Nejdelší umělá cesta na světě

Slovinsko

Známí slovinští lezci, Janja Garnbret a Domen Škofic, se zúčastnili nevídaného projektu.

                                               





Za pomoci několika přátel (stavěčů) a sponzorů. Přelezli cestu, která byla vytvořena na nejvyšším komínu v Evropě. Jedná se zárověň o nejdelší umělou vícedélkovou cestu na světě, má 360 m!



360 ascent (hi res)

foto by © Red Bull Content Pool/Christian Pondella


Komín, na který bylo ve finále přišroubováno 800 chytů (500 chytů a 300 struktur), se nachází v elektrárně Trbovlje ve Slovinsku a cestu navrhli závodní stavěči Katja Vidmar a Simon Margon.
Samozřejmě byl natočen film, který působivě zachycuje celý proces od stavění až k přelezu této 13 délkové cesty. Na ten se můžete podívat níže.


(hi res)

foto by © Red Bull Content Pool/Christian Pondella


Cesta má celkem 13 délek, z nichž nejlehčí byla hodnocena 7b, zatímco šest nejtěžších bylo hodnoceno jako těžších než 8a fr. klasifikace. Nejnáročnější byla délka č.10 kde obtíže (8b+) lezci řeší v 250 metrech nad zemí. Ani jeden z nich cestu neznal a tak jim trvalo téměř 12 hodin, než se vůbec dostali na vrchol. O čtyři dny později, když se vzpamatovali z vyčerpání, tak se znovu vrátili ke komínu a vybaveni zkušenostmi z předchozího pokusu již cestu vylezli. Tentokrát oba absolvovali všech 13 délek bez pádu a na vrcholu byli za 7 hodin a 32 minut.


360 ascent (hi res)

foto by © Red Bull Content Pool/Christian Pondella






Zdroje:

Odkaz na hlavní dokument: 360 ascent

Odkazy na další klip: 360 ascent
Odkazy na klip na Vimeo  360 ascent

Odkazy na nějaké novinky: 360 ascent

Odkazy na videa a nějaký fotky: 360 ascent


JirkaS   [úpravy] 09:11 29.01.2021

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 luxus10:15:15 29.01.2021
škoda že tohle neudělají věřejně přístupné i s obtížností menší :(
odpovědět 
 Re: luxus10:28:53 29.01.2021
hned vedle je vidět žebřík
odpovědět 
 Re: luxus11:25:38 29.01.2021
podobná opičárna se zamýšlela ve vítkovicích v dolní oblasti, ale se to zavrhlo jako kokotina. a ejhle zájemci by byli
starý pesodpovědět 
  Re: luxus13:52:40 29.01.2021
pro ferratisty lepší nápad než ty zničené skalky (Kočičáky, Slané, Vír ... od dubských nemluvě)
odpovědět 
   Re: luxus16:30:11 29.01.2021
tvl nechapu proc je to kkt??? jako chodime i ven trenovat bud na venkovni umelky, nebo mensi 1000x lezene cesty na kvakach.. tak proc bych si nedal treningovou vicedelku do 300m.. Nemam vicedelky za barakem pro trening.
jasne do slovinska kvuli tomu nepojedu, ale i tak, mit cestu kolem, volny termin, ten jeden den i pro tu nevsednost bych dal v lezeckym tripu..
odpovědět 

 Žebřík10:34:51 29.01.2021
Myslím, že spousta lidí by to nedala ani po žebříku.
VladaModpovědět 

 Route Setting10:46:11 29.01.2021
Hustý. Mě by zajímalo, jak tam ty chyty/strukrury přidělali. Z pohledu stavěče vostrý.. mrknu na celý video, třeba tam bude něco jako, že si to do detailu naplánovali někde mimo a pak tam vše nějak nabušili z první bomby. Jinak si to nedokážu představit. Dobrá sranda.
Todpovědět 
 Re: Route Setting10:50:15 29.01.2021
Dělali na tom tři plánovači dlouho předem. Pak to tam navrtali asi za tři týdny dva lidé z normálního zavěšeného transportního vozíku, který se na komínu používá k údržbě.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Route Setting10:53:04 29.01.2021
Vidmar, Margon, Gruden. Tady je máš: youtu.be/8AWxV5fmB5M?t=46
Kuba Turekodpovědět 

 Vejška12:29:18 29.01.2021
Tak kdyby tam vedla cesta s maximem do 7a tak by to byl můj sen si to zkusit. Ale stejně nevím, jestli bych se nepodělal strachy.
Steveodpovědět 

