LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Středně velkou lavinu odpružíš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140281 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Slovenský James se distancuje od pokusu o Everest Hard Way

Slovenská expedice na Everest 2016 Hard WaySlovenský horolezecký svaz James se distancoval od medializovaného pokusu o výstup na Everest Boningtonovou cestou, který podnikají Vlado Štrba a Zolo Pál. Ve včerejším stanovisku James označuje pokusy o výstup kýmkoli mimo světovou špičku za klamání především laické veřejnosti.

"Stanovisko Slovenského horolezeckého spolku JAMES a Komisie alpinizmu SHS JAMES k medializovanému pokusu o výstup alpským štýlom na Mt. Everest (8850 m) Boningtonovou cestou, tzv. „Hard Way“.

Každý výstup na osemtisícovku alpským štýlom bez použitia umelého kyslíka je výborným športovým výkonom. Prelezenie Boningtonovej cesty v juhozápadnej stene Mt. Everestu alpským štýlom bez umelého kyslíka možno s istotou považovať za jeden z najťažších cieľov, ktoré v súčasnosti himalájske horolezectvo ponúka. Možné prelezenie tejto extrémne náročnej cesty na najvyššiu horu sveta je vyhradené iba úzkemu kruhu absolútnej svetovej horolezeckej špičky, a aj to len pri optimálnych podmienkach, dokonalej forme a vynikajúcej aklimatizácii. Je úplne nemožné, aby týmto štýlom cestu preliezol niekto, kto svoje lezecké majstrovstvo nepreukázal prelezením množstva najťažších ciest vo vysokých  stenách alpského charakteru, resp. prelezením viacerých extrémne ťažkých ciest alpským štýlom na niektoré z osemtisícoviek. Preto považujeme tieto, ale aj budúce pokusy o prelezenie cesty „Hard Way“ kýmkoľvek  mimo úzkej svetovej špičky a ich medializáciu za vysoko neprofesionálne, klamlivé a zavádzajúce predovšetkým pre laickú verejnosť. Slovenský horolezecký spolok JAMES a Komisia alpinizmu sa preto od týchto pokusov a aktivít dôrazne dištancuje.

Slovenský horolezecký spolok JAMES
Komisia alpinizmu SHS JAMES"


Stanovisko James zveřejnil na svých stránkách: james.sk

Slováci Vlado Štrba a Zolo Pál se pokoušeli o výstup na Everest Boningtonovou cestou letos v květnu, kdy je z C2 po údajném zásahu menší lavinou zachraňoval vrtulník. (Viz článek na Lezci: Slováky na Everestu zasáhla menší lavina a sestupují). Nyní organizují další pokus na příští rok a shánějí sponzory a podporu v médiích.

Před několika dny se proti jejich počínání zvedla kritika ze strany některých slovenských horolezců. viz mj. článek: Snežný kocúr – alebo smutná pravda o slovenskej expedícii Everest Hard Way

Kriticky se vyjádřily i horolezecké osobnosti jako Zoltán Demján (Zoltán Demján: Everest Hard Way je vyhradená výlučne pre absolútnu svetovú špičku.) nebo Jarýk Stejskal (Jarýk Stejskal: Everest priťahuje exotov z celého sveta.).

Odpověď na kritiku od Zoltána Pála: Zoli Pál: Nenávisť do kopcov nenoste





sth   [úpravy] 07:45 03.11.2016Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 je Koller ještě James?08:29:52 03.11.2016
Je ještě Koller předsedou Jamesu? Jak chce hodnotit jiné, když sám podvádí???
odpovědět 
 Re: je Koller ještě James?09:33:37 03.11.2016
Je. A v cem dle Tebe podvadi?
Milosodpovědět 
  Re: je Koller ještě James?12:51:45 03.11.2016
Leze na českém písku s mádžem takové cesty, kde to není povolené. Myslím, že to bylo v rámci nějakého mezinárodního setkání. V článku přímo tady na lezcovi bylo vidět, jak práší jak o život. Když na to kdosi upozornil, tak fotka z článku zmizela...
jinej anonymodpovědět 
   Re: je Koller ještě James?23:49:01 03.11.2016
Az polezes v jeho veku to co on, dokazes zopakovat cesty ktere jsi vylezl jako prvovystup pred 35 lety pak i tak nemas pravo se takto hanlive vyjadrovat.
Radek
zobanodpovědět 
    Re: je Koller ještě James?00:13:24 04.11.2016
Zijeme ve svobodne zemi, kazdy ma pravo se vyjadrovat jak chce... Bolsevicke moresy sem prosim netahej.
Tvuj prispevek znamena, ze to psal "jinej anonym" je nebo neni pravda? Pokud pravda (nepoprel si to), tak myslenka, ze lide, kteri nekdy neco dle urcite skupiny lidi dokazali, ziskavaji narok na to nedodrzovat pravidla, je dosti odporna...
odpovědět 
     Re: je Koller ještě James?09:32:26 04.11.2016
To je omyl, tvoj retardovany nazor nema rovnaku hodnotu ako Zobanov. Podobne ako Perlemanov nazor na matematiku ma inu hodnotu ako Kotlebov.
Ten, co o tom nieco vieodpovědět 
     Re: je Koller ještě James?09:46:44 04.11.2016
Mám takovej pocit, že Zoban se tý akce v Ádru účastnil a taky tam prášil, to by vysvětlovalo tu podrážděnou reakci.
pavelkodpovědět 
      Re: je Koller ještě James?10:01:49 04.11.2016
Jo, donutilo me to pohledat v "archivech". Je to ta slavna akce, ktera nam ukazala, jaky pristup maji ke svym pravidlum sami cinovnici CHS, tedy lide, kteri se je snazi ostatnim vnucovat. Myslim, ze to pomerne dost prispelo k budoucimu pristupu lidi k CHS a jejich pravidlum a tahne se to se svazem do dnes..

