LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climb now, work later ;)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)

Žebříček
Cesty:
27.Havlík 10510
28.Jeliga 10493
29.Novotná 10484
Bouldry:
27. 9178
28.Vaňous 9153
29.Indrák 9150
Hory:
22.Louda 3204
23.Chomová 3179
24.Verner 3138

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1145748 cest
Nové přelezy:
Rošáda 7C
Velkej Muh 7C
Kejvman 8A
Oczy Ważki 7C+
Heros 7C
Heros 7C
Břízolit 7C
Švajc 2 7B+
Švajc 3 7C
Zlomený Ry 8A

Stěny
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Čech se zřítil při výstupu v Alpách

Při horské túře v tyrolských Alpách zahynul v sobotu 22letý český turista z Plzně. Podle rakouské agentury APA se Čech zřítil při výstupu na horu Grossglockner ze srázu vysokého 400 metrů. Jeho 20letý český kolega je v pořádku. \"Informoval nás jeho kamarád,\" potvrdil  Josef Kolár z vídeňské ambasády. 
Podle českého velvyslanectví se 22letý Jan B., student z Plzně, zřítil v sobotu kolem 14. hodiny, když oba turisti opouštěli vrchol hory.
Převzato z iDNES

JirkaS   [úpravy] 10:02 03.06.2002Tisk 

Reklama:

Komentáře

Nový komentář 

 Podrobnosti
Nenzá někdo podrobnosti jak k této tragedii došlo? Zrovna jsme se tam tou dobou chystali, ale nakonec se to odlozilo.
Zapsal: Anita, 10:18:22 03.06.2002
 Doměnka
Dle mého názoru nešťastník musel spadnout při přechodu Obere Glockocknerscharte nebo přechodu Kleinglockneru. Zřítil se pravděpodobně na ledovec Ködnitzkees (na druhou stranu je to podstatně více než oněch 400 m. Jde se navíc právě na straně spadající na Ködnitzkees. Vzhledem k tomu, že jeho kolega je v pořádku a pravděpodobně nespadl, nebyli v kritickém místě navázáni. Přitom obě zmiňovaná místa jsou zajištěna dokonce ocelovými tyčemi. Počasí bylo v tu chvíli celkem stabilní, foukal ale velmi silný vítr (100 km/h není na tomto místě problém). Upozorňuji, že je to moje doměnka, není to ověřený fakt. Jen jsem chtěl říci, že takováto hora není prdel a konkrétně na Glockneru jsem viděl věci, nad kterými zůstává rozum stát.

Viděl jsem tam taťku s osmiletou dcerou, kterou měl na sobě přivázanou třímetrovou prádelní šňůrou. Holčina měla na nohou holinky a dva z plechu vystříhané kousky jen matně připomínali mačky. Sedáky asi neznali. Když holčina česky prohlásila, že už nemůže, bylo jí řečeno ať nekecá a jde. Bylo mi jí líto.
Spousta lidí táhnoucích na Glockner si loni na treku v Malé Fatře řekla příště Glockner, za rok Mont Blanc no a pak to krásný Alpamayo. Vo tom to prostě není a kdo takto smýšlí hazarduje se svým životem. Mezitím je ještě spousta práce.

Pokud někdo víte něco více o této lidské tragédii, dejte sem o tom zprávu.
Upřímnou soustrast pozůstalým.
Zapsal: Azbest, 11:41:49 03.06.2002
 
