LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Scribo ergo sum. Zapisuj si cesty!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12447
2.Votoček 12262
3.Trojan 12246
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 10959
Hory:
1.Groš 7855
2.Skopec 7324
3.Rojko 7286

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1145668 cest
Nové přelezy:
Vila Veleb 7b+
Rebel With 7c
Me Pone Pa 7c
3éme Millé 7c
Viva Festi 7b
Rififi Au 7b
Mozaik 7c/7c+
Oktoberfes 8a
Pinot 7c
Mira Y Apr 7b

Stěny
KLAJDA - lezecké centrum Brno - Brno - Maloměřice
Bouldrovka Hrušovany u Brna - Hrušovany u Brna
Stěna Kopřivnice - Kopřivnice

Prodejny
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotín
HUDYsport - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diagnóza: Pískař

1. díl. Troška štábní kultury

Tak je to tady! Začala sezóna na tom našem písečku!

Jestli čekáš report o tom, kdo kde co převalil, za kolik a na kolikátý, asi Tě zklamu. Nebudu psát o ničem jiném, než o zápisu do vrcholové knihy… Nejprve krátký úvod s povinným odkazem na vyšší místa a jde se na věc.


Vedle míst, kde se smí lézt celoročně se od prvního dubna postupně otevírají další pískovcové oblasti. Každá z nich má svá časová omezení a povolení. Kdo ví, ten ví. A kdo neví, nechť se prokliká databází skal a cest na stránkách ČHS, kde rychle a snadno najde odpověď.

Sezónní omezení jednotlivých oblastí: Horosvaz


Někomu je teda úplně jedno, jestli jeho cesta vede na masiv a končí v borůvčí, u zábradlí turistické pěšiny nebo u svodidel rychlostní silnice pro motorová vozidla. Hlavně v klidu cvaknou slaňák a jede se dolů. Nic proti, když je kolem nuly nebo bych se měl po třiceti metrech vyrovnaného lezení za IXa štrachat nějakým bordelem přes 5 pilířů a 4 předvrcholy na ten jediný nejvyšší, tak už se také raději vidím oběma nohama zpátky dole, na pevné zemi. Ale stejně má vrchol pískovcové věže svoje kouzlo. Jsi nahoře, výš už to nejde, pohodlně se můžeš usadit na skalní hranu a do všech stran máš krásný výhled. Čím jsou všechny stěny tvojí věže obtížnější, čím je vrchol hůře dostupný, tím lepší bývá pocit. A když se doštracháš až k vrcholové knize, příjde ten okamžik, co ho mám tak rád - skřípání zatuhlého víčka, vyklepávání kraťoučkého špalíčku tužky, zvědavé obracení stránek, zápis.


Adršpach, Džbán. Vrchol věže má svoje kouzlo. (hi res)

foto by © Jani



Je spousta nadšenců, kteří jak to někde trochu solí, tak u toho nemůžou chybět.
A ti mají kulturu zápisu informací do vrcholové knihy v malíku.
Jenže kolikrát člověk zalistuje a narazí na hotové hrůzy.


"Kazeň musí byt, tak je to správne!"
Jak se tedy do vrcholové knihy zapsat? Zaprvé, šetři místem. Jó kamaráde, vrcholovka, to je kus historie. Nebo se jí časem stane. Vloni na konci dubna jsem si v Sasku zapisoval Hore zdar! do nádherné originální knihy z roku 1937, která byla popsaná sotva do půlky. Netřeba zdůrazňovat, že kdo tam patnácticentimetrovým písmem vyryje "Byli jsme tu, je to tu jak v ráji. Adam a Eva", případně: "Dosáhli jsme krásnýho vrcholu, Tonda s bráchou" a roztáhne to přes dvě stránky, nesetká se s nadšením ostatních, ani kdyby hltali biblické texty, či třeba tolerovali homosexuální incest.