Kdyz tam clovek zabrouzda do diskuze, Zobanovou argumentaci, ze pravidla plati jen pro "obycejne" lezce se to tam jen hemzi (resp. pravidla neplati jakesi "elity"). Stejne tak tim, ze to prece neni nic spatneho (nedodrzovat vlastni pravidla) a ze kdyz na to nekdo upozornuje, tak mu vlastne jde jen o utok na svaz. Uplnynuly ctyri roky a stale nulova reflexe. Naopak stale vykazuje nulove pochyby o svem konani.

Skoda, ze se kolem svazu ometaji takto moralne pokriveni lide...
odpovědět 
    Re: je Koller ještě James?09:54:22 04.11.2016
sorry zobana, k tomu se může vyjadřovat fakt každej. samozřejmě každej hlas má jinou váhu.

ale aby to nezapadlo tak to zvopakuju jak u blbejch na dvorečku - pro činovníky organizace, organizátory oficiálních akcí a jejich oficiální hosty platí pravidla výrazně víc než pro plebs - aspoň tedy v zemích kulturního okruhu, do kterého bych chtěl patřit.
Lukas B.odpovědět 
   Re: je Koller ještě James?17:54:09 07.11.2016
Cesi a madzo ... uz to tu davno nebolo.
Diskusia by mohla mat samostatnu zalozku pod ktoru by automaticky padali prispevky v ktorych sa spomina madzovanie na pisku.
odpovědět 
    Re: je Koller ještě James?20:47:26 07.11.2016
Tohle je ale primarne diskuze o tom, ze sami cinovnici CHS urcuji pravidla, ktera sami nedodrzuji a ruznem pokrivenem vnimaji reality jistych individui.
odpovědět 
 Re: je Koller ještě James?21:55:42 03.11.2016
Je zaujmavé,že sa každy do nich obul až teraz,keď neuspeli ,pritom všetci vedeli že to chystaju,vtedy nikto ani necekol.Pretože čo keby náhodou? Vinikajúce podmienky,možno fixi..dobra aklimatizácia.. nakoniec nie je možné považovať za úspech ani výstup štvorice,ktorá zmizla,sam Scot v článku,hľadanie rovnováhy ,píše,že štvorica zlyhala,predtým vystupili na Lhoce a za pár dni pokračovali na Everest,takže neboli aklimatizovaní ale vyčerpaní ale to sa vedelo už v minulosti,keď bol vedúci expedície Fiala vláčeny po súdoch.
odpovědět 

 Everest jako vtip ???08:50:32 03.11.2016
Podrobně jsem si přečetl všechny články o tomto problému. Jsem zvědavý na další reakce. Připadá mi, že se kluci museli zbláznit. Tipuji, že u nás v Česku musí být několik tisíc lepších lezců než ti dva a nikoho ani nenapadne si plánovat Hard Way. Opravdu slušné ego - nebo šílenství.....
Libor H.odpovědět 
 Re: Everest jako vtip ???09:59:50 03.11.2016
Zijeme v slobodnej spolocnosti kazdy si muze planovat vylet kam chce. Ak sa mu na to podari zohnat penize o to lip. Druha vec je ze na ocividnu blbost nikto penize davat nemusi. Mam pocit, ze kritici jenom zavidi marketingovy uspech, resp. sa boja o vlastnu polivcicku (neochotu sponzorov prispiet na ich vlastne projekty po pripadnom neuspechu Everest Hard Way).
odpovědět 
  Re: Everest jako vtip ???14:25:46 03.11.2016
marketing ma ale tiez svoje previdla. zavadzajuca alebo klamliva reklama by nemala byt tolerovana.
mkiodpovědět 
   Re: Everest jako vtip ???17:27:07 04.11.2016
Urcite maju sponzorke zmluvy, a ak sa sponzori citia podvedeni alebo oklamani tak by to mali riesit oni. Myslim ze pri velkych expediciach zo sponzorskeho hladiska o uspech (vrchol) az tolko nejde (najma ked sa neda zarucit). Skor ide o medialne vystupy (vid. pravidelne reporty zo snazenia Adama v Yosemitoch. Ked to neda nic sa nedeje BD logo sa mesiac objavovalo na kazdom lezeckom serveri). A medialne zaujimava moze byt napriklad aj zachranna akcia.
odpovědět 
   Re: Everest jako vtip ???18:28:23 04.11.2016
Ktera reklama neni zavadejici nebo klamava? (Vim, ze autori reklam tohle radi prohlasuji. Ale tak nejak maji dost posunute hranice a klamavost a zavadejicnost si vykladaji k obrazu svemu..)
odpovědět 
   REKLAMA Everest jako vtip ???20:00:04 06.11.2016
Aka klamliva REKLAMA?