Prosím též o nějaké podrobnější informace. Dík
Upřímnou soustrast všem pozůstalým!!!
Zapsal: Luk, 21:13:17 03.06.2002
 novináři
novináři musí psát tak, aby jim rozuměl čtenář, kterej nic odbornějšího o tom sportu neví. mohlo to bejt trochu jinak, ale to by tam asi byly slova jako štand, osma, sebejištění, a tak dále.
další nesmysl je sestoupit sněhový čtyřsetmetrový svah za deset minut jinak než sjezdem na lyžích nebo po zadku (ale na svahu který se sjíždí po zadku je neobvyklé se zabít a rozhodně se neslaňuje). ledaže by se 400 metry rozuměl né výškový rozdíl, ale vzdálenost.
prostě je to zpráva přetlumočená novinářem pro babičky, které si to čtou u kafíčka a nic o tom nevědí a podrobnější informace by je zmátly.
Zapsal: Lukas B., 10:42:43 04.06.2002
 ????
Kolik lidi bude jeste muset zarvat dokud se nezmeni mysleni a lide s "relativnimi zkusenostmi" si nezacnou najimat horske vudce? V popsanem miste nehody povazuju slanovani za velice nebezpecne a to pomijim fakt, ze zrejmne doslo v vyjeti z lan....
Mozna to bude znit pragmaticky a surove, ale doufam ze byl dotycny alespon pojisten.
Pred nekolika lety jsem se nachomytl na stejnem miste k podobne nehode se stejnym vysledkem a navic nutno dodat ze dotycny pojistku nemel....
Radek
Zapsal: Zoban, 13:46:29 04.06.2002
 Zamysleni
Nevim, jak muzete byt tak bezcitny a psat tady, to co pisete. Vzdyt tady jde o smrt kluka, ktery mel cely zivot pred sebou. Radeji byste se meli zamyslet nad smyslem sveho zivota, nez spekulovat o tom, jak se to stalo. Zivot uz mu to nevrati. Uprimnou soustrast cele rodine.
Zapsal: EVA, 21:56:56 04.06.2002
 re:zamysleni
Myslim si ze je treba spekulovat jak se to stalo, zvlaste pro to, aby se podobna vec uz neopakovala.
Zapsal: Ludes, 01:39:32 05.06.2002
 Evě
Evo. To, co jsi napsala, není pravda. Chápu, že jitřit tak čerstvé rány nemusí být zrovna vhodné, ale je třeba o tom diskutovat. Rozebrat příčiny nehody, proč se to stalo? Co udělal špatně? Udělal chybu i ten, co ho tam vzal? Měli na to bez vůdce? Je třeba o tom mluvit. Určitě to zachrání životy dalších mnoha kluků a holek, kteří mají taky celý život před sebou. Nikdo z kluků v komentářích nahoře není bezcitný. Naopak, projevili zájem upozornit co nejvíce lidí, že to není až taková sranda. Možná to někteří z nich pochopí.
Zapsal: Azbest, 07:32:40 05.06.2002
 Pro radce
Nekterym komentatorum nerozumim. Je nutno si predevsim uvedomit, ze horolezectvi a VHT jsou nebezpecne sporty, ve kterych se za chyby plati nekdy i zivotem. Podle toho bychom k teto a i budoucim podobnym udalostem meli pristupovat. Kritizovat a davat "chytre" rady je ponekud jednoduche. Vam se nikdy nestalo, ze byste udelali chybu, nespadli? Kde berete jistotu, ze se Vam to nemuze stat? On tu chybu udelal, nezvladl ji a mel narozdil od Vas jeste poradnou smulu.
Rady typu "mel si najmout horskeho vudce" a reci kolem pojisteni jsou na nic. Podivejte se do kroniky nejakeho vetsiho zavedeneho oddilu - uvidite tam krome jineho spoustu mrtvych i vybornych lezcu.
Zapsal: Ales, 07:55:00 05.06.2002
 upřímně
ono je to těžké, začínat s nějakou tvrdší a upřímnější analýzou v okamžiku, kdy je vzpomínka ještě příliš živá.
ale když se už do toho šťourá (i když myslím že není ten pravý čas, s ohledem na pozůstalé): existuje u nás takový pochopitelný, ale hloupý zvyk heroizovat mrtvé kamarády a rychle zapomínat na hrubé chyby, které k neštěstí vedly. Podle různých odhadů je 5 až 20% neštěstí v alpských výškách vlivem "osudu", zbytek je způsoben chybou, riskováním, opomenutím, nedbalostí nebo neznalostí. moc pěkný článek předloni vyšel v nějakém tom lyžařském časopise (teď si nemohu vzpomenout na jméno časopisu), kde jsou rozebírány příčiny nehod skialpinistů v tatrách v roce 2000?. Na základě rozbotu nehod se tam mluví o uctívání mrtvého, který je v rodině, mezi přáteli a v odborných kruzích idealizován a o chybách (které vedly k nehodě) se prostě mlčí.
Speciální českou specialitou bývá:
- podcenění počasí
- kamarádi začátečníků si hrají na horské vůdce (a většinou se nic nestane - v ideálním počasí)
- snaha ušetřit za každou cenu (spaní v promočeném spacáku a následné vysílení místo noclehu v chalupě)
- nedostatečné vybavení (výškoměr, kompas, pořádná mapa apod.)

