LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lepší starej horolezec, než mrtvej hrdina.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12447
2.Votoček 12262
3.Trojan 12246
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 10959
Hory:
1.Groš 7855
2.Skopec 7324
3.Rojko 7286

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1145668 cest
Nové přelezy:
Vila Veleb 7b+
Rebel With 7c
Me Pone Pa 7c
3éme Millé 7c
Viva Festi 7b
Rififi Au 7b
Mozaik 7c/7c+
Oktoberfes 8a
Pinot 7c
Mira Y Apr 7b

Stěny
BASE CAMP BAR - Přerov
Provide Wall - není v provozu - Dolní Chřibská
Eliass - Ostrava

Prodejny
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Sportovní cesty v Tisé a Ostrově 2

...aneb suma sumárum

Díky Vašim komentářům jsem dal do kupy klasifikaci některých těžkých cest v Tisé a Ostrově. U některých se nepodařilo zjistit nic nového, tak použijte vzorec: stáv. klasifikace + 1 až 2 písmena = RP, vemte si plenky a hurá na věc. Vše je klasifikováno v LPK (Labská pískovcová klasifikace) a uvedená čísla jsou jen přibližná. Nejvíce pomohli komentáře od místních matadorů Rosti Štefánka, Jardy Maršíka a Šatavise, těmto i všem ostatním ještě jednou děkuji a těším se, až přelezy těchto cest řádně oslavíme. Bohužel, asi až příští rok, neb počasí letošního podzimu je pěkně vypečené, spíš to vypadá, že začala zima.

TISÁ – MALÉ STĚNY:

Žlutá stěna: Ruská ruleta RP Xb

TISÁ – VELKÉ STĚNY:

Winklerovy věže: Kousavý dírky RP IXc, Xsychtomaz RP Xb
Gottwald: ?Nejistá sezóna? RP XIa  (R. Štefánek)
Křížová věž: Návrat Jofree de Peiraca RP Xa
Dóm: …on the Rocks RP IXc

TISÁ – HŘEBENOVÉ VĚŽE:

Tovární vyhlídky: Lomikámen RP IXc, Sbohem královno RP Xa (J. Maršík, 3 kruhy), Samičky RP IXb (J. Maršík, 3 kruhy)

TISÁ – VĚŽE POD STĚNAMI:

Pouzdro: Sójový jelen RP Xa

TISÁ – MODŘÍN:

Modrá věž: Medvědí roupy IXa – Zde si neodpustím jednu hospodskou historku. Cestu dělal Martin Červenka, známý to moralista (pro připomenutí, kde se co přidalo dodatečně: Gabarrou – nad policí byl jen jeden a to první kruh, dodány dva další, Tváří v tvář – přidán 5. BH. Když zopakoval Žaludeční likér, místní, co lezli za ním, tam hned přidali borhák mezi 2. a 3. kruh). No a co se vypravuje? Červajz dal jeden kruh a celou cestu dolezl bez dalšího kruhu až na vrchol. Vysoko nad kruhem, vlastně hóódně vysoko nad zemí, aby to bolelo, je těžké místo. Všichni, co to za provýstupcem ten den lezli, tam na tom lepším konci lana spadli (K. Bělina, Milan Krauskopf, J. Voves a F. Hochwalder). Tak buďte opatrní, Modřín je dost nepřístupná oblast. Je ale možné, že si tu příhodu špatně pamatuji, ten večer byl celkem úspěšný co do konzumace alkoholu, kdyžtak to někdo uveďte na pravou míru.

