LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climbing is my life!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140281 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Boulder club - Zákupy
BASE CAMP BAR - Přerov
gymnázium Orlová - Orlová-Lutyně

Prodejny
HUDYsport - Teplice
HUDYsport - Ústí nad Labem
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

IWC Saas Fee 2014

Lucka a Martina v semifinále

smallV pátek a sobotu se tento týden uskuteční další ze závodů série IWC. Nejstarší a nejprestižnější závod série Saas Fee. Vyhrál HeeYong Park a Angelika Rainer, Lucie Hrozová skončila 5.

České barvy budou hájit v lezení na obtížnost v kategorii žen Lucka Hrozová a Martina Kratochvílová, v kategorii mužů nastoupí Mirek Matějec, Jan Straka a Radek Lienerth.
Kvalifikace žen začíná ráno v 8:30 a jako první poleze Martina Kratochvílová. Muži pak začínají kvalifikaci po jedné hodině odpoledne.

ledová stěna v Saas Fee


Live stream můžete sledovat na
http://www.iceclimbingworldcup.ch/service_webcam.htm
o průběžnou aktualizaci článku a fotky se budeme snažit průběžně.


Martina Kratochvílová odlezla kvalifikaci jako první žena. Stejně jako nikdo nechce být v izolaci příliš dlouho tak většinou nikdo nechce jít první. S nástrahami cesty se trochu prala a přeci jen z lezení byla citelná nervozita prvního dospělého svěťáku. Time out v půlce cesty zatím znamená výsledek, který buď bude pod čarou do semifinále nebo s trochou štěstí nad. A semifinále je zase nová hra. Lucka by měla lézt kolem jedné hodiny, kdy my se už budeme přesouvat do izolace před kvalifikací mužů. Všichni lezeme kolem poloviny svých skupin, takže na řadě bychom měli být kolem třetí.

Martina 18. tedy poslední postup, Lucka 6. a měla top.






Martina Kratochvílová v kvalifikaci

Dolezena kvalifikace mužů. Bohužel nikdo z našich závodníků do semifinále nepostoupil.
Na cestě číslo jedna lezl jako první z českých závodníků Radek lienerth. Stabilní postup letos nestačil, chtělo to lézt výrazně rychleji a na konci klíčového bouldru bohužel došla síla.
Honza Straka na kvalifikační cestě číslo dvě sbíral první zkušenosti se světovým pohárem a z toho plynula i určitá nervozita. Bohužel když ji ze sebe konečně setřásl tak mu před prvním ledovým špalkem vyklouznul cepín ze spoďáku až se jiskřilo.
Celé startovní pole pak uzavřel na cestě číslo jedna Mirek Matějec. Bohužel si neporozuměl s bouldrem u třetí expresky a zamotání, při němž málem spadnul ho stálo příliš mnoho času, takže skončil před klíčovým bouldrem na time out.
Aktuálně čekáme na výsledky a poleze se finále rychlosti.

Výsledky kvalifikace muži:
Radek Lienerth 14. místo ve skupině 1, pátý nepostupující do semifinále
Mirek Matějec 23 místo ve skupině 1
celkem ve skupině 1 32 závodníků

Jan Straka 20 místo ve skupině 2
celkem ve skupině 32 závodníků

výsledky: http://www.iceclimbingworldcup.org/latest-results.htm

sms sobota ráno:
Martina zalezla velmi dobře, největší  problém zmrzlé prsty, je pod -10 ale už se otepluje. Výsledek asi na finále nebude, ale v pořadí si určitě polepší.

Aktualizace:
Dolezeno semifinále žen. Na šestém místě postupuje do finále Lucka Hrozová a rozhodně klobouk dolů, protože ráno jí nebylo nejlíp. Takže nezbývá než doufat, že "rýmečku" (teploty 38°...) zvládne udýchat i ve finále.
Martina nastoupila oproti včerejšku opatrně, ale s výrazně menší nervozitou. Zatímco včera zůstala poměrně daloko za svými možnostmi, tak dneska se dá říct, že zalezla na maximu svých zkušeností se závody. A jestliže jsme ráno očekávali posun, tak jsme ho čekali někam ke 14. místu. Nakonec je z toho pro Martinu krásné 10. místo a Česká republika tak má poprvé v histori zastoupení dvou reprezentantek v první desítce.

V semifinále mužů, které začíná v jednu hodinu se mimo jiné představí i Janez Svolšak, který včera zalezl excelentně a uvidíme jak se popere s nástrahami semifinále.



5212 - rano v Saas


Holky na prohlidce semifinale, cca - 14°C


Martina Kratochvílová


Martina v nástupu do semifinále


Martina v semifinále


Martina v semifinále


Martina v semifinále


Pohoda v Saas Fee



Nahraná videa z kvalifikace




Radek Lienerth a juraj Švingál


Jan Straka


video semifinále - Martina Kratochvílová


fotky z finále















Výsledky:



Obtížnost - muži
1. HeeYong Park (KOR)
2. Maxim Tomilov (RUS)
3. Nikolay Kuzovlev (RUS)
27. Radek Lienerth (CZE)
40. Jan Straka (CZE)
45.-46. Mirek Matějec (CZE)
64

Obtížnost - ženy
1. Angelika Rainer (ITA)
2. WoonSeon Shin (KOR)
3. Maria Tolokonina (RUS)
4. Maryam Filippova (RUS)
5. Lucie Hrozová (CZE)
10. Martina Kratochvílová (CZE)
27

Zatím vše, více v pondělí večer.

zoban   [úpravy] 22:53 23.01.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Nominace je neproporcni05:25:21 24.01.2014
Je v ni moc lidi z Brna a malo z Prahy. Vemte i LRH, at se to trochu regionalne a vekove vyrovna.
Papoušodpovědět 
 Re: Nominace je neproporcni08:45:52 24.01.2014
slušná kudla =D
ondraHodpovědět 
 Re: Nominace je neproporcni09:57:44 24.01.2014
No prdel je, že on by ten LRH ty ostatní nejspíš přelez, jako onehdy závodech v Brně, kde ve vypůjčených botách přelezl tuším zrovna Zobana. Akorát že má asi zcela jiný věci na práci než objíždět SP...
Jinak jsem zvědavej, kdo kromě Lucie aspoň postoupí do semifinále...
odpovědět 
  Re: Nominace je neproporcni11:34:06 24.01.2014
Doufám, že tam Zoban je za svoje prachy a nebo ne ???
odpovědět 
  Re: Nominace je neproporcni14:25:21 24.01.2014
Plácáš nesmysly, na závodech v Brně na obtížnost (jiné se tu ani nekonaly) určitě Zobana nepřelezl, je třeba si neplést pojmy s dojmy:-).
Vlkodpovědět 
   Re: Nominace je neproporcni17:02:02 24.01.2014
A jak vlastně lezl? Kam dolezl atd.? V tom ofiko reportu tu na lezci o tom není ani zmínka. Docela by mě zajímalo, jak mu to leze.
odpovědět 
   Re: Nominace je neproporcni18:53:16 24.01.2014
to nebylo v Brně, ale na Víru
odpovědět 
    Re: Nominace je neproporcni22:07:25 24.01.2014
Jak muzu nekoho prelezt a pritom byt diskvalifikovany, no nic...
odpovědět 
    Re: Nominace je neproporcni02:11:35 25.01.2014
Jo, bylo to na závodech ve Víru, bylo to ale ledolezení na rychlost. To je asi trochu jiná disciplína. LRH tam byl třetí v kvalifikaci (Zoban 9.) a měl druhý nejlepší čas ve finále (dostal ale jen cenu útěchy, protože neviděl a zasekl cepín mimo trasu - tím si to sice prodloužil, ale pravidla to nedovolujou). A prej měl fakt vypůjčený boty. Koho zajímají podrobnosti, tak tady (odstraň mezery): http://www.hory info.cz/rservic e.php?akce=ti sk&cisloclanku=2011010028
Robertodpovědět 
     Re: Nominace je neproporcni11:07:02 25.01.2014
Parada, je to borec. S o 3 cisla vetsima botama strcil vetsinu do kapsy. Skoda, ze ho diskvalifikovali kvuli necemu, co mu cas spis zhorsilo. Kdyby ne, tak by myslim slovo "prelezl" bylo vice nez na miste.
t.odpovědět 
      Re: Nominace je špatná09:58:37 27.01.2014
Nominace je špatná a na základě takto dělané nominace bych se do repre nemohl nikdy dostat i kdybych porazil nejen Zobana, ale i vyhrál v Brně. Je špatná z jednoduchého důvodu. Nebyla totiž včas zveřejněna. Nominace byla zveřejněna až po Brně. Kdy už byly známé všechny výsledky. Kdybych nahodou v Brně startoval a vyhrál. Zoban by měl možnost do nominací napsat, že se do repre se může nominovat jen závodník mladší 50 let. Proč tedy dělat pravidla nominací, když si je Zoban napíše tak jak potřebuje.
LRHodpovědět 
       Re: Nominace je špatná11:35:27 27.01.2014
Tak v tomhle bych to neházel jenom na Zobana. Nemyslím si, že by tohle udělal záměrně. Prostě je to podle mě o celkovém fungování svazu. 19.12.2013 kdy byla nominační kriteria zvěřejněna by už měla být podle mě zvěřejněna správně nominační kriteria do repre na 2015 a ne 2014. Pokud tedy budou obsahovat stejné závody... protože teď už máme zase jeden za sebou... Nehledal bych v tom teď úmysl, ale souhlasím, že zveřejnění nominačních kriterií musí být před závody, které se do toho počítají, v dostatečném předstihu, aby závodnící mohli ladit formu.... Navíc pak to nebude dávat záminky ke spekulacím.
Tom Vidlákodpovědět 
        Re: Nominace je špatná11:44:22 27.01.2014
A to se týká i obtížnosti.
odpovědět 

 Sledovanost09:24:12 24.01.2014
Na kvalifikaci se v garáži koukají asi čtyři lidi. Z toho dva jsou tam asi omylem. Fakt hodně populární sport. :-)
odpovědět 
 Re: Sledovanost10:36:39 24.01.2014
Na kvalifikace v jiných sportech někdo kouká? Občas kromě trenérů, příbuzných těch, kteří nepostoupí, a několika pořadatelů? (Možná jo, jenom se ptám.)
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Sledovanost11:53:47 24.01.2014
Třeba včera jsem koukal v TV na dokonce tréninkové jízdy sjezdu v Kitzbühelu.
Azbestodpovědět 
   Re: Sledovanost12:25:07 24.01.2014
A to je dukaz toho, ze primo na miste se lide chodi divat na kvalifikace?
odpovědět 
    Re: Sledovanost12:39:04 24.01.2014
Bylo tam narváno. Lezení není zajímavý na koukání a nikdy nebude.
Azbestodpovědět 
     Re: Sledovanost12:49:20 24.01.2014
Tahle informace mi v ty tvy predchozi vete chybela. No jo Kitzbuhel je klasika nad klasiky. Je jasny, ze s tim se jakakoliv disciplina z lezeni neda srovnavat. Je to proste nuda :).
odpovědět 
 Re: Sledovanost10:44:49 24.01.2014
A kolik myslíš, že se dívá lidí na kvalifikaci normálního lezení na obtížnost, rychlost nebo bouldery?
Navíc, jestli to průběžně sleduješ, tak sis asi všiml, že se to pomalu začíná plnit. Na všední den a na to, že je to jen kvalifikace, to ujde.
odpovědět 
  Re: Sledovanost18:18:39 25.01.2014
Teď je finále žen a taky tam není narváno. Prostě se na to nedá koukat.
odpovědět 
   Re: Sledovanost22:16:14 25.01.2014
hele Azbest když tě to nebaví tak se na to pořád nedívej a přepni si to na ten tvůj Kitzbuhel a nenavážej se.
MARTINodpovědět 
    Re: Sledovanost01:08:00 26.01.2014
Klidek. Ja na to nekoukal a predchozi komentar nepsal. Pic.
Azbestodpovědět 

