale o vulgarite nasili a agresi. Takze nejakej huronskej rev a obcasna pica je naprosto jemne vyjadreni.
R.odpovědět 
  Re: :D09:10:38 19.01.2012
Nechápu, proč tolik lidí irituje Adamův řev a projev. Vžyť je každého věc, jak projevuje emoce. Mě osobně je milejší někdo, kdo umí dát emoce najevo a nedrží je v sobě jen proto, že ,,by neměl řvat ". Nikomu tim neubližuje, tak proč se nad tím vůbec pozastavovat.
Tomášodpovědět 
  Re: :D13:57:20 19.01.2012
Kluci, neberte mu radost z lezení. Já když
starikodpovědět 
  Re: :D23:53:53 19.01.2012
krik (alebo skor rev) je u mnohych sportovcov (napr. guliari, ostepari, ale aj tenisti) bezny prejav pri vydavani maximalneho vykonu. ja osobne pri lezene bouldrov mojho maxima tiez kricim a dokonca mam pocit, ze bez toho kriku by som mnohe z nich ani neprielezol :)
matejikodpovědět 
   Re: :D22:31:30 21.01.2012
Hmm, frajere jestli sou to 6Becka tak potes koste, proste Adam je ikona, a to co dela kopirujou i ostatni a predstava, ze potkavam ve skalach typky co se po nevylezeni cesty rozbreci mne fakt dost irituje... ale asi mam staromodni nazory...
odpovědět 
    Re: :D07:58:58 23.01.2012
V klidu, Tvoje nazory nejsou staromodni. S temahle kecama by jsi neuspel nikdy.
odpovědět 
    Re: :D13:55:53 23.01.2012
Tezke kroky na hranici moznosti (u kohokoli) je potreba delat ve vydechu. Jenze pri maximalnim soustredeni clovek na to muze zapomenout nebo naopak ho toto soustredeni rozhodi. Silny rev je proto jistota ze clovek je ve vydechu. Toto ale snad kazdy lezec zna nebo ne? Zkuste to a uvidite. Klidne to pomuze i u 6B.
janodpovědět 
     Re: :D12:09:15 26.01.2012
mas recht! v karate je ten "rev" (vykrik, pri ktorom sa ma koncentrovat vsetka sila do jedneho okamihu) dokonca povinny a predpisany v niektorych technikach. takze sa to "musi" naucit kazdy. nie len hucat, ale aj ist na max.
blxaodpovědět 
  Re: :D15:17:08 22.01.2012
ten kometář o tom, že se někomu nelíbí Adamova řvaní u lezení, by zhruba odpovídalo tomu, co po nás chce vláda, lobisti, manažeři, EU,... :
"DRŽTE HUBU, A MAKEJTE"!

adam hubu nedrží, maká jak může a je lepší než ostatní...
z AO lezení plyne: "nedržte huby když už musíte makat a vyjadřujte se jak potřebujete" :)
honza k.odpovědět 
   Re: :D16:39:02 11.06.2012
Je lepsi v jedne discipline nez ostatni.

On by zas treba nedal nektery veci co davaji jini na jinych, nez "gimnastickych" cestach.
Presto se "ikonizuje"...proto obcas to vypada jako vrava mezi sportovcema co maj pocit ze delaj dejiny, a tema co jen "netleskaji" ale dovolej si i kus kritiky.
Adam je vybornej lezec a technik, to mu ale ani kritici revu a pod. vubec neberou.
Spis aby to nedopadlo jako s MG...desetileti se rikalo: nebojte, to fakt jen v nejtezsich cestach...nikdo to po nas do lehkejch tahat nebude na pisku, a jak to dopadlo? Zacinajici maji v hlavach modely ikon, a k dokonalosti uz jim jen schazi rvat pri lezeni petkove piskovcove cesty:-)
hahaodpovědět 
 Re: :D07:30:26 19.01.2012
Mě se to líbí a inspiruje. Myslím, že to, že to nedrží v sobě kvůli obavě, co by tomu řekl někdo trošku omezenější, kdyby se na to díval, právě dokazuje jeho nadhled, že leze víc kvůli sobě než kvůli sponzorům.
Občasný sprostý slova by se možná mohly kvůli dětem vypípat, ale upřímnej řev je fajn.
Žebříkodpovědět 