 Nechapu12:43:50 29.01.2021
Ja chapu stenu jako nutny zlo pro trening, kdyz nemuzu byt venku. Jsem jediny, komu tohle prijde ujety?
Podpovědět 
 Re: Nechapu13:28:11 29.01.2021
Stěna je trénink, ale tohle je tak ujetý, že je to dobrý. Pro mě je to daleko a mimo moji obtížnost.
Třeba vrtnou z druhý strany něco pro softmovery :-)
Martinodpovědět 
 Re: Nechapu20:53:04 29.01.2021
tady budeš venku a dlouho :))
George-jpodpovědět 

 proč ne13:25:34 29.01.2021
Za mě dobrý, alespoň ty stavby mají i jiný využití než že to jenom hyzdí krajinu. A pokud máš nejbližší vícedélku 300km daleko, tak proč po práci nezatrénovat i takhle, pokud to máš kousek. 
Michalodpovědět 
 Re: proč ne13:34:59 29.01.2021
Z Trbovlje na Triglav je vzdušnou čarou 95 km. A slušný vícedélky budou určitě i blíž. V tom to asi nebude. No ale když máš po ruce nejvyšší komín v Evropě, tak proč na něj nezkusit udělat ještě větší kokotinu.
Joudováodpovědět 
  Re: proč ne14:30:11 29.01.2021
je to hlavne protoze RedBull. Oni mu se mu uz zdekovali skoro vsichni lezci ze zapadu a tak mu zustali slovinci
odpovědět 
   Re: proč ne09:30:08 30.01.2021
Megos, Schubert, Eiter a ty dva na komíně, bude jich pravděpodobně víc. Dříve Steck...
odpovědět 
  Re: proč ne16:35:08 29.01.2021
protoze kdyz tam bude lehci cesta tak nebudes muset tech 100km autem nekam.. tvl preplneny preklizky lidma, na skalach samej amater a v diskuzi na lezci opovrhujete 300m venkovni sportovkou co by mohla bejt, ze je to blbost...
odpovědět 
   Re: proč ne20:54:16 29.01.2021
To sou moudra, kokoti :D
odpovědět 
  Re: proč ne22:26:57 31.01.2021
Nereagoval jsem přímo na tento případ, ale obecně.
Jinak od nás to máme do Ádru vzdušnou čarou taky necelou stovku a trmácíme se 3hoďky (to není úplně výlet na "popráci").
Michalodpovědět 
   Re: proč ne15:15:09 02.02.2021
na třistametrovou cestu nepojedeš po práci nikam, to už pár hodin zabere
odpovědět 
    Re: proč ne16:01:43 02.02.2021
To záleží jen na podmínkách, schopnostech a obtížnosti cesty kterou by sis vybral. 300m není zas tak moc, pokud nelezeš cestu kolem svého max. A taky můžeš kdykoliv otočit :).
Michalodpovědět 

 lištofil15:55:41 29.01.2021
je to hrozně parkurový, lištu nepodrtěj, furt jenom hop a skok.
odpovědět 

 Stena je nejen trening..17:00:50 29.01.2021
Paradni rarita. Pristi cesty by mohly byt trochu lepsi. Treba se tam jednou podivame. Dobre jistena bezpecna vicedelka-co vic si prat :)
A.odpovědět 
 Re: Stena je nejen trening..00:44:27 30.01.2021
Ještě ta náročnost. Třeba to dynamo v ty výšce.
odpovědět 
 Re: Stena je nejen trening..09:34:35 03.02.2021
chybi mi tam spani v zahrabu na nastupu
l.odpovědět 
  Re: Stena je nejen trening..09:55:59 03.02.2021
Myslíš záhrab v popílku? :)
P.odpovědět 

 V Ádru...19:52:31 29.01.2021
... se lezou komíny bez mága.
Klasikodpovědět 
 Re: V Ádru...20:41:24 29.01.2021
Z komína nevypadneš; tak nevím, co tam dělali těch 13 hodin.
honzaodpovědět 
  Re: V Ádru...22:38:42 29.01.2021
hezky pěkně Honza.
danielodpovědět 
  V komíně10:39:25 30.01.2021
se musíš točit...
Máraodpovědět 

 marketing22:45:20 29.01.2021
Marketingově vděčný, protože to je fotogenický. Industriální věž co čumí z mlhy jako v Nějakém Tolkienovi. Prostě něco jiného.
stipodpovědět 
 Re: marketing07:08:04 30.01.2021
Jsem myslel ze je to tyčový značení někde v Orlickejch... a vím komín!
Sevodpovědět 
 Re: marketing07:08:13 30.01.2021
Jsem myslel ze je to tyčový značení někde v Orlickejch... a vím komín!
Sevodpovědět 
  Re: marketing09:22:42 30.01.2021
Typickej RedBull, ale pěkný a fotogenický.
Lubošodpovědět 