 IWC Saas Fee 201411:59:11 24.01.2014
aktualizace od Zobana
 martanodpovědět 
 Re: IWC Saas Fee 201413:11:09 24.01.2014
Tak príma, holky to mají za sebou, do semi postupuje nejenom Lucka, ale i Martina Kratochvílová!
 Tomáš F.odpovědět 
  Re: IWC Saas Fee 201413:15:22 24.01.2014
Paráda, snad v semifinále přejde Lucku nachlazení a Martinu prvotní nervozita:)
Aggyodpovědět 
   Re: IWC Saas Fee 201413:52:50 24.01.2014
Otázkou je, co s Lucií udělá ten výkon. Ono se takhle od stolu zdá, že osmatřicet není žádná horečka, ale když s tím máš podat větší (neřkuli špičkovej) výkon, je to až dost. A může to příšerně vyšťavit. A taky to můžezadělat na další zdravotní problém.
Zatím hezky topovala a vypadalo to, že se to na výkonu neprojevuje. No uvidíme, držím palce.
 Tomáš F.odpovědět 
    Re: IWC Saas Fee 201420:50:49 24.01.2014
Kdy se Tome podíváš na fotky z kvalifikace u mně, uvidíš tam že toho měla docela dost. Zítřek bude kláda. Dopoledne semi, večer (doufejme) finále a nic moc odpočinek mezi tím.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: IWC Saas Fee 201413:42:59 24.01.2014
Na obvyklé stránce lze průběžně sledovat výsledky

(kvalifikace/ženy/obtížnost: 1. Filippova Maryam (RUS), 2. Rainer Angelika (ITA), Tolokonina Maria (RUS), … 6. Horozová Lucie (CZE)… 17. Vlasova Alena(RUS), Kratochvílová Martina (CZE))

http://www.iceclimbingworldcup.org/lat est-results.html (odstraň 2 mezery)

Kvalifikace mužů na obtížnost začína asi tak za půlhoďky, tak držíme palce
 Tomáš F.odpovědět 
   Re: IWC Saas Fee 201418:58:35 24.01.2014
zoban 14. ve skupině, takže dohromady asi 28.,
stračes 20. ve skupině, dohromady asi 40.,
Míra 23., 46.

tak semifinále snad třeba příště
výsledky onlineodpovědět 
    Re: IWC Saas Fee 201419:47:36 24.01.2014
Lucka: https://www.facebook.com/photo.php? v=10152130445918904&notif_t=like (odstranit mezery.)
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: IWC Saas Fee 201414:49:54 25.01.2014
nahrál jsem fotky od Zobana, ještě mají přijít později fotky s Luckou
 martanodpovědět 
      Re: IWC Saas Fee 201414:45:01 26.01.2014
Lucka semifinále: http://on.fb.me/1bqo42e
Martina semifinále: http://on.fb.me/1bqodmj

Podle Lucky bylo semifinále lehčí, než kvalifikace.
Petr Jandíkodpovědět 

 Martina je skvělá!12:27:13 25.01.2014
Velká gratulace Martině, pěkně se na to koukalo:) škoda mírného zdržení v začátku trasy, pak to ale bušila skvěle!
Aggyodpovědět 
 Re:Malé upřesnění.12:54:10 25.01.2014
Trochu upřesnění. Česká republika už dvě ženy na jednom závodu SP IWC měla. Jíťa a Lucka.
odpovědět 
  Re:Malé upřesnění.12:55:36 25.01.2014
Ano a obě byly do desátého místa.
odpovědět 
   Re:Malé upřesnění.13:09:41 25.01.2014
tak tak, údaje o umístění českých lezců v IWC už jsem jednou na webu UIAA dohledával a dají se najít u předchozích článků, včetně celkových počtů startujícíh..., asi poslední předloňský svěťák
 martanodpovědět 
   Re:Malé upřesnění.13:11:36 25.01.2014
A kterej rok to melo bejt?
Kulaodpovědět 
  Re:Malé upřesnění.13:25:40 25.01.2014
Proč upřesnění? Nepíše nic o tom, že by to bylo prvně
odpovědět 
   Re:Malé upřesnění.13:34:54 25.01.2014
Zoban to pise nahoře v článku.
odpovědět 
    Re:Malé upřesnění.13:41:42 25.01.2014
já to bral jako reakci na ten titulek o Martině od Aggy
odpovědět 
  Re:Malé upřesnění.17:43:47 25.01.2014
V tom pripade velika omluva Jiti :-)
Ale podstatne je za mame dve zenske v prvni desitce :-)
zobanodpovědět 
   Re:Malé upřesnění.18:00:38 25.01.2014
Zrušit mužskou repre a zbylé prachy hodit na baby.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re:Malé upřesnění.20:09:23 25.01.2014
Pamatuji si, ze takové výsledky u chlapů driv Zoban velice kritizoval. A tvrdil, ze pro takové výsledky maji jezdit za své. Tak by me zajimalo, kolik si nechá od chs pro platit za svůj výkon.
odpovědět 
     Re:Malé upřesnění.20:37:52 25.01.2014
Asi se dá vycházet z toho, co je napsané na horosvazu zde: http://goo.gl/6Q3H7I
Petr Jandíkodpovědět 
      Re:Malé upřesnění.16:57:50 26.01.2014
Nedá. Je úplně jedno, co je kde napsané, je to naprosto bezvýznamné. I kdyby tam bylo napsáno cokoliv, je tam i věta "Komise si vyhrazuje právo upravit výši náhrad podle aktuální finanční situace v roce 2014". Takže pravidla financování mohou být kdykoliv změněna. Přidej k tomu náhubkovou směrnici, která zakazuje o tom podávat jakékoliv informace, a máš z toho stav, kdy si komise může dělat co chce a proplácet co chce komu chce podle vlastního uvážení. Takže když pak na závody a výlet jede přímo člen té komise, nelze se určitému podezírání divit.
odpovědět 
       Re:Malé upřesnění.22:56:17 26.01.2014
Ono není z čeho jiného vycházet. Je tam napsáno, že: Reprezentanti jsou Lienerth,m Straka a Matějec, a že na dva evropské závody dostanou ..... cestovné 3 Kč na auto a ubytování do 25 EUR na osobu a den.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re:Malé upřesnění.23:33:47 26.01.2014
To tam napsané sice je, ale pokud to může být kdykoliv změněno a skutečná náhrada nemusí (a dokonce nesmí) být zveřejněna, jsou to jen prázdná slova. Jaký je rozdíl mezi tím, zda tam napíšou za km 1,- Kč nebo 20,- Kč, nebo zda je tam 25 Euro nebo 50 Euro? Žádný. Kolik skutečně bylo za závody utraceno, se stejně nedozvíš. A navíc vůbec nemáš možnost zjistit, zda se nějaká náhrada jen nepřejmenovala a nejde z úplně jiné rozpočtové kapitoly.
odpovědět 
         Re:Malé upřesnění.23:50:33 26.01.2014
Pochybuji, že by VV připustil aby komise přečerpala přidělený rozpočet. Kouzlit si může jen v jeho rámci, Takže čerpání z jiné kapitoly bych vyloučil. Přečerpání VV vždy povoloval až na základě velmi precizního a zdůvodnění a zcela výjimečně. Nemyslím si, že by současný VV fungoval jinak.
Petr Jandíkodpovědět 
          Re:Malé upřesnění.07:40:16 27.01.2014
Takže chceš tvrdit, že když dáš dohromady počty závodníků na jednotlivých závodech a spočítáš náklady na závody a závodníky podle norem a tabulek na stránkách horosvazu, že ti vyjde částka uvedená v rozpočtu?

Nikdo tu nepíše o přečerpání nebo financování závodníka z jiné kapitoly. Ale z jakého šuplíku je financován třeba doprovod závodníků nebo oficiální delegát? Nebo služební cesta za svaz, na které má zástupce svazu za úkol nabýt zkušeností pro pořádání podobných závodů doma. Jako problém vidím možný střet zájmů právě v situacích, kdy tam jeden člověk jede jako závodník a zároveň jako doprovod nebo funkcionář svazu. A to je v ČHS bohužel případ velmi častý. A lidé, co se tohoto účastní, tak místo snahy o absolutní transparentnost volí raději absolutní utajení. Proč? Doprovod i cesty funkcionářů jsou nutné, nezávidím je. Ale proč je nutné skrývat jejich financování, když je vše tak čisté a v pořádku?
odpovědět 
         Re:Malé upřesnění.07:24:19 27.01.2014
Je začátek roku a dosud není schválen rozpočet - takže v těch pravidlech nemůže být napsáno že jsou definitivní, když Zoban neví kolik ve skutečnosti dostane. Je těžké to pochopit? Každá záminka k nenávistnému útoku je dobrá, co?
odpovědět 
          Re:Malé upřesnění.08:03:11 27.01.2014
Ale houby, ta věta mi připadá jako klasická otevřená zadní dvířka, která ponechávají možnost manipulovat s výší náhrad dle potřeby.

Proč si to myslím? Je totiž jedno, zda je rozpočet schválen, nebo ne. Stejná zadní dvířka byla i u financování na rok 2013. A je to tam po dobu celého roku, tedy nic takového, jako že svaz schválil rozpočet a vypsal to závazně, ale i po schválení rozpočtu tam ta oficiální možnost úpravy výše náhrad podle aktuální situace zůstala. Takže nedělej z lidí pitomce a raději se koukni, co je na stránkách horosvazu uvedeno.
odpovědět 
           Re:Malé upřesnění.09:56:31 27.01.2014
Ta zadní dvířka tam celoročně být musí. Co kdyby se třeba rozpočet začal čerpat rychleji než je předpoklad (třeba by Lucka a Martina byly obě na všech bednách) nebo by třeba byl menší příspěvek od ČSTV (nebo jak se to sdružení dnes jmenuje)? Takže za pitomce je teď kdo?
odpovědět 
            Re:Malé upřesnění.10:33:00 27.01.2014
ČHS. Protože to, cos napsal, znamená, že žávodníci nastupují do sezony a plánují závody, aniž by měli zabezpečenou jakoukoliv podporu. Takže rok věnuješ tréninku, reprezentuješ ČR, makáš a oni ti pak řeknou, že sorry, ale před sezonou vypsané náhrady neplatí, nic nedostaneš. Super. Tomu říkám motivace a podpora. A pak se divíme, že na závody jezdí to, co tam jezdí, a ti nejlepší na to pečou.
odpovědět 
             Re:Malé upřesnění.11:05:59 27.01.2014
Už několik let upozorňuji na to, že v rozpočtu svazu je nutné počítat dopředu s tím, že se musí nechat v rozpočtu rezerva na období kdy probíhá IWC v jiném rozpočtovém roce.
Tvrdit, že nevíme kolik můžeme dát peněz je blbost. Dříví na zimu si také chystáš dřív než příjde.
LRHodpovědět 
              Re:Malé upřesnění.12:17:08 27.01.2014
Umožňují vůbec takovou tvorbu rozpočtu zákony, prováděcí vyhlášky a směrnice svazu? Dost bych se divil.
odpovědět 
               Re:Malé upřesnění.12:23:38 27.01.2014
Jde to jen chtít.
LRHodpovědět 
                Re:Malé upřesnění.15:51:02 27.01.2014
Na chtění nezávisí - musel bys to provést jedině změnou stanov. Viz. článek XIII. Hospodaření v průběhu účetního období, kterým je kalendářní rok.... Takže si mimo trenérskou radu na VH připrav i odůvodnění změny v rozpočtování a hospodaření.
odpovědět 
                 Re:Malé upřesnění.17:33:07 27.01.2014
Ty tajemný znalče. Když mi napíšeš kam ti mám napsat jak se to dá udělat zcela legálně a jednoduše, tak ti to napíšu.
LRHodpovědět 
                  Re:Malé upřesnění.20:03:02 27.01.2014
Navrhovana zmena neni nelegalni, spis je naprosto legalni a podle stanov. Proc tajis svoje reseni, teda jestli vubec nejaky mas jen blbe neprovokujes jako vzdy.
odpovědět 
                   Re:Malé upřesnění.09:14:14 28.01.2014
A proč ty tajíš své jméno? Proč to tady nepíšu? Protože se mi nechce tady psát slohovku. Bez možnosti konzultace těch, kteří by o tom řešení mohli rozhodnout.
LRHodpovědět 

