LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Mladí horolezci - potrava hor.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
18.Vlk 10856
19.Melen 10848
20.Volf 10818
Bouldry:
18.Obal 9550
19.Horáček 9525
20.Pařík 9503
Hory:
16.Abt 5186
17.Magič 5005
18.Chomová 4970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141497 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
DDM Domino - Hronov
Boulder Klub Pentagon - Tábor
KLAJDA - lezecké centrum Brno - Brno - Maloměřice

Prodejny
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1
Rock Point Ostrava Avion - Ostrava jih

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Boulderzávody Teplice 2020

Za čerstva, bez nutnosti zmrazit, vychlazený ale vzbudí hřejivé teplo. Jeden reportík o teplickém Českém poháru v boulderingu.




Letošní rok houpe se životem nahoru dolů, s ochranou či bez. (inzerce: nabízíme reklamní prostor pro výrobce ochran všeho druhu)
Co takhle dělit závodní pole na ty, co mají doma karanténní boulderovku a na zbytek? Tajný šém Adama Ondry k vítězství? (inzerce: nabízíme reklamní prostor pro výrobce stěn)

Boulderingové závody na Mezinárodním horolezeckém filmovém festivalu 2020 se letos staly druhým kolem českého poháru a zároveň finálním nominačním závodem do repre. Páteční mládež U10 až U16 (Béčka) stavěči maličko utáhli. Očekávání zón a topů zkrátka nemůžete mít žádné, životní zkouška, na výsledovce vykoukla silná jména. Nebo ti co mají doma boulderovky?
výsledovka holek U10, U12, U14
výsledovka kluků U10, U12, U14
(Inzerce: hledáme profesionálního zkoušeče dětských boulderů na místo Denise Paila :-) )




Zvědavost, co s vámi děti bude, jak budete vytlačovat Stráníky z bedny, je velká.

S letošním vedením fesťáku jsme připravovali společný scénář v parku. Chtěli jsme využít technický a lidský potenciál, nechat energii na jednom místě.
Závodní den dětí večer uzavřela přednáškou linerka Anča Kuchařovic a atmosféru pořádně rozdmíchalo finále Adrex Trick line cupu.



Hvězdou fesťáku bylo samozřejmě každé roztomilé děťátko, pejsánci blabla…. ale hlavně ADAMONDRA = Adam Ondra. Ten kluk má nějakej potenciál! V přednášce před finálkem se chtěl zalíbit místňákům, že prej umí lozit taky spáry. Kdo má ale v Ádru money na to vyjet do Yosemit a porovnat to? Na hlásku je to prostě 6b+ a vopovažte se to někdo zvednout.
Hláskaři, na elkápu se běžte rovnou rozlézt do 7c+.
V USA se už prý skvěle prodávají spárové rukavice Ocún, tak až dojdou do yosemitské speciálky, sundají klasu na úroveň ČR.
Přednášku a finále ČP předcházelo finále Ocún High Jumpu. Velké polety a konečně nová jména, mezi ženami i muži.

A boulder finále, přednášce, high jump finále předcházela vlastně i kvalifikace. Když už sucho tak pořádný! Některý závodní kartičky byly spíš pro utírání potu a slz. Jenda Šolců, Denis Pail, Láďa Kratochvíl, Štěpán Volf utáhli kohouty. Však co chceš, jsi na nominační akci, AO to leze jak 6b+, zamysli se nad sebou.
(Inzerce: hledáme utěšitelku poloviny startovního pole mužů.)

Velké finále, holky na skále a v Brťákových verších. Že prý letos naposledy??!! Kolikrát ukončoval kariéru Dominátor? (Inzerce: nejdřív za deset let budeme hledat náhradu za Brťáka.)
České bouldery konečně snad sledují světové. Pohyby, chyty, paráda.
Svoji nadvládu potvrdila Eliška Adamovská, hodně dobře mladičká Markéta Janošová, semifinalistka SP v Brianconu, Míša Smetanová dostala poslední medailové šáňo.
Výsledky žen
Výsledky dívek J, A, B






Co máš asi tak připravit do finále, když tam máš mašinu Adama Ondru nebo Martina Stráníka? Utáhneš to, popustíš fantazii rozmanitosti kroků a potřebě vesmírné síly. Často finále v ČR uzavírá Martin Stráník, levně se prochází ve většině boulderů. Koho by to ale bavilo?
Večerní show doprovázená DJema Jakubem Justrou a Petrem Knapem byla prostě monster show. Vždycky v neděli na fesťáku chodí lidi a říkají: nejlepší závody ever, atmoška super. V komentáři stejně někdo napíše, že ne.díky
Teplice 2020 - nejlepší Teplice ever, ta atmoška!



Technický první boulder, druhý boulder raw power s kolínkem a pumpou, třetí série špiček, čtvrtý triple krát quatro dyno. Štěpán Stráník není starý železo!!! třetí místo si vybojoval zaslouženě. Brácha Martin Stráník odskakuje od dvojčat na závody (v Brianconu semifinále, kde mu uklouzla noha), tady klasicky leze se super sílou, na zeměkouli by to stačilo na vítězství. Ale přijel vesmírčan. Adamova práce s precizností pohybu, s nohama je úžasná. Zdá se, že mnohdy síly Adam ani nepotřebuje. První tři bouldery s převahou topoval. Čtvrtý boulder po třech minutách zkoušení nakonec překonal jinou myšlenkou, než měli stavěči. Dav šílel, super závěr! Adam Ondra vítěz.

Výsledky mužů
Výsledky chlapců J, A, B








Krátce po finále se povolily kohoutky, déšť už ale nevadil.
Závod podpořily: Ocún, Jungle sport park, Auto Podbabská, MHFF, Makak, shop Český Ráj.
Tvůrci závodu jsou staronově sezdaní České sportovní lezení a Český horolezecký svaz.
(Inzerce: kdo napíše nejsarkastičtější článek a překoná legendy fake news na téma “ČSL + ČHS = malý krok pro lidstvo, velký krok pro lezce”.)

instagraminstagram ČSL

Opravdu srdečný dík všem.
Special thanks to Jan Novák, fotograf závodu.

PEACE!

Vaši Jura Žák, Honza Zozulák, Jirka Oliváč



Jura Žák, Honza Zozulák, Jirka Oliváč   [úpravy] 06:02 01.09.2020Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Příště lepší, možná větší prostor..12:23:21 01.09.2020
Souhlas, že asi nejlepší atmoška ever. Skoro bych řekl, že už závod dominuje nad kinem. Ale příšzě bych rád alespoň to hřiště. Ta tlačenka v parčíku si myslím nasrala nejednoho včas sedícího, bezohledným přiožralým zombíkem, se kterým už lidsky nikdo nic nezmůže. Jinak bomba a díky pořadatelům za super show, stavěčům za (podle mne) skvěle postavené Bproblémy, best muziku a dechberoucího Adama!
ÁdrFunodpovědět 
 Re: Příště lepší, možná větší prostor..12:27:18 01.09.2020
V kině jsem za těch x let co tam jezdim nebyl. Zavody super!
Kinofobodpovědět 
  Re: Příště lepší, možná větší prostor..12:36:42 01.09.2020
Jo, souhlas. Já tam byla letos podesáté a v kině jsem byla za celou dobu jednou :)) myslím, že už to delší dobu není o kině...