 sundaný10:56:37 30.01.2021
Tolik energie... a ty chyty už tam nejsou \:-))
Údajně je po dotočení hned sundali ...
mikeodpovědět 
 Re: sundaný11:39:32 30.01.2021
Prece nemuzou dopustit aby jim tam lezli nejaky nymandi. Z realistickyho hlediska.. organizacne tezko zvladnutelny kdyby to otevreli pro verejnost. & kdyby neotevreli a ty chyty tam nechali tak u toho musi stat nejaka ochranka 24/7 a odhanet zajemce.
odpovědět 
 Re: sundaný21:58:57 31.01.2021
Holt, eco-friendly Red Bull akce. Jak všechny ostatní...
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: sundaný23:39:35 31.01.2021
Pane jo, to to zpustošilo planetu. Už jsem si říkal, že by se žádnej moralista neurodil....
Povolené akce - střelba z luku, běh, hod sněhovou koulí. Ostatní preventivně zakázat.

Nic, pěkná věc a ještě lépe natočeno. Díky.
Todpovědět 
   Re: sundaný07:38:06 01.02.2021
hele bacha, na vyrobu slusnyho luku padne spousta dreva, o tetive nemluve (je libo umely vlakna nebo zvireci slachy?). Beh -- kvalifikuje se leda naboso v zaplavovejch zonach. O ekologickym dopadu premistovani snehu je zbytecno se sirit.
odpovědět 
   Re: sundaný12:45:57 01.02.2021
Hm, takže takováto (a podobné) mega akce bez možnosti dalšího využití je, vzhledem množství energie na to vynaložené, v duchu tzv. udržitelnosti, jo? OK, jak řekneš. Co se člověk dnes nedoví... Ale je teda hezké, že z prodeje tekutiny, která chutná jako zvratky, se někomu plní jeho sny. To se musí nechat.

(Pro méně chápavé - akce jako taková super, vadí mi pouze ten princip v duchu "tak my si tady natočíme hezké promo, vždyť na to máme, a pro vás, diváky, běžte si lozit jinam".)
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: sundaný19:59:03 01.02.2021
Proboha, trochu soudnosti.
Tys neviděl v tom videu, v jak mizerném stavu je ta svrchní vrstva betonu? Jak velké koláče betonu tomu stavěči zůstávaly v rukou? Dovedeš si představit, že by něco takového přistálo někomu dole na hlavu? Vždyť i ty štandy měli pro sichr přivázané lanem ještě k tomu žebříku. Což vypovídá o tom, jak moc věří kvalitě toho betonu, víc než dost.

Tohle je prostě realizovatelné jen za mimořádných bezpečnostních opatření (omezení provozu), které cosi stojí a které by byl asi jen stěží schopen nějaký lezec zaplatit.

Nemluvě o ceně těch struktur, které by dlouhodobě takto instalované, mohly časem vysublimovat..., například.
JiBodpovědět 
     Re: sundaný21:09:20 01.02.2021
Já nepláču nad tím, že si tam nezalezu ...ostatně, i kdyby to tam nechali do konce světa, vsadil bych se o cokoliv, že se tam ani nepodívám.
Moje "take-home message" měla být o tom, že když uź do něčeho serou tolik času, peněz a energie, mohlo to být něco, co bude sloužit dál. Tohle je na úrovni "attention whore" formátu. Ale obal prodává, to je fakt.
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: sundaný07:59:06 02.02.2021
A proč by to mělo bejt i pro ostatní? Reklama na Red Bull a tím to končí. Nazdar.
P.F.odpovědět 
     Re: sundaný21:54:35 02.02.2021
Ahoj Patrika. Pokud to vyznělo jako "by mělo", tak to mělo vyznít jako "by mohlo". Anebo jak jsem napsal později - když už mega akce, ať to má přesah. Ale to by to nemohl být Red Bull...
tah-sha-tungaodpovědět 

 Expesky a mágo....23:54:07 31.01.2021
Byl udelanej test,jestli magnezium neskodi betonu?  Čučím, že na RP už se používaj ve vícedélkách i odsedky, zřejmě dobrej oddíl. ŇufzGrandu
ŇufzGranduodpovědět 

 Jak se s/lezou komíny07:53:45 01.02.2021
"Já z cvičných důvodů prolezu vnitřkem", to byli naši předci, na komíně.
Richard LBodpovědět 

 uznani10:08:10 01.02.2021
Navrhnou takovou to cestu je extra netrivialni ukol. stavecum obdiv.  Postavit ji.. no bud fakt hodne dobre placeny nebo hooodne odhodlani...