tím nechci říct, že dotyčný chlapík tyto chyby udělal, ale zdůraznit, proč do toho šťourat a z čeho si vzít ponaučení. zdravého strachu a opatrnosti není nikdy dost.

ad azbest: skutečně tam tolik foukalo? anebo to je jen domněnka?
Zapsal: Lukas B., 09:20:18 05.06.2002
 Souhlas
S Lukášem souhlasím naprosto ve všem.

Co se týče větru, usuzoval jsem ze dvou následujících údajů. Byl jsem tou dobou (v sobotu) shodou okolností též v Rakousku i když trochu na jiném místě. Foukalo tam i v 1000 m jako blázen (cca 40-50 km/h). Vývoj počasí byl jasný pro celou tuto oblast. Na vrcholovém hřebeni GG jsem byl 3x za podobného počasí a dvakrát tam byla stovka a jednou tak šedesátka. Je to tedy jen moje doměnka, ale myslím, že se tomu dá věřit.
Zapsal: Azbest, 10:42:12 05.06.2002
 
OK, mate pravdu, ale kdyz jsem se to dovedela reagovala jsem tak, jak jsem reagovala, takze se za to omlouvam. Je pravda, ze kdyz se o tom bude mluvit zachrani to mozna dalsi zivoty, takze se jeste jednou omlouvam, pokud jesm se nekoho dotkla, diky
Zapsal: EVA, 11:03:17 05.06.2002
 Evě podruhé
Nikoho si se nedotkla, takže se omlouvat nemusíš. Vzalo mě to stejně jako Tebe. To je další věc, při průseru reagovat racionálně a ne emotivně.
Zapsal: Azbest, 11:24:13 05.06.2002
 Souhlas
Naprosto souhlasim s Lukasem B. Vsechno co napsal, je naprosta pravda. Sama jsem byla svedkem, jak jeden muj kamarad delal na skale fakt sileny kraviny. Pak spadnul, sice se nezabil, ale byl dlouho v nemocnici a pak jsem najednou pozorovala, jak se siri uplne silena vlna jeho temer bozstvi.
Zapsal: Lenka, 11:41:52 05.06.2002
 Souhlas
Naprosto souhlasim s Lukasem B. Vsechno co napsal, je naprosta pravda. Sama jsem byla svedkem, jak jeden muj kamarad delal na skale fakt sileny kraviny. Pak spadnul, sice se nezabil, ale byl dlouho v nemocnici a pak jsem najednou pozorovala, jak se siri uplne silena vlna jeho temer bozstvi.
Zapsal: Lenka, 13:03:27 05.06.2002
 A propos clanek v novinach
Pravda je take, ze Olga Cermakova napsala takovy clanek neclanek, ktery nam, kteri bysme si z toho meli vzit ponauceni vubec nic nerekne a muzem pouze rozvijet sve domenky.
Taky jsem byl na Glockneru, taky jsme tam zazili fakt hnusny pocasi se snehem, vetrem a mlhou, ale pri vsi te kejde jsme stastne dorazili. Uprimne receno, nevim, co ti lide na normalce "slanovali", dokud neslezou dolu na ledovec a bezpecne ho neprejdou, tak maji byt navazani na lane a vzajemne se jistit. Jinak: byt "zkuseny" turista neznamena zadnou zaruku, ze si muzu jen tak odskocit na Glockner, to nejsou zadny Rysy....
Jeste k tomu clanku. Ten je opravdu jenom pro baicky a maminky ke kave a hlavne k tomu, aby nase babicky a maminky byly polomrtve strachy, dokud se nevratime z hor.
Zapsal: sedley, 13:08:48 05.06.2002
 Navázáni?