Jinak bouldry moc hezky postavené a parádní výkony od kluků i holek - Adam předvedl, že je o level jinde než ostatní. Možná lehce mě překvapila Eliška A., že taky v podstatě rozdrtila zbytek pole. Ale jak vidno, tvrdý a poctivý trénink se vyplácí :) jen tak dál.
Fofoodpovědět 
   Re: Příště lepší, možná větší prostor..15:13:19 01.09.2020
Tak není o level jinde, než ostatní, nedávno ho Martin porazil, to by byla k Martinovi trochu neúcta. Jednou to sedne jednomu, podruhe druhýmu.
odpovědět 
   Re: Příště lepší, možná větší prostor..17:14:17 03.09.2020
:))) No, já tam byl asi po dvacáté a tentokrát jsem byl výjimečně dvacet minut koukat na závody (dýl by mne to nebavilo, ale chvíli to bylo docela zajímavý) :)))
Ale, k festivalu patří kino, překližka i hospody a je jen dobře, že si každý může najít to svoje...
odpovědět 
 Re: Příště lepší, možná větší prostor..22:44:31 01.09.2020
Upřímně řečeno, přišel jsem kolem čtvrté a nepochopil jsem, jestli je to celé na sezení a nebo se po stranách stojí. Protože se po straně v tu dobu ještě stálo, tak jsem myslel že se po stranách prostě stojí. Realita byla jiná, tak se hold člověk přizpůsobí. S opilci v davu uplný souhlas, to je zlo všude a vždy.
RBodpovědět 

 Málo tréninku?12:34:51 01.09.2020
2 silný chlapi, co chodí do práce a starají se o děti, to naložili ambiciózním a perspektivním lezcům.
málo tréninku?odpovědět 
 Re: Málo tréninku?13:16:45 01.09.2020
No, o 10+ let méně.
odpovědět 
  Re: Málo tréninku?15:12:31 01.09.2020
A?
odpovědět 
   Re: Málo tréninku?20:16:48 01.09.2020
Asi právě pro to! ;-)
odpovědět 
    Re: Málo tréninku?22:45:19 01.09.2020
A co teprve pracující maminy,ty byly nejvíc hustý! Karin dokonce z 2. do finále!
odpovědět 
     Re: Málo tréninku?06:51:21 02.09.2020
Vidím dvě možné varianty. Buďto mají brachove a Karin neskutečnou sílu a techniku. Nebo naši mladí lezci nemají sílu a techniku.
odpovědět 
      Re: Málo tréninku?07:23:11 02.09.2020
Hm, myslitel.
odpovědět 
       Re: Málo tréninku?08:54:10 02.09.2020
Spíše velké uznání pro tyhle borce a borkyně,
odpovědět 

 pěknej12:57:57 01.09.2020
report, ale nejlepší reporty ze závodů psával Rosťa Tomanec, to bylo poezie (skoro). Ten to fakt uměl mistrovsky. To jsem neviděl nikde jinde, ani v nějakém zahraničním periodiku ne.

Jinak parádní bouldry a muzika! Skvěle postaveno, v obou finále se krásně rozřadili, ideální.
odpovědět 

 Závod 16:30:03 01.09.2020
Závod super, online přenos slabší, ale co nepochopím jsou ceny co závodníci dostávají. Napřiklad lano 40m co dostala Eliška, které obratem prodává na FB byla vyloženě ostuda. Pak nějaký pytlíky, nebo mágo, nebo co to vlastně bylo. To se nenajde 5,8,10 tis. pro pódium?
Petrodpovědět 
 Re: Závod 22:03:35 01.09.2020
A já si říkal, proč jim většinou dávají sponzorský igelitky :D
odpovědět 
 Re: Závod 22:27:34 01.09.2020
Hele a proc ne? Premenit to na penize je v klidu a jeste nekdo dalsi ma danci poridut nivy lano za rozumnou cenu.
odpovědět 
  Re: Závod 22:54:04 01.09.2020
Tak když máš doma už dvacátý mágo pytlík, hromadu karabin a další kraviny, je to celkem na houby. I to lano prodáš těžce pod cenou, zbytek zajímavě neprodáš vůbec. A i to lano je dost výsměch, protože jestli dostaneš 40m, tak dnes to nestačí ani na pořádnou stěnu, protože tam obvykle potřebuješ delší. Zaplatit závodníkům alespoň cestu a ubytování by bylo zajímavější. Jedeš přes půl republiky, občas přes celou, spíš tam... samé náklady a nic z toho. Těch závodů snad není tolik, že by to ČHS zruinovalo. Peněz utíká jinde mnohem více.
odpovědět 
   Re: Závod 07:24:40 02.09.2020
Dej uz pokoj. Opakujes dokola budto naproste samozrejmosti nebo hole nesmysly.
odpovědět 
    Re: Závod 09:20:06 02.09.2020
A dávat 40m lano, které lezec nevyužije ani v tréninku, je ta samozřejmost, nebo ten holý nesmysl?
odpovědět 
     Re: Závod 22:23:52 02.09.2020
"...jestli dostaneš 40m, tak dnes to nestačí ani na pořádnou stěnu, protože tam obvykle potřebuješ delší." je samozrejmost, res oboji. Zkousis se jevit zajimavym zvelicovanim a zbytecnym opakovanim a vysvetlovanim uplne jasnych zalezitosti v kombinaci se shazovanim a ujistovanim, ze jde o negativni jev/stav veci. Jak proste, mily Watsone.
odpovědět 
      Re: Závod 22:40:21 02.09.2020
Těžko se mohu snažit jevit zajímavým, když nepodepsaných příspěvků je tu celá řada a ne všechny jsou psané mnou. Některé jsou lepší, než ode mne, jiné by mne dost shazovaly. Kdyby mi na tom záleželo, dal bych si alespoň nějaký identifikátor. Pravda je taková, že je mi úplně jedno, co si o mých názorech kdo myslí. A že opakuji samozřejmé? Neřekl bych. Podle příspěvků, ale zejména podle reality, jsou některé "samozřejmé" věci mnohým nad jejich chápání.
odpovědět 
       Re: Závod 07:09:00 03.09.2020
As usual, vytrhnes z kontextu (psaneho i realneho) co se ti hodi a na to opet za dalsi roh zavadejicim zpusobem reagujes. Dobrou.
odpovědět 
        Re: Závod 10:07:39 03.09.2020
Jinak to nejde, když nejsi schopen pochopit celou problematiku jako celek, ale točíš se na drobnostech.
odpovědět 
         Re: Závod 18:31:57 04.09.2020
:D :D :D looool to je ale taky jako obvykle. Odborník TB :D
odpovědět 
   Re: Závod 09:47:59 03.09.2020
"...samé náklady a nic z toho." super hláška;)))))
odpovědět 
    Re: Závod 07:02:23 04.09.2020
Ta hlaska je ale na mieste. Keby ti len ten dosiahnuty uspech otvoril dvere k lepsim treningovym podmienkam a taktiez k zahranicnym vyjazdom podla potreby, na peniaze ti kazdy kasle. Vsetci vieme, ze peniaze su v spoloccnosti aktualne zavedene ako do urcitej miery meritko hodnot. Moze sa ti to nepacit, ale je to tak kamo.
Michalodpovědět 
     Re: Závod 13:44:22 06.09.2020
Peníze jsou samozřejmě měřítkem ekonomických a případně obecně materiálních hodnot. Jestli ale lezení bereš za způsob výdělku - tak to teda pán bůh s Tebou.
Kuba Turekodpovědět 
      Ostuda a nepochopení10:59:43 07.09.2020
Není nutné brát lezení jako způsob výdělku. To ani nikdo tady nechce. Jde spíše o minimalizaci nákladů. A pokud si tím mládež trochu přivydělá, tak proč ne. Pokud chceš opravdu trénovat, musí to platit rodiče. Jako mládež na to nemůžeš mít. A kromě toho, pokud opravdu trénuješ pořádně, nemáš čas na nic jiného, tedy škola a trénink. A rodiče, co to vše platí. Hodně dětí 15+ si přivydělává na brigádách, aby nebyly ve škole za úplné socky nebo mají třeba nějakého koníčka, chtějí si v létě zaplatit tábor nebo výlet a podobně. To ty nemůžeš. Takže celkem rozumné řešení by bylo, kdyby odměna pro tyto lezce, co do toho dávají vše, bylo alespoň pár korun (prize money), nebo ceny, co jdou rozumně prodat. To ale 40m lano nebo mágopytlík nejsou. Nevím, kdo ty ceny dává, ale než dát lano 40, tak fakt raději nic, protože to je pro pořadatele ostuda a výsměch závodníkům. A to nemluvím o tom, že kdo řadu let závodí, tak další lezecké věci stejně nepotřebuje. Cokoliv z oblasti lezení (pokud se nebavíme o dětských závodech do deseti let, kde děcko dostane svoji první presku), je zbytečné a k ničemu a radost neudělá. Tady se prostě projevuje nepochopení a zastaralý přístup. Pokud pořadatel/organizátor chce lezce něčím odměnit a potěšit, musí to být něco, co ty lezce zajímá a je pro ně potřebné/užitečné. A to lezecké věci fakt nejsou. A jelikož se hmotnými věcmi stejně nezavděčíš všem, byly by prize money ideální.
odpovědět 
       Re: Ostuda a nepochopení11:05:00 07.09.2020
1. dát lano v ceně (obvyklé na krámě) za dva tisíce stojí výrobce o dost míň a reklama už v tom je. má dát radši pětistovku?
2. z čeho kdo soudí že lano 40m je neprodejné? spousta lidí neleze než po stěně a spousta skalních oblastí delší lano nevyžaduje (valná část kokořínska, kupříkladu)
Lukas B.odpovědět 
        Re: Ostuda a nepochopení12:14:34 07.09.2020
A jaké rozdíly v nákladech mezi 40 a 60 tam asi tak pro výrobce budou? Směšné. A k té prodejnosti - jo, do Mamuta nebo někam do tělocvičny je 40 dostačující. Dokonce na 30 se lezlo. A množství práce a nákladů na prodej 40 a 60 je stejný, při ceně 40 ti zbude tak málo, že nemá smysl se tím zabývat. Lano musíš prodat pod cenou, pokud ho nevezme někdo z okolí, musíš ho poslat, takže ještě poštovné, musíš to někam nosit... prostě opruz. Takže za první místo dvojka několikrát lepší, než podělané ano. Dvojku tam sice necháš za ubytování a dopravu, ale odpadne ti oser s prodejem. Ale tohle je pomýlené už z principu. Co si asi tak organizátoři myslí, že s tím lezci dělají? Na bedně bývají obvykle ti samí, kolem dokola dostávají to samé. Nepřijde ti to hloupé? Mě to přijde jako pohrdání a urážka, takové to "dej jim tam mágopytel, oni si s tím už něco udělají". To raději o 150,- Kč zvednout startovné.
odpovědět 
         Re: Ostuda a nepochopení12:39:20 07.09.2020
otázka nezní lano nebo dva litry, ale lano nebo pětistovka. případně lano nebo pětistovka a k tomu závazek zmínění sponzora.