 fuj23:38:05 25.01.2014
Zobčo, hlavně se z tý Martiny neudělěj!
Johnyodpovědět 
 Re: fuj12:44:48 26.01.2014
Proc tu neni zadna fotka ani video lucky ale jen martiny? Je to promo martiny nebo ofiko clanek o zavodech? Pusobi to ponekud... prinejmensim zvlastne, navic vzhledem ke kontextu neustalych sporu mezi LRH a zobanem...
feuodpovědět 
  Re: fuj16:45:15 26.01.2014
Taky bych snesl par fotek a video s Luckou. Nebo resp. spis bych cekal, ze tu budou - diky Luccinym vysledkum - fotky a videa prave z jejiho prelezu.
odpovědět 
   Re: fuj17:28:38 26.01.2014
Zobanův způsob vedení komise se mi fakt nelíbí (nejsem ale v ČHS, tak je mi do toho h...), nicméně v tomhle je myslím nevinně. Dává sem prostě ty fotky a videa, který má a není v roli dokumentárního fotografa, takže si může fotit, co chce.
odpovědět 
   Re: fuj17:30:53 26.01.2014
Nějaké fotky Lucky jsou tady: http://www.hory info.cz/view.ph p?cisloclanku=2014010025 (vymaž mezery)
odpovědět 
    Re: fuj08:20:08 27.01.2014
A nebyl tam Zoban Taky jako kouč? Nebo aspoň jako předseda komise? Udělat a poslat pár fotek Lucky taky mohl. Ale asi nechtěl....
odpovědět 

 Jak sis zalyžoval Zobane?11:35:41 26.01.2014
Jak sis zalyžoval Zobane?

Zobane, musím uznat, že jsi z našich chlapů v Saas dopadl nejlépe.Když jsem tě ale pak na závodišti viděl s lyžařským vybavením,tak mi nedá, se tě zeptat jak sis zalyžoval.             

  Taky se mi vybavila tvá slova, že neúspěšní závodníci by měli jezdit kompletně za své.                                  Trochu z historie. Když jsi se stal vedoucím komise, začal jsi uskutečňovat svou čistku proti závodníkům ke kterým jsi měl výhrady.Tyhle závodníky jsi odstavil od finanční podpory čhs brutálně tvrdými podmínkami na umístění. Které kdyby platily dnes nemohl by sis za svůj výkon nechat proplatit od čhs kompletně dopravu, startovné i ubytování.
    Nedopadl jsi nijak extra lépe než ti reprezentanti jež jsi kritizoval v minulosti.
    Ale včem je veliký rozdíl je to, že například Voltmetr spal na parkovišti v nevytopeném autě, na startovné a na ostatní náklady se závodem v Saas si vydělával na brigádách u mě na stěně.
    To, že nešel po kvalifikaci a i druhý den lyžovat možná také způsobilo to, že na rozdíl od tebe, který jsi ráno vylezl a večer vlezl do vyhřátého penzionu zplaceného čhs. Tak Voltmetr vylez zmrzlý jako psí hovno ráno z auta a večer zase do toho promrzlého auta vlezl.
    Tak se tě ptám Zobane, jak sis zalyžoval na závodech SP IWC v Saas? Jak jsi lezl víme.

LRH  [úpravy] 10:46 26.01.2014
LRHodpovědět 
 Re: Jak sis zalyžoval Zobane?17:04:35 26.01.2014
Zoban je prostě lump. Kdybych ho načapala já, jak lyžuje za svazové peníze, určitě bych mu aspoň zlomila hůlky. Někteří chlapi holt nejsou muži činu...
Ditaodpovědět 
  Re: Jak sis zalyžoval Zobane?22:05:42 26.01.2014
Divím se, že jeho chování ještě pořád někoho udivuje. Chování někoho, kdo vybere peníze za odvoz bagáže a když je pak odvozce nechce, nechá si je. Chování někoho, kdo svým kamarádům nerozúčtuje jen benzín, ale i amortizaci auta..... Ne nadarmo mu říkají dolárek
007odpovědět 
   Re: Jak sis zalyžoval Zobane?23:30:03 26.01.2014
Bez ohledu na vztahy se Zobanem. Co je špatného na rozúčtování amortizace auta, když v něm s někým jedu. Já to klidně rád zaplatím, když mě někdo odveze do hor svou pojízdnou popelnicí.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Jak sis zalyžoval Zobane?23:41:29 26.01.2014
Tohle tu už jednou bylo. Lidi z ČHS rád nemám, ale pokud někomu naúčtoval i amortizaci, je to v pořádku. Když někoho vezu, rozpočítávám náklady podle předpisů finančáku. Každý vidí jen benzín, ale když někoho povezu víckrát a najedu s ním pár tisíc km, on si zaplatí jen část benzínu, ale já olej, pneu, rozvody... Takže naúčtovat to je v pořádku a sobec a držgrešle je naopak ten, koho to nenapadne a platit to nechce.
odpovědět 
     Re: Jak sis zalyžoval Zobane?08:29:09 27.01.2014
Takže tebe když veze kamarád na skály, tak mu platíš amortizaci? Nebo oni tobě, když je to obráceně? No, jsem rád, že já to tak s těma svejma nemám.... A je mi jedno jestli si ojedu gumy a olej....

007odpovědět 
      Re: Jak sis zalyžoval Zobane?08:59:02 27.01.2014
Samozřejmě, že mu to platím. Nejsem vyžírka. Se podívej sám. Pojedu s kamarády za sezonu třeba párkrát do Arca a jednou nebo dvakrát do Španělska. Domluvíme se, že náklady budeme platit společně. Takže rozpočítáme naftu, při spotřebě okolo 9 litrů kilometr stojí zhruba 3,5. Jedeme tři, takže každý korunu.

Po třech letech, kdy spolu jezdíme, jsme najeli ročně okolo 15.000, každý za naftu zaplatit tedy okolo 45.000,- Kč. Ale já, jako majitel vozu, jsem zaplatil ještě dvě výměny oleje po 8.000,- a sadu pneu za 10.000,- a brzdy . A k tomu je pryč polovina životnosti rozvodů. Takže jsem za naše společné výlety zaplatil o 40.000 více, tedy skoro dvojnásobek. Kdybychom tam nejezdili, nebo jsem jel já jejich autem, neplatil bych to. Přijde ti tedy v pořádku nechat kamaráda zaplatit za společné cesty dvojnásobek toho, co zaplatíš ty, jen proto, že jezdíte jeho autem místo tvým? Tebe bych tedy chtěl za kámoše.
odpovědět 
       Re: Jak sis zalyžoval Zobane?09:50:08 27.01.2014
Amortizace je v naprostém pořádku. Jen ty čísla mi moc nesedí. Mám taky nafťáka. Spotřeba na dálnici je cca 6litrů (tedy cca 2,20kč/km). 9 litrů v případě, že máš velkou dodávku anebo jezdíš jako super prase. Olej za 15000km se mění jen jednou a paltím polovic včetně servisu. Pneumatiky vydrží více než 30000 km a brzdy i více. To že jsi za ty tři roky jezdil i jinam než jen na hory, najezdil spoustu km a proto měl tolik výdajů je v pořádku, ale nemůžeš tvrdit že jsi za ty společné výlety platil 40.000,-kč navíc.
pokud chceš být přesný, tak jsi do amortizace zapomněl započítat peníze na nákup auta, což činí cca 1-5,-Kč/km (podle ceny auta a najetých km).
Krtekodpovědět 
        Re: Jak sis zalyžoval Zobane?10:29:35 27.01.2014
Sorry, teď jsem si všiml, že počítáš těch 15000km každý rok.
Krtekodpovědět 
         Re: Jak sis zalyžoval Zobane?10:36:32 27.01.2014
A taky záleží na autě. S Touaregem jsou náklady o něčem jiném, než s Feldou. Ale nejde o prachy, jde o princip.
odpovědět 
       Re: Jak sis zalyžoval Zobane?10:48:03 27.01.2014
Proboha... Jsem rad, ze vas nemam za kamarady. Tyhle vase amortizacni castky s cenama za pohonne hmoty jsou takove, ze radeji sednu do sveho vozu :). Svete div se, auto jsem si koupil abych ho pouzival. S vlastnictvim auta je spojeno mnoho vyhod, a jiste i mnoho nevyhod. Mezi ne patri to, ze auto starne a musim do nej holt investovat a starat se o nej. To je bohuzel neduh toho luxusu, ze jsem si poridil auto do osobního vlastnictvi. Ono auto casto starne i tim, ze stoji. Btw. rozpocitavate taky cenu auta? Ad. priklad s pneumatikama, letni, zimni, oboji by si mel menit, i kdyz nejezdis, jednou za 4 roky. To napr. znamena koupit jednu sadu pneumatik jednou za 2 roky i kdyz na vyjezdu nikoho nevozis. To vy vsichni, co si tu amortizaci pocitate, najezdite fakt tolik, ze menite kazdy rok?
odpovědět 
        Re: Jak sis zalyžoval Zobane?10:55:14 27.01.2014
Hele, ono je dost rozdíl, když tě někdo sveze na fesťák do Teplic nebo na skály do Španělska. Tam k tomu ještě přidej podíl na poplatcích za dálnice. Ty náklady na km pdole finančáku nejsou vycucané z prstu, není důvod, proč to tak nepočítat. Z obou stran. Jako řidič nevidím důvod, proč si to nenaúčtovat, jako spolujezdec považuji za fér majiteli auta přispět na celkové opotřebení.
odpovědět 
         Re: Jak sis zalyžoval Zobane?16:18:40 27.01.2014
No potěš, takový kamarády bych chtěl mít, co mi budou účtovat amortizaci ..... Mám auto za dvě mega, gumy na něj vyjdou na 15 tisíc jedna, kolik žere nepočítám, ale na jednu nádrž (95 litrů?) ujedu 600km +- asi, kolik bych si mohl účtovat? Za naftu je to necelých 6kč/km, kolik může hodit amortizace auta? Mám ho tak na 5 let, najedu 20 tisíc ročně, to je 20kč/km. To je 26kč/km. Co ty gumy a olej? Rozvody? Žárovka mi nedávno praskla! Takže jsme na 30kč za kilák. Nevím, no. Mně je trapný říct si i za podíl na naftě, když vím že mi to tolik žere, ale každej jsme jinej.
Ivanodpovědět 
          Re: Jak sis zalyžoval Zobane?19:14:13 27.01.2014
No jo, prostě jsi už velkej kluk. My teprve musíme dospět. Naštěstí mám kamarády, kterým nic účtovat ani počítat nemusím. Ono je to jaksi napadá samo, že cesta někam není jen benzín :-) A mimochodem, co to máš za krám, žes za to dal dvě mega a má to ještě žárovky? V týhle ceně bych čekal místo žárovek výbojky a ledky :-)
odpovědět 
          Re: Jak sis zalyžoval Zobane?22:14:01 27.01.2014
Nikdy mě nenapadlo, že T815 může bejt docela praktický auto pro cestu na hory. Dojedeš až pod nástup (v zimě teda asi jenom na chatu), jenom vzadu na korbě to bude asi celkem větrnej bivak. Máš klasiku - sklápěčku? Pokud můžu poradit, tak pro zvýšení komfortu spolucestujících bych doporučoval naložit seno. Jenom to chce dát bacha na sundaný boty, protože v tý hromadě se pak blbě hledaj, což nasere obzvlášť v zimě.
honzaodpovědět 
           Re: Jak sis zalyžoval Zobane?12:11:28 28.01.2014
Ale jo, tak máte pravdu. Taky si všechny náklady na auto nechávám proplatit. Přece to nebudu platit sám, díky výjezdům se mi opotřebovává a když ho pak užívám pro svou osobní potřebu (mezi něž výjezd za lezením nepatrí), je to opotřebení fakt znát.