Jednoduše uveď datum, název cesty, své jméno a případně název oddílu. Pokud celou cestu vytáhne jeden člověk, oddělí se jeho jméno od ostatních čárkou, pokud tahali dva na střídačku, napíše se mezi jejich jména spojka "a". U družnějších a vícečlenných týmů, kdy např. dvě lezkyně na střídačku tahají jednu cestu a jejich borci se za nima "vezou" na druhém, bude zápis následující:

10.4. Dívčí cesta
Šárka a Vlasta, Ctirad, Přemysl
Horoklub Děvín


Pořadí je vždy takové, v jakém jednotlivci dolézali na vrchol. Celý zápis pak podtrhni rovnou čarou, buď bývá u knížky přiložené krátké pravítko, anebo použij víko od krabičky.


Na vrcholu Želvy, Adršpach (hi res)

foto by © Alešák


Jsi první, kdo v daném roce utrápil nějakou cestu nahoru? Pak nezapoměň na nadpis Hore zdar! , Sasíci píší to jejich Berg Heil. Hore zdar! je takový bonbónek, sladká tečka za cestou. Není tedy divu, že spousta mlsounů vybírá na začátku sezóny takové směry, aby nějaký ten "horezdárek" padnul.

Počítání přelezů dané cesty (od prvovýstupu) má v Sasku nepatrně větší tradici, než u nás. Populární linie jsou již dávno mimo tuhle hru, ale jak je někde těžší, případně odvážnější směr (anebo oboje dohromady), tak se na to fronta zrovna nestojí. Zaplaťpánbůh. Odpovídající číslovka se uvede v kroužku za názvem cesty či ve formě "16.přelez" resp. "16.Beg." (Begehung). Počítá se to do stovky. Malá mezinárodní odlišnost: u nás se první opakování píše jako 1., kdežto Sasíci to chápou jako druhý přelez cesty (první měl autor při prváči), takže uvádí 2. A pokud se u nich vkládá nová vrcholová kniha, tak se z té staré přepíše seznam cest, které mají stále méně než 100 přelezů. Tenhle zvyk u nás bohužel chybí. Škoda.


Stavění
Pokud přelezeš cestu bez stavění, (např. dříve se u kruhu stavělo a celé to bylo za VIIa, dnes se to však dá vylézt bez něj a obtížnost tím poskočí řekněme na VIIIa), pak za název cesty uveď "čistě" či "bez stavění". V Německu pak zkráceně "o.u." (Ohne Unterstützung).

11.9. Weg in den Himmel (o.u.), 16. Beg
Mustafa, Ibrahim
HO Bombe Teheran



Do některých knih nahlédnou jen ti odvážní. Ádr, Strážce, Rouskova, VIIc. (hi res)

foto by © Alešák


Jištěn zdola
Máš unavenýho parťáka, který celý den ucucával zelenou z půllitrové lahve a nechce se mu za tebou lézt tu ošklivou osolenou převislou širočinu z obavy, že znečistí povrch skály? Nevadí. I taková situace má své řešení.
Do zápisu za své jméno jednoduše uveď "jištěn zdola", resp. "v.u.g." (von unten gesichert). A hodně štěstí při slézání zpátky k poslednímu kroužku.

Prasátko
Jestli lezeš s Bedřichem Šupčíkem, tak správně nemá jeho jméno ve vrcholové knížce vůbec co dělat, ale pokud mu nedokážeš vytrhnout tužku z ruky, tak ať tam alespoň do závorky namaluje prasátko, to je snad fér, ne?
Bedčich Šupčík:



Páni, ty jsi to dal sólo? Klobouk dolů! Pak za název cesty buď napiš pouze své jméno, anebo dej do závorky (sólo) případně (sólo se samojištěním), bylo-li použito.