v některých jiných malých sportech je zvykem rovnou po závodech věcné ceny dražit a prodávat s podpisem vítěze. třeba tričko nebo helma, nebo flaška s podpisem mistra lihovkou s osobním věnováním vydražiteli - no fanoušku, nekup to (uznávám, že lano se podepisuje blbě).
Lukas B.odpovědět 
          Re: Ostuda a nepochopení14:07:18 07.09.2020
Ano ano, dávat flašky něčeho dobrýho. I ta případná prodejnost by se zjednodušila :D
odpovědět 
          Re: Ostuda a nepochopení14:27:52 07.09.2020
Ale stále tu jsou dvě věci. Jednak je otázka, zda je nehodnotná cena natolik důležitá, že vůbec je. Také mám návrhy na sponzorství, ale je to tak, jak říkáš - málo a ještě závazky. A málo mi nijak nepomůže, takže prostě sponzoři nejsou, nestojí mi za to. To, čemu se tady říká sponzoři, jsou jen vychcánkové, co chtějí maximum za minimum. Finančně ale potřebu sponzorů nemám, takže si mohu vybírat a nevadí mi, když žádní nejsou. A co ČHS? Opravdu tyto "sponzory" potřebuje? Podle mne je lepší žádná cena, než takováto špatná. Závodníci by také měli mít nějakou hrdost, ne? A ta druhá věc - jak se za ta dlouhé léta lezení jako závodního sportu vyprofilovalo ČHS jako sportovní svaz s marketingovým oddělením? Sponzoři přeci nemusí být jen výrobci lezeckých věcí, ne? Podle mne ani většina příjemců reklamy nejsou lezci. Mnoho dětí z oddílů a hodně mládeže, co leze, má na závodech nelezoucí doprovod. Mnoho závodníků je z rodin nelezců a závody sledují rodiče a kamarádi, co s lezením nic nemají. Je zde potřeba odlišit sponzory a reklamu. Jsi inteligentní, takže rozdíl snad nemusím popisovat. Problém se sponzory je ovšem ten, že české lezení, kromě AO, je na tak mizerné úrovni, že se do sponzortsví nikdo nehrne, není důvod. Pak je tu reklama - kde má ČHS marketingové oddělení, jak má zpracované cílové skupiny, kdo se aktivně věnuje shánění partnerů a nabízení reklamního prostoru... ? Teoretické možnosti zde jsou, ale pochybuji, že jsou prakticky využitelné, jako první by se musel změnit přístup k závodnímu lezení, ale to se za současného nastavení nestane.
odpovědět 
           Re: Ostuda a nepochopení16:44:32 07.09.2020
ve velkejch sportech je sponzoring z valné části buď daňová optimalizace (v jakž takž slušnejch zemích), nebo pračka na peníze z kokainu nebo karuselovejch obchodů, a fungujou tam obrovské vratky do managementu sponzorů. jednak je to dost hnusná bažina, a druhak je lezení natolik okrajovej sport, že si na nějakej ten pořádnej balík nešáhne, protože by nebylo na vratky. bejt váma, tak jsem rád aspoň za ty lana a maglajzpytlíky.
Lukas B.odpovědět 
            Re: Ostuda a nepochopení17:08:46 07.09.2020
Tak to jsi trochu jinde :-) Já se teď bavím o tom, že řada lidí, co mají k lezení blízko, často pomohou nezištně. Například třeba tím, že ti zruší vstupné, zdarma dají chyty pro domácí přípravu a podobně. Sponzor ani nemusí přímo třeba dávat ceny, již jsem se setkal s tím, že nezištně zařídil občerstvení nebo třeba dodal pořadateli medaile pro závodníky. Jako sponzora teď beru lidi, co prostě jen tak nezištně podporují právě třeba sport dětí a mládeže. I když je jich málo, občas se najdou.
odpovědět 
             Re: Ostuda a nepochopení17:19:11 07.09.2020
ano, to je takový nadšenecký sponzoring. jako když tetka přinese volejbalistum na vesnickém turnaji ošatku koláčů a hospodskej dá sud desítky hráčům zdarma a strejc nalejvá svoji samohonku.
vážně po takovejch chcete, aby rozdávali bankocetle?
Lukas B.odpovědět 
              Re: Ostuda a nepochopení00:01:54 08.09.2020
Však to píšu výše - sponzor/mecenáš by se najít mohl, pokud by to závodní lezení vypadalo trochu dobře. Ale ono nevypadá. Dokud to povede parta kamarádů, závodní lezení budou průběžně řídit rodiče spíše méně úspěšných závodníků a dokud budou reporty a zprávy a zprávy ze soustředění připomínat spíše výlet s mejdanem, než tvrdou práci, která zaslouží podporu, nikdo na úrovni do toho podle mne vstupovat nebude. Jinak potenciál tady je. Nebyly tu už určité snahy vytvořit nepřehledné prostředí, které by umožnilo znepřehlednění finančních toků a vývod peněz ven z ČHS, zaznamenané? Co měla ta kamarádská firmička nebo to založení další společnosti, přes kterou by peníze partnerů a sponzorů tekly, znamenat? Takže bych řekl, že určité možnosti zde jsou, ale není zájem o jejich využití. Snahy o odklon byly prokouknuté a neschválené, proč by se kdo namáhal, když z toho nebude nic mít? A ty bys do tohohle nějaké peníze na podporu dal? Ono totiž vlastně o nic nejde. Průměr je spokojen, to je hlavní. Věřím, že prize money ani nezískají podporu u většiny závodníků, stejně by se o ně dělili jen dva tři závodníci a závist a nepřejícnost průměru je opravdu velká.
odpovědět 
               Re: Ostuda a nepochopení00:19:59 08.09.2020
Kdysi jsme jako malá firma nějaké lezení drobně sponzorovali. Teď to radši dáváme do dvou dětských turisticko-naučných oddílů. Z důvodů, o kterých píšete Lukáš i Ty. Prostě si myslíme, že to tam má větší smysl.
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Ostuda a nepochopení09:50:03 08.09.2020
Jo jo, přesně o tom píšu. Pokud se najde někdo, kdo by chtěl děti a mládež v lezení (závodním) podpořit, a zjistí si podmínky, tak své záměry velmi rychle změní. Bohužel to mám z vlastní zkušenosti, kdy jsem se bavil s majitelem jedné významné české firmy právě o sponzoringu a partnerství a on se mi více méně vysmál slovy "Hele, nemám problém uvolnit na repre jakoukoliv částku, ale ty bys do tohohle dal nějaké peníze? Až to bude jako repre fungovat, rádi to podpoříme, ale tohle je komedie, ne vrcholový sport". A bylo hotovo.
odpovědět 
 Re: Závod 22:32:32 01.09.2020
Tak otázka je, jestli organizátor sedí na balíku peněz, ze kterého může "rozhazovat" do finančních odměn. Pokud ne, tak zbývají sponzoři, a ti radši dají věcné ceny. Například nyní se jede o víkendu Velká cena HK, finanční ceny jsou ve výši 13,5k Kč, věcné jsou 90k Kč, to mluví za vše z mého pohledu.