Prelizt to - at je to jaky chce, 360m kolem 7c, uz to staci. Navic ten straslivej preklizko-bouldrovej styl. Delat povinny dynamo ve 200metrech neni lehky, ani ty mini listicky ve druhe tretine.  Navic v takovehle mega expozici (zpusobnene kulatosti kominu). Mozna fakt ze je to v udoli a ze je hned vedle zebrik, ten psychickej natlak snizuje, ale uplne si to nemyslim. Zvlast pokud to fakt byl a jejich prvni poradna vicedelka. 

Obdivuhodny pocin, mozna vrchol,  moderniho umelohmotneho parkur lezeni.


Co me zarazi je retez presek misto odsedky... Co na to mistni klasici-metodici?

judovanaodpovědět 
 Re: uznani10:59:31 01.02.2021
Mě to přijde jako dobrá akce.
P.F.odpovědět 
 Re: uznani15:08:50 01.02.2021
Viděl jsem kvůli tomu člověka umřít, resp. jen slyšel ten pád a pak viděl to divadlo okolo. Byl to formativní zážitek a od té doby, odmítám lézt s někým, kdo nemá odsedku. Ač se přiznám, že párkrát jsem to v nouzi taky použil, ale s vědomím, co se může stát. Jednou jsem dolezl na druhém cestu kamsi na polici, kde měl kamarád, ač zkušený, nepochopitelný rětezec expresek jakože prdodloužení štandu. Hystericky jsem ho seřval a přitížilo se mi. Takže bych ocenil, kdyby se to nepropagovalo. Ale lidi jsou pohodlný a z nějakého důvodu jim odsedka vadí a karáble se zámkem a s půlloďákem neřeší slanění a jiné situace.
Ale jsou to sportovkáři, ať si dělají, co chtějí.
Ještě k expozici: Já bych se určitě posral, při lezení, ale jako mladé hovado jsem lezl komín v Jinonicích - luxusní bilighorze žebřík plus klec. Má to, myslím, 100m. Zajímavé poznatky: Strach z výšky minimální, vůbec nám to nedocházelo, jen sednou si na ten úplný konec komína bylo divné - podivná černá jáma za zády... A i osmičkovému lezci po 100m žebříku lehce nateče. Kamarád, který nelezl vůbec měl tak nateklo, že jsem museli čekat, než jsme mohli dolů. Otázakou je, zda to oni řešili, přece jen lezou furt, padaj a tak, expozici zažívaj a od nějaké výšky už je to jedno, ne?
Jo už si vzpomínám, člověk se nesměl dívat doleva a doprava, jinak ta masa komínu byla vcelku uklidňující.
k.odpovědět 
  Re: uznani16:44:34 01.02.2021
ok. dik. myslel jsem ze jsem jedinej idiot kdo baziruje na odsedce, a retezec z expresek povazuje za kandidata na smrtak.
judovanaodpovědět 
   Re: uznani18:00:32 01.02.2021
aha, a ja považuju kandidáty na smrťak odsedkaře.
stary pesodpovědět 
    Re: uznani18:56:41 01.02.2021
Aha a proc pak? Jakoze retezec presek je imho nejhorsi. To se ruzne otvira o vystupky a apci se to...az to vypadne. Kus lana ma sve + i -. Uplne proti nemu nemam problem, az na okamzik, kdy to lano potrebuju a ono prd, jsem s nim privazanej ke skale.
No a odsedka jak furt visi na sedaku, tak se furt odira a odira az se prodre... ale je to z tehc ocividnych potizi ta nejsnadneji odhalitelna.
judovanaodpovědět 
     Re: uznani07:33:21 02.02.2021
sis odpověděl sám. lezl jsem přes třicet let a nikdy jsem furtovní odsedku neměl, pradvda je že jsem hlavně sportoval, ale když to bylo třeba, tak expresky nebo šlinga. při delším nebo nepřehledném štandování pozichrovat fousem.
ty odsedky většinou bývají s pochybných tkaniček (dynema) a tak dlouho se šmirglují až se ucho utrhne
stary pesodpovědět 
      Re: uznani10:53:51 02.02.2021
jup. Na kvalite odsedky a o peci nad ni (proste nebrecet a vymenit) zalezi. V okamziku kdy to delas, je to tvuj spolehlivej kamarad. No kdyz ses na prodrene tknaicce je to hrobnik.
Presky sou hrobnik afaik casteji. Pokud si hodis jen tak nejakou zbylou smicu, tak ti hrozi dve veci - ze ta smica bude v hroznym stavu, a nebo z euz ti zadna smica nezbyla :)
judovanaodpovědět 
       Re: uznani21:54:44 02.02.2021
koukali jste na to pořádně? Podle mě mají loďák na laně z kterýho se neodvazujou a expresky jsou jen na zkrácení vzdálenosti .... a to nejsu metodík pitcho :-D
slabouchodpovědět 