Ádr, Pomněnka, Modrá spára, VIIb. Jen tak, pro radost. (hi res)

foto by © Alešák


Kolikrát jsme za začínající noci zmateně pobíhali po rozložitém vrcholu a čelovkou hledali plechovou krabičku? Kolikrát jsme byli zklamáni, když na těžko přístupném "hodnotném" vrcholu knížka chyběla? Miluju ten pocit, když si v klidu sednu na začmodrchané lano, potřesu si rukou s parťákem a zalistujeme stránkami knihy. Spočítáme, kolik nápadníků naše cesta neodmítla, kdo z kamarádů tu byl naposledy a co lezl, jaké jsou nové prvovýstupy na věž…

"Hele v osmdesátým to dal Hudy."
"Páni, máme druhé opakování!"
"Ach jo, zase nám někdo včera vyfouknul Hore zdar."



Většina pískařů má svůj jedinečný rukopis, specifický sklon, velikost písma, cit pro štábní kulturu zápisu. A když je to všechno fakticky přesné a krásně úhledné, tak je to radost pohledět.


Západ slunce nad Affensteiny, Sasko. (hi res)

foto by © Alešák


Hore zdar!

Alešák   [úpravy] 09:57 11.04.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 souhlas10:31:49 11.04.2014
Souhlas, lidi jsou prasata a nebo totálni negramoti?
Počmárat půl stránky není úplně vhodné.
OndraHodpovědět 

 Poděkování10:31:53 11.04.2014
Díky  moc nejen za poučný, ale také krásně motivační článek :-)
Radek
zobanodpovědět 
 Re: Poděkování10:48:47 11.04.2014
jo! do knížky píšeme čitelně, úsporně a věcně.
si vzpomínám, jak jsem kdysi jako elév napsal nějaký pindy přes čtvrt stránky. po zásluze tam nějaký další ty pindy škrtnul a napsal "šetřete místem kreténi". šetřím.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Poděkování10:54:22 11.04.2014
doplňuji: po popisech cest jsou zpravidla vynechány nějaké stránky, které slouží k zápisu případných dalších prvovýstupů nebo pro upozornění (např. prasklý kruh v cestě xy). bývají nadepsány "nové cesty", tam se nepište.
a při přelezu mladších cest se může do zápisu uvádět navrhovaná klasifikace, tedy máme-li pocit, že prvovýstupce ustřelil.
Lukas B.odpovědět 
 Re: Poděkování10:58:31 11.04.2014
Taky dík, tohle mi dlouho chybělo a těším se na další díly. A na písek!
 martanodpovědět 
 Re: Poděkování11:30:46 11.04.2014
Dík, Alešáku! :)
Robertodpovědět 
 Re: Poděkování15:18:09 11.04.2014
Je to napsaný fakt podrobně a hezky. Je ale děsný, že vůbec vlastně vznikají články ohledně zápisů do vrcholovek, nevhodnosti broušení borháků a kruhů, lezení na co máš, ohleduplnosti ke skále, zahrabávání exkrementů .... Pár jednoduchých pravidel.
Jen rozhodně doporučuji, aby se vždy k těm křestním jménům psalo příjmení. Časem se z toho opravdu stávají archiválie a chudák historik bude hledat, kdo že to byla ta Eva z jistého HO.


Uzlařodpovědět 
  Re: Poděkování19:50:16 14.04.2014
Historikovi je, kdo kam vylezl, vicemene u prd... Stejne tak celemu zbytku sveta. Fakt stredobod lezeni na pisku nevidim v tom, ze se lide budou zapisovat do vrcholovek.
odpovědět 
   Re: Poděkování23:47:20 19.04.2014
Tak to se mejlis "kamarade"...ted nevim zda to je mladim, nebo "intelektem":-(
ps: ..az po desetiletich nekam dolezes, a budes cucet na zapisy kamosu, nebo sebe, pak mozna pochopis co Alesak tady PRIPOMENUL, napsal. Sorry ale muselo to byt!:-)
hahaodpovědět 