Samozřejmně souhlasím, že pro učastníka jsou peníze milejší než určitá věc.
RBodpovědět 
  Re: Závod 22:40:09 01.09.2020
(dodám že ten HK myslím v cyklistice, vypadlo mi to :) ) sice jiný sport, ale princip stejný.

Aneb je zde otázka, jestli chci zvýšit startovný pro všechny, abych odměnil ty nejlepší (ano, seriózní uvaha, spoluorganizuji charitativní cyklo závod pro 150 lidí, kdy jedna část jsou nadšenci kteří jedou a užívají si to a druhá část jsou takoví poloprofíci, kteří nedají nadšencům žádnou šanci..a ted hledat balanc :) ) .

Tak asi tak, peníze jsou fajn, ale nikdy nerostou zadarmo.
RBodpovědět 
   Re: Závod 07:05:22 02.09.2020
L A N O 4 0 M E T R Ů, chápeš to? Kdyby aspoň 60, ale tohle?
odpovědět 
    Re: Závod 09:51:29 02.09.2020
Co se týče odměn na závodech, je to velká trapárna. Svazu a českému lezení toho hodně uniká.
odpovědět 
     Re: Závod 10:22:01 02.09.2020
A to je přesně problém, úroveň českých závodů. Žádný není výjimkou. Naprostými základy se české lezecké akce honosí už nějaký rok, třeba tomu bude časem jinak.
odpovědět 
      Re: Závod 21:21:16 02.09.2020
Poslední fotka mluví za vše :D
odpovědět 
    Re: Závod 22:31:38 02.09.2020
Resis/te kokotiny. Takto se fakt muze projevovat jen nekdo, kdo je budto retard nebo nikdy podobnou akci neporadal, nebo oboji, neb pokud jsem nikdy podobnou akci neporadal, vim vo tom houby a takto se navazet do tech, kdo to aspon zkousej, je (mimo jine) projevem retardace.
odpovědět 
     Re: Závod 10:02:23 03.09.2020
Maju pravdu kamo, to ocenovanie je uplne trapne, ale totalne.
Michalodpovědět 
     Re: Závod 10:10:20 03.09.2020
Hele, na závodech jako je ČP nebo MČR nebo nominační závody nemá nikdo co zkoušet. První dva tři roky možná ano, ale po třiceti letech už je omluva tohoto typu poněkud trapná.
odpovědět 
    Re: Závod 15:57:33 09.09.2020
Čtyřicítku používají horský vůdci,...tak neni na hovno
odpovědět 
   Re: Závod 09:22:06 02.09.2020
Tak se podívej, kolik peněz ČHS utrácí jinde. Nakolik vyšel třeba ten letní výlet celé repre do rakouských skal?
odpovědět 
    Re: Závod 11:24:29 02.09.2020
To je opravdu moc peněz.. těch akcí není tolik a samozřejmě na to jsou balíčky, balíček na prizemoney nikdo ještě nepochopil.
odpovědět 
     Re: Závod 16:27:20 02.09.2020
Absence Prize money je o to usmevnejsi, ze akci porada parta kolem Olivace. Ten se jiz nekolik let ohani faktem jak zvedne s CSL celkovou uroven zavodu vcetne bohatych PM...
odpovědět 
      Re: Závod 21:19:32 02.09.2020
Kdo vlastně "věnoval" to lano? To by mě fááákt zajímalo. To někomu zbylo na stánku? :D
odpovědět 
       Re: Závod 13:35:50 03.09.2020
To je v podstate ako keby si niekomu jebol hovno do ksichtu a uplne oplul jeho vykonnost. Lebo kazdemu musi byt jasne, ze toto je prenho uplna picovina, ktoru nepotrebuje, leda v krase :). Tvl nornalne by si mal niekto dat facana, na majstrovstvach je namiesto prize money lano, mago a karable ? To vazne? Deti v skolke na mikulasa ti maju lepsie :).
Michalodpovědět 
  Re: Závod 22:27:47 02.09.2020
Žádný, slovy ž.á.d.n.ý, organizátor sportovního zápolení na vrcholové úrovni v ČR nesedí (v souvislosti s onou sportovní akcí) na balíku peněz, ze kterého může rozhazovat.
odpovědět 
   Re: Závod 22:43:26 02.09.2020
Máš pravdu u běžných závodů. Pokud se ale jedná o MČR, ČP a nominační závody, je to jednoznačně odpovědnost ČHS.
odpovědět 
    Re: Závod 09:55:54 03.09.2020
Nikoli. Platí to pro všechny sportovní závody, včetně motosportu, golfu, tenisu i dostihů, na jakékoli úrovni. Lhostejno kdo je pořádá nebo organizuje. Může se ti to nelíbit, ale plácat o tom v online diskusi je stejně mimo jako ty výkřiky, kterými je tu hodnocena vhodnost délky lana.
odpovědět 
     Re: Závod 10:06:34 03.09.2020
Jsi zábavný. Pokud jsou to jen výkřiky mimo, proč máš pořád potřebu je komentovat a vysvětlovat, jak to není pravda? Ať chceš nebo ne, tohle ukazuje jen a pouze neschopnost ČHS. Když byly větší závody "soukromé", třeba v OC Letňany (asi, detaily se mi nechce hledat), byly i peníze. Pokud jsou někde oficiální ČHS závody, měl by peníze zajistit ČHS. Je jedno, zda přímo ze své pokladny, nebo zda zajistí sponzory, ale pokud to neudělá, má dát do podmínek, že ten, kdo ty závody chce dělat, má mít i na prize money, má to být jedna z podmínek, stejně, jako jsou třeba parametry cest nebo izolace. Zejména to platí o závodech, co jsou povinné, na které závodníci musí, i když s ČR a ČHS nechtějí nic mít, tedy závody nominační. Takže si tu argumentuj jak chceš, ale prostě 40m lano a další lezecké věci k ničemu jsou jen doklad neochoty/neschopnosti ČHS a ostuda.
odpovědět 
      Re: Závod 14:40:58 03.09.2020
Tak ono je potřeba odlišit, zda ty ceny dává pořadatel/Svaz, nebo věnuje nějaký sponzor.