OSTROV:

Věž nad strží: Tekutá radost RP Xb  (přelezy: L. Mázl, T. Sobotka, O. Beneš)
Hranol: Startky bez RP Xa/b, Hrabě Skříň RP Xa/b
Pustý zámek: Hjúmid a Syčák, obě RP IXa
Velká ostrovská stěna: Skotské střiky RP Xb
Čert: Docela dost dobrý RP Xa, Perly potu RP IXa, Přímé Perly RP IXb/c
Široká věž: Originál modrotisk RP IXb
Krtina: Barevný svět RP IXb
Schůdná věž: Šlupkárna RP Xb (RP přelez – O. Beneš)

U ostatních cest z 1. seznamu buď platí číslo v průvodci, nebo postupujte dle výše uvedeného vzorce. Jestli si někdo na něco vzpomenete, napište svůj názor. Lezení zdar, pískům zvláště!

David Chudoba   [úpravy] 13:35 14.10.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 Sbohem královno
Sbohem královno v Tisé je podle mě nějakých 9-/9, možná pouze 9-. Lezl jsem to OS až do dunivého spoďáku, který jsem se jednoduše bál zatížit, takže jsem z toho zase vycouval. Asi bych to ani neoznačil jako sportovní cestu, ale spíš jako dunivou zběsilost, kde člověk přivírá oči už pod prvním kruhem. Na Hřebenových věžích je dle mého názoru více věcí, které by se daly označit jako sportovní, např. Škalda a ostatní Xa, která jsou okolo jsou docela slušně odjištěné cesty. Stejně tak bych sem zařadil klasiku "Evženova Amerika", což je nádherný a taky dobře odjištěný, podle mě asi tak 9 UIAA.
Zapsal: pr, 14:56:49 15.10.2002
 Jak jako?
Tyhle prásky nelezu, ale proč pr uvádíš klsifikaci v UIAA, ta tam přece nepatří. Nebo se začne i v Tisé dělat bordel v klasifikacích? Vyjádři se ve správný stupnici.
Zapsal: Maty, 15:05:27 15.10.2002
 Ptákovina ze všech ptákovin nejptákovinovatější
Správně, Maty. Já bych navrhoval C Dur.
Zapsal: Magnusek, 15:24:54 15.10.2002
 Pro pr a Matyho
Nejprve pro pr: v prvním seznamu byly jen cesty s nejasnou klasifikací RP přelezu. Proto tam nejsou poměrně často lezené dnes už skoro klasiky, jako je Tebou jmenovaná Evženova Amerika (souhlas s 9) nebo Škalda.
Pro Matyho: kdyby to bylo v UIAA byl by v tom menší bordel než dnes. Někdo klasifikuje podle Labáku, někdo podle Saska a někdo dle Balady o snu (VIIc na Teplickou věž) jako Prcas. Nemůžeme mít v Čechách takový pořádek v průvodcích jako Němci, v tom vidím výhodu Lezce, že si tu můžem lecos ujasnit. Nejtěžší cesty z písků jsou v databázi převedeny do UIAA kvůli Top ČR, protože převodní tabulka na Lezci je stavěna na saskou stupnici a to by hodnotu těchto cest zbytečně sráželo. Dokud budou vycházet nové průvodce ve stejné kvalitě jako na Ostrov nebo na Křížový vrch, tak se bez těchto ujasnění asi neobejdeme (myšleno my - sportovní máča).
Zapsal: Bída, 15:44:42 15.10.2002
 Další nejasnosti
Co takhle ACDC, Cesta Pro nebo přímej Sandokan v Tisé? Jak vidíte RP u těch to málo lezených cest?
Zapsal: R.K, 16:12:45 15.10.2002
 Další jasné nejasnosti
AC/DC je psán RP Xa. Sandokan, Krupobití, Cesta plná krup, Kláda, Internacionální pomoc, Plodná spolupráce atd. atd., tak to je pískařská vyšší dívčí slibující morálový zážitek kolem 8. stupně UIAA. Ještě jsem si vzpomněl na Bohužel (Kosí věž), jestli to někdo polezete, přeji příjemné prodírání skrz větve. I z Evženovy Ameriky jsem měl dobrou jizvu na zádech, kdo by to do toho modřínu řekl.
Zapsal: Bída, 16:25:08 15.10.2002
 