Teď mě ale napadla další věc - a to, že si budu účtovat příspěvek, když někdo pojede ke mě na chalupu. Děláte to tak někdo? Koneckonců možná není i od věci účtovat menší drobné návštěvám doma - za topení, vodu, opotřebení různých věcí atd.
odpovědět 
            Re: Jak sis zalyžoval Zobane?12:26:27 28.01.2014
Za chalupu jo. 5 Kč/kWh.
honzaodpovědět 
             Re: Jak sis zalyžoval Zobane?12:47:48 28.01.2014
Takže trochu víc než normálně stojí 1 kWh, to přijde přehnané. Ale o příspěvku určitě popřemýšlím.
odpovědět 
            Re: Jak sis zalyžoval Zobane?12:46:29 28.01.2014
:-)
Ivanodpovědět 
            Re: Jak sis zalyžoval Zobane?15:31:34 28.01.2014
a kdyz si doma otevres verejny zachodky, mozna budes jednou bohac :))
l.odpovědět 
            Re: Jak sis zalyžoval Zobane?11:04:32 29.01.2014
Když Ti na chalupu přijede pět kamarádů, tak samozřejmě nikdo nic neřeší. Když jich tam přijede padesát, tak je to potřeba řešit.
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Jak sis zalyžoval Zobane?20:22:38 29.01.2014
Ach bože, tebe chci za kamaráda, Kubo.....
007odpovědět 
              Re: Jak sis zalyžoval Zobane?23:05:37 29.01.2014
Já Tebe ne, když se ani nenamáháš představit.
Kuba Turekodpovědět 
               Re: Jak sis zalyžoval Zobane?08:35:16 30.01.2014
Bond, James Bond
007odpovědět 
        Re: Jak sis zalyžoval Zobane?11:03:26 27.01.2014
dospěli jsme k následujícímu: každej řekne nějaký hausnumero, kolik ho stojí kilometr. s felicií jsem byl někde na necelé pětikoruně, s pežotem asi na šesti (pokles hodnoty, servis, spotřební materiál jako gumy, palivo, vostřikovače, technická, pojištění se vším všudy), rozumně to padne u rozumně ojetejch aut rozumné velikosti někam mezi pětikorunu a desetikorunu.
vybere se z nabízenejch vozů některej a o ceně se potom nediskutuje. samozřejmě vedou služebáky.
samozřejmě je určitá VIP skupina kde si navzájem nepřispíváme nic, protože se to nějak v dlouhodobém horizontu ustálí na nule.

(mimochodem - vlastník auta navíc nese riziko v případě že se mu auto na cestách poséře, a opravy, cesty na podvalnících, dovolená navíc atakdále jsou potom holt jednoznačně jeho byznys)
Lukas B.odpovědět 
 Re: Jak sis zalyžoval Zobane?22:15:49 26.01.2014
Jojo, dobrá žumpa....
pavelodpovědět 
 Re: Jak sis zalyžoval Zobane?00:02:43 27.01.2014
Obdivuhodná řevnivost, zvláště když je to sport, kterej je totálně vo ničem, věnuje se mu pět lidí v republice a kterýmu snad fandí jen výrobci cepošů.
Už toho chlapi nechte nebo si to vyříkejte mimo veřejnou sféru. Vždyť jste s tím svým hádáním se vo drobný směšný. Nejlepší by bylo, aby prostě se takvýhle okrajovky vůbec nedotovaly, zbyly by peníze na údržbu skal.
Steveodpovědět 
  Re: Jak sis zalyžoval Zobane?07:49:52 27.01.2014
Nic by ti na skály nezbylo. Podívej se do rozpočtu. Členské příspěvky jsou 3.700.000. Příspěvky od státu na sport 3.765.000,- Kč.

Takže na sport a podporu repre dostává svaz skoro čtyři mega. Tebe nezajímá, kde ty peníze jsou a kam jdou? Spočítat náklady na závody není těžké, podívat se, jak se umisťuje naše repre, také ne.

Třeba když se zamyslíš, tak by transparentnost účetnictví ČHS jednak zamezila podobným sporům a hádkám, a jedna zefektivnila nakládání s penězi, takže by se za tuto částku dalo udělat pro všechny členy svazu více. Nechápu, že tě nezajímá, co se děje s prakticky půlkou rozpočtu :-(
odpovědět 
   Re: Jak sis zalyžoval Zobane?09:34:59 27.01.2014
Nech si trochu od odpovědných ve VV vysvětlit příspěvky od státu, než tu začneš plácat nesmysly, kolik dostáváme na sport a kolik je za příspěvky. Je vidět, že o tom nic moc nevíš.
Vlkodpovědět 
    Re: Jak sis zalyžoval Zobane?09:47:14 27.01.2014
Pokud to víš líp, tak proč se s námi nepodělíš?
d.odpovědět 
    Re: Jak sis zalyžoval Zobane?09:49:01 27.01.2014
Ahoj Vlku :-) by mě zajímal tvůj názor na naše chlapy, na příspěvek od čhs pro ně, jejich výsledek a to lyžování. Ty jsi byl velký propagátor toho, aby za takové výsledky nedostali od čhs nic. Takhle ještě za prachy čhs vklídku lyžují. Co ty na to?
LRHodpovědět 
     Re: Jak sis zalyžoval Zobane?10:21:07 27.01.2014
Opět bych se pouze a jen opakoval, že za tohle rozdělování může jeden nejmenovaný manažer jedné naší závodnice, který tak dlouho rýpal do rozdělování peněz v komisi, až to dospělo tam kde to je teď a Zoban za to nemůže, protože jsem byl na tom VV, kde mu bylo řečeno, že pravidla pro rozdělování mají být srovnatelná s dalšími závodními komisemi (vzhledem ke stížnostem jednoho manažera) - dospělými na obtížnost... A pro druhého přispěvatele, co se neumí podepsat platí jen to otřepané: voják se stará, voják má - tudíž se trochu snaž si získat relevantní informace, občas to trošku bolí, když člověk musí zapojit mozkové závity a dát si něco pořádně dohromady, ale pak aspoň ví o čem mluví. Tímto jsem řekl vše a nevídím důvod dále se touto diskuzí zabývat.
Vlkodpovědět 
      Re: Jak sis zalyžoval Zobane?10:49:08 27.01.2014
Vlku, promiň, ale nemůžete si za to sami? Dobrá, berme to tak, že jsme úplný pitomec a nerozumím tomu. Je to možné. Ale řekl bych, že podobně je na tom většina členů. A zajímá mne, jak a komu peníze tečou. Co tedy mám dělat? Kouknu na stránky svazu a tam vidím nějaké rozpočty a nějaká čísla. A z toho, co tam najdu si utvářím názor. Kde si tedy mám informace zjistit? Jediný, kdo mi je může poskytnout, jsou funkcionáři, ne řadoví členové. Ale právě ty funkcionáře podezírám z nefér praktik, takže těžko mohu předpokládat, že mi dají pravdivé a relevantní informace.

Jo, kdybych měl podezření, že někdo čerpá více, než má, a mohl jsem se podívat do transparentního účetnictví, zjistit, že náklady na akci byly takové a takové, mlčel bych. Tak poraď. Když mne bude zajímat, komu bylo kolik z NAŠICH peněz vyplaceno v souvislosti s akcí IWC Saas Fee ( a je jedno, zda mne zajímá, kolik bylo vyplaceno závodníkům a kolik koučům, doprovodu a zástupcům ČHS navazujícím dobré vztahy s organizátory), kde to najdu? Jak se to dozvím?
odpovědět 
       Re: Jak sis zalyžoval Zobane?11:44:24 27.01.2014
Zdar, tady je komentář Honzy Bloudka k rozpočtu na r. 2012, což sice není aktuální, ale ty spory byly i tenkrát, takže předpokládám, že princip z toho je nějak jasnej.

http://tinyurl.com/kz63b7b

Ten komentář je zřejmě do určité míry i reakce na tento článek vč. diskuse pod ním, přičemž ta diskuse je místy myslím celkem přínosná, byť dlouhá:

http://tinyurl.com/motxc7e
honzaodpovědět 
        Re: Jak sis zalyžoval Zobane?12:50:44 27.01.2014
Ale v kostce je to tak (jestli to chápu správně), že ČHS dostává dotace od MŠMT, který jsou podmíněný mj. existencí repre. Čili repre (a navíc ještě práce s mládeží a asi ještě něco) si ty prachy "vydělá" a ještě možná zbyde něco i na ty skály (tím si nejsem jist). Mediální obraz je sice takovej, že ČHS dotuje neúspěšný závodníky na úkor skal, ale věřím tomu, že to tak není. Běžnýmu nezávodícímu členovi může bejt de facto jedno, jak důstojně nebo nedůstojně se nějaký supi v závodním lezení rvou o svou kořist. To je interní věc závodníků - lapidárně řečeno ať se třeba poserou - nezávisle na výsledku tý rvačky bude na skály pořád stejně peněz.
honzaodpovědět 
         Re: Jak sis zalyžoval Zobane?13:07:32 27.01.2014
Z krátkodobého hlediska to tak je. Ale z dlouhodobého hlediska může silná repre a více úspěchů ve sportovním lezení do lezení přivést více lidí a více sponzorů a tím i více peněz do svazu jako takového, takže tedy i na skály.