 adam ve fontu09:54:22 18.01.2012
Video #1: BD athlete Adam Ondra bouldering in Fontainebleau, France - http://vimeo.com/35171521 (další dva díly prý budou brzy následovat)
bretacrodpovědět 
 Re: adam ve fontu23:43:30 23.01.2012
dvojka: http://vimeo.com/35329118
Papoušodpovědět 

 rvani16:08:55 18.01.2012
vsak vzperaci si taky zarvou ne? kdyz pouzivas max silu tak ti to muze pomoct kdyz si zarves, nebo ne?
kodpovědět 
 Re: rvani19:49:16 18.01.2012
jo ale vzpěrač řve hlavně při výkonu, ale neviděl jsem vzpěrače co ječí jak malé děcko když nezvedne čínku
Tomodpovědět 
  Re: rvani21:49:19 18.01.2012
nebrec
bulikodpovědět 
  Re: rvani23:30:19 18.01.2012
šak řve při výkonu ne? :P
viděls to?odpovědět 
   Re: rvani01:16:57 19.01.2012
jo to taky :) mě do toho nic není, ať si každý řve jak chce, jen mi přijde že se dneska ve všem strašně přeceňuje výkon, tak bych mu přál aby to bral trochu víc s nadhledem, třeba by mu to pak lezlo ještě líp :))
Tomodpovědět 
    Re: rvani15:27:37 19.01.2012
Když Tome odbouráš svůj lůzrzevl přístup, občas si zapíkuješ a zam.dkuješ, trochu zařveš při výkonu a tréningu, obětuješ lezení čas, prachy a občas zdraví, možná se přiblížíš tomu, v čem se AO rozlézal tak před 5 léty. Jinak jednoznačně nechápeš, že výkony na hranici možností sport posouvají. Proto se jim dostává na rozdíl od zevlingu pozornosti. Tvé ho neposouvají nikam, a vztekajícího vzpěrače jsem už na Eurosportu viděl.
odpovědět 
 Re: rvani23:34:15 18.01.2012
byl jsem svědkem situace, kdy 12 letý kluk, netrénovaný, nikdy nelezl, ale zkoušel viset na čas na hrazdě, vydržel celé 3 minuty vkuse, protože v kuse monotóně křičel, resp. vydával hlasitý tón. viděl jsem to, ale stejně jsem tomu skoro nevěřil :) Ten řev asi fakt nějak funguje.
očitý svědekodpovědět 
 Re: rvani16:00:35 19.01.2012
Řev uvolňuje adrenalin, který zásadně zlepšuje fyzické schopnosti.
Honzaodpovědět 

 doba01:43:38 19.01.2012
...když jsem cca před 6ti lety, mozek už to nedává, spíkroval mejcup v Brně, AO byla nová hvězdička. U 8mé zelené většina borců, včetně mne, AO moc šancí do budoucna nedávala.  ...vyroste, ztloustne, zblbne a bude v piči... Díky BH za to, že jsme se všichni pletli. AO nejenže je světová špička v lezení, ale je to kluk, který to má v hlavě srovnaný...
Ať ti A drží zdraví a elán!
Matyodpovědět 
 Re: doba08:35:15 19.01.2012
Tak, tak :)
lezení fandaodpovědět 
 Re: doba00:27:45 23.01.2012
Nikdo, jehož životní snažení a cíl spočívá v přelezení nějakého šutru nebo skály v Horní dolní, to v hlavě srovnané nemá.

