LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Umíš jistit? Jasně, viděl jsem to na YouTube.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)

Žebříček
Cesty:
44.Bartoš 10088
45.Nyč 10087
46.Hyžný 10078
Bouldry:
44. 8653
45.Kalvas 8603
46.Bureš 8600
Hory:
21.Petr 3271
22.Louda 3204
23.Chomová 3179

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1145730 cest
Nové přelezy:
Břízolit 7C
Švajc 2 7B+
Švajc 3 7C
Zlomený Ry 8A
Giuliano 8B
Klystýr 7C+
Are You Re 7C/7C+ tr
Vila Veleb 7b+
Rebel With 7c
Me Pone Pa 7c

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Proč jsou mezi námi taková prasata?

Udělej si směťák kde chceš - a pokud nevíš kde, zajeď na Roviště

Na Rovišti a v jeho okolí už lezeme s kámošema pár let, ovšem smeťák se tam z toho stává až v posledních dvou letech.....

Na Rovišti a v jeho okolí už lezeme s kámošema pár let, ovšem smeťák se tam z toho stává až v posledních dvou letech. Je mi z toho na zvracení, jedu na skály, do pohody, na krásnou žulu, a první co potkám u altánů, je bordel, který tam nechali asi chataři? No těžko, spíš to tam nechali lezci, kteří po náročném dnu plném lezení už neunesli svůj bordel pár kroků ke kufru od auta, tam ho nevhodili a posléze nevyklopili někde do kontejneru.

Je to tak těžké? Kolik z nás jezdí na Roviště sockou? Já takhle jel jednou a žádná báseň... Co si takhle po sobě ale uklidit? Úklid ale neznamená naházet svoje odpadku do přeplněného sudu u altánu A, popř. ho narvat do igelitové tašky a hodit do jedné z jeho místností.

Buďme prosím ohleduplní k okolí, ve kterém se pohybujeme, nebo alespoň k ostatném lezcům. Nekažme si místo, kde nás zatím mají rádi a kam se sami rádi vracíme. Stejné, ale ne horší, je to už i v Prachové, na Suškách, v Ostrově - znamená snad evoluce v lezení akorát tak více bordelů ve skálách?

Připojte se k nám, HO Ještěrka, a při příští návštěvě sebou vezměte velký pytel na odpodaky, naplňte ho a odvezte sebou někam na sídliště. Vyčistěte s námi bordel, který jste asi neudělali, ale od těch prasat, co ho tam dělají, se to nedá očekávat. Pojďme si zase udělat Kamýk takový, jaký ho pár z nás zná z dřívějška. A pak si můžeme poplácat po zádech a dát si pivko v hospodě U tří ještěrek ne?

Díky všem za pomoc
Petr & upman

upman   [úpravy] 14:45 22.03.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Mas pravdu14:50:57 22.03.2005
Mas pravdu chlape uz sem si toho vsiml aj na jinych skalách lidi zamyslete se nad sebou, jsme lezci a ne prasata!
Johnodpovědět 
 Re: Mas pravdu15:14:55 22.03.2005
Souhlas. Také zvyk carských důstojníků vypitou flašku od chlastu roztříštit (v tomto případě o skálu) by snad šlo nechat pro patřičné lokály. (Vraní skála, skála hadí královny, Černolice, Pikovická jehla...) Pochopitelně to nemuseli být lezalové. Ale obávám se že někdy byli (minimálně jednou).
jan pušodpovědět 
  Re: Mas pravdu15:41:24 22.03.2005
Mate recht. Je to hnus. Je to hroznej problem odnest ten pytlik. Jeste by se mohl treba vysypat v aute co? Sak on to nekdo uklidi... Ale neni to uz je doma (CR). V El Chorru kdyz jdes od skal tak kolem cesty plno pytliku s obaly od ceskych vyrobku (no nejen ceskych). A pritom pred vesnici je nekolik kontejneru. Ale kdo by to nosil az tak daleko... :o((
Slamakodpovědět 

 pravda, pravda a nic nez pravda16:35:16 22.03.2005
uplnej souhlas, lidi jsou dobytci, este horsi je ze jsem parkrat videl slusnej bordel i u ty pumpy na vodu. Neni se co divit ze na mne jednou malem fyzicky utocila jedna chatarka duchodoveho veku, kdyz jsem si sel pro vodu.
Jakubodpovědět 

 c(_)16:59:09 22.03.2005
jóóóó... nejsem socka... už jsem začínal myslet že jo, když z hornopožárského lesa a z Grybly táhnu pokaždý igelitku odpadků... asi mám jen přehnaný smysl pro lesní estetično... a koukám, je nás víc... díky bohu... :-)...
Petrodpovědět 