Ale jak to s naší repre vypadá, víme všichni. Asi bych to nazval úpadkem. Co může do budoucna svaz nabídnout potencionálním reprezentantům nabídnout? Jen problémy a znechucení. Někdy mám pocit, že tento stav je navozen úmyslně aby zbylo více peněz na ne úplně dobré, kteří teď jezdí, ale kteří by si jinak mezi schopnými ani neškrtli.
odpovědět 
          Re: Jak sis zalyžoval Zobane?13:38:33 27.01.2014
To, zda repre je nebo není v úpadku, je z hlediska dotace od MŠMT asi celkem šumák. Zkrátka repre je i takto dostačující k tomu, aby ta dotace šla. A pokud by z tohodle pohledu bylo potřeba něco měnit, pak spíš asi přilákat do oddílů děti, než pracovat na zlepšení repre.
honzaodpovědět 
           Re: Jak sis zalyžoval Zobane?17:50:16 27.01.2014
Ale to spolu přeci souvisí. Koncepce musí pokrývat vše od náboru nováčků až po péči o ty nejlepší v repre. A pro oddíly lezení na skalách i pro oddíly čistě jen překližkové a výkonnostní.
odpovědět 
            Re: Jak sis zalyžoval Zobane?20:37:02 27.01.2014
A jak přesně se bude pečovat o nejlepší?
pbla4024odpovědět 
             Re: Jak sis zalyžoval Zobane?21:13:18 27.01.2014
O nejlepší se už pečuje.Nedostanou nic.
odpovědět 
              Re: Jak sis zalyžoval Zobane?21:51:31 27.01.2014
Hele chápu že to krká LRH, ale proč by to mělo krkat někoho jinýho?
honzaodpovědět 
               Re: Jak sis zalyžoval Zobane?00:37:13 28.01.2014
Proč? To myslíš vážně? Současná situace nejen že je špatná, ale hlavně je demotivují pro mládež i rodiče lezoucí mládeže. Co je tu za perspektivy? Když bude nějaký kluk nebo holka dřít, co ho čeká? Nemožnost si tady v ČR zazávodit (kvalita mnoha cest i spousty závodníků je příšerná, stačí se podívat na záznam z MČR, jak Stráník velmi lehce deklasoval celou naši špičku, nebo jak na MČR a dalších závodech postaví jednoduché cesty a pak závodníky nechají vyhrát podle času), účast v repre se spoustou špatných, co tam nemají co dělat, téměř nulová podpora. Takže proč dřít a makat? Takže krkat by to mělo všechny rodiče od lezoucí mládeže, všechny trenéry a všechny, kdo chtějí lézt závodně.
odpovědět 
                Re: Jak sis zalyžoval Zobane?07:01:25 28.01.2014
Když jsou všichni tak špatný, tak je to pro středně šikovný dítko naopak příležitost vyniknout jako jednooký mezi slepejma, ne?
honzaodpovědět 
                 Re: Jak sis zalyžoval Zobane?08:45:55 28.01.2014
Ano i ne. Potřebujeme tyto poloslepé a máme jim z našich peněz platit akce, na kterých se nechytají, protože tam s tím mají hoňku i normálně vidoucí? Pro jednooké je možná současný systém dobrý. Zalezou si, v lezeckém kroužku pravděpodobně nějaké to české mistrovství znamená i prestiž, rodiče se mohou chlubit, že dítko je nejlepší, napíše o tobě místní bulvární plátek. Ale jinak? Jinak tento systém vede akorát ke stagnaci, ztrátě motivace a absenci kvalitní konkurence, která by tě hnala dopředu. Takže ČHS v tomto vykonává přesně opačnou funkci, než má. Problém ale je, že té jednooké většině to vyhovuje, protože ví, že na špičkovou úroveň nemá a nebo že dostat se na ní by zatraceně bolelo. Takže jako celek volíme cestu pohodlnou, podporujeme průměr a kvalitní a nadějné výkony raději ignorujeme a snažíme se je potlačit, protože čím výš oni budou, tím níže budeme my :-(
odpovědět 
                  Re: Jak sis zalyžoval Zobane?09:40:15 28.01.2014
Nerozumím tomu, protože syn chodí do kroužku kde leze po zvířátkách a houpe se na laně a na to asi žádnej příspěvek od ČHS nelze očekávat, proto se zeptám jako laik: není to namísto střetu dobra se zlem jen střet dvou koncepcí? Prachy předevšim pro špičku (výchova pár repre závodníků) kontra prachy všem (výchova široký základny hobíků závodících pro srandu na regionální úrovni)?
honzaodpovědět 
                   Re: Jak sis zalyžoval Zobane?10:17:02 28.01.2014
Střet koncepcí to je. Jenže teď je to právě tak, jak píšeš. Peníze jsou pro českou "špičku" na úkor podpory základny a rozvoje hobíků, ze kterých by se jednou mohli závodníci stát. V špičce je hodně lidí, kterým se platí i za ne špičkové výsledky. O to méně pak zbývá na ty ostatní. Kdyby se na mezinárodní úrovni podporovali místo mnoha průměrných lezců bez valných šancí jen ti, co opravdu vozí body a medaile, zbylo by na podporu té široké základny více peněz. Ti, co to myslí opravdu vážně a makají tak, že mají výsledky, by měli podporu také lepší a ještě by tu byla určitá motivace, že když chceš do repre a do světa, musíš něco dělat. Z krátkodobého hlediska by tu asi byl v repre výpadek, než by se ukázalo, kdo na to vlastně má a kdo ne a kdo se tomu chce věnovat a kdo chce jen jezdit na výlety, ale dlouhodobě by se kvalita českého lezení zvýšila. Minimálně by účast v repre znamela opravdu dobrého lezce a prestiž. Už to samo o sobě by byl dost slušný pokrok vůči dnešku. Jaký je názor na repre dnes, asi nemusím zmiňovat. Stejně tak její výkonnost :-) Lidé z komise sice pořád říkají, že systém a koncepce jsou dobré, ale opravdu jsou, když české lezení dovedly tam, kde je? Takže seberte prachy současné repre, podpořte lépe jen pár špičkových závodníků a podporu ještě podmiňte dobrými výsledky, a zbytek peněz dejte na mládež oddílům a stěnám ve formě podpory kroužků, amatérských závodů nebo výletů do skal.
odpovědět 
                    Re: Jak sis zalyžoval Zobane?11:32:03 28.01.2014
OK, díky za vysvětlení.
honzaodpovědět 
                    Re: Jak sis zalyžoval Zobane?14:03:18 28.01.2014
A kde podle tebe české lezení je? Máme dost dobrých závodníků, medailisty z MS, ME, vítěze SP. Je třeba si uvědomit srovnání naší malé zemičky s tím co je kolem nás. Nikdy nebudeme mít počet lezců jako Německo nebo Rakousko. Nikdy nebude tréninková podpora a možnosti jako ve Francii. Proč by měl systém a koncepce špatný? Z tohoto systému vzešel Ondra, Mrázek, Stráník, Rajfová, oba Hrozovci a spousta dalších dobrých lezců na skalách i v horách.
odpovědět 
                     Re: Jak sis zalyžoval Zobane?14:35:02 28.01.2014
Oni vyšli spíš navzdory tomu systému. Na těch, co tu byli jmenování nemá systém závodů žádnou zásluhu. Všichni se vypracovali vlastní pílí a vůlí, případně se svými trenéry.
Petr Jandíkodpovědět 
                      Re: Jak sis zalyžoval Zobane?14:44:09 28.01.2014
Navzdory systému? To nechápu. To jako existuje nějaký systém, který ze mě udělá reprezentanta bez vůle, píle a úsilí trenéra?
odpovědět 
                       Re: Jak sis zalyžoval Zobane?14:51:13 28.01.2014
Z toho systému vyšel akorát Binter mladší, který je podporovám ČHS a jak dopadá pořád nakonci po dobu 4 let.
odpovědět 
                       Re: Jak sis zalyžoval Zobane?15:08:38 28.01.2014
Vedoucí závodní komise není trenér závodníků. Je úředník, který dělá rozpočet, pravidla rozdělování peněz, zařizuje licence reprezentantům, dělá nominace a podobně. Měl by přitom spolupracovat a rozhodovat spolu s členy komise. Pokud ještě k tomu někoho trénuje, je to jeho vlastní aktivita. Nevím, kdo trénoval Mrázka, ale trénoval se nejvíc sám, možná mu pomáhala Helena Lipenská, která vystudovala tělocvik a nějakou dobu byla vedoucí reprezentace. Adam se trénoval sám, ale myslím, že spolupracuje s jednotlivými odborníky mimo ČHS. Libora a Lucku trénuje LRH.
Petr Jandíkodpovědět 
                        Re: Jak sis zalyžoval Zobane?08:45:02 29.01.2014
Mrázu trénoval nejprve Tufi a potom Zico, zvlášť bez Tufiho by se nedostal nikdy tak daleko
Cacoodpovědět 
                       Re: Jak sis zalyžoval Zobane?15:33:55 28.01.2014
Ano, navzdory systému. Špičkového lezce z tebe svaz neudělá, ale celkem spolehlivě umí špičkové lezce nebo lezce s potenciálem odradit od toho, aby měl chuť jezdit a závodit a reprezentovat. Současný systém je pro dobré lezce demotivující a znechucující. A i pro rodiče, kteří nesou největší část práce, času a nákladů spojených s rozvojem od malého talentu po reprezentanta.
odpovědět 
                        Re: Jak sis zalyžoval Zobane?09:15:22 29.01.2014
Sice nějakou dobu úplně nesleduju závody úplně přesně ale opravdu by mě zajímalo jaký špičkový lezec nebo lezec s potenciálem byl odrazen od toho aby jezdil závodit a reprezentovat? Jedno nebo dvě jména by nebyly? Nebo jméno rodiče, který zdeptán podmínkami odmítl jezdit na závody?
Modpovědět 
                         Re: Jak sis zalyžoval Zobane?11:18:35 29.01.2014
Psát jména tu nebudu, protože by to bylo nefér. Kdyby to ti lidé chtěli dát veřejně najevo, udělali by to. Nemám tedy nic jiného, než mé tvrzení. Ale věř tomu, že pár lidí, co byli dobří a se závoděním skončili (nebo s ním ani pořádně nezačali) se slovy, že za těchto podmínek se na to mohou vykašlat, a ztratili o tuto část lezení zájem, tu pár je. A jsou to i poměrně známá jména. Ale vlastně nemám jen prázdné ruce - nedávno (rok, rok a půl) a tu byl s jednou takovou osobou rozhovor.

A jde to ještě jinak - zajdi někdy na závody, klidně od RTC přes ČPM až po ČP a MČR a zeptej se tam závodníků a rodičů a trenérů. Zjisti si názory, poptej se, zkus si najít lidi, co dříve závodili, ale už nezávodí, a zeptej se jich, proč. A sám zjistíš, že je toho mnohem víc, než do jedné diskuze na Lezci.
odpovědět 
                          Re: Jak sis zalyžoval Zobane?12:21:19 29.01.2014
Ty jsi tohle všechno absolvoval? A co jim tedy chybí?
odpovědět 
                           Re: Jak sis zalyžoval Zobane?14:08:04 29.01.2014
Absolvoval, proto také vím, o čem píšu. Ale jak jsem navrhl výše - zajdi si za nimi sám, jestli tě to tolik zajímá. Určitě to pro tebe bude mít přínos větší, než zprostředkovaně. Stejně bys mi nevěřil.
odpovědět 
                     Re: Jak sis zalyžoval Zobane?15:38:50 28.01.2014
To je fakt bomba. Nejsi ty ze svazu? Podobné manipulace a překrucování faktů by tomu nasvědčovaly. Za chvíli se tu dozvíme, že za Adamem Ondrou i Tomášem Mrázkem stojí špičkové podmínky a zázemí, které jim ČHS vytvořil, ne? A ještě se pochvalte, jak jste pomohli dostat se do světové špičky Liborovi a Lucce :-)))