Sedley, nemas vubec pravdu. Na normalce se slanuje dokonce podle doporuceni Glocknerske horske sluzby. Pri spatnych podminkach ani jina moznost neexistuje. Navazani na strmych svazich pokrytych ledem neni zrovna nejlepsi napad, pokud spadne jeden je jen velmi mala pravdepodobnost, ze ho ostatni zachyti, naopak strhne vsechny s sebou. Doufam, ze kniha Bezpecnost a riziko na skale, snehu a ledu te presvedci. O uplne neco jineho se samozrejme jedna na ledovci plnem trhlin, kde je navazani temer nutnosti. Takovyto ledovec vsak pod vrcholem Kl. Glockneru neni, strme svahy ledovce Kl. Glockner Kees jsou bez trhlin (vychazim nejen ze zkusenosti, ktere jsem ziskal nekolika zimnimi vystupy na tuto horu, ale take z informaci horske sluzby) Na ledovci Kodnitz K., na kterem zrejme Honza zemrel, petice snad navazana byla. Zoban ma pravdu, ze nezkuseni by na Gr.G. meli chodit jen s vudci nebo vubec. Ovsem jeho dodatek o pojisteni, i kdyz pravdivy, je bezcitny. Aaa, ted se objevil dodatek od clena petice. Uprimnou soustrast.
Zapsal: Tom R., 16:34:04 05.06.2002
 Honzovi
Honzo Věřím, že je to těžké. Obdivuji Tě za to. Pošli mi na tel. 0606-684 003 SMS se svým číslem. Chtěl bych Ti zavolat. Díky a přeji sílu.
Zapsal: Azbest, 20:02:25 05.06.2002
 pro Sedley
Mimochodem, celkem nedávno se na "jenom" Rysech zabil maník, který při sestupu za špatného počasí spadl k Žabím plesům. Druhý přežil - bivakoval pod vrcholem. Ale to bylo na vině počasí - no ale stejně - chata je kousek od vrcholu.
Zapsal: jarda, 22:00:23 05.06.2002
 Diky Honzo
Díky kluci za informaci jak to skutečně bylo... a přeju Vám hodně morálu.
A všem co ho znali: upřímnou soustrast, cítím s Váma. Loni mi v horách umřelo několik kamarádů a známých a vím, že ta prázdnota po nich se nikdy nezacelí.

Je sice brzy, ale chtěl bych zareagovat na nějteré příspěvky nahoře: hele, lidi já si fakt myslím, že se o nehodách (ať už s tak tragickým koncem jako tahle, nebo o těch, kde to všechno dopadlo dobře) mluvit musí. Nikdo z nás není neomylnej, chybu udělá každej... Týhle nehodě by možná, jak už tady poznamenal John, zabránily ty gumy na mačkách a poutko vod cepínu navlečený na ruce. Jak málo (možná) stačilo! A teď ruku na srdce, kdo si nevzpomene, kdy ten pikl nedržel někdy správně? Kolikrát zebe ruka, chcem si od něj odpočinout a jen tak na chvíli ho přehodíme do druhý ruky bez navlečenýho poutka? Tak si na Honzu vzpomeňte až zase půjdete prudkým svahem na ledovci!
Zapsal: Tomáš F., 11:55:09 06.06.2002
 ...
Moc mi to cely mrzi a doufam, ze tyto vsechny komantare to cele alespon trochu ulehcily. Uprimnou soustrast a hodne sily.
Zapsal: Monika, 08:59:03 07.06.2002
 guma na mačky
kvůli tý přídavný podrážce na mačky (kterou ještě pořád nemám) jsem už několikrát při sestupu na rozbředlém sněhu upadl, ale naštěstí jsem to vždy ubrzdil.
Průšvih je to paradoxně v lehčím terénu, když v těžkém sestupujeme čelem ke svahu a zakopáváme přední hroty, tak to ohrožuje méně. Hlavní nebezpečí je na svahu pod 35°, kdy scházíme čelem do doliny, a nalepená sněhová bačkora vyřadí z funkce zadní hroty maček a dojde k uklouznutí a pádu.
je to otázka tak tisícovky kč. asi do toho investuju, anebo si spíš vopičárnu ušiju z tlusté folie nebo koženky.