RE-KLAMA = Opakovane klamat - RE - je od zakladu opakovat ; KLAMA je jasne klamat

Takze slovo reklama jasne naznacuje co sa da ocakavat
odpovědět 

 proč jim do tohp JAMES hází vidle?10:08:35 03.11.2016
Neznám podrobnosti, ale přijde mi, že kdybych si řekl, že přelezu nevím třeba Krutej Řím nebo cokoliv jinýho co nikdy nedám a začal na to shánět sponzory, samozřejmě vč. mediálního humbuku, tak by mi celkem vadilo, kdyby mi do toho ČHS začal házet vidle tvrzením, že jsem lama, která to nedá.  Nedá, ale chci mít tu šanci přesvědčit své sponzory o tom, že to dám.
honzaodpovědět 
 Re: proč jim do tohp JAMES hází vidle?10:22:15 03.11.2016
Souhlasím. Pokud se teda nezačneš nějak před sponzory ohánět svazem.
Navíc nikdo až na tebe nemůže vědět, zda na to máš nebo ne. Hodně velkých věcí vzniklo právě ze situací, kdy byli jejich autoři dopředu odsuzováni.
odpovědět 
 Re: proč jim do tohp JAMES hází vidle?13:04:48 03.11.2016
problem je v tom, ze ten Krutej Rim by vedelo vyliezt dajme tomu tisicka lezcov na svete, kdezto Hard Way na Everest moze vyliezt realne iba svetova lezecka spicka - zopar ludi a aj to iba pri dobrej konstelacii hviezd. A tito dvaja co to publikuju k nim isto nepatria. Tak preto taka ostra reakcia, ze zavadzaju verejnost, co je aj pravda. Oni v podstate nevyliezli vobec nic v zime a idu do najtazsej cesty na najvyssiu horu. Predstav si ze by si ty vyhlasil, ze skocis do vysky 3 metre, ked predtym si nevyskocil ani 2 metre... Kto ti uveri aj ked mas sponzorov, nikto...

J.
Jozefodpovědět 
  Re: proč jim do tohp JAMES hází vidle?13:13:05 03.11.2016
Nikdo. No a co? Jenže opravdu k tomu chceš přistupovat způsobem, že ještě neskočili dva metry, tak ty tři nesmí ani zkusit?
odpovědět 
  Re: proč jim do tohp JAMES hází vidle?17:40:36 03.11.2016
Krutej rim by vylezlo spis desitky tisic lezcu, to jen tak mimochodem. Kdyz to dala i takova lama, jako jsem ja... :D
 misakodpovědět 
 Re: proč jim do tohp JAMES hází vidle?17:18:06 03.11.2016
Tu sanci mas. Akorat by jsi mel ferove rict ze tve sance na uspech jsou naprosto minimalni, neb jsi totalni lama. Pokud to udelas a nekdo ti ty penize presto da, pak je vse v poradku.

Ale pokud sponzorum budes mlzit o tom jaky jsi super lezec, tak je to podraz na ktery doplati ostatni. Sponzori, to neni bezedna studna. Penize ktere od nich dostanes nedostane nekdo jiny.
Lukasodpovědět 
  Re: proč jim do tohp JAMES hází vidle?17:07:57 04.11.2016
"Sponzori, to neni bezedna studna. Penize ktere od nich dostanes nedostane nekdo jiny." To je presne ten problem. Nekoho to pekne stve a pak kyda spinu, nebot si mysli, ze na penize od sponzoru je narok a mal by ich dostat on pretoze je lepsi horolezec.
odpovědět 
   Re: proč jim do tohp JAMES hází vidle?15:09:30 05.11.2016
Jaroš taky vylezl na Everest a pak teprve na všechny zbylý osmy. Pokud bychom na nej aplikovali tuhle slovensko-českou kritiku, pak se vlastne dopustil vuči svym sponzorum lzi uz na zacatku sve cesty za Korunou......A to je samozrejme blbost....
odpovědět 