Pokud to druhé, tak platí rčení o darovaném koni. Pokud to první, tak v případě, že není na něco pořádného ... a to se může stát, sám mám málo a časy jsou zlé, Kamile ... je lepší aby pořadatel ty prachy vrazil do závodů (nižší startovné, lepší podmínky pro závodníky) a Svaz do repre.

odpovědět 
       Re: Závod 17:51:43 03.09.2020
Tohle naopak vůbec závodníky nemusí zajímat, to je starost ČHS, zda ceny půjdou z kasy, nebo od sponzorů.
odpovědět 
        Re: Závod 22:52:32 03.09.2020
Závodníky by hlavně mělo zajímat se nominovat a něco pak udělat na MS/SP/ME. Lezení je malý sport a nějaká placka z republiky ...
odpovědět 
         Re: Závod 08:38:13 04.09.2020
Souhlasím, jenže na to musíš minimálně na dvoje nominační závody, často na druhou stranu republiky. A opět jsme u toho, že pokud nejsou prize money, tak vlastně musíš utratit několik tisíc, abys následně mohl reprezentovat...
odpovědět 
          Re: Závod 11:52:06 04.09.2020
No, v tom ale není lezení samo ... dcera hraje basket ... mám pocit, že kdyby místo toho chodila chlastat, tak ušetřím:-))).
odpovědět 
           Re: Závod 12:47:07 04.09.2020
Ale že v tom lezení není samo ještě neznamená, že se na to má rezignovat a jako ovce odkývat a přijmout vše. Ve většině sportů na té základní úrovni to musí rodiče/závodník dotovat. Ale také ve většině sportů, pokud dosáhneš nějakého výsledku, se to to vrátí a profi sportovci v mínusu nejsou. Ale tady čím jsi lepší, tím více tě to stojí, bez možnosti náklady snížit nebo být v plusu.
odpovědět 
            Re: Závod 15:46:58 04.09.2020
No, o té většině sportů bych to tak jistě netvrdil, a i u drtivé většiny z těch, u kterých to jakž takž funguje to táhne stát přes dva resorty ... vnitro a armáda, jinými slovy Olymp a Dukla. Občas nějaký ten Ledecký:-))). Jakmile je to primárně na Svazech, tak je to bída a žebrota.

Kolektivní sporty jsou na tom lépe, přeci jen víc lidí to dělá, víc na to čumí a víc soukromých subjektů je do toho ochotno cpát peníze.
odpovědět 
             Re: Závod 23:23:08 04.09.2020
přesně, třeba takové vodní pólo, to je byznys!!!!
odpovědět 
              Re: Závod 20:40:06 05.09.2020
To není ani sport, ani byznys, to je prostě úchylka:-))).
odpovědět 
           Re: pro toho s dcerou na basketu10:51:42 06.09.2020
Proč je NBA plná černochů? Protože to plácaj za barákem na betonu. To je sport chudiny, vzals to za nesprávný konec
odpovědět 
            Re: pro toho s dcerou na basketu13:06:13 06.09.2020
Zaměňuješ příčinu a následek.
odpovědět 
             Re: pro toho s dcerou na basketu19:35:36 06.09.2020
To bych neřekl. Podobně je na tom v mnoha zemích fotbal, a nebo ten i basket mimo USA. Převážně jižní státy, často ne moc bohaté a sporty, na které opravdu stačí minimální vybavení.
odpovědět 
              Re: pro toho s dcerou na basketu23:25:53 06.09.2020
Sportů, které můžeš dělat za barákem, je více. Ale hlavní roli má genetika. Nejen, že jsou zde rozdíly mezi bílými a černými, ale dokonce jsou rozdíly i přímo mezi černými. Například ti, kdo mají předky mezi západoafrickými obyvateli (téměř většina afroameričanů), jsou rychlí a vysoko skáčou, ti, kdo mají předky ve východní Africe, jsou zase velmi dobří v běhu na dlouhé tratě a různé vytrvalostní sporty. A obecně mají černí lepší genetické předpoklady k atletice jako takové. Bohužel, výsledky a výzkumy jsou velmi problematické z důvodu rasismu...
odpovědět 
               Re: pro toho s dcerou na basketu11:27:52 07.09.2020
Fakt, a kterých?

Jinak nikdo nezpochybňuje vliv genetiky, ale pointa byla v tom, že pokud je nějaký sport od začátku finančně a materiálově náročný, popravdu vyžaduje nějakou spešl infrastrukturu, tak ti chudší mají bohužel většinou smůlu.

To se netýká samozřejmě jen ... jak vono se jim teď správně říká:-)? ... ale lze se s tím setkat i u nás. A to pomíjím to, o čem nic nevím a znám max tak z doslechu ... že když rodiče v některých sportech něco nepřihodí bokem, tak ratolest holt nehraje. Prý, jak píšu, neznám.
odpovědět 
                Re: pro toho s dcerou na basketu11:29:02 07.09.2020
popřípadě vyžaduje ... kurva drát!
odpovědět 
                Re: pro toho s dcerou na basketu12:01:46 07.09.2020
Nebudu tu jmenovat vše, co jde na amatérské úrovni dělat za domem. Podívej se různě po světě. Ale jde o tom, že samozřejmě se nejvíce dělá to, co jim jde intuitivně nejlépe, tedy to, k čemu mají vrozené předpoklady. Po nějaké době se z toho stane tak samozřejmá věc, zvyklost, že to člověk bere jako obecnou věc a národní tradici. Ale proč třeba u nás děcka každém plácku hrají fotbal, v zimě na každé louži hokej, a nikoho ani nenapadne, aby hrál basket? A opačně - i v místech, kde žijí černí, mrzne. Ale viděl jsi někdy černého na ledě? K současnému stavu a současným zvyklostem se dospělo postupně a roli v tom hrála genetika a přirozené předpoklady. Ne všichni černí jsou nutně chudí nebo bez podmínek, zejména v Americe existují různé nadace a stipendia, případně kluby si talenty vybírají a vychovávají, pokud tam vidí něco extra. Ale viděl jsi někdy černocha v NHL? Jsou tam, ale jen dvě procenta. To samé třeba motosport. A když jsme u lezení, tak lezení také není nijak náročný sport. Kolik černochů z EP/SP znáš? Proč na 8a.nu nevidíš žádnou zprávu o lezeckých výkonech černých?
odpovědět 
                 Re: pro toho s dcerou na basketu11:34:46 08.09.2020
No, s tím hokejem a louží bych se vrátil do reality, to třeba v Praze a okolí neplatí, v posledních letech je to tak možná na otužilecké plavání:-).

A u nás frčí fotbal, tam basket, takže tady jsou plácky na čutes a tam plácky s košem. To není o genetice, jen o místní popularitě. Obojí to jsou low-cost sporty.

Jinak s tou NHL a černými je to přesně o čem píšu. Jednak něco stojí výstroj, jednak potřebuješ halu ... rybníky dneska už nefrčí ani tam:-) ... takže od mala toho prcka někam furt vozit a podobně. Lezení je to samé, vybavení nestojí raketu, ale u baráku se leze blbě, takže je potřeba se sebrat a někam dojet. Což stojí čas, námahu a peníze ...

A co úplně pomíjíš je perspektiva ... celkem chápu když kluk mydlí basket (baseball, am. fotbal) od rána do večera, bo má persektivu jednak stipendia, což pro chudé rodiny je výhra sama o sobě (bez ohledu na barvu), jednak i průměrná kariéra v NBA,MBL,NFL ho zabezpečí do konce života. A co bude mít z lezení?

odpovědět 
                  Re: pro toho s dcerou na basketu13:23:14 08.09.2020
Ještě pamatuju třeba 20 partiček, co si šlo po práci začutat na Letnou a stačily dvě mikiny na branku. Cpát prachy do dětí, které basket, fotbal atd. dělají jen na treninku s trenérem je blbost. Teď jsem pár takových tréninků viděl a chudák trenér. Jeden dva kterým to jde, nebo se aspoň snaží a dalších deset totál znuděných, které otravovalo každé popoběhnutí.