a zase nevím, zda to byl ten skutečný důvod neštěstí. ale mohl by být.
Zapsal: Lukas B., 10:06:24 07.06.2002
 ad.guma na mačky
Lukasi, eště nedávno se pod ty mačky používaly takový polotuhý plastový fólie. Teď nevím z čeho to bylo (ten plast vždy někdo sehnal), ale když mi mejlneš, tak to zjistím a pošlu Ti to. Bylo to funkční a hlavně záleželo na materiálu, aby se to netrhalo. Dokonce je to funkčnější než ty gumy od grivlíků za ten litránek - mám je, takže vím kde sou chybky. Např. že se Ti často nabalí boule pod tu gumu, tu si ušlapeš na led a nedá se to oklepat. Takže zastavit a vyšťourat cepínem. V obtížnějším terénu fakt pruda.
Zapsal: Tomáš F., 12:07:53 07.06.2002
 Re: Tomas a folie
Jestli budes Tomasi zjistovat neco o tech foliich, posli prosim info zde na lezce, mel bych o to taky zajem. Dik.
Zapsal: Radim, 13:21:26 07.06.2002
 Antiboot
Ta "guma" antiboot se dala poridit asi za 300(Austrialpin), coz nebyla az zase takova darda. Ted je o neco drazsi. Jo, myslim ze uz plati to, ze vyrobce musi vyrabet a dodavat tento antiboot k mackam. Uz na to je i nejaka norma ne?
Zapsal: loudis, 14:21:48 07.06.2002
 Snih na mackach
Když se ty gumy na mačky ještě nedělaly, ale ty sněhové boulë na nich ano, řešilo se to celkem úspěšně každý druhý krok bouchnutím topůrkem cepínu ze strany na botu - sníh spadl. Není to ideální ale taky to funguje.
Zapsal: Petr Jandik, 15:41:10 07.06.2002
 Jsem zvedav
Predem hlavne diky klukum za to ze i v teto situaci dokazali objektivne popsat vzniklou nehodu vcetne fatalnich chyb.
Jinak jsem skutecne zvedav kolik lidi ktere v zime potkam v Tatrach i jinde bude mit na mackach antiboot. V zapadni evrope je to samozrejmost a u nas by pomalu mela byt taky.
Jinak co se tyce pojisteni nejsem necita, ale zkuste se vzit do situace rodiny ktera prave ztratila nekoho z blizkych a jeste k tomu se dozvi ze dluzi napr. Rakouske horske sluzbe 200.000,- Kč. A dosahnout pri zachrance takovehle castky neni nekdy az takovy problem.
Tak snad at mame takovychto diskuzi co nejmene. Radek
Zapsal: Zoban, 18:18:31 07.06.2002
 ???
Nevím přesně co říct, snad jsem v šoku. Celé mi to přijde ze špatnš natočeného filmu. Honzu jsem osobně neznala jen z fotek atd. .... ale jeho kamarád co s ním byl ve Venezuele, co mi to přišel sdělit, celý rozklepaný, mě opravdu šokoval. Je to děs běs.Musim zareagovat na vzkazy přede mnöu, i kdyz většina je "dodatečně" omluvná : Jak proboha můžete být tak bezcitní a reagovat tak jak reagujete??? chjo je to moc škoda.Je mi to moc líto a věřím v lepší zítřek.
PS Kluci držte se!!
Zapsal: VK, 23:09:54 07.06.2002
 