 Připojuji se17:47:06 22.03.2005
...
Jarda Maršíkodpovědět 

 Žel18:00:33 22.03.2005
Bohužel na skále může polézt tisíc part normálních lidí a pak stačí jediná a nebo dokonce jedinej blbeček a je bordel, nepřátelství s místníma... a další. Když jsem si na skále pořezal ruku o rozbitou flašku - výsledek posledního slanění neznámých borců, které jsem viděl odcházet a teprve pod skalou pochopil o čem ožrale blábolili (stejně jich bylo moc anic jinýho nežli hrubé násilí nemohli pochopit) a párkrát se brodil pod skálou igelitama a konzervama (dle stop též (horo)lezci) tak jsem se rouhal, že bych nás opravdu vyhnal a zakázal. Je těch prasat (myslím si já bláhový)málo, ale i jeden by byl o mnoho víc, nežli moc.
jan pušodpovědět 
 Re: Žel10:46:20 23.03.2005
Myslím, že si to ještě pořád malujeme moc růžově. Je to všechno obecný jev...od "lezení" na rybu (přes "erární" jištění)po bordel ve skalách. Nechci tvrdit, že za to můžou "překližkáři". Určitě však lidi, kteří si myslí, že je tady vše jen pro jejich potřeby, zábavu a měření "výkonů". Asi je to taky trochu o tom, jak se kdo k pohybu v přírodě a na skalách dostal...zda přes HUDY katalog a Vertical limit, bo třeba přes vandrování a chuť vypadnout z města do klidu a pohody. Ale stejně...nic nevyřešíme. Mám totiž dojem, že tady by pomohlo jen hrubé násilí a peněžní postihy, to je to jediné, čemu takoví "lidé" rozumějí.
Honza P.odpovědět 
  Re: Žel11:18:05 23.03.2005
:-), já su malej a slabej... a tak dál budu brát "jen" pytel jako součást výbavy a hezky tu a tam pozbírám pár odpadků...
petrodpovědět 
   Re: Žel11:30:43 23.03.2005
Petře, prosím, ber si sebou do skal aspoň kasr, to kdybys je náhodou potkal!:-)...abys neskončil "v pytli", třeba v tom tebou přineseném! Nenásilí se mi líbí, ale přiměřená obrana (čehokoliv) občas víc...:-)
Honza P.odpovědět 
    Re: Žel14:22:42 23.03.2005
Možná se nezdám, ale... :-))... muhehe... vemu sebou struhadlo a kýbl se solí...

návod k použití:
jemně rozedřeme chodidla,
po té objekt postavíme do škopku naplněného ze 2/3 solí...
a necháme 2 hodiny ustát...
... ať se třesou plantážníci...
(Kulhánek by ze mě měl asi radost...)