 Peknej clanek11:49:06 11.04.2014
Kolik muze byt lidi, co prelezou nejaky prask a do vrcholovky se nezapisou? Resp. proste nemaji potrebu se se podepisovat do vrcholovek.
odpovědět 
 Re: Peknej clanek11:54:09 11.04.2014
abych citoval jednoho klasika severních pískovců při lahvi rumu na parkplatzu u Neumannmühle: "sem byl tyvole jeden čas takovej čurák, že jsem se nepsal, a vy si volové myslíte, že máte první vopakování, a já to Ještědský panoráma lezl před deseti lety".
i já sebekriticky přiznávám, že lezu-li nějakou cestu podesáté, tak se nepíšu.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Peknej clanek19:34:20 12.04.2014
Já se nezapisuju nikdy, ale je pravda, že lezu cesty jen do VIIIa-b a navíc v této klasifikaci nikdy né odvážný.
H.odpovědět 
   Re: Peknej clanek23:50:14 19.04.2014
..tak jo, vo co de????...nejaky tradice? Hodnoty? ..v dnesni dobe vykonu a soupereni? Na co woeeeeeeee cooooo?:-)...Boze muj, kam se to mysleni dnesnich lidi "zene"...?
hahaodpovědět 

 Díky12:18:43 11.04.2014
Díky moc za parádní článek, který možná i poučí některé jedince :)  Jinak jsem si krásně počet a už se tam zase vidím. Těším se na další díl. Horám Zdar
FERYodpovědět 

 homoincest12:24:05 11.04.2014
"Dosáhli jsme krásnýho vrcholu, Tonda s bráchou"

Luxusní zápis!
honzaodpovědět 

 prasátko15:46:48 11.04.2014
co znamená to prasátko? Jako že někdo musel prusíkovat nebo si jinak pomáhal lanem?
odpovědět 
 Re: prasátko15:50:51 11.04.2014
Že to zkrátka voprasil.
r0binodpovědět 
 Re: prasátko16:37:01 11.04.2014
A co když to ojebu, mám nakreslit kosočtverec?
Mirek Dušínodpovědět 
  Re: prasátko21:16:02 12.04.2014
neee.. kosoctverec pouze v pripade kdyz jsi ojeban.. napr ti naslibujou ze te vemou na couraku a pak ti nehodej lano.
odpovědět 
   Re: prasátko08:37:39 15.04.2014
Kosoctverec se pise kdyz ojebes druholezkyni na vrcholu prece, to vi kazdej :)
Michalodpovědět 
    Re: prasátko15:28:01 15.04.2014
Nojo. Nekdo cte basnicky, nekdo se diva na porno. Ze by zas ta generacni bariera...?
odpovědět 
    Re: prasátko23:52:51 19.04.2014
..hihihiiiiiii:-))...a pokud jo vojebal tvuj kamos, tak nezapomen pozdravovat "svagra":-))
hahaodpovědět 
  Re: prasátko23:51:33 19.04.2014
Dusine, nemas volaky mindraaaaaaaaaaaak?
hahaodpovědět 

 ani malej vodvaz?16:09:04 11.04.2014
Díky moc za článek. myslím, že jsem ten zápis vždy nějak takhle ctil, ale to se tam nemá vopravdu psát nic navíc? Mě to třeba přijde na tom nejzajímavějjší. Jako, že tam třeba někdo dopíše, že to dal s čelovkou, nebo při -5ti, nebo hodí dva hezké verše.. To se tam fakt nemá psát?
Vakmarodpovědět 

 konkurent Anny Kareniny16:42:34 11.04.2014
Díky za pěkný, výstižný text, Alešáku! Doby konzumace tun románů na zkoušky a podobné srandičky jsou nenávratně pryč! Nastal čas minimalistického čtení! Listování ve vrcholovkách je napínavější než přeskakování stran v Anně Karenině!
Báraodpovědět 