pr jako Petr Resch, kterej se zase cpe tam kam nemá! Srbáč už je asi dost malej pro tohoto FENOMÉNA, takže si své nečisté praktiky opět přenáší někam kam nemá. Až na písku nebudeš patlat, mlátit a řvát, tak to možná skousnu, ale takhle zase zalez do tý svý díry. NAzdar
Zapsal: PetrC, 17:03:59 15.10.2002
 Pro PetraC
Petr Resch sice není žádná ideální osobnost, ale musím se jej zastat. Škalda OS a bez vlastních smyček je dost dobrý výkon, jako další cesty ve Žlebu, které dal OS nebo RP. Na rozdíl od některých jedinců na přírodních skalách neseká a že udělal umělé cesty ve v lomech je jedině dobře. Faktem zůstává, že je to srbský fenomén, ale úvod k průvodci na Český kras prý nepsal on. Krom toho se dost zasloužil o vývoj lezení ve středních Čechách, tak proč by si doma nemohl být fenoménem. To rozhodně mnozí z nás na svém domácím písečku nejsme. A tak dál zůstávejte jako správní ortodoxní pískaři doma a nejezděte do děr ani na Srbsko, ani na Jesenicko. Zkuste se vyjadřovatk věci, k těžkým cestám v Labských pískovcích.
Zapsal: Bída, 18:15:32 15.10.2002
 Úvod k průvodci
Sorry za off topic, ale na titulu knihy je jako autor uveden Petr Resch a uvnitř v knize jsou u pouze u povídky Šída a Ajšek uvedeni jiní autoři. Ani u úvodu, ani u historie není uveden nikdo jiný a proto to tedy musel psát PR. Pokud ne, mělo to tam být napsáno jako, abych citoval autora "Vyjímka". (Ze kterépak jímky ta výjimečná vyjímka asi pochází?).
Ale je fakt, že leze dobře.
Zapsal: Petr Jandík, 19:51:45 15.10.2002
 Mistrovský komentář
Další mistrovský komentář od P. Jandíka. Opět něco jako o RP a PP Undergroundu kdysi v minulosti. K tomu si neodpustím jednu poznámku mimo mísu. Napadlo Tě někdy, že vycvakat po sobě presa z jakékoliv převislé cesty je mnohdy větší dřina než onu cestu vylézt? Leckde už neřeší rozdíl mezi PP a RP a to ani v Anglii, kde nainstalují čoky ze slanění a pak dělají přelez zdola. Budiž toto ukázka snadného odbočení od tématu, takže příště radši k věci.
Zapsal: Bída, 09:00:33 16.10.2002
 RP-PP
Bído, tvoje argumenty jsou skutečně pozoruhodné. Proč se nedá Undeground přelézt RP je celkem jasné. Jednak na to momentálně nikdo na světě nemá, jednak se v převisech špatně cvakají i vycvakávají expresky. To ale nezdůvodňuje proč by se PP přelezu mělo říkat RP. Od jaké převislosti cesty se podle tebe RP a PP už neřeší? Je to převis 120 stupňů, nebo až 150 stupňů? Nebo radši 180 stupňů? A proč vůbec nějaké styly uvádět, když je to stejně jedno a neřeší se to? Proč třeba nelézt TR a neříkat tomu taky RP? Všichni přece vědí, že se to neřeší? To je prostě jako s tou říjnovou revolucí co všichni vědí že byla v listopadu, že? A když už se vezme ta tabulka TOP cest, jaké že to RP se to v ní vlastně počítá? To s expreskama nebo bez? A proč se vůbec dohadovat o nějakých půlstupíncích klasifikace, když je to jedno? A proč se tedy vlastně rozlišuje PP a RP, když je to jedno?