Petrodpovědět 
     Re: Žel14:25:15 23.03.2005
Žamboch taky:-)
Honza P.odpovědět 
  Ty brdo,11:54:40 23.03.2005
kolik znas lidi co zaclo lezt pres hudy katalog? A kdo to je preklizkar? Ten kdo haze odpadky pod preklizku? Ci ten co leze ve skalach (Roviste)?
Ale urcite mas pravdu ze nejvic vychovani jsou cundraci a vandraci co chtej jenom vypadnout z mesta. Odpadky totiz spali na ohnisti, obvykle pod previsem pod prvnim jistenim. Je tam pak utulno.
lacoodpovědět 
   Re: Ty brdo,14:38:28 23.03.2005
... jak už to bývá... pravda ( ta skutečná... logická jedna... true...) je buď někde uprostřed nebo pro jistotu morfuje od člověka ke člověku... takže se klucí nehádejte...
kurnik.. ještě jsem chtěl dodat něco světáckého třeba jako "stejně to sesbíráme my"... ale... ta paměť... c(_)
Petrodpovědět 
   Re: Ty brdo,14:52:11 23.03.2005
Asi jsem podle sebe "soudil" ostatní!:-) Od slušivých oblečků do skal...znám pár lidí. Ale nechám toho...tak chyba....-)Ale věřím, že nějak tu "skupinu" vymezit lze!:-) I když se tím nic nezmění...že? Co třeba "Bezohledný prasata", na obou-všech frontách. Co s nima?
Honza P.odpovědět 
    Re: Ty brdo,15:42:00 23.03.2005
Blbost (možná i slušnost) je všudypřítomná. Není vázána na čundráky, překližkáře, čtenáře hudykatalogu, čtenáře bible, budhisty... Je bohužel v každé skupině a v jednom každém z nás. Ó jak nemám rád nekonečná vzpomínání na Wericha. Ale ta věta o nutném i marném boji s blbostí je pravdivá. Ostatně to neříkal jenom on.
jan pušodpovědět 
     Re: Ty brdo,17:47:47 23.03.2005
... skotskóóóóóó... woooliiiiis... :-)
myslim, že budu bojovat... tiše a regionálně... :-), a zapřáhnu místní skauty :-)))... ať se taky činí holomci... :-)...
dycky budou ti co dělaj bordel stejně jako dycky budou ti co to po nich uklidí... a taky budou ti co občas udělají bordel, litují toho a pak uklidí... a taky úplně jiní, kteří do našeho příběhu vůbec nepatří.. co sem to vlastně chtěl... jo... c(_)...

Petrodpovědět 
      Re: Ty brdo,19:26:50 23.03.2005

Ale každopádně jsi velký básník! :o))
A navíc máš recht. SK out y, SK in y, všechny zapřáhnout, na pravém místě se napřáhnout a řezat a řezat až do úplného prořezání od plevelu v lese, který když se kácí, tak létají třísky. Ale to sem asi také nepatří. Co jsem to chtěl já? těžko říct, ale určitě mám pravdu! V*r H+f!
jan pušodpovědět 
       Re: Ty brdo,05:26:51 24.03.2005
;-) nelehký je úděl těch kteří vědí... vědí že vědí... ale nevědí jestli chtějí aby ostatní věděli... :-))... jenže my, kteří víme... víme... "v Kamenici, 5:26" :-))...
PS: jj po ránu mi to koukám taky jde... :-)
Petrodpovědět 
        Re: Ty brdo,09:23:31 24.03.2005
Kdo říká že ví, určitě nic neví. Jen takový, který říká že nechápe, možná pochopil. Ovšem v Kamenici po páté může nastat ta vzácná situace, kdy jde pochopit všechno! To je bez debaty! :o))))))
jan pušodpovědět 
         Re: Ty brdo,15:27:43 24.03.2005
jj... ráno jsem chtěl napsat: "tak proto ta mlha... :-))"... nicméně jsem zjistil, že ta mlha nepřišla z Avalonu, ale z nějaké zas...trolené pekelní díry... neboť den stál za starou belu... nechci si stěžovat že celej den makám jak šroub, jsem špinavej i na místech který běžně nemeju :-))... a nakonec mi vedení řekne " seš nějakej nevyužitej" a nedovolí mi dovolenou na zítra, abych mohl jet lézt na Šumavu .... (áááááááááááááá:-/)... tak... a hned je mi líp...... :-))...
Nicméně máš pravdu... stejně tak jako je světlo vidět jen ve tmě... ti co vědí nevědí že vědí, protože vědění je pro ně jsoucno... tudíž něco co je a tudíž to není potřeba vědět...
... :-)))
... c(_)... :-)
Petr
Petrodpovědět 
          perla15:32:54 24.03.2005
"... VŠECHNO se totiž od NIC liší jen tím, že má bytí... nebo je jsoucno. Něco co by se vůbec netýkalo bytí... tedy by se žádným způsobem nejevilo jako jsoucno... by nebylo NĚČÍM... nýbrž právě NIČÍM..."