Je mi velice lito, že se to stalo.Upřímnou soustrast všem pozůstalím a celé rodině.
Zapsal: bazzi, 12:08:21 09.06.2002
 Pro VK
To není bezcitnost... Možná to těžko teď pochopíš, ale kdyby se Ti (a nikomu to nepřeju) zabilo postupně pár kamarádů, popřípadě mělas blbej rok a chodila trochu častějc na horolezecký funusy - a musela vidět partnery a rodiče svých kamarádů, kteří, možná aniž o tom vědí, na ty co zůstali živí - třeba jen proto, že na danný akci nebyli, koukají s tichou výčitkou. No, věř tomu že by ses také okamžitě začala schovávat za to, čemu říkáš bezcitnost: za snahu o objektivní hodnocení, snahu být nad věcí a hledání chyb. Je to prostě jen přirozená reakce a taky se tím každý z nás (marně) snaží ubezpečit, že nám se to stát nemůže, nebo že bychom v podobné situaci jednali jinak.

A to hlavní, hledání příčiny a souvislostí každého úrazu na horách není bezdůvodné. My se za svoji objektivitu sice schováme, ale jen tak mimochodem to mívá ten pozivní efekt, že si vrýváme do paměti možné situace a chybné řešení. V lezení to totiž není jako s počítačem. Tady se nelze vrátit o krok zpět a začít znova. A i proto je strašně důležité znát ty příčiny.

A úplně na konec, horolezectví (a jeho další disciplíny, jako třeba i vysokohorská turistika, nebo na druhé straně lezení po skalkách) je nebezpečnej sport. Věnujeme se mu s vědomím určitého rizika. Každá podobná tragédie nám toto roziko připomene. A každá podobná tragédie otřese každým z nás - včetně těch, kteří postiženého neznali. A všichni, i když plácají rádobyobjektivní cancy o příčinách, jsou v duchu s postiženými. Vždycky si totiž vzpomenou na vlastní rodinu.
Zapsal: Tomáš F., 11:38:39 10.06.2002
 Zármutek
Upřímnou soustrast všem pozůstalým. Honzu jsem znala velmi málo, byl o 4 rořníky níže na CG, ale přesto na mě působil jako sympatický a velmi inteligentní muž, o to je vyrovnat se s jeho ztrátou težší.
Zapsal: Marie T., 12:32:38 12.06.2002
 RnDzvDXQrddTZqWD
FipKWn Thanks again for the article.Thanks Again.
Zapsal: loHSOwJWqWohlZfGeKz, 04:13:42 20.12.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:
Daxenstein
Klavier direkt, VIIc
 Databáze cest:
Všechny cesty (180011)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Travers Přes Jeskyni Reverz 7A+ Holý Vrch
Disbauxa 7b Pinell De Brai
El Robobo De La Jojoya 7b+ Pinell De Brai
Protectec Witness 7a+ Pinell De Brai
Chica Bang-bang 6c Pinell De Brai
Nově komentované:
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
Vrbata 7c Kalymnos

 Nově v diskusi:
Lezeni Jaen Spano | nohavice s výstužami | Re: CHS a vyberko | Re: CHS a vyberko | CHS a vyberko | Re: Treadwall | Re: Treadwall | Treadwall | Re: foto dne vcera | Re: socialní průjem |

 Nové komentáře:
Re: trolling | parada | Zbytečnej sport | Zbytečnej sport | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: kagda | Re: kagda | Re: Těžká práce |

 Kde to vře:
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (98)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (91)
Zkusíme to znova (36)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (30)
Křest knihy Perly východu (8)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (5)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (3)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (3)

 Nově v inzerci:
Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze | Rád poznám parťačku, která už ví, co chce | Lowa Locarno GTX LO | Pinguin Gelanots XP | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43 | Finale Ligure | Rychlá půjčka a financování | Pískovcová šťáradla | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 740 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 647 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 556 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 575 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 487 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.