Zapsal: Drzý kacíř, 19:00:18 16.10.2002
 Re: Bida
Kdyz uz tak zkousis mluvit o Anglii tak doufam, ze taky vis jak si to mistni hlidaji. A muzu ti rict, ze to co ty nazyvas cok je kolikrat neco do ceho se bojis i sednout nerkuli skocit. A zadalsi nezapomen, ze do toho coku pak teprve zapinas expresu a pak az lano. nevim jak ty, ale tam se mi zda,ze je o jednu "instalaci" navic. Jinak proti tomu nic jinyho nemam a doufam, ze se ti tve "ONSIGHTY" na treti pokus budou darit.
Zapsal: Stepan, 21:58:41 16.10.2002
 
Bídný Bído Brzdi......
Zapsal: Luk, 00:01:31 17.10.2002
 Pro Pjandíky, Stepana a Luka
Jak už jsem zde dvakrát uvedl, vyjadřujte se laskavě k tématu nebo k tomu, čemu rozumíte, že P. Jandíku. Mimochodem Underground má třetí přelez, takže 3 lidé asi neznamenají nikdo a expresky nastálo visí i v lehčích cestách. A expresky s čoků visí předem i v té Anglii, ne vždy samozřejmě. Na západě už rozdíl mezi PP a RP prakticky ignorují a PP pro ně asi znamená První Procvaklá. Stejně už neřeší rozdíl mezi OS a Flash. Jestli někdo chce pokračovat v jakékoli debatě mimo téma výše uvedeného článku, můžem pokračovat v Diskusi, je tu pro to na Lezci taková speciální kolonka.
Zapsal: Bída, 11:37:48 17.10.2002
 Pro Bídu
Myslím si, že nemáš pravdu. Rozdíl mezi RP a PP je dost velkej. Cvakni si kruh v těžkém místě nejdřív presem a pak si naber lano nebo půl metru pod ním v dobrym naber a cvakej špičkama prstů. Ten 20ti cm rozdíl je setsakramentsky znát. OS a FLASH? Neříkej mi, že když kámoš vyleze OS cestu a ty ho jistíš, že to polezeš jinak. Ne ne, řekneš si: "Pěkně to vytáh, ten dlouhej krok s vykozenou nohou, ten se mu poved." A budeš se snažit to jít stejně, protože to tak prostě je. Nebo se nerad přiučíš? Měj se fajn.
Zapsal: Pták, 13:04:56 17.10.2002
 Rozdil to urcite je, ale...
uz to opravdu nerozlisuji. Svetove nejznamejsi server www.8a.nu, ktery se snazi delat sverovej zebricek lezeni jiz nerozlisuje RP a PP prelez, pro vsechny ma jednotny nazev Redpoint. Ale to sem asi nepatri ne ?
Zapsal: JirkaS, 13:22:57 17.10.2002
 Bída tomu pořád nerozumí
Bído, bído. Jetli tomu někdo nerozumí, jsi to ty. Na jedné straně děláš lezeckého policajta a honíš Čermáky a sekače, na druhé straně nechápeš, že když se vykašleme na hranice stylů někde, musí se říct kde, protože když už to bereš tak, že se rozdíl mezi RP a PP na Západě neřeší (a kdo může říct, že zrovna ten Západ má pravdu - na konferenci UIAA v Innsbrucku hodnotili - podle tebe patrně z neznalosti - naopak vysoko naše pískovcové lezení) pak třeba může někdo říkat RP tomu, že se chytil nejtu, protože pro něj RP = Ring Povolen :-). Ostatně zde na Lezci se RP a PP rozlišuje a kdo není úplně blbej jasně ví, jak velkej rozdíl výkonu to může u některých cest bejt.

Představ si třeba, jestli je rozdíl mezi RP a PP irelevantní, že tedy můžu mít v jištění nacvakaný expresky a bude to podle tebe taky RP. Co když budu mát v jednou kruhu ty expresky dvě, jednu třeba dva metry dlouhou a jednu normální. Morálovou cestu s těžkým dolezem k jištění tím můžu czela degradovat, ale pořád to bude to tvoje bídné RP, když se to tedy nerozlišuje. Vzpamatuj se, Bído. Vždyť je to úplná kravina, co tady pořád meleš. Domysli to do důsledku, nebo už nic nepiš, vem si skrytou kameru a jdi radši natočit Čermáka jak švindluje, ať máš důkazy.