 RedBull...13:40:53 01.02.2021
Překvapivě nikoho neuráží, že tahle akce není nic jiného, než jedna velké reklama. Myslím, že realistický odhad nákladů na podobný projekt je někde od 40 do 70000 Euro. Stavěči, filmaři, zajištění permitů (stavba, dron, atd.), jenom ta postprodukce 50 min. dlouhého dokumentu...
Janje přeju vše nej, známe se osobně a rozhodně patří mezi nejvíce podhodnocené sportovce, ale jinak? RedBull... Promo sportu? Asi těžko. Nějaký pokus o edukaci, to už tuplem ne. Hlubší smysl? Asi bych nechtěl vidět, kdyby se něčeho podobného účastnil Adam. 200 hejtů o tom, jaká je to ... prodejná.
 pavelblazekodpovědět 
 Re: RedBull...14:11:13 01.02.2021
Proč by to mělo někoho urážet? Že jsou tyhke akce reklama na hnusnej energeťák ví snad každej. Co je na tom špatnýho? Akce Redbullu jsou dost dobrý a jako reklama je to taky dost dobrý.. co víc si přát? Naváží se snad někdo do Adama nebo do Tebe, že je Adam sponzorovanej Black Diamondem a tudíž že je to kurva prodejná? Dost o tom pochybuju - každej chápe, že profesionální sportovec musí bejt z něčeho živej.

Výtky zde v diskusi jsem vnímal spíš jako postesknutí, že Adam už není ten pankáč (což ale každej snad nějak vnitřně chápe, že né každej je pankáč nadosmrti) + že série různých videí s Adamem jsou poněkud vlezlý a o ničem.

Opravdu se do Adama někdo naváží, že je sponzorovanej (= že má příjmy z reklamy)?
honza plocekodpovědět 
 Re: RedBull...14:53:49 01.02.2021
Víš jakej je rozdíl mezi tebou a jima, proč je nikdo nehejtuje a tebe jo?
Na nic si nehrajou. Je naprosto jasný, že je to blbost. Zbytečně vynaložený prostředky, reklama na Redbull a prezentace účastníků. A proč se to lidem líbí? Je to úlítlý, zbytečný, ale originální a možná to má rekord v nejdelší umělé cestě na světě. Všechno to za to stojí. A navíc rozsah videomateriálu odpovídá počinu. Není to o tom, že se jeden neúspěšný výjezd rozloží do několika videi, jakože mrk mrk nevíme, jak to dopadne, ale modří samozřejmě vědí, že kdyby to dopadlo, bude se to oznamovat jinak:)
A proč to, Voldemorte, komentuješ? Sere tě, že to lidi nehejtujou a tebe jo??? Zamysli se nad sebou a nad tím, co jsme psali u videi AO, kterého já si jinak osobně vážím. Přiznej propagaci, youtubeřinu, snahu vydělat a nehraj si na to, že zlepšuješ svět (osvěta a podobné blbosti).
Přiznaná komerce nevadí, komerce, která si hraje na přesah je hodna odsouzení, nebo aspoň znechucení (neber osobně, trvalý názor).
Slunce v duši.
odpovědět 
  Re: RedBull...14:38:38 02.02.2021
.. Všichni máme na sobě spoustu světýlek. Světýlek? Já taky? No... Vy abych řekl pravdu moc ne. To je dobře. Nebo to není dobře? Znamená to, že vás nemá nikdo rád.
odpovědět 
 Re: RedBull...18:09:56 01.02.2021
já osobně, kdybych si moh vybrat, tak bych radši viděl Adama v red bull teamu než v aspen istitutu
stary pesodpovědět 
  Re: RedBull...23:22:07 01.02.2021
Naštěstí na Tobě nezáleží.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: RedBull...16:43:17 02.02.2021
Taky tě platí? Tebe jsem tam nevidel, ale neprohledaval jsem to detailně bo Když vidím tu sebranku co se tam tlemí v sekci ,,people,, tak je mi na zvracení. Fakt jsem nepochopil proč zrovna Adam,kdo ho tam vmanevroval.
stary pesodpovědět 
    Re: RedBull...21:38:41 02.02.2021
kuba turek by se do aspenu hodil.
odpovědět 
    Re: RedBull...22:50:51 02.02.2021
Neplatí. Proč se ptáš? Taková úctyhodná instituce naopak peníze získává od svých členů, sponzorů a donorů.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: RedBull...06:57:00 03.02.2021
dík, to mi stačí
stary pesodpovědět 
      Re: RedBull...10:51:26 03.02.2021
Já se ptal: "Proč se ptáš?"
Kuba Turekodpovědět 
       Re: RedBull...11:03:44 03.02.2021
ale, dělám si obrázek
stary pesodpovědět 
        Re: RedBull...21:16:49 03.02.2021
Díky za vysvětlení. Takže teď víš, že mě Aspen Institute neplatí. A s téměř 100% pravděpodobností neplatí ani Adama Ondru. Jsem rád, že jsem Ti otevřel oči.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: RedBull...17:06:16 04.02.2021
O to je to horší
odpovědět 
     Re: RedBull...13:12:55 03.02.2021
úctyhodná ???to si děláš srandu.třeba myslíš "krvavou madlu balkánskou řeznici"jako čestnou členku ?aspen je spolek největšího dna a špíny společnosti,slušnej člověk tam může být jenom omylem dokud nepozná co má vedle sebe za lidi.
dodpovědět 
      Re: RedBull...13:46:45 03.02.2021
Takovej výblitek dnešní doby, ten tvůj komentář. Nějaká argumentace místo plivnutí by nebyla?
George-jpodpovědět 
       Re: RedBull...15:42:55 03.02.2021
Jaký argument si představuješ? Si otevř stránky sekce lidé. Je to tam sám uchyl a psychopat. Namátkou: Babiš Hamáček Maláčova Etzler...jestli chceš vyblitky můžeš zvracet permanentně
stary pesodpovědět 
       Re: RedBull...22:30:42 03.02.2021
geore .výblitek dnešní doby jseš spíš ty, jakej potřebuješ argument k tý zrůdě nelidský Madeleine Albrightový.za ní mluví tisíce mrtvých a to jak se objímala s tím dobytkem svinským Hashim Thaçi.dnes po zásluze ve vazbě v hágu.
netvrdím že všichni ,ale dost lidí z aspenu by zasloužilo provaz za tu pravdu a lásku co šíří po světě.rozhodně by si to zasloužila většina těch "cnostných donátorů" , jak píše tvůj předřečník kuba turek
danielodpovědět 
        Re: RedBull...04:01:43 04.02.2021
Tak zrovna Madle může celá Evropa poděkovat, že se jí podařilo komunisticko-nacionalistickou válku v Jugošce ukončit. Kdyby se do toho nevložili Amíci, tak jsme mohli válčit třeba i my, nebo jiné státy. Válka se odehrávala za našimi humny pár set kilometrů od hranic.