 Odsuzování na základě nepodložených pocitů..10:17:49 03.11.2016
To opravdu nikdo nepřipouští, že můžou být dobří a mají na to natrénováno? K takovým silným distancům bych rád viděl nějaké důkazy (třeba typu prohlášení významných lezeckých osobností "byli jsme s nima před půl rokem tam a tam a vůbec nezvládali"). Jinak je to jen apriorní nepodložené odsuzování na základě subjektivních pocitů...
odpovědět 
 Re: Odsuzování na základě nepodložených pocitů..10:27:20 03.11.2016
Ale tohle se vůbec netýká natrénování nebo čehokoliv jiného, co s tím souvisí. Lezečká špička má pouze strach o to, že to náhodou dají, a chtějí všechny odradit předem, protože pokud by to opravdu dali nějací dva neznámí maníci, tak celé té elitě a lezecké špičce se svět vysměje. Oni mluví o tom, jak je to náročné, jak se na to musí připravovat a jak je to jen pro vybrané, a najednou to přelezou dva, co v podobných podmínkách lezli minimálně? Takže nehledej za tím nic logického, je to pouze strach, že elita přijde o své výsadní postavení a bude k smíchu. Nehledě na to, že by tím pokusem tito dva prakticky dehonestovali i další pokusy. Představ si, že oni to díky podmínkám vylezou, ale pak ta zmiňovaní světová elita tam selže. Těžko by mohli po neúspěšném pokusu tvrdit, jak je to těžké a skoro nemožné, když to před tím vyběhl někdo neznámý. Takže je tu strach o pošramocené ego, strach o sponzory, je to jen byznys. Představ si, že pak bude nějaká ta špička shánět sponzory. Přijde za nimi a řekne jim, že potřebují prachy na cestu, co před nimi přelezli nějací nýmandi? To by vypadalo dost blbě. Jenže zakázat jim to nemohou, tak alespoň odrazují a protestují.
odpovědět 
  Re: Odsuzování na základě nepodložených pocitů..10:35:45 03.11.2016
Jasne, ze se tohle vysvetleni nabizi. Ale nerad bych tomu veril :).
Kazdopadne ve vedlejsim vlakne se rozjizdi neco podobneho o Adamovi a jeho pokusech v klasickych bigwallech s kterymi ma zrejme hodne radoby klasiku problem.
Jak je to lidske ego a jesitnost smesna..
odpovědět 
  Re: Odsuzování na základě nepodložených pocitů..10:39:35 03.11.2016
Vzdyt podona vec se stala na Talungu ne? Ja se teda moc v tech jmenech a v tom kdo je hvezda a kdo ne nevyznam, ale nejaci Ukrajinci tam rok nebo dva po Marovi Holeckovi vylezli poradny prask. A ja o nich nikdy driv neslysel. A pokud se nepletu, tak ten smer co ti kluci ukrajinsti dali Mara zkousel a nakonec to vzdali a sli snadnejsi cestou. Ale mozna mlzim...
odpovědět 
   Re: Balabanov11:15:22 03.11.2016
To je něco jinýho, ukrajinci už za sebou něco v podobně vysokejch kopcích měli, prvovýstup na Langshisa Ri 6427m Nepal FA "Snow Queen" ED VI M5 AI4 1500v
4sport.ua/articles?id=20144