Je lepší je nutit, než by seděly u fejsáče, ale platit ty zmiňované statisíce???
odpovědět 
                   Re: pro toho s dcerou na basketu14:01:29 08.09.2020
Co to píšeš za blbosti mimo? Bavíme se tu o vrcholovém lezení, ne zábavě. Děti a mládež, které mají zájem závodit, nikdo do ničeho nenutí, ale naopak, nedostatek financí je limituje. Nic z toho, o čem je tu řeč, není pro sport jako volnočasovou pohybovou aktivitu samozřejmě platné :-)
odpovědět 
                    Re: pro toho s dcerou na basketu14:11:14 08.09.2020
za mě bych teda byl radši, aby se ti sídlištní haranti co si jdou začutat měli zadarmo k dispozici posečenej trávník na rovině a dvě branky nebo asfaltovej plácek s košema na basket nebo sítí na nohejbal/volejbal (a u toho lavičku, odpadkovej koš a pravidelnej úklid zřízencem, kterej za dvě kila zálohy půjčí míč), než aby se budoucím sportovním hvězdám kupovaly parkurový kobyly a golfový hole. tolik ke koncepci dotace sportu - a to se za žádnýho levičáka nepovažuju a moje sociální cítění bývá zhusta označováno za slabé.
Lukas B.odpovědět 
                     Re: pro toho s dcerou na basketu15:00:24 08.09.2020
Nestačím žasnou. A co to má společného s touto diskuzí? Ano, máš pravdu. Ale tohle přeci není diskuze o tom, v jaké formě sport podporovat, ale o tom, že jednou si ČHS zřídilo něco jako repre a rozhodlo se zastřešovat lezení jako vrcholový sport. Nemám nic proti, když ČHS na VH odhlasuje, že se toho vzdává a věnuje se jen skalám. Ale to ČHS neudělal, rozhodl se sport zastřešit a je odpovědný za českou národní reprezentaci a spousta závodníků, kteří se tomu chtějí věnovat, jsou tak na ČHS odkázáni a oprávněně očekávají, že to bude ČHS dělat pořádně, a ne jen paratizovat na jejich penězích a jejich snaze.
odpovědět 
                     Re: pro toho s dcerou na basketu15:00:57 08.09.2020
Nestačím žasnou. A co to má společného s touto diskuzí? Ano, máš pravdu. Ale tohle přeci není diskuze o tom, v jaké formě sport podporovat, ale o tom, že jednou si ČHS zřídilo něco jako repre a rozhodlo se zastřešovat lezení jako vrcholový sport. Nemám nic proti, když ČHS na VH odhlasuje, že se toho vzdává a věnuje se jen skalám. Ale to ČHS neudělal, rozhodl se sport zastřešit a je odpovědný za českou národní reprezentaci a spousta závodníků, kteří se tomu chtějí věnovat, jsou tak na ČHS odkázáni a oprávněně očekávají, že to bude ČHS dělat pořádně, a ne jen parazitovat na jejich penězích a jejich snaze.
odpovědět 
                      Re: pro toho s dcerou na basketu10:59:06 09.09.2020
Máš pravdu, ale co si budeme namlouvat ... když pominu ty nejpopulárnější sporty, kterých je ale fakt minimum, tak u zbytku jsou i ti fakt dobří odkázáni na tři možné zdroje peněz ... vnitro, armáda a ČOV. A pak samozřejmě co si kdo sežene sám od sponzorů. Samotné svazy jsou rády, když jim aspoň trochu pokryjí přímé náklady na repre, tím je myšlena účast na vrcholných závodech. Na víc prakticky nikdo nemá.
odpovědět 
                       Re: pro toho s dcerou na basketu11:16:06 09.09.2020
Já bych to chápal a nevadilo by mi to. Peníze nejsou podstata. Co mi ale vadí je nekoncepčnost a utrácení i té trošky bez smyslu a přínosu. To, jak svaz zachází s penězi a repre, považuji za extra neefektivní a bez jakéhokoliv přínosu a vlivu na sportovní výkonnost. Bohužel to stále vyplývá z té odlišné filozofie - děcka, co lezou více, si zablbnou, mají kolektivní výlety, všichni si to užívají... chápu, ideální stav pro ty děti, takhle nějak bych si představoval, že by měly fungovat běžné oddíly. Ale není možné na tom zkoušet postavit úspěšnou repre, ne v tomhle počtu a ne v systému, kdy se členem repre stáváš ne díky objektivně dobrým výkonům, ale pouze na základě pořadí po lokálních závodech. Klidně ať si svaz udělá české výběrové elitní družstvo a s tím podniká to, co podniká (ovšem závody typu EP/SP/MS pouze na vlastní náklady). Ale pokud se někdo rozhodně reprezentovat (ne jezdit na závody, ale opravdu reprezentovat, tedy dosahovat dobrých výsledků), měl by mít adekvátní podporu a to především finanční, protože z hlediska doprovodného týmu mu v současné době není ČHS schopen zázemí poskytnout.
odpovědět 
                        Re: pro toho s dcerou na basketu20:09:03 09.09.2020
Kdybys tomu sefoval ty, dovol otazku: Podle jakeho klice bys to Reprezentovat a Opravdu reprezentovat oficialne rozlisoval?
odpovědět 
                         Vyhodit!10:50:44 11.09.2020
Třeba už jen podle toho, nakolik kdo trénuje a jak moc věnuje přípravě? Například strávit celé léto ve skalách a chlubit se skalními přelezy a pak se stavit na závodech, kde trapně pohoříš, je věc, za kterou bych závodníka bez milosti z repre vyhodil. Takový tam nemá co dělat.
odpovědět 
                  Re: pro toho s dcerou na basketu13:30:24 08.09.2020
Koukni na https://vesmir.cz/cz/ casopis/archiv-casopisu/2002/cislo-7/ sport-geny.html

3 mezery
odpovědět 
     Re: Závod 10:25:31 03.09.2020
Jako mít to lano 50 metrů, tak budiž, ale 40 je výsměch...
odpovědět 
      Re: Závod 17:50:44 03.09.2020
Ano, protože 40 je lano na nic, na některých stěnách nestačí, do skal také žádná hitparáda. Ani rozumně prodat nejde. 50 je alespoň použitelné a tím i lépe prodejné.
odpovědět 

 Spára na Hlásku...21:37:36 01.09.2020
...je 6b
Petr Reschodpovědět 
 Re: Spára na Hlásku...09:49:28 03.09.2020
Tak uplne presne to je VIIIb a prevod do francouzke stupnice na pisku nema uplne smysl ne ?
odpovědět 
  Re: Spára na Hlásku...19:55:41 05.09.2020
Resh si jen honí šulínka (Napoleonský komlex) :-*
odpovědět 
   Re: Spára na Hlásku...09:49:18 06.09.2020
S kladivem a majzlem!
odpovědět 
  Re: Spára na Hlásku...10:44:20 06.09.2020
tak úplně přesně je to VIIb a Pete s Tomem z Wideboys to zas vidí na 5.12
odpovědět 
   Re: Spára na Hlásku...09:37:36 07.09.2020
A pak se takovej pověsí do Ticha...
odpovědět 
    Re: Spára na Hlásku...10:07:20 07.09.2020
nerozumím, jestli to má být pozitivum nebo opak? Ale jinak to klasickému sedm B odpovídá a je to jedna s nejbezpečnějších cest široko daleko
odpovědět 