A lezci by ji měli být vděční, že mohou šplhat v Paklenici a Myší díře.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: RedBull...06:27:32 04.02.2021
O Balkáně víš hovno. Za tyhle kecy by tě v Bosně vyhnali do Srbska a tam by té nahnali na minové pole a pak by ti odstřelovač zastřelil syna co jde zrovna po mostě přes řeku Žepče. A hlavně si zjisti historii. A neboj se hotovo ještě není. Nehledě na to, ze jeden z hlavních podílu na cele této akci mají především Němci. Geopolitika je svinstvo a proto potřebuji takové tupé hlavy jako jsi ty.
odpovědět 
         Re: RedBull...07:07:28 04.02.2021
O Balkáně víš hovno. Za tyhle kecy by tě v Bosně vyhnali do Srbska a tam by té nahnali na minové pole a pak by ti odstřelovač zastřelil syna co jde zrovna po mostě přes řeku Žepče. A hlavně si zjisti historii. A neboj se hotovo ještě není. Nehledě na to, ze jeden z hlavních podílu na cele této akci mají především Němci. Geopolitika je svinstvo a proto potřebuji takové tupé hlavy jako jsi ty.
odpovědět 
          Re: RedBull...12:17:18 04.02.2021
Ta vole, ty jedes.
odpovědět 
         Re: kuba a madla19:50:20 04.02.2021
kubo tak to seš hustej psychopat.nemá smysl s tebou vůbec diskutovat,přál bych ti aby tvojí rodinu navštívili osvoboditelé z UČK .pak bys možná dostal rozum při pohledu na uřezaný hlavy tvejch rodinnejch příslušníků.
danielodpovědět 
          Re: kuba a madla20:00:53 04.02.2021
pro rozhovor s Kubou Turkem je potřeba držet se jedný zásady..
stoletého mnicha navštíví novinář a ptá se. máte nějaký recept na dlouhověkost???
mnich odpoví. "nikdy se nehádej s dementem".
novinář odpoví."tak to je nějaká blbost ne".
mnich. "ano máš pravdu".
odpovědět 
           Re: kuba a madla21:50:16 04.02.2021
Že se nepodepíšeš, je symptomatické.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: kuba a madla00:40:53 05.02.2021
promiň kubo, zapomněl sem příspěvek ,je samozřejmě ode mě,a naprosto s tebou ve všem souhlasím,neuvědomil sem si prve že ,tvé jméno naznačuje to, že tvoji předci pravděpodobně před staletími dávno islamizovali evropu a tudíš stojíš na straně džihádu proti pravoslavejm srbům..Ale i když je mi z toho na blití musím podle výše uvedených doporučení a zásad říci jediné "ano máš pravdu"
daniel odpovědět 
             Re: kuba a madla17:23:10 05.02.2021
no ty koki, myslíš, že až tak? a že třeba doma, tajně, na koberečku, mlátí hlavou pětkrát denně o zem směrem ne k mekkce, ale k bruseli?
sem si oněm myslel, že je ňáky dívný vlezdobruselista, ale že by machomet? i když to se dneska nevylučuje
stary pesodpovědět 
             Re: kuba a madla22:27:36 05.02.2021
Nejsi zase tak daleko... V okolí Horažďovic, odkud pochází můj rod a většina tam žije dosud, byly v 15. a 16. století zajatecké tábory z tureckých válek. Mé jméno s tím souvisí nejspíš buď původem, nebo spoluprací s lidmi z turecké válečné strany. (Ostatně podle genetických výzkumů se ví, že Češi mají průměrně přes 10 % turecké krve a Slováci 15-20 %. Důvodem jsou čilé obchodní styky Evropy s Malou Asií, potom díky spojenectví s Tureckou říší po mnoho století, a občas také válečnému stavu.)
Kuba Turekodpovědět 
              Re: kuba a madla23:41:02 05.02.2021
A byl to Švéďák?
Bídaodpovědět 
              Re: kuba a madla23:55:37 05.02.2021
hm a u tebe je to teď to ideologické prozření nebo o co jde?vzdal ses marxismu a vyznal šahádu ?nestydíš se glorifikovat strůjce takového teroru na slovanském národu.a psát ubohosti o komunisticko-nacionalistycký válce.nakonec z tebe mám pocit jestli nepatříš do tý party co byla za války spojenec. německo-turecko-chorvatsko a mnoho dalších.pokud dneska někdo reflektuje balkánskou válku tímto způsobem jak popisuješ,po25 letech událostí v v evropě a na blízkém východě.zaslouží určitě vyznamenání rytířského kříže nebo konopnou kravatu.madla je prostě lidská zrůda a válečnej zločinec, pokud se na tomhle neshodnem nemá smysl cokoli řešit.přeji mír v srdci
danielodpovědět 
               Re: kuba a madla03:26:30 06.02.2021
1) Prozírat jsem nemusel, nějak tak vděčím rodičům, že mě naučili, co je to svět a co je to společnost, kde je dobro a kde zlo.