Chápu stanovisko JAMESu. Horolezení bylo vždycky o osobnim kreditu, a ten si nevybuduješ "studiem dostupných informací". Čekal bych desítky/stovky těžkejch výstupů v zimních horách, jinak tam nemají co dělat. Všechno ostatní jsou marketingový kecy, můžou bejt rádi, že jsou ještě na živu.
Špicálodpovědět 
    Re: Balabanov11:21:34 03.11.2016
Desitky / stovky tezkych vystupu v zimnich horach nemeli ani ti dva Ukrajinci. Predtim je vicemene nikdo neznal..
Jak vis jak na tom jsou ti dva mladenci ze Slovenska? Lezl jsi s nimi, znas nekoho kdo s nimi lezl?
Zajimave, jak snadno lide prijimaji premisu, ze tam jedou dobrovolne a splnym vedomim spachat sebevrazdu..
odpovědět 
     Re: Balabanov18:49:09 03.11.2016
Jak víš, že Ti Ukrajinci neměli nic vylezeno? Bohužel o dvojce Slováků je docela známo co všechno nevylezli :-) Na druhou stranu když se tam chtějí zabít...
odpovědět 
      Re: Balabanov19:21:29 03.11.2016
Stejne tak, jako si zrejme hledal vystupy tech Slovaku a na tom co si nasel si zalozil svuj nazor, tak si muzes pohledat vystupy tech Ukrajincu.
odpovědět 
     Re: Balabanov18:49:10 03.11.2016
Jak víš, že Ti Ukrajinci neměli nic vylezeno? Bohužel o dvojce Slováků je docela známo co všechno nevylezli :-) Na druhou stranu když se tam chtějí zabít...
odpovědět 
    Re: Balabanov11:39:17 03.11.2016
Jasně. Ale co je komu do toho? Kdybych se teď zvedl od PC a prohlásil, že to půjdu zkusit s nimi, tak co ti je do toho? A co mi do toho má co pindat nějaký James, ČHS nebo "elita" ? Chápal bych pousmání a třeba otázku, zda si myslím, že to přežiju. Ok. Ale aby mi někdo říkal, že to nesmím, že to smí jen elita, tak to neee...
odpovědět 
     Re: Balabanov14:32:08 03.11.2016
Však jim to taky JAMES nezakazuje. Jen vydal stanovisko, že tuhle úroveň medializace a humbuku okolo považuje za neprofesionální a zavádějící pro laickou veřejnost.
Což mi přijde jako vcelku odpovídající reakce odborné autority - stejně se jich na názor určitě novináři atd. ptají.
Šp.odpovědět 
 Re: Odsuzování na základě nepodložených pocitů..17:32:51 03.11.2016
To neni o pocitech, ale chybejicich vykonec predchozich let. Nebo spise o poctu neuspesnych (a pritom relativne lehkych) vystupu.

Kdyz jde o skalkareni, talentovany softmover muze potichu trenovat a za dva roky vyletet z osmicek na jedenactky ... a najednou je zde nova hvezda.
Ale u zimnich vystupu na velehory je to trochu neco jineho, zde se prislusna forma (fyzicka zdatnost + zkusenosti) buduje cele roky. V tehle oblasti se ze dne na den z nikoho, ani ze sebetalentovanejsiho horolezce, nestane hvezda patrici mezi svetovou spicku.

Martinodpovědět 
  Re: Odsuzování na základě nepodložených pocitů..19:25:14 03.11.2016
No to je zase moudro!Možné je vše!
odpovědět 

 Pepan neví11:17:59 03.11.2016
http://www.smh.com.au/national/ mount-everest-coup-of-the-century-remembered-30 -years-on-20141002-10p2dw.html (2 mezery)
odpovědět 
 Re: Pepan neví11:49:52 03.11.2016
Přečtěte si pořádně odpověď na kritiku od Zoliho Pála. Tam píše co má nalezeno .......
Libor H.odpovědět 
  Re: Pepan neví12:00:43 03.11.2016
Toto je pozostatek komancov nech si kazdy robi co chce.akurat je problem ze robili velke bu bu bu .udejne to liezli korejci tak chlapi predpokladali ze to je plne fixov.
odpovědět 
   Re: Pepan neví12:55:04 03.11.2016
Problem je v tom, ze horolezecky spolok JAMES, sa pod svoje stanovisko podpise ako nejaka "Komisia alpinizmu" a ani nevie zadat meno osoby, ktora stanovisko zverejnila, vytvorila. Uz v tom vidim aspon elementarny rozdiel medzi tym ako sa kto prezentuje. Ja si tiez myslim o tom svoje, ale tymto im akurat nahravaju do karat. Dalsia vec je, ze co realne clenovia komisie-reprezentanti, ktora sa k ich planu vyjadruje aktualne lezu, resp. chystaju za svetaborneho, nehovorim kde boli a co zazili. Co nebodaj maju rovnake plany a tito im tam budu prekazat? Silno pochybujem. Je to cele trapne. Ak na to mam, nikto mi nema co hovorit do mojich sukormnych aktivit ak nimi nikoho neposkodzujem a pokial ja viem aspon to, ze ti dvaja JAMES ako partnera nikde neuvadzaju. Tak neviem co nejaka komisia alpinizmu chce riesit. Co maju oni monopol na lezenie alebo kopce?
odpovědět 
    Re: Pepan neví13:43:39 03.11.2016
Zloženie komisie: Martin Heuger - predseda, Jaroslav Dutka, Peter Hámor, Igor Kollár, Vladimír Linek, Dušan Myslivec, Rado Staruch, Oliver Vysloužil, Ivan Žila.
buhuhuodpovědět 
    Re: Pepan neví13:45:38 03.11.2016
Peter Hamor, clen komisie, himalajsky zivotopis http://www.peterhamor.com/expedicie/
odpovědět 
     Re: Pepan neví13:48:43 03.11.2016
Tym si vlastne neodpovedal.
odpovědět 