 Hezkej článek21:25:53 11.04.2014
Alešáku, ale koukám,že zavádíš nějaký nový móresy. Za mejch mladejch let se to psalo tak, že prvolezec a druholezec se oddělovali pomlčkou a mezi střídající prvolezce se psal křížek:

vzor:
Alešák x Vagón x Fifoun - Myšák

Znamená střídali Alšák, Vagón a Fifoun, Myšák se vezl na druhým. Přezdívky nemají žádnou souvislost s historicky se vyskytujícími osobami.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Hezkej článek22:57:08 11.04.2014
Ahoj Petře. To, že o něčem píší, neznamená, že něco zavádím :-) Ani nepopírám, že za Tvých mladých let se to tak psalo, však i Sasíci mají zápis nepatrně odlišný - prvolezec se zapíše na první řádek a ostatní pod něj, každý na samostatný řádek. A když někdo tam od nich zemře, tak se u jeho podpisu ve vrcholových knížkách domaluje křížek... Ale přiznávám, že s formou, kterou jsi uvedl, jsem se již dloooooouho nesetkal. A pokud bych měl zmínit úplně vechny detaily, bylo by to na úkor přehlednosti. Ať to leze!
Alešákodpovědět 
  Re: Hezkej článek00:52:38 12.04.2014
Nojo...:-) ten křížek je psanej třeba i v průvodci z Labáku
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Hezkej článek22:22:37 12.04.2014
No když už se to takhle pitvá, tak možná bych se Alešáka celkem zastal - za mejch mladejch let (pravda, tedy o něco pozdějc než ve tvým případě, Petře - ale furt dost dávno ;) ) se to, pokud se pamatuju, psalo Alešák + Vagón + Fifoun, Myšák - to je fakticky to samý, co v článku...
:))
Robertodpovědět 
   Re: Hezkej článek22:10:23 16.04.2014
A zamejch mladejch let se psalo Vagon stř Fifoun - Myšák. Alešák tam ještě vůbec nefiguroval, pač ještě sotvalezl po čtyřech po zemi.
odpovědět 
    Re: Hezkej článek22:13:37 16.04.2014
V dnesní individualistycký době se píše už jen Aleš jištěn. To kvůli tahanici o sponzory.
odpovědět 
  Re: Hezkej článek23:57:46 19.04.2014
Chlape fakt peknej clanek, pekny fotky, peknej styl. Dik.
hahaodpovědět 
 Re: Hezkej článek19:38:16 12.04.2014
A já to znám zase:
Aleš x Bobeš (střídalo se)
Aleš, Bobeš (Bobeš se jen vezl)
H.odpovědět 
  Re: Hezkej článek20:34:15 12.04.2014
Já to takhle znám jen u prvovýstupů. U přelezů se stačí napsat první ten kdo doleze na vrchol jako první.
J.odpovědět 
   Re: Hezkej článek22:28:53 12.04.2014
Hm, není až tak úplně málo cest, kde i druholezec podává dost slušnej výkon nejen pokud jde o techniku, ale i pokud jde o morál (kyvadlové pády do sousední věže nebo do komína, atp.).
To jen tak na okraj.
Robertodpovědět 
    Re: Hezkej článek19:40:00 14.04.2014
Záleží kdo jak na tom je. Znám lidi co mají panickej strach z pádu cca 5m ale pádný kyvadlo a evnt otloukání o sousední věž či masív neřešili.
Mě např. nevadil kruh vysoko nad zemí ale lety do kruhů jsem nemusel...
zdendyšodpovědět 

 mago na pisku 07:58:40 15.04.2014
No a jak to teda je s tim maglajzem na pisku?? Uz se muze? :-D :-D :-D
konarodpovědět 
 Re: mago na pisku 08:14:36 15.04.2014
pokud by jsi na pisku lezl tak se tak blbe neptas, takze nerozpoutavej zbytecny Flame a prijd si to vyresit k Penakovi, Tosovakovi nebo na Tunel.
odpovědět 
 Re: mago na pisku 09:14:37 15.04.2014
zajímavý, jakej měl jeden čas maglajz na písku flejm-potenciál, a teď se zdá, že je to tak vyčpělý a probraný shora sdola, že už to nikoho nezajímá.
honzaodpovědět 
 Re: mago na pisku 09:20:08 15.04.2014
1) nemůže