2) O Madle takové věci rozhlašuješ Ty a pár Tobě podobných. Ostatní lidé na této planetě vědí, že zamezit válce je nutné co nejdříve a co nejúčinněji. Věděla to i ministryně zahraničí Allbrightová a věděl to i předseda vlády Zeman. Proto v rámci svých možností udělali to, co udělali.

Díky nim opravdu můžeš lézt na Balkáně po skalách.
Kuba Turekodpovědět 
                Re: kuba a madla10:44:29 06.02.2021
Ano kubo máš pravdu
Danielodpovědět 
           Re: kuba a madla22:12:06 04.02.2021
:D
odpovědět 
  Re: RedBull...21:14:13 02.02.2021
souhlas
danielodpovědět 
 Re: RedBull...19:20:05 01.02.2021
No jestli tohle píšeš na zahraniční servery, tak děláš pěknou ostudu. Takovýhle uplakanci, se ani nedivím že ten Adam to Mundo nedal. A Adam, kdyby tam dal OS, tak se o něm mluví více než kdyby prelezl nevím co.
odpovědět 

 bob a bobek08:38:48 02.02.2021
Jako pokračování by mohli natočit " reklamu " na firmu Boba Mrózka , jak ten komín postupně bourá - samozřejmě bagrem shora !!
mikeodpovědět 
 Re: bob a bobek18:24:22 02.02.2021
To by bylo hrubé! :D
odpovědět 