Byl jsem mladistvím intelektuálem; ČT + Marek Dobeš BRUTTO; 1999

:-)))
Petrodpovědět 
           Re: perla15:23:10 25.03.2005
To ze jsi byl??? No hlavne jestli jsi to rozchodil! A nerikal tohle starej Hegel?
To je jedno. Jeho byti je stejne jenom vazane na prestavu , kterou jsme si vytvorili ve svych myslich o nem ,jako persone, kterouzto predstavu jsme spojili s urcitym casem a mistem, ackoliv existence casu a prostoru je jenom omylem naseho vedomi, ktere si tak pocina, nebot se boji vecna.. Nemlichj tak!
A kam mi zmizela diakritika??? Dabel stroji uklady?!?!?!? Ahaaaaa!!! Neee. mam prepnutou klavesnici!
jan pušodpovědět 
            k veci18:57:43 25.03.2005
vecna ci vecna?:) Abych se treba dovedel proc si nektere veci vecne namlouvame.
Na veky bez diakritiky pisici
lacoodpovědět 
             Re: k veci19:45:34 25.03.2005
Tezko povedati. Psal jsem bez diakritiky a tez bez rozmyslu. Je ovsem jiste, za tato nediakriticka slova o vecnem vecnu plni nase potreby vecne soustavy. .. jeee... To posledni slovo? Diakritiko! Zadrzzzzzz.
jan pušodpovědět 
              Re: k veci21:07:50 25.03.2005
strach z vecnosti prekonany vecnou soustavou:) to je podnetne reseni, je vsak zrejme kam vede:))
Ale nejdriv je treba uklidit na Rovisti!

Drsnej lezec na Kamejku
pod hlavu katalog (od Hudyho celej)
plechovku od piva
a ve vlasech zvejku
no holky, neni von skvelej!?

lacoodpovědět 
               Re: k veci22:03:31 25.03.2005
Den za dnem blize k vecnosti jdem
v altanu bordel a v dusi takytak
prisli na mne s pytlem,
Je konec, tak, tak, tak nejinak.

Spolu v nem s plechovkou od piva
a pouzitou ochranou
Tak obcas se nakonec konciva
Nadeje? nou, nou, nou. Nou nou nou...

Nevrrmor.
zahucel bor...



jan pušodpovědět 
                Re: k veci18:35:27 28.03.2005
kucííí... kam sme to dovedli tuhle debatu... :-))
... jo Hegel, ten by řekl:
" Když začínáme myslet, nemáme kdyspozici nic jiného než myšlenku v její čisté neurčenosti, neboť k určení již patří jedno a nějaké jiné, ale na začátku ještě nemáme nějaké jiné..."
... já dodávám... gááárbič... :-)

pozn.: omlouvám, se že to nejni ve verších, ale můj pětistopý jambický verš za mnoho nestojí... :-))
Petrodpovědět 
     Re: Ty brdo,19:27:00 23.03.2005
No vlastne chtel sem to chtel napsat presne jak tady Jenda, jenze dvakrat mi spad net, podelala se mala cerka a tak to vyslo jak to vyslo...:)
No do (jednoho) pytle je lepsi hazet ty odpadky, nez lidi.
lacoodpovědět 
      Re: Ty brdo,14:05:49 24.03.2005
Cus laco,
jak víš, jedu teď na Roviště. Pytle bereme s sebou a před odjezdem uděláme velkou sbírací PytelParty.
Michalodpovědět 
       Re: Ty brdo,19:53:27 25.03.2005
PytelParty-jo to znam. Nekolik rezatych limonad U tri jesterek, zapovezene lecive byliny v mnozstvi vetsim nez velkem...a vsichni sou uplne v pytli, neroztrideny.
lacoodpovědět 
      Re: Ty brdo,18:30:32 25.03.2005
nene i odpad je treba tridit
honzaodpovědět 

 Samozřejmě18:41:08 22.03.2005
jedno procento prasat a/nebo blbů bohatě stačí. Těm ostatním nezbývá, než to v rámci možností po nich uklízet a žehlit.
Petr Jandíkodpovědět 

 Ad altány na Rovišti11:07:08 23.03.2005
Mimochodem, ví někdo, komu patří ty zmiňované altány? Vždycky mně překvapovalo, že ačkoliv je lezce zcela bezostyšně obsadili, tak nikdo výrazně neprotestuje. Ty stavby nevypadají na to, že by byly "nikoho".
mellounodpovědět 
 Re: Ad altány na Rovišti13:59:37 24.03.2005
Nabízí je nějaká příbramská realitka, asi za 1,5míle. Třeba to ČHS koupí jako svazový objekt. Ještě bys to mohhl v rámci předání funkce popostrčit. Peníze jsou a zbylo by i na rekonstrukci a určitě i na hospodu. Ba co víc i na obnovu jištění :-)
Michal B.odpovědět 
  Re: Ad altány na Rovišti14:36:55 24.03.2005
Do rekonstrukce tohohe objektu by se asi muselo dost investoval, ale hlavně, není moc dobře dostupný pro moraváky.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Ad altány na Rovišti14:53:52 25.03.2005
tady jsou konkretni nabidky:

http:// www.reality.cz/ cgi/vs/detail?117-001531
http:// www.reality.cz/ cgi/vs/detail?117-001532


odpovědět 
   Re: Ad altány na Rovišti14:54:59 25.03.2005
...z adres si vymazte mezery, nejak mi to nechtelo pustit (prilis dlouha slova)
Houskaodpovědět 

 re11:55:31 23.03.2005
Pravidelně tahám odpadky ze Srbska. A ani nepotřebuju s sebou vozit ty pytle, stačí se trochu rozhlídnout, spousta igelitek se najde pod kamenem, za stromkem. A není to od korzujících turistů, určitě ne jen. Do pravého amfiteatru na Alkazaru do prostřední etáže krom lezců zabloudí málokdo. Víte, od lezců jsem slyšel už moc povzdechů na prasata kolem skal, ale minimum z nich bylo ochotno uklidit cizí odpadky. Moc fandím téhle výzvě, ale nevěřím ve vyrazné zlepšení.
Láďaodpovědět 

 Tak to jsem rad...16:26:39 29.03.2005
.... ze vsichni kdo cetli pochopili muj message. Sem rad, ze se na to vsichni koukame stejne, ovsem aby jenom nezustalo u mlaceni do klaves....

Napiste, kdo se pripojil a odvezl alespon 1 igelitku nejen-sveho (tj. jiz stareho, existujiciho) bordelu z Roviste. Sem zvedavy...

- jsme doufam ze v tehle dobe ne prvni, jesterka a pytel plnty bordelu, destinace: sidliste P4 Lhotka:)

Dik
-upman
upmanodpovědět 
 I u nas....23:20:01 30.03.2005
Tak jsem pln rozporu, jestli se hodi napsat, ze jsem rad, ze tomu u nas neni jinak. Ale nejsem. Nejsem rad, kdyz si jdu zalezt na žulu u řeky a cestou najdu dvě nezmačkané ledabyle pohozené PET lahve. Pravda, mohly být naplavené, spíš si je ale někdo přinesl, aby si měli pejsi s čím hrát, zatímco se šel podívat cestičkou na vrchol, kde v rámci romantického zasnění-se nad krásami naší přírody pohodil lahev třetí. Navíc ji opět nesešlápnul ;o( Pak si dal cestičku v rámci urychlení eroze svahu, místo střemhlavého skoku, zpět dolů za shazování volně ležících kamenů. A nevím, že by to byli lezci. Ale držky a kecy přes odnášení vlastních i cizích odpadků stejně posloucháme a klepeme se v očekávání toho, co za sektor nám za poukazování na bordel pod skalami, který jsme sami nespáchali, zavřou.
yakuzaodpovědět 

 Foto dne:
Daxenstein
Klavier direkt, VIIc
 Databáze cest:
Všechny cesty (180011)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Travers Přes Jeskyni Reverz 7A+ Holý Vrch
Disbauxa 7b Pinell De Brai
El Robobo De La Jojoya 7b+ Pinell De Brai
Protectec Witness 7a+ Pinell De Brai
Chica Bang-bang 6c Pinell De Brai
Nově komentované:
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
Vrbata 7c Kalymnos

 Nově v diskusi:
nohavice s výstužami | Re: CHS a vyberko | Re: CHS a vyberko | CHS a vyberko | Re: Treadwall | Re: Treadwall | Treadwall | Re: foto dne vcera | Re: socialní průjem | Re: Juraj Durifuk solo Himalaje |

 Nové komentáře:
Zbytečnej sport | Zbytečnej sport | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: kagda | Re: kagda | Re: Těžká práce | kagda | Re: Těžká práce |

 Kde to vře:
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (98)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (91)
Zkusíme to znova (38)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (30)
Křest knihy Perly východu (8)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (4)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (3)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (2)

 Nově v inzerci:
Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze | Rád poznám parťačku, která už ví, co chce | Lowa Locarno GTX LO | Pinguin Gelanots XP | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43 | Finale Ligure | Rychlá půjčka a financování | Pískovcová šťáradla | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 736 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 642 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 552 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 571 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 485 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.