2) kdybys znal Alešáka, věděl bys, že ani nemusí. Nejen, že to jde, ale jde to i ve vysokých číslech.
odpovědět 
 Re: mago na pisku 09:45:50 15.04.2014
ale ano poslední informace co mam rikaji ze bude od r 2016 povoleno ve vsech oblastech.
odpovědět 
  Re: mago na pisku 11:18:49 15.04.2014
Zajímavé, mám od ředitele CHKO Labské pískovce jiné zprávy:-)
LBodpovědět 
  Re: mago na pisku 00:03:33 20.04.2014
Stejne tak, jako vysvetlovani pesti od mistnich lezcu, tak si vem radej chranice a suspenzor!:-)...nebo jed do Jury a pod. To mas pak bezpecnejsi bez bebiiii.
hahaodpovědět 

 Pekne10:13:35 15.04.2014
Poucnej a peknej clanek, diky:)! Hlavne at je na Velikonoce sucho...
Sara B.odpovědět 

 věčný boj07:24:19 18.04.2014
Hezký a vtipný článek, Alešáku. Těším se na pokračování..
Boj o štábní kulturu knih je věčné téma viz zápis z Hadí věže r. 1966 (v archivu na str. 6)
http://skaly.horosvaz.cz/vrcholovky/vk_6878.pdf
(možna by stalo pridat sem jako obrázek?).
Tak ať to leze!
Michalodpovědět 

 Pěkný počtení23:29:58 25.04.2014
Díky za pěkný a poučný počtení. Být takový poučených víc, radoval bych se.
 liborodpovědět 

 HoreZdar x Savana18:24:26 03.05.2014
"vrcholová kultura" muss sein ... to je jistý :-)
Mám to obdobně ... Savana vždycky poteší srdce pískařovo :-)
Jinak nevím jestli jsi to Alešáku trochu nepřehnal přirovnávat mojí odvahu v "Rouskově" na Strážce...:-) Pravda vrcholový rajbas je fakt dlouhej ;-) Tak někdy nejen ve vrcholovkách naviděnou :-)))
Savana
Abu
Abuodpovědět 

 Tužka22:34:22 07.05.2014
A noste si svoju tužku a tam kde je už enem vajgl,  ji klidně vyměňte za vetší, popř. se bude hodit esli nekemu z roztřesenéma vanilkama při zápisu spadla a už ju nenašli pak nebudeš mít zkaženó radost, že se nemůžeš zapsat a eště ju uděláš i těm po tobě.
Skalam Zdar.

Zavoda
Zavodaodpovědět 

 Foto dne:
Daxenstein
Klavier direkt, VIIc
 Databáze cest:
Všechny cesty (180004)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Dilemma 6b+ Leonidio
Loskot Problem 7A Arico Ortiz
Me Pone Palote Que El Eki Me D 7c Margalef
El Mal Rollito 7a Margalef
Březová 4 Držková
Nově komentované:
El Tractorista 7c+ Garx
La Cambra 7c Chulilla
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx

 Nově v diskusi:
Re: CHS a vyberko | Re: CHS a vyberko | CHS a vyberko | Re: Treadwall | Re: Treadwall | Treadwall | Re: foto dne vcera | Re: socialní průjem | Re: Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: Juraj Durifuk solo Himalaje |

 Nové komentáře:
Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: ..myslím, že tu lidi málo čtou | Re: ..myslím, že tu lidi málo čtou | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: borec | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: borec | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: borec | Re: průjem |

 Kde to vře:
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (105)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (84)
Zkusíme to znova (54)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (15)
Křest knihy Perly východu (12)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (3)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (3)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (2)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (2)

 Nově v inzerci:
Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43 | Finale Ligure | Rychlá půjčka a financování | Pískovcová šťáradla | Statická a dynamická lana | Lezení MALTA | Pruty. | Sedák BD Zone | Boty Lowa Locarno GTX LO | Jurek DOME 3 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 720 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 626 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 544 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 561 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 479 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.