 Realita10:25:29 03.09.2020
Ahoj všem, nejsem zrovna typ člověka který by psal nějaké komentáře a nebo se musel obhajovat, jak daný závod proběhl a co bylo špatně nebo dobře.
Ano, prize money na závodě mají být, online přenos s profi komentátorem, který zná vše o závodnících atd. super (já osobně si nemyslím, že Milan Salaš tohle dělá špatně) a další věci, které celý závod posouvají dále a tím i tento sport.
Ale vše má svůj čas a také potřebu peněz na to vše.
Jen pro info. závod v Teplicích nad Metují byl naplánován již v lednu, na základě situace, která na jaře vše ochromila, jsme do poslední chvíle nevěděli zda se bude konat, nebo ne. Rozhodnutí padlo 30. června, takže na přípravu takovéto akce máte dva měsíce. Příprava akce je už většinou rutina, která se opakuje. Vše ale opět visí na penězích. V lednu máte dohodnuto že firmy do závodu pustí nějaké peníze, ale v červenci je situace jiná. Někdo peníze nedá, někdo dá 1/3, takže přistoupíte ke škrtům a je na vás co je pro závod priorita a bez čeho se musíme obejít. Toto je realita a ne žádné výmluvy. Věřte, že děláme vše pro to aby se tento sport posunul. Než budete opět psát své závěry a nebo domněnky, zamyslete se nad tím co vše ty lidi kolem závodu pro to musí udělat než samotný závod proběhne. Nebo ještě lépe vyzkoušejte si něco takového uspořádat a to vše znásobte několika závody za rok. Kritiku beru vždy jako podnět k zamyšlení co se dá zlepšit, ale ta kritika by měla být konstruktivní.
Díky Jirka Žák     
Jiří Žákodpovědět 
 Re: Realita17:23:33 03.09.2020
Toto predsa nie je o tom, ze na teba niekto utoci. Ako mozu spolocnosti ako Singing Rock mat problem s tym, a to v akejkolvek situacii, uvolnit par desat tisic korun. Kamo to nie su ziadni zivnostnici, je to na zaplakanie. A keby som uz bol od nich, tak aj keby som bol spolocnik ci akcionar, tak by som sa prepadol pod zem, keby som nieco nedodrzal a dal by som tie prachy zo svojho. Proste nemozes robit vrcholove podujatia tymto stylom bez ohladu na vsetko. Musis mat aj nejaku dostojnost a povedat Ok kamo, tak tento sponzoring je pre mna asi dost na prd lebo je to vlastne urazka ucastnikov. To vazne nema nikto sudnost? A ked vypadne nejaky peniaz od sponzorov, predsa tu je nejaky zvaz, ktory musi zakrocit a postarat sa o to, aby bola zachovana nejaka dostojnost a uroven. Ci o com sa tu bavime, toto uz predsa davno niesu nejake amaterske podujatia usporaduvane na domacej bouldrovke. A ked sa to nedari niekam posunut, treba sa zamysliet nad tym ci to robia ti ludia co to robia ako maju. Existuje nejaka hranica, za ktorou uz veci stracaju zmysel. Myslim, ze toto je toho dobrym prikladom. Poznamka na zaver - ano som clenom CHS a platim si ho uz niekolko rokov :-).
Michalodpovědět 
  Re: Realita10:39:49 04.09.2020
Dobre a vystizne napsano!
Bratodpovědět 
  Re: Realita11:54:50 04.09.2020
Vy na východě jste prostě Jánošíci! Byli, jste a vždy budete :-)
odpovědět 
  Re: Realita12:22:07 04.09.2020
Male porovnani... Pro nekolik rocniku soutezni exhibice 10boy jsme Prize Money calovali z vlastni kapsy. Davat spickovym zavodnikum cokoli materialniho mi prislo jako neadekvatni az vysmesne...
Vencaodpovědět 
   Re: Realita12:41:04 04.09.2020
Este by ma teda zaujimalo preco sa primarne pri tomto marketingovom priestore niekto uspokoji s tym, ze je tam nejaky sponzor z lezeckeho sveta. Ked sa pozriem na ten dav co tam je, su to ludia, ktori okrem lezenia maju X inych potrieb od aut, stavebnych prac, po nabytok a plno inych sportovych aktivit ci hobby, je to masa ludi, o ktoru by urcite niekto ak by bolo osloveny s nejakou koncepciou reklamy ktora ma hlavu a patu mal zaujem. Tvl tam je vytvoreny obrovsky marketingovy priestor pre masu ludi a niekto sa uspokoji s 40m lanom? Tak Ok, ked nechcu ziadne lezecke firmy tam byt (nechcu dat prize money za prenajom reklamy) nemusia, budu tam ine aj nesportove, pre ne zrejme takato masa ludi bude mozno zaujimava. Zamyslel sa niekto nad tymto? Ci sa vzdy oslovi 10 subjektov a kto co da ten da. Akoze toto vsetko by bolo ospravedlnitelne, ak by bol organizatorom niekto vo svojom volnom case po veceroch a nemal za to ani kacku, aj ked minimalnu -úv tom pripade by mohol byt nahradeny niekym skusenym a platenym). Ak to organizuje niekto kto je za to plateny, tak je to skutocne na zamyslenie, tieto vysledky prace. Praci cest.
Michalodpovědět 
    Re: Realita15:26:05 04.09.2020
Jsi skvely teoretik a mas hrozne moc skvelych napadu. Proc to nezorganizujes Ty??? Se tady podivujes nad tim, jaky to ma potencial, tak kdyz to ma takovy potencial, tak to bez udelat lip a nevzdychej tu v komentarich na lezci.

Ale Tvoje komentare stylu: "je tu svaz, ktery musi zakrocit", "nemuzes robit vrcholove podujatie tymto stylem" jsou nadmiru usmevne :)

Ocividne muzes a svaz nemusi nic :))))

Clenem svazu jsem taky, platim prispevky, ale teda posledni o co mi jde je, aby byly na zavodech dustojne ceny :))) Radsi at daji vse na udrzbu skal a vyjednavani vyjimek.

Kdyz budou zavodnici nespokojeny s cenami, tak se na to vyse*ou a na ty zavody se neprihlasi. To zni logicky, ne? Myslim si, ze nikdo z nich neni tak dementni aby doufal v to, ze si z prize money zafinancuje sezonu nebo trenink. Myslim si, ze ty lezce bavi to zavodeni a ta atmosfera. Viz napriklad film Carodejuv ucen, kde se AO vraci na Mejcup z nejakeho svetaku a on nebo vypravec to komentuji tim, ze je to jeho nejoblibenejsi zavod. Nemyslim si, ze to bylo kvuli prize money....

Takze doporucuju prestat fnukat v komentari a v pripade nespokojenosti jit neco DELAT. Ale holt ty leta komunismu naucily leda tak pindat. "Tenhle musi tohle a tamhleto je spatne." :))

P.S. Jeste k Tvoji brilantni uvaze nad marketingovym potencialem. Lezci jsou v drtive vetsine socky, ja bych se jim nesnazil prodat nic, leda tak bazarovou T4 :) (Neznamena, ze jsou chudy, ale nekupujou p*coviny...)