 redbull je super drink21:35:37 02.02.2021
nevím co kdo se sere.redbull je dobrej energyťák.  A
když mají dost peněz na to aby platil třeba F1,tak pokud mají chuť vyhodit nějaký drobný pro to aby si děti pohráli na komíně.proč né. a naivní představa že by to tam mělo zůstat pro nějaký zoufalce co si to pojedou zkusit to snad není ani k smíchu to může napsat jenom debil kterej nikdy nepřidělal ani obrázek doma na zeď,vždyť je z videa jasný že to tam je přilepený jenom tak na "žvejkačku".
danielodpovědět 
 Re: redbull je super drink21:55:22 02.02.2021
Voe, už to nehul ...teda vlastně - nepij!
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: redbull je super drink23:35:30 02.02.2021
Tašatunko piju to jenom v duchu tý "udržitelnosti".pokud si tím myslel, "udržet se" při řízení v bdělém stavu. ale na tom ,že RB má jako jedinej energyťák celkem dobrou a vyváženou chuť na tom trvám,ale je to jenom můj sub.názor.stejně jako ten tvůj o těch zvratkách a eco-nesmyslech
dodpovědět 
   Re: redbull je super drink09:39:24 03.02.2021
Redbul hmm no nápoj pro náctileté, kde většině by se to nemělo ani prodávat... ostatně jako i jiné návykové látky. Nebýt floutků a pipek 10-18 let asi by ani neexistoval.
Hnus zelený, ružový, sračkový nic víc!
Zavišodpovědět 
   Re: redbull je super drink10:55:05 03.02.2021
RedBullu jsem dal v životě dvě šance, ani jednou (mu) to nevyšlo. Že to chutná, např. jako zvratky, ano, to je skutečně věc názoru (a shodlo se nás na tom víc). Stran ekologie/udržitelnosti jsem nepsal v souvislosti s tou jejich břečkou, ale ohledně jejich megalomanských akcí.
A, ano, jsou lidé, jako např. Ty, kterým to je u prdele (dalším, docela známým, je Klaus starší). Ale faktem je, že následky si sežerou až naše děti nebo možná, pokud budou mít štěstí, až ty jejich děti, takže nám to může být vlastně skutečně u té prdele...
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: redbull je super drink13:04:11 03.02.2021
tašatunko ty seš asi hodně bio.není mi u prdele hodně věcí, ale ty uvědomělý aktivisti mě dost serou.v rámci udržitelnosti doufám brzy vymřou
dodpovědět 
    Re: redbull je super drink06:20:08 04.02.2021
Tak si tak hlavně žij ty a nevnucuj to ostatním. Ale ono tak bohužel není. Ti co se nechávají jako ty nemají místo na planetě a brzo najdete řešení.
odpovědět 
     Re: redbull je super drink20:20:07 04.02.2021
06:20:08 04.02.2021..???moc se neorientuji v tomto komentáři ,je to psané česky??dá se na to odpovědět jinak než pousmáním a poděkováním přírodě že už započala selekci nadbytěčnejch tvorů ,tím ze u nich rozvine takový zákeřný nemoci.
dodpovědět 
      Re: redbull je super drink08:00:52 05.02.2021
:-D ok :-D
odpovědět 
   Re: redbull je super drink11:42:25 03.02.2021
Za mě kola lepší - jednak kofein, druhak objem - nalemtáš se toho, abys měl pořádně plnej močák. Pak jedeš, ale nesmíš moc čůrat. Plnej močák tě taky udrží vzhůru.
Papoušodpovědět 
    Re: redbull je super drink15:31:23 03.02.2021
ano, známe z dobrodružných knížek, indiánský budíček pro přepadení těsně před úsvitem - jeden náhodně vybranej indián se před spaním naloká vody, co se do něj vejde.
Lukas B.odpovědět 

 Hmmm23:27:30 02.02.2021
RB i p. Blazek maji stejny cil. RB je v tomto oboru X let napred a podle toho to tak vypada. Taky bych radeji videl Adamka v jejich sluzbach, kdy je kazdemu jasne, ze jde o reklamu. Tym okolo PB si hraje na neco vic a proste to smrdi.
Trojkarodpovědět 

 Teda... 11:16:24 03.02.2021
...to muselo dát příšernou práci, přitom taková blbost, co?
Bídaodpovědět 
 Re: Teda... 12:06:31 03.02.2021
Určitě. Ale já proti tomu nic nemám. A Red bull je ok. Kdyby kvůli tomu něco jen tak zničili tak ok. Ale je to jen zapráskanej komín na elektrárně.
Patrik Fabingerodpovědět 

 ...13:21:00 13.02.2021
Ta jejich ruská angličtina je příšerná. Když už je učili jak jistit sportovní vicedelky (coz mi přijde trapný), tak jim mohli jeste přidat kurzy výslovnosti angličtiny. Nekdo by sy si pak mohl myslet že je to někde v Moskvě
Honzodpovědět