Gratuluji, ať žije ČHS.
odpovědět 
                      Re: Kde je české lezení?18:38:14 28.01.2014
Spíš bych se zeptal kde by mohlo být? Kdyby nebylo tohohle na hlavu postaveného systému, který momentálně "využívá" trio BDZ. Možná by bez tohohle tria nenarostla papírová agentůra, možná by se nezvedly o desetitisíce nepřímé náklady na reprezentanty, možná by peníze šly spravedlivěším poměrem mezi úspěšné a méně úspěšně reprezentanty, možná by spousta rodičů byla spokojenější se systémem závodů pro děti.
A proč tam tri BDZ pořád jsou?
1) Asi to VV vyhovuje. (Myslím si, že úplně ne.)
2) Trio BDZ je neskutečně dobré v obhajobě toho co dělají. Extra třída je v tom Binter st. Ten snad studoval propagandu u Geblse. A i toho by strdčil do kapsy.
Snad jen to omlouvá VV, že tam tohle trio pořád je. Protože tak jak umí tohle trio uplést z h...a bič to nikdo nedovede. Ale oni s ním navíc umí i zapráskat.
A právě proto jsou na závodech podporování zcela neúsěšní závodníci. Ale jak jsem napsal propaganda tohoto tria mate mozky VV. Myslím si, že čhs by měl vytvořit komisy propagandy. Předsedu a členy bychom do ní už měli.
Tato komise by čhs pak zcela jistě pomohla vytáhnout peníze z ministerstev, protože ministerští úředníci rádi slyší takové keci o tom, jak jsme úspěšní a přitom je to jen propaganda.
Tudy vede cesta pro české lezení. Zblbnout hlavu těm co rozdělují. Trio BDZ se to podařilo u VV. Proč by se jim to nemělo podařit na mnisterstvech.
LRHodpovědět 
                       Re: Kde je české lezení?19:40:57 28.01.2014
Děkujeme za opětné potvrzení Godwinova zákona:
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law
pbla4024odpovědět 
                        Re: Kde je české lezení?20:22:35 28.01.2014
woe :)
l.odpovědět 
                        Re: Kde je české lezení?15:18:43 29.01.2014
:-) jaký zákon popisuje přirovnání ke komunistům?
Bídaodpovědět 
                        Re: Kde je české lezení?16:15:28 29.01.2014
Rekl bych, ze se o Godwinuv zakon v tomto pripade nejedna. Godwinuv zakon chapu spis tak, ze prirovnani k nacistum bude s vysokou pravdepodobnosti pouzito na namitky ucastnika diskuze. Tu je ale situace jina, proste to bylo prirovnani toho jak se Binter chova. A v takove situaci je to podle me platny diskuzni argument vyjadrujici nazor pisatele.
odpovědět 
                         Re: Kde je české lezení?17:05:29 29.01.2014
Myslím, že ne, přirovnání k nacismu se nemusí týkat protivníka v diskusi, ale i diskutovaného jevu. Viz příklad v příslušném hesle české Wiki:
Např. při debatě o kvalitách nějakého politika je možno tvrzení „Je to skvělý politik, vždyť zásadním způsobem pozdvihnul ekonomiku.“ zpochybnit odpovědí „Samotný fakt, že pozdvihnul ekonomiku, neznamená, že je skvělý politik – i Hitler pozdvihnul ekonomiku.“
...Právě proto, že takové přirovnání v některých situacích může být platné, říká Godwin, je potřeba takové nadužívání podobných porovnání omezit. Jedině tak je možno zajistit, aby platná přirovnání tohoto druhu měla patřičný dopad.
P.odpovědět 
                       Re: Kde je české lezení?23:49:55 28.01.2014
Libore promiň, ale tyhle argumenty jsou hodné debila. Pomíjím, kdo by mohl a nemohl mít pravdu (taky mi lecos nejde pod nos), ale tohle je moc. Myslím si, že kdybys vyklidil pole a nechal to na slušnějších lidech, poměry se změní. Tohle slušné není! U mě máš velký mínus. Podle mého názoru jsi odsouzený k tomu, že svým přístupem (a konkrétně Ty) nic nezmněníš. Nech toho a budou měnit jiní, v podstatě jim pouze kazíš snahu.
Jo a zajímalo by mne, zda byl v Saas fee Zoban skutečně lyžovat.
Azbestodpovědět 
                        Re: Kde je české lezení?04:15:22 29.01.2014
By me teda zajimalo kdo kdy neco nekdy zmeni!protoze na to ti ostatni meli uz fakt spoustu casu, a jedine byt drobne zmeny jsou diky LRH
Climberodpovědět 
                         Re: Kde je české lezení?07:33:01 29.01.2014
Mě by zase zajímalo jakou změnu prosadil LRH? Teda kromě zhrubnutí zdejší diskuze.
odpovědět 
                          Re: Kde je české lezení?11:01:56 29.01.2014
Změna? Dost důležitá - ví se o problémech. Teď je čas, aby je někdo řešil.
Kuba Turekodpovědět 
                       Re: Kde je české lezení?01:55:44 29.01.2014
Hele, Libore, asi bych nebyl tak extrémní jako Azbest, ale kdybys to nebyl konkrétně ty (nekonzument), tak bych se po obdobným příspěvku vyjádřil ve stylu "hele, dneska už si radši nenalejvej a nehul..."
Takhle ale fakt nevim... :)
Robertodpovědět 
                        Re: Kde je české lezení?07:41:58 29.01.2014
LRH tvoje nenávist k VV ČHS a předsedům sportovních komisí tě na dobro zaslepila a zatemnila zdravý úsudek jinak by si nemohl napsat,takový blábol!Možná sem tam máš dobré nápady,ale svým jednáním to dokážeš hned zakopat do ztracena.
Jeník Pletichaodpovědět 
                         Re: Kde je české lezení?09:39:10 29.01.2014
Tak popořadě. Nevím zda přesně se mé přirovnání týká Godwinova zákona. Ale často tento zákon zneužívají pro svou obranu ti, co prosazují své cíle skrz propagandu. Protože oni znají všechny tyhle študované zákony, a znají je proto, že jsou skvělí v propagandě.
Azbeste připadnou ti slušnější lidi ti, kteří očividně na VH mluví nepravdu a když jim dokážeš, že lžou. Jako by se nechumelilo řeknou, že si to neuvědomili. Slušnější jsou jen ti co mají vytříbené chování a pak tě zezadu podtrhnou? Ti co kulantně na úkor jiných podporují své svěřence, ti jsou také slušnější?
Azbeste, Zoban dooravdy na SP v Saas Fee lyžoval.
Změny kterých jsem dosáhl? Ta poslední je ta, že VV chce konečně Zobana sesadit z funkce.Zatím provedl nějaké kroky k jeho sesazení, ale nevím, zda budou mít dost odvahy to dotáhnout do konce.
Třeba jsem dosáhl toho, už je to pár let, že se i u mládeže stanovují nominační pravidla. Celkem samozřejmá věc, řekl bys. Ale kolik jsem si pro tuhle samozřejmou věc udělal nepřátel. Prostě spoustě lidí vadilo, že už se nemohou jen tak domluvit a za peníze čhs si z dětma udělat dovolenou.
Má nenávist k VV ? Já nemám nenávist k VV já mám spoustu připomínek k tomu, jak se staví VV k soutěžnímu lezení. A to je rozdíl. Téměř všichni z VV mi řekli, že mé připomínky mají hlavu a patu. Ale že je prosazuji dost nediplomaticky. Proč tedy když oni jso ti, kteří to umí, ty mé připomínky neprosadí a nechají závodníky v žumpě.
Víš podle mě je větší sviňárna vědět, že se děje svinstvo, mít možnost tomu svinstvu zamezit, ale přitom neudělat nic.
LRHodpovědět 
                          Re: Kde je české lezení?09:56:10 29.01.2014
27. leden je Mezinárodní den památky obětí holocaustu. Už jenom proto je vytahování Goebelse kvůli malicherným sporům v marginálním zájmovém sdružení o pouhý den později přinejmenším nevkusné.
pbla4024odpovědět 
                           Re: Kde je české lezení?10:07:07 29.01.2014
Ano můžeš mít pravdu. Ale tady jsem toho hajzla použil, v souvislosti jen s tím, že byl označován jako mistr propagandy. Pokud to někoho urazilo, omlouvám se za to. V žádném případě to nebylo myšleno nijak jinak než v souvislosti s propagandou a její silou dosahování cílů.
LRHodpovědět 
                           Re: Kde je české lezení?10:22:58 29.01.2014
Nechci se nikoho dotknout, ale "Goebbelsovská propaganda" je prostě nevinná hyperbola - klišé bez ambice někoho urážet a po nějakejch osmdesáti letech už snad ani nemůže mít tu sílu někoho urazit.
honzaodpovědět 
                            Re: Kde je české lezení?10:37:07 29.01.2014
Tak to se doufám pleteš.
Azbestodpovědět 
                            Re: Kde je české lezení?16:16:59 29.01.2014
"nevinna hyperbola"? :D Neco jeste vice pseudointelektualne znejiciho by tu nebylo?
odpovědět 
                             Re: Kde je české lezení?07:57:31 30.01.2014
Pseudo-intelektuálně? Nač takhle pocizácku přechytřele tam, kde můžeš krásně, česky a krátce napsat "přechytřele"? ;)
honzaodpovědět 
                              Re: Kde je české lezení?11:02:57 30.01.2014
Možná proto, že to má trochu jiný význam než "přechytřele"? ;)
odpovědět 
                               Re: Kde je české lezení?11:59:17 30.01.2014
Možná. Rád se nechám o té nuanci poučit.
honzaodpovědět 
                           Re: Kde je české lezení?10:38:44 29.01.2014
Diky za odkaz na ten zakon, dobra informace. Ale uz to neprehanej, kolik dni pozdeji po tomto dni uz by to nebylo nechutne podle tebe? Prosim, nehledej souvislosti tam kde nejsou a navic ty to vis, ze tam nejsou.
Martas.odpovědět 
                          Re: Kde je české lezení?10:15:34 29.01.2014
Libore, na to ti mohu odpovědět naprosto přesně. Jakmile se někde začne něco řešit nebo dělat, tak ty a tobě podobní přejdete do osobních útoků a sebelepší akci nebo nápad tak degradujete na osobní spor, do kterého se ostatní raději nechtějí motat a být s ním spojováni. Na vaši obranu je potřeba napsat, že převod do osobní roviny je obvykle iniciován druhou stranou, ne nadarmo je zveš vynikajícími manipulátory, a toto je právě jedna z manipulačních technik, ale to nic nemění na tom, že jim to žerete i s navijákem a nepřemýšlíte o ničem, kromě své pravdy. To je ten důvod, proč se jim daří tak dlouho držet tento stav ačkoliv se nelíbí mnoha lidem od trenérů až po samotné závodníky. Rozhádají protivníky, nechají je se zesměšnit protivníky a jsou v klidu. Ale když jsi na to sám za těch mnoho let nepřišel, asi je zbytečné ti to psát :-( Ale třeba si z toho něco odnesou ostatní.
odpovědět 
                           Re: Kde je české lezení?10:27:59 29.01.2014
Vím, že máš pravdu. Vím také, že má přímočarost mi dělá problémy. Co na srdci, to na jazyku není dobré pro diplomata. Taky jím nejsem. Ale dost věcí se mi povedlo i bez diplomacie. Dost lidí už do této problematiky začíná díky mému "bulváru" vidět. A třeba oni budou diplomatičtější a díky mým informacím tu káru dotáhnou dál :-)
Bylo by to pro české soutěžní lezení dobré, vlastně i pro celé čhs.
LRHodpovědět 
                            Re: Kde je české lezení?12:17:40 29.01.2014
To, co píše Liborův předřečník (bohužel anonymní), bych podepsal. Ale na rozdíl od Libora bych byl bohužel skeptický, pokud jde o to, že ten "bulvár" věci nějak výrazně posune. Zdatní soupeři se s tím vypořádají jako nic. Snad jen, přispěje k vnitřnímu odreagování LRH a silnějšímu důvodu pro to, aby řada lidí nebyla ve spolku, který funguje tak, jak funguje.
Robertodpovědět 
                             Re: Kde je české lezení?14:13:39 29.01.2014
Hezky řečeno, ale problémy jsou dva. První je ten, že určitá skupina lezců svaz se bez svazu neobejde. V extrémním případě a s hodně velkou námahou a vysokými náklady můžeš obejít české soutěžní lezení. Pokud chceš závodit, nemůžeš jen trénovat a pak jet rovnou na svěťák nebo i třeba jen na MČR, je potřeba i určitá psychická příprava. A pokud bys chtěl třeba právě na ten svěťák, musíš být členem ČHS a jet přes svaz. Takže jsi nucen svaz akceptovat a být jeho členem.

A věc druhá - určitým lidem, a to nejen ze svazu, současný systém vyhovuje. Bohužel, proti změnám bude bojovat i řada závodníků a rodičů lezoucí mládeže, protože dobře vědí, že by se oni nebo jejich děti do světa moc nepodívali. Bylo by to na delší psaní, ale princip je ten, že možnost být v repre i při nízké výkonnosti a praktické nemožnosti dosáhnout na mezinárodních závodech dobrého výsledku, mnoha lidem vyhovuje. Na české poměry lezou dobře, stačí jim to, dát do toho více času a námahy nejsou ochotni. I to je tedy jeden z důvodů, proč má současné vedení podporu a proč tu není žádná snaha o zpřísnění podmínek.

Když jsi na mezinárodních závodech závislý na lidech z komise a oni rozhodují o tvé budoucnosti a možnostech, půjdeš otevřeně proti nim? V moci těchto lidí je ti zkazit celou sezonu, na kterou se třeba rok připravuješ. Viděl jsi, za co Zoban dostal dva disciplinární tresty? Pro ty, kdo nevědí, cituji:

V prvním případě šlo o nezaplacení závodních licencí pro reprezentaci v ledolezení a drytoolingu vinou Radka Lienertha a o osobní útoky, které Lienerth publikoval jako předseda komiyse jak na stránkách ČHS, tak na serverech Lezec a v komentáři na H I (ten byl posléze pro porušení pravidel pro komentáře skryt), které DK potrestala pouze podmínečným trestem zákazu činnosti na jeden rok. Odůvodnila to Lienerthovou omluvou prostřednictvím advokátní kanceláře před započetím disciplinárního řízení. Tato omluva však nebyla produktem zpytování svědomí ze strany Radka Lienertha, ale byla vynucena hrozbou žaloby.

Takže až ti někdo z komise nepošle přihlášku nebo nevyřídí papíry na svěťák, tak se ti omluví, vesele tam zůstane dál a ty máš rok v háji.