Random jmeno at to je jako podepsaneodpovědět 
     Re: Realita10:38:57 07.09.2020
Kdyz mysli, ze lezci jsou socky, asi ty vyherni ceny budou mit svou vahu. A kde beres jistotu, ze kdyby byly lepsi ceny (spise receno "uctyhodne"), ze by zavodnici nebyli vic motivovani, nebo spokojenejsi? Nemuze to byt tim, ze na zavody chodi, protoze si chteji "aspon" zazavodit, a nic jineho jim nezbyva? A k cemu jsou komentare? K tomu abychom jsme se poplacavali po ramenou a opevovali jak my soudruzi to delame dobre? Ona odpoved na podnety stylem "tak to bez delat Ty", mi pripomina prave ta minula seda leta. Cyhtremu napovez, hloupeho trkni.
Soudruhodpovědět 
      Re: Realita15:44:38 07.09.2020
když ve světovém poháru dostanou za vítězství 3000 Euro, tak to jde taky těžko brát za výdělečn byznys
odpovědět 
    Re: Realita07:40:47 05.09.2020
Presne ten projev retardace. Vim o tom houby ale poucuju ostatni jak snadne je delat to spravne;)))) kolik ti je, "kamo", 13?
odpovědět 
     Re: Realita07:46:57 05.09.2020
Hmm, a odkial vies, ze o tom viek houby. Tvoje ego ti nedovoli vidiet fakty a tie t uuz nadomnou pomenovalo X ludi. Faktysu jasne dane. Vysledok je viditelny. A o tom to je. Mozes okolo toho ro it hocijake omacky, to aky je vysledok nezmenis. Ale je dobre vidiet ako tato stve :).
Michalodpovědět 
      Re: Realita10:43:19 05.09.2020
Odkial asi? Sam to rikas kazdou svou vetou;)
odpovědět 
   Re: Realita19:21:38 04.09.2020
Venco, nic proti tobe ale tohle srovnani je mimo. delat 10boye a takovouhle akci je neco trochu jinyho.
V minulosti na lezci zaznelo, ze zavod tohoto tipu stojí pres 500tis kc. lepsi mit zavod nez prize
money? respekt k tomu sehnat peti babu.
a jak vis, ze to kluci taky nedotovali.
J.odpovědět 
    Re: Realita19:43:11 04.09.2020
Kamarádův vnuk hraje hokej. Jen klubovej poplatek je 50 litrů ročně + veškerý vybavení. Jestli mu to vydrží ještě tak 15 let, a bude dobrej, tak má šanci něco vydělat.
Lubošodpovědět 
     Re: Realita11:14:19 06.09.2020
no on hokej na ledu, když je venku 40 stupnu je pekna hovadina.
odpovědět 
    Re: Realita20:14:41 04.09.2020
Sorry, ale dle meho ze sve kapsy nedali ani korunu. Na to bych si vsadil :-).
odpovědět 
    Re: Realita07:47:56 05.09.2020
Je to uplne stejne, akurat organizuje to na co maa co zvladne.
odpovědět 
  Re: Realita13:53:46 06.09.2020
Aniž bych znal marketingové strategie natožpak rozpočty horolezeckých a outdoorových firem - už jen to, že existují, znamená, že to dělají dobře. Kolik konkurenčních značek či firem zkrachovalo... Takže bych raději nechal na nich, zda se raději propadnout, nebo raději vyrábět i nadále.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Realita18:33:31 06.09.2020
Kde zkrachoval?
odpovědět 
    Re: Realita19:11:39 06.09.2020
Třeba české: Alp, Freud, JKL, První outdoorová, Everest...
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Realita10:09:05 07.09.2020
Alp snad nezkrachoval? Mám dojem, že se jen přeorientovali na výrobu více méně pro armádu?
odpovědět 
      Re: Realita10:36:38 07.09.2020
Neznám podrobnosti. Nepřímým následovníkem batohů Alp, které dělala partnerská dvojice, je teď fenix-protector.com
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Realita14:23:47 09.09.2020
Keď jsom sa narodil v ČSFR a počas svého ranieho dietsta počůval Události ve svom rodnom jazyce a aj v tom slovenskom, tak kurva vůbec tomu příspěvku nerozumím, naozaj!
odpovědět 
  Re: Realita09:05:38 11.09.2020
Michal to napsal výstižně.
Mimochodem k tomu co napsal Žák "zamyslete se nad tím co vše ty lidi kolem závodu pro to musí udělat než samotný závod proběhne."
Zamýšlím se... hm. Třeba to zařídit tak, aby na tom Jirka Žák vydělal třeba i za cenu, že udělá ze závodníků jen levný nástroje na cestě za svým cílem? Zamyslel jsem se správně?
už nejsem žákodpovědět 

 Rišat10:41:52 07.09.2020
Trochu off topic, ale chtěl jsem říct, že mám velkou radost ze zlepšení Rišata Chajbulina v obtížnosti, které předevedl v Brianconu. Držím mu palce! Mohl by ulovit mediali na olympiádě. Je vidět, že trénink s Adamem a možná dalšími (bří Stránici?) není špatná věc, no možná by se zlepšil, i kdyby s nimi netrénoval.

Ještě jsem chtěl říct, že tady padají finanční argumenty stran tréninku/zlepšení mladých, ale stačí se podívat,kde je Martin Stráník a Štěpán Stráník, pořád mlaďochy poráží a určitě na to nemají statisíce ročně, fyzioterapeuty apod.
odpovědět 
 Re: Rišat11:44:45 07.09.2020
Obyčejné kecy. Ty snad víš, jaké má Rišat s tréninkem náklady? To samé AO. A Stráníky sem netahej už vůbec.
odpovědět 
  Re: Rišat12:01:02 07.09.2020
Obyčejné kecy. Čti lépe, o Rišata a Adama nešlo. Jmenoval jsem bratry Stráníky. A nevidím důvod, proč bych je jako příklad nemohl použít, "netahej sem Stráníky" nejsou zrovna pádný argument ;)

P.S. ty víš, jaké má Rišat tréninkové náklady?
odpovědět 
   Re: Rišat12:04:13 07.09.2020
Rád bych ti odpověděl, ale nemohu, nebylo by to k určitým lidem fér. Takže dobře, můj text výše ignoruj.
odpovědět 
    Re: Rišat14:00:42 07.09.2020
Odpovědět na to, že jsi tam neprávem zatáhl Rišata a Adama, které jsem jako příklad nepoužil, klidně můžeš.
odpovědět 
     Rozdíl15:30:18 07.09.2020
Velkej rozdíl je v tom, že bratři Stráníci chodí do práce a řekněme trénují vrcholově. Adam a Rišat, Kuba Konečný mají lezení full time, takže můžou trénovat jako profíci,nedá se to srovnávat. Mladoši většinou chodí do školy.
Pavelodpovědět 
      Re: Rozdíl19:34:56 07.09.2020
Možná si příště přečti vlákno, ať píšeš v kontextu, než začneš něco psát. Takhle to úplně nedává smysl.
odpovědět 
      Re: Rozdíl23:28:53 07.09.2020
Adama a Rišata nikdo za příklad nedával. Jako příklad jsem dával právě Stráníky. Přesto, že pracují, poráží mlaďochy včetně právě Kuby Konečnýho. Prostě mlaďoši musí víc makat. Chybí jim tréninková morálka. Klobouk dolů před Stráníky, mají můj obdiv, jak dlouho se jim daří být na vrcholu navzdory okolnostem. Aby ale nezpychli! :)
odpovědět 
       Re: Rozdíl12:46:59 08.09.2020
když se podívám na denní realitu, tak do toho dupe AO, viz přelezy a pravidelná veřejná prezentace, v bouldrech to je hodně o MS/StS, teď ta holka co leze bouldry 8B, odvážné a hodnotné přelezy v horách a vysokých stěnách, no a zbytek je potichu... ale je fakt, že můj informační zdroj je lezec a blbě si pamatuju.
odpovědět 

 Korekce19:04:23 07.09.2020
jen lehce zkoriguju teorie který u vládnou. Kdysi jsem se snažil oťuknout dovozce nejmenovanýho merina do ČR s tím, zda by pro něj byly zajímavý marketingový aktivity ohledně konkrétních produktů v lezecký komunitě. Naprosto ne. Lezci jsou stále do určitý míry vnímaní většinovou společností ať už ve sportovním marketingu nebo mimo něj jako socky, pankáči, popř low cost spotřebitelé. To že se z lezení stává masovej sport a roste zajímavá komunita "spotřebitelů" ještě neznamená, že je to takhle vnímáno i firmama, který maj chuť utrácet peníze na marketing. Kor když se tam pak potloukaj existence jako to bylo popsáno výše.
Takže teorie že si někdo na ádru ve fesťáku dá k podiu bannery na nábytek a obrysy parku budou lemovat designový svítítka je zatím jen ztracený sen, tuším za Xb.

A každopádně výzva pro lidi, co mají ambice a chtějí do toho šlapat. osobně bych to Oliváčovi přál, i když mu nesvítí světlo na hajzlu a pořád teče studená.
Sisiodpovědět 
 Re: Korekce19:36:27 07.09.2020
Jak je to kdysi dlouho nazpět?
odpovědět 
  Re: Korekce10:12:13 08.09.2020
Myslis ten hajzl, nebo to svetlo? :)
BBckarodpovědět 
   Re: Korekce11:33:42 08.09.2020
Ten hajzl :)
odpovědět 
 Re: Korekce11:12:24 09.09.2020
Ztracenej sen je Xc
odpovědět 
 Re: Korekce20:34:56 22.09.2020
Osobne bych to Olivacovi nepral, je to cu. ak.
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 374 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 272 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.