 Dva uhly pohladu13:01:49 03.11.2016
Ano. Na jednej strane je v hre "povest" vykonnostneho horolezectva a to, v akom svetle ho vnima laicka verejnost, ktora v zasade tvori podstatnu cast financii pri dobrovolnych prispevkoch na taketo akcie. Takze chapem, ze ludia, ktori sa snazia mnoho rokov takto zhanat peniaze od dobrovolnych darcov su tak trochu nasrdeni, ze sa MOZE stat, ze sa v pripade neuspechu tejto expedicie bude javit ich pocinanie ako zbierka na pekny vylet. Tak tomu rozumiem ja.
Na druhej strane - bez smelych, ba casto az blaznivych pokusov by sa tazko horolezectvo posuvalo dalej (netvrdim, ze toto je ten pripad). Staci si spomenut na "dobijanie" velkych tazkych stien v Alpach v minulom storoci. Jasne ze bez ambicii sa nikto nikam nedostane. A mnoho z nich padlo za splnenie si sna - tot cena za odvahu, ba az drzost. Prave tu je potrebne rozlisovat, ci sa nejedna uz o prilisnu drzost voci horam. Uz som skor bezec ako horolezec a rad sa prihlasim aj na UTMB, pokial na to zozeniem prachy, ale nikdy by som si nedovolil tvrdit, ze skoncim v prvej desiatke. Lebo viem na co mam AJ V PRIPADE ZE MOTYKA VYSTRELI. Niekde ma totiz aj ta motyka svoje limity.
Z toho vyplyva jedine - nikto im nemoze zakazat to skusit, ale chyba mi tu znacna davka pokory.
Ericodpovědět 
 Re: Dva uhly pohladu13:17:35 03.11.2016
A ake podobne projekty, aspon z casti, ma slovenske horolezectvo na konte za poslednych 5 rokov? Dik za odpoved.
odpovědět 
  Re: Dva uhly pohladu13:45:58 03.11.2016
Dovolim si tvrdit, ze pokial sa nejedna fakt o milionara, tak kazdy projekt do vysokych hor, ktory ma rozpocet radovo v uz desiatkach tisicoch dolarov sa hradi okrem vlastnych zdrojov aj od sponzorov tak aj od dobrovolnych darcov financii. To je predsa uplne normalne a nikto to nikomu nezazlieva. Ja som este takto peniaze nezhanal, ale z rozhovorov s tymi co ano, viem, ze zhananie tychto prostriedkov je coraz tazsie a kazda neuspesna akcia tento stav zhorsuje. Z tohto pohladu chapem tento boj s uz skoro vopred prehratym subojom clovek-hora.
Ericodpovědět 
 Re: Dva uhly pohladu17:15:20 04.11.2016
Pochopte to uz konecne. Uz nejaku dobu je kazda expedice sukromny podnik a pekny vylet. Nikto nema vacsi ani mensi narok na peniaze sponzorov.
odpovědět 

 Pár odkazů k vytvoření vlastního pohledu13:55:04 03.11.2016
https://goo.gl/fz2oBT - zde popisuje, co má vylezeno.
https://goo.gl/edt8QJ - velmi zajímavá diskuse pod článkem.
https://goo.gl/Jc0rzV - tento odkaz je v článku. Zaujala mě poznámka v závěru, týkající se předpovědi počasí.

Pokud se dotyčný objevuje v médiích s podobným typem výroků, tak se nedivím, že někdo v jamesu cítil potřebu se ozvat.
Krtekodpovědět 

 NE14:54:05 03.11.2016
Zolo se pokoušel neúspěšně o Lenina 2014 a 2015, kt. je považována jako nejjednodušší sedmitisícovka  dle seznamu v roce 2014 (180 výstupů) a v roce 2015 ( 150 výstupů)viz.

http://www.ak-sai.com/en/mount aineering/ascenders

zviditelnění a ošulení sponzorů
aodpovědět 
 Re: NE17:33:10 03.11.2016
Kéž by to ti kluci dokázali!Vytřít zrak všem pochybovačům!:-)))
odpovědět 

 Reakcia na vyjadrenie Slovenského horolezeckého spolku James18:14:35 03.11.2016
Keď sme si prećítali vyjadrenie Slovenského horolezeckého spolku James, oboch nás prekvapilo. James sme nežiadali o žiadnu finančnú podporu, nikto z Jamesu nás nekontaktoval po expedícií a nie sme ani jeho členmi, preto nerozumieme od čoho a koho sa dištancuje. (Zoltán Pál nikdy členom Jamesu nebol a Horolezecko expedičný klub – Zahorie, ktorého som členom, ukončil 1.10.2016 členstvo v Jamese).

Nerozumieme tomuto mentálnemu návratu pred rok 1989, kedy sa všetky expedície centrálne povoľovali a schvaľovali na športovom zväze.