A potrestání druhé:

Ve druhém případě jde o uvádění nepravdivých údajů ohledně nákladů na účast Lucie Hrozové na závodech světového poháru tak, aby byla postavena do nepříznivého světla.

Dej si dohromady všechny tyhle věci a pak sám uvidíš, proč je změna tak obtížná a proč řada lidí raději mlčí a trpí a jen tiše doufá, že se svezou a zbude i na ně.

Kdo z normálních lidí by riskoval, že ho budou lidé ze svazu prakticky beztrestně "stavět do nepříznivého světla", že mu budou ohrožovat lezeckou kariéru nebo že budou vytvářet nominační podmínky a kritéria podpory tak, aby to pro tebe bylo co nejméně výhodné?
odpovědět 
                         Re: Kde je české lezení?11:30:17 29.01.2014
Jendo kdo Ti dává peníze.ČHS ?? A kdybys nedostla ani korunu a všechny peníze by šli na bezvýznamnou lokalitu, ale tu by vlastnil člen výboru ČHS tak bys asi taky prskal.
odpovědět 
             Re: Jak sis zalyžoval Zobane?00:42:39 28.01.2014
Asi nijak, tedy stejně, jako dosud. Dokud se nenastaví odměňování a podpora podle výkonů odpovídajících mezinárodní úrovni a ty podmínky nebudou předem dané a pevné a ověřitelné, nic se nezmění. Dokud se bude platit za podprůměrné a průměrné výsledky, nikdy nebude na to, aby bylo na slušnou podporu těch nejlepších.
odpovědět 
         Re: Jak sis zalyžoval Zobane?14:52:32 27.01.2014
Když posčítáš ty čísla, co jsou v diskuzi pod článkem, vyjde ti, že repre tehdy sežrala min. o 300 tis. víc, než vydělala. Jak je to v současnosti, to je ovšem neprůhledný. Naštěstí už pát let nejsem v tomhle spolku.
odpovědět 
      Re: Jak sis zalyžoval Zobane?10:58:15 27.01.2014
Vlku vždyť kecáš! Kdyby VV nařídil Zobanovi aby dry byl srovnatelný s jinými soutežními discilínami. Lucka by dostala asi tak čtyřikrát víc než jí dal Zoban. Podívej se zpět kolik dostávali po tomto VV v ostatních disciplínách a kolik drytool. A nevymýšlej si tu. A nebo, že by si ztratil paměť?
LRHodpovědět 
      Re: Jak sis zalyžoval Zobane?13:05:59 27.01.2014
Vlku, ale kdo tady "kurva" vozí výsledky ??? Zoban(a jeho kámoši),Ty,Binter(a jeho rodina už 4 roky čerpají peníze za poslední místa)....kdo mimo Lucky a AO přiveze medaile.Tak i když se její manažer rozčiluje tak jedině právem, které má opřené o výsledky.Tak kdo by se měl stydět především jseš TY VLKU a ZOBANE, ale Vy na to stejně "serete" a jedete si jak uznáte za vhodné.Tak aspoň malinko soudnosti a chce to podpořit Ty nejlepší a ne jim házet klacky pod nohy....
mártyodpovědět 
       Re: Jak sis zalyžoval Zobane?15:10:48 27.01.2014
Třeba jim nikdo klacky pod nohy nehází a jen jeden manager má pocit že je mu neustále křivděno a neváhá k tomu použít jakýkoliv argument. Včetně argumentací z roků 2011 nebo 2010. Doba, finance i konkurence je někde jinde. Už ani ta Lucka nevozí medaile, nemůže používat zakódovaný navigační pokyny, má kratší cepín, horečku a jen 1 Kč na kilometr. No a pak naštve managera když vidí Zobana jak se v garáži spokojeně opírá o svý lyžařský hůlky a v ruce drží plechovku s plzeňským….Ještě pár závodů a bude tady nuda. LRH bude muset svý příspěvky psát v azbuce na ázerbájdžánský weby.
odpovědět 
        Re: Jak sis zalyžoval Zobane?17:04:19 27.01.2014
Ne nasere jedna věc když lůza dostane na startovné peníze a přiveze poslední místo (Binter a to stabilně)...no a pak jede na závody někdo kdo na to má a přiveze medaily a dostane tak akorát ho..o.Zoban to má normálně jako kšeft, je to skoro to samé jako když babiš bude ministrem financí a přitom vlastní firmy, které jsou na státu a rozdělení peněz nepřímo závislé a tak to má přesně Zoban.
odpovědět 
        Re: Jak sis zalyžoval Zobane?12:48:51 28.01.2014
Neznáš Zobana, to je nechutnej suchar, plechovku Plzně by do ruky nevzal....
007odpovědět 
      Re: Jak sis zalyžoval Zobane?19:35:22 27.01.2014
Jen kolik tomu managerovi zůstalo za nehty ? :-\
Radekodpovědět 
    Re: Jak sis zalyžoval Zobane?10:11:49 27.01.2014
Už po několikátý tu někomu píšeš, že plácá nesmysly, ale nikdy teda nenapíšeš jak to vidíš ty... Pro nás, co do toho moc nevidíme, nechceš být trochu konkrétnější?
odpovědět 
    Re: Jak sis zalyžoval Zobane?10:37:04 27.01.2014
Motivace, proč vstoupit do ČHS :) Ale lyžovačku atd. mi asi nikdo neproplatí...
A.odpovědět 
 Pročs nelyžoval, Voltmetře?09:50:11 27.01.2014
Si teda myslim, že kdyby chtěl Voltmetr jít na lyže, tak by šel a ani spaní v autě by mu v tom nezabránilo.

Znám jedno sádlo pochybné fyzičky, co přijelo přes noc z Čech do hor, pak šlo na chlupy (http://goo.gl/JZKIfH), přespalo v autě a ráno šlo na běhny do údolí (http://goo.gl/EstuU2) a vodpoledne na běhny do sedla (http://goo.gl/vElPMy). A to sádlo to přežilo.

Takže je to možná spíš vo tom, že si to Zoban dovede líp zorganizovat nebo třeba že Voltmetrovi se nechtělo na lyže.

Pročs nelyžoval, Voltmetře?
Papoušodpovědět 
  Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?10:07:54 27.01.2014
Papouši, samozřejmě, že máš pravdu v tom, že kdyby Voltmert chtěl jít lyžovat, tak by šel. Ale nevidíš v tom rozdíl? Zoban jako šéf komise nepřispěl Voltmetrovi ani korunu . Sobě a jiným za stejně špatné umístění zaplatil startovné, dopravu a ubytování na dva dny. A jít z tepla penzionu který ti platí čhs lyžovat, je určitě příjemnější než z promrzlého auta.
LRHodpovědět 
   Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?10:29:02 27.01.2014
Ani korunu? Lžeš nebo jen píšeš nepravdu? Citace z nominačních pravidel: Každý nominovaný reprezentant startující na ME, MSJ a SP v drytoolingu na obtížnost bude mít v roce 2014 hrazeno: startovné ve dvou závodech IWC, mezinárodní závodní licenci, pojistné, cestovné na dva evropské závody podle dohody členů družstva tak aby se minimalizoval počet aut (Saas Fee, Champagny en Vanoise, nebo Rabenstein) – 3 Kč/km + dálniční poplatky, tunely apod. na každé auto obsazené dvěma a více ČHS oficiálně nominovanými účastníky závodů nebo 1,50 Kč/km bez dálničních poplatků, tunelů apod., bude-li závodník cestovat individuálně, hrazení cestovného, dálničních poplatků apod. je pak odstupňováno dle výkonnosti (viz níže), ubytování na evropských závodech IWC do výše 25 Euro po dobu nezbytně nutnou (2 noci na závod).
Pokud jel sám a riskoval že nebude do 20 místa, tak pochopitelně za cestu nic nedostane – ale to věděl už když tam jel. Každopádně ale něco dostal (startovné, příspěvek na ubytování, licence) a nemusel si hradit všechny náklady.
odpovědět 
    Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?10:48:30 27.01.2014
To byl rok 2011
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?10:52:55 27.01.2014
Nelžu! Koukni na nominace které napsal Zoban na rok 2010
Kdyby platily i letos, tak by Zoban nemohl dstat žádný příspěvek, tak jako tehdy nedostal Voltmetr. Ale letos Zoban věděl, že bude jezdit. Tak proč by psal tak tvrdá pravidla, že.
LRHodpovědět 
    Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?11:02:00 27.01.2014
Jestliže se náhrady mohou operativně měnit podle uvážení členů komise, jsou zveřejnění jakýchkoliv pravidel a jejich následná citace bezpředmětné :-)
odpovědět 
     Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?11:24:04 27.01.2014
Ale nejsou. Pokud se zveřejní včas a platí vždycky po celou sezónu.
Nemohl by třeba LRH místo opakovaných osobních útoků (ať už jsou nebo nejsou na místě) napsat zcela věcně nějaký návrh financování - pro drytool, obtížnost, rychlost i boulder?
P.odpovědět 
      Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?11:31:16 27.01.2014
Jednak to LRH udělal už mnohokrát, a jednak se mi nezdají ani tvá slova o tom financování. Jsou v přímém rozporu s tím, co tu píše Vlk. A hlavně s Binterovou hláškou Komise si vyhrazuje právo upravit výši náhrad podle aktuální finanční situace v roce xxxx. Tato věta umožňuje komisi se odvolat na aktuální finanční situaci a podporu pro jednotlivé závodníky upravit od úplného zrušení až po proplacení úplně všeho nad vypsaný rámec.
odpovědět 
       Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?11:47:49 27.01.2014
Můj poslední návrh, možná trochu neprofesionálně, jsem přednesl na VH. A to utvořit trenérskou radu. I přes mé neprofesionální vystoupení bylo jasné, že by trenérská rada byla mnohem objektivnější než jedinec , který vše určuje a říká si komise.
LRHodpovědět 
        Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?12:17:48 27.01.2014
Tak třeba se to povede příště, zdálo se, že je šance.
Omlouvám se, že tvoje návrhy přesně neznám, nesnažím se to moc sledovat, je možný, žes už to všude možně psal.
Myslel jsem třeba zcela konkrétní, vyčíslenou "alternativu" pro tuhle sezónu - kolik z částky určené na závodění měl konkrétně kdo dostat podle tebe.
Nemá to být žádná past.
(Jinak Zobanovo lyžování mě v zásadě neuráží. Pokud měl volnou chvíli, proč by nešel. Samozřejmě, o lyžování nejde, byl to jenom trochu dryáčnickej způsob, jak strhnout pozornost na nesrovnalosti ve financování.)
P.odpovědět 
         Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?12:36:34 27.01.2014
Ty vole lrh vyndej si hlavu ze zadku a přemýšlejí zda je toto cesta kterou něčeho dokážeš. Na to jak jsi starej jsou tvoje komentářů zde fakt mimo
odpovědět 
          Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?14:58:59 27.01.2014
Taky mi neni jasný, proč to sem píše. Ne, že by neměl pravdu, nejspíš má, ale: činovníkům svazu to je zjevně fuk; řadoví členové to už taky slyšeli (že s tím nic nedělají, je jejich boj); a lidi mimo ČHS už leda tak NASERE, jak při každý příležitosti tapetuje a tapetuje a tapetuje...
D.odpovědět 
           Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?19:22:05 27.01.2014
omlouvám se zainterosovaným, ale nějak se v tom ztrácím. Kdo je VOLTMETR, prosím, je zmíněn v článku?
whoiswho?odpovědět 
            Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?21:28:47 27.01.2014
http://cs.wikipedia.org /wiki/Voltmetr
P.odpovědět 
            Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?22:59:57 27.01.2014
Honza Olt, který před nějakým časem celkem hodně pokoušel drytool. Říká se mu tak.
odpovědět 
         Re: Lyžoval Zoban za peníze čhs?12:46:27 27.01.2014
Samozřejmě, že si Zoban může ve svém volném čase dělat co chce.
Jen je potřeba vědět následující. V roce 2010 a 2011 Zoban nastavením velice přísných nominačních pravidel odstavil všechny drytoolisty, kteří byly s výsledky cca stejně jako je on, od jakékoli finanční podpory ze strany čhs. Udělal tím čistku od lidí, kteří mu vadili.
Teď když chce sám závodit, sám si nastaví pravidla tak, že i když se umístí, tak jako ti které dřív kritizoval. Má vše zaplacené k dobru jednu zalacenou noc a den lyžování.
Z mého pohledu je to výsměch těm které kritizoval a kteří si závody komletně platili sami.