Pokud se Undergroundu týká, asi neumíš číst. Já jsem nenapsal, že ho nikdo nepřeleze, ale že ho nikdo nepřeleze stylem RP, to jest bez nacvakaných expresek. A na tom nic nemění, že ho přelezl někdo další - nejspíš zase s těma expreskama napevno co tam jsou.

Nechápu, proče se tak zuřivě bráníš nazvat styl vylezení této cesty tím správným pojmenováním, tím spíš, že se, jak říkáš, PP hodnotí stejně jako RP.

Odpovědi prosím do diskuse.
Zapsal: Petr Jandík, 13:24:25 17.10.2002
 Pokračování v Diskusi!
Díky.
Zapsal: Bída, 14:21:22 17.10.2002
 dvě presa...
...to máš Lukasi snadný. Napřed do toho kruhu bouchneš několik HMSek a ty presa až do nich. Tím se ti počet možných pres výrazně žvýší... dokoce by to šlo domáknout a ušít preso, co by vypadalo jako dlouhej žebříček (tak 15; 20m). A cvakáš po metru :-))))
Zapsal: Tomáš F., 16:01:25 17.10.2002
 
Klasifikace, tak jak jsou v článku v Montaně, jsem psal v době, kdy mi ještě některé z cest chyběly. Asi bych dnes trochu revidoval. Nevím jestli tu Montanu mám. Podívám se a pošlu ti meila.
Hele a nechceš to v tom Sasku ověřit? Po zimě? A třeba se mnou?
Zapsal: Jarda Maršík, 17:48:35 26.10.2002
 Beru
To si piš, Ty pardále! A jak rád.
Zapsal: Bída, 08:57:07 29.10.2002
 xhmKPyaDvzPj
Rn1l8u I value the blog. Awesome.
Zapsal: RwFXHvTT, 11:32:29 20.12.2013
 TNOZUfcMiq
ygs4vV I loved your article.Much thanks again. Great.
Zapsal: WByGSVUYCxVoXvSBp, 21:40:33 20.12.2013
 YmhjGqHBew
3kaXoQ Thank you ever so for you post.Thanks Again. Keep writing.
Zapsal: EwOKQWFZDlK, 05:07:50 06.08.2014


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:
Daxenstein
Klavier direkt, VIIc
 Databáze cest:
Všechny cesty (180004)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Dilemma 6b+ Leonidio
Loskot Problem 7A Arico Ortiz
Me Pone Palote Que El Eki Me D 7c Margalef
El Mal Rollito 7a Margalef
Březová 4 Držková
Nově komentované:
El Tractorista 7c+ Garx
La Cambra 7c Chulilla
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx

 Nově v diskusi:
Re: CHS a vyberko | Re: CHS a vyberko | CHS a vyberko | Re: Treadwall | Re: Treadwall | Treadwall | Re: foto dne vcera | Re: socialní průjem | Re: Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: Juraj Durifuk solo Himalaje |

 Nové komentáře:
Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: ..myslím, že tu lidi málo čtou | Re: ..myslím, že tu lidi málo čtou | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: borec | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: borec | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: borec | Re: průjem |

 Kde to vře:
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (105)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (84)
Zkusíme to znova (54)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (15)
Křest knihy Perly východu (12)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (3)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (3)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (2)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (2)

 Nově v inzerci:
Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43 | Finale Ligure | Rychlá půjčka a financování | Pískovcová šťáradla | Statická a dynamická lana | Lezení MALTA | Pruty. | Sedák BD Zone | Boty Lowa Locarno GTX LO | Jurek DOME 3 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 720 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 626 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 545 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 561 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 479 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.