Dnes predsa žijeme v dobe slobody pohybu, takisto máme možnosti slobodne si nájsť prostriedky, vycestovať a liezť do stien, na ktoré máme legálne povolenie a cítime sa na ne fyzicky a psychicky pripravení. Posúdiť to vieme len my, žiadne občianske združenie, ktoré nás nepozná. A samozrejme slobodne si vyberáme aj zodpovednosť za riziko, ktoré si nesieme len a len sami. Ako sme už uviedli predtým, v tomto duchu sme do Hardway v máji 2016 naliezli a náš výstup sme pre zranenie zraku Zoltána Pála museli prerušiť. Pokračovať v náročnom výstupe v takom stave by bolo pochopiteľne bláznovstvo.

Veríme, že záchrana zraneného spolulezca v ťažkom teréne je naplnením základnej etiky správania v horách o akú sa James už roky usiluje. Aj keď nie sme členmi Jamesu, budeme ju dodržiavať vždy, aj pri našom druhom pokuse v roku 2017. Držíme všetkým členom Jamesu palce pri napĺnaní vlastných horolezeckých snov bez lustrovania a kádrovania druhými. 

Vlado Štrba za Everest Hardway 2017
Holíč, 3.11.2016
Vlado ŠTRBAodpovědět 
 Re: Reakcia na vyjadrenie Slovenského horolezeckého spolku James18:50:40 03.11.2016
Tvrdě do nich!Nechť pojdou všichni,kdož chtějí druhým jejich svobodné akce hatit!Chalani,držím palec!
odpovědět 
 Re: Reakcia na vyjadrenie Slovenského horolezeckého spolku James21:31:56 03.11.2016
Naplnenim zakladni etiky je neklamat verejnost a sponzory.opravdu si myslite ze vase počínání dela cest horolezectví?
rumodpovědět 
  Re: Reakcia na vyjadrenie Slovenského horolezeckého spolku James05:17:53 04.11.2016
Etika?Čest?V horolezectví?Ty bláhový!
odpovědět 
  Re: Reakcia na vyjadrenie Slovenského horolezeckého spolku James08:48:03 04.11.2016
A jak se poznava kdo klame a kdo ne? Holeček třeba klame?
Moralka a etika take mozna veli mit koule na to se ozvat predem a ne az s odstupem. Stejne tak by moralka mohla zamezit manipulujicim prohlasenim o distancu k necemu s cim nemam JAMES vubec nic spolecneho (mohou vyjadrit svuj nazor, ale distanc?)..
odpovědět 
 Re: Reakcia na vyjadrenie Slovenského horolezeckého spolku James08:33:09 19.11.2016
http://www.tyzden.sk/spolocnost/35614/ koller-vs-strba- kde-je-pravda-o-everest-hardway/
odpovědět 

 Vyhlasenie20:07:46 03.11.2016
Pribeh vyhlasenia vypadal asi takto: kdesi v Tatrach pei ohniku v chatke v bielovodskej doline po desiatich stamprlis - Martin: Ty Igor, pocul si uz o tych dvoch co idu na Everest? Vraj dajaka háj ve ci co!! Dajake tazke to tam ma byt a idu sami dvaja. Im jebe. Igor: to co jako sak najvetsie bomby na Slovensku lezie komisia a reprezentanti, ty ich poznas? To co si dovoluju. Martin: no hned dame nejake vyhlasenie ze ked teda bez naseho vedomia tak ani omylom a ze my, co taketo výstupy sekame kazdu sezonu im to neschvalujeme. Igor: tak veru, pravdu mas sudruh.
odpovědět 

 cypovina21:19:10 03.11.2016
JAMES vydává prohlášení k něčemu, co se ho vůbec netýká... Proč? Proč dva horolezci, jeden mj. horský vůdce, zakládají falešný profil těch 2 hradwayistů? Já vím hard :D To se fakt tak nudíme a musíme z domu někomu furt radit a někomu do něčeho mlít? Už tak s lany kolem krku připomínáme oběšence každý... Ti 2 hradwayisti jsou jen blíž hrobu, ale to budeme vydávat prohlášení ke každému kuřákovi cigaret nebo týpkovi, co se prochází kolem teroristů? A jestli podvedou sponzory, tak ať to řeší soud. 
MaModpovědět 
 Re: cypovina22:07:08 03.11.2016
Na com ficis?
odpovědět 
  Re: cypovina07:41:16 04.11.2016
Na magnésiu... :D
MaModpovědět 
 Re: cypovina09:58:07 04.11.2016
Inak to ma tiez dost zaujalo, ze preco si niekto dava taku namahu, aby vytvoril osobitne stranky, na ktorych chce uvadzat "na pravu mieru" pocinanie tych dvoch. Ti ludia uz fakt nemaju co na praci. Inak polutovania hodne na tom je, a mozno aj to je primarnou motivaciou toho vyhlasenia, ze dvaja uplne neznami ludia dokazu marketingovo a v zhanani penazi preskocit cely spolok a pozhanat si vo dvojici prachy na taku akciu.
odpovědět 
  Re: cypovina10:51:15 04.11.2016
To je oč tu zřejmě běží! Chalani "dokázali, že to dokážou" a když teď nejsou v tom Jamesu, tak by se svými manažerskými schopnostmi mohli pro vysokohorský turisty připravit nejednu výpravu do světových velehor a třeba i překvapit neobvyklou trasou!
maca stodpovědět 