Koukněte na ten rozdíl u pravidel 2010 stejná byla i pro 2011 a pravidel na 2014 (web chs)

Zobane, Nedávno jsi se Lucce ospravedlňoval tím, že jsi to tak tvrdé udělal, abys šetřil svazu peníze :-) A odnesli to jiní.

Co kdybys teď ušetřil chs peníze tím, že bys tento a příští rok dostával na závody od čhs finanční podporu právě podle tvých pravidel z roku 2010 a 2011?

To by bylo fér.

A možná by tě to trochu ospravedlnilo před těmi co jsi jim ty peníze utnul.

A mě by bylo doopravdy jedno jak sis zalyžoval.
LRHodpovědět 
          Re: Lyžoval Zoban za peníze čhs?13:08:10 27.01.2014
Ty ti neodpoví.....na to jsou pořádní sráči.
mártyodpovědět 
           Zločin a trest13:58:58 27.01.2014
Na zítřejší výroční schůzi oddílu Zoban přislíbil přinést usvědčené lyžařské hůlky. Bude jimi řádně vypráskán a nato mu budou zlomeny.
Ditaodpovědět 
            Re: Zločin a trest14:40:38 27.01.2014
Dito nejseš to náhodou ty co jsi se Zobanem a spol minulí rok v Brně před závodama dávala první pokusy se zbraněmi do ledu, který ti zapůjčil Zoban ? Tak proto ta obhajoba...
odpovědět 
             Re: Zločin a trest14:48:33 27.01.2014
Jaká obhajoba? Dostane na prdel.
Ditaodpovědět 
              Re: Zločin a trest21:49:28 27.01.2014
Bude článek na lezce? Nebo na bdsm.cz?
honzaodpovědět 
          Re: Lyžoval Zoban za peníze čhs?14:29:18 27.01.2014
Podle me nedela uplne vse umyslne, aby skodil, ale spise z toho duvodu, ze svoji funkci v CHS moc nezvlada. Proste na to nema, ale na druhou stranu je asi jeden z mala, kdo to chce delat.
odpovědět 
           Re: Lyžoval Zoban za peníze čhs?14:50:16 27.01.2014
Když to nezvládá a tim poškozuje jiné, mel by odstoupit.
odpovědět 
            Re: Lyžoval Zoban za peníze čhs?16:44:01 27.01.2014
No tak jo.
A fakt vážně míněná otázka. Je tu pár jiných, lepších, ochotných to dělat, ze kterých by se dal vybrat někdo další?
P.odpovědět 
             Re: Lyžoval Zoban za peníze čhs?17:25:35 27.01.2014
proc to nedela LHR? mozna by se dycky po kazdych zavodech neprehnala lezcem boure komentaru
odpovědět 
              Re: Lyžoval Zoban za peníze čhs?19:51:58 27.01.2014
Protoze neumi ani pocitat....a hlavne jednat s lidmi.
odpovědět 
               Re: Lyžoval Zoban za peníze čhs?21:32:32 27.01.2014
Naopak! Počítat umí velmi dobře....
007odpovědět 
       Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?21:44:30 29.01.2014
Neudelal, nikdy nic nenavrhl. Jen mytus o LRH. Stejne jako nekteri politici bude jen opakovat libiva hesla. Stejne jako LRH zaslouzil se o nominacni pravidla. Ta snad plati asi 10 let a najednou se o ne zaslouzil LRH.....
odpovědět 
        Re: Pročs nelyžoval, Voltmetře?11:38:38 30.01.2014
Nevěříl bys, Lucka už leze a závodí 17 let. A když začala lézt, doopravdy nominační pravidla nebyla.
odpovědět 

 Chuťovka20:11:38 27.01.2014
Článek svým charakterem a přiloženým visuálním materiálem spíše připomíná popis veselého výletu moravského chasníka a jeho kuběny než seriosní reportáž činovníka ČHS...
Wolframodpovědět 
 Re: Chuťovka20:28:06 27.01.2014
A tak to taky je.....a ještě k tomu ten chasník rozhoduje o penězích, ale vždy se nějak splete a pošle peníze za poslední místa a ne za první.A pořád ne a ne to pochopit.
odpovědět 

 Brňácí na IWC Saas Fee 201409:04:27 28.01.2014
WTF, to je nějakej seriózní report, nebo nějaká kampaň propagující méně úspěšné?
d.odpovědět 
 Re: Brňácí na IWC Saas Fee 201410:47:18 28.01.2014
KOLIK DOSTAL ZOBAN(proplaceno cesťák, ubytování, startovné...) ZA 14 místo...a nebo bude použitá náhubková směrnice a nikdo se nic nedoví.
odpovědět 
  Re: Brňácí na IWC Saas Fee 201412:05:15 28.01.2014
On byl 14. ve skupině, celkově byl asi na horší pozici. Kolik dostal lze dohledat v těch nominačních kritériích na webu ČHS - dle výsledků by měl dostat ty minimální příspěvky tam uváděné. Teda pokud neudělali nějakou výjimku ve financování a v takovém případě, s tendencí ČHS mlžit, se nic nedozvíš..
odpovědět 
   Re: Brňácí na IWC Saas Fee 201412:37:28 28.01.2014
Dvě poznámky:

První:
Kolik dostal bych přeformuloval na podmiňovací kolik by měl dostat.

Druhá:
Kolik by měl dostat podle vypsaných náhrad se týká jen osoby jako závodníka. Ale nemohl něco dostat i jako osoba kouč a oficiální zástupce svazu, který tam byl načerpat zkušenosti? Kdyby ano, tak to by už šlo mimo vypsané dotace na závodníka, nebo ne? Takže opět jsme u toho, že určití lidé by mohli mít díky kumulaci funkcí zaplaceno mnohem více, než závodníci, a to bez ohledu na umístění a bez možnosti kontroly ze strany členů svazu. Lepší otázka by tedy byla, jaké byly celkové náklady, které ČHS měl ve spojení s akcí IWC Saas Fee 2014.
odpovědět 
  Re: Brňácí na IWC Saas Fee 201412:30:11 28.01.2014
Za 14 ve skupině. Celkově byl 28. Podle pravidel která sestavil na rok 2010 a 2011 pro ty, které kritizoval, že nejsou úspěšní, by nedostal ani korunu.(To ale neměl ambice závodit)
Teď když závodit chce stanovil nominace tak, aby se do repre dostal. A podporu stanovil tak, že přímé náklady na závod(startovné,cestovné a ubytování)má zaplacené od čhs.Přesnou částku bude čhs tajit :-)
Proč tedy třeba nenapsal, že ten kdo nepostoupí do semifinále(druhý den) nebude mít už další noc proplacenou a může jet domů.
Ušetřil by čhs peníze. ale potom by si už podle mě nemohl lyžovat za peníze čhs.
odpovědět 
   Re: Brňácí na IWC Saas Fee 201413:46:56 28.01.2014
Teď Zoban a za chvilku pojede Binter mladší pro další super ZADNÍ umístění v lezení za peníze ČHS co mu nechá proplatit jeho tatínek.Závěrem ČHS nebo-li vedení je už jen rodinná firma, kde platí jseš náš dostaneš peníze i za poslední místo a Ty se nám nelíbíš sice vozíš medaile, ale od nás prd dostaneš.
odpovědět 
    Re: Brňácí na IWC Saas Fee 201413:50:19 28.01.2014
Docela se mě líbí vyjádření VLKA, řekne uplný "hovno" k problému a k tomu dodá už se nebudu vyjadřovat jste stejně všichni blbí a nerozumíte tomu.
odpovědět 

 je stále dokola opakované pohoršení na místě?14:47:17 28.01.2014
v souvislosti s poměry v čhs, nechápu, čemu se stále divíte..tohle svinstvo úspěšně funguje spoustu let mezi vrcholnými politiky, kteří určují pravidla nám všem a celému státu, tak proč by to tak nemohlo fungovat i v čhs?snaha zavádět morální zásady a spravedlnost do tak malé součásti zkaženého systému či i jen kritizovat jejich nepřitomnost, bez snahy ovlivnit systém jako celek, zavání dle mého buď povrchností nebo pokrytectvím..
ivanodpovědět 
 Re: je stále dokola opakované pohoršení na místě?11:41:07 29.01.2014
A není náhodou střed zájmu Zobanovo podnikání a jeho členství ve výboru.To se pak maká.
odpovědět 
  Re: je stále dokola opakované pohoršení na místě?11:45:22 29.01.2014
Chceš říct, že by měl Zoban odejít středem?
odpovědět 

 Jediný úspěšný závodník bez fotek i videa?12:01:18 29.01.2014
Kdy se konečně dáte fotky a videa Lucky? Dopadla nejlépe, všichni až na Martinu jsou hluboko vzadu za ní a u nich jsme zahlceni nicneříkajícími fotkami "rodinného" charakteru.
odpovědět 
 Re: Jediný úspěšný závodník bez fotek i videa?12:48:14 29.01.2014
Podívej se na poslední větu článku a možná pochopíš. Já bych to viděl asi takhle: Zoban přijede v pondělí domů, stáhne fotky z foťáku aby sem dal ty nejlepší, pak si přečte diskuzi, vypíná počítač a jede někam na lyže vyčistit si hlavu od těch blábolů tady….
odpovědět 
  Re: Jediný úspěšný závodník bez fotek i videa?13:09:03 29.01.2014
No na větu jsem se podíval a tak jsem právě čekal něco víc. Je už středa :).
odpovědět 
   Re: Jediný úspěšný závodník bez fotek i videa?13:22:45 29.01.2014
Je to Zobanův článek a dělá si ho k obrazu svému. Volba fotografií vypovídá, jaký ten obraz je a jaké priority autor má. Lucčiny fotky, jistě pěkné, má MIrek Matějec, viděl jsem ho fotit. Třeba je někam dá. Kdo má zájem o objektivnější rteportáže, může najít, pokud hledá.
Petr Jandíkodpovědět 

 Ach...19:07:58 29.01.2014
...to je k pláči!
Ondřej Strakaodpovědět 

 Achjo...20:50:49 29.01.2014
... a já furt nevím jak si Zoban vlastně zalyžoval...
odpovědět 
 Re: Achjo...23:40:48 29.01.2014
Ále... Nic moc... Pořád mu v oblouku silně podkluzovala patka. Nicméně pocit z toho měl náramný a tak je vlastně velmi dobrý.
odpovědět 

 Ahjojo...11:51:39 30.01.2014
Překročili jste magickou hranici dvou set příspěvků :) A za rohem je další závod stejné série... Tak jak? Budem držet palce závodníkům? Já jo. Dokonce bez ohledu na to, jestli jsou z Prahy nebo Brna :D A bez ohledu na to, jestli si vezou lyže nebo ne ;)
 Tomáš F.odpovědět 
 Re: Ahjojo...13:38:33 30.01.2014
To by byla rána pro celej tendle veselej svět, kdyby se profláklo, že Zoban nic nedostal :-D. ... Taky držím palce, ať to stojí co to stojí ...
adamodpovědět 
  Re: Ahjojo...13:52:56 30.01.2014
Omyl, žádná rána by to nebyla. Naprosto jsi nepochopil, o čem to celé je. Není důležité jestli dostal nebo ne. Ať mu klidně zaplatí i tu lyžovačku a třeba i poslední místo. Ale ať se to neutajuje před těmi, kteří to platí, tedy daňoví poplatníci a členové svazu. Nejde o peníze jako takové, jde o transparentnost a čitelné a férové podmínky pro všechny závodníky.
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.