Spíše bych doufal, že se mu to v hlavě snad srovná. Tím neříkám, že nemůže být spokojený nebo šťastný. Může a asi je. Ale jeho význam mimo lezeckou komunitu je stejný, jako význam vítěze souteží "Kdo sní za 15 minut více knedlíků" nebo "Kdo dál dohodí dřevěným špalkem". Kdo o tom pochybuje, ať zastaví na ulici náhodného kolemjdoucího a zeptá se ho, kdo je Adam Ondra :-)

V každém případě přeji Ondrovi hodně štěstí jak v lezení, tak v normálním životě. Ať se daří a vydrží to až do pozdních let.
odpovědět 
  Re: doba01:27:08 23.01.2012
Hocikto na ulici ti povie kto je Jaromir Jagr a nemyslim ze jeho vyznam pre svet je vacsi ako Adamov, v hlave to ma zrovnane menej ako Adam ked mal 15. su to tu vsetko iba take tliachy ale je super ze niekto dokaze posuvat hranice, ci uz svoje alebo za cely sport. to Adamovi nik nevezme.
odpovědět 
  Re: doba01:27:14 23.01.2012
Hocikto na ulici ti povie kto je Jaromir Jagr a nemyslim ze jeho vyznam pre svet je vacsi ako Adamov, v hlave to ma zrovnane menej ako Adam ked mal 15. su to tu vsetko iba take tliachy ale je super ze niekto dokaze posuvat hranice, ci uz svoje alebo za cely sport. to Adamovi nik nevezme.
odpovědět 
  Re: doba07:56:33 23.01.2012
mluvit o zivotnim snazeni v dobe kdy je mu ... kolik? 18? je mozna trochu predcasne ))))
odpovědět 
   Re: doba09:30:05 23.01.2012
Vzhledem k tomu, že příspěvky se vztahují k současnosti, tak je to správně bez ohledu na to, kolik mu je.
odpovědět 
    Re: doba18:57:05 02.02.2012
jo, ale mluvit o zivotnim snazeni u nekoho v tomhle veku pusobi mirne komicky (tedy asi pro kazdyho krom lidi prave v tom veku). Clovek se totiz neubrani srovnavani s jinymi zivotnimi snazenimi ..rekneme v jine kategorii nez sapani se po kameni /preklizce nebo postrkovani kusu gumy po lede ohnutym klackem.
odpovědět 

 Borec je ten kluk07:24:02 20.01.2012
Minulý rok ze sebe Adam vydal vážně hodně. Na závodech je umístění výborný, když trávil většinu času na skalách a tak se prostě na stěně tolik natrénovat nedá. A stejně skály jsou skály. Držím palce do tohoto roku, ať se vše co si vezme do hlavy podaří. Na to v kolika letech přelézá nejtěžší cesty světa, se máme na co těšit a poslední video co vyšlo nedávno není doufám poslední o našem fenoménu v lezení...
Mášaodpovědět 

 co Adam nedal10:47:16 24.01.2012
http://www.planetmountain      .com/english/News/shownews1.lasso?l=2&keyid=3      9015&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
torousodpovědět 
 Re: co Adam nedal11:07:33 24.01.2012
Jestli jsem to pochopil, tak Adam už zkoušel Underground OS a nedal to. Pochopil jsem to správně nebo blbě?
odpovědět 
  Re: co Adam nedal11:35:41 24.01.2012
pochopil jsi to spravne
fotonodpovědět 
   Re: co Adam nedal12:06:26 24.01.2012
Snazil se snad o FL?
torousodpovědět 
    Re: co Adam nedal12:16:34 24.01.2012
Jo, jo...spadl v poslednim kroku...
odpovědět 

 Konkurence20:16:57 24.01.2012
Adame pritlac, roste ti konkurence:
http://youped.com/explore/ 1107-22-month-year-old-bouldering/
odpovědět 
 Re: Konkurence23:58:04 24.01.2012
Docela hustý. Kdyby u nás někdo plínkařům takhle schovával hračky, asi si ho podá sociálka:) Raději nechci vědět co říkají 22 měsíců staré kosti na pád do bouldřice.
 martanodpovědět 
  Re: Konkurence11:51:07 25.01.2012
Pry detska hlavicka je dost tezka na to jak ma zatim nevyvinute kosti, takze kdyz spadne hrozi ze si snadno zlomi vaz - mi nekdo rikal ale nevim co je na tom pravdy.
odpovědět 
 Re: Konkurence18:40:52 02.02.2012
nechápu že se někdo snaží za každou cenu z dítěte udělat něco, co sám nikdy nedokázal...člověk si stejně bude v dospělosti dělat co bude chtít...
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179369)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (21)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.