 ..13:41:37 04.11.2016
ted jsem četl něco od zoltána a v komentech pod článkem bouře..udělejte si obrázek,co je to za kkta..taky bych se od ně distancoval..
http://www.pohora. cz/horolezectvi/16229- slovak-se-v-prubehu- dvou-let-pokusi-o- prekonani-rekordu-denise-urubka/
odpovědět 
 Re: ..14:31:49 04.11.2016
Tak to předčilo moje očekávání! Tipoval bych to na dlouhodobý sponzoring nějakou farmaceutickou firmou? Asi nějakej novej přípravek.
maca stodpovědět 
  Re: ..17:45:45 04.11.2016
Take jsem to precetl a jedine co tam vidim je slovo proti slovu a fakt, ze se k necemu vyjadruji i lide, kteri toho nebyli primo svedky.
odpovědět 
   Re: ..18:01:04 04.11.2016
Hele já už jim taky fandím , jestli dokážou podruhý přesvědčit sponzory k podpoře svého plánu, tak už pravda a láska zvítězila a co nevidět budeme jezdit do Himalájí fšichni!
maca stodpovědět 
    Re: ..00:29:23 05.11.2016
vsichni (co na to maji prachy) uz do himalaji jezdi
odpovědět 
   Re: ..11:43:20 05.11.2016
nezlob se,ale vždyť to sou blázni..nejde jen o komenty..už to,že rozhlásí že překoná urubka a před tim nebyl ani v 7tis. a trenoval na to v tatrách..ten člověk je totální egoista,nebo blázen..a první himaláje hurááá na hardway..myslím,že to je jen tlučhuba,aby se zviditelnil...až zase budou muset riskovat cizí lidi život,aby vás sundali jak minule,ale hlavně,že o sobě dáte vědět..
..odpovědět 
    Re: ..15:55:13 05.11.2016
To jako když jsem v životě nejel v autě třistazmísta,tak si to nemůžu zkusit v autě od sponzora?A když se v tom nabourám,tak že mě nikdo nebude oživovat,bo si za to můžu sám?!Ať si kluci dělají co chtějí!:-)
odpovědět 
     Re: ..17:17:12 05.11.2016
Zajimalo by me jak si mohl snehem poranit oči? A ze zrovna oboje.nebyla to spise slepota snezna? Podivne
spekulantodpovědět 
      Re: ..17:27:11 05.11.2016
Ses nikdy v C3 o přestávce nekouloval?:DDD
odpovědět 
       Re: ..21:22:08 07.11.2016
Prostě Slováci.
odpovědět 
        Re: ..06:54:30 08.11.2016
V pracovní době je také zákaz požívání alkoholu na pracovišti a ředitel firmy co má jít příkladem si dá s pracovní návštěvou panáka( minimálně)a nikdo to neřeší.
Martasodpovědět 
        Re: ..06:54:34 08.11.2016
V pracovní době je také zákaz požívání alkoholu na pracovišti a ředitel firmy co má jít příkladem si dá s pracovní návštěvou panáka( minimálně)a nikdo to neřeší.
Martasodpovědět 
         Re: ..12:32:18 08.11.2016
Kolik z vás,,horolezců,,kterých je na světě mín jak řidičů, dodržuje 50ku v obci, když sedíte za volantem?Jste schopný se nad tím zamyslet?
Martasodpovědět 
         Re: ..12:32:47 08.11.2016
Kolik z vás,,horolezců,,kterých je na světě mín jak řidičů, dodržuje 50ku v obci, když sedíte za volantem?Jste schopný se nad tím zamyslet?
Martasodpovědět 
         Re: ..12:33:17 08.11.2016
Kolik z vás,,horolezců,,kterých je na světě mín jak řidičů, dodržuje 50ku v obci, když sedíte za volantem?Jste schopný se nad tím zamyslet?
Martasodpovědět 

 Koller Vs Strba20:55:30 19.11.2016
Dobra debatka: https://goo.gl/U1OGLt
BlackMushroomodpovědět 
 Re: Koller Vs Strba21:54:58 19.11.2016
Nevíte někdo prosím jestli je možné video někde zhlédnout? Je to tam jen pro předplatitele :-(
Leošodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.